abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_202248731
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:52 schreef tja77 het volgende:

[..]
Nou vooruit, nog maar eentje.

https://www.wintersport.n(...)/gips_op_wintersport
[..]
De geniddelde wintersport vakantie duurt gemiddeld wat? Een week? Zijn er ook bijna 10.000 per dag wintersport.
En daardoor wordt de zorg hier in Nederland overbelast? De gipsvluchten uit Oostenrijk zorgt voor een enorme knauw voor de zorg in Nederland zoals je ziet met oudjaar? Nee, dat is echt allemaal totaal vergelijkbaar.
Dit, dus.
pi_202248843
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:53 schreef tja77 het volgende:

[..]
En ik maak uit hoe belachelijk ik diezelfde mening vind.
Zeker. Maar ik stel dan ook nergens dat je dat niet mag.
  vrijdag 19 november 2021 @ 19:02:47 #53
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_202248847
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:55 schreef Buitendam het volgende:

[..]
En daardoor wordt de zorg hier in Nederland overbelast? De gipsvluchten uit Oostenrijk zorgt voor een enorme knauw voor de zorg in Nederland zoals je ziet met oudjaar? Nee, dat is echt allemaal totaal vergelijkbaar.
Wintersport is gewoon niet meer van deze tijd ( :') ), de tonnen CO2 aan uitstoot op de heen- en terugreis. Onverantwoord.
  vrijdag 19 november 2021 @ 19:02:52 #54
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_202248849
Heel fijn. Vreselijk al die overlast.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 19 november 2021 @ 19:03:41 #55
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202248860
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:55 schreef Buitendam het volgende:

[..]
En daardoor wordt de zorg hier in Nederland overbelast? De gipsvluchten uit Oostenrijk zorgt voor een enorme knauw voor de zorg in Nederland zoals je ziet met oudjaar? Nee, dat is echt allemaal totaal vergelijkbaar.
Het moet persé de zorg in Nederland zijn?


https://www.sportenstrate(...)rtblessures-in-2019/

quote:
VeiligheidNL berekende in de Cijferrapportage dat in 2019 elke dag 12.000 sporters geblesseerd raakten, dat komt neer op 8 sporters per minuut. Ruim de helft van de blessures (55%) werd medisch behandeld, vooral door een fysiotherapeut. Van de meest voorkomende blessures werden knie- en schouderblessures het vaakst medisch behandeld, bijna twee derde deel. Bij de oorzaak van de blessures wordt duidelijk dat tweederde accuut ontstond bijvoorbeeld door een val. De rest ontstond geleidelijk, zoals door overbelasting.
12.000 per dag, en dat een heel jaar lang.
pi_202248939
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:03 schreef tja77 het volgende:

[..]
Het moet persé de zorg in Nederland zijn?

https://www.sportenstrate(...)rtblessures-in-2019/
[..]
12.000 per dag, en dat een heel jaar lang.
We gaan van die ene schaatsdag, naar wintersport en nu weer naar sporten in het algemeen? Ik denk dat je er nog 25 voorbeelden bij kunt halen die niet te vergelijken zijn met een nieuwjaarsnacht, maar sporten wordt door artsen nog altijd gewoon aangeraden als een gezonde bezigheid. Zodra dat verandert naar een activiteit met voor hen alleen maar nadelen dan verwacht ik daar ook wel een brandbrief over om de zorg te ontlasten.
Dit, dus.
pi_202249078
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:08 schreef Buitendam het volgende:

[..]
We gaan van die ene schaatsdag, naar wintersport en nu weer naar sporten in het algemeen? Ik denk dat je er nog 25 voorbeelden bij kunt halen die niet te vergelijken zijn met een nieuwjaarsnacht, maar sporten wordt door artsen nog altijd gewoon aangeraden als een gezonde bezigheid. Zodra dat verandert naar een activiteit met voor hen alleen maar nadelen dan verwacht ik daar ook wel een brandbrief over om de zorg te ontlasten.
Ach, we hebben hier ook al mensen voorbij zien komen die keukenmessen willen verbieden. De amateur pyrotechneuten halen echt alles erbij om hun lontjes aansteek-hobby te verdedigen.

Prima verbod op dit moment. En voor volgend jaar kijken we wel weer verder. Kan me er prima in vinden als we meer naar vaste plaatsen per wijk toegaan waar stokers lekker samen 2 uurtjes kunnen spelen met hun vuurtjes.
  vrijdag 19 november 2021 @ 19:20:03 #58
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202249158
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:08 schreef Buitendam het volgende:

[..]
We gaan van die ene schaatsdag, naar wintersport en nu weer naar sporten in het algemeen? Ik denk dat je er nog 25 voorbeelden bij kunt halen die niet te vergelijken zijn met een nieuwjaarsnacht, maar sporten wordt door artsen nog altijd gewoon aangeraden als een gezonde bezigheid. Zodra dat verandert naar een activiteit met voor hen alleen maar nadelen dan verwacht ik daar ook wel een brandbrief over om de zorg te ontlasten.
Je had het bij die ene schaatsdag kunnen houden, feit is dat er per jaar 3.000.000 ziekenhuisopnames zijn. En de SEH 2.300.000 per jaar. Daarnaast zijn er per jaar 1.300.000 ambulance inzetten per jaar waarvan bijna 1.000.000 spoedeisend. Gigantische aantallen.
Natuurlijk is elk vuurwerkslachtoffer er eentje teveel, maar het is een bijzonder kleine druppel op een verdomd hete en grote plaat die er nu weggenomen gaat worden.
pi_202249268
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:20 schreef tja77 het volgende:

[..]
Je had het bij die ene schaatsdag kunnen houden, feit is dat er per jaar 3.000.000 ziekenhuisopnames zijn. En de SEH 2.300.000 per jaar. Daarnaast zijn er per jaar 1.300.000 ambulance inzetten per jaar waarvan bijna 1.000.000 spoedeisend. Gigantische aantallen.
Natuurlijk is elk vuurwerkslachtoffer er eentje teveel, maar het is een bijzonder kleine druppel op een verdomd hete en grote plaat die er nu weggenomen gaat worden.
En ook op die aantallen die jij noemt is er nu uitgestelde zorg en dat is ook nog eens uitgespreid over een heel jaar wat je nu noemt. Dat is het hele punt van die vereniging van artsen; je hebt op dit moment totaal de bezetting niet om er óók nog zoiets bij te hebben.
Dit, dus.
pi_202249386
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:12 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Alles wat de zorg belast wordt een halt toegeroepen, dat is wel even een fundamenteel verschil.
Klinkklare bullshit. Vorig jaar toen er geschaatst kon worden werd door het kabinet gezegd; "Ga vooral schaatsen, geniet, mensen hebben het al zwaar genoeg gehad dit jaar. Ze kunnen de ontspanning goed gebruiken"
  vrijdag 19 november 2021 @ 19:34:17 #61
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_202249433
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ach, we hebben hier ook al mensen voorbij zien komen die keukenmessen willen verbieden. De amateur pyrotechneuten halen echt alles erbij om hun lontjes aansteek-hobby te verdedigen.

Prima verbod op dit moment. En voor volgend jaar kijken we wel weer verder. Kan me er prima in vinden als we meer naar vaste plaatsen per wijk toegaan waar stokers lekker samen 2 uurtjes kunnen spelen met hun vuurtjes.
Ik vind je best een triest geval, los van het onderwerp het is de toon die de muziek maakt. Je komt nogal denigrerend over.
pi_202249438
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:32 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Klinkklare bullshit. Vorig jaar toen er geschaatst kon worden werd door het kabinet gezegd; "Ga vooral schaatsen, geniet, mensen hebben het al zwaar genoeg gehad dit jaar. Ze kunnen de ontspanning goed gebruiken"
Ja, dat kan ik me heel goed voorstellen. Wat hadden ze dan moeten doen volgens jou?
Dit, dus.
pi_202249487
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:34 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja, dat kan ik me heel goed voorstellen. Wat hadden ze dan moeten doen volgens jou?
Nou niet zo moeilijk. Een verbod op het gebruik en kopen van schaatsen. Alles verbieden om de zorg te ontzien toch?
pi_202249506
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:34 schreef Hondenfluitje het volgende:

[..]
Ik vind je best een triest geval, los van het onderwerp het is de toon die de muziek maakt. Je komt nogal denigrerend over.
Als je je daardoor aangesproken voelt, dan zal het voor je bedoeld zijn. Iets met een schoen enzo.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 november 2021 @ 19:37:49 #65
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202249515
Echt alles wijst ernaar dat dit een doorgedrukte politieke agenda is en niet meer dan dat. Echt het meest achterlijke besluit van het jaar.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_202249531
Heeft die plofkip eindelijk zijn zin!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  vrijdag 19 november 2021 @ 19:39:14 #67
22565 asco
Los in deze tent
pi_202249539
Ja, alles wordt verboden.
Wen er maar aan want dit is de toekomst.

Mij boeit het niet (meer), ben oud (genoeg) en als het echt uit de klauwen loopt heb ik de mogelijkheid om te vertrekken naar verre zonnige oorden waar ze nog niet doorgeslagen zijn. :W
pi_202249562
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:36 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Nou niet zo moeilijk. Een verbod op het gebruik en kopen van schaatsen. Alles verbieden om de zorg te ontzien toch?
Aha. Ja, dat zou kunnen maar ik denk dat ze het beter aanpakken door zich te richten op wat men nu doet. Voetbalstadions, discotheken etc. En nu dus ook consumentenvuurwerk wat vorig jaar bewezen effectief was.
Dit, dus.
pi_202249700
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:17 schreef Straatcommando. het volgende:
"ik vind iets sneu en irritant dus ik vind dat helemaal niemand dat nog mag doen"

Nederland anno 2021
Vuurwerkliefhebbers zeggen dat toch ook van bepaalde gedragingen van mensen die niet tot hun vriendenkring willen behoren?
pi_202249739
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:40 schreef Buitendam het volgende:

[..] En nu dus ook consumentenvuurwerk wat vorig jaar bewezen effectief was.
Waarom doen mensen toch altijd alsof vuurwerk de hoofdzaak is van de vele schades.. Van de rellen.. Van de weetikveel wat allemaal. En dat het vorig jaar "effectief" was , was gewoon puur omdat er maatregelen waren. Mensen mochten maar 2 personen over de vloer hebben, moesten anderhalf meter afstand houden, en je kon nergens opstap. Dus minder mensen bij elkaar, minder chaos. Maar daar heeft het vuurwerkverbod niet voor gezorgd.
pi_202249790
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:39 schreef asco het volgende:
Ja, alles wordt verboden.
Wen er maar aan want dit is de toekomst.

Mij boeit het niet (meer), ben oud (genoeg) en als het echt uit de klauwen loopt heb ik de mogelijkheid om te vertrekken naar verre zonnige oorden waar ze nog niet doorgeslagen zijn. :W
Toedels!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 november 2021 @ 19:49:10 #72
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202249825
OMT: het is niet nodig en maakt niet uit
SEH: het is niet nodig en maakt niet uit
Willekeurige burgemeesters: VERBOTEN

Overheid: ok, verbieden omdat virus.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_202249831
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:46 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Waarom doen mensen toch altijd alsof vuurwerk de hoofdzaak is van de vele schades.. Van de rellen.. Van de weetikveel wat allemaal. En dat het vorig jaar "effectief" was , was gewoon puur omdat er maatregelen waren. Mensen mochten maar 2 personen over de vloer hebben, moesten anderhalf meter afstand houden, en je kon nergens opstap. Dus minder mensen bij elkaar, minder chaos. Maar daar heeft het vuurwerkverbod niet voor gezorgd.
Vuurwerkverbod heeft gezorgd dat de zorg niet werd overbelast. Dat is ook meteen de enige reden waarom het op dit moment ook daadwerkelijk wordt toegepast, terwijl men al járen over een totaalverbod praat.
Dit, dus.
  vrijdag 19 november 2021 @ 19:52:32 #74
22565 asco
Los in deze tent
pi_202249938
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Toedels!
Yow. _O_
En succes verder met het brandhout wat hier achterblijft. ^O^
pi_202250034
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:46 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Mensen mochten maar 2 personen over de vloer hebben, moesten anderhalf meter afstand houden
Nope, dat was een advies.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202250035
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:49 schreef Nattekat het volgende:
OMT: het is niet nodig en maakt niet uit
SEH: het is niet nodig en maakt niet uit
Willekeurige burgemeesters: VERBOTEN

Overheid: ok, verbieden omdat virus.
https://www.bd.nl/brabant(...)%2Fwww.google.com%2F

:D ja bijna.
Dit, dus.
pi_202250152
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:49 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Vuurwerkverbod heeft gezorgd dat de zorg niet werd overbelast. Dat is ook meteen de enige reden waarom het op dit moment ook daadwerkelijk wordt toegepast, terwijl men al járen over een totaalverbod praat.
Nou prima. Dan heeft dat vuurwerkverbod ervoor gezorgd dat er minder slachtoffers vielen. Als een ziekenhuis al geen 300 vuurwerkslachtoffers kan helpen, zegt dat nog meer over de zorg als dat het sowieso al doet op dit moment. Maar het gaat mij er gewoon om dat jij zei dat overal een halt op geroepen wordt om de zorg te ontzien, en dat is gewoon niet waar. Nogmaals mijn schaatsvoorbeeld, dat werd gewoon gepromoot door Rutte en co.
Waarom geen verbod op het voortplanten van zorg mokkels? Die zorgen er namelijk ook voor dat dat zorg meer belast wordt.
pi_202250241
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:58 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Nou prima. Dan heeft dat vuurwerkverbod ervoor gezorgd dat er minder slachtoffers vielen. Als een ziekenhuis al geen 300 vuurwerkslachtoffers kan helpen, zegt dat nog meer over de zorg als dat het sowieso al doet op dit moment. Maar het gaat mij er gewoon om dat jij zei dat overal een halt op geroepen wordt om de zorg te ontzien, en dat is gewoon niet waar. Nogmaals mijn schaatsvoorbeeld, dat werd gewoon gepromoot door Rutte en co.
Waarom geen verbod op het voortplanten van zorg mokkels? Die zorgen er namelijk ook voor dat dat zorg meer belast wordt.
Wauw _O-
Dit, dus.
pi_202250327
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:55 schreef Caland het volgende:

[..]
Nope, dat was een advies.
Volgens mij was het toch echt meer dan een advies.

https://indebuurt.nl/arnh(...)oud-en-nieuw~118583/

Ze wilden zelfs eerst een avondklok opstellen..
pi_202250379
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:03 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Volgens mij was het toch echt meer dan een advies.

https://indebuurt.nl/arnh(...)oud-en-nieuw~118583/

Ze wilden zelfs eerst een avondklok opstellen..
Is altijd een advies geweest (waar vrijwel niemand zich aan heeft gehouden met kerst en oud en nieuw)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202250469
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:04 schreef Caland het volgende:

[..]
Is altijd een advies geweest (waar vrijwel niemand zich aan heeft gehouden met kerst en oud en nieuw)
Hoezo advies ? Het staat hier heel duidelijk " Wil je visite ontvangen? Dan mogen er maximaal twee mensen over de vloer komen. Dat maximum geldt voor de hele dag. Ontvang je om 09.00 uur ’s ochtends bezoek, dan is het niet de bedoeling dat je om 13.00 uur ’s middags een nieuwe groep ontvangt."
pi_202250512
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:06 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Hoezo advies ? Het staat hier heel duidelijk " Wil je visite ontvangen? Dan mogen er maximaal twee mensen over de vloer komen. Dat maximum geldt voor de hele dag. Ontvang je om 09.00 uur ’s ochtends bezoek, dan is het niet de bedoeling dat je om 13.00 uur ’s middags een nieuwe groep ontvangt."
Dan heb je de laatste anderhalf jaar niet opgelet. Er is nooit gehandhaafd achter de voordeur, tenzij aanzienlijke overlast.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202250523
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:00 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Wauw _O-
Wauw ja? Je weet hoeveel verpleegsters er momenteel zwanger zijn en daardoor niet kunnen werken? Overal een halt op leggen om de zorg te ontlasten toch? Of geldt dat niet voor zwangere verpleegsters? Comazuipende studentenfeestjes? Schaatsweekenden waardoor er duizenden in het ziekenhuis komen te liggen, maar alleen maar voor vuurwerk?
pi_202250524
Indebuurt is ook niet echt een bron, maar dat geheel terzijde
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202250555
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:09 schreef Caland het volgende:
Indebuurt is ook niet echt een bron, maar dat geheel terzijde
Ochja krijgen we dat weer. Waarom is dat geen bron dan? Omdat jij vindt dat dat niet zo is? Nee indebuurt zal zelf regels gaan bedenken voor de mensen.
pi_202250735
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:09 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Wauw ja? Je weet hoeveel verpleegsters er momenteel zwanger zijn en daardoor niet kunnen werken? Overal een halt op leggen om de zorg te ontlasten toch? Of geldt dat niet voor zwangere verpleegsters? Comazuipende studentenfeestjes? Schaatsweekenden waardoor er duizenden in het ziekenhuis komen te liggen, maar alleen maar voor vuurwerk?
Heb je de afgelopen tijd uberhaupt iets meegekregen van maatregelen voor horeca? Lege voetbalstadions? Maatregelen voor essentiële en niet-essentiële winkels?
Dit, dus.
pi_202250838
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:15 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Heb je de afgelopen tijd uberhaupt iets meegekregen van maatregelen voor horeca? Lege voetbalstadions? Maatregelen voor essentiële en niet-essentiële winkels?
Nee, waren die er dan? Ook dat zijn allemaal kul maatregelen. Voetbalstadions hebben aangetoond dat er vrijwel geen besmettingen waren. Horeca is steeds de lul, en is net zo'n makkelijk slachtoffer als voetbal. Het kabinet doet maar wat. Maar dat is een hele andere discussie. Vuuwerk, voetbal en horeca zijn gewoon makkelijke slachtoffers. Scholen, dance events, beurzen waar een paar duizend man rondloopt, schaatsweekenden alles mag doorgaan. Behalve dan een beetje vuurwerk afsteken, en voetbal kijken in de buitenlucht.
  Moderator vrijdag 19 november 2021 @ 20:22:49 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202250884
Schaatsen is ook zonder publiek toch?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 november 2021 @ 20:25:01 #89
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202250929
quote:
quote:
Spoedeisende Hulpartsen: vuurwerkverbod is symboolmaatregel
De Nederlandse Vereniging van Spoedeisende Hulpartsen vindt het vuurwerkverbod dat het kabinet heeft ingesteld voor de komende jaarwisseling een symboolmaatregel. Voorzitter David Baden zegt dat het verbod in ieder geval voor de druk op de acute zorg niet veel toevoegt.

"Wij maken ons veel meer zorgen over wat er in de dagen tot Oud en Nieuw op ons afkomt", zegt Baden. "Elk slachtoffer is er één te veel, maar dit is niet waar we ons nu op zouden moeten concentreren." Baden ziet liever dat het demissionaire kabinet nu maatregelen neemt om de druk op de zorg te verlichten, bijvoorbeeld door meer in te zetten op boosterprikken of een lockdown.

"Ik vind het lastig dat het wordt gekoppeld aan de drukte in de acute zorg. Wij zien nu de drukte, wij hebben nu hulp nodig." Hij vermoedt dat het verbod is ingesteld, zodat de politiek kan laten zien dat er bepaalde maatregelen worden genomen. "Terwijl de problemen nu spelen en niet alleen met Oud en Nieuw."
https://nos.nl/liveblog/2(...)ks-skiseizoen-redden
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_202250985
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:52 schreef asco het volgende:

[..]
Yow. _O_
En succes verder met het brandhout wat hier achterblijft. ^O^
Paar jaar nog, als de kindjes groot zijn ben ik ook weg. Het huis staat al te wachten.
pi_202251040
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:22 schreef sp3c het volgende:
Schaatsen is ook zonder publiek toch?
Neuh. Je had eens moeten zien hoe honderden mensen stonden toe te kijken naar de schaatsers op het ijs.
pi_202251278
quote:
Dit is wel iets heel anders dan: het is niet nodig en het maakt niet uit.
Dit, dus.
  Moderator vrijdag 19 november 2021 @ 21:56:52 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202253341
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:29 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Neuh. Je had eens moeten zien hoe honderden mensen stonden toe te kijken naar de schaatsers op het ijs.
Wanneer?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202257038
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 21:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
Wanneer?
In februari. 2021. Je weet wel. Toen er duizenden mensen op het ijs stonden het leven te vieren alsof er geen covid was.

[ Bericht 0% gewijzigd door hyviiee op 20-11-2021 02:06:25 ]
pi_202257082
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:17 schreef Straatcommando. het volgende:
"ik vind iets sneu en irritant dus ik vind dat helemaal niemand dat nog mag doen"

Nederland anno 2021
Zo'n beetje met alles zo.

Kleinzielig.

Waar is de tolerantie gebleven?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 20 november 2021 @ 08:03:38 #96
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_202257627
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:23 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Voetbal ook, hockey ook, schaatsen ook, paardensport ook, honden ook, keukentrapjes ook
Als je sport nutteloos noemt, dan weten we al weer met wat voor tokkie persoon we hier te maken hebben. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 20 november 2021 @ 09:26:21 #97
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202258222
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 08:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Als je sport nutteloos noemt, dan weten we al weer met wat voor tokkie persoon we hier te maken hebben. :')
Newsflash….niet iedereen sport. Dus ja voor een groep mensen is het inderdaad nutteloos.
  zaterdag 20 november 2021 @ 09:27:20 #98
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_202258227
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 09:26 schreef tja77 het volgende:

[..]
Newsflash….niet iedereen sport. Dus ja voor een groep mensen is het inderdaad nutteloos.
Newsflash: sport is per definitie niet nutteloos.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_202258278
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 09:26 schreef tja77 het volgende:

[..]
Newsflash….niet iedereen sport. Dus ja voor een groep mensen is het inderdaad nutteloos.
Het is een beetje als stellen dat eten nutteloos is als je zelf in hongerstaking bent.

Ook voor mensen die niet sporten is sport niet nutteloos. Simpelweg omdat het de maatschappij enorm helpt in, onder andere, het beperken van overgewicht en de daarmee gepaard gaande zorgkosten.

Dat mensen die niet sporten dat niet begrijpen, is in veel gevallen ook de reden dat ze niet sporten.

Iets niet snappen maakt niet dat het nutteloos is voor mensen die het wel willen, iets dat jij toch moet begrijpen met je vuurwerk.

Het verschil is dat vuurwerk, voor degene die het niet boeit, daadwerkelijk volledig nutteloos is.
  zaterdag 20 november 2021 @ 09:49:15 #100
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202258386
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 09:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het is een beetje als stellen dat eten nutteloos is als je zelf in hongerstaking bent.

Ook voor mensen die niet sporten is sport niet nutteloos. Simpelweg omdat het de maatschappij enorm helpt in, onder andere, het beperken van overgewicht en de daarmee gepaard gaande zorgkosten.

Dat mensen die niet sporten dat niet begrijpen, is in veel gevallen ook de reden dat ze niet sporten.

Iets niet snappen maakt niet dat het nutteloos is voor mensen die het wel willen, iets dat jij toch moet begrijpen met je vuurwerk.

Het verschil is dat vuurwerk, voor degene die het niet boeit, daadwerkelijk volledig nutteloos is.
Zelden zoveel loze aannames gezien.
Gezond eten beperkt ook overgewicht.
Dat sporten overgewicht voorkomt en daarmee zorgkosten beperkt zal vast wel voor een aantal mensen die aanleg hebben. Dat er jaarlijks miljoenen sportblessures zijn laat je voor jouw statement maar buiten beschouwing, enig idee hoeveel dat kost?

Zat mensen die op de bouw werken of bijv. post bezorgen die zonder sport toch genoeg bewegen.
En ja, voor dat soort mensen kan sport zeker nutteloos zijn.

Je vergelijking met eten en hongerstaking :')
Eten heb je nodig om te leven. Zat mensen die niet sporten en gewoon gezond zijn.
En dan laat ik topsport nog buiten beschouwing, want ja dat is natuurlijk heel ongezond.

https://www.ad.nl/olympis(...)ven-korter~ad7edb83/

En kap es met je denigrerende toon
quote:
met je vuurwerk
Als een discussie niet jouw kant op gaat, hoef je echt niet zo denigrerend te doen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')