Haha echt he. Nu is het hier gelukkig eindelijk weg, maar op dat tijdstip was het hier nog steeds mistig.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 11:12 schreef noodgang het volgende:
[..]![]()
Ik kan je post amper lezen zo mistig is het hier
Weet nou niet waar ik hier eigenlijk van vind eerlijk gezegd, ach ja wat doe je eraan.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 12:14 schreef ondeugend het volgende:
Breaking!
We zijn op de helft van de winter
Schokkend hequote:Op zaterdag 15 januari 2022 12:22 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Weet nou niet waar ik hier eigenlijk van vind eerlijk gezegd, ach ja wat doe je eraan.
Van de herfst is het eigenlijkquote:Op zaterdag 15 januari 2022 12:22 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Weet nou niet waar ik hier eigenlijk van vind eerlijk gezegd, ach ja wat doe je eraan.
Vroeger was het misschien wel iets vaker echt winter, maar dat duurde ook nooit extreem lang. 1-3 weken en dan had je het wel gehad. Zo heel veel anders waren de winters niet. Op enkele uitzonderingen na, uiteraard.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 12:42 schreef ondeugend het volgende:
Ik heb ook helemaal niets tegen winter. Maar voor mij hoort een winter koud en wit te zijn het liefst dus de winters van de laatste jaren zijn inderdaad herfsten geworden.
Er vanuit gaande dat het niet meer de winter wordt die ik graag wil, is het fijn te weten dat we kwa mindset vanaf nu lekker richting de lente kunnen gaan.
Nou vroeger, (maar ik ben dan ook best wel een fossiel) stond ik elke winter op de schaats op de buurtvijver. Soms kort inderdaad en soms weken lang of meerdere keren per winter.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 12:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vroeger was het misschien wel iets vaker echt winter, maar dat duurde ook nooit extreem lang. 1-3 weken en dan had je het wel gehad. Zo heel veel anders waren de winters niet. Op enkele uitzonderingen na, uiteraard.
Dat het nu nog moeilijker gaat staat natuurlijk wel vast. Voor mij is het gewoon een verlengstuk van de herfst. 4-8 weken kou en sneeuw zit ik eigenlijk ook niet op te wachten want daar heb ik eigenlijk alleen maar last van
Een fossiel, ja?! Haha. Wat is je bouwjaar?quote:Op zaterdag 15 januari 2022 12:55 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nou vroeger, (maar ik ben dan ook best wel een fossiel) stond ik elke winter op de schaats op de buurtvijver. Soms kort inderdaad en soms weken lang of meerdere keren per winter.
Wat dat betreft is er wel wat veranderd. Over een hele winter genomen zullen die verschillen idd niet goed terug te zien zijn. Hier in Assen bijvoorbeeld al jaren geen noemenswaardige sneeuw gehad. En ook kon er zeker weten lang niet elke winter geschaatst worden.
Vorig jaar 2 dagen op een onderwater gelopen veld (3 cm ijs)
Jij bent zeker 40+quote:Op zaterdag 15 januari 2022 12:55 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nou vroeger, (maar ik ben dan ook best wel een fossiel) stond ik elke winter op de schaats op de buurtvijver. Soms kort inderdaad en soms weken lang of meerdere keren per winter.
Wat dat betreft is er wel wat veranderd. Over een hele winter genomen zullen die verschillen idd niet goed terug te zien zijn. Hier in Assen bijvoorbeeld al jaren geen noemenswaardige sneeuw gehad. En ook kon er zeker weten lang niet elke winter geschaatst worden.
Vorig jaar 2 dagen op een onderwater gelopen veld (3 cm ijs)
Tegen die tijd Ijzers laten lassen onder mijn rollator dus.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 13:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Jij bent zeker 40+Dat was ons normaal toen, dat je praktisch elke winter sneeuw en schaatsijs had. Als de verwachtingen uitkomen dan komt dat al over een kleine 10 jaar weer terug:
[ afbeelding ]
https://www.naturalblaze.(...)-teleconference.html
Je bent niet alleenquote:Op zaterdag 15 januari 2022 13:34 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Tegen die tijd Ijzers laten lassen onder mijn rollator dus.
Hier verdween de mist wel na ongeveer 14.00uur maar het was erg grijs. Geen zon gezien.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 17:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Al de 3e dag deze week dat 'smiddags de mist opgetrokken zou zijn, lekker met mijn paard het bos in, in volle verwachting van een heerlijk zonnetje, maar de mist is gewoon gebleven. Verder wel prima hoor.
Global warming saved the day.quote:Op zondag 16 januari 2022 00:09 schreef Jojoke het volgende:
Kunnen jullie in de reeks van NWS / Crisis Oekraïne: NAVO/EU vs Rusland #5 Putin Overlord? een seintje geven als het in een groot deel van Europa een stuk kouder lijkt te gaan worden?
https://www.telegraph.co.(...)plan-invade-ukraine/
Nicequote:Op zondag 16 januari 2022 10:24 schreef BlackLining het volgende:
[ link | afbeelding ]
Mijn luchtdruksensor in huis heeft de vulkaanuitbarsting op Tonga geregistreerd
Ja, ik kreeg ook meerdere berichten op twitter dat het overal in West-Europa werd geregistreerd:quote:Op zondag 16 januari 2022 10:24 schreef BlackLining het volgende:
[ link | afbeelding ]
Mijn luchtdruksensor in huis heeft de vulkaanuitbarsting op Tonga geregistreerd
30 januari gelukkig 8 dagen naar Cran Canaria. Daar schijnt de zon 10 uur per dag en is het 20-22 gradenquote:Op dinsdag 18 januari 2022 12:07 schreef dick_laurent het volgende:
Dat is wel heul sneu ja, 10 uur zon verdeeld over 18 dagen![]()
Zelfs op weerwoord zag ik al wat posts voorbij komen dat men 'snakte' naar wat zon
Dan moet het wel echt ernstig gesteld zijn met het weer in de lage landen.
Hier is de zon ook niet zo uitbundig meer als eerst, wind is wat frisser geworden en er is over het algemeen wat vaker bewolking, maar alsnog laat de zon zich zeer regelmatig zien
Niet alleen vandaagquote:Op woensdag 19 januari 2022 09:36 schreef Nattekat het volgende:
Volgens mij is de zon vergeten om op te komen vandaag
Ik dacht even dat ik te vroeg was opgestaan toen ik het licht aandeedquote:Op woensdag 19 januari 2022 09:36 schreef Nattekat het volgende:
Volgens mij is de zon vergeten om op te komen vandaag
Gisteren viel het nog wel mee eigenlijk. Wel dikke mist, maar er kwam nog voldoende daglicht doorheen. De dag daarvoor scheen de zon zelfs af en aanquote:Op woensdag 19 januari 2022 09:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Niet alleen vandaag![]()
Echt een fantastische herfst/winter hebben wij toch.
Hier ook ja. Stevige wind precies op mijn raam op het noorden.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:49 schreef ondeugend het volgende:
Ik vind dit fantastisch kutweer.
Van alles wat en lekker onvoorspelbaar.
Vannacht woei ik trouwens bijna mijn bed uit. Dat gebeurt zelden aangezien ik slaapkamer op het noorden heb.
In de zomer vaak een voordeel zo een koele slaapkamer maar ik hoor eigenlijk nooit regen tegen de ramen kletteren of zoals vannacht harde wind. Dat is dan wel weer jammer.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:52 schreef aloa het volgende:
[..]
Hier ook ja. Stevige wind precies op mijn raam op het noorden.
Beter dan een hele week regen in het vooruitzicht !!!quote:Op donderdag 20 januari 2022 19:40 schreef INViCTuS het volgende:
Komende 8 dagen weer hogedruk en
grijs ohne ende.
Ik krijg er zelf ook hoge druk vanquote:Op donderdag 20 januari 2022 19:40 schreef INViCTuS het volgende:
Komende 8 dagen weer hogedruk en
grijs ohne ende. vandaag 1 dag met een beetje zon en daarna weer dagenlang ellendige troep. echt top.
maar fijn dat de zon er even was
Gelukkig wel, maar wel de 20e grijze dag van het jaar.quote:
De voorspelling van diverse weersapps was vorst voor afgelopen nacht. Volgens mijn station is het niet kouder geweest dan +4.2C.quote:
De modellen zaten compleet mis idd.quote:Op maandag 24 januari 2022 14:41 schreef Coelho het volgende:
[..]
De voorspelling van diverse weersapps was vorst voor afgelopen nacht. Volgens mijn station is het niet kouder geweest dan +4.2C.
quote:Op maandag 24 januari 2022 16:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Vandaag was het al een beetje lente-achtig maar niet heus. Totaal geen zonnetje, voelde niet koud, weinig wind.
6 graden is niet bepaald lentequote:Op maandag 24 januari 2022 16:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Vandaag was het al een beetje lente-achtig leek het wel. Zonnetje, voelde niet koud, geen wind.
Nee daarom zeg ik ook lente-achtig. Zo zonder wind in de zon, na al die grijze weken. Het voelde best zacht. Hier was het 8.quote:
Het voelde niet koud idd.quote:Op maandag 24 januari 2022 18:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee daarom zeg ik ook lente-achtig. Zo zonder wind in de zon, na al die grijze weken. Het voelde best zacht. Hier was het 8.
Tuurlijkquote:Op maandag 24 januari 2022 18:31 schreef INViCTuS het volgende:
Volgende week 22/23 graden en 10 uur zon per dagCran Canaria
Hier nog een week of 6 en dan zijn de donkere grijze dagen na kerst wel voorbij, hoop ik.
Meest zonloze januari ooit. Echt intens saai, lelijk en triestquote:Op dinsdag 25 januari 2022 09:43 schreef TommyL0204 het volgende:
Logboek dag 25.. nog steeds grijs, het fenomeen genaamd de Zon nog niet waargenomen. Studie wordt verlengd.
En een week later was het 17 graden en liepen we met blote benen en zaten we allemaal in de zon op het terras.quote:
Volgens bepaalde studies gaat de zon langzaam maar zeker in winterslaapquote:Op dinsdag 25 januari 2022 09:43 schreef TommyL0204 het volgende:
Logboek dag 25.. nog steeds grijs, het fenomeen genaamd de Zon nog niet waargenomen. Studie wordt verlengd.
Het is deze herfst (winter) wel heel erg inderdaad. normaal is het vanaf eind oktober t/m begin maart al zo'n 80% van de tijd bewolkt, saai, lelijk en grijs weer, maar nu waren december en januari denk ik 95% zo. Echt blij dat ik volgende week 8 dagen zon heb. Denk dat ik daar 70 uur zon ga pakken. Dat is gewoon meer dan hier in 3 maanden schijntquote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:52 schreef dick_laurent het volgende:
Bohh, ik heb echt de juiste januarimaand gekozen om niet in NL te zijn geloof ik![]()
(niet dat januari normaliter wél zonnig is, maar dit jaar is het volgens mij echt dramatisch, ik was in een depressie geraakt, dat weet ik zeker)
Vandaag hier in Andalucia hebben we "stormy weather". Er staat een loeiende wind uit het oosten en het is grijs en grauw terwijl er buien voorbij trekken. Morgen zal dit ook nog zo blijven en dan vanaf donderdag keert de warme Spaanse zon weer terug
Dit soort dagen vind ik overigens helemaal niet erg als je het merendeel van de tijd gewoon zon hebt. Dan is een afwisseling naar een paar wisselvallige dagen juist wel sfeervol.
Wetenschappers voorspellen koudste winter in 100 jaarquote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:02 schreef INViCTuS het volgende:
Gebrek aan kou door krachtige poolwervel
De uitbarsting van de Hungatunga vulkaan doet wonderenquote:Op woensdag 26 januari 2022 09:56 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb me er al helemaal op voorbereid dat dit ook de laatste keer dit jaar is dat we op deze manier hoge druk hebben. Herhaling van de troosteloze 2021 zomer, here we come
Nattekat heeft het helemaal gehad met die grauwe dagen waarbij het een uur later licht wordt dan de dagen rond kerst.quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:19 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wetenschappers voorspellen koudste winter in 100 jaar
Nee dus
Iemand loopt te nattekatkutten met het weer denk ik
Vervelend, ik heb er geen last vanquote:Op woensdag 26 januari 2022 10:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nattekat heeft het helemaal gehad met die grauwe dagen waarbij het een uur later licht wordt dan de dagen rond kerst.
quote:Op woensdag 26 januari 2022 11:00 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Vervelend, ik heb er geen last van
Het is dan ook zo goed als zeker dat de zomer van 2022 minstens net zo kut wordt als vorig jaar. 2022 zal de boeken ingaan als het somberste jaar aller tijdenquote:Op woensdag 26 januari 2022 09:56 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb me er al helemaal op voorbereid dat dit ook de laatste keer dit jaar is dat we op deze manier hoge druk hebben. Herhaling van de troosteloze 2021 zomer, here we come
Hier net zo. Ik lijd momenteel aan een zware depressie, en dit extreem sombere weer gaat niet helpen er snel weer uit te komenquote:Op woensdag 26 januari 2022 11:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Echt, de dagen dat ik niet moe ben zijn op één hand te tellen.
Corona!!!quote:Op woensdag 26 januari 2022 11:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Echt, de dagen dat ik niet moe ben zijn op één hand te tellen.
Laten we het erop houden dat het vanmorgen dusdanig erg was dat ik een zelftest heb gepaktquote:
We nemen het mee naar achter @Straatcommandownie.quote:Op woensdag 26 januari 2022 12:40 schreef Straatcommando. het volgende:
Wauw, ik ben normaliter niet zo vatbaar voor het weer maar dit is wel zo somber dat ik er down van wordt
Moet jij niet rapporteren in moscowa ondertussenquote:Op woensdag 26 januari 2022 13:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
We nemen het mee naar achter @:Straatcommandownie.
@:sp3c
We weten het nu welquote:Op woensdag 26 januari 2022 22:23 schreef dick_laurent het volgende:
Heb met diegenen die gevoelig voor de grijsheid zijn te doen. Ik ken het gevoel.
Daarom dat ik zo blij ben dat ik deze winter grotendeels hier in het zuiden heb kunnen doorbrengen.
Is wel echt een mega verschil wat het met je doet kan ik melden.
Ben ook serieus aan het nadenken hoe ik duurzaam ofwel kan overwinteren of wellicht emigreren.
Life's too short om steeds 6 maanden per jaar in de grijze duisternis te moeten zitten.
Jaloers, hè :pquote:
Het is weer een prachtige winter.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:16 schreef Straatcommando. het volgende:
Netjes, nu is het naast grijs ook nog eens nat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:15 schreef aloa het volgende:
[..]
Het is weer een prachtige winter.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dit vind werkelijk niemand leuk. Dat is an sich wel weer knap. Zulk anti weer dat geen enkel vakje afgevinkt kan worden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |