Is maar net hoe je het brengt.quote:Op donderdag 30 december 2021 13:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat haal ik er niet uit.
Ik haal eruit dat er voor ouderen amper passende woningen zijn (gelijkvloers, voorzieningen in omgeving) en dat ze daarom maar in hun oude (vaak veel te grote) woning blijven zitten.
quote:Op donderdag 30 december 2021 10:59 schreef BasEnAad het volgende:
Onze regering had andere prioriteiten de afgelopen 20 jaar. Dat is de reden.
Maar goed, we weten natuurlijk allemaal al lang dat het reflectieve vermogen van gemeenten mbt woningbouw, absoluut nul is. Kijk naar de andere problemen die gemeenten noemen. Het ligt wonder boven wonder nooit aan de gemeente of diens beleidquote:Op donderdag 30 december 2021 11:00 schreef Niek92 het volgende:
Het kabinetsbeleid waarbij ouderen zoveel mogelijk thuis moesten blijven wonen heeft dit probleem enkel groter gemaakt. Hoogste tijd om dat om te gaan draaien.
Ouderen mogen zelf bepalen hoeveel ruimte ze nodig hebben na een leven lang gewerkt te hebben en een gezin te hebben gesticht.quote:Op donderdag 30 december 2021 13:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat wordt nergens gesteld, je reageert er nogal overspannen op.
Mensen kopen vaak een woning om een gezin te stichten, met kinderen.
Als je ouder wordt, heb je die ruimte vaak niet meer nodig en zou een jong gezin meer met die ruimte kunnen.
Uiteraard zal niemand uit z'n woning "getrapt" worden, het is echter wel een vaststelling dat de doorstroming niet optimaal is.
Je zou dat kunnen verbeteren door te kijken naar de wensen die ouderen hebben en daar woningbouw op af te stemmen.
Zowel ouderen als jongeren verdienen een fatsoenlijke woning, vaak met tuin.quote:Op donderdag 30 december 2021 14:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ouderen mogen zelf bepalen hoeveel ruimte ze nodig hebben na een leven lang gewerkt te hebben en een gezin te hebben gesticht.
Daarnaast is het weer ontzettend krom; jarenlang roept de overheid dat ouderen thuis moeten blijven wonen, worden bejaardenhuizen gesloten en wordt alles gezet op eigen kracht en je netwerk.
'Doorstroom'... alsof het iets natuurlijks is dat je vanaf een bepaalde leeftijd (EN na je hypotheek zo goed als afgelost hebt) maar oprot omdat millennials meteen een huis met kamers en tuin willen...
Volgens mij verdien je deugdelijk onderdak. Dat idee dat je als je 'op je zelf' gaat op je 18e meteen recht hebt op een eigen woning is volstrekt illusoir. En nee, ook ouderen en boomers 'kregen' niet op die leeftijd een riant pand.quote:Op donderdag 30 december 2021 15:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Zowel ouderen als jongeren verdienen een fatsoenlijke woning, vaak met tuin.
Dit is de klassieke verdeel en heers tactiek van bestuurders.
Al ben je 30 en verdien je 2x modaal, dan nog ben je vrijwel kansloos op de huizenmarkt.quote:Op donderdag 30 december 2021 15:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Volgens mij verdien je deugdelijk onderdak. Dat idee dat je als je 'op je zelf' gaat op je 18e meteen recht hebt op een eigen woning is volstrekt illusoir. En nee, ook ouderen en boomers 'kregen' niet op die leeftijd een riant pand.
Teveel gratis geld ( voor degenen die toch al geld hadden), teveel bevolkingsgroei, te weinig gebouwd… etcquote:Op donderdag 30 december 2021 15:09 schreef Lyrebird het volgende:
Verdeel en heers politiek.
Er is maar een reden waarom de huizenmarkt over de kook is geraakt, en dat is omdat er veel te veel gratis geld in omloop is.
Mijn ouders kochten begin jaren 70 in Eindhoven een gloednieuw rijtjeshuis met 4 slaapkamers op een modaal salaris, met subsidie van de overheid. Ze waren toen 23-24 jaar oud.quote:Op donderdag 30 december 2021 15:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Volgens mij verdien je deugdelijk onderdak. Dat idee dat je als je 'op je zelf' gaat op je 18e meteen recht hebt op een eigen woning is volstrekt illusoir. En nee, ook ouderen en boomers 'kregen' niet op die leeftijd een riant pand.
Anekdotes, nice.quote:Op donderdag 30 december 2021 15:10 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Mijn ouders kochten begin jaren 70 in Eindhoven een gloednieuw rijtjeshuis met 4 slaapkamers op een modaal salaris, met subsidie van de overheid. Ze waren toen 23-24 jaar oud.
Wat, huursubsidie?quote:Op donderdag 30 december 2021 15:09 schreef Lyrebird het volgende:
Verdeel en heers politiek.
Er is maar een reden waarom de huizenmarkt over de kook is geraakt, en dat is omdat er veel te veel gratis geld in omloop is.
Ze waren natuurlijk niet de enigen. In die tijd werd er voor een appel en een ei gebouwd, en zat er een dot subsidie (premie A, premie B) op een woning. 70.000 guldens kostte die woning indertijd, als ik het me goed herinner. Gehorig als de pest, dat wel. Als er bij ons piano werd gespeeld, dan konden ze dat vijf huizen verder horen.quote:
Kun je tegenwoordig met huursubsidie een huis kopen?quote:
Nee, daarom... welk gratis geld?quote:Op donderdag 30 december 2021 15:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Kun je tegenwoordig met huursubsidie een huis kopen?
Gratis geld: geld dat door centrale banken wordt geprint om 'de economie te stimuleren'. Verdiep je eens in de materie, er gaat een wereld voor je open.quote:Op donderdag 30 december 2021 15:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, daarom... welk gratis geld?
Dat bestrijd ik nergens, dat vul je zelf in.quote:Op donderdag 30 december 2021 14:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ouderen mogen zelf bepalen hoeveel ruimte ze nodig hebben na een leven lang gewerkt te hebben en een gezin te hebben gesticht.
Ja, involdoende bouwgrond is er ook zo een. Dat toont vooral het gebrek aan toekomstvisie aan, waarom waren ze anders niet al eerder begonnen met het verwerven van gronden. Of ligt het er aan dat die grond in handen van ontwikkelaars is en dat het verdien model van de gemeenten beperkt?quote:Op donderdag 30 december 2021 13:26 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Maar goed, we weten natuurlijk allemaal al lang dat het reflectieve vermogen van gemeenten mbt woningbouw, absoluut nul is. Kijk naar de andere problemen die gemeenten noemen. Het ligt wonder boven wonder nooit aan de gemeente of diens beleid.
Overigens niet alleen ouderen.quote:Op donderdag 30 december 2021 13:24 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Als je gelooft dat dat de enige reden is dan ben je behoorlijk naïef
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |