Het spekvet over de rauwe andijvie gietenquote:Op woensdag 15 december 2021 09:48 schreef Myraela het volgende:
Ik vind rauwe andijvie stamppot normaal verschrikkelijk, maar wil het toch nog een keer proberen. Iemand een tip hoe ik het toch lekker krijg? Kan ik de andijvie toch mee verwarmen om hem wel zacht te krijgen oid?
Wij verkopen een tussenwoning in Nijmegen en hebben dan ook zat over om te verbouwen.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:21 schreef fietsie het volgende:
[..]
Tussenwoning in de randstad verkopen. En dan dit kopen. En geld over hebben om te verbouwen.
Wat kut! Maarja, je hebt gedaan wat je kon doen. Tegen zo iemand kun je gewoon niet op. Helaas. Ik zou zonder voorbehoud eigenlijk altijd wel te spannend vinden. Zeker bij zo'n oude woning.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:13 schreef Candaasje het volgende:
Kut met peren. Biedingen lagen dicht bij elkaar, maar de ander had geen voorbehouden.
Ik ben er echt goed chagrijnig van
Mensen zijn gewoon gek.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:18 schreef gcjoel het volgende:
Ik heb ook een dipje.
Een van de huizen die ik een tijdje terug leuk vond is nu definitief verkocht enzo
Dus zus die makelaar werkt gevraagd te kijken voor welke prijs.
Gewoon een ton boven de vraagprijs, en was dus echt een klein huis, complete opknapper, geen gas aansluiting, olietank in de tuin.
Hoe dan!
Volgens mij ging het (ook) om voorbehoud van financiering, wat @Candaasje niet durft over te slaan.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat kut! Maarja, je hebt gedaan wat je kon doen. Tegen zo iemand kun je gewoon niet op. Helaas. Ik zou zonder voorbehoud eigenlijk altijd wel te spannend vinden. Zeker bij zo'n oude woning.
Oh ja dit is ook wat ik begreep.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Volgens mij ging het (ook) om voorbehoud van financiering, wat @:Candaasje niet durft over te slaan.
Dat is waar ik wel mee in mijn hoofd zit.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:39 schreef Myraela het volgende:
[..]
Mensen zijn gewoon gek.
Het is zo dubbel. Want aan de ene kant wil je er niet aan meedoen, maar aan de andere kant lijkt het alleen maar gekker en gekker te worden. Dus wat nu als idioot voelt, is misschien volgend jaar al een 'verstandige keuze'. Maar misschien ook niet.
Er wordt best wel gebruik gemaakt van dat voorbehoud. En zeker in deze markt met de veel te hoge prijzen. Als de taxatie niet matcht komen mensen vaak ook niet rond met de hypotheek.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:42 schreef sigme het volgende:
En terecht hoor, @:candaasje. Het suckt, en de verkoper denkt misschien dat dit in diens voordeel is. Wat beslist NIET zo is, maar ja, er zijn niet vaak problemen met de financiering.
Maar.. soms wel. WGR / Casus: de koop die niet doorging (huis)
Wat een eindeloos gezeik, als je kopers niet (kunnen) kopen en geen beroep doen op ontbindende voorwaarden.
Ik vind dat de overheid het als standaard voorbehoud moet opnemen bij huiskoop. Het is geen vrije vorm, dus op zich kan dat vrij makkelijk. Was vroeger niet nodig, omdat altijd iedereen dat voorbehoud opnam, en er dus geeen 'concurrentie' was van voorbehoudlozen.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:44 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Er wordt best wel gebruik gemaakt van dat voorbehoud. En zeker in deze markt met de veel te hoge prijzen. Als de taxatie niet matcht komen mensen vaak ook niet rond met de hypotheek.
Ik snap de koper 100% maar Candaasje ook, want je wil gewoon niet die 'gok' nemen.
Lijkt mij ook doodeng als we ooit iets vinden waar we überhaupt op willen bieden.
WTF voor Chinese interface zit daar die cadeaubonnen later met de hand te mailen dan?quote:Product informatie
Tintelingen Cadeaubon
TXC170
Verwachte levertijd: Levering binnen 24 tot 48 uur
per e-mail aan je verstuurd
Eens!quote:Op woensdag 15 december 2021 13:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik vind dat de overheid het als standaard voorbehoud moet opnemen bij huiskoop. Het is geen vrije vorm, dus op zich kan dat vrij makkelijk. Was vroeger niet nodig, omdat altijd iedereen dat voorbehoud opnam, en er dus geeen 'concurrentie' was van voorbehoudlozen.
Maar geen voorbehoud van financiering opnemen maakt ķf geen verschil ķf brengt mensen in problemen.
Mijn broertje heeft het ook wel een keer gedaan, maar dat was vér voor de huidige huizengekte en hij had het geld ongeveer cash liggen.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:01 schreef gcjoel het volgende:
Enkele jaren terug was het geen voorbehoud financiering nog een mooie optie om de woning voor iets minder dan de hoogste te krijgen.
Nu is het gewoon roulette.
Dit is in Spanje, toch? Want in Nederland is het momenteel alleen maar idioterie en was je huis in de afgelopen 15 jaar absurd in prijs gestegen.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:05 schreef Bramito het volgende:
Wij hebben 15 jaar geleden ons huis voor teveel geld gekocht. Als we dat gaan verkopen volgend jaar, maken we er dus verlies op. Nou is dat niet zo erg, want voor het verschil konden we nooit 15 jaar lang huren en het is al een jaar of 5 afbetaald. Dat had ook anders kunnen zijn. Ik zou er dus echt heel huiverig zijn om zoveel te overbieden.
Het stomme is dat ons huis dat we nu gekocht hebben en in aanbouw is inmiddels al 10-15% gestegen is. Nou neem ik aan dat dat vooral door de materiaalkosten komt, maar het is ook zeker markt. Deze keer hebben we dus (waarschijnlijk) wel goed gekocht.
Spanje en dorp buiten de stad. Ze zijn ook weer iets aan het stijgen. In Nederland is er toch ook een tijd geweest waar veel huizen onder water stonden. Ik denk dat in NL vooral de schaarste een probleem is. Hier is er een overschot en toch wordt er weer veel gebouwd.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit is in Spanje, toch? Want in Nederland is het momenteel alleen maar idioterie en was je huis in de afgelopen 15 jaar absurd in prijs gestegen.
quote:Op woensdag 15 december 2021 14:10 schreef Bramito het volgende:
Spanje en dorp buiten de stad. Ze zijn ook weer iets aan het stijgen. In Nederland is er toch ook een tijd geweest waar veel huizen onder water stonden. Ik denk dat in NL vooral de schaarste een probleem is. Hier is er een overschot en toch wordt er weer veel gebouwd.
De verwachting is dat we er over 2 jaar in kunnen. Verkoop huidige woning starten we maximaal 9 maanden van te voren, is het advies van onze makelaar. Mensen kopen geen bestaande bouw om er over 2 jaar in te gaan.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:myraela, ik vroeg me iets af. Als jullie nieuwbouw kopen, duurt het nog een eeuw voor dat klaar is. Hoe doen jullie dat met de verkoop van jullie huidige huis? Vroeg verkopen aan mensen die er pas over 1,5 jaar ofzo in kunnen? Tegen die tijd verkopen met het risico dat je er veel minder voor krijgt dan nu? Kom je in dat laatste geval in de problemen?
Mja, ik kan me er goed overheen zetten, maar het is gewoon kut.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben op ons vorige huis 12.000 euro verlies geleden. Hoog gekocht, laag verkocht. Dat blijft zuur. Dat geld had ik liever in de verbouwing van dit huis gestopt.
Hey, wat ik me ineens afvraag. Moet je dan nu ook alvast gaan betalen voor de nieuwe woning in aanbouw, of hoe werkt zoiets eigenlijk?quote:Op woensdag 15 december 2021 14:11 schreef Myraela het volgende:
De verwachting is dat we er over 2 jaar in kunnen. Verkoop huidige woning starten we maximaal 9 maanden van te voren, is het advies van onze makelaar. Mensen kopen geen bestaande bouw om er over 2 jaar in te gaan.
Echt in de problemen verwachten we niet te komen. Het moet wel heel gek lopen willen we minder voor onze woning krijgen dan we er zelf voor hebben betaald. Maar, als we minder overwaarde hebben dan verwacht, dan moeten we misschien wel andere keuzes maken qua afwerking in het nieuwe huis.
Je hebt dan een bouwdepot en, als ik het me goed herinner, begin je te betalen bij oplevering. Maar dat was 25 jaar geleden, dus dat kan helemaal anders zijnquote:Op woensdag 15 december 2021 14:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hey, wat ik me ineens afvraag. Moet je dan nu ook alvast gaan betalen voor de nieuwe woning in aanbouw, of hoe werkt zoiets eigenlijk?
In Spanje betaal je 20% voor de oplevering. Je mag hier max. 80% financieren.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hey, wat ik me ineens afvraag. Moet je dan nu ook alvast gaan betalen voor de nieuwe woning in aanbouw, of hoe werkt zoiets eigenlijk?
Dat klinkt wel als een aanvaardbaar risico inderdaad.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:11 schreef Myraela het volgende:
[..]
De verwachting is dat we er over 2 jaar in kunnen. Verkoop huidige woning starten we maximaal 9 maanden van te voren, is het advies van onze makelaar. Mensen kopen geen bestaande bouw om er over 2 jaar in te gaan.
Echt in de problemen verwachten we niet te komen. Het moet wel heel gek lopen willen we minder voor onze woning krijgen dan we er zelf voor hebben betaald. Maar, als we minder overwaarde hebben dan verwacht, dan moeten we misschien wel andere keuzes maken qua afwerking in het nieuwe huis.
We hebben volgende week donderdag het gesprek met een financieel adviseur en de makelaar van het project, dus dan horen we meer details. Ik weet niet exact hoe het werkt, ik dacht dat we vanaf de start van de bouw beginnen met betalen. Dat zou volgend jaar kwartaal 3 zijn. Dus een jaar lang hebben we dan wel dubbele lasten.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:12 schreef Isabeau het volgende:
Dat lijkt me echt het lastigste aan nieuwbouw.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
We hebben volgende week donderdag het gesprek met een financieel adviseur en de makelaar van het project, dus dan horen we meer details. Ik weet niet exact hoe het werkt, ik dacht dat we vanaf de start van de bouw beginnen met betalen. Dat zou volgend jaar kwartaal 3 zijn. Dus een jaar lang hebben we dan wel dubbele lasten.
Oef, ja, dat was wat ik me dus afvroeg. Dat kan ook niet iedereen dragen en ik vroeg of daar dan weer constructies voor zijn.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:16 schreef Myraela het volgende:
We hebben volgende week donderdag het gesprek met een financieel adviseur en de makelaar van het project, dus dan horen we meer details. Ik weet niet exact hoe het werkt, ik dacht dat we vanaf de start van de bouw beginnen met betalen. Dat zou volgend jaar kwartaal 3 zijn. Dus een jaar lang hebben we dan wel dubbele lasten.
De dubbele lasten?quote:Op woensdag 15 december 2021 14:22 schreef gcjoel het volgende:
Dat lijkt me echt het lastigste aan nieuwbouw.
Hmm dat is ook wel waar ja!quote:Op woensdag 15 december 2021 14:24 schreef Myraela het volgende:
[..]
De dubbele lasten?
Ik schrijf die een beetje af tegenover het niet hoeven overbieden. Een jaar lang onze huidige hypotheek, of zelfs de nieuwe, is nog altijd een kansloos bod als je daarmee wil overbieden.
Maar de lasten van de nieuwe woning, kan je die dan ook financieren dat jaar?quote:Op woensdag 15 december 2021 14:24 schreef Myraela het volgende:
[..]
De dubbele lasten?
Ik schrijf die een beetje af tegenover het niet hoeven overbieden. Een jaar lang onze huidige hypotheek, of zelfs de nieuwe, is nog altijd een kansloos bod als je daarmee wil overbieden.
Als ik het goed begrijp, dan begin je dus met de hypotheek zodra zij beginnen met bouwen. Op dat moment koop je de grond en gebruiken ze die hypotheek ook om de bouw van te betalen. Dus de lasten van de nieuwe woning, krijg je dan bovenop je huidige woning. En om te kijken of je dat kunt dragen, moet je of voor 1 a 2 jaar je maandbedrag al op je rekening hebben staan of aantonen dat je het hypotheekbedrag van beide woningen kunt dragen.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:29 schreef Bramito het volgende:
Maar de lasten van de nieuwe woning, kan je die dan ook financieren dat jaar?
Volgens mij gaat het in fases. Ik weet ook niet precies hoe of wat hoor. Maar ik dacht dat je hypotheek gedurende de bouw steeds een stukje hoger wordt.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:34 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp, dan begin je dus met de hypotheek zodra zij beginnen met bouwen. Op dat moment koop je de grond en gebruiken ze die hypotheek ook om de bouw van te betalen. Dus de lasten van de nieuwe woning, krijg je dan bovenop je huidige woning. En om te kijken of je dat kunt dragen, moet je of voor 1 a 2 jaar je maandbedrag al op je rekening hebben staan of aantonen dat je het hypotheekbedrag van beide woningen kunt dragen.
Aha duidelijk. Hier is het idee hetZelfde, maar kan je geen hypotheek afsluiten hiervoor. Je moet dus iets anders verzinnen.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:34 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp, dan begin je dus met de hypotheek zodra zij beginnen met bouwen. Op dat moment koop je de grond en gebruiken ze die hypotheek ook om de bouw van te betalen. Dus de lasten van de nieuwe woning, krijg je dan bovenop je huidige woning. En om te kijken of je dat kunt dragen, moet je of voor 1 a 2 jaar je maandbedrag al op je rekening hebben staan of aantonen dat je het hypotheekbedrag van beide woningen kunt dragen.
Hoe voel je je verder?quote:Op woensdag 15 december 2021 14:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een lege voorraadkast, weinig smaak en geen reuk. Dit is uw dagelijkse moment om medelijden met mij te hebben.
Ik hoest en snotter nog steeds. Ik mag de deur dus niet uit. Dit is dag 15 van mijn eenzame opsluiting.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:43 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hoe voel je je verder?
Weinig smaak en geek reuk is wel echt kut. Hopelijk snel weer terug.
Hoe lossen ze het daar dan vaak op? Of is de oplossing eigenlijk altijd dat je gewoon een veel groter budget al moet hebben?quote:Op woensdag 15 december 2021 14:41 schreef Bramito het volgende:
Aha duidelijk. Hier is het idee hetZelfde, maar kan je geen hypotheek afsluiten hiervoor. Je moet dus iets anders verzinnen.
Jeetje, dag 15! Pff.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik hoest en snotter nog steeds. Ik mag de deur dus niet uit. Dit is dag 15 van mijn eenzame opsluiting.
Ik loop al maanden met weinig reuk. Echt kut met nieuwe biertjes proeven. Nul medelijden dusquote:Op woensdag 15 december 2021 14:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een lege voorraadkast, weinig smaak en geen reuk. Dit is uw dagelijkse moment om medelijden met mij te hebben.
Spaargeld in ons geval. Hypotheek op je huidige huis nemen/ uitbreiden, kortlopende lening nemen zijn andere opties.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:44 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hoe lossen ze het daar dan vaak op? Of is de oplossing eigenlijk altijd dat je gewoon een veel groter budget al moet hebben?
quote:Op woensdag 15 december 2021 14:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik hoest en snotter nog steeds. Ik mag de deur dus niet uit. Dit is dag 15 van mijn eenzame opsluiting.
Volgens mij heeft m'n broertje het hele bedrag gewoon op een rekening staan? En van daaruit betaalt hij het bouwbedrijf elke keer een portie.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het in fases. Ik weet ook niet precies hoe of wat hoor. Maar ik dacht dat je hypotheek gedurende de bouw steeds een stukje hoger wordt.
Is dat dan een losse verbouwing oid? Dit is gewoon een groot project met in deze fase 62 huizen. Dus ik denk dat ze wel iets gaan opleveren.quote:Op woensdag 15 december 2021 15:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Volgens mij heeft m'n broertje het hele bedrag gewoon op een rekening staan? En van daaruit betaalt hij het bouwbedrijf elke keer een portie.
Hij heeft nu dus al een jaar (volle) hypotheek betaald zonder dat er iets gebeurde omdat die lul uit Brabant er met hun geld vandoor ging. Morgen staat het houtskelet er als het goed is, dus zal ie weer wat moeten betalen.
Je bouwer heet toevallig geen Ben Verstraten hč @:Myreala
Geniet daar dan maar even van. Want sinds m'n geur terug is, ruik ik dus vreemde geuren en sterke geuren. En één van die sterke geuren is zweet. Ik ruik het overal en van iedereen. Dat had ik nooit.quote:Op woensdag 15 december 2021 15:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er is ook een voordeel. We hebben al een paar weken geen wasmachine dus we moeten onze kleren langer dragen. Als ik stink, ruik ik het zelf niet
Dat is zo kut. Ik heb de eerste 7 jaar van mijn schildklierziekte een supersonische neus gehad. Echt niet grappig.quote:Op woensdag 15 december 2021 15:07 schreef Myraela het volgende:
[..]
Geniet daar dan maar even van. Want sinds m'n geur terug is, ruik ik dus vreemde geuren en sterke geuren. En één van die sterke geuren is zweet. Ik ruik het overal en van iedereen. Dat had ik nooit.
Vier twee-onder-een-kap woningen. Nieuwbouw, geen verbouw.quote:Op woensdag 15 december 2021 15:06 schreef Myraela het volgende:
[..]
Is dat dan een losse verbouwing oid? Dit is gewoon een groot project met in deze fase 62 huizen. Dus ik denk dat ze wel iets gaan opleveren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Ik hoor hier de wijze woorden van Johan Cruijff in doorquote:Op woensdag 15 december 2021 15:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er is ook een voordeel. We hebben al een paar weken geen wasmachine dus we moeten onze kleren langer dragen. Als ik stink, ruik ik het zelf niet
quote:Op woensdag 15 december 2021 15:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik hoor hier de wijze woorden van Johan Cruijff in door
Dat is wel onhandig zeg. Kan je hem niet aan zetten als je wilt douchen?quote:Op woensdag 15 december 2021 15:16 schreef Isabeau het volgende:
Over stinken gesproken. Onze cv ketel staat uit en dus hebben we ook geen warm water om te douchenVrijdagochtend komt de reparateur. Morgenvroeg even douchen bij mijn ouders. Jross doucht wel op de sportschool.
We hebben de stekker er overigens zelf uitgetrokken, want hij stopt niet meer met verwarmenDus het werd midden in de nacht héél erg warm in huis.
quote:Op woensdag 15 december 2021 15:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dan nemen we nu even een kwartiertje voor jou![]()
[ afbeelding ]
Jawel, maar het gaat ook mis met de temperatuur van het water. Ik snap niet zo goed hoe dat kan/werkt. Het duurde al een tijdje heel erg lang voor we warm water hadden. En daarna begon on sop te vallen dat de cv 's nachts steeds aan sprong terwijl de thermostaat ondertussen al op 5 stond van het terug draaienquote:Op woensdag 15 december 2021 15:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat is wel onhandig zeg. Kan je hem niet aan zetten als je wilt douchen?
Ik had 2 dagen geen reuk of smaak (negatieve test), maar vond het vooral fascinerend. Wat is nog wel leuk om te eten en wat niet.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Voor ellek nadeel is wel ergens een voordeeltje uit te persuhquote:Op woensdag 15 december 2021 15:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Echt een groot voordeel qua veel dure ingrijpende dingen ookquote:Op woensdag 15 december 2021 16:15 schreef gcjoel het volgende:
Dat was altijd het grote voordeel aan huur, mannetje bellen en die kwam meteen.
Vooral voor dingen die stuk gaan en NU opgelost moeten inderdaad.quote:Op woensdag 15 december 2021 16:20 schreef Blues het volgende:
[..]
Echt een groot voordeel qua veel dure ingrijpende dingen ook![]()
Ik hou van huren.
Tis nie goedkoop, maar ben nog steeds zeer tevree gelukkig.
Klopt ook hoor.quote:Op woensdag 15 december 2021 16:25 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Vooral voor dingen die stuk gaan en NU opgelost moeten inderdaad.
Verder vind ik koop heel fijn omdat je dan eerder dingen naar je wens maakt. Geen basic kut keuken met van die vierkante witte tegeltjes. Maar gewoon 1 naar je eigen smaak en indeling.
(kan in huur ook maar dat zou ik zelf nooit doen)
Dat hebben veel mensen hoor.quote:Op woensdag 15 december 2021 16:30 schreef Blues het volgende:
[..]
Klopt ook hoor.
Wij zijn altijd wel gauw tevreden en vrij makkelijk. Moet wel allemaal heel en schoon zijn/blijven. Dus bovenverdieping zou ieder ander helemaal doen, wij poetsen het schoon en prima, komen er toch nooit.
Ligt nog prima licht laminaat overal vd vorige bewoners en ook hun verf(wit en lichtgeel) zit er nog op.
Bij 2 raampjes ook nog hun rolgordijn. Zit mij best
Geef liever geld uit aan andere leukere dingen en dat hebben we allebei..dat scheelt ook.
Vorige huis dat we overnamen was van een huisschilder en tuinman geweestquote:Op woensdag 15 december 2021 16:32 schreef gcjoel het volgende:
Dat hebben veel mensen hoor.
Ik kan dat niet, Ook bij huur heb ik altijd alles geschilderd en vloeren gedaan. Maar goed was sociale huur dus uitgewoonde hokken, dus niks doen was geen echte optie
Omg! dat is echt chill.quote:Op woensdag 15 december 2021 16:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vorige huis dat we overnamen was van een huisschilder en tuinman geweestTuin perfect, perfect in de verf
Ik vind het ook redelijk fascinerend. Ik ben tegelijkertijd ook wel bang dat het langdurend is en dat vind ik dan weer niet zo'n fascinerend idee.quote:Op woensdag 15 december 2021 16:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik had 2 dagen geen reuk of smaak (negatieve test), maar vond het vooral fascinerend. Wat is nog wel leuk om te eten en wat niet.
Ik vond stokbrood met kaas en komkommer wel tof. Voelt leuk.
quote:Op woensdag 15 december 2021 17:04 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Omg! dat is echt chill.
Ik had de laatste keer mensen voor me die hadden ALLES in een tint blauw. Dus de radiator licht blauw, muren allerlei soorten donkerder blauw, kozijnen en deuren weer iets anders blauw.
Bij mij ging het redelijk snel weer beter.quote:Op woensdag 15 december 2021 18:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind het ook redelijk fascinerend. Ik ben tegelijkertijd ook wel bang dat het langdurend is en dat vind ik dan weer niet zo'n fascinerend idee.
Ik proef nog steeds dingen maar wat ik proef klopt niet echt.
Standaard toch?quote:Op woensdag 15 december 2021 18:14 schreef Bramito het volgende:
Bramito moet naar de tandarts. Tandarts zegt kom niet te vroeg en vooral alleen, want covid bla bla bla. Bramito staat één minuut voor afspraak binnen. Wachtkamer vol met gezellig kletsende buren die al klaar zijn, en 3 wachtenden voor me. Assitente begint een gezellig gesprek met Bramito over haar uitgestelde vakantie naar Amsterdam. Tandarts groet Bramito met “hallo knapperd, hoe gaat ie”.
Bramito wordt in het eerste halfuur niet geholpen.
Spanje op zomaar een woensdagmiddag.
![]()
Mijn allereerste echte (kleine) huurhuis in 92 (tot 99 in gewoond) was van een timmerman. Ook zo prima bijgehouden en leuke, handige vondsten om toch een kast te maken bijv in de best kleine kinderkamers.quote:Op woensdag 15 december 2021 16:57 schreef Isabeau het volgende:
Vorige huis dat we overnamen was van een huisschilder en tuinman geweestTuin perfect, perfect in de verf
Of...klopte het vroeger niet en nu wel.quote:Op woensdag 15 december 2021 18:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kaatje, ik at net een stukje jonge kaas die enorm zout smaakte. Gisteren proefde ik de ingrediënten van mijn dipsaus wel maar in mijn mond werd het geen geheel. Moeilijk uit te leggen maar het klopt dus gewoon niet.
Ik vond pittig ook heel gek 'smaken'quote:Op woensdag 15 december 2021 18:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kaatje, ik at net een stukje jonge kaas die enorm zout smaakte. Gisteren proefde ik de ingrediënten van mijn dipsaus wel maar in mijn mond werd het geen geheel. Moeilijk uit te leggen maar het klopt dus gewoon niet.
Open je ogen!!quote:Op woensdag 15 december 2021 18:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Of...klopte het vroeger niet en nu wel.
[ afbeelding ]
Da’s inderdaad raar, dat het extra smaakt. Iets minder/niet proeven is bekend bij verkouden maar sterker.quote:Op woensdag 15 december 2021 18:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
12???? Hoe danquote:Op woensdag 15 december 2021 16:24 schreef Blues het volgende:
Vakantiedag 3.
Auto gewassen, banden op spanning, van binnen gedaan.
Getankt.
Aardig wat boodschappen gedaan
Balkon eindelijk geveegd en oude planttroep op balkontafeltje vervangen door lantaarntje en andere opvullers.
Alle was opgeruimd en kledingkast beetje geordend.
Koffie leuten en hangen.
Nu nog ff pianospelen en dan iets lekkers eten dat g uit de gall en gall gids had opgedoken![]()
Niks bijzonders maar lekker dagje zo.
Morgen naar de k.kinderenkleinzoon J. wordt alweer 12
Oh ja, heerlijk is dat! Wij hadden er een prachtige rustieke houten vloer in en een prachtig tuinhuisje. Mochten we overnemen voor 100 euroquote:Op woensdag 15 december 2021 18:35 schreef Blues het volgende:
Mijn allereerste echte (kleine) huurhuis in 92 (tot 99 in gewoond) was van een timmerman. Ook zo prima bijgehouden en leuke, handige vondsten om toch een kast te maken bijv in de best kleine kinderkamers.
Je proeft nu gewoon één dimensionaalquote:Op woensdag 15 december 2021 18:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
omgquote:Op woensdag 15 december 2021 18:40 schreef sigme het volgende:
Ik at vanochtend kwark met fruit en noten/pitten/zaden en havermout.
Dat valt niet mee met 10 zeepokken op je tanden. De helft van de havermout was naar de zeepokken.
Dus ik besloot een waterpik te willen hebben.
Nu heb ik de tinteling van de baas omgezet in een tintelingcadeaubon.
Ik heb de tintelingcadeaubon omgezet in een wehkampcadeaubon.
Ik heb de wehkampcadeaubon omgezet in een waterpik.
Morgen ligt de waterpik bij het afhaalpunt.
Oplaadbaar en draagbaar, dus kan mee op woonwerkverkeer en naar kerstdiner en Spanje etc.
Iedereen wil dat.quote:Op woensdag 15 december 2021 18:51 schreef gcjoel het volgende:
Mijn kerstpakket is weer een doos eten![]()
Alleen jammer dat de halve doos een weekend tas was![]()
Ik wil voedsel!
ik kan morgen m'n pakket ophalenquote:Op woensdag 15 december 2021 18:51 schreef gcjoel het volgende:
Mijn kerstpakket is weer een doos eten![]()
Alleen jammer dat de halve doos een weekend tas was![]()
Ik wil voedsel!
Helemaal standaard.quote:Op woensdag 15 december 2021 18:22 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Standaard toch?
Net als bij de huisarts, hier kan er net een hallo af. In Spanje zit iedereen luid te praten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |