abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202866819
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:42 schreef Jappie het volgende:

[..]
Of hij eerder andere dingen heeft beweerd zou ik niet durven zeggen maar hetgeen hij in het interview met Blckbx zegt is wat ik gisteren reeds postte.
[..]
Vergeet vooral niet dit keer iets beter op de kleine lettertjes te letten.

a) Ik zeg dus nergens dat er iets anders gebeurd dan een natuurlijk mutatieproces
b) Ook stel ik nergens dat het vaccin iets anders doet dan de afweer opwekken zoals dit ook na natuurlijke besmetting zou plaatsvinden

Dan blijft alsnog de vraag of hetgeen Dr vd Bossche beweert waar is maar dan krijg je iig een discussie over de inhoud van het filmpje waar dit draadje mee is begonnen.
Precies vaccinatie zorgt voor mutatie. De kern van zijn boodschap.

Gelul van de bovenste plank
Je kleine lettertjes ook
pi_202866901
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:51 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:

[..]
-niet zo dus-
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:51 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
Hij werkt voor Pfizer, Jansen en Astrazeneca?
Het antwoord op je vraag kun je vinden in de linkjes die ik heb geplaatst.
ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ
pi_202867234
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 15:10 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:

[..]

Maar zelfs dan dan neemt dat niet echt iets weg van de claim die geert maakt.
De grootste onzin in Geerts claim is zijn link met vaccinatie. Zijn theorie zou namelijk ook van toepassing moeten zijn op mensen die covid hebben doorstaan.
Zelfde immuunsysteem zelfde respons.

Kortom die man lult
pi_202867656
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 15:00 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:

[..]
-knip-

Dus als je een variant gaat onderdrukken zonder besmettingsmogelijkheid/bescherming tegen te gaan wat gebeurt er dan?
Niets, in vergelijking met een situatie zonder vaccin.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_202868555
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 15:26 schreef devlinmr het volgende:

[..]
De grootste onzin in Geerts claim is zijn link met vaccinatie. Zijn theorie zou namelijk ook van toepassing moeten zijn op mensen die covid hebben doorstaan.

Kortom die man lult
Als het precies dezelfde werking is als het imuunsysteem zou hebben dan zou er geen noodzaak zijn voor een vaccinatie. Vaccinatie zou moeten verspreiding tegen moeten gaan en beschermen tegen het krijgen van covid en beschermen tegen ernstige ziekte.
pi_202868718
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 16:16 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:

[..]
Als het precies dezelfde werking is als het imuunsysteem zou hebben dan zou er geen noodzaak zijn voor een vaccinatie. Vaccinatie zou moeten verspreiding tegen moeten gaan en beschermen tegen het krijgen van covid en beschermen tegen ernstige ziekte.
:')

Nee, dus
Vaccinatie zorgt er voor dat je afweersysteem het coronavirus snel herkent en opruimt. Precies zoals een eerdere besmetting doet maar dan met een stuk minder risico.
Vaccinatie is niks meer of minder dan een gesimuleerde virusaanval

Dus nogmaals, waar zijn de onderzoeken van geert die zijn punt onderbouwen
pi_202868733
quote:

[..]
Als het precies dezelfde werking is als het imuunsysteem zou hebben dan zou er geen noodzaak zijn voor een vaccinatie.
Jawel, vaccinatie geeft immuniteit zonder de risico's van natuurlijke immuniteit.
pi_202868781
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 15:26 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Kortom die man lult
Dat hoeft natuurlijk niet. Antistoffen na vaccinatie reageren op een bepaald deel van de spike, maar na natuurlijke besmetting heb je ook antistoffen op andere onderdelen. Het onderzoek van Sanquin van een maand of 2 terug liet zien dat je het beste af was als je gevaccineerd en hersteld was, omdat je lichaam dan een gigantische hoeveelheid antistoffen had. Op dat moment was het onduidelijk waar dat precies door kwam.

Het maakt ook niet zoveel uit, maar mijn punt is dat je respons wel anders is. Neemt niet weg dat je je het beste kunt laten vaccineren om ernstige ziekte te voorkomen.

Over het ontstaan in bepaalde landen, VK, Zuid-Afrika en een aantal andere landen zijn ontzettend actief met sequencing. Best aannemelijk dat het daar voor het eerst aan het licht komt dan. Delta kwam dan vanuit India, maar dat is zichtbaar geworden door sequencing van het VK.
pi_202868998
quote:

[..]
Nouja, juist wel natuurlijk. Het doel van vaccinatie is om je immuunsysteem te trainen met een onschadelijke versie van het virus. Dat kan door inactieve virusdeeltjes zijn, eiwitvaccins, mRNA vaccins etc.

Door je lichaam te laten 'wennen' aan het virus en er anti-stoffen voor te maken kan je lichaam adequater en sneller reageren mocht de nood echt aan de man zijn.
  dinsdag 28 december 2021 @ 16:29:02 #135
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202869009
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 16:22 schreef chratnox het volgende:

Het maakt ook niet zoveel uit, maar mijn punt is dat je respons wel anders is. Neemt niet weg dat je je het beste kunt laten vaccineren om ernstige ziekte te voorkomen.
Maar dat staat compleet los van wat hij beweert.
pi_202869965
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 16:21 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee, dus
Vaccinatie zorgt er voor dat je afweersysteem het coronavirus snel herkent en opruimt. Precies zoals een eerdere besmetting doet maar dan met een stuk minder risico.

Hij heeft het over immune escape, dus ik vind dit linkje wel toepasselijk. https://www.nature.com/articles/d41586-021-03796-6 Voor de rest mag je zelf gaan googlen over imuunsysteem, want 9 van de 10 keer doe ik de moeite om dingen helemaal uit te zoeken en krijg ik ineens geen reactie meer.
Daarnaast wil ik je er wel nog even op wijzen dat ik die geert van den bosche niet eens per se verdedig, echter ik maak het punt dat de "debunkers" die hier worden aangehaald niet door experts geschreven zijn, en niet op de inhoud ingaan. En gezien het feit dat die geert wel een diploma in virologie heeft behaald en in het vakgebied van vaccinaties werkzaam is geweest is het heel apart dat hij ineens door iedereen als kwakzalver word gezien.

En als het vaccin en het imuunsysteem gelijkwaardig zouden zijn dan zou er geen noodzaak zijn voor een vaccin. Het vaccin word aangeraden om tegen ernstige ziekte te beschermen, dus dat vaccin moet wel iets van toegevoegde waarde hebben anders zou het niet noodzakelijk zijn.
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 16:21 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee, dus

https://en.wikipedia.org/wiki/Antigenic_escape
https://www.nature.com/articles/d41586-021-03796-6
De rest mag je zelf opzoeken, want elke keer als ik de moeite neem om met bronnen te komen word ik ineens genegeerd. Geert heeft het over immune escape, voor het geval je niet weet waar je op moet googlen. Misschien handig om ook meteen op te zoeken wat de bedrijven die deze vaccinaties aanbieden hier zelf over te zeggen hebben. Ik hoop dat dat je vraag beantwoord en dat je de informatie vind die je zoekt.

Daarnaast ik heb helemaal nooit beweerd dat wat deze geert claimed wel of niet waar is, maar de bronnen die worden aangehaald als het debunken van deze geert staan vol onzin. Sterker nog als het omikron variant minder dodelijk blijk te zijn, waar het nu op lijkt, lijkt mij dat een punt tegen zijn claim. Heb ik al meerdere malen gezegd inmiddels. Maar blijkbaar niet duidelijk genoeg.

Daarnaast als deze vaccinaties precies hetzelfde zouden doen als het natuurlijke imuunsysteem zouden ze geen toegevoegde waarde hebben. Op dit moment is de toegevoegde waarde dat het beschermt tegen ernstige ziekte, wat het natuurlijke imuunsysteem blijkbaar niet of niet goed genoeg doet. Als het natuurlijke afweersysteem wel zou beschermen tegen ernstige ziekte dan zaten we nu niet met dit probleem, en zouden vaccinaties dus onnodig zijn. Vaccinaties beschermen tegen ernstige ziekte, het natuurlijke afweersysteem niet of minder effectief volgens de experts op basis van de informatie die we nu beschikbaar hebben. Duidelijker kan ik het niet maken.

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 16:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jawel, vaccinatie geeft immuniteit zonder de risico's van natuurlijke immuniteit.
Nee want je kan nog steeds corona krijgen als je gevaccineerd bent, vaccinatie beschermd tegen ernstige ziekte.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 16:28 schreef chratnox het volgende:

[..]
Nouja, juist wel natuurlijk. Het doel van vaccinatie is om je immuunsysteem te trainen met een onschadelijke versie van het virus. Dat kan door inactieve virusdeeltjes zijn, eiwitvaccins, mRNA vaccins etc.

Door je lichaam te laten 'wennen' aan het virus en er anti-stoffen voor te maken kan je lichaam adequater en sneller reageren mocht de nood echt aan de man zijn.
simpele uitleg

[ Bericht 3% gewijzigd door DoritosDieBlauwe op 28-12-2021 17:03:27 ]
pi_202870090
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 20:38 schreef Nober het volgende:

[..]
Ze geven al geen volledige bescherming en dus ook niet langer dan een maand of drie waarna je moet boosteren.

Dan liever groepsimmuniteit en een gezonde levensstijl stimuleren aan allen met een BMI van 27 en hoger.
Als je een grote groep eigenwijze eikels al niet zover krijgt een prikje te nemen (wat niets voorstelt),
denk je dan wel dat een grote groep vetkleppen ineens gezond gaat leven?
Pecunia non olet
pi_202870167
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 16:55 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
Nee want je kan nog steeds corona krijgen als je gevaccineerd bent, vaccinatie beschermd tegen ernstige ziekte.
Dus immuniteit.
pi_202870845
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 17:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus immuniteit.
Nee immuniteit zou betekenen dat je het niet kunt krijgen dus immuun bent ervoor, bescherming betekent dat je beschermt bent.
pi_202870869
quote:

[..]
En gezien het feit dat die geert wel een diploma in virologie heeft behaald en in het vakgebied van vaccinaties werkzaam is geweest is het heel apart dat hij ineens door iedereen als kwakzalver word gezien.
UNIVERSITY OF HOHENHEIM/ STUTTGART, Germany
Habilitation & venia legendi in Virology, Faculty of Agricultural Sciences

Agrarische virology

zijn CV

quote:
Daarnaast als deze vaccinaties precies hetzelfde zouden doen als het natuurlijke imuunsysteem zouden ze geen toegevoegde waarde hebben. Op dit moment is de toegevoegde waarde dat het beschermt tegen ernstige ziekte, wat het natuurlijke imuunsysteem blijkbaar niet of niet goed genoeg doet.
Nee, je ziet de belangrijkste toegevoegde waarde over het hoofd: dat het je bescherming geeft tegen ernstige ziekte zonder dat je eerst risico loopt om die ernstige ziekte door te maken om die bescherming te verkrijgen.

Je kunt een pistoolschot overleven door een kogelvrijvest te dragen, of zonder en je vervolgens in het ziekenhuis te laten oplappen. Wat heb je liever? Wat is slimmer?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_202870911
quote:

[..]
Hij heeft het over immune escape, dus ik vind dit linkje wel toepasselijk. https://www.nature.com/articles/d41586-021-03796-6 Voor de rest mag je zelf gaan googlen over imuunsysteem, want 9 van de 10 keer doe ik de moeite om dingen helemaal uit te zoeken en krijg ik ineens geen reactie meer.
Daarnaast wil ik je er wel nog even op wijzen dat ik die geert van den bosche niet eens per se verdedig, echter ik maak het punt dat de "debunkers" die hier worden aangehaald niet door experts geschreven zijn, en niet op de inhoud ingaan. En gezien het feit dat die geert wel een diploma in virologie heeft behaald en in het vakgebied van vaccinaties werkzaam is geweest is het heel apart dat hij ineens door iedereen als kwakzalver word gezien.

En als het vaccin en het imuunsysteem gelijkwaardig zouden zijn dan zou er geen noodzaak zijn voor een vaccin. Het vaccin word aangeraden om tegen ernstige ziekte te beschermen, dus dat vaccin moet wel iets van toegevoegde waarde hebben anders zou het niet noodzakelijk zijn.
serieus?
quote:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Antigenic_escape
https://www.nature.com/articles/d41586-021-03796-6
De rest mag je zelf opzoeken, want elke keer als ik de moeite neem om met bronnen te komen word ik ineens genegeerd. Geert heeft het over immune escape, voor het geval je niet weet waar je op moet googlen. Misschien handig om ook meteen op te zoeken wat de bedrijven die deze vaccinaties aanbieden hier zelf over te zeggen hebben. Ik hoop dat dat je vraag beantwoord en dat je de informatie vind die je zoekt.

Daarnaast ik heb helemaal nooit beweerd dat wat deze geert claimed wel of niet waar is, maar de bronnen die worden aangehaald als het debunken van deze geert staan vol onzin. Sterker nog als het omikron variant minder dodelijk blijk te zijn, waar het nu op lijkt, lijkt mij dat een punt tegen zijn claim. Heb ik al meerdere malen gezegd inmiddels. Maar blijkbaar niet duidelijk genoeg.

Daarnaast als deze vaccinaties precies hetzelfde zouden doen als het natuurlijke imuunsysteem zouden ze geen toegevoegde waarde hebben. Op dit moment is de toegevoegde waarde dat het beschermt tegen ernstige ziekte, wat het natuurlijke imuunsysteem blijkbaar niet of niet goed genoeg doet. Als het natuurlijke afweersysteem wel zou beschermen tegen ernstige ziekte dan zaten we nu niet met dit probleem, en zouden vaccinaties dus onnodig zijn. Vaccinaties beschermen tegen ernstige ziekte, het natuurlijke afweersysteem niet of minder effectief volgens de experts op basis van de informatie die we nu beschikbaar hebben. Duidelijker kan ik het niet maken.
[..]
[..]
simpele uitleg
Geert maakt de combi met vaccinatie en dat vaccinatie een additionele trigger is voor mutaties. Nergens in jouw links wordt die combi gemaakt.

Dat maakt Geert zo gevaarlijk hij neemt iets wat klopt en combineert dat met een situatie die daar niks mee te maken heeft.
Verder leuk verhaal van die antibodies, maar gelukkig hebben we nog T-cellen
pi_202870914
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 17:24 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
UNIVERSITY OF HOHENHEIM/ STUTTGART, Germany
Habilitation & venia legendi in Virology, Faculty of Agricultural Sciences

Agrarische virology

zijn CV
[..]
Nee, je ziet de belangrijkste toegevoegde waarde over het hoofd: dat het je bescherming geeft tegen ernstige ziekte zonder dat je eerst risico loopt om die ernstige ziekte door te maken om die bescherming te verkrijgen.

Je kunt een pistoolschot overleven door een kogelvrijvest te dragen, of zonder en je vervolgens in het ziekenhuis te laten oplappen. Wat heb je liever? Wat is slimmer?
Volgens mij heb ik nu inmiddels meerdere malen gezegd dat het bescherming bied...
pi_202870938
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 17:25 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Geert maakt de combi met vaccinatie en dat vaccinatie een additionele trigger is voor mutaties. Nergens in jouw links wordt die combi gemaakt.

Dat maakt Geert zo gevaarlijk hij neemt iets wat klopt en combineert dat met een situatie die daar niks mee te maken heeft.
Omdat ik niet weet of dat wel of niet zo is, heb ik ook al meerdere malen gezegd. Even voor de duidelijkheid, ik doel op de claim dat dit door vaccinaties zou komen.
pi_202871125
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 17:26 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:

[..]
Omdat ik niet weet of dat wel of niet zo is, heb ik ook al meerdere malen gezegd. Even voor de duidelijkheid, ik doel op de claim dat dit door vaccinaties zou komen.
-knip-
Bij hoeveel virussen is wat geert zegt al gebeurd.

Mazelen? Pokken? Polio?

Of op kleinere schaal bij lokale epidemieën?

[ Bericht 1% gewijzigd door miss_sly op 28-12-2021 19:12:11 ]
  dinsdag 28 december 2021 @ 17:32:01 #145
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202871203
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 17:23 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
Nee immuniteit zou betekenen dat je het niet kunt krijgen dus immuun bent ervoor, bescherming betekent dat je beschermt bent.
Oh, en hoe zit dat dan met de "natuurlijke immuniteit" wat het hoogst haalbare is in Wappieland? Dan is het wel "immuniteit"?
pi_202871421
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 17:30 schreef devlinmr het volgende:

[..]
-knip-
Bij hoeveel virussen is wat geert zegt al gebeurd.

Mazelen? Pokken? Polio?

Of op kleinere schaal bij lokale epidemieën?
Immune escape is wel degelijk mogelijk. je vroeg bron ik gaf bron. Als je even je huiswerk had gedaan en had gegoogled dan zou je zien dat zelfs pfizer zelf dit als een mogelijkheid acht. Eerste deeltje pagina 1, 1e link van het debunk lijstje. Als je dat een beetje doorleest dan kom je op het stukje van pfizer met daarin weer een link naar bron.

Geert legt die link tussen vaccinaties en gaat uit van een negatief scenario, of dat wel of niet zo is weet ik niet want ik ben geen expert. Heb ik meerdere malen vermeld inmiddels, dus ik begrijp niet zo heel goed waarom ik dat dan ineens moet uitleggen. Ik dacht dat de regels waren dat als je een claim maakt dat je dat moet onderbouwen. Goed jij maakt de claim dat Geert onzin lult, onderbouw het met een betrouwbare bron zou ik zeggen. Ik ben hier namelijk niet degene die claimt dat hij wel of niet gelijk heeft. De enige claim die ik heb gemaakt is dat die debunkbronnen niet betrouwbaar waren, en dat hebben ik meerdere malen onderbouwt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 17:32 schreef AchJa het volgende:

[..]
Oh, en hoe zit dat dan met de "natuurlijke immuniteit" wat het hoogst haalbare is in Wappieland? Dan is het wel "immuniteit"?
Het is immuniteit als je immuun bent.
https://www.woorden.org/woord/immuniteit

[ Bericht 8% gewijzigd door miss_sly op 28-12-2021 19:12:47 ]
pi_202871438
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 17:23 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:

[..]
Nope.
pi_202871577
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 17:37 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:

[..]
Immune escape is wel degelijk mogelijk. je vroeg bron ik gaf bron. Als je even je huiswerk had gedaan en had gegoogled dan zou je zien dat zelfs pfizer zelf dit als een mogelijkheid acht. Eerste deeltje pagina 1, 1e link van het debunk lijstje. Als je dat een beetje doorleest dan kom je op het stukje van pfizer met daarin weer een link naar bron.

Geert legt die link tussen vaccinaties en gaat uit van een negatief scenario, of dat wel of niet zo is weet ik niet want ik ben geen expert. Heb ik meerdere malen vermeld inmiddels, dus ik begrijp niet zo heel goed waarom ik dat dan ineens moet uitleggen. Ik dacht dat de regels waren dat als je een claim maakt dat je dat moet onderbouwen. Goed jij maakt de claim dat Geert onzin lult, onderbouw het met een betrouwbare bron zou ik zeggen. Ik ben hier namelijk niet degene die claimt dat hij wel of niet gelijk heeft. De enige claim die ik heb gemaakt is dat die debunkbronnen niet betrouwbaar waren, en dat hebben ik meerdere malen onderbouwt.
[..]
Het is immuniteit als je immuun bent.
Het punt is dat Geert beweert dat het virus sterker kan worden door vaccinatie, en daarom massa vaccinatie niet verstandig is.

Maar zonder vaccinaties gaat het virus ook gewoon zijn gang en zal een variant die bestendig is tegen de opgebouwde immuniteit ook dominant worden.

We zitten inmiddels bij de O van Omikron aan varianten die dat hebben gedaan.
  dinsdag 28 december 2021 @ 17:42:31 #149
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202871649
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 17:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het punt is dat Geert beweert dat het virus sterker kan worden door vaccinatie, en daarom massa vaccinatie niet verstandig is.

Maar zonder vaccinaties gaat het virus ook gewoon zijn gang en zal een variant die bestendig is tegen de opgebouwde immuniteit ook dominant worden.

We zitten inmiddels bij de O van Omikron aan varianten die dat hebben gedaan.
En die ontstaan is in een land met een enorm lage vaccinatiegraad... -knip-

[ Bericht 4% gewijzigd door miss_sly op 28-12-2021 19:14:32 ]
  dinsdag 28 december 2021 @ 17:43:32 #150
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')