Overlijdenscijfers vergelijken is een vak apart. Verschillende definities enzo.quote:
Ja. Of met een griep. Of met kanker. Of een hersenbloeding. Of met welke reden waarom oudere mensen dan ook geregeld omvallen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vind dit zo makkelijk gesteld allemaal. Vertel dit maar eens aan de nabestaanden. Voldoende 70 en 80+ers die nog prima jaren hadden kunnen hebben zonder dit corona zetje wat ze uiteindelijk de das om doet. Jaren waarin ze hadden kunnen genieten van kinderen en (achter)kleinkinderen en vice versa.
Ander testbeleid dus totaal niet vergelijkbaar.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:26 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Vorige week zaten we nog op 20,3%, gaat lekker
Daarom heb ik mijn kind van 7 dus officieel laten testen toen hij corona had.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:26 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[ twitter ]
Ok, ik heb een dochtertje van 6. In onze familie laat iedereen zich gewoon netjes vaccineren, ben ook blij dat mijn ouders morgen een booster kunnen halen.
Voor mijn dochtertje zou ik het een goede reden kunnen vinden als de besmettelijkheid van haar daarmee afneemt. Maar ik lees daar maar weinig meer over. Daar moeten toch cijfers van zijn?
Insert Jozef Stalin en statistiek quote.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:28 schreef dycto het volgende:
[..]
Ja. Of met een griep. Of met kanker. Of een hersenbloeding. Of met welke reden waarom oudere mensen dan ook geregeld omvallen.
Ik snel nota bene dat bijna iedere dode voor een kleine groep een ramp is. Om dan iedere dag stil te staan bij allemaal. Nee.
"nog maar 17k.."quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Nog maar 17.000 besmettingen, netjes. Dat glijdt snel naar beneden zo. Dit wordt de laatste avondlockdown!
Zoals ik zeg, in veel landen worden de comorbiditeiten en leeftijden gegeven. Daar zitten maar bar weinig 30-jarigen astmapatinten tussen kan ik je verklappen. Die in de regel indien netjes gevaccineerd normaal ook niet zullen overlijden.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Onderliggend lijden is net zo'n breed begrip als mild ziekteverloop.
Het impliceert vaak ienand die nog een week te leven had terwijl het vaak niet het geval is.
Ik heb astma. Als ik morgen sterf door corona is het ook onderliggend lijden en schouders ophalen, terwijl je in theorie nog 50 levensjaren hebt.
Oversterfte kijkt juist mooi door dat soort dingen heen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Overlijdenscijfers vergelijken is een vak apart. Verschillende definities enzo.
Vorig jaar waren wij, IIRC, juist onverklaarbaar veel beter dan bv. Belgi.
Die in me sig. bedoel je?quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Insert Jozef Stalin en statistiek quote.
Lelijke graphics. @Calandquote:Op vrijdag 10 december 2021 14:35 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
KNVB/Eredivisie/Keukenkampioendivisie komen in actie. Allerlei clubs die dezelfde tweet plaatsen.
Wat?quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:32 schreef dycto het volgende:
[..]
Waarbij je de enorm veel grotere hoeveelheid testen voor het gemak links laat liggen.
Eens. Het is absoluut sneu en treurig de covid overlijdens, maar om elke keer met "quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:28 schreef dycto het volgende:
[..]
Ja. Of met een griep. Of met kanker. Of een hersenbloeding. Of met welke reden waarom oudere mensen dan ook geregeld omvallen.
Ik snel nota bene dat bijna iedere dode voor een kleine groep een ramp is. Om dan iedere dag stil te staan bij allemaal. Nee.
Maar daar zitten de thuistest gevallen bij, bij het normale testen zou het misschien rond de 20 liggen.quote:
Die dagelijkse besmettingsaantallen en dingen als het percentage positief zijn echt gruwelijk nietszeggend. En z'n sinister grafiekje met enge kleurtjes met alle besmettingsaantallen van het afgelopen anderhalf jaar slaat als een tang op een varken. Het testbeleid en de capaciteit is al een miljoen keer veranderd, je kn simpelweg geen conclusies trekken uit die cijfers.quote:
Dat was mijn voornaamste punt ja. Maar blijkbaar ben je een onmens wanneer je dat soort cijfers iets meer in z'n relativiteit plaatst.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Eens. Het is absoluut sneu en treurig de covid overlijdens, maar om elke keer met "" emoji's te gaan benadukken hoe erg het is vind ik ook ergens weer hypocriet.
Doen we ook niet met alle dagelijkse kanker, hart/vaatziekten of verkeersslachtoffers.
Het is weer een mooi staaltje goed praten van de overheid, door dit geen code zwart te noemen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
Oversterfte kijkt juist mooi door dat soort dingen heen.
Iedereen weet wel waar de oversterfte vandaan komt. Het genadeloze opnamebeleid ten aanzien van ouderen.
Dit plaatje toont aan dat we allang en al maanden in code zwart zitten.
Dan ga je er vanuit dat kinderen massaal die zelftest gebruiken, maar het draagvlak daarvoor is laag:quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:35 schreef Za het volgende:
[..]
Maar daar zitten de thuistest gevallen bij, bij het normale testen zou het misschien rond de 20 liggen.
Kinderen maakten 10% of meer uit van de positieve tests, die testen sinds maandag thuis, inmiddels naar de GGD geweest gok ik, dan zitten we in een fikse daling.
Dit, elke dag weer die "x dodenquote:Op vrijdag 10 december 2021 15:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Eens. Het is absoluut sneu en treurig de covid overlijdens, maar om elke keer met "" emoji's te gaan benadukken hoe erg het is vind ik ook ergens weer hypocriet.
Doen we ook niet met alle dagelijkse kanker, hart/vaatziekten of verkeersslachtoffers.
65 miljoen jaar geleden stierven er ook giga veel dino's heb ik ergens gelezen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:39 schreef 4-elements het volgende:
Je moet alles in perspectief zien. Natuurlijk, elk sterfgeval is er 1 teveel. Maar zo dodelijk is corona nou ook weer niet. Vergelijk het eens met de pest. In 1664 stierven alleen in Amsterdam al 24.000 mensen aan de pest. En dat op een veeeeel kleinere bevolking.
Ik krijg ze vandaag van school, maar ze gaan inderdaad de kast in voor "future use".quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan ga je er vanuit dat kinderen massaal die zelftest gebruiken, maar het draagvlak daarvoor is laag:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ste-ouders-meewerken
Zie je, dus dit valt best mee.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
65 miljoen jaar geleden stierven er ook giga veel dino's heb ik ergens gelezen.
Echt hequote:Op vrijdag 10 december 2021 15:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
65 miljoen jaar geleden stierven er ook giga veel dino's heb ik ergens gelezen.
Ze zijn juist helemaal niet nietszeggend, ze geven een indicatie van hoe het virus zich door onze samenleving verspreid en op welke schaal. Dat je niet alles kan monitoren (nu vanwege thuistesten) is evident en dat er in de afgelopen 1,5 jaar veel verandert is op het gebied van testen en monitoren ook, maar dan nog zijn deze cijfers belangrijk om te blijven monitoren en mee te nemen in de besluitvorming.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:37 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Die dagelijkse besmettingsaantallen en dingen als het percentage positief zijn echt gruwelijk nietszeggend.
Vwb kleuters.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Dan ga je er vanuit dat kinderen massaal die zelftest gebruiken, maar het draagvlak daarvoor is laag:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ste-ouders-meewerken
Dit topic gaat over covid en mag je best triest vinden dat 85 mensen zijn overleden aan covid. Net als er ergens een bericht staat 3 mensen overleden na auto-ongeval, dat dat ook triest is. En je dat ook benoemd in dat topic. Er overlijden elke week honderden mensen aan kanker, hartziektes etc. natuurlijk is dat ook net zo triest, maar dit is wel het covid topic.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Daarvan krijg je natuurlijk ook niet dagelijks de cijfers van gepresenteerd.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het gaat om het nummertje. 40 doden per dag is geen opmerking waard maar 80 wel. Omdat dat tweede nummertje twee keer zo hoog is als het eerste. Mensen houden er van om complexe fenomenen samen te vatten in zulke nummertjes.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:38 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dit, elke dag weer die "x doden"
Precies dit. Het is denk ik bovendien belangrijk om te blijven nadenken over wat die cijfers betekenen, in plaats van het alleen maar als afstandelijke statistiekjes te zien.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit topic gaat over covid en mag je best triest vinden dat 85 mensen zijn overleden aan covid. Net als er ergens een bericht staat 3 mensen overleden na auto-ongeval, dat dat ook triest is. En je dat ook benoemd in dat topic. Er overlijden elke week honderden mensen aan kanker, hartziektes etc. natuurlijk is dat ook net zo triest, maar dit is wel het covid topic.
Precies, maar uit vooral niet je gevoelens bij een stijgend aantal coronadoden hier, want wat hebben we daar nou aan?quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Precies dit. Het is denk ik bovendien belangrijk om te blijven nadenken over wat die cijfers betekenen, in plaats van het alleen maar als afstandelijke statistiekjes te zien.
Het is net zo legitiem om het niet te doen als wel. Laten we elkaar daarover naar beide kanten niet de maat nemen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Precies, maar uit vooral niet je gevoelens bij een stijgend aantal coronadoden hier, want wat hebben we daar nou aan?
Dat 55 mensen overleden zijn die reeds op omvallen stonden en daarbij een aantal ongelukkigen die hebben gegokt en verloren. Het is letterlijk de realiteit in een zwaar gevaccineerd land zoals Nederland.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Precies dit. Het is denk ik bovendien belangrijk om te blijven nadenken over wat die cijfers betekenen, in plaats van het alleen maar als afstandelijke statistiekjes te zien.
We wilden voor mijn moeder ook inplannen, maar dat is vooralsnog niet in de stad.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Boosterafspraak voor m'n ma ingepland. Hurray!
Gevoelens uiten voor mensen die je Totaal niet kentquote:Op vrijdag 10 december 2021 15:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Precies, maar uit vooral niet je gevoelens bij een stijgend aantal coronadoden hier, want wat hebben we daar nou aan?
Ok. Maar wat betekenen de cijfers dan voor jou persoonlijk? Brand je elke dag X aantal kaarsjes voor de covid slachtoffers bijv? Wat doet het met je?quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit kun je helemaal niet stellen zo..quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:48 schreef dycto het volgende:
[..]
Dat 55 mensen overleden zijn die reeds op omvallen stonden en daarbij een aantal ongelukkigen die hebben gegokt en verloren. Het is letterlijk de realiteit in een zwaar gevaccineerd land zoals Nederland.
En het is ook prima om daar wel bij stil te staan.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:48 schreef dycto het volgende:
[..]
Dat 55 mensen overleden zijn die reeds op omvallen stonden en daarbij een aantal ongelukkigen die hebben gegokt en verloren. Het is letterlijk de realiteit in een zwaar gevaccineerd land zoals Nederland.
Ik kan me inderdaad voorstellen dat je enorm geschrokken bent van zo'n onverwachte wending in deze jonge pandemie. Dat een paar weken nadat Nederland in een golf beland is, het aantal doden enigszins stijgt, tot het schrikbarende aantal van... 60 op een dag. Dat is effectief zoals wanneer de griep huishoudtquote:Op vrijdag 10 december 2021 15:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:50 schreef halfway het volgende:
[..]
Gevoelens uiten voor mensen die je Totaal niet kent
Ah de aap komt uit de mouw, het is weer een griepje..quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:52 schreef dycto het volgende:
[..]
Ik kan me inderdaad voorstellen dat je enorm geschrokken bent van zo'n onverwachte wending in deze jonge pandemie. Dat een paar weken nadat Nederland in een golf beland is, het aantal doden enigszins stijgt, tot het schrikbarende aantal van... 60 op een dag. Dat is effectief zoals wanneer de griep huishoudt
Ik zal even mycroft induiken hoe je dit soort data tijdens de laatste flinke griepgolven (14/15, 17/18 bijvoorbeeld) behandelde.
Ik hoopte al dat iemand weer eens met de griepvergelijking aan kwam zetten, want dat is een mooie gelegenheid om dit grafiekje te delen dat ik net zag:quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:52 schreef dycto het volgende:
[..]
Dat is effectief zoals wanneer de griep huishoudt
Komt nog bij dat corona nog altijd niet doodsoorzaak nummer 1 is in Nederland. Kanker en hart- en vaatziekten staan er nog altijd boven.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:52 schreef dycto het volgende:
[..]
Ik kan me inderdaad voorstellen dat je enorm geschrokken bent van zo'n onverwachte wending in deze jonge pandemie. Dat een paar weken nadat Nederland in een golf beland is, het aantal doden enigszins stijgt, tot het schrikbarende aantal van... 60 op een dag. Dat is effectief zoals wanneer de griep huishoudt
Ik zal even mycroft induiken hoe je dit soort data tijdens de laatste flinke griepgolven (14/15, 17/18 bijvoorbeeld) behandelde.
Oh jawel. Vorig jaar werden gemiddeld zo'n 5 a 6 levensjaren verloren door corona maar dat bijzonder veel minder geworden. Iets met de grootste vaccinatiecampagne sinds mensenheugenis.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit kun je helemaal niet stellen zo..
Goed, ik zeg dan ook niet dat het niet verdrietig is voor naasten. Nogmaals, dat stond bijna letterlijk zo in mijn post.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En het is ook prima om daar wel bij stil te staan.
Al is het maar om je te herinneren dat ongeacht wie het is, er vrijwel altijd naasten zijn voor wie het verdrietig is.
quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik hoopte al dat iemand weer eens met de griepvergelijking aan kwam zetten, want dat is een mooie gelegenheid om dit grafiekje te delen dat ik net zag:
[ afbeelding ]
"HeT iS nEt gRiEp"
Bron: https://twitter.com/steeph/status/1468941336141307910
Doe nou niet alsof dat zo bijzonder is.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:50 schreef halfway het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor jou.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik hoopte al dat iemand weer eens met de griepvergelijking aan kwam zetten, want dat is een mooie gelegenheid om dit grafiekje te delen dat ik net zag:
[ afbeelding ]
"HeT iS nEt gRiEp"
Bron: https://twitter.com/steeph/status/1468941336141307910
Voel jij je nooit verdrietig na het zien van een zielige film of docu of zoiets als spoorloos? Dat zijn toch ook vreemden dan. Ook al zien we nu geen beelden van wie 85 mensen zijn.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:50 schreef halfway het volgende:
[..]
Yorick is een aandachtshoer.quote:Op vrijdag 10 december 2021 16:01 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Yorickje staat stil bij de Coronadoden, door 20.000 emoticons te plaatsen
Bron: nos.nlquote:Kabinet kijkt naar andere volgorde boosterprikken, op basis van laatste prik
Het kabinet overweegt de volgorde waarin mensen worden opgeroepen voor een boosterprik binnenkort te veranderen. Als alle 60-plussers een boosterprik hebben gehad, worden mensen mogelijk niet meer opgeroepen op basis van hun leeftijd, maar op basis van de datum van hun laatste prik. Dat heeft demissionair minister Hugo de Jonge gezegd na afloop van kabinetsberaad.
Dat is van belang voor mensen die in de eerste vaccinatiegolf voorrang kregen, zoals 65-minners die vanwege hun gezondheid ook in aanmerking komen voor een griepprik. Ook voor sommige mensen die het Janssenvaccin hebben gehad (en dus maar n prik) geldt vaak dat die prik al bijna zeven maanden geleden is.
Het kabinet wil iedereen in de zevende maand een booster geven, omdat dat het meeste effect heeft. Om dat ook waar te kunnen maken, gaat de volgorde dus mogelijk veranderen. "We willen ergens een switch maken van geboortejaar naar laatste prik", zei De Jonge. Hij wil daar op de persconferentie van aanstaande dinsdag uitsluitsel over geven. De demissionair minister verwacht dat alle 60-plussers halverwege volgende week een uitnodiging voor een boosterprik hebben gehad.
Niets mis mee om met persoonlijk leed van anderen wat internetpuntjes te scoren toch?quote:Op vrijdag 10 december 2021 16:01 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Downright cynical.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:39 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik vrees dat dit nog klopt ook.
Wat mij dan nog vooral bezig houdt....quote:Op vrijdag 10 december 2021 16:01 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Ik denk dat-ie het geautomatiseerd heeft met een Pythonscriptje.quote:Op vrijdag 10 december 2021 16:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat mij dan nog vooral bezig houdt....
Heeft ie eerst 5 doodshoofd emoji's getikt, toen deze geselecteerd en daarna copy/paste lopen rammen....
OF, heeft ie gewoon obsessief de doodshoofdjes zitten tikken tot hij kramp in zijn vinger kreeg?
Wat denken jullie?
[poll=3226]
Valt onder copy/paste imho.quote:Op vrijdag 10 december 2021 16:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat-ie het geautomatiseerd heeft met een Pythonscriptje.
Wanneer begint die telling van de zevende maand? Als ik de maand waarin mijn 2e vaccinatie 'actief werd' als maand 1 neem, dan zou ik in februari aan de beurt zijn voor een booster.quote:Op vrijdag 10 december 2021 16:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bron: nos.nl
Kijk, het duurt even, maar dan heb je misschien ook wat.
Ik heb geen idee, ik vind het ook verwarrend. Ik zou denken "in de 7e maand" betekent "na 6 maanden". Mijn laatste prik is half juni gezet, dus half december zit ik op 6 maanden. Dan is januari de 7e maand? I guess?quote:Op vrijdag 10 december 2021 16:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wanneer begint die telling van de zevende maand? Als ik de maand waarin mijn 2e vaccinatie 'actief werd' als maand 1 neem, dan zou ik in februari aan de beurt zijn voor een booster.
https://nieuws.nl/algemee(...)lf-de-scholen-dicht/quote:Onderwijsvakbond Leraren in Actie (LIA) roept basisscholen op om al een week voor de kerstvakantie uit zichzelf te sluiten. Het Outbreak Management Team (OMT) adviseerde een dergelijke sluiting, maar het kabinet wilde daar tot nog toe niet aan.
Blijft lastig, sommigen willen het wel anderen niet..quote:Op vrijdag 10 december 2021 16:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://nieuws.nl/algemee(...)lf-de-scholen-dicht/
Vergeet ook niet de posts waarin besproken moet worden hoe lekker o.a. Finse politici zijn.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:56 schreef Mammietje het volgende:
Als we pagina's vol kunnen kladden over Hugo, mondkapjes of het wel of niet kunnen omkleden van je kind, lijkt me er ook wel wat ruimte over voor een keer eenbij het aantal doden toch?
Ja foei.quote:Op vrijdag 10 december 2021 16:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Vergeet ook niet de posts waarin besproken moet worden hoe lekker o.a. Finse politici zijn.
Dat valt in de praktijk wel mee hoor, dat ligt helemaal aan de minister. Bovendien gaan SG's hoofdzakelijk over de potloden en de pennen en is niet elke DG een Humphrey Appleby. Het gaat er denk ik om dat je of een minister hebt met een goed gevoel voor (politieke) verhoudingen, of een minister met echte vakkennis. Probleem met de Jonge is dat hij geen van beiden heeft.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
De daadwerkelijke beslissingen worden toch op de inhoud genomen door de DG/SG, de minister is alleen de kop van jut, dat maakt niet zo heel veel uit
Onterechte klacht.quote:Op vrijdag 10 december 2021 16:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Vergeet ook niet de posts waarin besproken moet worden hoe lekker o.a. Finse politici zijn.
polls zonder de kingflopland optie doe ik niet aan meequote:Op vrijdag 10 december 2021 16:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat mij dan nog vooral bezig houdt....
Heeft ie eerst 5 doodshoofd emoji's getikt, toen deze geselecteerd en daarna copy/paste lopen rammen....
OF, heeft ie gewoon obsessief de doodshoofdjes zitten tikken tot hij kramp in zijn vinger kreeg?
Wat denken jullie?
[poll=3226]
Wat is deze dan? 36 jarige Finse chick die pm is, grapperhausje doet en harder clubbed dan een baby seal is gwn relevante cor materie ten tijde van avondlockdowns en de effectiviteit van maatregelen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 16:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik kan me nochtans weinig posts herinneren over de neukbaarheid van Grapperhaus.quote:Op vrijdag 10 december 2021 16:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat is deze dan? 36 jarige Finse chick die pm is, grapperhausje doet en harder clubbed dan een baby seal is gwn relevante cor materie ten tijde van avondlockdowns en de effectiviteit van maatregelen.
Of hij wilt de vakantie redden. Daar is hij ook erg obsessief mee bezig de laatste tijd.quote:Op vrijdag 10 december 2021 16:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar zal het zeker mee te maken hebben. Maar in de basis is het gewoon krom dat mensen die voorheen naar voren zijn gehaald nu extra lang op een booster moeten wachten.quote:Op vrijdag 10 december 2021 16:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Of hij wilt de vakantie redden. Daar is hij ook erg obsessief mee bezig de laatste tijd.
Maar er zijn bijna 4,5 miljoen 60+ in Nederland, vraag me af of het lukt om uberhaupt 60+ te prikken dit jaar. Wel blij dat ze nu gaan kijken naar de laatste prik eindelijkquote:Op vrijdag 10 december 2021 16:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar zal het zeker mee te maken hebben. Maar in de basis is het gewoon krom dat mensen die voorheen naar voren zijn gehaald nu extra lang op een booster moeten wachten.
Tempo moet nog flink omhoog inderdaad. Ik hoor van 75+ers die na het maken van hun afspraak pas 7 - 10 dagen later terecht konden.quote:Op vrijdag 10 december 2021 16:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar er zijn bijna 4,5 miljoen 60+ in Nederland, vraag me af of het lukt om uberhaupt 60+ te prikken dit jaar. Wel blij dat ze nu gaan kijken naar de laatste prik eindelijk
Ja, dat ze 60+ers eerst doen vind ik ook wel prima verder. Hoewel ik ook daarvan zou zeggen: kijk niet zo naar leeftijd, maar vooral wanneer mensen hun 2e vaccin hebben gekregen. Daar zitten extreem grote verschillen tussen, want niet iedereen is gelijk stante pede naar de GGD gegaan toen hun geboortejaar het groene licht kreeg.quote:Op vrijdag 10 december 2021 16:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar er zijn bijna 4,5 miljoen 60+ in Nederland, vraag me af of het lukt om uberhaupt 60+ te prikken dit jaar. Wel blij dat ze nu gaan kijken naar de laatste prik eindelijk
Mooi. Dan ben ik deze maand aan de beurtquote:Op vrijdag 10 december 2021 16:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eerst 60+ hequote:Op vrijdag 10 december 2021 17:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mooi. Dan ben ik deze maand aan de beurt
Dan is het voor mij al de achtste maand. Dus belofte niet ingelost.quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eerst 60+ heIk denk dat het in de praktijk betekent dat ze in januari van het leeftijd tweeten gaan afstappen.
Voor mij ook, maar ik vind het al fijn dat ik dan in januari misschien februari geprikt wordt, anders was het echt april geweestquote:Op vrijdag 10 december 2021 17:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan is het voor mij al de achtste maand. Dus belofte niet ingelost.
Ja, en je zal niet de enige zijn.quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan is het voor mij al de achtste maand. Dus belofte niet ingelost.
Mijn ouders willen graag samen omdat de dichtstbijzijnde locatie 25 minuten rijden is, en wachten op de brief.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Boosterafspraak voor m'n ma ingepland. Hurray!
Voor mij zal het niet veel schelen dan, maar daar heb ik ook niet zo'n moeite mee.quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Voor mij ook, maar ik vind het al fijn dat ik dan in januari misschien februari geprikt wordt, anders was het echt april geweest
I know. Dat is het punt niet.quote:
Mijn ouders willen ook graag samen, zodat mijn zus maar n keer taxi hoeft te spelen voor ze.quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:16 schreef Arizona het volgende:
[..]
Mijn ouders willen graag samen omdat de dichtstbijzijnde locatie 25 minuten rijden is, en wachten op de brief.
Jep, dat zijn ze ook. Alles aan de boostercampagne is te laat en ik begrijp niet waarom.quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als ze in december zeggen dat ze iedereen in de zevende maand een booster willen geven, dan zijn ze gewoon te laat.
omdat ze erger dan ezels zijnquote:Op vrijdag 10 december 2021 17:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jep, dat zijn ze ook. Alles aan de boostercampagne is te laat en ik begrijp niet waarom.
Het is ook vrij logisch wanneer je naar de IC-bezetting kijkt dat nu versoepelen niet echt een optie is.quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:32 schreef popje het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)-voor-versoepelingen
Het inmasseerwerk 'we kunnen toch echt nog niet versoepelen, ook al zouden we het wel willen, want ja ziekenhuis en Corona, dus dikke vinger naar de andere sectoren en 2G, ja dat gaan we pas doen als het niet meer nodig is' is weer begonnen.
Tjah als ze hun kaarten nooit updatequote:
Dat is het nooit in dit seizoen, ook de komende jaren niet... zolang we geen vaccinatieplicht krijgen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook vrij logisch wanneer je naar de IC-bezetting kijkt dat nu versoepelen niet echt een optie is.
quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:32 schreef popje het volgende:
Het inmasseerwerk 'we kunnen toch echt nog niet versoepelen, ook al zouden we het wel willen, want ja ziekenhuis en Corona, dus dikke vinger naar de andere sectoren en 2G, ja dat gaan we pas doen als het niet meer nodig is' is weer begonnen.
Van de minister van nota bene cultuur moet je het hebbenquote:Demissionair minister Van Engelshoven sprak zich voor aanvang van de wekelijkse ministerraad het duidelijkst uit. Zij ziet op dit moment geen aanleiding voor versoepelingen. "Ik zie nog niet aan de cijfers dat er heel veel ruimte is. Dus ik denk dat we de komende dagen ook gaan praten over meer steun voor de culturele sector."
Wat is er inmasseren aan daadwerkelijk vertellen dat er gezien de cijfers gewoon nog geen ruimte voor is?quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:32 schreef popje het volgende:
Dat is vooruitlopen op de beslissing die dinsdag medegedeeld gaat worden.quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat is er inmasseren aan daadwerkelijk vertellen dat er gezien de cijfers gewoon nog geen ruimte voor is?
Nu versoepelen terwijl Omicron in opkomst is en we nog niets weten of hoe gevaarlijk het is zou ik erg onverstandig vinden.quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:32 schreef popje het volgende:
Alles wat er bekend is wijst erop dat Omikron niet leidt tot ernstiger ziek worden, integendeel, tot bijna geen klachten of helemaal niet.quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:49 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nu versoepelen terwijl Omicron in opkomst is en we nog niets weten of hoe gevaarlijk het is zou ik erg onverstandig vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |