Amen.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:34 schreef Schuifpui het volgende:
Wat een smerig tyfusklimaat hebben we hier ook he.
Weersverwachting droog, wat wolken en een beetje zon. Buienradar helemaal leeg. Sta ik om te kleden om een stuk te gaan fietsen, begint het te regenen. Al weer bijna een uur nu. Van die smerige buitjes die nauwelijks echte neerslag brengen, maar waar je wel compleet doordrenkt van raakt. En tussendoor blijft het maar druppelen. Weg weer zeiknat, fiets straks weer helemaal smerig.
Kou, prima. Een neerslagzone, prima. Zomerse buien, prima. Maar die achterlijke eeuwige grijze tyfusmeuk die weer hier altijd hebben, ben ik zo fucking beu.![]()
![]()
Als ik had geweten dat we hier in lockdown waren gegaan in december, was ik gewoon naar je toe gekomenquote:Op zondag 9 januari 2022 12:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Amen.
Dit is exact waarom ik ook aan het denken ben om te gaan emigreren.
In Nederland is het niet "functionele" regen, van die regen die gewoon nu en dan hard nodig is om de boel een beetje groen te houden.
Nee het is gewoon gezapige, het hele jaar door, zinloze stupide deprimerende regen![]()
Waar je geen ene kut aan hebt.
Hier in Andalucía waar ik deze winter mag vertoeven heb ik ook heus een aantal keer een fikse bui meegemaakt. Maar daarna is het gewoon weer een week lang strakblauw en heerlijk zonnig. In tegenstelling tot NL waar het gewoon wekenlang blijft doorgaan met grijsheid en zinloze stupide motregen.
En alles is hier écht niet zo dor als men in het noorden denkt, in tegendeel, het is vrij groen zelfs.
Ik vind het een verademing
Ik overweeg ook te emigreren. M'n ouders vertrekken dit jaar en gaan in Spanje hun pensioen vieren. Broertje zie ik niet bijzonder veel en verhuist nog eens verder weg en verder heb ik uberhaupt niet zo veel familie, dus ik vraag me ook steeds meer af wat ik hier nog doe.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Amen.
In Nederland is het niet "functionele" regen, van die regen die gewoon nu en dan hard nodig is om de boel een beetje groen te houden.
Nee het is gewoon gezapige, het hele jaar door, zinloze stupide deprimerende regen![]()
Hier in Andalucía waar ik deze winter mag vertoeven heb ik ook heus een aantal keer een fikse bui meegemaakt. Maar daarna is het gewoon weer een week lang strakblauw en heerlijk zonnig. In tegenstelling tot NL waar het gewoon wekenlang blijft doorgaan met grijsheid en zinloze stupide motregen.
En alles is hier écht niet zo dor als men in het noorden denkt, in tegendeel, het is vrij groen zelfs.
Joh, ben je in Spanje ja..?quote:Op zondag 9 januari 2022 12:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Amen.
Zuidwestenwind en 4-8 gradenquote:Op zondag 9 januari 2022 18:24 schreef ACT-F het volgende:
Wat gebeurt er over 9 dagen rond de 18e? Een ontwikkeling om in de gaten te houden omdat er een mogelijkheid bestaat dat er ijskoude arctische lucht vanuit het noordwesten komt. Een lagedrukgebied centreert zich rond IJsland. Aan de andere kant vanuit het zuidoosten kan een warme hogedrukgebied een spelbreker zijn. Als de koude lucht vanuit het noordwesten gaat waaien dan betekent dat in combinatie met vocht vanuit de zee heel veel snilplezierZicht op een Elfstedentocht lijkt er niet in te zitten, want het bezoek van koude lucht lijkt van korte duur te zijn.
Optimistquote:Op zondag 9 januari 2022 22:08 schreef grijze_postduif het volgende:
[..]
Zuidwestenwind en 4-8 graden
Nog erg onzeker, maar vanaf de 18e is er een mogelijkheid. We weten het pas als we er dicht tegenaan zitten. De modellen van vandaag geven bij zowel ECWFM als GFS geen kans op snil.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:33 schreef Adrie072 het volgende:
Zien we al snil in de kaarten? Tis nu wel koud, maar ook zonnig!
Hier ook erg mistig. Dat maak ik toch echt zelden mee hier overdags.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:37 schreef Nattekat het volgende:
Er hangt zeker een hogedrukgebied boven de Britse eilanden, jezus wat een mist
Sinds ik hier woon heb ik nog nooit meegemaakt dat ik de overkant amper meer kon zien.
Zuidwestenwind en 8 graden.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:29 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nog erg onzeker, maar vanaf de 18e is er een mogelijkheid. We weten het pas als we er dicht tegenaan zitten. De modellen van vandaag geven bij zowel ECWFM als GFS geen kans op snil.
Ik ben er bang voor. De laatste uitdraai geeft aan dat de kou te noordelijk blijft. Voor snil moet je ten noorden van Denemarken zijn. In Noorwegen kan zo 1 tot 3 meter vallenquote:Op donderdag 13 januari 2022 18:03 schreef Vladimir1994 het volgende:
[..]
Zuidwestenwind en 8 graden.
Oostenwind pas weer in april als we er niks aan hebben, ja zon en 9 graden
Ik kan je alvast verzekeren dat op alle toekomstige kaarten van deze 'winter' de kou te noordelijk/oostelijk blijft.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:17 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik ben er bang voor. De laatste uitdraai geeft aan dat de kou te noordelijk blijft. Voor snil moet je ten noorden van Denemarken zijn. In Noorwegen kan zo 1 tot 3 meter vallen
quote:Op vrijdag 14 januari 2022 09:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Vandaag eindelijk weer eens een dagje zon en geen mist.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |