Dan is je vorm wel heel slecht.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 18:00 schreef Yankee het volgende:
Binnen 1km lek vandaag, gelukkig was de fm open
Ik denk die van Statshunter?quote:Op zondag 16 januari 2022 14:08 schreef Schuifpui het volgende:
Wat zijn die squares waar je het steeds over hebt, @:ultra_ivo?
Ik ga zo even een klein rondje rijden om m'n afstelling te checken. Direct even de laatste weggetjes in de buurt afvinken die nog niet op m'n persoonlijke heatmap staan.
Je hebt 2 sites die werken met tegeltjes jagen, veloviewer en statshunter. Veloviewer is vooral internationaler.quote:Op zondag 16 januari 2022 14:08 schreef Schuifpui het volgende:
Wat zijn die squares waar je het steeds over hebt, @:ultra_ivo?
Ik ga zo even een klein rondje rijden om m'n afstelling te checken. Direct even de laatste weggetjes in de buurt afvinken die nog niet op m'n persoonlijke heatmap staan.
En squadratsquote:Op zondag 16 januari 2022 15:39 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Je hebt 2 sites die werken met tegeltjes jagen, veloviewer en statshunter. Veloviewer is vooral internationaler.
Je persoonlijke heatmap kun je ook via wandrer.earth doen.
Goed eten tijdens de training, begin al na een uur te eten, kleine beetjes om het half uur.quote:Op zondag 16 januari 2022 23:06 schreef Zwansen het volgende:
Wat eten jullie (en vooral hoeveel) na het fietsen? Ik weet dat de meesten hier natuurlijk 80km kunnen fietsen op alleen water, maar wat eet je dan als je klaar bent?![]()
En waar baseer je dit op? Heeft dat te maken met hoe veel honger je hebt of hebben jullie globale regels wat je eet na 1 uur sporten, na 2 uur, etc.
Ik denk dat ik zelf vaak iets té veel eet na een training, maar nu ik met het oog op de Marmotte toch echt een paar kilo kwijt wil raken wil ik ook eens kritisch kijken naar wat ik eet na een (lichte) training.
Dat ligt eraan (even er van uitgaan dat de horeca open is). Op woensdag na de training zijn dat bitterballen en whisky. Op zondag na de training een portie nacho's met kaas overbakken. En de andere trainingen doe ik niks speciaals. Meestal is dat in de avond pas en eet ik een bakje yoghurt met wat suiker erin.quote:Op zondag 16 januari 2022 23:06 schreef Zwansen het volgende:
Wat eten jullie (en vooral hoeveel) na het fietsen? Ik weet dat de meesten hier natuurlijk 80km kunnen fietsen op alleen water, maar wat eet je dan als je klaar bent?![]()
En waar baseer je dit op? Heeft dat te maken met hoe veel honger je hebt of hebben jullie globale regels wat je eet na 1 uur sporten, na 2 uur, etc.
Ik denk dat ik zelf vaak iets té veel eet na een training, maar nu ik met het oog op de Marmotte toch echt een paar kilo kwijt wil raken wil ik ook eens kritisch kijken naar wat ik eet na een (lichte) training.
Als het land in wil moet je een of ander formulier invullen. En verder overal mondkapjes dragen. Slechts één keer naar QR-code gevraagd.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 19:20 schreef ddx het volgende:
[..]
Nog een tip kwa verblijf daar ? / Merk je nog iets van Coronamaatregelen daar in Spanje ?
Ik at elk uur een reepje/banaan/ontbijtkoek tijdens een rit van 2+ uur. Nu probeer ik dat op langere ritten nog wat te verhogen, sinds de, jawel, Beter Worden podcast. Dan vaak ook wat calorieën in de bidons.quote:Op zondag 16 januari 2022 23:06 schreef Zwansen het volgende:
Podcast van 'beter worden- voeding' eens luisteren.. Hoop tips om je eens een beter idee te geven.. Conclusie, vaak eet je teveel.. :-)quote:Op zondag 16 januari 2022 23:06 schreef Zwansen het volgende:
Ja, tijdens de rit vind ik ook wel duidelijk. Elk half uur (in theorie) op lange ritten, kortere ritten elk uur. Maar na je sporten dan?quote:Op maandag 17 januari 2022 07:59 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik at elk uur een reepje/banaan/ontbijtkoek tijdens een rit van 2+ uur. Nu probeer ik dat op langere ritten nog wat te verhogen, sinds de, jawel, Beter Worden podcast. Dan vaak ook wat calorieën in de bidons.
Je komt toch thuis met de lunch of het avond eten?quote:Op maandag 17 januari 2022 08:48 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, tijdens de rit vind ik ook wel duidelijk. Elk half uur (in theorie) op lange ritten, kortere ritten elk uur. Maar na je sporten dan?
Of kun je stellen dat je na ritjes van maximaal 2-2.5 uur weinig tot niks hoeft te eten als je tijdens je rit voldoende hebt gegeten?
Ja, heb ze allemaal al eens geluisterd, maar volgens mij ging die podcast over voeding vooral over het eten tijdens het fietsen.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:47 schreef the_critic het volgende:
[..]
Podcast van 'beter worden- voeding' eens luisteren.. Hoop tips om je eens een beter idee te geven.. Conclusie, vaak eet je teveel.. :-)
na een zondagochtendritje, wat ik het meeste doe (meestal 2 a 3 uur), is het bij mij 'gewoon' tijd voor de lunch, zonder dat ik een vreetbui krijg oid. langere ritjes hebben meestal een koffiestop tussendoor met een gevulde koek of appeltaart oid. Maar dan eet ik ook na de rit niet extra.quote:Op zondag 16 januari 2022 23:06 schreef Zwansen het volgende:
Nee, hoezo? Ik ga fietsen wanneer het qua tijd handig uitkomt en dat kan heel erg variëren.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je komt toch thuis met de lunch of het avond eten?
Door de week fiets ik alleen na het avondeten.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je komt toch thuis met de lunch of het avond eten?
Och ja, ik gooi er vaak een banaan in, of een eiwitreep, of kwark met maple syrup. Net een beetje waar ik zin in heb, en dan vooral omdat ik anders teveel ga snaaien.quote:Op maandag 17 januari 2022 08:48 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, tijdens de rit vind ik ook wel duidelijk. Elk half uur (in theorie) op lange ritten, kortere ritten elk uur. Maar na je sporten dan?
Of kun je stellen dat je na ritjes van maximaal 2-2.5 uur weinig tot niks hoeft te eten als je tijdens je rit voldoende hebt gegeten?
Wat bedoel je met speling in de breedte? En waar zit die speling dan?quote:Op maandag 17 januari 2022 09:28 schreef TradeMarkie het volgende:
Is het al mechanic monday? ik heb een apart achterwiel waar m'n trainerband om ligt om te taxcen. Nu heb ik daar 2x mee gefietst, maar de 2e keer kwam ik erachter dat er speling in de breedte in zit, dus dat loopt voor geen meter en ratelt als een gek. Nu is het een 11-speed cassette, dus daar zou geen vulring tussen moeten toch? Maar er zit iets niet lekker en ik weet zo niet wat...
Ja ok maar na een avondrit ga je toch niet nog eens eten.quote:Op maandag 17 januari 2022 09:01 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Door de week fiets ik alleen na het avondeten.
er zit meer ruimte op de as dan dat de tandwielen innemen, dus ik kan, als ik een tandwiel vastpak, deze zijdelings een fractie heen en weer bewegen.quote:Op maandag 17 januari 2022 10:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met speling in de breedte? En waar zit die speling dan?
dan toch een spacer er tussen. er zijn zat 11 speed cassettes die geschikt zijn voor 10 speed body en die op 11 speed body een spacer nodig hebbenquote:Op maandag 17 januari 2022 10:50 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
er zit meer ruimte op de as dan dat de tandwielen innemen, dus ik kan, als ik een tandwiel vastpak, deze zijdelings een fractie heen en weer bewegen.
Wat @dop zegt. Of je body is kapot.quote:Op maandag 17 januari 2022 10:50 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
er zit meer ruimte op de as dan dat de tandwielen innemen, dus ik kan, als ik een tandwiel vastpak, deze zijdelings een fractie heen en weer bewegen.
Hou ook effe in de gaten wie wat zegt. De ene kan door getrainedheid/gewenning makkelijk een uur of 3 fietsen op een bidon water, de andere heeft meerdere bidons sportdrank en 2 repen nodig om dat te kunnen volbrengen. En het is ook afhankelijk van het weer, in de winter heb je eerder wat te eten nodig dan in de zomer (en zijn de gevolgen van een hongerklop wat vervelender).quote:Op maandag 17 januari 2022 08:56 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, heb ze allemaal al eens geluisterd, maar volgens mij ging die podcast over voeding vooral over het eten tijdens het fietsen.
Overigens luister ik nu ‘Eten tijdens’ en daar geeft Jim juist aan dat de meest gemaakte fout is dat mensen te weinig eten.
Ik heb een keer 's avonds bij @kaasplankje in het tuinhuisje gegeten tussen het fietsen door. En onderweg ook een hoop.quote:Op maandag 17 januari 2022 10:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja ok maar na een avondrit ga je toch niet nog eens eten.
Wat we dan wel doen soms is bij iemand teveel bier drinken
Dat zijn DE dagenquote:Op maandag 17 januari 2022 22:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb een keer 's avonds bij @:kaasplankje in het tuinhuisje gegeten tussen het fietsen door. En onderweg ook een hoop.
Maar dat kwam denk ik vooral omdat ik toen tot 2 uur 's nachts ofzo gereden heb en 240 op de teller had toen ik ging tukken.
Ja toen effe 4 uur ofzo op de bank geslapen bij iemand van hiero en daarna vanaf Utrecht weer naar huis gereden. Bij Amsterdam was ik helemaal dood en toen moest ik nog 30 kmquote:
Dit zal mij nooit gebeuren. Ik stap voor de plas uit, peddel naar de overkant en fiets daar weer verder.quote:
Ik fiets er juist altijd voorquote:Op maandag 17 januari 2022 09:01 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Door de week fiets ik alleen na het avondeten.
Dan ga je solo neem ik aan? Ik ga meestal met een groepje en onze vast vertrektijd is 18:30. Dan zou ik pas heel laat aan het eten zijn. Als ik dan eet tegen 17:00 dan zit er genoeg tijd om niet met volle maag te fietsen.quote:
Klopt, bij een vertrek rond half zeven zou ik er ook voor kiezen om daarvoor te etenquote:Op dinsdag 18 januari 2022 21:06 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan ga je solo neem ik aan? Ik ga meestal met een groepje en onze vast vertrektijd is 18:30. Dan zou ik pas heel laat aan het eten zijn. Als ik dan eet tegen 17:00 dan zit er genoeg tijd om niet met volle maag te fietsen.
Uitklikken, schoenen omhoog.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 19:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dit zal mij nooit gebeuren. Ik stap voor de plas uit, peddel naar de overkant en fiets daar weer verder.
Beweegt het tandwiel t.o.v. de cassettebody (en de andere tandwielen) of beweegt de cassette als geheel t.o.v. de naaf? In het eerste geval heb je waarschijnlijk een spacer nodig, maar wat eventueel ook nog kan is dat het laatste kransje niet op de body zit geschoven maar ertegenaan. Daarvoor moet je de cassette lockring even losdraaien om dit te checken.quote:Op maandag 17 januari 2022 10:50 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
het is het eerste geval, ik ga vandaag even kijken of ik het zo op kan lossenquote:Op woensdag 19 januari 2022 13:36 schreef eentwee het volgende:
[..]
Beweegt het tandwiel t.o.v. de cassettebody (en de andere tandwielen) of beweegt de cassette als geheel t.o.v. de naaf? In het eerste geval heb je waarschijnlijk een spacer nodig, maar wat eventueel ook nog kan is dat het laatste kransje niet op de body zit geschoven maar ertegenaan. Daarvoor moet je de cassette lockring even losdraaien om dit te checken.
In tweede geval zit misschien de body waarschijnlijk niet goed vast op de as (check de endcaps/asvergrendeling).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |