Het spekvet over de rauwe andijvie gietenquote:Op woensdag 15 december 2021 09:48 schreef Myraela het volgende:
Ik vind rauwe andijvie stamppot normaal verschrikkelijk, maar wil het toch nog een keer proberen. Iemand een tip hoe ik het toch lekker krijg? Kan ik de andijvie toch mee verwarmen om hem wel zacht te krijgen oid?
Wij verkopen een tussenwoning in Nijmegen en hebben dan ook zat over om te verbouwen.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:21 schreef fietsie het volgende:
[..]
Tussenwoning in de randstad verkopen. En dan dit kopen. En geld over hebben om te verbouwen.
Wat kut! Maarja, je hebt gedaan wat je kon doen. Tegen zo iemand kun je gewoon niet op. Helaas. Ik zou zonder voorbehoud eigenlijk altijd wel te spannend vinden. Zeker bij zo'n oude woning.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:13 schreef Candaasje het volgende:
Kut met peren. Biedingen lagen dicht bij elkaar, maar de ander had geen voorbehouden.
Ik ben er echt goed chagrijnig van
Mensen zijn gewoon gek.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:18 schreef gcjoel het volgende:
Ik heb ook een dipje.
Een van de huizen die ik een tijdje terug leuk vond is nu definitief verkocht enzo
Dus zus die makelaar werkt gevraagd te kijken voor welke prijs.
Gewoon een ton boven de vraagprijs, en was dus echt een klein huis, complete opknapper, geen gas aansluiting, olietank in de tuin.
Hoe dan!
Volgens mij ging het (ook) om voorbehoud van financiering, wat @Candaasje niet durft over te slaan.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat kut! Maarja, je hebt gedaan wat je kon doen. Tegen zo iemand kun je gewoon niet op. Helaas. Ik zou zonder voorbehoud eigenlijk altijd wel te spannend vinden. Zeker bij zo'n oude woning.
Oh ja dit is ook wat ik begreep.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Volgens mij ging het (ook) om voorbehoud van financiering, wat @:Candaasje niet durft over te slaan.
Dat is waar ik wel mee in mijn hoofd zit.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:39 schreef Myraela het volgende:
[..]
Mensen zijn gewoon gek.
Het is zo dubbel. Want aan de ene kant wil je er niet aan meedoen, maar aan de andere kant lijkt het alleen maar gekker en gekker te worden. Dus wat nu als idioot voelt, is misschien volgend jaar al een 'verstandige keuze'. Maar misschien ook niet.
Er wordt best wel gebruik gemaakt van dat voorbehoud. En zeker in deze markt met de veel te hoge prijzen. Als de taxatie niet matcht komen mensen vaak ook niet rond met de hypotheek.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:42 schreef sigme het volgende:
En terecht hoor, @:candaasje. Het suckt, en de verkoper denkt misschien dat dit in diens voordeel is. Wat beslist NIET zo is, maar ja, er zijn niet vaak problemen met de financiering.
Maar.. soms wel. WGR / Casus: de koop die niet doorging (huis)
Wat een eindeloos gezeik, als je kopers niet (kunnen) kopen en geen beroep doen op ontbindende voorwaarden.
Ik vind dat de overheid het als standaard voorbehoud moet opnemen bij huiskoop. Het is geen vrije vorm, dus op zich kan dat vrij makkelijk. Was vroeger niet nodig, omdat altijd iedereen dat voorbehoud opnam, en er dus geeen 'concurrentie' was van voorbehoudlozen.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:44 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Er wordt best wel gebruik gemaakt van dat voorbehoud. En zeker in deze markt met de veel te hoge prijzen. Als de taxatie niet matcht komen mensen vaak ook niet rond met de hypotheek.
Ik snap de koper 100% maar Candaasje ook, want je wil gewoon niet die 'gok' nemen.
Lijkt mij ook doodeng als we ooit iets vinden waar we überhaupt op willen bieden.
WTF voor Chinese interface zit daar die cadeaubonnen later met de hand te mailen dan?quote:Product informatie
Tintelingen Cadeaubon
TXC170
Verwachte levertijd: Levering binnen 24 tot 48 uur
per e-mail aan je verstuurd
Eens!quote:Op woensdag 15 december 2021 13:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik vind dat de overheid het als standaard voorbehoud moet opnemen bij huiskoop. Het is geen vrije vorm, dus op zich kan dat vrij makkelijk. Was vroeger niet nodig, omdat altijd iedereen dat voorbehoud opnam, en er dus geeen 'concurrentie' was van voorbehoudlozen.
Maar geen voorbehoud van financiering opnemen maakt ķf geen verschil ķf brengt mensen in problemen.
Mijn broertje heeft het ook wel een keer gedaan, maar dat was vér voor de huidige huizengekte en hij had het geld ongeveer cash liggen.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:01 schreef gcjoel het volgende:
Enkele jaren terug was het geen voorbehoud financiering nog een mooie optie om de woning voor iets minder dan de hoogste te krijgen.
Nu is het gewoon roulette.
Dit is in Spanje, toch? Want in Nederland is het momenteel alleen maar idioterie en was je huis in de afgelopen 15 jaar absurd in prijs gestegen.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:05 schreef Bramito het volgende:
Wij hebben 15 jaar geleden ons huis voor teveel geld gekocht. Als we dat gaan verkopen volgend jaar, maken we er dus verlies op. Nou is dat niet zo erg, want voor het verschil konden we nooit 15 jaar lang huren en het is al een jaar of 5 afbetaald. Dat had ook anders kunnen zijn. Ik zou er dus echt heel huiverig zijn om zoveel te overbieden.
Het stomme is dat ons huis dat we nu gekocht hebben en in aanbouw is inmiddels al 10-15% gestegen is. Nou neem ik aan dat dat vooral door de materiaalkosten komt, maar het is ook zeker markt. Deze keer hebben we dus (waarschijnlijk) wel goed gekocht.
Spanje en dorp buiten de stad. Ze zijn ook weer iets aan het stijgen. In Nederland is er toch ook een tijd geweest waar veel huizen onder water stonden. Ik denk dat in NL vooral de schaarste een probleem is. Hier is er een overschot en toch wordt er weer veel gebouwd.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit is in Spanje, toch? Want in Nederland is het momenteel alleen maar idioterie en was je huis in de afgelopen 15 jaar absurd in prijs gestegen.
quote:Op woensdag 15 december 2021 14:10 schreef Bramito het volgende:
Spanje en dorp buiten de stad. Ze zijn ook weer iets aan het stijgen. In Nederland is er toch ook een tijd geweest waar veel huizen onder water stonden. Ik denk dat in NL vooral de schaarste een probleem is. Hier is er een overschot en toch wordt er weer veel gebouwd.
De verwachting is dat we er over 2 jaar in kunnen. Verkoop huidige woning starten we maximaal 9 maanden van te voren, is het advies van onze makelaar. Mensen kopen geen bestaande bouw om er over 2 jaar in te gaan.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:myraela, ik vroeg me iets af. Als jullie nieuwbouw kopen, duurt het nog een eeuw voor dat klaar is. Hoe doen jullie dat met de verkoop van jullie huidige huis? Vroeg verkopen aan mensen die er pas over 1,5 jaar ofzo in kunnen? Tegen die tijd verkopen met het risico dat je er veel minder voor krijgt dan nu? Kom je in dat laatste geval in de problemen?
Mja, ik kan me er goed overheen zetten, maar het is gewoon kut.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben op ons vorige huis 12.000 euro verlies geleden. Hoog gekocht, laag verkocht. Dat blijft zuur. Dat geld had ik liever in de verbouwing van dit huis gestopt.
Hey, wat ik me ineens afvraag. Moet je dan nu ook alvast gaan betalen voor de nieuwe woning in aanbouw, of hoe werkt zoiets eigenlijk?quote:Op woensdag 15 december 2021 14:11 schreef Myraela het volgende:
De verwachting is dat we er over 2 jaar in kunnen. Verkoop huidige woning starten we maximaal 9 maanden van te voren, is het advies van onze makelaar. Mensen kopen geen bestaande bouw om er over 2 jaar in te gaan.
Echt in de problemen verwachten we niet te komen. Het moet wel heel gek lopen willen we minder voor onze woning krijgen dan we er zelf voor hebben betaald. Maar, als we minder overwaarde hebben dan verwacht, dan moeten we misschien wel andere keuzes maken qua afwerking in het nieuwe huis.
Je hebt dan een bouwdepot en, als ik het me goed herinner, begin je te betalen bij oplevering. Maar dat was 25 jaar geleden, dus dat kan helemaal anders zijnquote:Op woensdag 15 december 2021 14:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hey, wat ik me ineens afvraag. Moet je dan nu ook alvast gaan betalen voor de nieuwe woning in aanbouw, of hoe werkt zoiets eigenlijk?
In Spanje betaal je 20% voor de oplevering. Je mag hier max. 80% financieren.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hey, wat ik me ineens afvraag. Moet je dan nu ook alvast gaan betalen voor de nieuwe woning in aanbouw, of hoe werkt zoiets eigenlijk?
Dat klinkt wel als een aanvaardbaar risico inderdaad.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:11 schreef Myraela het volgende:
[..]
De verwachting is dat we er over 2 jaar in kunnen. Verkoop huidige woning starten we maximaal 9 maanden van te voren, is het advies van onze makelaar. Mensen kopen geen bestaande bouw om er over 2 jaar in te gaan.
Echt in de problemen verwachten we niet te komen. Het moet wel heel gek lopen willen we minder voor onze woning krijgen dan we er zelf voor hebben betaald. Maar, als we minder overwaarde hebben dan verwacht, dan moeten we misschien wel andere keuzes maken qua afwerking in het nieuwe huis.
We hebben volgende week donderdag het gesprek met een financieel adviseur en de makelaar van het project, dus dan horen we meer details. Ik weet niet exact hoe het werkt, ik dacht dat we vanaf de start van de bouw beginnen met betalen. Dat zou volgend jaar kwartaal 3 zijn. Dus een jaar lang hebben we dan wel dubbele lasten.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:12 schreef Isabeau het volgende:
Dat lijkt me echt het lastigste aan nieuwbouw.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
We hebben volgende week donderdag het gesprek met een financieel adviseur en de makelaar van het project, dus dan horen we meer details. Ik weet niet exact hoe het werkt, ik dacht dat we vanaf de start van de bouw beginnen met betalen. Dat zou volgend jaar kwartaal 3 zijn. Dus een jaar lang hebben we dan wel dubbele lasten.
Oef, ja, dat was wat ik me dus afvroeg. Dat kan ook niet iedereen dragen en ik vroeg of daar dan weer constructies voor zijn.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:16 schreef Myraela het volgende:
We hebben volgende week donderdag het gesprek met een financieel adviseur en de makelaar van het project, dus dan horen we meer details. Ik weet niet exact hoe het werkt, ik dacht dat we vanaf de start van de bouw beginnen met betalen. Dat zou volgend jaar kwartaal 3 zijn. Dus een jaar lang hebben we dan wel dubbele lasten.
De dubbele lasten?quote:Op woensdag 15 december 2021 14:22 schreef gcjoel het volgende:
Dat lijkt me echt het lastigste aan nieuwbouw.
Hmm dat is ook wel waar ja!quote:Op woensdag 15 december 2021 14:24 schreef Myraela het volgende:
[..]
De dubbele lasten?
Ik schrijf die een beetje af tegenover het niet hoeven overbieden. Een jaar lang onze huidige hypotheek, of zelfs de nieuwe, is nog altijd een kansloos bod als je daarmee wil overbieden.
Maar de lasten van de nieuwe woning, kan je die dan ook financieren dat jaar?quote:Op woensdag 15 december 2021 14:24 schreef Myraela het volgende:
[..]
De dubbele lasten?
Ik schrijf die een beetje af tegenover het niet hoeven overbieden. Een jaar lang onze huidige hypotheek, of zelfs de nieuwe, is nog altijd een kansloos bod als je daarmee wil overbieden.
Als ik het goed begrijp, dan begin je dus met de hypotheek zodra zij beginnen met bouwen. Op dat moment koop je de grond en gebruiken ze die hypotheek ook om de bouw van te betalen. Dus de lasten van de nieuwe woning, krijg je dan bovenop je huidige woning. En om te kijken of je dat kunt dragen, moet je of voor 1 a 2 jaar je maandbedrag al op je rekening hebben staan of aantonen dat je het hypotheekbedrag van beide woningen kunt dragen.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:29 schreef Bramito het volgende:
Maar de lasten van de nieuwe woning, kan je die dan ook financieren dat jaar?
Volgens mij gaat het in fases. Ik weet ook niet precies hoe of wat hoor. Maar ik dacht dat je hypotheek gedurende de bouw steeds een stukje hoger wordt.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:34 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp, dan begin je dus met de hypotheek zodra zij beginnen met bouwen. Op dat moment koop je de grond en gebruiken ze die hypotheek ook om de bouw van te betalen. Dus de lasten van de nieuwe woning, krijg je dan bovenop je huidige woning. En om te kijken of je dat kunt dragen, moet je of voor 1 a 2 jaar je maandbedrag al op je rekening hebben staan of aantonen dat je het hypotheekbedrag van beide woningen kunt dragen.
Aha duidelijk. Hier is het idee hetZelfde, maar kan je geen hypotheek afsluiten hiervoor. Je moet dus iets anders verzinnen.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:34 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp, dan begin je dus met de hypotheek zodra zij beginnen met bouwen. Op dat moment koop je de grond en gebruiken ze die hypotheek ook om de bouw van te betalen. Dus de lasten van de nieuwe woning, krijg je dan bovenop je huidige woning. En om te kijken of je dat kunt dragen, moet je of voor 1 a 2 jaar je maandbedrag al op je rekening hebben staan of aantonen dat je het hypotheekbedrag van beide woningen kunt dragen.
Hoe voel je je verder?quote:Op woensdag 15 december 2021 14:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een lege voorraadkast, weinig smaak en geen reuk. Dit is uw dagelijkse moment om medelijden met mij te hebben.
Ik hoest en snotter nog steeds. Ik mag de deur dus niet uit. Dit is dag 15 van mijn eenzame opsluiting.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:43 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hoe voel je je verder?
Weinig smaak en geek reuk is wel echt kut. Hopelijk snel weer terug.
Hoe lossen ze het daar dan vaak op? Of is de oplossing eigenlijk altijd dat je gewoon een veel groter budget al moet hebben?quote:Op woensdag 15 december 2021 14:41 schreef Bramito het volgende:
Aha duidelijk. Hier is het idee hetZelfde, maar kan je geen hypotheek afsluiten hiervoor. Je moet dus iets anders verzinnen.
Jeetje, dag 15! Pff.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik hoest en snotter nog steeds. Ik mag de deur dus niet uit. Dit is dag 15 van mijn eenzame opsluiting.
Ik loop al maanden met weinig reuk. Echt kut met nieuwe biertjes proeven. Nul medelijden dusquote:Op woensdag 15 december 2021 14:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een lege voorraadkast, weinig smaak en geen reuk. Dit is uw dagelijkse moment om medelijden met mij te hebben.
Spaargeld in ons geval. Hypotheek op je huidige huis nemen/ uitbreiden, kortlopende lening nemen zijn andere opties.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:44 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hoe lossen ze het daar dan vaak op? Of is de oplossing eigenlijk altijd dat je gewoon een veel groter budget al moet hebben?
quote:Op woensdag 15 december 2021 14:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik hoest en snotter nog steeds. Ik mag de deur dus niet uit. Dit is dag 15 van mijn eenzame opsluiting.
Volgens mij heeft m'n broertje het hele bedrag gewoon op een rekening staan? En van daaruit betaalt hij het bouwbedrijf elke keer een portie.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het in fases. Ik weet ook niet precies hoe of wat hoor. Maar ik dacht dat je hypotheek gedurende de bouw steeds een stukje hoger wordt.
Is dat dan een losse verbouwing oid? Dit is gewoon een groot project met in deze fase 62 huizen. Dus ik denk dat ze wel iets gaan opleveren.quote:Op woensdag 15 december 2021 15:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Volgens mij heeft m'n broertje het hele bedrag gewoon op een rekening staan? En van daaruit betaalt hij het bouwbedrijf elke keer een portie.
Hij heeft nu dus al een jaar (volle) hypotheek betaald zonder dat er iets gebeurde omdat die lul uit Brabant er met hun geld vandoor ging. Morgen staat het houtskelet er als het goed is, dus zal ie weer wat moeten betalen.
Je bouwer heet toevallig geen Ben Verstraten hč @:Myreala
Geniet daar dan maar even van. Want sinds m'n geur terug is, ruik ik dus vreemde geuren en sterke geuren. En één van die sterke geuren is zweet. Ik ruik het overal en van iedereen. Dat had ik nooit.quote:Op woensdag 15 december 2021 15:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er is ook een voordeel. We hebben al een paar weken geen wasmachine dus we moeten onze kleren langer dragen. Als ik stink, ruik ik het zelf niet
Dat is zo kut. Ik heb de eerste 7 jaar van mijn schildklierziekte een supersonische neus gehad. Echt niet grappig.quote:Op woensdag 15 december 2021 15:07 schreef Myraela het volgende:
[..]
Geniet daar dan maar even van. Want sinds m'n geur terug is, ruik ik dus vreemde geuren en sterke geuren. En één van die sterke geuren is zweet. Ik ruik het overal en van iedereen. Dat had ik nooit.
Vier twee-onder-een-kap woningen. Nieuwbouw, geen verbouw.quote:Op woensdag 15 december 2021 15:06 schreef Myraela het volgende:
[..]
Is dat dan een losse verbouwing oid? Dit is gewoon een groot project met in deze fase 62 huizen. Dus ik denk dat ze wel iets gaan opleveren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Ik hoor hier de wijze woorden van Johan Cruijff in doorquote:Op woensdag 15 december 2021 15:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er is ook een voordeel. We hebben al een paar weken geen wasmachine dus we moeten onze kleren langer dragen. Als ik stink, ruik ik het zelf niet
quote:Op woensdag 15 december 2021 15:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik hoor hier de wijze woorden van Johan Cruijff in door
Dat is wel onhandig zeg. Kan je hem niet aan zetten als je wilt douchen?quote:Op woensdag 15 december 2021 15:16 schreef Isabeau het volgende:
Over stinken gesproken. Onze cv ketel staat uit en dus hebben we ook geen warm water om te douchenVrijdagochtend komt de reparateur. Morgenvroeg even douchen bij mijn ouders. Jross doucht wel op de sportschool.
We hebben de stekker er overigens zelf uitgetrokken, want hij stopt niet meer met verwarmenDus het werd midden in de nacht héél erg warm in huis.
quote:Op woensdag 15 december 2021 15:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dan nemen we nu even een kwartiertje voor jou![]()
[ afbeelding ]
Jawel, maar het gaat ook mis met de temperatuur van het water. Ik snap niet zo goed hoe dat kan/werkt. Het duurde al een tijdje heel erg lang voor we warm water hadden. En daarna begon on sop te vallen dat de cv 's nachts steeds aan sprong terwijl de thermostaat ondertussen al op 5 stond van het terug draaienquote:Op woensdag 15 december 2021 15:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat is wel onhandig zeg. Kan je hem niet aan zetten als je wilt douchen?
Ik had 2 dagen geen reuk of smaak (negatieve test), maar vond het vooral fascinerend. Wat is nog wel leuk om te eten en wat niet.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Voor ellek nadeel is wel ergens een voordeeltje uit te persuhquote:Op woensdag 15 december 2021 15:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Echt een groot voordeel qua veel dure ingrijpende dingen ookquote:Op woensdag 15 december 2021 16:15 schreef gcjoel het volgende:
Dat was altijd het grote voordeel aan huur, mannetje bellen en die kwam meteen.
Vooral voor dingen die stuk gaan en NU opgelost moeten inderdaad.quote:Op woensdag 15 december 2021 16:20 schreef Blues het volgende:
[..]
Echt een groot voordeel qua veel dure ingrijpende dingen ook![]()
Ik hou van huren.
Tis nie goedkoop, maar ben nog steeds zeer tevree gelukkig.
Klopt ook hoor.quote:Op woensdag 15 december 2021 16:25 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Vooral voor dingen die stuk gaan en NU opgelost moeten inderdaad.
Verder vind ik koop heel fijn omdat je dan eerder dingen naar je wens maakt. Geen basic kut keuken met van die vierkante witte tegeltjes. Maar gewoon 1 naar je eigen smaak en indeling.
(kan in huur ook maar dat zou ik zelf nooit doen)
Dat hebben veel mensen hoor.quote:Op woensdag 15 december 2021 16:30 schreef Blues het volgende:
[..]
Klopt ook hoor.
Wij zijn altijd wel gauw tevreden en vrij makkelijk. Moet wel allemaal heel en schoon zijn/blijven. Dus bovenverdieping zou ieder ander helemaal doen, wij poetsen het schoon en prima, komen er toch nooit.
Ligt nog prima licht laminaat overal vd vorige bewoners en ook hun verf(wit en lichtgeel) zit er nog op.
Bij 2 raampjes ook nog hun rolgordijn. Zit mij best
Geef liever geld uit aan andere leukere dingen en dat hebben we allebei..dat scheelt ook.
Vorige huis dat we overnamen was van een huisschilder en tuinman geweestquote:Op woensdag 15 december 2021 16:32 schreef gcjoel het volgende:
Dat hebben veel mensen hoor.
Ik kan dat niet, Ook bij huur heb ik altijd alles geschilderd en vloeren gedaan. Maar goed was sociale huur dus uitgewoonde hokken, dus niks doen was geen echte optie
Omg! dat is echt chill.quote:Op woensdag 15 december 2021 16:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vorige huis dat we overnamen was van een huisschilder en tuinman geweestTuin perfect, perfect in de verf
Ik vind het ook redelijk fascinerend. Ik ben tegelijkertijd ook wel bang dat het langdurend is en dat vind ik dan weer niet zo'n fascinerend idee.quote:Op woensdag 15 december 2021 16:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik had 2 dagen geen reuk of smaak (negatieve test), maar vond het vooral fascinerend. Wat is nog wel leuk om te eten en wat niet.
Ik vond stokbrood met kaas en komkommer wel tof. Voelt leuk.
quote:Op woensdag 15 december 2021 17:04 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Omg! dat is echt chill.
Ik had de laatste keer mensen voor me die hadden ALLES in een tint blauw. Dus de radiator licht blauw, muren allerlei soorten donkerder blauw, kozijnen en deuren weer iets anders blauw.
Bij mij ging het redelijk snel weer beter.quote:Op woensdag 15 december 2021 18:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind het ook redelijk fascinerend. Ik ben tegelijkertijd ook wel bang dat het langdurend is en dat vind ik dan weer niet zo'n fascinerend idee.
Ik proef nog steeds dingen maar wat ik proef klopt niet echt.
Standaard toch?quote:Op woensdag 15 december 2021 18:14 schreef Bramito het volgende:
Bramito moet naar de tandarts. Tandarts zegt kom niet te vroeg en vooral alleen, want covid bla bla bla. Bramito staat één minuut voor afspraak binnen. Wachtkamer vol met gezellig kletsende buren die al klaar zijn, en 3 wachtenden voor me. Assitente begint een gezellig gesprek met Bramito over haar uitgestelde vakantie naar Amsterdam. Tandarts groet Bramito met “hallo knapperd, hoe gaat ie”.
Bramito wordt in het eerste halfuur niet geholpen.
Spanje op zomaar een woensdagmiddag.
![]()
Mijn allereerste echte (kleine) huurhuis in 92 (tot 99 in gewoond) was van een timmerman. Ook zo prima bijgehouden en leuke, handige vondsten om toch een kast te maken bijv in de best kleine kinderkamers.quote:Op woensdag 15 december 2021 16:57 schreef Isabeau het volgende:
Vorige huis dat we overnamen was van een huisschilder en tuinman geweestTuin perfect, perfect in de verf
Of...klopte het vroeger niet en nu wel.quote:Op woensdag 15 december 2021 18:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kaatje, ik at net een stukje jonge kaas die enorm zout smaakte. Gisteren proefde ik de ingrediënten van mijn dipsaus wel maar in mijn mond werd het geen geheel. Moeilijk uit te leggen maar het klopt dus gewoon niet.
Ik vond pittig ook heel gek 'smaken'quote:Op woensdag 15 december 2021 18:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kaatje, ik at net een stukje jonge kaas die enorm zout smaakte. Gisteren proefde ik de ingrediënten van mijn dipsaus wel maar in mijn mond werd het geen geheel. Moeilijk uit te leggen maar het klopt dus gewoon niet.
Open je ogen!!quote:Op woensdag 15 december 2021 18:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Of...klopte het vroeger niet en nu wel.
[ afbeelding ]
Da’s inderdaad raar, dat het extra smaakt. Iets minder/niet proeven is bekend bij verkouden maar sterker.quote:Op woensdag 15 december 2021 18:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
12???? Hoe danquote:Op woensdag 15 december 2021 16:24 schreef Blues het volgende:
Vakantiedag 3.
Auto gewassen, banden op spanning, van binnen gedaan.
Getankt.
Aardig wat boodschappen gedaan
Balkon eindelijk geveegd en oude planttroep op balkontafeltje vervangen door lantaarntje en andere opvullers.
Alle was opgeruimd en kledingkast beetje geordend.
Koffie leuten en hangen.
Nu nog ff pianospelen en dan iets lekkers eten dat g uit de gall en gall gids had opgedoken![]()
Niks bijzonders maar lekker dagje zo.
Morgen naar de k.kinderenkleinzoon J. wordt alweer 12
Oh ja, heerlijk is dat! Wij hadden er een prachtige rustieke houten vloer in en een prachtig tuinhuisje. Mochten we overnemen voor 100 euroquote:Op woensdag 15 december 2021 18:35 schreef Blues het volgende:
Mijn allereerste echte (kleine) huurhuis in 92 (tot 99 in gewoond) was van een timmerman. Ook zo prima bijgehouden en leuke, handige vondsten om toch een kast te maken bijv in de best kleine kinderkamers.
Je proeft nu gewoon één dimensionaalquote:Op woensdag 15 december 2021 18:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
omgquote:Op woensdag 15 december 2021 18:40 schreef sigme het volgende:
Ik at vanochtend kwark met fruit en noten/pitten/zaden en havermout.
Dat valt niet mee met 10 zeepokken op je tanden. De helft van de havermout was naar de zeepokken.
Dus ik besloot een waterpik te willen hebben.
Nu heb ik de tinteling van de baas omgezet in een tintelingcadeaubon.
Ik heb de tintelingcadeaubon omgezet in een wehkampcadeaubon.
Ik heb de wehkampcadeaubon omgezet in een waterpik.
Morgen ligt de waterpik bij het afhaalpunt.
Oplaadbaar en draagbaar, dus kan mee op woonwerkverkeer en naar kerstdiner en Spanje etc.
Iedereen wil dat.quote:Op woensdag 15 december 2021 18:51 schreef gcjoel het volgende:
Mijn kerstpakket is weer een doos eten![]()
Alleen jammer dat de halve doos een weekend tas was![]()
Ik wil voedsel!
ik kan morgen m'n pakket ophalenquote:Op woensdag 15 december 2021 18:51 schreef gcjoel het volgende:
Mijn kerstpakket is weer een doos eten![]()
Alleen jammer dat de halve doos een weekend tas was![]()
Ik wil voedsel!
Helemaal standaard.quote:Op woensdag 15 december 2021 18:22 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Standaard toch?
Net als bij de huisarts, hier kan er net een hallo af. In Spanje zit iedereen luid te praten
Mijn lief reed 23 jaar voor een supermarktketen. Dat was altijd een mooie doos met voer en 1 oneetbaar ding. Weekendtas & elektrische hapjespan herinner ik me. De eerste hebben we nog. Toen was het nog Laurus.quote:Op woensdag 15 december 2021 18:53 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb in de 20+ jaar dat ik er werk nog nķķit eten gehad![]()
![]()
Dat laatste is wel mooi toevalquote:Op woensdag 15 december 2021 19:03 schreef AnneX het volgende:
Bij het umcu waren er vaak ‘design’ presenten bij.
Echt wel naar onze smaak ook zelfs!
Het commentaaren terugvinden op de volgende Koninginnedag 🇳🇱
Op een roadtrip in Tjsechie konden wij een glashut bezoeken dankzij de host van de B&B.
Bleek het n.b. de glasblazer te zijn, die werkte aan de opdracht voor onze werkgever.😎
Oh dat is super leuk om toevallig daar te belanden!quote:Op woensdag 15 december 2021 19:03 schreef AnneX het volgende:
Bij het umcu waren er vaak ‘design’ presenten bij.
Echt wel naar onze smaak ook zelfs!
Het commentaaren terugvinden op de volgende Koninginnedag 🇳🇱
Op een roadtrip in Tjsechie konden wij een glashut bezoeken dankzij de host van de B&B.
Bleek het n.b. de glasblazer te zijn, die werkte aan de opdracht voor onze werkgever.😎
Mensen zoals jij zijn denk ik de oorzaak dat we geen pakket met eten krijgenquote:Op woensdag 15 december 2021 19:00 schreef Candaasje het volgende:
Ik wil - ik denk wel logisch - liever geen kerstpakket met eten. Geef mij maar een bon ofzo.
Meest nutteloze was denk ik bij de TNT, toen kregen we een voetbal met een pompje
quote:Op woensdag 15 december 2021 19:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mensen zoals jij zijn denk ik de oorzaak dat we geen pakket met eten krijgen
Ja, wel heel karig idd.quote:Op woensdag 15 december 2021 19:23 schreef Candaasje het volgende:
![]()
Ik heb er nooit over geklaagd. Of nouja, misschien wel over die voetbal met dat pompje. Daar was echt niks kerstigs aan. Buttkwaliteit ook nog eens. Gesponsord door de KNVB. En dan werk je dus voor een miljoenenbedrijf
Van Vedior kregen we eens een rieten mandje, met een blauw en een geel servet, en eierdopjes.quote:Op woensdag 15 december 2021 19:23 schreef Candaasje het volgende:
[..]![]()
Ik heb er nooit over geklaagd. Of nouja, misschien wel over die voetbal met dat pompje. Daar was echt niks kerstigs aan. Buttkwaliteit ook nog eens. Gesponsord door de KNVB. En dan werk je dus voor een miljoenenbedrijf
Hé, stem Rutte! Met een beetje mazzel hoeven we niet eens 4 jaar te wachten.quote:Op woensdag 15 december 2021 19:28 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb de details niet gelezen, maar blijkbaar gaat het komende kabinet 4,5 miljard per jaar bezuinigen op de zorg?Goede timing.
Das wel coronaproof genietenquote:Op woensdag 15 december 2021 19:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, wel heel karig idd.
Toch spant het kerstpakket van vorig jaar van het het Erasmus zkh wel de kroon. Dat was dat pakket met een bon voor een Pathé thuisfilm, een theezakje (nee, geen doosje, een zakje), een candybar en iets van popcorn of zo. Allemaal voor 1 persoon.
Omg, jij wintquote:Op woensdag 15 december 2021 19:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Van Vedior kregen we eens een rieten mandje, met een blauw en een geel servet, en eierdopjes.
Dat was best prima, voor Pasen bijvoorbeeld.
Van Atos kregen we een staaldraad van onderveer anderhalve meter lang met een handig lusje. Succes gegarandeerd bij ophangen. Het werd een hele rel, het haalde de telegraaf. Er zaten minimagneetjes bij en dan kon je kerstkaarten met zo'n magneetje aan dat koord hangen.
Maar wel allemaal nog even hard klappenquote:Op woensdag 15 december 2021 19:28 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb de details niet gelezen, maar blijkbaar gaat het komende kabinet 4,5 miljard per jaar bezuinigen op de zorg?Goede timing.
Heerlijk dit!quote:Op woensdag 15 december 2021 19:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Wij kregen ooit een “outdoor” pakket. Er waren mensen blij mee, en sommigen ook niet. Maar de directie vond mij niet aardig toen ik de link maakte “out door = deur uit” en een survival pakket …in januari werd er een ontslaggolf bekend gemaakt en dat wist ik. Toen ik ook zei dat ze er beter voedsel in hadden kunnen doe voor degenen die een uitkering kregen kreeg ik later toch te horen dat dat soort opmerkingen toch echt niet konden
Ik vind hem wel sterk, een out door pakket terwijl je mensen in januari out de door stuurtquote:Op woensdag 15 december 2021 19:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Wij kregen ooit een “outdoor” pakket. Er waren mensen blij mee, en sommigen ook niet. Maar de directie vond mij niet aardig toen ik de link maakte “out door = deur uit” en een survival pakket …in januari werd er een ontslaggolf bekend gemaakt en dat wist ik. Toen ik ook zei dat ze er beter voedsel in hadden kunnen doe voor degenen die een uitkering kregen kreeg ik later toch te horen dat dat soort opmerkingen toch echt niet konden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
wtf is een split saucequote:Op woensdag 15 december 2021 19:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Kijken er hier meer mensen Masterchef? Waar de afgelopen jaren vaak zeekraal een ingrediënt was wat werd gebruikt heeft ieder tweede gerecht nu een "split sauce"
Het oude eelt, zeg maar?quote:Op woensdag 15 december 2021 19:36 schreef Lonaa het volgende:
Al het eelt op mijn tractorteen laat los.
Ja, zeg maar de hele buitenste laag, onder mn teen. Daaronder is het zacht al babywangetjes. Maar niet geirriteerd.quote:
ditquote:Op woensdag 15 december 2021 19:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
wtf is een split sauce
En zeekraal is niet te etenIk lust eigenlijk alles. Behalve dat.
Ik vind het wedstrijdelement en het afzeikelement van dit soort programma’s heel erg irritant.quote:Op woensdag 15 december 2021 19:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Kijken er hier meer mensen Masterchef? Waar de afgelopen jaren vaak zeekraal een ingrediënt was wat werd gebruikt heeft ieder tweede gerecht nu een "split sauce"
Bij Masterchef wordt niet afgezeken, kritiek is inhoudelijk en vriendelijk.quote:Op woensdag 15 december 2021 19:41 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ik vind het wedstrijdelement en het afzeikelement van dit soort programma’s heel erg irritant.
Buahahaha je moet de Spaanse versie eens kijken…quote:Op woensdag 15 december 2021 19:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Bij Masterchef wordt niet afgezeken, kritiek is inhoudelijk en vriendelijk.
Oh ja nu je dit zegt.quote:Op woensdag 15 december 2021 19:46 schreef Bramito het volgende:
Kerstpaketten is hier standaard eten en drank. Bij huidige werkgever is het een wat kleiner pakket met 2 flessen rood, 2 flessen cava, een paar iberico worsten en wat zoets.
Niks mis mee.
quote:Op woensdag 15 december 2021 19:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach, er werd ooit eens een mission statement gelanceerd. Iedereen kreeg een kaart met de tekst en daarboven een foto van mensen. Een niet scherpe foto om herkenbaarheid te voorkomen. Mijn opmerking “de rvb ziet ons als wazige figuren vonden ze ook niet leuk.
En bij de lancering van iets, hadden ze een logo van een soort verkeersbord, pijl recht vooruit, pijl linksaf en pijl rechtsaf. Ik vond het duidelijk maken dat ze niet wisten welke kan ze op moesten.
Ook geen handen op elkaar
Wel als je alcoholist, moslim of vegetariër bentquote:Op woensdag 15 december 2021 19:46 schreef Bramito het volgende:
Kerstpaketten is hier standaard eten en drank. Bij huidige werkgever is het een wat kleiner pakket met 2 flessen rood, 2 flessen cava, een paar iberico worsten en wat zoets.
Niks mis mee.
Ja, behalve als je gedetacheerd bent met een 0-urencontractquote:Op woensdag 15 december 2021 19:06 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat laatste is wel mooi toeval![]()
Oh en ik heb nog steeds een heel fijne koeken/hapjespan via het UMCUKon je dan zelf uitzoeken op zo'n markt.
Je doet het nooit goed. Kun je wel iets verantwoords uit het reformschap kopen, maar grote kans dat dat een jaar nog onaangeroerd in de kast ligtquote:Op woensdag 15 december 2021 19:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wel als je alcoholist, moslim of vegetariër bent
Persoonlijk vind ik dat je onbetaalde stagiaires nou juist een beetje in het zonnetje mag zetten. Die kosten je toch al geen cent. Maar goed dit ziekenhuis heeft ook een periode gekend dat de artsen een duurder kerstpakket kregen dan de verpleegkundigequote:Op woensdag 15 december 2021 20:01 schreef Bramito het volgende:
Mja, van de laatste twee hebben we er niet veel van hier. Jouw reactie (no offence hč)is ook precies de reden waarom ik het als werkgever meteen af zou schaffen. Je kan het nooit goed doen.
Het is ook denk ik serieus de reden dat we dus nooit een voedselpakket krijgenquote:Op woensdag 15 december 2021 20:01 schreef Bramito het volgende:
Mja, van de laatste twee hebben we er niet veel van hier. Jouw reactie (no offence hč)is ook precies de reden waarom ik het als werkgever meteen af zou schaffen. Je kan het nooit goed doen.
Mja, een beetje jammer wel.quote:Op woensdag 15 december 2021 20:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het is ook denk ik serieus de reden dat we dus nooit een voedselpakket krijgenVandaar dat ik Candaasje al de schuld gaf
Mijn reactie was op Isabeau. Ik had blijkbaar niet gequote.quote:Op woensdag 15 december 2021 20:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat je onbetaalde stagiaires nou juist een beetje in het zonnetje mag zetten. Die kosten je toch al geen cent. Maar goed dit ziekenhuis heeft ook een periode gekend dat de artsen een duurder kerstpakket kregen dan de verpleegkundigeHet gaat niet eens alleen om de kerstpakketten maar om de hele stugge manier van communiceren.
Voor iedereen afschaffen is wat mij betreft ook prima, maar een beetje onderscheid gaan zitten maken tussen mensen vind ik echt vrij debiel.
Het staat zo te zien dan ook boven het koelschap met ramsj-vleesquote:Op woensdag 15 december 2021 20:29 schreef derLudolf het volgende:
Ik zag dit net in de Jumbo
[ afbeelding ]
Wat ik lees:
Ben u lui en te beroerd om zelf een kookboek te openen?
Met dit potje zout, suiker en palmvet maken wij dikke winst terwijl u uzelf masterchef waant.
Yep, wijquote:Op woensdag 15 december 2021 19:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
quote:Op woensdag 15 december 2021 20:26 schreef sigme het volgende:
Die tintelshop heeft de hebbedingetjes in guitige categorieën staan:
[ afbeelding ]
De categorie 'Feestelijk genieten' wordt gevuld met drank.
[ afbeelding ]
Dus dat is dudelik. Feest = drank en drank = feest.
In 'Genieten voor jezelf' vinden we
[ afbeelding ]
Een gezichtsmassagestaaf![]()
![]()
Hoe nostalgisch! Die mevrouw ook
Dit is zo hilarisch dat ik benieuwd ben naar alle andere categorieën!quote:Op woensdag 15 december 2021 20:26 schreef sigme het volgende:
Die tintelshop heeft de hebbedingetjes in guitige categorieën staan:
[ afbeelding ]
De categorie 'Feestelijk genieten' wordt gevuld met drank.
[ afbeelding ]
Dus dat is dudelik. Feest = drank en drank = feest.
In 'Genieten voor jezelf' vinden we
[ afbeelding ]
Een gezichtsmassagestaaf![]()
![]()
Hoe nostalgisch! Die mevrouw ook
Die tas heb ik ook nog staan! Ik werkte daar als caissičre.quote:Op woensdag 15 december 2021 19:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Mijn lief reed 23 jaar voor een supermarktketen. Dat was altijd een mooie doos met voer en 1 oneetbaar ding. Weekendtas & elektrische hapjespan herinner ik me. De eerste hebben we nog. Toen was het nog Laurus.
Ja, die tas komt her en der wel bij mensen nog te pas. Het is best een goede tas. Toen had Laurus nog geld.quote:Op woensdag 15 december 2021 20:46 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Die tas heb ik ook nog staan! Ik werkte daar als caissičre.
Nope. Er is een gesprek geweest en daarna geen belletje dus ik denk dat het goed komt.quote:Op woensdag 15 december 2021 20:45 schreef AnneX het volgende:
En derLudolf: salarisverhoging. Dat is het allerbeste. Structureel.
Gefeliciteerd🎉
Doet mij denken aan @:Lonaa Weet F al meer?
Dat woord ken ik van de goede boekhandel uit Wageningen, die had altijd ramsj achterin de winkelquote:Op woensdag 15 december 2021 20:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Het staat zo te zien dan ook boven het koelschap met ramsj-vlees
Pfffft.quote:Op woensdag 15 december 2021 20:50 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nope. Er is een gesprek geweest en daarna geen belletje dus ik denk dat het goed komt.
quote:Op woensdag 15 december 2021 20:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat woord ken ik van de goede boekhandel uit Wageningen, die had altijd ramsj achterin de winkel
Door de vaste boekenprijs kunnen boeken niet goedkoper dan de vaste boekenprijs verkocht worden, tenzij via de formele ramsj-route.quote:In het boekenvak wordt de aanduiding ramsj (Jiddisch voor “ongeregeld goed, rommel”) gebruikt voor boeken die tegen scherpe prijzen op de markt gebracht worden.
Ik vind liefquote:Op woensdag 15 december 2021 20:55 schreef AnneX het volgende:
Pfffft.
Er staat een hoge kerstboom met lichtjes voor de deur in het plantsoen, zoals ik eerder meldde. 🎄
Daarin hangt nu een kaartjemet de beste wensen voor de mensen in de culchat.
Dat ‘Alles en een Heleboel’ goed gaat komen. En eigenlijk voor alle fokkers.
En voor iedereen. 😘
Side note: eigenlijk vind ik het onzin. Ach niemand leest het en het hangt er maar mooi te wensen.
Liefquote:Op woensdag 15 december 2021 20:55 schreef AnneX het volgende:
[..]
Pfffft.
Er staat een hoge kerstboom met lichtjes voor de deur in het plantsoen, zoals ik eerder meldde. 🎄
En voor iedereen. 😘
Side note: eigenlijk vind ik het onzin. Ach niemand leest het en het hangt er maar mooi te wensen.
De badjas is ook niet te lang geleden pas weg gegaan volgens mij. Goed spul.quote:Op woensdag 15 december 2021 20:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, die tas komt her en der wel bij mensen nog te pas. Het is best een goede tas. Toen had Laurus nog geld.
Uiteindelijk werd Laurus veel te duur voor de klant omdat ze veel te fatsoenlijk met hun personeel omgingen.
Ik vind het mooi en liefdevolquote:Op woensdag 15 december 2021 20:55 schreef AnneX het volgende:
[..]
Pfffft.
En voor iedereen. 😘
Ik moet nu denken aan een omgekeerde Surinaamse padquote:Op woensdag 15 december 2021 19:43 schreef sigme het volgende:
Er zitten gaten in de onderkant van mijn tong![]()
Ik wil niet meer praten
Dat is zo pijnlijkquote:Op woensdag 15 december 2021 19:43 schreef sigme het volgende:
Er zitten gaten in de onderkant van mijn tong![]()
Ik wil niet meer praten
Ik vind het een mooie foto en een mooi ideequote:Op woensdag 15 december 2021 21:40 schreef Candaasje het volgende:
Jongens, help mij eens.
Is dit leuk om op kurk te laten afdrukken? Ik wil een beetje een oude uitstraling, maar gewoon op papier is ook weer een beetje saai. En dan iets voor op een werkkamer (dat huis heeft zoveel kamers, collega heeft vast wel een werkkamer) waar je dan nog dingen in kunt prikken ook....
Foto vanuit het archief: https://www.bhic.nl/memor(...)=moer&rows=1&page=12
Hier staan van die kurkdingen: https://www.fotofabriek.nl/producten/wanddecoratie/foto-op-kurk/
Verder doe ik gewoon fudge en bonbons ofzo. En een bruisbal want ze heeft geloof ik ook een bad.
(We hebben geen lijstjes gemaakt... dus dit is vreselijk, want ik hou van een persoonlijk 'iets'..... ik was eerst op zoek naar anatomische plaatsen/schetsen van exoten, maar das dus bijna niet te vinden. Of stervensduur. Dus dat werd hem niet.)
Barietpapierquote:Op woensdag 15 december 2021 21:40 schreef Candaasje het volgende:
Jongens, help mij eens.
Is dit leuk om op kurk te laten afdrukken? Ik wil een beetje een oude uitstraling, maar gewoon op papier is ook weer een beetje saai. En dan iets voor op een werkkamer (dat huis heeft zoveel kamers, collega heeft vast wel een werkkamer) waar je dan nog dingen in kunt prikken ook....
Leuk idee!quote:Op woensdag 15 december 2021 21:40 schreef Candaasje het volgende:
Jongens, help mij eens.
Foto vanuit het archief: https://www.bhic.nl/memor(...)=moer&rows=1&page=12
Hier staan van die kurkdingen: https://www.fotofabriek.nl/producten/wanddecoratie/foto-op-kurk/
Verder doe ik gewoon fudge en bonbons ofzo. En een bruisbal want ze heeft geloof ik ook een bad.
(We hebben geen lijstjes gemaakt... dus dit is vreselijk, want ik hou van een persoonlijk 'iets'..... ik was eerst op zoek naar anatomische plaatsen/schetsen van exoten, maar das dus bijna niet te vinden. Of stervensduur. Dus dat werd hem niet.)
Zou ik ook niet weten hoorquote:Op woensdag 15 december 2021 22:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Barietpapier![]()
Hoewel, geen idee of dat veganistisch is, film sowieso niet.
WAAR?!?!?quote:Op woensdag 15 december 2021 22:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Zou ik ook niet weten hoor
Maar ik ga voor de kurk.
Ik heb net ook een nijlpaard-bruisbal gevonden. Die gaat er dus ook bij. En Fudge. Nou, dan vind ik het wel gezegend.
Lush! https://www.lush.com/nl/n(...)-christmas-bath-bombquote:Op woensdag 15 december 2021 22:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
WAAR?!?!?
*nijlpaardminnende vriendin neeft*
Dit had ik kunnen weten, maar de kerst Lush is dit jaar totaal aan me voorbij gegaanquote:Op woensdag 15 december 2021 22:14 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Lush! https://www.lush.com/nl/n(...)-christmas-bath-bomb
Niet dusquote:Op woensdag 15 december 2021 22:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Zou ik ook niet weten hoor
Maar ik ga voor de kurk.
Ik heb net ook een nijlpaard-bruisbal gevonden. Die gaat er dus ook bij. En Fudge. Nou, dan vind ik het wel gezegend.
Oefquote:Op woensdag 15 december 2021 22:47 schreef AnneX het volgende:
Huis…zie in de nieuwsbrief net een app. 85 m2/ 2 kamers/ pieterskerkhof utrecht staan.
¤1800,- / maand excl.
😂 Dan begin er niet meer aan. 400 uur!?quote:Op woensdag 15 december 2021 23:22 schreef Kaatje1 het volgende:
@:AnneX ik zag net iets op instagram op een kledingmaak pagina. Een dame werkt aan kopie van een baljurk van Sissi. Alleen al in de petticoat en onderrokken zit al 400 uur werk
Ik kijk veel op instagram over kledingmaak pagina’s. Daar kwam ik dit ook tegen. Dame heeft dus alles met de hand gemaakt. Ben er nog niet achter of ze ook de echte jurk maakt of dat dat iemand anders doetquote:Op woensdag 15 december 2021 23:25 schreef AnneX het volgende:
[..]
😂 Dan begin er niet meer aan. 400 uur!?
Mis je mij al op insta? Doe/heb ik niet. Geen tijd. Snap ik niet (meer).
quote:Op woensdag 15 december 2021 22:57 schreef drakin het volgende:
40+ Invasie over?
Kerstpakket haal ik niet dit jaar, ga nog even bij de Sligro kijken of er wat soeps is, maar ik vind het allemaal nog niet veel aan dit jaar. Heb er ook geen zin in zo'n pakket, wel zin in lekkere dingetjes maken en een flesje wijn opentrekken
Stelde je dan je eigen pakket samen (de andere jaren dan)quote:Op woensdag 15 december 2021 22:57 schreef drakin het volgende:
40+ Invasie over?
Kerstpakket haal ik niet dit jaar, ga nog even bij de Sligro kijken of er wat soeps is, maar ik vind het allemaal nog niet veel aan dit jaar. Heb er ook geen zin in zo'n pakket, wel zin in lekkere dingetjes maken en een flesje wijn opentrekken
Ja nu je het zegt .. iet eens opgevallen trouwens.. zouden ze ook al aan de #4444 zittenquote:Op woensdag 15 december 2021 23:34 schreef Koen66 het volgende:
Wel ff wennen, een SC zonder topicteller
Of misschien zelfs boven de 10k alquote:Op woensdag 15 december 2021 23:37 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja nu je het zegt .. iet eens opgevallen trouwens.. zouden ze ook al aan de #4444 zitten
Ja je weet het niet en terugtellen ga ik niet doenquote:Op woensdag 15 december 2021 23:38 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Of misschien zelfs boven de 10k al
Dat valt me tegen van jequote:Op woensdag 15 december 2021 23:41 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja je weet het niet en terugtellen ga ik niet doen
Scriptje oidquote:Op woensdag 15 december 2021 23:46 schreef chufi het volgende:
[..]
Meer iets voor een modje hier om te fixen
FHF een paar keer een pakket van gehad en via werk, maar als ZZPer mag je ook 1 zelf kopen en dan van de kosten aftrekken.quote:Op woensdag 15 december 2021 23:35 schreef chufi het volgende:
[..]
Stelde je dan je eigen pakket samen (de andere jaren dan)
Leuk, je eigen pakket kopenquote:Op woensdag 15 december 2021 23:52 schreef drakin het volgende:
[..]
FHF een paar keer een pakket van gehad en via werk, maar als ZZPer mag je ook 1 zelf kopen en dan van de kosten aftrekken.
Vorig jaar gedaanquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Ja zoiets verwachte ik alquote:Op woensdag 15 december 2021 23:52 schreef drakin het volgende:
[..]
FHF een paar keer een pakket van gehad en via werk, maar als ZZPer mag je ook 1 zelf kopen en dan van de kosten aftrekken.
Welke modquote:Op woensdag 15 december 2021 23:46 schreef chufi het volgende:
[..]
Meer iets voor een modje hier om te fixen
1 die zin heeft om te tellenquote:
Drukte over cijfers doe je maar in andere sc'squote:Op woensdag 15 december 2021 23:59 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Dat was ooit wel iets voor Haags geweest
Jij hebt vast trekquote:Op donderdag 16 december 2021 00:00 schreef drakin het volgende:
[..]
Drukte over cijfers doe je maar in andere sc's
Wij aten voor t eerst risotto met o.a. zeekraal. Echtquote:Op woensdag 15 december 2021 19:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
dit
Een witte of rode saus met een groene olie die zich scheidt
Ik vind Zeekraal erg lekker, maar begrijp dat het niet iedereen bevalt
Is dat niet ergens na te gaan?quote:Op woensdag 15 december 2021 23:34 schreef Koen66 het volgende:
quote:Op woensdag 15 december 2021 22:47 schreef AnneX het volgende:
Huis…zie in de nieuwsbrief net een app. 85 m2/ 2 kamers/ pieterskerkhof utrecht staan.
¤1800,- / maand excl.
Oep mijn oudste kleinzoon wordt 18 vandaagquote:Op donderdag 16 december 2021 00:37 schreef Blues het volgende:
Als je kleinzoon vandaag 12 is... dan eh voel ik me ook best wel een tikkie belegen.
Over 40+ gesproken... maak daar maar 60+ van
Leonosquote:
Arme jij!!!quote:Op woensdag 15 december 2021 14:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
O hoe komt het dat je geen smaak en reuk hebt dan?quote:Op woensdag 15 december 2021 14:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kerona. /nietLuckyStrikemaarwelopdehoogtequote:Op donderdag 16 december 2021 06:42 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O hoe komt het dat je geen smaak en reuk hebt dan?
O dat is minder, beterschapquote:Op donderdag 16 december 2021 07:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Kerona. /nietLuckyStrikemaarwelopdehoogte
Niemand in de buurt die je een massage kan gevenquote:Op donderdag 16 december 2021 07:41 schreef Barreltje het volgende:
Ik heb spierpijn![]()
* Barreltje wil ook graag wat medelijden
Daar heb ik nou juist die spierpijn aan overgehoudenquote:Op donderdag 16 december 2021 07:43 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Niemand in de buurt die je een massage kan geven
[me=Dotteke]heeft zooooo veel medelijden met Barreltje[/me]
O te hard gedaan?quote:Op donderdag 16 december 2021 07:44 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Daar heb ik nou juist die spierpijn aan overgehouden
Wacht maar tot ze hun rijbewijs halen. Of kinderen krijgen. Huuuu.quote:Op donderdag 16 december 2021 00:37 schreef Blues het volgende:
Als je kleinzoon vandaag 12 is... dan eh voel ik me ook best wel een tikkie belegen.
Over 40+ gesproken... maak daar maar 60+ van
Heel apart als hij niemand ziet en tot de zomer toch een volle neus heeft hequote:Op donderdag 16 december 2021 08:29 schreef PdeHoog het volgende:
MogguhMini nog maar een dagje thuis gehouden. Hij klinkt nog lichtverkouden. Als ik alle richtlijnen een beetje lees zou het na 7-10 dagen wel klaar moeten zijn met de besmettelijkheid, maar moet ook 24 uur klachtenvrij zijn. Dat hele klachtenvrij vind ik een lastig begrip. Betekent dat hij echt geen enkele klacht meer mag hebben? Ook geen volle neus etc? Dan kan ik hem beter thuis houden tot de zomer
Leuk! wij hadden laatst ook digitale escape room, was veel leuker dan gedacht!quote:Op donderdag 16 december 2021 08:52 schreef borisz het volgende:
Mogge
Hybride kerst vandaag. De helft thuis en de helft op kantoor. Een digitale escape room en een leuke quiz
Vorig jaar hadden een spelletje met groepsopdrachten. Dat bleek grappiger dan gedacht. Nu dus een escaperoomquote:Op donderdag 16 december 2021 08:56 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Leuk! wij hadden laatst ook digitale escape room, was veel leuker dan gedacht!
Ik zou ook uit eten gaan, nu zit ik gewoon thuis met de Kerst.quote:Op donderdag 16 december 2021 09:36 schreef derLudolf het volgende:
Zouden normaal gesproken vandaag naar een goed (en duur) steakhouse gaan, maar ja...
Verder geen kerst gebeuren.
Oh ja, met de familie hebben we begin december al een streep doorgezet. Was te verwachten dat kerst kut zou worden als de scholen open bleven.quote:Op donderdag 16 december 2021 09:43 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik zou ook uit eten gaan, nu zit ik gewoon thuis met de Kerst.
Denk dat iedereen de plannen om heeft moeten gooien helaas.
Wat goed!quote:Op donderdag 16 december 2021 09:59 schreef Tele6 het volgende:
Hier ook mistig.
Stage-eindpresentatie ging goed
M'n begeleider had 4 collega's erbij om naar m'n presentatie te komen luisteren. Ze waren enthousiast. En m'n verhaal liep goed genoeg dat ze onderweg niet al te vaak vragen hadden, ook al was wat ik heb gedaan niet helemaal hun vakgebied.
Ik heb alle vragen goed kunnen beantwoorden![]()
tenzij de vragen totaal niet over m'n presentatie gingen, maar daar had m'n begeleider me al voor gewaarschuwd (dat z'n collega's de neiging hebben om presentaties tot wilde brainstormsessies te maken) en hij beantwoordde die vragen als hij kon.
nu weer van de adrenaline af komen. * Tele6 haalt diep adem
Ik vind het belangrijker dat die kids geen achterstanden oplopen dan dat wij een goeie kerst hebben eigenlijk. En als je afhankelijk bent van een restaurant om een goeie kerst te hebben……quote:Op donderdag 16 december 2021 09:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh ja, met de familie hebben we begin december al een streep doorgezet. Was te verwachten dat kerst kut zou worden als de scholen open bleven.
Topquote:Op donderdag 16 december 2021 09:59 schreef Tele6 het volgende:
Hier ook mistig.
M'n begeleider had 4 collega's erbij om naar m'n presentatie te komen luisteren. Ze waren enthousiast. En m'n verhaal liep goed genoeg dat ze onderweg niet al te vaak vragen hadden, ook al was wat ik heb gedaan niet helemaal hun vakgebied.
tenzij de vragen totaal niet over m'n presentatie gingen, maar daar had m'n begeleider me al voor gewaarschuwd (dat z'n collega's de neiging hebben om presentaties tot wilde brainstormsessies te maken) en hij beantwoordde die vragen als hij kon.
Wat een lekker gevoel dit! Gefeliciteerdquote:Op donderdag 16 december 2021 09:59 schreef Tele6 het volgende:
Hier ook mistig.
O erg, het artikel is niet te lezen moet je een abo voor hebbenquote:Op donderdag 16 december 2021 10:02 schreef derLudolf het volgende:
Wakker worden uit coma en horen dat je pa al dood is sinds je in coma raakte.
https://dvhn.nl/drenthe/Z(...)e-gaan-27342643.html
2004 was denk ik laatste keer dat we uit eten gingen met kerst? We zijn altijd met de hele familie. 25 man. Het advies is nu om dat niet te doen.quote:Op donderdag 16 december 2021 10:04 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik vind het belangrijker dat die kids geen achterstanden oplopen dan dat wij een goeie kerst hebben eigenlijk. En als je afhankelijk bent van een restaurant om een goeie kerst te hebben……
Nja eerste regels zijn goede samenvatting. Benieuwd wanneer ie weer krachtig genoeg is om wappie meuk op FB te pleurenquote:Op donderdag 16 december 2021 10:06 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O erg, het artikel is niet te lezen moet je een abo voor hebben
Ik het een wappie? Ik ken hem nietquote:Op donderdag 16 december 2021 10:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nja eerste regels zijn goede samenvatting. Benieuwd wanneer ie weer krachtig genoeg is om wappie meuk op FB te pleuren
quote:Op woensdag 15 december 2021 23:34 schreef Koen66 het volgende:
Natuurlijk.quote:Op donderdag 16 december 2021 00:35 schreef Blues het volgende:
[..]
Is dat niet ergens na te gaan?
Misschien weet @:Arcee dit?
Fijn @Tele6 ! Soms ook wel fijn om te merken dat je zoiets in korte tijd gewoon goed in elkaar kunt zetten? En vergeet niet dat je zelf vaak gewoon de expert bent.quote:Op donderdag 16 december 2021 09:59 schreef Tele6 het volgende:
Hier ook mistig.
quote:Op donderdag 16 december 2021 09:59 schreef Tele6 het volgende:
Hier ook mistig.
Het gaat mij overigens nog niet zo zeer om mijn eigen kerst, maar meer om de algehele corona situatie.quote:Op donderdag 16 december 2021 10:04 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik vind het belangrijker dat die kids geen achterstanden oplopen dan dat wij een goeie kerst hebben eigenlijk. En als je afhankelijk bent van een restaurant om een goeie kerst te hebben……
Hier ook mistig.
quote:Op donderdag 16 december 2021 07:44 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Daar heb ik nou juist die spierpijn aan overgehouden
quote:
Dank, 862.quote:
Hier ook mistig.
Ik vind het vooral superfijn om een lopend verhaal te kunnen presenteren met hier en daar een grapje of een zijsprongetje, en dat je aan het publiek merkt dat ze geboeid luisterenquote:Op donderdag 16 december 2021 10:12 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Fijn @:Tele6 ! Soms ook wel fijn om te merken dat je zoiets in korte tijd gewoon goed in elkaar kunt zetten? En vergeet niet dat je zelf vaak gewoon de expert bent.
Welke vinkjes moet je nu nog meer verdienen voor je naar de examencommisie kunt?
Dat komt vaker voorquote:Op donderdag 16 december 2021 10:02 schreef derLudolf het volgende:
Wakker worden uit coma en horen dat je pa al dood is sinds je in coma raakte.
https://dvhn.nl/drenthe/Z(...)e-gaan-27342643.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door drakin op 16-12-2021 15:27:38 ]Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
War.een.ge.wel.dige.Prestatiequote:Op donderdag 16 december 2021 09:59 schreef Tele6 het volgende:
Hier ook mistig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 16 december 2021 11:25 schreef AnneX het volgende:
Drie busjes voor de deur en werkmannen. Een uurtje geen water duurt al een halve dag. Als dat alles is. Wel lastig.
Gelukkig zet ik de gevulde theeketel al klaar de avond tevoren.
En nog een foto van een boom:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
quote:Op donderdag 16 december 2021 08:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wacht maar tot ze hun rijbewijs halen. Of kinderen krijgen. Huuuu.
Euhhhhhhhhhquote:
Superquote:Op donderdag 16 december 2021 10:56 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik vind het vooral superfijn om een lopend verhaal te kunnen presenteren met hier en daar een grapje of een zijsprongetje, en dat je aan het publiek merkt dat ze geboeid luisteren
Verslag moet eerste versie af en naar m'n begeleider. Die moet feedback geven. Ik moet de feedback verwerken. Eindversie moet naar beide begeleiders en die moeten samen tot een cijfer komen en een formulier invullen en ondertekenen. Dat moet dan ingeleverd worden. En als dat verwerkt is door de administratie en het cijfer staat in het systeem, kan ik m'n examen aanvragen.
quote:Op donderdag 16 december 2021 11:35 schreef derLudolf het volgende:
Kaartjes voor Normaal binnenHopen dat het door gaat op Hemelvaartsdag 2022
quote:Op donderdag 16 december 2021 15:27 schreef AnneX het volgende:
Zijn er Cullers, dIe culi kerstballen willen.
Dan heb ik genoeg zegeltjes voor 8 versiersels.
Laat maar weten.Oh, die zijn tof zeg!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Laat maar weten welke het allermeest kerst tof🎄quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En weer water![]()
Je snapt hopelijk zelf ook wel dat ze dit enkel als een bevestiging van de werkelijk bewezen werking gaan zien? Blijkbaar werken die sieraden zķ goed tegen 5G dat de elite zich genoodzaakt ziet die dingen weg te werken.quote:Op donderdag 16 december 2021 16:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik lach me rot, de Pendelzwendel van 5G bangmakers verkochten sieraden die je er tegen zouden beschermen. Wat blijkt, ze zijn zo radioactief dat het als gevaarlijk genoeg gezien wordt om te verbieden.
https://www.autoriteitnvs(...)-leg-deze-veilig-weg
Als die esotherische zweefteven en holistische honden die zo bang zijn voor Straaaaaaaaling werden radioactieve sieraden verkocht.
Darwin laat groetenquote:Op donderdag 16 december 2021 16:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Je snapt hopelijk zelf ook wel dat ze dit enkel als een bevestiging van de werkelijk bewezen werking gaan zien? Blijkbaar werken die sieraden zķ goed tegen 5G dat de elite zich genoodzaakt ziet die dingen weg te werken.
Dus die gaan nu massaal die sieraden verzamelen en onder hun hansopje verstoppen.
War heeft Darwin daarmee van doen? Het veroorzaakt echt geen massale sterfte vķķr de reproductieve leeftijd.quote:
Daar heb je een punt.quote:Op donderdag 16 december 2021 16:08 schreef sigme het volgende:
[..]
War heeft Darwin daarmee van doen? Het veroorzaakt echt geen massale sterfte vķķr de reproductieve leeftijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |