De eerdere inzendingen van Lisa 020 waren anders poepsaaie deuntjesquote:Op vrijdag 26 november 2021 11:38 schreef ijs_beer het volgende:
Namens het voetbalminnend gedeelte van het songfestivalforum spreek ik de voorkeur uit voor: Lisa AJAX
quote:How the sub-competitions change:
Voting takes place in the app and by phone while the seven acts perform their songs. In the app, all viewers have five free votes per song.
After a quick prize, a first finalist will be appointed, the artist who in total received the most votes after the first round of voting.
The six remaining artists advance to the second round of voting. Here, viewers get five new free votes per artist in the app. The votes from the first round are also included.
The result in voting round number 2 is now based instead on how the votes have been distributed in the age categories in the app: 3–9 years, 10–15 years, 16–29 years, 30–44 years, 45–59 years, 60–74 years, 75 and older, as well as the telephone voices.
The finalists are thus appointed in two different ways: the one who receives the most votes in total in the first round of voting and the one who receives the highest score from the different age categories after the second round of voting.
For the first time, the age groups' vote distribution will be reported in the program, in the style of the Eurovision final, where the 12th in each age category will be awarded orally and the remaining points will be reported in the graphics.
This means that viewers in live broadcast will be able to follow the count of votes and thus also get to know who will come third and fourth respectively and thus advance to the semifinals and also who will come fifth, sixth and seventh in the sub-competitions.
With the new arrangement, the winning prize in the sub-competitions is removed at the same time. The two acts that make it to the finals will not sing their songs again.
How to change semifinals:
What was previously called Andra chansen changes its name to the semifinals this year and the duels have been scrapped.
In a live draw on SVT play on Tuesday 1 March, the eight entries will be divided into two groups, semi 1 and semi 2.
In the draw, no difference will be made if the entries finish third or fourth in their sub-competition, which in practice could mean that all 3s end up in one group and all 4s in the other.
Two songs advance to the final from semi 1 and semi 2 respectively.
The result will be based on the two songs that get the highest score based on how the votes are distributed in the age categories in the app: 3–9 years, 10–15 years, 16–29 years, 30–44 years, 45–59 years, 60–74 years, 75 and older, as well as the telephone voices.
Unlike the competitions, the votes will not be reported in the semifinals, this for time reasons.
How to change the final:
Voting takes place in the app and by phone while the twelve acts perform their songs. In the app, all viewers have five free votes per participant.
After the international jury groups have cast their votes, all viewers will be provided with new free votes, five new per artist, in order to continue to influence the result even after the international jury has had its say.
The TV viewers' votes will then be reported in lumps per contribution, so that viewers get to know how many points a total of a contribution has received based on how the votes are distributed in the different age categories in the app and the telephone votes.
In retrospect, SVT will report separately how many points and contributions received from each age category.
Points based on age categories - that's how it works
Since 2019, viewers have been divided into eight different viewer groups, seven in the app based on age: 3–9 years, 10–15 years, 16–29 years, 30–44 years, 45–59 years, 60–74 years, 75 and older, as well as an eighth group consisting of the telephone voices.
All viewing groups have equal power.
The one who gets the most number of votes in each viewing group gets 12 points, the second most votes gets 10 points, then 8, 5, 3 and 1.
In the final, each spectator group will distribute points according to the scale 12, 10, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1.
Met de side note dat deze reviews altijd in mijn ogen een te rooskleurig beeld laten zien en het vrijwel altijd tegenvalt ten opzichte van de extreem positieve reviewsquote:Op woensdag 2 februari 2022 11:05 schreef koffieleuk het volgende:
Draadje van iemand die al de kans hebben gekregen om naar de nummers (alleen van de eerste Deltavling geloof ik) te luisteren
[ twitter ]
Zijn wel meer soortgelijke tweets, maar niet allemaal handig in zo'n reeks. De consensus lijkt dat Robin Bengtsson vrijwel zeker DTF gaat.
Uiteraardquote:Op woensdag 2 februari 2022 11:29 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Met de side note dat deze reviews altijd in mijn ogen een te rooskleurig beeld laten zien en het vrijwel altijd tegenvalt ten opzichte van de extreem positieve reviews
Ik vind dit nog vrij positief omschreven, nu ik de 1-minuutversies heb beluisterd. Robin wint dit natuurlijk makkelijk, maar al wat er van dit verder nog doorkomt is toch vooral opvulmateriaal voor de finale.quote:Op donderdag 3 februari 2022 22:21 schreef TheVulture het volgende:
1-minuut snippets hier te vinden: https://www.svtplay.se/li(...)ellobidragen-KM6mm6v
Vind het voor een MF-semi eigenlijk wel iets diverser en beter dan we gewend zijn.
Shirley Clamp en Danne kunnen we wel wegstrepen
Robin Bengtsson zal ongetwijfeld de finale halen, heeft goed naar TheWeeknd geluisterd maar dit zou wederom een mooie aanvulling zijn op de reeks te klinische popliedjes die Zweden al sinds 2017 (een trend door Robin zelf gestart) naar het ESF brengt. Mag van mij wel een keer wat anders worden....
Cornelia Jakobs springt er dan toch wel uit moet ik zeggen, ballad/midtempo. ik kreeg qua song een beetje het gevoel als dat dit oorspronkelijk misschien wel voor Dotter was bedoeld
Theoz brengt de leukste uptempo, ook nog eens in het Zweeds, die mag ook wel een ronde verder komen (waarschijnlijk AC) Malou Prytz en Omar Rudberg klinken ook wel aardig, een van die 2 zal wel de laatste AC-plek opeisen. Ik denk dat het dan Omar wordt, ook gezien zijn enorme populariteit in Zweden door de serie Young Royals...
Spijker, kop.quote:Op donderdag 3 februari 2022 22:54 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik vind dit nog vrij positief omschreven, nu ik de 1-minuutversies heb beluisterd. Robin wint dit natuurlijk makkelijk, maar al wat er van dit verder nog doorkomt is toch vooral opvulmateriaal voor de finale.
Ik hoop toch eigenlijk dat die opvolgster van Björkman muzikaal iets meer te bieden heeft dit seizoen dan de voorbije paar jaar, en dat haar bijdrage niet beperkt blijft tot het oplossen van een niet-bestaand probleem door de stemprocedure te veranderen. Want stel dat zo’n Robin Bengtsson uiteindelijk wint, dan kan dat op een goede dag ergerniswekkend hoog scoren bij de jury, maar bij het publiek gaat dat nooit in aanmerking komen voor de Top 10.
Ze zingt 'B-A-N-A-Nas, bananas!' Niet dat het dan heel diepzinnig is, maar het klopt welquote:Op donderdag 3 februari 2022 22:34 schreef molloot200 het volgende:
B-A-N-A-S, bananas!
Nee dat kan écht écht niet
Oh ja nu hoor ik het ook. Dan verstond ik het verkeerdquote:Op vrijdag 4 februari 2022 08:51 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ze zingt 'B-A-N-A-Nas, bananas!' Niet dat het dan heel diepzinnig is, maar het klopt wel
Verder weer een paar lekker klinische Zweedse nummers, waar het Doe Maar-achtige reggaeliedje nog wel het leukst is (natuurlijk kansloos voor de finale).
Hoho, ze hebben ook de voorrondes een andere naam gegeven.quote:Op donderdag 3 februari 2022 22:54 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik hoop toch eigenlijk dat die opvolgster van Björkman muzikaal iets meer te bieden heeft dit seizoen dan de voorbije paar jaar, en dat haar bijdrage niet beperkt blijft tot het oplossen van een niet-bestaand probleem door de stemprocedure te veranderen.
Ik vind dit toch echt een prima halve finale hoorquote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:37 schreef Funhouse het volgende:
Rehearsal snippets: https://www.svtplay.se/vi(...)bananas-infor-mellon
Ziet er allemaal wel weer mooi uitquote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:37 schreef Funhouse het volgende:
Rehearsal snippets: https://www.svtplay.se/vi(...)bananas-infor-mellon
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:53 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ziet er allemaal wel weer mooi uitmaar dat kunnen ze natuurlijk ook wel.
Vind hier Omar Rudberg trouwens een stuk leuker overkomen dan Robin Bengtsson.
En die middenscheiding ook imoquote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]Omar Rudberg heeft ook wel een goede fanbase achter zich, dus die is zeker niet kansloos
En hoe leuk ik het liedje van Theoz vind, die huispakkenlook is wel een beetje jammer
Ik zie net dat ie pas 16 is trouwensquote:
Woensdag worden de covid-restricties in Zweden opgeheven, vanaf dan mogen de zalen weer vol.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 20:05 schreef Cee het volgende:
Krijg het zo toch nog voor een publiek te spelen op Melfest.
Klopt het trouwens dat vanaf volgende week weer in een volle bak mag worden opgetreden?
Wat heerlijk, jammer dat het voor jou net te laat komt.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 20:06 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Woensdag worden de covid-restricties in Zweden opgeheven, vanaf dan mogen de zalen weer vol.
Tickets gaan gelukkig door naar volgend jaar.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 20:07 schreef Cee het volgende:
[..]
Wat heerlijk, jammer dat het voor jou net te laat komt.
Ben ook erg benieuwd naar de microfoon-only versie van THEOZ. Vraag me af of hij nog wel iets zelf zingt.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 20:17 schreef drxanax het volgende:
Irriteer me nu alweer mateloos aan de vele vocalen die op band staan. Dat de EBU dat gedaan heeft....zo zonde. De meesten zingen alleen de coupletten live. Refreinen hoor je bijna geen live-vocalen meer.
quote:Op zaterdag 5 februari 2022 20:17 schreef drxanax het volgende:
Irriteer me nu alweer mateloos aan de vele vocalen die op band staan. Dat de EBU dat gedaan heeft....zo zonde. De meesten zingen alleen de coupletten live. Refreinen hoor je bijna geen live-vocalen meer.
Zou net zeggen dat ik dit Malta wel zie sturenquote:Op zaterdag 5 februari 2022 20:26 schreef Arth_NL het volgende:
Dit had zo gisteren mee kunnen doen aan de Ierse voorronde, gezongen door NIamh Kavanagh.
quote:Op zaterdag 5 februari 2022 21:26 schreef Nashipeer het volgende:
Jaa klopt haha was heel eng die muppets
Ah was al gemeldquote:Op zaterdag 5 februari 2022 20:28 schreef Arth_NL het volgende:
Blijkbaar doet de app het niet dus wordt de uitslag vandaag door 100% televoting gekozen.
Inderdaad, wat grappig. Zal je zien dat wij het nu wel beter vinden.quote:Op woensdag 9 februari 2022 15:11 schreef molloot200 het volgende:
Ik heb de Melfest reviews niet vaak zo twijfelend en overwegend negatief gezien als die die hierboven staanVaak zijn ze overmatig onnodig positief
En dan zeuren over de tekst... de man zong "I would lit your world with just one spark." Omdat het Engels is viel die belabberde grammatica blijkbaar niet op.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:10 schreef Fred_B het volgende:
Ik heb het idee dat vooral van John Lundvik een wat competitievere inzending verwacht werd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |