Alsof die moeder harder werkt dan de jeugdquote:Op woensdag 12 januari 2022 11:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zijn moeder koopt een appartement van een half miljoen en houdt een paar ton cash over... ik weet niet waar jij vindt dat de jeugd recht op heeft, maar het klinkt alsof zijn moeder een behoorlijk dikke villa verkocht heeft.
Het gaat vast niet om een tussenwoning.
quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zo’bn heel dikke villa is het ook niet. 1978 gekocht voor 420.000 gulden
Die moeder heeft haar huis waarschijnlijk gewoon afgelost in de afgelopen 44 jaar...quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:28 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
[..]
Alsof die moeder harder werkt dan de jeugd
Moet je eens kijken hoeveel jaarsalarissen dat wel niet waren. En nu klagen we als we X jaarsalarissen moeten financierenquote:Op woensdag 12 januari 2022 14:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die moeder heeft haar huis waarschijnlijk gewoon afgelost in de afgelopen 44 jaar...
En als ze in 1978 een huis van 420.000 gulden kon kopen dan heeft ze wel zeker hard gewerkt.
Dat was meer dan 3 keer de prijs van een premie A koopwoning.
Meer dan 14* het modaal van 1978.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:49 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Moet je eens kijken hoeveel jaarsalarissen dat wel niet waren. En nu klagen we als we X jaarsalarissen moeten financieren
Of ze had een rijke vent. 420k in guldens was in 1978 best wel wat geldquote:Op woensdag 12 januari 2022 14:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die moeder heeft haar huis waarschijnlijk gewoon afgelost in de afgelopen 44 jaar...
En als ze in 1978 een huis van 420.000 gulden kon kopen dan heeft ze wel zeker hard gewerkt.
Het was in 1978 heel veel geld, maar ook als ze een "rijke vent" had, betekent het niet dat er niet hard voor gewerkt is.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Of ze had een rijke vent. 420k in guldens was in 1978 best wel wat geld
2 jaar later waren ze een heel stuk goedkoper. Was ook stress bij velen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:38 schreef Leandra het volgende:
[..]420.000 gulden in 1978?
Dat was toen echt wel een heel duur huis.
De woning waar ik nu in woon (vrijstaand) ook uit ongeveer dat jaar was toen nieuw 196.000 gulden. Nu zo'n 500k in euro's. Dan zou die villa ongeveer een miljoen moeten zijn.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zo’bn heel dikke villa is het ook niet. 1978 gekocht voor 420.000 gulden
200.000 gulden was ongeveer de gemiddelde prijs van een woning destijds. Daarna daalde het wel een paar jaar hard. Huis staat in Brabant maak ik op, Brabant is natuurlijk wel wat duurder dan Rotterdam-Zuid, Groningse platteland of Zeeuws-Vlaanderen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 16:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
De woning waar ik nu in woon (vrijstaand) ook uit ongeveer dat jaar was toen nieuw 196.000 gulden. Nu zo'n 500k in euro's. Dan zou die villa ongeveer een miljoen moeten zijn.
Met de huishoudschool kan je niet een huis kopen, vrouwen die altijd het werk van mannen zich eigenenquote:Op woensdag 12 januari 2022 14:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maakt niet uit wat voor opleiding ze gedaan had en wat voor baan ze had, haar inkomen was voor de belastingdienst gewoon bij dat van haar man opgeteld (die dan vervolgens over het totaal belasting mocht afdragen), maar voor de hypotheek telde het niet mee.quote:Op woensdag 12 januari 2022 18:10 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
[..]
Met de huishoudschool kan je niet een huis kopen, vrouwen die altijd het werk van mannen zich eigenen
Klopt, het huis dat mijn ouders in 1980 voor 320.000 gulden kochten stond toen al geruime tijd te koop, en ze waren al meer dan een ton gedaald, en de bodem kwam pas een paar jaar later (rond 1982).quote:Op woensdag 12 januari 2022 16:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
2 jaar later waren ze een heel stuk goedkoper. Was ook stress bij velen.
Ok, ‘slechts’ zo’n 3x over de kop, valt nog zat mee.
Rijtjeswoningen gaan nu al richting een half miljoen, dus dat zou niet eens zou heel raar zijn inderdaad.quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:13 schreef Ericr het volgende:
Tussen 70 en 80 verdrievoudigde het modaal inkomen. Vooral door stagflatie. Iets wat nu ook zomaar zou kunnen gebeuren. In 2030 een rijtjeshuis voor 1 miljoen en een modaal inkomen van 100k.
De lonen gaan echt niet zo hard stijgen voor iedereen, want de meeste mensen vinden het niet prettig om zomaar te switchen van werkgever.quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:13 schreef Ericr het volgende:
Tussen 70 en 80 verdrievoudigde het modaal inkomen. Vooral door stagflatie. Iets wat nu ook zomaar zou kunnen gebeuren. In 2030 een rijtjeshuis voor 1 miljoen en een modaal inkomen van 100k.
De loonstijging van de jaren 70 kwam door stagflatie en bijbehorende loonindexeringquote:Op donderdag 13 januari 2022 17:55 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
De lonen gaan echt niet zo hard stijgen voor iedereen, want de meeste mensen vinden het niet prettig om zomaar te switchen van werkgever.
Voor de jongere generatie zoals ik zelf die wat makkelijker switcht van werkgever en minder 'loyaal' is, zullen de lonen wel flink stijgen, dat zie je nu al gebeuren. Wat men nu aanbiedt is veel hoger dan wat ik nu verdien, vandaar dat ik bezig ben met solliciteren.
Ik help het je hopen maar waarschijnlijk zullen woonlasten simpelweg een nog veel groter percentage van mensen hun inkomen gaan kosten in plaats van dat de lonen enorm zullen stijgen.quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:43 schreef Ericr het volgende:
[..]
De loonstijging van de jaren 70 kwam door stagflatie en bijbehorende loonindexering
Lonen zullen nu niet volledig meestijgen met de inflatie maar als ze enigszins in lijn blijven kan het hard gaan.
Individuele loonstijging heeft daar weinig mee te maken. De meesten krijgen alsnog een marktconform salaris. Jouw of iemand anders loonsprong heeft niet zoveel invloed op de totale loonsom
Ach welnee, mijn man heeft in die tijd een huis gekocht, voor 400.000 gulden.quote:Op donderdag 13 januari 2022 09:05 schreef blomke het volgende:
Rond het jaar 2000 gingen de bedragen gelijk over van guldens naar ¤'s
Ons huis getaxeerd in 1998 voor nieuwe hypotheek: 240000 gulden vrije verkoop en 220000 executiewaarde. In 2002 verkocht voor ¤270.000 (al te koop eind 2001 voor ¤285000).quote:Op donderdag 13 januari 2022 19:27 schreef Leandra het volgende:
Ach welnee, mijn man heeft in die tijd een huis gekocht, voor 400.000 gulden.
Dat werd gewoon ¤ 181.512
Sterker nog: we hebben dat huis in 2013 voor ¤ 195.000 verkocht (nadat hij in 2006 zijn ex had uitgekocht voor de hoofdprijs en het daardoor in 2013 flink onderwater stond).
Zelfs nu doen die huizen nog geen ¤ 400.000
Dus dat alleen het valutateken wijzigde is pure nonsens.
Echt een successtory...huis van 4 ton in guldens,13 jaar later zonder winst (waarschijnlijk dankzij de kk. met verlies) verkopenquote:Op donderdag 13 januari 2022 19:27 schreef Leandra het volgende:
Ach welnee, mijn man heeft in die tijd een huis gekocht, voor 400.000 gulden.
Dat werd gewoon ¤ 181.512
Sterker nog: we hebben dat huis in 2013 voor ¤ 195.000 verkocht (nadat hij in 2006 zijn ex had uitgekocht voor de hoofdprijs en het daardoor in 2013 flink onderwater stond).
Zelfs nu doen die huizen nog geen ¤ 400.000
Dus dat alleen het valutateken wijzigde is pure nonsens.
Heerlijk vooruitzicht: ik val dan 2x in de prijzenquote:Op donderdag 13 januari 2022 19:01 schreef sirdanilot het volgende:
Ik help het je hopen maar waarschijnlijk zullen woonlasten simpelweg een nog veel groter percentage van mensen hun inkomen gaan kosten in plaats van dat de lonen enorm zullen stijgen.
Ook zal de ongelijkheid tussen de haves en de have nots nog verder groeien; essentiële technische / IT werknemers zullen wél veel meer gaan verdienen, en beroepen die nu al slecht betalen zullen nóg slechter gaan betalen.
Dat denk ik dan weer, deels, niet.quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:46 schreef blomke het volgende:
en beroepen die nu al slecht betalen zullen nóg slechter gaan betalen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |