abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 11:35:15 #1
375570 crew  Cyan9
pi_202347647


Er is iets in Zweden wat elk jaar best wel leeft onder de bevolking. Maar niet alleen daar, nee nee, het leeft zelfs buiten het land. Je zou kunnen zeggen dat er fans zijn in heel Europa, of zelfs wereldwijd. En elk jaar opnieuw wordt er reikhalzend uitgekeken naar een lijst, een lijst met namen, een lijst waar de gelukkigen opstaan die dit jaar de kans krijgen om mee te doen aan een groot muzikaal evenement. Een evenement die elk jaar weer grootser is (of probeert te zijn) dan de vorige. Laten we er niet meer omheen draaien, het gaat natuurlijk over het Melodifestivalen. Iedereen wil hier aan meedoen, en de genen die zeggen niet te willen staat glashard te liegen. Hier winnen is het einddoel, dan weet je dat je het gemaakt hebt. Oh ja, en je mag dan meedoen aan het Eurovisie Songfestival, leuke bijkomstigheid. :+

Maar zonder gekheid, Melodifestivalen is een hele goede nationale voorronde, het is niet voor niks in eigen land enorm populair, en wordt dus ook massaal gevolgd door Eurovisie fans in het buitenland. Bij het Melodifestivalen denk je eigenlijk standaard meteen aan kwaliteit, en door de sterke opzet gebeurt het maar zelden dat er een nummer wint dat op het songfestival zelf geen enkele kans maakt. Of altijd het beste nummer wint is een tweede, maar dat geldt voor elk land en elke nationale voorronde.

Er is echter ook kritiek, en dat neemt de laatste jaren best wel toe. Het speelt al langer dat er altijd slechts maar enkele nummers lijken te zijn die meedoen voor de winst (de rest is "opvul materiaal"), maar vooral de opmerkingen over dat er wel heel veel plastic-fantastic over geproduceerde nummers meedoen nemen erg toe. De Eurovisie fans lijken een beetje klaar te zijn met telkens hetzelfde geluid en concept, en dat is ook terug te zien in de televotingresultaten op het songfestival zelf. Als laatste is er de hoeveelheid terugkerende namen, wat soms echt bizar hoog ligt. Het lijkt er een beetje op dat nieuwe namen weinig kans krijgen om hun geluid te laten horen, en dat is jammer. Zweden staat bekend om een levendige muziekindustrie, het zou fijn zijn om dat ook terug te zien in de nationale voorronde. Aan de andere kant geldt natuurlijk ook dat het een soort van traditie is geworden, het heeft ook zo z'n charme.

Het is inmiddels tijd voor de 62ste editie van het Melodifestivalen, natuurlijk weer georganiseerd door de Zweedse omroep SVT. Het wordt dit jaar gepresenteerd door Oscar Zia, die al vaker op het Melodifestivalen podium heeft gestaan, maar dan als deelnemer. Voor de vorige editie was er het een en ander aangepast vanwege corona, maar er zijn geruchten dat er deze keer weer terug wordt gegrepen naar voorrondes in verschillende steden. Er zijn zoals altijd weer zes shows, vier voorrondes, Andra Chansen (een herkansingsronde die dit jaar een vijfde voorronde wordt genoemd, maar wat ik weiger te accepteren), en de finale. Deze laatste is op 12 maart, in Stockholm. De voorrondes en Andra Chansen zijn gepland in (op volgorde) Malmö, Gothenburg, Linköping, Lidköping en het spannende Örnsköldsvik.

Voor wie het even vergeten is, Melodifestivalen is als volgt opgezet:

* Er zijn vier voorrondes waarin zeven deelnemers het tegen elkaar opnemen. De twee die het beste scoren plaatsen zich rechtstreeks voor de finale, de nummer drie en vier gaan naar de herkansingsronde.
* Na de vier voorrondes is het tijd voor de herkansingsronde, Andra Chansen. De acht acts die deze ronde hebben gehaald worden in twee groepen ingedeeld, en treden opnieuw op. De nummers 1 en 2 van deze groepen komen ook in de finale terecht.
* In de finale staan uiteindelijk 12 artiesten, die zingen om de winst en een plekje op het Eurovisie podium.

En wie doen er dan allemaal mee dit jaar? De SVT is as we speak (26 november voor de latere lezers) begonnen met het bekend maken van de artiesten en de songtitels. Er zijn 14 deelnemers bekend gemaakt, de rest volgt als het goed is op drie december. Hieronder volgt een mooi lijstje van de deelnemers van dit jaar:
(Dit lijstje wordt aangevuld.)

1. Anders Bagge – “Bigger Than The Universe”
2. Cazzi Opeia – “I Can’t Get Enough”
3. Omar Rudberg – “Moving Like That”
4. Klara Hammarström – “Run To The Hills”
5. Tribe Friday – “Shut Me Up”
6. John Lundvik – “Änglavakt”
7. Cornelia Jakobs – “Hold Me Closer”

8. Niello & Lisa Ajax – “Trot du att jag bryr mig”
9. Faith Kakembo – “Freedom”
10. LIAMOO – “Bluffin”
11. Linda Bengtzing – “Fyrfaldigt hurra!”
12. Samira Manners – “I Want To Be”
13. Danne Stråhed – “Hallabaloo”
14. THEOZ – “Som du vill”

15. Shirley Clamp - "Let There Be Angels"
16. Lillasyster - "Till Our Days Are Over"
17. Lisa Miskovsky - "Best To Come"
18. Angelino - "The End"
19. Tone Sekelius - "My Way"
20. Robin Bengtsson - "Innocent Love"
21. Malin Christin - "Synd om dig"

22. Alvaro Estrella - "Suave"
23. Malou Prytz - "Bananas"
24. Tenori - "La Stella"
25. Anna Bergendahl - "Higher Power"
26. MEDINA - "In i dimman"
27. Browsing Collection - "Face In The Crowd"
28. Lancelot - "Lyckligt slut"





Het enige wat je nu nog moet weten is wanner je klaar moet gaan zitten voor dit alles. We beginnen op 5 februari met de eerste voorronde in Malmö, en eindigen dus op 12 maart in Stockholm. Voor het beluisteren van de nummers moeten we waarschijnlijk nog wel even geduld hebben, de SVT zet ze meestal pas vlak voor de betreffende voorronde online. Hebben we nog iets om naar uit te kijken.

:s)

[ Bericht 2% gewijzigd door Cyan9 op 01-12-2021 18:11:05 ]
Ongeīnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 11:38:42 #2
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_202347693
Namens het voetbalminnend gedeelte van het songfestivalforum spreek ik de voorkeur uit voor: Lisa AJAX *O*
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 11:39:37 #3
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_202347705
Verder ben ik wel benieuwd wat John Lundvik te brengen heeft, als recent oud-winnaar.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 11:43:45 #4
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202347756
Cazzi Opeia en Tribe Friday spreken me zo wel aan op eerste oog

  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 26 november 2021 @ 11:46:03 #5
39237 crew  H_T
2733
pi_202347794
OP'tje hoor! _O_
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_202347806
Wij juichen uiteraard voor Linda Bengtzing O+
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_202347813
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:38 schreef ijs_beer het volgende:
Namens het voetbalminnend gedeelte van het songfestivalforum spreek ik de voorkeur uit voor: Lisa AJAX *O*
De eerdere inzendingen van Lisa 020 waren anders poepsaaie deuntjes :{w
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_202348658
Tribe Friday klinkt interessant en lijkt een keer niet om de gevestigde paden te gaan.

Omar Rudberg schijnt hierin een hele grote te zijn: met zijn 1,3 miljoen volgers en populariteit door de Netflix-serie Young Royals (zelf nooit gezien eigenlijk). Die populariteit komt de Zweden vast ook goed van pas mocht Omar naar Turijn gaan.
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 18:46:49 #9
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202408627
Schijnbaar zijn per ongeluk artiesten en titels gelekt.



  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 18:51:23 #10
375570 crew  Cyan9
pi_202408706
Ik zie Lisa Miskovsky er tussen staan, daar ben ik heeeeel benieuwd naar.
Ongeīnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_202408741
Shirley Clamp is ook wel een hoopgevende naam, op basis van rendementen uit het verleden.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 18:56:23 #12
375570 crew  Cyan9
pi_202408791
Ik zie 27 nummers op 28 deelnemers. Spannend. :P
Ongeīnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 23:07:16 #13
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202413430
twitter
pi_202413518
Zelfs Robin Bengtsson weer _O-
pi_202419186
Ik ben beniewd naar Anna Bergendahl. Zij verdient wel een revanche! :)
  Moderator woensdag 1 december 2021 @ 14:25:27 #16
375570 crew  Cyan9
pi_202419188
Ik zal later vandaag de OP even updaten.
Ongeīnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator woensdag 1 december 2021 @ 18:11:54 #17
375570 crew  Cyan9
pi_202422637
Ennnn de OP is up to date.
Ongeīnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator maandag 13 december 2021 @ 20:00:05 #18
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202604785
twitter
  Moderator dinsdag 14 december 2021 @ 09:33:30 #19
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202610485
pi_202611038
Klara die alles afsluit, volgens mij heeft zij DE banger van het jaar _O_ _O_
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_202620224
Ben benieuwd naar Lillasyster
pi_203378044
Er is dit jaar een nieuw televotingsysteem, waarbij er tussentijds meer uitslagen worden gegeven. Zo komt er een puntentelling in de voorrondes en mag het publiek nog eens extra stemmen na de jurystemming in de finale.

Google Translate van Aftonbladet:

quote:
How the sub-competitions change:

Voting takes place in the app and by phone while the seven acts perform their songs. In the app, all viewers have five free votes per song.

After a quick prize, a first finalist will be appointed, the artist who in total received the most votes after the first round of voting.

The six remaining artists advance to the second round of voting. Here, viewers get five new free votes per artist in the app. The votes from the first round are also included.

The result in voting round number 2 is now based instead on how the votes have been distributed in the age categories in the app: 3–9 years, 10–15 years, 16–29 years, 30–44 years, 45–59 years, 60–74 years, 75 and older, as well as the telephone voices.

The finalists are thus appointed in two different ways: the one who receives the most votes in total in the first round of voting and the one who receives the highest score from the different age categories after the second round of voting.

For the first time, the age groups' vote distribution will be reported in the program, in the style of the Eurovision final, where the 12th in each age category will be awarded orally and the remaining points will be reported in the graphics.

This means that viewers in live broadcast will be able to follow the count of votes and thus also get to know who will come third and fourth respectively and thus advance to the semifinals and also who will come fifth, sixth and seventh in the sub-competitions.

With the new arrangement, the winning prize in the sub-competitions is removed at the same time. The two acts that make it to the finals will not sing their songs again.

How to change semifinals:

What was previously called Andra chansen changes its name to the semifinals this year and the duels have been scrapped.

In a live draw on SVT play on Tuesday 1 March, the eight entries will be divided into two groups, semi 1 and semi 2.

In the draw, no difference will be made if the entries finish third or fourth in their sub-competition, which in practice could mean that all 3s end up in one group and all 4s in the other.

Two songs advance to the final from semi 1 and semi 2 respectively.

The result will be based on the two songs that get the highest score based on how the votes are distributed in the age categories in the app: 3–9 years, 10–15 years, 16–29 years, 30–44 years, 45–59 years, 60–74 years, 75 and older, as well as the telephone voices.

Unlike the competitions, the votes will not be reported in the semifinals, this for time reasons.

How to change the final:

Voting takes place in the app and by phone while the twelve acts perform their songs. In the app, all viewers have five free votes per participant.

After the international jury groups have cast their votes, all viewers will be provided with new free votes, five new per artist, in order to continue to influence the result even after the international jury has had its say.

The TV viewers' votes will then be reported in lumps per contribution, so that viewers get to know how many points a total of a contribution has received based on how the votes are distributed in the different age categories in the app and the telephone votes.

In retrospect, SVT will report separately how many points and contributions received from each age category.

Points based on age categories - that's how it works
Since 2019, viewers have been divided into eight different viewer groups, seven in the app based on age: 3–9 years, 10–15 years, 16–29 years, 30–44 years, 45–59 years, 60–74 years, 75 and older, as well as an eighth group consisting of the telephone voices.
All viewing groups have equal power.

The one who gets the most number of votes in each viewing group gets 12 points, the second most votes gets 10 points, then 8, 5, 3 and 1.

In the final, each spectator group will distribute points according to the scale 12, 10, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203430234
Voor wie wel wat slow tv kan gebruiken: de bouw van het podium in Globen Arena wordt gelivestreamd :)
https://www.svtplay.se/vi(...)tion=3538&id=KyXY51W
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_203430329
twitter

(Klik voor wat foto’s)
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203430356
Zweden's show is natuurlijk elk jaar weer zwaar gelikt van de bovenste plank maar toch stop ik elk jaar weer 3 tot 5 nummers in m'n playlist. Songwriters daar hebben ze absoluut geen gebrek aan _O_
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_203443042
Zaterdag begint Melfest en de volgende artiesten komen in actie:

1. Malou Prytz - Bananas

2. Theos - Som du vill

3. Shirley Clamp - Let There Be Angels

4. Omar Rudberg - Moving Like That

5. Danne Stråhed - Hallabaloo

6. Cornelia Jakobs - Hold Me Closer

7. Robin Bengtsson - Innocent Love
pi_203443447
Nog geen snippets online?
  Moderator maandag 31 januari 2022 @ 11:05:46 #28
375570 crew  Cyan9
pi_203443606
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 10:53 schreef drxanax het volgende:
Nog geen snippets online?
Die verschijnen meestal op donderdag dacht ik.
Ongeīnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_203470337
Draadje van iemand die al de kans hebben gekregen om naar de nummers (alleen van de eerste Deltavling geloof ik) te luisteren :)
twitter

Zijn wel meer soortgelijke tweets, maar niet allemaal handig in zo'n reeks. De consensus lijkt dat Robin Bengtsson vrijwel zeker DTF gaat.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_203470608
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 11:05 schreef koffieleuk het volgende:
Draadje van iemand die al de kans hebben gekregen om naar de nummers (alleen van de eerste Deltavling geloof ik) te luisteren :)
[ twitter ]
Zijn wel meer soortgelijke tweets, maar niet allemaal handig in zo'n reeks. De consensus lijkt dat Robin Bengtsson vrijwel zeker DTF gaat.
Met de side note dat deze reviews altijd in mijn ogen een te rooskleurig beeld laten zien en het vrijwel altijd tegenvalt ten opzichte van de extreem positieve reviews :P
pi_203470655
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 11:29 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Met de side note dat deze reviews altijd in mijn ogen een te rooskleurig beeld laten zien en het vrijwel altijd tegenvalt ten opzichte van de extreem positieve reviews :P
Uiteraard :P
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_203485009
Semi 1 snippets vandaag, zeer benieuwd *O* *O* *O* *O*
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Moderator donderdag 3 februari 2022 @ 11:21:18 #33
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
  Moderator donderdag 3 februari 2022 @ 11:22:26 #34
375570 crew  Cyan9
pi_203485217
Om 20:00 als het goed is ook op YouTube.
Ongeīnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator donderdag 3 februari 2022 @ 11:26:52 #35
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203485313
twitter

twitter

twitter
pi_203485589
Robin Bengtsson meets A-Ha. :Y

Bij de rest sprong er voor mij nog geen nummer 2 uit.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203494298
Nou, hier word je niet echt vrolijk van.
pi_203495288
1-minuut snippets hier te vinden: https://www.svtplay.se/li(...)ellobidragen-KM6mm6v

Vind het voor een MF-semi eigenlijk wel iets diverser en beter dan we gewend zijn.

Shirley Clamp en Danne kunnen we wel wegstrepen

Robin Bengtsson zal ongetwijfeld de finale halen, heeft goed naar TheWeeknd geluisterd maar dit zou wederom een mooie aanvulling zijn op de reeks te klinische popliedjes die Zweden al sinds 2017 (een trend door Robin zelf gestart) naar het ESF brengt. Mag van mij wel een keer wat anders worden....

Cornelia Jakobs springt er dan toch wel uit moet ik zeggen, ballad/midtempo. ik kreeg qua song een beetje het gevoel als dat dit oorspronkelijk misschien wel voor Dotter was bedoeld

Theoz brengt de leukste uptempo, ook nog eens in het Zweeds, die mag ook wel een ronde verder komen (waarschijnlijk AC) Malou Prytz en Omar Rudberg klinken ook wel aardig, een van die 2 zal wel de laatste AC-plek opeisen. Ik denk dat het dan Omar wordt, ook gezien zijn enorme populariteit in Zweden door de serie Young Royals...

[ Bericht 4% gewijzigd door TheVulture op 03-02-2022 22:26:22 ]
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203495456
Qua titel zou het wel geniaal zijn als zowel Malou Prytz en Subwoolfer allebei winnen in Zweden en Noorwegen: "Bananas en Give That Wolf a Banana 8-)
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203495492
B-A-N-A-S, bananas!

Nee dat kan écht écht niet :')
pi_203495907
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 22:21 schreef TheVulture het volgende:
1-minuut snippets hier te vinden: https://www.svtplay.se/li(...)ellobidragen-KM6mm6v

Vind het voor een MF-semi eigenlijk wel iets diverser en beter dan we gewend zijn.

Shirley Clamp en Danne kunnen we wel wegstrepen

Robin Bengtsson zal ongetwijfeld de finale halen, heeft goed naar TheWeeknd geluisterd maar dit zou wederom een mooie aanvulling zijn op de reeks te klinische popliedjes die Zweden al sinds 2017 (een trend door Robin zelf gestart) naar het ESF brengt. Mag van mij wel een keer wat anders worden....

Cornelia Jakobs springt er dan toch wel uit moet ik zeggen, ballad/midtempo. ik kreeg qua song een beetje het gevoel als dat dit oorspronkelijk misschien wel voor Dotter was bedoeld

Theoz brengt de leukste uptempo, ook nog eens in het Zweeds, die mag ook wel een ronde verder komen (waarschijnlijk AC) Malou Prytz en Omar Rudberg klinken ook wel aardig, een van die 2 zal wel de laatste AC-plek opeisen. Ik denk dat het dan Omar wordt, ook gezien zijn enorme populariteit in Zweden door de serie Young Royals...
Ik vind dit nog vrij positief omschreven, nu ik de 1-minuutversies heb beluisterd. Robin wint dit natuurlijk makkelijk, maar al wat er van dit verder nog doorkomt is toch vooral opvulmateriaal voor de finale.

Ik hoop toch eigenlijk dat die opvolgster van Björkman muzikaal iets meer te bieden heeft dit seizoen dan de voorbije paar jaar, en dat haar bijdrage niet beperkt blijft tot het oplossen van een niet-bestaand probleem door de stemprocedure te veranderen. Want stel dat zo’n Robin Bengtsson uiteindelijk wint, dan kan dat op een goede dag ergerniswekkend hoog scoren bij de jury, maar bij het publiek gaat dat nooit in aanmerking komen voor de Top 10.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203495942
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 22:54 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik vind dit nog vrij positief omschreven, nu ik de 1-minuutversies heb beluisterd. Robin wint dit natuurlijk makkelijk, maar al wat er van dit verder nog doorkomt is toch vooral opvulmateriaal voor de finale.

Ik hoop toch eigenlijk dat die opvolgster van Björkman muzikaal iets meer te bieden heeft dit seizoen dan de voorbije paar jaar, en dat haar bijdrage niet beperkt blijft tot het oplossen van een niet-bestaand probleem door de stemprocedure te veranderen. Want stel dat zo’n Robin Bengtsson uiteindelijk wint, dan kan dat op een goede dag ergerniswekkend hoog scoren bij de jury, maar bij het publiek gaat dat nooit in aanmerking komen voor de Top 10.
Spijker, kop.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_203498209
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 22:34 schreef molloot200 het volgende:
B-A-N-A-S, bananas!

Nee dat kan écht écht niet :')
Ze zingt 'B-A-N-A-Nas, bananas!' Niet dat het dan heel diepzinnig is, maar het klopt wel :)

Verder weer een paar lekker klinische Zweedse nummers, waar het Doe Maar-achtige reggaeliedje nog wel het leukst is (natuurlijk kansloos voor de finale).
pi_203498259
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 08:51 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ze zingt 'B-A-N-A-Nas, bananas!' Niet dat het dan heel diepzinnig is, maar het klopt wel :)

Verder weer een paar lekker klinische Zweedse nummers, waar het Doe Maar-achtige reggaeliedje nog wel het leukst is (natuurlijk kansloos voor de finale).
Oh ja nu hoor ik het ook. Dan verstond ik het verkeerd :@
pi_203500595
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 22:54 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik hoop toch eigenlijk dat die opvolgster van Björkman muzikaal iets meer te bieden heeft dit seizoen dan de voorbije paar jaar, en dat haar bijdrage niet beperkt blijft tot het oplossen van een niet-bestaand probleem door de stemprocedure te veranderen.
Hoho, ze hebben ook de voorrondes een andere naam gegeven. :{w
Of zo. Snap nog steeds niet wat die verandering inhoudt. :P
pi_203508542
Dat nummer van Robin is ook net The Ride _O-

Ik vind Theoz het leukst denk ik maar meh
pi_203508576
quote:
Ik vind dit toch echt een prima halve finale hoor

Malou Prytz, Theoz en Omar Rudberg alle 3 prima aanstekelijk :Y

Cornelia klinkt vocaal toch niet heel erg lekker, rasperig maar ook randje vals. Ik herhaal nog maar eens dat ik het echt een beetje Dotter 2.0 vind

Robin kan er ook niks aan doen dat hij zo'n gladjakkergezicht heeft, maar die zal op basis van populariteit sowieso wel doorgaan...

Van die andere 4 durf ik het echt niet te zeggen wie er DTF, naar AC gaat of eruit vliegt.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203508653
quote:
Ziet er allemaal wel weer mooi uit ^O^ maar dat kunnen ze natuurlijk ook wel.

Vind hier Omar Rudberg trouwens een stuk leuker overkomen dan Robin Bengtsson.
pi_203508664
Wat een rust ineens aan de ogen he, na een paar dagen Sanremo. :P
pi_203508897
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 20:53 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ziet er allemaal wel weer mooi uit ^O^ maar dat kunnen ze natuurlijk ook wel.

Vind hier Omar Rudberg trouwens een stuk leuker overkomen dan Robin Bengtsson.
:Y Omar Rudberg heeft ook wel een goede fanbase achter zich, dus die is zeker niet kansloos

En hoe leuk ik het liedje van Theoz vind, die huispakkenlook is wel een beetje jammer
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203508989
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 21:08 schreef TheVulture het volgende:

[..]
:Y Omar Rudberg heeft ook wel een goede fanbase achter zich, dus die is zeker niet kansloos

En hoe leuk ik het liedje van Theoz vind, die huispakkenlook is wel een beetje jammer
En die middenscheiding ook imo :@
pi_203509011
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 21:13 schreef molloot200 het volgende:

[..]
En die middenscheiding ook imo :@
Ik zie net dat ie pas 16 is trouwens :o
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203510451
Edit
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 februari 2022 @ 11:32:30 #55
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203518046
Eerste keer Melodifestivalen kijken in Zweden *O* *O*

Zat vandaag een beetje te lezen hoe groot het is hier .... het wordt zelfs beter bekeken dan ESF zelf _O-
pi_203525392
We zijn beginnen! *O*

Had nu in de arena moeten zitten maar ja, corona. :(
In ieder geval, iedereen veel plezier. :)
  ESF Reporter zaterdag 5 februari 2022 @ 20:01:54 #57
87554 Cee
Welluk?
pi_203525399
Nou Mello. Doe je ding.
pi_203525451
Klopt het dat we nu Tusse hebben?
Nog steeds een stijlicoon _O_
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  ESF Reporter zaterdag 5 februari 2022 @ 20:05:23 #59
87554 Cee
Welluk?
pi_203525474
Krijg het zo toch nog voor een publiek te spelen op Melfest. O+
Klopt het trouwens dat vanaf volgende week weer in een volle bak mag worden opgetreden? _O_
pi_203525500
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 20:05 schreef Cee het volgende:
Krijg het zo toch nog voor een publiek te spelen op Melfest. O+
Klopt het trouwens dat vanaf volgende week weer in een volle bak mag worden opgetreden? _O_
Woensdag worden de covid-restricties in Zweden opgeheven, vanaf dan mogen de zalen weer vol. :)
  ESF Reporter zaterdag 5 februari 2022 @ 20:07:29 #61
87554 Cee
Welluk?
pi_203525523
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 20:06 schreef Arth_NL het volgende:

[..]
Woensdag worden de covid-restricties in Zweden opgeheven, vanaf dan mogen de zalen weer vol. :)
Wat heerlijk, jammer dat het voor jou net te laat komt.
pi_203525526
Oscar Zia de host *O*
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_203525560
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 20:07 schreef Cee het volgende:

[..]
Wat heerlijk, jammer dat het voor jou net te laat komt.
Tickets gaan gelukkig door naar volgend jaar. :)
pi_203525668
Kan niet echt wennen aan dat B-A-N-A-S - Bananas.
pi_203525765
Irriteer me nu alweer mateloos aan de vele vocalen die op band staan. Dat de EBU dat gedaan heeft....zo zonde. De meesten zingen alleen de coupletten live. Refreinen hoor je bijna geen live-vocalen meer.
pi_203525823
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 20:17 schreef drxanax het volgende:
Irriteer me nu alweer mateloos aan de vele vocalen die op band staan. Dat de EBU dat gedaan heeft....zo zonde. De meesten zingen alleen de coupletten live. Refreinen hoor je bijna geen live-vocalen meer.
Ben ook erg benieuwd naar de microfoon-only versie van THEOZ. Vraag me af of hij nog wel iets zelf zingt.
pi_203525850
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 20:17 schreef drxanax het volgende:
Irriteer me nu alweer mateloos aan de vele vocalen die op band staan. Dat de EBU dat gedaan heeft....zo zonde. De meesten zingen alleen de coupletten live. Refreinen hoor je bijna geen live-vocalen meer.
-O-
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_203525853
Daar gaat iets niet goed. :P
  ESF Reporter zaterdag 5 februari 2022 @ 20:22:18 #69
87554 Cee
Welluk?
pi_203525857
Oscar wordt niet meer teruggevraagd denk ik. _O-
pi_203525957
Dit had zo gisteren mee kunnen doen aan de Ierse voorronde, gezongen door NIamh Kavanagh.
pi_203525968
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 20:26 schreef Arth_NL het volgende:
Dit had zo gisteren mee kunnen doen aan de Ierse voorronde, gezongen door NIamh Kavanagh.
Zou net zeggen dat ik dit Malta wel zie sturen _O-
Maar Ierland had het ook niet misstaan.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_203525999
Blijkbaar doet de app het niet dus wordt de uitslag vandaag door 100% televoting gekozen.
pi_203526029
Carola _O_
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_203526272
Vraag me af of meneer Hallabaloo doorheeft hoe fout dit allemaal is. :')
Maar stiekem beweegt mijn voet wel mee, dat is meer van wat ik van de vorige liedjes kan zeggen. :P
pi_203526577
Niets gaat Constellation Prize overtreffen, benieuwd naar z'n volgende poging.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  ESF Reporter zaterdag 5 februari 2022 @ 20:50:53 #76
87554 Cee
Welluk?
pi_203526591
Take a chance was mijn 2020 winnaar.
pi_203526602
Doet me denken aan 90-talet van vorig jaar.
Lichten zijn gaaf gedaan!
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_203526719
In 2017 waren we erbij in de finale. En op de terugweg naar het hotel met aantal zweden in gesprek gekomen. Die noemde hem de man met het marmotten-gezicht hihi.

Beetje te gelikt weer dit nummer 😅
pi_203526783
Hmm ik luister alles voor het eerst, en niks doet me wat. Zelfs de stagings zijn heel safe en eenvoudig. Ik ben benieuwd of er nog verrassingen zijn komende weken.
pi_203526929
Nu de ontknoping denk ik
pi_203526963
Cornelia Jakobs "Hold Me Closer" naar de finale

Vond ik ook het meeste eruit springen vanavond
  ESF Reporter zaterdag 5 februari 2022 @ 21:17:37 #82
87554 Cee
Welluk?
pi_203527337
Hup naamgenoot *O*
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 5 februari 2022 @ 21:25:39 #83
39237 crew  H_T
2733
pi_203527584
Klopt het dat jullie horrormuppets in beeld hadden net? :o
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_203527614
Jaa klopt haha was heel eng die muppets
pi_203527846
Naar de Finale:
Cornelia Jakobs "Hold Me Closer"
Robin Bengtsson "Innocent Love"

Naar Andra Chansen:
Theoz "Som du vill"
Danne Stråhed "Hallabaloo"
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 5 februari 2022 @ 21:37:43 #86
39237 crew  H_T
2733
pi_203527981
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 21:26 schreef Nashipeer het volgende:
Jaa klopt haha was heel eng die muppets
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_203528034
Robin Bengtsson dus slechts met een omweg naar de finale. Dat is toch nog wel een kleine verrassing in de uitslag.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203529000
Danne door en Malou en Omar out? Wow :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203529190
The results of tonight’s heat are:

Malou Prytz - Bananas – 7th
THEOZ – Som du vill – Advanced to the Semi-Final
Shirley Clamp – Let there be Angels – 6th
Omar Rudberg – Moving Like That – 5th
Danne Stråhed – Hallabaloo – Advanced to the Semi-Final
Cornelia Jakobs – Hold Me Closer – First finalist based on the first round of voting
Robin Bengtsson - Innocent Love – Second finalist based on the second round of voting
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203529482
Blijkbaar zijn alle appstemmen geschrapt en alleen televoters geteld, dan snap ik wel waarom Danne erdoorheen is geglipt ten koste van Omar
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203529512
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 20:28 schreef Arth_NL het volgende:
Blijkbaar doet de app het niet dus wordt de uitslag vandaag door 100% televoting gekozen.
Ah was al gemeld :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203531519
Ik vind het nummer van Cornelia Jakobs echt leuk, zou een verfrissende keuze zijn voor Zweden
pi_203532419
Wauw echt een goed nummer van Cornelia Jakobs! Had ik niet verwacht na de snippet
  zondag 6 februari 2022 @ 02:46:33 #94
478909 molloot200
alles muziek.
pi_203533102
Oh wow Cornelia is echt leuker qua nummer en zo dan ik van te voren dacht met alleen de gehoorde snippet. Zou een stap in de goede richting zijn voor Zweden na een aantal matige Melfests.
pi_203535000

Ohhh hallo hey, eindelijk. _O_ Deze is echt nice.
pi_203540146
Ik zit nu terug te kijken maar nog steeds in een kleine shock dat Malou Prytz en met name Omar Rudberg niet eens de herkansing hebben gehaald... Zweden is een smakeloos land :P

Cornelia Jakobs daarentegen O+ O+ O+ Moet wel zeggen dat ik haar stemgeluid echt wel op het valse vind zitten maar op de een of andere manier komt ze er mee weg...

Robin Bengtsson had ik graag ingeruild voor Theoz of Omar
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator woensdag 9 februari 2022 @ 13:52:20 #97
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203583247
Liamoo "Bluffin" feels like this week's most modern pop song. It was clearly written with Eurovision in mind. It was obviously inspired by The Weeknd, with lots of falsetto singing and hooky drop in which Liamoo goes down a tone, so that it feels like the track has been slowed. It sounds a bit weird, but the effect is obviously there to make the song stand out. Markus Larsson says that there are some similarities to Kanye West's "Heartless". But what do I know.

Niello & Lisa Ajax' Hov1-style pop song has an effective chorus sung by Lisa Ajax sings, along with Niello's rapped parts. It feels like a very strange choice to put this song second in the running order. I look forward to seeing this on stage. This type of pop has often been staged to death on the Mello stage, for instance by Albin Johnsén. Maybe it will work better with Niello and Lisa. In any case, I'll put this in my playlist as soon as possible.

Samira Manners does guitar-driven pop in English, which almost sounds like what you would expect from Lisa Miskovsky in Mello 2022. But Lisa Miskovsky herself is competing in a later heat. English-language radio-friendly pop songs by unknown artist tend not to do particularly well in Mello, unless there very instantly catchy. Maybe it works when the song title is repeated so many times. But I'm a bit surprised that the chorus is so repetitive.

Alvaro Estrella is one of the strongest contestants in the line-up. "Suave" is an effective Latino pop pop that actually feels a little more Latino than Mello when compared to his previous entries. The chorus is effective and we know that Alvaro can put on a nice stage show. Maybe he could go straight to the final for the first time. I have a hard time digesting the poco loco rhymes, which make it sound a but cheap @Strani But at the same time it's wonderfully fun.

Browsing Collection's song is happy punk with an attitude, which could appeal wider than just the rock audience. It comebines hardcore riffs with Avril Lavigne-style vocals a song about the world not getting enough of punk no matter what people say. It will be very fun to see this on stage to see if it could be a contender this week.

John Lundvik's "Änglavakt" feels like it was written by someone who is not used to writing lyrics in Swedish. He sings incredibly well, which means that he will be dangerous on Saturday. But I wonder if anyone paying attention to the lyrics will actually take this seriously. I have a hard time accepting that he actually sings "I will always be your angel guard". What does that even mean?

Tone Sekelius' "My Way" has all the potential to become a gay anthem, even if ends in the bottom 3 on Saturday. This song is corny and lovely at the same time, but maybe feels a bit old-fashioned in style. The composition is also very one-note, suggesting that Tone might not be the world's best live vocalist. And then it could be difficult to qualify any further on Saturday, even though I think it's wonderfully happy and some what gay-LGBTQ-ish.
pi_203584478
Ik heb de Melfest reviews niet vaak zo twijfelend en overwegend negatief gezien als die die hierboven staan :o Vaak zijn ze overmatig onnodig positief _O-
pi_203585102
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:11 schreef molloot200 het volgende:
Ik heb de Melfest reviews niet vaak zo twijfelend en overwegend negatief gezien als die die hierboven staan :o Vaak zijn ze overmatig onnodig positief _O-
Inderdaad, wat grappig. Zal je zien dat wij het nu wel beter vinden. :P
pi_203585228
Ik heb het idee dat vooral van John Lundvik een wat competitievere inzending verwacht werd.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203585686
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 16:10 schreef Fred_B het volgende:
Ik heb het idee dat vooral van John Lundvik een wat competitievere inzending verwacht werd.
En dan zeuren over de tekst... de man zong "I would lit your world with just one spark." Omdat het Engels is viel die belabberde grammatica blijkbaar niet op.
pi_203586010
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 16:49 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
En dan zeuren over de tekst... de man zong "I would lit your world with just one spark." Omdat het Engels is viel die belabberde grammatica blijkbaar niet op.
Dat soort gezeik gaat S10 natuurlijk ook krijgen in Nederland. Niet dat het verder uitmaakt voor het resultaat op het ESF.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203587477
Hier zijn de songteksten van de liedjes te lezen: https://www.esc-plus.com/(...)22-heat-2-announced/
pi_203591995
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 20:57 schreef Nashipeer het volgende:
Hmm ik luister alles voor het eerst, en niks doet me wat. Zelfs de stagings zijn heel safe en eenvoudig. Ik ben benieuwd of er nog verrassingen zijn komende weken.
Het is Zweden, dus dat is niet erg waarschijnlijk.
pi_203595292
^^ ja klopt, ik las dat er een producer bijzat die zes liedjes had geproduceerd voor dit jaar. Ik verwacht ook niet echt iets unieks of nieuws dit jaar.

Verder; de snippets van de liedjes zijn hier te beluisteren!

https://www.svtplay.se/vi(...)ssna-1-liamoo-bluffi

Edit: Face in the crowd vind ik het meest eruit springen door de rockelementen; het klinkt iig anders dan de gebruikelijke pop en ballads die we gewend zijn van MelFest.

[ Bericht 12% gewijzigd door Nashipeer op 10-02-2022 10:45:53 ]
pi_203596585
Liamoo lijkt me de logische winnaar. Het is Avicii, met elementen toegevoegd die op het MF doorgaans goed scoren. Het zou een typisch Zweeds resultaat geven op het echte ESF, mocht dit gaan.

John Lundvik stuurt de Zweedse versie van Hoe Het Danst :D
En dat is dus geen meevaller.

Face in the crowd vind ik interessant beginnen, maar dan gaat die zangeres zo enorm zenuwachtig zingen, dat het toch nogal tegenvalt.

Die Samira Manners vond ik nog wel interessant klinken. Ik ben daar wel benieuwd of dat drie minuten boeit.

De rest is gewoon waardeloos.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203605538
Sorry als dit misschien al meerdere keren is gevraagd, maar kun je in Nederland deze shows live kijken op de 1 of andere manier?
  ESF Reporter donderdag 10 februari 2022 @ 21:23:08 #108
87554 Cee
Welluk?
pi_203605603
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 21:17 schreef wingdings het volgende:
Sorry als dit misschien al meerdere keren is gevraagd, maar kun je in Nederland deze shows live kijken op de 1 of andere manier?
Op deze pagina:
https://eurovisionworld.com/eurovision/calendar

kun je zien wanneer welke nationale voorronde plaatsvindt en er staan linkjes bij (geldt ook voor de meeste topics op dit forum, daar vind je de links naar de streams in de eerste post).
Omdat het Eurovision/EBU is, zijn vrijwel al deze voorrondes voor alle landen die binnen de EBU vallen - waaronder Nederland dus - gewoon te bekijken, zonder geoblock of iets dergelijks! w/
pi_203605768
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 21:23 schreef Cee het volgende:

[..]
Op deze pagina:
https://eurovisionworld.com/eurovision/calendar

kun je zien wanneer welke nationale voorronde plaatsvindt en er staan linkjes bij (geldt ook voor de meeste topics op dit forum, daar vind je de links naar de streams in de eerste post).
Omdat het Eurovision/EBU is, zijn vrijwel al deze voorrondes voor alle landen die binnen de EBU vallen - waaronder Nederland dus - gewoon te bekijken, zonder geoblock of iets dergelijks! w/
Ok ze linken naar de website van de SVT. Maar als ik daar nu iets probeer te kijken dan krijg ik een melding dat kijken in mijn land niet is toegestaan. Klopt het dan (met wat je zegt) dat het zaterdag wel mogelijk is om deze show te bekijken?
  ESF Reporter donderdag 10 februari 2022 @ 21:37:29 #110
87554 Cee
Welluk?
pi_203605793
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 21:35 schreef wingdings het volgende:

[..]
Ok ze linken naar de website van de SVT. Maar als ik daar nu iets probeer te kijken dan krijg ik een melding dat kijken in mijn land niet is toegestaan. Klopt het dan (met wat je zegt) dat het zaterdag wel mogelijk is om deze show te bekijken?
Ja, want wat ze daar nu uitzenden is niet EBU-gerelateerd. Zodra Melodifestivalen begint, gaat de zender ‘open’ voor mensen buiten Zweden.
  Moderator vrijdag 11 februari 2022 @ 08:53:59 #111
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203608765
Ohja hier vergeten nog de topic pointer toe te voegen, bij deze. Morgen hebben we ook 4 finales in andere landen en ook nog heats in 3 andere landen.
pi_203626985
Rehearsal clips

https://www.svtplay.se/vi(...)bluffin-infor-mellon

Die LIAMOO zingt bijna niet eens man _O-
  zaterdag 12 februari 2022 @ 12:12:38 #113
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_203627404
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 11:36 schreef Em31 het volgende:
Rehearsal clips

https://www.svtplay.se/vi(...)bluffin-infor-mellon

Die LIAMOO zingt bijna niet eens man _O-
Hij zou idd wel iets beter zijn best kunnen doen de microfoon op zijn minst bij zijn mond in de buurt te houden. :+
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_203633566
Favoriet Liamoo komt nu.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203633574
Geen idee wat in Zweden gebeurd maar ik zie Eva Rydberg als Braziliaanse danseres. :o
pi_203633638
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:10 schreef Arth_NL het volgende:
Geen idee wat in Zweden gebeurd maar ik zie Eva Rydberg als Braziliaanse danseres. :o
Ja, ik schakelde ook te laat in om te begrijpen waar daar ergens iets was misgegaan. :P
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203633663
Liamoo solliciteert naar een “with 21 points-je”. De snippet klonk veelbelovender dan het volle lied.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203633726
Liamoo heeft ook nog steeds niet geleerd hoe zijn microfoon bij de mond moet houden als je net doet alsof je zingt.
pi_203633829
Lisa Ajax heeft ook wel eens beter geklonken. :o
pi_203633830
Niello & Lisa 020 nu met een act waar Lesley Roy van onder de indruk zou zijn.

In tegenstelling tot de rest van Europa natuurlijk.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203633858
Van Samira Manners heb ik hoge verwachtingen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203633997
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:22 schreef Fred_B het volgende:
Van Samira Manners heb ik hoge verwachtingen.
Wel irritant Lena-accentje.
pi_203634031
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:27 schreef Arth_NL het volgende:

[..]
Wel irritant Lena-accentje.
Ja, het liedje is ook een beetje de verbeterde uitvoering van Joan Franka. Maar niet onaardig. Hopelijk komt het bij de eerste 4.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203634082
Tijd voor Alvaro met zijn Despafuego liedje.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203634090
Samira Manieren balanceert op het randje tussen "wat prachtig breekbaar" en "aanstellerig". Wel het beste tot nu toe. :)
pi_203634213
Alvaro, tja, Melodifestivalen moet schijnbaar een faux-Spaans liedje hebben en blijkbaar is hij de enige die dat kan in het hele land. Voor mij hoeft het niet zo.
pi_203634256
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:34 schreef Arth_NL het volgende:
Alvaro, tja, Melodifestivalen moet schijnbaar een faux-Spaans liedje hebben en blijkbaar is hij de enige die dat kan in het hele land. Voor mij hoeft het niet zo.
Ik vind hier oprecht helemaal niets aan. Sowieso heeft de wereld aan één Jody Bernal meer dan genoeg.

Al gaat dit wel scoren.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203634410
Ah, het verplichte rockliedje kunnen we ook afvinken voor dit jaar.
pi_203634470
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:40 schreef Arth_NL het volgende:
Ah, het verplichte rockliedje kunnen we ook afvinken voor dit jaar.
Rock en MF is nooit zo’n succes. En dit was wel heel erg 2003.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203634509
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:42 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Rock en MF is nooit zo’n succes. En dit was wel heel erg 2003.
Inderdaad, dit gaat niks worden. Maar leuk voor die meiden dat ze een avondje laat mogen opblijven.
pi_203634645
John had wat peper in zijn reet moeten krijgen. Dit nummer vraagt om een dance remix.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203634696
Lundvik beste tot nu toe. Maar goed, dat was niet erg moeilijk.
  ESF Reporter zaterdag 12 februari 2022 @ 20:51:46 #133
87554 Cee
Welluk?
pi_203634764
Deze gaat wel DTF neem ik aan.
pi_203634799
Het anthem van de Stockholmse Gay Pride dit jaar lijkt me bij deze een simpele keuze.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203634824
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:51 schreef Cee het volgende:
Deze gaat wel DTF neem ik aan.
Denk het wel. Deze en Liamoo.
Lundvik en Alvaro naar de halve finale ofhoedatdingookmagheten.
pi_203634912
De tweede DTF zou ik echt niet durven zeggen. Ik zou zeggen John Lundvik, met het mes op de keel.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203635281
Liamoo is eerste. Water is nat.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  ESF Reporter zaterdag 12 februari 2022 @ 21:13:42 #138
87554 Cee
Welluk?
pi_203635444
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 21:08 schreef Fred_B het volgende:
Liamoo is eerste. Water is nat.
Gras is groen, liedjes zijn glad.
pi_203635524
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 21:08 schreef Fred_B het volgende:
Liamoo is eerste. Water is nat.
Ah, de app deed het deze week dus wel.
pi_203635818
Tone eindigt laatste bij de kinderen. :D
pi_203635912
twitter
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203638328
Jammer voor Browsing Collection -O-
DTF kon je al wel opschrijven ja.

Was er nog iets on-Zweeds a la Cornelia Jakobs? :)
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  zondag 13 februari 2022 @ 11:43:18 #143
478909 molloot200
alles muziek.
pi_203642753
Liamoo die gisteren eerste werd zou wel weer zo'n typisch Zweedse inzending zijn. Meh :{
  ESF Reporter zondag 13 februari 2022 @ 12:14:16 #144
87554 Cee
Welluk?
pi_203643423
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 23:04 schreef koffieleuk het volgende:
Jammer voor Browsing Collection -O-
DTF kon je al wel opschrijven ja.

Was er nog iets on-Zweeds a la Cornelia Jakobs? :)
Samira Manners, alhoewel dat ook een beetje richting Frans (inzending 2016) ging.
pi_203643896
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 11:43 schreef molloot200 het volgende:
Liamoo die gisteren eerste werd zou wel weer zo'n typisch Zweedse inzending zijn. Meh :{
Nee, als Eric Saade met een beter liedje maar 4e werd bij de televoting, zal dit ongetwijfeld niet winnen. Ik denk dat Cornelia dit al wel zal verslaan.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203653539
Op Shownieuws werd net verteld dat liedje van John wel heel erg veel lijkt op nummer van Marco B., Davina en Armin's "Hoe het danst". En ik moet zeggen na het zien vd beelden klinkt dat stukje wel heel erg hetzelfde.
  Moderator woensdag 16 februari 2022 @ 12:01:22 #147
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203687737
twitter
pi_203687853
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 12:01 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Zweden zelf wordt week na week negatiever over hun Melfest inzendingen _O- Dat is nieuw en ik ben er zo verbaasd over :o
  Moderator woensdag 16 februari 2022 @ 12:15:55 #149
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203687886
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 12:13 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Zweden zelf wordt week na week negatiever over hun Melfest inzendingen _O- Dat is nieuw en ik ben er zo verbaasd over :o
Het is ook allemaal redelijk inspiratieloos, ze gooien elke keer dezelfde ingrediënten in de blender.

Zegt ook wat dat San Marino voorronde al wel 2 delen heeft op fok en deze niet :+
pi_203688603
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 12:15 schreef Momo het volgende:

[..]
Het is ook allemaal redelijk inspiratieloos, ze gooien elke keer dezelfde ingrediënten in de blender.

Zegt ook wat dat San Marino voorronde al wel 2 delen heeft op fok en deze niet :+
Ja maar diezelfde ingrediënten deden ze vorig jaar en het jaar daarvoor ook al, en toen waren de Zweedse reviews zelf nog wel extreem positief. Ik weet nog wel dat Voices van Tusse echt ontzettend op werd gehyped, en toen wij het eenmaal hoorden het was van "is dit het nou echt?"
pi_203688840
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 13:05 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Ja maar diezelfde ingrediënten deden ze vorig jaar en het jaar daarvoor ook al, en toen waren de Zweedse reviews zelf nog wel extreem positief. Ik weet nog wel dat Voices van Tusse echt ontzettend op werd gehyped, en toen wij het eenmaal hoorden het was van "is dit het nou echt?"
De Zweden zelf vonden Tusse ook oprecht geweldig, aan de televotingresultaten te zien. En wij vonden het toen dan wel niets, maar ik had nadat het won ook nog wel het idee dat de vakjury dat soort belegen cliché-rommel zoals meestal wel flink zou belonen.

Dit jaar is wel erg treurig. Al zou Cornelia Jakobs best Top 10 kunnen scoren op het ESF, dus het is ook niet dat dit automatisch als rampjaar de boeken in zal gaan.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator woensdag 16 februari 2022 @ 15:49:08 #152
375570 crew  Cyan9
pi_203691117
Voices stond vorig jaar ook meerdere weken op 1 in de Zeedse charts, dus de hype in eigen land was er toen wel.
Ongeīnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_203694970
Het niveau gaat ook echt jaar na jaar achteruit. Er zaten in het verleden, en dan spreek ik vooral over pakweg 2005 tot 2012, zat voorrondes tussen dat ik het haast zonde vond dat er nummers moesten afvallen. Nu daarentegen vind je het haast jammer dat er überhaupt nummers naar de finale moeten. Er zijn na 2012 nog wel wat uitzonderingen geweest, zoals 2016 wat echt een heel sterk jaar was, maar over het algemeen is het huilen met de pet op.
pi_203696924
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 20:36 schreef TheArt het volgende:
Het niveau gaat ook echt jaar na jaar achteruit. Er zaten in het verleden, en dan spreek ik vooral over pakweg 2005 tot 2012, zat voorrondes tussen dat ik het haast zonde vond dat er nummers moesten afvallen. Nu daarentegen vind je het haast jammer dat er überhaupt nummers naar de finale moeten. Er zijn na 2012 nog wel wat uitzonderingen geweest, zoals 2016 wat echt een heel sterk jaar was, maar over het algemeen is het huilen met de pet op.
Er is op een bepaald punt ook wel een verandering in de benadering gekomen. In de jaren ‘00, tot en met het rampjaar 2010 was er vooral veel kwaliteit in de breedte, met het idee dat er dan vanzelf iets goeds uit werd gekozen. Maar omdat dat op het ESF niet tot resultaat leidde, zag je vanaf dat moment dat de MF’s vrijwel telkens hooguit 1 ā 2 topfavorieten hadden, die moesten gaan winnen, en de rest opvulmateriaal was. Dat heeft tien jaar voor goede resultaten gezorgd (Move was waarschijnlijk ook wel Top 10 geworden), en dat kan ook nog tien jaar voor een goed vervolg zorgen, maar nu zijn we op het punt dat jaarlijks zeker 25 inzendingen ESF-technisch voor Jan-met-de-korte-Achternaam meedoen, en dat je favoriet(en) nooit mogen falen, want er komt nooit een alternatief bovendrijven van de concurrentie.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203701712
twitter

Toch mooi dat kristallen Mike in elk geval wel plezier gaat beleven aan deze voorronde.

De snippets zijn ondertussen uit. Het is allemaal niet zo heel dramatisch als sommigen roepen, maar eigenlijk in alle gevallen nogal niksig en al vaker beter gedaan.

Lancelot en Anders Bagge zijn de favorieten voor de DTF-tickets. Lancelot heeft een wat saai zeikliedje en Anders is typisch iets wat Wit-Rusland zou sturen als antwoord op Sergey Lazarev. In beide gevallen dus geen interessante toevoeging aan de finale.

https://www.svtplay.se/vi(...)e-universe?info=visa
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203703822
Zweden moet echt de koers radicaal gaan omgooien, helemaal nu hun eigen volk ook steeds meer kritiek levert op de inzendingen. En de eerste maatregel moet echt zijn dat ze liedjes van Anderz Wrethov, de zusters Deb, Laurell Barker, Jimmy Jansson, Thomas G:son etcetera allemaal de deur wijzen. Dit is echt het meest deprimerende Melfest jaar ever
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Moderator donderdag 17 februari 2022 @ 14:24:41 #157
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203704044
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 14:10 schreef Nexum het volgende:
Zweden moet echt de koers radicaal gaan omgooien, helemaal nu hun eigen volk ook steeds meer kritiek levert op de inzendingen. En de eerste maatregel moet echt zijn dat ze liedjes van Anderz Wrethov, de zusters Deb, Laurell Barker, Jimmy Jansson, Thomas G:son etcetera allemaal de deur wijzen. Dit is echt het meest deprimerende Melfest jaar ever
Het zijn te vaak dezelfde artiesten en dezelfde songwriters en vaak zijn die nummers ook erg geīnspireerd door huidige hits zoals bijvoorbeeld een Laimoo met een TheWeekend kloon. Ze hebben in Zweden vast ook wel kleinere singer song writers die met iets fris kunnen komen. Er zijn genoeg metal en rockbands met veel ervaring die ook wel mee willen doen. Elize Ryd en Daniel Gildenlöw zijn bijvoorbeeld zanger(essen) van bekende bands maar alleen hun ballad of pop inzending werd geaccepteerd in Melodifestivalen. Je hebt ook vast nog wel genoeg artiesten met een traditionele sound zoals een Timoteij of acts geīnspireerd door de Sami cultuur. Als ze voor Cornelia gaan, gaan ze waarschijnlijk gewoon weer top 10 eindigen. Maar Melodifestivalen is zeker niet meer voorronde nummer 1. Dit jaar hebben landen als Italië, Oekraine, Polen, Slovenië, Spanje,Kroatie, Finland, Tsjechië gewoon sterkere inzendingen op muzikaal vlak.
pi_203704333
Ja met Cornelia gaan ze weer hoog eindigen, misschien zelfs top 5 als de kwaliteit over het algemeen niet beter wordt. Dus weer geen reden om iets te veranderen. :+
pi_203704594
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2022 14:45 schreef Em31 het volgende:
Ja met Cornelia gaan ze weer hoog eindigen, misschien zelfs top 5 als de kwaliteit over het algemeen niet beter wordt. Dus weer geen reden om iets te veranderen. :+
Ik zie de Zweden nog wel eens voor iets anders kiezen dan Cornelia, Zweden kennende :P
pi_203704926
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 14:24 schreef Momo het volgende:

[..]
Het zijn te vaak dezelfde artiesten en dezelfde songwriters en vaak zijn die nummers ook erg geīnspireerd door huidige hits zoals bijvoorbeeld een Laimoo met een TheWeekend kloon. Ze hebben in Zweden vast ook wel kleinere singer song writers die met iets fris kunnen komen. Er zijn genoeg metal en rockbands met veel ervaring die ook wel mee willen doen. Elize Ryd en Daniel Gildenlöw zijn bijvoorbeeld zanger(essen) van bekende bands maar alleen hun ballad of pop inzending werd geaccepteerd in Melodifestivalen. Je hebt ook vast nog wel genoeg artiesten met een traditionele sound zoals een Timoteij of acts geīnspireerd door de Sami cultuur. Als ze voor Cornelia gaan, gaan ze waarschijnlijk gewoon weer top 10 eindigen. Maar Melodifestivalen is zeker niet meer voorronde nummer 1. Dit jaar hebben landen als Italië, Oekraine, Polen, Slovenië, Spanje,Kroatie, Finland, Tsjechië gewoon sterkere inzendingen op muzikaal vlak.
Denk dat de laatste jaren ze ook vooral meer lof kregen voor de productie van de show dan voor de nummers zelf :P
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_203705360
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 14:24 schreef Momo het volgende:

[..]
Het zijn te vaak dezelfde artiesten en dezelfde songwriters en vaak zijn die nummers ook erg geīnspireerd door huidige hits zoals bijvoorbeeld een Laimoo met een TheWeekend kloon. Ze hebben in Zweden vast ook wel kleinere singer song writers die met iets fris kunnen komen. Er zijn genoeg metal en rockbands met veel ervaring die ook wel mee willen doen. Elize Ryd en Daniel Gildenlöw zijn bijvoorbeeld zanger(essen) van bekende bands maar alleen hun ballad of pop inzending werd geaccepteerd in Melodifestivalen. Je hebt ook vast nog wel genoeg artiesten met een traditionele sound zoals een Timoteij of acts geīnspireerd door de Sami cultuur. Als ze voor Cornelia gaan, gaan ze waarschijnlijk gewoon weer top 10 eindigen. Maar Melodifestivalen is zeker niet meer voorronde nummer 1. Dit jaar hebben landen als Italië, Oekraine, Polen, Slovenië, Spanje,Kroatie, Finland, Tsjechië gewoon sterkere inzendingen op muzikaal vlak.
Vanuit Zweeds standpunt kan ik me wel voorstellen dat ze niet meteen de hele boel overhoop willen gooien. Het sturen van popliedjes heeft ze bijna een heel decennium Top 7 scores opgeleverd (alleen in organisatiejaar 2013 niet). Dat is dus hun sterke kant, en dan kan het voor ons wel leuker zijn als de voorronde wat gevarieerder wordt, zoals bijvoorbeeld bij de buren uit Finland. Maar die zijn straks met een finaleplaats en 17e plek voor The Rasmus best tevreden, terwijl dat voor Zweden de slechtste score sinds Anna Bergendahl zou zijn.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203705482
Ik had weinig meegekregen van semi 2 maar net even bijgeluisterd:

Liamoo past naadloos in de afgelopen jaren, klinisch zonder te raken, en dan ook nog eens met een overdosis backingvocals zonder zelf veel te zingen

John Lundvik heeft gewoon letterlijk Hoe Het Danst naar het Zweeds vertaald, heeft iemand John Ewbank al gebeld? _O-

Oscar Zia is trouwens wel een prima host _O_

[ Bericht 14% gewijzigd door TheVulture op 17-02-2022 16:41:12 ]
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203705494
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 23:53 schreef drxanax het volgende:
Op Shownieuws werd net verteld dat liedje van John wel heel erg veel lijkt op nummer van Marco B., Davina en Armin's "Hoe het danst". En ik moet zeggen na het zien vd beelden klinkt dat stukje wel heel erg hetzelfde.
Dit dus _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203705659
Fragmenten van semi 3 zijn er ook:

Cazzi Opeia klinkt veelbelovend, catchy en iets frisser dan de klinische mannenpop van Liamoo en Robin Bengtsson

Lancelot met een Zweedse ballad, niet mijn ding maar gezien de Zweedse smaak kan dit best wel eens richting de halve finale of finale gaan.

Lisa Miskovsky heeft een midtempo radioliedje wat niet echt spannend lijkt te worden, al sluit ik niet uit dat er verderop nog een dikke keychange zit. Deed me wel een beetje denken aan Kingdome Come van Anna Bergendahl, maar dan een tandje langzamer...

Tribe Friday: Vrolijke Indie/poprock, dit mag van mij wel naar de finale voor de diversiteit :Y

Faith Kakembo: nog een ballad maar dan in het Engels, zij en Lancelot zullen elkaar wel in de weg zitten qua stemmenpotentie. Dit is wel de sterkere van de twee denk ik.

Linda Bengtzing: De schlagerkoningin is terug! Op basis van het fragment is het nog lastig in te schatten, vooral opbouw naar het refrein en dan het refrein zelf. Weet niet of de Zweden hier nog voor gaan, maar ik word er vrolijk van.

Anders Bagge: Mierzoete tekst, een soort bombastische hymne waar we naar een soort vocale explosie toewerken voor mijn gevoel. Denk dat dit het ook wel zal halen tot de (halve) finale

Op basis van de fragmenten vooral heel benieuwd naar Cazzi Opeia en Tribe Friday, vrolijke indiepop naar de finale *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door TheVulture op 17-02-2022 16:33:38 ]
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203705706
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 14:10 schreef Nexum het volgende:
Zweden moet echt de koers radicaal gaan omgooien, helemaal nu hun eigen volk ook steeds meer kritiek levert op de inzendingen. En de eerste maatregel moet echt zijn dat ze liedjes van Anderz Wrethov, de zusters Deb, Laurell Barker, Jimmy Jansson, Thomas G:son etcetera allemaal de deur wijzen. Dit is echt het meest deprimerende Melfest jaar ever
Het zou al schelen als ze tegen iedereen zeggen dat er maar één liedje per songwriter wordt toegelaten. Het is bij G:Son en de Debs gewoon echt lopende bandwerk waar soms iets echt goeds tussen zit, zoals Euphoria of Heroes
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203739717
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 16:05 schreef TheVulture het volgende:
Oscar Zia is trouwens wel een prima host _O_
Ik heb z'n optreden als presentator niet gezien, maar ik had liever gezien dat -ie als zanger meedeed. Ben nog steeds groot fan van z'n liedje "Human", dat niet werd gekozen als inzending. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat Zweden zich daarmee een overwinning door de neus heeft geboord.
pi_203739865
Oscar gaat Human doen als interval vandaag. Misschien toch even inschakelen :D
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_203739930
30 seconden snippets gezien

Linda Bengtzing O+ *O*
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203740007
instagram
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203742039
En begonnen.
pi_203742310
Vrolijke opener. :) Wat minder gelikt dan normaal in MF, daarom juist wel leuk.
pi_203742447
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 20:14 schreef Arth_NL het volgende:
Vrolijke opener. :) Wat minder gelikt dan normaal in MF, daarom juist wel leuk.
Vond ik ook, maar toch een niet zo heel opvallend popliedje mi.

Het lied van Lancelot is ook vlees noch visch.
pi_203742513
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 20:19 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Het lied van Lancelot is ook vlees noch visch.
Vond het stiekem wel lief. Al zal het vanavond wel laatste worden.
pi_203742665
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 20:21 schreef Arth_NL het volgende:

[..]
Vond het stiekem wel lief. Al zal het vanavond wel laatste worden.
Kan ook aan mijn smaak liggen hoor ;)

De staging van Lisa is opmerkelijk. Dansers/Muzikanten die heen en weer lopen, op en af gaan, alleen zij en de drumster staan voortdurend op 1 plek. Doet mij aan een musical denken. Het leidt wat af, omdat ik niet zie waarin het het lied versterkt.

Ze heeft wel een prettige stem trouwens.
pi_203742728
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 20:26 schreef Meridiaan het volgende:

[..]
De staging van Lisa is opmerkelijk. Doet mij aan een musical denken. Het leidt wat af, omdat ik niet zie waarin het het lied versterkt.
Haha, ja. Dacht dat ik Lisa's liedje best wel leuk maar kwam er na twee minuten achter dat de staging was die ik leuk vond, niet het liedje.
pi_203742778
Tribe Friday klinkt wel heel leuk, al doet het enorm aan The Kooks denken (She moves in het own way).

Aankleding is wel geinig, camerawerk ook met die splitscreens.
pi_203742787
Dit doet me toch een beetje denken aan de bonte avond van een basisschoolkamp, als de leraren door de leerlingen het podium op worden geduwd.
  Moderator zaterdag 19 februari 2022 @ 20:31:23 #178
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203742798
twitter

Ik kijk niet uit principe maar dit is wel een leuk feitje
pi_203742810
Geen serieuze kandidaat nee, maar wel meer memorabel dan sommige van hun voorgangers :P
pi_203742837
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 20:31 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik kijk niet uit principe maar dit is wel een leuk feitje
Jag Ljuger Så Bra in een ander daglicht :o
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203742919
Bij Faith heb ik het idee dat ze het ESF kan winnen als ze het goede liedje vindt. Dat is dan dit jaar weer niet gelukt.
pi_203742948
De achtergronden vind ik wel mooi hier.
pi_203743082
Hysterie, maar wel een leuke hysterie met Linda
pi_203743112
Linda terug naar haar MF-roots. *O* Leuk. :)
pi_203743377
Anders zingt wel lekker trouwens. Vrij cheesy, maar wel fijn liedje
pi_203743415
Blijf toch moeite hebben met zo'n heel achtergrondkoor vol vooraf opgenomen stemmen.
pi_203743993
Anders heeft vandaag gewonnen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203744317
Ik ben geen gemiddelde Zweed merk ik :'), al vond ik Anders wel wat.
pi_203744421
Geen Linda -O-
pi_203744524
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 21:26 schreef Meridiaan het volgende:
Geen Linda -O-
Zweden is een smakeloos land.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203746504
Wat een uitslag weer, vooral dat ze Tribe Friday niet eens een herkansing geven :N
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203748276
Ik heb het tot nu toe niet echt gevolgd vanwege de andere voorrondes, maar zie net een clipje van Cornelia Jakobs. Wat is zij leuk. O+ O+ O+
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_203749574
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 17:46 schreef koffieleuk het volgende:
Oscar gaat Human doen als interval vandaag. Misschien toch even inschakelen :D
Dank voor de tip. Ik heb de clip inmiddels op YouTube bekeken. Fraaie uitvoering.

  zondag 20 februari 2022 @ 10:57:03 #194
478909 molloot200
alles muziek.
pi_203751016

Net deze maar eens even terugkijken. Man man man. Hoe heeft dit gelijk DTF kunnen zijn? Zelfs voor huidige Zweedse begrippen is dit zwaar ondermaats. Zowel stagingswise als ook op het gebied van het nummer. Lijkt wel iets wat het Verenigd Koninkrijk had kunnen sturen. En dan de reacties van de Zweden eronder, allemaal zo extreem positief. Ik vrees een beetje dat zoiets doms van Cornelia gaat winnen… Nu maar hopen dat de internationale jury goed hun werk doet.
pi_203751482
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 10:57 schreef molloot200 het volgende:

Net deze maar eens even terugkijken. Man man man. Hoe heeft dit gelijk DTF kunnen zijn? Zelfs voor huidige Zweedse begrippen is dit zwaar ondermaats. Zowel stagingswise als ook op het gebied van het nummer. Lijkt wel iets wat het Verenigd Koninkrijk had kunnen sturen. En dan de reacties van de Zweden eronder, allemaal zo extreem positief. Ik vrees een beetje dat zoiets doms van Cornelia gaat winnen… Nu maar hopen dat de internationale jury goed hun werk doet.
Het is een kruising van Tusse en Roger Pontare, en die meneer zelf schijnt ook heel populair te zijn, dus ik kan me wel voorstellen dat dit scoort in Zweden.

Maar goed, dit zullen we normaliter toch niet terugzien in Italië.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203753323
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 10:57 schreef molloot200 het volgende:

Net deze maar eens even terugkijken. Man man man. Hoe heeft dit gelijk DTF kunnen zijn? Zelfs voor huidige Zweedse begrippen is dit zwaar ondermaats. Zowel stagingswise als ook op het gebied van het nummer. Lijkt wel iets wat het Verenigd Koninkrijk had kunnen sturen. En dan de reacties van de Zweden eronder, allemaal zo extreem positief. Ik vrees een beetje dat zoiets doms van Cornelia gaat winnen… Nu maar hopen dat de internationale jury goed hun werk doet.
Zoiets doms van Cornelia? Wat vind je er dom aan?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  zondag 20 februari 2022 @ 13:53:00 #197
478909 molloot200
alles muziek.
pi_203753638
quote:
11s.gif Op zondag 20 februari 2022 13:37 schreef Fascination het volgende:

[..]
Zoiets doms van Cornelia? Wat vind je er dom aan?
Nee ik bedoel dit vrij "domme" nummer van Anders, wat dan zou winnen van het wél sterke nummer van Cornelia.

Naar mijn mening, dan. :@
pi_203753738
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 13:53 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Nee ik bedoel dit vrij "domme" nummer van Anders, wat dan zou winnen van het wél sterke nummer van Cornelia.

Naar mijn mening, dan. :@
Oh, ik lees verkeerd. Nevermind!
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  zondag 20 februari 2022 @ 17:26:28 #199
478909 molloot200
alles muziek.
pi_203756568
Dat nummer van Anders Bagge heeft nu al meer views op YouTube dan Cornelia Jakobs :') Ik zie denk ik zelfs Ierland nog eerder kwalificeren dan dit, armoe
  Moderator zondag 20 februari 2022 @ 17:31:18 #200
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203756627
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 17:26 schreef molloot200 het volgende:
Dat nummer van Anders Bagge heeft nu al meer views op YouTube dan Cornelia Jakobs :') Ik zie denk ik zelfs Ierland nog eerder kwalificeren dan dit, armoe
Volgens mij is die gast toch populair in Zweden? Mensen zeggen dat hij altijd zo leuk was in de jury van Idols.
Maar goed het nummer zelf vind ik anders bagger. Ik snap het echt niet dat mensen dit zo goed vinden daar.
pi_203756765
Liedje van Anders is echt een mierzoete hymne zoals je er in de jaren 90 nog wel mee weg kwam. Misschien moet Zweden eerst echt maar eens op de muil gaan voordat ze weer eens wat gedurfder gaan kiezen, want zowat alle interessantere inzendingen sneuvelen in de voorronde tot nu toe, Cornelia uitgezonderd.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203756880
Je hoort ook bijna niemand meer over Melfest he. We zaten hier normaal ook klaar op donderdag voor die snippets, nu worden ze soms niet eens meer gedeeld.
pi_203759196
Anders Bagge, alsof we opeens weer 20 jaar terug in de tijd gaan.
  maandag 21 februari 2022 @ 10:45:01 #204
478909 molloot200
alles muziek.
pi_203763738
https://eurovisionworld.com/odds/melodifestivalen

Anders is al eerste in de odds ;( (als je even niet kijkt naar die ene die sinds eergisteren niet meer is geüpdatet)
pi_203763885
Het is natuurlijk totaal gedateerd en over the top, maar het nummer van Anders doet me wel meer dan bv. dat nummer van Sheldon Riley. Het doet gewoon helemaal wat je ervan verwacht. Niks origineels aan, maar ook geen interessantdoenerij.
pi_203764995
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 10:45 schreef molloot200 het volgende:
https://eurovisionworld.com/odds/melodifestivalen

Anders is al eerste in de odds ;( (als je even niet kijkt naar die ene die sinds eergisteren niet meer is geüpdatet)
Het optreden was wel beter dan ik verwachtte, en voor zoiets is op een ESF ook best wel een publiek. Maar voorlopig zie ik dit toch niet van Cornelia en alles uit de vierde voorronde winnen. Ik betwijfel ook of de Zweedse omroep zelf zoiets zou willen sturen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203794064
twitter
twitter

Zou na Polen en waarschijnlijk ook Australië nu Zweden ook de Arcade-route proberen?
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator woensdag 23 februari 2022 @ 11:24:32 #208
375570 crew  Cyan9
pi_203794482
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 10:49 schreef Fred_B het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
Zou na Polen en waarschijnlijk ook Australië nu Zweden ook de Arcade-route proberen?
Ik vind het wel heel grappig om over een Zweeds nummer te lezen dat het "minder geproduceerd" is dan Arcade. :+
Ongeīnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_203796838
Leuk feitje wel. Maar het is mijn liedje niet :)
twitter
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_203797400
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 11:24 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik vind het wel heel grappig om over een Zweeds nummer te lezen dat het "minder geproduceerd" is dan Arcade. :+
Ja ze bedoelen dus dat het slechter is daardoor, toch?
  Moderator woensdag 23 februari 2022 @ 17:42:42 #211
375570 crew  Cyan9
pi_203799173
quote:
10s.gif Op woensdag 23 februari 2022 15:35 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja ze bedoelen dus dat het slechter is daardoor, toch?
Ik heb eigenlijk geen idee meer wat ze nou willen zeggen.
Ongeīnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_203799253
quote:
10s.gif Op woensdag 23 februari 2022 17:42 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik heb eigenlijk geen idee meer wat ze nou willen zeggen.
Zonder grappen, ik ook niet _O- ik gok dat ze willen zeggen dat het dus beter is dan Arcade. Maar inderdaad grappig dat dat van Zweden moet komen. :+
  Moderator woensdag 23 februari 2022 @ 17:53:38 #213
375570 crew  Cyan9
pi_203799286
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 17:50 schreef Em31 het volgende:

[..]
Zonder grappen, ik ook niet _O- ik gok dat ze willen zeggen dat het dus beter is dan Arcade. Maar inderdaad grappig dat dat van Zweden moet komen. :+
Raar ook, we weten allemaal dat dat helemaal niet kan. :{w
Ongeīnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_203799590
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 17:53 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Raar ook, we weten allemaal dat dat helemaal niet kan. :{w
Stukje grootheidswaanzin daar in het noorden.
pi_203810615
De 1-minuutversies zijn uit, en Angelino komt met zijn piepstemmetje niet in de buurt van Duncan. Klara’s lied is wat gedateerd en Anna Bergendahl is zoals altijd een tikkie zouteloos. Nog even afwachten op de volledige uitvoeringen, maar normaal gesproken zit de Zweedse inzending hier niet tussen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203810718
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 11:52 schreef Fred_B het volgende:
De 1-minuutversies zijn uit, en Angelino komt met zijn piepstemmetje niet in de buurt van Duncan. Klara’s lied is wat gedateerd en Anna Bergendahl is zoals altijd een tikkie zouteloos. Nog even afwachten op de volledige uitvoeringen, maar normaal gesproken zit de Zweedse inzending hier niet tussen.
Zou je de link willen delen
pi_203810777
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 11:58 schreef Em31 het volgende:

[..]
Zou je de link willen delen
Ik heb ze zelf in de MF-app beluisterd, maar hier zijn ook alle links:

https://eurovisionfun.com(...)lodifestivalen-2022/
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203810838
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 12:00 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik heb ze zelf in de MF-app beluisterd, maar hier zijn ook alle links:

https://eurovisionfun.com(...)lodifestivalen-2022/
Dankje ^O^

Het is nog maar een snippet, maar ja om nou te zeggen dat het beter is dan Arcade :+
pi_203811161
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 11:52 schreef Fred_B het volgende:
De 1-minuutversies zijn uit, en Angelino komt met zijn piepstemmetje niet in de buurt van Duncan. Klara’s lied is wat gedateerd en Anna Bergendahl is zoals altijd een tikkie zouteloos. Nog even afwachten op de volledige uitvoeringen, maar normaal gesproken zit de Zweedse inzending hier niet tussen.
In dat geval wordt het Anders.
  Moderator vrijdag 25 februari 2022 @ 09:03:15 #220
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203826350
  ESF Reporter vrijdag 25 februari 2022 @ 09:17:54 #221
87554 Cee
Welluk?
pi_203826475
quote:
9s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 09:03 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Dit kan toch niet Momo. |:)
pi_203826486
_O- hopelijk halen ze de finale niet.
  Moderator vrijdag 25 februari 2022 @ 09:23:37 #223
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203826539
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 09:17 schreef Cee het volgende:

[..]
Dit kan toch niet Momo. |:)
Nee, maar laat ze maar een keer op hun bek gaan. In Europa boeit niemand het wat dat deze man een toffe peer is de veel heeft meegemaakt.
  ESF Reporter vrijdag 25 februari 2022 @ 09:28:58 #224
87554 Cee
Welluk?
pi_203826584
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 09:23 schreef Momo het volgende:

[..]
Nee, maar laat ze maar een keer op hun bek gaan. In Europa boeit niemand het wat dat deze man een toffe peer is de veel heeft meegemaakt.
(Heb wel pas een interview met hem gehoord in een podcast en hij zet zich in voor zwerfhondjes en is een grote dierenvriend O+ )
pi_203826620
Dat lied van Anders zou echt genadeloos 25e worden als het door VK zou worden ingezonden :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 25 februari 2022 @ 09:37:49 #226
478909 molloot200
alles muziek.
pi_203826680
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 09:18 schreef Em31 het volgende:
_O- hopelijk halen ze de finale niet.
Áls ze deze keer de finale zouden halen met Anders dan is het echt puur omdat ze Zweden zijn ;( Dit is echt een inzending des-VKs. Man man man
pi_203827138
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 09:32 schreef TheVulture het volgende:
Dat lied van Anders zou echt genadeloos 25e worden als het door VK zou worden ingezonden :Y
Die zouden hem waarschijnlijk ook stagen in een iets te groot pak met een vaag bandje erachter ofzo :P

Ik denk dat hier nog wel iets van een internationaal publiek voor is, zeker zo met die mooie beelden op de achtergrond. Niet om te scoren, maar wel om ergens aan de bovenkant van het rechterrijtje te eindigen.

Overigens gaat normaal gesproken Cornelia gewoon winnen, dankzij de zwaarwegende jurystemmen in de Zweedse finale.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203827912
Ik zou Klara Hammerstrom trouwens nog niet helemaal willen afschrijven voor de winst, dat lied heeft volgens mij best potentie op basis van die minuut.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator vrijdag 25 februari 2022 @ 12:29:38 #229
375570 crew  Cyan9
pi_203829601
Even een recap van alles beluisterd en ik durf wel weer te zeggen dat Melfest dit jaar niet zo sterk is.
Ongeīnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_203841503
Melfest 2019: Complete opening met Israël als thema
Melfest 2020: crickets
Melfest 2021: crickets
Melfest 2022:
quote:
This week for the interval, they sing former Melfest songs in Italian. It features performances from Nano, Jessica Andersson and Nanne Grönvall #Melfest
Kreeg soms het idee dat Bjorkman niet zo’n fan was van Nederland.
pi_203841582
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 07:25 schreef Em31 het volgende:
Melfest 2019: Complete opening met Israël als thema
Melfest 2020: crickets
Melfest 2021: crickets
Melfest 2022:
[..]
Kreeg soms het idee dat Bjorkman niet zo’n fan was van Nederland.
Mensen die zichzelf iets te serieus nemen en Nederland gaat gewoon niet zo lekker samen. In Italië zijn we ook zo lekker populair :')
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 11:07:50 #232
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203843787
twitter
pi_203844312
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:07 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Nice move _O_
pi_203850849
Dit is begonnen voor de liefhebbert.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203850877
Ik heb hem aan staan, maar weet niet hoe vaak ik over ga schakelen.
pi_203850938
Wil iemand mij een seintje geven als Anna Bergendahl aan de beurt is? Daar ben ik erg benieuwd naar.
pi_203851029
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 20:09 schreef NailQueen het volgende:
Wil iemand mij een seintje geven als Anna Bergendahl aan de beurt is? Daar ben ik erg benieuwd naar.
seintje
pi_203851138
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 20:13 schreef Sableheart het volgende:

[..]
seintje
Daar kreeg ik gek genoeg geen notiificatie van. Maar ik zag haar gelukkig op tijd.
pi_203851884
Angelino is beter dan de Australische inzending, maar Polen pakt hier bij het publiek de punten op emotie. Mocht het winnen uiteraard, waar ik niet vanuit ga.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203852067
Best erg dat het in het refrein niet uit maakt of ze mee zingt of niet.
pi_203852239
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 20:54 schreef Sableheart het volgende:
Best erg dat het in het refrein niet uit maakt of ze mee zingt of niet.
Ach ja, het liedje is toch niet veel.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203852426
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 20:59 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ach ja, het liedje is toch niet veel.
Blijkbaar wel de beste van de avond, want de winnaar en DTF is Klara.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203852772
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 20:48 schreef Fred_B het volgende:
Angelino is beter dan de Australische inzending, maar Polen pakt hier bij het publiek de punten op emotie. Mocht het winnen uiteraard, waar ik niet vanuit ga.
Die vijver zou wel vol zitten zeg ja.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_203852791
Kom op Zweden, Cornelia Jakobs moet het worden.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_203853004
Medina is de tweede DTF :o

Anna Bergendahl en Lillasystar gaan naar de tussenronde.

Angelino is nu al klaar als 5e :o
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203853023
twitter
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_203853538
Oh de nieuwe Arcade is alweer weg _O-
pi_203853958
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 21:51 schreef Em31 het volgende:
Oh de nieuwe Arcade is alweer weg _O-
Ja, deze small town boy ging wel naar een heel kleine Arcade :')

Verder wordt dit echt een hopeloze finale, waarin Cornelia normaal gesproken dankzij de vakjury’s wint en dan 9e wordt in Italië. Waarop heel Zweden kan Jui-chen voor een nieuwe Top 10 score.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 22:14:40 #249
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203853988
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 22:13 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ja, deze small town boy ging wel naar een heel kleine Arcade :')

Verder wordt dit echt een hopeloze finale, waarin Cornelia normaal gesproken dankzij de vakjury’s wint en dan 9e wordt in Italië. Waarop heel Zweden kan Jui-chen voor een nieuwe Top 10 score.
Of als Anders toch wint door een landslide in de televote, dan wordt het Bagger voor Zweden zonder een finale in Turijn.
pi_203854005
Officieel O+
Ook op Spotify al, klinkt heerlijk niet overgeproduceerd.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_203854189
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 22:14 schreef Momo het volgende:

[..]
Of als Anders toch wint door een landslide in de televote, dan wordt het Bagger voor Zweden zonder een finale in Turijn.
Nou ja, dat weet de nieuwe Björkman ook natuurlijk. Dus het zou me niet verbazen als Anders in de finale bij de eerste drie wordt gezet en Cornelia bij de laatste drie om het toeval een handje te helpen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203854374
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 22:15 schreef koffieleuk het volgende:
Officieel O+
Ook op Spotify al, klinkt heerlijk niet overgeproduceerd.
Ja dit kan ze nog wel top 5 opleveren ook
pi_203854655
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 22:15 schreef koffieleuk het volgende:
Officieel O+
Ook op Spotify al, klinkt heerlijk niet overgeproduceerd.
Loopt voor nu nog voor qua aantallen YouTube views *G* Geeft me lichte hoop
  ESF Reporter zondag 27 februari 2022 @ 10:13:58 #254
87554 Cee
Welluk?
pi_203858978
Cornelia is echt de enige optie. Zelfs het nummer van Anna Bergendahl valt me tegen. En dat nummer van Klara dat gisteren DTF ging, WTF. Medina staat in mijn Melfest top 3 en dat zegt genoeg. _O-
  Moderator zondag 27 februari 2022 @ 10:55:07 #255
375570 crew  Cyan9
pi_203859408
Cornelia, Cazzi Opeia en Lisa Miskovsky. Daar kan ik mee leven.
Ongeīnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_203860817
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 10:13 schreef Cee het volgende:
Cornelia is echt de enige optie. Zelfs het nummer van Anna Bergendahl valt me tegen. En dat nummer van Klara dat gisteren DTF ging, WTF. Medina staat in mijn Melfest top 3 en dat zegt genoeg. _O-
Haar muziek vind ik normaal erg leuk, maar dit keer viel ze me ook tegen. Ze kan veel beter dan dit :{
Haar revanche zit er voorlopig nog niet in
pi_203861531
Zouden ze met Cornelia niet gewoon ook kunnen winnen? Krijg dat gevoel ineens nu ik het nummer ook hoor op Spotify.
pi_203861686
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 13:23 schreef Em31 het volgende:
Zouden ze met Cornelia niet gewoon ook kunnen winnen? Krijg dat gevoel ineens nu ik het nummer ook hoor op Spotify.
Ja, dit nummer is voor Zweedse begrippen eerder underhyped dan overhyped. Ik vind het tenminste beter dan de huidige favorieten Mahmood & Blanco, dus voor mij kan het dan ook winnen :)
pi_203861761
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 13:32 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ja, dit nummer is voor Zweedse begrippen eerder underhyped dan overhyped. Ik vind het tenminste beter dan de huidige favorieten Mahmood & Blanco, dus voor mij kan het dan ook winnen :)
Ja dat gevoel kreeg ik dus ook een beetje, dat we het met z'n allen (de hele ESF-wereld) juist wat te laag inschatten omdat het Zweden is. :P Zie de jury hier sowieso wel helemaal voor gaan.
  Moderator zondag 27 februari 2022 @ 14:31:15 #260
375570 crew  Cyan9
pi_203862447
Ik zie Cornelia ook wel als iemand die voor de winst zou kunnen gaan.
Ongeīnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_203863360
quote:
84s.gif Op zondag 27 februari 2022 14:31 schreef Cyan9 het volgende:
Ik zie Cornelia ook wel als iemand die voor de winst zou kunnen gaan.
Ja. Vind het beter dan Undo.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  Moderator zondag 27 februari 2022 @ 15:35:32 #262
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203863484
twitter
  Moderator zondag 27 februari 2022 @ 15:59:32 #263
375570 crew  Cyan9
pi_203863858
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 15:28 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Ja. Vind het beter dan Undo.
Oh, dat sowieso. Ik vond Undo eigenlijk heel erg basic.
Ongeīnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_203863966
Heb Cornelia teruggekeken en haar optreden komt het meest "echt" over. Het niveau tot nu toe komt erg over met 2013. Zij zou de Emmelie de Forest kunnen zijn.
pi_203864100
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 15:35 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Het zou wel helemaal bij dit seizoen passen als ze voor Anders gaan. _O-
pi_203864828
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 13:23 schreef Em31 het volgende:
Zouden ze met Cornelia niet gewoon ook kunnen winnen? Krijg dat gevoel ineens nu ik het nummer ook hoor op Spotify.
Het heeft alles wat voorgaande Zweedse inzendingen zo succesvol maakte bij de juries, maar in tegenstelling tot die eerdere inzendingen kan Cornelia de televoters ook raken denk ik. Als ze gekozen wordt kan Cornelia echt wel mee gaan doen voor de winst.
pi_203866161
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 16:04 schreef NailQueen het volgende:
Heb Cornelia teruggekeken en haar optreden komt het meest "echt" over. Het niveau tot nu toe komt erg over met 2013. Zij zou de Emmelie de Forest kunnen zijn.
Of gewoon om de vergelijking makkelijk te houden, komt het niveau ook best overeen bij het eveneens redelijk favorietloze en niet zo sterke 2014 (totdat er twee favorieten opdoken bij de repetities) en dan kan dit de nieuwe Undo worden. :Y

Al heb ik nog wel de hoop dat we wat betere concurrentie voor Brividi gaan krijgen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203897248
Hold Me Closer is echt een draak van een nummer, zou Zweden's beste inzending sinds Euphoria zijn _O_
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_203899085
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 19:33 schreef Nexum het volgende:
Hold Me Closer is echt een draak van een nummer, zou Zweden's beste inzending sinds Euphoria zijn _O_
Interessante zin :)
pi_203920489
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 20:53 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Interessante zin :)
Oke ik kom er nu dus pas achter dat ik ‘een draak van’ al die jaren verkeerd heb gebruikt _O- _O- _O-
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Moderator donderdag 3 maart 2022 @ 16:10:41 #271
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203923561

Qua streams staat Cornelia 13 van de 28, ik weet het niet jongens of ze haar gaan kiezen.
  donderdag 3 maart 2022 @ 16:16:53 #272
478909 molloot200
alles muziek.
pi_203923674
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 16:10 schreef Momo het volgende:

Qua streams staat Cornelia 13 van de 28, ik weet het niet jongens of ze haar gaan kiezen.
Dat is dus een vertekend beeld want dat nummer staat pas sinds afgelopen zondag op Spotify, terwijl sommige anderen er al 4 weken op staan :P

Dat Anders boven haar staat is wel om te janken ;( Wellicht dat de internationale jury's het nog weten te redden.
pi_203923918
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 16:16 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Dat is dus een vertekend beeld want dat nummer staat pas sinds afgelopen zondag op Spotify, terwijl sommige anderen er al 4 weken op staan :P

Dat Anders boven haar staat is wel om te janken ;( Wellicht dat de internationale jury's het nog weten te redden.
Als je kijkt naar waar de mensen luisteren, dan is het aandeel Zweedse luisteraars bij Anders ook nog groter.
Heb eigenlijk wel vertrouwen in de jury wat betreft het laatste, al zie ik ze ook wel enigszins voor Liamoo gaan.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  Moderator vrijdag 4 maart 2022 @ 15:59:22 #274
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203938484
twitter
  vrijdag 4 maart 2022 @ 16:13:16 #275
478909 molloot200
alles muziek.
pi_203938661
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 15:59 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Waarom luisteren die Zweden zo graag naar die Anders-bagger (hihaho)? Echt dat ze mogelijk op hem zouden stemmen omdat hij sympathiek is op de Zweedse tv en een icoon etc. is nog tot daar aan toe, maar blijkbaar vinden genoeg Zweden dit ook leuk om vrijwillig te luisteren waardoor het zo hoog in die top terecht komt.
  Moderator vrijdag 4 maart 2022 @ 16:16:01 #276
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203938689
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 16:13 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Waarom luisteren die Zweden zo graag naar die Anders-bagger (hihaho)? Echt dat ze mogelijk op hem zouden stemmen omdat hij sympathiek is op de Zweedse tv en een icoon etc. is nog tot daar aan toe, maar blijkbaar vinden genoeg Zweden dit ook leuk om vrijwillig te luisteren waardoor het zo hoog in die top terecht komt.
Waarom luisteren mensen naar Rene Froger en Gordon? Dat vraag ik mij ook altijd af. Misschien dat hij wel een bepaalde fanbase heeft? Al kan ik mij niet echt voorstellen dat veel mensen onder de 40 jaar hier echt naar luisteren
  vrijdag 4 maart 2022 @ 16:47:27 #277
478909 molloot200
alles muziek.
pi_203939123
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 16:16 schreef Momo het volgende:

[..]
Waarom luisteren mensen naar Rene Froger en Gordon? Dat vraag ik mij ook altijd af. Misschien dat hij wel een bepaalde fanbase heeft? Al kan ik mij niet echt voorstellen dat veel mensen onder de 40 jaar hier echt naar luisteren
Nee daarom. René Froger en Gordon verschijnen hier ook niet in die Spotify Top 50 lijstjes hoor met hun nieuwe releases :P Júist van die jongere groep die voornamelijk op Spotify zit verwacht ik dit niet. Vandaar mijn verbazing :)
pi_203939219
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 15:59 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik gok dat de jury wel voor Cornelia gaat? maar of dat dat genoeg is, want dit lijkt me niet zo'n goed teken.
pi_203939641
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 16:52 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik gok dat de jury wel voor Cornelia gaat? maar of dat dat genoeg is, want dit lijkt me niet zo'n goed teken.
Ik denk dat ook, al zitten er in die internationale jury ook types als D. Dekker, die zouden kunnen denken dat Liamoo heel hip is. Het gaat sowieso vooral om de marge Cornelia-Anders, omdat Anders normaliter goed gaat scoren in de televoting.

Door de opzet die er is, ten eerste de app-stemmen onderverdeeld naar leeftijdscategorieën waarbij de jongere generaties niet noodzakelijkerwijs voor Anders gaan. En ten tweede dat er nog televoting-gelegenheid is ná de jury-uitslag, waarbij de ‘losers’ weinig ruis in de uitslag meer gaan geven, zal Cornelia bij een niet zo heel grote marge bij de jury de overwinning waarschijnlijk al niet meer kunnen ontgaan.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203939679
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 16:13 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Waarom luisteren die Zweden zo graag naar die Anders-bagger (hihaho)? Echt dat ze mogelijk op hem zouden stemmen omdat hij sympathiek is op de Zweedse tv en een icoon etc. is nog tot daar aan toe, maar blijkbaar vinden genoeg Zweden dit ook leuk om vrijwillig te luisteren waardoor het zo hoog in die top terecht komt.
Zweden slaan heel erg aan op een catchy melodie, dat zit daar echt in de cultuur. Daarom komen er ook zoveel songwriters vandaan. En hoewel oubollig heeft dit liedje van Anders wel een goede melodie.

Overigens lijkt Klara Hammerström wel duidelijk het populairst.
pi_203949063
Ik las trouwens gisteren iets wat eigenlijk achteraf best logisch is, de nummers uit de laatste semi hebben ook meer streams omdat deze meteen beschikbaar zijn. Iedereen heeft eerst 4 weken ergens anders naar Cornelia moeten luisteren, dan is dat nummer al minder ‘nieuw’.
pi_203958497
Anna Bergendahl en Tone Sekelius gaan naar de finale :)
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_203961992
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 20:48 schreef koffieleuk het volgende:
Anna Bergendahl en Tone Sekelius gaan naar de finale :)
THEOZ en Cazzi Opeia ook.
pi_203962012
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:58 schreef Arth_NL het volgende:

[..]
THEOZ en Cazzi Opeia ook.
Goeie keuzes wel.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_203963206
In ieder geval nog wat leuke toevoegingen voor de finale :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator zondag 6 maart 2022 @ 01:03:04 #286
375570 crew  Cyan9
pi_203963988
Cazzi Opeia! *O*
Ongeīnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_203964182
Het is uiteindelijk best wel een prima finale vind ik. Nu nog hopen dat Anders niet wint.
pi_203979621
twitter
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_203979664
Cornelia duidelijk de grote favoriet. Moet ook wel raar lopen als ze het het hele ESF niet binnenhaalt (met deze line-up).
leven zoals het leven is
pi_203979720
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2022 09:30 schreef Jason22 het volgende:
Cornelia duidelijk de grote favoriet. Moet ook wel raar lopen als ze het het hele ESF niet binnenhaalt (met deze line-up).
Dat gevoel heb ik er dan nog steeds niet bij, dat dit de winnaar van het ESF is, maar goed, dat heb ik bij alle anderen behalve Brividi ook niet tot nu toe :P

Ik zie het overigens wel richting de Top 5 gaan voor Zweden, dit zal beter vallen bij televoters dan alles wat ze sinds 2016 hebben gestuurd.

[ Bericht 8% gewijzigd door TheVulture op 07-03-2022 09:45:44 ]
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203980112
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 09:36 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat gevoel heb ik er dan nog steeds niet bij, dat dit de winnaar van het ESF is, maar goed, dat heb ik bij alle anderen behalve Brividi ook niet tot nu toe :P

Ik zie het overigens wel richting de Top 5 gaan voor Zweden, dit zal beter vallen bij televoters dan alles wat ze sinds 2016 hebben gestuurd.
Er is inderdaad niets, buiten Brividi, dat in aanmerking komt om te winnen, en Zweden wil dolgraag en heeft een goed liedje, dus dan zijn ze logischerwijs wel één van de topfavorieten. Maar zo briljant is Cornelia ook weer niet, dat maakt het moeilijk in te schatten.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203980121
De fans zijn trouwens ziedend dat de zaterdag totaal irrelevante Klara Hammerström als eerste moet.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203980151
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 10:12 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Er is inderdaad niets, buiten Brividi, dat in aanmerking komt om te winnen, en Zweden wil dolgraag en heeft een goed liedje, dus dan zijn ze logischerwijs wel één van de topfavorieten. Maar zo briljant is Cornelia ook weer niet, dat maakt het moeilijk in te schatten.
Het lijkt in alles een 2014-scenario te kunnen worden, dat er ineens iets vanuit de repetities verder naar boven schiet en Zweden en Italie gewoon keurig top 5 eindigen, maar niet winnen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  ESF Reporter maandag 7 maart 2022 @ 10:15:58 #294
87554 Cee
Welluk?
pi_203980162
quote:
10s.gif Op maandag 7 maart 2022 10:13 schreef Fred_B het volgende:
De fans zijn trouwens ziedend dat de zaterdag totaal irrelevante Klara Hammerström als eerste moet.
Heerlijk, die comedy act zou niet eens naar de finale mogen. _O_
  Moderator maandag 7 maart 2022 @ 10:18:51 #295
375570 crew  Cyan9
pi_203980200
quote:
10s.gif Op maandag 7 maart 2022 10:13 schreef Fred_B het volgende:
De fans zijn trouwens ziedend dat de zaterdag totaal irrelevante Klara Hammerström als eerste moet.
Zal je zien dat de totaal irrelevante Klara Hammerström gaat winnen. Zo'n jaar is het wel. |:)
Ongeīnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_203980215
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 10:15 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Het lijkt in alles een 2014-scenario te kunnen worden, dat er ineens iets vanuit de repetities verder naar boven schiet en Zweden en Italie gewoon keurig top 5 eindigen, maar niet winnen.
Dat gevoel heb ik ook inderdaad. Die ruimte is er ook met de huidige line-up. Al kan het natuurlijk zijn dat een Zwitserland ofzo ons nog enorm gaat verrassen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203980231
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 10:18 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Zal je zien dat de totaal irrelevante Klara Hammerström gaat winnen. Zo'n jaar is het wel. |:)
Je bent zelf totaal irrelevant

Dan eindigt Nederland weer een plekje hoger :Y
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_203980255
Hopelijk komt Dotter binnenkort nog terug.. Denk zelf dat Hold me closer eigenlijk voor Dotter was. Lijkt een beetje op haar vorige inzendingen
pi_203980258

Ik had dit nog helemaal niet gezien, maar dit is toch best vermakelijk _O-


Zij is toch ook wel enorm gegroeid sinds dat bange schaap van 2010 hoor... en ook dit is best een prima liedje.

Het mag dan allemaal een beetje gedowngrade worden omdat we van Zweden heel veel gewend zijn, maar dit is an sich gewoon een prima nationale finale :Y

[ Bericht 39% gewijzigd door TheVulture op 07-03-2022 10:28:49 ]
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203980272
quote:
6s.gif Op maandag 7 maart 2022 10:22 schreef Thrts het volgende:
Hopelijk komt Dotter binnenkort nog terug.. Denk zelf dat Hold me closer eigenlijk voor Dotter was. Lijkt een beetje op haar vorige inzendingen
Daar ben ik ook nog steeds van overtuigd. Zou wel sneu zijn, wordt je twee keer op de streep gepasseerd door Lundvik en The Mama's en dan zou Cornelia straks het hele ESF kunnen winnen, met een liedje dat voor jou gemaakt lijkt _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator maandag 7 maart 2022 @ 10:30:03 #301
375570 crew  Cyan9
pi_203980355
quote:
6s.gif Op maandag 7 maart 2022 10:21 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Je bent zelf totaal irrelevant

Dan eindigt Nederland weer een plekje hoger :Y
Zeg hé, het is niet dat ik dat wil, maar ik zie het helaas nog wel gebeuren. :+
Ongeīnteresseerd maar toch aanwezig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')