abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202997674
Oeps niet gezien dat ik 'm sloot. Zit mobiel dus geen plaatje
We have far more in common than that which devides us..
pi_202997853
@Kaatje1
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 2 januari 2022 @ 19:30:50 #3
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202997875
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 19:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:Kaatje1
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oei dat lijkt me wel heftig ineens een week :D
pi_202997950
Het is nog een ontzettend pasgeboren concept hoor ik net _O-
Moest nog maar geen vrij aanvragen. Toch maar gedaan, want als het over een maand pas definitief wordt heb ik mijn rooster voor die periode al, en ik weet wie er dan moeite moet doen om te gaan ruilen….
Vakantie alsnog eruit gooien en collega’s blij maken met extra opties voor diensten is handiger. En mijn contract uren red ik sowieso altijd wel.

quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 19:30 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Oei dat lijkt me wel heftig ineens een week :D
Ja :D. En niet omdat COVID.

SPOILER
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_202997975
oh, maar ik zou daar ook niet zo blij mee zijn, Cat, zo zonder overleg. Dat soort dingen even overleggen lijkt me toch wel vrij handig?
pi_202998073
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 19:37 schreef Jagärtrut het volgende:
oh, maar ik zou daar ook niet zo blij mee zijn, Cat, zo zonder overleg. Dat soort dingen even overleggen lijkt me toch wel vrij handig?
Ja, zou je denken he? Maar zo werkt het niet altijd.
Soms beweeg ik mee, soms lig ik dwars :+

Hoe is het met je kleine zieke?

Edit
SPOILER
pi_202998106
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 19:42 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ja, zou je denken he? Maar zo werkt het niet altijd.
Soms beweeg ik mee, soms lig ik dwars :+

Hoe is het met je kleine zieke?
Die heeft vandaag 2x een uur geslapen, en heeeeeeel veel televisie gekregen. Op het einde van de dag kreeg hij weer praatjes, maar ook nog steeds 39 graad koorts.

Logeeruitstapje naar m'n ouders maar minimaal 1 dag verplaatst. Even kijken of het opknappen doorzet.
pi_202998128
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 19:44 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Die heeft vandaag 2x een uur geslapen, en heeeeeeel veel televisie gekregen. Op het einde van de dag kreeg hij weer praatjes, maar ook nog steeds 39 graad koorts.

Logeeruitstapje naar m'n ouders maar minimaal 1 dag verplaatst. Even kijken of het opknappen doorzet.
Hopelijk knapt hij verder op zodat jullie even aan jezelf toe kunnen komen!
pi_202998386
Ohh week net de hele familie.. dat is wel intensief :+

Dat jij onweer had Cat. Zo ver zitten we niet van elkaar toch? Hier nog niks. Ben benieuwd wanneer het komt.
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 2 januari 2022 @ 20:02:53 #10
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202998449
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 19:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
Het is nog een ontzettend pasgeboren concept hoor ik net _O-
Moest nog maar geen vrij aanvragen. Toch maar gedaan, want als het over een maand pas definitief wordt heb ik mijn rooster voor die periode al, en ik weet wie er dan moeite moet doen om te gaan ruilen….
Vakantie alsnog eruit gooien en collega’s blij maken met extra opties voor diensten is handiger. En mijn contract uren red ik sowieso altijd wel.
[..]
Ja :D. En niet omdat COVID.

SPOILER
Maand zou ik echt skippen. No way _O-
pi_202998579
Een maand. :D Hell no.
pi_202998613
Al komt dat vooral omdat de vakantiedagen maar zo beperkt zijn. Ik wil gewoon ook tijd samen en/of alleen overhouden. Als vakantiedagen geen probleem waren geweest, dan zou ik het al minder vervelend/zonde vinden.
  zondag 2 januari 2022 @ 20:13:21 #13
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202998697
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 20:08 schreef Myraela het volgende:
Al komt dat vooral omdat de vakantiedagen maar zo beperkt zijn. Ik wil gewoon ook tijd samen en/of alleen overhouden. Als vakantiedagen geen probleem waren geweest, dan zou ik het al minder vervelend/zonde vinden.
Ja dat helpt ook niet mee inderdaad.
pi_202998829
quote:
Ik heb best fijne familie. Maar een maand lang met ze optrekken, dag in dag uit vind ik wel heel veel
pi_202998836
Hier net ook gigantisch veel regen en hard onweer...
pi_202998910
quote:
Als parttime werkende vrijgezel was dat voor eenmalig een minder groot bezwaar. Het zou een once in a lifetime familiereis worden. Zeker once in my lifetime want ook ik vind het VEEL. Een maand gaat het nu zeker niet meer worden door wat gezondheidsprobleempjes.
En deze reis is voor een huwelijksjubileum dus zeker ook geen jaarlijks iets. Kan ik wel handelen. Weekje luieren en zwemmen kan ik best.

Door COVID heb ik de extra gespaarde vakantiedagen uit 2019 telkens mee overgenomen, dus ook daar kan een week extra er wel vanaf.
pi_202998921
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 20:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ohh week net de hele familie.. dat is wel intensief :+

Dat jij onweer had Cat. Zo ver zitten we niet van elkaar toch? Hier nog niks. Ben benieuwd wanneer het komt.
Het was kort maar hevig. En heel lokaal idd :Y
pi_202998978
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 20:25 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Het was kort maar hevig. En heel lokaal idd :Y
De regen heeft ons nu wel gevonden.
pi_202999589
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 20:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
De regen heeft ons nu wel gevonden.
Mij ook. En ik moet eigenlijk de groenbak nog leegmaken in de grote container buiten. :(

Ik had het niet de hele dag moeten lopen uitstellen, maar ja. :')
pi_202999743
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 20:55 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Mij ook. En ik moet eigenlijk de groenbak nog leegmaken in de grote container buiten. :(

Oh ja dat zul je altijd zien hč _O- gat in de buien zoeken.
pi_203000055
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 20:55 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ja, dat krijg je ervan :P

Ik heb vandaag wassen gedaan, weggevouwen én al mijn bed verschoond *O*
pi_203000258
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 21:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Oh ja dat zul je altijd zien hč _O- gat in de buien zoeken.
Ik dacht een klein gat in de buien te hebben, maar ben toch natgeregend. Ach ja. Het is in ieder geval niet koud.
  zondag 2 januari 2022 @ 21:26:44 #23
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203000283
"niet koud" is wel een understatement zeg; vanmiddag 20 km gefiets met uk samen,, en het was gewoon warm..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_203000376
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 21:26 schreef fietsie het volgende:
"niet koud" is wel een understatement zeg; vanmiddag 20 km gefiets met uk samen,, en het was gewoon warm..
Ja, ik heb vanochtend in korte broek en korte mouwen hardgelopen. De laatste keer dat ik dat gedaan heb was geloof ik eind september. Bizar _O-
pi_203000398
Het weer is compleet in de war. Wel lekker de halve dag de deur open gehad, gisteren ook. Maar normaal is het niet.
pi_203000437
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 21:26 schreef fietsie het volgende:
Ik heb gewandeld met een dun regenjasje aan voor het geval dat het ging regenen. Maar die kon in wezen ook wel uit 8)7

Ik zie dat de communicatie in de familie bij @Cat-astrophe al net zo goed en helder is als bij mijn familie. Lastig is dat. Wij gaan dus over 2 weken op wintersport naar het enige land wat de anwb aanwijst als zijnde 'Dicht voor vakantiegangers uit Nederland'. Pa heeft in de tussentijd wel een redelijke annuleringsverzekering genomen en ik moet nog een reisverzekering nemen. Niet álles wbt corona is dan gedekt, maar wel een boel.
SPOILER
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_203000485
Oh ja, bestaat er ook zoiets als een belkaartje met nr zonder abonnement voor smartphones?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_203000535
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 21:34 schreef Isabeau het volgende:
Oh ja, bestaat er ook zoiets als een belkaartje met nr zonder abonnement voor smartphones?
Prepaid bedoel je? Ja hoor. Lebara levert volgens mij gratis sim kaarten. Wel af en toe gebruiken anders vervalt het nummer.

Wij hebben dat moeten doen voor die qr code voor mijn moeder.
pi_203000549
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 21:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Prepaid bedoel je? Ja hoor. Lebara levert volgens mij gratis sim kaarten. Wel af en toe gebruiken anders vervalt het nummer.

Wij hebben dat moeten doen voor die qr code voor mijn moeder.
Juist, daar is dat dus ook voor. Met papier rondlopen lijkt me lastiger.

En ik hoop dat ze de boel een beetje op tijd bijwerken, want ze hebben de booster pas a.s donderdag.
  zondag 2 januari 2022 @ 21:37:41 #30
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203000572
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 21:34 schreef Isabeau het volgende:
Pre-paid bedoel je?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_203000624
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 21:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Juist, daar is dat dus ook voor. Met papier rondlopen lijkt me lastiger.

En ik hoop dat ze de boel een beetje op tijd bijwerken, want ze hebben de booster pas a.s donderdag.
Booster is volgens mij uiterlijk 12 uur later op de telefoon te zetten
pi_203000681
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 21:39 schreef Kaatje1 het volgende:

Booster is volgens mij uiterlijk 12 uur later op de telefoon te zetten
Ik las op een website dat het 10 werkdagen kon duren 8-) Die van mij staat er nog steeds niet, maar dat was via het zkh.

@Myraela weet jij dat misschien?
pi_203000704
Ik heb wel de goedkoopste pcr test met reiscertificaat gevonden *O* 45 euro. De duurste hier in H'veen was 69,95.
pi_203000755
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 21:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik las op een website dat het 10 werkdagen kon duren 8-) Die van mij staat er nog steeds niet, maar dat was via het zkh.

@:Myraela weet jij dat misschien?
Ik heb zondag de booster gehad, en woensdag erop gezet. Maar ik moest wel even naar beneden scrollen, zag 'm niet staan :@
  zondag 2 januari 2022 @ 21:43:56 #35
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203000765
Wat heb ik een heerlijke kerstvakantie gehad O+

Echt fijne en gezellige kerstdagen met (schoon)familie. Nog even een detour via familie in het zuiden en daarna nog 4 fijne dagen (incl. de jaarwisseling) bij mij doorgebracht ^O^

Morgen weer werken -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_203000778
quote:

[..]

@Molo gaf aan dat boosters die via de eigen organisatie gezet zijn vaak later (of niet?) op de app komen. Gaat blijkbaar via de bedrijfsarts en die gegevens koppelen is ingewikkeld. Of zo.
pi_203000794
quote:

Registratie bij de GGD gaat vaak snel, dezelfde dag. Maar bij sommige mensen lijkt het fout te gaan, maar dat zie ik niet supervaak voorbij komen.
  zondag 2 januari 2022 @ 21:45:34 #38
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203000802
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 21:44 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
@:Molo gaf aan dat boosters die via de eigen organisatie gezet zijn vaak later (of niet?) op de app komen. Gaat blijkbaar via de bedrijfsarts en die gegevens koppelen is ingewikkeld. Of zo.
En je moet de werkgever schriftelijk toestemming hebben gegeven en -dat- moest de werkgever dan weer zelf regelen in de procedure.
pi_203000828
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 21:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik heb gewandeld met een dun regenjasje aan voor het geval dat het ging regenen. Maar die kon in wezen ook wel uit 8)7

Ik zie dat de communicatie in de familie bij @:Cat-astrophe al net zo goed en helder is als bij mijn familie. Lastig is dat. Wij gaan dus over 2 weken op wintersport naar het enige land wat de anwb aanwijst als zijnde 'Dicht voor vakantiegangers uit Nederland'. Pa heeft in de tussentijd wel een redelijke annuleringsverzekering genomen en ik moet nog een reisverzekering nemen. Niet álles wbt corona is dan gedekt, maar wel een boel.
SPOILER
Pfff… lastige shizzle. Is er niet te praten over een ander reisland of zo?
  zondag 2 januari 2022 @ 21:46:30 #40
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203000830
Owh ja, vandaag booster gehad. Hoe kreeg je dat ook alweer in de app?
pi_203000878
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 21:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
In de app op document toevoegen klikken en inloggen via digid.
pi_203000883
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 21:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
App openen, naar een + gaan geloof ik, en dan scrollen naar de datum van de prik. Ik zag maar 2 data staan, 1e en 2e. Volgende dag nog maar twee maar toen bedacht ik dat ik misschien ook naar beneden moest kijken en jawel, daar was die _O- . Klikken en klaar
pi_203000895
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 21:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Pfff… lastige shizzle. Is er niet te praten over een ander reisland of zo?
Nee, want hotel zelf geboekt zonder tussenliggende reisorganisatie.
  zondag 2 januari 2022 @ 21:51:08 #44
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203000930
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 21:48 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..][quote]0s.gif Op zondag 2 januari 2022 21:49 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
App openen, naar een + gaan geloof ik, en dan scrollen naar de datum van de prik. Ik zag maar 2 data staan, 1e en 2e. Volgende dag nog maar twee maar toen bedacht ik dat ik misschien ook naar beneden moest kijken en jawel, daar was die _O- . Klikken en klaar
quote:
In de app op document toevoegen klikken en inloggen via digid.
Dank dames! :*
  zondag 2 januari 2022 @ 21:51:28 #45
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203000933
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 21:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Niet annuleerbaar dan? Veel hotels hebben vrij standaard dat je tot kort van te voren gratis kan annuleren.
pi_203001020
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 21:51 schreef gcjoel het volgende:

Niet annuleerbaar dan? Veel hotels hebben vrij standaard dat je tot kort van te voren gratis kan annuleren.
Ja, een maand van te voren *O*
Ik verrtelde pa te annuleren 28 dagen van te voren.
Tot 2 weken van te voren 50% betalen.
pi_203001021
@Isabeau bij mij stond hij er ook zelfde dag al in!
pi_203001049
quote:

[..]
En wat zegt de Oostenrijkse site? ANWB is niet altijd gelijk met wat landen zelf aangeven. Zou alleen wel erg lullig zijn als je in quarantaine zou moeten.
pi_203001116
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 21:56 schreef Kaatje1 het volgende:
En wat zegt de Oostenrijkse site? ANWB is niet altijd gelijk met wat landen zelf aangeven. Zou alleen wel erg lullig zijn als je in quarantaine zou moeten.
Wat is 'de Oostenrijkse site'? En wat heeft de anwb hier mee te maken?

Nee, je hoeft niet in quarantaine. Booster + neg pcr test + inreisformulier = niet in quarantaine.
pi_203001119
quote:

[..]
En wat zegt Buza?
pi_203001173
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 21:44 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
@:Molo gaf aan dat boosters die via de eigen organisatie gezet zijn vaak later (of niet?) op de app komen. Gaat blijkbaar via de bedrijfsarts en die gegevens koppelen is ingewikkeld. Of zo.
Mijne via het werk staat er in nu ^O^ en je blijkt ook een herstelbewijs voor 12minners te kunnen maken ^O^ ^O^
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_203001264
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 21:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Wat is 'de Oostenrijkse site'? En wat heeft de anwb hier mee te maken?

Nee, je hoeft niet in quarantaine. Booster + neg pcr test + inreisformulier = niet in quarantaine.
Site van de Oostenrijkse overheid. DIt is het in Nederland https://www.rijksoverheid(...)9/nederland-inreizen
  zondag 2 januari 2022 @ 22:15:14 #53
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203001539
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 21:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, een maand van te voren *O*
Ik verrtelde pa te annuleren 28 dagen van te voren.
Tot 2 weken van te voren 50% betalen.
Oh jammer ;(
pi_203001570
Jongens, ik zit nu op station. Maar wat zegt wat over wat in godsnaam?? Buza en 'oostenrijkse websites' hebben niets te maken met het annuleringsbeleid van een hotel waar je nota bene gewoon voor getekend hebt.

Een annuleringsverzekering keert ook niet uit als je er in principe gewoon heen mag, ook al is dat met hobbels. Ook als alle horeca en skimogelijkheden dicht gaan of als je in quarantaine moet, kan je er nog steeds heen zolang het hotel wel open is. Als je helemaal niet meer welkom bent, dan keren ze wel uit.
pi_203001716
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 22:16 schreef Isabeau het volgende:
Jongens, ik zit nu op station. Maar wat zegt wat over wat in godsnaam?? Buza en 'oostenrijkse websites' hebben niets te maken met het annuleringsbeleid van een hotel waar je nota bene gewoon voor getekend hebt.

Een annuleringsverzekering keert ook niet uit als je er in principe gewoon heen mag, ook al is dat met hobbels. Ook als alle horeca en skimogelijkheden dicht gaan of als je in quarantaine moet, kan je er nog steeds heen zolang het hotel wel open is. Als je helemaal niet meer welkom bent, dan keren ze wel uit.
Ik ben bang dat dit is wat het is.
Wat ook zo hoort, imo. Mensen kiezen er zelf voor om te gaan reizen. Inmiddels hoef je niet verrast te zijn als je bestemming ‘opeens’ minder vakantie-achtig is dan normaal. En dan zou het niet fair zijn als een overheid of hotel voor jouw gemaakte kosten moet opdraaien.

Beetje naīef van je vader om een hotel te boeken met zo’n streng annuleringsbeleid… maar daar heb je nu weinig aan natuurlijk :{
pi_203001838
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 22:21 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik ben bang dat dit is wat het is.
Wat ook zo hoort, imo. Mensen kiezen er zelf voor om te gaan reizen. Inmiddels hoef je niet verrast te zijn als je bestemming ‘opeens’ minder vakantie-achtig is dan normaal. En dan zou het niet fair zijn als een overheid of hotel voor jouw gemaakte kosten moet opdraaien.

Beetje naīef van je vader om een hotel te boeken met zo’n streng annuleringsbeleid… maar daar heb je nu weinig aan natuurlijk :{
Pa leest niets. Die had in zijn hoofd dat hij tot twee weken van te voren kon annuleren en dat is ook wel zo, alleen dan ben je dus al een deel van je geld kwijt. We gaan overigens altijd naar dit hotel, dus daarom niet verder gekeken. De annuleringsverzekering betaalt overigens wel als een van ons vlak voor vertrek en positieve pcr test heeft of in Oostenrijk plots covid krijgt. Dan worden eventuele extra overnachtingen betaald.
pi_203001918
Annuleringsverzekeringen zijn sinds covid volgens mij ook een stuk duurder geworden. Deze was 280 euro voor vier personen voor een week :X
pi_203002393
Ik kan het helemaal verkeerd hebben, maar volgens mij kan je gewoon naar Oostenrijk met diverse testen en boosters. Maar het is wel heel veel gedoe dit.

En annuleringsverzekeringen zijn inderdaad duurder. Wel apart dat mijn doorlopende maar een beetje duurder is geworden, dus die heb ik voor de zekerheid maar aangehouden
pi_203002773
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 22:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik kan het helemaal verkeerd hebben, maar volgens mij kan je gewoon naar Oostenrijk met diverse testen en boosters. Maar het is wel heel veel gedoe dit.

En annuleringsverzekeringen zijn inderdaad duurder. Wel apart dat mijn doorlopende maar een beetje duurder is geworden, dus die heb ik voor de zekerheid maar aangehouden
Dat zeg ik toch ook?
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 21:59 schreef Isabeau het volgende:
Je kreeg in 2020 wel geld terug uit een nationaal reisgarantiefonds oid omdat mensen een vakantie geboekt hadden toen er geen sprake was van een pandemie. Als je nu tijdens een pandemie een reis gaat boeken en er komen niet geheel onverwacht allerlei maatregelen waar je geen zin in hebt, dan is dat geen reden voor het terugkrijgen van geld. En geheel terecht als je het mij vraagt. Als je nu boekt loop je gewoon diverse risico's die je vakantie minder leuk kunnen maken.
pi_203002806
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 22:48 schreef Kaatje1 het volgende:

Volgens mij zijn weinig landen echt totaal op slot.
Maar is er wel een rijtje waar je tot twee weken extra vakantie bij mag boeken, als je echt wil gaan.

Dat reisverzekeringen nu duurder zijn is logisch. De kans dat ze moeten uitkeren is een stuk groter geworden, dat moet betaald worden.
  zondag 2 januari 2022 @ 23:08:31 #61
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203002842
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 21:45 schreef fietsie het volgende:

[..]
En je moet de werkgever schriftelijk toestemming hebben gegeven en -dat- moest de werkgever dan weer zelf regelen in de procedure.
Bedrijfsarts, niet werkgever

Neem aan dat de prikkende ziekenhuizen en andere zorgtoko's het inmiddels wel geregeld hebben voor hun personeel qua QR code kunnen aanmaken gezien de tijd die er inmiddels overheen is gegaan en wens tot reizen naar wintersport etc
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203002861
Ze weten het alleen mooi te omschrijven :') https://www.anwb.nl/vakan(...)atregelen-oostenrijk

quote:
Coronamaatregelen Oostenrijk
Vakanties in Oostenrijk: dicht

Toeristisch verblijf toegestaan?

Praktisch niet. Er geldt een quarantaineplicht voor alle Nederlanders (dus ook gevaccineerd of hersteld). Uitgezonderd zijn mensen die de boosterprik al hebben gehad en daarnaast een negatieve PCR-testuitslag kunnen tonen. Quarantaine is 10 dagen (of 5 dagen bij negatieve PCR-test op dag 5)

Ook geldt een lockdown voor iedereen zonder vaccinatie- of herstelbewijs. Zij mogen alleen de deur uit voor boodschappen, werk/school, medische redenen etc.
  zondag 2 januari 2022 @ 23:11:25 #63
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203002905
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 23:09 schreef Isabeau het volgende:
Ze weten het alleen mooi te omschrijven :') https://www.anwb.nl/vakan(...)atregelen-oostenrijk
[..]

Oostenrijk en skigebieden zijn heerlijk hoor ik van iedereen die daar nu zit en van de mensen die ik ken die daar wonen

Als je binnen komt, niks meer aan het handje. Gewoon lekker gaan en van genieten
pi_203002982
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 22:28 schreef Isabeau het volgende:
Annuleringsverzekeringen zijn sinds covid volgens mij ook een stuk duurder geworden. Deze was 280 euro voor vier personen voor een week :X
Wat een bedrag. En wat een gedoe :X
Spoilers!
pi_203002984
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 23:11 schreef Molo het volgende:

Oostenrijk en skigebieden zijn heerlijk hoor ik van iedereen die daar nu zit en van de mensen die ik ken die daar wonen

Als je binnen komt, niks meer aan het handje. Gewoon lekker gaan en van genieten
Mijn collega is mijn verslaggever ter plaatse, die is skileraar in Tirol aan het spelen (niet besmet met covid op dit moment). Hij zegt ook dat het gewoon nog steeds super gezellig is ook al gaat alles al om 22.00 dicht (daar kunnen we in Nederland alleen van dromen :+ ).
pi_203003017
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 23:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

Wat een bedrag. En wat een gedoe :X
Het is een risico-afweging natuurlijk. We zijn meer dan 3000 euro kwijt als de vakantie onverhoopt niet door kan gaan en aangezien mijn beide ouders 70+ zijn kan er sowieso altijd wel iets voorvallen. Dat hoeft niet eens covidgerelateerd te zijn.
  zondag 2 januari 2022 @ 23:17:54 #67
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203003036
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 23:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Mijn collega is mijn verslaggever ter plaatse, die is skileraar in Tirol aan het spelen (niet besmet met covid op dit moment). Hij zegt ook dat het gewoon nog steeds super gezellig is ook al gaat alles al om 22.00 dicht (daar kunnen we in Nederland alleen van dromen :+ ).
Daarom, go for it my lady O+
pi_203003064
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 23:17 schreef Molo het volgende:

Daarom, go for it my lady O+
Het hotel heeft een nieuw verwarmd buiten zwembad _O_ _O_ ooooh, zo'n zin in O+
pi_203003737
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 21:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat heb ik een heerlijke kerstvakantie gehad O+

Echt fijne en gezellige kerstdagen met (schoon)familie. Nog even een detour via familie in het zuiden en daarna nog 4 fijne dagen (incl. de jaarwisseling) bij mij doorgebracht ^O^

Morgen weer werken -O-
Dat klinkt goed zeg. Lekker even opladen O+
Nog bedankt voor je DM trouwens!
Spoilers!
  maandag 3 januari 2022 @ 00:46:59 #70
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203004579
Isa, wij gaan ook gewoon wintersporten over weken.. ik meteen nog even die booster prik zien te regelen :+

Verder had ik echt een super gezellige avond bij DE buurman en buurvrouw.. om 19.00 daar heen, nu weer thuis :o .
Nu maar eens tukken en lijken of ik morgen een beetje functioneel kan zijn op werk O-)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_203004631
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 00:46 schreef Barreltje het volgende:
Isa, wij gaan ook gewoon wintersporten over weken.. ik meteen nog even die booster prik zien te regelen :+

Verder had ik echt een super gezellige avond bij DE buurman en buurvrouw.. om 19.00 daar heen, nu weer thuis :o .
Nu maar eens tukken en lijken of ik morgen een beetje functioneel kan zijn op werk O-)
Ook Oostenrijk? Andere landen zijn wat 'makkelijker' 8-)

Ben je nu in Nederland of in Thuisland? Want indien in thuisland: dé buurman? :o :o
pi_203005031
Goedemorgen!
Het is donker en warm, op 2 januari.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_203005115
Meh, ik werd wakker met intense teleurstelling dat het alweer maandag is. Dat was ik ergens tussen gaan slapen en weer wakker worden vergeten.
  maandag 3 januari 2022 @ 08:06:03 #74
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203005190
Dilemma Benedict, dat klinkt lekker
pi_203005358
Goeiemorruguh *G*
Best een goed nachtje. O+
Heb filmpje van @Vanyel bekeken en vind het een aparte benadering, maar wel gedaan :+ Wie weet toch geholpen?
En ik ga maar weer eens op de fiets naar het werk. Goeie temp en het blijft droog.

Fijne dag :W
pi_203005641
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2022 07:14 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Bij ons was dat gisteren :o
pi_203005649
Wij zijn op weg om te winkelen in het buitenland :+ ;)
pi_203005658
quote:
10s.gif Op maandag 3 januari 2022 07:41 schreef Myraela het volgende:
Meh, ik werd wakker met intense teleurstelling dat het alweer maandag is. Dat was ik ergens tussen gaan slapen en weer wakker worden vergeten.
Oh, dat is zo naar. Dat je een paar heerlijke seconden denkt 'ah lekker, zondag!' tot de realiteit inkickt ;(
  maandag 3 januari 2022 @ 09:22:20 #79
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203005726
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2022 07:14 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Goedemorgen :W
Volgens mij is het 3 januari :P

EDIT Spuit 11...
pi_203005866
Goedemorgen! Wij hebben nog lekker 2 dagen vakantie.
Spoilers!
pi_203005870
Goedemorgen! Net wakker en nog een dagje vrij. Dat is ook wel fijn want gisteren heb ik met booster- gevolgen alleen maar op de bank gelegen en dutjes gedaan.
pi_203005931
Mogguh *O* Aan het werk *O* Al twee koffie op *O* Maar deze week heerlijk thuis aan het werk. En mini-G gaat zo met vriendje mee weg en G gaat vanmiddag werken dus ik heb vanmiddag het rijk alleen en straks even een paar uurtjes met G samen O+ Misschien dat ik mijn werktijden even wat verleg O-)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_203005997
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 09:09 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Bij ons was dat gisteren :o
Niet zo krek kiek'n, zo kan je nog geen geit houden.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_203006028
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 09:45 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen! Net wakker en nog een dagje vrij. Dat is ook wel fijn want gisteren heb ik met booster- gevolgen alleen maar op de bank gelegen en dutjes gedaan.
Voel je je nu weer helemaal goed?
  maandag 3 januari 2022 @ 10:29:28 #85
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203006278
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 00:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ook Oostenrijk? Andere landen zijn wat 'makkelijker' 8-)

Ben je nu in Nederland of in Thuisland? Want indien in thuisland: dé buurman? :o :o
Jup en Jup :+

Nu koppijn
pi_203006428
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 10:01 schreef Myraela het volgende:

[..]
Voel je je nu weer helemaal goed?
Mwah, mijn arm incl oksel/borst is nog pijnlijk, en mijn oor zit nog dicht, maar dat laatste was al. Energie niveau is in ieder geval weer omhoog, en mijn huid doet geen zeer meer.
pi_203006932
Ik heb net mijn eerste beleggingen gedaan en heb al 5 euro verloren *O*
Spoilers!
pi_203006973
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
En hoeveel heb je ingelegd?
pi_203006975
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:28 schreef Goitske het volgende:

[..]
En hoeveel heb je ingelegd?
350 euro.
Spoilers!
pi_203006998
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:28 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
350 euro.
Hopelijk wordt het nog beter dan!
pi_203007019
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:30 schreef Goitske het volgende:

[..]
Hopelijk wordt het nog beter dan!
Ja hoor, vast wel. Over 20 jaar heb ik het pas weer nodig.
Spoilers!
pi_203007024
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ja hoor, vast wel. Over 20 jaar heb ik het pas weer nodig.
En over 20 jaar denk je whahaha 350 euro is ook geen reet meer waard
pi_203007071
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:33 schreef Goitske het volgende:

[..]
En over 20 jaar denk je whahaha 350 euro is ook geen reet meer waard
Zeker. Ik ga in die 20 jaar maandelijks bijleggen uiteraard. En in theorie heb ik dan een redelijk pensioen over 20 jaar.
Spoilers!
  maandag 3 januari 2022 @ 11:38:04 #94
63722 z80
I fink you freaky
pi_203007075
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waar heb je de beleggingsrekening? Welke instelling?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 3 januari 2022 @ 11:38:59 #95
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203007089
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:28 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
350 euro.
Spannend, vriendje houdt zich daar mee bezig thuis. Ik vind het te spannend en ingewikkeld :D
Wel een pensioen beleggingsrekening gestart vorig jaar, die is al flink gestegen *O*
pi_203007141
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:38 schreef z80 het volgende:

[..]
Waar heb je de beleggingsrekening? Welke instelling?
Ik heb ETF's aangekocht bij DeGiro. Ik heb ook een beleggingsrekening bij Centraal Beheer maar dat vind ik te ontransparant met te hoge kosten. Ik hou hem wel aan maar verplaats mijn maandelijkse inleg naar DeGiro.

Ik zag dat je laatst in WGR ergens had gereageerd. Dat je wilde beleggen maar er geen zak van snapte. Dat had ik dus ook. Ik ben de podcast Jong Beleggen gaan luisteren en na 15 afleveringen snap ik zo ongeveer wel hoe en wat. Na 3 afleveringen kan je wel een indruk krijgen van of het iets voor je is.

Mijn tactiek:
Ik heb uit de 100 gratis ETF's die DeGiro aanbiedt, gezocht op duurzame producten die op de AEX worden verhandeld. Vervolgens daar de distribuerende ETF's uit gefilterd en dus de accumulerende gehouden. Toen gekeken naar de kosten en de juiste spreiding in valuta en continenten. Ik heb op JustETF.com mijn selectie van 8 vergeleken en er daar vier van uitgekozen.
Het hele proces viel me eigenlijk nog wel mee. Toen ik eenmaal snapte wat ik aan het doen was, was ik in 2-3 uur tot een keuze van die 4 gekomen. En als die 4 het goed blijven doen, ga ik voorlopig ook niet op zoek naar iets anders en blijf ik gewoon inleggen. Nu is het net als een fondsbeheerder eigenlijk, gewoon inleggen. Alleen dan veel goedkoper.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lucky_Strike op 03-01-2022 11:53:38 ]
Spoilers!
  maandag 3 januari 2022 @ 11:50:51 #97
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203007203
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik heb ETF's aangekocht bij DeGiro. Ik heb ook een beleggingsrekening bij Centraal Beheer maar dat vind ik te ontransparant met te hoge kosten. Ik hou hem wel aan maar verplaats mijn maandelijkse inleg naar DeGiro.

Ik zag dat je laatst in WGR ergens had gereageerd. Dat je wilde beleggen maar er geen zak van snapte. Dat had ik dus ook. Ik ben de podcast Jong Beleggen gaan luisteren en na 15 afleveringen snap ik zo ongeveer wel hoe en wat. Na 3 afleveringen kan je wel een indruk krijgen van of het iets voor je is.

Mijn tactiek:
Ik heb uit de 100 gratis ETF's die DeGiro aanbiedt, gezocht op duurzame producten die op de AEX worden verhandeld. Vervolgens daar de accumulerende ETF's uit gefilterd. Toen gekeken naar de kosten en de juiste spreiding in valuta en continenten. Ik heb op JustETF.com mijn selectie van 8 vergeleken en er daar vier van uitgekozen.
Het hele proces viel me eigenlijk nog wel mee. Toen ik eenmaal snapte wat ik aan het doen was, was ik in 2-3 uur tot een keuze van die 4 gekomen. En als die 4 het goed blijven doen, ga ik voorlopig ook niet op zoek naar iets anders en blijf ik gewoon inleggen. Nu is het net als een fondsbeheerder eigenlijk, gewoon inleggen. Alleen dan veel goedkoper.
Kan ik deze post ergens bookmarken? Goede tips!
Ik moet er ook eens in duiken..

Naast beleggen , ga ik ook investeren.. vriendinnetje is bezig om een platform op te zetten om "voor vrouwen door vrouwen" te investeren in start-ups door vrouwen.. past ook wel bij mn filosofie
  maandag 3 januari 2022 @ 11:53:36 #98
63722 z80
I fink you freaky
pi_203007237
quote:

[..]

Mijn tactiek:
Ik heb uit de 100 gratis ETF's die DeGiro aanbiedt, gezocht op duurzame producten die op de AEX worden verhandeld. Vervolgens daar de accumulerende ETF's uit gefilterd. Toen gekeken naar de kosten en de juiste spreiding in valuta en continenten. Ik heb op JustETF.com mijn selectie van 8 vergeleken en er daar vier van uitgekozen.
Ik heb een aantal fondsen bij fitvermogen. Nu ongeveer een half jaar en een leuk rendement. Er staat slechts 1 fonds nu in de min. Die jojoed behoorlijk.

Het grootste probleem heb ik met het uitzoeken van de kosten. Deze lijken bij fitvermogen lager te zijn dan bij degiro. Daar zijn de voorwaarden afgelopen jaar ook veranderd, en niet in positieve zin.
pi_203007328
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:53 schreef z80 het volgende:

[..]
Ik heb een aantal fondsen bij fitvermogen. Nu ongeveer een half jaar en een leuk rendement. Er staat slechts 1 fonds nu in de min. Die jojoed behoorlijk.

Het grootste probleem heb ik met het uitzoeken van de kosten. Deze lijken bij fitvermogen lager te zijn dan bij degiro. Daar zijn de voorwaarden afgelopen jaar ook veranderd, en niet in positieve zin.
Ik heb expres indexen en geen fondsen. Indexen doen het beter en je betaalt geen managementkosten. Ik geloof niet meer zo in die fondsmanagers die voor jou wel even de markt zullen verslaan.
Vooral met de gratis ETF's van DeGiro zijn de kosten gewoon echt alleen maar die die de ETF rekent, onafhankelijk van je broker. In mijn geval dus 0.07-0.14%.

Maar hoe dan ook doet de beurs het natuurlijk spectaculair goed het afgelopen jaar dus dat is wel heel tof om te zien.
Spoilers!
pi_203007419
Ik ben juist bij Meesman begonnen vorig jaar. Weinig keuze, dus weinig om druk mee te zijn.
Als je alleen AEX fondsen hebt, heb je dan wel genoeg gespreid @LS? Dat was mijn reden om voor Meesman te kiezen. Ze schijnen dit jaar ook nog plannen te hebben voor een groenere variant, dat spreekt mij ook wel aan.
Verder dezelfde strategie: iedere maand een beetje inleggen, en verder niet te veel naar kijken.
  maandag 3 januari 2022 @ 12:09:25 #101
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_203007498
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 12:03 schreef Tuindier het volgende:
Ik ben juist bij Meesman begonnen vorig jaar. Weinig keuze, dus weinig om druk mee te zijn.
Als je alleen AEX fondsen hebt, heb je dan wel genoeg gespreid @:LS? Dat was mijn reden om voor Meesman te kiezen. Ze schijnen dit jaar ook nog plannen te hebben voor een groenere variant, dat spreekt mij ook wel aan.
Verder dezelfde strategie: iedere maand een beetje inleggen, en verder niet te veel naar kijken.
Het zijn niet alleen ETF's van bedrijven genoteerd aan de AEX maar ETF's die via de AEX worden verhandeld. Anders zou je mogelijk met dividendbelasting in de knoop kunnen komen en aangezien ik dat niet zo goed begrijp, vermijd ik dat maar gewoon in zijn geheel. Er zijn heel veel ETF's die op meerdere beurzen worden verhandeld.

In mijn ETF's zitten aandelen van ongeveer 700 bedrijven, verspreid over Amerika en Europa. Op 1 ETF na, zitten ze ook niet met zijn alleen in dezelfde sector. Ik heb 1 Amerikaanse tech ETF dus die is wat specifieker en heeft daardoor iets meer risico.
Spoilers!
pi_203007520
Goede keuze van me, extra dagje vrij nemen. Al heb ik er minder aan dan verwacht, net wakker :O O+
Morgen vaste roostervrije dag en me dan heel voorzichtig voorbereiden op een tweedaagse werkweek :P
pi_203007528
Fijne tip LS, daar ga ik ook maar eens een project van maken. Dat is al een wens sinds de verhuizing met bijkomende kosten achter de rug is. Dingen gaan soms wat traag ;)
pi_203007554
Ik had een beleggingdeel bij mijn hypotheek en dat deed NIKS }:|
Daarna niet meer in verdiept. Maar als ik dan de paar euro rente op mijn spaarrekening zie is dat toch ook weer om te janken :') :'(
  maandag 3 januari 2022 @ 12:15:01 #105
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_203007577
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 12:11 schreef Clubsoda het volgende:
Fijne tip LS, daar ga ik ook maar eens een project van maken. Dat is al een wens sinds de verhuizing met bijkomende kosten achter de rug is. Dingen gaan soms wat traag ;)
Het is ook echt leuk. Ik voel me helemaal wijs nu ik de eerste 5 procent van dit hele gebeuren een beetje door heb. Lang leve die podcast, anders had ik het nooit aangedurfd.
Spoilers!
pi_203007744
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 12:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Het zijn niet alleen ETF's van bedrijven genoteerd aan de AEX maar ETF's die via de AEX worden verhandeld. Anders zou je mogelijk met dividendbelasting in de knoop kunnen komen en aangezien ik dat niet zo goed begrijp, vermijd ik dat maar gewoon in zijn geheel. Er zijn heel veel ETF's die op meerdere beurzen worden verhandeld.

In mijn ETF's zitten aandelen van ongeveer 700 bedrijven, verspreid over Amerika en Europa. Op 1 ETF na, zitten ze ook niet met zijn alleen in dezelfde sector. Ik heb 1 Amerikaanse tech ETF dus die is wat specifieker en heeft daardoor iets meer risico.
Ah, dat klinkt een stuk logischer ja! Ik heb die podcast ook geluisterd. Toen ik merkte dat ik het kon onderbouwen waarom ik me niet in zijn strategie kon vinden durfde ik het ook aan.
pi_203007749
quote:

[..]

Mijn tactiek:
Ik heb uit de 100 gratis ETF's die DeGiro aanbiedt, gezocht op duurzame producten die op de AEX worden verhandeld. Vervolgens daar de distribuerende ETF's uit gefilterd en dus de accumulerende gehouden. Toen gekeken naar de kosten en de juiste spreiding in valuta en continenten. Ik heb op JustETF.com mijn selectie van 8 vergeleken en er daar vier van uitgekozen.
Dat is een goeie podcast. Ik heb me daar ook tijden mee vermaakt :Y Nu even geen geld voor beleggen, maar dat staat wel op mijn todo-lijst voor dit jaar :)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_203007787
Mijn boosterbult onder mijn oksel wordt nog niet echt minder trouwens. Rondje wandelen bleek toch wat ambitieus (het doet echt zeer) dus nu maar weer even op de bank.
  maandag 3 januari 2022 @ 12:51:03 #109
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_203008023
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 12:28 schreef Tuindier het volgende:
Mijn boosterbult onder mijn oksel wordt nog niet echt minder trouwens. Rondje wandelen bleek toch wat ambitieus (het doet echt zeer) dus nu maar weer even op de bank.
Wat irritant zeg. Het moet wel een flinke bult zijn als je er zelfs niet mee kunt wandelen.
Spoilers!
pi_203008129
quote:
Wat vervelend -O-

Hier geen klachten, behalve dat ik iets langer heb uitgeslapen vanmorgen.
pi_203008185
Beleggen lijkt mij ook heel interessant, moet me er ook maar eens in verdiepen. Al heb ik er de komende jaren even geen geld voor over. Ik ga die podcast ook eens luisteren.
pi_203008195
quote:
Wat een rare plek toch. Er waren hier meer mensen, die de specifieke klachten onder de oksel hadden. En ik hoor van meer mensen, die een dagje in bed doorbrachten na de booster.

En beleggen: alleen met geld, dat je kunt missen. Dus niet het geld als reserve voor een nieuwe wasmachine. Dan doet het alleen Au, heel erg Au.
Ik zie dat Lucky zich gedegen heeft voor bereid en ingelezen.
Enne …keep it simple.

Door vrouwen en voor vrouwen vond ik van Mama Cash zo geweldig. Ooit gestart door een vrouw, die miljoenen erfde van een tante. “Wat moet ik ermee?”
http://history.mamacash.nl/nl/history-page/het-garantiefonds/
Nu doe ik mee in Kiva projecten via een fok link. GC / [Kiva FOK-team] #12 - Micro-kredieten - Doe mee met $25!
Geweldig om te zien dat wordt terugbetaald in hardverdiende euro’s.
Daar kies ik voor projecten van vrouwen.
SPOILER
pi_203008198
quote:
Dat klinkt wel echt vreemd, zo'n bult.
pi_203008267
Ik twijfel over het nu nemen van een booster.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_203008275
quote:
2s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:14 schreef Lonaa het volgende:
Ik twijfel over het nu nemen van een booster.
Wat zijn de afwegingen waar je het meest mee zit?
  maandag 3 januari 2022 @ 13:15:23 #116
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_203008280
@sigme, ben je hier? Welke fruitboom hing nou ook alweer zo door? Appel volgens mij. En dan laagstam of halfstam?
Spoilers!
  maandag 3 januari 2022 @ 13:17:01 #117
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_203008294
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:08 schreef Myraela het volgende:

[..]
Dat klinkt wel echt vreemd, zo'n bult.
Zal dat niet gewoon een opgezette lymfeklier zijn?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_203008300
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:17 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Zal dat niet gewoon een opgezette lymfeklier zijn?
Dat is het volgens mij, ja. Gaat ook wel weer weg, maar het kost ff wat meer energie.

Edit: het is ook niet formaat 3e borst ofzo, maar wel gewoon dikker, waardoor de rand van mij bh er net op drukt wat pijnlijk is. Paracetamol helpt gelukkig.
pi_203008313
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:15 schreef Myraela het volgende:

[..]
Wat zijn de afwegingen waar je het meest mee zit?
Mijn cyclus werd korter door de vaccinatie, dat was kut. Ik heb in augustus m'n laatste gehad en het is pas 3 januari. Volgens mij is je prik 9 maand geldig dus ik zou nog kunnen wachten. Ik zit in de categorie (vrouw, 31, fit) met de statistisch de minste last van kerona. Ik denk dat we er meer mee gebaat zijn als we iedereen (Afrika) zouden vaccineren ipv allerlei gezonde mensen te boosteren.
  maandag 3 januari 2022 @ 13:22:21 #120
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_203008351
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:17 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Dat is het volgens mij, ja. Gaat ook wel weer weg, maar het kost ff wat meer energie.

Edit: het is ook niet formaat 3e borst ofzo, maar wel gewoon dikker, waardoor de rand van mij bh er net op drukt wat pijnlijk is. Paracetamol helpt gelukkig.
Klinkt wel als een irritante plek ja. :Y

Het zal mij benieuwen, vorige vaccinatie leverde een halve week beroerd zijn op, maar ik hoop in maart wat in het buitenland te ondernemen, dus laat ik 'm maar gehad hebben dan. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  maandag 3 januari 2022 @ 13:25:10 #121
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203008378
quote:
2s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:19 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Mijn cyclus werd korter door de vaccinatie, dat was kut. Ik heb in augustus m'n laatste gehad en het is pas 3 januari. Volgens mij is je prik 9 maand geldig dus ik zou nog kunnen wachten. Ik zit in de categorie (vrouw, 31, fit) met de statistisch de minste last van kerona. Ik denk dat we er meer mee gebaat zijn als we iedereen (Afrika) zouden vaccineren ipv allerlei gezonde mensen te boosteren.
Ik was dus even in Afrika..
En we vroegen daar hoe ze tegen corona aanstonden..

Over het algemeen bestaat het niet echt daar.. de temperatuur zal daar wel in mee helpen..
Daarnaast willen mensen daar de vaccinatie helemaal niet, want ze willen geen chemicaliën in hun lichaam.
Ze zijn namelijk gewend aan de natuurlijke geneesmiddelen..
pi_203008393
quote:
2s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:19 schreef Lonaa het volgende:
Heb je ook redenen om het al wel nu te willen? Want anders lees ik hier eigenlijk weinig twijfel in.
  maandag 3 januari 2022 @ 13:28:55 #123
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203008423
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:25 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Ik was dus even in Afrika..
En we vroegen daar hoe ze tegen corona aanstonden..

Over het algemeen bestaat het niet echt daar.. de temperatuur zal daar wel in mee helpen..
Daarnaast willen mensen daar de vaccinatie helemaal niet, want ze willen geen chemicaliën in hun lichaam.
Ze zijn namelijk gewend aan de natuurlijke geneesmiddelen..
Gemiddeld sterven ze daar ook stukje dunner en vooral een heel stuk jonger. En hebben ze in de minder welvarende delen wel andere issues dan Covid
pi_203008431
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:26 schreef Myraela het volgende:

[..]
Heb je ook redenen om het al wel nu te willen? Want anders lees ik hier eigenlijk weinig twijfel in.
Het moet toch en dan heb ik het gehad. Hoef ik niet iedereen uit te leggen waarom ik nog wacht.
  maandag 3 januari 2022 @ 13:31:28 #125
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203008457
quote:
2s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:29 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Het moet toch en dan heb ik het gehad. Hoef ik niet iedereen uit te leggen waarom ik nog wacht.
Ja om te reizen en toegang bij 2G beleid

Gezondheidstechnisch is het voor veel groepen twijfelachtig
pi_203008500
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:31 schreef Molo het volgende:

[..]
Ja om te reizen en toegang bij 2G beleid

Gezondheidstechnisch is het voor veel groepen twijfelachtig
Ja, maar pas met 9 maanden en mn 2e vaccinatie zit er pas sinds augustus in want ik ben broekie. Dus ik zou nog paar maanden kunnen wachten.
pi_203008503
quote:
2s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:29 schreef Lonaa het volgende:
Bij bij is die 'dan heb je het maar gehad' wel weggevallen. Dan komt er gewoon weer een volgende ronde waarvoor je weer eerder aan de beurt bent.

Ik heb de vorige ronde een tweede prik na een besmetting genomen, want dan konden ze me gewoon het reizen sowieso niet afpakken. Maar dat heeft ook geen invloed gehad op deze nieuwe ronde. :D Dus ik wacht nu wel gewoon totdat het nodig is voor een coronabewijs. Want ik kan een booster na een besmetting en twee vaccinaties gewoon echt niet verklaren voor m'n eigen gezondheid.
  maandag 3 januari 2022 @ 13:37:45 #128
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203008533
quote:
2s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:35 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, maar pas met 9 maanden en mn 2e vaccinatie zit er pas sinds augustus in want ik ben broekie. Dus ik zou nog paar maanden kunnen wachten.
Als je van 9 maanden uitgaat, zeker.

Ik hoop stiekem nog steeds dat heel de QR code en vaccinatiepaspoorten eraf gaan gezien het verspreiding hč niet tegenhoudt.

Zou het alleen snappen voor landen die jou niet op je buik willen hebben liggen in hun ziekenhuizen omdat er bar weinig plek is daar. Maar dat zal een uitzondering zijn hoop ik en alleen buiten de EU

A girl can dream oO<
pi_203008573
Ik hoor denk ik bij de groep die (was het @Clubsoda die het daar over had?) bang is. Ik ben wat zwaarder, mijn conditie is niet geweldig, en op het werk zijn er veel mensen niet gevaccineerd. Ik ben bang om serieus ziek te worden als ik het toch krijg, en bang om mijn ouders te besmetten.
  maandag 3 januari 2022 @ 13:41:01 #130
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203008577
Ik doe het ook alleen maar voor het reizen eigenlijk, dus zou voor mij ook echt afhankelijk zijn van wat andere landen eisen. Maar dan zit je weer dat je dat in de gaten moet houden. Dus denk dat ik hem toch wel meteen ga halen als het kan.

Hoewel ik door de besmetting al een booster heb, dus twijfel ik ook of ik dan 3 maanden daarna moet gaan of toch niet _O-
Vind die informatie ook allemaal lastig.
pi_203008594
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:40 schreef Tuindier het volgende:
Ik hoor denk ik bij de groep die (was het @:Clubsoda die het daar over had?) bang is. Ik ben wat zwaarder, mijn conditie is niet geweldig, en op het werk zijn er veel mensen niet gevaccineerd. Ik ben bang om serieus ziek te worden als ik het toch krijg, en bang om mijn ouders te besmetten.
Ik snap het wel. Af en toe hoor ik die stem ook in mijn achterhoofd. Ik ben dan wel fit maar wel zwaar bijvoorbeeld. :+ Ben altijd bang om mensen die ik liefheb te besmetten die dan vervolgens _wel_ in het ziekenhuis terecht komen.
  maandag 3 januari 2022 @ 13:50:02 #132
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203008697
quote:
2s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:42 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik snap het wel. Af en toe hoor ik die stem ook in mijn achterhoofd. Ik ben dan wel fit maar wel zwaar bijvoorbeeld. :+ Ben altijd bang om mensen die ik liefheb te besmetten die dan vervolgens _wel_ in het ziekenhuis terecht komen.
Ik vind dat anderen niet besmetten ook een beetje discutabel. Dat klonk allemaal heel leuk toen we begonnen met vaccineren. Maar inmiddels blijkt dat ook niet echt het geval.
  maandag 3 januari 2022 @ 13:50:44 #133
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_203008702
quote:
2s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:42 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik "troost" me met de gedachte dat ik waarschijnlijk niet de aansteker binnen de familie zou zijn met amper wat te doen nu. :') (De rest heeft jonge, school/opvang-gaande kinderen, de kans dat die wat meenemen is gewoon veel groter)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_203008719
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:50 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ik vind dat anderen niet besmetten ook een beetje discutabel. Dat klonk allemaal heel leuk toen we begonnen met vaccineren. Maar inmiddels blijkt dat ook niet echt het geval.
Ja, is ook waar.

Ik vind het oprecht wel ingewikkeld. :{
  maandag 3 januari 2022 @ 13:51:55 #135
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203008722
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:50 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Dat is veranderd idd
Maakt niet meer zo gek veel verschil
pi_203008818
Ik vind het wel mooi dat het nu mogelijk is om opener over twijfels te praten. Ik heb geen anti-vaccinatie mensen in mijn omgeving, dus over de basisserie was er nooit discussie, alleen wat veroordeling richting mensen die niet wilde. Maar bij de booster is het wat gemengder. Er zijn mensen die staan te springen omdat ze zich kwetsbaar voelen. Maar er is ook meer begrip voor mensen die nu (nog) niet willen.
  maandag 3 januari 2022 @ 14:03:18 #137
63722 z80
I fink you freaky
pi_203008852
quote:
2s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:35 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik zit deze maand op de 6 maanden na de tweede vaccinatie. Maar stel nummer drie ook nog even uit.
Alleen voor bepaalde landen is nummer drie nodig. Ik ben niet van plan daar naar toe te gaan.
Wetenschappelijk is er geen noodzaak om nu al de booster te halen. Uit meerdere onafhankelijke onderzoeken is gebleken dat na 6 maanden het afweer systeem nog steeds goed reageert op een corona besmetting. En ook de T cellen goed reageren op de nieuwste variant.
pi_203008863
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:sigme, ben je hier? Welke fruitboom hing nou ook alweer zo door? Appel volgens mij. En dan laagstam of halfstam?
Appel. Elke stam. Maar laagstam heeft minder ruimte eronder. En in z'n algemeenheid zwakkere takken.
pi_203008869
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:40 schreef Tuindier het volgende:
Ik hoor denk ik bij de groep die (was het @:Clubsoda die het daar over had?) bang is. Ik ben wat zwaarder, mijn conditie is niet geweldig, en op het werk zijn er veel mensen niet gevaccineerd. Ik ben bang om serieus ziek te worden als ik het toch krijg, en bang om mijn ouders te besmetten.
Ik was het niet. Maar ik begrijp je wel hoor. Na mijn besmetting ben ik niet bang voor mezelf maar ik vind het een onprettig idee mijn ouders of de kwetsbare mensen met wie ik werk aan te steken.

Zo, 2g+ heeft best wat voeten in aarde :o gelukkig telt booster ook als +, staat die in mijn app en werkt de internationale QR ^O^
  maandag 3 januari 2022 @ 14:05:06 #140
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203008870
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 14:03 schreef z80 het volgende:

[..]
Ik zit deze maand op de 6 maanden na de tweede vaccinatie. Maar stel nummer drie ook nog even uit.
Alleen voor bepaalde landen is nummer drie nodig. Ik ben niet van plan daar naar toe te gaan.
Wetenschappelijk is er geen noodzaak om nu al de booster te halen. Uit meerdere onafhankelijke onderzoeken is gebleken dat na 6 maanden het afweer systeem nog steeds goed reageert op een corona besmetting. En ook de T cellen goed reageren op de nieuwste variant.
in Duitsland ook niet voor de 2G ofzo?
  maandag 3 januari 2022 @ 14:08:39 #141
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_203008914
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 14:05 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Voor zover ik weet wel, ik haal de booster in ieder geval met een evenement in Duitsland in m'n achterhoofd. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  maandag 3 januari 2022 @ 14:10:41 #142
63722 z80
I fink you freaky
pi_203008938
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 14:05 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Nee. Voor zover ik weet is het 9 maanden geldig na de laatste inenting. EU breed afgesproken.
Het gebooster is ier ook nog niet echt een ding. Ze zijn nog bezig met de "normale" vaccinatie ronde.
pi_203008943
Ik wil die booster omdat ik wil kunnen reizen.

Maar ook zonder dat zou ik 'm zeker en zo snel mogelijk nemen. Ik ben geen risico-categorie in de zin van andere ziektes of teveel spek onder de leden, en zo oud ben ik nou ook weer niet toch :s . Ik hoop toch de 50 aan te tikken in 2022 :D

Maar ik hoor van veel te veel mensen dat ze afgelopen 2 maanden covid hebben opgelopen ondanks vaccinatie. Ik heb gewoon _echt_ geen zin om covid te krijgen. Het risico om daar erg veel schade van op te lopen is misschien niet zo groot, maar ik krijg het echt veel liever gewoon helemaal niet, dan is het risico om er schade van op te lopen namelijk veeeeeeeeeeeeeel kleiner. En dat in ruil voor een gratis klein prikje! Nou, dan weet ik het wel.
  maandag 3 januari 2022 @ 14:11:27 #144
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203008947
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 14:10 schreef z80 het volgende:

[..]
Nee. Voor zover ik weet is het 9 maanden geldig na de laatste inenting. EU breed afgesproken.
Het gebooster is ier ook nog niet echt een ding. Ze zijn nog bezig met de "normale" vaccinatie ronde.
Goed om te weten! Misschien gaan we nog eens worst eten over de grens ofzo :D
pi_203009105
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 12:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Het is ook echt leuk. Ik voel me helemaal wijs nu ik de eerste 5 procent van dit hele gebeuren een beetje door heb. Lang leve die podcast, anders had ik het nooit aangedurfd.
Goed man.
Ik heb na 100 jaar denken dat ik ooit nog wel de tijd zou nemen om dit uit te zoeken vorige maand toch maar geaccepteerd dat ik dat niet ging doen.

Dus ik heb nu een eenvoudig beleggen rekening bij de ING waar ik alleen maar geld in hoef te pompen en dan wordt het vanzelf meer. Wel iets hogere kosten, maar als de afgelopen maand indicatief is voor wat het kan opleveren, vind ik het goed genoeg.
Helpt ook dat ik hier echt niet naar om hoef te kijken.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_203009213
Hier ook covid na vaccinatie. Man was echt ziek, ik wil.niet weten wat dat zonder geweest was. Daarom ook de booster, we mogen wel in februari pas.

Ik vind het naar dat je niet helemaal zeker weet of je niet toch tot de kwetsbaren hoort, tot het te laat is (zoals bv. Fransman).

En restschaderisico inderdaad. Mijn longen voelen af en toe nog niet helemaal lekker.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_203009223
Ik heb de booster genomen omdat ik toch wel flink te dik ben en sowieso 0 last hebt gehad van de vorige vaccinaties, dus waarom niet? Was een beetje mijn gedachte.

Ook heb ik helaas niet het geloof dat als ik de booster later (of helemaal niet) neem dat die naar Afrika gaat.
  maandag 3 januari 2022 @ 14:33:42 #148
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203009229
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 14:32 schreef Syrena het volgende:
Hier ook covid na vaccinatie. Man was echt ziek, ik wil.niet weten wat dat zonder geweest was. Daarom ook de booster, we mogen wel in februari pas.

Ik vind het naar dat je niet helemaal zeker weet of je niet toch tot de kwetsbaren hoort, tot het te laat is (zoals bv. Fransman).

En restschaderisico inderdaad. Mijn longen voelen af en toe nog niet helemaal lekker.
Dit is eigenlijk wel een goede ja, hier sta je toch te weinig bij stil.
pi_203009242
Het is ook niet altijd een kwestie van wel of niet kwetsbaar zijn. Soms heb je gewoon pech.
pi_203009275
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 14:32 schreef Syrena het volgende:

En dit :Y
pi_203009329
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 14:08 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Voor zover ik weet wel, ik haal de booster in ieder geval met een evenement in Duitsland in m'n achterhoofd. :+
Klopt, in plaats van getest geldt ook de booster als + dus
  maandag 3 januari 2022 @ 14:43:42 #152
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_203009360
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 14:41 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat was m'n klok-klepel dan denk ik. :Y

Niet dat ik perse tegen testen ben, maar hoe minder stokken in m'n neus, hoe blijer diezelfde neus. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  maandag 3 januari 2022 @ 14:52:20 #153
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203009462
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 14:43 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Dat was m'n klok-klepel dan denk ik. :Y

Niet dat ik perse tegen testen ben, maar hoe minder stokken in m'n neus, hoe blijer diezelfde neus. :+
Nou, als ik ergens voor moet testen moet het wel heel tof zijn. Vind het geen pretje.
  maandag 3 januari 2022 @ 14:53:38 #154
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_203009485
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 14:52 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Nou, als ik ergens voor moet testen moet het wel heel tof zijn. Vind het geen pretje.
Daarom haal ik morgen die booster. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_203009523
Pro: 2e vaccinatie was 9 maanden geleden, AZ schijnt minder goed tegen Omicron te werken, ik werk met kwetsbare mensen, ik wil kunnen reizen zonder gedoe.
Contra: Door mijn eigen besmetting (vķķr vaccinatie) ben ik minder bang voor ernstig ziek zijn.
+/- eerste vaccinatie was ik ziekig van, tweede vaccinatie niet.

Al in al: blij dat ik snel aan de beurt was voor de booster.
  maandag 3 januari 2022 @ 14:58:39 #156
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_203009544
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2022 14:04 schreef sigme het volgende:

[..]
Appel. Elke stam. Maar laagstam heeft minder ruimte eronder. En in z'n algemeenheid zwakkere takken.
Dan had ik het toch goed onthouden. Ik heb de appel daarom aan de rand van het grasveld geplaatst. En net zag ik dat we dat precies zo hebben gedaan dat er niet eens een grasmaaier meer langs kan. Foutje.
Spoilers!
  maandag 3 januari 2022 @ 15:04:44 #157
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203009603
We krijgen zo te horen of kids na komend weekend weer gewoon fijn naar school mogen (uk hoopt van niet, want dan dinsdag wiskundeproefwerk :P )
pi_203009808
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 15:04 schreef fietsie het volgende:
We krijgen zo te horen of kids na komend weekend weer gewoon fijn naar school mogen (uk hoopt van niet, want dan dinsdag wiskundeproefwerk :P )
Is er een pressco vandaag?
Hier is het een en ander aan kerstspul opgeruimd en ik zat net in een lege agenda te kijken. -O-

Omdat het over beleggen en investeren ging en ik precies toen ook een mail kreeg van Kiva, heb ik daar weer wat ingelegd.

En ik onderschrijf de onduidelijkheid over wel/ geen boosters etc.
Ach, doe ik het niet voor mijzelve, dan wel dat ondernemers en winkels en met name scholen weer open kunnen. Dat het virus maar ‘een griepje’ mag worden.
  maandag 3 januari 2022 @ 15:19:44 #159
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203009815
quote:
Toch maar gaan leren dus :D
  maandag 3 januari 2022 @ 15:25:57 #160
63722 z80
I fink you freaky
pi_203009913
quote:

[..]
Niet overal. Bij de sportschool dus niet.
pi_203009950
Ik ben ook weer begonnen met 30 days of yoga with Adriane. Dag 1 zit er op en ik weet meteen weer waarom ik yoga zo fijn vind.
pi_203009954
quote:
Ow, ik lees het al: Scholen open vanaf maandag as. Hup Uk.

En @Isabeau buza noemde ik, omdat ik dacht dat je nog op zoek was naar reisadvies.
Inmiddels AD.nl zojuist: “ Er is een tweede corona-uitbraak ontdekt onder skileraren in Tirol, een populaire wintersportbestemming onder Nederlanders. Oostenrijkse media melden dat zeventien instructeurs van een skischool in St. Anton am Arlberg positief zijn getest.

Een paar uur rijden verderop, in Kirchberg in Tirol, zijn 25 besmettingen vastgesteld na een uitbraak onder een groep overwegend Nederlandse skileraren. Zij zitten net als hun collega's in St. Anton am Arlberg in isolatie.

In de deelstaat Tirol zijn relatief veel besmettingen met het coronavirus vastgesteld. Het zevendaagse gemiddelde ligt volgens Oostenrijkse media op ongeveer 430 per 100.000 inwoners, terwijl dat landelijk ongeveer 250 is. Het wintersportseizoen in Oostenrijk mag dit jaar doorgaan vanwege de strenge coronamaatregelen die de regering heeft ingevoerd.”
Niet om te paniekeren. Met Buiten sporten en koud had ik de piek niet verwacht.
Hoe ziek men is, staat er niet bij.
  maandag 3 januari 2022 @ 15:37:35 #163
63722 z80
I fink you freaky
pi_203010094
quote:

[..]
Even de site van land.nrw er op nagekeken.
Quote<
Was bedeutet 2G-plus?

Die 2G-plus-Regel bedeutet, dass nur vollständig Geimpfte oder Genesene Zutritt haben und diese zusätzlich ein negatives Testergebnis nachweisen müssen. Dies kann in Form eines Schnelltests (nicht älter als 24 Stunden) oder eines PCR-Tests (nicht älter als 48 Stunden) erfolgen.

Die 2G-plus-Regel (Zutritt nur für Geimpfte oder Genesene mit aktuellem, negativem Coronatest) gilt unter anderem für:

die gemeinsame Sportausübung in Innenräumen (Sporthallen, Fitnessstudios etc.) - Ausnahmen gelten unter anderem für den Profisport;
die Nutzung von Hallenschwimmbädern und Wellnesseinrichtungen (Saunen, Thermen, Sonnenstudios etc.);
das gemeinsame Singen von Chormitgliedern;
Karnevalsveranstaltungen und vergleichbare Brauchtumsveranstaltungen (Maßstab: Mitsingen/Schunkeln/Tanzen);
Tanzveranstaltungen einschließlich privater Feiern mit Tanz (z.B. Hochzeiten);
sexuelle Dienstleistungen.

Der Test - ein Schnelltest reicht aus - darf nicht älter als 24 Stunden sein.

Die Regelungen gelten auch für Personen, die bereits „geboostert" worden sind, also bereits ihre dritte Impfung erhalten haben.
>quote.
Dus de + is testen voor iedereen. Ongeacht het aantal vaccinaties.
Deze regels zijn t/m 12-01-2022 van kracht.

Voor horeca en winkels is de 2G regel van kracht. Ook deze is geldig zonder de booster.
bron:
https://www.land.nrw/corona/faq#1857bf4c
pi_203010306
Hier blij met de booster. Flink overgewicht en niet al te veel conditie. En ik wil gewoon het liefst niet ziek worden. Geen gewone griep, geen corona en het liefst ook niet verkouden of wat dan ook.

Dit alles gezegd hebbende, heb ik vanochtend toch maar de huisarts gebeld en ik mocht vrijwel meteen komen. Al een kleine week last van bonzend hart, geen pijn op de borst maar wel wat druk. hoge hartslag, soms wat lage saturatie en overall wiebelig gevoel in m'n lijf. Fietsen is geen probleem, maar wandelen is vermoeiend.
Uiteraard had ik er daar helemaal nergens meer last van, perfecte bloeddruk/hartslag/saturatie. Maar toch volgende week voor de zekerheid een fietstest doen omdat zowel mijn vader, als iedereen aan mijn moeders kant angina pectoris had. Ouderdom en gebreken -O-
Volgens de arts kunnen deze klachten ook nog wel eens komen van de booster, en omdat ik er nogal alert op ben (bezorgd dus) voel ik alles in 10voud. Bij afleiding (fietsen, fotograferen, lezen, naaien) nauwelijks ergens last van.
We zullen het zien.

Zojuist nog even stof geknipt voor een donkerbruine lange broek. Als deze klaar is, is het nuttige naaiwerk (ben al jaren op zoek naar een fijne donkerbruine broek) klaar en dan liggen er leuke projecten om aan te beginnen.
  maandag 3 januari 2022 @ 15:54:50 #165
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_203010356
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 15:37 schreef z80 het volgende:

[..]
Quote<
Was bedeutet 2G-plus?

Die 2G-plus-Regel bedeutet, dass nur vollständig Geimpfte oder Genesene Zutritt haben und diese zusätzlich ein negatives Testergebnis nachweisen müssen. Dies kann in Form eines Schnelltests (nicht älter als 24 Stunden) oder eines PCR-Tests (nicht älter als 48 Stunden) erfolgen.

Die 2G-plus-Regel (Zutritt nur für Geimpfte oder Genesene mit aktuellem, negativem Coronatest) gilt unter anderem für:

die gemeinsame Sportausübung in Innenräumen (Sporthallen, Fitnessstudios etc.) - Ausnahmen gelten unter anderem für den Profisport;
die Nutzung von Hallenschwimmbädern und Wellnesseinrichtungen (Saunen, Thermen, Sonnenstudios etc.);
Karnevalsveranstaltungen und vergleichbare Brauchtumsveranstaltungen (Maßstab: Mitsingen/Schunkeln/Tanzen);

Die Regelungen gelten auch für Personen, die bereits „geboostert" worden sind, also bereits ihre dritte Impfung erhalten haben.
>quote.

Voor horeca en winkels is de 2G regel van kracht. Ook deze is geldig zonder de booster.
bron:
Ah, NRW doet weer "krapper". Niedersachsen heeft het wel zoals Clubsoda beschrijft. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_203010421
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 15:37 schreef z80 het volgende:

[..]
Quote<
Was bedeutet 2G-plus?

>quote.

bron:
In Rheinland Pfalz is de horeca 2g+, waarbij bij een booster geen test nodig is. Winkels 2g. Ik ga morgen Hessen onderzoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 03-01-2022 16:11:33 ]
  maandag 3 januari 2022 @ 16:03:13 #167
63722 z80
I fink you freaky
pi_203010454
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 15:54 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Ah, NRW doet weer "krapper". Niedersachsen heeft het wel zoals Clubsoda beschrijft. :Y
Welkom in de verzameling van Duitstalige staten. Met even zoveel verschillende wetten en regelgevingen.
pi_203010596
Scholen open ^O^
pi_203011457
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 16:16 schreef Clubsoda het volgende:
Scholen open ^O^
*G*
pi_203011465
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 15:50 schreef Kaatje1 het volgende:

Dit alles gezegd hebbende, heb ik vanochtend toch maar de huisarts gebeld en ik mocht vrijwel meteen komen. Al een kleine week last van bonzend hart, geen pijn op de borst maar wel wat druk. hoge hartslag, soms wat lage saturatie en overall wiebelig gevoel in m'n lijf. Fietsen is geen probleem, maar wandelen is vermoeiend.
Uiteraard had ik er daar helemaal nergens meer last van, perfecte bloeddruk/hartslag/saturatie. Maar toch volgende week voor de zekerheid een fietstest doen omdat zowel mijn vader, als iedereen aan mijn moeders kant angina pectoris had. Ouderdom en gebreken -O-
Volgens de arts kunnen deze klachten ook nog wel eens komen van de booster, en omdat ik er nogal alert op ben (bezorgd dus) voel ik alles in 10voud. Bij afleiding (fietsen, fotograferen, lezen, naaien) nauwelijks ergens last van.
We zullen het zien.

Wel goed om toch even door te onderzoeken. ^O^
pi_203011472
Ik heb zo'n goeie dag O+
Qua fietsen naar en van werk en op werk ging het goed en was 't gezellig en mijn pauze in zonnetje in mijn up in het parkje zitten zennen O+
Vanochtend:

pi_203011502
Meh, bah. Er stapt net iemand binnen om de kozijnen op te meten en m'n hele woonkamer ruikt meteen naar de sigaretten.
  Moderator / Redactie Sport maandag 3 januari 2022 @ 17:49:10 #173
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203011521
Werkdag I van het nieuwe jaar is weer voorbij. Het was een rustige start :)
Straks sporten. Halfuurtje Duo training bij de sportschool, buiten :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_203011684
@Vanyel kun je uitleggen wat de reden is, dat je dit aanraadt?
‘Reintegration of The fear of paralysis reflex’?
Hoe weet iemand of er een lack is? Of des-integration? Gaat iemand er beter van slapen bijv.?
Misschien heb je een linkje anders, dat een toelichting geeft?
pi_203011715
Ik heb weekend 8-)
Nu 2 daagjes. Vandaag heel de dag zitten gamen in pyama :@ :D Morgen komen 2 vrienden. Zal wel bordspelletjes spelen worden, gezien we niet echt iets actiefs (binnen) kunnen doen. Maar zin in O+

@Blues ik dacht dat jij het vroeg, maar de drukte kwam wel door O&N ja. Gelukkig geen vuurwerkslachtoffers, maar genoeg satéprikkers voorbij zien komen :') . En alle andere klinieken sloten al op of zelfs voor oudjaar hun deuren, en dat dan tot en met zondag, betekent wel veel spoedpatiënten erbij.
pi_203011727
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 17:47 schreef Myraela het volgende:
Meh, bah. Er stapt net iemand binnen om de kozijnen op te meten en m'n hele woonkamer ruikt meteen naar de sigaretten.
Oh bah, dat is echt zo goor :X
pi_203011729
quote:
Het erge is, dat het niet uit te leggen is aan rokers. 8)7

Hé, Blues lekker zeg. w/

En sip @Kaatje1 hoppa een fietstest. Fijn, dat de huisarts je serieus neemt!

Bulgursalade it is :Y)
pi_203011904
quote:
Meh!

Wij hadden laatst een dame vd gasservice.
Was enorm door haar deo heen gebroken..heb de hele benedenverdieping moeten spuiten met g's deo, het duurde zo lang voor die geur uit t huis was :X :N
pi_203011925
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2022 18:07 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb weekend 8-)
Nu 2 daagjes. Vandaag heel de dag zitten gamen in pyama :@ :D Morgen komen 2 vrienden. Zal wel bordspelletjes spelen worden, gezien we niet echt iets actiefs (binnen) kunnen doen. Maar zin in O+

@:Blues ik dacht dat jij het vroeg, maar de drukte kwam wel door O&N ja. Gelukkig geen vuurwerkslachtoffers, maar genoeg satéprikkers voorbij zien komen :') . En alle andere klinieken sloten al op of zelfs voor oudjaar hun deuren, en dat dan tot en met zondag, betekent wel veel spoedpatiënten erbij.
Lekker relaxen jij! Zit je al op je nieuwe plek?

Ja, ik vroeg t.
Saté prikkers? In hondenkeeltjes? -O-
pi_203011939
Was van de week bij (lieve) vrienden, maar beiden kettingrokers. Wanneer ik thuis kom gaan de kleren op het balkon en dan de volgende ochtend in de was. Uithangen heeft echt geen zin.
pi_203012001
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 18:26 schreef Blues het volgende:

[..]
Lekker relaxen jij! Zit je al op je nieuwe plek?

Ja, ik vroeg t.
Saté prikkers? In hondenkeeltjes? -O-
Doe ik!
En nee nog niet, gaat ook nog wel even duren. Eerst eens rondkijken, het is wel de bedoeling binnenkort dus een keer mee te lopen met de anesthesioloog :) . En de 12e een gesprek om (leer)doelen op te stellen.

Ja, in de buikjes. Zit/zat vaak kip op, dat is natuurlijk erg aantrekkelijk. Gelukkig wel van die kleine cocktailprikkers hoor. Die kunnen er meestal (met een prikje om te laten braken) vrij gemakkelijk uit.
Maar af en toe met iets grotere prikkers, of een ijsstokje, of spare ribs, toch uiteindelijk wel een scopie nodig.
pi_203012087
quote:
7s.gif Op maandag 3 januari 2022 18:30 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Doe ik!
En nee nog niet, gaat ook nog wel even duren. Eerst eens rondkijken, het is wel de bedoeling binnenkort dus een keer mee te lopen met de anesthesioloog :) . En de 12e een gesprek om (leer)doelen op te stellen.

Ja, in de buikjes. Zit/zat vaak kip op, dat is natuurlijk erg aantrekkelijk. Gelukkig wel van die kleine cocktailprikkers hoor. Die kunnen er meestal (met een prikje om te laten braken) vrij gemakkelijk uit.
Maar af en toe met iets grotere prikkers, of een ijsstokje, of spare ribs, toch uiteindelijk wel een scopie nodig.
Ach, die arme beesten -O-
pi_203012713
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 14:34 schreef Myraela het volgende:
Het is ook niet altijd een kwestie van wel of niet kwetsbaar zijn. Soms heb je gewoon pech.
Het is een beetje de verkeerde loterij winnen soms :Y En dat kan.

Booster was logisch hier. Niet vanwege een weloverwogen medische reden, maar omdat Oostenrijk :')
  maandag 3 januari 2022 @ 19:19:19 #184
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203012742
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 19:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Het is een beetje de verkeerde loterij winnen soms :Y En dat kan.

Booster was logisch hier. Niet vanwege een weloverwogen medische reden, maar omdat Oostenrijk :')
Staat je nou al in je app?

(Wel even zelf actief 'ophalen' vanuit de coronacheckapp, kan niet automagisch)
pi_203012894
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 19:19 schreef Molo het volgende:

Staat je nou al in je app?

(Wel even zelf actief 'ophalen' vanuit de coronacheckapp, kan niet automagisch)
:Y toegevoegd *O*

Alles staat goed nu.
  maandag 3 januari 2022 @ 19:32:24 #186
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203012991
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 19:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]
:Y toegevoegd *O*

Alles staat goed nu.
Lekkâh!

Ik ben ook vakantieproof weer, alleen jammer van het brakke lijf door die prik nu nog even.
Vanmorgen geboosterd, en kon m net al in de app laden, echt absurd snel ^O^
pi_203013008
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 19:32 schreef Molo het volgende:

Lekkâh!

Ik ben ook vakantieproof weer, allen jammer van het brakke lijf door die prik nu nog even.
Vanmorgen geboosterd, en kon m net al in de app laden, echt absurd snel ^O^
Via zkh kon wel 2 weken duren :Y
  maandag 3 januari 2022 @ 19:36:21 #188
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203013077
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 19:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Via zkh kon wel 2 weken duren :Y
Ja ik heb GGD route, dat is stuk eenvoudiger en sneller

Tevens een ambulance bouwplaat die er voor kinderen lag meegenomen. Prikmevrouw lachte me hard uit toen ik voor de gein zei dat het voor mezelf was voor als ik me verveelde met thuiswerken :+
pi_203013350
Een vriend van mij is helemaal gezond, modern 30 maar heeft nu long covid te pakken. Wat een drama is dat zeg, hij is daar nu al meer dan een half jaar mee kwijt.

Ik heb geen seconde getwijfeld over de booster...
  Moderator maandag 3 januari 2022 @ 19:56:22 #190
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203013538
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 19:46 schreef Jagärtrut het volgende:
Een vriend van mij is helemaal gezond, modern 30 maar heeft nu long covid te pakken. Wat een drama is dat zeg, hij is daar nu al meer dan een half jaar mee kwijt.

Bij onze las/constructie afdelingen loopt ook een jongen, begin 20. Vaccineren vinden ze allemaal onzin. Heeft nu ook long covid. Als ie de trap op loopt moet ie even bijkomen en doet nu een paar uur per dag licht montagewerk ipv werken in de lasserij.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_203013785
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 19:46 schreef Jagärtrut het volgende:

Collega van mij doet onderzoek naar cognitieve problemen na covid (ook een soort long covid dus) en die had ook indrukwekkende verhalen over echt jonge mensen :X
pi_203013829
Wat naar van long covid. Kan de situatie verbeteren?
Met pufjes of iets dergl?
Edit: Oh shut Mijn eerste associatie is gerelateerd aan het orgaan longen i.c.m. conditie en kortademigheid. Fout. Van mij.

@Molo een ambu kleurplaat😂 toch nog lachen.

Iets anders: de laatste tijd hoor ik vaak van politici of andere mensen: “ik maak
een ‘bewuste keuze’ …”
Nu vraag ik mij af: wat is dan een onbewuste keuze? O-)
pi_203013917
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 20:09 schreef AnneX het volgende:
Wat naar van long covid. Kan de situatie verbeteren?
Met pufjes of iets dergl?

@:Molo een ambu kleurplaat😂 toch nog lachen.

Iets anders: de laatste tijd hoor ik vaak van politici of andere mensen: “ik maak
een ‘bewuste keuze’ …”
Nu vraag ik mij af: wat is dan een onbewuste keuze? O-)
Long in deze is niet dat ademhalings ding maar lang..

Laatst kwam er ook iets langs uit de USA. Daar was een half miljoen kinderen wees geworden doordat ouders aan corona zijn overleden. Daar had ik eigenlijk nooit bij nagedacht. Er zijn natuurlijk altijd kinderen die één of beide ouders verliezen, maar zoveel in zo'n korte tijd. Afschuwelijk
pi_203013966
Je
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 20:12 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Laatst kwam er ook iets langs uit de USA. Daar was een half miljoen kinderen wees geworden doordat ouders aan corona zijn overleden. Daar had ik eigenlijk nooit bij nagedacht. Er zijn natuurlijk altijd kinderen die één of beide ouders verliezen, maar zoveel in zo'n korte tijd. Afschuwelijk
, zie Edit inmiddels.

Ja, die kinderen. Wat een slachtoffers. Triest.
pi_203014057
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 20:12 schreef Kaatje1 het volgende:

Ja, het is echt een gezins/familie-ziekte met aanwezige kans dat beide ouders overlijden :X
  Moderator / Redactie Sport maandag 3 januari 2022 @ 20:17:12 #196
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203014069
20km aan de wandel. Geen probleem.
Circuitje oefeningen... Ik ben kapot :%
Wel fijn dat de sportschool open is voor duotraining buiten :)

Ik doe dat soort oefeningen eigenlijk te weinig. De lunges, squads enz enz
pi_203014301
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 20:17 schreef borisz het volgende:
20km aan de wandel. Geen probleem.
Circuitje oefeningen... Ik ben kapot :%
Wel fijn dat de sportschool open is voor duotraining buiten :)

Ik doe dat soort oefeningen eigenlijk te weinig. De lunges, squads enz enz
Ik deed een paar trappetjes in het dorp naar het kopje, 2 weken geleden, ik dacht dat ik een goeie conditie had door het vele wandelen en fietsen, maar dit soort dingen is toch wel heel anders.
Ga morgen ook maar weer beginnen met crossen en roeien. Naast wandelen/fietsen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 3 januari 2022 @ 20:43:44 #198
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203014862
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 20:25 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik deed een paar trappetjes in het dorp naar het kopje, 2 weken geleden, ik dacht dat ik een goeie conditie had door het vele wandelen en fietsen, maar dit soort dingen is toch wel heel anders.
Ga morgen ook maar weer beginnen met crossen en roeien. Naast wandelen/fietsen.
Ja.
Ik doe spinning/RPM, rondje apparaten (zowel cardio, als kracht), of yoga/bodybalance.
Ik weet ook wel waarom ik die oefeningen bijna nooit doe, omdat zo'n circuitje best wel lastig is.
En dat is dan ook wel kip/ei. Als ik het juist wel mee zou doen zou ik er wel weer beter in worden :+
Ik heb, bij lunges/squads bijv en mede door mijn spierziekte, de neiging om te veel mijn rug te gebruiken ipv core/benen om te helpen/corrigeren terwijl dat niet de bedoeling is.

En bij wandelen en de eerder genoemde sporten speelt dat minder of niet een rol.

[ Bericht 0% gewijzigd door borisz op 03-01-2022 20:49:13 ]
pi_203014968
Nou, om in de geest van de topictitel te blijven..
SPOILER

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 03-01-2022 20:58:06 ]
pi_203015634
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 20:46 schreef vlindertje89 het volgende:
SPOILER
Ik kan me voorstellen dat je je echt even super rot voelde, maar ben je het niet een beetje aan het over thinken? (wat is het Nederlands hier voor). Volgens mij kan je hem ook gewoon zeggen dat je terug liep naar huis, de gewoonte hebt altijd even naar zijn huis te kijken en toevallig zag je dat hij bezoek had. En dat je je daardoor onzeker en rot voelde. Ik zelf zou denk ik kiezen voor niets zeggen, maar je zegt al dat dat voor jou heel moeilijk is. Dan gewoon jezelf zijn en het zeggen. Wel een beetje luchtig houden, want hij deed niets verkeerd ;) Dit is de 'relatie' zoals jullie die beiden wilden. Alleen lijkt het er wel op dat je daar emotioneel toch meer moeite mee hebt dan je van te voren dacht.
pi_203015897
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 21:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik kan me voorstellen dat je je echt even super rot voelde, maar ben je het niet een beetje aan het over thinken? (wat is het Nederlands hier voor). Volgens mij kan je hem ook gewoon zeggen dat je terug liep naar huis, de gewoonte hebt altijd even naar zijn huis te kijken en toevallig zag je dat hij bezoek had. En dat je je daardoor onzeker en rot voelde. Ik zelf zou denk ik kiezen voor niets zeggen, maar je zegt al dat dat voor jou heel moeilijk is. Dan gewoon jezelf zijn en het zeggen. Wel een beetje luchtig houden, want hij deed niets verkeerd ;) Dit is de 'relatie' zoals jullie die beiden wilden. Alleen lijkt het er wel op dat je daar emotioneel toch meer moeite mee hebt dan je van te voren dacht.
Ja, ik weet het dus niet zo goed hoe ik me erbij voel, en idd, wat ik wel en niet wil zeggen en hoe ik het dan luchtig hou. Ik had het vooral liever niet geweten, dan was er niks aan de hand, ondanks dat ik hem goed genoeg ken om te weten dat het zeker (een keer) zou gebeuren. Ik wist al wel dat ik het niet chill zou vinden, hij weet dat ook, daarom had ik ook gezegd dat ie t recht heeft te doen wat ie wil maar ik het bij voorkeur niet wil weten als ik er niet zelf achter kan komen (als het bv iemand van de hockey is oid, dan dus wel). Hij heeft idd niks verkeerd gedaan dus dat gevoel wil ik m idd ook niet geven.
Ik denk dat ik vooral voor mezelf even helder moet krijgen welke 'grenzen' er voor mij zijn en hoe ik dat kan bespreken. Ik vind het bv anders voelen als wij scharrels zijn en hij met anderen date en seks heeft zolang hij nog aan het uitvinden is of dat tot een relatie kan leiden (en dus daarmee stopt als hij concludeert van niet), dan als hij meerdere scharrels zoals mij heeft. Ik moet bedenken of ik die tweede situatie OK zou vinden, want zo nee dan is dat iets wat ik moet bespreken. En stel hij is met iemand (of t nou dit meisje of iemand anders is) aan het daten is, en hij vindt haar leuk en denkt dat het echt wat kan worden, hoor ik dat dan liever pas als zij echt 'exclusief' worden of al wel wat eerder zodat ik dat zie 'aankomen' en iets meer al weet waar ik aan toe ben van tevoren zegmaar? Als in, dat ik zie aankomen dat het gaat eindigen ipv dat het ineens boem klaar is. En als hij een ander echt leuker vindt dan mij en alleen met mij afspreekt omdat zij niet kan oid bv, dan weet ik ook niet of ik me daar OK mee voel.

Ik weet het dus niet zo goed allemaal :+
  maandag 3 januari 2022 @ 21:15:11 #202
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203015962
quote:
SPOILER
Voel je niet wat meer voor je scharrel dan je wil toegeven aan jezelf?
pi_203015969
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 21:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]
+1 :Y Ik zou het denk ik, als ik het bespreekbaar zou maken, bij mezelf houden. Het doet jou wat, maar hij kan daar weinig aan doen. Ik zou goed nadenken wat je wil dat hij doet die informatie, wat verwacht je van hem?
pi_203016109
Dag 2 van 30 dagen yoga (@Tuindier) op krappe hotelkamer. Onmeunig veel buikspierpijn van pilates gister :%
pi_203016263
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 21:13 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik had het vooral liever niet geweten, dan was er niks aan de hand,
Werkt dit echt zo? Dat bedoel ik overigens als oprechte vraag. Als je nou merkt dat dit je zoveel doet, werkt zo'n fwb dan echt? Is dat niet het moment om elkaar de vraag te stellen of je serieus verder wil of anders je tijd in iemand anders moet stoppen? Of in ieder geval meer tijd in iemand zoeken zou moeten stoppen?
pi_203016291
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 21:13 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja, ik weet het dus niet zo goed hoe ik me erbij voel, en idd, wat ik wel en niet wil zeggen en hoe ik het dan luchtig hou. Ik had het vooral liever niet geweten, dan was er niks aan de hand, ondanks dat ik hem goed genoeg ken om te weten dat het zeker (een keer) zou gebeuren. Ik wist al wel dat ik het niet chill zou vinden, hij weet dat ook, daarom had ik ook gezegd dat ie t recht heeft te doen wat ie wil maar ik het bij voorkeur niet wil weten als ik er niet zelf achter kan komen (als het bv iemand van de hockey is oid, dan dus wel). Hij heeft idd niks verkeerd gedaan dus dat gevoel wil ik m idd ook niet geven.
Ik denk dat ik vooral voor mezelf even helder moet krijgen welke 'grenzen' er voor mij zijn en hoe ik dat kan bespreken. Ik vind het bv anders voelen als wij scharrels zijn en hij met anderen date en seks heeft zolang hij nog aan het uitvinden is of dat tot een relatie kan leiden (en dus daarmee stopt als hij concludeert van niet), dan als hij meerdere scharrels zoals mij heeft. Ik moet bedenken of ik die tweede situatie OK zou vinden, want zo nee dan is dat iets wat ik moet bespreken. En stel hij is met iemand (of t nou dit meisje of iemand anders is) aan het daten is, en hij vindt haar leuk en denkt dat het echt wat kan worden, hoor ik dat dan liever pas als zij echt 'exclusief' worden of al wel wat eerder zodat ik dat zie 'aankomen' en iets meer al weet waar ik aan toe ben van tevoren zegmaar? Als in, dat ik zie aankomen dat het gaat eindigen ipv dat het ineens boem klaar is. En als hij een ander echt leuker vindt dan mij en alleen met mij afspreekt omdat zij niet kan oid bv, dan weet ik ook niet of ik me daar OK mee voel.

Ik weet het dus niet zo goed allemaal :+
Ik gooi er even ongenuanceerd het volgende in:
Het klinkt alsof jij alle ruimte wil hebben in jullie gescharrel, maar voor hem wel op nummer 1 wil blijven staan, en het liefste exclusief.

Zoals gezegd: ongenuanceerd, want ik denk ook dat je je niet hebt gerealiseerd wat de impact zou zijn als je erachter kwam dat je echt niet de enige voor hem was.
Of misschien wel, want de afspraak ‘dat hij mocht scharrelen, maar dat jij dat niet wilde weten’, is vrij veelzeggend en vind ik persoonlijk een vrij onhoudbare afspraak, hoe lief bedoeld ook. Want daardoor zit je nu in deze situatie.

Je overdenkt het teveel, ik zou het gesprek met hem aangaan, zeggen wat je van buiten hebt gezien (letterlijk dat: laat hem maar vertellen wat hij kwijt wil over zijn bezoeker) en aangeven dat dat onverwacht veel met je doet, ook al hadden jullie er afspraken over gemaakt. En je samen met hem wil kijken hoe nu verder.
pi_203016442
Ik denk dat het vooral wat vragen triggert waar ik eerder nog niet over nagedacht had, over de 'grenzen' van waar ik me wel en niet oké bij voel. Tot nu toe was het 'hij mag ook dingen met anderen doen' heel abstract en niet iets waarvan ik had nagedacht hoe ik dat dan wel of niet oké zou vinden, maar nu is het ineens heel concreet, en merk ik dat er toch wat dingen zijn die we niet hebben besproken vooraf hoe we daarin staan zegmaar.

Dus dat moet ik ook eerst voor mezelf duidelijk hebben voordat ik met hem ga praten. En als er idd dingen zijn waarvan ik denk dat ik die niet OK zou vinden, dan denk ik dat ik het ook zo insteek: ik heb dit toevallig gezien, en ik neem je niks kwalijk want je goed recht, maar het zorgde er wel voor dat ik ging nadenken over waar ik me wel en niet oké bij voel, en ik wil het graag weten als situatie xx of yy gebeurt. Dus eigenlijk dan als een soort uitbreiding op wat we nu hebben afgesproken, namelijk dat hij het aangeeft als het voor hem alleen nog om seks draait (omdat ik daar consequenties aan verbind).

Beetje typen zo helpt al wel om m'n gedachten wat te ordenen :). Want opzich doet het me ook wel minder dan het zou doen als ik echt verliefd op hem zou zijn, dus het zit denk ik meer in mijn eigen onzekerheid dat ik het niet leuk vind (waarom ben ik niet leuk genoeg etc) en dat ik het gewoon niet voor me hoef te zien (wie wel). Een beetje het 'ik ben niet verliefd op jou, maar ik wil wel dat jij alleen maar mij wil' gevoel haha. Want ik zit nu niet te huilen en ben niet heel emotioneel ofzo, wat ik opzich wel redelijk snel ben normaal haha. En het is ook niet dat ik nu heel duidelijk denk gadver nu wil ik echt nooit meer seks met hem ofzo.

@Myraela ja, tot dit moment was ik er oke mee, zolang ik niet zeker wist dat het was gebeurd was het in mijn hoofd niet gebeurd haha. En ik vind het juist ook wel even fijn om even niet 'op zoek' te zijn maar wel iemand te hebben voor leuke dingen en seks.

@Cat-astrophe ik heb zelf geen behoefte aan anderen op dit moment (of iig, ik ben nog niet iemand tegengekomen waarmee ik dat wel had, ik zit opzich wel nog op Bumble bv). En ja, ik had liefst wel exclusief, maar wetende dat ik ook niet op hem verliefd ben, vind ik niet dat dat reëel is.

Ik weet niet of het al duidelijker overkomt, maar ik heb zelf wel al iets meer een idee over waar ik over na moet denken en of/wat ik dan met hem zou willen bespreken.

[ Bericht 9% gewijzigd door vlindertje89 op 03-01-2022 21:51:51 ]
pi_203017314
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 18:04 schreef AnneX het volgende:
@:Vanyel kun je uitleggen wat de reden is, dat je dit aanraadt?
‘Reintegration of The fear of paralysis reflex’?
Hoe weet iemand of er een lack is? Of des-integration? Gaat iemand er beter van slapen bijv.?
Misschien heb je een linkje anders, dat een toelichting geeft?
Dat vond ik net ff teveel, daarom zette ik erbij dat het altijd slim is om zelf info over dingen te zoeken voor je iets van gekke onbekende internetters aanneemt ;)

Ik heb geen links wegens live uitleg gekregen.

Wel belangrijk, tis fear paralysis reflex. Niet fear of paralysis. Dat laatste is een angst, geen reflex.

[ Bericht 2% gewijzigd door Vanyel op 03-01-2022 21:57:13 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_203018172
quote:
Dat vond ik net ff teveel, daarom zette ik erbij dat het altijd slim is om zelf info over dingen te zoeken voor je iets van gekke onbekende internetters aanneemt ;)

Ik heb geen links wegens live uitleg gekregen.

Wel belangrijk, tis fear paralysis reflex. Niet fear of paralysis. Dat laatste is een angst, geen reflex.
Een disclaimer dus.
Best het een en ander gegoocheld en ik begrijp het niet. -O-
pi_203018442
quote:
SPOILER
Nou Vlindertje ….het was leuk zo lang het duurde. Als (inhaal) en (rebound) experiment.
Als je je er niet prettig bij voelt, dan laat je het.
Daarvoor ben je té goed.
#2 cents

P.S. en nee, ik was echt geen heilig boontje. Alleen dit pikte ik niet.
pi_203018661
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:20 schreef AnneX het volgende:

[..]
Nou Vlindertje ….het was leuk zo lang het duurde. Als (inhaal) en (rebound) experiment.
Als je je er niet prettig bij voelt, dan laat je het.
Daarvoor ben je té goed.
#2 cents

P.S. en nee, ik was echt geen heilig boontje. Alleen dit pikte ik niet.
Ik ben dus nog een beetje aan het uitvogelen waar ik me wel en niet prettig bij voelt. En wat betreft pikken, hij heeft dus niks verkeerds gedaan gezien onze afspraken. Dus het niet pikken voelt niet helemaal als de goeie bewoording. Er niet mee doorgaan als ik me er niet fijn meer bij voel is natuurlijk wel goed advies. Als ik weet waar ik me wel en niet fijn bij voel ga ik daar zeker naar handelen :)
pi_203019086
Ik vind het allemaal heel ingewikkeld klinken voor iets wat eigenlijk juist heel makkelijk moet zijn.
  maandag 3 januari 2022 @ 22:43:53 #213
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_203019195
Ik vind het buitengewoon onverstandig om onveilige seks te hebben met een fwb. Voor hetzelfde geld maakt hij dezelfde afspraak met anderen ook.

Verder hoort dit inderdaad niet complex te zijn. Wel goed dat je niet al te emotioneel bent Vlinder, dat zegt denk ik wel wat.
Spoilers!
  maandag 3 januari 2022 @ 22:45:19 #214
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_203019228
Wij keken Don't Look Up. Wat een bazenfilm met al die details. Met cameo van Bernie Sanders _O_
Spoilers!
pi_203019378
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij keken Don't Look Up. Wat een bazenfilm met al die details. Met cameo van Bernie Sanders _O_
Die film heeft ons ook positief verrast idd :Y
  maandag 3 januari 2022 @ 23:03:24 #216
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_203019757
Pff , Vimdertje moeilijk vind ik dit. Maar je komt rustig over en ik snap je vragen over "wat heeft hij gedaan" "doet hij dit vaker?""
Lijkt mij knap lastig

Kaatje, hopelijk niks ernstigs, gek mens :*

Ik val nooit in slaap op de bank, sterker nog ik zit nooit op de bank..... Maar toen ik zei tegen mijn lief, don't look up, schijnt een leuke film te zijn.dus samen kijken op de bank :Z
Hij vond het wel leuk
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_203020295
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben hem ook net gekeken. Ik weet nog niet helemaal wat ik er van vind. Maar sowieso wel een goede film.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 06:27:40 #218
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203022433
Wij keken gister " army of thieves " ook erg leuk!

En geen advies voor vlindertje..al vind ik het lastig om iemand "aan te spreken" op iets wat ie niet fout gedaan heeft..

ben je inmiddels nu relaxt genoeg om hem pas woensdag weer te zien? En heeft ie nog terug geappt?
pi_203022497
Goedemorgen!
pi_203022801
Oh, ik was ook niet van plan hem 'aan te spreken'. Meer aangeven dat ik werd getriggerd om nog eens na te denken over onze afspraken en dat we een aantal duidelijke hebben maar ik merkte dat er toch ook nog wat was waar ik nog niet over nagedacht had/ik een aanname in had gemaakt die ik niet bij hem gecheckt had en dan dat even bespreken.

Ik twijfel nog of ik meteen vertel waardoor ik werd getriggerd of alleen als hij ernaar vraagt. En ik heb ik elk geval één aanname die ik heb gedaan die ik bij hem wil checken hoe hij daarover denkt (zodat ik kan bedenken of ik daar oke mee ben of niet) en één situatie die we niet besproken hadden waarvan ik wil vragen of hij het wil laten weten als die zich voordoet zodat ik kan beslissen of ik dan nog ermee door wil gaan.

Had m gister nog niet geappt omdat ik eerst zelf wilde weten wat ik nou precies wilde bespreken. Ik zie hem wel liefst nog steeds vandaag even, dus ik ben nog even aan het nadenken wat ik ga appen. Maar als het wel morgen pas wordt dan trek ik dat ook wel.

Thanks voor jullie adviezen/2 cents :*

Tevens goedemorgen, veel slaap heb ik niet gehad, dat dan weer niet. Teveel lopen nadenken wat ik wel en niet oké vind / moet willen uit zelfbescherming en welke dingen ik dus moet gaan bespreken.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 07:48:54 #221
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203022811
Alles ook een beetje opgeschreven ? (Buiten fok dan ;) )
pi_203022862
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 07:48 schreef Barreltje het volgende:
Alles ook een beetje opgeschreven ? (Buiten fok dan ;) )
Letterlijk uitgetypt idd zodat ik t zelfs kan voorlezen als dat nodig is :) in een versie met en zonder meteen al te vertellen wat de trigger was om erover na te denken. Het is ook eigenlijk niet veel, twee dingen maar, dat scheelt.
pi_203023403
Mogguh :O Gisteravond nog een boeuf bourguignon staan maken en in de hele nacht in de slowcooker laten pruttelen. De rest van de familie had een mening over wakker worden in die geuren, maar damn......het vlees is echt supermals geworden O+
pi_203024532
Ik lag wakker van die geur toen ik nog een slowcooker gebruikte.
Gelukkig houdt de instant pot het allemaal binnen, zodat ik ook na 10000 uur stoven nog honger heb.
pi_203024869
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:13 schreef Vanyel het volgende:
Ik lag wakker van die geur toen ik nog een slowcooker gebruikte.
Gelukkig houdt de instant pot het allemaal binnen, zodat ik ook na 10000 uur stoven nog honger heb.
Mmmm ga toch maar weer zoeken naar een leuke aanbieding van een instant pot. De geur is even lekker maar een paar dagen is een stuk minder
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:33:25 #226
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203024901
Ik ben een Oostenrijkse specialiteit aan het maken, Serviettenknödel, die zijn er in variaties, maar ik maak ze vandaag van 10 Brezeln, en wat oud brood, 750 cc melk en 4 eieren. De oudbakken Brezeln en het brood klein snijden, Melk en ei losslaan, zout, peper, nootmuskaat en peterselie erdoor, dit met de Brezeln en het brood tot een massa kneden en 10 minuten laten rusten. Controleren of de massa lekker sappig is en eventueel wat bijsturen met melk of paneermeel.
In plasticfolie tot een worst rollen en ca 45 minuten in ziedend water (tegen de kook aan) garen.
Laat die dan afkoelen en snij dat aan plakken. Kort in wat boter bakken, heerlijk als bijlage bij ragout of wild. goed in te vriezen. Gisteren ook een enorme rode kool tot 20 Porties gemaakt en ingevroren.
pi_203024987
Serviettenknödel :9~
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:57:18 #228
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203025329
Hier hebben zo'n staaf die je in een pan kan hangen.. weet nog niet wat ik er van vind..
  dinsdag 4 januari 2022 @ 10:58:57 #229
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203025359
Tevens, katten raad gevraagd.

Ik kan as donderdag gaan kijken bij een nestje, 2 mannetjes en 2 vrouwtjes.
En ik ben in dubio wat ik dan het beste kan doen. 1 kat? 2 katten en welke combi dan?
Plan is nog steeds om 1 weekend per maand naar NL te gaan, dus wellicht is het wel fijn voor 1 kat om gezelschap te hebben?.
pi_203025461
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:58 schreef Barreltje het volgende:

En ik ben in dubio wat ik dan het beste kan doen. 1 kat? 2 katten en welke combi dan?
Plan is nog steeds om 1 weekend per maand naar NL te gaan, dus wellicht is het wel fijn voor 1 kat om gezelschap te hebben?.
Jij bent een mens. Jij denkt dat gezelschap 'gezellig' is. Een kat is geen mens. Katten verdragen in meer of mindere mate gezelschap. Vaak in mindere mate. Soms heb je twee katten die elkaar verdagen, of zelfs wel gezellig doen. Maar je ontrieft geen kat als je ze het hele huis voor zichzelf alleen geeft.

Toevallig heb ik zelf twee enorm gezellig aan elkaar gehechte broertjeskatten.
pi_203025508
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:58 schreef Barreltje het volgende:

Ik zou het aan de huidige eigenaar vragen, wat volgens hem/haar de beste combi is. Die kent het grut. En twee is natuurlijk het leukst. Wel zou ik een surefeeder per kat in huis halen zodat niet de ene alles opeet en de ander honger heeft
pi_203025545
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 11:03 schreef sigme het volgende:

[..]
Jij bent een mens. Jij denkt dat gezelschap 'gezellig' is. Een kat is geen mens. Katten verdragen in meer of mindere mate gezelschap. Vaak in mindere mate. Soms heb je twee katten die elkaar verdagen, of zelfs wel gezellig doen. Maar je ontrieft geen kat als je ze het hele huis voor zichzelf alleen geeft.

Toevallig heb ik zelf twee enorm gezellig aan elkaar gehechte broertjeskatten.
Dit :Y

Wij hebben 2 broertjeskatten die het meestal heel gezellig hebben.
Maar ik denk dat het in de toekomst steeds maar 1 kat wordt.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 11:10:44 #233
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203025595
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:57 schreef Barreltje het volgende:
Hier hebben zo'n staaf die je in een pan kan hangen.. weet nog niet wat ik er van vind..
Ik vind Sous Vide overgewaardeerd, net als pulled pork, heel veel hype maar ben niet onder de indruk. Sous Vide is leuk om bepaalde dingen mee te doen, bv een ei heel lang garen maar vind de toepassing erg beperkt.
pi_203025602
Ik geloof ook dat ik de volgende keer niet voor 2 katten ga, maar weer een ouwetje uit het asiel
pi_203025633
@vlindertje89 ik zou sowieso een heel goed gesprek hebben over SOA's. Dat zou ik het rottige vinden van niet weten wat de ander allemaal doet, dan weet je ook niet wat voor risico's de ander allemaal neemt.
Succes/sterkte/liefs :*
pi_203025660
Zou qua katten kijken wat je zelf wil. Maar als je ooit twee katten zou willen, dan zou ik wel broertjes nemen. Combineren is toch vaak lastig. Al hebben wij een kitten bij een hele zachtaardige oudere kat gezet, en dat waren ook twee beestjes die elkaar constant opzochten. O+ Maar daarvan is m'n oudje overleden.

Terwijl ik dat zeg zijn mijn twee katten voor het eerst tegen elkaar aan gaan liggen. O+ Omdat ze toevallig beide bij mij op het dekentje willen liggen, dus nog niet echt voor elkaar, maar toch.
pi_203025671
Vrienden van me hebben een broertje en zusje kat, en dat is het afgelopen jaar helemaal misgegaan waardoor die twee niet meer tegelijk in één ruimte kunnen zijn zonder elkaar te proberen af te maken. :{
Dus nu is het hele huis voorzien van kattenluikjes met chipherkenning waardoor de ene kat in de ene helft van het huis kan en de ander in de andere. Niet echt gezellig. En erg opletten voor de baasjes.
De katten gaan ook de hele tijd aan twee kanten van de deur naar elkaar staan gillen. :X
Nou zijn deze ook niet optimaal gesocialiseerd. Baasje denkt dat het ook komt omdat zusje kat best een pittige tante is, als die onderdaniger zou zijn zou het wel gaan.

@Barreltje
pi_203025699
Mijn moeder had een nestje kittens, ging best prima. Toen is 1 kitten een poosje vermist geweest, kwam weer thuis en sindsdien kan de moeder het beestje niet meer verdragen en ging ze constant naast de kattenbak plassen. Dat blijft toch ook apart.
pi_203025710
Ik heb 1 ding over het verhaal van @vlindertje89 en dat heeft te maken met veilige seks. :) Lastig joh dat het je zo in de weg zit!
En ik heb wisselende ervaringen met 1 en 2 katzen @Barreltje , tis wel wat sigme zegt. Katten zijn solitaire dieren.. als ze als nestje goed gesocialiseerd zijn en de eigenaar kan er iets over zeggen zou ik op die afgaan en anders gewoon 1 kat nemen. Scheelt een hoop gedoe als het niet goed gaat en de katten zelf hebben er toch geen mening over :+
pi_203025752
De auto ligt vol met Mount Karton, dus op naar de milieustraat *G*
/opruimen O+
pi_203025872
Hier ook wisselende ervaringen met meerdere katten. Het hangt erg per kat af of hij/zij gezelschap wenst, en dan ook nog wat voor. Het blijven katten natuurlijk :')

Ik zou zelf denk ik voor een stel uit het asiel gaan dat al samen is. (Die koppels zijn natuurlijk wel wat schaarser). Want met kittens kan het qua karakter echt nog alle kanten uitgaan.
pi_203025988
Maar @Barrel gaat bij een nestje kijken toch? Dan heeft de eigenaar geen nuttige info over hoe dol ze op elkaar zijn, want kittens zijn nog geen katten en de onverdraagzaamheid komt met de tijd.

Ik zou trouwens altijd proberen om katten te leren eten uit een hele grote bak brokken, zodat ze niet een of tweemaal daags een portie hoeven. Ten eerste scheelt je dat dagelijks gejammer rond voedertijd, en ten tweede kan je dan rustig een weekend weg want ze hebben gewoon voer staan.

Ten derde houden ze dan van jou vanwege de liefde, en niet zozeer vanwege je voedercapaciteit.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 11:53:11 #243
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203026374
Tnx voor de input! Ik ga vooral even kijken en kijken welke katten me aanspreken.. en of het er 1 of 2 worden.. ^O^

Maar kiektan:

SPOILER
  dinsdag 4 januari 2022 @ 11:55:38 #244
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203026427
Eergisteren kwamen kennissen met een puppy langs, die kwam direct bij me knuffelen en kroelen. Werd gelijk week en wilde hem zo hebben.
pi_203026482
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 11:53 schreef Barreltje het volgende:
Tnx voor de input! Ik ga vooral even kijken en kijken welke katten me aanspreken.. en of het er 1 of 2 worden.. ^O^

Maar kiektan:

SPOILER
Ohhh smelt
pi_203026493
quote:

Maar kiektan:

SPOILER
Tuxedo katjes O+
Gewoon allemaal meenemen O+
pi_203026504
quote:

Maar kiektan:

SPOILER
Allemaal!
  dinsdag 4 januari 2022 @ 12:00:04 #248
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_203026533
quote:

Maar kiektan:

SPOILER
O+ O+ O+ O+

Zeg euh, deze katten gaan wel normaal eten krijgen toch?
Spoilers!
  dinsdag 4 januari 2022 @ 12:02:38 #249
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203026587
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:00 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
O+ O+ O+ O+

Zeg euh, deze katten gaan wel normaal eten krijgen toch?
Ja die worden niet linksdraaiend veganistisch nee...
  dinsdag 4 januari 2022 @ 12:05:38 #250
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203026648
Ze moeten nog wel ontwormt worden geloof ik :o wordt nog intressant

Hoe zat het ook al weer met inentingen en wanneer mogen ze gecastreerd en of gesteriliseerd worden ?
pi_203026735
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 11:58 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Tuxedo katjes O+
Gewoon allemaal meenemen O+
Tuxedo?

en verder, hebben O+
  dinsdag 4 januari 2022 @ 12:09:59 #252
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_203026743
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:02 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Ja die worden niet linksdraaiend veganistisch nee...
Gelukkig ;)

Ontwormen is elke 3 maanden een tabletje geven. Inentingen elk jaar tijdens de jaarlijkse controle bij de dierenarts. Sterilisatie weet ik niet meer. Vroeger na een half jaar maar dat kan weer veranderd zijn.

Verder eens met wat Sigme zei over 1 grote bak eten waar ze dan zelf hun ritme op aan kunnen passen. Ik zou een moord doen voor katten die niet constant met hun eten bezig zijn.
Spoilers!
pi_203026747
Was druk bij de milieustraat :o
Lekker kilo's karton smijten in een bak :D
pi_203026764
Ik liet katers en poesen castreren met 6 mnd.
pi_203026782
@vlindertje89 : fijn dat je het voor jezelf zo wat hebt kunnen uitschrijven en uitdenken :*
Voor jezelf bepalen waar jij je prettig (en veilig) bij voelt lijkt me voor nu het belangrijkste.

Wat misschien helpt met de punten van onzekerheid die je noemt: Ik ben zelf wel anders over seks gaan denken toen @minilot het ooit omschreef - ik citeer even met vrije hand en met mijn eigen gedachten erdoorheen - als dat iemand anders zijn of haar lichaam geen bezit is van een ander, en ze daarom een ander het plezier van seks met een ander niet wilde miskennen.
Seks is er in vele soorten en smaakjes ( letterlijk :P ) en het hoeft niet per se te betekenen dat de seks met de één niet heel fijn en lekker is, om toch ook van seks met een ander te kunnen genieten. Het is altijd net even anders. Niet per se beter of slechter, maar anders.

Geen idee of je er wat aan hebt. Maar als je een FWB-relatie hebt, is het misschien wel een helpende gedachte.
pi_203026802
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:09 schreef Blues het volgende:

[..]
Tuxedo?

en verder, hebben O+
Katten die een qua kleuren een smoking aan lijken te hebben.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 12:16:05 #257
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203026858
Ik ga een mapje aanleggen met goede posts van L_S :P

Tevens vanmiddag hier eens een booster regelen, kan blijkbaar gewoon bij de apotheek binnenlopen.. :7
pi_203026904
Waarom zou uitgerekend @Barreltje haar kat veganistisch gaan voeren? :?

Daarbij gooi ik toch even de knuppel in het hoenderhok: er zijn veganistische diëten voor katten die ik 100x liever zou voorschrijven dan de meuk die Whiskas en Felix heet. Voor die eerste worden er namelijk steeds meer gecontroleerde trials gedaan, voor die laatste niet en we weten inmiddels wel dat die dingen zo godsgruwelijk zout zijn dat het de nieren verwoest. Maar kennelijk is supermarktmeuk voeren toch nog steeds een minder groot taboe O-) )

Niet dat ik zeg dat de mensen hier allemaal supermarktvoer geven. Maar ik vond het wel opmerkelijk dat bij 'je voert je kat toch wel normaal?! er gelijk vanuit wordt gegaan dat vegan bedoeld wordt. (Daarbij het ook nog eens niet een vraag richting mij is, dat zou ik nog wel ergens begrijpen ;) )
  dinsdag 4 januari 2022 @ 12:19:49 #259
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_203026916
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:16 schreef Barreltje het volgende:
Ik ga een mapje aanleggen met goede posts van L_S :P

Tevens vanmiddag hier eens een booster regelen, kan blijkbaar gewoon bij de apotheek binnenlopen.. :7
:D

Dat gaat makkelijk daar zeg met die booster. Handig.
Spoilers!
  dinsdag 4 januari 2022 @ 12:21:08 #260
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_203026934
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:19 schreef Candaasje het volgende:
Waarom zou uitgerekend @:Barreltje haar kat veganistisch gaan voeren? :?

Daarbij gooi ik toch even de knuppel in het hoenderhok: er zijn veganistische diëten voor katten die ik 100x liever zou voorschrijven dan de meuk die Whiskas en Felix heet. Voor die eerste worden er namelijk steeds meer gecontroleerde trials gedaan, voor die laatste niet en we weten inmiddels wel dat die dingen zo godsgruwelijk zout zijn dat het de nieren verwoest. Maar kennelijk is supermarktmeuk voeren toch nog steeds een minder groot taboe O-) )

Niet dat ik zeg dat de mensen hier allemaal supermarktvoer geven. Maar ik vond het wel opmerkelijk dat bij 'je voert je kat toch wel normaal?! er gelijk vanuit wordt gegaan dat vegan bedoeld wordt. (Daarbij het ook nog eens niet een vraag richting mij is, dat zou ik nog wel ergens begrijpen ;) )

Rustahg ;) Ik vroeg dat omdat Barrels vorige katten veganistisch voer kregen.
Spoilers!
  dinsdag 4 januari 2022 @ 12:23:29 #261
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203026991
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:21 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dit ja. Die hadden we overgenomen van een linksdraaiende geitenwollen sok :+

En de katjes krijgen tzt wel gewoon kwaliteits voer natuurlijk..

Donderdag kijken.. en bij leuk as weekend eens shoppen *; goede ideeën wat te halen zijn welkom!
pi_203027029
Hoe oud zijn ze Barrel?

Ontworming op leeftijd van 3, 5 en 7 weken. Daarna elke maand, tot een half jaar oud. Daarna 4 keer per jaar.
(Of minimaal 2 keer per jaar, als 'ie niet buiten komt)

Vaccinatieschema zoals ik het nog ken (maar ik heb tegenwoordig weinig te maken met deze schema's, dus wellicht dat Cat beter op hoogte is):
8-9 weken leeftijd: vaccinatie kattenziekte en niesziekte
12 weken leeftijd: vaccinatie kattenziekte en niesziekte ('booster')

Als je de katten mee naar het buitenland wil nemen, denk dan ook aan de rabiësvaccinatie. Die is voor veel landen verplicht, en je hebt vaak een wachttijd van 21 dagen!

Vanaf 1 jaar leeftijd: 1x per jaar niesziekte, 1x per 3 jaar kattenziekte.
pi_203027059
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:21 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ah, die zag ik niet aankomen :D

Blijft mijn punt wel staan trouwens. Maar dat is meer mijn algemene ergernis. Ik zie iets teveel dierenmishandeling die minder hard veroordeeld wordt.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 12:27:05 #264
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203027063
Echt 1000x eens met het aanleren van de grote bak brokken. Mijn kat heeft dat en je kan zo makkelijk weekend weg zijn ofzo. En geen gemauw bij de slaapkamer omdat het etenstijd is ofzo.

En bij 2 uit hetzelfde nest gaat het ook vaak later alsnog 'mis'
Uiteindelijk is het vaak meer gedogen dan liefde. En zijn ze eigenlijk liever alleen. Geen lekkere ligplekjes delen, geen voer delen enz.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 12:27:53 #265
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_203027077
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:26 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ah, die zag ik niet aankomen :D

Blijft mijn punt wel staan trouwens. Maar dat is meer mijn algemene ergernis. Ik zie iets teveel dierenmishandeling die minder hard veroordeeld wordt.
Ik vind je katten supermarktvoer geven net zo kwalijk als ze veganistisch voer geven. Als je geen moeite voor je beesten wilt doen, laat het dan lekker zitten.
Spoilers!
  dinsdag 4 januari 2022 @ 12:31:53 #266
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203027135
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:25 schreef Candaasje het volgende:
Hoe oud zijn ze Barrel?

Ontworming op leeftijd van 3, 5 en 7 weken. Daarna elke maand, tot een half jaar oud. Daarna 4 keer per jaar.
(Of minimaal 2 keer per jaar, als 'ie niet buiten komt)

Vaccinatieschema zoals ik het nog ken (maar ik heb tegenwoordig weinig te maken met deze schema's, dus wellicht dat Cat beter op hoogte is):
8-9 weken leeftijd: vaccinatie kattenziekte en niesziekte
12 weken leeftijd: vaccinatie kattenziekte en niesziekte ('booster')

Als je de katten mee naar het buitenland wil nemen, denk dan ook aan de rabiësvaccinatie. Die is voor veel landen verplicht, en je hebt vaak een wachttijd van 21 dagen!

Vanaf 1 jaar leeftijd: 1x per jaar niesziekte, 1x per 3 jaar kattenziekte.
Ze zitten hier in het thuisland.. ze zijn dus nog niet ontwormt en ik ga er vanuit dat ik ze op de juiste leeftijd mee mag nemen.. (wanneer mogen ze weg van hun moeder eigenlijk :?)
pi_203027145
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik vind je katten supermarktvoer geven net zo kwalijk als ze veganistisch voer geven. Als je geen moeite voor je beesten wilt doen, laat het dan lekker zitten.
Deels eens (ik vind het kwalijker). Maar ik merk dat het voor veel niet zo werkt. Zelfs op de uni niet, en ook op mijn werk niet.
Als een dier een vega(n) dieet krijgt wordt het gelijk in het belachelijke getrokken en met rollende ogen benoemd als oorzaak van alle ellende en ziekte. (Zonder enig bewijs trouwens). Ondertussen zit de rest van de opname vol met dieren met nierproblemen, obesitas, doorgefokte genen, etc.

Triggerpuntje van me, sorry :@

[ Bericht 1% gewijzigd door Candaasje op 04-01-2022 12:41:27 ]
  dinsdag 4 januari 2022 @ 12:33:29 #268
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203027154
Ik heb hier echt nog nooit over na hoeven denken. De vorige katten kregen we dus op 3 jarige leeftijd ofzo en jeweetwelkater O+ kreeg ik 20 jaar geleden ofzo.. dus dat kan ik me niet meer herrineren
  dinsdag 4 januari 2022 @ 12:34:02 #269
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203027164
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:32 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ja eens. Maar ik merk dat het voor veel niet zo werkt. Zelfs op de uni niet, en ook op mijn werk niet.
Als een dier een vega(n) dieet krijgt wordt het gelijk in het belachelijke getrokken en met rollende ogen benoemd als oorzaak van alle ellende en ziekte. (Zonder enig bewijs trouwens). Ondertussen zit de rest van de opname vol met dieren met nierproblemen, obesitas, doorgefokte genen, etc.

Triggerpuntje van me, sorry :@
Wat is dan het beste voedsel? Kan ik dat inslaan
pi_203027172
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:31 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Ze zitten hier in het thuisland.. ze zijn dus nog niet ontwormt en ik ga er vanuit dat ik ze op de juiste leeftijd mee mag nemen.. (wanneer mogen ze weg van hun moeder eigenlijk :?)
Wettelijk gezien vanaf 7 of 8 weken leeftijd dacht ik. Maar met klem geadviseerd wordt om ze niet van de moederpoes te scheiden tot een week of 12-13. Dan verloopt de socialisatie vaak beter.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 12:37:24 #271
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203027224
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:34 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Wettelijk gezien vanaf 7 of 8 weken leeftijd dacht ik. Maar met klem geadviseerd wordt om ze niet van de moederpoes te scheiden tot een week of 12-13. Dan verloopt de socialisatie vaak beter.
Ok dat ga ik dus even vragen. Ze zouden per 25 januari weg mogen geloof ik.. dus nog 3 weken wachten.. :o
pi_203027235
Ik zou Nika graag beter navoer willen geven dan de AH tonijn reepjes in orientaalse saus, maar dat eet ze tenminste, anders laat ze het staan. Ze eet nu eindelijk weer de brokjes voor britten dus er komt weer wat meer binnen. Wanneer je bij een hanghaar de ruggengraat ziet is ze wel wat te mager (nog geen 3 kg).
pi_203027260
Mijn katten krijgen whiskas. Ik geloof niet dat ik me ga laten aanpraten dat ik mijn katten mishandel.
pi_203027286
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:34 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Oh dat wisselt per kat en wat het beste is, en of dat brokjes of natvoer moet zijn, of toch vers vlees, graanvrij of niet..... is een levenslange discussie op zich vrees ik :P

Ik zou gewoon niet voor een supermarktmerk kiezen, veterinaire lijn hoeft ook weer niet gelijk per se. Maar gewoon een beetje 'middensegment'. Of het nu Hills of Royal Canine Purina, Carnibest of Yarrah of... is maakt an sich niet zo veel uit. (En er zijn nog wel 100 soorten. Ik ben er niet meer zo in thuis verder, want op het werk zijn we gebonden aan contracten met veterinaire lijnen).
Maar blijf gewoon weg bij voer met een enorm hoog zoutgehalte (Whiskas, Felix, eigenlijk veel van wat je in de supermarkt tegenkomt). Goedkoper voer heeft ook vaak enorm veel vulmiddel en weinig 'echte' inhoud.
pi_203027454
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:34 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Vraag wel even of je wat voer dat ze nu eten kan meekrijgen zodat je geleidelijk kunt switchen.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 12:47:32 #276
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_203027465
Ik voer ze brokjes van Purizon. Dat is graanvrij met zeer weinig vulmiddel en meer dan 70% vlees. Vers voer werd niet op prijs gesteld dus dan was dit het beste dat ik kon vinden. Sinds Piep graanvrij eet, kan ze veel beter rantsoeneren en doet ze niet meer zo moeilijk over haar volgende maal. Ik had niet gedacht dat dat zo veel zou schelen.
Spoilers!
pi_203027495
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zou Nika graag beter navoer willen geven dan de AH tonijn reepjes in orientaalse saus, maar dat eet ze tenminste, anders laat ze het staan. Ze eet nu eindelijk weer de brokjes voor britten dus er komt weer wat meer binnen. Wanneer je bij een hanghaar de ruggengraat ziet is ze wel wat te mager (nog geen 3 kg).
Niet eten is schadelijker dan supermarktvoer eten.

Ik vind ook echt niet dat iedereen die zijn dieren supermarktvoer geeft, gestenigd moet worden ofzo. Of per definitie slecht voor zijn of haar dieren zorgt Even voor de duidelijkheid. Het ligt veel genuanceerder dan dat.

Maar dat vind ik dus ook met veganistisch voeren van dieren; het wordt echt heel vaak keihard veroordeeld, terwijl het wel degelijk verantwoord kán. Ja, er zitten haken en ogen aan. En nee, het werkt niet voor elk dier. Maar het is ook weer niet de bron van al het kwaad. En zo wordt het vaak wel benaderd.
pi_203027557
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:48 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Niet eten is schadelijker dan supermarktvoer eten.

Ik vind ook echt niet dat iedereen die zijn dieren supermarktvoer geeft, gestenigd moet worden ofzo. Of per definitie slecht voor zijn of haar dieren zorgt Even voor de duidelijkheid. Het ligt veel genuanceerder dan dat.

Maar dat vind ik dus ook met veganistisch voeren van dieren; het wordt echt heel vaak keihard veroordeeld, terwijl het wel degelijk verantwoord kán. Ja, er zitten haken en ogen aan. En nee, het werkt niet voor elk dier. Maar het is ook weer niet de bron van al het kwaad. En zo wordt het vaak wel benaderd.
Da's mijn insteek ook. Liever 70 gram van dat voer dan met moeite 5 gram brokjes op een dag.
En het dure voer vreet Elin dan wel weer op _O-
pi_203027752
quote:
Ik blijf een beetje steken, maar...
Ik had die ook, maar sinds ik kan sous vide-en in de instant pot gebruik ik hem niet meer.
Van de week weggegeven.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 12:58:46 #280
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203027784
quote:
Ik ben er helemaal een fan van; heb er speciale geisoleerde bak bij nu ook om minder warmte kwijt te raken.
pi_203028356
Onze katten krijgen ook voer dat in de supermarkt te koop is, purina one, de oudste is 15 en nog nooit ziek geweest oid dus volgens mij gaat t best prima :+
pi_203028494
Ik kan me uit een ver verleden nog wel herinneren dat een kat ziek was. Zo'n 45 jaar geleden was het voer natuurlijk nog niet zo als nu Naar de dierenarts en er werd scheurbuik geconstateerd. Daarna kreeg de kat altijd op dinsdag en woensdag gekookte vis (de markt was op dinsdag) en op zaterdag en zondag lever. Niet zomaar een tijdje, maar de rest van zijn leven _O-
  dinsdag 4 januari 2022 @ 13:48:36 #283
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203028614
Zo'n Instant Pot, kan die ook gebruikt worden voor bereidingen ONDER de 100 graden? Of wordt je daarmee toch geforceerd om over het kookpunt heen te gaan en moet je trucendozen zoals "de warmhoudstand gebruiken" gaan inzetten?

Want ik had dus een Amerikaanse slowcooker maar die moest-en-zou over de 100 graden, welk programma je ook koos.
  Moderator dinsdag 4 januari 2022 @ 13:48:50 #284
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203028620
De kat die we hadden die uiteindelijk 18 werd, lustte alleen natvoer van de Aldi.
Nooit naar een dierenarts geweest, gewoon gezond best
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_203028682
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 13:48 schreef derLudolf het volgende:
De kat die we hadden die uiteindelijk 18 werd, lustte alleen natvoer van de Aldi.
Nooit naar een dierenarts geweest, gewoon gezond best
Dat heb ik ook eens gekocht voor een kat. Ruften niet normaal meer, beest vond het heerlijk, ik niet (en ik deed de boodschappen :D )
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 januari 2022 @ 13:53:23 #286
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203028710
Bellefleur is 19,5 jaar geworden op supermarktvoer. Wiske is inmiddels 10 en leeft ook op supermarktvoer. Smorgens hardvoer en s'avonds een zakje natvoer. :+
pi_203028788
Dat ze er oud op worden wil natuurlijk niet zeggen dat het een gezonde keuze is.
pi_203028830
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 13:48 schreef fietsie het volgende:
Zo'n Instant Pot, kan die ook gebruikt worden voor bereidingen ONDER de 100 graden? Of wordt je daarmee toch geforceerd om over het kookpunt heen te gaan en moet je trucendozen zoals "de warmhoudstand gebruiken" gaan inzetten?

Want ik had dus een Amerikaanse slowcooker maar die moest-en-zou over de 100 graden, welk programma je ook koos.
Zo een had ik ook, onding. Is heel normaal bij slowcookers, maar ze zijn er ook beter:
https://www.bol.com/nl/nl(...)275982465&rating=all

Russen. Per graad en per minuut instelbaar. Vanaf 20 gaden meen ik (te hoog voor wat ik nodig had, ik moest 15 hebben :') )
pi_203028843
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 13:57 schreef Lonaa het volgende:
Dat ze er oud op worden wil natuurlijk niet zeggen dat het een gezonde keuze is.
Dat ze er gezond oud op worden zegt wel iets over de veronderstelde 'ongezondheid'.
pi_203029142
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:01 schreef sigme het volgende:

[..]
Dat ze er gezond oud op worden zegt wel iets over de veronderstelde 'ongezondheid'.
Mwoah. Er zijn ook genoeg rokers die de 80 halen. Of mensen die al 30 jaar op fastfood en kant -en klaarmaaltijden overleven. Ze zijn er genoeg. Maar er zitten er bij ons (en het is zeker ook iets dat in de eerstelijns veel voorkwam met katten) genoeg in de opname die dergelijke leeftijden niet halen.

Ik kan niet zo veel met de verhalen 'ja die van mij werd 18/de kat van de buurvrouw van de tante van mijn achternicht werd er 20 op!' Want dat is anekdotisch. Ik heb uit de praktijk minstens zoveel anekdoten die het tegendeel bewijzen. Voeding blijft natuurlijk een lastig ding in de wetenschap, ook humaan, maar het is wel wetenschappelijk bewezen dat veel zout de nieren belast. En zeker bij katten zien we enorm veel nierfalen terug. En dat voeding een enorm verschil kan maken in hoe een kat het ook klinisch doet.

Nogmaals; het is allemaal niet zwart/wit. Er zijn ook katten die wel het duurste voer krijgen, maar dan weer zo gefokt zijn dat ze niet normaal kunnen ademhalen want dat is dan mooi. Geef mij dan maar weer Poekie van een tuintje verderop met z'n Lidl brokken.

Ik triggerde vnl op het punt dat veganistisch gelijk zo negatief erbij gehaald werd*, en Whiskas e.d. niet.
*Achteraf dus omdat Barrel wel eerder haar kat veganistisch te eten heeft gegeten. Dat wist ik niet en had ik niet verwacht. Dus my bad dat dit zo'n discussie werd.
pi_203029180
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:18 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb uit de praktijk minstens zoveel anekdoten die het tegendeel bewijzen.
Nee, dat doen ze dus evenmin ;)
pi_203029297
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 13:32 schreef Memento-Mori het volgende:
Onze katten krijgen ook voer dat in de supermarkt te koop is, purina one, de oudste is 15 en nog nooit ziek geweest oid dus volgens mij gaat t best prima :+
Purina is dan toevallig wel een middensegment
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:20 schreef sigme het volgende:

[..]
Nee, dat doen ze dus evenmin ;)
Ja dat bedoel ik dus hč :P Anekdoten zijn niet veel waard.

De wetenschappelijke visie wel. En laat ik het zo zeggen; ik ben geen voedingsdeskundige, maar allen die ik gesproken heb, zijn het er wel over eens dat Whiskas e.d. teveel zouten en teveel vulmiddelen bevatten gekeken naar wat je idealiter zou willen.

Dat hoeft overigens niet te betekenen dat je gelijk naar de duurste lijn van een merk moet gaan, maar een middensegment is dan een - over het algemeen - gezondere/veiligere keuze.
Garanties heb je verder nooit, en uitzonderingen zijn er altijd. Dus mijn eerste advies is altijd kijken naar waar het dier het goed op doet. Dat is stap 1). En als je de keuze hebt, zou ik op z'n minst kiezen voor een middensegment.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 14:26:41 #293
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_203029302
Ik geloof niet dat een kat die nog nooit naar de dierenarts is geweest per definitie gezond is. Zo goed zijn katten niet in het aangeven of ze iets mankeren.

Een vriendin van me wist niet eens dat ze haar buitenkat moest laten inenten. Ging ook nooit op controle ofzo.
Spoilers!
pi_203029427
Loebes kreeg altijd Eukanuba sensitive joints. Dat heeft een jaar of 10 gehad. Nu staat hij op vetarme brokken van Caro Croc omdat hij voor zijn alvleesklier over moest op vetarm. Maar ben nog wel aan het kijken voor iets anders vet arms. Maar het is wel lastig. Verder krijgt hij iedere dag groenlipmossel, glucosamine en zalmolie bij.

En een halve apotheek aan medicatie :’)
pi_203029532
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Loebes kreeg altijd Eukanuba sensitive joints. Dat heeft een jaar of 10 gehad. Nu staat hij op vetarme brokken van Caro Croc omdat hij voor zijn alvleesklier over moest op vetarm. Maar ben nog wel aan het kijken voor iets anders vet arms. Maar het is wel lastig. Verder krijgt hij iedere dag groenlipmossel, glucosamine en zalmolie bij.

En een halve apotheek aan medicatie :’)
Je zou deze eens kunnen proberen. Wij hebben hem niet meer (want contract met andere fabrikant....) maar best veel honden kregen we er mee aan het eten:

SPOILER
pi_203029605
Onze katten krijgen wel duurder voer, helaas is dat geen garantie dat ze niet ziek worden -O-

Wel ruikt de kattenbak een stuk fijner dan van die van katten die supermarktvoer krijgen.
pi_203029908
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:26 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Purina is dan toevallig wel een middensegment
[..]
Ja dat bedoel ik dus hč :P Anekdoten zijn niet veel waard.

De wetenschappelijke visie wel. En laat ik het zo zeggen; ik ben geen voedingsdeskundige, maar allen die ik gesproken heb, zijn het er wel over eens dat Whiskas e.d. teveel zouten en teveel vulmiddelen bevatten gekeken naar wat je idealiter zou willen.

Dat hoeft overigens niet te betekenen dat je gelijk naar de duurste lijn van een merk moet gaan, maar een middensegment is dan een - over het algemeen - gezondere/veiligere keuze.
Garanties heb je verder nooit, en uitzonderingen zijn er altijd. Dus mijn eerste advies is altijd kijken naar waar het dier het goed op doet. Dat is stap 1). En als je de keuze hebt, zou ik op z'n minst kiezen voor een middensegment.
Middensegment was ook wel bewust gekozen hoor. Katten doen het er goed op, ontlasting is prima en er wordt vrijwel nooit gekotst. Gister toevallig de kater van 2 voor t eerst in die 2 jaar. Eerst heel dramatisch luid gemiauw :') maar daarna was t ook goed en lustte hij ook n snoepje dus niet ziek verder.

Tom Poes, whiskas etc komt er niet in hier iig. Probeer ik ook katteneigenaren in mijn omgeving altijd wel van af te praten, en gelukkig eigenlijk altijd met succes. Ook omdat die mensen dan vaak zeuren over n extreem stinkende bak enzo...
  dinsdag 4 januari 2022 @ 14:58:57 #298
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203029909
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik voer ze brokjes van Purizon. Dat is graanvrij met zeer weinig vulmiddel en meer dan 70% vlees. Vers voer werd niet op prijs gesteld dus dan was dit het beste dat ik kon vinden. Sinds Piep graanvrij eet, kan ze veel beter rantsoeneren en doet ze niet meer zo moeilijk over haar volgende maal. Ik had niet gedacht dat dat zo veel zou schelen.
Mijn kat krijgt deze ook.
Ze is tenslotte mijn baby dus heb alles uitvoerig uitgeplozen. Maar eigenlijk vind ze alle brokken lekker. Alleen zachtvoer niet maar dat krijgt ze toch amper.
pi_203029998
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:39 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Je zou deze eens kunnen proberen. Wij hebben hem niet meer (want contract met andere fabrikant....) maar best veel honden kregen we er mee aan het eten:

SPOILER
Ik wil hem eigenlijk niet op zacht voer hebben staan. Hij heeft nu voor zijn leeftijd mooie schone tandjes enzo. En dat wil ik eigenlijk houden: Hij krijgt in het weekend trouwens wel regelmatig “vers” vind hij lekker haha.
pi_203030149
B en ik hebben wafels gebakken met oliebollenmix :9
pi_203030191
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 15:12 schreef Tele6 het volgende:
B en ik hebben wafels gebakken met oliebollenmix :9
Wanneer begin jij met je nieuwe baan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')