Ik ben wel heel benieuwd hoe dat gegaan is, want volgens die reconstructie paar maanden terug wist VWS er weldegelijk van.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het schijnt dat de totaal idiote kreet ‘dansen met janssen’ uit de koker van HdJ persoonlijk komt…
Onofficieel gaan we hard richting de 40k doden nu..quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Overlijdens blijven stijgen
Dit brengt ons op het trieste officiële aantal van meer dan 20.000 corona-doden geloof ik.
Ja, lekker makkelijk. Als LCPS voorzitter het beste regelen voor je eigen ziekenhuis.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat toch even iets anders moet bekijken. Het ziekenhuis wat het tijdens deze pandemie het best geregeld lijkt te hebben is het Erasmus, waar Kuipers de baas is. Hij lijkt in de media een flinke windvaan te zijn, maar bestuurlijk lijkt hij me wel sterk.
Ja. En dus is het kut om hem in het LCPS te hebben of het Erasmus, maar als DG zou hij juist goed zijn danquote:Op vrijdag 10 december 2021 15:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Van mijn goede vriend @:lenny_leonard heb ik andere verhalen gehoord. Iets met een te machtig LCPS dat zijn ziekenhuis structureel voortrekt.
Wat best meevalt op twee jaar tijd.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Overlijdens blijven stijgen
Dit brengt ons op het trieste officiële aantal van meer dan 20.000 corona-doden geloof ik.
Volgens Code Rood niet…quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben wel heel benieuwd hoe dat gegaan is, want volgens die reconstructie paar maanden terug wist VWS er weldegelijk van.
Wanneer zou dat onderzoek naar die oorzaak van de oversterfte afgerond zijn?quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onofficieel gaan we hard richting de 40k doden nu..
Ja, het werkelijke aantal ligt idd vele malen hoger. Er is geen meldingsplicht voor covid-overlijdens.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Onofficieel gaan we hard richting de 40k doden nu..
Daarom zeg ik ook dat hij geen goede minister zou zijn maar op de achtergrond/techniek moet zitten.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:17 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Toch is minister zijn voor het overgrote deel mediamanagement.
Het geeft nogal een nare bijsmaak als je weet dat veel overlijdens waarschijnlijk te voorkomen waren geweest als je 2 maanden eerder was gestart met boosteren.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Van een virus gaan mensen dood. Nou woehoe wat een nieuws.
Waarvan echt een groot gedeelte simpelweg al op sterven lag. Je ziet dat ook terug in de cijfers van landen die wat minder medische privacy kennen. 95% is oud of heeft ernstige comorbiditeiten, zoveel dat je je eigenlijk moet afvragen of ze nog wel onder de coronadoden geplaatst mogen worden.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:19 schreef LTVDK het volgende:
04-12 _ 56
05-12 _ 26
06-12 _ 34
07-12 _ 68
08-12 _ 72
09-12 _ 78
10-12 _ 85
Weekgemiddelde aantal overleden inmiddels gestegen naar 60
Langer mooier weer.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Typisch dat het in het noord(westen) erger lijkt dan inde zuid europese landen.
Kan Sylvana in het debat weer met haar iPad zwaaien en verontwaardigd roepen dat het kabinet bloed aan haar handen heeft.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het geeft nogal een nare bijsmaak als je weet dat veel overlijdens waarschijnlijk te voorkomen waren geweest als je 2 maanden eerder was gestart met boosteren.
Dat is zeker.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het geeft nogal een nare bijsmaak als je weet dat veel overlijdens waarschijnlijk te voorkomen waren geweest als je 2 maanden eerder was gestart met boosteren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
2 gemeentes met 0 besmettingen
1 gemeentes met 1 besmettingen
11 gemeentes met 2-4 besmettingen
3 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Toch niet gek als je mensen eerst thuis laat testen. Bij voorkeur wordt dat percentage nog veel hogerquote:
Het wisselt elkaar telkens afquote:Op vrijdag 10 december 2021 15:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Typisch dat het in het noord(westen) erger lijkt dan inde zuid europese landen.
Ik vind dit zo makkelijk gesteld allemaal. Vertel dit maar eens aan de nabestaanden. Voldoende 70 en 80+ers die nog prima jaren hadden kunnen hebben zonder dit corona zetje wat ze uiteindelijk de das om doet. Jaren waarin ze hadden kunnen genieten van kinderen en (achter)kleinkinderen en vice versa.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:22 schreef dycto het volgende:
[..]
Op persoonlijk gebied is bijna iedere dode voor een beperkte groep mensen een trauma maar laten we er nu geen drama van maken omdat er mensen overlijden.
Onderliggend lijden is net zo'n breed begrip als mild ziekteverloop.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:22 schreef dycto het volgende:
[..]
Waarvan echt een groot gedeelte simpelweg al op sterven lag. Je ziet dat ook terug in de cijfers van landen die wat minder medische privacy kennen. 95% is oud of heeft ernstige comorbiditeiten, zoveel dat je je eigenlijk moet afvragen of ze nog wel onder de coronadoden geplaatst mogen worden.
Onlangs zelfs in de Nederlandse media nog verschenen dat mensen niet meer overlijden áán corona maar mét corona.
Op persoonlijk gebied is bijna iedere dode voor een beperkte groep mensen een trauma maar laten we er nu geen drama van maken omdat er mensen overlijden.
Vorige week zaten we nog op 20,3%, gaat lekkerquote:
Limburg hangt echt al weken rond 25-30% positief he..quote:
Overlijdenscijfers vergelijken is een vak apart. Verschillende definities enzo.quote:
Ja. Of met een griep. Of met kanker. Of een hersenbloeding. Of met welke reden waarom oudere mensen dan ook geregeld omvallen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vind dit zo makkelijk gesteld allemaal. Vertel dit maar eens aan de nabestaanden. Voldoende 70 en 80+ers die nog prima jaren hadden kunnen hebben zonder dit corona zetje wat ze uiteindelijk de das om doet. Jaren waarin ze hadden kunnen genieten van kinderen en (achter)kleinkinderen en vice versa.
Ander testbeleid dus totaal niet vergelijkbaar.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:26 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Vorige week zaten we nog op 20,3%, gaat lekker
Daarom heb ik mijn kind van 7 dus officieel laten testen toen hij corona had.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:26 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[ twitter ]
Oké, ik heb een dochtertje van 6. In onze familie laat iedereen zich gewoon netjes vaccineren, ben ook blij dat mijn ouders morgen een booster kunnen halen.
Voor mijn dochtertje zou ik het een goede reden kunnen vinden als de besmettelijkheid van haar daarmee afneemt. Maar ik lees daar maar weinig meer over. Daar moeten toch cijfers van zijn?
Insert Jozef Stalin en statistiek quote.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:28 schreef dycto het volgende:
[..]
Ja. Of met een griep. Of met kanker. Of een hersenbloeding. Of met welke reden waarom oudere mensen dan ook geregeld omvallen.
Ik snel nota bene dat bijna iedere dode voor een kleine groep een ramp is. Om dan iedere dag stil te staan bij allemaal. Nee.
"nog maar 17k.."quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Nog maar 17.000 besmettingen, netjes. Dat glijdt snel naar beneden zo. Dit wordt de laatste avondlockdown!
Zoals ik zeg, in veel landen worden de comorbiditeiten en leeftijden gegeven. Daar zitten maar bar weinig 30-jarigen astmapatiënten tussen kan ik je verklappen. Die in de regel indien netjes gevaccineerd normaal ook niet zullen overlijden.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Onderliggend lijden is net zo'n breed begrip als mild ziekteverloop.
Het impliceert vaak ienand die nog een week te leven had terwijl het vaak niet het geval is.
Ik heb astma. Als ik morgen sterf door corona is het ook onderliggend lijden en schouders ophalen, terwijl je in theorie nog 50 levensjaren hebt.
Oversterfte kijkt juist mooi door dat soort dingen heen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Overlijdenscijfers vergelijken is een vak apart. Verschillende definities enzo.
Vorig jaar waren wij, IIRC, juist onverklaarbaar veel beter dan bv. België.
Die in me sig. bedoel je?quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Insert Jozef Stalin en statistiek quote.
Lelijke graphics. @Calandquote:Op vrijdag 10 december 2021 14:35 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
KNVB/Eredivisie/Keukenkampioendivisie komen in actie. Allerlei clubs die dezelfde tweet plaatsen.
Wat?quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:32 schreef dycto het volgende:
[..]
Waarbij je de enorm veel grotere hoeveelheid testen voor het gemak links laat liggen.
Eens. Het is absoluut sneu en treurig de covid overlijdens, maar om elke keer met "quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:28 schreef dycto het volgende:
[..]
Ja. Of met een griep. Of met kanker. Of een hersenbloeding. Of met welke reden waarom oudere mensen dan ook geregeld omvallen.
Ik snel nota bene dat bijna iedere dode voor een kleine groep een ramp is. Om dan iedere dag stil te staan bij allemaal. Nee.
Maar daar zitten de thuistest gevallen bij, bij het normale testen zou het misschien rond de 20 liggen.quote:
Die dagelijkse besmettingsaantallen en dingen als het percentage positief zijn echt gruwelijk nietszeggend. En z'n sinister grafiekje met enge kleurtjes met alle besmettingsaantallen van het afgelopen anderhalf jaar slaat als een tang op een varken. Het testbeleid en de capaciteit is al een miljoen keer veranderd, je kán simpelweg geen conclusies trekken uit die cijfers.quote:
Dat was mijn voornaamste punt ja. Maar blijkbaar ben je een onmens wanneer je dat soort cijfers iets meer in z'n relativiteit plaatst.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Eens. Het is absoluut sneu en treurig de covid overlijdens, maar om elke keer met "" emoji's te gaan benadukken hoe erg het is vind ik ook ergens weer hypocriet.
Doen we ook niet met alle dagelijkse kanker, hart/vaatziekten of verkeersslachtoffers.
Het is weer een mooi staaltje goed praten van de overheid, door dit geen code zwart te noemen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
Oversterfte kijkt juist mooi door dat soort dingen heen.
Iedereen weet wel waar de oversterfte vandaan komt. Het genadeloze opnamebeleid ten aanzien van ouderen.
Dit plaatje toont aan dat we allang en al maanden in code zwart zitten.
Dan ga je er vanuit dat kinderen massaal die zelftest gebruiken, maar het draagvlak daarvoor is laag:quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:35 schreef Za het volgende:
[..]
Maar daar zitten de thuistest gevallen bij, bij het normale testen zou het misschien rond de 20 liggen.
Kinderen maakten 10% of meer uit van de positieve tests, die testen sinds maandag thuis, inmiddels naar de GGD geweest gok ik, dan zitten we in een fikse daling.
Dit, elke dag weer die "x dodenquote:Op vrijdag 10 december 2021 15:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Eens. Het is absoluut sneu en treurig de covid overlijdens, maar om elke keer met "" emoji's te gaan benadukken hoe erg het is vind ik ook ergens weer hypocriet.
Doen we ook niet met alle dagelijkse kanker, hart/vaatziekten of verkeersslachtoffers.
65 miljoen jaar geleden stierven er ook giga veel dino's heb ik ergens gelezen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:39 schreef 4-elements het volgende:
Je moet alles in perspectief zien. Natuurlijk, elk sterfgeval is er 1 teveel. Maar zo dodelijk is corona nou ook weer niet. Vergelijk het eens met de pest. In 1664 stierven alleen in Amsterdam al 24.000 mensen aan de pest. En dat op een veeeeel kleinere bevolking.
Ik krijg ze vandaag van school, maar ze gaan inderdaad de kast in voor "future use".quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan ga je er vanuit dat kinderen massaal die zelftest gebruiken, maar het draagvlak daarvoor is laag:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ste-ouders-meewerken
Zie je, dus dit valt best mee.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
65 miljoen jaar geleden stierven er ook giga veel dino's heb ik ergens gelezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |