Dus dan heb je je kapot gewerkt om je mooie huis te kopen/huren en/of afbetalen, maar omdat je oud bent moet je maar kleiner gaan wonenquote:Gemeenten: gebrekkige doorstroming ouderen oorzaak van problemen woningmarkt
De belangrijkste oorzaak van de woningcrisis in ons land is de geringe doorstroming van ouderen van grote naar kleinere woningen, zoals appartementen. Als dat soepel zou verlopen, zou de woningmarkt er een stuk beter voor staan. Dat zegt een meerderheid van gemeenten (55 procent), grote en kleine, in antwoord op vragen van de NOS en de regionale omroepen.
Als ouderen hun huis na het uitvliegen van de kinderen gemakkelijker zouden kunnen inwisselen voor een aantrekkelijke kleinere woning, zou het oude huis beschikbaar komen voor een nieuw gezin. Omdat er nauwelijks geschikte en betaalbare appartementen voorhanden zijn, gebeurt dat veel te weinig en stokt de woningmarkt, zeggen de gemeenten. Vooral in Zuid-Holland, Gelderland, Overijssel en Limburg wordt het zo ervaren.
…
Verder hier: https://nos.nl/artikel/24(...)roblemen-woningmarkt
Als zouden die appartementen er zijn, dan nog willen heel veel mensen niet. En terecht.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:57 schreef Starhopper het volgende:
In het artikel staat dat er geen doorstroom is omdat er nauwelijks geschikte en betaalbare appartementen voorhanden zijn. Maar het is de schuld van de ouderen hoor
En terechtquote:Op donderdag 30 december 2021 11:06 schreef Twiitch het volgende:
Ik heb dit bericht doorgestuurd naar m'n moeder die prachtig woont. Ik kreeg een middelvinger emoji terug.
Dit ja. Veel ouderen willen wel maar kunnen het niet betalen.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:00 schreef Niek92 het volgende:
Denk dat er genoeg ouderen zijn voor wie hun huidige huis te groot wordt, qua schoonmaak en onderhoud. Alleen waarom zou je je ruime huis (met grote tuin) en lage maandlasten opgeven voor een appartementje waar je enkel een balkon hebt en je maandlasten een stuk hoger zijn?
Het kabinetsbeleid waarbij ouderen zoveel mogelijk thuis moesten blijven wonen heeft dit probleem enkel groter gemaakt. Hoogste tijd om dat om te gaan draaien.
Wat is jouw definitie van "oudere", hoe oud moet je dan zijn?quote:Op donderdag 30 december 2021 11:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit ja. Veel ouderen willen wel maar kunnen het niet betalen.
Ik ken anders zat mensen van die leeftijd die best wel kleiner willen gaan wonen nu de kinderen de deur uit zijn, maar de alternatieven zijn allemaal nadelig. Je gaat niet van een huis met vier kamers, op de begane grond, naar een flatje met drie kamers die ook nog eens een paar honderd meer per maand kost.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:58 schreef Piles het volgende:
[..]
Als zouden die appartementen er zijn, dan nog willen heel veel mensen niet. En terecht.
Het gaat in het artikel om 'ouderen' i.c.m. het uitvliegen van kinderen. Maar als je kinderen het huis uit gaan, ben je nog lang niet oud. Dan ben je 50-55. Die mensen kunnen&willen nog zeker 20 jaar in een huis met een tuin wonen.
Dat iddquote:Op donderdag 30 december 2021 11:11 schreef RedFever007 het volgende:
Maar goed je bent dan 50, huis met vier slaapkamers, hond. Kinderen zijn het huis uit. Mooi tuintje. En dan komt er dus zo'n ambtenaar je vertellen dat je moet verhuizen naar een 13 in een dozijn huurwoning samen met nog meer ouderen boven een winkelplein waar 's avonds de hangjongeren de dienst uitmaken![]()
Nee dank je!
Ja inderdaad. Vaak omdat het onderhoud teveel wordt en het schoonmaken teveel moeite kost. Maar dan moet er wel een leuk alternatief zijn, daar ontbreekt het aan. Mede dankzij kabinetsbeleid.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:15 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik ken anders zat mensen van die leeftijd die best wel kleiner willen gaan wonen nu de kinderen de deur uit zijn, maar de alternatieven zijn allemaal nadelig. Je gaat niet van een huis met vier kamers, op de begane grond, naar een flatje met drie kamers die ook nog eens een paar honderd meer per maand kost.
was het maar een paar honderd euro meer....quote:Op donderdag 30 december 2021 11:15 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik ken anders zat mensen van die leeftijd die best wel kleiner willen gaan wonen nu de kinderen de deur uit zijn, maar de alternatieven zijn allemaal nadelig. Je gaat niet van een huis met vier kamers, op de begane grond, naar een flatje met drie kamers die ook nog eens een paar honderd meer per maand kost.
inderdaad!quote:Op donderdag 30 december 2021 11:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
was het maar een paar honderd euro meer....
Elke keer als ik een hoestje heb lik ik er aan alle deurklinken, m'n pa moet ook nodig een keer naar zo'n woning.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:45 schreef Tyr80 het volgende:
Misschien iemand met een AED langs de bejaardenwoningen sturen om ze even goed door te laten stromen.
Grond verkopen om er data- of distributiecentra op te bouwen levert meer op.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:41 schreef vipergts het volgende:
Misschien moeten diezelfde gemeenten eens de huizen bouwen die nodig zijn ipv het probleem bij hun inwoners te leggen.
quote:Op donderdag 30 december 2021 11:06 schreef Twiitch het volgende:
Ik heb dit bericht doorgestuurd naar m'n moeder die prachtig woont. Ik kreeg een middelvinger emoji terug.
mijn ouders willen wel maar niet tegen de huidige huurhoogte. Die moet minimaal 75% dalen en ik geef ze gelijk.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:06 schreef Twiitch het volgende:
En stemt bij de volgende verkiezingen weer rechts.quote:Op donderdag 30 december 2021 12:58 schreef NgInE het volgende:
Rechtse kiezer: stemt een decennium lang op afbraak partijen.
Resultaat: de zorg is uitgehold, woningen zijn onbetaalbaar en bejaardentehuizen moesten dicht. Want dat was lekker goedkoop.
Rechtse kiezer nu: "Heh, hoe kan dat nou allemaal?"
Maar we doen gewoon nog 4 jaar Rutte. Deze keer gaat het echt anders!quote:Op donderdag 30 december 2021 10:59 schreef BasEnAad het volgende:
Onze regering had andere prioriteiten de afgelopen 20 jaar. Dat is de reden.
De rechtse kiezer heeft al een koopwoning die tonnen aan overwaarde heeft. Dat zijn de 'haves'.quote:Op donderdag 30 december 2021 12:59 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
En stemt bij de volgende verkiezingen weer rechts.
Een woning met 4 leegstaande slaapkamers, daar kan Yoessuf ook wonen inderdaad met 8 kinderen en vrouw. Of zou hij dat te min vinden en de woning afwijzen?quote:Op donderdag 30 december 2021 11:50 schreef Tengano het volgende:
Ouderen die geen ruimte willen maken voor asielzoekers
Wordt hoog tijd dat daar sancties voor gesteld worden.
Dat wordt nergens gesteld, je reageert er nogal overspannen op.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:55 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Dus dan heb je je kapot gewerkt om je mooie huis te kopen/huren en/of afbetalen, maar omdat je oud bent moet je maar kleiner gaan wonen![]()
Zullen we anders maar gewoon euthanaseren vanaf 65+ ofzo![]()
Wat een idioterie weer
Dat haal ik er niet uit.quote:Op donderdag 30 december 2021 13:22 schreef probeer het volgende:
Goh, laatst D66 Amsterdam ook al met hun valse onzin.
En zo creëer je dus beeldvorming waar de schuld bij ouderen gelegd wordt.
Als je gelooft dat dat de enige reden is dan ben je behoorlijk naïefquote:Op donderdag 30 december 2021 13:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat haal ik er niet uit.
Ik haal eruit dat er voor ouderen amper passende woningen zijn (gelijkvloers, voorzieningen in omgeving) en dat ze daarom maar in hun oude (vaak veel te grote) woning blijven zitten.
Is maar net hoe je het brengt.quote:Op donderdag 30 december 2021 13:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat haal ik er niet uit.
Ik haal eruit dat er voor ouderen amper passende woningen zijn (gelijkvloers, voorzieningen in omgeving) en dat ze daarom maar in hun oude (vaak veel te grote) woning blijven zitten.
quote:Op donderdag 30 december 2021 10:59 schreef BasEnAad het volgende:
Onze regering had andere prioriteiten de afgelopen 20 jaar. Dat is de reden.
Maar goed, we weten natuurlijk allemaal al lang dat het reflectieve vermogen van gemeenten mbt woningbouw, absoluut nul is. Kijk naar de andere problemen die gemeenten noemen. Het ligt wonder boven wonder nooit aan de gemeente of diens beleidquote:Op donderdag 30 december 2021 11:00 schreef Niek92 het volgende:
Het kabinetsbeleid waarbij ouderen zoveel mogelijk thuis moesten blijven wonen heeft dit probleem enkel groter gemaakt. Hoogste tijd om dat om te gaan draaien.
Ouderen mogen zelf bepalen hoeveel ruimte ze nodig hebben na een leven lang gewerkt te hebben en een gezin te hebben gesticht.quote:Op donderdag 30 december 2021 13:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat wordt nergens gesteld, je reageert er nogal overspannen op.
Mensen kopen vaak een woning om een gezin te stichten, met kinderen.
Als je ouder wordt, heb je die ruimte vaak niet meer nodig en zou een jong gezin meer met die ruimte kunnen.
Uiteraard zal niemand uit z'n woning "getrapt" worden, het is echter wel een vaststelling dat de doorstroming niet optimaal is.
Je zou dat kunnen verbeteren door te kijken naar de wensen die ouderen hebben en daar woningbouw op af te stemmen.
Zowel ouderen als jongeren verdienen een fatsoenlijke woning, vaak met tuin.quote:Op donderdag 30 december 2021 14:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ouderen mogen zelf bepalen hoeveel ruimte ze nodig hebben na een leven lang gewerkt te hebben en een gezin te hebben gesticht.
Daarnaast is het weer ontzettend krom; jarenlang roept de overheid dat ouderen thuis moeten blijven wonen, worden bejaardenhuizen gesloten en wordt alles gezet op eigen kracht en je netwerk.
'Doorstroom'... alsof het iets natuurlijks is dat je vanaf een bepaalde leeftijd (EN na je hypotheek zo goed als afgelost hebt) maar oprot omdat millennials meteen een huis met kamers en tuin willen...
Volgens mij verdien je deugdelijk onderdak. Dat idee dat je als je 'op je zelf' gaat op je 18e meteen recht hebt op een eigen woning is volstrekt illusoir. En nee, ook ouderen en boomers 'kregen' niet op die leeftijd een riant pand.quote:Op donderdag 30 december 2021 15:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Zowel ouderen als jongeren verdienen een fatsoenlijke woning, vaak met tuin.
Dit is de klassieke verdeel en heers tactiek van bestuurders.
Al ben je 30 en verdien je 2x modaal, dan nog ben je vrijwel kansloos op de huizenmarkt.quote:Op donderdag 30 december 2021 15:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Volgens mij verdien je deugdelijk onderdak. Dat idee dat je als je 'op je zelf' gaat op je 18e meteen recht hebt op een eigen woning is volstrekt illusoir. En nee, ook ouderen en boomers 'kregen' niet op die leeftijd een riant pand.
Teveel gratis geld ( voor degenen die toch al geld hadden), teveel bevolkingsgroei, te weinig gebouwd… etcquote:Op donderdag 30 december 2021 15:09 schreef Lyrebird het volgende:
Verdeel en heers politiek.
Er is maar een reden waarom de huizenmarkt over de kook is geraakt, en dat is omdat er veel te veel gratis geld in omloop is.
Mijn ouders kochten begin jaren 70 in Eindhoven een gloednieuw rijtjeshuis met 4 slaapkamers op een modaal salaris, met subsidie van de overheid. Ze waren toen 23-24 jaar oud.quote:Op donderdag 30 december 2021 15:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Volgens mij verdien je deugdelijk onderdak. Dat idee dat je als je 'op je zelf' gaat op je 18e meteen recht hebt op een eigen woning is volstrekt illusoir. En nee, ook ouderen en boomers 'kregen' niet op die leeftijd een riant pand.
Anekdotes, nice.quote:Op donderdag 30 december 2021 15:10 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Mijn ouders kochten begin jaren 70 in Eindhoven een gloednieuw rijtjeshuis met 4 slaapkamers op een modaal salaris, met subsidie van de overheid. Ze waren toen 23-24 jaar oud.
Wat, huursubsidie?quote:Op donderdag 30 december 2021 15:09 schreef Lyrebird het volgende:
Verdeel en heers politiek.
Er is maar een reden waarom de huizenmarkt over de kook is geraakt, en dat is omdat er veel te veel gratis geld in omloop is.
Ze waren natuurlijk niet de enigen. In die tijd werd er voor een appel en een ei gebouwd, en zat er een dot subsidie (premie A, premie B) op een woning. 70.000 guldens kostte die woning indertijd, als ik het me goed herinner. Gehorig als de pest, dat wel. Als er bij ons piano werd gespeeld, dan konden ze dat vijf huizen verder horen.quote:
Kun je tegenwoordig met huursubsidie een huis kopen?quote:
Nee, daarom... welk gratis geld?quote:Op donderdag 30 december 2021 15:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Kun je tegenwoordig met huursubsidie een huis kopen?
Gratis geld: geld dat door centrale banken wordt geprint om 'de economie te stimuleren'. Verdiep je eens in de materie, er gaat een wereld voor je open.quote:Op donderdag 30 december 2021 15:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, daarom... welk gratis geld?
Dat bestrijd ik nergens, dat vul je zelf in.quote:Op donderdag 30 december 2021 14:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ouderen mogen zelf bepalen hoeveel ruimte ze nodig hebben na een leven lang gewerkt te hebben en een gezin te hebben gesticht.
Ja, involdoende bouwgrond is er ook zo een. Dat toont vooral het gebrek aan toekomstvisie aan, waarom waren ze anders niet al eerder begonnen met het verwerven van gronden. Of ligt het er aan dat die grond in handen van ontwikkelaars is en dat het verdien model van de gemeenten beperkt?quote:Op donderdag 30 december 2021 13:26 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Maar goed, we weten natuurlijk allemaal al lang dat het reflectieve vermogen van gemeenten mbt woningbouw, absoluut nul is. Kijk naar de andere problemen die gemeenten noemen. Het ligt wonder boven wonder nooit aan de gemeente of diens beleid.
Overigens niet alleen ouderen.quote:Op donderdag 30 december 2021 13:24 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Als je gelooft dat dat de enige reden is dan ben je behoorlijk naïef
Er moeten wel godsgruwelijk veel woningen bij om de huurprijzen nog te laten dalen tot het niveau van een vrijwel afgeloste hypotheek.quote:Op donderdag 30 december 2021 15:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Overigens niet alleen ouderen.
Ik ken een gescheiden vrouw, kinderen al uit huis, woont in een huurwoning met 4 (!) slaapkamers.
En niet uit luxe, verhuizen naar een kleinere woning is duurder omdat de huur fors omhoog zou gaan, nog even los van de wachttijden. Daarnaast woont ze nu relatief vlak bij haar werk, grotere afstand = meer reistijd en reiskosten.
Ze wil echter wel graag naar een kleinere woning, al is het maar vanwege al het extra huishoudelijk werk en de stookkosten.
Men wil het goede en betere personeel niet dienen. Iedereen moet namelijk de leden van de koninklijke familie goed en snel bedienen. Dat is het probleem.quote:Op donderdag 30 december 2021 17:05 schreef Bloemkool het volgende:
Dus de ouderen die dit land mee opgebouwd hebben en jarenlang gewerkt hebben voor hun woning moeten maar weg omdat de asielzoekers die voorrang krijgen op alles heilig zijn en nu niet het azc uit komen?
Wat een onzin. Zorg voor beschikbare huizen voor de mensen die ze nodig hebben. De ouderen en de mensen die al jarenlang op een lijst staan. Het importvolk kan een retour kaartje krijgen dan is het probleem veel sneller opgelost.
Modus operandi. De boel zelf verneuken, bij problemen anderen de schuld geven, en dan privatisering als oplossing.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:17 schreef Cockwhale het volgende:
VVD en co: bejaardenhuizen sluiten, ouderen langer thuis.
VVD en co: Ouderen blijven te lang in hun huis wonen, ergo ouderen schuldig aan woningtekort.
Je gelooft het toch niet, deze overheid?
wat moet er gebeuren met de ouderen (meestal vrouwen) die dit land niet hebben opgebouwd jarenlang?quote:Op donderdag 30 december 2021 17:05 schreef Bloemkool het volgende:
Dus de ouderen die dit land mee opgebouwd hebben en jarenlang gewerkt hebben voor hun woning moeten maar weg omdat de asielzoekers die voorrang krijgen op alles heilig zijn en nu niet het azc uit komen?
Wat een onzin. Zorg voor beschikbare huizen voor de mensen die ze nodig hebben. De ouderen en de mensen die al jarenlang op een lijst staan. Het importvolk kan een retour kaartje krijgen dan is het probleem veel sneller opgelost.
Die vrouwen hebben inderdaad enkel kinderen gebaard en opgevoed en zo de samenleving sowieso overeind gehouden, de parasieten.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
wat moet er gebeuren met de ouderen (meestal vrouwen) die dit land niet hebben opgebouwd jarenlang?
Mee eens maar volgens mij werd aan gemeenten gevraagd wat ze dachten wat de doorstroming tegenhoudt. Dan hebben ze een punt. Ze leggen echter de schuld niet bij ouderen maar het gebrek aan geschikte levensloop bestendige woningen.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:17 schreef Cockwhale het volgende:
VVD en co: bejaardenhuizen sluiten, ouderen langer thuis.
VVD en co: Ouderen blijven te lang in hun huis wonen, ergo ouderen schuldig aan woningtekort.
Je gelooft het toch niet, deze overheid?
Hij leest niet goed. Het staat er zelfs 2x in.quote:
Ja, en wie gelooft dat? 8% (statushouders) en 13 % (elders) versus... 55% (!!!) ouderen die blijven zitten waar ze zitten is HET probleem van de crisis?quote:Op donderdag 30 december 2021 18:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hij leest niet goed. Het staat er zelfs 2x in.
Nee, dat is te danken aan Stef Blok, die de huren te laag vond, plus het beleid van Rutte om bejaardenhuizen te sluiten, ouderen moeten langer in huis blijven.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:57 schreef Starhopper het volgende:
In het artikel staat dat er geen doorstroom is omdat er nauwelijks geschikte en betaalbare appartementen voorhanden zijn. Maar het is de schuld van de ouderen hoor
Als je zoiets zegt ben je een workaholic met een groot bord voor je kop.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
wat moet er gebeuren met de ouderen (meestal vrouwen) die dit land niet hebben opgebouwd jarenlang?
Opkomen voor de ouderen snap ik prima, ik wil ook dat mijn ouders het goed hebben. Het afgeven op de nieuwe generatie niet zo. Ik heb vrij veel boomers in m'n familie, m'n opa en oma van de ene kant hadden 12 kinderen die volwassen zijn geworden, van de andere kant hadden ze er 5. Die geven allemaal aan dat het wat betreft het verkrijgen van een woning vroeger makkelijker was.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die vrouwen hebben inderdaad enkel kinderen gebaard en opgevoed en zo de samenleving sowieso overeind gehouden, de parasieten.
Maar laat ik het vanuit het perspectief van de chronisch zeurende jongere generatie (1982 is een mooi eindpunt)
bekijken:
De boomers - en ouder - kregen hun kinderen (net als de rest) gratis en voor niets cadeau; ze werden door gouden ooievaars met edelstenen bezette vleugels op de drempel van hun voor een appel en een ei verkregen paleis afgeleverd, waarna in zijden uniformen gestoken kaboutertjes de opvoeding voor hun rekening namen, zodat de boomervrouw op de bank kon blijven liggen om door voornoemde mini-wezens non-stop druiven gevoerd te worden.
Pijn bij bevallen en dergelijke is iets van na 1982. Net als opvoeden. En geldnood. En problemen. Sowieso, het echte leven zeg maar. Wee ons.
Ik geef niet af op de nieuwe generatie als zodanig, ik geef af op kortzichtige prinsesjes die werkelijk alles afschuiven op het conto van alles wat 45+ is. Al dan niet gecombineerd met die fijne 'dor hout' insteek van Mevr. Zwagerman.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:53 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Opkomen voor de ouderen snap ik prima, ik wil ook dat mijn ouders het goed hebben. Het afgeven op de nieuwe generatie niet zo. Ik heb vrij veel boomers in m'n familie, m'n opa en oma van de ene kant hadden 12 kinderen die volwassen zijn geworden, van de andere kant hadden ze er 5. Die geven allemaal aan dat het wat betreft het verkrijgen van een woning vroeger makkelijker was.
M'n broer doet werk dat een niveau hoger ligt dan dat van m'n vader toen hij een huis kocht, maar zelfs met z'n vrouw die erbij werkt kunnen ze het vergeten om een woning te kopen. Laat staan een die vergelijkbaar is met het schitterende huis dat m'n ouders kochten om ons in groot te brengen.
Is niet de schuld van die oudere generatie natuurlijk. Maar het is ook niet de schuld van de jongere dat het nu allemaal een stuk moeilijker ligt.
Het moet eigenlijk niet over "De Schuldvraag" gaan, deze dingen. Dan wordt het een verdeel en heers dingetje. Wat precies de bedoeling is w.s. Mensen, generaties, inkomensgroepen, "scheefwoners" tegen elkaar opzetten.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:53 schreef Solstice1 het volgende:
Is niet de schuld van die oudere generatie natuurlijk. Maar het is ook niet de schuld van de jongere dat het nu allemaal een stuk moeilijker ligt.
Voor gezinnen zullen de ouderen wel de meest gewilde plekken bezet houden.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en wie gelooft dat? 8% (statushouders) en 13 % (elders) versus... 55% (!!!) ouderen die blijven zitten waar ze zitten is HET probleem van de crisis?
Sowieso, sinds wanneer is dat ineens een sociaal en politiek dingetje, 'doorstroming ouderen'?
Of gewoon aan het gegeven dat men gewoon wil blijven wonen waar men zich het prettigst voelt. En terecht.quote:Op donderdag 30 december 2021 21:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Voor gezinnen zullen de ouderen wel de meest gewilde plekken bezet houden.
Dat is al een decennium een ding in 2008 werd hier ook al over gesproken. Maar dat ligt niet aan de ouderen maar aan het gebrek van ouderen huisvesting.
De publieke opinie dient gemasseerd in een richting naar de ware schuldigen aan al dit. De oudjes.quote:Op donderdag 30 december 2021 21:19 schreef AchJa het volgende:
Het proefballonnetje werd nog niet zo lang geleden opgelaten door van Dantzig in Amsterdam he.
NWS / D66 wil verhuizing bejaarde Amsterdammers stimuleren
Uiteraard D66... toch wel de meest hipster-kosmopolitisch-expat-diversiteit-entochzwaarkapitalistische club ooit.quote:Op donderdag 30 december 2021 21:19 schreef AchJa het volgende:
Het proefballonnetje werd nog niet zo lang geleden opgelaten door van Dantzig in Amsterdam he.
NWS / D66 wil verhuizing bejaarde Amsterdammers stimuleren
Ouderwetse hofjesquote:Op donderdag 30 december 2021 21:17 schreef Knipoogje het volgende:
Als ze willen dat die oudjes uit hun veel te grote gezinswoningen vertrekken, dan moeten ze prachtige terraswoningen bouwen met ruim vierkant balkon dicht bij winkelcentra e.d. En geen starterswoningen of flatjes vol baby-balkonnetjes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |