abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 9 januari 2022 @ 12:43:29 #176
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_203108129
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 11:34 schreef Schuifpui het volgende:
Wat een smerig tyfusklimaat hebben we hier ook he.

Weersverwachting droog, wat wolken en een beetje zon. Buienradar helemaal leeg. Sta ik om te kleden om een stuk te gaan fietsen, begint het te regenen. Al weer bijna een uur nu. Van die smerige buitjes die nauwelijks echte neerslag brengen, maar waar je wel compleet doordrenkt van raakt. En tussendoor blijft het maar druppelen. Weg weer zeiknat, fiets straks weer helemaal smerig.

Kou, prima. Een neerslagzone, prima. Zomerse buien, prima. Maar die achterlijke eeuwige grijze tyfusmeuk die weer hier altijd hebben, ben ik zo fucking beu. :( :( :r
Amen.

Dit is exact waarom ik ook aan het denken ben om te gaan emigreren.
In Nederland is het niet "functionele" regen, van die regen die gewoon nu en dan hard nodig is om de boel een beetje groen te houden.

Nee het is gewoon gezapige, het hele jaar door, zinloze stupide deprimerende regen :D
Waar je geen ene kut aan hebt.

Hier in Andalucía waar ik deze winter mag vertoeven heb ik ook heus een aantal keer een fikse bui meegemaakt. Maar daarna is het gewoon weer een week lang strakblauw en heerlijk zonnig. In tegenstelling tot NL waar het gewoon wekenlang blijft doorgaan met grijsheid en zinloze stupide motregen.
En alles is hier écht niet zo dor als men in het noorden denkt, in tegendeel, het is vrij groen zelfs.
Ik vind het een verademing _O_
  zondag 9 januari 2022 @ 12:56:01 #177
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_203108296
Het is echt heel triest dit weer inderdaad. In 2021 hebben we wel genoeg regen gehad. Een matige zomer en dan nu weer zo’n grijze en grauwe herst/winter. Geef me dan sneeuw of ijskou voor een paar weken. Met af en toe een zonnetje. Kutland wat klimaat betreft. Maar door die lockdown wordt het ook alleen maar erger natuurlijk.
pi_203109586
Voelt gewoon lekker aan buiten en vooralsnog gewoon prima weer.
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 januari 2022 @ 15:58:40 #179
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203110978
quote:
14s.gif Op zondag 9 januari 2022 12:43 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Amen.

In Nederland is het niet "functionele" regen, van die regen die gewoon nu en dan hard nodig is om de boel een beetje groen te houden.

Nee het is gewoon gezapige, het hele jaar door, zinloze stupide deprimerende regen :D

Hier in Andalucía waar ik deze winter mag vertoeven heb ik ook heus een aantal keer een fikse bui meegemaakt. Maar daarna is het gewoon weer een week lang strakblauw en heerlijk zonnig. In tegenstelling tot NL waar het gewoon wekenlang blijft doorgaan met grijsheid en zinloze stupide motregen.
En alles is hier écht niet zo dor als men in het noorden denkt, in tegendeel, het is vrij groen zelfs.
Als ik had geweten dat we hier in lockdown waren gegaan in december, was ik gewoon naar je toe gekomen :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 9 januari 2022 @ 18:24:16 #180
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_203113453
Wat gebeurt er over 9 dagen rond de 18e? Een ontwikkeling om in de gaten te houden omdat er een mogelijkheid bestaat dat er ijskoude arctische lucht vanuit het noordwesten komt. Een lagedrukgebied centreert zich rond IJsland. Aan de andere kant vanuit het zuidoosten kan een warme hogedrukgebied een spelbreker zijn. Als de koude lucht vanuit het noordwesten gaat waaien dan betekent dat in combinatie met vocht vanuit de zee heel veel snilplezier ~:) Zicht op een Elfstedentocht lijkt er niet in te zitten, want het bezoek van koude lucht lijkt van korte duur te zijn.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 9 januari 2022 @ 20:11:27 #181
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_203114990
Hogedruk is weer aan zet de komende week, dus we kunnen wel weer raden wat we voorgeschoteld gaan krijgen. Depressief grijs, dus weer dodelijk saai en niet meer dan dat. Echt blij als het 1 maart is, de lente begint en de zon zo ongeveer genoeg kracht krijgt om erdoor te branden

twitter
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_203116779
quote:

[..]
Amen.

Ik overweeg ook te emigreren. M'n ouders vertrekken dit jaar en gaan in Spanje hun pensioen vieren. Broertje zie ik niet bijzonder veel en verhuist nog eens verder weg en verder heb ik uberhaupt niet zo veel familie, dus ik vraag me ook steeds meer af wat ik hier nog doe.

Vandaag uiteindelijk prima gefietst. Eerste uur was nog erg grijs, daarna werd het blauwer. Wel was alles zeik en zeiknat. Grotendeels door de polders tussen Zoetermeer en Alphen a/d Rijn, ten Noorden van Gouda en Woerden. Ik vraag me af waarom we ooit al die moeite hebben gedaan om dat 'land' droog te leggen. Het is sowieso grotendeels water en wat geen water is, is half verzopen. Pas in de bossen bij Soest, Lage Vuursche etc wordt het weer wat mooier.
pi_203116844
quote:

[..]
Amen.

Joh, ben je in Spanje ja..?
pi_203116851
quote:
7s.gif Op zondag 9 januari 2022 18:24 schreef ACT-F het volgende:
Wat gebeurt er over 9 dagen rond de 18e? Een ontwikkeling om in de gaten te houden omdat er een mogelijkheid bestaat dat er ijskoude arctische lucht vanuit het noordwesten komt. Een lagedrukgebied centreert zich rond IJsland. Aan de andere kant vanuit het zuidoosten kan een warme hogedrukgebied een spelbreker zijn. Als de koude lucht vanuit het noordwesten gaat waaien dan betekent dat in combinatie met vocht vanuit de zee heel veel snilplezier ~:) Zicht op een Elfstedentocht lijkt er niet in te zitten, want het bezoek van koude lucht lijkt van korte duur te zijn.
Zuidwestenwind en 4-8 graden
  maandag 10 januari 2022 @ 11:27:41 #185
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_203122079
Zonnig in Assen! *O*
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  † In Memoriam † maandag 10 januari 2022 @ 15:30:49 #186
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_203125908
Dichte mistflarden hier in N.O. Brabant en 2C
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  maandag 10 januari 2022 @ 22:15:49 #187
24533 ACT-F
pi_203132388
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 22:08 schreef grijze_postduif het volgende:

[..]
Zuidwestenwind en 4-8 graden
Optimist :+ Hoewel ik zou zeggen dat de kans op lauw weer groter is dan vrieskou blijven de modellen wel interessant om te volgen. Als het aan ECMWF ligt dan hebben we matig weer. GFS daarentegen biedt mogelijkheid voor sneeuw en met een verplaatsing van het lagedrukgebied richting West-Siberië zelfs een langere periode kans op droge vrieskou.
pi_203152649
Zien we al snil in de kaarten? Tis nu wel koud, maar ook zonnig!
pi_203152706
Hier ook zon. Vanmorgen wel mistig.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 januari 2022 @ 13:37:41 #190
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203153526
Er hangt zeker een hogedrukgebied boven de Britse eilanden, jezus wat een mist _O-

Sinds ik hier woon heb ik nog nooit meegemaakt dat ik de overkant amper meer kon zien.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 12 januari 2022 @ 15:29:22 #191
24533 ACT-F
pi_203155436
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 12:33 schreef Adrie072 het volgende:
Zien we al snil in de kaarten? Tis nu wel koud, maar ook zonnig!
Nog erg onzeker, maar vanaf de 18e is er een mogelijkheid. We weten het pas als we er dicht tegenaan zitten. De modellen van vandaag geven bij zowel ECWFM als GFS geen kans op snil.
pi_203156058
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:37 schreef Nattekat het volgende:
Er hangt zeker een hogedrukgebied boven de Britse eilanden, jezus wat een mist _O-

Sinds ik hier woon heb ik nog nooit meegemaakt dat ik de overkant amper meer kon zien.
Hier ook erg mistig. Dat maak ik toch echt zelden mee hier overdags.
Zonder wrijving geen glans
pi_203173077
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:29 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Nog erg onzeker, maar vanaf de 18e is er een mogelijkheid. We weten het pas als we er dicht tegenaan zitten. De modellen van vandaag geven bij zowel ECWFM als GFS geen kans op snil.
Zuidwestenwind en 8 graden.
Oostenwind pas weer in april als we er niks aan hebben, ja zon en 9 graden :r
  donderdag 13 januari 2022 @ 18:17:56 #194
24533 ACT-F
pi_203173274
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 18:03 schreef Vladimir1994 het volgende:

[..]
Zuidwestenwind en 8 graden.
Oostenwind pas weer in april als we er niks aan hebben, ja zon en 9 graden :r
Ik ben er bang voor. De laatste uitdraai geeft aan dat de kou te noordelijk blijft. Voor snil moet je ten noorden van Denemarken zijn. In Noorwegen kan zo 1 tot 3 meter vallen :9~
  donderdag 13 januari 2022 @ 18:27:06 #195
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203173415
De winter zonder winter :'(
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_203173424
quote:
9s.gif Op donderdag 13 januari 2022 18:17 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Ik ben er bang voor. De laatste uitdraai geeft aan dat de kou te noordelijk blijft. Voor snil moet je ten noorden van Denemarken zijn. In Noorwegen kan zo 1 tot 3 meter vallen :9~
Ik kan je alvast verzekeren dat op alle toekomstige kaarten van deze 'winter' de kou te noordelijk/oostelijk blijft.
pi_203181168
Het blijft ook naar mistig zeg.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 09:17:14 #198
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_203181242
Wat duurt de herfst in Nederland altijd toch lang. lang en mistig, grijs, vochtig en vrijwel geen zon. nog een week of 6/7 en dan ist eindelijk 1 maart. 1 maart zie ik vaak als datum dat de zon genoeg kracht krijgt om er soms doorheen te kunnen branden

[ Bericht 25% gewijzigd door INViCTuS op 14-01-2022 11:35:47 ]
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  vrijdag 14 januari 2022 @ 09:18:24 #199
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_203181253
Vandaag eindelijk weer eens een dagje zon en geen mist.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  Moderator vrijdag 14 januari 2022 @ 11:12:44 #200
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_203182648
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Vandaag eindelijk weer eens een dagje zon en geen mist.
:{
Ik kan je post amper lezen zo mistig is het hier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')