Het spekvet over de rauwe andijvie gietenquote:Op woensdag 15 december 2021 09:48 schreef Myraela het volgende:
Ik vind rauwe andijvie stamppot normaal verschrikkelijk, maar wil het toch nog een keer proberen. Iemand een tip hoe ik het toch lekker krijg? Kan ik de andijvie toch mee verwarmen om hem wel zacht te krijgen oid?
Wij verkopen een tussenwoning in Nijmegen en hebben dan ook zat over om te verbouwen.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:21 schreef fietsie het volgende:
[..]
Tussenwoning in de randstad verkopen. En dan dit kopen. En geld over hebben om te verbouwen.
Wat kut! Maarja, je hebt gedaan wat je kon doen. Tegen zo iemand kun je gewoon niet op. Helaas. Ik zou zonder voorbehoud eigenlijk altijd wel te spannend vinden. Zeker bij zo'n oude woning.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:13 schreef Candaasje het volgende:
Kut met peren. Biedingen lagen dicht bij elkaar, maar de ander had geen voorbehouden.
Ik ben er echt goed chagrijnig van
Mensen zijn gewoon gek.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:18 schreef gcjoel het volgende:
Ik heb ook een dipje.
Een van de huizen die ik een tijdje terug leuk vond is nu definitief verkocht enzo
Dus zus die makelaar werkt gevraagd te kijken voor welke prijs.
Gewoon een ton boven de vraagprijs, en was dus echt een klein huis, complete opknapper, geen gas aansluiting, olietank in de tuin.
Hoe dan!
Volgens mij ging het (ook) om voorbehoud van financiering, wat @Candaasje niet durft over te slaan.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat kut! Maarja, je hebt gedaan wat je kon doen. Tegen zo iemand kun je gewoon niet op. Helaas. Ik zou zonder voorbehoud eigenlijk altijd wel te spannend vinden. Zeker bij zo'n oude woning.
Oh ja dit is ook wat ik begreep.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Volgens mij ging het (ook) om voorbehoud van financiering, wat @:Candaasje niet durft over te slaan.
Dat is waar ik wel mee in mijn hoofd zit.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:39 schreef Myraela het volgende:
[..]
Mensen zijn gewoon gek.
Het is zo dubbel. Want aan de ene kant wil je er niet aan meedoen, maar aan de andere kant lijkt het alleen maar gekker en gekker te worden. Dus wat nu als idioot voelt, is misschien volgend jaar al een 'verstandige keuze'. Maar misschien ook niet.
Er wordt best wel gebruik gemaakt van dat voorbehoud. En zeker in deze markt met de veel te hoge prijzen. Als de taxatie niet matcht komen mensen vaak ook niet rond met de hypotheek.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:42 schreef sigme het volgende:
En terecht hoor, @:candaasje. Het suckt, en de verkoper denkt misschien dat dit in diens voordeel is. Wat beslist NIET zo is, maar ja, er zijn niet vaak problemen met de financiering.
Maar.. soms wel. WGR / Casus: de koop die niet doorging (huis)
Wat een eindeloos gezeik, als je kopers niet (kunnen) kopen en geen beroep doen op ontbindende voorwaarden.
Ik vind dat de overheid het als standaard voorbehoud moet opnemen bij huiskoop. Het is geen vrije vorm, dus op zich kan dat vrij makkelijk. Was vroeger niet nodig, omdat altijd iedereen dat voorbehoud opnam, en er dus geeen 'concurrentie' was van voorbehoudlozen.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:44 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Er wordt best wel gebruik gemaakt van dat voorbehoud. En zeker in deze markt met de veel te hoge prijzen. Als de taxatie niet matcht komen mensen vaak ook niet rond met de hypotheek.
Ik snap de koper 100% maar Candaasje ook, want je wil gewoon niet die 'gok' nemen.
Lijkt mij ook doodeng als we ooit iets vinden waar we überhaupt op willen bieden.
WTF voor Chinese interface zit daar die cadeaubonnen later met de hand te mailen dan?quote:Product informatie
Tintelingen Cadeaubon
TXC170
Verwachte levertijd: Levering binnen 24 tot 48 uur
per e-mail aan je verstuurd
Eens!quote:Op woensdag 15 december 2021 13:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik vind dat de overheid het als standaard voorbehoud moet opnemen bij huiskoop. Het is geen vrije vorm, dus op zich kan dat vrij makkelijk. Was vroeger niet nodig, omdat altijd iedereen dat voorbehoud opnam, en er dus geeen 'concurrentie' was van voorbehoudlozen.
Maar geen voorbehoud van financiering opnemen maakt óf geen verschil óf brengt mensen in problemen.
Mijn broertje heeft het ook wel een keer gedaan, maar dat was vér voor de huidige huizengekte en hij had het geld ongeveer cash liggen.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:01 schreef gcjoel het volgende:
Enkele jaren terug was het geen voorbehoud financiering nog een mooie optie om de woning voor iets minder dan de hoogste te krijgen.
Nu is het gewoon roulette.
Dit is in Spanje, toch? Want in Nederland is het momenteel alleen maar idioterie en was je huis in de afgelopen 15 jaar absurd in prijs gestegen.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:05 schreef Bramito het volgende:
Wij hebben 15 jaar geleden ons huis voor teveel geld gekocht. Als we dat gaan verkopen volgend jaar, maken we er dus verlies op. Nou is dat niet zo erg, want voor het verschil konden we nooit 15 jaar lang huren en het is al een jaar of 5 afbetaald. Dat had ook anders kunnen zijn. Ik zou er dus echt heel huiverig zijn om zoveel te overbieden.
Het stomme is dat ons huis dat we nu gekocht hebben en in aanbouw is inmiddels al 10-15% gestegen is. Nou neem ik aan dat dat vooral door de materiaalkosten komt, maar het is ook zeker markt. Deze keer hebben we dus (waarschijnlijk) wel goed gekocht.
Spanje en dorp buiten de stad. Ze zijn ook weer iets aan het stijgen. In Nederland is er toch ook een tijd geweest waar veel huizen onder water stonden. Ik denk dat in NL vooral de schaarste een probleem is. Hier is er een overschot en toch wordt er weer veel gebouwd.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit is in Spanje, toch? Want in Nederland is het momenteel alleen maar idioterie en was je huis in de afgelopen 15 jaar absurd in prijs gestegen.
quote:Op woensdag 15 december 2021 14:10 schreef Bramito het volgende:
Spanje en dorp buiten de stad. Ze zijn ook weer iets aan het stijgen. In Nederland is er toch ook een tijd geweest waar veel huizen onder water stonden. Ik denk dat in NL vooral de schaarste een probleem is. Hier is er een overschot en toch wordt er weer veel gebouwd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |