Racingnews365quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:52 schreef Chanel5 het volgende:
Volgens racingnews365 "ontloopt Max een zware straf"
wat een mafklappers zeg
Dat stukje is wel bullshitquote:Op zaterdag 13 november 2021 17:51 schreef SiGNe het volgende:
and that no earlier precedent of penalties for this exists
Je doet er dan ook verstandig aan om bepaalde sites gewoon te vermijden.quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:52 schreef Chanel5 het volgende:
wat een mafklappers zeg
Ze verliezen alleen wel een hoop geloofwaardigheidquote:Op zaterdag 13 november 2021 17:53 schreef greysbones het volgende:
@:R-Woud93
dit helpt F1 wel aan veel posts vandaag
Dit is wel een duidelijke waarschuwingquote:“The Stewards further note that it is intended that all teams and drivers take notice that future breaches may incur different penalties from the Stewards of those events.”
Kwaliteit boven kwantiteitquote:Op zaterdag 13 november 2021 17:53 schreef greysbones het volgende:
@:R-Woud93
dit helpt F1 wel aan veel posts vandaag
is gewoon goed dat ze er duidelijk over zijnquote:Op zaterdag 13 november 2021 17:55 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit is wel een duidelijke waarschuwing
De sfeer in de pro-Hamilton Britse pers is al een tijdje geleden onder nul gedaald en de bodem van die stemming is nog niet bereikt.quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:52 schreef Chanel5 het volgende:
wat een mafklappers zeg
Ja, dat is wel raar natuurlijk. Het mag niet volgens de regels, iedereen doet het al jaren en we hebben het nooit bestraft.quote:
Nu nog een boete voor mercedes en we kunnen racen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is gewoon goed dat ze er duidelijk over zijn
Maar die teams hebben nu dus wel eerst een waarschuwing gekregen, max krijgt meteen een boete van 50K.quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:55 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit is wel een duidelijke waarschuwing
Deksel en neus is wel een keer goedquote:Op zaterdag 13 november 2021 17:56 schreef beantherio het volgende:
[..]
De sfeer in de pro-Hamilton Britse pers is al een tijdje geleden onder nul gedaald en de bodem van die stemming is nog niet bereikt.
welke motoronderdelen????quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:56 schreef Schnitzels het volgende:
Zou wel lullig zijn als Lewis straks een pit-entry start krijgt voor over een paar uurtjes. Dan kunnen ze toch nooit meer alle andere motoronderdelen vervangen? Of is dat gemakkelijk te doen?
Dit is geen straf, net zoals 10 seconde voor het uitschakelen van een tegenstander geen straf is als je een ruime voorsprong hebtquote:Op zaterdag 13 november 2021 17:56 schreef Weltschmerz het volgende:
De DSQ lijkt zelf voor dit corrupte zooitje onvermijdelijk, maar om de Britten niet al te hard te laten schuimbekken moest Verstappen ook zo zwaar mogelijke gestraft worden denk ik.
waar heb je het over????quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:57 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
alles wat nog niet vervangen is.
Vettel had er wel een reprimande voor gekregen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, dat is wel raar natuurlijk. Het mag niet volgens de regels, iedereen doet het al jaren en we hebben het nooit bestraft.
Maar nu wel!
Toch is het logisch. Bij eerdere overtredingen is er nooit een officiële uitspraak geweest. Nu moest de FIA wel een uitspraak doen, omdat er een lik ligt met de HAM DRS zaak.
En dus is het eigenlijk heel logisch dat ze het niet helemaal kunnen laten schieten zonder straf.
Ik wil dat wel bij de Benz en dat dan dat wel erg buigend paneeltje afbreektquote:Op zaterdag 13 november 2021 17:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik wil nog wel een keer op een voorvleugel staan, Hamilton liet ooit zien dat dat kan
(Niet bij Max zijn auto trouwens)
Daar zeg je wat.quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:56 schreef Schnitzels het volgende:
Zou wel lullig zijn als Lewis straks een pit-entry start krijgt voor over een paar uurtjes. Dan kunnen ze toch nooit meer alle andere motoronderdelen vervangen? Of is dat gemakkelijk te doen?
Hamilton heeft alleen de verbrandingsmotor vervangen en niet alle hybride onderdelen. Als hij toch vanuit de pits zou moeten starten, kunnen ze de rest ook gratis vervangen.quote:
Kan ze FIA toch een leuk feestje van bouwenquote:Op zaterdag 13 november 2021 17:57 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dit is geen straf, net zoals 10 seconde voor het uitschakelen van een tegenstander geen straf is als je een ruime voorsprong hebt
dat mag toch helemaal nietquote:Op zaterdag 13 november 2021 17:59 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Hamilton heeft alleen de verbrandingsmotor vervangen en niet alle hybride onderdelen. Als hij toch vanuit de pits zou moeten starten, kunnen ze de rest ook gratis vervangen.
Als ze toch al een pit-entry start hebben. Dan kunnen ze ipv die ICE vervanging wat nu 5 plekken kost, toch net zo goed de hele motor, versnellingsbak en de rest vervangen. Verder dan laatste lukt toch niet.quote:
OP de achtervleugel kan je met 3 man op staan, ook een keer een foto van gezien een paar jaar terug.quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik wil nog wel een keer op een voorvleugel staan, Hamilton liet ooit zien dat dat kan
(Niet bij Max zijn auto trouwens)
Ha, alsof we dan ja en amen zeggen !quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:59 schreef Fleischmeister het volgende:
Kom op met de beslissing, kunnen we het daarna weer over racen hebben
ik neem aan dat dit in dit geval niet magquote:Op zaterdag 13 november 2021 17:59 schreef Schnitzels het volgende:
[..]
Als ze toch al een pit-entry start hebben. Dan kunnen ze ipv die ICE vervanging wat nu 5 plekken kost, toch net zo goed de hele motor, versnellingsbak en de rest vervangen. Verder dan laatste lukt toch niet.
Klopt, en de grootste anticlimax ooit. Hij moet kampioen worden op het circuit.quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
Stel dat Hamilton nu wordt geband uit het kampioenschap
Dan is Max kampioen
Stel dat varkens kunnen vliegen, dan zijn spareribs vleugeltjes.quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dan is Max kampioen
Oeh dat zou wel een mooi tv-momentje zijn jaquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:00 schreef opreis het volgende:
Wanneer Lulu een DSQ krijgt moet Max die speed king troffee van Lulu opeisen. Ben wel benieuwd hoe sportief hij die dan zal afdragen.
ja dit, echt niet normaal wat een lefquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:01 schreef Evenstar het volgende:
Aan uitleg is wel duidelijk te merken dat Mercedes serieus heeft geprobeerd om het in de schoenen van Max te schuiven
Alleen daarom al moeten ze die lulkoek zwaar bestraffenquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:01 schreef Evenstar het volgende:
Aan uitleg is wel duidelijk te merken dat Mercedes serieus heeft geprobeerd om het in de schoenen van Max te schuiven
De pitlane (of achteraan)start is vandaag. De 5 plekken gridstraf voor morgen, dus nee dat kan nietquote:Op zaterdag 13 november 2021 17:59 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Hamilton heeft alleen de verbrandingsmotor vervangen en niet alle hybride onderdelen. Als hij toch vanuit de pits zou moeten starten, kunnen ze de rest ook gratis vervangen.
Ik hoop dat je wel bij de Jumbo bent geweest dan.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:02 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ga je boodschappen doen, krijgt Max 50K boete
Ik hoop dat de boodschappen iets goedkoper warenquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:02 schreef ESF1Gamer het volgende:
Voor 1 race met een illegaal odnerdeel rondrijden wordt je neem ik aan niet gedisqualificeerd, als men geconstateert heeft dat het al langer aan de gang is, dan zal men mogelijk wel gaan denken over een disqualificatie voor het hele kampioenschap.quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dan is Max kampioen
nee, de ahquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik hoop dat je wel bij de Jumbo bent geweest dan.
Beter dan dat de kassajuffrouw zegt dat is dan 50 duizend euro mevrouwquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:02 schreef ESF1Gamer het volgende:
Als de kassajuffrouw bij de Lambo dealer dat zegt heb ik daar niet zo'n problemen mee.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:03 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Beter dan dat de kassajuffrouw zegt dat is dan 50 duizend euro mevrouw
Dat is toch bij McLaren gebeurd in 2007. De coureurs mochten nog wel strijden voor het WDC.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:03 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Voor 1 race met een illegaal odnerdeel rondrijden wordt je neem ik aan niet gedisqualificeerd, als men geconstateert heeft dat het al langer aan de gang is, dan zal men mogelijk wel gaan denken over een disqualificatie voor het hele kampioenschap.
Jup, maar denk het niet..quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dan is Max kampioen
Die waren bezig met spionage, dat was niet slechts 1 race.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:05 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat is toch bij McLaren gebeurd in 2007. De coureurs mochten nog wel strijden voor het WDC.
quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:06 schreef greysbones het volgende:
maar wat gaat het nu precies betekenen?
Achteraan starten bij de sprintrace neem ik aan.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:06 schreef greysbones het volgende:
Als ik Mercedes was zou ik nu nog meer wisselenquote:
Ik sluit niets meer uit tegenwoordig...quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
Straks ramt Bottas Verstappen tijdens de sprintkwalificatie domper
De vorige 2 hoofdraces met sprintkwalificatie ramde een Mercedes Verstappen eruitquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:08 schreef gbm het volgende:
[..]
Ik sluit niets meer uit tegenwoordig...
Als de theorie dat de FIA Mercedes niet gaat straffen niet uitkomt gaan we gewoon door met de volgende.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dan gaan ze er dus vanuit dat hij weinig goedmaakt in de sprint. Aangezien de straf dan bovenop de +5 voor de hoofdrace komtquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:08 schreef nils7 het volgende:
[..]
Als ik Mercedes was zou ik nu nog meer wisselen
Ze hebben het dus niet gegooid op "Verstappen heeft het veroorzaakt" maar het ook niet uitgesloten.quote:However, in summary the Competitor of car 44 also agreed that it was unlikely that
Verstappen’s actions caused the fault, however they felt that it was an open question.
DSQ is voor de sprintrace en +5 motorwissel voor de hoofdrace van zondagquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:10 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dan gaan ze er dus vanuit dat hij weinig goedmaakt in de sprint. Aangezien de straf dan bovenop de +5 voor de hoofdrace komt
Zo'n besluit kan het kampioenschap kosten voor iemand, natuurlijk moet dat even tot in de puntjes uitgezocht worden. Heel raar is dat toch niet?quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:10 schreef TweedeKlum het volgende:
En zo'n besluit moet meer dan 20 uur vergen?
Na de kwalificatiequote:Op zaterdag 13 november 2021 18:10 schreef Schnitzels het volgende:
"Competitors are reminded that they have the right to appeal certain decisions of the
Stewards, in accordance with Article 15 of the FIA International Sporting Code and
Chapter 4 of the FIA Judicial and Disciplinary Rules, within the applicable time limits."
Ben benieuwd of dat nog gaat gebeuren.
Dat hij vanavond achteraan of uit de pits moet starten. Verder niets.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:06 schreef greysbones het volgende:
De sprint race is een stuk korter dus dat ie ver komt is niet vanzelfsprekend.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:10 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dan gaan ze er dus vanuit dat hij weinig goedmaakt in de sprint. Aangezien de straf dan bovenop de +5 voor de hoofdrace komt
Welneequote:Op zaterdag 13 november 2021 18:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dat zeg ik toch? Meer motoraanpassingen levert meer straf op voor de race. Dat is dus alleen interessant als hij toch achteraan start, dus niet veel goedmaakt in de sprint.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:11 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
DSQ is voor de sprintrace en +5 motorwissel voor de hoofdrace van zondag
Dat lees ik ook al 20 uur op FOK!quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Huh ik las meermaals op Twitter dat Hamilton gespaard zou worden omdat hij een voorkeursbehandeling van de FIA geniet
Ik las ook op Twitter dat Max de vleugel van Hamilton gesloopt zou hebben.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Huh ik las meermaals op Twitter dat Hamilton gespaard zou worden omdat hij een voorkeursbehandeling van de FIA geniet
Volgens mij geen tijd gezet, dus achteraan starten (zoals ook bij de 107% regel)quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:06 schreef greysbones het volgende:
Correct.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
Even proberen te begrijpen. Ze testen de achtervleugel in geopende en gesloten positie.
Als de achtervleugel geopend is dan hebben ze een 85 millimeter dik testapparaatje wat er niet doorheen moet kunnen bij 10 newtonmeter kracht. met twee verschillende testapparaten lukt het om door de buitense sectie van de vleugen heen te gaan. de binnenste sectie voldeed wel, daar kwam het testapparaat niet doorheen.
oftewel de opening van de vleugel is op delen in geopende stand te groot.
hoei, er werd nog even toegelicht dat dit defect niet kwam door het aanraken van Max Verstappen.
Dan moet je net wel die onderdelen in Brazilië hebbenquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:12 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch? Meer motoraanpassingen levert meer straf op voor de race. Dat is dus alleen interessant als hij toch achteraan start, dus niet veel goedmaakt in de sprint.
Dan morgen nóg meer gridstrafquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:08 schreef nils7 het volgende:
[..]
Als ik Mercedes was zou ik nu nog meer wisselen
Die mogen ze toch niet meer doen onder parc fermé?quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:12 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch? Meer motoraanpassingen levert meer straf op voor de race. Dat is dus alleen interessant als hij toch achteraan start, dus niet veel goedmaakt in de sprint.
Volgens het FIA-buletin waren zowel de stewards als Mercedes het er wel over eens dat e.a. het gevolg is van een fout en dat het geen bewuste actie was. Het is ook gewoon naar boven gekomen tijdens een controle: je zal als team wel gek zijn om zoiets tijdens een controle naar boven te laten komen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:10 schreef PzKpfw het volgende:
Dat men bij Mercedes naar dit soort middelen grijpt om de titel te winnen zegt wel hoe wanhopig men daar is. Overigens was de vleugel bij Bottas wel goed dus men heeft bewust een andere vleugel voor Hamilton ontworpen.
[FP2] Ted Kravitz Explaining the device that checks DRS 85mm gapquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
Even proberen te begrijpen. Ze testen de achtervleugel in geopende en gesloten positie.
Als de achtervleugel geopend is dan hebben ze een 85 millimeter dik testapparaatje wat er niet doorheen moet kunnen bij 10 newtonmeter kracht. met twee verschillende testapparaten lukt het om door de buitense sectie van de vleugen heen te gaan. de binnenste sectie voldeed wel, daar kwam het testapparaat niet doorheen.
oftewel de opening van de vleugel is op delen in geopende stand te groot.
hoei, er werd nog even toegelicht dat dit defect niet kwam door het aanraken van Max Verstappen.
Precies, goede om te onthouden deze.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:13 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Dit is wel flink balen voor de de-FIA-kiest-altijd-voor-Mercedes-gillers en ze-zijn-altijd-tegen-Max-roepers.
Kop op
Welnee, Bottas is mercedes en Ham al lang beu.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:12 schreef Mothzor het volgende:
Bottas met een taak straks, zorgen dat Max niet finished
Ik proef wat teleurstelling.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:13 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Dit is wel flink balen voor de de-FIA-kiest-altijd-voor-Mercedes-gillers en ze-zijn-altijd-tegen-Max-roepers.
Kop op
Betekent vooral dat FIA in de gaten heeft dat we ze doorhebben. Ze durven niet meer al te opvallend op te treden.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:13 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Kop op
Als Mercedes Verstappen erbij haalt, moet die eerst gehoord worden. En daarna Mercedes nog een keer om het resultaat mee te delen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:10 schreef TweedeKlum het volgende:
En zo'n besluit moet meer dan 20 uur vergen?
Die 3 zijn nog niet eens zo boeiend. De kans dat Hamilton voor Verstappen finished in de race is een stuk kleiner geworden vooral-quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:14 schreef DKUp het volgende:
Nou die drie extra puntjes kunnen zoet zijn
oftewel het verweer van Mercedes is dat het defect aan de vleugel van Lewis Hamilton komt doordat Max Verstappen er aan heeft gezeten?quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:12 schreef Drekkoning het volgende:
At the end of the first hearing on Friday, amateur video emerged of driver Max Verstappen touching car 44 in Parc Fermé. The Stewards took the time to gather all the available video footage of this incident and finally reviewed in car footage from car 14, car 77, car 33 and car 44 as well as CCTV footage from the FIA’s pit lane cameras, in addition to the amateur footage. The Stewards held a separate hearing in relation to this incident and incorporate the text of that decision herein.
However, in summary the Competitor of car 44 also agreed that it was unlikely that Verstappen’s actions caused the fault, however they felt that it was an open question.
Ja manquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:14 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Betekent vooral dat FIA in de gaten heeft dat we ze doorhebben. Ze durven niet meer al te opvallend op te treden.
Ik zie net een op flighttracker een airbus opstijgen vanuit Duisland.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:13 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan moet je net wel die onderdelen in Brazilië hebben
Dat ligt eraan of 44 of 77 Max er in de komende races vanaf beukt.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:15 schreef Breekfast het volgende:
Wie moeten we nu de schuld geven als Max geen kampioen wordt?
Jaquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
oftewel het verweer van Mercedes is dat het defect aan de vleugel van Lewis Hamilton komt doordat Max Verstappen er aan heeft gezeten?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Die kans is groot, maar dat is prima als Max weet te winnen EN 2 of 3 punten in de sprint paktquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:16 schreef -XOR- het volgende:
HAM finisht de race zelf nog wel als 3e.
Als die ronde één overleeftquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:16 schreef -XOR- het volgende:
In het geval van de boete van Max lijkt me dat wel.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:10 schreef Schnitzels het volgende:
"Competitors are reminded that they have the right to appeal certain decisions of the
Stewards, in accordance with Article 15 of the FIA International Sporting Code and
Chapter 4 of the FIA Judicial and Disciplinary Rules, within the applicable time limits."
Ben benieuwd of dat nog gaat gebeuren.
Hahaquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dit verbaast mij enorm, ik dacht dat men hier objectief was.
Hij had het geluk best lang aan zijn kont hangen, maar dat lijkt wel een beetje op te zijn.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:16 schreef daNpy het volgende:
Hamilton DSQ
Wat een pech zeg voor die arme Hamilton!
Hahahahahahahhaha
Ja en weer heel zijn motor afgetraptquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:16 schreef -XOR- het volgende:
Het betekent vooral dat de FIA werkelijk geen enkele mogelijkheid zag hier onderuit te komen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:13 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Kop op
qftquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:17 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Zuur voor Mercedes en Hamilton. Heeft iemand een duur foutje gemaakt. Verder wel meer dan terecht dus.
Verder moet ik lachen om de mensen die hier karma etc. roepen en dat de FIA wel corrupt zou zijn en altijd Mercedes helpt en blablabla.
Jullie zouden meer moeten genieten van de sport.
Als alfa Romeo volgend jaar een mercedesmotor krijgt weet je genoegquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:10 schreef Evenstar het volgende:
Bottas is geen eikel, die laat zich niet meer gebruiken.
Is dat wel in behandeling genomen? Niks meer over gezien. En ja, ik heb heb het over de klacht dat de áchtervleugel te flexibel zijn.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:14 schreef Mano_ het volgende:
Nu nog de opmerkingen van RBR over flex in de vleugel
Mercedes, aangezien ze Verstappen al twee keer uit de race getikt hebben dit jaar. Zonder dat was hij al bijna kampioen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:15 schreef Breekfast het volgende:
Wie moeten we nu de schuld geven als Max geen kampioen wordt?
Denk dat hij slim genoeg is om op zijn snelheid te vertrouwen en ronde 1 uiterst behoudend in gaat.quote:
DNQ... (Did not Qualify)quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:16 schreef daNpy het volgende:
Hamilton DSQ
Wat een pech zeg voor die arme Hamilton!
Hahahahahahahhaha
Tuurlijk, laten we het even op die route gooienquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het betekent vooral dat de FIA werkelijk geen enkele mogelijkheid zag hier onderuit te komen.
Dit liet ook geen enkele keuze, de testmethode is gespecificeerd. Toen ze de bandenspanning niet bestraften konden ze tenminste nog een verhaal over temperaturen afsteken, ook al sloeg dat nergens op, het leek ergens op te slaan voor de onoplettende kijker.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:14 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Betekent vooral dat FIA in de gaten heeft dat we ze doorhebben. Ze durven niet meer al te opvallend op te treden.
De motorafdeling zit in Engelandquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:15 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ik zie net een op flighttracker een airbus opstijgen vanuit Duisland.
Zo werkt dat niet... Dat zou teveel opvallen hè...quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:19 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De motorafdeling zit in Engeland
In zijn wanhoop zie ik hem ook nog wel rare dingen doen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:19 schreef Schnitzels het volgende:
Aangezien er ook geen pitstops zijn in de sprintrace.
Ik denk dat Hamilton in 20 rondjes met DRS alles tot plek 9 wel voorbij kan komen. Twee RB, twee McLaren, twee Ferrari, Bottas, Gasly misschien niet meteen. De rest kan hij zo voorbij touren als ik het verschil in kwalificatie zag met zijn nieuwe motor. Dan kan hij de race vanaf plek 13/14/15 starten.
Qualificatie is officeel toch pas tijdens de komende 'Sprint Qualification'?quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:19 schreef SiGNe het volgende:
[..]
DNQ... (Did not Qualify)
En je hebt ook DNS (Did not Start)
Is ook niet zo relevant of het wel of geen opzet is in dit geval.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar ik lees nergens dat Mercedes de FIA heeft kunnen overtuigen dat het geen poging tot valsspelen was. Dus in die zin konden ze ook niet soepeler zijn dan ze zijn.
Nee, gister was de kwalificatie. Straks is de Sprint.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:20 schreef gbm het volgende:
[..]
Qualificatie is officeel toch pas tijdens de komende 'Sprint Qualification'?
Goeiequote:Op zaterdag 13 november 2021 18:20 schreef gbm het volgende:
[..]
Dat mag, maar dan krijgt ie de volgende race de straf als ik het me goed herinner... je kan maar 1 motor wisselen per weekend (qua straf)quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:20 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Mag je twee keer een nieuwe ICE plaatsen in één race weekend?
Indien ja, dat zou dan voor Mercedes het overwegen waard zijn lijkt me, afhankelijk van de uitslag van de sprint race?
En mits onderdelen voorradig.
Hij is DSQ voor de kwalificatie voor de sprintrace. Dus start hij daar achteraan. Moeilijker is het niet.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:20 schreef gbm het volgende:
[..]
Of je leest even het volledige bericht van de stewards.....quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:10 schreef PzKpfw het volgende:
Dat men bij Mercedes naar dit soort middelen grijpt om de titel te winnen zegt wel hoe wanhopig men daar is. Overigens was de vleugel bij Bottas wel goed dus men heeft bewust een andere vleugel voor Hamilton ontworpen.
Ja, maar rond plek 15 heb je niet alles zelf in de hand. Dat is wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:18 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Denk dat hij slim genoeg is om op zijn snelheid te vertrouwen en ronde 1 uiterst behoudend in gaat.
Dan staat Hamilton morgen wéér achteraan..quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:15 schreef gbm het volgende:
Als Ik Mercedes was zou ik rustig de sprint qually afwachten en dan wellicht alsnog alles wisselen morgen
Roepen dat de boel corrupt is, dat Mercedes vals speelt en dat Hamilton een huilie is ís genieten van de sportquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:17 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Zuur voor Mercedes en Hamilton. Heeft iemand een duur foutje gemaakt. Verder wel meer dan terecht dus.
Verder moet ik lachen om de mensen die hier karma etc. roepen en dat de FIA wel corrupt zou zijn en altijd Mercedes helpt en blablabla.
Lijkt mij dat de grid straf gewoon doorschuiftquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:15 schreef gbm het volgende:
Als Ik Mercedes was zou ik rustig de sprint qually afwachten en dan wellicht alsnog alles wisselen morgen
quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan staat Hamilton morgen wéér achteraan..
Waarom zou je dat doen? Dat kost miljoenen, en welk voordeel wil je er uit halen? Die anderen die ze hebben liggen kunnen best nog wel even mee, maar deze is al voor de zekerheid.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:20 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Indien ja, dat zou dan voor Mercedes het overwegen waard zijn lijkt me, afhankelijk van de uitslag van de sprint race?
Ah dat klinkt logisch.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:21 schreef gbm het volgende:
[..]
Dat mag, maar dan krijgt ie de volgende race de straf als ik het me goed herinner... je kan maar 1 motor wisselen per weekend (qua straf)
Krijgen in ieder geval een minder saaie optocht.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ben benieuwd wat Lewis straks kan gaan doen. Alle camera’s op hem gericht natuurlijk
Ik vind 50k boete ook teveel.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:20 schreef de_boswachter het volgende:
zwaar onterecht dit lik me keukenkampioen bolle reet Fia
Daarom zeg ik ook afwachten... stel hij komt bijna niemand voorbij en eindigt op plek 10-15, dan moet ie sowieso al vanaf p15 starten morgen , dan loont het wellicht om gewoon achteraan te starten (die 1e paar plekken zijn het makkelijkste om in te halen namelijk)quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan staat Hamilton morgen wéér achteraan..
quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:20 schreef de_boswachter het volgende:
Ga je nu weer stoer in de VBL SC roepen dat je hier iedereen goed boos hebt gemaakt?quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:20 schreef de_boswachter het volgende:
Ja, maar dan krijg je het moment dat je die eerste gebruikt opnieuw straf.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:20 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Dan start hij morgen 8e. En waarschijnlijk 2 punten extra achterstand.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:16 schreef -XOR- het volgende:
quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:22 schreef ootjekatootje het volgende:
![]()
Hebben we al een reactie van Hamilton of Toto?
Maar voor de sprint qualificatie was er ook een qualificatie, de spintqualificatiequalificatie zeg maar.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:20 schreef gbm het volgende:
[..]
Ach ik zag het al lang aankomenquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:23 schreef DKUp het volgende:
[ afbeelding ]
Dit verwacht je toch niet…..
Omdat de drop-off bij Mercedes significanter is dan bij Honda, en met in het achterhoofd dat zijn laatste ICE wissel in Turkije is geweest, is die ook niet okselfris meer.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:22 schreef PS. het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? Dat kost miljoenen, en welk voordeel wil je er uit halen? Die anderen die ze hebben liggen kunnen best nog wel even mee, maar deze is al voor de zekerheid.
Ik geniet hier toch ook enorm van?quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:17 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Net zo simpel als kwalificeren spellen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:24 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar voor de sprint qualificatie was er ook een qualificatie, de spintqualificatiequalificatie zeg maar.
Bij de sprintqualificatie qualificeren ze voor de race zelf..
Vrijsimpel toch?
Iedereen zag het aankomenquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ach ik zag het al lang aankomen
"Foutje"quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:19 schreef Breekfast het volgende:
Wel een lullig foutje met grote consequenties. Maar regels zijn regels natuurlijk. Gewoon dom van Mercedes zelf.
Ik denk in dat geval 9 tot 16 punten uitlopenquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:25 schreef Schnitzels het volgende:
Als er geen pechsituaties ontstaan voor Max dan kan hij wel echt flink gaan uitlopen dit weekend.
En dan heb je alles gloednieuw en mag je in 3 races een achterstand van +30/+35 punten gaan goedmaken. Dan kan Max bijna alles 3e worden en er is nog geen probleem.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:24 schreef gbm het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook afwachten... stel hij komt bijna niemand voorbij en eindigt op plek 10-15, dan moet ie sowieso al vanaf p15 starten morgen , dan loont het wellicht om gewoon achteraan te starten (die 1e paar plekken zijn het makkelijkste om in te halen namelijk)
Misschien moet jij je wat minder druk maken over supporters van RB en wat meer van de sport genieten.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:19 schreef PS. het volgende:
[..]
Tuurlijk, laten we het even op die route gooien
Ergens hoop ik wel dat Max nog wat pech krijgt, is voor het kampioenschap leuker.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:25 schreef Schnitzels het volgende:
Als er geen pechsituaties ontstaan voor Max dan kan hij wel echt flink gaan uitlopen dit weekend.
Heb je de protestfamfare al opgetrommeld?quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:20 schreef de_boswachter het volgende:
Een dnf zou wel lekker zijnquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:27 schreef PS. het volgende:
[..]
Ergens hoop ik wel dat Max nog wat pech krijgt, is voor het kampioenschap leuker.
Al is dit jaar al 100x spannender dan de afgelopen 5 jaren.
Gras is groen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ben benieuwd wat Lewis straks kan gaan doen. Alle camera’s op hem gericht natuurlijk
Ik hoop ook maximale spanning. Maar niet specifiek door pech voor Verstappen, ik blijf immers een Maxfan.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:27 schreef PS. het volgende:
[..]
Ergens hoop ik wel dat Max nog wat pech krijgt, is voor het kampioenschap leuker.
DSQ gewoon. Zie FIA-document.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:19 schreef SiGNe het volgende:
[..]
DNQ... (Did not Qualify)
En je hebt ook DNS (Did not Start)
Broek dragen ...quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:28 schreef -XOR- het volgende:
Wie zit hier nu ook met het broekje op de enkels de soosjels door te nemen? Eerlijk zeggen!
Zwaar beschadigd door max toen ie met zijn vette vingers er aan zat.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:28 schreef PirE het volgende:
Maar hoe zit het dan met de andere vleugels van Mercedes? Was deze defect en zijn de andere wel goed?
quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:28 schreef -XOR- het volgende:
Wie zit hier nu ook met het broekje op de enkels de soosjuls door te nemen? Eerlijk zeggen!
Alonso Riccardo tsunoda deden dat alle 3 wel lekker afgelopen seizoen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Misschien moet jij je wat minder druk maken over supporters van RB en wat meer van de sport genieten.
Te beginnen met die geweldige Tsunoda, die straks HAM weer op gaat houden tijdens zijn 'heroische' opmars.
Waarom verzieken mods topics eigenlijk?quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Valt wel op toch? Max zit met z'n klauwen aan de wagen van Hamilton en ineens deugt er niks meer van. Bottas z'n wagen slaagt gewoon voor alle tests.
Erg bijzonder. Gekocht kampioenschap dit.
hij heeft al genoeg pech gehad he dit jaar...........quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:27 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik ben hier gewoon een user.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:32 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Waarom verzieken mods topics eigenlijk?
troll uit vblquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:32 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Waarom verzieken mods topics eigenlijk?
Je hebt een kleurtje dus nadenken voordat je wat post.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik ben hier gewoon een user.
quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:34 schreef SiGNe het volgende:
Mochten ze hierna nog nieuwe onderdelen nodig hebben zullen ze weer een straf moeten pakken.
@Mandelaquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:34 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Je hebt een kleurtje dus nadenken voordat je wat post.
Weet je wel wat die zin betekent @Zipportalquote:
quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:39 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Weet je wel wat die zin betekent @:zipportal
Maar als hij dat doet krijgt hij daarna nóg een keer straf. Want een pool opgebouwd dit weekend..quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:24 schreef gbm het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook afwachten... stel hij komt bijna niemand voorbij en eindigt op plek 10-15, dan moet ie sowieso al vanaf p15 starten morgen , dan loont het wellicht om gewoon achteraan te starten (die 1e paar plekken zijn het makkelijkste om in te halen namelijk)
dat zou driedubbele karma zijn hahahaquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:34 schreef SiGNe het volgende:
Ik denk dat Mercedes zichzelf in de banden heeft geschoten door hun geklaag gister.
Als ze het meteen geaccepteerd hadden dan hadden ze ook tijd gehad om meer motoronderdelen te verwisselen, nu hebben ze daar in elk geval geen tijd meer voor.
En ze moesten toch al achteraan starten dus meer nieuwe onderdelen had ze verder geen pijn gedaan.
Mochten ze hierna nog nieuwe onderdelen nodig hebben zullen ze weer een straf moeten pakken.
Met Lewis Hamilton handtekening erop?quote:
Dubbel zelfs volgens mij. Morgen én nog een keer.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Omdat de drop-off bij Mercedes significanter is dan bij Honda, en met in het achterhoofd dat zijn laatste ICE wissel in Turkije is geweest, is die ook niet okselfris meer.
Maar goed, het mag dus niet. De penalty schuift dan een weekend op.
Dat mag toch überhaupt niet meer als er niks aantoonbaar kapot is aan de onderdelen in kwestie?quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:40 schreef Tjacka het volgende:
Kan het alsjeblieft weer een beetje inhoudelijk gaan? Denken jullie dat Hamilton nu zijn hele bak gaat reviseren?
If so, dan geldt die gridstraffen alleen voor zondagquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:40 schreef Tjacka het volgende:
Kan het alsjeblieft weer een beetje inhoudelijk gaan? Denken jullie dat Hamilton nu zijn hele bak gaat reviseren?
staat toch zijn handtekening opquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:40 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Met Lewis Hamilton handtekening erop?
jazeker. Auto moet terug naar de werkplaats, dus dat gaat wel even duren.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:40 schreef Tjacka het volgende:
oh ja dat weet ik niet, zijn vleugel is wel kapot nuquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:41 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat mag toch überhaupt niet meer als er niks aantoonbaar kapot is aan de onderdelen in kwestie?
Waar is die van Hamilton dan gebleven?quote:
STUK gewassen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:42 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Waar is die van Hamilton dan gebleven?
Ja.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:42 schreef Evenstar het volgende:
Start hij nou achteraan of pitstraat?
Die krijgt Bottas natuurlijk!quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:42 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Waar is die van Hamilton dan gebleven?
Dat is aan Mercedes. De FIA test slechts op de door haar aangewezen momenten.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:41 schreef opreis het volgende:
Wat wel nog een puntje wordt voor de Merc's. Ze stellen dat dit dezelfde achtervleugel was waar ze vaker mee hebben gereden en die vaker door de test is gekomen. Wat ga je dan nu doen met je achtervleugels? Hopen dat het niet nog een keer gebeurd of weer een aanpassing.
Dat snap ik. Ik gooi alleen het dilema opquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is aan Mercedes. De FIA test slechts op de door haar aangewezen momenten.
De basisschoolmentaliteitquote:Op zaterdag 13 november 2021 18:22 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Roepen dat de boel corrupt is, dat Mercedes vals speelt en dat Hamilton een huilie is ís genieten van de sport![]()
Vanaf nu elk weekend een protest dus.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is aan Mercedes. De FIA test slechts op de door haar aangewezen momenten.
Wel jammer dat de racepace van die auto vrij veel onderdoet voor Mercedes en Red Bullquote:
Dat had toch ook gemoeten als ze gisteren al onderdelen hadden vervangen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:34 schreef SiGNe het volgende:
Achtervleugel is toch in beslag genomen, dus ze hebben er al een nieuwe op gezet.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:45 schreef Predator40 het volgende:
DSQ kwalificatie sprint race dus straks achteraan starten
achter vleugel illigaal dus deze moeten ze vervangen of geen DRS meer gebruiken.....vervangen is pitlane start morgen.
karma is a bitchhhhhhhhhhhhhhhh !
Ligt eraan wat. Vd ICE mag je geen pool opbouwen in 1 weekend. Dan krijg je dubbel straf: de race van dit weekend én degene waarin je de 2e gewisselde ICE weer inzet.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:50 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat had toch ook gemoeten als ze gisteren al onderdelen hadden vervangen.
Dat is Mercedes, niet Lewis (zie decision document)quote:
We zijn inmiddels al in topic 10quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:53 schreef Sodemieters het volgende:
Ik ga ervan uit dat diverse users zich nu tamelijk belachelijk voelen, na drie (!) topics lang gejammer over hoe de FIA Hamilton / Mercedes wel weer zou helpen en Verstappen benadelen.
Well done, Spa.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:59 schreef Schnitzels het volgende:
10 topics en dan moet de sprintrace nog beginnen...
Is toch ook zo? Fijn om te zien dat ze er nu niet meer omheen kunnen. Mede door de toenemende druk.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:53 schreef Sodemieters het volgende:
Ik ga ervan uit dat diverse users zich nu tamelijk belachelijk voelen, na drie (!) topics lang gejammer over hoe de FIA Hamilton / Mercedes wel weer zou helpen en Verstappen benadelen.
Nee natuurlijk niet, die verzinnen wel weer wat anders als Max vandaag of morgen uitvalt.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:53 schreef Sodemieters het volgende:
Heeft Hamilmans al geklaagd "My tyre is gone"?quote:
nee, hij zei: "My wing is gone."quote:Op zaterdag 13 november 2021 19:02 schreef Zorro het volgende:
[..]
Heeft Hamilmans al geklaagd "My tyre is gone"?
De vleugel is al vervangen en is van dezelfde spec (met een goed werkende DRS) dus geen pitlane start vandaag of morgen vooralsnog.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:45 schreef Predator40 het volgende:
DSQ kwalificatie sprint race dus straks achteraan starten
achter vleugel illigaal dus deze moeten ze vervangen of geen DRS meer gebruiken.....vervangen is pitlane start morgen.
karma is a bitchhhhhhhhhhhhhhhh !
Gewoon de speed king award op ebay zettenquote:Op zaterdag 13 november 2021 19:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
van twitter:
Heeft iemand een link naar de GoFundMe voor #Verstappen?
tyre is toch veel grappigerquote:Op zaterdag 13 november 2021 19:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, hij zei: "My wing is gone."
https://www.gofundme.com/(...)5dc671148b7a30df3e8cquote:Op zaterdag 13 november 2021 19:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
van twitter:
Heeft iemand een link naar de GoFundMe voor #Verstappen?
Groot succes logischerwijsquote:Op zaterdag 13 november 2021 19:06 schreef Starflyer het volgende:
[..]
https://www.gofundme.com/(...)5dc671148b7a30df3e8c
Gasly rijd wel lekker in die tauri.quote:Op zaterdag 13 november 2021 18:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wel jammer dat de racepace van die auto vrij veel onderdoet voor Mercedes en Red Bull
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |