Ik kan het niet vindenquote:Op zaterdag 18 december 2021 17:22 schreef heywoodu het volgende:
Voor de liefhebber: Ivo van Haaren zet zijn microfoon op de PLAYER keer op keer minuten te vroeg open en zit dan nog met de producer of weet ik het wat over van alles te lullen.
Nu hoorde ik hoe hij 400 euro aan de pokertafel in no-time naar 1000 euro bracht, waarna het weer omlaag ging - gelukkig was het meeste al aangepast. Hij liet ook even weten helemaal niks voorbereid te hebben. En ze gingen eerder live dan gedacht: "Eikels."
Ivo
Ik ben serieus blij dat hij destijds het langlaufen bij Eurosport heeft overgenomen. Nu doet hij het langlaufgedeelte bij de NoKo ook (ik mis Jeroenvanbelle wel een beetje daar), en natuurlijk atletiek.
quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
https://www.eurosportplay(...)t/ramsau-men-2100554
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.D'n wandelgangen zeggen dat Davos of Val di Fiemme waarschijnlijke vervangende locaties zijn.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Toch best snel. 1200km kwalificatie en finale op zelfde dagquote:Op zondag 27 februari 2022 23:05 schreef heywoodu het volgende:
De Griekse kampioenschappen dit weekeinde waren weer uiterst pittig.
[ afbeelding ]
Arme U12quote:Op zondag 27 februari 2022 23:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Toch best snel. 1200km kwalificatie en finale op zelfde dag
Heb je die dames wel eens gezien van de schans????? Wat een verschrikkingquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:28 schreef heywoodu het volgende:
WK junioren, NoKo, gemengde wedstrijd. Noorwegen met afstand.....laatste
https://medias3.fis-ski.com/pdf/2022/NK/4194/2022NK4194ROF.pdf
Duits goud.
Er moet nog wel geoefend worden jaquote:Op zaterdag 5 maart 2022 07:51 schreef petervanhal het volgende:
[..]
Heb je die dames wel eens gezien van de schans????? Wat een verschrikking![]()
Voor de Taylor Fletcher fans: Hij stopt ermee na Oslo
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:33 schreef heywoodu het volgende:
Morgen de 30k klassiek in Oslo (vrouwen)....dat wordt de afscheidswedstrijd van Johaug
https://www.nrk.no/sport/therese-johaug-legger-opp-1.15879317
Ze won wel tamelijk overtuigendquote:
Tsja en het is ook wel begrijpelijk nu ze haar punt vrij duidelijk gemaakt heeft vorige maand.quote:
Volgens Ivo van Haaren is een gezin wel de bedoelingquote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:38 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Tsja en het is ook wel begrijpelijk nu ze haar punt vrij duidelijk gemaakt heeft vorige maand.
Wel benieuwd of ze nu gaat moederen of dat ze nog een tweede carriere als lange achterstandsloper ambieert.
is dat ook ergens te zien?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 23:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Volgens Ivo van Haaren is een gezin wel de bedoeling
En over lange afstanden: morgenochtend de Vasaloppet
Met Tosca de Wit en Machiel Ittmann als voornaamste Nederlanders
SVT als je even doet alsof je uit Zweden komtquote:
technische problemen op de streamquote:Op zondag 6 maart 2022 11:16 schreef heywoodu het volgende:
Bij de vrouwen is het ouderwets niet-spannend, bij de mannen andersom: 7km te gaan en er zijn nog 17 man samen.
SVT Play doet het hier perfect met de VPN van Norton erbij aanquote:Op zondag 6 maart 2022 11:23 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
technische problemen op de stream
Gaan ze de finish live missen?
edit: vaag ik werd opeens naar een andere stream gestuurd maar nu weer live beeld
Hier nu ook weer, prima kwaliteit beeldquote:Op zondag 6 maart 2022 11:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
SVT Play doet het hier perfect met de VPN van Norton erbij aan
heywoodu in SPT / [SPT SC #131] Dit wordt een sportjaar.quote:Op donderdag 31 maart 2022 21:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb het seizoen ook uitgespeeld. Leuk dat het toch nog wel spannend was tussen Riiber en Lamparter.
De laatste wedstrijd Noordse Combinatie bij de vrouwen was ook spannend. Sowieso leuk dat er voor hen nu ook een wereldbeker is.
Ik vond de teamsprint bij het langlaufen ook echt heel tof. Dat wil ik wel vaker zien.
@:heywoodu, hoe is het met Bruna? Is dat ergens te lezen? Je hebt het vast ergens gezegd maar ik vermijd dus sporttopics wegens spoilers
Die post waar wimderon naar linkt is wel de meest recente update eigenlijk jaquote:Op donderdag 31 maart 2022 21:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb het seizoen ook uitgespeeld. Leuk dat het toch nog wel spannend was tussen Riiber en Lamparter.
De laatste wedstrijd Noordse Combinatie bij de vrouwen was ook spannend. Sowieso leuk dat er voor hen nu ook een wereldbeker is.
Ik vond de teamsprint bij het langlaufen ook echt heel tof. Dat wil ik wel vaker zien.
@:heywoodu, hoe is het met Bruna? Is dat ergens te lezen? Je hebt het vast ergens gezegd maar ik vermijd dus sporttopics wegens spoilers
Dat gaat de goede kant op zeg! Fijn om te lezenquote:Op vrijdag 1 april 2022 07:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die post waar wimderon naar linkt is wel de meest recente update eigenlijk ja
Die eerste voorzichtige stapjes zonder krukken zijn inmiddels een week geleden. De afgelopen dagen heeft ze weer meer pijn in haar voet, mogelijk door de toegenomen hoeveelheid fysiotherapie (twee keer per week Papendal, dat gaat binnenkort mogelijk naar drie keer per week) in combinatie met de medicatie die we toch echt langzaam aan het afbouwen zijn. Twee maanden lang aan morfine-achtige shit is niet lekker voor je, ze slaapt er halve dagen door ook.
Verder deze week nog wat mooie stappen: maandag liep ze ineens van de trap af, uiteraard voorzichtig (dus niet zittend, dat doet ze voor de zekerheid nog als er niemand in de buurt is). Een dag later liep ze ineens de trap op, voor je voet nog wel zwaarder. En woensdag voor het eerst weer op een normale fiets gefietst, buiten dus, wat eigenlijk veel minder moeilijk gaat dan lopen
Elk bezoekje aan Papendal brengt ook wel weer wat nieuwe dingen met zich mee, met name een nieuw setje oefeningen en tips enzo. Ik ben weer benieuwd wat het vandaag wordt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
quote:Op woensdag 18 mei 2022 22:11 schreef heywoodu het volgende:
Historie bij het langlaufcomité van de FIS, vrouwen en mannen krijgen vanaf volgend seizoen in de World Cup dezelfde afstanden, éindelijk, jaaaaaaaaaaaa
https://www.fis-ski.com/e(...)-spring-meeting-2022Boycot!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dames wel een 50k?
Daar lijkt het vreemd genoeg dan wel weer op, of FIS moet nog een manier verzinnen om die ook rap de nek om te draaien en er een 30k voor beiden van te maken.quote:
Hoop dat dr herstel verder voorspoedig verloopt en dat ze komend seizoen er weer bij mag zijn .. Sterkte voor jullie beidenquote:Op vrijdag 1 april 2022 07:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die post waar wimderon naar linkt is wel de meest recente update eigenlijk ja
Die eerste voorzichtige stapjes zonder krukken zijn inmiddels een week geleden. De afgelopen dagen heeft ze weer meer pijn in haar voet, mogelijk door de toegenomen hoeveelheid fysiotherapie (twee keer per week Papendal, dat gaat binnenkort mogelijk naar drie keer per week) in combinatie met de medicatie die we toch echt langzaam aan het afbouwen zijn. Twee maanden lang aan morfine-achtige shit is niet lekker voor je, ze slaapt er halve dagen door ook.
Verder deze week nog wat mooie stappen: maandag liep ze ineens van de trap af, uiteraard voorzichtig (dus niet zittend, dat doet ze voor de zekerheid nog als er niemand in de buurt is). Een dag later liep ze ineens de trap op, voor je voet nog wel zwaarder. En woensdag voor het eerst weer op een normale fiets gefietst, buiten dus, wat eigenlijk veel minder moeilijk gaat dan lopen
Elk bezoekje aan Papendal brengt ook wel weer wat nieuwe dingen met zich mee, met name een nieuw setje oefeningen en tips enzo. Ik ben weer benieuwd wat het vandaag wordt
Bedankt! Maar laat ik het zo zeggen, ik schat de kans dat ze komend seizoen weer wedstrijden gaat doen op 5%, hooguitquote:Op woensdag 18 mei 2022 23:51 schreef chufi het volgende:
[..]
Hoop dat dr herstel verder voorspoedig verloopt en dat ze komend seizoen er weer bij mag zijn .. Sterkte voor jullie beiden
Ik ruik kansen als er zo plekken vrij gaan komen voor andere landen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:09 schreef wimderon het volgende:
Steeds meer geluiden over in ieder geval Zweedse, maar naar het schijnt ook andere, atleten die de World Cup willen gaan boycotten als de Russen/Belarussen mee mogen doen.
Dat laatste zou ik juist toejuichen. Wat kan zij er verder aan doen dat ze toevallig uit Belarus komt.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ruik kansen als er zo plekken vrij gaan komen voor andere landen.
Langlaufen heb ik wat dat betreft wat minder gevolgd, maar in het biatlon heb je bijvoorbeeld een Hanna Sola die openlijk tegen die hele oorlog is. Ik heb er weinig moeite mee als zo iemand onder neutrale vlag mee mag doen.
Alle takken? Dus grasskiën tegelijk met de rest?quote:Op woensdag 2 november 2022 21:03 schreef wimderon het volgende:
De FIS is van plan om elke 4 jaar (in het jaar dat er geen OS/WK is) de FIS games te houden, beginnende in februari 2024. Daarin zouden dan alle takken die onder de FIS vallen op één locatie tegelijkertijd een competitie krijgen.
En biatlon mag dan zeker niet mee doenquote:Op woensdag 2 november 2022 23:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Alle takken? Dus grasskiën tegelijk met de rest?
quote:Op woensdag 2 november 2022 23:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Alle takken? Dus grasskiën tegelijk met de rest?
Die willen niet meedoen.quote:Op woensdag 2 november 2022 23:51 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En biatlon mag dan zeker niet mee doen
Dat is dan ook geen FISquote:Op woensdag 2 november 2022 23:51 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En biatlon mag dan zeker niet mee doen
quote:De 24-jarige Zweedse cross-country skister Moa Lundgren ziet haar seizoenbegin wel om een heel bizarre reden uitgesteld. Ze heeft last van de naweeën van een operatie die eigenlijk niet had moeten plaatsvinden. Dat zegt ze aan het Zweedse SVT Sport.
“Ik kwam vorige week terug van Mallorca en voelde me sterk”, begint Lundgren haar bizarre verhaal. “Maar in het weekend kreeg ik plots hoge koorts en pijn in de maagstreek en ter hoogte van mijn appendix. Ik ging naar het ziekenhuis en daar dachten ze dat mijn blindedarm verwijderd moest worden.”
“Maar nadat de operatie dinsdag had plaatsgevonden, bleek dat de pijn niet werd veroorzaakt door appendicitis. Ik had iets dat men lymfadenitis mesenterica (gezwollen klieren in de buik, red.) noemt, maar het komt vooral voor bij kinderen jonger dan 12 jaar. Vandaar dat de dokters er niet aan dachten. De symptomen zijn exact dezelfde als appendicitis. Dus eigenlijk had mijn appendix niet verwijderd moeten worden en de gezwollen klieren genezen vanzelf.”
“Ik ben nu drie weken buiten strijd, dus dat is vervelend. Ik ben zeer geschokt dat dit gebeurd is. Het voelt alsof het een soep geworden is en ik voelde me machteloos.”
Moa Lundgren koestert geen wrok tegenover de dokters.
quote:Hoge energieprijzen hebben ook gevolgen voor de wintersport: wereldbeker langlaufen verhuist naar Livigno… om te besparen
De organisatoren van de op 21 en 22 januari in het centrum van Milaan geplande wereldbekerwedstrijden langlaufen hebben de beslissing genomen om de manche te verplaatsen naar de bergen van Livigno. Ze doen dit om een antwoord te bieden op de sterk gestegen energiekosten. Dat heeft de internationale skifederatie (FIS) dinsdag bekendgemaakt.
In Milaan, waar de Winterspelen van 2026 plaatsvinden, zou erg veel kunstsneeuw geproduceerd en opgeslagen moeten worden om de wedstrijden bij hoge temperaturen te kunnen laten plaatsvinden. Naast de energiecrisis heeft de FIS immers ook te kampen met ongebruikelijk warm weer aan het begin van het seizoen, waardoor zeven van de eerste acht wedstrijden alpijnse ski zijn afgelast.
Vorig weekend vond tijdens de seizoensopener in Polen de eerste wereldbekerwedstrijd schansspringen plaats zonder sneeuw, waarbij de deelnemers landden op plastic matten die tijdens het zomerseizoen werden gebruikt.
In de jaren '90 en begin '00 (toen de NOS nog standaard de hele zaterdagmiddag uitzond) had de NOS ook regelmatig wintertriatlon (waarbij zwemmen vervangen wordt door langlaufen, alleen in Nederland werd het dan weer vervangen door schaatsen). Dat vond ik altijd vrij bijzonder om te zien.quote:Op dinsdag 15 november 2022 11:54 schreef heywoodu het volgende:
Ik kwam net dit fantastische filmpje tegen
Blijkbaar was rollerskiën ooit best een ding in Nederland, het eerste WK was in 1993 zelfs in Den Haag
In het filmpje onder meer Vincent Vermeulen, als ik me niet vergis de vader van Mika Vermeulen
En Ribom wint bij de vrouwen, nadat Hagström op onfortuinlijke wijze Dahlqvist onderuit haalt.quote:Op vrijdag 25 november 2022 16:26 schreef H.Vviv het volgende:
Klaebo wint met overtuiging de klassieke sprint. Vooral benieuwd naar Klaebo over de wat langere afstanden.
Ze zal het toch wel halen?quote:Op zondag 8 januari 2023 11:29 schreef heywoodu het volgende:
En Karlsson begint het inderdaad loodzwaar te krijgen. Klimgeit Claudel gaat lekker
Dat denk ik wel, het steilste is bijna gedaan, maar het is wel mooi om te zien dat ervaring wel helpt hierquote:
Ik denk dat ze sneller omhoog gaan als ze de ski's in de handen meenemenquote:Op zondag 8 januari 2023 11:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, het steilste is bijna gedaan, maar het is wel mooi om te zien dat ervaring wel helpt hier
Echt tot de lijn en niet verderquote:Op zondag 8 januari 2023 11:40 schreef heywoodu het volgende:
Karlsson is tamelijk diep gegaan, allemachtig.
Nee dat niet. Huldiging is bij de finish, en toen de huldiging voor de etappe begon was ze daar wel weg. Maar die is klaar en nu is de ceremonie voor het eindklassement gedaan, maar dus ook zonder Karlsson.quote:
Jazeker! Morgen rond deze tijd hebben we de startlijst, en het zou misschíen kunnen dat ze, omdat ze nu geen FIS-punten meer heeft, een van de eersten - mogelijk zelfs dé eerste - is die start. Dat zou niet alleen een voordeel zijn in de omstandigheden daar, de sneeuw is bepaald niet best, maar ook gewoon heel tofquote:
Zend eurosport de kwalificatie uit?quote:Op maandag 20 februari 2023 20:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jazeker! Morgen rond deze tijd hebben we de startlijst, en het zou misschíen kunnen dat ze, omdat ze nu geen FIS-punten meer heeft, een van de eersten - mogelijk zelfs dé eerste - is die start. Dat zou niet alleen een voordeel zijn in de omstandigheden daar, de sneeuw is bepaald niet best, maar ook gewoon heel tof
Woensdag om 12.00 uur de 5km, een dag later rond dezelfde tijd de sprintkwalificatie.
Eurosport 2, beide dagenquote:Op maandag 20 februari 2023 20:26 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Zend eurosport de kwalificatie uit?
quote:Op maandag 20 februari 2023 20:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Eurosport 2, beide dagen
En de digitale kanalen natuurlijk.
Misschien is ergens een streamquote:
Jep, en dat is gaaf! Vooral Jaque Mourão legde er bij iedereen die mocht stemmen nogal de nadruk op dat Bruna die vlag moest dragen. Er is vandaag nog wat discussie over geweest, maar zij is het dus toch geworden, en gezien het verhaal niet onterecht natuurlijkquote:Op dinsdag 21 februari 2023 18:54 schreef franklop het volgende:
Ze mag in ieder geval al de Braziliaanse vlag dragen!
Zeker tof, maar lijkt me toch een schrale troost. Mee mogen reizen en in de accomodatie mogen verblijven had ze meer aan gehad lijkt me.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 18:54 schreef franklop het volgende:
Ze mag in ieder geval al de Braziliaanse vlag dragen!
Kijk, dat is zeker mooi meegenomen!quote:Op dinsdag 21 februari 2023 19:56 schreef heywoodu het volgende:
Oh en de startlijst is er en, zoals we al een beetje hadden gehoopt vanwege het feit dat ze géén FIS-punten meer heeft: startnummer 1, jaaaaa
Ze opent morgen om 12:00 dus het hele WK én heeft een volledig schoon parcours voor zich én heeft in principe de mindere godinnen van het deelnemersveld direct achter zich, dus ook minder kans om ingehaald te worden en dus een goede kans om in elk geval even de hotseat op te mogen
Zo even op het gemak de startlijst doornemen, kijken wie ze kan hebben.
De rest van het team (op één na) zit in een volgepakt kippenhok ergens, zij zit alleen in een hotelkamer, dat is achteraf echt zó veel beterquote:Op dinsdag 21 februari 2023 20:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zeker tof, maar lijkt me toch ern schrale troost. Mee mogen reizen en in de accomodatie mogen verblijven had ze meer aan gehad lijkt me.
Owh, fijn dat het achteraf toch fijner is zo (maar nu moet ze het zelf financieren toch, en anders niet?)quote:Op dinsdag 21 februari 2023 20:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De rest van het team (op één na) zit in een volgepakt kippenhok ergens, zij zit alleen in een hotelkamer, dat is achteraf echt zó veel beter
En over het meereizen: zij was rond 11.45u in haar hotel. De rest van het team moest wachten op de coach, die éérst 's ochtends vroeg naar München moest om het juniorenteam weg te brengen, maar op het vliegveld allerlei vertraging had, terwijl de atleten in Oostenrijk hun verblijf uit moesten. Dus die stonden de héle middag op straat in de kou en zonder eten te wachten en arriveerden volgens mij ergens rond 22u in hun verblijf in Slovenië, toen Bruna al heel lang en breed had gegeten, gedoucht, film gekeken en ging slapen
Dus dat viel achteraf allemaal wel mee, en nu de vlag mogen dragen is iets waar ze hélemaal hieperdepieper over is, merkte ik al
Ze heeft speciaal haar Ecco-schoenen aangetrokken, die haar voet hebben gered bij het ongeluk. Of nou ja, die was kapot natuurlijk, maar het nieuwe paar wat m'n zus vorig jaar voor haar heeft kunnen regelen
Niemand die dat ziet verder, maar wel een klein symbolisch dingetje.
Transport en het verblijf van de 18e (toen ze vertrok naar Slovenië) tot en met de 24e krijgt ze in principe vergoed. Als ze nog twee nachten langer blijft voor de teamsprint (die is zondag en dat gaan ze nog bepalen) moet ze dat wel op eigen kosten doen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 20:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
(maar nu moet ze het zelf financieren toch, en anders niet?)
Owh, excuses dan. Dan heb ik het in eerste instantie (ergens in de afgelopen weken) kennelijk verkeerd begrepen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 20:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Transport en het verblijf van de 18e (toen ze vertrok naar Slovenië) tot en met de 24e krijgt ze in principe vergoed. Als ze nog twee nachten langer blijft voor de teamsprint (die is zondag en dat gaan ze nog bepalen) moet ze dat wel op eigen kosten doen.
Een van de weinigen die de vlag echt goed hoog hieldquote:
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 20:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De rest van het team (op één na) zit in een volgepakt kippenhok ergens, zij zit alleen in een hotelkamer, dat is achteraf echt zó veel beter
En over het meereizen: zij was rond 11.45u in haar hotel. De rest van het team moest wachten op de coach, die éérst 's ochtends vroeg naar München moest om het juniorenteam weg te brengen, maar op het vliegveld allerlei vertraging had, terwijl de atleten in Oostenrijk hun verblijf uit moesten. Dus die stonden de héle middag op straat in de kou en zonder eten te wachten en arriveerden volgens mij ergens rond 22u in hun verblijf in Slovenië, toen Bruna al heel lang en breed had gegeten, gedoucht, film gekeken en ging slapen
Dus dat viel achteraf allemaal wel mee, en nu de vlag mogen dragen is iets waar ze hélemaal hieperdepieper over is, merkte ik al
Ze heeft speciaal haar Ecco-schoenen aangetrokken, die haar voet hebben gered bij het ongeluk. Of nou ja, die was kapot natuurlijk, maar het nieuwe paar wat m'n zus vorig jaar voor haar heeft kunnen regelen
Niemand die dat ziet verder, maar wel een klein symbolisch dingetje.
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:16 schreef heywoodu het volgende:
Zo, huiswerk gedaan
1 = totaal niet realistisch dat Bruna die verslaat
10 = totaal niet realistisch dat Bruna die níet verslaat
4-6 zijn degenen waar het het lastigst in te schatten is, uiteraard. Zonder rare dingen moet top-15 wel lukken, top-10 zou een hartstikke tof resultaat zijn. Met als kanttekening dat veel van deze dames vooral uitkomen in allerlei Balkanraces of alleen maar in races in Iran bijvoorbeeld, en je weet nooit of dat een realistische weergave is, of dat er spelletjes gespeeld worden en geld uitgedeeld wordt om bepaalde resultaten en afstanden te krijgen, of wat dan ook.
Lijkt me dat het voor de overwinning in elk geval gaat tussen Jaque en de Sloveense aan het eind.En wat voor resultaat heeft ze nodig voor de hoofdrace?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen flauw idee, FIS-documentatie is nogal matig, om het heel optimistisch te zeggenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:21 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En wat voor resultaat heeft ze nodig voor de hoofdrace?
Dat is handig, aan een wedstrijd moeten beginnen zonder te weten wat de kwalificatie eis isquote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Geen flauw idee, FIS-documentatie is nogal matig, om het heel optimistisch te zeggen
Maakt voor haar ook niet heel veel uit dit keer denk ik, want die hoofdrace is volgende week dinsdag pas, dus dan wordt het nóg drie extra hotelovernachtingen puur om daar aan mee te doen. Als de bond dat betaalt, heel graag natuurlijk, maar dat zou nu even een beetje gortig zijn vrees ik. Als het resultaat morgen ineens echt heel goed is kijken we wel even verder, maar het doel morgen - gezien het afgelopen jaar - is echt weinig anders dan een degelijke, stabiele race neer te zetten.
Misschien dat zij het weet hoor, dat zou kunnen, het is wellicht in de team captain's meeting verteld vanavond. Ik heb er in elk geval niks over gehoord verder, en heb van de week ook al even in de documenten zitten zoeken, maar helemaal niks gevonden.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:30 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat is handig, aan een wedstrijd moeten beginnen zonder te weten wat de kwalificatie eis is
En is dat hotel zo duur dan?
en ben je al een beetje zenuwachtig?quote:Op woensdag 22 februari 2023 11:39 schreef heywoodu het volgende:
Tussentijden op 0.9km, 3km en 4.4km zie ik. En er is zelfs een GPS-tracker(hoewel het altijd de vraag is hoe soepel dat werkt, niet altijd geweldig namelijk)
https://static.sportresul(...)l?event=WC_2023WCS11
Live timing hier:
http://live.fis-ski.com/cc-2312/results-pda.htm
In de tijd dat ik deze post heb getypt ben ik 18 keer naar het toilet geweest, maar nee hoor, bijna niet!quote:Op woensdag 22 februari 2023 11:46 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
en ben je al een beetje zenuwachtig?
Eurosport.com of de Eurosport app of Discovery+, denk ik.quote:
Die weiger ik nog steeds principieelquote:Op woensdag 22 februari 2023 12:03 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Eurosport.com of de Eurosport app of Discovery+, denk ik.
En 23 seconden sneller dan Kusmuk, onverwacht.quote:
Waarschijnlijk wel de nodige rollerskitraining gehad inmiddels, maar pas dit seizoen begonnen op sneeuw. Dat is nog wel lastig.quote:Op woensdag 22 februari 2023 12:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
Waar halen ze die vijftienjarigen toch vandaan? Ze staan zowat voor het eerst op de latten...
Startnummers 18 en 19 zijn de eersten waarvan ik vrij zeker weet dat ze sneller gaan zijnquote:Op woensdag 22 februari 2023 12:06 schreef Faraday01 het volgende:
Voorlopig een enorme voorsprong op de rest
Check hoewel het maar om 5 seconden gaatquote:Op woensdag 22 februari 2023 12:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Startnummers 18 en 19 zijn de eersten waarvan ik vrij zeker weet dat ze sneller gaan zijn
Degelijk op de langere afstanden, matig op de sprint.quote:Op woensdag 22 februari 2023 12:20 schreef Faraday01 het volgende:
Wat verwacht je van Picin @:heywoodu?
Mag ze Picin niet?quote:Op woensdag 22 februari 2023 12:35 schreef heywoodu het volgende:
Volgens mij hoorde ik Bruna enorm juichen op de achtergrond toen Picin finishte (en langzamer was)
Juichen omdat ze zeker was van top-10 denk ikquote:
En nu de grote vraag, zou ze mogen starten volgende week?quote:Op woensdag 22 februari 2023 12:37 schreef heywoodu het volgende:
Negende had ik echt niet durven hopen![]()
![]()
![]()
Top-10 start, dus het mag sowieso als het goed is. Alleen of ze het gaat doen...ik betwijfel het en denk dat ze dinsdag hier op de bank zitquote:Op woensdag 22 februari 2023 12:38 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En nu de grote vraag, zou ze mogen starten volgende week?
Aangezien ze alle 3 top 10 zijn en mogen starten zou er toch wat druk op de bond moeten ontstaan om verblijf te verlengen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 12:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Top-10 start, dus het mag sowieso als het goed is. Alleen of ze het gaat doen...ik betwijfel het en denk dat ze dinsdag hier op de bank zit
Wat een supergoede prestatie!quote:Op woensdag 22 februari 2023 12:37 schreef heywoodu het volgende:
Negende had ik echt niet durven hopen![]()
![]()
![]()
Dat is nog wel een beetje de bedoeling. Jaque had gezegd dat ze eerst zou kijken hoe het met de vorm zat vandaag, maar volgens mij zit het met haar vorm best wel aardig, om het even zacht uit te drukkenquote:Op woensdag 22 februari 2023 12:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gezamenlijke teamsprint, dat zou leuk zijn zeg.
Morgen, ergens tussen 12u en 13u, de startlijst zal over een ruim uur wel online staan denk ikquote:
Jep, helaas is het bij de sprint wat punten betreft omgekeerd: de minste punten starten achteraan, dus deze hadden we ook wel aan zien komen. Lekker kapotgetrapt parcoursquote:Op donderdag 23 februari 2023 00:00 schreef Starflyer het volgende:
Ik zie dat Bruna morgen als 99ste van de 100 deelnemers start. Starttijd is 12:24:45
https://www.fis-ski.com/D(...)raceid=41638#results
30 hoorde ikquote:
Correct.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:20 schreef chufi het volgende:
[..]
ok 5 heats dan vanmiddag in de finale...
In Kronen?quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
zie ik het goed daar haar optreden op het WK wat Scandinavische donaties opgeleverd heeft?
Ja er stonden ineens twee Zweedse namen bij de donaties, geen idee waar die vandaan komenquote:Op donderdag 23 februari 2023 12:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
zie ik het goed daar haar optreden op het WK wat Scandinavische donaties opgeleverd heeft?
is al duidelijk wat er verder nog op het programma staat?quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:59 schreef heywoodu het volgende:
En ter bevestiging: blije Bruna aan de telefoon gehad
Teamsprint zondag hoop ikquote:Op donderdag 23 februari 2023 13:12 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
is al duidelijk wat er verder nog op het programma staat?
De teamsprint zondag lijkt wel een zekerheidje, en ze lijkt toch wel richting wél de 10km te gaan. Ze gaf wel aan dat ze dan ook relatief echt wel een mindere prestatie neer gaat zetten, want ze moet echt vrij rustig starten, aangezien het gisteren op de 5km aan het einde toch een beetje begon te duizelen. Maar goed, bij de 10km zou deelname natuurlijk echt gewoon het enige 'doel' zijn, daar moet je er niet vanuit gaan dat ze mensen gaat verslaan, want de echt zwakkeren zijn er door gisteren nu uit. De nummer tien van gisteren, Picin, gaat sowieso na vandaag weg uit Slovenië, dus die skipt de 10k in elk geval, wat jammer is, want die had ze kunnen verslaanquote:Op donderdag 23 februari 2023 13:12 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
is al duidelijk wat er verder nog op het programma staat?
Is het wel zeker dat ze teamsprint gaat doen en niet bijv Mourao met Ribera?quote:Op donderdag 23 februari 2023 13:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De teamsprint zondag lijkt wel een zekerheidje, en ze lijkt toch wel richting wél de 10km te gaan. Ze gaf wel aan dat ze dan ook relatief echt wel een mindere prestatie neer gaat zetten, want ze moet echt vrij rustig starten, aangezien het gisteren op de 5km aan het einde toch een beetje begon te duizelen. Maar goed, bij de 10km zou deelname natuurlijk echt gewoon het enige 'doel' zijn, daar moet je er niet vanuit gaan dat ze mensen gaat verslaan, want de echt zwakkeren zijn er door gisteren nu uit. De nummer tien van gisteren, Picin, gaat sowieso na vandaag weg uit Slovenië, dus die skipt de 10k in elk geval, wat jammer is, want die had ze kunnen verslaan
Dat laatste zie ik sowieso niet gebeuren, Mourao wil het juist graag met Bruna doen omdat ze al zo'n 10-12 jaar geschiedenis samen hebbenquote:Op donderdag 23 februari 2023 13:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Is het wel zeker dat ze teamsprint gaat doen en niet bijv Mourao met Ribera?
quote:Op donderdag 23 februari 2023 13:32 schreef Starflyer het volgende:
Beide onderdelen staan weer in mijn agenda. Moet wel dinsdag even ee rustig plekje op kantoor zoeken om de 10k te kunnen kijken in mijn lunchpauze
Misschien achter de top, maar ik zie haar eigenlijk nooit echt langskomen daar, in elk geval niet voorin de grote wedstrijden. Vorige week ofzo stond ze nog wel ergens in de uitslag van de Tartu Marathon, maar dat is nou niet echt een van de meest aansprekende langeafstandsracesquote:Op vrijdag 24 februari 2023 15:24 schreef Faraday01 het volgende:
Kowalczyk is nog steeds actief in het lange afstandcircuit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |