TOURNAMENT SCHEDULE:quote:Wednesday December 15 (1900 GMT)
3x First Round, 1x Second Round
Ritchie Edhouse v Peter Hudson*** (R1)
Ricky Evans v Nitin Kumar (R1)
Adrian Lewis v Matt Campbell (R1)
Gerwyn Price v Edhouse/Hudson (R2)
Thursday December 16
Afternoon Session (1230 GMT)
Steve Lennon v Madars Razma (R1)
Scott Mitchell v Chris Landman (R1)
Chas Barstow v John Norman Jnr (R1)
Daryl Gurney v Evans/Kumar (R2)
Evening Session (1900 GMT)
William O’Connor v Danny Lauby (R1)
Ryan Meikle v Fabian Schmutzler (R1)
Ron Meulenkamp v Lisa Ashton (R1)
Gary Anderson v Lewis/Campbell (R2)
Friday December 17
Ryan Joyce v Roman Benecky (R1)
Keane Barry v Royden Lam (R1)
Jermaine Wattimena v Boris Koltsov (R1)
Krzysztof Ratajski v Lennon/Razma (R2)
Joe Murnan v Paul Lim (R1)
William Borland v Bradley Brooks (R1)
Ross Smith v Jeff Smith (R1)
Peter Wright v Meikle/Schmutzler (R2)
Saturday December 18
Jamie Hughes v Raymond Smith (R1)
Callan Rydz v Yuki Yamada (R1)
Darius Labanauskas v Mike De Decker* (R1)
Ian White v Mitchell/Landman (R2)
Adam Hunt v Boris Krcmar (R1)
Ted Evetts v Jim Williams (R1)
Rowby-John Rodriguez v Nick Kenny (R1)
Michael van Gerwen v Barstow/Norman Jnr (R2)
Sunday December 19
Maik Kuivenhoven v Ky Smith (R1)
Jason Heaver v Gordon Mathers** (R1)
Alan Soutar v Diogo Portela (R1)
Stephen Bunting v Ross Smith/J Smith (R2)
Martijn Kleermaker v John Michael (R1)
Florian Hempel v Martin Schindler (R1)
Steve Beaton v Fallon Sherrock (R1)
Jonny Clayton v Barry/Lam (R2)
Monday December 20 (1900 GMT)
Luke Woodhouse v James Wilson (R1)
Rusty-Jake Rodriguez v Ben Robb (R1)
Raymond van Barneveld v Lourence Ilagan (R1)
James Wade v Kuivenhoven/K Smith (R2)
Tuesday December 21
2x First Round, 2x Second Round
Lewy Williams v Toyokazu Shibata (R1)
Jason Lowe v Daniel Larsson (R1)
Mervyn King v Joyce/Benecky (R2)
Dave Chisnall v Labanauskas/De Decker (R2)
4x Second Round
Vincent van der Voort v Hunt/Krcmar (R2)
Michael Smith v Meulenkamp/Ashton (R2)
Dimitri Van den Bergh v Hempel/Schindler (R2)
Devon Petersen v Hughes/Raymond Smith (R2)
Wednesday December 22
4x Second Round
Ryan Searle v Borland/Brooks (R2)
Glen Durrant v O’Connor/Lauby (R2)
Luke Humphries v Rowby-John Rodriguez/Kenny (R2)
Joe Cullen v Evetts/J Williams (R2)
4x Second Round
Nathan Aspinall v Murnan/Lim (R2)
Dirk van Duijvenbode v Wattimena/Koltsov (R2)
Kim Huybrechts v Beaton/Sherrock (R2)
Simon Whitlock v Kleermaker/Michael (R2)
Thursday December 23
4x Second Round
Damon Heta v Woodhouse/Wilson (R2)
Brendan Dolan v Rydz/Yamada (R2)
Mensur Suljovic v Soutar/Portela (R2)
Jose de Sousa v Lowe/Larsson (R2)
4x Second Round
Danny Noppert v Heaver/Mathers (R2)
Gabriel Clemens v L Williams/Shibata (R2)
Rob Cross v Van Barneveld/Ilagan (R2)
Chris Dobey v Rusty-Jake Rodriguez/Robb (R2)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Debutanten (17)
*Mitchell, *Soutar, Heaver, Borland, Rusty-Jake Rodriguez, Lewy Williams, Hempel, Barslow, Benecky, *Landman, Norman, Juan Rodriguez, Schmutzler, Shibata, KY Smith, *Jim Williams
* Speelde al wel op het BDO WK
Finales TV Toernooien in 2021SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Links
Toernooipagina PDC website
Twitter PDC
Wikipedia [Engels]
Live Score (Original)
Live Score 2.0
Dartconnect, premier software platform
Virtuele OOM (Order of Merit)#FREEWERELDGOZER
#FREEWERELDGOZER
![]()
Gezelligquote:
Wil daar ook dolgraag een keer naar toe.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:08 schreef maxi-mus het volgende: [..] Ik ga de killers wederom live zien deze zomer, genot.
Dit kan niet .quote:Op donderdag 16 december 2021 23:11 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wil daar ook dolgraag een keer naar toe.
Wacht. Hebben wij nou dezelfde smaak?
Ik ga alleen de donderdagquote:Op donderdag 16 december 2021 23:09 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Rock Werchter.Heerlijke lineup.
Ja echt baggerquote:Op donderdag 16 december 2021 23:10 schreef Wertha het volgende:
De nieuwe speertjes van Anderson zijn lelijk.
Wij gaan (gingen) elk jaar het hele weekend. Puur genot.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:11 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Ik ga alleen de donderdag![]()
*maar verder zit m'n concert/festival agenda toch al ramvol dit jaar
Bullyboy. Heerlijk nummerquote:Op donderdag 16 december 2021 23:05 schreef Tagliano het volgende:
Wat vinden we de beste opkomst van dit moment
Ik ga zo even uit de losse pols voor Asp
Heb hem niet meer.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:11 schreef maxi-mus het volgende:
Wegaanopwappiejacht.gif doet het niet meer. @:zipportal
Het staat op mute.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:12 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
*zap
Mark
Hoofdagent Leeuwarden
*zapt terug
Nog een Pearl Jam-fan?quote:Op donderdag 16 december 2021 23:11 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Ik ga alleen de donderdag![]()
*maar verder zit m'n concert/festival agenda toch al ramvol dit jaar
Had ik wel gewild, maar had al kaarten voor Pinkpop vrijdag & kaarten voor RHCP in Keulen.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:12 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Wij gaan (gingen) elk jaar het hele weekend. Puur genot.
Welmoed is een prachtige verschijning.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:12 schreef Coco het volgende:
[..]
Het staat op mute.
Niks mis mee met Welmoed op de achtergrond.
White Lies.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:13 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Had ik wel gewild, maar had al kaarten voor Pinkpop vrijdag & kaarten voor RHCP in Keulen.
Daarnaast nog weekend Best Kept Secret, teringveel zin in The Strokes.
En dan nog White Lies in Enschede & Khruangbin in AFAS
Uw tijd komt nog wel, zondag.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Onze dynamiek verandert de laatste tijd steeds meer.
Jerry.gifquote:Op donderdag 16 december 2021 23:14 schreef K_uit_h het volgende:
Wat is de slechtste walk-on? Dansende kniebrace-act?
Ik ben wel echt iets te labiel om tijdens de Klassieker op Fok! te posten.quote:
Soort vanquote:Op donderdag 16 december 2021 23:15 schreef de_boswachter het volgende:
Doet Christian Kist eigenlijk nog pijlen smijten?
Ik ga lekker in de kantine kijken. Eerst even een lager elftal uit de brand helpen, dan Cambuur - Heerenveen en dan de klassieker. Werelds. En de overheid doet ons niets.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:15 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik ben wel echt iets te labiel om tijdens de Klassieker op Fok! te posten.
Alhoewel ik zelden zo rustig ben geweest hiervoor (naja afgelopen mei maar toen was het seizoen al beslist). Ga hem gelukkig wel in de kroeg kijken
Cross past totaal niet bij zijn liedje. Nummer an sich kan nog wel als opkomst, maar dan niet bij Cross. Sommige nummers zijn sowieso niet geschikt als opkomstnummer, maar die ga ik niet onthoudenquote:Op donderdag 16 december 2021 23:14 schreef K_uit_h het volgende:
Wat is de slechtste walk-on? Dansende kniebrace-act?
Zal voorlopig wel de laatste keer zijn ben ik bang. Hopelijk blijven de kroegen in andere landen open.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:16 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik ga lekker in de kantine kijken. Eerst even een lager elftal uit de brand helpen, dan Cambuur - Heerenveen en dan de klassieker. Werelds. En de overheid doet ons niets.
Dit was echt een schande voor de mooie dartsport. Wel gelachen overigens.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:16 schreef Tagliano het volgende:
Kent u deze nog nog nog nog
[ afbeelding ]
Khruangbinquote:Op donderdag 16 december 2021 23:13 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Had ik wel gewild, maar had al kaarten voor Pinkpop vrijdag & kaarten voor RHCP in Keulen.
Daarnaast nog weekend Best Kept Secret, teringveel zin in The Strokes.
En dan nog White Lies in Enschede & Khruangbin in AFAS
Waar zal die gek dit jaar weer mee komenquote:Op donderdag 16 december 2021 23:18 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dit was echt een schande voor de mooie dartsport. Wel gelachen overigens.
Maar dan zou je zeggen dat hij al klachten had toch? En dat je dan sowieso niet naar de studio komt.quote:
Het zou kunnen dat die gedurende de avond zijn gekomen jaquote:Op donderdag 16 december 2021 23:19 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Maar dan zou je zeggen dat hij al klachten had toch? En dat je dan sowieso niet naar de studio komt.
Vanmiddag welquote:Op donderdag 16 december 2021 23:19 schreef K_uit_h het volgende:
Schande dat de Hunkermöller geen reclame heeft ingekocht tijdens het dartsen...
quote:Op donderdag 16 december 2021 23:19 schreef K_uit_h het volgende:
Schande dat de Hunkermöller geen reclame heeft ingekocht tijdens het dartsen...
quote:Op donderdag 16 december 2021 23:16 schreef Tagliano het volgende:
Kent u deze nog nog nog nog
[ afbeelding ]
Moet kunnen.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:20 schreef fetX het volgende:
Dan kunnen de swastika’s ook wel weer.
Jammer danquote:
Nee.quote:Zeg moet jij niet naar bed?
Die kantine daar is ook niet alles, zeurden de mannen van VI ook altijd over.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:20 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat die gedurende de avond zijn gekomen ja
Of dat ie gewoon flink aan de schijterij zit van de halfgare bittergarnituur, wie zal het zeggen
quote:Op donderdag 16 december 2021 23:20 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Of dat ie gewoon flink aan de schijterij zit van de halfgare bittergarnituur, wie zal het zeggen
Waarom hou je geen rekening met diep in de nacht?quote:Op donderdag 16 december 2021 23:24 schreef Doevelaer het volgende:
Morgen padellen van 07:00 tot 08:00. Wat een koleretijdstip
Ik wel maar mijn medespelers wat minderquote:Op donderdag 16 december 2021 23:25 schreef fetX het volgende:
[..]
Waarom hou je geen rekening met diep in de nacht?
Oké Ronald.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:24 schreef Doevelaer het volgende:
En dan duurt het nog een seconde of 10 voordat het bij @Poepz0r binnenkomt.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:25 schreef de_boswachter het volgende:
RTL loopt weer eens een seconde of 10 achter
Wat een kolerehobby bedoel je..quote:Op donderdag 16 december 2021 23:24 schreef Doevelaer het volgende:
Optimistische schattingquote:Op donderdag 16 december 2021 23:26 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
En dan duurt het nog een seconde of 10 voordat het bij @:poepz0r binnenkomt.
Die zien we op dat andere WKquote:
quote:Mention Alert
16-12-2021 @ 23:27:22
KingRoland heeft je zojuist genoemd in topic "Voetbal / [VBL SC #8043] Wereldgozer
The Killers genotquote:
Ga je toch lekker nietquote:Op donderdag 16 december 2021 23:24 schreef Doevelaer het volgende:
En deze?quote:Op donderdag 16 december 2021 23:26 schreef Immerdebestebob het volgende:
Deze vind ik beter dan Bonkers.
Dartborden zijn ook rondquote:Op donderdag 16 december 2021 23:29 schreef Tagliano het volgende:
Het is godverdomme helemaal geen tijd om de cirkel te herontdekken joh man
Eensquote:
Graag punt voor punt kapoet maken die reclame.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:30 schreef Tagliano het volgende:
Wat leuk dat ze in het eerste spotje zeggen dat een cirkel geen begin en einde heeft en in het tweede dat elke cirkel een startpunt heeft
Dit wordt mijn haatreclame
Toch goed gegokt!quote:Op donderdag 16 december 2021 23:20 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Ik ben er ook alweer helemaal klaar mee. Wat een verschrikking.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:30 schreef Tagliano het volgende:
Wat leuk dat ze in het eerste spotje zeggen dat een cirkel geen begin en einde heeft en in het tweede dat elke cirkel een startpunt heeft
Dit wordt mijn haatreclame
Niks mis mee. Lekker energiek. Stuk beter dan die afgezaagde nummers. Ik kijk naar jou Edhouse.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:29 schreef wimderon het volgende:
[..]
En deze?
https://youtu.be/4lvOJqjbhIs?t=37
Qua gemiddelde is het niet geweldig, zijn gelijk aan elkaarquote:Op donderdag 16 december 2021 23:33 schreef fetX het volgende:
Gerrie heeft het helemaal onder controle.
Lewis moet hopen dat het in zijn rug schiet.
De druk van het Mediaparkquote:Op donderdag 16 december 2021 23:33 schreef Tagliano het volgende:
Maar je kan toch ook gewoon in Hilversum even een goed potje schijten neem ik aan
Zjak is normaal wel fanatiek met zijn eigen brekket. Komt nog wel als er een paar hoge heren uitgaan.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:34 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Als het 'de brekketposter' was, hadden we 'm al 40x kunnen afvinken
Haha iemand die naar Edhouse kijktquote:Op donderdag 16 december 2021 23:34 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Niks mis mee. Lekker energiek. Stuk beter dan die afgezaagde nummers. Ik kijk naar jou Edhouse.
Frank is CORREDquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je haar even ingestopt?quote:Op donderdag 16 december 2021 23:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ben er weer. De vrouw is intussen al naar bed.
Mooi. Dan kan jouw avond beginnen.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ben er weer. De vrouw is intussen al naar bed.
In die drie seconden break lukte dat net ja.quote:
quote:
Wel afgezaagd, naar Hendo is een sympathieke man, dus vooruit dan maar.quote:
Erg mooi.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:35 schreef fetX het volgende:
[..]
Mooi. Dan kan jouw avond beginnen.
Jij neemt tijdens die boomer2000 je vrije dagen op neem ik aan?quote:Op donderdag 16 december 2021 23:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Erg mooi.
Alleen moet ik morgen ook gewoon weer vroeg op.
Als je dat aan mij vraagt zijn we daar allangquote:Op donderdag 16 december 2021 23:35 schreef SlechteWoordgrappen het volgende:
Gaan we nog diep in de nacht?
Ik ga eigenlijk zelden tegelijk met mijn vriendin naar bed. Ik ben een avondmens en zij een ochtendmens.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Erg mooi.
Alleen moet ik morgen ook gewoon weer vroeg op.
Juist en tevens correct.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:36 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Jij neemt tijdens die boomer2000 je vrije dagen op neem ik aan?
Hier hetzelfde ja. En die ochtend slaap ik lekker doorheen!quote:Op donderdag 16 december 2021 23:36 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik ga eigenlijk zelden tegelijk met mijn vriendin naar bed. Ik ben een avondmens en zij een ochtendmens.
Genot.
Wel jammer dat je dan altijd weinig bij ons bent.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Juist en tevens correct.
(Overigens was de Boomer1000 vorige maand al en heb ik die ook gewoon geluisterd)
Ja sorry beide topics zijn echt te druk en dan is het echt topsport om al in één reeks te moeten posten. Zeker als vlaggetjesvolk voor Shrek gaat zitten juichen maar die zal wel een vroege exit kennen denk ik.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:37 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Wel jammer dat je dan altijd weinig bij ons bent.
Kan hem zo even niet vinden en Sky heeft die video laten verwijden.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:32 schreef Coco het volgende:
[..]
Heb jij dat opkomst gifje met dat paard?
kan je toch een like geven lulquote:Op donderdag 16 december 2021 23:28 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Die kreeg ik ook van @:kingroland
OKT is wel genot ja.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja sorry beide topics zijn echt te druk en dan is het echt topsport om al in één reeks te moeten posten. Zeker als vlaggetjesvolk voor Shrek gaat zitten juichen maar die zal wel een vroege exit kennen denk ik.
En dan is er ook nog OKT Schaatsen (geen sport) en ik moet nog echt wel wat in huis doen.
Ik denk hiero over 5-10 minuten alquote:Op donderdag 16 december 2021 23:38 schreef fetX het volgende:
Ik voorzie dat ik dus over een kwartier in bed lig. Erg jammer.
Dan moet ik op die link klikken ouwe reusquote:Op donderdag 16 december 2021 23:39 schreef KingRoland het volgende:
[..]
kan je toch een like geven lul
@Taglianoquote:Op donderdag 16 december 2021 23:38 schreef wimderon het volgende:
[..]
Kan hem zo even niet vinden en Sky heeft die video laten verwijden.
Die heeft er net 5 tussenjaren op zitten ofzoquote:Op donderdag 16 december 2021 23:39 schreef de_boswachter het volgende:
Adriaan moet lekker tussenjaar inlassen
Ik vind dat altijd leuker dan schaatsen op de OS zelfquote:
Doet ie pas 6 jaarquote:Op donderdag 16 december 2021 23:39 schreef de_boswachter het volgende:
Adriaan moet lekker tussenjaar inlassen
Ik heb morgen vrij dus ik gooi er nog een filmpje of serie tegenaan.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:38 schreef fetX het volgende:
Ik pak om 12 uur nog even een biertje.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:38 schreef fetX het volgende:
Ik had jou jonger ingeschat.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik pak om 12 uur nog even een biertje.
Bijna 27 genot
Bejaarde gespotquote:Op donderdag 16 december 2021 23:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Bijna 27 genot
Tot aan de kerst vind ik vaak leuker dan na de kerst ja.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:40 schreef wimderon het volgende:
[..]
Het leukste darts is dan toch al achter de rug, eigenlijk.
Morgen The Witcher toch?quote:Op donderdag 16 december 2021 23:39 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik heb morgen vrij dus ik gooi er nog een filmpje of serie tegenaan.
Geen ambities om deel te nemen aan de club van 27 mag ik aannemen?quote:Op donderdag 16 december 2021 23:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Bijna 27 genot
Alvast gefeliciteerd makker.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Bijna 27 genot
Ik vind die korte potjes ook altijd wel leuker ja, niemand zit op een 0-4 of 0-5 te wachten. Als het spannend is zijn die lange potjes soms wel heerlijk, maar je mag bij Meikle blij zijn dat je het op best of 5 houdt.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:40 schreef wimderon het volgende:
[..]
Het leukste darts is dan toch al achter de rug, eigenlijk.
Ze werken meestal wel met pasjes in zo'n inrichting ja.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:41 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ach, moest vandaag nog ergens mijn ID laten zien.
Wordt die er in een keer op gegooid of wekelijkse afleveringen? Volgende week vakantie genot.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:41 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Jazeker, al ga ik die ook even sparen denk ik voor de donkere dagen. Nu darts.
Stukje QRquote:Op donderdag 16 december 2021 23:41 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ach, moest vandaag nog ergens mijn ID laten zien.
Schoten gevuurdquote:Op donderdag 16 december 2021 23:41 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ze werken meestal wel met pasjes in zo'n inrichting ja.
Ik ben tegen racisme.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:42 schreef Tagliano het volgende:
Misschien moeten we Gerrie toch ook maar als een outsider zien
Ik vind het stuk tussen kerst en nieuwjaar het leukst.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:40 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Tot aan de kerst vind ik vaak leuker dan na de kerst ja.
Alles in één keer.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:42 schreef fetX het volgende:
[..]
Wordt die er in een keer op gegooid of wekelijkse afleveringen? Volgende week vakantie genot.
Wie moet dan de bingo doen?quote:Op donderdag 16 december 2021 23:41 schreef Zorro het volgende:
[..]
Geen ambities om deel te nemen aan de club van 27 mag ik aannemen?
Ik zou Lewis wel graag weer op een hoger niveau zien.quote:
Nee precies. Gelukkig maar.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:43 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wie moet dan de bingo doen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |