abonnement Unibet Coolblue
pi_202447517
twitter


Jeroen Pauw in Op1: ‘Flauw dat politiek veel neerlegt bij de ongevaccineerden’



Jeroen Pauw presenteert vanavond een extra Frontberichten. In Op1 ging hij gisteravond ook in op problemen in de zorg. „Flauw dat de politiek veel neerlegt bij de ongevaccineerden. Nederland heeft z’n spullen niet op orde.” Zijn uitspraken vinden veel kijkers de spijker op de kop.

Het programma Frontberichten is vanavond eenmalig terug op televisie. In het voorjaar van 2020 lieten zorgmedewerkers via vlogs zien hoe de situatie rond corona in de ziekenhuizen was. Frontberichten werd bijzonder goed gewaardeerd en uiteindelijk ook verwerkt tot film. Het was de tijd dat zo ongeveer heel Nederland de mensen in de zorg een warm hart toedroeg en zelfs voor hen applaudisseerde in de straten en vanaf balkons. Inmiddels is dat warme hart veel koeler, zijn veel Nederlanders er helemaal klaar mee of geloven zij niet dat de drukte in de ziekenhuizen ernstig is. Het applaus en de emmers vol bloemen zijn verdwenen en vervangen door een sneer die zorgmedewerkers vaak te horen krijgen.

Jeroen Pauw in Op1 over Frontberichten
Jeroen presenteert de extra Frontberichten van vanavond en daarom schoof hij gisteren aan in talkshow Op1. Het wordt anders, zei hij: „De vlogger in de zorg van toen wordt nu gefilmd door journalisten en gevolgd in zijn of haar werk.” En over het waarom zegt Jeroen Pauw: „Omdat het moet. Er wordt gesproken over een code zwart of code grijs die aan de gang is. Ik sprak laatst iemand die wacht op een niertransplantatie. Niet levensbedreigend, maar als je lang hoopt dat dat gaat gebeuren en dat gaat niet door of wordt weer uitgesteld… Die is bang dat degene die de nier wil afstaan zich misschien terugtrekt of ziek wordt. Op allerlei niveaus is er vreselijk veel onrust. Daarom doen we het nog n keer.” Naast de beelden gaan we vanavond ook mensen uit de zorg in de studio bij Jeroen Pauw zien. „Denk aan mensen ‘die aan het bed staan’, medewerkers uit de ouderenzorg en huisartsen die visites rijden. Er is ook live-contact met iemand die op de IC staat.”

Bedden staan er wel, maar zorgmedewerkers zijn er niet
Jeroen Pauw ging in Op1 naast Frontberichten in op het aantal bedden en medewerkers in de zorg dat maar niet wordt uitgebreid. Veel kijkers vonden dat hij de spijker op de kop sloeg. Pauw: „Al bijna twee jaar weten we dat de uiteindelijke problemen op de IC komen te liggen. En het aantal bedden dat operationeel is, is alleen maar afgenomen. Nou ja, die bedden staan er wel. Maar er zijn geen mensen die aan die bedden aan het werk kunnen.” Jeroen Pauw ziet dat er relatief maar weinig mensen voor de IC worden opgeleid. „Ik vind het een beetje flauw van de politiek om heel veel neer te leggen bij de zogenaamde ongevaccineerden. Terwijl je natuurlijk ook kan zeggen: ‘We hebben onze spullen niet voor elkaar’. We hebben nog minder IC-bedden dat twee jaar geleden. Dat zorgt er voor dat dit land op slot gaat.”

Veel reacties op Jeroen Pauw
Hoofd IC in Maastricht Iwan van der Horst pareerde dat met ‘je wilt ook niet dat er te veel IC-capaciteit is’. Jeroen Pauw: „Ja en dan sturen we mensen naar Duitsland, net als in de eerste golf. Er wordt van alles gedaan om mensen niet ziek te laten worden. Maar je weet ook dat er mensen wl ziek worden. En dan hebben wij in Nederland onze spullen niet voor elkaar.”

De kijkers van Op1 konden de woorden van Jeroen Pauw waarderen. „Geweldig Jeroen Pauw. Ik deel dezelfde mening. De politiek moet de zorg opschalen. Dat is het probleem en niet de ongevaccineerden. Dank voor het uitspreken!”, twittert bijvoorbeeld iemand. Een kort overzicht van andere reacties:

https://www.metronieuws.n(...)en-ongevaccineerden/

Eindelijk iemand die de waarheid spreekt.
pi_202447533
Zorg opschalen is natuurlijk niet de bedoeling.
  vrijdag 3 december 2021 @ 12:16:58 #3
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_202447535
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:15 schreef keuringmonat het volgende:
twittert bijvoorbeeld iemand.
_O-
pi_202447547
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:16 schreef Kopiko het volgende:

[..]
_O-
Klik op de link je ziet daar vele twitter reacties.
pi_202447566
Portugal met een vaccinatiegraad van 98% scherpt regels aan. Pauw heeft hier gelijk.

Vaccinatiekampioen Portugal scherpt coronaregels weer aan

https://www.rtlnieuws.nl/(...)s-vakantie-albufeira
  vrijdag 3 december 2021 @ 12:19:26 #6
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_202447568
Zullen we gewoon stoppen met nieuws maken rondom de "mening" van een willekeurig persoon op Twitter die van alles roept zonder enige kennis van zaken?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 3 december 2021 @ 12:24:07 #7
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202447615
Je snapt dat Pauw hier zegt dat de regering ongevaccineerden teveel als afleiding voor het eigen falen gebruikt en niet dat hij het er per se mee eens zou zijn dat mensen zich niet laten vaccineren?
We have always been at war with Eastasia.
pi_202447627
Elke motie voor opschalen of uitbreiding is afgeschoten door Rutte en co.

“Ja maar opleiding kost tijd dit en dat”, het is toch crisistijd?
In een oorlogssituatie zeggen we ook niet, deze soldaat of verpleegkundige heeft te weinig opleiding en ervaring.

Idioterie.
pi_202447683
Laat je gewoon vaccineren en stop met dat slachtoffer gejank.
pi_202447684
Ja het is natuurlijk en en ipv of
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 3 december 2021 @ 12:29:07 #11
74056 crew  ToT
pi_202447686
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Elke motie voor opschalen of uitbreiding is afgeschoten door Rutte en co.

“Ja maar opleiding kost tijd dit en dat”, het is toch crisistijd?
In een oorlogssituatie zeggen we ook niet, deze soldaat of verpleegkundige heeft te weinig opleiding en ervaring.

Idioterie.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat idd.
pi_202447808
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:24 schreef -XOR- het volgende:
Je snapt dat Pauw hier zegt dat de regering ongevaccineerden teveel als afleiding voor het eigen falen gebruikt en niet dat hij het er per se mee eens zou zijn dat mensen zich niet laten vaccineren?
Nouja, dat is natuurlijk ook het hele punt. Landen die het op dat gebied beter voor elkaar hebben zitten minder in de problemen. Daar kunnen veel operaties wel doorgang vinden. Daar kan het leven wel nog vrij aangenaam zijn.
pi_202448024
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:41 schreef SecretPass het volgende:

[..]
Dat jij je 2x hebt laten naaien door de roverheid wil niet zeggen dat ik dat ook moet doen.

Gevaccineerden lijken op een meid die zich 2x keer heeft laten naaien en dan maar besluit een prostituee te worden, die gewillig voor een gewelddadige pooier werkt en daarna anderen meiden ervoor probeert te ronselen. Zo is het met mensen als jij gesteld.
Ik bevind mij ideologisch steeds meer aan de zijde van vele ongevaccineerden maar figuren zoals jij maken dat af en toe toch wel verdomde lastig vol te houden.
pi_202448150
Ik had hem wel wijzer ingeschat. Gelukkig heeft hij gisteren bij Frontberichten deze roekeloze mening niet geuit.
pi_202448177
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Elke motie voor opschalen of uitbreiding is afgeschoten door Rutte en co.

“Ja maar opleiding kost tijd dit en dat”, het is toch crisistijd?
In een oorlogssituatie zeggen we ook niet, deze soldaat of verpleegkundige heeft te weinig opleiding en ervaring.

Idioterie.
Kan jij dikgedrukte ook onderbouwen?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 3 december 2021 @ 13:01:33 #16
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202448216
Zolang er meer ongevaccineerden in de IC bedden liggen klopt dat statement gewoon: dat de ongevaccineerden schuld hebben aan deze zorg infarct.
Even de zorg opschalen is het meest stupide idee wat ik ooit gehoord heb. :')
Alsof je zo een paar duizend zorgmedewerkers uit je mouw schud. :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_202448229
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Kan jij dikgedrukte ook onderbouwen?
Merkel had verwacht dat meer mensen zich vrijwillig zouden laten vaccineren. Ik denk dat dit voor veel beleidsmakers geldt. Wie had kunnen denken dat 1,5 miljoen mensen niet blij zouden zijn met een vaccin en allerlei complottheorien gaan verzinnen?
Nie-mand heeft dit voorspeld.
pi_202448384
De wappies zijn een groep van 14% die zorgt voor 80% bezetting in de ziekenhuizen. Wat snapt Pauwappie daar niet aan?
pi_202448412
Helemaal prima wat hij zegt en velen anderen zeggen het al heel lang en dan denk ik eigenlijk, wie is Jeroen Pauw en wat boeit het dat hij dat zegt?
-nee-
pi_202448466
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:01 schreef Netsplitter het volgende:
Zolang er meer ongevaccineerden in de IC bedden liggen klopt dat statement gewoon: dat de ongevaccineerden schuld hebben aan deze zorg infarct.
Even de zorg opschalen is het meest stupide idee wat ik ooit gehoord heb. :')
Alsof je zo een paar duizend zorgmedewerkers uit je mouw schud. :')
Buddies voor op de IC kan je wel degelijk in korte tijd opleiden. De gangbare opleiding tot IC-verpleegkundige duurt 18 maanden maar kan logischerwijs ingekort worden omdat het om n type patint gaat, daarbij is de opleiding voor het grootste gedeelte ook nog eens praktijkgericht. Het is dus NIET zo dat je aan verpleegkundigen die de opleiding beginnen voorlopig niets hebt.

Twee jaar na het begin van deze globale crisis heeft Nederland het voor elkaar gekregen om minder plek te hebben op de IC dan voorheen en er gebeurt tot op de dag van vandaag helemaal geen flikker. Waarom? Omdat de overheid de grove fout heeft gemaakt volledig in te zetten op vaccinatie. Iets dat zelfs door de wetenschap al bijna een jaar niet meer als de oplossing wordt gezien

Al jaren is er een tekort aan nieuwe aanwas op de IC-afdelingen en niemand heeft er een seconde van wakker gelegen. Verpleegkundigen krijgen in deze crisis n of andere lullige kutbonus en worden op geen enkele wijze gemotiveerd en genspireerd om meer te doen. In de tweede wereldoorlog wist men over de gehele wereld miljoenen mensen binnen no time tot piloot, verpleegkundige of zelfs nooddokter op te leiden. Anno 2020? Grossieren we vooral in het roepen van 'kan niet, gaat niet, lukt niet, wil ik niet' in plaats van dat er effectief naar een groot plan om het op te lossen gewerkt wordt.

En het ergste is nog wel dat men jou en de rest van de meute zo gek gekregen heeft alles volledig bij een groepje niet-gevaccineerden neer te leggen. Terwijl al die gevaccineerde oudjes momenteel nog steeds bij de bosjes omvallen. Man man man man man.
pi_202448507
Als al die mensen die tegen vaccinatie zijn, dat eerder hadden gezegd, dan had je een punt gehad. Maar het bleek pas nadat het vaccin er was dat ze tegen zijn.
Je gaat niet 200 IC verpleegkundigen opleiden als je niet verwacht dat dat nodig is, bovendien is er sowieso al een groot tekort aan verpleegkundigen, en voor een opleiding tot IC-verpleegkundige moet je eerst verpleegkundige zijn. Te weinig mensen melden zich voor de verpleegkundige-opleiding.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 3 december 2021 @ 13:21:16 #22
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202448531
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:17 schreef dycto het volgende:

[..]
Buddies voor op de IC kan je wel degelijk in korte tijd opleiden. De gangbare opleiding tot IC-verpleegkundige duurt 18 maanden maar kan logischerwijs ingekort worden omdat het om n type patint gaat, daarbij is de opleiding voor het grootste gedeelte ook nog eens praktijkgericht. Het is dus NIET zo dat je aan verpleegkundigen die de opleiding beginnen voorlopig niets hebt.

Twee jaar na het begin van deze globale crisis heeft Nederland het voor elkaar gekregen om minder plek te hebben op de IC dan voorheen en er gebeurt tot op de dag van vandaag helemaal geen flikker. Waarom? Omdat de overheid de grove fout heeft gemaakt volledig in te zetten op vaccinatie. Iets dat zelfs door de wetenschap al bijna een jaar niet meer als de oplossing wordt gezien

Al jaren is er een tekort aan nieuwe aanwas op de IC-afdelingen en niemand heeft er een seconde van wakker gelegen. Verpleegkundigen krijgen in deze crisis n of andere lullige kutbonus en worden op geen enkele wijze gemotiveerd en genspireerd om meer te doen. In de tweede wereldoorlog wist men over de gehele wereld miljoenen mensen binnen no time tot piloot, verpleegkundige of zelfs nooddokter op te leiden. Anno 2020? Grossieren we vooral in het roepen van 'kan niet, gaat niet, lukt niet, wil ik niet' in plaats van dat er effectief naar een groot plan om het op te lossen gewerkt wordt.

En het ergste is nog wel dat men jou en de rest van de meute zo gek gekregen heeft alles volledig bij een groepje niet-gevaccineerden neer te leggen. Terwijl al die gevaccineerde oudjes momenteel nog steeds bij de bosjes omvallen. Man man man man man.
Een buddie kan en mag niks. Nutteloos dus en loopt alleen maar in de weg.
Je kan niet "even" iemand opleiden tot IC verpleegkundige. :')
Intuberen is al een specialiteit op zich bijvoorbeeld.

Er liggen nog steeds meer ongevaccineerden in de IC bedden dan gevaccineerden. Zo simpel is het.
Ontkennen maakt je eigenlijk steeds ongeloofwaardiger. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_202448598
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:19 schreef karr-1 het volgende:
Zullen we gewoon stoppen met nieuws maken rondom de "mening" van een willekeurig persoon op Twitter die van alles roept zonder enige kennis van zaken?
Nee
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202448603
We hebben de spullen niet alleen niet voor elkaar maar we belasten de spullen die we WEL hebben ook nog eens te zwaar waardoor ze het begeven.
pi_202448612
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:21 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Een buddie kan en mag niks. Nutteloos dus en loopt alleen maar in de weg.
Je kan niet "even" iemand opleiden tot IC verpleegkundige. :')
Intuberen is al een specialiteit op zich bijvoorbeeld.

Er liggen nog steeds meer ongevaccineerden in de IC bedden dan gevaccineerden. Zo simpel is het.
Ontkennen maakt je eigenlijk steeds ongeloofwaardiger. :)
Een buddy kan en mag zoveel als in tijden van crisis besloten wordt. Dat een systeem in het verleden niet vlekkeloos liep, wil niet zeggen dat het geen oplossingen kan bieden. En welk gedeelte aan 'Opleiding tot IC-verpleegkundige is een praktijkopleiding' snap je precies niet? :? Weet je hoeveel extra man je inmiddels volleerd als IC-verpleegkundige had kunnen hebben? Stop met jokken om je eigen mening door te drukken.

Wie ontkent er overigens dat er meer ongevaccineerden dan gevaccineerden op de IC liggen? :?
pi_202448636
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:26 schreef dycto het volgende:

[..]
Een buddy kan en mag zoveel als in tijden van crisis besloten wordt. Dat een systeem in het verleden niet vlekkeloos liep, wil niet zeggen dat het geen oplossingen kan bieden. En welk gedeelte aan 'Opleiding tot IC-verpleegkundige is een praktijkopleiding' snap je precies niet? :? Weet je hoeveel extra man je inmiddels volleerd als IC-verpleegkundige had kunnen hebben? Stop met jokken om je eigen mening door te drukken.

Wie ontkent er overigens dat er meer ongevaccineerden dan gevaccineerden op de IC liggen? :?
Helemaal mee eens. En wat wordt er aan gedaan om de ic medewerkers die er nog wel zijn overeind te houden? Is hier ook aandacht voor? Behalve klappen…
pi_202448650
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Kan jij dikgedrukte ook onderbouwen?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rissen-zorg-motie-sp

https://nos.nl/artikel/23(...)mmen-niet-aangenomen

https://www.ad.nl/politie(...)er-te-laat~ad502cfe/

Etc etc etc

Excuus? Ah uh uh ja maar het personeel loopt niet weg vanwege te weinig loon hoor! Al dus Hugo.

Misschien de cliniclowns maar inzetten dan.

https://www.telegraaf.nl/(...)verdient-zelfs-beter

Personeel loopt weg, salaris is veel en veel te laag.
Juist in deze crisis zou je meer geld er naar toe willen gooien, al is het maar ter extra motivatie.
Maar nee, die 300eu bonus ala 3 weken aan boodschappen, dat was het dan.. waarvan ook nog het meeste naar de nutteloze managers ging.
pi_202448663
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:12 schreef Duiveltja het volgende:
De wappies zijn een groep van 14% die zorgt voor 80% bezetting in de ziekenhuizen. Wat snapt Pauwappie daar niet aan?
Nee als 14% van de bevolking in het ziekenhuis zou liggen dan worden er mensen bij de voordeur op elkaar gestapeld en in rijen gelegd van ik schat kmers.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202448682
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:28 schreef GS-Raw het volgende:

[..]
Helemaal mee eens. En wat wordt er aan gedaan om de ic medewerkers die er nog wel zijn overeind te houden? Is hier ook aandacht voor? Behalve klappen…
Het motiveert niet erg om patienten intensief te moeten behandelen terwijl je weet dat het met een prikje voorkomen had kunnen worden. Dat is 1. Alleen maar coronapatienten verzorgen is niet wat je in de opleiding verteld is, oftewel je begon met een ander beeld aan de opleiding. Dat is 2. 3. Het verloop bij coronapatienten is heel onvoorspelbaar, dat geeft stress. 4. Je moet de hele dag ingepakt rondlopen terwijl je veel beweegt. Wie heeft hier zin in? Niet allemaal tegelijk.
pi_202448683
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:17 schreef dycto het volgende:

[..]
Buddies voor op de IC kan je wel degelijk in korte tijd opleiden. De gangbare opleiding tot IC-verpleegkundige duurt 18 maanden maar kan logischerwijs ingekort worden omdat het om n type patint gaat, daarbij is de opleiding voor het grootste gedeelte ook nog eens praktijkgericht. Het is dus NIET zo dat je aan verpleegkundigen die de opleiding beginnen voorlopig niets hebt.

Twee jaar na het begin van deze globale crisis heeft Nederland het voor elkaar gekregen om minder plek te hebben op de IC dan voorheen en er gebeurt tot op de dag van vandaag helemaal geen flikker. Waarom? Omdat de overheid de grove fout heeft gemaakt volledig in te zetten op vaccinatie. Iets dat zelfs door de wetenschap al bijna een jaar niet meer als de oplossing wordt gezien

Al jaren is er een tekort aan nieuwe aanwas op de IC-afdelingen en niemand heeft er een seconde van wakker gelegen. Verpleegkundigen krijgen in deze crisis n of andere lullige kutbonus en worden op geen enkele wijze gemotiveerd en genspireerd om meer te doen. In de tweede wereldoorlog wist men over de gehele wereld miljoenen mensen binnen no time tot piloot, verpleegkundige of zelfs nooddokter op te leiden. Anno 2020? Grossieren we vooral in het roepen van 'kan niet, gaat niet, lukt niet, wil ik niet' in plaats van dat er effectief naar een groot plan om het op te lossen gewerkt wordt.

En het ergste is nog wel dat men jou en de rest van de meute zo gek gekregen heeft alles volledig bij een groepje niet-gevaccineerden neer te leggen. Terwijl al die gevaccineerde oudjes momenteel nog steeds bij de bosjes omvallen. Man man man man man.
Zelfs in Duitsland waar ze het meest aantal bedden per 100k inwoners hebben kampen ze met capaciteitsproblemen.

Opschaling gaat dus niets oplossen.

Die focus op de IC is gewoon een drogreden van de wappies om hun verantwoordelijkheid af te schuiven.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 3 december 2021 @ 13:32:50 #31
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202448697
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:26 schreef dycto het volgende:

[..]
Een buddy kan en mag zoveel als in tijden van crisis besloten wordt. Dat een systeem in het verleden niet vlekkeloos liep, wil niet zeggen dat het geen oplossingen kan bieden. En welk gedeelte aan 'Opleiding tot IC-verpleegkundige is een praktijkopleiding' snap je precies niet? :? Weet je hoeveel extra man je inmiddels volleerd als IC-verpleegkundige had kunnen hebben? Stop met jokken om je eigen mening door te drukken.

Wie ontkent er overigens dat er meer ongevaccineerden dan gevaccineerden op de IC liggen? :?
Wat doet een IC-buddy?

Als buddy verzorg je tal van niet-medische taken ter ondersteuning van het IC-personeel.
https://www.antoniuszieke(...)atures-in-ziekenhuis

Dat buddy ding ook weer de wereld uit geholpen, dat die medische taken mogen doen. Niet dus.
Dus nutteloos als handjes aan de bedden. En daar gaat het juist om.
Dat het een praktijkopleiding is, is leuk, maar nutteloos als er niet genoeg mensen zijn om hun te begeleiden.

Ik ben het 100% met je eens dat er snel mensen bij moeten komen, maar je kan ten tijde van een bijna code zwart niet van het personeel ook nog eens gaan verlangen dat ze andere mensen nog gaan opleiden.
Als je wil dat er nog meer mensen uitvallen, is dat de manier.

quote:
En het ergste is nog wel dat men jou en de rest van de meute zo gek gekregen heeft alles volledig bij een groepje niet-gevaccineerden neer te leggen. Terwijl al die gevaccineerde oudjes momenteel nog steeds bij de bosjes omvallen. Man man man man man.
Er liggen nog steeds meer ongevaccineerden in de IC bedden dan gevaccineerden. Dus ja, daar liggen de schuldigen. Het is zo simpel.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_202448710
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:31 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Zelfs in Duitsland waar ze het meest aantal bedden per 100k inwoners hebben kampen ze met capaciteitsproblemen.

Opschaling gaat dus niets oplossen.

Die focus op de IC is gewoon een drogreden van de wappies om hun verantwoordelijkheid af te schuiven.
Zelfs al had een oneindige IC wel zin gehad, de situatie is dat we die niet hebben of gaan krijgen. Dan ben je gewoon een kinderachtige egostische lul als je het falen van het kabinet nog eens gaat uitvergroten ten koste van andere mensen die letterlijk dood gaan.
pi_202448712
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:31 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Zelfs in Duitsland waar ze het meest aantal bedden per 100k inwoners hebben kampen ze met capaciteitsproblemen.

Opschaling gaat dus niets oplossen.

Die focus op de IC is gewoon een drogreden van de wappies om hun verantwoordelijkheid af te schuiven.
Hoeveelheid bedden zegt natuurlijk niet zoveel wanneer je het personeel niet hebt.
pi_202448727
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:31 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Zelfs in Duitsland waar ze het meest aantal bedden per 100k inwoners hebben kampen ze met capaciteitsproblemen.

Opschaling gaat dus niets oplossen.

Die focus op de IC is gewoon een drogreden van de wappies om hun verantwoordelijkheid af te schuiven.
Het is uitermate vreemd om tijdens een pandemie de zorg af te zien schalen, waarvan je terwijl je toekijkt, ook nog eens weet dat het een endemisch iets zal gaan worden.

Als je structureel IC bedden(maar vooral personeel) voor inderdaad 1 specifiek soort patint kan (mondjesmaat) toevoegen 2 jaar lang of op zijn minst het afgelopen jaar, zag het plaatje er toch echt heel anders uit nu.. nu met nog minder capaciteit dan toen we begonnen.

Het moet niet gekker worden.
Dit staat los van het vaccinatie verhaal.
pi_202448728
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:31 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Het motiveert niet erg om patienten intensief te moeten behandelen terwijl je weet dat het met een prikje voorkomen had kunnen worden. Dat is 1. Alleen maar coronapatienten verzorgen is niet wat je in de opleiding verteld is, oftewel je begon met een ander beeld aan de opleiding. Dat is 2. 3. Het verloop bij coronapatienten is heel onvoorspelbaar, dat geeft stress. 4. Je moet de hele dag ingepakt rondlopen terwijl je veel beweegt. Wie heeft hier zin in? Niet allemaal tegelijk.
Nee dus daarom moet je het werk als de sodemieter aantrekkelijk maken, voorkomen dat er nog meer mensen uitvallen, mensen voor zover dat kan opleiden etc. Is er uberhaupt onderzoek gedaan naar wat ic medewerkers momenteel nodig hebben? Daar moeten toch ook wel praktische zaken uit naar voren die niet onmogelijk zijn om te realiseren?
pi_202448747
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:32 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Wat doet een IC-buddy?

Als buddy verzorg je tal van niet-medische taken ter ondersteuning van het IC-personeel.
https://www.antoniuszieke(...)atures-in-ziekenhuis

Dat buddy ding ook weer de wereld uit geholpen, dat die medische taken mogen doen. Niet dus.
Dus nutteloos als handjes aan de bedden. En daar gaat het juist om.
Dat het een praktijkopleiding is, is leuk, maar nutteloos als er niet genoeg mensen zijn om hun te begeleiden.

Ik ben het 100% met je eens dat er snel mensen bij moeten komen, maar je kan ten tijde van een bijna code zwart niet van het personeel ook nog eens gaan verlangen dat ze andere mensen nog gaan opleiden.
Als je wil dat er nog meer mensen uitvallen, is dat de manier.
[..]
Er liggen nog steeds meer ongevaccineerden in de IC bedden dan gevaccineerden. Dus ja, daar liggen de schuldigen. Het is zo simpel.
Tsja, als jij liever in onmogelijkheden denkt dan houdt het inderdaad op. Dan laat ik het erbij dat Nederland kansloos is gefaald om een crisissituatie goed op te lossen. Een crisis veroorzaakt door nota bene een relatief onschuldig virus.

Je mag je hart vasthouden voor de toekomst.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 3 december 2021 @ 13:38:30 #37
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202448761
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:37 schreef dycto het volgende:

[..]
Tsja, als jij liever in onmogelijkheden denkt dan houdt het inderdaad op. Dan laat ik het erbij dat Nederland kansloos is gefaald om een crisissituatie goed op te lossen. Een crisis veroorzaakt door nota bene een relatief onschuldig virus.

Je mag je hart vasthouden voor de toekomst.
Een onschuldig virus?? :')
Bij deze heb jij jezelf compleet gediskwalificeerd als discussie partner. :W
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_202448763
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Het is uitermate vreemd om tijdens een pandemie de zorg af te zien schalen, waarvan je terwijl je toekijkt, ook nog eens weet dat het een endemisch iets zal gaan worden.

Als je structureel IC bedden(maar vooral personeel) voor inderdaad 1 specifiek soort patint kan (mondjesmaat) toevoegen 2 jaar lang of op zijn minst het afgelopen jaar, zag het plaatje er toch echt heel anders uit nu.. nu met nog minder capaciteit dan toen we begonnen.

Het moet niet gekker worden.
Dit staat los van het vaccinatie verhaal.
Nouja, we zijn inmiddels zover dat zelfs mensen die al drie prikken hebben gehad voor wappie worden uitgemaakt, enkel en alleen omdat ze niet geloven dat alles inzetten op vaccinaties een oplossing gaat bieden. En daarmee zelfs de wetenschap volgen.
pi_202448788
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:38 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Een onschuldig virus?? :')
Bij deze heb jij jezelf compleet gediskwalificeerd als discussie partner. :W
Je hebt nogal moeite met begrijpend lezen, is het niet? Hierboven al en nu toon je het weer aan. Ik zeg "een relatief onschuldig virus". Dit betekent absoluut niet dat het onschuldig is. Als jij anders beweert, dan ben jij degene die zichzelf gediskwalificeerd heeft. Niet ik.
pi_202448823
Het is geen relatief onschuldig virus, het is een potentieel dodelijk virus dat je longen aantast waardoor je op een gegeven moment aan de beademing moet en dan nog overleef je het niet altijd.

Je verwacht dat een volk zijn verstand gebruikt en zich tegen zo'n dodelijk virus laat vaccineren.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 3 december 2021 @ 13:43:06 #41
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202448830
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:40 schreef dycto het volgende:

[..]
Je hebt nogal moeite met begrijpend lezen, is het niet? Hierboven al en nu toon je het weer aan. Ik zeg "een relatief onschuldig virus". Dit betekent absoluut niet dat het onschuldig is. Als jij anders beweert, dan ben jij degene die zichzelf gediskwalificeerd heeft. Niet ik.
Er is niks relatief onschuldigs aan, aan Covid019. Dat jij dat zo kwalificeert zegt heel veel over je eigen onkunde om het te begrijpen.
En nogmaals, bij het zo te kwalificeren heb je jezelf compleet ongeloofwaardig gemaakt. :W
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 3 december 2021 @ 13:43:58 #42
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202448840
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:42 schreef Mondkapje het volgende:
Het is geen relatief onschuldig virus, het is een potentieel dodelijk virus dat je longen aantast waardoor je op een gegeven moment aan de beademing moet en dan nog overleef je het niet altijd.

Je verwacht dat een volk zijn verstand gebruikt en zich tegen zo'n dodelijk virus laat vaccineren.
Dycto bewijst eens te meer dat je zulke dingen niet aan sommige mensen moet overlaten.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_202448843
De overheid heeft natuurlijk gefaald als het gaat om personeel en materiaal. Maar dat is jaren geleden al gebeurd.
Maar nu mensen financieel worden geraakt en hun lusten niet meer kunnen doen zijn ze opeens boosjes. Dit terwijl de open grenzen veel gevaarlijker zijn want dat soort krijg je niet meer weg en destabilliseren je land.
pi_202448869
Verschil tussen 'gewone' longontsteking en corona:
pi_202448901
Opmerkelijk en jammer hoe dit topic weer totaal verandert van onderwerp.
pi_202448907
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:42 schreef Mondkapje het volgende:
Het is geen relatief onschuldig virus, het is een potentieel dodelijk virus dat je longen aantast waardoor je op een gegeven moment aan de beademing moet en dan nog overleef je het niet altijd.

Je verwacht dat een volk zijn verstand gebruikt en zich tegen zo'n dodelijk virus laat vaccineren.
Tsjemig, wat zijn jullie EXTREEM vermoeiend.

Een relatief onschuldig virus betekent dat het virus nog heel wat gevaarlijker kan zijn dan dat momenteel het geval is. Zie hoe dodelijk andere virussen uit kunnen pakken waardoor hele bevolkingsgroepen verdwenen zijn of het menselijk leven zelf gedecimeerd werd.
pi_202448914
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:46 schreef Mondkapje het volgende:
Verschil tussen 'gewone' longontsteking en corona:
Wat probeer je nu man?
pi_202448949
3D beelden longschade door corona
https://www.hln.be/buiten(...)kerslongen~a526b03c/

Schade is vaak erger dan rokerslongen.

Ik denk dat we dit soort beelden te weinig zien.
pi_202449002
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:53 schreef Mondkapje het volgende:
3D beelden longschade door corona
https://www.hln.be/buiten(...)kerslongen~a526b03c/

Schade is vaak erger dan rokerslongen.

Ik denk dat we dit soort beelden te weinig zien.
Toch bedankt dat je een jaar oude beelden aan het delen bent. Hier was niemand nog van op de hoogte.
pi_202449037
Kan een vax-wappie aan mij uitleggen waarom hij/zij boos is over te weinig IC-plekken terwijl ze geen vertrouwen in veel veiligere preventieve zorg hebben?
pi_202449051
En hoe houden de verpleegkundigen het vol? Ik denk niet door ze agressief te bejegenen zoals nu te vaak gebeurt.
  vrijdag 3 december 2021 @ 15:23:08 #52
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_202450308
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:16 schreef Nober het volgende:
Zorg opschalen is natuurlijk niet de bedoeling.
Wel nee. Gewoon de horeca verder uitknijpen. Is goedkoper.
  vrijdag 3 december 2021 @ 15:39:28 #53
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_202450565
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:32 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Wat doet een IC-buddy?

Als buddy verzorg je tal van niet-medische taken ter ondersteuning van het IC-personeel.
https://www.antoniuszieke(...)atures-in-ziekenhuis

Dat buddy ding ook weer de wereld uit geholpen, dat die medische taken mogen doen. Niet dus.
Dus nutteloos als handjes aan de bedden. En daar gaat het juist om.
Dat het een praktijkopleiding is, is leuk, maar nutteloos als er niet genoeg mensen zijn om hun te begeleiden.

Ik ben het 100% met je eens dat er snel mensen bij moeten komen, maar je kan ten tijde van een bijna code zwart niet van het personeel ook nog eens gaan verlangen dat ze andere mensen nog gaan opleiden.
Als je wil dat er nog meer mensen uitvallen, is dat de manier.
[..]
Er liggen nog steeds meer ongevaccineerden in de IC bedden dan gevaccineerden. Dus ja, daar liggen de schuldigen. Het is zo simpel.
Dat is nu wel waar . 2 jaar geleden hadden ze echter nog wel de tijd gehad om de IC iets meer te fixen of in ieder geval te zorgen dat het personeel niet gillend wegrende.
Nu heb je een achterlijke zorgbonus die ook nog eens totaal inefficient is uitgevoerd. Ik ken echt veel mensen die zo'n bonus gehad hebben die echt helemaal niets met corona te maken hebben gehad (waaronder mijn vriend die in een psychiatrische kliniek werkt). Leuk hoor. Erg van genoten. Maar ik denk dat dit voor 70% van de ontvangers geldt, dus daarmee is het wel echt de reinste geldverspilling.
Een IC opleiding duurt lang, maar ik kan me niet voorstellen dat als je iemand 2 of 3 handelingen aan moet leren (zoals bv. intuberen etc.) die voorkomen bij n ziektebeeld dat dit jaren moet duren voordat je dit goed kunt.
Voeg er een zij-traject aan toe zodat iemand 1 dag in de week nog steeds onderwijs kan volgen om uiteindelijk volleerd verpleegkundige te worden. Op kosten van de staat. En met baangarantie. en ik denk dat je best een aanwas kan hebben.

Het probleem zit heus wel in de zorg. iig gedeeltelijk. Ik ben pro-vaccinatie, maar vaccinatieplicht is echt onethisch. Als jij oprecht denkt dat er hagedissen DNA in je wordt gespoten of dat je naar de hel gaat omdat je een vaccinatie neemt, dan vind ik je niet heel intelligent. Maar deze mensen zijn er wel degelijk, in vrij grote groepen ook, en deze mensen verplichten om iets tegen hun zin in hun lichaam te laten spuiten vind ik persoonlijk echt grensoverschrijdend. En yes. Ik heb gewoon al mijn prikjes gehaald.

Dat je overigens vervolgens niet meer naar een restaurant kunt oid. omdat je geen vaccinatie hebt interesseert me geen flikker. Dat is je eigen afweging. Maar als het gaat om dingen als onderwijs etc. wordt het toch wel weer een andere afweging.

Oftewel. Ben het helemaal met Jeroen Pauw eens en jammer dat hier niet meer aandacht voor is.
pi_202451224
quote:
Ik vraag je om een bron waarbij er niets is gedaan om de zorg op te schalen. En jij komt met drie bronnen over salarissen.

Opschalen is iets anders dan de salariring.

Wat het opschalen betreft:

Ziekenhuizen schalen ICs toch verder op, code zwart voorlopig afgewend

En dat had je gewoon kunnen googelen.

quote:
Excuus? Ah uh uh ja maar het personeel loopt niet weg vanwege te weinig loon hoor! Al dus Hugo.

(...)

Personeel loopt weg, salaris is veel en veel te laag.
Het salaris is veel en veel te laag?

Weet je ook wat een IC-verpleegkundige verdient?

quote:
Ic-verpleegkundigen vallen doorgaans in functiegroep 55, met een salaris tussen de 2.882 en 4.227 euro bruto. Alle hier genoemde bedragen zijn exclusief vakantiegeld, eindejaarsuitkering en onregelmatigheidstoeslag.https://www.nu.nl/werk/61(...)verpleegkundige.html
Dat lijkt me geen slecht salaris.

quote:
Maar nee, die 300eu bonus ala 3 weken aan boodschappen, dat was het dan.. waarvan ook nog het meeste naar de nutteloze managers ging.
300 euro? Dat was 384 euro. Maar goed, je hebt al eerder laten blijken niet goed te zijn met getallen.

Dat het qua salarissen kommer en kwijl is, is echt onzin. In 2019 kregen verplegers er 7,43 procent bij.

En dit jaar kregen de medewerkers in de academische ziekenhuizen er qua loon 3,5% bij, kregen ze een extra uitkering van 3,5% en werd bovendien de onregelmatigheidstoeslag verhoogd. (klik)

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 03-12-2021 16:44:59 ]
pi_202454206
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 16:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik vraag je om een bron waarbij er niets is gedaan om de zorg op te schalen. En jij komt met drie bronnen over salarissen.

Opschalen is iets anders dan de salariring.

Wat het opschalen betreft:

Ziekenhuizen schalen ICs toch verder op, code zwart voorlopig afgewend

En dat had je gewoon kunnen googelen.
[..]
Het salaris is veel en veel te laag?

Weet je ook wat een IC-verpleegkundige verdient?
[..]
Dat lijkt me geen slecht salaris.
[..]
300 euro? Dat was 384 euro. Maar goed, je hebt al eerder laten blijken niet goed te zijn met getallen.

Dat het qua salarissen kommer en kwijl is, is echt onzin. In 2019 kregen verplegers er 7,43 procent bij.

En dit jaar kregen de medewerkers in de academische ziekenhuizen er qua loon 3,5% bij, kregen ze een extra uitkering van 3,5% en werd bovendien de onregelmatigheidstoeslag verhoogd. (klik)
Dat opschalen gebeurt vanuit ziekenhuizen zelf aka zij regelen dit en is beperkter dan vorig jaar.

Toen hadden we 2200 bedden, weet je het nog?
Nu komen ze niet eens op 1300.

Dat moet je meer dan genoeg vertellen.
pi_202454332
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:50 schreef dycto het volgende:

[..]
Tsjemig, wat zijn jullie EXTREEM vermoeiend.

Een relatief onschuldig virus betekent dat het virus nog heel wat gevaarlijker kan zijn dan dat momenteel het geval is. Zie hoe dodelijk andere virussen uit kunnen pakken waardoor hele bevolkingsgroepen verdwenen zijn of het menselijk leven zelf gedecimeerd werd.
Noem er eens een paar? Ik zal je alvast een tip geven, kom niet met filovirussen aan, want die zijn lang niet zo besmettelijk en dus geen pandemiemateriaal.
pi_202454367
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 19:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Dat opschalen gebeurt vanuit ziekenhuizen zelf aka zij regelen dit en is beperkter dan vorig jaar.

Toen hadden we 2200 bedden, weet je het nog?
Zoveel IC-bedden zijn er niet geweest. Het was het plan om in de allerlaatste fase tot zo'n aantal te komen, maar daar had dan ook de gehele planbare zorg voor afgeschaald moeten worden.
pi_202456315
Voor elke oorlog heb je een onzichtbare vijand nodig, anders kan je een oorlog niet rechtvaardigen. Zoals de oorlog op de ''wmd'' in Iraq, of de oorlog op een politicus (pim fortuyn), doet nog steeds pijn in mijn hart hoe die man gedemoniseerd was door de media omdat zijn visie niet in beeld was met corruptie.

Eerlijk gezegd is het best slim. Zolang je altijd een kleine groep overhoudt kan je noodwetten, extra wetten en dergelijke gewoon makkelijk opzetten en officieel maken terwijl je de schuld afschuift op een kleine deel van de bevolking. Het zou best raar zijn dat als je 100% gevaccineerd bent als land nog steeds maatregelen moet nemen...wie ga je dan de schuld geven? Kinderen misschien ? ja die pakken we als volgende.

Wie komen er na de kinderen dan?

Juist ja, de gevaarlijke VarIaNtEn en elke 6 maanden boosters voor je kind, je hond, je moeder, je oma en je parkiet.

Binnenkort een subscription bij Pfizer voor 19,99 per maand kun je je QR code behouden. Oh ja en na 55 jaar pas worden de gegevens van Pfizer over hun vaccin vrijgegeven, lucky! waarschijnlijk ben je dan al veranderd in pudding door je booster abonnement.

of zoals Pimmetje het zei: Dit land is het zat. C'est Ca!

Rust in vrede ouwe baas.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_202458912
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:24 schreef -XOR- het volgende:
Je snapt dat Pauw hier zegt dat de regering ongevaccineerden teveel als afleiding voor het eigen falen gebruikt en niet dat hij het er per se mee eens zou zijn dat mensen zich niet laten vaccineren?
Dat lijkt me al flinke winst.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_202458984
Kan iemand hier die van mening is dat IC opschalen een oplossing is mij vertellen met hoeveel bedden we het wel zouden redden zonder verdere maatregelen?

Kpmg is van mening dat opschalen zelfs voor meer schade zou hebben gezorgd

https://www.skipr.nl/nieu(...)rechts-bij-pandemie/
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202458994
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:38 schreef dycto het volgende:

[..]
Nouja, we zijn inmiddels zover dat zelfs mensen die al drie prikken hebben gehad voor wappie worden uitgemaakt, enkel en alleen omdat ze niet geloven dat alles inzetten op vaccinaties een oplossing gaat bieden. En daarmee zelfs de wetenschap volgen.
Tegenover de anti vax wappies staan de pro vax schaapjes. Beiden met een heilig geloof. Beiden hebben alleen maar hun heilig geloof want waarmaken kunnen ze niets. Ze beroepen zich op cijfers, soms zelfs dezelfde cijfers die ze zich naar eigen goeddunken interpreteren. Voor deze groepen is iedereen die hun mening niet deelt een 'wappie' of een ' schaapje'. Met dat soort mensen is dan ook geen discussie mogelijk.

Helaas laten veel 'gematigden' in een discussie zich verleiden door te wijzen op die extremen om anderen van hun gelijk proberen te overtuigen. Die zijn dan ook meteen af.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_202459126
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 23:50 schreef devlinmr het volgende:
Kan iemand hier die van mening is dat IC opschalen een oplossing is mij vertellen met hoeveel bedden we het wel zouden redden zonder verdere maatregelen?
Nee, net zo min als dat iemand hier iets definitiefs zou kunnen stellen m.b.t. dit Corona virus.

Er zijn wel wat feiten.

Feit is dat de IC capaciteit in NL te wensen overlaat t.o.v. die van de gemiddelde IC capaciteit in Europa. Ergo, in NL zal eerder moord en brand geschreeuwd worden n.a.v. 'code zwart'. Wiens schuld is dat?

Feit is ook dat doordat we met zo'n magere IC capaciteit zitten we eerder triage beslissingen moeten nemen. Wederom, wiens schuld is dat?

M.b.t. het eerste feit wil ik die voornamelijk toch wel schuiven op de kabinetten Rutte (en dan laat ik buiten beschouwing degenen die die kabinetten Rutte mogelijk hebben gemaakt). De kabinetten hebben in het kader van efficiency de IC capaciteit afgeschaald.

M.b.t. het tweede feit ligt de schuld bij de ongevaccineerden die sneller op de IC terecht komen dan gevaccineerden, bij gevaccineerden die zich door de QR code veilig waanden en daardoor voor veel besmettingen onder gevaccineerden gezorgd hebben, en wederom de kabinetten Rutte die ervoor gezorg hebben dat de IC capaciteit in NL abominabel is, en sinds de pandemie er ook niets of nauwelijks iets aan gedaan hebben, terwijl ze al in het voorjaar 2020 wisten dat dit niet van voorbijgaande aard was (er was nog niet eens een vaccin).

Het is dus niet zwart/wit.

Hoeveel IC bedden? Your guess is mine.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 4 december 2021 @ 00:05:45 #63
44906 merino
World of Sleepers
pi_202459150
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 23:50 schreef devlinmr het volgende:
Kan iemand hier die van mening is dat IC opschalen een oplossing is mij vertellen met hoeveel bedden we het wel zouden redden zonder verdere maatregelen?

Kpmg is van mening dat opschalen zelfs voor meer schade zou hebben gezorgd

https://www.skipr.nl/nieu(...)rechts-bij-pandemie/
Ik kan echt niet terug vinden in dat KPMG rapport waar het bewijsmateriaal is om de conclusie te trekken dat opschalen voor meer schade zorgt. Kan jij dat wel? Ben oprecht benieuwd!

Het lijkt mij opzich niet heel vreemd om aan te nemen dat bij meer capaciteit er ook meer ruimte is om langer zonder extra maatregelen verder te gaan. De capaciteit in de UK heeft er ook voor gezorgd dat zij een grotere golf aankonden zonder extra maatregelen af te kondigen. Zowel maatregelen als extra IC capaciteit zorgen er nu eenmaal voor dat een golf van besmettingen uitgesmeerd kan worden. Tenzij je in 0 covid geloofd zul je toch moeten accepteren dat het virus rond zal gaan en dat men immuniteit zal moeten opbouwen.

Het is een n n verhaal. Zowel meer vaccinaties (of natuurlijke immuniteit) als meer IC capaciteit helpt in deze pandemie. Lijkt me beide niet meer dan logisch.

En de (nare beschuldigende) focus die nu ligt op ongevaccineerde vind ik zelf (als volledig gevaccineerde) echt triest om te zien. Waarom gaat diezelfde verwijzende vinger niet naar mensen met morbide obesitas, vitamine-d gebrek of die simpelweg een leeftijd hebben bereikt waarbij het einde makkelijker in zicht komt. Als ik 80+ was geweest had je mij echt geen zorg meer hoeven leveren. Ik vind dat net zo egoistisch als een gezonde 20 jarige die het nut niet inziet van een vaccin wat niet steriliserend werkt.

Uiteindelijk heeft het virus de schuld en iedereen die denkt dat te kunnen oplossen door de schuld naar een specifieke groep te verwijzen (die niet genoeg gedaan hebben voor het algemeen belang) schieten de plank echt totaal mis.

[ Bericht 0% gewijzigd door merino op 04-12-2021 00:10:48 ]
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_202459171
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:31 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Zelfs in Duitsland waar ze het meest aantal bedden per 100k inwoners hebben kampen ze met capaciteitsproblemen.

Opschaling gaat dus niets oplossen.

Die focus op de IC is gewoon een drogreden van de wappies om hun verantwoordelijkheid af te schuiven.
Meer IC bedden is alleen het probleem verplaatsten , je moet de oorzaak aanpakken dus bij de voordeur van het ziekenhuis beginnen en zorgen dat er zo minmogelijk corona-patinten in het ziekenhuis belanden.
  zaterdag 4 december 2021 @ 00:16:04 #65
44906 merino
World of Sleepers
pi_202459240
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 00:08 schreef Newsworld het volgende:

[..]
Meer IC bedden is alleen het probleem verplaatsten , je moet de oorzaak aanpakken dus bij de voordeur van het ziekenhuis beginnen en zorgen dat er zo minmogelijk corona-patinten in het ziekenhuis belanden.
En maatregelen zoals een lockdown verplaatsen niet het probleem?

Misschien dat je in 0 covid geloofd, dan heeft het inderdaad geen zin om IC uit te breiden en heeft een extreem strenge lockdown en gedwongen vaccinatie (hoewel dat bij een niet steriliserend vaccin echt niet genoeg gaat uitmaken) het enige effect wat je wilt bereiken.

Als je niet geloofd dat het virus nog kan verdwijnen (genoeg argumenten hiervoor te bedenken) dan zal je met de gehele maatschappij steeds meer immuniteit moeten opbouwen, zowel door vaccinaties als door natuurlijke besmettingen. Daarbij helpt het dan als er genoeg IC capaciteit is om niet continu met zware lockdowns te moeten werken.

Het zou overigens ook helpen als we accepteren dat de gemiddelde leeftijd van 90+ die we hier in Nederland hadden zowel op geschiedkundig als globaal perspectief uitzonderlijk is geweest en mogelijk ook niet permanent zo zal blijven.
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_202459298
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het percentage is overigens wel lager dan 98%.

De reden voor dat Portugese succesverhaal is de waanzinnig hoge vaccinatiegraad: 86,2% van de bevolking heeft twee prikken gekregen.

https://www.ad.nl/buitenl(...)n-portugal~a030ac1e/
Waarom is dit dan drie weken geleden zo in het nieuws gekomen toen het zo goed ging met Portugal ? Toch wat minder mensen gevaccineerd en gewoon een seizoenseffect?
pi_202459348
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 00:03 schreef Montagui het volgende:

[..]
Nee, net zo min als dat iemand hier iets definitiefs zou kunnen stellen m.b.t. dit Corona virus.

Er zijn wel wat feiten.

Feit is dat de IC capaciteit in NL te wensen overlaat t.o.v. die van de gemiddelde IC capaciteit in Europa. Ergo, in NL zal eerder moord en brand geschreeuwd worden n.a.v. 'code zwart'. Wiens schuld is dat?
is dat zo? Je kunt namelijk de IC in Duitsland niet vergelijken met de onze. Wat daar een IC bed heet is bij ons medium care
quote:
Feit is ook dat doordat we met zo'n magere IC capaciteit zitten we eerder triage beslissingen moeten nemen. Wederom, wiens schuld is dat?
Ik ben niet zo van de schuldvragen, maar ik zou toch zeggen de mensen die willens en wetens het risico nemen daar te belanden door een bewezen veilig en werkend vaccin te weigeren.
quote:
M.b.t. het eerste feit
is geen feit
quote:
wil ik die voornamelijk toch wel schuiven op de kabinetten Rutte (en dan laat ik buiten beschouwing degenen die die kabinetten Rutte mogelijk hebben gemaakt). De kabinetten hebben in het kader van efficiency de IC capaciteit afgeschaald.
bron graag. En kijk daarbij verder dan alleen naar simpelweg bedden tellen ajb. Kijk naar de gemiddelde ligduur, bezetting #doorverwijzingen naar de IC etc.
quote:
M.b.t. het tweede feit
geen feit
quote:
ligt de schuld bij de ongevaccineerden die sneller op de IC terecht komen dan gevaccineerden, bij gevaccineerden die zich door de QR code veilig waanden en daardoor voor veel besmettingen onder gevaccineerden gezorgd hebben, en wederom de kabinetten Rutte die ervoor gezorg hebben dat de IC capaciteit in NL abominabel is, en sinds de pandemie er ook niets of nauwelijks iets aan gedaan hebben, terwijl ze al in het voorjaar 2020 wisten dat dit niet van voorbijgaande aard was (er was nog niet eens een vaccin).
met het universele personeelstekort? Frankrijk heeft uit mijn hoofd 20% capaciteit afheschaald wegens personeelstekort. Duitsland idem
quote:
Het is dus niet zwart/wit.
mwoah
quote:
Hoeveel IC bedden? Your guess is mine.
Kan de berekening even niet terugvinden, maar bij exponentile groei zouden vorig jaar 1000 extra bedden ons 1 week extra tijd gegeven hebben
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202459392
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 00:25 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Waarom is dit dan drie weken geleden zo in het nieuws gekomen toen het zo goed ging met Portugal ? Toch wat minder mensen gevaccineerd en gewoon een seizoenseffect?
Portugal:
quote:
According to official data released on Thursday, Portugal has recorded 3,150 new COVID-19 cases and 15 related deaths, in addition to a further increase in the number of patients in the hospital. According to the health authority (DGS), 691 people are now hospitalised, 10 more than on Wednesday, of which 103 are in intensive care units, two fewer than the day before.
https://www.euractiv.com/(...)gh-vaccination-rate/

De druk op IC cacapiteit blijft aanhouden, en blijkt dus niet alleen de schuld van de ongevaccineerden.

Wat heeft onze regering gedaan de afgelopen periode? Niks , nada, nothing, om ook maar de eventualiteit van een on going pandemie structureel aan te pakken. Nee, ze blijven de ' verantwoordelijkheid' alleen maar afschuiven op de ongevaccineerden.

Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaald haar wel.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_202459450
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 00:34 schreef devlinmr het volgende:

[..]
is dat zo? Je kunt namelijk de IC in Duitsland niet vergelijken met de onze. Wat daar een IC bed heet is bij ons medium care
[..]
Ik ben niet zo van de schuldvragen, maar ik zou toch zeggen de mensen die willens en wetens het risico nemen daar te belanden door een bewezen veilig en werkend vaccin te weigeren.
[..]
is geen feit
[..]
bron graag. En kijk daarbij verder dan alleen naar simpelweg bedden tellen ajb. Kijk naar de gemiddelde ligduur, bezetting #doorverwijzingen naar de IC etc.
[..]
geen feit
[..]
met het universele personeelstekort? Frankrijk heeft uit mijn hoofd 20% capaciteit afheschaald wegens personeelstekort. Duitsland idem
[..]
mwoah
[..]
Kan de berekening even niet terugvinden, maar bij exponentile groei zouden vorig jaar 1000 extra bedden ons 1 week extra tijd gegeven hebben
Ofwel, je weet net zo min als ik.

Ook jij probeert weer cijfertjes te manipuleren. In Duitsland is het anders dan in NL, ja duh, maar dat neemt nog steeds niet weg dat het een feit is dat we in NL met betrekking tot de IC capaciteit VER onder het Europees gemiddelde zitten. FEIT, valt echt niets over te discussieren hoor.

Verder ging je reactie alleen maar over IC capaciteit.

Het 2e feit, de schuldvraag over de huidige schuldsituatie durf je alleen maar te beantwoorden door de schuld wederom alleen neer te leggen bij de ongevaccineerden. Alsof die andere mogelijke oorzaken geen invloed gehad zouden kunen hebben.

Erg kortzichtig van je.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_202459826
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 19:43 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Noem er eens een paar? Ik zal je alvast een tip geven, kom niet met filovirussen aan, want die zijn lang niet zo besmettelijk en dus geen pandemiemateriaal.
Pest, pokken.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_202460334
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 02:23 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Pest, pokken.
De pest werd veroorzaakt door een bacterie.

Pokken was inderdaad een stuk dodelijker. Nou, ik hoor er graag nog een paar.
  zaterdag 4 december 2021 @ 07:24:08 #72
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202460368
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 23:50 schreef devlinmr het volgende:
Kan iemand hier die van mening is dat IC opschalen een oplossing is mij vertellen met hoeveel bedden we het wel zouden redden zonder verdere maatregelen?

Kpmg is van mening dat opschalen zelfs voor meer schade zou hebben gezorgd

https://www.skipr.nl/nieu(...)rechts-bij-pandemie/
Bij een hogere vaccinatiegraad hebben we minder IC capaciteit nodig.

De vraag die centraal staat is: welke IC capaciteit voldoet als, bijv na invoering van een vaccinatieplicht, een vaccinatiegraad van ~98% bereikt wordt.

Als dat meer is dan we nu hebben, meen ik dat we de zorg structureel moeten uitbreiden om met de resterende zorgvraag om te kunnen gaan, anders zit je alsnog voor jaren in het golf patroon en bijbehorend ingrijpen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  zaterdag 4 december 2021 @ 09:13:22 #73
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202460825
Het probleem zijn dan ook de ongevaccineerden die tienduizenden zorgbedden eisen omdat ze een paar prikken om bullshitredenen niet willen.
  zaterdag 4 december 2021 @ 09:27:46 #74
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_202460900
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 07:03 schreef NightDancert het volgende:

[..]
De pest werd veroorzaakt door een bacterie.

Pokken was inderdaad een stuk dodelijker. Nou, ik hoor er graag nog een paar.
De Spaanse Griep.
pi_202460947
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 09:27 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De Spaanse Griep.
38000 doden in Nederland vs 19000 COVID-19 doden and counting.

Gegeven de vrij bedenkelijke gezondheidszorg destijds valt het het aantal sterfgevallen aan de Spaanse Griep in Nederland wel mee.
  zaterdag 4 december 2021 @ 09:36:06 #76
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_202460958
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 09:34 schreef NightDancert het volgende:

[..]
38000 doden in Nederland vs 19000 COVID-19 doden and counting.

Gegeven de vrij bedenkelijke gezondheidszorg destijds valt het het aantal sterfgevallen aan de Spaanse Griep in Nederland wel mee.
Nogal flauw om alleen Nederland mee te tellen.

Aan de Spaanse griep stierven naar schatting 50 miljoen mensen op een bevolking van 2 miljard, oftewel 2,5 procent van de wereldbevolking.

Aan COVID-19 zijn volgens de officile cijfers 5,5 miljoen mensen overleden op een bevolking van bijna 8 miljard, oftewel < 0,1 procent.

In beide gevallen kan je aannemen dat in arme landen de cijfers zijn onderschat.

Ik weet niet op wat voor cijfers je uitkomt als je corrigeert voor maatregelen en betere gezondheidszorg. Hoeveel doden COVID zou hebben opgeleverd zonder maatregelen. Maar de Spaanse Griep was behoorlijk nasty. Minimaal erger dan COVID en waarschijnlijk veel erger. Men reisde veel minder zoals hieronder gesteld, de wereld was veel dunbevolkter en dus minder massale uitbraakmogelijkheden en er waren ook maatregelen.

[ Bericht 20% gewijzigd door Richestorags op 04-12-2021 09:44:19 ]
pi_202460979
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 09:34 schreef NightDancert het volgende:

[..]
38000 doden in Nederland vs 19000 COVID-19 doden and counting.

Gegeven de vrij bedenkelijke gezondheidszorg destijds valt het het aantal sterfgevallen aan de Spaanse Griep in Nederland wel mee.
En een flink aantal minder inwoners, veel minder reizen waardoor infecties minder snel verspreiden
pi_202460981
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 09:36 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nogal flauw om alleen Nederland mee te tellen.
De discussie gaat over Nederland, dus dan lijkt het me vrij logisch om Nederland mee te tellen.
pi_202460984
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 09:34 schreef NightDancert het volgende:

[..]
38000 doden in Nederland vs 19000 COVID-19 doden and counting.

Gegeven de vrij bedenkelijke gezondheidszorg destijds valt het het aantal sterfgevallen aan de Spaanse Griep in Nederland wel mee.
Op een bevolking van 6 miljoen, h.
Definitely not CIA
pi_202461016
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 00:40 schreef Montagui het volgende:


De druk op IC cacapiteit blijft aanhouden, en blijkt dus niet alleen de schuld van de ongevaccineerden.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)et-corona-ziekenhuis

Niet alleen de schuld wel grotendeels de schuld van de recalcitrante ongevaccineerden. ^O^

Nog steeds 68% van de ic capaciteit die door de kleine groep ongevaccineerden in beslag wordt genomen.
pi_202461314
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 00:52 schreef Montagui het volgende:

[..]
Ofwel, je weet net zo min als ik.
hmm jawel..maar jij beweert dat de zorg is afgebroken dus laat maar zien middels cijfers
quote:
Ook jij probeert weer cijfertjes te manipuleren. In Duitsland is het anders dan in NL, ja duh, maar dat neemt nog steeds niet weg dat het een feit is dat we in NL met betrekking tot de IC capaciteit VER onder het Europees gemiddelde zitten. FEIT, valt echt niets over te discussieren hoor.
daar valt heel veel over te discussiren. Alleen al het beleid dat men in Nederland zo kort mogelijk in een ziekenhuis ligt is daar onderdeel van. Net als een aantal andere grote verschillen
quote:
Verder ging je reactie alleen maar over IC capaciteit.
?
quote:
Het 2e feit, de schuldvraag over de huidige schuldsituatie durf je alleen maar te beantwoorden door de schuld wederom alleen neer te leggen bij de ongevaccineerden. Alsof die andere mogelijke oorzaken geen invloed gehad zouden kunen hebben.
Oh zeker... Niet aan maatregelen houden bijvoorbeeld.
Echter het bewijs is er dat vaccinatie gigantisch goed werken tegen ziekenhuis opname en dat zie je dan ook terug in de verhoudingen in de ziekenhuizen.
En nogmaals ik ben niet degene die het over "schuld" heeft. Dat ben jij. Ik constateer alleen maar een echt feit
quote:
Erg kortzichtig van je.
Jammer zo' n persoonlijke aanval.

Ik zie de cijfers van de afgebroken gezondheidszorg graag tegemoet
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202461319
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 09:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Op een bevolking van 6 miljoen, h.
Verhoudingen... Het blijft moeilijk.

#WeesgeenThierry
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202461341
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 07:24 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Bij een hogere vaccinatiegraad hebben we minder IC capaciteit nodig.

De vraag die centraal staat is: welke IC capaciteit voldoet als, bijv na invoering van een vaccinatieplicht, een vaccinatiegraad van ~98% bereikt wordt.

Als dat meer is dan we nu hebben, meen ik dat we de zorg structureel moeten uitbreiden om met de resterende zorgvraag om te kunnen gaan, anders zit je alsnog voor jaren in het golf patroon en bijbehorend ingrijpen.
Met als voorwaarde dat je die extra capaciteit niet voor andere doeleinden mag gebruiken. Anders win je volgende keer wellicht een week voordat je alsnog volloopt

[ Bericht 0% gewijzigd door devlinmr op 04-12-2021 10:30:59 ]
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202461430
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 09:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Op een bevolking van 6 miljoen, h.
Influenza, pokken, mazelen (naar alle waarschijnlijkheid zeer belangrijk geweest voor de val van Rome), wat te denken van de slachting die HIV heeft veroorzaakt en op een iets ander moment in de geschiedenis heel wat meer desastreus zou hebben uitgepakt.

Maar goed, nu telt blijkbaar alleen Nederland ( :? ) En mag je geen virussen noemen die de potentie hebben om veel slechter uit te pakken ( :? )

Maar goed, het framen is ook wel sterk natuurlijk. Aangeven dat het veel slechter kan uitpakken dan een relatief onschuldig virus (feit!) en je het de hele meute weer op je nek.
pi_202461505
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 10:32 schreef dycto het volgende:

[..]
Influenza, pokken, mazelen (naar alle waarschijnlijkheid zeer belangrijk geweest voor de val van Rome), wat te denken van de slachting die HIV heeft veroorzaakt en op een iets ander moment in de geschiedenis heel wat meer desastreus zou hebben uitgepakt.

Maar goed, nu telt blijkbaar alleen Nederland ( :? ) En mag je geen virussen noemen die de potentie hebben om veel slechter uit te pakken ( :? )

Maar goed, het framen is ook wel sterk natuurlijk. Aangeven dat het veel slechter kan uitpakken dan een relatief onschuldig virus (feit!) en je het de hele meute weer op je nek.
Relatief onschuldig? Vertel hoeveel doden zouden we nu hebben gehad zonder vaccinatie?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202461538
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 09:36 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nogal flauw om alleen Nederland mee te tellen.

Aan de Spaanse griep stierven naar schatting 50 miljoen mensen op een bevolking van 2 miljard, oftewel 2,5 procent van de wereldbevolking.

Aan COVID-19 zijn volgens de officile cijfers 5,5 miljoen mensen overleden op een bevolking van bijna 8 miljard, oftewel < 0,1 procent.

In beide gevallen kan je aannemen dat in arme landen de cijfers zijn onderschat.

Ik weet niet op wat voor cijfers je uitkomt als je corrigeert voor maatregelen en betere gezondheidszorg. Hoeveel doden COVID zou hebben opgeleverd zonder maatregelen. Maar de Spaanse Griep was behoorlijk nasty. Minimaal erger dan COVID en waarschijnlijk veel erger. Men reisde veel minder zoals hieronder gesteld, de wereld was veel dunbevolkter en dus minder massale uitbraakmogelijkheden en er waren ook maatregelen.
Ik snap de redenatie " ja maar xxx was veel erger dan yyyy dus je moet je niet aanstellen" nooit zo erg
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202461561
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 07:24 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Bij een hogere vaccinatiegraad hebben we minder IC capaciteit nodig.

De vraag die centraal staat is: welke IC capaciteit voldoet als, bijv na invoering van een vaccinatieplicht, een vaccinatiegraad van ~98% bereikt wordt.

Als dat meer is dan we nu hebben, meen ik dat we de zorg structureel moeten uitbreiden om met de resterende zorgvraag om te kunnen gaan, anders zit je alsnog voor jaren in het golf patroon en bijbehorend ingrijpen.
Kun je volgens mij uitrekenen.
95% van die 70% die nu ongevaccineerd op de IC ligt was er dan niet geweest. Dat hadden we makkelijk aangekund
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202461745
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 10:44 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Relatief onschuldig? Vertel hoeveel doden zouden we nu hebben gehad zonder vaccinatie?
En hoeveel mensen zijn er besmet geweest? Ik kan echt he-le-maal niets met jouw scorebordjournalistiek.

Weet je hoeveel van de besmette mensen niet of amper symptomen hebben? Hoeveel mensen gewoon thuis uit kunnen zieken?

Weet je hoe klein het percentage is dat in het ziekenhuis belandt?

Dat dit omdat het een virus is waar tot twee jaar geleden niemand mee in aanraking gekomen is, cummulatief tot grote cijfers leidt doet daar niets aan af.
pi_202461765
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 10:18 schreef devlinmr het volgende:

daar valt heel veel over te discussiren. Alleen al het beleid dat men in Nederland zo kort mogelijk in een ziekenhuis ligt is daar onderdeel van. Net als een aantal andere grote verschillen

En daarom zitten we nu in NL met een IC capaciteit dat ver onder het Europees gemiddeld zit.

En dus zitten we in NL sneller op code zwart.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_202461772
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 10:48 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Ik snap de redenatie " ja maar xxx was veel erger dan yyyy dus je moet je niet aanstellen" nooit zo erg
Je trekt dan ook een verkeerde conclusie oo basis van zijn post. Dat moet je niet doen.
pi_202461800
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:11 schreef dycto het volgende:

[..]
En hoeveel mensen zijn er besmet geweest? Ik kan echt he-le-maal niets met jouw scorebordjournalistiek.
Wacht even..jij begint met een opsomming van ziektes... En dan beschuldig je mij van scorebord journalistiek?

Heel apart
quote:
Weet je hoeveel van de besmette mensen niet of amper symptomen hebben? Hoeveel mensen gewoon thuis uit kunnen zieken?

Weet je hoe klein het percentage is dat in het ziekenhuis belandt?

Dat dit omdat het een virus is waar tot twee jaar geleden niemand mee in aanraking gekomen is, cummulatief tot grote cijfers leidt doet daar niets aan af.
Scorebord journalistiek :{w
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202461852
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:12 schreef Montagui het volgende:

[..]
En daarom zitten we nu in NL met een IC capaciteit dat ver onder het Europees gemiddeld zit.

En dus zitten we in NL sneller op code zwart.
Pauperlanden zoals Bulgarije waar geen hond gevaccineerd is kan operaties gewoon door laten gaan en het land openhouden omdat er ruimte genoeg is in de ziekenhuizen.

In Nederland moet je op sterven na dood zijn voor je in het ziekenhuis komt. Daar wordt iedereen die een week met covid rondloopt uitgenodigd om een dag voor onderzoek naar het ziekenhuis te komen.

Ja, het sterftecijfer is daar hoog, omdat veel mensen nu eenmaal niet gevaccineerd willen worden. Maar dat is een keuze en een duidelijk bewijs dat het een zorgprobleem en zeker geen ongevaccineerdenprobleem is.

In Nederland heeft de overheid echter op slinkse wijze de schuld aan ongevaccineerden gegeven.

NL 85% gevaccineerd > zorginfarct > land op slot

BG 75% ongevaccineerd > zorg lopende > land grotendeels geopend mits gevaccineerd, hersteld of getest.

Waar gaat het mis zou je zeggen?
pi_202461871
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:15 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Wacht even..jij begint met een opsomming van ziektes... En dan beschuldig je mij van scorebord journalistiek?

Heel apart
[..]
Scorebord journalistiek :{w
Ja lullo, dat is toch op aanvraag van een andere user 8)7 Je maakt het wel heel erg bont nu.
pi_202461902
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:12 schreef Montagui het volgende:

[..]
En daarom zitten we nu in NL met een IC capaciteit dat ver onder het Europees gemiddeld zit.
te simpel daar je die vergelijkingen niet kan maken
quote:
En dus zitten we in NL sneller op code zwart.
ja een week of zo met een exponentile stijging van patinten
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202461973
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:19 schreef dycto het volgende:

[..]
Pauperlanden zoals Bulgarije waar geen hond gevaccineerd is kan operaties gewoon door laten gaan en het land openhouden omdat er ruimte genoeg is in de ziekenhuizen.

In Nederland moet je op sterven na dood zijn voor je in het ziekenhuis komt. Daar wordt iedereen die een week met covid rondloopt uitgenodigd om een dag voor onderzoek naar het ziekenhuis te komen.

Ja, het sterftecijfer is daar hoog, omdat veel mensen nu eenmaal niet gevaccineerd willen worden. Maar dat is een keuze en een duidelijk bewijs dat het een zorgprobleem en zeker geen ongevaccineerdenprobleem is.

In Nederland heeft de overheid echter op slinkse wijze de schuld aan ongevaccineerden gegeven.

NL 85% gevaccineerd > zorginfarct > land op slot

BG 75% ongevaccineerd > zorg lopende > land grotendeels geopend mits gevaccineerd, hersteld of getest.

Waar gaat het mis zou je zeggen?
https://www.ad.nl/buitenl(...)t-niet-aan~a5ddf465/

Je liegt
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202461983
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:24 schreef devlinmr het volgende:

[..]
te simpel daar je die vergelijkingen niet kan maken
[..]
ja een week of zo met een exponentile stijging van patinten
Gewoon feiten negeren, ja dan valt er verder niet te discussieren.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_202462012
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:31 schreef Montagui het volgende:

[..]
Gewoon feiten negeren, ja dan valt er verder niet te discussieren.
Kom je nog met je feitelijke cijfers over hoe onze gezondheidszorg is uitgehold?

Hier een voorzetje

https://www.zorgvisie.nl/bezuinigen-op-de-zorg/
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202462054
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:19 schreef dycto het volgende:

[..]
Pauperlanden zoals Bulgarije waar geen hond gevaccineerd is kan operaties gewoon door laten gaan en het land openhouden omdat er ruimte genoeg is in de ziekenhuizen.

29 oktober, een week geleden niet, dus zijn er nieuwe ontwikkelingen?

In response to the worsening situation, Bulgarian hospitals are suspending planned admissions and operations and switching units over to handle the rising numbers of COVID-19 patients.

quote:
Waar gaat het mis zou je zeggen?
In het snel zonder feiten schreeuwen van recalcitranten die dus zoals we uit bovenstaand bericht kunnen opmaken maar wat zeggen en dadelijk weer met een lul smoes komen waarom dit bovenstaande bericht niet zou kloppen. :W
pi_202462212
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:33 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Kom je nog met je feitelijke cijfers over hoe onze gezondheidszorg is uitgehold?

Hier een voorzetje

https://www.zorgvisie.nl/bezuinigen-op-de-zorg/
Ik heb het over de IC capaciteit, niet over het uithollen van de gezondheidszorg. Je verzet de doelpalen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_202462264
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:49 schreef Montagui het volgende:

[..]
Ik heb het over de IC capaciteit, niet over het uithollen van de gezondheidszorg. Je verzet de doelpalen.
IC maakt onderdeel uit van de gezondheidszorg. Kom maar op met je cijfers. Graag met capaciteit, ligduur en frequentie doorverwijzen naar ic.

Anders moet ik helaas concluderen dat je slachtoffer bent geworden van de FvD PVV propaganda
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202462314
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 00:25 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Waarom is dit dan drie weken geleden zo in het nieuws gekomen toen het zo goed ging met Portugal ? Toch wat minder mensen gevaccineerd en gewoon een seizoenseffect?
In Portugal is meer gevaccineerd, en is de situatie beter dan in Nederland. En dat lijkt me gewoon een feit.
pi_202462403
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:53 schreef devlinmr het volgende:

[..]
IC maakt onderdeel uit van de gezondheidszorg. Kom maar op met je cijfers. Graag met capaciteit, ligduur en frequentie doorverwijzen naar ic.

Anders moet ik helaas concluderen dat je slachtoffer bent geworden van de FvD PVV propaganda
In 2017 1628 IC bedden

https://www.volksgezondhe(...)sbedden-en-ic-bedden

Op 24-10-2021 942 bedden

https://lcps.nu/wp-content/uploads/211024_ZHC.pdf

En verder zoek je het maar uit met je doelpalen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_202462541
er zijn bedden ZAT , hele ziekenhuizen INCLUSIEF bedden en apparatuur staan leeg!
Er is alleen geen personeel meer , omdat ze die wegbezuinigd hebben toen.
Nu willen ze dat ze TIJDELIJK terugkomen , voor de helft salaris wat ze toen hadden.
Het liefst nog als vrijwilliger.
Ik zou ook passen,

Dan is het idd t makkelijk om maar anderen (bv de ongevaccineerden) de schuld te geven

toegeven dat je zelf dom bezig bent staat zo raar
pi_202462642
quote:
Wijs eens aan dan :? Je moet het gore lef maar hebben om iemand onterecht voor leugenaar uit te maken _O- Dan spoor je cht niet. Wat doe je trouwens met een artikel van bijna twee maanden oud :D
pi_202462669
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:14 schreef Skylertje het volgende:
er zijn bedden ZAT , hele ziekenhuizen INCLUSIEF bedden en apparatuur staan leeg!
Er is alleen geen personeel meer , omdat ze die wegbezuinigd hebben toen.

Genoeg vacatures anders, al jaren.
pi_202462683
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:03 schreef Montagui het volgende:

[..]
In 2017 1628 IC bedden

https://www.volksgezondhe(...)sbedden-en-ic-bedden

Op 24-10-2021 942 bedden

https://lcps.nu/wp-content/uploads/211024_ZHC.pdf

En verder zoek je het maar uit met je doelpalen.
Dat zegt dus geen drol. Wat is de bezettingsgraad, ligduur etc etc

Bovendien zeg je dat ze wegbezuinigd zijn.. welke bezuinigingen heb je het dan over?

Die bezuinigingen waarbij we elk jaar een hoger percentage van bbp besteden aan gezondheidszorg?
Of die waarbij we weer miljarden structurele verhoging naar de ouderenzorg.
Wellicht denk je aan de >dan 7% loonsverhoging in de zorg per 2017 (uit mijn hoofd.. kan ook later geweest zijn)
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202462705
Groot tekort aan mensen in de zorg
In de zorgsector is er een tekort aan personeel. Volgens het UWV hebben veel zorginstellingen moeilijk vervulbare vacatures. Ziekenhuizen en instellingen voor de geestelijke gezondheidszorg hebben moeite om hun vacatures in te vullen. Vooral verpleegkundigen op mbo- en hbo-niveau zijn erg lastig te vinden. Maar er is ook een grote vraag naar verzorgenden IG. Eveneens is er veel vraag naar mensen in de zogenaamde medisch-technische beroepen. Zoals een audicien, opticien, optometrist en mondhyginist. Tot slot is er ook een tekort ontstaan naar medewerkers in de kinderopvang. Wel worden er in vergelijking met vroeger hogere eisen gesteld aan pedagogische medewerkers die in de kinderopvang willen gaan werken. De zorgsector heeft eveneens te lijden onder de vergrijzing. Als je kiest voor een beroep in de zorg, kies je dus voor een kansrijk en toekomstbestendig beroep.
https://www.jobpersonality.com/werken-in-de-zorg
pi_202462706
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:21 schreef dycto het volgende:

[..]
Wijs eens aan dan :? Je moet het gore lef maar hebben om iemand onterecht voor leugenaar uit te maken _O- Dan spoor je cht niet. Wat doe je trouwens met een artikel van bijna twee maanden oud :D
In Bulgarije alles oke zeg je toch?

https://www.flandersinves(...)e-toestand-bulgarije

Tja je spreekt niet de waarheid, in mijn ogen is dat liegen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202462749
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:23 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Genoeg vacatures anders, al jaren.
ja lezen! voor de helft van wat ze verdienden toen ze eruit geknikkerd werden
bij ons precies hetzelfde in de ouderenzorg
ze hebben je het liefste terug als vrijwilliger
doeiiiiiiiiiiiiii
  zaterdag 4 december 2021 @ 12:29:21 #110
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202462769
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 10:21 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Met als voorwaarde dat je die extra capaciteit niet voor andere doeleinden mag gebruiken. Anders win je volgende keer wellicht een week voordat je alsnog volloopt
Oke, is is natuurlijk een caveat, als blijkt dat de groep op de IC komt bij besmetting, bij een maximale vaccinatiegraad en ondanks voortdurend vaccineren te groot is, valt er niet tegen op te schalen. Het heeft weinig zin om een slechts 'n weekje uitstel van executie te winnen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202462780
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:28 schreef Skylertje het volgende:

[..]
ja lezen! voor de helft van wat ze verdienden toen ze eruit geknikkerd werden
bij ons precies hetzelfde in de ouderenzorg
ze hebben je het liefste terug als vrijwilliger
doeiiiiiiiiiiiiii
Hoe kom je erbij? Lonen zijn alleen maar gestegen laatste jaren. Omdat er zoveel mensen aan het bed nodig zijn, nu en in de toekomst, probeert men het efficienter te regelen door mensen langer thuis te laten wonen etc, maar dat betekent niet dat er nog steeds heel veel mensen nodig zijn in de zorg. In de toekomst moet 1 op de 5 mensen die werken, werkzaam zijn in de zorg. Het is logisch dat men het niet de spuigaten uit wil laten lopen en probeert de zorg efficienter in te richten.
pi_202462785
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]
29 oktober, een week geleden niet, dus zijn er nieuwe ontwikkelingen?

In response to the worsening situation, Bulgarian hospitals are suspending planned admissions and operations and switching units over to handle the rising numbers of COVID-19 patients.
[..]
In het snel zonder feiten schreeuwen van recalcitranten die dus zoals we uit bovenstaand bericht kunnen opmaken maar wat zeggen en dadelijk weer met een lul smoes komen waarom dit bovenstaande bericht niet zou kloppen. :W
Ik maak me echt niet zo dik over users die keihard hun best aan het doen zijn om ergens op het internet wat informatie bijeen te schrapen omdat een paar niet-dringende operaties in een gedeelte van de ziekenhuizen tijdelijk on hold zijn gezet en inmiddels gewoon weer volle gang plaatsvinden. Zelf toevallig twee weken terug nog een kleine operatie gehad in Sofia. Een vriend met een kleine klaplong lag onlangs nog een week in het ziekenhuis terwijl ze je in Nederland thuis laten. Standaard, laat staan in een pandemie :D En dat poogt hij te vergelijken met het in Nederland uitstellen van kankerbehandelingen en hartoperaties _O- Totale mafklapper.
pi_202462803
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:24 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Dat zegt dus geen drol. Wat is de bezettingsgraad, ligduur etc etc

Bovendien zeg je dat ze wegbezuinigd zijn.. welke bezuinigingen heb je het dan over?

Die bezuinigingen waarbij we elk jaar een hoger percentage van bbp besteden aan gezondheidszorg?
Of die waarbij we weer miljarden structurele verhoging naar de ouderenzorg.
Wellicht denk je aan de >dan 7% loonsverhoging in de zorg per 2017 (uit mijn hoofd.. kan ook later geweest zijn)
Uiteraard zegt het jou geen drol.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_202462815
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:30 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij? Lonen zijn alleen maar gestegen laatste jaren. Omdat er zoveel mensen aan het bed nodig zijn, nu en in de toekomst, probeert men het efficienter te regelen door mensen langer thuis te laten wonen etc, maar dat betekent niet dat er nog steeds heel veel mensen nodig zijn in de zorg. In de toekomst moet 1 op de 5 mensen die werken, werkzaam zijn in de zorg.
de IC baas had t zelf gezegd , we gaan niet opschalen want dan zitten we ons straks te vervelen
ik werk zelf in de zorg dus ik weet heel goed hoe dat eraan toe gaat
een paar jaar geleden had je veel meer salaris na zoveel dienstjaren , dan dat je nu krijgt als je opnieuw instroomt.
Plus krijg je nooit een vast contract , want na de Corona crisis mag je weer optiefen.
pi_202462820
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:23 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Genoeg vacatures anders, al jaren.
Klopt ja; In heel veel Europese landen. Daarom halen veel landen (Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk) bergen aan verpleegkundigen en dokters uit Oost-Europa. Waarom? Lekker goedkoop, in plaats van zorgen dat er in eigen land meer opgeleid wordt door de opleidingen intrinsiek en financieel interessanter te maken. En alsnog krijgen ze de boel niet rond. Nederland? Doet gewoon geen van beide. Op goed geluk! _O_
pi_202462833
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:24 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Dat zegt dus geen drol. Wat is de bezettingsgraad, ligduur etc etc

Bovendien zeg je dat ze wegbezuinigd zijn.. welke bezuinigingen heb je het dan over?

Die bezuinigingen waarbij we elk jaar een hoger percentage van bbp besteden aan gezondheidszorg?
Of die waarbij we weer miljarden structurele verhoging naar de ouderenzorg.
Wellicht denk je aan de >dan 7% loonsverhoging in de zorg per 2017 (uit mijn hoofd.. kan ook later geweest zijn)
Dat je bezuinigt wil niet zeggen dat het totale kostenplaatje per definitie lager wordt he |:(
pi_202462837
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:30 schreef dycto het volgende:

[..]
Ik maak me echt niet zo dik over users die keihard hun best aan het doen zijn om ergens op het internet wat informatie bijeen te schrapen omdat een paar niet-dringende operaties in een gedeelte van de ziekenhuizen tijdelijk on hold zijn gezet en inmiddels gewoon weer volle gang plaatsvinden. Zelf toevallig twee weken terug nog een kleine operatie gehad in Sofia. Een vriend met een kleine klaplong lag onlangs nog een week in het ziekenhuis terwijl ze je in Nederland thuis laten. Standaard, laat staan in een pandemie :D En dat poogt hij te vergelijken met het in Nederland uitstellen van kankerbehandelingen en hartoperaties _O- Totale mafklapper.
Klaplong wordt ook in Nederland gewoon geopereerd hoor.

Verder leuke anekdote :W
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202462847
Mensen die willen blijven vasthouden aan hun domme verstand krijg je toch niet op andere gedachten.
pi_202462861
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:35 schreef dycto het volgende:

[..]
Dat je bezuinigt wil niet zeggen dat het totale kostenplaatje per definitie lager wordt he |:(
Tot op heden heb je iig niet aangetoond dat er IC capaciteit is wegbezuinigd
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202462881
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:42 schreef Mondkapje het volgende:
Het is geen relatief onschuldig virus, het is een potentieel dodelijk virus dat je longen aantast waardoor je op een gegeven moment aan de beademing moet en dan nog overleef je het niet altijd.

Je verwacht dat een volk zijn verstand gebruikt en zich tegen zo'n dodelijk virus laat vaccineren.
Hoeveel % van de mensen komt op de IC dan? Die het hebben gehad? Met je het is geen relatief onschuldig virus :')


Wellicht moet je even google wat relatief betekent
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_202462894
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:25 schreef devlinmr het volgende:

[..]
In Bulgarije alles oke zeg je toch?

https://www.flandersinves(...)e-toestand-bulgarije

Tja je spreekt niet de waarheid, in mijn ogen is dat liegen
Heb jij toevallig poep in je ogen?

quote:
Het beschikken over een groen certificaat zorgt voor een grotere vrijheid want mits aan een aantal voorwaarden voldaan is (bv het personeel op locatie heeft ook een certificaat, het management of de organisator hebben voor protocollen gezorgd), zijn er wel degelijk zaken mogelijk. Het land gaat met andere woorden zeker niet op slot.
Nachtclubs, bioscopen, theaters, cafs, restaurants, sportscholen, je kan er allemaal naar toe hoor.
pi_202462899
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:34 schreef dycto het volgende:

[..]
Hoeveelheid bedden zegt natuurlijk niet zoveel wanneer je het personeel niet hebt.
Jij bent echt compleet achterlijk _O-
pi_202462938
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:43 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Er is niks relatief onschuldigs aan, aan Covid019. Dat jij dat zo kwalificeert zegt heel veel over je eigen onkunde om het te begrijpen.
En nogmaals, bij het zo te kwalificeren heb je jezelf compleet ongeloofwaardig gemaakt. :W
Praten over onkune maar zelf niet eens snappen wat relatief inhoudt. Mensen hier zijn echt te dom om te poepen.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_202462945
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:31 schreef Montagui het volgende:

[..]
Uiteraard zegt het jou geen drol.
Kom eens met cijfers en onderbouwing... Lukraak roepen dat de IC tekorten komen door bezuinigingen is makkelijk, maar onderbouw het eens
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202462946
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:35 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Klaplong wordt ook in Nederland gewoon geopereerd hoor.

Verder leuke anekdote :W
Pertinent niet waar. Er zijn verscheidene gradaties van een klaplong en absoluut niet allemaal worden in Nederland geopereerd of word je voor in het ziekenhuis opgenomen. Hoe kan iemand een ander voor leugenaar uitmaken terwijl hij zelf bewezen en continu aan het liegen is :D _O- Lees er anders bij het Longfonds meer over
pi_202462956
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:37 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Tot op heden heb je iig niet aangetoond dat er IC capaciteit is wegbezuinigd
Heb ik gesteld dat er IC-capaciteit wegbezuinigd is dan? :? Blijf nu eens bij de les man. Je bent continu leugens aan het verspreiden, zaken door elkaar aan het halen en valse aannames aan het doen. Dit gaat nergens meer over.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 4 december 2021 @ 12:47:46 #127
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202462986
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:44 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]
Praten over onkune maar zelf niet eens snappen wat relatief inhoudt. Mensen hier zijn echt te dom om te poepen.
Waarom reageer jij hier dan? :W
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_202462993
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:44 schreef dycto het volgende:

[..]
Pertinent niet waar. Er zijn verscheidene gradaties van een klaplong en absoluut niet allemaal worden in Nederland geopereerd of word je voor in het ziekenhuis opgenomen. Hoe kan iemand een ander voor leugenaar uitmaken terwijl hij zelf letterlijk bewezen continu aan het liegen is :D _O- [url=https://www.longfonds.nl/longziekten/klaplong/behandeling]Lees er anders bij het Longfonds meer overp/url]
:') waarom iemand in het ziekenhuis opnemen als je ook gewoon thuis kan genezen?

Ik ging er vanuit dat je denkbeeldige vriendje een operatie nodig had.

Maar je anekdote heeft dus niks met covid te maken blijkbaar daar dit soort lichte aandoeningen terecht sowieso al niet voor ziekenhuisopname zorgen in Nederland
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202463026
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:45 schreef dycto het volgende:

[..]
Heb ik gesteld dat er IC-capaciteit wegbezuinigd is dan? :? Blijf nu eens bij de les man. Je bent continu leugens aan het verspreiden, zaken door elkaar aan het halen en valse aannames aan het doen. Dit gaat nergens meer over.
Waar lieg ik?
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:39 schreef dycto het volgende:

[..]
Heb jij toevallig poep in je ogen?
[..]
Nachtclubs, bioscopen, theaters, cafs, restaurants, sportscholen, je kan er allemaal naar toe hoor.
Mits groene status en dat is met het lage aantal vaccinaties best lastig te verkrijgen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202463051
Men probeert de zorg efficinter in te richten, omdat de zorgvraag heel groot is en nog groter zal worden. Misschien begrijpen jullie het zo: men probeert ipv dat straks 1 op de 2 mensen in de zorg moet werken, 1 op de 5 mensen in de zorg te laten werken. Dat noemen jullie 'bezuinigen', het is eerder overleven.

In dit artikel spreekt men al van 1 op de 3 die in de zorg moeten gaan werken, over veertig jaar:

De groei van de zorg(vraag) is op termijn onhoudbaar. We gebruiken met zijn allen steeds meer en steeds duurdere zorg, waardoor de grenzen van de financile, personele en de maatschappelijke houdbaarheid in zicht komen. Nu zijn er al flinke personeelstekorten - zonder veranderingen zou over veertig jaar n op de drie mensen in de zorg moeten werken, vergeleken met n op de zeven nu. De afgelopen tientallen jaren is er daarom ingezet om de zorg efficinter te organiseren. Daar moet ook zeker mee door worden gegaan, maar het zal in de toekomst niet genoeg zijn.
https://www.wrr.nl/public(...)n-voor-houdbare-zorg
pi_202463260
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:47 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Waarom reageer jij hier dan? :W
Mensen reageren doorgaans op forums.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_202463453
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:50 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Waar lieg ik?
[..]
Mits groene status en dat is met het lage aantal vaccinaties best lastig te verkrijgen
:D :D :D

Je hebt echt geen enkel idee waar je het allemaal over hebt he :D Voor 5 euro laat je een test afnemen waarmee je 48 uur overal binnen kan. Mensen die hersteld zijn hoeven zich een half jaar geen zorgen te maken. Hoe noemen jullie dat in NL ook alweer? Ah ja, de 3G-maatregel. Met het verschil dat er sowieso niet echt op gecontroleerd wordt. En de cijfers in het niet gevaccineerde land flink teruglopen.

Maar wil je het dan hebben over zaken die wl ziekenhuisopname veroorzaken? Bijvoorbeeld het verwijderen van tumoren en dergelijke? Deze personen hadden in Nederland voorlopig nog niet aan de beurt geweest kan ik je zeggen. In de armste regio van de EU kan het blijkbaar wel.

quote:
The intervention lasted more than five hours. Experts say they have never seen such a large entity in their practice. They suggest that the tumor began to form at least 5 years ago and has been pressing on the abdominal organs all along.

After the difficult operation, the patient is recovering well, the clinic in Pleven assures.

This is the second such case in the region in 2021. In October, doctors at the Heart and Brain Hospital removed a 20-kilogram tumor from the abdomen of a 41-year-old woman from Dolna Oryahovitsa. Then the operation lasted 10 hours.
En inderdaad, ondertussen gaat het leven door. Ook de festiviteiten en kerstmarkten. Terwijl men in Nederland het toch wel dringende advies krijgt om sinterklaas via een videocall te doen. Nog eventjes en de houten ratels worden weer van stal gehaald. Wat een flopshow.





25% gevaccineerd. Gaan zorgramp. Geen extreme sociale belemmeringen. En wat doet Nederland? Alles op 15% mikken. Terwijl het al vl minder dan 15% is want een behoorlijk gedeelte van de 15% is op natuurlijke wijze gemmuniseerd.

Nee, je hebt je pijlen op het verkeerde doel gezet jongeman.
pi_202463670
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:26 schreef dycto het volgende:

[..]
:D :D :D

Je hebt echt geen enkel idee waar je het allemaal over hebt he :D Voor 5 euro laat je een test afnemen waarmee je 48 uur overal binnen kan. Mensen die hersteld zijn hoeven zich een half jaar geen zorgen te maken. Hoe noemen jullie dat in NL ook alweer? Ah ja, de 3G-maatregel. Met het verschil dat er sowieso niet echt op gecontroleerd wordt. En de cijfers in het niet gevaccineerde land flink teruglopen.

Maar wil je het dan hebben over zaken die wl ziekenhuisopname veroorzaken? Bijvoorbeeld het verwijderen van tumoren en dergelijke? Deze personen hadden in Nederland voorlopig nog niet aan de beurt geweest kan ik je zeggen. In de armste regio van de EU kan het blijkbaar wel.
[..]
En inderdaad, ondertussen gaat het leven door. Ook de festiviteiten en kerstmarkten. Terwijl men in Nederland het toch wel dringende advies krijgt om sinterklaas via een videocall te doen. Nog eventjes en de houten ratels worden weer van stal gehaald. Wat een flopshow.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

25% gevaccineerd. Gaan zorgramp. Geen extreme sociale belemmeringen. En wat doet Nederland? Alles op 15% mikken. Terwijl het al vl minder dan 15% is want een behoorlijk gedeelte van de 15% is op natuurlijke wijze gemmuniseerd.

Nee, je hebt je pijlen op het verkeerde doel gezet jongeman.
Vergelijk je wel even piek periode in besmettingen met piekperiodes en niet Cherry picken zoals je nu doet.

Oh en test is slechts 5 daar?
Toch maar 2 uur werken voor de gemiddelde Bulgaar
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202463861
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:15 schreef keuringmonat het volgende:
Jeroen Pauw in Op1: ‘Flauw dat politiek veel neerlegt bij de ongevaccineerden’
Jeroentjehhhhh.... _O_

Het zal wel wat genuanceerder liggen maar in de basis hebt hij gelijk toch? Niet dan?
pi_202463924
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Elke motie voor opschalen of uitbreiding is afgeschoten door Rutte en co.

“Ja maar opleiding kost tijd dit en dat”, het is toch crisistijd?
In een oorlogssituatie zeggen we ook niet, deze soldaat of verpleegkundige heeft te weinig opleiding en ervaring.

Idioterie.
Pak gewoon 1e jaars studenten en laat daar mensen met jarenlange ervaring toezicht houden...
IC werk is niet 100% rocket science... (Vaak is toezicht houden belangrijk... en bij complicaties laat je de ervaren mensen dat oplossen.)
Ben ik nou gek of dom? Zeg het maar hoor... Ik kan het hebben hoor! :')
pi_202463983
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:45 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Vergelijk je wel even piek periode in besmettingen met piekperiodes en niet Cherry picken zoals je nu doet.

Oh en test is slechts 5 daar?
Toch maar 2 uur werken voor de gemiddelde Bulgaar
Piekperiode is in dat land alweer een paar weken terug. Vr de piek werd al gezegd dat er geen aanvullende maatregelen genomen gingen worden. In die piek werden de belangrijke operaties gewoon nog uitgevoerd. Maar goed. Dat je met domme dinge aan komt zetten als "Toch maar twee uur werken voor de gemiddelde Bulgaar" geeft op zich prima weer dat je eigenlijk niet zo heel veel meer te zeggen hebt. Zwak. De feiten staan zoals ze staan. De armste lidstaat van Europa komt het allemaal relatief ongeschonden door. Dat moet. Dat mt in een zelfverklaarde heilstaat als Nederland dus (veel) beter kunnen en ook gaan.

[ Bericht 7% gewijzigd door dycto op 04-12-2021 14:17:04 ]
pi_202464311
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 14:07 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Pak gewoon 1e jaars studenten en laat daar mensen met jarenlange ervaring toezicht houden...
IC werk is niet 100% rocket science... (Vaak is toezicht houden belangrijk... en bij complicaties laat je de ervaren mensen dat oplossen.)
Ben ik nou gek of dom? Zeg het maar hoor... Ik kan het hebben hoor! :')
Kan mij ook heel goed voorstellen dat praktijk sneller werkt dan theorie.
Als zou het maar de helft aan taken schelen bij zo’n bed of wellicht iets er omheen wat veel tijd rooft, dat scheelt domweg werk.

Maar goed ik en anderen hebben zulke dingen ook wel vaker gezegd.
Hugo snuift liever nog een lijntje van zijn basisschool leraar diploma.
pi_202464314
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:44 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Kom eens met cijfers en onderbouwing... Lukraak roepen dat de IC tekorten komen door bezuinigingen is makkelijk, maar onderbouw het eens
Echt he. Hou nou toch eens op met de doelpalen te verschuiven. Ik heb het vanaf het begin over gehad dat de IC capaciteit is afgeschaald. Gewoon een feit, dat via de gepresenteerde cijfers daarmee voldoende onderbouwd is.

Nergens heb ik het gehad over bezuinigingen. Misschien verwar je me met een andere user?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_202464348
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:45 schreef dycto het volgende:

[..]
Heb ik gesteld dat er IC-capaciteit wegbezuinigd is dan? :? Blijf nu eens bij de les man. Je bent continu leugens aan het verspreiden, zaken door elkaar aan het halen en valse aannames aan het doen. Dit gaat nergens meer over.
Ik snap hem ook niet meer.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_202465854
Pauw kan binnenkort een nieuwe baan gaan zoeken
pi_202465878
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:19 schreef karr-1 het volgende:
Zullen we gewoon stoppen met nieuws maken rondom de "mening" van een willekeurig persoon op Twitter die van alles roept zonder enige kennis van zaken?
Ik mag aannemen dat een journalist wel enige onderzoek doet voordat hij zijn mening etaleert. Maar goed volgens die beredenering moeten we Mark Rutte ex HR manager en Hugo de Jonge ex leraar ook niet serieus nemen.
pi_202465894
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:12 schreef Duiveltja het volgende:
De wappies zijn een groep van 14% die zorgt voor 80% bezetting in de ziekenhuizen. Wat snapt Pauwappie daar niet aan?
80% bezetting in de ziekenhuizen?
pi_202466173
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 16:23 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Dat is omdat je een watje bent en bang bent voor wappie uitgemaakt te worden, Bespaar jezelf de ellende en neem gewoon volgend jaar twee keer de booster.
Dit draagt niet positief bij aan mijn eerdere bericht..
pi_202466196
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 16:48 schreef dycto het volgende:

[..]
Dit draagt niet positief bij aan mijn eerdere bericht..
Ik ben er ook niet om een veer in je reet te steken. Wat jij doet en hoe jij je mening uitdraagt moet je lekker zelf weten.
pi_202466898
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 23:50 schreef devlinmr het volgende:
Kan iemand hier die van mening is dat IC opschalen een oplossing is mij vertellen met hoeveel bedden we het wel zouden redden zonder verdere maatregelen?

Kpmg is van mening dat opschalen zelfs voor meer schade zou hebben gezorgd

https://www.skipr.nl/nieu(...)rechts-bij-pandemie/
Je weet dat KPMG financile adviseurs zijn? Zij zijn niet in staat om dit te onderzoeken.
pi_202468284
oepssssssssssss
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_202469050
Als je cijfers wil zien van ziekenhuizen bezettingen qua bedden, dus normale en IC bedden, gewoon de NICE cijfers opzoeken.

Ik vind het apart hoe in 2013 meer dan 83000 bedden zijn bezet, was dat in 2020 nog maar net 63000 en dit jaar min of meer hetzelfde.. en dan roepen ze opeens code zwart.

Dat er mensen bestaan die de aftakeling van de zorg nog ontkennen is beyond me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')