Lekker, man.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:43 schreef W_Wolf het volgende:
Tot nu toe ben ik wat minder te spreken over de liedjes dan gisteren. Deze van Swans is ook weer een zware zit.
Klonk niet verkeerd, maar dacht ook wel ff mand na een minuut of 5quote:Op donderdag 23 december 2021 10:43 schreef W_Wolf het volgende:
Tot nu toe ben ik wat minder te spreken over de liedjes dan gisteren. Deze van Swans is ook weer een zware zit.
In m'n dromen staan Oblivion, Genesis en Realiti daar genoteerd ja, maar dat blijft bij dromen..quote:Op donderdag 23 december 2021 10:55 schreef EP3 het volgende:
Misschien is ze 'gepromoveerd' naar de top2000.
Die kleine stempopulatie blijft ook altijd een dingetje he. 5.000/6.000 stemmers voor 2.000 nummers is niet echt een hele fijne verhouding. Als het even tegen zit omdat jouw club niet oplet ben je je plekje kwijt. En dan volgende keer ben je gewoon weer terug bij de bovenste 500.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:53 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Zat net even te kijken in de lijst en zag helaas dat Grimesgodin uit de Snob is gevallen. Gevalletje bad exposure na break up met Elon Musk? Wel jammer, hoort er echt wel paar keer in te staan..
Ja dat is wel zo. Enorme verschuivingen elk jaar in deze lijst. En heb zelf ook 'verzaakt' door niet op Grimes te stemmen..quote:Op donderdag 23 december 2021 10:59 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Die kleine stempopulatie blijft ook altijd een dingetje he. 5.000/6.000 stemmers voor 2.000 nummers is niet echt een hele fijne verhouding. Als het even tegen zit omdat jouw club niet oplet ben je je plekje kwijt. En dan volgende keer ben je gewoon weer terug bij de bovenste 500.
De beste van Floyd in deze lijst komt in de podcast....quote:Op donderdag 23 december 2021 10:11 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Snoblijst heeft de beste Floyds! Gisteren Have A Cigar en nu deze Mother
Klopt. Dat is het leuke van deze lijst. Ook leuk vind ik dat je je vrije keuzes van vorig jaar gewoon tegenkomt in de voorkeuzelijst van dit jaar.quote:Op donderdag 23 december 2021 11:07 schreef EP3 het volgende:
Die enorme verschuivingen vanwege kleine populatie stemmers maken deze lijst nu juist n stuk interessanter dan de top2000.
Snob moet ook wel snob blijven, natuurlijk.
Ik zou er wel voor willen pleiten 'm een week naar voren te halen. Dus klaar als de Top 2000 begint. Want anders mis je een heel deel luisteraars vermoed ik.quote:Op donderdag 23 december 2021 11:09 schreef cafca het volgende:
[..]
Klopt. Dat is het leuke van deze lijst. Ook leuk vind ik dat je je vrije keuzes van vorig jaar gewoon tegenkomt in de voorkeuzelijst van dit jaar.
Tja, het is natuurlijk ontstaan als een tegenhanger van de top 2000, voor mensen die uit snobisme niet naar de top 2000 luisterenquote:Op donderdag 23 december 2021 11:10 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik zou er wel voor willen pleiten 'm een week naar voren te halen. Dus klaar als de Top 2000 begint. Want anders mis je een heel deel luisteraars vermoed ik.
Je weet het nooit, want er springen wel vaker nummers over naar de Top die best wel laag staan in de Snob. Maar inderdaad, zolang Boudewijn nog leeft en in (relatief) goede gezondheid is is de kans klein. Ach ja, dan maar hier genieten van het nummer.quote:Op donderdag 23 december 2021 11:02 schreef Scorpion_17 het volgende:
Als ik zie hoe laag Eva van Boudewijn de Groot tegenworodig in deze lijst staat, geef ik illusie op dat die nog ooit in de top 2000 komt.
Dat is zo, maar goed tis niet dat mensen die van muziek uit de Snob houden per definitie niet van top 2000 muziek houden. Ik denk dat frequente luisteraars hier als Gale en Tussle ook naar de top 2000 overstappen en jij evenzeer wellicht?quote:Op donderdag 23 december 2021 11:12 schreef cafca het volgende:
[..]
Tja, het is natuurlijk ontstaan als een tegenhanger van de top 2000, voor mensen die uit snobisme niet naar de top 2000 luisteren
Zeker, maar ik ben ook geen typische snob. Ik heb gewoon een hele brede muzieksmaakquote:Op donderdag 23 december 2021 11:14 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Dat is zo, maar goed tis niet dat mensen die van muziek uit de Snob houden per definitie niet van top 2000 muziek houden. Ik denk dat frequente luisteraars hier als Gale en Tussle ook naar de top 2000 overstappen en jij evenzeer wellicht?
Bij de top 2000 vind ik het leuk om wat meer te shitposten, dus ik ben daar ook meestal wel te vinden.quote:Op donderdag 23 december 2021 11:14 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Dat is zo, maar goed tis niet dat mensen die van muziek uit de Snob houden per definitie niet van top 2000 muziek houden. Ik denk dat frequente luisteraars hier als Gale en Tussle ook naar de top 2000 overstappen en jij evenzeer wellicht?
Dit is het bij mij ook. Ik vind alles leuk. Of ik vind niets leuk. Dat is afhankelijk van je levensinsteek.quote:Op donderdag 23 december 2021 11:16 schreef cafca het volgende:
[..]
Zeker, maar ik ben ook geen typische snob. Ik heb gewoon een hele brede muzieksmaak
Ja, zekerquote:Op donderdag 23 december 2021 11:18 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Bij de top 2000 vind ik het leuk om wat meer te shitposten, dus ik ben daar ook meestal wel te vinden.
Zou idd niet verkeerd zijn om de snob wat naar voren te halen
Wie mis je? Wil je Kensington terug in de lijst?quote:Op donderdag 23 december 2021 11:19 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Weet niet of er trouwens interesse is om volgend jaar met stemmen enigszins te coordineren?
Ik mis een van de meest geniale bands in deze lijst, zou het tof vinden als die er volgend jaar in staan, en kan me voorstellen dat anderen met hetzelfde zitten
Ga wel overstappen naar de Top 2000 vanaf kerst ja, maar dat gaat niet van harte als ik al dat moois zie dat in deze lijst nog volgt.quote:Op donderdag 23 december 2021 11:14 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ja, da's wel echt mijn favoriete bandquote:Op donderdag 23 december 2021 11:22 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Wie mis je? Wil je Kensington terug in de lijst?
Hmmh vrees dat ik daar de handen niet voor op elkaar krijgquote:Op donderdag 23 december 2021 11:24 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Ja, da's wel echt mijn favoriete band
Nee ik mis de aanwezigheid van Cardiacs nogal in deze lijst, vind het oprecht een van de meest briljante bands ooit
Ik denk dat ik wel voor de wat meer normale nummers zou gaan van hun, niet zozeer de extreem gekke nummers als RES en Tarred and Featheredquote:Op donderdag 23 december 2021 11:29 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Hmmh vrees dat ik daar de handen niet voor op elkaar krijg
Toen het net uit was vond ik dit een beetje een saai/gezapig Dylan nummer. Maar met de jaren ben ik het steeds meer gaan waarderen. Zal wel het ouder worden zijn want het raakt me steeds meer.quote:Op donderdag 23 december 2021 11:32 schreef Scorpion_17 het volgende:
Not Dark Yet, but it's getting there vat wel een beetje de gemoedstoestand van dit jaar samen.
Ja Time Out of Mind is een onderschat album imoquote:Op donderdag 23 december 2021 11:34 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Toen het net uit was vond ik dit een beetje een saai/gezapig Dylan nummer. Maar met de jaren ben ik het steeds meer gaan waarderen. Zal wel het ouder worden zijn want het raakt me steeds meer.Vind het nu dus ook een hoogtepuntje in zijn oeuvre en dus terecht in de Snob 2000.
(En dan staan er op dat album Time Out Of Mind ook nog nummers als Love Sick en Cold Irons Bound)
Kwam in de Atak in Enschede waar ik toen wel eens te vinden was idd ook regelmatig voorbij volgens mijquote:Op donderdag 23 december 2021 11:43 schreef BillDauterive het volgende:
Omen doet mij dan weer denken aan uitgaan en daar op de dansvloer op dansen
Las in de chat dat het de band was van iemand die meechatte, dus die zal wel lekker gelobby'd hebbenquote:Op donderdag 23 december 2021 11:51 schreef DarkSonic2 het volgende:
Nu nummer 1180, het nummer heeft 11 weergaven op YouTube en de live-versie 57.
Krijg meteen zin om de Live in Paris 1979 dvd op te zetten:)quote:Op donderdag 23 december 2021 12:21 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Het geluid van Supertramp is ook wel echt super herkenbaar he?
Ik hoorde het eerste akkoord, had meteen door dat zij het waren
Wel met vermoedelijk flinke teringherrie tussendoorquote:Op donderdag 23 december 2021 12:28 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Komend halfuur Last Shadow Puppets, Maccabees, Pixies, Led Zep en Smiths mensen
Deze is echt geweldig ja. Scoorde ook dik top 100 in de Verrukkelijke 500 hequote:Op donderdag 23 december 2021 12:29 schreef Scorpion_17 het volgende:
LSP is sowieso genot en deze van Maccabees groeit ook wel bij mij
Dat vind ik dan weer ietwat overdreven maar ik weet ook wie de motor daarachter is haha. Die heeft nogal wat invloed.quote:Op donderdag 23 december 2021 12:31 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Deze is echt geweldig ja. Scoorde ook dik top 100 in de Verrukkelijke 500 he
Ja jammer, is een prachtnummer. Had ook mijn stem (geloof ik...).quote:Op donderdag 23 december 2021 12:12 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Overigens jammer dat Talk Talk dit uur naar de podcast is verhuisd
Die heeft niet de status van Rockafeller Skank ja. Wel minstens zo goedquote:Op donderdag 23 december 2021 13:02 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Dit is wel echt weer zo'n ah-ja'tje van Fatboy Slim, heb het idee dat dit destijds best wel wat gedraaid werd maar toch langzaamaan vergeten is.
Er is niet zo lang geleden (eind 19/begin 20?) ook een remix geweest die het best goed gedaan heeft. Dat heeft de aandacht wel een klein beetje ververst. Misschien dat hij daarom ook ineens weer in zo'n lijst opduikt.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:02 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Dit is wel echt weer zo'n ah-ja'tje van Fatboy Slim, heb het idee dat dit destijds best wel wat gedraaid werd maar toch langzaamaan vergeten is.
Ach, ik heb een best of... van ze en dat vind ik voldoende. Trek die Morrissey meestal niet. (Heb een keer een concert van hem bijgewoond (2007?) en vind dat nog steeds een van mijn slechtste concerten ooit)quote:Op donderdag 23 december 2021 14:11 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
The Smiths, ook zo'n band waar ik eigenlijk toch eens wat meer van moet checken
Nu is 4Heroquote:Op donderdag 23 december 2021 14:24 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Zal dan eerst maar eens de best-of checken, kijken of ik het dan nog wat vind
Dit huidige nummer is ook weer zo'n oh ja moment, is dit Foals of 4Hero?
Ik zou dan eerst gaan voor het album The Queen Is Dead gevolgd door Strangeways, Here We Come. Die 2 albums steken er wmb echt bovenuitquote:Op donderdag 23 december 2021 14:11 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
The Smiths, ook zo'n band waar ik eigenlijk toch eens wat meer van moet checken
Ook een kleine boost van de remix lijkt me. Maar die zou eigenlijk op eigen kracht al heel ver moeten komen. Ik vind dit eigenlijk veel te weinig.quote:
Ja, Prince zodadelijk wordt geweldig. Daar stel ik graag mijn pauze even voor uit.quote:Op donderdag 23 december 2021 15:05 schreef BillDauterive het volgende:
London Grammar zou ik twee keer zien op Lowlands en twee keer hebben ze op het laatste moment afgezegd. De muziek is leuk, maar ik hoef er niet meer naar te luisteren.
Hierna wordt het weer beter
Party like it's 1999.quote:Op donderdag 23 december 2021 15:08 schreef cafca het volgende:
1137 RE Prince & The New Power Generation Joy In Repetition (2002 Live Version) 1990
De 2002 Live Versie komt uit 1990?
Ik wil ze heeel graag nog es live zien. Ben heel benieuwdquote:Op donderdag 23 december 2021 15:05 schreef BillDauterive het volgende:
London Grammar zou ik twee keer zien op Lowlands en twee keer hebben ze op het laatste moment afgezegd. De muziek is leuk, maar ik hoef er niet meer naar te luisteren.
Hierna wordt het weer beter
Zeker een stuk beter te pruimen dan het eeuwigdurende The Decline.quote:Op donderdag 23 december 2021 16:02 schreef BillDauterive het volgende:
De beste van NOFX in deze lijst
Als dat de beste was kan ik heel hun oeuvre meteen overslaanquote:Op donderdag 23 december 2021 16:02 schreef BillDauterive het volgende:
De beste van NOFX in deze lijst
Vind ook veel van hun echt grote hits niet heel geweldig, maar ze hebben genoeg nummers ertussen zitten die minder grote hits zijn geweest die wel echt goed zijnquote:Op donderdag 23 december 2021 16:15 schreef EP3 het volgende:
Ben geen enorme Queen fan, maar vind dit ms wel hun lekkerste.
Maar ook dat er wel veel 'verkiesbaar' stond. Waren zo'n 50 hiphop platen totaal in de keuzelijst denk ik?quote:Op donderdag 23 december 2021 17:30 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
wat zwetst ie over hoe weinig hip hop er in de snob staat, heeft Rene wel eens in de T2000 gekeken?
Veel meer, zo'n 150 is realistischer. Al wordt bijvoorbeeld House of Balloons van The Weeknd daar in het Snob-universum ook in meegerekend. Wel een prima plaat, maar ik zou het geen hiphop noemen. Dus opgeschoond zit het ergens rond de 100.quote:Op donderdag 23 december 2021 17:32 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Maar ook dat er wel veel 'verkiesbaar' stond. Waren zo'n 50 hiphop platen totaal in de keuzelijst denk ik?
Das niet zo veel op 8000 nummers..quote:Op donderdag 23 december 2021 17:45 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Veel meer, zo'n 150 is realistischer. Al wordt bijvoorbeeld House of Balloons van The Weeknd daar in het Snob-universum ook in meegerekend. Wel een prima plaat, maar ik zou het geen hiphop noemen. Dus opgeschoond zit het ergens rond de 100.
Dat is ook weer zo natuurlijk. Ik zit net even te kijken, er zit ook best wel veel waanzin tussen, Tot Ali uit Almere die onlangs zijn horloge is kwijtgeraakt aan toe. Inclusief zijn neef die je ook niet meer kan vertellen hoe laat het is. Dus dat maakt het nog lastiger. Dat wat de moeite waard was heeft het volgens mij allemaal wel gehaald.quote:Op donderdag 23 december 2021 17:52 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Das niet zo veel op 8000 nummers..
Haha, zat ook te kijken en zag Leipe Mocro Flavour er tussen staan. Alsof iemand daar op gaat stemmenquote:Op donderdag 23 december 2021 17:55 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo natuurlijk. Ik zit net even te kijken, er zit ook best wel veel waanzin tussen, Tot Ali uit Almere die onlangs zijn horloge is kwijtgeraakt aan toe. Inclusief zijn neef die je ook niet meer kan vertellen hoe laat het is. Dus dat maakt het nog lastiger. Dat wat de moeite waard was heeft het volgens mij allemaal wel gehaald.
2 stemplaatjes van mij vanuit de keuzelijst dan toch net niet met Shook Ones pt. II en Painting van Atmosphere, maargoed er staat nog altijd een stuk meer hiphop in de Snob dan in de T2000 iddquote:Op donderdag 23 december 2021 17:55 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo natuurlijk. Ik zit net even te kijken, er zit ook best wel veel waanzin tussen, Tot Ali uit Almere die onlangs zijn horloge is kwijtgeraakt aan toe. Inclusief zijn neef die je ook niet meer kan vertellen hoe laat het is. Dus dat maakt het nog lastiger. Dat wat de moeite waard was heeft het volgens mij allemaal wel gehaald.
Betekent waarschijnlijk dat naast mij maar één ander iemand daarop heeft gestemd..quote:Op donderdag 23 december 2021 18:06 schreef Tussle266 het volgende:
Begrijp ik nou dat Shook Ones wel op de keuzelijst stond maar niet in de lijst? Hoe is dat zelfs maar mogelijk als je het met 3 stemmen al haalt?
Nou, dat van die '3 stemmen voor om de lijst te halen' was een leuk verhaal voor de eerste edities of zo. Maar met bijna 3800 stemmers is wel wat meer nodig.quote:Op donderdag 23 december 2021 18:06 schreef Tussle266 het volgende:
Begrijp ik nou dat Shook Ones wel op de keuzelijst stond maar niet in de lijst? Hoe is dat zelfs maar mogelijk als je het met 3 stemmen al haalt?
Ik chargeer ook. Wat weet ik er nou van.quote:Op donderdag 23 december 2021 18:22 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Nou, dat van die '3 stemmen voor om de lijst te halen' was een leuk verhaal voor de eerste edities of zo. Maar met bijna 3800 stemmers is wel wat meer nodig.
Denk dat je met een stem of 5 al een heel eind komtquote:Op donderdag 23 december 2021 18:29 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
lijkt me toch dat onderaan de lijst behoorlijk wat nummers bungelen waar niet zo extreem veel op gestemd is, niet?
Oeh ja, Eugene gemist!quote:Op donderdag 23 december 2021 18:53 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Een van de vetste Floyd nummers nu
Ook een hele vette coverquote:Op donderdag 23 december 2021 18:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
Vorig uur The Kinks I'm Not Like Everybody Else gemist. Daar is een hele vette liveversie van
Geef mij maar meer Antony vandaagquote:Op vrijdag 24 december 2021 08:24 schreef cafca het volgende:
Dacht even lekker rustig wakker te worden met Antony...knalden daarna The Other Persons er ineens vol in!
Ik ben wakker!
Straks Billy Bragg & Wilco, zag ikquote:Op vrijdag 24 december 2021 08:29 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Geef mij maar meer Antony vandaag
Och er komt nog genoeg moois langs vandaag zie ik!quote:Op vrijdag 24 december 2021 08:32 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Eerste gemiste uur was ook wel genot zie ik. Bewilder en Vampire Weekend o.a.hadden uurtje later mogen komen..
Kom nu niet zo snel op een zanger met een mooiere stem dan Jason Molina iddquote:Op vrijdag 24 december 2021 09:33 schreef EP3 het volgende:
ZometeenSongs: Ohia - Farewell Transmission
![]()
Mooier wordt het niet.
Jason molina was Godquote:Op vrijdag 24 december 2021 09:33 schreef EP3 het volgende:
ZometeenSongs: Ohia - Farewell Transmission
![]()
Mooier wordt het niet.
Soms zeg ik even niets omdat ik aan het luisteren ben, maar dan kan ik altijd zeker zijn dat iemand anders het wel voor me verwoordt.quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:05 schreef Scorpion_17 het volgende:
Echt de allerbeste van Talk Talk dit. Schande dat ie zo laag staat
Samen met Highway 61 genotquote:Op vrijdag 24 december 2021 09:22 schreef Scorpion_17 het volgende:
Wel echt z'n beste album dit, blood on the tracks
Vind em na Living In Another World ook de mooiste jaquote:Op vrijdag 24 december 2021 10:05 schreef Scorpion_17 het volgende:
Echt de allerbeste van Talk Talk dit. Schande dat ie zo laag staat
Mooiste Talk Talk vind ik heel lastig. Ik vind Life's what you make it en Call in the night boy ook prachtig!quote:Op vrijdag 24 december 2021 10:13 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Vind em na Living In Another World ook de mooiste ja
Heaven nor Hell vind ik wel nog hun fijnste eigenlijk. Hoef er verder niet per se meer iets van te horenquote:Op vrijdag 24 december 2021 11:24 schreef BillDauterive het volgende:
Wat doet Volbeat in deze lijst?
Zeker ook veel gespring om je heen dan. Vind het dan altijd fijn om tegen een hek te staan. Biedt nog wat houvast in dat soort omstandighedenquote:Op vrijdag 24 december 2021 11:30 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ooit op n festival naar Rammstein geweest. Degene met wie ik was wilde per se in voorste vak. Dus moesten we daar al voor Volbeat gaan staan, die ervoor speelden. Wat een lijdensweg.
Wat betekent inbound?quote:Op vrijdag 24 december 2021 13:02 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Brr middagje inbound, dus ff uit met de Snob
Inkomende telefoontjes van klantenquote:
en dat zijn er zoveel dat je zeker weet dat je niet aan de snob toekomt?quote:Op vrijdag 24 december 2021 13:21 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Inkomende telefoontjes van klanten
ook hier een Earringbonus!quote:Op vrijdag 24 december 2021 13:21 schreef W_Wolf het volgende:
Jammer voor hem, want er komt veel leuke muziek aan.
Nu even rustig, dus weer aangeslingerd:)quote:Op vrijdag 24 december 2021 13:22 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
en dat zijn er zoveel dat je zeker weet dat je niet aan de snob toekomt?
Nas-tyquote:Op vrijdag 24 december 2021 14:46 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Dat er wordt gebeld onder Nas was niet afgesproken. Gelukkig kort telefoontje
Sad mans Tongue?quote:Op vrijdag 24 december 2021 15:09 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Wat Volbeat betreft, vind het echt verschrikkelijk kitsch
Er was een tijdje terug een nummer wat veel op Kink(?) werd gedraaid waar ik dus echt onpasselijk van werd
Nee iets met Lola ofzo?quote:
Zeer zeker! Staat daar wel in de keuzelijst..quote:Op vrijdag 24 december 2021 15:09 schreef Scorpion_17 het volgende:
Dat Jesus of Suburbia niet in de Top 2000 staat vind ik ook wel gek eigenlijk
Dat Lola Montez staat ook echt top 100 in de Top 2000 hequote:Op vrijdag 24 december 2021 15:15 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Nee iets met Lola ofzo?
Tja, je weet wat ze zeggen he, Nederland is een land van frikandellensmaak die je tot aan de Spaanse kust kunt bestellen...quote:Op vrijdag 24 december 2021 15:17 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Dat Lola Montez staat ook echt top 100 in de Top 2000 he
Sja, volgens mij is deze lijst grotendeels ontstaan uit een bepaald deel van de muziekluisteraars, dus dat die metal bias erin zit vind ik niet heel gek.quote:Op vrijdag 24 december 2021 16:36 schreef Scorpion_17 het volgende:
Wat staat er vandaag toch een hoop troep in de lijst. Helft vd tijd hoor ik metal
In de top 1000 staat volgens mij wel stuk minder metal, maar dat gaan we live missen net als DJ Ratz vanaf morgen.. In januari maar de schade inhalen en de top 960 terugluisteren via de Spotify afspeellijst!quote:Op vrijdag 24 december 2021 16:36 schreef Scorpion_17 het volgende:
Wat staat er vandaag toch een hoop troep in de lijst. Helft vd tijd hoor ik metal
Na die van net voelt Last Stop This Town als het mooiste nummer allertijdenquote:Op vrijdag 24 december 2021 17:27 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Dan denk je van oh het is zo afgelopen plakken ze er nog een nutteloos stuk aan
Niet dat het lelijk is. Verre van, zelfs.quote:Op vrijdag 24 december 2021 17:30 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Na die van net voelt Last Stop This Town als het mooiste nummer allertijden
Uurvullergenotquote:Op vrijdag 24 december 2021 17:44 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Morgen staat dopesmoker op de lijst, ik neem aan dat ze die naar de podcast hebben verplaatst
Alles onder de 1000 sturen ze niet naar de podcast toch? Wel kut als dat je uurtje is anders.quote:Op vrijdag 24 december 2021 17:44 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Morgen staat dopesmoker op de lijst, ik neem aan dat ze die naar de podcast hebben verplaatst
Ik heb het weer 5 minuten volgehouden in de zesde versnelling. Man man man. Ik spreek jullie weer bij de nabeschouwing om daarna een jaar lang weer verkeerde voorspellingen te doen. Hou je goed!quote:Op vrijdag 24 december 2021 18:11 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Alles onder de 1000 sturen ze niet naar de podcast toch? Wel kut als dat je uurtje is anders.
Ik weet nog dat ik dat voor t eerst hoorde. Ik vertel daar morgen e over haha
ahhh nee, ga je t al opgevenquote:Op zaterdag 25 december 2021 00:45 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik heb het weer 5 minuten volgehouden in de zesde versnelling. Man man man. Ik spreek jullie weer bij de nabeschouwing om daarna een jaar lang weer verkeerde voorspellingen te doen. Hou je goed!
Anders gewoon Pinguin inschakelen de komende dagenquote:Op zaterdag 25 december 2021 00:45 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik heb het weer 5 minuten volgehouden in de zesde versnelling. Man man man. Ik spreek jullie weer bij de nabeschouwing om daarna een jaar lang weer verkeerde voorspellingen te doen. Hou je goed!
Idem.quote:Op zaterdag 25 december 2021 01:17 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Anders gewoon Pinguin inschakelen de komende dagenLijkt me voor mezelf misschien ook wel een goed plan voor af en toe..
Ik ben er wel met een schuin oog hoor. Al is het alleen al voor die ongelofelijke Dopesmoker-cliffhanger.quote:Op zaterdag 25 december 2021 00:46 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
ahhh nee, ga je t al opgeven
Ik moet zeggen dat ik ook niet echt aangehaakt ben. Luister het later nog wel terug.quote:Op zaterdag 25 december 2021 16:58 schreef Eightyone het volgende:
Ratz viert z'n eigen feestje.
Er luistert toch amper iemand.
Qua playlistopbouw is het wel echt een ruklijst jaquote:Op maandag 27 december 2021 14:55 schreef W_Wolf het volgende:
Ik tref het niet echt met mijn luistermomenten vandaag. Eerst 20 minuten Dream Theater, nu een nummer van Opeth dat maar niet op lijkt te houden.
![]()
Het zou me niks verbazen als Dream Theater de band is die het meest te horen is in de Snob 2000. Niet met het meeste aantal nummers maar in totale speelduur. (Naast Sleep natuurlijk die met 1 nummer al een heel uur weten te vullenquote:Op maandag 27 december 2021 15:57 schreef DarkSonic2 het volgende:
Straks ook nog The Count of Tuscany van 19 minuten (maar met een tussenstuk van 5 minuten) maar die ga ik wel missen helaas.
2x een nummer van 23 min en 1 van 19 min, verder staan er nog een paar 'korte' nummers van ze in van 6 tot 9 minuten. Tool heeft ook over het algemeen lange nummers en die staan er 15x in. Dus ik denk wel dat 1 van die 2 het meest te horen zijn. Toevallig wel 2 van mijn favoriete bands.quote:Op maandag 27 december 2021 17:48 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Het zou me niks verbazen als Dream Theater de band is die het meest te horen is in de Snob 2000. Niet met het meeste aantal nummers maar in totale speelduur. (Naast Sleep natuurlijk die met 1 nummer al een heel uur weten te vullen)
Stemplaatgenot nu (wel voor de top 2000, maar daar is hij niet ingekomen).quote:Op dinsdag 28 december 2021 16:14 schreef BillDauterive het volgende:
Even een uurtje Snob vanwege DJ RatzBen benieuwd.
Jacques Brel zou een hoogtepunt zijn in dit uurtje van de top 2000quote:Op dinsdag 28 december 2021 16:18 schreef Felagund het volgende:
[..]
Stemplaatgenot nu (wel voor de top 2000, maar daar is hij niet ingekomen).
Wát er precies gebeurd is weet ik niet, maar ik heb begrepen dat 'ie privé een wat zware tijd achter de rug heeft. In z'n show op Ice Radio zaten wat maanden terug aardig deprimerende monologen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 16:31 schreef BillDauterive het volgende:
Mooie muziek hoor, maar DJ Ratz is een stuk minder apart dan ik had verwacht. De jaren hiervoor lag ik dubbel van zijn uitspraken. Ik hoop dat hij toch nog even wat raars zegt
Ook ff Skyradio ontvlucht?quote:Op woensdag 29 december 2021 15:08 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Gevolgd door één van de mooiste nummers allertijden met I See a Darkness
T2000 was opnieuw weer een heel matig uur idd en dit is natuurlijk goddelijkquote:
The sarcasm is strong in this onequote:Op woensdag 29 december 2021 15:40 schreef Tussle266 het volgende:
Ik vind het op het randje hoor Midnight City & Bad Kingdom of Suzan & Freek. Die keuze is niet lichtjes te maken.
Jij rankt niet alleen plaatjes, jij rankt ook gewoon mensen in je omgeving?quote:Op woensdag 29 december 2021 15:54 schreef Gale_Boetticher het volgende:
The Chauffeur is top 50 allertijden materiaal hier
Haha, de rijskills van Simon Le Bon heb ik dan weer geen weet vanquote:Op woensdag 29 december 2021 15:57 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Jij rankt niet alleen plaatjes, jij rankt ook gewoon mensen in je omgeving?
Gemist, maar dat is me wel vaker in het leven overkomen.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:32 schreef Scorpion_17 het volgende:
Twee MeisjesEven radio voor aangezet
ZEker. 2 keer live gezien zelfs.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:50 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Gemist, maar dat is me wel vaker in het leven overkomen.
Maar serieus, jij kan Raymond ook wel goed hebben he?
Hahaha staat die zo hoogquote:Op donderdag 30 december 2021 11:58 schreef W_Wolf het volgende:
Net terug van een rondje hardlopen, kwam ook weer binnen bij Twee Meisjes.![]()
Nu even wat aanrommelen om straks om 13:05 klaar te zitten voor De Ballade Van Jannes Van Der Wal.
Hij is zelfs gezakt dit jaar, staat nu op 235 OK, afkomstig van #231 dus niet zo'n hele grote zakker.quote:Op donderdag 30 december 2021 12:00 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Hahaha staat die zo hoogherinner me nog dat die in een van de eerste uren kwam, een paar jaar geleden
Nope.quote:Op donderdag 30 december 2021 13:15 schreef Scorpion_17 het volgende:
Van metrum trekt de best man zich weinig aan
Nee, klonk als een akoestische (2 Meter Sessie?) opname. Wat korter dan het origineel, paste waarschijnlijk beter in de tijd. Maar was zeker ook fijn om te horen.quote:
Big Thief ga ik als t goed is volgend jaar zienquote:Op vrijdag 31 december 2021 10:56 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Vanaf nu vooral platgetreden paden in T2000, dus ga ff overschakelen naar de Snob. En wat een uur incoming
129 Pearl Jam – Porch (1991)
128 Muse – Stockholm Syndrome (2003)
127 Pixies – Hey (1989)
126 Midlake – Roscoe (2006)
125 Big Thief – Not (2019)
124 Nine Inch Nails – Closer (1994)
123 Iron Maiden – Rime Of The Ancient Mariner (1984)
122 The Shins – New Slang (2001)
121 Placebo – Without You I’m Nothing (1998)
120 Agnes Obel – Familiar (2016)
119 Rammstein – Ohne Dich (2004)
Wat ik hier altijd lastig aan vind omdat het op dezelfde dag is, is dat die lijst iets betweterigs krijgt.quote:Op vrijdag 31 december 2021 10:56 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Vanaf nu vooral platgetreden paden in T2000, dus ga ff overschakelen naar de Snob. En wat een uur incoming
129 Pearl Jam – Porch (1991)
128 Muse – Stockholm Syndrome (2003)
127 Pixies – Hey (1989)
126 Midlake – Roscoe (2006)
125 Big Thief – Not (2019)
124 Nine Inch Nails – Closer (1994)
123 Iron Maiden – Rime Of The Ancient Mariner (1984)
122 The Shins – New Slang (2001)
121 Placebo – Without You I’m Nothing (1998)
120 Agnes Obel – Familiar (2016)
119 Rammstein – Ohne Dich (2004)
En dan hebben we ook nog de Tijdlozequote:Op vrijdag 31 december 2021 11:08 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Wat ik hier altijd lastig aan vind omdat het op dezelfde dag is, is dat die lijst iets betweterigs krijgt.
'Je krijgt dan wel 5x Muse vandaag, maar wij weten dat eigenlijk...'
Daarom beter pas over een paar dagen terugluisteren
Ja die staat ook op de reservelijst voor januari. Wel lekker allemaal natuurlijk.quote:Op vrijdag 31 december 2021 11:09 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
En dan hebben we ook nog de Tijdloze
Zijn we wel alles kneiterzat geluisterdquote:Op vrijdag 31 december 2021 11:11 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ja die staat ook op de reservelijst voor januari. Wel lekker allemaal natuurlijk.
Daarna vermijd ik alle lijstenhits ook weer tot november, hahaha. Dat is de enige manier om het lijstjesseizoen ieder jaar weer leuk te houden.quote:Op vrijdag 31 december 2021 11:13 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Zijn we wel alles kneiterzat geluisterd
Ik ben echt verzot op lijstjes haha.quote:Op vrijdag 31 december 2021 11:14 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Daarna vermijd ik alle lijstenhits ook weer tot november, hahaha. Dat is de enige manier om het lijstjesseizoen ieder jaar weer leuk te houden.
Zowel Top als Snob heeft goede Muses. Knights of Cydonia is fantastisch, maar Stockholm Syndrome ook..quote:Op vrijdag 31 december 2021 11:08 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Wat ik hier altijd lastig aan vind omdat het op dezelfde dag is, is dat die lijst iets betweterigs krijgt.
'Je krijgt dan wel 5x Muse vandaag, maar wij weten dat eigenlijk...'
Daarom beter pas over een paar dagen terugluisteren
Wil ze ook echt keer zien! Beter worden ze nog even aan Line up van Werchter toegevoegdquote:Op vrijdag 31 december 2021 11:07 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Big Thief ga ik als t goed is volgend jaar zien
quote:Op vrijdag 31 december 2021 11:15 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik ben echt verzot op lijstjes haha.
Hij zegt dat hij verzot is op lijstjes. Hebben wij geen last van toch?quote:Op vrijdag 31 december 2021 11:18 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Zowel Top als Snob heeft goede Muses. Knights of Cydonia is fantastisch, maar Stockholm Syndromen ook..
Haha, beetje maar. Liefst maak ik overal lijstjes voor. Van nog te lezen boeken tot persoonlijke allertijden muziektoplijstjesquote:Op vrijdag 31 december 2021 11:19 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
[..]
Hij zegt dat hij verzot is op lijstjes. Hebben wij geen last van toch?
Ik sla het stemmen altijd over voor deze, maar er staan er zeker drie die ik had kunnen stemmen.quote:Op vrijdag 31 december 2021 11:58 schreef Gale_Boetticher het volgende:
118 Urban Dance Squad – Deeper Shade Of Soul (1989)
117 PJ Harvey & Thom Yorke – This Mess We’re In (2000)
116 Pearl Jam – Yellow Ledbetter (1992)
115 Nightwish – The Greatest Show On Earth (2015)
114 Siouxsie & The Banshees – Cities In Dust (1986)
113 Bloc Party – Banquet (2005)
112 Arcade Fire – Wake Up (2004)
111 Marillion – Script For A Jester’s Tear (1983)
110 Motörhead – Overkill (1979)
Ook een heel fijn uurtje met o.a. stemplaatgenot op 111
Hahaha wat? Je bestelt toch gewoon X-aantal keer 60 minuten bij de deelnemende djs. Opnemen en anders inkorten. Hoe oeilijk kan t zijnquote:Op vrijdag 31 december 2021 12:03 schreef W_Wolf het volgende:
Zo te zien lopen de uitzendingen niet geheel synchroon met de uren. De Snob 2000 zal dus waarschijnlijk na middernacht eindigen...
Misschien hebben ze vandaag de uitzendingen te laat ingestart (2 minuten over het uur). Was vooral opvallend omdat het vorige uur eindigde met een paar minuten pauzemuziek (Peaches En Regalia).quote:Op vrijdag 31 december 2021 12:06 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Hahaha wat? Je bestelt toch gewoon X-aantal keer 60 minuten bij de deelnemende djs. Opnemen en anders inkorten. Hoe oeilijk kan t zijn
Peaches en Regalia staat gewoon veel te hoog in de lijstquote:Op vrijdag 31 december 2021 12:08 schreef W_Wolf het volgende:
[..]
Misschien hebben ze vandaag de uitzendingen te laat ingestart (2 minuten over het uur). Was vooral opvallend omdat het vorige uur eindigde met een paar minuten pauzemuziek (Peaches En Regalia).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |