SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
Als ik de website van Canyon open (zat er toevallig vanochtend opquote:Op maandag 3 januari 2022 09:42 schreef Reljem het volgende:
Er was hier een andere liefhebber met de Grizl. Die van mij komt eerder binnen, volgende week alpuur genot. Dus nu maar even voorbereiden. SPD pedaaltjes, bidonhouders, dat werk. Ik heb op mijn racer ook spatborden. Is dat iets wat ook op een gravelbike komt? Ik zit met 2 dingen; 1 weet ik niet of er wel makkelijk spatborden op te monteren zijn voor 45mm banden (en blijft alle modder dan niet steken?) en 2; hoort een beetje vies worden er niet bij met in de modder spelen? Ik wil natuurlijk wel een goede indruk maken in de gravelscene.
Andere tips om op te letten zijn ook welkom trouwens.
spatborden zijn heel normaal, alleen op de mtb kom je het zelden tegen.quote:Op maandag 3 januari 2022 09:42 schreef Reljem het volgende:
Er was hier een andere liefhebber met de Grizl. Die van mij komt eerder binnen, volgende week alpuur genot. Dus nu maar even voorbereiden. SPD pedaaltjes, bidonhouders, dat werk. Ik heb op mijn racer ook spatborden. Is dat iets wat ook op een gravelbike komt? Ik zit met 2 dingen; 1 weet ik niet of er wel makkelijk spatborden op te monteren zijn voor 45mm banden (en blijft alle modder dan niet steken?) en 2; hoort een beetje vies worden er niet bij met in de modder spelen? Ik wil natuurlijk wel een goede indruk maken in de gravelscene.
Andere tips om op te letten zijn ook welkom trouwens.
Eerder dan wat ? Gewoon verkeerde model besteld, die van mij had ik binnen week in huisquote:Op maandag 3 januari 2022 09:42 schreef Reljem het volgende:
Er was hier een andere liefhebber met de Grizl. Die van mij komt eerder binnen
niet hoe lang je wil maar door de kennemerduinen kun je best een leuk rondje maken.quote:Op maandag 3 januari 2022 17:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik ben een midweekje in Zandvoort en heb de Gravel mee. Iemand wat leuke routes op de plank liggen die hier in de buurt zijn?
En is er nog iets met betaalde paden hier?
Ik heb op al mijn fietsen vaste spatborden.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:39 schreef dop het volgende:
[..]
spatborden zijn heel normaal, alleen op de mtb kom je het zelden tegen.
Er zijn. Speciale spatborden voor gravel.
https://www.mantel.com/sk(...)&utm_medium=shopping.
nederland regeltjes land my God zegquote:Op maandag 3 januari 2022 19:48 schreef La_Tramposa het volgende:
In het Noord-Hollands duinreservaat moet je een duinkaart hebben. Die kun je halen bij een automaat bij veel ingangen van het gebied. En de onverharde paden moet je vóór 10.30 vanaf zijn..
Tja, we hebben niet zo heel veel natuur wat we met zijn allen moeten delen.quote:Op maandag 3 januari 2022 20:14 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat
[..]
nederland regeltjes land my God zeg
Deze heb ik ook op mijn gravelbike.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:39 schreef dop het volgende:
[..]
spatborden zijn heel normaal, alleen op de mtb kom je het zelden tegen.
Er zijn. Speciale spatborden voor gravel.
https://www.mantel.com/sk(...)&utm_medium=shopping.
Zo blijft de geëmailleerde mok die onder je zadel bungelt wel schoonquote:Op maandag 3 januari 2022 10:22 schreef Leonos het volgende:
LtD, de oppernerd, gebruikt ook spatborden.
Kom op rijden met je kutje!quote:Op maandag 3 januari 2022 21:26 schreef RealBizkit666 het volgende:
Bedankt voor de tips. In dat betaalde gedeelte kom ik denk ik niet. Dat is net iets te ver voor met de Gravel.
Het weer belooft niet veel soeps te worden, dus maar eens kijken of het überhaupt wat wordt. Ook met spatborden heb ik tijdens vakantie geen zin om door de regen te fietsen.
Zit in Landal in Land van Bartjequote:Op maandag 3 januari 2022 23:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Hoe laat ben je hier morgen? Dan gaan we wel samen.
Smoesjes...quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zit in Landal in Land van Bartje![]()
Maar wel gelijk aan de MTB route, maar moet zeggen weer valt wel erg tegen nu
Wat is niet zo duur?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:57 schreef Leonos het volgende:
Wat zijn vergelijkbare jassies als de Gabba, maar dan niet zo duur?
Assos equipe RSquote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:57 schreef Leonos het volgende:
Begrijpend lezen 3/10quote:
Welke maat?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:57 schreef Leonos het volgende:
Ziet er goed uit, zeker in de korting nu.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:10 schreef dop het volgende:
dhb Aeron Rain Defence.
Is zeker geen gabba maar zeer betaalbaar en prima ding.
Metwollen onderschirt prima combinatie.
100-150quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:01 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Wat is niet zo duur?
Iets met Goretex infinium
Lange mouwen, rond de 0 tot 15 graden., kan er altijd extra lagen onder stoppen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:04 schreef Fretwork het volgende:
Verder:
Lange mouwen of korte mouwen, welke temperaturen?
Sportful Fiandre is een iets goedkopere serie. Maar de light is wel echt te dun voor de winter.
Heb net een dhb aeron all winter gekocht, maar moet hem nog testen. Kwaliteit is wel duidelijk minder dan Castelli in pasvorm en gevoel van de stof.
Om kosten te besparen zou je een oude short sleeve Gabba kunnen kopen met Gore Infinium arm warmers
Edit: Hopmans heeft nog een Fiandre Pro in L voor 129
Mquote:
Ai, krijg het voor mijn bday. dus gaat denk een nieuwe wordenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:35 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ziet er goed uit, zeker in de korting nu.
@:Leonos heb nog wel een tweedehands Perfetto short sleeve in de aanbieding in maat L. Die zit mij iets te krap
Ziet er goed uit!quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:10 schreef dop het volgende:
dhb Aeron Rain Defence.
Is zeker geen gabba maar zeer betaalbaar en prima ding.
Metwollen onderschirt prima combinatie.
Een perfetto ROS kan aan de bovenkant van dat budget en is volgens mij wel de topper, maar die andere zijn ook wel nice. Zou vooral oppassen met jacks die te warm zijn (heb ik althans). Want dan doe je ze amper aan.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:47 schreef Leonos het volgende:
[..]
100-150
[..]
Lange mouwen, rond de 0 tot 15 graden., kan er altijd extra lagen onder stoppen.
[..]
M
[..]
Ai, krijg het voor mijn bday. dus gaat denk een nieuwe worden
Echte mannen rijden altijd in kort/kort ja.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:46 schreef Schuifpui het volgende:
Jasjes, dat is toch voor als je een lekke band hebt?
Lekke band? Wat is dat? Dat is toch een term voor als je niet in vorm bent toch?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:46 schreef Schuifpui het volgende:
Lekke band, dat is wel irritant als je aan het Zwiften bent ja, maar ik doe dan geen jasje aan.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:46 schreef Schuifpui het volgende:
Lekke band krijg je alleen bij domme stuurfouten.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:46 schreef Schuifpui het volgende:
Rij je dan in je blote bast ofzo?quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:37 schreef Schuifpui het volgende:
Frisjes vandaag. Wel nog zonder jasje.![]()
Vandaag 70km gedaan, 16 's ochtends naar werk en daarna 54km. Toch wel een uitdaging om dat te combineren met 9 uur op kantoor aanwezig zijn. Op zich was het heerlijk weer, maar 2.5 uur in het donker is ook niet alles. Ondanks goed licht, toch weer een paar bochtjes en slingers gehad die ik net wat laat door had. Bekende stukken zijn prima, maar minder bekende stukken blijven wel een risico.
Wel een lang thermo shirt, maar ben niet zo van kleding die water/winddicht is, dan word ik net zo nat, maar dan van binnenuit.quote:Op donderdag 6 januari 2022 21:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Rij je dan in je blote bast ofzo?
Je hebt ook jasjes die redelijk waterdicht zijn én enigszins ademen zodat je niet snel nat wordt van binnen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:14 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Wel een lang thermo shirt, maar ben niet zo van kleding die water/winddicht is, dan word ik net zo nat, maar dan van binnenuit.
Vandaag ook een poging gedaan om wat extra kms te maken, maar na een paar km op een onbekende weg in het donker, tegen de wind in, met hagel toch maar weer afgeslagen en een gravelpaadje rechtstreeks naar huis gepakt.
Hoeveel kms heb je daarmee gereden?quote:Op zondag 9 januari 2022 22:19 schreef RealBizkit666 het volgende:
Mijn ketting zit er al onder van eind maart. Dus ik vind je slijtage bovenmatig hoog dan ja.
8000 ongeveer nu. Blijft er onder zitten tot eind maart en dan vervang ik de boel weer.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:29 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Hoeveel kms heb je daarmee gereden?
Ik wissel ze om de 1500km, en dan 3 kettingen, allemaal 2 of 3 keer.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:08 schreef Schuifpui het volgende:
Vandaag tweede 100+er gereden dit jaar.![]()
Ook twee keer dit weekend de fiets schoon mogen maken, wat een natte smerige bende overal.![]()
Verder m'n kettingslijtage eens gecheckt. 1800km gereden en nu al gaat hij tot 0.75 erin. Bij de meeste schakels moet ik hem nog een klein tikje geven, maar dat wordt dus binnenkort weer vervangen. De vorige keer 3500km mee gereden, maar daarmee wel m'n cassette gesloopt. Is mijn slijtage nou bovenmatig?
Ik heb geen wetenschappelijke verklaring voor je.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:27 schreef Schuifpui het volgende:
Waar zou het aan kunnen liggen? Is het de manier van fietsen, te lage / te hoge cadans? Schakelfouten heb ik niet veel last van, maak vrij regelmatig schoon. Ik ben 1.82 / 78kg, geen ultra dunne wielrenner, maar ook geen 2m spierbonk. Fiets is een gravelbike, dus wel iets meer rolweerstand/gewicht en ik kan wielrenners goed bijhouden. Ik zal dus wel wat meer vermogen trappen dan gemiddeld, maar niets extreems denk ik.
Ketting en cassette zijn Shimano 105. Ketting HG601-11 en cassette R7000. Zou het nog zin hebben om te switchen naar een duurdere versie? Helpt swichten van olie naar wax?
En natuurlijk weer of geen weer, flinke power en klimmetjes. Die ketting heeft het niet makkelijk.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:40 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
8000 ongeveer nu. Blijft er onder zitten tot eind maart en dan vervang ik de boel weer.
Ik zou een Shimano HG-701 11 erop leggen en dan met wax fietsen en elke keer inwaxen na het fietsen op een droge ketting. Moet makkelijk >5000km meegaan.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:27 schreef Schuifpui het volgende:
Waar zou het aan kunnen liggen? Is het de manier van fietsen, te lage / te hoge cadans? Schakelfouten heb ik niet veel last van, maak vrij regelmatig schoon. Ik ben 1.82 / 78kg, geen ultra dunne wielrenner, maar ook geen 2m spierbonk. Fiets is een gravelbike, dus wel iets meer rolweerstand/gewicht en ik kan wielrenners goed bijhouden. Ik zal dus wel wat meer vermogen trappen dan gemiddeld, maar niets extreems denk ik.
Ketting en cassette zijn Shimano 105. Ketting HG601-11 en cassette R7000. Zou het nog zin hebben om te switchen naar een duurdere versie? Helpt swichten van olie naar wax?
Waxen lijkt mij echt overbodig om slijtage tegen te gaan. Ik gebruik dat spul van muc-off. De ceramic lube.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zou een Shimano HG-701 11 erop leggen en dan met wax fietsen en elke keer inwaxen na het fietsen op een droge ketting. Moet makkelijk >5000km meegaan.
En niet het buitenblad gebruiken, dat is een stuk duurder om te vervangen. Daarom heb ik een 39 als binnenblad.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:43 schreef Fretwork het volgende:
[..]
En natuurlijk weer of geen weer, flinke power en klimmetjes. Die ketting heeft het niet makkelijk.
bij je vriendin?quote:Op zondag 9 januari 2022 22:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Waxen lijkt mij echt overbodig om slijtage tegen te gaan. Ik gebruik dat spul van muc-off. De ceramic lube.
Moet dat nu weer? Ik probeer een normale discussie aan te gaan en geef gewoon aan dat waxen niet het ultieme is tegen slijtage en geef daarbij gewoon aan wat ik gebruik. Dat smering helpt is waar, je moet iets hebben waar geen/weinig vuil in blijft plakken.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
bij je vriendin?
Zit trouwens te kijken, maar dat spul is vergelijkbaar met squirt. Ook een dry lube.
Maar desalniettemin de oorzaak moet echt bij smering gezocht worden als de rest ok is.
Ja dat wat jij gebruikt lijkt ook prima spul idd. Wat is de discussie?quote:Op zondag 9 januari 2022 23:06 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Moet dat nu weer? Ik probeer een normale discussie aan te gaan en geef gewoon aan dat waxen niet het ultieme is tegen slijtage en geef daarbij gewoon aan wat ik gebruik. Dat smering helpt is waar, je moet iets hebben waar geen/weinig vuil in blijft plakken.
3000-4500km/ketting dus?quote:Op zondag 9 januari 2022 22:42 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik wissel ze om de 1500km, en dan 3 kettingen, allemaal 2 of 3 keer.
Dus dan is 1800 wel hoog.
Ik rijd wel eens in de regen, maar probeer het te vermijden. De weg is wel zo'n beetje doorlopend nat. Heb soms weleens het idee dat de regen er voor zorgt dat m'n fiets schoner blijft in vergelijking met fietsen in droog weer, maar met natte wegen. Als het heel nat is, maak ik de ketting en aandrijving direct even schoon, anders blijft het bij één keer per week (150-200km). Klimmetjes hebben we in Nederland niet. Qua power weet ik niet precies wat ik rijd. Ik heb alleen de indicatie van Strava, maar ik weet niet hoeveel waarde ik daaraan kan hechten. Lijkt me dat Strava toch net wat weinig weet. Meestal zegt 'ie rond de 250W voor wat het waard is.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:43 schreef Fretwork het volgende:
[..]
En natuurlijk weer of geen weer, flinke power en klimmetjes. Die ketting heeft het niet makkelijk.
Zal dat eens proberen, scheelt qua prijs ook niets. Gaat dat gewoon samen met een 105 R7000 cassette?quote:Op zondag 9 januari 2022 22:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zou een Shimano HG-701 11 erop leggen en dan met wax fietsen en elke keer inwaxen na het fietsen op een droge ketting. Moet makkelijk >5000km meegaan.
Ik heb nu de wet-lube van Muc-off. Heb weleens te horen gekregen dat ik te veel gebruik. De ketting wordt vrij snel zwart. Als ik het smeer doe ik een druppel per schakel, even laten staan en na een paar uur buitenkant goed afnemen met een doek. Ik vind hem dan altijd vrij droog aanvoelen, maar als ik 20km heb gefietst is hij vrij zwart en zou men hier zeggen dat ik te veel gebruik.quote:Op zondag 9 januari 2022 22:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Waxen lijkt mij echt overbodig om slijtage tegen te gaan. Ik gebruik dat spul van muc-off. De ceramic lube.
Ja die ketting werkt op 105 ook (hyperglide).quote:Op zondag 9 januari 2022 23:11 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
3000-4500km/ketting dus?
[..]
Ik rijd wel eens in de regen, maar probeer het te vermijden. De weg is wel zo'n beetje doorlopend nat. Heb soms weleens het idee dat de regen er voor zorgt dat m'n fiets schoner blijft in vergelijking met fietsen in droog weer, maar met natte wegen. Als het heel nat is, maak ik de ketting en aandrijving direct even schoon, anders blijft het bij één keer per week (150-200km). Klimmetjes hebben we in Nederland niet. Qua power weet ik niet precies wat ik rijd. Ik heb alleen de indicatie van Strava, maar ik weet niet hoeveel waarde ik daaraan kan hechten. Lijkt me dat Strava toch net wat weinig weet. Meestal zegt 'ie rond de 250W voor wat het waard is.
[..]
Zal dat eens proberen, scheelt qua prijs ook niets. Gaat dat gewoon samen met een 105 R7000 cassette?
[..]
Ik heb nu de wet-lube van Muc-off. Heb weleens te horen gekregen dat ik te veel gebruik. De ketting wordt vrij snel zwart. Als ik het smeer doe ik een druppel per schakel, even laten staan en na een paar uur buitenkant goed afnemen met een doek. Ik vind hem dan altijd vrij droog aanvoelen, maar als ik 20km heb gefietst is hij vrij zwart en zou men hier zeggen dat ik te veel gebruik.![]()
Ik vind het echt frustrerend en wil het graag fixen, maar ik weet gewoon niet wat ik nou precies fout doe.
Ja, maar alles slijt op elkaar in, dus als je van plan bent 1 ketting op te rijden per cassette zal je er veel meer mee halen.quote:
Ik gebruik vrijwel alleen de normale ceramic lube, en zelf met een ritje zoals vandaag over natte en vieze wegen is de ketting niet zwart na 20km (en ook niet aan het einde van de rit). De wet ceramic lube gebruik ik maar heel zelden, alleen als het echt regent. Daar wordt de ketting wel sneller zwart. Dus ik denk dat er een verschil is tussen de dry en de wet wat dat betreft.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:11 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik heb nu de wet-lube van Muc-off. Heb weleens te horen gekregen dat ik te veel gebruik. De ketting wordt vrij snel zwart. Als ik het smeer doe ik een druppel per schakel, even laten staan en na een paar uur buitenkant goed afnemen met een doek. Ik vind hem dan altijd vrij droog aanvoelen, maar als ik 20km heb gefietst is hij vrij zwart en zou men hier zeggen dat ik te veel gebruik.![]()
Ik vind het echt frustrerend en wil het graag fixen, maar ik weet gewoon niet wat ik nou precies fout doe.
Ja, mijn garmin 800 doet het volgens mij ook nog steeds. Mijn broertje heeft die tegenwoordig.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:21 schreef Fretwork het volgende:
Ik heb het gevoel dat de Garmins wel degelijker gebouwd zijn. Zeker als je ziet dat mijn Garmin Edge 800 het al 10 jaar oid uithield. Bij Wahoo hoor ik om me heen juist problemen.
zelfde ervaring, wahoo is handig apparaat maar gaat duidelijk minder lang mee.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, mijn garmin 800 doet het volgens mij ook nog steeds. Mijn broertje heeft die tegenwoordig.
Dat is op de wahoo beter.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:39 schreef kanovinnie het volgende:
Dingen als routes instellen die je automatisch van strava download en welke datavelden waar zitteb.
Ja kan ook. Maar qua prijs maakt het volgens mij niet zo heel veel uit. Dus wellicht kan ik er een upgrade ipv vervanging van maken.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:40 schreef Leonos het volgende:
Je kan ook gewoon een nieuwe bolt halen, zal niet meer zo duur zijn toch.
Is het touchscreen een plus tov de knoppen op de 530? Ik mis het touchscreen niet op m’n bolt.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:15 schreef ddx het volgende:
Zou lekker een garmin halen, idd iets lastiger in te stellen.
Maar heb nu al 2 1/2 jaar een garmin 830 zonder problemen.
In zo'n zelfde periode heb ik de bolt 3 keer moeten vervangen (gelukkig onder garantie) ivm loslatende knoppen/rubbers.
Ik heb het vooral genomen omdat ik geen zin meer had in gedoe met knoppen die je te vaak moet indrukken en daardoor slijten.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Is het touchscreen een plus tov de knoppen op de 530? Ik mis het touchscreen niet op m’n bolt.
Mijn ELEMNT (de grotere voorloper van de bolt) houdt het al bijna 5 jaar zonder problemen uit.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:15 schreef ddx het volgende:
Zou lekker een garmin halen, idd iets lastiger in te stellen.
Maar heb nu al 2 1/2 jaar een garmin 830 zonder problemen.
In zo'n zelfde periode heb ik de bolt 3 keer moeten vervangen (gelukkig onder garantie) ivm loslatende knoppen/rubbers.
Ik heb juist de 530 gepakt zodat ik knoppen had ipv een touchscreen.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Is het touchscreen een plus tov de knoppen op de 530? Ik mis het touchscreen niet op m’n bolt.
Nee. Knoppen zijn veel makkelijker te bedienen, zeker als het nat is.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is zo. Ik ga het meemaken!quote:Op maandag 10 januari 2022 14:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee. Knoppen zijn veel makkelijker te bedienen, zeker als het nat is.
Laten we hopen van nietquote:
Hiervoor heb ik de 800 gehad, daarmee heb ik nooit last gehad van dat ik hem niet kon bedienen door gestuiter. Maar ik MTB praktisch nooit dus dat zal wel goedkomen.quote:Op maandag 10 januari 2022 16:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Laten we hopen van niet. Maar prima apparaatje hoor, ga je wel plezier van hebben.
Zelf bewust niet voor touchscreen gekozen omdat je, los van alle modder en nattigheid, op de MTB toch alle kanten op stuitert. Dan zijn knoppen een stuk makkelijker, maar op de weg speelt dat minder.
Houd een keer op he?quote:Op maandag 10 januari 2022 20:04 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Niet eens de 1030 plus? Valt mij tegen van je.
Hoe vaak moet je dan wat op scherm doen of knoppen bedienen als je aan het stuiteren bent ?quote:Op maandag 10 januari 2022 16:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Laten we hopen van niet. Maar prima apparaatje hoor, ga je wel plezier van hebben.
Zelf bewust niet voor touchscreen gekozen omdat je, los van alle modder en nattigheid, op de MTB toch alle kanten op stuitert. Dan zijn knoppen een stuk makkelijker, maar op de weg speelt dat minder.
Nee oké, niet gigantisch vaak maar toch wel af en toe switchen tussen verschillende schermen. Om die 'kleine knopjes' in te drukken hoef je er niet naar te kijken: je weet dat je goed zit. Je kan blind het juiste scherm opzoeken en je hoeft dan maar één keer kort te kijken voor de informatie, in plaats van langer (of twee keer).quote:Op dinsdag 11 januari 2022 10:57 schreef ddx het volgende:
[..]
Hoe vaak moet je dan wat op scherm doen of knoppen bedienen als je aan het stuiteren bent ?
En dan nog lijkt me touchscreen makkelijker dan klein knopje indrukken als je aan het stuiteren bent.
Klopt dat werkt echt super, hoef je handen niet van shifter los te laten.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:16 schreef Z het volgende:
Waarom wil je überhaupt switchen van scherm? Ik fiets wel eens met iemand die z'n Garmin bedient met knopjes op z'n hoods. Die is daar heel blij mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |