abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203205523
Ik ben best handig maar sleutelen lukt lang niet altijd (in 1 keer). Nieuwe onderdelen zijn vaak wel het makkelijkst. Die doen het meestal in 1 keer goed.
Aldus.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 17:25:24 #202
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_203205534
Vanmiddag een kleine 2 uur gefietst en het ging echt lekker, een van de betere winterritjes.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  zaterdag 15 januari 2022 @ 18:00:30 #203
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_203205955
Binnen 1km lek vandaag, gelukkig was de fm open *O*
.
pi_203206063
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 18:00 schreef Yankee het volgende:
Binnen 1km lek vandaag, gelukkig was de fm open *O*
Dan is je vorm wel heel slecht. :'(
  FOK!Fotograaf zondag 16 januari 2022 @ 11:19:23 #206
73911 ultra_ivo
pi_203217342
Het jaar begint iig beter, gisteren een 200 gereden van Maastricht naar Rotterdam. Gelijk een van de gaten in m'n cluster gedicht, een gat dat m'n squaregroei belemmert.
pi_203218310
Bah 200 nu. Vandaag in een groep weer lekker 80 gravel gefietst, zelfs paar bekertjes, dat vind ik al heel wat nu. :P
Vakman pur sang
pi_203220231
Wat zijn die squares waar je het steeds over hebt, @ultra_ivo?

Ik ga zo even een klein rondje rijden om m'n afstelling te checken. Direct even de laatste weggetjes in de buurt afvinken die nog niet op m'n persoonlijke heatmap staan. :P
  zondag 16 januari 2022 @ 14:21:27 #209
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203220447
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 14:08 schreef Schuifpui het volgende:
Wat zijn die squares waar je het steeds over hebt, @:ultra_ivo?

Ik ga zo even een klein rondje rijden om m'n afstelling te checken. Direct even de laatste weggetjes in de buurt afvinken die nog niet op m'n persoonlijke heatmap staan. :P
Ik denk die van Statshunter?
  FOK!Fotograaf zondag 16 januari 2022 @ 15:39:54 #210
73911 ultra_ivo
pi_203221928
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 14:08 schreef Schuifpui het volgende:
Wat zijn die squares waar je het steeds over hebt, @:ultra_ivo?

Je hebt 2 sites die werken met tegeltjes jagen, veloviewer en statshunter. Veloviewer is vooral internationaler.
Je persoonlijke heatmap kun je ook via wandrer.earth doen.
  zondag 16 januari 2022 @ 16:29:35 #211
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203222966
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 15:39 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]
Je hebt 2 sites die werken met tegeltjes jagen, veloviewer en statshunter. Veloviewer is vooral internationaler.
Je persoonlijke heatmap kun je ook via wandrer.earth doen.
En squadrats
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203223262
Dat zou echt iets voor mij zijn om mezelf weer helemaal gek te maken. :D :P
Even over nadenken of ik dat wel moet doen.

Net een mini testritje gedaan:
+ ondanks het buitje vanmorgen vertrokken met droge wegen
- 10 minuten later ging het regenen ondanks dat buienradar niets had aangekondigd en dat duurde een uur
+ Laatste 20 minuten waren wel weer droog en zelfs een zonnetje
+ overdag op natte wegen fietsen scheelt echt 80% aan modder / gras en paardenstront op je fiets tov in het donker
+ schakelen ging goed, soms wat trager dan normaal bij downshifts, maar geen rare schokken zoals op de filmpjes
+ zanderige geluid was weg
- tikken geluid bij hardtrappen is er nog steeds

Totale score: Meh :{ tot acceptabel
  zondag 16 januari 2022 @ 23:06:26 #213
68638 Zwansen
pi_203229957
Wat eten jullie (en vooral hoeveel) na het fietsen? Ik weet dat de meesten hier natuurlijk 80km kunnen fietsen op alleen water, maar wat eet je dan als je klaar bent? :+

En waar baseer je dit op? Heeft dat te maken met hoe veel honger je hebt of hebben jullie globale regels wat je eet na 1 uur sporten, na 2 uur, etc.

Ik denk dat ik zelf vaak iets té veel eet na een training, maar nu ik met het oog op de Marmotte toch echt een paar kilo kwijt wil raken wil ik ook eens kritisch kijken naar wat ik eet na een (lichte) training.
pi_203230043
quote:
7s.gif Op zondag 16 januari 2022 23:06 schreef Zwansen het volgende:
Wat eten jullie (en vooral hoeveel) na het fietsen? Ik weet dat de meesten hier natuurlijk 80km kunnen fietsen op alleen water, maar wat eet je dan als je klaar bent? :+

En waar baseer je dit op? Heeft dat te maken met hoe veel honger je hebt of hebben jullie globale regels wat je eet na 1 uur sporten, na 2 uur, etc.

Ik denk dat ik zelf vaak iets té veel eet na een training, maar nu ik met het oog op de Marmotte toch echt een paar kilo kwijt wil raken wil ik ook eens kritisch kijken naar wat ik eet na een (lichte) training.
Goed eten tijdens de training, begin al na een uur te eten, kleine beetjes om het half uur.
Thuis chocolademelk, dan lang niks dan koolhydraten. Dan later gewoon eten maar niet meer dan anders
Vakman pur sang
pi_203230624
quote:

Dat ligt eraan (even er van uitgaan dat de horeca open is). Op woensdag na de training zijn dat bitterballen en whisky. Op zondag na de training een portie nacho's met kaas overbakken. En de andere trainingen doe ik niks speciaals. Meestal is dat in de avond pas en eet ik een bakje yoghurt met wat suiker erin.

Maar als het om afvallen gaat, thuis sowieso niet snoepen en regelmatig blijven trainen helpt. Dan maakt het ook niet uit dat je af en toe in het café of restaurant wat "ongezonds" eet. ^O^
  maandag 17 januari 2022 @ 00:33:33 #216
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203230881
Direct erna hier ook wat chocolademelk, en afhankelijk van de training wat later een lichte (extra) maaltijd. Daarna gewoon wat ik normaal ook zou eten. En tijdens duurtrainingen eet ik onderweg een beetje.
Huilen dan.
pi_203231514
Verschilt nogal, na een rit van 160km is het bijna onmogelijk om genoeg te eten dus dan probeer ik gewoon voor de meest calorierijke dingen te gaan. Naar na 1 of 2 uurtjes fietsen idd niet veel bijzonders. Goed eten en vooral drinken tijdens de rit is idd belangrijk, dan kom je niet uitgehongerd thuis..en bedenk je dat hongergevoel vaak ook dorst kan zijn, dus eerst goed drinken.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_203231563
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 19:20 schreef ddx het volgende:

[..]
Nog een tip kwa verblijf daar ? / Merk je nog iets van Coronamaatregelen daar in Spanje ?
Als het land in wil moet je een of ander formulier invullen. En verder overal mondkapjes dragen. Slechts één keer naar QR-code gevraagd.
  maandag 17 januari 2022 @ 07:59:43 #219
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_203231644
quote:

Ik at elk uur een reepje/banaan/ontbijtkoek tijdens een rit van 2+ uur. Nu probeer ik dat op langere ritten nog wat te verhogen, sinds de, jawel, Beter Worden podcast. Dan vaak ook wat calorieën in de bidons.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  maandag 17 januari 2022 @ 08:39:27 #220
545 dop
:copyright: dop
pi_203231922
Te weinig eten gebeurt niet snel, Voor mij is vooraf voldoende eten het belangrijkste.
Gezonde avond maaltijd en een goed ontbijt. Als ik daar slordig ben merk ik dat onderweg.
Op korte afstanden tot 80km hoef ik dan totaal niet op mijn voeding onderweg te letten, langer dan vooral regelmatig kleine hoeveelheden. Uiteindelijk ook erg afhankelijk van hoe diep ik mezelf ga zitten pushen. In het rood rijden kost natuurlijk veel meer brandstof.
200 babbelend in een groepje met koffiestop is veel makkelijker dan 100km op wedstrijd tempo.
In het laatste geval wil het me wel gebeuren dat ik teveel bezig ben met hard rijden en te laat aan eten en drinken denk.

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 17-01-2022 08:44:44 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_203231996
quote:

Podcast van 'beter worden- voeding' eens luisteren.. Hoop tips om je eens een beter idee te geven.. Conclusie, vaak eet je teveel.. :-)
everyone's a critic...
even you ! !
  maandag 17 januari 2022 @ 08:48:37 #222
68638 Zwansen
pi_203232017
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 07:59 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ik at elk uur een reepje/banaan/ontbijtkoek tijdens een rit van 2+ uur. Nu probeer ik dat op langere ritten nog wat te verhogen, sinds de, jawel, Beter Worden podcast. Dan vaak ook wat calorieën in de bidons.
Ja, tijdens de rit vind ik ook wel duidelijk. Elk half uur (in theorie) op lange ritten, kortere ritten elk uur. Maar na je sporten dan?

Of kun je stellen dat je na ritjes van maximaal 2-2.5 uur weinig tot niks hoeft te eten als je tijdens je rit voldoende hebt gegeten?
pi_203232073
quote:
7s.gif Op maandag 17 januari 2022 08:48 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ja, tijdens de rit vind ik ook wel duidelijk. Elk half uur (in theorie) op lange ritten, kortere ritten elk uur. Maar na je sporten dan?

Of kun je stellen dat je na ritjes van maximaal 2-2.5 uur weinig tot niks hoeft te eten als je tijdens je rit voldoende hebt gegeten?
Je komt toch thuis met de lunch of het avond eten?
Vakman pur sang
  maandag 17 januari 2022 @ 08:56:51 #224
68638 Zwansen
pi_203232094
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 08:47 schreef the_critic het volgende:

[..]
Podcast van 'beter worden- voeding' eens luisteren.. Hoop tips om je eens een beter idee te geven.. Conclusie, vaak eet je teveel.. :-)
Ja, heb ze allemaal al eens geluisterd, maar volgens mij ging die podcast over voeding vooral over het eten tijdens het fietsen.

Overigens luister ik nu ‘Eten tijdens’ en daar geeft Jim juist aan dat de meest gemaakte fout is dat mensen te weinig eten. :P
  maandag 17 januari 2022 @ 08:58:34 #225
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_203232106
quote:

na een zondagochtendritje, wat ik het meeste doe (meestal 2 a 3 uur), is het bij mij 'gewoon' tijd voor de lunch, zonder dat ik een vreetbui krijg oid. langere ritjes hebben meestal een koffiestop tussendoor met een gevulde koek of appeltaart oid. Maar dan eet ik ook na de rit niet extra.
Nu eet ik wel structureel tijdens het fietsen elk half uur iets. Voor mij werkt dat perfect.
  maandag 17 januari 2022 @ 08:59:11 #226
68638 Zwansen
pi_203232108
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2022 08:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee, hoezo? Ik ga fietsen wanneer het qua tijd handig uitkomt en dat kan heel erg variëren. :)
pi_203232119
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2022 08:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Door de week fiets ik alleen na het avondeten. :D
pi_203232242
Boterhammen met gebakken ei vind ik altijd top na een redelijk lange rit, dan heb je gelijk koolhydraten, eiwitten en wat zouten aangevuld.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 17 januari 2022 @ 09:28:15 #229
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_203232325
quote:
7s.gif Op maandag 17 januari 2022 08:48 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Och ja, ik gooi er vaak een banaan in, of een eiwitreep, of kwark met maple syrup. Net een beetje waar ik zin in heb, en dan vooral omdat ik anders teveel ga snaaien.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  maandag 17 januari 2022 @ 09:28:49 #230
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_203232331
Is het al mechanic monday? ik heb een apart achterwiel waar m'n trainerband om ligt om te taxcen. Nu heb ik daar 2x mee gefietst, maar de 2e keer kwam ik erachter dat er speling in de breedte in zit, dus dat loopt voor geen meter en ratelt als een gek. Nu is het een 11-speed cassette, dus daar zou geen vulring tussen moeten toch? Maar er zit iets niet lekker en ik weet zo niet wat...
pi_203232376
Het zou ook speling op de as kunnen zijn. Wat niet gek is als je wiel vastgeklemd zit. Dan moet je die wat vaster draaien.
Aldus.
pi_203232775
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:28 schreef TradeMarkie het volgende:
Is het al mechanic monday? ik heb een apart achterwiel waar m'n trainerband om ligt om te taxcen. Nu heb ik daar 2x mee gefietst, maar de 2e keer kwam ik erachter dat er speling in de breedte in zit, dus dat loopt voor geen meter en ratelt als een gek. Nu is het een 11-speed cassette, dus daar zou geen vulring tussen moeten toch? Maar er zit iets niet lekker en ik weet zo niet wat...
Wat bedoel je met speling in de breedte? En waar zit die speling dan?
pi_203232814
quote:
10s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:01 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Ja ok maar na een avondrit ga je toch niet nog eens eten.
Wat we dan wel doen soms is bij iemand teveel bier drinken :@
Vakman pur sang
  maandag 17 januari 2022 @ 10:50:13 #234
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_203233305
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:05 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Wat bedoel je met speling in de breedte? En waar zit die speling dan?
er zit meer ruimte op de as dan dat de tandwielen innemen, dus ik kan, als ik een tandwiel vastpak, deze zijdelings een fractie heen en weer bewegen.
  maandag 17 januari 2022 @ 11:03:56 #235
545 dop
pi_203233533
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:50 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]
er zit meer ruimte op de as dan dat de tandwielen innemen, dus ik kan, als ik een tandwiel vastpak, deze zijdelings een fractie heen en weer bewegen.
dan toch een spacer er tussen. er zijn zat 11 speed cassettes die geschikt zijn voor 10 speed body en die op 11 speed body een spacer nodig hebben
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_203233587
quote:

[..]
Wat @dop zegt. Of je body is kapot.
  maandag 17 januari 2022 @ 11:16:55 #237
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_203233751
dan ga ik een spacer bestellen en kijken of dat de oplossing is.
pi_203244621
Ik heb de oplossing gevonden voor mijn hoge kettingslijtage:

https://www.bol.com/nl/nl/s/?searchtext=KMC+ketting+rol

:D :D

Heeft iemand wel eens zoiets gekocht?
  maandag 17 januari 2022 @ 21:58:25 #239
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203245044
quote:
7s.gif Op maandag 17 januari 2022 08:56 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ja, heb ze allemaal al eens geluisterd, maar volgens mij ging die podcast over voeding vooral over het eten tijdens het fietsen.

Overigens luister ik nu ‘Eten tijdens’ en daar geeft Jim juist aan dat de meest gemaakte fout is dat mensen te weinig eten. :P
Hou ook effe in de gaten wie wat zegt. De ene kan door getrainedheid/gewenning makkelijk een uur of 3 fietsen op een bidon water, de andere heeft meerdere bidons sportdrank en 2 repen nodig om dat te kunnen volbrengen. En het is ook afhankelijk van het weer, in de winter heb je eerder wat te eten nodig dan in de zomer (en zijn de gevolgen van een hongerklop wat vervelender).

Ook is wat voor jouw een normale duurtraining is voor een andere een seizoensrecord. Ik heb jaren gehad waarin ik elke zaterdag zo'n 120 km reed. Een ander doet 50 km en noemt dat zijn duurtraining. Als je dan aan ons beide vraagt wat we eten tijdens een duurtraining krijg je hele andere antwoorden. En als je vervolgens mijn training doet met zijn etenstactiek kan je nog wel eens van een koude kermis thuiskomen.

En er zit natuurlijk ook verschil in wanneer je gaat. Als je vlak voor de lunch weggaat zal je eerder moeten eten dan wanneer je vlak na de maaltijd gaat rijden.
  maandag 17 januari 2022 @ 22:00:53 #240
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203245092
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja ok maar na een avondrit ga je toch niet nog eens eten.
Wat we dan wel doen soms is bij iemand teveel bier drinken :@
Ik heb een keer 's avonds bij @kaasplankje in het tuinhuisje gegeten tussen het fietsen door. En onderweg ook een hoop.

Maar dat kwam denk ik vooral omdat ik toen tot 2 uur 's nachts ofzo gereden heb en 240 op de teller had toen ik ging tukken.
pi_203245928
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 22:00 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik heb een keer 's avonds bij @:kaasplankje in het tuinhuisje gegeten tussen het fietsen door. En onderweg ook een hoop.

Maar dat kwam denk ik vooral omdat ik toen tot 2 uur 's nachts ofzo gereden heb en 240 op de teller had toen ik ging tukken.
Dat zijn DE dagen _O_
Vakman pur sang
  maandag 17 januari 2022 @ 22:41:47 #242
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203246129
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2022 22:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat zijn DE dagen _O_
Ja toen effe 4 uur ofzo op de bank geslapen bij iemand van hiero en daarna vanaf Utrecht weer naar huis gereden. Bij Amsterdam was ik helemaal dood en toen moest ik nog 30 km :')

Maargoed, gripper, kolonelbroodje en kaas reden de hele nacht door want die moesten 450 km rijden.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 19:10:11 #243
545 dop
pi_203257984
  dinsdag 18 januari 2022 @ 19:19:42 #244
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203258179
quote:
Dit zal mij nooit gebeuren. Ik stap voor de plas uit, peddel naar de overkant en fiets daar weer verder.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 20:51:02 #245
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_203260107
quote:
10s.gif Op maandag 17 januari 2022 09:01 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Ik fiets er juist altijd voor :)
.
pi_203260370
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:51 schreef Yankee het volgende:

[..]
Ik fiets er juist altijd voor :)
Dan ga je solo neem ik aan? Ik ga meestal met een groepje en onze vast vertrektijd is 18:30. Dan zou ik pas heel laat aan het eten zijn. Als ik dan eet tegen 17:00 dan zit er genoeg tijd om niet met volle maag te fietsen. :)
  dinsdag 18 januari 2022 @ 21:12:29 #247
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_203260481
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:06 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Dan ga je solo neem ik aan? Ik ga meestal met een groepje en onze vast vertrektijd is 18:30. Dan zou ik pas heel laat aan het eten zijn. Als ik dan eet tegen 17:00 dan zit er genoeg tijd om niet met volle maag te fietsen. :)
Klopt, bij een vertrek rond half zeven zou ik er ook voor kiezen om daarvoor te eten
.
pi_203265988
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 19:19 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Dit zal mij nooit gebeuren. Ik stap voor de plas uit, peddel naar de overkant en fiets daar weer verder.
Uitklikken, schoenen omhoog.
pi_203268757
quote:

[..]
Beweegt het tandwiel t.o.v. de cassettebody (en de andere tandwielen) of beweegt de cassette als geheel t.o.v. de naaf? In het eerste geval heb je waarschijnlijk een spacer nodig, maar wat eventueel ook nog kan is dat het laatste kransje niet op de body zit geschoven maar ertegenaan. Daarvoor moet je de cassette lockring even losdraaien om dit te checken.
In tweede geval zit misschien de body waarschijnlijk niet goed vast op de as (check de endcaps/asvergrendeling).
  donderdag 20 januari 2022 @ 08:47:39 #250
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_203279254
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:36 schreef eentwee het volgende:

[..]
Beweegt het tandwiel t.o.v. de cassettebody (en de andere tandwielen) of beweegt de cassette als geheel t.o.v. de naaf? In het eerste geval heb je waarschijnlijk een spacer nodig, maar wat eventueel ook nog kan is dat het laatste kransje niet op de body zit geschoven maar ertegenaan. Daarvoor moet je de cassette lockring even losdraaien om dit te checken.
In tweede geval zit misschien de body waarschijnlijk niet goed vast op de as (check de endcaps/asvergrendeling).
het is het eerste geval, ik ga vandaag even kijken of ik het zo op kan lossen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')