abonnement Unibet Coolblue
pi_202335573
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 16:24 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Onze wachtlijsten hebben ze in bijvoorbeeld Spanje niet.

Naar huis gestuurd worden met een paracetamol bij de huisarts doen ze ook zo ver ik weet alleen in Nederland.
Ja wachtlijsten hebben ze in Jemen ook niet, maar dat komt omdat daar überhaupt geen normale zorg meer mogelijk is.

Het lijkt me dan ook logischer om met wat gedegen onderzoeken te komen. Ook al zou je bewering over het niet bestaan van wachtlijsten is Spanje kloppen, dan nog zegt dat helemaal niets over de kwaliteit van de zorg hier in Nederland. En aangezien jij beweert dat de zorg hier tot de slechtste van Europa behoort heb je natuurlijk vergelijkingen met alle andere landen gemaakt of gelezen, dus daar ben ik wel benieuwd naar.
pi_202335657
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 16:25 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Slechtste van europa is wel erg overdreven aangezien er ook landen als roemenië bestaan, maar je kan toch niet ontkennen dat hte keihard achteruit is gedenderd de laatste 10 jaar.

Ik gaf een paar jaar terug bijles, de kinderen wisten niet wat 'important' betekende :') En dan heb ik het niet over 1 of twee leerlingen. Vrijwel de hele klas moest bijles krijgen :')
Ook deze post zegt me niet zoveel. Afgaand op de berichten in de media (propaganda!??!) is de situatie binnen het onderwijs zorgwekkend en valt daar veel te verbeteren, maar of het nu veel slechter is dan 10 jaar geleden zou ik niet weten. Jij wel? Waar zit het verschil in dan? En hoe heb je dat gemeten? En is in die berekening rekening gehouden met bijv de effecten van corona?

En terugkomend op je post; je hebt dus jaren geleden bijles gegeven en kunt daarom iets zeggen over de laatste 10 jaar? Dat is toch gek? En het lijkt me ook goed om te weten hoe oud de kinderen waren die je bijles hebt gegeven. Als ze een jaar of 16 zijn dan is het inderdaad ietwat treurig om te constateren dat ze niet weten wat 'important' betekent, maar als ze in groep 3 zitten is dat weer niet zo gek natuurlijk. Alhoewel ze zelfs in groep 3 tegenwoordig ook al hier en daar wat Engelse dingetjes meekrijgen terwijl ik dat een jaar of 15-20 geleden helemaal niet kreeg toen ik in groep 3 zat.
  donderdag 25 november 2021 @ 16:42:35 #53
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_202335684
De meeste mensen interpreteren vrijheid als "doen waar ik zin in heb". Dat heeft weinig te maken met het concept vrijheid dat met de verlichting geïntroduceerd werd en zoals het impliciet in politieke zin bedoeld wordt. Namelijk als individu (politieke) rechten en plichten hebben. Op een eigen leven, eigen bezit, maar ook de verantwoordelijkheid voor jezelf te zorgen. De erkenning dat je als individu inherente waarde hebt. En, in combinatie met gelijkheid en broederschap, het recht maar ook de (morele) plicht maatschappelijk/politiek actief te zijn en je in te zetten voor het algemeen belang. Dit alles in tegenstelling tot eigendom zijn van een koning of een graaf, zoals in het feodale stelsel gewoon was.

Daarbij denken veel mensen ook dat democratie in essentie betekent dat de meeste stemmen gelden. Dat is democratie nadrukkelijk niet. Het streven naar zoveel mogelijk voorstanders én rekening houden met de belangen van de minderheid is dat wèl.

Wij hebben als samenleving gefaald om onze inwoners op grote schaal essentiële waarden mee te geven om te kunnen functioneren in een vrije democratische samenleving. Wat we hebben voortgebracht zijn consumenten die gewend zijn dingen te krijgen omdat ze betalen. In dit geval belasting. Het gaat een generatie of twee kosten om dat te repareren en ontzettend veel politieke wil en vasthoudendheid. Als dat al nog gaat lukken. Het begint met een visie op hoe het anders kan. Die lees ik eigenlijk nergens in het Nederlandse politiek landschap. Het allereerste programma van de FvD, toen ze daar nog niet marcheerden in hun bruine hemdjes, had een aantal verfrissende ideeën wat dat betreft.

Als je de klassieke teksten hierover leest dan vervallen we in een tirannie van de meerderheid (Plato) met als gevolg dat de democratie instort en wordt vervangen door een strong man (Aristoteles). Daar zijn we nog niet, maar je hoeft maar naar de VS te kijken om te zien hoe dat pad er uit kan zien.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_202336061
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 16:00 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
[..]
Dat doe je zelf, je praat zelf over een vaccinatieplicht. Ik kan mij geen vaccinatieplicht bedenken waar mensen niet worden ontslagen.
Het gaat mij om een 100% vaccinatieplicht, ontslaan gaat het dan dus niet over want ook als je weigert te werken moet je nog steeds een vaccinatie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 25 november 2021 @ 17:08:43 #55
414785 sirdanilot
pi_202336157
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 16:41 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ook deze post zegt me niet zoveel. Afgaand op de berichten in de media (propaganda!??!) is de situatie binnen het onderwijs zorgwekkend en valt daar veel te verbeteren, maar of het nu veel slechter is dan 10 jaar geleden zou ik niet weten. Jij wel? Waar zit het verschil in dan? En hoe heb je dat gemeten? En is in die berekening rekening gehouden met bijv de effecten van corona?

En terugkomend op je post; je hebt dus jaren geleden bijles gegeven en kunt daarom iets zeggen over de laatste 10 jaar? Dat is toch gek? En het lijkt me ook goed om te weten hoe oud de kinderen waren die je bijles hebt gegeven. Als ze een jaar of 16 zijn dan is het inderdaad ietwat treurig om te constateren dat ze niet weten wat 'important' betekent, maar als ze in groep 3 zitten is dat weer niet zo gek natuurlijk. Alhoewel ze zelfs in groep 3 tegenwoordig ook al hier en daar wat Engelse dingetjes meekrijgen terwijl ik dat een jaar of 15-20 geleden helemaal niet kreeg toen ik in groep 3 zat.
Ik heb het over jaar 3 van de MAVO (of vmbo t heet dat nou).

Natuurlijk is dit één datapunt. Ik heb nog wel meer datapunten daarvan hoor. Lang bijles gegeven.

Maar er zijn ook echt wel onderzoeken die aantonen dat het keihard achteruit rolt.

https://pisa-nederland.nl/resultaten2018/
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 25 november 2021 @ 17:41:24 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202336523
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 16:42 schreef AgLarrr het volgende:
De meeste mensen interpreteren vrijheid als "doen waar ik zin in heb". Dat heeft weinig te maken met het concept vrijheid dat met de verlichting geïntroduceerd werd en zoals het impliciet in politieke zin bedoeld wordt. Namelijk als individu (politieke) rechten en plichten hebben. Op een eigen leven, eigen bezit, maar ook de verantwoordelijkheid voor jezelf te zorgen. De erkenning dat je als individu inherente waarde hebt. En, in combinatie met gelijkheid en broederschap, het recht maar ook de (morele) plicht maatschappelijk/politiek actief te zijn en je in te zetten voor het algemeen belang. Dit alles in tegenstelling tot eigendom zijn van een koning of een graaf, zoals in het feodale stelsel gewoon was.

Daarbij denken veel mensen ook dat democratie in essentie betekent dat de meeste stemmen gelden. Dat is democratie nadrukkelijk niet. Het streven naar zoveel mogelijk voorstanders én rekening houden met de belangen van de minderheid is dat wèl.

Wij hebben als samenleving gefaald om onze inwoners op grote schaal essentiële waarden mee te geven om te kunnen functioneren in een vrije democratische samenleving. Wat we hebben voortgebracht zijn consumenten die gewend zijn dingen te krijgen omdat ze betalen. In dit geval belasting. Het gaat een generatie of twee kosten om dat te repareren en ontzettend veel politieke wil en vasthoudendheid. Als dat al nog gaat lukken. Het begint met een visie op hoe het anders kan. Die lees ik eigenlijk nergens in het Nederlandse politiek landschap. Het allereerste programma van de FvD, toen ze daar nog niet marcheerden in hun bruine hemdjes, had een aantal verfrissende ideeën wat dat betreft.

Als je de klassieke teksten hierover leest dan vervallen we in een tirannie van de meerderheid (Plato) met als gevolg dat de democratie instort en wordt vervangen door een strong man (Aristoteles). Daar zijn we nog niet, maar je hoeft maar naar de VS te kijken om te zien hoe dat pad er uit kan zien.
En wat ze niet snappen is dat democratie de verantwoordelijkheid ook bij het volk zelf legt. Die zijn verantwoordelijk dat er mensen verkozen worden die capabel zijn en een verstandige visie hebben. En ook dat daar een gezond debat mee is en dat er vitale belangenbehartigingsorganen zijn zoals vakbonden of milieuorganisaties. Als je vraagt wat de grootste klagers nu eigenlijk zelf doen dan blijft het stil.

In een dictatuur is het simpel. De grote dictator is verantwoordelijk voor alles en alles dat niet goed gaat is dus zijn schuld. Maar in een democratie werkt het niet zo en dan schijnen velen niet te snappen. Die denken nog steeds dat politici een soort uit de ruimte gezonden wezens zijn.
  Moderator donderdag 25 november 2021 @ 17:59:09 #57
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202336750
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 12:50 schreef sirdanilot het volgende:
Wat de titel zegt. Ik merk dit steeds vaker: de meeste mensen willen helemaal geen vrijheid of democratie. Ook niet in het oh zo vrije westen.

Mensen willen gewoon dat ' het geregeld wordt'. Ze willen helemaal geen meningen horen die tegen de overheid ingaan. Of uberhaupt meningen waar ze het mee oneens zijn. Mensen schermen zich af in bubbels met enkel gelijkgestemden, bijvoorbeeld door middel van sociale media. Mensen met een onwelgevallige mening worden uit vriendengroepen geweerd. ' Cancel culture' viert hoogtij en nee dat is niet exclusief voor linksen.

Mensen die geen vaccin willen moeten maar met harde hand worden gedwongen, anderzijds radicaliseren sommige wappies ook soms tot geweld of bedreiging aan toe.

Ik hoor regelmatig vrienden zeggen van ' democratie heeft zijn beste tijd gehad'.

Maar wat ik me dan altijd afvraag is: wie moet er dan de baas worden? Rutte als minpres voor eeuwig? Toch maar weer terug naar een absolute monarchie? Want daar krijg ik nooit antwoord op.

Aangezien alle mensen zondig en slecht zijn van nature, is er dus ook niet eén mens ter wereld die de perfecte dictator voor eeuwig zou kunnen zijn. Maar ik denk dat de meeste mensen eigenlijk gewoon een Chinees systeem willen; wel ee ngroep mensen die het regelt maar geen discussie over wie dan tot die groep mag behoren.

Wat vinden jullie van de democratie en de toekomst die deze al dan niet heeft?
Ik denk vooral dat jij betere vrienden moet zoeken :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202337131
Mooie OP. Ik merk dat inderdaad ook.

De meeste mensen willen niet de verantwoordelijkheid die bij vrijheid en democratie hoort. Precies wat je daar omschrijft 'regel het nou maar gewoon, dan ben ik er vanaf'.

Ook hoor ik vaak argumenten als 'de meeste mensen zijn toch te dom om iets van onderwerp x te begrijpen dus democratie werkt niet'.

En als ik nu zie hoe snel mensen hun principes hebben opgegeven en gewoon hun QR-code laten scannen voor het felbegeerde groene vinkje van de overheid en totaal niet meer bezig zijn met de potentiële gevolgen hiervan in de toekomst of waar dit soort staatscontrole in het verleden heeft toe geleid, dan breekt mijn klomp gewoon.

De meeste mensen zijn nou eenmaal volgers. Opgegroeid met indoctrinatie dat 'gehoorzamen' het hoogst mogelijke goed is. Niet eigen verantwoordelijkheid, of eigen inzicht of afweging, maar rood is stoppen en groen is doorlopen.

Zoals een kind die goedkeuring krijgt van zijn ouders en op school.

Het is ook wellicht wel makkelijker. Alles word voor je gekaderd. Je hoeft jezelf niet scherp te houden op wat wel en niet het juiste is. Je hoeft je nergens op voor te bereiden. En je wordt overal sociaal geaccepteerd. Waarschijnlijk is dit 'kuddegedrag' nog gelukzaliger ook. Gewoon orders volgen en alles komt goed.

Een schril contrast met ons wappies, die nu A) vrijwel nergens meer naar binnen mogen en B) zich regelmatig zorgen maken over de toekomst.

Ignorance is bliss.
pi_202337167
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 17:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het gaat mij om een 100% vaccinatieplicht, ontslaan gaat het dan dus niet over want ook als je weigert te werken moet je nog steeds een vaccinatie.
Knap hoor als dat lukt, vaccinatieplicht zonder mensen te ontslaan
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_202337387
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:27 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Knap hoor als dat lukt, vaccinatieplicht zonder mensen te ontslaan
Kan best hoor, de meeste andere wetgeving valt ook prima te handhaven zonder mensen te ontslaan.
pi_202337417
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:42 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Kan best hoor, de meeste andere wetgeving valt ook prima te handhaven zonder mensen te ontslaan.
Wat ga je dan doen met mensen die weigeren te vaccineren die in de zorg werken?
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_202337458
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:43 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Wat ga je dan doen met mensen die weigeren te vaccineren die in de zorg werken?
Boetes laten betalen, zoals bij elke wetsovertreding.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202337497
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Boetes laten betalen, zoals bij elke wetsovertreding.
Dus dan kunnen ze nog doorwerken terwijl ze in de schuldsanering zitten. Dat lost het probleem toch niet op als ze nog steeds op de werkplaats zijn en andere besmetten?
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_202337515
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:25 schreef matigeuser het volgende:

Een schril contrast met ons wappies, die nu A) vrijwel nergens meer naar binnen mogen en B) zich regelmatig zorgen maken over de toekomst.

Heb jij een hoop straatverboden? Want alle andere mensen mogen gewoon overal naar binnen. Gevaccineerd of niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202337898
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:25 schreef matigeuser het volgende:
Ook hoor ik vaak argumenten als 'de meeste mensen zijn toch te dom om iets van onderwerp x te begrijpen dus democratie werkt niet'.

En als ik nu zie hoe snel mensen hun principes hebben opgegeven en gewoon hun QR-code laten scannen voor het felbegeerde groene vinkje van de overheid en totaal niet meer bezig zijn met de potentiële gevolgen hiervan in de toekomst of waar dit soort staatscontrole in het verleden heeft toe geleid, dan breekt mijn klomp gewoon.
Je doet in de tweede alinea die ik van je quote toch eindelijk precies wat je anderen in je eerste alinea verwijt? :P
pi_202337946
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Heb jij een hoop straatverboden? Want alle andere mensen mogen gewoon overal naar binnen. Gevaccineerd of niet.
Houd je maar niet van den domme. Siert je niet.

Ten eerste mag ik veel landen niet meer in. Ten tweede is er op dit moment een 3G beleid voor zo'n beetje al het verenigingsleven en de horeca. Dat wil inderdaad niet zeggen dat je er nog onmogelijk in komt, maar niemand die bijvoorbeeld sport bij de sportschool (zoals ik) gaat zich 3 keer per week laten testen om daarna bij de staat haar gratie naar binnen te mogen. Het dichtstbijzijnde testcentrum is ook nog eens 70 minuten (heen en weer) rijden dus in de praktijk is dat een grote belemmering om nog ergens heen te gaan.

Daarnaast is het 2G beleid al aangekondigd, de wet wordt hiervoor gewijzigd as we speak en dat zal binnenkort ingaan. Voorlopig nog niet op de werkvloer, maar dat zou zomaar nog kunnen komen. Dit zal ook gelden voor het OV.

Je kunt er lacherig over doen of het lichter maken dan het is, maar feit blijft dat ongevaccineerden niet meer zomaar kunnen gaan en staan waar ze willen.
pi_202337999
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:10 schreef matigeuser het volgende:

[..]


Je kunt er lacherig over doen of het lichter maken dan het is, maar feit blijft dat ongevaccineerden niet meer zomaar kunnen gaan en staan waar ze willen.
Niet meer zo maar, maar je kan er in. Dat het wat meer moeite kost is 100% een eigen keus, waarvoor je dan ook de gevolgen zelf kan dragen. Dat is het idee bij keuzevrijheid: dat je zelf de gevolgen van je keuze draagt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 25 november 2021 @ 19:13:14 #68
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202338013
Nee, democratie en vrijheid zit helaas ook niet in onze natuur.

Het lijkt af en toe alsof we in cirkeltjes draaien.
We leven al jaren in vrede maar veel mensen blijven naar een conflict zoeken. Een vijand moet gevonden worden waar we tegen kunnen strijden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_202338178
Maar @Hanca, hoe zie jij een vaccinatieplicht voor je dan? Dat lijkt me echt veel te ver gaan, maar wie weet kan je me overtuigen :P
pi_202338373
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:19 schreef Raw85 het volgende:
Maar @:Hanca, hoe zie jij een vaccinatieplicht voor je dan? Dat lijkt me echt veel te ver gaan, maar wie weet kan je me overtuigen :P
Zoals Frankrijk en Italië (en ook Australië bijvoorbeeld) een vaccinatieplicht voor mazelen hebben. En Frankrijk trouwens voor nog 7 ziektes, dacht ik.

Meestal is een vaccinatie dan een voorwaarde voor uitkeringen, kinderbijslag, enz. Ook krijg je in Italië een boete van 500 euro, dacht ik. En vaak kun je bij die landen (waar het dus gaat om mazelen) de kinderopvang en soms de scholen niet in. Die vaccinatie-eis voor kinderopvang kennen we in Nederland trouwens ook.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 25 november 2021 @ 19:31:05 #71
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_202338478
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 17:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]
En wat ze niet snappen is dat democratie de verantwoordelijkheid ook bij het volk zelf legt. Die zijn verantwoordelijk dat er mensen verkozen worden die capabel zijn en een verstandige visie hebben. En ook dat daar een gezond debat mee is en dat er vitale belangenbehartigingsorganen zijn zoals vakbonden of milieuorganisaties. Als je vraagt wat de grootste klagers nu eigenlijk zelf doen dan blijft het stil.
Precies. Ook de mensen die iemand de kamer instemmen omdat hij/zij er wel ok uitziet, een keer iets 'waars' heeft gezegd of iets anders triviaals. Geen wonder dat er uit die kamer amper nog fatsoenlijke wetgeving komt.

quote:
In een dictatuur is het simpel. De grote dictator is verantwoordelijk voor alles en alles dat niet goed gaat is dus zijn schuld. Maar in een democratie werkt het niet zo en dan schijnen velen niet te snappen. Die denken nog steeds dat politici een soort uit de ruimte gezonden wezens zijn.
Nog even los van het feit dat een dictator schijt heeft aan het gros van de mensen zolang zijn machtsbasis maar intact blijft. Zie Irak onder Sadam, Syrië onder Assad en Libië onder Khadaffi, to name a few. Een kleine groep mensen is beter af. Het gros leeft maar onder repressie en een smaldeel wordt onderdrukt of uitgemoord. Probeer dan maar eens de straat opgaan om te protesteren tegen de elite, of tegen het afnemen van grondrechten (voor zover je die dan nog hebt). In dat soort regimes schiet de elite met scherp, in plaats van dat je ze wegstuurt met een motie van wantrouwen. Kijk, dán heb je een burgeroorlog.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 25 november 2021 @ 19:36:25 #72
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_202338588
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:10 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Houd je maar niet van den domme. Siert je niet.

Ten eerste mag ik veel landen niet meer in. Ten tweede is er op dit moment een 3G beleid voor zo'n beetje al het verenigingsleven en de horeca. Dat wil inderdaad niet zeggen dat je er nog onmogelijk in komt, maar niemand die bijvoorbeeld sport bij de sportschool (zoals ik) gaat zich 3 keer per week laten testen om daarna bij de staat haar gratie naar binnen te mogen. Het dichtstbijzijnde testcentrum is ook nog eens 70 minuten (heen en weer) rijden dus in de praktijk is dat een grote belemmering om nog ergens heen te gaan.

Daarnaast is het 2G beleid al aangekondigd, de wet wordt hiervoor gewijzigd as we speak en dat zal binnenkort ingaan. Voorlopig nog niet op de werkvloer, maar dat zou zomaar nog kunnen komen. Dit zal ook gelden voor het OV.

Je kunt er lacherig over doen of het lichter maken dan het is, maar feit blijft dat ongevaccineerden niet meer zomaar kunnen gaan en staan waar ze willen.
Je hebt aan vrijheid niets ingeleverd, je bent nooit vrij van de consequenties van je eigen keuzes. Je paspoort wordt niet ingenomen, je mag nog steeds stemmen, je verliest je uitkering niet, je wordt niet vastgezet, etc.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_202338628
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:31 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Precies. Ook de mensen die iemand de kamer instemmen omdat hij/zij er wel ok uitziet, een keer iets 'waars' heeft gezegd of iets anders triviaals. Geen wonder dat er uit die kamer amper nog fatsoenlijke wetgeving komt.
Die kamer heeft idd 3 problemen:
- teveel incompetente mensen en vooral te weinig ervaring. Politicus is een ervaringsvak, de eerste 4 jaar ben je eigenlijk nog aan het leren.
- teveel mensen die willen opvallen om hun herverkiezing veilig te stellen en dus vooral veel schreeuwen over triviale onderwerpen, er worden continue debatten aangevraagd naar aanleiding van 1 krantenartikel of een onderwerp in een nieuwsprogramma. En dan vooral hard schreeuwen, het liefst met moties smijten en als het kan dreigen met moties van wantrouwen.
- veel te weinig ondersteuning. Een kamerlid is geen wonder, die heeft gewoon een team om zich heen nodig.

Dat is volgens mij de reden dat er steeds vaker fouten worden gemaakt in wetgeving.

Maar goed, hoe doorbreek je die eerste 2 punten in een tijd van social media? Het laatste punt is goed te verhelpen, maar de kamer durft haar budget gewoon niet te verveelvoudigen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202338689
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zoals Frankrijk en Italië (en ook Australië bijvoorbeeld) een vaccinatieplicht voor mazelen hebben. En Frankrijk trouwens voor nog 7 ziektes, dacht ik.

Meestal is een vaccinatie dan een voorwaarde voor uitkeringen, kinderbijslag, enz. Ook krijg je in Italië een boete van 500 euro, dacht ik. En vaak kun je bij die landen (waar het dus gaat om mazelen) de kinderopvang en soms de scholen niet in. Die vaccinatie-eis voor kinderopvang kennen we in Nederland trouwens ook.
De kwesties die je benoemt wat betreft kinderziektes/vaccinaties ken ik en ik kan me ook wel vinden in de aanpak die nu in de praktijk wordt toegepast. Maar ik vind dat niet helemaal te vergelijken met de discussie rond coronavaccins nu. Zeker omdat een aantal kinderziektes echt verschrikkelijk zijn en ik niet vind dat Covid daarmee een op een te vergelijken valt.

Zo’n boete van 500 euro vind ik bijv al helemaal een gekke straf. Dat betekent dat wat rijkere Nederlanders hun verantwoordelijkheid kunnen afkopen en Nederlanders die dat niet kunnen wel een vaccin móeten nemen.
pi_202339056
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:40 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Zo’n boete van 500 euro vind ik bijv al helemaal een gekke straf. Dat betekent dat wat rijkere Nederlanders hun verantwoordelijkheid kunnen afkopen en Nederlanders die dat niet kunnen wel een vaccin móeten nemen.
Klopt, een boete op die manier invullen vind ik ook niet een geweldig idee. Je hebt gelijk dat je dan alleen de armen raakt. Helaas heeft Nederland nog niet zoals in Zwitserland en Finland een systeem van inkomensafhankelijke boetes.

Ik heb geen idee hoe Oostenrijk en Nieuw-Zeeland die al besloten hebben tot een vaccinatieplicht voor corona het precies in gaan vullen. Ook in Duitsland en België gaan heel veel stemmen, ook in de politiek, op voor een vaccinatieplicht voor corona. Daar kunnen we natuurlijk dan best afkijken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202339136
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niet meer zo maar, maar je kan er in. Dat het wat meer moeite kost is 100% een eigen keus, waarvoor je dan ook de gevolgen zelf kan dragen. Dat is het idee bij keuzevrijheid: dat je zelf de gevolgen van je keuze draagt.
Fout. De overheid geeft mij een keuze tussen twee kwaden. Dat is hetzelfde als iemand een geweer tegen je hoofd houdt en je zegt dat je mag kiezen tussen in je reet geneukt worden of in je keel.

Eén natuurlijk gevolg van keuzevrijheid is in deze situatie bijvoorbeeld dat ik ziek(er) word van corona dan wanneer ik wel gevaccineerd zou zijn. Of dat mijn sociale omgeving het niet met me eens is. Dat zijn directe, potentiële consequenties die ik moet accepteren.

Totaal anders dan wanneer een overheid iets oplegt of verbiedt.

[ Bericht 1% gewijzigd door matigeuser op 25-11-2021 20:17:57 ]
pi_202339233
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:36 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Je hebt aan vrijheid niets ingeleverd, je bent nooit vrij van de consequenties van je eigen keuzes. Je paspoort wordt niet ingenomen, je mag nog steeds stemmen, je verliest je uitkering niet, je wordt niet vastgezet, etc.
Onwaar. Daarnaast staat er in de nabije toekomst ons al meer te wachten.

Ten eerste mag ik veel landen niet meer in. Ten tweede is er op dit moment een 3G beleid voor zo'n beetje al het verenigingsleven en de horeca. Dat wil inderdaad niet zeggen dat je er nog onmogelijk in komt, maar niemand die bijvoorbeeld sport bij de sportschool (zoals ik) gaat zich 3 keer per week laten testen om daarna bij de staat haar gratie naar binnen te mogen. Het dichtstbijzijnde testcentrum is ook nog eens 70 minuten (heen en weer) rijden dus in de praktijk is dat een grote belemmering om nog ergens heen te gaan.

Daarnaast is het 2G beleid al aangekondigd, de wet wordt hiervoor gewijzigd as we speak en dat zal binnenkort ingaan. Voorlopig nog niet op de werkvloer, maar dat zou zomaar nog kunnen komen. In andere landen is dat al gebeurd. Dit zal ook gelden voor het OV en dus dat ook onmogelijk maken.

Daarnaast is er in Oostenrijk inmiddels al een VACCINATIEPLICHT en ook in Duitsland gaat die er hoogstwaarschijnlijk binnenkort komen:
https://www.geenstijl.nl/(...)hiekraad-is-akkoord/

Aangezien wij zo ongeveer 1 op 1 het Duitse beleid volgen met een aantal weken vertraging, is de kans groot dat dit ook hier gaat gebeuren.

Dus, conclusie. Ongevaccineerden mogen al een aantal dingen niet meer. Andere dingen wordt ze heel lastig tot onmogelijk gemaakt. En het zwaard van Damocles hangt boven het hoofd met nog veel verder gaandere maatregelen in de nabije toekomst.

Niet iets om te bagetalliseren. Je ziet wat daar van komt.
pi_202339505
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:57 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Fout. De overheid geeft mij een keuze tussen twee kwaden. Dat is hetzelfde als iemand een geweer tegen je hoofd houdt en je zegt dat je mag kiezen tussen in je reet geneukt worden of in je keel.

Eén natuurlijk gevolg van keuzevrijheid is in deze situatie bijvoorbeeld dat ik ziek(er) word van corona dan zonder vaccinatie. Of dat mijn sociale omgeving het niet met me eens is. Dat zijn directe, potentiële consequenties die ik moet accepteren.

Totaal anders dan wanneer een overheid iets oplegt of verbiedt.
Tja, echt onzin wat je hier allemaal uit kraamt. Dat zieker worden van corona met vaccinatie bijvoorbeeld is natuurlijk 100% een leugen, dat weet jij ook. En dat jij bij een bepaalde sociale omgeving wil horen heeft dan gewoon gevolgen. Als die mensen je trouwens niet meer accepteren zoals je bent als je wel een vaccinatie neemt, zou ik er maar snel weg gaan, dat is dan sowieso een foute omgeving als ze acceptatie van zulke dingen af laten hangen.

En nee, het is geen keuze tussen 2 kwaden. Het is de keuze tussen vaccinatie, af en toe een test doen of niet naar de plekken gaan waar nu tijdelijk 3G geldt. Gewoon een keuze tussen 3 heel redelijke opties.


En met die vaccinatieplicht die er volgens jou komt ben je van het probleem van je sociale acceptatie af en ook van 3G, dat scheelt dan weer voor je.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 25 november 2021 @ 20:11:12 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202339520
Wat een drukte allemaal om een prikje
pi_202339691
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, echt onzin wat je hier allemaal uit kraamt. Dat zieker worden van corona met vaccinatie bijvoorbeeld is natuurlijk 100% een leugen, dat weet jij ook. En dat jij bij een bepaalde sociale omgeving wil horen heeft dan gewoon gevolgen. Als die mensen je trouwens niet meer accepteren zoals je bent als je wel een vaccinatie neemt, zou ik er maar snel weg gaan, dat is dan sowieso een foute omgeving als ze acceptatie van zulke dingen af laten hangen.

En nee, het is geen keuze tussen 2 kwaden. Het is de keuze tussen vaccinatie, af en toe een test doen of niet naar de plekken gaan waar nu tijdelijk 3G geldt. Gewoon een keuze tussen 3 heel redelijke opties.

En met die vaccinatieplicht die er volgens jou komt ben je van het probleem van je sociale acceptatie af en ook van 3G, dat scheelt dan weer voor je.
Ik zei het verkeerd. Ik bedoelde uiteraard dat ik zieker kan worden dan wanneer ik wel gevaccineerd was. Ik ga het nu aanpassen.

Maar in ieder geval, ik maak onderscheid tussen 'normale' en 'natuurlijke' consequenties van iets wel of niet doen en een overheid, of welke andere partij dan ook die op dat moment macht over jou heeft, je tot iets dwingt.

Sommigen vinden dat laatste geen probleem. Ik vind dat een gigantisch probleem. Maar daarover zullen we het niet eens worden.
  donderdag 25 november 2021 @ 20:17:52 #81
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_202339728
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:01 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Onwaar. Daarnaast staat er in de nabije toekomst ons al meer te wachten.

Dat is niet onwaar: niemand komt om jouw paspoort in te nemen, je stemrecht af te nemen, etc. Dus lul niet zo dom.

Verder, ga ik niet speculeren over wat zou kunnen. Het zou namelijk net zo goed niet kunnen gebeuren.

En inderdaad, sommige dingen zijn voor jou lastiger geworden. Dat geldt voor wel meer mensen met (andere) principes. Dat is het hele punt van principieel zijn. Dat je ondanks de uitdagingen toch bij je principes blijft.

Daarbij: lastig is niet onmogelijk. En dan nog, de kroeg of de sportschool bezoeken is geen grondrecht.

Ergo: jij hebt niets aan fundamentele vrijheden ingeleverd. Jij kan alles nog, jij mag alles nog. Je principes maken sommige dingen alleen wat ingewikkelder.

[ Bericht 1% gewijzigd door AgLarrr op 25-11-2021 20:47:03 ]
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_202340631
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:17 schreef AgLarrr het volgende:
Ergo: jij hebt niets aan fundamentele vrijheden ingeleverd.
Een vrijheid is niet fundamenteel wanneer je deze moet verdienen. We hebben vrijheden simpelweg onder voorwaarden laten stellen. In zekere zin heeft daarom niemand ze meer: ook niet zij die braaf zijn/haar QR-code laat scannen. Dan misschien nog wel minder ómdat je de voorwaarden erkent.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_202340852
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:48 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Een vrijheid is niet fundamenteel wanneer je deze moet verdienen. We hebben vrijheden simpelweg onder voorwaarden laten stellen. In zekere zin heeft daarom niemand ze meer: ook niet zij die braaf zijn/haar QR-code laat scannen. Dan misschien nog wel minder ómdat je de voorwaarden erkent.
Ik zie die QR scannen echt volledig als hetzelfde als een rijbewijs halen voor je auto mag rijden. Maar als jij altijd al vond dat ik niet vrij was omdat ik mijn rijbewijs heb gehaald voor ik auto ging rijden, is dat natuurlijk je goed recht.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202341022
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zie die QR scannen echt volledig als hetzelfde als een rijbewijs halen voor je auto mag rijden. Maar als jij altijd al vond dat ik niet vrij was omdat ik mijn rijbewijs heb gehaald voor ik auto ging rijden, is dat natuurlijk je goed recht.
Je was niet vrij om te rijden omdat het mogen deelnemen aan het verkeer in een auto geen fundamenteel recht is. Ik snap daarbij überhaupt niet hoe je autorijden en deelnemen aan het openbaar leven an sich aan elkaar denkt te kunnen gelijkstellen. Nog daargelaten dat de risicobepaling van een heel andere orde is.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 25 november 2021 @ 21:03:57 #85
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_202341059
Que sorpresa…. Gaap.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_202341473
Zelf 2x gevaccineerd, enorme spijt van.

Hiermee heb ik namelijk legitimiteit gegeven aan het coronabeleid van deze overheid.

Het feit dat sommige mensen zo hard willen morrelen aan de lichamelijke integriteit van mensen is echt angst aanjagend.

Je hoeft niet te begrijpen waarom iemand zich niet wel laten vaccineren, je mag het dom vinden,je mag het asociaal vinden prima. Maar je gaat geen ongeigenlijke druk uitoefenen op deze groep.

De vergelijking met de joden kun je misplaatst vinden. Oke vergelijk het dan met de eugenetica wetgeving in California halverwege vorige eeuw.
Mensen verplicht sterilizeren omdat ze de samenleving op kostte jagen, omdat ze een gevaar zijn voor de samenleving. Omdat het beter is voor het individu dat het moet ondergaan en voor de samenleving als geheel.

Zum kotsen.
pi_202341709
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:48 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Een vrijheid is niet fundamenteel wanneer je deze moet verdienen. We hebben vrijheden simpelweg onder voorwaarden laten stellen. In zekere zin heeft daarom niemand ze meer: ook niet zij die braaf zijn/haar QR-code laat scannen. Dan misschien nog wel minder ómdat je de voorwaarden erkent.
Alsof vrijheid ooit onvoorwaardelijk is geweest. Dat kan simpelweg niet, want dan krijg je een situatie waar de sterkste de baas is. Wat jij ziet als vrijheid kan door een ander juist worden gezien als een beperking van zíjn vrijheid.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 25 november 2021 @ 21:31:49 #88
414785 sirdanilot
pi_202341777
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 21:29 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Alsof vrijheid ooit onvoorwaardelijk is geweest. Dat kan simpelweg niet, want dan krijg je een situatie waar de sterkste de baas is. Wat jij ziet als vrijheid kan door een ander juist worden gezien als een beperking van zíjn vrijheid.
Ik denk dat we het er allemaal wel over eens kunnen zijn dat niet uit je huis mogen geen vrijheid is.

maar je mag naar de supermarkt !' ok maar je mag alsnog niet gaan en staan waar je wil. Je mag niet naar horeca, winkels, etc.

Dat is geen vrijheid.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_202341831
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 21:31 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik denk dat we het er allemaal wel over eens kunnen zijn dat niet uit je huis mogen geen vrijheid is.

maar je mag naar de supermarkt !' ok maar je mag alsnog niet gaan en staan waar je wil. Je mag niet naar horeca, winkels, etc.

Dat is geen vrijheid.
Wie mag zijn huis niet uit dan?
pi_202341923
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 21:29 schreef Raw85 het volgende:
Alsof vrijheid ooit onvoorwaardelijk is geweest. Dat kan simpelweg niet, want dan krijg je een situatie waar de sterkste de baas is. Wat jij ziet als vrijheid kan door een ander juist worden gezien als een beperking van zíjn vrijheid.
Ik heb het over particuliere vrijheden, niet over 'de vrijheid om alles te kunnen doen wat je wilt'. En uiteraard zijn die ook begrenst, maar zeer miniem. Bijvoorbeeld wanneer je in het gevang geraakt. Maar dan komt er dus een rechter aan te pas om een fundamenteel recht te heroverwegen in een individueel geval. Dat is fundamenteel anders (in principe het omgekeerde) dan wanneer bij ieder de rechten weggenomen zijn en tijdelijk verkregen kunnen worden.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_202342012
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 21:35 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Ik heb het over particuliere vrijheden, niet over 'de vrijheid om alles te kunnen doen wat je wilt'. En uiteraard zijn die ook begrenst, maar zeer miniem. Bijvoorbeeld wanneer je in het gevang geraakt. Maar dan komt er dus een rechter aan te pas om een fundamenteel recht te heroverwegen in een individueel geval. Dat is fundamenteel anders (in principe het omgekeerde) dan wanneer bij ieder de rechten weggenomen zijn en tijdelijk verkregen kunnen worden.
Kan je het artikel waarin staat dat je het recht hebt om bijv een kroeg te bezoeken eens met ons delen?
pi_202342111
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 21:38 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Kan je het artikel waarin staat dat je het recht hebt om bijv een kroeg te bezoeken eens met ons delen?
Rechten bestaan in algemene omschrijvingen. Het mogen bezoeken van een kroeg ontstaat uit een veelvoud van rechten. Dit is er één van:

https://www.rijksoverheid(...)bod-op-discriminatie
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 25 november 2021 @ 21:42:57 #93
414785 sirdanilot
pi_202342135
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 21:33 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Wie mag zijn huis niet uit dan?
Even goed lezen
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_202342196
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 21:35 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Ik heb het over particuliere vrijheden, niet over 'de vrijheid om alles te kunnen doen wat je wilt'. En uiteraard zijn die ook begrenst, maar zeer miniem. Bijvoorbeeld wanneer je in het gevang geraakt. Maar dan komt er dus een rechter aan te pas om een fundamenteel recht te heroverwegen in een individueel geval. Dat is fundamenteel anders (in principe het omgekeerde) dan wanneer bij ieder de rechten weggenomen zijn en tijdelijk verkregen kunnen worden.
En er zijn ook grenzen wanneer de volksgezondheid wordt bedreigt, dat staat in alle verdragen.

De vrijheid die jij wil, zal tienduizenden mensen weer opsluiten in hun huis omdat het voor hun minder veilig wordt. Er is dan dus per saldo meer ongekozen onvrijheid. Veel erger dan die zogenaamde onvrijheid van jou waar jij gewoon zelf met je volle verstand voor kiest. Je kunt morgen nog een vaccin gaan halen, je kunt testen wanneer je wil. Beide niet doen is een keuze.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202342254
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 21:42 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Even goed lezen
Maar je vindt dus ook dat minderjarigen naar een casino moet kunnen bijv? Want anders wordt hun vrijheid ingeperkt toch?
  donderdag 25 november 2021 @ 21:49:18 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202342311
Ik heb het idee dat veel users zichzelf hier een soort Rambo menen met hun stoere anti-overheid gelul
pi_202342348
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 21:44 schreef Hanca het volgende:
En er zijn ook grenzen wanneer de volksgezondheid wordt bedreigt, dat staat in alle verdragen.

De vrijheid die jij wil, zal tienduizenden mensen weer opsluiten in hun huis omdat het voor hun minder veilig wordt. Er is dan dus per saldo meer ongekozen onvrijheid. Veel erger dan die zogenaamde onvrijheid van jou waar jij gewoon zelf met je volle verstand voor kiest. Je kunt morgen nog een vaccin gaan halen, je kunt testen wanneer je wil. Beide niet doen is een keuze.
Tienduizenden opsluiten levert per saldo natuurlijk minder vrijheid op dan 17 miljoen mensen op allerlei (verregaande) manieren beperken. Maar dat de volksgezondheid wordt bedreigt, en dat dat door corona zou komen, is natuurlijk absolute kolder. En dat ik er zijnde ongetest/ongevaccineerd een dreiging voor ben is nóg grotere kolder natuurlijk. En op het einde van de dag is het uiteraard een afweging. Willen wij - in historisch perspectief - de generatie zijn die vrijheden riskeerden (want dat doe je, wanneer je deze grenzen betreedt) omwille van dít risico; dit potentiële lijden? Want in dát perspectief is de opoffering natuurlijk bijzonder klein - t.o.v. het leed dat aan het vergaren van de vrijheden voorafging.

[ Bericht 1% gewijzigd door Akathisia op 25-11-2021 22:04:45 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_202342460
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 21:50 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Maar dat de volksgezondheid wordt bedreigt, en dat dat door corona zou komen, is natuurlijk absolute kolder.
Ga eens een ziekenhuismedewerker vragen... pfff, hoe kun je nou nog steeds de ernst ontkennen, dan zit je wel extreem diep met je hoofd onder de grond.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 25 november 2021 @ 21:58:22 #99
414785 sirdanilot
pi_202342493
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 21:46 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Maar je vindt dus ook dat minderjarigen naar een casino moet kunnen bijv? Want anders wordt hun vrijheid ingeperkt toch?
Nee hoor
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_202342500
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 21:56 schreef Hanca het volgende:
Ga eens een ziekenhuismedewerker vragen... pfff, hoe kun je nou nog steeds de ernst ontkennen, dan zit je wel extreem diep met je hoofd onder de grond.
Tekorten in de zorg staan niet gelijk aan een bedreiging van de volksgezondheid. Volgens die lijn zou elk pauperland permanent zo een beleid kunnen rechtvaardigen. En als dat wél het geval is, dan moeten we ons misschien eens serieus gaan afvragen of het niet de VVD is die een bedreiging vormt voor de volksgezondheid.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')