SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Had je maar geen mod moeten worden.quote:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ach, niet zo klagen.quote:
Je kunt immers de frisse Spaanse buitenlucht inademen (zoek de fout).´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Net anderhalf uur buiten gelopen zonder mondkapje.quote:Op zaterdag 25 december 2021 14:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ach, niet zo klagen.
Je kunt immers de frisse Spaanse buitenlucht inademen (zoek de fout).
Was inderdaad erg verfrissend![]()
![]()
Klap in het gezicht van de zorg.quote:Op zaterdag 25 december 2021 14:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Net anderhalf uur buiten gelopen zonder mondkapje.
Was inderdaad erg verfrissend![]()
Met deze cijfers kunnen we wellicht al in maart van de lockdown af ipv april. Misschien moeten we eerst nog even twee weekjes een avondklok instellen die enkele keren verlengd wordt.Alpha kenny one![]()
Zou mooi meegenomen zijn. Ik ga ook uit van april, kan het alleen maar meevallen. Ordnung must sein!quote:Op zaterdag 25 december 2021 14:49 schreef falling_away het volgende:
Met deze cijfers kunnen we wellicht al in maart van de lockdown af ipv april. Misschien moeten we eerst nog even twee weekjes een avondklok instellen die enkele keren verlengd wordt.![]()
Klap in het gezicht van de Spaanse Lennyquote:Op zaterdag 25 december 2021 14:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Net anderhalf uur buiten gelopen zonder mondkapje.
Was inderdaad erg verfrissend
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Het zal wel mijn festive christmas mood zijn, maar ik heb goede hoop dat we14 januari gewoon van dit gedonder af te zijn. Nou ja, in ieder geval wat meer mogelijk dan nu.quote:Op zaterdag 25 december 2021 14:49 schreef falling_away het volgende:
Met deze cijfers kunnen we wellicht al in maart van de lockdown af ipv april. Misschien moeten we eerst nog even twee weekjes een avondklok instellen die enkele keren verlengd wordt.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
De komende twee weken worden cruciaal!!!quote:Op zaterdag 25 december 2021 14:54 schreef josja het volgende:
[..]
Het zal wel mijn festive christmas mood zijn, maar ik heb goede hoop dat we14 januari gewoon van dit gedonder af te zijn. Nou ja, in ieder geval wat meer mogelijk dan nu.
Alpha kenny one![]()
Prachtige kerst ziekenhuiscijferswegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Een teken van leven van onze grote vriend Eragon op nu.nl
Tenminste zijn naam staat er niet bij maar niemand anders praat zo:)quote:Ik wil best prikken, en accepteer ook nog 2g, maar uiteindelijk wil ik wel weer normaal mogen leven met normaal menselijk sociaal contact.
Deze regels zijn niet normaal. Thuisblijven bij ziekte etc wel, maar niet dingen als de 1,5m. Normaal is zoals Rutte zei op de persco dat "u en ik elkaar hier kunnen knuffelen".
Ik ben zelf een extrovert, een knuffelbeer, ik leef voor anime conventies, gezelligheid free hugs, vrienden maken.
Ik was blij dat ik van juli tot november het terug had - 7 conventies bezocht in 4 landen. Heerlijk. Daarvoor pleegde ik uit ellende twee keer bijna zelfmoord, nu leef ik weer.
M'n fav event is in Hongarije, ben er nu twee keer geweest en ga in maart zowieso weer.
Daar is alles al lang voorbij. Gisteren moeten zien hoe m'n vrienden met 30 mensen een gezellige kerst cosplay photoshoot hielden met knuffels en kado's en glühwein terwijl ik niets mag was not fun.
Tot dit echt voorbij is leef ik in vrije maanden hier en de rest daar komende jaren. Opgelost![]()
Laatste update: 25-12-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 12629
Gemeentes met +5 besmettingen:
760 Amsterdam
410 Rotterdam
402 's-Gravenhage
350 Utrecht
178 Almere
175 Tilburg
165 Haarlem
159 Breda
158 Apeldoorn
146 Nijmegen
140 Arnhem
136 Eindhoven
134 's-Hertogenbosch
130 Leiden
126 Enschede
120 Amersfoort
119 Groningen
118 Alphen aan den Rijn
116 Haarlemmermeer
100 Maastricht
89 Delft
87 Leeuwarden
86 Zoetermeer
82 Zwolle
80 WestlandSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
3 gemeentes met 0 besmettingen
5 gemeentes met 1 besmettingen
13 gemeentes met 2-4 besmettingen
4 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat kan niet anders inderdaad.quote:Op zaterdag 25 december 2021 15:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Tenminste zijn naam staat er niet bij maar niemand anders praat zo:)
[..]![]()
![]()
Hoe taalgebruik een handtekening kan zijn. Het jeukt me nu wel om een post te plaatsen waarin ik me zorgen maak over mondkapjesfabrikantenquote:Op zaterdag 25 december 2021 15:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]![]()
Ik schrik wel van die 2 pogingen die hij noemt, we hebben hier vaak zat geroepen dat hij hulp moest zoeken, en dat was niet zomaar blijkt.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Mooi en integer weergegeven.quote:
Kan me dat ook helemaal invoelen. Ook de gelatenheid en rust van die mensen.
Mensen die dus zelf wat anders gaan doen omdat ze hun huis nog willen behouden. Zie je in geen enkele statistiek terug dus er is niks aan de hand of ze jengelen aldus het volk.
Go hard or go home![]()
Maar waar is hij gebleven?quote:Op zaterdag 25 december 2021 15:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hij zat dagelijks op Cor maar nu al even niet gezien.Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.![]()
Dat was toch die andere knakker, die met die alwetende werkgever?quote:Op zaterdag 25 december 2021 15:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hoe taalgebruik een handtekening kan zijn. Het jeukt me nu wel om een post te plaatsen waarin ik me zorgen maak over mondkapjesfabrikanten![]()
![]()
Wel mooi dat er ook bij Eragon niks is veranderd.
Life goes on
Oh en mooie cijfers. Ofzo. Weet ik veel eigenlijk. Hebben jullie al taart op vandaag?
Feliz navidad!![]()
Goed gespotquote:Op zaterdag 25 december 2021 15:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]overduidelijk hem inderdaad.
![]()
Erno-bequote:Op zaterdag 25 december 2021 15:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat was toch die andere knakker, die met die alwetende werkgever?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
lol.quote:Op zaterdag 25 december 2021 15:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Incl de soberzo.Go hard or go home![]()
Het was een vermakelijke maar naar mijn idee geen slechte knul, al sloeg ie een ietsiepietsie door in zijn haat naar mensen de terugkeer naar het mogelijk maken van events dwarsboomden. Hopelijk blijft het verder oke met hem gaan.quote:Op zaterdag 25 december 2021 15:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik schrik wel van die 2 pogingen die hij noemt, we hebben hier vaak zat geroepen dat hij hulp moest zoeken, en dat was niet zomaar blijkt.![]()
![]()
Ja, Erno. En daarvoor hadden we nog hooibaal.quote:Op zaterdag 25 december 2021 15:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat was toch die andere knakker, die met die alwetende werkgever?![]()
Maar sommige reacties ook op YouTube...quote:Op zaterdag 25 december 2021 15:21 schreef Noek het volgende:
[..]
Mooi en integer weergegeven.
Kan me dat ook helemaal invoelen. Ook de gelatenheid en rust van die mensen.
Mensen die dus zelf wat anders gaan doen omdat ze hun huis nog willen behouden. Zie je in geen enkele statistiek terug dus er is niks aan de hand of ze jengelen aldus het volk.Tap tap tap![]()
Besmettingen lopen ook niet echt totaal uit de klauwen he?
Ziekenhuizen lopen leeg..
Wat een pussy virus, dat Omicron.
Beetje de FC Dordrecht van de virussen.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
quote:Op zaterdag 25 december 2021 15:16 schreef _serial_ het volgende:
Laatste update: 25-12-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 12629
Gemeentes met +5 besmettingen:
760 Amsterdam
410 Rotterdam
402 's-Gravenhage
350 Utrecht
178 Almere
175 Tilburg
165 Haarlem
159 Breda
158 Apeldoorn
146 Nijmegen
140 Arnhem
136 Eindhoven
134 's-Hertogenbosch
130 Leiden
126 Enschede
120 Amersfoort
119 Groningen
118 Alphen aan den Rijn
116 Haarlemmermeer
100 Maastricht
89 Delft
87 Leeuwarden
86 Zoetermeer
82 Zwolle
80 WestlandEde in de spoiler w00tSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
3 gemeentes met 0 besmettingen
5 gemeentes met 1 besmettingen
13 gemeentes met 2-4 besmettingen
4 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpTap tap tap![]()
Omicron moet hier nog een beetje warmlopen, in het VK schijnen de opnames weer omhoog te gaanquote:Op zaterdag 25 december 2021 15:30 schreef DonDruiper het volgende:
Besmettingen lopen ook niet echt totaal uit de klauwen he?
Ziekenhuizen lopen leeg..
Wat een pussy virus, dat Omicron.
Beetje de FC Dordrecht van de virussen.![]()
Ik mis de Xdquote:Op zaterdag 25 december 2021 15:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
21,3% is nog steeds achterlijk hoog wel (wel iets dalende). Vond de WHO niet dat je niet mocht versoepelen boven de 5%? Is er enige reden denkbaar waarom wij zo achterlijk veel hoger scoren dan de rest van W-Europa? Testen we minder dan peers en zo ja, waarom?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Amsterdam zat op 13 december nog met 424 positieve tests. Gisteren 847. Gemiddeld neemt het ook toe. Dat lijkt me een trend die we de komende weken ook in de rest van het land gaan zien.quote:Op zaterdag 25 december 2021 15:30 schreef DonDruiper het volgende:
Besmettingen lopen ook niet echt totaal uit de klauwen he?![]()
Erno die graag wilde dat de mondmaskerfabrikanten winst zouden blijven makenquote:Op zaterdag 25 december 2021 15:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hoe taalgebruik een handtekening kan zijn. Het jeukt me nu wel om een post te plaatsen waarin ik me zorgen maak over mondkapjesfabrikanten![]()
Ik schrik wel van die 2 pogingen die hij noemt, we hebben hier vaak zat geroepen dat hij hulp moest zoeken, en dat was niet zomaar blijkt.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Nederland hoort inderdaad bij de landen die relatief het minst aantal testen uitvoert. Alleen Duitsland doet er relatief nog minder dan wij. Zie ook ourworldindata.orgquote:Op zaterdag 25 december 2021 15:41 schreef nostra het volgende:
21,3% is nog steeds achterlijk hoog wel (wel iets dalende). Vond de WHO niet dat je niet mocht versoepelen boven de 5%? Is er enige reden denkbaar waarom wij zo achterlijk veel hoger scoren dan de rest van W-Europa? Testen we minder dan peers en zo ja, waarom?
[ afbeelding ]![]()
Werkte gewoon voor 3M waarschijnlijk, dat bleef wel een mooie steeds ja.quote:Op zaterdag 25 december 2021 15:43 schreef popje het volgende:
[..]
Erno die graag wilde dat de mondmaskerfabrikanten winst zouden blijven makenWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Weet je ook waarom? Testen ze random in sommige landen (ik meen ergens gelezen te hebben dat dat effectiever zou zijn in de bestrijding)? Vinden we het hier allemaal wel gesneden? Meer zelftests en daarbij laten? Aan bereikbaarheid of prijs kan het niet echt liggen.quote:Op zaterdag 25 december 2021 15:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nederland hoort inderdaad bij de landen die relatief het minst aantal testen uitvoert. Alleen Duitsland doet er relatief nog minder dan wij. Zie ook ourworldindata.orgWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ah mooi. Kan je toch gourmetten.quote:Op zaterdag 25 december 2021 15:45 schreef Scrummie het volgende:
Prima cijfers![]()
Tot morgen.
Overigens niet bijgedragen aan percentage positief.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Kan ook door het “test thuis” beleid komen, waarbij je niks hoeft te doen bij negatieve thuistest maar wel hertesten bij GGD als je positief thuistest.quote:Op zaterdag 25 december 2021 15:41 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Nee, geen idee. Mijn gok is dat bij ons vooral de officiële GGD-tests worden doorgegeven, terwijl men in het buitenland ook QR-codes kan genereren op basis van sneltesten bij apotheken enzo, dus wellicht lopen de totalen dan ook harder op.quote:Op zaterdag 25 december 2021 15:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Weet je ook waarom? Testen ze random in sommige landen (ik meen ergens gelezen te hebben dat dat effectiever zou zijn in de bestrijding)? Vinden we het hier allemaal wel gesneden? Meer zelftests en daarbij laten? Aan bereikbaarheid of prijs kan het niet echt liggen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Tijn op 25-12-2021 15:57:58 ]![]()
Het vele thuistesten de afgelopen weken. Daarbij, wat zegt het percentage positieve tests nu echt? De absolute aantallen zijn belangrijker.quote:Op zaterdag 25 december 2021 15:41 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]Alpha kenny one![]()
Weer, of nog steeds?quote:Op zaterdag 25 december 2021 15:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Omicron moet hier nog een beetje warmlopen, in het VK schijnen de opnames weer omhoog te gaanHet is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Dat je vermoedelijk heel veel mist.quote:Op zaterdag 25 december 2021 15:49 schreef falling_away het volgende:
Het vele thuistesten de afgelopen weken. Daarbij, wat zegt het percentage positieve tests nu echt?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Tot hoe ver moet het zakken voordat we weer open gaan?
20/12
2.411 (+88)
21/12
2.349 (-62)
22/12
2.255 (-94)
23/12
2.221 (-34)
24/12
2.126 (-95)
25/12
1.978 (-148)![]()
Ja. Ik zag het ook al voorbij komen.quote:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik denk niet dat daar harde waardes voor bestaan, maar op het dashboard van de Rijksoverheid is 200 de signaalwaarde van het aantal covidpatiënten op de IC. Er liggen er nu 534.quote:Op zaterdag 25 december 2021 16:09 schreef Nober het volgende:
Tot hoe ver moet het zakken voordat we weer open gaan?![]()
is toch de wet van de getallen dus je kan er wel vanuit gaan dat het hier ook gaat gebeurenquote:Op zaterdag 25 december 2021 16:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ik zag het ook al voorbij komen.![]()
Ja. Veel meer besmettingen leiden toch ook naar meer ziekenhuisopnamen.quote:Op zaterdag 25 december 2021 16:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
is toch de wet van de getallen dus je kan er wel vanuit gaan dat het hier ook gaat gebeuren"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
" Two-thirds of new Covid hospital patients in England only tested positive AFTER being admitted for a different illness, official data shows amid mounting evidence Omicron is milderquote:Op zaterdag 25 december 2021 16:17 schreef capricia het volgende:
Ja. Veel meer besmettingen leiden toch ook naar meer ziekenhuisopnamen.
More than half of new 'Omicron patients' are actually people being treated in hospital for a different reason
These people are in hospital for physical injuries such as broken bones, heart attacks, or even routine care
Ministers are keeping a close eye on Covid hospital admissions as they weigh up imposing more restrictions"![]()
De hamvraag is: Hoe lang liggen die nieuwe patienten in het ziekenhuis? Als Omikron veel minder ziekmakend is dat zal de uitstroom ook hoog moeten zijn de komende weken.quote:Alpha kenny one![]()
Ergens in april/mei dus :pquote:Op zaterdag 25 december 2021 16:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat daar harde waardes voor bestaan, maar op het dashboard van de Rijksoverheid is 200 de signaalwaarde van het aantal covidpatiënten op de IC. Er liggen er nu 534.![]()
Het is toch "admissions for" en niet "admissions with" wat @Tarado laat zien in zijn grafiek.quote:Op zaterdag 25 december 2021 16:20 schreef Za het volgende:
[..]
" Two-thirds of new Covid hospital patients in England only tested positive AFTER being admitted for a different illness, official data shows amid mounting evidence Omicron is milder
More than half of new 'Omicron patients' are actually people being treated in hospital for a different reason
These people are in hospital for physical injuries such as broken bones, heart attacks, or even routine care
Ministers are keeping a close eye on Covid hospital admissions as they weigh up imposing more restrictions"When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Het zijn incidental findings, wees blij.quote:Op zaterdag 25 december 2021 16:22 schreef nostra het volgende:
Het is toch "admissions for" en niet "admissions with" wat @:Tarado laat zien in zijn grafiek.
Je weet best dat met die grafiek iets anders wordt geprobeert te suggereren.quote:Op zaterdag 25 december 2021 15:36 schreef Tarado het volgende:
Omicron moet hier nog een beetje warmlopen, in het VK schijnen de opnames weer omhoog te gaan![]()
Maar als het milder is, dan wat dagopnames en veel minder mensen aan de beademing omdat deze variant meer in de bovenste luchtwegen zit.quote:Op zaterdag 25 december 2021 16:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Veel meer besmettingen leiden toch ook naar meer ziekenhuisopnamen.
Dan zijn al die ziekenhuisopnames beter te managen.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Voor willekeurige covidtesten bij mensen die met een gebroken been in het ziekenhuis komen hoeven we in Nederland in elk geval niet bang te zijn![]()
![]()
zou je denken maar dat is ook meteen het gevaar als ze zeggen dat het milder is, is dat in de zin van dat er minder mensen zwaar ziek van worden of in de zin dat het voor iedereen milder is?quote:Op zaterdag 25 december 2021 16:22 schreef falling_away het volgende:
[..]
De hamvraag is: Hoe lang liggen die nieuwe patienten in het ziekenhuis? Als Omikron veel minder ziekmakend is dat zal de uitstroom ook hoog moeten zijn de komende weken.![]()
wel veel ski ongelukken in Londen dit weekendquote:Op zaterdag 25 december 2021 16:27 schreef Tijn het volgende:
Voor willekeurige covidtesten bij mensen die met een gebroken been in het ziekenhuis komen hoeven we in Nederland in elk geval niet bang te zijn![]()
Ja, ik bedoel meer dat ze in Nederland niet zo happig zijn op het zomaar bij willekeurige patiënten afnemen van een covidtest.quote:Op zaterdag 25 december 2021 16:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
wel veel ski ongelukken in Londen dit weekend![]()
200 voordat er weer iets versoepeld mag worden?quote:Op zaterdag 25 december 2021 16:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat daar harde waardes voor bestaan, maar op het dashboard van de Rijksoverheid is 200 de signaalwaarde van het aantal covidpatiënten op de IC. Er liggen er nu 534.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
maar dan nog, als je een been breekt en je hebt daarbij milde covid verschijnselen dan houden ze je niet in het ziekenhuis en zeker niet op de ICquote:Op zaterdag 25 december 2021 16:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel meer dat ze in Nederland niet zo happig zijn op het zomaar bij willekeurige patiënten afnemen van een covidtest.![]()
Nee, zo hard worden die waardes dus niet geïnterpreteerd. Veel hangt van het OMT-advies af. En hoe de pet van het kabinet erbij hangt.quote:Op zaterdag 25 december 2021 16:31 schreef popje het volgende:
[..]
200 voordat er weer iets versoepeld mag worden?![]()
zonder omicron hadden we waarschijnlijk geen lockdown gehad dus het is vooral om een zorgbuffer te maken denk ikquote:Op zaterdag 25 december 2021 16:31 schreef popje het volgende:
[..]
200 voordat er weer iets versoepeld mag worden?![]()
Ik denk dat die signaalwaarde van 200 ook relevanter is wanneer de trend opwaarts is. Het is een teken dat de reguliere zorg onder druk dreigt te komen.quote:Op zaterdag 25 december 2021 16:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
zonder omicron hadden we waarschijnlijk geen lockdown gehad dus het is vooral om een zorgbuffer te maken denk ik
Hoewel ze er dit jaar keihard doorheen zijn geknald zonder iets te doen, dus ja![]()
![]()
Voor de GRIEP TSUNAMIE die aanstaande was volgens kenners aangegeven door alle media.quote:Op zaterdag 25 december 2021 16:34 schreef Tarado het volgende:
zonder omicron hadden we waarschijnlijk geen lockdown gehad dus het is vooral om een zorgbuffer te maken denk ik
Echter, het is heden nog lager dan vorig jaar:![]()
![]()
Nee bij 200 of minder geen restricties, oude normaal dus.quote:Op zaterdag 25 december 2021 16:31 schreef popje het volgende:
[..]
200 voordat er weer iets versoepeld mag worden?Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.![]()
als ze nu slim zijn houden ze deze maatregelen tot 14 januari.....incl de scholen dicht.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Logisch, door de enorme toename van Covid is griep weer weggedrukt.quote:Op zaterdag 25 december 2021 17:27 schreef Za het volgende:
[..]
Voor de GRIEP TSUNAMIE die aanstaande was volgens kenners aangegeven door alle media.
Echter, het is heden nog lager dan vorig jaar:
[ afbeelding ]zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Volgens de experts gingen die hand in hand.quote:Op zaterdag 25 december 2021 17:43 schreef Wantie het volgende:
Logisch, door de enorme toename van Covid is griep weer weggedrukt.![]()
![]()
Erno-be ging altijd prat op het schrijven van namen van steden in de taal van het land waar de stad ligt.quote:Op zaterdag 25 december 2021 15:24 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja die! Die met de Zug nach Berlijn Berlin wil.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Waarom?quote:Op zaterdag 25 december 2021 17:42 schreef Predator40 het volgende:
als ze nu slim zijn houden ze deze maatregelen tot 14 januari.....incl de scholen dicht.You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!![]()
Ja snap niet hoe ze daar bijkomen.quote:Op zaterdag 25 december 2021 17:48 schreef Za het volgende:
[..]
Volgens de experts gingen die hand in hand.
[ afbeelding ]
Als Covid was uitgedoofd, zoals ze begin najaar dachten, had dat gekund.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Waarom niet alles opengooien, en de milde variant zsm dominant laten worden en door het land laten razen.quote:Op zaterdag 25 december 2021 17:42 schreef Predator40 het volgende:
als ze nu slim zijn houden ze deze maatregelen tot 14 januari.....incl de scholen dicht.![]()
Precies, gewoon na jaarwisseling de boel weer open gooien.quote:Op zaterdag 25 december 2021 17:52 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom niet alles opengooien, en de milde variant zsm dominant laten worden en door het land laten razen.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Munchen. Munchen is de tweede stad van Duitsland en tevens de hoofdstad van deelstaat Beieren.quote:Op zaterdag 25 december 2021 17:48 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Erno-be ging altijd prat op het schrijven van namen van steden in de taal van het land waar de stad ligt.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Als het aan jou ligt wel ja, ouwe beerquote:Op zaterdag 25 december 2021 17:42 schreef Predator40 het volgende:
als ze nu slim zijn houden ze deze maatregelen tot 14 januari.....incl de scholen dicht.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Op zaterdag 25 december 2021 18:03 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Munchen. Munchen is de tweede stad van Duitsland en tevens de hoofdstad van deelstaat Beieren Freistaat Bayern.
Iedere zerocovid-gek zijn eigen gebrek.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Waarschijnlijk nog wat vakanties in te halen eerst.quote:Op zaterdag 25 december 2021 18:08 schreef byah het volgende:
Gaan ze de planbare zorg alweer opgeschalen?Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
ingehaald door de actualiteitquote:Op zaterdag 25 december 2021 17:48 schreef Za het volgende:
[..]
Volgens de experts gingen die hand in hand.
[ afbeelding ]![]()
Die Limbo die in het ziekenhuis lag "voor een zoutoplossing" en zeker niet voor Corona, die heeft een neef lijkt het.
https://www.ad.nl/vechtsp(...)-aan-covid~a6cec88c/
Gelukkig is hij nu niet echt dood, aangezien Corona ook niet echt is.![]()
https://www.ad.nl/buitenl(...)g-sterfte~ad377ce1e/
Ook wel interessant, onze steriele levensstijl zou de oorzaak kunnen zijn waarom wij vatbaarder zijn voor Covid dan inwoners van Afrika, naast welvaartsziekten als onderliggende aandoening.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
quote:Voor het eerst meer dan 100.000 besmettingen in Frankrijk
In Frankrijk zijn voor het eerst meer dan 100.000 coronabesmettingen in een etmaal geregistreerd. Vandaag rapporteerde de gezondheidsautoriteiten om precies te zijn 104.611 positieve tests.
Het land registreerde de afgelopen dagen ook al een recordaantal besmettingen. Vrijdag ging het om bijna 94.000 nieuwe gevallen. Donderdag waren het er bijna 92.000. Dat Frankrijk deze maand nog de mijlpaal van 100.000 zou bereiken, daar hield volksgezondheidsminister Olivier Veran al rekening mee.
Maandag staat een overleg gepland tussen president Emmanuel Macron en de belangrijkste leden van de regering om over nieuwe coronamaatregelen te praten.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)cornacrisis-pandemieSteun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Eentje voor de Herman Cain Award...quote:Op zaterdag 25 december 2021 19:57 schreef Qarrad het volgende:
Die Limbo die in het ziekenhuis lag "voor een zoutoplossing" en zeker niet voor Corona, die heeft een neef lijkt het.
https://www.ad.nl/vechtsp(...)-aan-covid~a6cec88c/
Gelukkig is hij nu niet echt dood, aangezien Corona ook niet echt is.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Duurt niet lang meer voordat vrijwel heel Europa weer in een lockdown zit. Nog even de feestdagen doorkomen en dan gaan er veel landen op slot tot april/mei verwacht ik.quote:![]()
Zou me serieus niets verbazen. Al dat gekloot met handen wassen, mondkapjes en zeeppompjes…quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:12 schreef Wantie het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)g-sterfte~ad377ce1e/
Ook wel interessant, onze steriele levensstijl zou de oorzaak kunnen zijn waarom wij vatbaarder zijn voor Covid dan inwoners van Afrika, naast welvaartsziekten als onderliggende aandoening.![]()
Daar zit het hem niet in. Dit soort dingen is al langer bekend.quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zou me serieus niets verbazen. Al dat gekloot met handen wassen, mondkapjes en zeeppompjes…
Het is voor een kind gezonder om op een boerderij te wonen dan in een stad. Juist omdat het dan gaat spelen.
Dingen als astma en allergieën zijn daar ook al mee in verband gebracht.stupidity has become as common as common sense was before![]()
Nou, veel breder dan dat .quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zou me serieus niets verbazen. Al dat gekloot met handen wassen, mondkapjes en zeeppompjes…
In de zin dat je in Afrika in arme gebieden van huis uit een goed immuunsysteem niet hebben om überhaupt te overleven.
Rijke Afrikanen blijken veel vatbaarder voor Covid dan arme.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Gelijk heb je, vooral snel weer open doen.quote:
Dat er signalen zijn dat er nu meer kinderen in ziekenhuizen terecht komen door corona zal niet uitmaken natuurlijk.stupidity has become as common as common sense was before![]()
Neem eens lekker een proseccootje, ouwe mopperkont.quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Duurt niet lang meer voordat vrijwel heel Europa weer in een lockdown zit. Nog even de feestdagen doorkomen en dan gaan er veel landen op slot tot april/mei verwacht ik.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Van 2 naar 3 kinderen ?quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:35 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Gelijk heb je, vooral snel weer open doen.
Dat er signalen zijn dat er nu meer kinderen in ziekenhuizen terecht komen door corona zal niet uitmaken natuurlijk.![]()
In het Algemeen Ziekenhuis Damiaan in het Belgische Oostende zijn de afgelopen week 10 kinderen opgenomen die besmet waren met het coronavirus. De meesten hebben het ziekenhuis weer verlaten. ,,Toch hebben we dit nog niet eerder meegemaakt tijdens deze crisis", zegt woordvoerder Kevin Mollet.quote:
https://www.ad.nl/binnenl(...)e-mijlpaal~a6c07a4a/
En uit Zuid-Afrika kwamen dit soort signalen ook al. Geen idee in hoeverre het ook echt een probleem is.stupidity has become as common as common sense was before![]()
Met of vanwege?quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:41 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
In het Algemeen Ziekenhuis Damiaan in het Belgische Oostende zijn de afgelopen week 10 kinderen opgenomen die besmet waren met het coronavirus. De meesten hebben het ziekenhuis weer verlaten. ,,Toch hebben we dit nog niet eerder meegemaakt tijdens deze crisis", zegt woordvoerder Kevin Mollet.
https://www.ad.nl/binnenl(...)e-mijlpaal~a6c07a4a/
En uit Zuid-Afrika kwamen dit soort signalen ook al. Geen idee in hoeverre het ook echt een probleem is.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ik ben die matige informatievoorziening ook wel zat eigenlijk. Gooi alle data open voor iedereen, zolang dat binnen de wettelijke kaders kan. En de gevoelige data ook aan wetenschappers, geannomiseerd, gogoquote:"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Forum Opties Forumhop: Hop naar: