abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202750019

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202750032
quote:
10s.gif Op woensdag 22 december 2021 10:48 schreef nostra het volgende:

[..]
Heerlijk, die belangenafwegingen.
Nou ja, kan me best voorstellen dat dat voor oudere mensen die nooit ergens komen best een gedoe kan zijn. Misschien kunnen ze niet eens meer zelf rijden.
pi_202750033
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 10:47 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik kan het woord oppepprik van Hugo niet meer horen, die man is een vleesgeworden marketingmachine.
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_202750047
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 10:45 schreef Confetti het volgende: https://www.blick.ch/ausl(...)agen-id17087556.html Oostenrijk zoekt 'inspecteurs' die gaan jagen op ongevaccineerden. Wat is dat toch met Oostenrijk en SS-trekjes?
Is dat anders dan wij met BOA's?
Of echt Hans Landa "You are sheltering enemies of the state" inspecteurs?

Misschien ligt dat gewoon op ze foks gezegd in de aard van die mensen. Net als met Nederlanders en klikken/verraden.
pi_202750048
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 10:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou ja, kan me best voorstellen dat dat voor oudere mensen die nooit ergens komen best een gedoe kan zijn. Misschien kunnen ze niet eens meer zelf rijden.
Ik denk dat de totaal niet-mobiele groep niet direct overlap heeft met die groep die boosstukjes op NuJij (of welke site het was) aan het tikken is.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_202750054
Ik moet wel zeggen dat dat omikron een volslagen verandering van speelveld geeft, vanaf de originele variant tot delta was het allemaal wat beter te volgen en was hooguit de besmettelijkheid een issue. Maar nu lijkt er gewoon een nieuwe spelregelboek tevoorschijn te komen.

Op welk punt kun je nog spreken van hetzelfde virus? Want dit is geen directe afstamming meer te noemen, meer een aangetrouwde achterneef.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202750063
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 10:45 schreef Confetti het volgende:
https://www.blick.ch/ausl(...)agen-id17087556.html

Oostenrijk zoekt 'inspecteurs' die gaan jagen op ongevaccineerden.

Wat is dat toch met Oostenrijk en SS-trekjes?
Aufmachen ja! Wo ist Ihr Impfausweiss? Haben Sie nicht, mit kommen, jetzt!
pi_202750065
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 10:51 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik kan het woord oppepprik van Hugo niet meer horen, die man is een vleesgeworden marketingmachine.
De enige die ik ken die dezelfde schoenen dragen zijn een makelaar en een salesdirecteur bij een elektromerk.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202750067
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 10:53 schreef zalkc het volgende:
Ik moet wel zeggen dat dat omikron een volslagen verandering van speelveld geeft, vanaf de originele variant tot delta was het allemaal wat beter te volgen en was hooguit de besmettelijkheid een issue. Maar nu lijkt er gewoon een nieuwe spelregelboek tevoorschijn te komen.

Op welk punt kun je nog spreken van hetzelfde virus? Want dit is geen directe afstamming meer te noemen, meer een aangetrouwde achterneef.
prima toch ? niks mis mee
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_202750073
quote:
12s.gif Op woensdag 22 december 2021 10:52 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik denk dat de totaal niet-mobiele groep niet direct overlap heeft met die groep die boosstukjes op NuJij (of welke site het was) aan het tikken is.
Blijkbaar wel, het is op de FBpagina van de huisartsenpraktijk en ging om mensen van in de 70 voor wie het een probleem was. En die ook baalden dat hun afspraak pas in januari was en ze blijkbaar eerder wilden omdat ze bang zijn.

Maar daar ging het niet om, het ging er om dat de huisartsenpraktijken iets positiefs brachten en dat dan weer hele groepen zich misdeeld voelen.
  woensdag 22 december 2021 @ 10:55:28 #11
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202750074
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 10:53 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Aufmachen ja! Wo ist Ihr Impfausweiss? Haben Sie nicht, mit kommen, jetzt!
Don't mention the war.
pi_202750080
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 10:53 schreef zalkc het volgende:
Tja, ons DNA komt voor 99% overeen met die van muizen geloof ik. En een mens is voor 50% genetisch volledig identiek aan die van een banaan.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202750082
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 10:51 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Vreselijk h. Van de week komt mijn jaartal aan de beurt, maar met die term heb ik er al helemaal geen zin meer in. Kijk volgend jaar wel weer.
pi_202750083
quote:

[..]
Grote voordeel is wel dat die groep ook al in een soort permanente lockdown zit de facto, waar moeten die het oplopen zolang het niet door de voordeur binnenkomt?
pi_202750086
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 10:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar daar ging het niet om, het ging er om dat de huisartsenpraktijken iets positiefs brachten en dat dan weer hele groepen zich misdeeld voelen.
Ach ja, dat houd je toch, je kan het nooit goed doen, er is altijd wel een groep die zichzelf prioriteert boven "de rest" of die juist vindt dat er geen prioritering zou moeten plaatsvinden. Lekker laten gaan en duidelijk beleid kiezen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  woensdag 22 december 2021 @ 10:56:55 #16
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202750088
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 10:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Don't mention the war.
Ja laten we dit niet doen
pi_202750089
quote:

[..]
Don't mention the war.
I mentioned it once, but I think I got away with it.
pi_202750093
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 10:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Blijkbaar wel, het is op de FBpagina van de huisartsenpraktijk en ging om mensen van in de 70 voor wie het een probleem was. En die ook baalden dat hun afspraak pas in januari was en ze blijkbaar eerder wilden omdat ze bang zijn.
Deze groep staat nu ook niet bekend om haar grote flexibiliteit.

Niet dat er geen mensen zijn voor wie het werkelijk een probleem is. Maar velen komen toch wel met een eisenpakket.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 22 december 2021 @ 10:57:33 #19
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202750098
quote:

[..]
Je moet eens klacht.nl lezen, prachtig.
pi_202750107
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 10:57 schreef Momo het volgende:

[..]
Je moet eens klacht.nl lezen, prachtig.
Die heb ik al uit helaas. Was wel amusant inderdaad.
Friedman on Donahue
pi_202750108
quote:

[..]
Don't mention the war.
Dit was uiteraard geen WO2 referentie, maar uit het handboek conflictcontrole voor de Oostenrijkse veldwachters
pi_202750113
Hier het rapport over de uitbraak op dat
Noorse kerstfeest (waarvan mensen dachten dat het een broodje aapverhaal was):
twitter
pi_202750130
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 10:58 schreef zalkc het volgende:

[..]
Dit was uiteraard geen WO2 referentie, maar uit het handboek conflictcontrole voor de Oostenrijkse veldwachters
Inderdaad, geen idee waarom de oorlog er nu weer bij wordt gehaald.
pi_202750180
Ruim 17.000 meldingen van menstruatiestoornissen na vaccinatie

Bijwerkingencentrum Lareb heeft tot 1 december van dit jaar ruim 17.000 meldingen gekregen van menstruatiestoornissen na coronavaccinaties. Het gaat om uiteenlopende klachten, zoals een hevige of een verlate menstruatie.

Melders geven over het algemeen aan dat de menstruatie na vaccinatie anders is dan daarvoor. De meeste meldingen gingen over een hevige menstruatie (zo'n 4500 keer), gevolgd door verlate menstruatie (3200 keer), onregelmatige menstruatie (3000 keer) en tussentijds bloedverlies (3000 keer).

Ook ontving het Lareb meldingen van bloedingen na de menopauze. Het ging om zo'n 500 meldingen, veelal ingediend door vrouwen tussen de 54 en 64 jaar. Maar er meldden zich ook vrouwen ouder dan 75 en vrouwen die al langer dan tien jaar geen bloedingen meer hadden gehad.

Meldingen kwamen ongeveer even vaak voor na een eerste als na een tweede prik. Afgezet tegen het aantal gezette prikken, kwamen meldingen na het Janssen-vaccin het meeste voor. In Nederland zijn 6,4 miljoen vrouwen gevaccineerd.

Infectie, ziekte of stress

Sinds afgelopen zomer doet Lareb vervolgonderzoek onder 2000 melders. Daarbij worden vervolgvragen gesteld over de aard van de klachten en op welk moment in de cyclus deze voorkwamen. Onduidelijk is wanneer de resultaten van dat vervolgonderzoek naar buiten komen.

Volgens Lareb is het nog te vroeg om te zeggen of een verstoorde cyclus een bijwerking is van de coronavaccins, daarvoor is meer onderzoek nodig. Maar het bijwerkingencentrum sluit een verband niet uit.

"Het is mogelijk dat de vaccinatie leidt tot menstruatiestoornissen", schrijft Lareb. "Het vaccin zet het immuunsysteem aan het werk. Dit kan invloed hebben op de hormoonspiegels en/of de op- en afbouw van het baarmoederslijmvlies."

Lareb wijst er daarnaast op dat menstruatiestoornissen ook zonder vaccinatie vaak voorkomen. Dit kan veroorzaakt worden door bijvoorbeeld een infectie, ziekte of stress.

Valse meldingen

Iedereen kan bij Lareb in principe melding van een bijwerking doen; gecontroleerd wordt niet of iemand daadwerkelijk een vaccinatie heeft gehad. Het bijwerkingencentrum sluit dan ook niet uit dat er valse meldingen bijzitten.

Toch is het aantal meldingen zo groot dat de rapportage is overgedragen aan het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen. Om vast te stellen of er echt sprake is van een bijwerking, zal ook het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) verder onderzoek moeten doen.

https://nos.nl/l/2410488
pi_202750197
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 10:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Is dat anders dan wij met BOA's?
Of echt Hans Landa "You are sheltering enemies of the state" inspecteurs?

Misschien ligt dat gewoon op ze foks gezegd in de aard van die mensen. Net als met Nederlanders en klikken/verraden.
Als je een speciale eenheid gaat oprichten met eenheden die zich alleen gaan bezighouden met het vraagstuk van de ongevaccineerden is dat wel wat anders dan BOA's die ook wat boetes uitdelen voor corona-overtredingen. Deze mensen gaan achter burgers aan die de boete niet (kunnen) betalen. Niets anders.

Dat komt in de buurt van achter 'enemies of the state' aangaan.
pi_202750217
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 09:51 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat werd ook eens tijd zeg. Ik neem aan dat Bruls hier persoonlijk een stokje voor gaat steken.
Niet dat ik het de sport niet gun, maar onderwijs?

[ Bericht 0% gewijzigd door Kickinalfa op 22-12-2021 11:18:46 ]
pi_202750230
Is dat nu in veel Gemeentes eigenlijk dat op initiatief van de huisartsen sporthallen worden afgehuurd voor prikdagen voor 60-ers? Zie op de NOS over Groningen. En hier dus morgen, maar verder nog niks over gehoord.
pi_202750305
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:08 schreef Johannes788 het volgende:
Ruim 17.000 meldingen van menstruatiestoornissen na vaccinatie
Adds FHI comment

By Pushkala Aripaka and Gwladys Fouche

Dec 21 (Reuters) - The EU drug regulator said on Tuesday that it had not established a link between changes in menstrual cycles and COVID-19 vaccines, after a study in Norway suggested some women had heavier periods after being inoculated.

The Norwegian Institute of Public Health (FHI) study released on Tuesday asked almost 6,000 women aged 18-30 about their menstrual cycles and bleeding patterns before and after vaccination. The article has not yet been peer-reviewed.

The early results showed that 7.6% reported heavier periods before the first vaccination, rising to 13.6% after; and 8.2% before the second vaccine, which rose to 15.3% after the second shot.

"Further studies will be needed where we measure hormone levels etc to fully determine that," Georgy Genov, head of pharmacovigilance at the European Medicines Agency, told a media briefing.

He said it was important to note that any menstrual disorders seen in emerging studies had been transient.

The Norwegian institute said young women who experienced heavy and persistent menstrual bleeding after receiving a COVID-19 vaccine may need to delay getting another shot until the cause is investigated and the symptoms have ceased.

They should also consult their doctor to rule out other diseases that may require treatment.

With any temporary menstrual changes in a regular cycle, the next vaccine dose can be given as planned.

Still, the FHI said, changes were temporary side effects for most and should not prevent women from getting inoculated.

"Vaccination gives protection to the individual against a severe COVID-19 course, as well as contributing to reduced transmission in society," it said.

The EMA's Genov said the agency had no data showing that any vaccines, including COVID-19 shots, affect people's fertility.

(Reporting by Pushkala Aripaka in Bengaluru and Gwladys Fouche in Oslo; Writing by Josephine Mason; Editing by Kevin Liffey and Bernadette Baum)

((Josephine.Mason@thomsonreuters.com; +44 207 542 7695; Reuters Messaging: josephine.mason.reuters.com@reuters.net))
Friedman on Donahue
  woensdag 22 december 2021 @ 11:20:04 #29
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202750321
Hoe gaan jullie oud en nieuw vieren dit jaar eigenlijk?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202750330
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:20 schreef Drekkoning het volgende:
Vette party!
pi_202750333
quote:
Klein huisfeestje 10-12 man
  woensdag 22 december 2021 @ 11:21:04 #32
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202750337
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:18 schreef nostra het volgende:

[..]
Adds FHI comment

By Pushkala Aripaka and Gwladys Fouche

Dec 21 (Reuters) - The EU drug regulator said on Tuesday that it had not established a link between changes in menstrual cycles and COVID-19 vaccines, after a study in Norway suggested some women had heavier periods after being inoculated.

The Norwegian Institute of Public Health (FHI) study released on Tuesday asked almost 6,000 women aged 18-30 about their menstrual cycles and bleeding patterns before and after vaccination. The article has not yet been peer-reviewed.

The early results showed that 7.6% reported heavier periods before the first vaccination, rising to 13.6% after; and 8.2% before the second vaccine, which rose to 15.3% after the second shot.

"Further studies will be needed where we measure hormone levels etc to fully determine that," Georgy Genov, head of pharmacovigilance at the European Medicines Agency, told a media briefing.

He said it was important to note that any menstrual disorders seen in emerging studies had been transient.

The Norwegian institute said young women who experienced heavy and persistent menstrual bleeding after receiving a COVID-19 vaccine may need to delay getting another shot until the cause is investigated and the symptoms have ceased.

They should also consult their doctor to rule out other diseases that may require treatment.

With any temporary menstrual changes in a regular cycle, the next vaccine dose can be given as planned.

Still, the FHI said, changes were temporary side effects for most and should not prevent women from getting inoculated.

"Vaccination gives protection to the individual against a severe COVID-19 course, as well as contributing to reduced transmission in society," it said.

The EMA's Genov said the agency had no data showing that any vaccines, including COVID-19 shots, affect people's fertility.

(Reporting by Pushkala Aripaka in Bengaluru and Gwladys Fouche in Oslo; Writing by Josephine Mason; Editing by Kevin Liffey and Bernadette Baum)

((Josephine.Mason@thomsonreuters.com; +44 207 542 7695; Reuters Messaging: josephine.mason.reuters.com@reuters.net))
vrouwen die zeuren over hun menstruatie, dat is al zo oud als Eva :)
pi_202750364
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:21 schreef Tarado het volgende:

[..]
vrouwen die zeuren over hun menstruatie, dat is al zo oud als Eva :)
In mijn omgeving beginnen ze nu allemaal te klagen over de overgang, dat is nog erger...
pi_202750366
ZA gaat weer de verkeerde kant op? Vergeet ook niet wat ZA totaal anders is dan NL.
>Het is daar nu zomer
>1000 IC bedden op 60 mil inwoners
>Veel mensen in armoede/sloppenwijken hebben geen toegang tot zorg

twitter
  woensdag 22 december 2021 @ 11:24:45 #35
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202750377
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:20 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Klein huisfeestje 10-12 man
Kromme is dat dit dus is toegestaan, maar even met je buren buiten staan op anderhalve meter keihard verboten :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_202750379
quote:
met familie en buren buiten ( eigen terrein ), heaters/vuurton, drank, kippiepannen, oliebollen/appelflappen, muziek en vuurwerk
*O*
  woensdag 22 december 2021 @ 11:25:45 #37
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202750390
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:24 schreef Predator40 het volgende:

[..]
met familie en buren buiten, heaters/vuurton, drank, kippiepannen, oliebollen/appelflappen, muziek en vuurwerk
*O*
Kippiepan _O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_202750393
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 10:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
@:chratnox ik hoor net dat de omikronvariant minder ziekmakend IS. O-)
Huh wat, waar?! Hebben we de hooivorken al uit het vet gehaald?

Oh, ik ben een beetje laat zie ik.
pi_202750410
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:24 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Kromme is dat dit dus is toegestaan, maar even met je buren buiten staan op anderhalve meter keihard verboten :')
Advies is 4 man thuis toch? Wij weten in ieder geval van elkaar dat we gevaccineerd zijn en daarnaast is iedereen ook serieus en eerlijk wanneer ze klachten hebben, dan komen ze ook echt niet. Maar aan het max aantal mensen thuis ga ik mij echt niet meer houden na bijna 2 jaar in deze ellende.
pi_202750436
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:27 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Advies is 4 man thuis toch? Wij weten in ieder geval van elkaar dat we gevaccineerd zijn en daarnaast is iedereen ook serieus en eerlijk wanneer ze klachten hebben, dan komen ze ook echt niet. Maar aan het max aantal mensen thuis ga ik mij echt niet meer houden na bijna 2 jaar in deze ellende.
als amalia het kan/mag met 50+ man......dan moeten ze niet moeilijk gaan doen voor een man of 12 buiten.
en een advies.....succes op eigen terrein
  Moderator woensdag 22 december 2021 @ 11:30:18 #41
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202750445
quote:
Bij vrienden in Torrevieja, die hebben daar een huisje.
Lekker wat drinken, en op hun dakterras naar het "georganiseerde" vuurwerk in de stad kijken.
Dit uiteraard met een vestje aan want kouder dan 13 graden wordt het snachts meestal niet :P
  woensdag 22 december 2021 @ 11:31:35 #42
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202750463
een zoon positief, had zaterdag een feestje, lichte keelpijn en verkoudheidsverschijnselen, dus het zal omicron zijn
pi_202750467
quote:
10s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:30 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Lekker wat drinken, en op hun dakterras naar het "georganiseerde" vuurwerk in de stad kijken.
Dit uiteraard met een vestje aan want kouder dan 13 graden wordt het snachts meestal niet :P
vuurwerk in spanje is altijd beter dan in NL......
  woensdag 22 december 2021 @ 11:32:57 #44
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202750478
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:27 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Precies, 12 man thuis opgehokt is gewoon toegestaan.
Met je buren buiten op straat rond een vuurkorfje staan is dan weer hartstikke verboden (al denk/hoop ik niet dat er boa’s zijn die daar voor gaan schrijven :D)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_202750479
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:31 schreef Tarado het volgende:
een zoon positief, had zaterdag een feestje, lichte keelpijn en verkoudheidsverschijnselen, dus het zal omicron zijn
beterschap!!
dezelfde klachten incl hele erge keelpijn al 3 keer gehad vanaf september......en 3 keer negatief
  woensdag 22 december 2021 @ 11:33:26 #46
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202750484
quote:

[..]
*jaloers
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_202750485
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:32 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Precies, 12 man thuis opgehokt is gewoon toegestaan.
Met je buren buiten op straat rond een vuurkorfje staan is dan weer hartstikke verboden (al denk/hoop ik niet dat er boa’s zijn die daar voor gaan schrijven :D)
wij staan in de carport.....
  Moderator woensdag 22 december 2021 @ 11:33:37 #48
Dick Laurent Is Dead
pi_202750486
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:31 schreef Predator40 het volgende:

[..]
Vast. Ik steek die onzin sowieso niet zelf af dus vind het helemaal prima om het van een afstandje toe te schouwen met een drankje ;)
  woensdag 22 december 2021 @ 11:34:01 #49
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202750488
quote:

[..]
Alweer een dag in het zware leven van Dick.
  woensdag 22 december 2021 @ 11:34:05 #50
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202750489
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:33 schreef Predator40 het volgende:

[..]
wij staan in de carport.....
Pas op dat je niet per ongeluk over de erfgrens stapt h!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_202750491
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:33 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Vast. Ik steek die onzin sowieso niet zelf af dus vind het helemaal prima om het van een afstandje toe te schouwen met een drankje ;)
lol...duidelijk geen liefhebber :)
  woensdag 22 december 2021 @ 11:35:19 #52
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202750500
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:33 schreef Predator40 het volgende:

[..]
beterschap!!
dezelfde klachten incl hele erge keelpijn al 3 keer gehad vanaf september......en 3 keer negatief
hij heeft een GGD afspraak gemaakt maar zelftest was positief
pi_202750504
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:31 schreef Predator40 het volgende:

[..]
Vond oud en nieuw wel gaarder daar dan in Nederland vroeger..
Terwijl ze zich daar nog in hun twaalfde druif verslikken was het hier altijd Aleppo voor 24 uur
pi_202750516
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:29 schreef Predator40 het volgende:

[..]
als amalia het kan/mag met 50+ man......dan moeten ze niet moeilijk gaan doen voor een man of 12 buiten.
en een advies.....succes op eigen terrein
Klinkt een beetje kinderachtig, maar zo voelt het inderdaad wel. Ik kan het advies niet serieus nemen als zelfs onze koninklijke familie totale schijt heeft.
  Moderator woensdag 22 december 2021 @ 11:37:08 #55
Dick Laurent Is Dead
pi_202750526
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:34 schreef Predator40 het volgende:

[..]
lol...duidelijk geen liefhebber :)
Na jaren in een tokkiebuurt te hebben gewoond die min of meer de hele maand lang in Baghdad veranderde met mortiergranaten elke dag?

Nee, klopt :P
pi_202750529
Stel dat: Omicron de vorm van een zwaar griepvirus heeft aangenomen, met dezelfde zorgbelasting door kwetsbaren / oudjes, dezelfde oversterfte door Omicron als in een zwaar griepseizoen. Stel dat dat zo zou zijn, dan vind ik het bijzonder aannemelijk dat de paniektrein nog gewoon doorrijd tot juni, en vervolgens volgend winterseizoen, gaan we gewoon weer in lockdown met de 4e prik of 2e booster.

Wie durft te zeggen dat de keizer geen kleren aan heeft, als het zover is.
pi_202750536
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Terwijl ze zich daar nog in hun twaalfde druif verslikken was het hier altijd Aleppo voor 24 uur
oud en nieuw is daar idd niet zoveel maar festivals en fallas.....prachtig
pi_202750541
quote:
Net als kerst. Samen thuis met de kat :D misschien lekker koken of wat thuis laten bezorgen. Leuke films. Oliebollen. Dat is het :D saai, maar werkt voor ons, vieren het ik normale tijden niet anders; zijn sowieso niet zo van de grote groepen, kost veel te veel energie.
pi_202750546
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:36 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Klinkt een beetje kinderachtig, maar zo voelt het inderdaad wel. Ik kan het advies niet serieus nemen als zelfs onze koninklijke familie totale schijt heeft.
dat noemen "foutjes" net zoals grapperhaus met zijn bruiloft
hun zijn ook mensen......prima hoor
pi_202750551
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Oud en nieuw is daar ook niet zo groot ding. Het zijn meer de regionale feesten in Spanje waar je moet zijn voor het vuurwerk het hele jaar door. Het bekendste is wel Falles de Valencia maar dat is ook meteen de drukst van allemaal.
pi_202750553
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:38 schreef Predator40 het volgende:

[..]
dat noemen "foutjes" net zoals grapperhaus met zijn bruiloft
hun zijn ook mensen......prima hoor
Ik snap Amalia ook volkomen, kan mij er verder niet druk om maken. Maar dat ga ik dan ook niet doen wanneer wij dit soort feestjes organiseren.
  woensdag 22 december 2021 @ 11:39:28 #62
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202750559
quote:
12s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:37 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Na jaren in een tokkiebuurt te hebben gewoond die min of meer de hele maand lang in Baghdad veranderde met mortiergranaten elke dag?

Nee, klopt :P
ik heb er ook helemaal niets mee, wel ooit een keer een bestelbusje vol in de Filipijnen gekocht met afstekers erbij dus hoefden alleen maar te kijken zonder angst handen of ogen kwijt te raken
pi_202750560
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:37 schreef zoost het volgende:
Stel dat: Omicron de vorm van een zwaar griepvirus heeft aangenomen, met dezelfde zorgbelasting door kwetsbaren / oudjes, dezelfde oversterfte door Omicron als in een zwaar griepseizoen. Stel dat dat zo zou zijn, dan vind ik het bijzonder aannemelijk dat de paniektrein nog gewoon doorrijd tot juni, en vervolgens volgend winterseizoen, gaan we gewoon weer in lockdown met de 4e prik of 2e booster.

grote kans van....amper griep meer maar corona
pi_202750575
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:39 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Oud en nieuw is daar ook niet zo groot ding. Het zijn meer de regionale feesten in Spanje waar je moet zijn voor het vuurwerk het hele jaar door. Het bekendste is wel Falles de Valencia maar dat is ook meteen de drukst van allemaal.
maar wel een van de mooiste in de wereld, 7 keer geweest
en daar gaat het qua vuurwerk pas echt los
  woensdag 22 december 2021 @ 11:41:52 #65
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_202750590
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:39 schreef Predator40 het volgende:

[..]
grote kans van....amper griep meer maar corona
Hoe zit het inderdaad met de griep deze winter? Er was ons voorgeschoteld dat er ook een enorme griepgolf zou komen. Heb ik niets meer over gehoord.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  woensdag 22 december 2021 @ 11:42:13 #66
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202750597
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:37 schreef zoost het volgende:

als die stelling klopt waarom zouden we dan weer in lockdown moeten gaan? Een omicron prik verwacht ik nog wel vanaf september of zo
pi_202750603
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:40 schreef Predator40 het volgende:

[..]
maar wel een van de mooiste in de wereld, 7 keer geweest
en daar gaat het qua vuurwerk pas echt los
Ik weet het ben er 4 keer geweest.
  woensdag 22 december 2021 @ 11:45:09 #68
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202750639
twitter

Ook in Belgi zien ze verdubbeling in 2 dagen van het aandeel Omicron.
pi_202750643
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

*O* *O* *O* *O*
pi_202750655
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Denk dat we hier ook niet meer verbaasd over hoeven te zijn, niet echt nieuws meer op dit moment. Benieuwd wanneer we iets serieus kunnen concluderen over de ziekenhuisopnames.
  woensdag 22 december 2021 @ 11:47:02 #71
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_202750660
twitter
pi_202750665
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:41 schreef 4-elements het volgende:

[..]
Hoe zit het inderdaad met de griep deze winter? Er was ons voorgeschoteld dat er ook een enorme griepgolf zou komen. Heb ik niets meer over gehoord.
Misschien omdat het griepseizoen doorgaans pas piekt in februari/maart.
In Southern Sun
  Moderator woensdag 22 december 2021 @ 11:47:41 #73
Dick Laurent Is Dead
pi_202750669
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:46 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Denk dat we hier ook niet meer verbaasd over hoeven te zijn, niet echt nieuws meer op dit moment. Benieuwd wanneer we iets serieus kunnen concluderen over de ziekenhuisopnames.
Iets met twee weken wellicht?
pi_202750671
quote:

[..]
Vooralsnog nog weinig griep:

https://www.rivm.nl/griep-griepprik/feiten-en-cijfers
pi_202750690
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:42 schreef Tarado het volgende:

[..]
als die stelling klopt waarom zouden we dan weer in lockdown moeten gaan? Een omicron prik verwacht ik nog wel vanaf september of zo
De huidige IC / Zorgcapaciteit kan ook geen griepgolf aan. Dus: (OMT kijkt even in de gereedschapskist) Lockdown.
  woensdag 22 december 2021 @ 11:53:12 #76
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202750705
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:50 schreef zoost het volgende:

[..]
De huidige IC / Zorgcapaciteit kan ook geen griepgolf aan. Dus: (OMT kijkt even in de gereedschapskist) Lockdown.
is met andere grote griepgolven ook niet gebeurd, punt is ook dat "we" het ons financieel niet meer kunnen veroorloven want zo'n lockdown kost bakken met geld
pi_202750706
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:42 schreef Tarado het volgende:
Waarom zou het niet precies hetzelfde verlopen als nu? We prikken rond de lente/zomer, de antistoffen zijn dan bij vele die ze nodig hebben rond halverwege de winter weg en daarnaast (of bovenop) zal er gewoon weer een nieuwe variant dominant worden.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_202750712
quote:

[..]
Een lockdown werkt ook tegen griep, nadeel is wel dat we nu aan het opsparen blijven voor de eerste griepgolf zonder lockdown.
pi_202750728
quote:
Voelt echt of ik voor het tweede jaar op rij voor niks die griepprik heb genomen.
Beetje onzinnig al bij al.
pi_202750735
quote:
quote:
Braziliaanse onderzoekers vergeleken in 2016 verschillende studies naar ‘co-infectie’ onder kinderen. Zij concludeerden dat in zo’n 30 procent van de ziektegevallen een kind twee of zelfs meer luchtwegvirussen onder de leden had, wat zowel griep als verkoudheid kon zijn. Die dubbelinfectie leek echter geen noemenswaardig effect te hebben op de symptomen of duur van de ziekte. Je gaat je niet twee keer zo beroerd voelen door twee virussen in je lichaam, beaamt Fouchier. ‘Het ernstigste virus van de twee is wat je als patint voelt.’
Zolang corona nog rond gaat zal het wel meevallen met de griep vermoedelijk. Durf niet met 100% te zeggen of dat op gaat voor een influenza en een corona virus.
  woensdag 22 december 2021 @ 11:56:16 #81
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202750739
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:53 schreef Complotwappie het volgende:
Lees ik nou net dat we in het tweede kwartaal tegen omni gaan boosteren opdat we rond de winter weer net
[..]
Waarom zou het niet precies hetzelfde verlopen als nu? We prikken rond de lente/zomer, de antistoffen zijn dan bij vele die ze nodig hebben rond halverwege de winter weg en daarnaast (of bovenop) zal er gewoon weer een nieuwe variant dominant worden.
om te prikken moeten er wel vaccins zijn, dat het omicron vaccin vanaf maart van de band rolt betekent niet dat het ook meteen hier is, VS heeft net als bij de eerste vaccins uiteraard prioriteit
pi_202750750
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Voelt echt of ik voor het tweede jaar op rij voor niks die griepprik heb genomen.
Beetje raar. Het ligt dit jaar vooralsnog op de helft van de 'topjaren'. Dat maakt voor jou het verschil tussen de vraag of een griepvaccin zin heeft of niet?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_202750763
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Ach, ik koop elk jaar voor niks een oudejaarslot.
pi_202750796
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:57 schreef Monolith het volgende:

[..]
Beetje raar. Het ligt dit jaar vooralsnog op de helft van de 'topjaren'. Dat maakt voor jou het verschil tussen de vraag of een griepvaccin zin heeft of niet?
20 per 100k. Dat zal wel loslopen.
Vooral met de coronamaatregelen en hoe panisch iedereen is nu als je 1x kucht.
pi_202750801
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:58 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ach, ik koop elk jaar voor niks een oudejaarslot.
Ook dat idd.
pi_202750814
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
20 per 100k. Dat zal wel loslopen.
Vooral met de coronamaatregelen en hoe panisch iedereen is nu als je 1x kucht.
Ja en normaal 40 per 100k. Dat zal dan niet loslopen?
pi_202750868
Ik wacht even het onderzoek van het RIVM af over Omicron.

Hun waanzinnige onderzoek over ventileren is een week of twee geleden gepubliceerd. Dus we kunnen nu ook ventilatie maatregelen nemen.
- verwijderd door admin -
pi_202750874
Nou, het blijkt allemaal reuze mee te vallen, wat als we de lockdown nu gewoon opheffen en wat strikte maatregelen aanhouden in winkels en voor het kerstdiner? Het kan nog. Hup Mark.
pi_202750886
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:09 schreef groenen het volgende:
Ik wacht even het onderzoek van het RIVM af over Omicron.

Hun waanzinnige onderzoek over ventileren is een week of twee geleden gepubliceerd. Dus we kunnen nu ook ventilatie maatregelen nemen.
20 maanden later dan het al bekend was.....lekker op tijd ja
pi_202750887
twitter

Wat is dit dan weer voor gnante vertoning?
zie email 27 oktober
pi_202750889
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:53 schreef Tarado het volgende:

[..]
is met andere grote griepgolven ook niet gebeurd, punt is ook dat "we" het ons financieel niet meer kunnen veroorloven want zo'n lockdown kost bakken met geld
Prima dat we het niet meer kunnen betalen, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het maar ok moet vinden om overal buitengesloten te worden en er vrede mee moet hebben dat ik straks verplicht wordt om die spuit te nemen.

Gooi gewoon alles open en in no time ben je voorgoed van het gezeik af. Zonder QR codes, zonder testen voor toegang, zonder 2G in winkels en 3G op de werkvloer, zonder vaccinatieplicht et cetera.

Wat we dan wel hebben, en dat is niet eens 100% zeker, is tijdelijk code zwart in de ziekenhuizen en een beetje oversterfte die gewoon binnen het acceptabele valt.

Totaal onbegrijpelijk dat daar niemand aan wil. Ik snap het met de beste wil van de wereld niet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator woensdag 22 december 2021 @ 12:11:10 #92
Dick Laurent Is Dead
pi_202750891
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
[..]
:S___D
Ik zie dat de communicatie steeds kryptischer wordt.

Daarom hier een blik sperziebonen.

Doe ermee wat je wilt.
pi_202750898
We kunnen wachten tot in maart de eerste Omicron-dode valt, of niet, we kunnen ook constateren: het valt mee.
pi_202750901
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:11 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hugo gewoon weer te laat begonnen.....ezel en steen
pi_202750913
quote:
[ twitter ]
Voor wat is dit precies inmasseren? Kan ik me daar alvast op voorbereiden.
In Southern Sun
pi_202750917
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:31 schreef Tarado het volgende:
Woont hij nog bij jou thuis?
pi_202750918
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:11 schreef Predator40 het volgende:

[..]
Hugo gewoon weer te laat begonnen.....ezel en steen
Hugo tegen GGD: gaan jullie de klus klaren?
GGD: Zker!
Hugo: Fijn!

Ondertussen denkt GGD bij zichzelf: het gaat zoals het gaat, misschien wordt het maart.
Hugo aan de zijlijn: dit schiet niet op, ik zet militairen in. Maar daarmee is de logheid van het GGD-apparaat nog niet opgelost.
pi_202750939
quote:
[ twitter ]
Hij heeft 100% zeker gelijk met: "wat we nu gaan doen is nog nooit vertoond."
  woensdag 22 december 2021 @ 12:15:21 #99
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202750946
quote:
[ twitter ]
Het is natuurlijk ook vrij bijzonder om te denken dat wat afgelopen jaar van april tot september in beslag nam, nu opeens in een maand kan.
pi_202750950
quote:
2s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:15 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het is natuurlijk ook vrij bijzonder om te denken dat wat afgelopen jaar van april tot september in beslag nam, nu opeens in een maand kan.
Het gaat vrij aardig zag ik (en hoeft maar n keer in plaats van twee).
In Southern Sun
  woensdag 22 december 2021 @ 12:16:26 #101
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202750956
quote:
2s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:15 schreef Tijn het volgende:

[..]
Er bestaat niet zoiets als een voorlopige conclusie?
  woensdag 22 december 2021 @ 12:16:47 #102
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202750960
quote:
[ twitter ]
Indekken :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 22 december 2021 @ 12:17:19 #103
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202750972
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:16 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Het gaat vrij aardig zag ik (en hoeft maar n keer in plaats van twee).
Dat is waar, dat scheelt de helft.

Maar hoe dan ook zou ik het bijzonder vinden als daadwerkelijk in januari iedereen aan de beurt is geweest.
pi_202750989
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:56 schreef alpeko het volgende:

[..]
[..]
Zolang corona nog rond gaat zal het wel meevallen met de griep vermoedelijk. Durf niet met 100% te zeggen of dat op gaat voor een influenza en een corona virus.
En dit jaar hebben wel veel meer mensen een griepspuit gehaald dan in andere jaren.
pi_202751003
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:56 schreef Tarado het volgende:
om te prikken moeten er wel vaccins zijn, dat het omicron vaccin vanaf maart van de band rolt betekent niet dat het ook meteen hier is, VS heeft net als bij de eerste vaccins uiteraard prioriteit
Ik las dat het in Q2 beschikbaar zal zijn in Nederland. De vraag is echter waarom je in de lente/zomer zal beginnen wanneer je al te laat bent voor dit seizoen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_202751009
quote:
[ twitter ]
Lekker vantevoren indekken.
pi_202751026
quote:
7s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:11 schreef vosss het volgende:

[..]
Prima dat we het niet meer kunnen betalen, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het maar ok moet vinden om overal buitengesloten te worden en er vrede mee moet hebben dat ik straks verplicht wordt om die spuit te nemen.

Gooi gewoon alles open en in no time ben je voorgoed van het gezeik af. Zonder QR codes, zonder testen voor toegang, zonder 2G in winkels en 3G op de werkvloer, zonder vaccinatieplicht et cetera.

Wat we dan wel hebben, en dat is niet eens 100% zeker, is tijdelijk code zwart in de ziekenhuizen en een beetje oversterfte die gewoon binnen het acceptabele valt.

Totaal onbegrijpelijk dat daar niemand aan wil. Ik snap het met de beste wil van de wereld niet.
Ik ben ook niet zo flauw hoor. Maar wat doe je dan als er 3.000 man de IC op willen/moeten (voornamelijk ongevaccineerden)? Of denk je dat dat niet gaat gebeuren?
pi_202751029
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:56 schreef Tarado het volgende:

[..]
Heb jij al je uitnodiging gehad ouwe reus?
pi_202751036
quote:
10s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:11 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ik zie dat de communicatie steeds kryptischer wordt.

Daarom hier een blik sperziebonen.

[ afbeelding ]

Doe ermee wat je wilt.
Daar is iets weggehaald of niet? Net gemist. Maar ja, sperziebonen komen altijd wel van pas.
  woensdag 22 december 2021 @ 12:24:19 #110
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202751044
quote:
7s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:11 schreef vosss het volgende:

[..]

Of die verplichting er komt weet ik niet, wat ik wel weet is dat vaccineren werkt en het de druk op de zorg aanzienlijk vermindert, dat jij er niet aan wil moet jij weten maar dan moet je ook niet huilie huilie gaan doen over buitengesloten worden, de oplossing is vrij eenvoudig.
pi_202751046
quote:
14s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:17 schreef Tijn het volgende:

[..]
Dat is waar, dat scheelt de helft.

Maar hoe dan ook zou ik het bijzonder vinden als daadwerkelijk in januari iedereen aan de beurt is geweest.
Rekenwonder! Het klopt nog ook.
pi_202751049
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:22 schreef Bolasie het volgende:

Mijn ouders (1947) hebben nog niet eens een uitnodiging gehad :') Ik weet niet hoe oud deze oude reus is :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202751055
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Mijn ouders (1947) hebben nog niet eens een uitnodiging gehad :') Ik weet niet hoe oud deze oude reus is :+
Dat jaar kan allang aanmelden. Ze zijn bij 1965...
Of wachten ze pers op een postduif?
pi_202751061
quote:

[..]
Tarado heeft de oorlog nog meegemaakt.
  woensdag 22 december 2021 @ 12:26:09 #115
498282 Scrummie
pi_202751064
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:24 schreef Tarado het volgende:

[..]
Of die verplichting er komt weet ik niet, wat ik wel weet is dat vaccineren werkt en het de druk op de zorg aanzienlijk vermindert, dat jij er niet aan wil moet jij weten maar dan moet je ook niet huilie huilie gaan doen over buitengesloten worden, de oplossing is vrij eenvoudig.
Het gemak waarmee je iemand buitensluit is bizar.
  woensdag 22 december 2021 @ 12:26:17 #116
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202751066
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:20 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Ik las dat het in Q2 beschikbaar zal zijn in Nederland. De vraag is echter waarom je in de lente/zomer zal beginnen wanneer je al te laat bent voor dit seizoen.
dat lijkt me heel snel, maar dan nog is het handiger om het vanaf september te gebruiken voor volgende winter
pi_202751069
quote:
10s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:26 schreef Bolasie het volgende:

[..]
Don't mention the war. Anders word je geband in 40-45% van de gevallen.
pi_202751072
quote:

[..]
Ik heb wel een uitnodiging gehad, bouwjaar 64.
Wel op het eerste moment dat het mogelijk was afspraak online ingepland.
pi_202751075
quote:
[ twitter ]
Underpromise, overdeliver! Altijd goed.
pi_202751086
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:26 schreef Tarado het volgende:
dat lijkt me heel snel, maar dan nog is het handiger om het vanaf september te gebruiken voor volgende winter
Okt/November imo.
  woensdag 22 december 2021 @ 12:27:36 #121
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202751087
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:22 schreef Bolasie het volgende:

[..]
niet in de bus maar wel al afspraak gemaakt gisteren omdat het kon vanwege geboortejaar
pi_202751093
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:27 schreef Tarado het volgende:

[..]
niet in de bus maar wel al afspraak gemaakt gisteren omdat het kon vanwege geboortejaar
Oh haha, ben je nog ouder dan ik!
  woensdag 22 december 2021 @ 12:28:27 #123
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202751098
quote:
10s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:26 schreef Bolasie het volgende:

[..]
die van Michels wel
  Moderator woensdag 22 december 2021 @ 12:28:46 #124
Dick Laurent Is Dead
pi_202751101
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:26 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Don't mention the war. Anders word je geband in 40-45% van de gevallen.
:D
  woensdag 22 december 2021 @ 12:29:09 #125
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202751109
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:26 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Het gemak waarmee je iemand buitensluit is bizar.
Ik? Dat doet hij gewoon zelf.
pi_202751110
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:20 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Lekker vantevoren indekken.
Niet te geloven dit. Al 20 maanden alle hulp die geboden wordt afwijzen en dan nu zeggen dat ze zelf niet verantwoordelijk zijn.

Er moeten zelfs plannen klaar liggen na 20 maanden om iedereen in een week te vaccineren. En ik denk echt dat dit mogelijk is. En nee dan hoeft het administratief wellicht niet ook binnen een week helemaal perfect te zijn.

Maar ja die Rouvoet is waarschijnlijk zelf ook niet gevaccineerd. Dus wat kan hem het schelen.
  woensdag 22 december 2021 @ 12:29:35 #127
498282 Scrummie
pi_202751114
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:29 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik? Dat doet hij gewoon zelf.
Ja, precies deze gedachtengang is het bizarre.
pi_202751125
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat jaar kan allang aanmelden. Ze zijn bij 1965...
Of wachten ze pers op een postduif?
Ze willen samen en dan moet je bellen. Overal staat nadrukkelijk dat je pas kan bellen als je de brief hebt. Ze waren aan het wachten op de brief en iemand in dit topic zei dat ze gewoon moesten bellen. Ouders geinformeerd dat ze gewoon moeten bellen. Licht protest. Toch gebeld. Afspraak voor 6 januari. Nog steeds geen brief, dus als ze daar op hadden moeten wachten dan werd het St. Juttemis of zo. Dank lieve Corona COVID-19 SARS-CoV-2 poster O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 22 december 2021 @ 12:33:31 #129
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202751147
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:29 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Ja, precies deze gedachtengang is het bizarre.
In wat voor zin dan? Ik bepaal de regels niet.
pi_202751152
Als ze achteraf gaan vergelijken met boostercampagnes in het buitenland denk ik dat het belangrijkste verschil is: hier aparte telefonische afspraakjes en brieven, en daar middagen met: 70-80 jaar mag komen, 60-70 jaar mag komen en dan niet te ver weg.
Hier moeten miljoenen mensen eerst bellen, callcenters kunnen dat niet aan, brieven komen niet aan etc. En dan ook nog 50 km reizen.
pi_202751154
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:29 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Maar ja die Rouvoet is waarschijnlijk zelf ook niet gevaccineerd. Dus wat kan hem het schelen.
Inderdaad ja, niet eens aan gedacht. Maar daar kon je nog wel eens gelijk in hebben.
pi_202751161
Zou mooi zijn als alle QR-codes per 1 februari op rood gaan, terwijl we hier nog lang niet klaar zij .
  woensdag 22 december 2021 @ 12:35:07 #133
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202751165
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ze willen samen en dan moet je bellen. Overal staat nadrukkelijk dat je pas kan bellen als je de brief hebt. Ze waren aan het wachten op de brief en iemand in dit topic zei dat ze gewoon moesten bellen. Ouders geinformeerd dat ze gewoon moeten bellen. Licht protest. Toch gebeld. Afspraak voor 6 januari. Nog steeds geen brief, dus als ze daar op hadden moeten wachten dan werd het St. Juttemis of zo. Dank lieve Corona COVID-19 SARS-CoV-2 poster O+
Mijn ouders zijn op de brutale tour gegaan. 2 afspraken online en bij aankomst op de eerste afspraak bij de medewerker vragen of de andere afspraak niet kan verplaatst worden naar dezelfde dag. Ging ook goed.
  woensdag 22 december 2021 @ 12:36:19 #134
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_202751178
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:13 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Hugo tegen GGD: gaan jullie de klus klaren?
GGD: Zker!
Hugo: Fijn!

Ondertussen denkt GGD bij zichzelf: het gaat zoals het gaat, misschien wordt het maart.
Hugo aan de zijlijn: dit schiet niet op, ik zet militairen in. Maar daarmee is de logheid van het GGD-apparaat nog niet opgelost.
Zou het Hugo gaan lukken om met hulp van de dappere militairen alle mensen op tijd te prikken? Of is die kleine Omicron iedereen toch te slim af? Je leest het volgende week op Fok!.
pi_202751189
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:36 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Zou het Hugo gaan lukken om met hulp van de dappere militairen alle mensen op tijd te prikken? Of is die kleine Omicron iedereen toch te slim af? Je leest het volgende week op Fok!.
Youp weet er wel raad mee in zijn oudejaarsconference.
  Moderator woensdag 22 december 2021 @ 12:39:43 #136
198720 crew  Coco
dat vind je leuk h
pi_202751210
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:28 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Oh haha, ben je nog ouder dan ik!
haha
What can change the nature of a man?
pi_202751223
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:33 schreef Tarado het volgende:

[..]
In wat voor zin dan? Ik bepaal de regels niet.
Hoe ver ben jij bereid te gaan in het accepteren en naleven van regels die een groot aantal mensen buitensluiten?

En nou niet aan komen zetten met 'Ja maar ze kunnen het zelf gewoon oplossen door zich te laten vaccineren'. Je snapt hopelijk ook wel wat voor een levensgevaarlijk hellend vlak dat is.
  woensdag 22 december 2021 @ 12:43:13 #138
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202751249
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:34 schreef groenen het volgende:
Zou mooi zijn als alle QR-codes per 1 februari op rood gaan, terwijl we hier nog lang niet klaar zij .
Wat wou je er 1 februari mee gaan doen dan?
Where law ends, tyrrany begins.
  woensdag 22 december 2021 @ 12:45:14 #139
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202751264
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:41 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Hoe ver ben jij bereid te gaan in het accepteren en naleven van regels die een groot aantal mensen buitensluiten?

En nou niet aan komen zetten met 'Ja maar ze kunnen het zelf gewoon oplossen door zich te laten vaccineren'. Je snapt hopelijk ook wel wat voor een levensgevaarlijk hellend vlak dat is.
Ik ben niet voor een vaccinatieplicht maar dat is wat anders dan begrip hebben voor de non vaxxers en dat gehuil over buitengesloten voelen, beslissingen hebben consequenties, jij neemt de jouwe en ik neem de mijne.
  woensdag 22 december 2021 @ 12:48:59 #140
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202751299
twitter
  woensdag 22 december 2021 @ 12:49:38 #141
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202751309
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:29 schreef aartstyle het volgende:
Volgens wikipedia is hij Christelijk Gereformeerd. Niet echt in de fundamentelistische hoek te scharen dus ik verwacht van wel.
Where law ends, tyrrany begins.
  Moderator woensdag 22 december 2021 @ 12:50:15 #142
Dick Laurent Is Dead
pi_202751322
Naja my 2 cents is dat je als je gezond, onder de 40 bent ik een vaccinatie PLICHT echt van de zotten vind.

Er is geen enkel bewijs dat het verplichten van deze doelgroep het virus doet stoppen of een groot effect heeft op de ziekenhuisbezetting.

Dus ik ben daar vrij fel op tegen. En ook voor oudere mensen vind ik overigens dat een verplichting te ver gaat. Ook zij moeten de keuze kunnen behouden.

Alleen vind ik dan wel dat er misschien een ander beleid moet gaan komen voor ongevaccineerde ouderen die richting IC gaan. Maar ja, ook dat is weer een hele vervelende en lastige discussie.
  woensdag 22 december 2021 @ 12:52:02 #143
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202751346
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:50 schreef dick_laurent het volgende:
Naja my 2 cents is dat je als je gezond, onder de 40 bent ik een vaccinatie PLICHT echt van de zotten vind.

Er is geen enkel bewijs dat het verplichten van deze doelgroep het virus doet stoppen of een groot effect heeft op de ziekenhuisbezetting.

Dus ik ben daar vrij fel op tegen. En ook voor oudere mensen vind ik overigens dat een verplichting te ver gaat. Ook zij moeten de keuze kunnen behouden.

Alleen vind ik dan wel dat er misschien een ander beleid moet gaan komen voor ongevaccineerde ouderen die richting IC gaan. Maar ja, ook dat is weer een hele vervelende en lastige discussie.
Gratis taart bij een booster!

Hup, gaan jij.
  Moderator woensdag 22 december 2021 @ 12:52:50 #144
Dick Laurent Is Dead
pi_202751355
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:52 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Gratis taart bij een booster!

Hup, gaan jij.
:D
pi_202751386
Gloort er een sprankje hoop aan de horizon?

https://www.telegraaf.nl/(...)milder-dan-bij-delta
pi_202751410
Nee kan niet..

Groeten
Mark
pi_202751418
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:50 schreef dick_laurent het volgende:

Het helpt de transmissie tegen gaan waardoor het virus minder snel komt bij diegene die al beschermd zijn door het vaccin. Het is daarom extreem belangrijk 40 min en ook dus kinderen te vaccineren omdat... uhm, ja waarom eigenlijk?

Als we zeggen voor aandelen pfizer en de QR codes nemen ze ze niet.
Fuck it, gewoon kort houden en vragen afdoen met een lulverhaal.

Vanwege de lagere transmissie dus!
pi_202751448
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:57 schreef Emmerdeur het volgende:
Nee kan niet..

Groeten
Mark
nog even wachten, want we weten het niet zeker, wel dat het erg gaat worden, dus gelijk het hele land dicht.
pi_202751452
We zijn hier zo bang voor de antivax-wappies dat we liever de horeca en ondernemers de nek omdraaien dan zeggen: max twee bij kerstdiner ongevaccineerden, ongevaccineerden geen toegang tot de winkels en horeca.
pi_202751453
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:55 schreef Sfancta het volgende:
Gloort er een sprankje hoop aan de horizon?

https://www.telegraaf.nl/(...)milder-dan-bij-delta
neeeee joh :D
pi_202751501
Boris Johnson declared last night that Christmas can definitely go ahead 'cautiously', but warned that the government is tracking the spread of the mutant strain hour by hour and is 'ready' to act after December 25 if necessary. However, in a glimmer of light there are claims today that the UK Health Security Agency has tentatively backed suggestions that Omicron infections tend to be less severe. The scientists also endorsed previous findings that booster jabs offer significant protection from developing symptoms and ending up in hospital, according to Politico. The evidence is a significant boost to Mr Johnson as he weighs up whether to bring in even tougher restrictions after Christmas. In a round of interviews this morning, health minister Gillian Keegan pointed out that cases, while dramatically up, are still way off the grim predictions of some scientific models. However, Ms Keegan did caution that people must be ready to cancel New Year parties at short notice.

Vertaling:
Boris Johnson verklaarde gisteravond dat Kerstmis zeker 'voorzichtig' kan doorgaan, maar waarschuwde dat de regering de verspreiding van de mutante soort uur na uur volgt en 'klaar' is om na 25 december in te grijpen indien nodig. In een glimp van het licht zijn er vandaag echter beweringen dat de UK Health Security Agency voorlopig suggesties heeft ondersteund dat Omicron-infecties doorgaans minder ernstig zijn. De wetenschappers onderschreven ook eerdere bevindingen dat boosterprikken aanzienlijke bescherming bieden tegen het ontwikkelen van symptomen en eindigen in het ziekenhuis, aldus Politico. Het bewijs is een belangrijke stimulans voor de heer Johnson, aangezien hij afweegt of hij na Kerstmis nog strengere beperkingen moet invoeren. In een reeks interviews vanmorgen wees minister van Volksgezondheid Gillian Keegan erop dat de gevallen, hoewel dramatisch gestegen, nog steeds ver verwijderd zijn van de grimmige voorspellingen van sommige wetenschappelijke modellen. Mevrouw Keegan waarschuwde echter wel dat mensen klaar moeten zijn om nieuwjaarsfeesten op korte termijn te annuleren.
https://www.dailymail.co.uk/home/index.html

Wat zijn ze daar toch slim.
  woensdag 22 december 2021 @ 13:06:35 #152
498282 Scrummie
pi_202751502
Pa en ma beide booster erin. Ter illustratie, ze gaan op die locatie vandaag 1500 mensen prikken gaven ze aan. Prima getal volgens mij.
pi_202751517
quote:
10s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:01 schreef Predator40 het volgende:

[..]
neeeee joh :D
:').
In Southern Sun
pi_202751525
twitter

Oh nee. Het zorgvuldigheidsverhaal is terug. :')
zie email 27 oktober
pi_202751527
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:06 schreef Scrummie het volgende:
Pa en ma beide booster erin. Ter illustratie, ze gaan op die locatie vandaag 1500 mensen prikken gaven ze aan. Prima getal volgens mij.
Per week een verdubbeling las ik gister ergens toch? Prima tempo erin nu.
In Southern Sun
pi_202751545
quote:
Zonder menstruatieklachten. En jij?
Go hard or go home
pi_202751546
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:06 schreef Mondkapje het volgende:
Boris Johnson declared last night that Christmas can definitely go ahead 'cautiously', but warned that the government is tracking the spread of the mutant strain hour by hour and is 'ready' to act after December 25 if necessary. However, in a glimmer of light there are claims today that the UK Health Security Agency has tentatively backed suggestions that Omicron infections tend to be less severe. The scientists also endorsed previous findings that booster jabs offer significant protection from developing symptoms and ending up in hospital, according to Politico. The evidence is a significant boost to Mr Johnson as he weighs up whether to bring in even tougher restrictions after Christmas. In a round of interviews this morning, health minister Gillian Keegan pointed out that cases, while dramatically up, are still way off the grim predictions of some scientific models. However, Ms Keegan did caution that people must be ready to cancel New Year parties at short notice.

Vertaling:
Boris Johnson verklaarde gisteravond dat Kerstmis zeker 'voorzichtig' kan doorgaan, maar waarschuwde dat de regering de verspreiding van de mutante soort uur na uur volgt en 'klaar' is om na 25 december in te grijpen indien nodig. In een glimp van het licht zijn er vandaag echter beweringen dat de UK Health Security Agency voorlopig suggesties heeft ondersteund dat Omicron-infecties doorgaans minder ernstig zijn. De wetenschappers onderschreven ook eerdere bevindingen dat boosterprikken aanzienlijke bescherming bieden tegen het ontwikkelen van symptomen en eindigen in het ziekenhuis, aldus Politico. Het bewijs is een belangrijke stimulans voor de heer Johnson, aangezien hij afweegt of hij na Kerstmis nog strengere beperkingen moet invoeren. In een reeks interviews vanmorgen wees minister van Volksgezondheid Gillian Keegan erop dat de gevallen, hoewel dramatisch gestegen, nog steeds ver verwijderd zijn van de grimmige voorspellingen van sommige wetenschappelijke modellen. Mevrouw Keegan waarschuwde echter wel dat mensen klaar moeten zijn om nieuwjaarsfeesten op korte termijn te annuleren.
https://www.dailymail.co.uk/home/index.html

Wat zijn ze daar toch slim.
Boris heeft een ander probleempje:
twitter
zie email 27 oktober
pi_202751556
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:08 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dat lijkt me een heel helder verhaal.

Heb je straks een booster, sta je niet in het systeem. Land weer te klein natuurlijk. Met punt 2 probeert betreffende twitteraar natuurlijk alleen maar een beetje interessant te doen.
In Southern Sun
pi_202751557
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
:').
_O- :W *O*
pi_202751566
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Boris heeft een ander probleempje: [ twitter ]
Ach, overal zijn haatwappies.
pi_202751568
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Boris heeft een ander probleempje: [ twitter ]
Goh, zouden burgers van nature gewoon niet zo goed met politici zijn?
In Southern Sun
  woensdag 22 december 2021 @ 13:12:22 #162
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202751572
quote:
[ twitter ]
Het is wel pervers dat de registratie voor een groot aantal mensen die een vaccin nemen ook belangrijker is dan de werking. Ik lees letterlijk van mensen die aan het kijken zijn of ze niet te vroeg een booster nemen in verband met vakanties.

Vorig jaar was deze administratie ook een kleine ramp toen de grijze golf in het voorseizoen de caravan weer van stal haalde maar de huisarts nog niet ad doorgegeven dat ze dubbelgeprikt waren. Complete rijen bij de GGD en gele boekjes en al om maar naar de camping te kunnen.
  woensdag 22 december 2021 @ 13:12:48 #163
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202751574
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:11 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Je kunt ook gewoon een politici slecht vinden zonder een wappie te zijn.
pi_202751575
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:12 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
En het Engelse dartpubliek staat nog zo bekend om hun politieke interesses.
pi_202751580
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:12 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
het is andersom: politici niet zo goed met burgers......
pi_202751595
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:12 schreef zalkc het volgende:

[..]
Het is wel pervers dat de registratie voor mensen die een vaccin nemen ook belangrijker is dan de werking. Ik lees letterlijk van mensen die aan het kijken zijn of ze niet te vroeg een booster nemen in verband met vakanties.
Ja hier ook, vaccin is voorlopig 9 maanden geldig, maar als het 6 wordt en/of je een omicron versie moet dan is het niet handig om al in januari te prikken, want dan verloopt je QR in de zomer.
pi_202751610
Ik begrijp niet dat de registratie zo'n bottleneck is. Hoe doen andere landen dat dan? We hebben tegenwoordig e-mail, die je kan uitprinten, of je mobieltje mee, je paspoort, je rijbewijs, hoe moeilijk kan het zijn? De GGD checkt wie je bent en de prik kan gezet worden, vinkje erachter klaar.

Kan natuurlijk zijn dat we frauderende huisartsen hebben gehad, men wil niet dat er duizenden zogenaamd een boosterprik krijgen.
  woensdag 22 december 2021 @ 13:16:59 #168
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_202751620
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:12 schreef zalkc het volgende:

[..]
Het is wel pervers dat de registratie voor een groot aantal mensen die een vaccin nemen ook belangrijker is dan de werking. Ik lees letterlijk van mensen die aan het kijken zijn of ze niet te vroeg een booster nemen in verband met vakanties.

Vorig jaar was deze administratie ook een kleine ramp toen de grijze golf in het voorseizoen de caravan weer van stal haalde maar de huisarts nog niet ad doorgegeven dat ze dubbelgeprikt waren. Complete rijen bij de GGD en gele boekjes en al om maar naar de camping te kunnen.
Jij leeft nog in de illusie dat mensen zich laten vaccineren omwille van iets anders dan "leuke dingen kunnen doen"?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_202751635
quote:
14s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:16 schreef daNpy het volgende:

[..]
Jij leeft nog in de illusie dat mensen zich laten vaccineren omwille van iets anders dan "leuke dingen kunnen doen"?
Ja hoor, niet iedereen hoeft zo nodig het land uit.
In Southern Sun
  woensdag 22 december 2021 @ 13:18:27 #170
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202751636
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:16 schreef Mondkapje het volgende:
Ik begrijp niet dat de registratie zo'n bottleneck is. Hoe doen andere landen dat dan? We hebben tegenwoordig e-mail, die je kan uitprinten, of je mobieltje mee, je paspoort, je rijbewijs, hoe moeilijk kan het zijn? De GGD checkt wie je bent en de prik kan gezet worden, vinkje erachter klaar.

Kan natuurlijk zijn dat we frauderende huisartsen hebben gehad, men wil niet dat er duizenden zogenaamd een boosterprik krijgen.
Dat vragen veel mensen zich af, maar huisartsen en ziekenhuizen zijn notoire rampen op dit gebied. Vraag maar eens rond in je omgeving of mensen wel eens in december een eigen risicoverrekening hebben gehad voor een behandeling in januari/februari
  woensdag 22 december 2021 @ 13:19:04 #171
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202751645
quote:
14s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:16 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ik leef graag in mijn eigen wereld :)
  woensdag 22 december 2021 @ 13:19:23 #172
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_202751650
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:18 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Want je mag in NL gewoon naar restaurants, bioscopen, musea etc etc etc? :D
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_202751654
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:19 schreef daNpy het volgende:

[..]
Want je mag in NL gewoon naar restaurants, bioscopen, musea etc etc etc? :D
Die zijn dicht.
In Southern Sun
pi_202751659
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:11 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Het normale volk heeft een hekel aan hem gekregen omdat hij en zijn regering schijt blijkt te hebben gehad aan de lockdown-maatregelen.
  woensdag 22 december 2021 @ 13:21:02 #175
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202751670
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:14 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ja hier ook, vaccin is voorlopig 9 maanden geldig, maar als het 6 wordt en/of je een omicron versie moet dan is het niet handig om al in januari te prikken, want dan verloopt je QR in de zomer.
En dit is wel een probleem, als je doel is iedereen te boosteren voor 1 februari. En dat heb je dan toch zelf in de hand gewerkt met het DCC
  woensdag 22 december 2021 @ 13:21:26 #176
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_202751675
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Die zijn dicht.
Ja, nu ja. Of zal dat voor altijd blijven?

Als ze open gaan is geen QR code meer nodig begrijp ik van jou?
pi_202751685
Beide ouders ook booster gehad, moesten naar Woerden (wonen in Diemen). Niet ideaal maar zijn blij dat het weer achter de rug is. Benieuwd wanneer ik mijn vakantie, uh booster, prik kan halen.
pi_202751704
quote:
[ twitter ]
Moeder Maria.
Friedman on Donahue
pi_202751708
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:21 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ja, nu ja. Of zal dat voor altijd blijven?

Als ze open gaan is geen QR code meer nodig begrijp ik van jou?
Volgens dit topic zeker tot in april.

Maar even serieus, die boostverplichting om je QR te houden geldt voorlopig toch alleen nog voor het buitenland? Ik denk dat het gros nu die boost neemt om zich te beschermen, zeker aangezien het voorlopig nog de ouderen betreft.
In Southern Sun
pi_202751711
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Die zijn dicht.
Nu ja. Dat speelt toch geen enkele rol voor iemands vaccinatiebeslissing.
Friedman on Donahue
pi_202751713
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:18 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Het is niet in je op gekomen dat mensen ook wel eens iets leuks doen in Nederland?
  woensdag 22 december 2021 @ 13:25:48 #182
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202751734
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:16 schreef Mondkapje het volgende:

ik denk fraude angst zeker een dingetje is
pi_202751750
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het is niet in je op gekomen dat mensen ook wel eens iets leuks doen in Nederland?
Het is niet in je opgekomen dat je daar voorlopig nog geen boost voor nodig hebt?
In Southern Sun
  woensdag 22 december 2021 @ 13:26:52 #184
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_202751755
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maar even serieus, die boostverplichting om je QR te houden geldt voorlopig toch alleen nog voor het buitenland? Ik denk dat het gros nu die boost neemt om zich te beschermen, zeker aangezien het voorlopig nog de ouderen betreft.
Ja dat klopt, het zijn nu alleen oudjes.

quote:
Mensen geboren in 1965 of eerder die minimaal 3 maanden geleden de laatste vaccinatie hebben gehad of besmet zijn geweest met het coronavirus
Jonger dan 56 mag je nog helemaal niet.
  woensdag 22 december 2021 @ 13:28:06 #185
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_202751771
Mijn man is van 1965 en is dus nu aan de beurt voor de boosterprik. Hij zit in t buitenland en kan alleen telefonisch een afspraak maken. Gaat dat nu al lukken ? En wat is het telefoonnummer, dat lijkt opeens verstopt. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 22 december 2021 @ 13:30:26 #186
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202751795
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:28 schreef deedeetee het volgende:
Mijn man is van 1965 en is dus nu aan de beurt voor de boosterprik. Hij zit in t buitenland en kan alleen telefonisch een afspraak maken. Gaat dat nu al lukken ? En wat is het telefoonnummer, dat lijkt opeens verstopt. :D
0800 7070, mijn vader heeft al zijn afspraak kunnen maken, en volgens mij ontwijkt hij altijd het gebruiken van zijn DigiD.
  woensdag 22 december 2021 @ 13:31:06 #187
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202751812
quote:
kan jij het niet voor hem doen online?
pi_202751825
quote:
81s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:24 schreef nostra het volgende:

[..]
Nu ja. Dat speelt toch geen enkele rol voor iemands vaccinatiebeslissing.
Het was dan ook niet heel serieus
In Southern Sun
  woensdag 22 december 2021 @ 13:31:53 #189
78780 deedeetee
pi_202751832
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:30 schreef Momo het volgende:

[..]
0800 7070, mijn vader heeft al zijn afspraak kunnen maken, en volgens mij ontwijkt hij altijd het gebruiken van zijn DigiD.
thnx :)
pi_202751834
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:30 schreef Momo het volgende:

[..]
0800 is tniet bereikbaar vanuit het buitenland.
Friedman on Donahue
pi_202751848
quote:
0800-7070 te laat
pi_202751856
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Even Google erbij gepakt; kan het artikel niet zo snel vinden, dus kan het niet met zekerheid zeggen, maar ik meen te herinneren dat ik hier recent het nieuws las dat de pas ook binnen NL nog maar enkele maanden geldig blijft; volgens mij ook 9. Misschien dat iemand anders het artikel wel kan vinden. Of ik zwets maar wat :P
  woensdag 22 december 2021 @ 13:33:50 #193
78780 deedeetee
pi_202751869
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:31 schreef Tarado het volgende:

[..]
kan jij het niet voor hem doen online?
Nee afspraak maken moet hij zelf doen. Heb je de foon bij nodig voor de digiD app. Hij is met foon en al op weg naar Duitsland.
pi_202751880
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:31 schreef nostra het volgende:

[..]
Dan is het +31 85 112 4970

https://www.government.nl(...)ment-for-vaccination
pi_202751885
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:26 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Het is niet in je opgekomen dat je daar voorlopig nog geen boost voor nodig hebt?
Als er in Januari niet genoeg boosters zijn uitgedeeld niet nee. Als dat wel zo is, gaat alles weer open voor de mensen die geboosterd zijn.

Dus om in Nederland iets leuks te doen, heb je die booster ook nodig.
  woensdag 22 december 2021 @ 13:34:52 #196
78780 deedeetee
pi_202751892
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:31 schreef nostra het volgende:

[..]
Voor de vorige prikken heeft hij gewoon een afspraak kunnen maken ? Mja weet niet waar hij toen zat.
pi_202751895
quote:
14s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Even Google erbij gepakt; kan het artikel niet zo snel vinden, dus kan het niet met zekerheid zeggen, maar ik meen te herinneren dat ik hier recent het nieuws las dat de pas ook binnen NL nog maar enkele maanden geldig blijft; volgens mij ook 9. Misschien dat iemand anders het artikel wel kan vinden. Of ik zwets maar wat :P
Dit zegt coronacheck voorlopig iig:
Wanneer bekend is hoe lang de bescherming van een vaccinatie werkt, wordt de geldigheid van de QR-code daarop afgestemd. Totdat dit bekend is, is het vaccinatiebewijs onbeperkt geldig.
In Southern Sun
  woensdag 22 december 2021 @ 13:35:27 #198
78780 deedeetee
pi_202751906
quote:
thnx geef t hem door.
  woensdag 22 december 2021 @ 13:36:06 #199
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202751922
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:33 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Nee afspraak maken moet hij zelf doen. Heb je de foon bij nodig voor de digiD app. Hij is met foon en al op weg naar Duitsland.
het kan ook met sms ipv de app maar dan moet hij alleen die 6 cijferige code aan je doorgeven die hij dan per sms krijgt.
pi_202751938
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Als er in Januari niet genoeg boosters zijn uitgedeeld niet nee. Als dat wel zo is, gaat alles weer open voor de mensen die geboosterd zijn.

Dus om in Nederland iets leuks te doen, heb je die booster ook nodig.
Voorlopig nog geen sprake van dus.
In Southern Sun
pi_202751945
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dit zegt coronacheck voorlopig iig:
Wanneer bekend is hoe lang de bescherming van een vaccinatie werkt, wordt de geldigheid van de QR-code daarop afgestemd. Totdat dit bekend is, is het vaccinatiebewijs onbeperkt geldig.
Ja, dat is inderdaad ook het enige wat ik tegen kwam, zal het wel gedroomd hebben :P
pi_202752041
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:37 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Met het trackrecord van de overheid zal het straks wel 2g worden met alleen een prik van X maanden oud/een booster voor Omicron.
Waarbij X gelijk staat aan de stand van de vlag van de EU tegen die tijd
pi_202752053
quote:
14s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat zwetsen valt mee ;) De plannen zijn er zeker en vrij concreet ook.

https://www.rijksoverheid(...)enbrief-covid-19.pdf

Pagina 36:
quote:
Het kabinet is voornemens het voorstel van de Europese Commissie te volgen voor de voorgestelde geldigheidsduur van vaccinatiebewijzen voor het DCC.
I'll give you something to do
pi_202752067
quote:
14s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ja, dat is inderdaad ook het enige wat ik tegen kwam, zal het wel gedroomd hebben :P
https://www.nu.nl/coronav(...)geldigheidsduur.html
pi_202752075
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:41 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Met het trackrecord van de overheid zal het straks wel 2g worden met alleen een prik van X maanden oud/een booster voor Omicron.
Waarbij X gelijk staat aan de stand van de vlag van de EU tegen die tijd
Ik ga er ook wel vanuit dat die boost uiteindelijk nodig gaat zijn voor je QR, maar dat is nu gewoon nog niet zo.

Beetje net als met die omikron-variant. Is wellicht minder ziekmakend, maar nu nog niet zeker.
In Southern Sun
pi_202752111
quote:
2s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:43 schreef Gunner het volgende:

[..]
Wat wou je er 1 februari mee gaan doen dan?
Skin
  woensdag 22 december 2021 @ 13:46:21 #207
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202752139
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:41 schreef galantis het volgende:

[..]
Dat zwetsen valt mee ;) De plannen zijn er zeker en vrij concreet ook.

https://www.rijksoverheid(...)enbrief-covid-19.pdf

Pagina 36:
[..]

het lijkt me ook wel logisch dat er op z'n minst geprobeerd wordt om 1 lijn te trekken in de EU
  woensdag 22 december 2021 @ 13:49:29 #208
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_202752195
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:46 schreef Tarado het volgende:

[..]
het lijkt me ook wel logisch dat er op z'n minst geprobeerd wordt om 1 lijn te trekken in de EU
Zouden ze veel meer moeten doen. Nu is het zo ongelijk verdeeld in de Eu. Daar een lockdown, het volgende land weigert reizigers uit land X, Y en Z, en in het derde land is een Russisch vaccin wel geldig, etc.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_202752203
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:25 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik denk fraude angst zeker een dingetje is
Typisch Nederland. We gooien het land dan maar weken dicht omdat we bang zijn voor fraude.

Heel europa kan overal zo naar binnen lopen (apotheken, huisartsen en vaccinatie centra) er rijden prikbussen rond in duitsland en hier gaan we weer moeilijk doen. Schijt ziek van dit land.
  woensdag 22 december 2021 @ 13:50:32 #210
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202752217
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:49 schreef 4-elements het volgende:

[..]
Zouden ze veel meer moeten doen. Nu is het zo ongelijk verdeeld in de Eu. Daar een lockdown, het volgende land weigert reizigers uit land X, Y en Z, en in het derde land is een Russisch vaccin wel geldig, etc.
Is een wereldwijd probleem lijkt me, of zijn de vluchten uit zuidelijk afrika al weer hersteld?
  woensdag 22 december 2021 @ 13:51:48 #211
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202752241
Jezus, wat is het trouwens druk overal op de weg... en de supermarkt(en), mijn god...
  woensdag 22 december 2021 @ 13:53:06 #212
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202752267
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
Jezus, wat is het trouwens druk overal op de weg... en de supermarkt(en), mijn god...
Iedereen moet 1 kg kip, 1 kg biefstuk en 1 kg varkenshaas hebben voor op de gourmet.
pi_202752274
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:49 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Typisch Nederland. We gooien het land dan maar weken dicht omdat we bang zijn voor fraude.

Heel europa kan overal zo naar binnen lopen (apotheken, huisartsen en vaccinatie centra) er rijden prikbussen rond in duitsland en hier gaan we weer moeilijk doen. Schijt ziek van dit land.
Het is voor mij ook nog steeds een raadsel waarom het omt/kabinet er nog zit.
Als je als enig west europees land in full lockdown zit heb je gefaald.

Maar wij gaan in de 2e kamer bakkeleien over winkels op schiphol of een voor de vorm een in een motie "sport is essentieel" uitroepen waar het kabinet toch niks mee doet.
pi_202752282
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:37 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Half januari waarschijnlijk. Ik zit op dag 1 dat het kan weer in een restaurant in elk geval.
pi_202752297
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
Supermarkten zijn een drama inderdaad. Echt, doe ze maar weer tot 2200 uur open want het is nu 's ochtends al knetterdruk.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  woensdag 22 december 2021 @ 13:56:51 #216
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202752324
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Half januari waarschijnlijk. Ik zit op dag 1 dat het kan weer in een restaurant in elk geval.
optimisme is leuk, het zou mij prettig verrassen als het dan alweer kan
  woensdag 22 december 2021 @ 13:56:57 #217
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202752328
quote:

[..]

In basis werkt het prikken zonder afspraak wel op die manier, enig bottleneck is de getrainde 'aap' die je BSN en Vaccin moet mogen inkloppen.
pi_202752336
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:53 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Maar wij gaan in de 2e kamer bakkeleien over winkels op schiphol of een voor de vorm een in een motie "sport is essentieel" uitroepen waar het kabinet toch niks mee doet.
Dat we in een full lockdown zitten zie ik dan nog even afzonderlijk. Daar komen ook andere variabelen bij kijken dan het boosteren.

Maar het bureaucratisch geneuzel hier altijd, de vriendjes politiek, totaal niet om kunnen gaan met een crisis/noodsituatie, het niet op orde hebben van een goede corona app, nog steeds bezig zijn met politiek bedrijven etc komt me echt de neus uit.
pi_202752345
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik help het je overigens van harte mee hopen.
In Southern Sun
pi_202752359
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:53 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Godsamme, is het nu echt zo moeilijk? We zitten in een lockdown omdat de Nederlanders er weer eens een pestbende van gemaakt hebben en blijkbaar alleen als de overheid een lockdown instelt enig gezond verstand lijken te hebben en de ziekenhuizen vol zitten nog voor omicron serieus aanwezig is, moeilijker dan dat is het, wat gechargeerd gezegd, niet.

Alles moet van de overheid komen behalve als het van de overheid komt want dan is het betutteling en allemaal onzin. Zie daar de Nederlander.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2021 14:00:06 ]
pi_202752386
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Godsamme, is het nu echt zo moeilijk? We zitten in een lockdown omdat de Nederlanders er weer eens een pestbende van gemaakt hebben en blijkbaar alleen als de overheid een lockdown instelt enig gezond verstand lijken te hebben en de ziekenhuizen vol zitten nog voor omicron serieus aanwezig is, moeilijker dan dat is het, wat gechargeerd gezegd, niet.
Ja ook eens. De lockdown komt niet alleen door de overheid idd. Maar het slecht boosteren en het niet voor elkaar hebben van die processen zeker wel!
pi_202752403
quote:

[..]

Alles moet van de overheid komen behalve als het van de overheid komt want dan is het betutteling en allemaal onzin. Zie daar de Nederlander.
Wat een onzin. Of was dit sarcastisch bedoeld?
pi_202752405
quote:

[..]
We zitten in lockdown omdat het kabinet en het belangrijkste advies orgaan er een zooitje van hebben gemaakt.
pi_202752415
quote:

[..]
Ik hoop het voor je. Ik ben sceptisch
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202752420
quote:

[..]

De Nederlander is juist een van de meest onderdanige bevolkingen in Europa. Volgens alle regeltjes normaal gesproken netjes op. Het zijn wel toetsenbordhelden, dat dan weer wel.

De echte reden is dat we armzalig weinig ziekenhuisbedden hebben dankzij de VVD en code zwart geldt in de praktijk waardoor er een bloedbad gaande is in verpleeghuizen die Hugo wil verhullen (wil geen onderzoek naar oversterfte). Zo simpel is het wel weer.
pi_202752424
quote:

[..]

Het is inderdaad wat gechargeerd, maar vooral na de enter _O_.
In Southern Sun
pi_202752449
Ja, wat las ik nou vanochtend. 1K onverklaarde oversterfte per maand?
pi_202752477
quote:

[..]

ja maar wij doen het zorgvuldig hahahaha
pi_202752503
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:02 schreef Confetti het volgende:

[..]
De Nederlander is juist een van de meest onderdanige bevolkingen in Europa. Volgens alle regeltjes normaal gesproken netjes op. Het zijn wel toetsenbordhelden, dat dan weer wel.

De echte reden is dat we armzalig weinig ziekenhuisbedden hebben dankzij de VVD en code zwart geldt in de praktijk waardoor er een bloedbad gaande is in verpleeghuizen die Hugo wil verhullen (wil geen onderzoek naar oversterfte). Zo simpel is het wel weer.
Klopt, iedereen staat hier altijd netjes te wachten voor verkeerslichten, er rijdt geen fietser rond zonder licht en ga zo maar door.
pi_202752507
quote:

[..]
ik zit vanaf 12 januari elke dag in een restaurant tot 10 maart ....:)
pi_202752514
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:03 schreef Complotwappie het volgende:
Ja, wat las ik nou vanochtend. 1K onverklaarde oversterfte per maand?
Per week. Niemand durft de olifant in de kamer te benoemen. Er is geen andere reden dan Corona te bedenken. In hoeverre code zwart hiervoor heeft gezorgd is wel de vraag. Een deel was ook met opname ten dode opgeschreven maar aangezien de oversterfte hier absurd hoog in vergelijking met de rest van Europa lijkt de opnamestop voor fors extra doden te zorgen.
  woensdag 22 december 2021 @ 14:07:11 #233
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202752515
quote:
[ twitter ]
Lekker kansloos, heel lang wachten bij de GGD maar dan gebeurt het wel zorgvuldiger dan bij de huisarts...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_202752516
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:00 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Ja ook eens. De lockdown komt niet alleen door de overheid idd. Maar het slecht boosteren en het niet voor elkaar hebben van die processen zeker wel!
Ik voel er berhaupt niet zoveel voor om n iemand of iets de schuld te geven. Al helemaal niet met een variant met een R van 7 of wellicht nog hoger.
I'll give you something to do
pi_202752519
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:05 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Zaterdag onder de 2k?

Mooi kerstcadeau.

Present @Scrummie @Zipportal
  woensdag 22 december 2021 @ 14:07:32 #236
22565 asco
Los in deze tent
pi_202752523
quote:
[ twitter ]
lol
  woensdag 22 december 2021 @ 14:07:33 #237
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202752524
quote:
[ twitter ]
JAAAAAA HOEREN OPEN NUUUUUUUU
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202752547
quote:
[ twitter ]
Nice.
pi_202752569
Mooie daling weer!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202752580
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:07 schreef galantis het volgende:

[..]
Ik voel er berhaupt niet zoveel voor om n iemand of iets de schuld te geven. Al helemaal niet met een variant met een R van 7 of wellicht nog hoger.
Echter op dit moment zitten wij in lockdown en onze buurlanden niet.
En er zijn 2 organen die dit hadden moeten voorkomen, het kabinet en het OMT.
pi_202752589
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:07 schreef Confetti het volgende:
Per week. Niemand durft de olifant in de kamer te benoemen. Er is geen andere reden dan Corona te bedenken. In hoeverre code zwart hiervoor heeft gezorgd is wel de vraag. Een deel was ook met opname ten dode opgeschreven maar aangezien de oversterfte hier absurd hoog in vergelijking met de rest van Europa lijkt de opnamestop voor fors extra doden te zorgen.
Als het coronadoden zouden zijn zouden ze het just willen benoemen. Ik denk eerder een combinatie van allerlei factoren. Onder andere uitgestelde zorg, gemiste diagnoses, verminderde gezondheid door maatregelen, vaccins, griep, et cetera.
pi_202752603
Voor leden van De Correspondent: https://decorrespondent.n(...)van-de-coronacrisis/

quote:
De overheid leverde vanaf het uitbreken van de pandemie ‘topprestaties’, zegt Erik Gerritsen, die als hoogste ambtenaar het ministerie van VWS tot 1 juni 2021 leidde. Hij blikt terug op de aanpak van de coronacrisis. Opgepast: je zou na het lezen van dit interview weleens milder kunnen gaan denken over het Nederlandse coronabeleid.
  woensdag 22 december 2021 @ 14:11:43 #243
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202752604
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:01 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
We zitten in lockdown omdat het kabinet en het belangrijkste advies orgaan er een zooitje van hebben gemaakt.
Ja, en de hele wereld trekken ze er in mee. :r
  woensdag 22 december 2021 @ 14:11:52 #244
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202752608
quote:

[..]

:')

Ja joh. De Nederlander heeft er een pestbende van gemaakt. Al die godverdomme gevaccineerde mensen die met elkaar afspreken (terwijl dit volgens de coronaregels van toen mocht), dat zijn de schuldigen. In andere landen gebeurt dat echt niet. Of nog erger, al die ongevaccineerde kinderen die naar de basisschool gingen en zo de deltavariant hebben verspreid. Z Nederlands.
Makkelijk eerste
pi_202752616
quote:
[ twitter ]
Stilte voor de megatsunami!!!!!111
Alpha kenny one
  woensdag 22 december 2021 @ 14:13:05 #246
307622 Perox
(niet de echte)
pi_202752636
quote:

[..]

Proest.

Ja want Nederlanders zijn anders dan de mensen in andere landen. Die luisteren wel gewoon netjes. ;(

Als er nou 1 ding duidelijk wordt hier is het dat dit kabinet en dit Outbreak Management Team gewoon hard falen en achter de feiten blijven aanlopen.

Dt is de reden waarom Nederland er zo verdomd slecht op staat en niet de stoute burger of de verderfelijke anti-vaxxer. Al het andere is je gewoon op de mouw gespeld terwijl je eventjes niet oplette.
pi_202752641
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:11 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Als het coronadoden zouden zijn zouden ze het just willen benoemen. Ik denk eerder een combinatie van allerlei factoren. Onder andere uitgestelde zorg, gemiste diagnoses, verminderde gezondheid door maatregelen, vaccins, griep, et cetera.
Tenzij zou blijken dat het te koppelen is aan de extreem strenge opnamecriteria, een van de strengste ter wereld. Wat weer te maken heeft met het aantal bedden. Ik kan me niet voorstellen dat andere oorzaken voor zon harde stijging kunnen zorgen in vooral de 70+.
  woensdag 22 december 2021 @ 14:13:42 #248
498282 Scrummie
pi_202752646
twitter

Interessant draadje met wat bevindingen uit volgens mij de studie die ik vanochtend al eerder plaatste.
  woensdag 22 december 2021 @ 14:14:07 #249
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202752649
quote:

[..]

Nou nou rustig maar.
pi_202752661
De anti overheid circlejerk wordt steeds groter.
pi_202752669
quote:
En vergeet niet 'regels zijn er omdat anderen niet verstandig genoeg is; ik daarentegen weet perfect wanneer ik risico loop'.
  woensdag 22 december 2021 @ 14:15:40 #252
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202752675
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:13 schreef Perox het volgende:

[..]
Proest.

Ja want Nederlanders zijn anders dan de mensen in andere landen. Die luisteren wel gewoon netjes. ;(

Als er nou 1 ding duidelijk wordt hier is het dat dit kabinet en dit Outbreak Management Team gewoon hard falen en achter de feiten blijven aanlopen.

Dt is de reden waarom Nederland er zo verdomd slecht op staat en niet de stoute burger of de verderfelijke anti-vaxxer. Al het andere is je gewoon op de mouw gespeld terwijl je eventjes niet oplette.
Ik vind hem wel creatief. Het is niet de schuld van de overheid, van het OMT, van de ongevaccineerden, van een falend zorgsysteem, van gewoon een heel moeilijk definitief te bestrijden virus, nee, het is de schuld van de Nederlander want die hebben er een pestbende van gemaakt en moeten nu boeten.

Tegen dat soort logica ga je in discussies nooit op kunnen boksen of inhoudelijk kunnen worden. Mijn god.
Makkelijk eerste
pi_202752678
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:11 schreef DireStraits7 het volgende:
Voor leden van De Correspondent: https://decorrespondent.n(...)van-de-coronacrisis/
[..]

Is de inlog op enige wijze te omzeilen?
In Southern Sun
  woensdag 22 december 2021 @ 14:15:49 #254
498282 Scrummie
pi_202752679
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:14 schreef Questular het volgende:
De anti overheid circlejerk wordt steeds groter.
De overheid is geweldig kliek niet.

Zou wat kunnen zeggen.
  woensdag 22 december 2021 @ 14:17:04 #255
498282 Scrummie
pi_202752701
quote:
[..]

Wij van WC eend.
pi_202752708
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:15 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ja, door een betalend lid te vragen het artikel te delen.

(En dus iemand anders dan ik die wel bereid is de anonimiteit op te geven O-))
pi_202752723
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:17 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Wij van WC eend.
Dit soort reacties kun je verwachten.

In de journalistiek noemen ze het echter hoor en wederhoor.
pi_202752740
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:15 schreef Scrummie het volgende:

[..]
De overheid is geweldig kliek niet.

Zou wat kunnen zeggen.
Dat zeiken vanaf de zijlijn stiekem goed voelt.
  woensdag 22 december 2021 @ 14:18:38 #259
498282 Scrummie
pi_202752743
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:18 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dit soort reacties kun je verwachten.

In de journalistiek noemen ze het echter hoor en wederhoor.
Ja, natuurlijk. :D _O-
pi_202752750
Ik krijg wel echt steeds meer het idee dat deze lockdown zware paniekvoetbal is geweest, iets wat ik echt veel minder had tijdens de vorige keren.
pi_202752752
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ja, door een betalend lid te vragen het artikel te delen.

(En dus iemand anders dan ik die wel bereid is de anonimiteit op te geven O-))
Inmiddels een dm ontvangen van een zeer gewaardeerd voor dit topic geschorste Fok!ker.
In Southern Sun
  woensdag 22 december 2021 @ 14:18:59 #262
498282 Scrummie
pi_202752756
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:15 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
twitter

Via deze link volgens mij.
  woensdag 22 december 2021 @ 14:19:07 #263
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202752758
quote:
[..]

Erg mooi dat het altijd pedante De Correspondent echt volledig wordt gefileerd vandaag naar aanleiding van dit kansloze stuk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202752804
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:18 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Ja, natuurlijk. :D _O-
Heb je het stuk berhaupt gelezen? Of is dat vragen naar de bekende weg?
  woensdag 22 december 2021 @ 14:21:32 #265
498282 Scrummie
pi_202752807
Het positieve nieuws stopt er maar niet mee vandaag:

twitter
pi_202752810
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:19 schreef Caland het volgende:

[..]
Erg mooi dat het altijd pedante De Correspondent echt volledig wordt gefileerd vandaag naar aanleiding van dit kansloze stuk.
Door wie worden ze ook alweer gefileerd?
  woensdag 22 december 2021 @ 14:22:03 #267
498282 Scrummie
pi_202752813
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Heb je het stuk berhaupt gelezen? Of is dat vragen naar de bekende weg?
Ja, vanochtend vroeg al.
pi_202752825
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:18 schreef Simmertje het volgende:
Ik krijg wel echt steeds meer het idee dat deze lockdown zware paniekvoetbal is geweest, iets wat ik echt veel minder had tijdens de vorige keren.
Valt mee hoor, we hebben ons (door snel versoepelen en laat boosteren) nu eenmaal in een situatie gemanoeuvreerd dat er 0 ademruimte is om wat risico te nemen deze paar weken totdat duidelijk is wat de impact van omikron gaat zijn.
pi_202752828
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:21 schreef Scrummie het volgende:
Het positieve nieuws stopt er maar niet mee vandaag:

[ twitter ]
Uitstekende eerste zin in die tweet.
In Southern Sun
  woensdag 22 december 2021 @ 14:23:35 #270
498282 Scrummie
pi_202752848
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:22 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Uitstekende eerste zin in die tweet.
Zeker, maar wat erna komt is belangrijker.
  woensdag 22 december 2021 @ 14:24:42 #271
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202752863
quote:
[ twitter ]
SOW.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202752883
Aan de cijfers te zien werkt de lockdown, toch?
pi_202752890
quote:
[..]

quote:
‘Wat als we radicaal in het frame waren gestapt van: dit is een ongetemd probleem? Had je midden in de shit weg kunnen komen met: “Beste mensen, u wilt perspectief? U wilt weten wanneer we testcapaciteit hebben? U wilt weten wanneer bron- en contactonderzoek op orde is? Wanneer we genoeg mondkapjes hebben? Sorry, maar dat kan niet, want we weten het niet.”’

Telkens komt hij uit op hetzelfde antwoord. ‘Dat was binnen twee weken een motie van wantrouwen geweest.’ En dus boden de crisisbestrijders wl perspectief, noemden ze data, maakten ze ‘routekaarten’ die ‘al achterhaald waren op het moment dat ze in mooie visuals waren gegoten’. Het is die werkwijze die onbedoeld bijdroeg aan wat Gerritsen ‘de illusie van beheersing’ noemt.

‘Waar we dan vervolgens weer rcksichtslos op werden afgerekend.’
Ik had dit eerlijk gezegd juist wl graag gezien. Kijk, dat er in de politiek opportunistisch puntjes moeten worden gescoord snap ik ook wel, maar stelligheid waar stelligheid ongepast is wekt in mijn ogen juist alleen maar meer wantrouwen op.
  woensdag 22 december 2021 @ 14:26:15 #274
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_202752891
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_202752900
quote:
[..]

VWS heeft ook een prestatie van wereldformaat geleverd. De eilandjescultuur die er heerst is doorbroken, er zijn dingen op (voor een ministerie) korte termijn en goede manier opgeleverd. Ik denk alleen wel dat je het met me eens kunt zijn dat dit artikel wel het andere uiterste is.

Er waren dingen die ongelooflijk snel gingen, zoals het bestellen van beademingsapparatuur, mondkapjes etc. Maar tegelijkertijd waren er dingen die zo onvoorstelbaar stroperig gingen dat je niet anders kon dan facepalmen. GGD die een paar weken voor ze moesten gaan opschalen voor boosters net afgeschaald hadden, GGD die in de zomer iedereen ontslagen had.

Wat Gerritsen ook lijkt te vergeten is dat de eerste versie van de CoronaCheck app zo slecht was dat alle voorstellen door de shredder moesten en ze helemaal opnieuw zijn begonnen met vrijwilligers.

Gerritsen geeft hier wat mij betreft veel te veel krediet aan VWS, maar veel te weinig krediet aan iedereen die VWS uit de brand geholpen heeft toen ze het echt niet meer wisten. Die 170.000 besmettingen per dag!!!! meme kwam tenslotte ook uit de koker van VWS, niet bij het RIVM vandaan.
  woensdag 22 december 2021 @ 14:26:52 #276
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202752907

Dankje boosters of vooral natuurlijke curve?
  woensdag 22 december 2021 @ 14:27:15 #277
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_202752914
Wel mooi, als de NL overheid hard ingrijpt omdat het zeer dreigen lijkt te worden, lijkt het juist mee te vallen. Als de NL overheid problemen bagatelliseert lijken ze levensgroot _O-
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_202752917
'Omikron leidt tot 80 procent minder ziekenhuisopnames in Zuid-Afrika dan delta'

Zuid-Afrika heeft tijdens de omikrongolf 80 procent minder ziekenhuisopnames gehad dan tijdens de vorige golf, die werd gedomineerd door de deltavariant. Dat zeggen verschillende Zuid-Afrikaanse onderzoekers vandaag tijdens een online persconferentie in het land.

Onderzoekers van het Zuid-Afrikaanse National Institute for Communicable Diseases (NICD) keken in deze nieuwe studie vooral naar de beginperiode van omikron en vergeleken besmettingen, ziekenhuisopnames en sterftecijfers met vorige golven. Er werd al een paar weken gezegd dat de omikrongolf in Zuid-Afrika milder is, en deze nieuwe data bevestigt dit nu verder.

Niet alleen ligt het aantal ziekenhuisopnames extreem veel lager, ook worden de mensen die wel in het ziekenhuis belanden veel minder ziek. Er was 70 procent minder ernstige corona onder de opgenomen patinten in vergelijking met delta. Daardoor vallen er ook minder doden en werden mensen veel sneller uit het ziekenhuis ontslagen.

De onderzoekers benadrukken dat ze niet kunnen concluderen of de omikronvariant zelf zorgt voor de mildere klachten of dat dit komt door de omstandigheden in Zuid-Afrika. Daarbij wijzen ze er vooral op dat studies laten zien dat tussen de 60 en 70 procent van de Zuid-Afrikanen al covid heeft gehad. Inmiddels is 39 procent van de bevolking er volledig gevaccineerd, maar de vaccinatiecampagne kwam traag op gang. In veel van de gevallen zou het dus niet gaan om de eerste covid-besmetting en daarom zouden de gevolgen milder kunnen zijn.

Hoewel ze denken dat omikron zich hetzelfde gaat gedragen in andere Afrikaanse landen, met vergelijkbare omstandigheden, kunnen ze dat niet zeggen over westerse landen. "In westerse landen is het nu winter, is de bevolking ouder en is een groter deel van de bevolking beschermd door een vaccin en heeft een kleiner deel ooit covid gehad," zegt onderzoeker Cheryl Cohen van de NICD. "Het kan dus goed zijn dat we door het hoge aantal mensen dat covid heeft gehad beter beschermd zijn, dat dit robuuster is dan vaccinatie en ons simpelweg beter beschermt."

Nos.nl
pi_202752944
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:26 schreef chratnox het volgende:
Ik denk alleen wel dat je het met me eens kunt zijn dat dit artikel wel het andere uiterste is.
Geen idee. Ik heb het artikel nog niet gelezen. :)
pi_202752947
quote:
7s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:27 schreef phpmystyle het volgende:
Wel mooi, als de NL overheid hard ingrijpt omdat het zeer dreigen lijkt te worden, lijkt het juist mee te vallen. Als de NL overheid problemen bagatelliseert lijken ze levensgroot _O-
Zou wel lullig zijn voor ze, maar zover is het nog niet.

En daarbij zit het vooral in de openheid van zaken die ze geven. Nu hebben ze duidelijk de onzekerheden aangegeven en was er van de arrogante stelligheid geen sprake.

Al moet ik zeggen dat de analyse van de correspondent ook wel hout snijdt. Als je altijd onzeker overkomt heb je ook kans dat men je niet volgt.

Ik persoonlijk heb liever gewoon de openheid met alle mitsen en maaren.
pi_202752959
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:27 schreef Simmertje het volgende:
'Omikron leidt tot 80 procent minder ziekenhuisopnames in Zuid-Afrika dan delta'
knip
Nog steeds een hoop mitsen en maren dus helaas, maar het lijkt wel echt de goede kant op te gaan.
In Southern Sun
pi_202752961
Omnicron gaat de shit wel even regelen hier hoop ik.
pi_202752968
quote:
7s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:27 schreef phpmystyle het volgende:
Ze moeten gewoon het tegenovergestelde doen van wat ze denken te moeten doen.
Dan komt het allemaal goed.
pi_202752978
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Geen idee. Ik heb het artikel nog niet gelezen. :)
https://decorrespondent.n(...)s/333702600-d49c07a1

Met dank aan Rob Wijnberg (en @Scrummie) voor het delen.
pi_202752981
Nog even over Londen:

twitter
pi_202752986
Hoe is het afgelopen met het oversterfte onderzoek eigenlijk?
pi_202752990
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:30 schreef chratnox het volgende:

[..]
https://decorrespondent.n(...)s/333702600-d49c07a1

Met dank aan Rob Wijnberg (en @:Scrummie) voor het delen.
Dank, maar als betalend lid kan ik ook mijn eigen link gebruiken. ;)

Ik heb er gewoon nog niet de tijd voor gehad.
pi_202753020
Standbeeld voor Omicron.
pi_202753026
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:26 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Dankje boosters of vooral natuurlijke curve?
Goede vraag wel. Antwoord zullen we niet gauw weten. Zal op boosters gegooid worden omdat we graag ons eigen lot in handen hebben (als het effect door boosters komt kunnen we er wat aan doen), maar het kan net zo goed met de natuurlijke curve te maken hebben. Of een combo.

quote:

[..]

Lekker denigrerend weer.
pi_202753035
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:29 schreef Questular het volgende:
Omnicron gaat de shit wel even regelen hier hoop ik.
Zou mooi zijn maar de laatste ziekenhuiscijfers uit oa Spanje geven toch weinig hoop wat dat betreft.
blablablabla
pi_202753059
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:32 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Goede vraag wel. Antwoord zullen we niet gauw weten. Zal op boosters gegooid worden omdat we graag ons eigen lot in handen hebben (als het effect door boosters komt kunnen we er wat aan doen), maar het kan net zo goed met de natuurlijke curve te maken hebben. Of een combo.
[..]
Lekker denigrerend weer.
Tering wat voelen mensen zich snel aangevallen hier. Fok wordt soft.
pi_202753069
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:30 schreef DireStraits7 het volgende:
Nog even over Londen:

[ twitter ]
op boxing day gaat iedereen en zn moeder:
1. naar theater
2. shoppen want grootste sale vh jaar
3. naar paardenraces&voetbal.

Gaat leuk worden dus :)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_202753070
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:30 schreef DireStraits7 het volgende:
Nog even over Londen:

[ twitter ]
Als je hier meeleest is het ene moment zo dat we COR over 2 weken kunnen sluiten, het andere moment is een mobilisatie nodig. Jammer dat de wetenschap dit toch niet echt weet.
pi_202753078
quote:
[..]

Wat een goed verhaal ^O^.
In Southern Sun
pi_202753090
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:27 schreef Simmertje het volgende:

Zuid-Afrika heeft tijdens de omikrongolf 80 procent minder ziekenhuisopnames gehad dan tijdens de vorige golf, die werd gedomineerd door de deltavariant. Dat zeggen verschillende Zuid-Afrikaanse onderzoekers vandaag tijdens een online persconferentie in het land.

Onderzoekers van het Zuid-Afrikaanse National Institute for Communicable Diseases (NICD) keken in deze nieuwe studie vooral naar de beginperiode van omikron en vergeleken besmettingen, ziekenhuisopnames en sterftecijfers met vorige golven. Er werd al een paar weken gezegd dat de omikrongolf in Zuid-Afrika milder is, en deze nieuwe data bevestigt dit nu verder.

Niet alleen ligt het aantal ziekenhuisopnames extreem veel lager, ook worden de mensen die wel in het ziekenhuis belanden veel minder ziek. Er was 70 procent minder ernstige corona onder de opgenomen patinten in vergelijking met delta. Daardoor vallen er ook minder doden en werden mensen veel sneller uit het ziekenhuis ontslagen.

De onderzoekers benadrukken dat ze niet kunnen concluderen of de omikronvariant zelf zorgt voor de mildere klachten of dat dit komt door de omstandigheden in Zuid-Afrika. Daarbij wijzen ze er vooral op dat studies laten zien dat tussen de 60 en 70 procent van de Zuid-Afrikanen al covid heeft gehad. Inmiddels is 39 procent van de bevolking er volledig gevaccineerd, maar de vaccinatiecampagne kwam traag op gang. In veel van de gevallen zou het dus niet gaan om de eerste covid-besmetting en daarom zouden de gevolgen milder kunnen zijn.

Hoewel ze denken dat omikron zich hetzelfde gaat gedragen in andere Afrikaanse landen, met vergelijkbare omstandigheden, kunnen ze dat niet zeggen over westerse landen. "In westerse landen is het nu winter, is de bevolking ouder en is een groter deel van de bevolking beschermd door een vaccin en heeft een kleiner deel ooit covid gehad," zegt onderzoeker Cheryl Cohen van de NICD. "Het kan dus goed zijn dat we door het hoge aantal mensen dat covid heeft gehad beter beschermd zijn, dat dit robuuster is dan vaccinatie en ons simpelweg beter beschermt."

Nos.nl
Zij gaan daar net de zomer in, het is in vergelijk met NL daar nu eind Juni dus niet heel gek dat het allemaal wel meevalt.
  woensdag 22 december 2021 @ 14:35:54 #296
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202753096
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:32 schreef xFriendx het volgende:
Standbeeld voor Omicron.
Ik hoop dat we deze meme over aantal weken ook nog kunnen gebruiken :D ;)
pi_202753118
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:34 schreef Confetti het volgende:

[..]
Als je hier meeleest is het ene moment zo dat we COR over 2 weken kunnen sluiten, het andere moment is een mobilisatie nodig. Jammer dat de wetenschap dit toch niet echt weet.
Daarom snap ik deze lockdown ook.
pi_202753122
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:33 schreef Questular het volgende:

[..]
Tering wat voelen mensen zich snel aangevallen hier. Fok wordt soft.
Ik voel me niet aangevallen hoor, het was niet eens mijn kant op gericht. Ik benoem enkel dat je met zo'n toon niet echt constructieve discussies krijgt. Andersom valt hij al meteen in de verdediging als hij een keertje Tijgertje genoemd wordt.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2021 14:38:45 ]
  woensdag 22 december 2021 @ 14:38:46 #299
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202753147
twitter
pi_202753174
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 14:38 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dat is gunstig ....