abonnement Unibet Coolblue
pi_202880728
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202880765
Doet er niet toe of het de enige parameter is, als, naar leeftijd gegroepeerd, er oversterfte ontstaat bij de gevaccineerde groep, terwijl die pr vaccinatie gelijk zouden lopen, heb je een bloedovergoten red flag voor je neus van heb ik jou daar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202880769
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 21:59 schreef ludovico het volgende: [..] Die zul je moeten specificeren naar vaccinatiestatus. Allemaal maar info die niet openbaar is.
Niet op te vragen via WOB?
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 21:59 schreef Wantie het volgende: [..] Dan krijgt de tweede booster de schuld :7
Of de 3e 4e of 5e :D
pi_202880817
Waarom nog een deel... Conclusie dat Geert lult was toch al duidelijk nu.

Het verzandt alleen maar verder in de standaard covid discussie
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202880833
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:01 schreef Emmerdeur het volgende:
Niet op te vragen via WOB?
In het buitenland zijn er dus statistiekjes, is ooit gedeeld in het vertrouwde BNW COVID1984 topic, van 50% non-covid excess deaths in 2021 vs 2020 voor jongens tussen 15-19.

En in Nederland zelf weten we dat de oversterfte onder de 65 in 2020 minder dan 1% was terwijl dat in vaccinatiejaar 2021 ging oplopen vanaf het moment van vaccineren.. En begin november op 4% stond.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202880933
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:03 schreef ludovico het volgende:

[..]
In het buitenland zijn er dus statistiekjes, is ooit gedeeld in het vertrouwde BNW COVID1984 topic, van 50% non-covid excess deaths in 2021 vs 2020 voor jongens tussen 15-19.

En in Nederland zelf weten we dat de oversterfte onder de 65 in 2020 minder dan 1% was terwijl dat in vaccinatiejaar 2021 ging oplopen vanaf het moment van vaccineren.. En begin november op 4% stond.
Ja, ik zag ook al dat lijkwagens verdekt werden opgesteld in de buurt van vaccinatielocaties...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202880963
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:01 schreef ludovico het volgende:
Doet er niet toe of het de enige parameter is, als, naar leeftijd gegroepeerd, er oversterfte ontstaat bij de gevaccineerde groep, terwijl die pr vaccinatie gelijk zouden lopen, heb je een bloedovergoten red flag voor je neus van heb ik jou daar.
Het is alleen zo jammer voor jouw narratief dat het ten eerste niet kunt aantonen dat het allemaal gevaccineerden zijn, 2 dat je zou verwachten dat je hetzelfde zou zien in andere landen met hoge vaccinatiegraad. Wat niet zo is
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202880997
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, ik zag ook al dat lijkwagens verdekt werden opgesteld in de buurt van vaccinatielocaties...
Zoveel 15-19 jarigen overlijden niet per jaar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202881052
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:05 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Het is alleen zo jammer voor jouw narratief dat het ten eerste niet kunt aantonen dat het allemaal gevaccineerden zijn zijn, 2 dat je zou verwachten dat je hetzelfde zou zien in andere landen met hoge vaccinatiegraad. Wat niet zo is
1: Geef die data dan vrij, kunnen we ermee aan de slag.
2: Jij zegt dat het niet in andere landen is, ik heb geen idee.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202881111

Oversterfte Nederland onder de 65 jaar:
Rode lijn = eerste 43 weken 2021.
Blauwe lijn = eerste 43 weken 2020.

Als je dan statistieken hoort dat er bij meisjes weinig te zien valt, je van de myocarditus ook al weet dat het jongere mannen zijn.... Ik zie dan red flags.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 28 december 2021 @ 22:09:53 #11
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_202881151
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:07 schreef ludovico het volgende:

[..]
1: Geef die data dan vrij, kunnen we ermee aan de slag.
2: Jij zegt dat het niet in andere landen is, ik heb geen idee.
'we' :D

Dit is vast weer zo'n vriend die 'zelf onderzoek doet' omdat hij wat linkjes rondklinkt

Internetvirologen, heerlijk
Laffe huichelaar
pi_202881166
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:07 schreef ludovico het volgende:

[..]
1: Geef die data dan vrij, kunnen we ermee aan de slag.
je hebt dus geen data en schiet als in een reflex richting vaccinatie...
quote:
2: Jij zegt dat het niet in andere landen is, ik heb geen idee.
Heb ik met je gedeeld.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202881175
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:09 schreef timmmmm het volgende:

[..]
'we' :D

Dit is vast weer zo'n vriend die 'zelf onderzoek doet' omdat hij wat linkjes rondklinkt

Internetvirologen, heerlijk
En wat doe jij voor werk?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202881233
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:10 schreef devlinmr het volgende:
je hebt dus geen data en schiet als in een reflex richting vaccinatie...
Er is data van oversterfte, die insteekt vanaf moment van vaccinatie.

En we weten dat 2021 met vaccins is en 2020 zonder, en 2021 minder covid sterfte heeft dan 2020... Dus dat kunnen we niet verklaren met Covid.

Dat is vreemd non? En de oversterfte zit ook in de niet risicogroep van Covid, hmmmmm red flags, me dunkt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202881287
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:10 schreef devlinmr het volgende:
Heb ik met je gedeeld.
Ehh, nee.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202881395
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:12 schreef ludovico het volgende:

[..]
Er is data van oversterfte, die insteekt vanaf moment van vaccinatie.
in Nederland. In Noort ondersterfte in Portugal ook etc. Als je een punt zou hebben zou je overal hetzelfde zien.
quote:
En we weten dat 2021 met vaccins is en 2020 zonder, en 2021 minder covid sterfte heeft dan 2020... Dus dat kunnen we niet verklaren met Covid.
oh? Myocarditis komt niet voor bij of na covid? Hartproblemen na covid ook niet? Wat zijn de lange termijn effecten van covid?
quote:
Dat is vreemd non? En de oversterfte zit ook in de niet risicogroep van Covid, hmmmmm red flags, me dunkt.
Vreemd ja.. vaccinatie als eerste kandidaat.. nee
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202881443
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:15 schreef devlinmr het volgende:
in Nederland. In Noort ondersterfte in Portugal ook etc. Als je een punt zou hebben zou je overal hetzelfde zien.
Je had een linkje gedeeld van 2020.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202881472
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:15 schreef devlinmr het volgende:
oh? Myocarditis komt niet voor bij of na covid? Hartproblemen na covid ook niet? Wat zijn de lange termijn effecten van covid?
Het zal best voorkomen alleen niet een factor 7 meer dan normaal.
Geen idee wat de lange termijn effecten zijn van Covid, ik heb er alle vertrouwen in dat je lijf dat virus wegwerkt en herstelt tenzij er iets bijzonders aan de hand was.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202881491
quote:
81s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ehh, nee.
Jawel

Hier nog een x

Update cumulatieve oversterfte per 100 duizend in Europa incl. de VS. Vooral Midden/Oost-Europa relatief hoog. Zweden lager dan Nederland, Duitsland nog lager. Finland, IJsland, Cyprus, Denemarken veel lager. Ondersterfte in Noorwegen. @hippopedoid
https://t.co/PWLzAh7nmf https://t.co/goIVpi830E
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202881501
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het zal best voorkomen alleen niet een factor 7 meer dan normaal.
Nee 6 ofzo
https://www.nationalgeogr(...)-dan-door-vaccin/amp
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202881527
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zoveel 15-19 jarigen overlijden niet per jaar.
Oh, wist niet dat dat de maximum leeftijd voor vaccinatie was..
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202881543
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:18 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Jawel

Hier nog een x

Update cumulatieve oversterfte per 100 duizend in Europa incl. de VS. Vooral Midden/Oost-Europa relatief hoog. Zweden lager dan Nederland, Duitsland nog lager. Finland, IJsland, Cyprus, Denemarken veel lager. Ondersterfte in Noorwegen. @:hippopedoid
https://t.co/PWLzAh7nmf https://t.co/goIVpi830E
Dit vergelijkt geen 2020 met 2021, of pre/na vaccinaties.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202881623
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het zal best voorkomen alleen niet een factor 7 meer dan normaal.
Geen idee wat de lange termijn effecten zijn van Covid, ik heb er alle vertrouwen in dat je lijf dat virus wegwerkt en herstelt tenzij er iets bijzonders aan de hand was.
Ken genoeg ziekteverwekkers die op langere termijn, tot wel decennia's na herstel, voor problemen kunnen zorgen.
Zelfs de dood.
Covid is een nieuwe ziekte, waarvan we nog niet alles weten, zeker niet wat het op langere termijn doet met je lichaam.
Waar komt dat vertrouwen vandaan?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202881733
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dit vergelijkt geen 2020 met 2021, of pre/na vaccinaties.
Verder kijken dan je neus

https://github.com/dkobak(...)excess-mortality.csv
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202881738
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ken genoeg ziekteverwekkers die op langere termijn, tot wel decennia's na herstel, voor problemen kunnen zorgen.
Zelfs de dood.
Covid is een nieuwe ziekte, waarvan we nog niet alles weten, zeker niet wat het op langere termijn doet met je lichaam.
Waar komt dat vertrouwen vandaan?
Ieder jaar worden mensen ziek met griepachtige symptomen, niks nieuws onder de zon, daarnaast heeft Covid verschillende broertjes gehad zoals MERS en SARS. Coronavirussen zijn ook niet nieuw.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202881751
quote:
Ik mag je link niet bekijken van mijn werk laptop.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202881794
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:24 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ieder jaar worden mensen ziek met griepachtige symptomen
Klopt, een HIV infectie geeft ook griepachtige symptomen..


quote:
, niks nieuws onder de zon, daarnaast heeft Covid verschillende broertjes gehad zoals MERS en SARS. Coronavirussen zijn ook niet nieuw.
Grappig, ik mocht covid nooit een broertje noemen van sars..
Maar dat terzijde.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202881834
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:25 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik mag je link niet bekijken van mijn werk laptop.
En je mobiel is stuk...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202881914
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:25 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik mag je link niet bekijken van mijn werk laptop.
Werkpc gebruiken voor fok :')

https://jamanetwork.com/j(...)t=tfl&utm_term=05721
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202882144
Zo kan ie wel weer met het gezoek. On topic verder.

Overigens @ludovico is je bekend dat feiten vrij van alles beweren in COR niet de bedoeling is. Dus tenzij je er goede bronnen bij hebt, kun je er beter over ophouden. Behalve dat is het hier off topic, die oversterfte.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202882233
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:35 schreef miss_sly het volgende:
bekend dat feiten vrij van alles beweren in COR niet de bedoeling is. Dus tenzij je er goede bronnen bij hebt, kun je er beter over ophouden.
Er stonden net gewoon grafieken in het topic met sourcedata van CBS, weet niet waar je het over hebt. Ik zal overal wel bronvermelding bij hangen, maar het is niet feiten vrij. Oversterfte in Nederland is gewoon een feit, en dat de kamer graag duiding wilt hebben waar die hoge oversterfte vandaan komt is ook een feit (zelfs met 150/150 stemmen): https://www.tweedekamer.n(...)22246&did=2021D47333

[ Bericht 6% gewijzigd door ludovico op 28-12-2021 22:51:40 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202883965
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:39 schreef ludovico het volgende:

[..]
Er stonden net gewoon grafieken in het topic met sourcedata van CBS, weet niet waar je het over hebt. Ik zal overal wel bronvermelding bij hangen, maar het is niet feiten vrij. Oversterfte in Nederland is gewoon een feit, en dat de kamer graag duiding wilt hebben waar die hoge oversterfte vandaan komt is ook een feit (zelfs met 150/150 stemmen): https://www.tweedekamer.n(...)22246&did=2021D47333

Dat klopt inderdaad. Het feitenvrije begint waar jij het kost wat kost aan devaccinaties wil linken. Vooralsnog is dat niet aan de orde. Mocht dat uit het onderzoek komen, wordt het een ander verhaal. Maar jij wil geen enkele andere optie meenemen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202884025
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:39 schreef ludovico het volgende:

[..]
Er stonden net gewoon grafieken in het topic met sourcedata van CBS, weet niet waar je het over hebt. Ik zal overal wel bronvermelding bij hangen, maar het is niet feiten vrij. Oversterfte in Nederland is gewoon een feit, en dat de kamer graag duiding wilt hebben waar die hoge oversterfte vandaan komt is ook een feit (zelfs met 150/150 stemmen): https://www.tweedekamer.n(...)22246&did=2021D47333

Klopt... Maar wat jij doet is het feitenvrij aan vaccinatie linken en je weigert te accepteren dat myocarditis en erger vaker voorkomt bij covid dan door vaccinatie en covid en de lange termijn gevolgen een veel logischere oorzaak zijn.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202884097
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat klopt inderdaad. Het feitenvrije begint waar jij het kost wat kost aan devaccinaties wil linken. Vooralsnog is dat niet aan de orde. Mocht dat uit het onderzoek komen, wordt het een ander verhaal. Maar jij wil geen enkele andere optie meenemen.
Als er plausibelere verklaringen zijn hou ik me aanbevolen maar vooralsnog is het verschil 2020 2021 vooral typerend vanwege het bestaan van vaccins, en middels die laatste zaken verwacht je dat minder mensen overlijden, maar we zien desondanks het omgekeerde. Tjah. Laat mij dat een red flag noemen, iets wat uitgezocht moet worden, gelukkig zijn ze in de 2e kamer verstandig genoeg om dat ook een zaak te vinden dat uitgezocht moet worden.

En ik zeg steeds dat ik het voor mogelijk hou dat het causaal verband houdt met vaccins. Dat betekent niet dat dat uiteindelijk ook zo zal blijken te zijn, hoewel ik dus wel statistieken heb gezien die mijn kant op wijzen, helaas... Het gaat mij nogal ver om dat feiten vrij te zitten benoemen, wat jullie ook zeggen hier allemaal.

Misschien is het waard om het volgende te vermelden: Uiteraard beschermd het vaccin bewezen effectief tegen sterfte aan Covid. Maar ik ga niet mee in het narratief dat het onmogelijk zou zijn dat het bijwerkingen heeft.

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:34 schreef devlinmr het volgende:
je weigert te accepteren dat myocarditis en erger vaker voorkomt bij covid dan door vaccinatie en covid en de lange termijn gevolgen een veel logischere oorzaak zijn.
Heb je voor de leeftijden onder de 30 myocarditus statistieken 2020 vs 2021? Geconstateerd / opgenomen in het ziekenhuis vanwege myocarditus.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202884187
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:37 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als er plausibelere verklaringen zijn hou ik me aanbevolen maar vooralsnog is het verschil 2020 2021 vooral typerend vanwege het bestaan van vaccins, en middels die laatste zaken verwacht je dat minder mensen overlijden, maar we zien desondanks het omgekeerde. Tjah. Laat mij dat een red flag noemen, iets wat uitgezocht moet worden, gelukkig zijn ze in de 2e kamer verstandig genoeg om dat ook een zaak te vinden dat uitgezocht moet worden.

En ik zeg steeds dat ik het voor mogelijk hou dat het causaal verband houdt met vaccins. Dat betekent niet dat dat uiteindelijk ook zo zal blijken te zijn, hoewel ik dus wel statistieken heb gezien die mijn kant op wijzen, helaas... Het gaat mij nogal ver om dat feiten vrij te zitten benoemen, wat jullie ook zeggen hier allemaal.
[..]
Heb je voor de leeftijden onder de 30 myocarditus statistieken 2020 vs 2021? Geconstateerd / opgenomen in het ziekenhuis vanwege myocarditus.
Leesvoer

https://factchecknederlan(...)afp.com%252F9TW88G-1

Maar verder is het, zoals ik al zei, hier off topic. Dit topic gaat over de bewering dat boosters de zaak verergeren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202884223
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:37 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als er plausibelere verklaringen zijn hou ik me aanbevolen maar vooralsnog is het verschil 2020 2021 vooral typerend vanwege het bestaan van vaccins, en middels die laatste zaken verwacht je dat minder mensen overlijden, maar we zien desondanks het omgekeerde. Tjah. Laat mij dat een red flag noemen, iets wat uitgezocht moet worden, gelukkig zijn ze in de 2e kamer verstandig genoeg om dat ook een zaak te vinden dat uitgezocht moet worden.

En ik zeg steeds dat ik het voor mogelijk hou dat het causaal verband houdt met vaccins. Dat betekent niet dat dat uiteindelijk ook zo zal blijken te zijn, hoewel ik dus wel statistieken heb gezien die mijn kant op wijzen, helaas... Het gaat mij nogal ver om dat feiten vrij te zitten benoemen, wat jullie ook zeggen hier allemaal.
[..]
Heb je voor de leeftijden onder de 30 myocarditus statistieken 2020 vs 2021? Geconstateerd / opgenomen in het ziekenhuis vanwege myocarditus.
Die zullen er vast zijn vooralsnog ga ik uit dat mensen die dit onderzoeken weten waar ze het over hebben en heb ik daar een aantal van met je gedeeld.
Tevens zie ik geen verklaring van jou waarom dat wel in Nederland zo zou zijn maar niet in bijvoorbeeld Noorwegen of Denemarken.
Wellicht omdat die landen hebben ingezet op zo min mogelijk besmettingen voor de vaccins kwamen. Minder Covid vorig jaar lijkt tot minder oversterfte of zelfs ondersterfte dit jaar

Jouw correlatie is niet meer dan dat
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202884302
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:42 schreef devlinmr het volgende:
Tevens zie ik geen verklaring van jou waarom dat wel in Nederland zo zou zijn maar niet in bijvoorbeeld Noorwegen of Denemarken.
Wellicht omdat die landen hebben ingezet op zo min mogelijk besmettingen voor de vaccins kwamen. Minder Covid vorig jaar lijkt tot minder oversterfte of zelfs ondersterfte dit jaar

Jouw correlatie is niet meer dan dat
Keb die cijfers niet voor handen. Maar prima om uit te zoeken hoor, of er meer oversterfte is bij mensen die een natuurlijke besmetting hebben meegemaakt...

Je kunt op allerlei vormen groeperen en ik vind de groep "infectie zonder vaccinatie" ook interessant.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 28 december 2021 @ 23:46:20 #38
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_202884340
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:34 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Klopt... Maar wat jij doet is het feitenvrij aan vaccinatie linken en je weigert te accepteren dat myocarditis en erger vaker voorkomt bij covid dan door vaccinatie en covid en de lange termijn gevolgen een veel logischere oorzaak zijn.
Hadden we dit jaar ook niet meer perioden waar vooral veel (relatief) jongeren besmet raakten? Dat zou het mogelijk ook kunnen verklaren.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 28 december 2021 @ 23:49:29 #39
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_202884415
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:02 schreef devlinmr het volgende:
Waarom nog een deel... Conclusie dat Geert lult was toch al duidelijk nu.

Het verzandt alleen maar verder in de standaard covid discussie
En dat ja. Weet niet wat er verder nog over Geert te zeggen valt.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_202884580
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:37 schreef 0s.gif [b]Op dinsdag 28 december 2021 23:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
Keb die cijfers niet voor handen. Maar prima om uit te zoeken hoor, of er meer oversterfte is bij mensen die een natuurlijke besmetting hebben meegemaakt...

Je kunt op allerlei vormen groeperen en ik vind de groep "infectie zonder vaccinatie" ook interessant.
https://www.nature.com/articles/s41591-021-01630-0)

Dit is de meest uitgebreide studie die er momenteel is volgens mij. Veel leesplezier
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202884619
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:46 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Hadden we dit jaar ook niet meer perioden waar vooral veel (relatief) jongeren besmet raakten? Dat zou het mogelijk ook kunnen verklaren.
Alle opties staan open maar blind staren op vaccinatie terwijl dat de minst logische verklaring is is gewoon niet slim.
Uiteindelijk zal het een optelsom van uitgestelde zorg, covid en lange termijn effecten van covid zijn waarschijnlijk
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202884672
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:59 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Alle opties staan open maar blind staren op vaccinatie terwijl dat de minst logische verklaring is is gewoon niet slim.
Uiteindelijk zal het een optelsom van uitgestelde zorg, covid en lange termijn effecten van covid zijn waarschijnlijk
Tis echt niet zo ingewikkeld om een grafiekje te plotten hoor. Als de data gewoon vrijgegeven wordt / was hadden we dit varkentje zo gewassen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202886742
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:02 schreef ludovico het volgende:

[..]
Tis echt niet zo ingewikkeld om een grafiekje te plotten hoor. Als de data gewoon vrijgegeven wordt / was hadden we dit varkentje zo gewassen.
Nee, want dan had je geklaagd dat je laptop het csv-bestand niet opent...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202886753
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:37 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als er plausibelere verklaringen zijn hou ik me aanbevolen maar vooralsnog is het verschil 2020 2021 vooral typerend vanwege het bestaan van vaccins, en middels die laatste zaken verwacht je dat minder mensen overlijden, maar we zien desondanks het omgekeerde. Tjah. Laat mij dat een red flag noemen, iets wat uitgezocht moet worden, gelukkig zijn ze in de 2e kamer verstandig genoeg om dat ook een zaak te vinden dat uitgezocht moet worden.

En ik zeg steeds dat ik het voor mogelijk hou dat het causaal verband houdt met vaccins. Dat betekent niet dat dat uiteindelijk ook zo zal blijken te zijn, hoewel ik dus wel statistieken heb gezien die mijn kant op wijzen, helaas... Het gaat mij nogal ver om dat feiten vrij te zitten benoemen, wat jullie ook zeggen hier allemaal.

Misschien is het waard om het volgende te vermelden: Uiteraard beschermd het vaccin bewezen effectief tegen sterfte aan Covid. Maar ik ga niet mee in het narratief dat het onmogelijk zou zijn dat het bijwerkingen heeft.
[..]
Heb je voor de leeftijden onder de 30 myocarditus statistieken 2020 vs 2021? Geconstateerd / opgenomen in het ziekenhuis vanwege myocarditus.
We zagen in de tweede helft van vorig jaar ook een verdubbeling van het aantal besmettingen ten opzichte van de zelfde periode het jaar daarvoor.
Toch neem je dat niet mee als mogelijk verband.
Het moeten hoedanook de vaccins zijn...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202887569
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 06:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
We zagen in de tweede helft van vorig jaar ook een verdubbeling van het aantal besmettingen ten opzichte van de zelfde periode het jaar daarvoor.
Toch neem je dat niet mee als mogelijk verband.
Het moeten hoedanook de vaccins zijn...
Omdat je bij meer besmettingen meer corona doden zou verwachten en de risicogroep ook hoger ligt en deze oversterfte over de hele linie is.

Wat mij betreft ben jij stelliger dat het niks te maken heeft met vaccins dan ik andersom.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202887678
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Omdat je bij meer besmettingen meer corona doden zou verwachten
Dus die oversterfte zou door Covid kunnen komen.
In 2020 bleek dat 50% van de Covid doden niet gerapporteerd werden.


quote:
en de risicogroep ook hoger ligt en deze oversterfte over de hele linie is.
Vaccinatiegraad neemt ook toe naar gelang leeftijd en risicogroep.
Dat zag je ook in de ziekenhuizen: de ongevaccineerden waren jonger en met minder onderliggend lijden dan de gevaccineerden.


quote:
Wat mij betreft ben jij stelliger dat het niks te maken heeft met vaccins dan ik andersom.
Nee, zo probeer je mij te framen, om het vizier van jou af te krijgen.

Ik wijs enkel op een andere factor die is gestegen in de periode van de oversterfte: de opkomst van Delta. Meer dan 20.000 besmettingen per dag.
Het jaar ervoor was dat de helft.

Je claimt dat de oversterfte over de hele linie is
Vaccinatiegraad is dat niet, die neemt af naarmate men jonger is en minder onderliggende problemen heeft..
Plus dat vaccineren is begonnen in januari.
Waarom dan pas toename in oversterfte op het moment dat Delta op kwam zetten...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  woensdag 29 december 2021 @ 13:16:35 #47
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202893979
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 06:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
[...]
Het moeten hoedanook de vaccins zijn...
Maar hebben we dat niet bijna allemaal, dat we denken 'het zijn de vaccins' of 'het zijn niet de vaccins' en dat we in de weerlegmodus gaan wanneer iemand iets zegt wat ons standpunt tegenspreekt? Dat zie ik het overgrote deel van de mensen op FOK! doen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202894125
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:41 schreef miss_sly het volgende:
Leesvoer

https://factchecknederlan(...)afp.com%252F9TW88G-1

Maar verder is het, zoals ik al zei, hier off topic. Dit topic gaat over de bewering dat boosters de zaak verergeren.
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:57 schreef devlinmr het volgende:
https://www.nature.com/articles/s41591-021-01630-0)

Dit is de meest uitgebreide studie die er momenteel is volgens mij. Veel leesplezier
Ja maar die factcheckers!!! Wie zijn dat dan!!!

quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 12:40 schreef ludovico het volgende:
"fact check"

Wat?

Paar journalistjes. Gaan wetenschappers wel ff verkeerd interpreteren en de les lezen met hun selectieve interpretaties van de - voor hen te ingewikkeld om te begrijpen - woorden van wetenschappers.
  woensdag 29 december 2021 @ 13:25:21 #49
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202894225
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 13:21 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Ja maar die factcheckers!!! Wie zijn dat dan!!!
Mensen die er objectief naar kijken.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202895011
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 13:16 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Maar hebben we dat niet bijna allemaal, dat we denken 'het zijn de vaccins' of 'het zijn niet de vaccins' en dat we in de weerlegmodus gaan wanneer iemand iets zegt wat ons standpunt tegenspreekt? Dat zie ik het overgrote deel van de mensen op FOK! doen.
Het valt me op dat een groepje fokkers die afgelopen jaar het virus weg zetten als een simpel griepje nu het vaccin wegzetten als het zwaarste vergif dat er bestaat...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')