Goed genoeg voor mij.quote:
quote:In de muziek vanis interesse in wiskunde merkbaar. Zo kan men op verschillende plaatsen de Rij van Fibonacci terugvinden. Niet alleen in de tekst waarin het metrum volgens deze reeks verloopt, maar ook in de maatwisselingen. Zowordt eerst in 9/8 gespeeld, dan in 8/8 en ten slotte in 7/8. 987 is het zeventiende getal van de Fibonaccireeks
tuurlijkquote:
quote:vertelde dat het, net zoals veel van zijn andere nummers, ontstond in zijn slaap. Hij hoorde in zijn slaap vaak muziek waar een radio-dj over zei dat dit de nieuwe single van Elvis Presley was. Deze keer sliep hij nog niet helemaal en bedacht hij dat hij het af moest maken. De volgende ochtend schreef hij het hele nummer in twintig minuten. Gedurende het nummer heeft
een bereik van twee octaven, meer dan de gemiddelde rock-'n-rollzanger. Het nummer kent geen delen die herhaald worden.
Da's een zanger zonder bereik...quote:Op dinsdag 14 december 2021 16:42 schreef methodmich het volgende:
Je hoeft niet naar huis vannacht van Marco Borsato?
En zijn dromen, die wil je waarschijnlijk niet zien inderdaad...quote:
Staat mij bij dat ik dit verhaal wel eens gehoord heb met betrekking tot Roy Orbison. Maar het nummer... Geen idee..quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |