Jellybeanquote:Op donderdag 2 december 2021 09:06 schreef iggyinthehouse het volgende:
oh wow, onverwacht maar leuk
Wie?
[ afbeelding ]
quote:was in de jaren 80 de producer van een aantal zangers en bands namens Mankin Records, een label opgericht door Taxi Girl. Tussen 2000 en 2006 produceerde hij drie albums van Madonna, wat hem een grote mondiale bekendheid heeft opgeleverd in korte tijd. In een interview met Billboard op 5 augustus 2000 zei Madonna over
: "I truly believe that this man is a genius... I listen to his stuff and I think, this is the future of sound."
quote:#NAIVE SONG – 1ST ELECTRO TRACK WITH AUTOTUNE FX ON VOCALS.
#MUSIC – MADONNA – BOTH SINGLE AND ALBUM REACHED #1 SPOT IN MORE THAN 30 COUNTRIES.
#DON’T TELL ME – MADONNA – 1ST ELECTRO/FOLK TRACK
#NOBODY’S PERFECT – MADONNA – 1ST POP TRACK ENTIRELY PERFORMED WITH THE AUTOTUNE FX BY A MAINSTREAM STAR.
#DIE ANOTHER DAY – SECOND BEST SELLING JAMES BOND THEME EVER.
#AMERICAN LIFE – MADONNA #1 ALBUM ENTIRELY PRODUCED BY
#CONFESSION ON THE DANCEFLOOR – MADONNA – #1 ALBUM PARTLY PRODUCED BY
#GET IT RIGHT – Y.A.S. – 1ST ELECTRO/POP ALBUM ENTIRELY PERFORMED IN ARABIC LANGUAGE #2010.
#ADD/SUV – UFFIE FEAT. PHARELL WILLIAMS.
#CHERCHEZ LE GARÇON – TAXI-GIRL – CULT ROCK BAND. CLASSIC SYNTH-POP TRACK.
quote:Op zaterdag 4 december 2021 15:57 schreef Bargehassus het volgende:
Opgezocht. Nog nooit van gehoord...
Thanks for saving mequote:Op maandag 6 december 2021 13:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Mirwais..Naive Song was toch bestwel een hitje in dezelfde tijd als Music.
quote:, u know ur lovin ur truly,
From my head down to my gooly,
You turn me on wiv ya big babylons.
I need a cure for this thing im feelin,
needs some sexual healin,
I wanna reach and touch tha ceilin,
When im knobbin(aight).
Aightquote:
quote:is credited on the track 'Danger! High Voltage' under the name John S. O'Leary, the name he used when booking hotels. Electric Six claimed their guest singer only sounded like
, and was really an auto mechanic that won a competition to earn the spot.
Jazeker.quote:Op maandag 6 december 2021 19:21 schreef methodmich het volgende:
Was dat niet onze witte streepjesman Jack White?
Uitstekend!quote:
quote:But then it turned around
And he began to change
She didn't wonder then
She didn't think it strange
Standquote:
Dead Kennedysquote:Op dinsdag 7 december 2021 08:55 schreef cafca het volgende:
Handen aan de knoppen, even een sneller vervolgvraag:
Wie gingen er op vakantie in Cambodia?
Standquote:
quote:Summertime,
If I was getting paid
For getting drunk and getting laid.
I'd grab a phone
Just to cal you up and say
Quit your job
Cause I got it made.
Het is!quote:Op dinsdag 7 december 2021 15:54 schreef methodmich het volgende:
Everyday Should Be A Holiday van The Dandy Warhols!
Ome Jan...quote:Op dinsdag 7 december 2021 19:39 schreef methodmich het volgende:
Van wiens geld ging Willeke Alberti op vakantie, volgens een van haar hits?
Juist! En niemand leek te weten hoe hij aan die centen kwam!quote:
Meestal was de gezochte, vaak hoofddeksels dragende heer ook niet zo jolig.quote:Op donderdag 9 december 2021 18:58 schreef Bargehassus het volgende:
Mijn eerste reactie was Wim Lex in een jolige bui, maar die is het natuurlijk niet. Verder geen idee...
Long John Baldrik?quote:Op donderdag 9 december 2021 19:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Meestal was de gezochte, vaak hoofddeksels dragende heer ook niet zo jolig.
Althans, zo klonk hij niet…
Op latere leeftijd, links:
[ afbeelding ]
Standquote:
Polio…quote:Op donderdag 9 december 2021 20:16 schreef tong80 het volgende:
Welke ziekte trof Ian Dury in z'n jeugd?
En een lichte neusverkoudheid.quote:
Marco Bakkerquote:Op donderdag 9 december 2021 20:50 schreef MadMaster het volgende:
Met wie had Brigitte Kaandorp bij nader inzien haar duet willen zingen, in plaats van met Herman Finkers?
O ja, Marco Bakker werd genamedropped door Doe Maarquote:Op vrijdag 10 december 2021 08:41 schreef MadMaster het volgende:
Nope, ze noemt de persoon in de tekst van de song met Herman…
Standquote:
quote:AM, FM, all that jazz
We'd rather sing along with Yazz
What happened to the radio?
They never play the songs we know
Golden oldies, Rolling Stones
We don't want them back
quote:
quote:•van het album I Am The Man werd eind 2007 gebruikt in de Audi R8 slowest car we ever built reclamecampagne in Frankrijk, Italië, Nederland, Polen en Zweden.
• Tijdens haar eerste optreden in Nederland, op 30 maart 2008 in Paradiso, brachteen volledig Nederlandse versie van het nummer ten gehore, tot groot enthousiasme van het aanwezige publiek.
quote:
Goed genoeg voor mij.quote:
quote:In de muziek vanis interesse in wiskunde merkbaar. Zo kan men op verschillende plaatsen de Rij van Fibonacci terugvinden. Niet alleen in de tekst waarin het metrum volgens deze reeks verloopt, maar ook in de maatwisselingen. Zowordt eerst in 9/8 gespeeld, dan in 8/8 en ten slotte in 7/8. 987 is het zeventiende getal van de Fibonaccireeks
tuurlijkquote:
quote:vertelde dat het, net zoals veel van zijn andere nummers, ontstond in zijn slaap. Hij hoorde in zijn slaap vaak muziek waar een radio-dj over zei dat dit de nieuwe single van Elvis Presley was. Deze keer sliep hij nog niet helemaal en bedacht hij dat hij het af moest maken. De volgende ochtend schreef hij het hele nummer in twintig minuten. Gedurende het nummer heeft
een bereik van twee octaven, meer dan de gemiddelde rock-'n-rollzanger. Het nummer kent geen delen die herhaald worden.
Da's een zanger zonder bereik...quote:Op dinsdag 14 december 2021 16:42 schreef methodmich het volgende:
Je hoeft niet naar huis vannacht van Marco Borsato?
En zijn dromen, die wil je waarschijnlijk niet zien inderdaad...quote:
Staat mij bij dat ik dit verhaal wel eens gehoord heb met betrekking tot Roy Orbison. Maar het nummer... Geen idee..quote:
Zeker geen fan van deze man, maar voordat er bewijzen of veroordelingen zijn geweest zou ik toch graag dit soort bewoordingen achterwege zien.quote:Op dinsdag 14 december 2021 22:52 schreef methodmich het volgende:
Dan is het bruggetje naar Dromen Zijn Bedrog van die smeerpijp Marco Borsato snel gemaakt. Hoeveel weken stond de gladde viezerik op 1 in de Nederlandse Top 40 met dit nummer?
Helemaal goed. Ik hoop dat het lager was, @Ulx . Anders is het nog erger. Wat een vent hè? Bah!quote:Op dinsdag 14 december 2021 23:40 schreef Geluiden het volgende:
Hier ga ik dan maar tussen zitten, 12 weken?
Van wie waren deze singeltjes?quote:Papa don't preach 2002
Shut up 2003
quote:
quote:Op woensdag 15 december 2021 18:37 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik weet alleen Rob Thomas en Chris Cornell...
Met Chester erbij is dat 4 en 5quote:
Enige zangeres is India.Ariequote:En een zangeres, uit de lijn Macy Gray. Maar niet Macy zelf, meen ik.
Dit was eerder deze week de kop boven een artikel in de krant. Over wie gaat dit?quote:In ruil voor 3 Snickers werd deop de radio gedraaid (en nu staat ze in de Top 2000)
Meau Hewitt is goed inderdaad!quote:
(The) Moquote:Op donderdag 16 december 2021 11:36 schreef pipster het volgende:
Weet wel zeer vrij zeker dat het goed is.
Welke band had begin jaren 80 hitjes met Nancy en met Fred Astaire (just a summer love affair)?
Zekersquote:
Jools Holland, maar ken de clip niet.quote:Op donderdag 16 december 2021 13:58 schreef Berkery het volgende:
WIe is dit, en uit welke videoclip komt deze still?
[ afbeelding ]
Squeeze - Cool For Catsquote:Op donderdag 16 december 2021 13:58 schreef Berkery het volgende:
WIe is dit, en uit welke videoclip komt deze still?
[ afbeelding ]
quote:
quote:
Take it to the bridge, throw it overboard
See if it can swim, back up to the shore
No one's in the house, everyone is out
All the lights are on and the blinds are down
Jawel, het is niet zo'n bijzondere plaat, maar ik dacht dat de clip bekender zou zijn.quote:
Zekersquote:
quote:The guilty undertaker sighs
The lonesome organ grinder cries
Klopt!quote:
Ik had het tabblad nog open staan, en bij het herladen werd mijn post van gisteren opnieuw ingediend. Bijzonder.quote:Op zondag 19 december 2021 13:38 schreef methodmich het volgende:
Foutje van @:berkery trouwens, die vorige post???
Zeker. Ik dacht al even dat je dezelfde vraag nogmaals had gesteld of dat er misschien een fout was gemaakt bij de puntentelling. Maar goed, het is keurig hersteld, dus @cafca kan verder met nieuwe vragen!quote:Op zondag 19 december 2021 13:42 schreef Berkery het volgende:
[..]
Ik had het tabblad nog open staan, en bij het herladen werd mijn post van gisteren opnieuw ingediend. Bijzonder.
Ik twijfel tussen Bruce en Joe Strummer.quote:Op zondag 19 december 2021 16:46 schreef methodmich het volgende:
Volgens mij herken ik wel de vrouw, maar niet de man.
Wellicht Pete Seeger.quote:Op zondag 19 december 2021 16:46 schreef methodmich het volgende:
Volgens mij herken ik wel de vrouw, maar niet de man.
Karen Dalton is goed.quote:
quote:De loopbaan vanbegon in de New Yorkse wijk Greenwich Village, waar hij geregeld in onder meer Cafe Wha? optrad.[1] Hij zong en bespeelde een 12-snarige gitaar.[1] Naast de solo-optredens speelde hij in de vroege jaren zestig ook met anderen. Zo liet hij zich in 1961 een aantal keer begeleiden door Bob Dylan en Mark Spoelstra, kort nadat Dylan met zijn studie stopte en naar New York was verhuisd. Hij leerde tevens David Crosby kennen, die zich liet beïnvloeden door het gitaarspel van
. In 1969 nam Harry Nilsson het door
geschreven liedje "Everybody's Talkin'" op. Het werd gebruikt in de door John Schlesinger geregisseerde film Midnight Cowboy (1969) en Nilsson scoorde er een grote hit mee. In de vroege jaren zeventig nam
afscheid van de muziekindustrie en in de daaropvolgende dertig jaar hield hij zich bezig met de preservatie van dolfijnen.
Welk nummer van wie?quote:Mm, mm, mm, mm, mm
Ah
Ah
This is it
It's time for you to go to the wire
You will hit
'Cause you got the burnin' desire
It's your time (time)
You got the horn so why don't you blow it
You are fine (fine)
You're filthy cute and baby you know it
Het nummer heet Hmmmmmquote:
Dat lijkt mij nou ook.quote:
Opgezocht. Iemand die hem kent moet met deze hints wel behoorlijk uit de voeten kunnen.quote:Op woensdag 22 december 2021 17:06 schreef bartrid het volgende:
Nee, nog steeds VER weg van het goede antwoord vind IK.
Prince Far Iquote:Op woensdag 22 december 2021 14:48 schreef bartrid het volgende:
Onder welke naam is Michael James Williams beter bekend?
Tuurlijkquote:
Drie en een half uur niks en dan 2 antwoorden tegelijkquote:Op vrijdag 24 december 2021 16:41 schreef Geluiden het volgende:
Three Little Pigs van Green Jelly.
Zeker nostalgisch. Dat is het eerste 'harde' nummer dat mijn vader ooit aan mij liet horen. Ik gebruikte het daarna vaak als soundtrack als ik mijn Action Mans met elkaar liet vechten.
Daar had ik mijn M.A.S.K. poppetjes voorquote:Op vrijdag 24 december 2021 16:41 schreef Geluiden het volgende:
Zeker nostalgisch. Dat is het eerste 'harde' nummer dat mijn vader ooit aan mij liet horen. Ik gebruikte het daarna vaak als soundtrack als ik mijn Action Mans met elkaar liet vechten.
Dan roep ik alvast Mucky Pupquote:Op zaterdag 25 december 2021 15:13 schreef bartrid het volgende:
Ik hoop op de redelijk voor de hand liggende vervolgvraag
Iedereen goede kerstdagen toegewenst verder!quote:Step right up, march, push
Crawl right up on your knees
Please greed feed (no time to hesitate)
I want a little bit
I want a piece of it
I think he's losing it
I want to watch it come down
Oh dat is ook een goeie. Maynard en Danny van Tool zaten daarvoor in Green Jelly...quote:Op zaterdag 25 december 2021 21:01 schreef Geluiden het volgende:
Ik hoop dat ik hiermee aan bartrids verwachtingen voldoe. Wat is de artiest en het nummer?
[..]
Iedereen goede kerstdagen toegewenst verder!
Standquote:
Zekersquote:
quote:are an English, London-based post-punk band, incorporating elements of performance art and art rock. They signed to The Leaf Label in 2017 and have released four albums, two EPs and numerous singles to date. The band members' identities are unknown, due to the fact that the group performs in ghillie suits, but they claim to be "forest folk...descended from the trees"
dan zal het Snapped Ankles zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:06 schreef Ulx het volgende:
Ik kan een enkele hint geven, maar als jullie die snappen geef ik het antwoord gelijk weg.
quote:are a British indie band from the Isle of Wight, founded by Rhian Teasdale and Hester Chambers.
Good enough. Antoon & Sigourney Kquote:Op woensdag 29 december 2021 11:28 schreef Da_Sandman het volgende:
1) Ed Sheeran en Elton John - Merry Christmas
2) Meau - Dat Heb Jij Gedaan
3) Kriss Kross Amsterdam, ?, ? - Vluchtstrook
4) Adele - Easy on me.
5) Gayle - ABCDFU
Yesquote:
quote:Wake up every morning, yo, I must up seed
Nationwide darkhorse make the world stampede
Yo, really let me roll some weed
Mad charged nigga now I must proceed
helemaal wooha goed!quote:Op woensdag 29 december 2021 14:14 schreef methodmich het volgende:
Dat lijkt mij Woo Hah!! van Busta Rhymes.
En die zijn het wel!quote:
Mooie eindstand voor dit jaar, niets meer aan doen.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 14:03 schreef Beregd het volgende:
Correct
Ik vermoed dat de telling nu van 0 begint @:belsen ?
Stand 2022
Geluiden 1
quote:The European release includes a different version of the song "Bright Eyes", which was featured in the film version of the novel Watership Down, and reached the number-one spot in the United Kingdom, becoming the biggest-selling single of 1979 there.
Fate for Breakfast?quote:Op maandag 3 januari 2022 13:38 schreef Geluiden het volgende:
Ook niet, wiens 'lot' zou het zijn om het punt te winnen?
Zeker !quote:Op maandag 3 januari 2022 14:07 schreef Litpho het volgende:
Garfunkel and Oates, als ik me wel herinner Rikki Lindholm en Kate Micucci.
Soms letterlijk, soms figuurlijk:quote:Op maandag 3 januari 2022 14:13 schreef Litpho het volgende:
Geinspireerd door Steely Dan's Rikki Don't Lose That Number:
Noem 10 nummers waarvan de titel draait om verliezen - degene die met nr. 10 aankomt krijgt het punt.
Voor vanavond staat ie online.quote:Op vrijdag 31 december 2021 10:51 schreef methodmich het volgende:
Zou dit dan het laatste puntje van 2021 zijn geweest? Ongetwijfeld zit @:belsen al klaar met zijn telraam!
Het is een ABCD'tje én een P...quote:Op dinsdag 4 januari 2022 08:37 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Dan hebben we naturlich Anna, maar verder...
Herman Brood en de Breedbekkikkers?quote:Op woensdag 5 januari 2022 14:34 schreef pipster het volgende:
Welke band kan geen kikker van de kant afduwen?
Ik wilde aanvankelijk Stipkes zeggen, maar deze post kwam net binnen en dan lijkt het me het Lowland Trio...quote:Op woensdag 5 januari 2022 16:35 schreef pipster het volgende:
Nee geen Herman Brood, drietal uit Alkmaar met vaak teksten van Peter Koelewijn.
Dat is het juiste antwoord, ook van de "hits" Trouw niet voor je veertig bent, Potvolblommen en Mij naam is haas.quote:Op woensdag 5 januari 2022 16:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik wilde aanvankelijk Stipkes zeggen, maar deze post kwam net binnen en dan lijkt het me het Lowland Trio...
witte vlag voor jouquote:Op donderdag 6 januari 2022 13:39 schreef Bargehassus het volgende:
Oh, artiest Dido dan, album Life for rent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |