We zullen het zien. Blijkt het straks gewoon weer een of andere nietszeggende kneus van de VVD te zijn, zo’n Sander Dekker of Stef Blok.quote:Op vrijdag 10 december 2021 14:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Minister kan ik me echt niet voorstellen. DG of SG zou wel kunnen, minister zou echt zonde van hun inhoudelijke kennis zijn.
DG curatieve zorg zou 1 van de twee denk erg goed op kunnen zijn.
We doen het in ieder geval zorgvuldig. Wat de Amerikanen doen is gewoon symbolisch.quote:Op vrijdag 10 december 2021 14:58 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Eens kijken aan wie dit nu weer ligt…
Ik denk ook niet dat je moet willen dat in een crisis die zo gepaard gaat met inperking van vrijheden een partij zo dominant is. Ik denk dat het een D66 post gaat worden en dan vrees ik voor Paternotte.quote:Op vrijdag 10 december 2021 14:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We zullen het zien. Blijkt het straks gewoon weer een of andere nietszeggende kneus van de VVD te zijn, zo’n Sander Dekker of Stef Blok.
Al denk ik dat Rutte die post maar wat graag aan een andere partij geeft.
Paternotte lijkt me wat te licht hiervoor. Als het D66 is zullen ze denk ik een of ander zwaargewicht naar voren schuiven. Ook met het oog op het herstellen van het draagvlak. Wellicht Pechtold of iets in die orde van grootte.quote:Op vrijdag 10 december 2021 14:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat je moet willen dat in een crisis die zo gepaard gaat met inperking van vrijheden een partij zo dominant is. Ik denk dat het een D66 post gaat worden en dan vrees ik voor Paternotte.
Levi is god in hoogst eigen persoon. Windvaan Kuipers moet je ver van de macht vandaan houden.quote:Op vrijdag 10 december 2021 14:49 schreef Spablauw214 het volgende:
Volgens de Volkskrant gaan de namen van Kuipers en Levi rond voor de post van minister VWS.
Levi zou wel een zegen zijn. Kuipers is wel echt een doemdenker..
Bruls?quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Paternotte lijkt me wat te licht hiervoor. Als het D66 is zullen ze denk ik een of ander zwaargewicht naar voren schuiven.
Paternotte is verre van een lichtgewicht binnen D66quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Paternotte lijkt me wat te licht hiervoor. Als het D66 is zullen ze denk ik een of ander zwaargewicht naar voren schuiven. Ook met het oog op het herstellen van het draagvlak. Wellicht Pechtold of iets in die orde van grootte.
Dat was Yorick, niet @Oliver23.quote:Op vrijdag 10 december 2021 14:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Hij moet rond 13 uur altijd eerst nog pizza's bezorgen
Ik zie Paternotte niet het vertrouwen in het beleid herstellen, dat is bij tijd en wijle net zo’n irritante betweter als Hugo.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Paternotte is verre van een lichtgewicht binnen D66
Rutte gaat niet over de bemensing van D66, dat is aan de partijen zelf. (Al is er vaak wel een veto, als iemand iets echt niet wil. Er schijnt zo’n veto op Hugo op VWS te liggen).quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:02 schreef Spablauw214 het volgende:
Die heeft ook al vaker met Rutte samengewerkt, en Rutte houdt niet zo van verrassingen is wel bekend.
Dat is wat anders. Hij zit bij mij ook hoog in de irritatiezone.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik zie Paternotte niet het vertrouwen in het beleid herstellen, dat is bij tijd en wijle net zo’n irritante betweter als Hugo.
Het één sluit het ander niet uit toch?quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:04 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat was Yorick, niet @:Oliver23.
Hugo nog 4 jaar minister maken zou ook niets anders dan een “beloning” zijn, een bedankje.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Rutte gaat niet over de bemensing van D66, dat is aan de partijen zelf. (Al is er vaak wel een veto, als iemand iets echt niet wil. Er schijnt zo’n veto op Hugo op VWS te liggen).
En een grote engnek. Straks gaan we Hugo nog missen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik zie Paternotte niet het vertrouwen in het beleid herstellen, dat is bij tijd en wijle net zo’n irritante betweter als Hugo.
Als Pechtold in beeld komt heb ik meteen weer vertrouwen in allesquote:Op vrijdag 10 december 2021 15:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Paternotte lijkt me wat te licht hiervoor. Als het D66 is zullen ze denk ik een of ander zwaargewicht naar voren schuiven. Ook met het oog op het herstellen van het draagvlak. Wellicht Pechtold of iets in die orde van grootte.
Die heeft ook al vaker met Rutte samengewerkt, en Rutte houdt niet zo van verrassingen is wel bekend.
Misschien was het handiger geweest om al het vliegverkeer een tijdje plat te leggen tijdens een zeer ernstige pabdemie.quote:Op vrijdag 10 december 2021 14:39 schreef Za het volgende:
[..]
Pas dagen na besmetting test men positief, ook bij Delta, bij deze duurt het nog iets langer schijnt het.
Gegevens hoeveel voor hun reis positief testen en niet meevliegen zou ook interessant zin, misschien wel 30%.
Met Delta testte in Aruba ook een zeker deel van de Amerikanen na aankomst alsnog positief ondanks PCR voor vertrek.
Tot op heden deden we helemaal geen PCR testen bij inkomende reizigers, dus misschien was het altijd al zo.
De daadwerkelijke beslissingen worden toch op de inhoud genomen door de DG/SG, de minister is alleen de kop van jut, dat maakt niet zo heel veel uitquote:Op vrijdag 10 december 2021 14:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We zullen het zien. Blijkt het straks gewoon weer een of andere nietszeggende kneus van de VVD te zijn, zo’n Sander Dekker of Stef Blok.
Al denk ik dat Rutte die post maar wat graag aan een andere partij geeft.
Ja, net zo’n irritante draak als die Pechtold. In elk debat anderen betweterig de maat komen nemen. Nare vent vind ik het.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En een grote engnek. Straks gaan we Hugo nog missen.
Dat kan toch niet joh.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:10 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Misschien was het handiger geweest om al het vliegverkeer een tijdje plat te leggen tijdens een zeer ernstige pabdemie.
Tijdje? We zijn al 2 jaar bezig?quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:10 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Misschien was het handiger geweest om al het vliegverkeer een tijdje plat te leggen tijdens een zeer ernstige pabdemie.
Het schijnt dat de totaal idiote kreet ‘dansen met janssen’ uit de koker van HdJ persoonlijk komt…quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
De daadwerkelijke beslissingen worden toch op de inhoud genomen door de DG/SG, de minister is alleen de kop van jut, dat maakt niet zo heel veel uit
Heeft een beetje een kop alsof die als kind het leuk vond om kikkers te vangen en dan de pootjes er uit te trekken en vervolgens terug in de sloot te gooienquote:Op vrijdag 10 december 2021 15:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, net zo’n irritante draak als die Pechtold. In elk debat anderen betweterig de maat komen nemen. Nare vent vind ik het.
Windvaan, de beste beschrijving van Kuipers die ik tot nu toe heb gezienquote:Op vrijdag 10 december 2021 15:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Levi is god in hoogst eigen persoon. Windvaan Kuipers moet je ver van de macht vandaan houden.
18.850 pikquote:Op vrijdag 10 december 2021 15:11 schreef Scrummie het volgende:
Het is vandaag 10 december, 2021. De 10e dag van de 12e maand.
Derhalve krijgen we vandaag 2021*10-12=20.198 besmettingen.
Dat is mijn voorspelling en daar moet u het mee doen.
In het begin heeft alles een paar maanden platgelegen. Maar je kan in zo’n geglobaliseerde wereld niet 2 jaar alle grenzen sluiten natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:10 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Zelfs Rutte schijnt er niets vanaf te hebben geweten. Wat aan het Binnenhof op zichzelf al vrij uniek is, Rutte is het centrum van alles.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het schijnt dat de totaal idiote kreet ‘dansen met janssen’ uit de koker van HdJ persoonlijk komt…
Ik denk dat je dat toch even iets anders moet bekijken. Het ziekenhuis wat het tijdens deze pandemie het best geregeld lijkt te hebben is het Erasmus, waar Kuipers de baas is. Hij lijkt in de media een flinke windvaan te zijn, maar bestuurlijk lijkt hij me wel sterk.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Levi is god in hoogst eigen persoon. Windvaan Kuipers moet je ver van de macht vandaan houden.
TERRASSEN OPENquote:Op vrijdag 10 december 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 17.471 nieuw gemelde positieve testen
- 273 nieuwe ziekenhuisopnames
- 52 nieuwe IC-opnames
- 85 nieuwe overlijdens
@Scrummie kom maar even op schoot ouwe reusquote:Op vrijdag 10 december 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 52 nieuwe IC-opnames
- 85 nieuwe overlijdens
Graag jouw mening hierover @Lenny_Leonardquote:Op vrijdag 10 december 2021 15:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat toch even iets anders moet bekijken. Het ziekenhuis wat het tijdens deze pandemie het best geregeld lijkt te hebben is het Erasmus, waar Kuipers de baas is. Hij lijkt in de media een flinke windvaan te zijn, maar bestuurlijk lijkt hij me wel sterk.
Overlijdens blijven stijgenquote:Op vrijdag 10 december 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 52 nieuwe IC-opnames
- 85 nieuwe overlijdens
Van mijn goede vriend @Lenny_Leonard heb ik andere verhalen gehoord. Iets met een te machtig LCPS dat zijn ziekenhuis structureel voortrekt.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat toch even iets anders moet bekijken. Het ziekenhuis wat het tijdens deze pandemie het best geregeld lijkt te hebben is het Erasmus, waar Kuipers de baas is. Hij lijkt in de media een flinke windvaan te zijn, maar bestuurlijk lijkt hij me wel sterk.
Toch is minister zijn voor het overgrote deel mediamanagement.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben wel heel benieuwd hoe dat gegaan is, want volgens die reconstructie paar maanden terug wist VWS er weldegelijk van.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het schijnt dat de totaal idiote kreet ‘dansen met janssen’ uit de koker van HdJ persoonlijk komt…
Onofficieel gaan we hard richting de 40k doden nu..quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Overlijdens blijven stijgen
Dit brengt ons op het trieste officiële aantal van meer dan 20.000 corona-doden geloof ik.
Ja, lekker makkelijk. Als LCPS voorzitter het beste regelen voor je eigen ziekenhuis.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja. En dus is het kut om hem in het LCPS te hebben of het Erasmus, maar als DG zou hij juist goed zijn danquote:Op vrijdag 10 december 2021 15:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Van mijn goede vriend @:lenny_leonard heb ik andere verhalen gehoord. Iets met een te machtig LCPS dat zijn ziekenhuis structureel voortrekt.
Wat best meevalt op twee jaar tijd.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Overlijdens blijven stijgen
Dit brengt ons op het trieste officiële aantal van meer dan 20.000 corona-doden geloof ik.
Volgens Code Rood niet…quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben wel heel benieuwd hoe dat gegaan is, want volgens die reconstructie paar maanden terug wist VWS er weldegelijk van.
Wanneer zou dat onderzoek naar die oorzaak van de oversterfte afgerond zijn?quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onofficieel gaan we hard richting de 40k doden nu..
Ja, het werkelijke aantal ligt idd vele malen hoger. Er is geen meldingsplicht voor covid-overlijdens.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Onofficieel gaan we hard richting de 40k doden nu..
Daarom zeg ik ook dat hij geen goede minister zou zijn maar op de achtergrond/techniek moet zitten.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:17 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Toch is minister zijn voor het overgrote deel mediamanagement.
Het geeft nogal een nare bijsmaak als je weet dat veel overlijdens waarschijnlijk te voorkomen waren geweest als je 2 maanden eerder was gestart met boosteren.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Van een virus gaan mensen dood. Nou woehoe wat een nieuws.
Waarvan echt een groot gedeelte simpelweg al op sterven lag. Je ziet dat ook terug in de cijfers van landen die wat minder medische privacy kennen. 95% is oud of heeft ernstige comorbiditeiten, zoveel dat je je eigenlijk moet afvragen of ze nog wel onder de coronadoden geplaatst mogen worden.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:19 schreef LTVDK het volgende:
04-12 _ 56
05-12 _ 26
06-12 _ 34
07-12 _ 68
08-12 _ 72
09-12 _ 78
10-12 _ 85
Weekgemiddelde aantal overleden inmiddels gestegen naar 60
Langer mooier weer.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Typisch dat het in het noord(westen) erger lijkt dan inde zuid europese landen.
Kan Sylvana in het debat weer met haar iPad zwaaien en verontwaardigd roepen dat het kabinet bloed aan haar handen heeft.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het geeft nogal een nare bijsmaak als je weet dat veel overlijdens waarschijnlijk te voorkomen waren geweest als je 2 maanden eerder was gestart met boosteren.
Dat is zeker.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het geeft nogal een nare bijsmaak als je weet dat veel overlijdens waarschijnlijk te voorkomen waren geweest als je 2 maanden eerder was gestart met boosteren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
2 gemeentes met 0 besmettingen
1 gemeentes met 1 besmettingen
11 gemeentes met 2-4 besmettingen
3 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Toch niet gek als je mensen eerst thuis laat testen. Bij voorkeur wordt dat percentage nog veel hogerquote:
Het wisselt elkaar telkens afquote:Op vrijdag 10 december 2021 15:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Typisch dat het in het noord(westen) erger lijkt dan inde zuid europese landen.
Ik vind dit zo makkelijk gesteld allemaal. Vertel dit maar eens aan de nabestaanden. Voldoende 70 en 80+ers die nog prima jaren hadden kunnen hebben zonder dit corona zetje wat ze uiteindelijk de das om doet. Jaren waarin ze hadden kunnen genieten van kinderen en (achter)kleinkinderen en vice versa.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:22 schreef dycto het volgende:
[..]
Op persoonlijk gebied is bijna iedere dode voor een beperkte groep mensen een trauma maar laten we er nu geen drama van maken omdat er mensen overlijden.
Onderliggend lijden is net zo'n breed begrip als mild ziekteverloop.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:22 schreef dycto het volgende:
[..]
Waarvan echt een groot gedeelte simpelweg al op sterven lag. Je ziet dat ook terug in de cijfers van landen die wat minder medische privacy kennen. 95% is oud of heeft ernstige comorbiditeiten, zoveel dat je je eigenlijk moet afvragen of ze nog wel onder de coronadoden geplaatst mogen worden.
Onlangs zelfs in de Nederlandse media nog verschenen dat mensen niet meer overlijden áán corona maar mét corona.
Op persoonlijk gebied is bijna iedere dode voor een beperkte groep mensen een trauma maar laten we er nu geen drama van maken omdat er mensen overlijden.
Vorige week zaten we nog op 20,3%, gaat lekkerquote:
Limburg hangt echt al weken rond 25-30% positief he..quote:
Overlijdenscijfers vergelijken is een vak apart. Verschillende definities enzo.quote:
Ja. Of met een griep. Of met kanker. Of een hersenbloeding. Of met welke reden waarom oudere mensen dan ook geregeld omvallen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vind dit zo makkelijk gesteld allemaal. Vertel dit maar eens aan de nabestaanden. Voldoende 70 en 80+ers die nog prima jaren hadden kunnen hebben zonder dit corona zetje wat ze uiteindelijk de das om doet. Jaren waarin ze hadden kunnen genieten van kinderen en (achter)kleinkinderen en vice versa.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |