Ja. Ik zag het ook al voorbij komen.quote:
Ik denk niet dat daar harde waardes voor bestaan, maar op het dashboard van de Rijksoverheid is 200 de signaalwaarde van het aantal covidpatiënten op de IC. Er liggen er nu 534.quote:Op zaterdag 25 december 2021 16:09 schreef Nober het volgende:
Tot hoe ver moet het zakken voordat we weer open gaan?
is toch de wet van de getallen dus je kan er wel vanuit gaan dat het hier ook gaat gebeurenquote:Op zaterdag 25 december 2021 16:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ik zag het ook al voorbij komen.
Ja. Veel meer besmettingen leiden toch ook naar meer ziekenhuisopnamen.quote:Op zaterdag 25 december 2021 16:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
is toch de wet van de getallen dus je kan er wel vanuit gaan dat het hier ook gaat gebeuren
" Two-thirds of new Covid hospital patients in England only tested positive AFTER being admitted for a different illness, official data shows amid mounting evidence Omicron is milderquote:Op zaterdag 25 december 2021 16:17 schreef capricia het volgende:
Ja. Veel meer besmettingen leiden toch ook naar meer ziekenhuisopnamen.
De hamvraag is: Hoe lang liggen die nieuwe patienten in het ziekenhuis? Als Omikron veel minder ziekmakend is dat zal de uitstroom ook hoog moeten zijn de komende weken.quote:
Ergens in april/mei dus :pquote:Op zaterdag 25 december 2021 16:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat daar harde waardes voor bestaan, maar op het dashboard van de Rijksoverheid is 200 de signaalwaarde van het aantal covidpatiënten op de IC. Er liggen er nu 534.
Het is toch "admissions for" en niet "admissions with" wat @Tarado laat zien in zijn grafiek.quote:Op zaterdag 25 december 2021 16:20 schreef Za het volgende:
[..]
" Two-thirds of new Covid hospital patients in England only tested positive AFTER being admitted for a different illness, official data shows amid mounting evidence Omicron is milder
More than half of new 'Omicron patients' are actually people being treated in hospital for a different reason
These people are in hospital for physical injuries such as broken bones, heart attacks, or even routine care
Ministers are keeping a close eye on Covid hospital admissions as they weigh up imposing more restrictions"
Het zijn incidental findings, wees blij.quote:Op zaterdag 25 december 2021 16:22 schreef nostra het volgende:
Het is toch "admissions for" en niet "admissions with" wat @:Tarado laat zien in zijn grafiek.
quote:Op zaterdag 25 december 2021 15:36 schreef Tarado het volgende:
Omicron moet hier nog een beetje warmlopen, in het VK schijnen de opnames weer omhoog te gaan
Maar als het milder is, dan wat dagopnames en veel minder mensen aan de beademing omdat deze variant meer in de bovenste luchtwegen zit.quote:Op zaterdag 25 december 2021 16:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Veel meer besmettingen leiden toch ook naar meer ziekenhuisopnamen.
zou je denken maar dat is ook meteen het gevaar als ze zeggen dat het milder is, is dat in de zin van dat er minder mensen zwaar ziek van worden of in de zin dat het voor iedereen milder is?quote:Op zaterdag 25 december 2021 16:22 schreef falling_away het volgende:
[..]
De hamvraag is: Hoe lang liggen die nieuwe patienten in het ziekenhuis? Als Omikron veel minder ziekmakend is dat zal de uitstroom ook hoog moeten zijn de komende weken.
wel veel ski ongelukken in Londen dit weekendquote:Op zaterdag 25 december 2021 16:27 schreef Tijn het volgende:
Voor willekeurige covidtesten bij mensen die met een gebroken been in het ziekenhuis komen hoeven we in Nederland in elk geval niet bang te zijn
Ja, ik bedoel meer dat ze in Nederland niet zo happig zijn op het zomaar bij willekeurige patiënten afnemen van een covidtest.quote:Op zaterdag 25 december 2021 16:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
wel veel ski ongelukken in Londen dit weekend
200 voordat er weer iets versoepeld mag worden?quote:Op zaterdag 25 december 2021 16:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat daar harde waardes voor bestaan, maar op het dashboard van de Rijksoverheid is 200 de signaalwaarde van het aantal covidpatiënten op de IC. Er liggen er nu 534.
maar dan nog, als je een been breekt en je hebt daarbij milde covid verschijnselen dan houden ze je niet in het ziekenhuis en zeker niet op de ICquote:Op zaterdag 25 december 2021 16:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel meer dat ze in Nederland niet zo happig zijn op het zomaar bij willekeurige patiënten afnemen van een covidtest.
Nee, zo hard worden die waardes dus niet geïnterpreteerd. Veel hangt van het OMT-advies af. En hoe de pet van het kabinet erbij hangt.quote:Op zaterdag 25 december 2021 16:31 schreef popje het volgende:
[..]
200 voordat er weer iets versoepeld mag worden?
zonder omicron hadden we waarschijnlijk geen lockdown gehad dus het is vooral om een zorgbuffer te maken denk ikquote:Op zaterdag 25 december 2021 16:31 schreef popje het volgende:
[..]
Ik denk dat die signaalwaarde van 200 ook relevanter is wanneer de trend opwaarts is. Het is een teken dat de reguliere zorg onder druk dreigt te komen.quote:Op zaterdag 25 december 2021 16:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
zonder omicron hadden we waarschijnlijk geen lockdown gehad dus het is vooral om een zorgbuffer te maken denk ik
Voor de GRIEP TSUNAMIE die aanstaande was volgens kenners aangegeven door alle media.quote:Op zaterdag 25 december 2021 16:34 schreef Tarado het volgende:
zonder omicron hadden we waarschijnlijk geen lockdown gehad dus het is vooral om een zorgbuffer te maken denk ik
Nee bij 200 of minder geen restricties, oude normaal dus.quote:Op zaterdag 25 december 2021 16:31 schreef popje het volgende:
[..]
Logisch, door de enorme toename van Covid is griep weer weggedrukt.quote:Op zaterdag 25 december 2021 17:27 schreef Za het volgende:
[..]
Voor de GRIEP TSUNAMIE die aanstaande was volgens kenners aangegeven door alle media.
Echter, het is heden nog lager dan vorig jaar:
[ afbeelding ]
Volgens de experts gingen die hand in hand.quote:Op zaterdag 25 december 2021 17:43 schreef Wantie het volgende:
Logisch, door de enorme toename van Covid is griep weer weggedrukt.
Erno-be ging altijd prat op het schrijven van namen van steden in de taal van het land waar de stad ligt.quote:Op zaterdag 25 december 2021 15:24 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja die! Die met de Zug nach Berlijn Berlin wil.
Waarom?quote:Op zaterdag 25 december 2021 17:42 schreef Predator40 het volgende:
als ze nu slim zijn houden ze deze maatregelen tot 14 januari.....incl de scholen dicht.
Ja snap niet hoe ze daar bijkomen.quote:Op zaterdag 25 december 2021 17:48 schreef Za het volgende:
[..]
Volgens de experts gingen die hand in hand.
[ afbeelding ]
Waarom niet alles opengooien, en de milde variant zsm dominant laten worden en door het land laten razen.quote:Op zaterdag 25 december 2021 17:42 schreef Predator40 het volgende:
als ze nu slim zijn houden ze deze maatregelen tot 14 januari.....incl de scholen dicht.
Precies, gewoon na jaarwisseling de boel weer open gooien.quote:Op zaterdag 25 december 2021 17:52 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom niet alles opengooien, en de milde variant zsm dominant laten worden en door het land laten razen.
Munchen. Munchen is de tweede stad van Duitsland en tevens de hoofdstad van deelstaat Beieren.quote:Op zaterdag 25 december 2021 17:48 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Erno-be ging altijd prat op het schrijven van namen van steden in de taal van het land waar de stad ligt.
Als het aan jou ligt wel ja, ouwe beerquote:Op zaterdag 25 december 2021 17:42 schreef Predator40 het volgende:
quote:Op zaterdag 25 december 2021 18:03 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Munchen. Munchen is de tweede stad van Duitsland en tevens de hoofdstad van deelstaat Beieren Freistaat Bayern.
Waarschijnlijk nog wat vakanties in te halen eerst.quote:Op zaterdag 25 december 2021 18:08 schreef byah het volgende:
Gaan ze de planbare zorg alweer opgeschalen?
ingehaald door de actualiteitquote:Op zaterdag 25 december 2021 17:48 schreef Za het volgende:
[..]
Volgens de experts gingen die hand in hand.
[ afbeelding ]
quote:Voor het eerst meer dan 100.000 besmettingen in Frankrijk
In Frankrijk zijn voor het eerst meer dan 100.000 coronabesmettingen in een etmaal geregistreerd. Vandaag rapporteerde de gezondheidsautoriteiten om precies te zijn 104.611 positieve tests.
Het land registreerde de afgelopen dagen ook al een recordaantal besmettingen. Vrijdag ging het om bijna 94.000 nieuwe gevallen. Donderdag waren het er bijna 92.000. Dat Frankrijk deze maand nog de mijlpaal van 100.000 zou bereiken, daar hield volksgezondheidsminister Olivier Veran al rekening mee.
Maandag staat een overleg gepland tussen president Emmanuel Macron en de belangrijkste leden van de regering om over nieuwe coronamaatregelen te praten.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)cornacrisis-pandemie
Eentje voor de Herman Cain Award...quote:Op zaterdag 25 december 2021 19:57 schreef Qarrad het volgende:
Die Limbo die in het ziekenhuis lag "voor een zoutoplossing" en zeker niet voor Corona, die heeft een neef lijkt het.
https://www.ad.nl/vechtsp(...)-aan-covid~a6cec88c/
Gelukkig is hij nu niet echt dood, aangezien Corona ook niet echt is.
Duurt niet lang meer voordat vrijwel heel Europa weer in een lockdown zit. Nog even de feestdagen doorkomen en dan gaan er veel landen op slot tot april/mei verwacht ik.quote:
Zou me serieus niets verbazen. Al dat gekloot met handen wassen, mondkapjes en zeeppompjes…quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:12 schreef Wantie het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)g-sterfte~ad377ce1e/
Ook wel interessant, onze steriele levensstijl zou de oorzaak kunnen zijn waarom wij vatbaarder zijn voor Covid dan inwoners van Afrika, naast welvaartsziekten als onderliggende aandoening.
Daar zit het hem niet in. Dit soort dingen is al langer bekend.quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zou me serieus niets verbazen. Al dat gekloot met handen wassen, mondkapjes en zeeppompjes…
Nou, veel breder dan dat .quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zou me serieus niets verbazen. Al dat gekloot met handen wassen, mondkapjes en zeeppompjes…
Gelijk heb je, vooral snel weer open doen.quote:
Neem eens lekker een proseccootje, ouwe mopperkont.quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Duurt niet lang meer voordat vrijwel heel Europa weer in een lockdown zit. Nog even de feestdagen doorkomen en dan gaan er veel landen op slot tot april/mei verwacht ik.
Van 2 naar 3 kinderen ?quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:35 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Gelijk heb je, vooral snel weer open doen.
Dat er signalen zijn dat er nu meer kinderen in ziekenhuizen terecht komen door corona zal niet uitmaken natuurlijk.
In het Algemeen Ziekenhuis Damiaan in het Belgische Oostende zijn de afgelopen week 10 kinderen opgenomen die besmet waren met het coronavirus. De meesten hebben het ziekenhuis weer verlaten. ,,Toch hebben we dit nog niet eerder meegemaakt tijdens deze crisis", zegt woordvoerder Kevin Mollet.quote:
Met of vanwege?quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:41 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
In het Algemeen Ziekenhuis Damiaan in het Belgische Oostende zijn de afgelopen week 10 kinderen opgenomen die besmet waren met het coronavirus. De meesten hebben het ziekenhuis weer verlaten. ,,Toch hebben we dit nog niet eerder meegemaakt tijdens deze crisis", zegt woordvoerder Kevin Mollet.
https://www.ad.nl/binnenl(...)e-mijlpaal~a6c07a4a/
En uit Zuid-Afrika kwamen dit soort signalen ook al. Geen idee in hoeverre het ook echt een probleem is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |