abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202992853
Dus Sjoerd Sjoerdsma of Patternotte als D66 fractievoorzitter?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_202992922
Eigenlijk wel opvallend dat D66 4 mannelijke ministers heeft en 2 vrouwelijke ministers. Het was blijkbaar lastig om capabele D66-vrouwen te vinden die bereid zijn om in Rutte IV te stappen.
pi_202992997
https://nos.nl/artikel/24(...)s-op-volksgezondheid

quote:
D66 heeft bekendgemaakt wie namens die partij de nieuwe ministers en staatssecretarissen worden. Zoals al eerder duidelijk werd, gaat partijleider Sigrid Kaag Financiën doen. Nu is ook bevestigd dat topwetenschapper Robbert Dijkgraaf (61) de nieuwe minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap wordt. Hij is nu nog hoogleraar aan de Amerikaanse universiteit Princeton.

De afgelopen tijd werd de naam van Ernst Kuipers (62) al veel genoemd als de nieuwe minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Ook die naam wordt nu bevestigd. Kuipers is nu nog voorzitter van de raad van bestuur van het Erasmus MC en werd bekend tijdens de coronacrisis met zijn persconferenties over de ziekenhuiscapaciteit. In zijn nieuwe rol volgt hij Hugo de Jonge op.

Oud-fractievoorzitter Rob Jetten (34) wordt minister voor Klimaat en Energie. Hij zat met Kaag namens D66 aan de onderhandelingstafel voor het nieuwe kabinet.

Ollongren naar Defensie
Ook de overgang van Kajsa Ollongren (54) van Binnenlandse Zaken naar Defensie wordt bevestigd door de partij. Daarmee wordt een recente traditie in stand gehouden dat een vrouw de scepter zwaait op dat ministerie.

Nieuw gezicht in Den Haag wordt Franc Weerwind (57), als nieuwe minister voor Rechtsbescherming. Hij is sinds 2015 burgemeester van Almere, en daarvoor van Velsen.

D66 levert ook drie staatssecretarissen. Alexandra van Huffelen (53), nu nog staatsecretaris van Financiën en verantwoordelijk voor de afhandeling van het Toeslagenschandaal, wordt staatssecretaris van Koninkrijksrelaties en Digitalisering. Haar huidige collega op Financiën, Hans Vijlbrief (58) gaat nu als staatssecretaris Mijnbouw de schade door de gaswinning in Groningen aanpakken.

Uslu op Cultuur
Opvallende nieuwe naam is die van Gunay Uslu (49). Zij wordt de nieuwe staatssecretaris van Cultuur en Media. Uslu is cultuurhistoricus en zit in het bestuur van verschillende musea. Daarnaast is ze betrokken geweest bij reisorganisatie Corendon, die door haar familie wordt geleid.

Later vandaag komt ook het CDA met een lijst van nieuwe bewindspersonen en dan weten we de volledige samenstelling van de nieuwe kabinetsploeg van VVD, D66, CDA en ChristenUnie. De komende dagen zal formateur Mark Rutte alle beoogde bewindspersonen een voor een ontvangen en op 10 januari wordt iedereen door koning Willem-Alexander beëdigd en volgt de bordesfoto.

Wie is zeker van een plaats op het bordes van het paleis van koning Willem-Alexander? Hier een overzicht van de namen.

Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_202993068
Kaag natuurlijk naar financiën, Jetten dus idd naar Klimaat, Kuipers naar VWS, Dijkgraaf naar OCW, Ollongren naar defensie, Weerwind naar Rechtsbescherming. Van Huffelen en Vijlbrief blijven staatssecretaris op Digitalisering en Mijnbouw en dan voor mij de onbekendste naam: Uslu naar cultuur en media.

3 bewindspersonen die niet uit de politiek komen. Soms gaat dat goed (Kaag is zelf een voorbeeld), maar het kan soms ook flink tegen vallen. Ben dus wel benieuwd.

Ga er van uit dat Paternotte fractievoorzitter zal worden, die was voor Kaag eigenlijk met Jetten in de race om Pechtold op te volgen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zondag 2 januari 2022 @ 13:42:58 #205
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202993093
Kuipers. Gadverdamme.
Antifa
pi_202993133
Uslu is blijkbaar cultuurhistoricus, maar ook oprichter van Corendon. Dat is toch wel een interessante combi.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_202993155
Leuk artikel van Joop:
https://joop.bnnvara.nl/o(...)en-uniek-slecht-idee

Uniek slecht idee dus.
pi_202993182
Zouden ze er bij het CDA nog niet uit zijn?
pi_202993226
quote:
De CDA-top schuift Hugo de Jonge naar voren als de nieuwe minister voor volkshuisvesting en ruimtelijke ordening. Het was al duidelijk dat hij in het nieuwe kabinet geen ‘coronaminister’ zou blijven, maar onzeker was of De Jonge wel een andere kabinetspost zou krijgen. In de brief schrijft Hoekstra dat hij ‘Hugo zeer erkentelijk’ is ‘voor de manier waarop hij de afgelopen jaren leiding heeft gegeven aan de aanpak om Nederland door de coronacrisis te loodsen. “Hugo gaat zich de komende jaren inzetten voor een andere grote taak: de bouw van betaalbare woningen voor starters, gezinnen en onze ouderen.”

De beoogde CDA-minister van sociale zaken is Karien van Gennip. Zij is een ervaren politica. De natuurkundige was staatssecretaris van economische zaken in de kabinetten-Balkenende II en III en enkele jaren Tweede Kamerlid.

De nieuwe minister van binnenlandse zaken wordt Hanke Bruins Slot, een oude bekende van het Binnenhof. Ze was negen jaar lang Tweede Kamerlid en is sinds 2019 gedeputeerde in de provincie Utrecht.

Het CDA heeft bij het samenstellen van de kandidatenlijst overduidelijk voor ervaring gekozen. Zo wordt Marnix van Rij, die een lange staat van dienst heeft binnen de partij, staatssecretaris fiscaliteit en belastingdienst. Van Rij was vorig jaar nog interim-voorzitter en moest puinruimen na het verkiezingsdebacle en het vertrek van Pieter Omtzigt. De enige CDA-bewindspersoon in Rutte IV zonder geschiedenis in politiek Den Haag is straks Vivianne Heijnen, nu nog wethouder in Maastricht. Zij wordt staatssecretaris van infrastructuur en waterstaat.

Opvallend is de plek van Hoekstra zelf. Hij schrijft in zijn ledenbrief: “Als partijleider blijf ik uiteraard vanuit de inhoud verder bouwen aan de toekomst van de partij en van Nederland.” Het ministerie van buitenlandse zaken is niet de natuurlijke plek voor een partijleider, aangezien hij veel in het buitenland zal zijn en tegelijkertijd sturing zal moeten geven aan het CDA.

De vraag is nu wie de nieuwe fractievoorzitter wordt in de Tweede Kamer. De meest voor de hand liggende kandidaat is Raymond Knops. De nu nog demissionaire staatssecretaris van koninkrijksrelaties had zijn zinnen gezet op het ministerschap van defensie, maar die post is naar D66 gegaan (ingevuld door Kajsa Ollongren). Knops stond bij de verkiezingen wel op de kandidatenlijst en blijft dus Tweede Kamerlid.
pi_202993241
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 13:49 schreef Breekfast het volgende:
Zouden ze er bij het CDA nog niet uit zijn?
Die zijn aan het stemmen over wie welke post krijgt, bleken alle posten naar Hugo de Jonge te gaan :P
Toen ze een groene kaart moesten opsteken bij de vraag of ze het er wel mee eens waren dat ze het zo niet gingen doen, liep alles helemaal vast.
pi_202993248
Blijft onbegrijpelijk dat Hoekstra niet voor SZW heeft gekozen.
  zondag 2 januari 2022 @ 13:55:16 #212
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_202993279
quote:
7s.gif Op zondag 2 januari 2022 13:20 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Uhm, 99% van de wetenschappers is het volledig eens over de rol van de mens met betrekking tot klimaatverandering. 1% niet, maar jij volgt dus dus die 1%?
Oh ja die dooddoener weer het creatieve boekhouden van de 97% klimaatconsensus

quote:
Barack Obama

@BarackObama

Ninety-seven percent of scientists agree: #climate change is real, man-made and dangerous
Je weet wel het onderzoek van Cook waar Obama na verwees.

Nee die neem ik niet echt serieus.

Nogmaals ik neem klimaatverandering wel serieus alleen gebeurd het al 4.5 miljard jaar.
Ja we moeten zeer zeker weten schoner met de aarde omgaan en nee ik geloof niet in de aarde volplempen met windmolens wel in kernenergie.

Ook het belachelijke idee we maken de vliegtickets ¤ 50,- duurder zoals klimaatdrammer Jetten wilt lost het niet op maar hé wel weer een mooie lasten verzwaring.

Oh ja wat hebben nog meer de "boven ons gestelde" die vliegtuig pakken richting Luxemburg vertrekkend vanaf de Kaagbaan.
Oh ja de klimaattop iedereen ingevlogen met privé jets (nooit gehoord van Teams zeker of ZOOM).
En dan Biden met een heel konvooi aan auto's daar duidelijk dus.......

Oh ja en dan hebben we nog de Elon Musks van deze wereld en die dude van Amazon een grote bek over het klimaat maar wel voor 15 minuten zichzelf de ruimte in laten schieten om te laten zien hoe groot je lul is.

Duidelijk.....

Nee sorry ik neem het niet serieus omdat het zoals alles weer totaal politiek misbruikt wordt.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_202993281
Hanke Bruins Slot terug, dat is wel mooi.

Helaas dus inderdaad geen Van Dam.
  zondag 2 januari 2022 @ 13:56:08 #214
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202993304
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 13:53 schreef Breekfast het volgende:
Blijft onbegrijpelijk dat Hoekstra niet voor SZW heeft gekozen.
SZ staat voor sociale zaken, laten we die niet toevertrouwen aan onze neoliberale McKinsey-fazal. SZW aan Hoekstra toevertrouwen betekent Reaganomics 2.0
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_202993380
Jetten op klimaat is trouwens prima. Die zal de door de EU geopende sluiproute (volledig naar gas is ook groen) niet gaan accepteren neem ik aan. Of Jetten een goede bestuurder is weet ik niet, maar hij is in elk geval wel doordrongen van de noodzaak van echte klimaatmaatregelen.
  zondag 2 januari 2022 @ 14:03:30 #216
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202993424
Ah Van Huffelen blijft dus. En die Gunay Uslu is ook wel verrassend.

Moet wel zeggen dat ik de D66 ploeg nogal oud vind op Jetten na.
pi_202993494
Lol, Jetten op klimaat. Die heeft zichzelf onsterfelijk belachelijk gemaakt met zijn Jip en Janneke verhaaltje over stikstof op nationale tv. Om nog maar te zwijgen over zijn onnozele opmerking in de Kamer over kernenergie. We gaan het meemaken maar ik mag voor hem en het land hopen dat het een snelle leerling is.
pi_202993562
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 14:03 schreef Hexagon het volgende:
Moet wel zeggen dat ik de D66 ploeg nogal oud vind op Jetten na.
Dat maakt toch niet zo veel uit? Als minister hoef je niet nog een hele toekomst in allerlei banen en/of de politiek voor je te hebben. En als je mensen uit 'het veld' haalt is het onvermijdelijk dat dat geen dertigers zijn, want daar zitten die 30ers nog niet op bepalende plekken waar ze hun expertise hebben kunnen laten zien en 30/40ers zijn vaak ook nog niet klaar om hun carrière op te geven om de politiek in te gaan.

D66 heeft Kaag, Jetten en de fractievoorzitter (ik denk Paternotte) die met name het D66 geluid moeten laten horen, daar zit nog genoeg toekomst in.
  zondag 2 januari 2022 @ 14:13:46 #219
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202993576
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 13:55 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Oh ja die dooddoener weer het creatieve boekhouden van de 97% klimaatconsensus
[..]
Je weet wel het onderzoek van Cook waar Obama na verwees.

Nee die neem ik niet echt serieus.

Nogmaals ik neem klimaatverandering wel serieus alleen gebeurd het al 4.5 miljard jaar.
Ja we moeten zeer zeker weten schoner met de aarde omgaan en nee ik geloof niet in de aarde volplempen met windmolens wel in kernenergie.

Ook het belachelijke idee we maken de vliegtickets ¤ 50,- duurder zoals klimaatdrammer Jetten wilt lost het niet op maar hé wel weer een mooie lasten verzwaring.

Oh ja wat hebben nog meer de "boven ons gestelde" die vliegtuig pakken richting Luxemburg vertrekkend vanaf de Kaagbaan.
Oh ja de klimaattop iedereen ingevlogen met privé jets (nooit gehoord van Teams zeker of ZOOM).
En dan Biden met een heel konvooi aan auto's daar duidelijk dus.......

Oh ja en dan hebben we nog de Elon Musks van deze wereld en die dude van Amazon een grote bek over het klimaat maar wel voor 15 minuten zichzelf de ruimte in laten schieten om te laten zien hoe groot je lul is.

Duidelijk.....

Nee sorry ik neem het niet serieus omdat het zoals alles weer totaal politiek misbruikt wordt.
Ok, 80-90% dan… Zie ook de link hieronder.

Stel dat het die 80% zou zijn, waarom zou jij dan meegaan met die 20%?

Ga eens naar een universiteit en vraag een paar klimaatwetenschappers. Ik ben benieuwd of zij jou wel kunnen overtuigen.

https://www.forbes.com/si(...)nge/?sh=7a48d00c1157
pi_202993655
quote:
7s.gif Op zondag 2 januari 2022 14:13 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ok, 80-90% dan… Zie ook de link hieronder.

Stel dat het die 80% zou zijn, waarom zou jij dan meegaan met die 20%?

Ga eens naar een universiteit en vraag een paar klimaatwetenschappers. Ik ben benieuwd of zij jou wel kunnen overtuigen.

https://www.forbes.com/si(...)nge/?sh=7a48d00c1157
Financiering speelt niet zelden mee. Hoeveel wetenschappers zijn geheel vrij? Maar buiten dat, Galileo werd door zijn medewetenschappers van zijn tijd voor gek verklaard. Achteraf bleek toch dat hij dichter bij de werkelijkheid zat dan zijn medewetenschappers van zijn tijd. Het is niet zo dat de meerderheid per definitie gelijk moet hebben simpelweg omdat ze de meerderheid zijn. Zelf interesseert het me vrij weinig wie gelijk heeft, ben meer van de praktische kant hoe we met de veranderingen om gaan.
  Moderator zondag 2 januari 2022 @ 14:19:37 #221
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_202993674
Ik vind Buitenlandse Zaken niet handig voor Hoekstra. Volgens mij ben je dan als leider van de partij te vaak afwezig/niet dicht genoeg bij het vuur.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zondag 2 januari 2022 @ 14:27:06 #222
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_202993798
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:14 schreef VoMy het volgende:

[..]
JA21 :')
Ook mijn partij niet, maar Jetten zit hier te knoeien. Ik ben niet al te enthousiast over zijn benoeming. Jetten had van mij, als hij al doorgeschoven moet worden, eerst een rondje staatssecretariaat mogen doen. We gaan het zien.
  zondag 2 januari 2022 @ 14:29:21 #223
480574 Smegma.
pi_202993832
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 13:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]
SZ staat voor sociale zaken, laten we die niet toevertrouwen aan onze neoliberale McKinsey-fazal. SZW aan Hoekstra toevertrouwen betekent Reaganomics 2.0
Beoogd minister van SZW, Karien van Gennip heeft er ook wat arbeidsjaren opzitten bij McKinsey. ;)
pi_202993836
Tweakers, toch behoorlijk D66 minded, gaat los op van Huffelen.

https://tweakers.net/nieu(...)-digitalisering.html
  zondag 2 januari 2022 @ 14:32:51 #225
480574 Smegma.
pi_202993878
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 13:27 schreef superniger het volgende:
Dus Sjoerd Sjoerdsma of Patternotte als D66 fractievoorzitter?
Sjoerdsma? Dat lijkt mij niet. Tenzij D66 vooral anderen met geheven vingertje de maat wil nemen en zo'n figuur weg laat komen met het verspreiden van een valse roddel over drankgebruik van Remkes.
pi_202993899
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 14:32 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Sjoerdsma? Dat lijkt mij niet. Tenzij D66 vooral anderen met geheven vingertje de maat wil nemen
Sjoerdsma zal het dus wel worden. :D
pi_202993907
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 14:29 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Beoogd minister van SZW, Karien van Gennip heeft er ook wat arbeidsjaren opzitten bij McKinsey. ;)
Klopt. Al herinner ik me haar staatssecretariaat vooral van de 2 zwangerschapsverloven, iemand nog een beeld bij wat voor opmerkelijks ze toen heeft gedaan?
pi_202993949
Complimenten aan D66, VVD en CU. Uit die benoemingen blijkt echt wel verandering, met D66 als uitschieter…
zie email 27 oktober
  zondag 2 januari 2022 @ 14:39:16 #229
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202993967
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 14:29 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Nu vind ik het an sich niet erg dat iemand van McKinsey komt, het is meer dat Hoekstra zich de afgelopen jaren op financien een kneiterharde neoliberaal heeft betoond, Van Gennip kan best uit een heel ander vaatje tappen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 2 januari 2022 @ 14:41:50 #230
480574 Smegma.
pi_202994000
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 14:37 schreef trein2000 het volgende:
Complimenten aan D66, VVD en CU. Uit die benoemingen blijkt echt wel verandering, met D66 als uitschieter…
Bij de VVD? Als ik het lijstje bekijk kom ik vooral Rutte-getrouwen tegen en mensen die de weg in politiek Den Haag kennen. Alleen Conny Helder komt echt van buiten. CDA levert ook vooral partijtijgers en -tijgerinnen.

D66 is wel vernieuwend ja. CU lijkt gestraft voor de uithaal van Segers naar Rutte "wij stappen niet in Rutte-IV". Qua bewindsposities afgestraft, maar ook qua standpunten (vrij onderwijs, medisch-ethische kwesties). Die dreigen een bijwiel te worden.
pi_202994023
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 14:19 schreef Mike het volgende:
Ik vind Buitenlandse Zaken niet handig voor Hoekstra. Volgens mij ben je dan als leider van de partij te vaak afwezig/niet dicht genoeg bij het vuur.
Lijkt mij de zwanenzang van Hoekstra hoor. Als je nog ambitie hebt ga je daar niet zitten.

Het is geen invloedrijke post, zoals gezegd wanneer het echt serieus wordt is het aan de MP. Het is geen post waarop je kunt profileren. En je bent veel weg dus brandjes blussen, de partij leiden en campagne voeren is ook lastig.

En dan is het in het recente verleden ook nog een struikelblok gebleken, maar dat was meer pech dan structureel. Maar het is wel een post met een risico op een incident in de uitvoering. Op wonen of szw heb je dat veel minder en ook veel meer profileringsruimte.
zie email 27 oktober
pi_202994050
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 14:41 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Bij de VVD? Als ik het lijstje bekijk kom ik vooral Rutte-getrouwen tegen en mensen die de weg in politiek Den Haag kennen. Alleen Conny Helder komt echt van buiten. CDA levert ook vooral partijtijgers en -tijgerinnen.

D66 is wel vernieuwend ja. CU lijkt gestraft voor de uithaal van Segers naar Rutte "wij stappen niet in Rutte-IV". Qua bewindsposities afgestraft, maar ook qua standpunten (vrij onderwijs, medisch-ethische kwesties). Die dreigen een bijwiel te worden.
Ik vind het voor notoir vertrouwelingenbenoemer Rutte al heel wat dat hij het hele kabinet er uit kegelt op 2 na. We komen van ver he? ;)

Het cda noemde ik bewust niet, wat die aan het doen zijn snap ik helemaal niets van. En de CU tja, ik had het niet gedaan op deze manier.
zie email 27 oktober
pi_202994077
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 14:41 schreef Smegma. het volgende:

[..]

Schreinemacher, Van den Burg, Van der Maat, Adriaansens en Helder zijn echt nieuwe namen en de bekenden Hennis, Schippers, Blok, Kamp ed zijn weggebleven. Wiersma, Yeşilgöz komen wel uit Den Haag, maar zijn toch niet het oude vertrouwde clubje rondom Rutte.
  zondag 2 januari 2022 @ 14:48:58 #234
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202994133
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 14:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Lijkt mij de zwanenzang van Hoekstra hoor. Als je nog ambitie hebt ga je daar niet zitten.

Het is geen invloedrijke post, zoals gezegd wanneer het echt serieus wordt is het aan de MP. Het is geen post waarop je kunt profileren. En je bent veel weg dus brandjes blussen, de partij leiden en campagne voeren is ook lastig.

En dan is het in het recente verleden ook nog een struikelblok gebleken, maar dat was meer pech dan structureel. Maar het is wel een post met een risico op een incident in de uitvoering. Op wonen of szw heb je dat veel minder en ook veel meer profileringsruimte.
Sowieso speelt BuZa een niet heel erg grote rol in Europa, en dat is toch de belangrijkste buitenlandpolitiek.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 2 januari 2022 @ 14:49:38 #235
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_202994138
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 14:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

BuZa is wel geschikt als opstap naar een functie in Brussel toch?
  zondag 2 januari 2022 @ 14:50:14 #236
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202994151
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 14:49 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Wat wil hoekstra in Brussel doen?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 2 januari 2022 @ 14:50:51 #237
480574 Smegma.
pi_202994162
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 14:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Schreinemacher, Van den Burg, Van der Maat, Adriaansens en Helder zijn echt nieuwe namen en de bekenden Hennis, Schippers, Blok, Kamp ed zijn weggebleven. Wiersma, Yeşilgöz komen wel uit Den Haag, maar zijn toch niet het oude vertrouwde clubje rondom Rutte.
Jij legt de lat wel erg laag. Van den Burg (EK), Adriaansens (EK) en Schreinemacher (EU) zijn bekenden. Yesilgöz is juist wel een Rutte-getrouwe, om nog maar van van der Wal te zwijgen. Wiersma werd ook al voorbereid op meer als stas.SZW.
pi_202994165
Het CDA lijkt er vooral voor te kiezen dat ze geen mensen in zetten die het CDA nog verder kunnen laten afglijden, in hun positie best begrijpelijk.

En de partijtijgers snap ik ook wel. Van Rij is een zeer ervaren fiscalist, dat is wel handig als je iets groots als het langzaamaan schrappen van toeslagen wil uitvoeren. Op Binnenlandse Zaken ben je bijna puur in contact met politici (provincies, gemeenten), dan is een ervaren politica als Bruins Slot eigenlijk gewoon nodig. Dat De Jonge niet gedumpt wordt is terecht.

Ik had alleen misschien wat anders gekozen ipv Van Gennip, maar waarschijnlijk moest het een vrouw zijn (dat is nu 10 om 10 in de ministerraad) en dat bleek binnen het CDA helemaal niet zo makkelijk bleek al in ons topic.
  zondag 2 januari 2022 @ 14:52:27 #239
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_202994180
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 14:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wat wil hoekstra in Brussel doen?
Geld verdienen.
  zondag 2 januari 2022 @ 14:52:32 #240
480574 Smegma.
pi_202994182
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 14:49 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
De combinatie FinZa en BuZa staat niet slecht op je CV bij zowel multinationals, NGO's en organisaties als de Wereldbank, ECB en het IMF.
  zondag 2 januari 2022 @ 14:54:36 #241
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202994218
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 14:52 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Geld verdienen.
Dan is hij in Brussel niet aan het goede adres, die kan in de private sector echt wel een veelvoud verdienen van wat het EU-boboschap betaalt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_202994235
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 14:50 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Jij legt de lat wel erg laag. Van den Burg (EK), Adriaansens (EK) en Schreinemacher (EU) zijn bekenden. Yesilgöz is juist wel een Rutte-getrouwe, om nog maar van van der Wal te zwijgen. Wiersma werd ook al voorbereid op meer als stas.SZW.
Tja, ik had minder van de VVD verwacht, waarschijnlijk is dat het. En Yeşilgöz is niet zo zeer een Rutte getrouwe, alleen zat ze voor Rutte partijleider werd nog helemaal niet in de politiek. De groep Schippers, Kamp, Blok, Hennis, Wiebes e.d. en natuurlijk Hermans, dat zijn de echte getrouwen die hij altijd om zich heen wilde en om advies vroeg.
pi_202994254
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 14:52 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Geld verdienen.
Je weet dat zijn salaris door 5 ging toen hij van McKinsey naar minister van financiën ging? Als bij iemand de drijfveer niet geld is, is het Hoekstra wel.
  zondag 2 januari 2022 @ 14:57:18 #244
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_202994264
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 14:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, ik had minder van de VVD verwacht, waarschijnlijk is dat het. En Yeşilgöz is niet zo zeer een Rutte getrouwe, alleen zat ze voor Rutte partijleider werd nog helemaal niet in de politiek. De groep Schippers, Kamp, Blok, Hennis, Wiebes e.d. en natuurlijk Hermans, dat zijn de echte getrouwen die hij altijd om zich heen wilde en om advies vroeg.
Ik neem aan dat de rest van de coalitie die namen ook heeft tegen gehouden.
pi_202994278
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 13:42 schreef VoMy het volgende:
Kuipers. Gadverdamme.
Die post zal moeilijk voor hem worden. Zorgverleners verwachten veel als "één van hen" maar ik verwacht dat Rutte en co eerder denken dat Kuipers met wendbaarheid magisch de boel ineen kan houden als expert. Zoiets als "verdeel de patiënten zo intelligent mogelijk en iedereen kan dansen met Jansen". Een onmogelijke taak.

De verwachting is ergens ook dat na omikron alles voorbij is in de lente maar het zal nog 2 jaar nazinderen of zelfs langer.
pi_202994287
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 14:50 schreef Hanca het volgende:
Het CDA lijkt er vooral voor te kiezen dat ze geen mensen in zetten die het CDA nog verder kunnen laten afglijden, in hun positie best begrijpelijk.

En de partijtijgers snap ik ook wel. Van Rij is een zeer ervaren fiscalist, dat is wel handig als je iets groots als het langzaamaan schrappen van toeslagen wil uitvoeren. Op Binnenlandse Zaken ben je bijna puur in contact met politici (provincies, gemeenten), dan is een ervaren politica als Bruins Slot eigenlijk gewoon nodig. Dat De Jonge niet gedumpt wordt is terecht.

Ik had alleen misschien wat anders gekozen ipv Van Gennip, maar waarschijnlijk moest het een vrouw zijn (dat is nu 10 om 10 in de ministerraad) en dat bleek binnen het CDA helemaal niet zo makkelijk bleek al in ons topic.
Als je zo laf politiek bedrijft dan verdien je de klap die komen gaat. Niks tegen op die individuele namen, maar alles samen is het wel een heel erg in zichzelf gekeerd clubje, in tijden waarin alles en iedereen om verandering schreeuwt vind ik dat raar en een gemiste kans.

Alleen Hugo de Jonge had ik niet gedaan. Het is wachten op Eric Wiebes-achtige taferelen. Plus dat je bij de onvermijdelijke enquête naar de corona-aanpak Rutte een extra pion geeft om te offeren. Het CDA wou toch de premier leveren? Nou die ambitie hebben ze blijkbaar laten varen, anders is diet niet verklaarbaar.
zie email 27 oktober
pi_202994307
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 14:57 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Ik neem aan dat de rest van de coalitie die namen ook heeft tegen gehouden.
Dat kan bijna niet, als partij ga je echt zelf over je afvaardiging. Namen van coalitiegenoten tegenhouden is echt enorm ingewikkeld, zo zeggen alle partijleiders die ooit zelf namen hebben moeten indienen.
  zondag 2 januari 2022 @ 15:09:36 #248
480574 Smegma.
pi_202994401
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 14:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Alleen Hugo de Jonge had ik niet gedaan. Het is wachten op Eric Wiebes-achtige taferelen. Plus dat je bij de onvermijdelijke enquête naar de corona-aanpak Rutte een extra pion geeft om te offeren. Het CDA wou toch de premier leveren? Nou die ambitie hebben ze blijkbaar laten varen, anders is diet niet verklaarbaar.
Ik zou de Jonge en Ollongren thuis hebben gelaten. Die zijn beiden zwaar beschadigd uit Rutte-III gekomen.
pi_202994447
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 15:09 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Ik zou de Jonge en Ollongren thuis hebben gelaten. Die zijn beiden zwaar beschadigd uit Rutte-III gekomen.
Ollengren oké maar hoe is de Jonge precies beschadigd dan? Als pratende pop van het coronabeleid?
pi_202994526
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 15:12 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Ollengren oké maar hoe is de Jonge precies beschadigd dan? Als pratende pop van het coronabeleid?
Als iemand die in korte tijd 2 onderzoeken vergeet naar de Kamer door te sturen. 2 onderzoeken die toevallig nadelig uitpakken voor zijn gewenste beleid. En dat is slechts van de laatste paar weken.

De Jonge heeft ontegenzeggelijk hard gewerkt en zijn best gedaan. Maar het is voor hem nu tijd voor een plekje buiten de politiek lijkt mij.

Maar goed, als oa Kaag, Rutte en Ollongren ook door gaan, waarom de Jonge niet. Past prima bij het nieuwe 'elan'.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2022 15:20:51 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')