Is dat serieus de uitleg geweest van Mercedes of denken we dat alleen maar?quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:13 schreef Cherni het volgende:
[..]
Toto weet ook wel dat dit onmogelijk is. Maar het is een uitweg van MB om een straf te ontlopen.
Speculatiesquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Is dat serieus de uitleg geweest van Mercedes of denken we dat alleen maar?
Is speculatie, er is voor zover mij bekend niks officieel publiekelijk meegedeeld of gelekt.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Vóór de Q vd sprintkwalificatie bedoel ik uiteraard.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Sommigen denken dat kennelijk wel ja![]()
Nee, is gemeten door de FIA na de Q.
Red Bull heeft wel vóór de race een protest ingediend over de flexibiliteit vd achtervleugel van de Mercedes.
Voor de Q is ook voor de race, dus je had gewoon gelijkquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vóór de Q vd sprintkwalificatie bedoel ik uiteraard.
Nog niet helemaal wakker
Goed puntquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:21 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Voor de Q is ook voor de race, dus je had gewoon gelijk
Dat is te lezen in diverse berichten. MB schermt met de beelden van Max die de achtervleugel aanraakte. Vandaar ook dat er nog geen staf is uitgedeeld door de FIA en Max zich nog moet melden.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Max hoeft zich pas om 13:30 uur onze tijd te melden bij de stewardsquote:
En geloof er ook weinig van dat het waar is. Het zijn 2 losstaande zaken, behalve dan dat het onderzoek naar Max er waarschijnlijk niet geweest was als de vleugel van Lewis gewoon goedgekeurd was. Omdat het dan eigenlijk niemand boeide..quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Is speculatie, er is voor zover mij bekend niks officieel publiekelijk meegedeeld of gelekt.
13.30quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:24 schreef THEFXR het volgende:
dat met Max, was 9.30 local time, hoe laat is dat in NL tijd?
13:30 uur onze tijd.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:24 schreef THEFXR het volgende:
dat met Max, was 9.30 local time, hoe laat is dat in NL tijd?
Huh? Dat heb ik echt nog nergens gelezen.. Max moet zich melden omdat officieel niet mag wat hij heeft gedaan en ze hebben nog geen straf uitgedeeld omdat ze blijkbaar wachten op extra bewijs.. die link ertussen heb ik nog nergens officieel gelezen..quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:22 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is te lezen in diverse berichten. MB schermt met de beelden van Max die de achtervleugel aanraakte. Vandaar ook dat er nog geen staf is uitgedeeld door de FIA en Max zich nog moet melden.
Linkje?quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:25 schreef Cherni het volgende:
Uiteraard we weten nog niets. Maar op een site speculeert men dat Max een waarschuwing kan krijgen en Hamilton geen straf krijgt. Mocht dat zo zijn vraag ik mij af of MB dan gewoon die achtervleugel mag blijven gebruiken.
Ik ook nietquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Huh? Dat heb ik echt nog nergens gelezen.. Max moet zich melden omdat officieel niet mag wat hij heeft gedaan en ze hebben nog geen straf uitgedeeld omdat ze blijkbaar wachten op extra bewijs.. die link ertussen heb ik nog nergens officieel gelezen..
Volgens de regels mag je een auto in Parc Ferme ook niet 'checken', dus er naar kijken is al een overtreding.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:25 schreef Coelho het volgende:
Als die beelden uit het publiek het enige bewijs zijn, dan zou ik als Max gewoon volhouden dat je die auto niet aanraakte. Je kunt alleen straffen als iets onomstotelijk vast staat. De beelden zijn te vaag en van te ver om te zien of er inderdaad contact is geweest tussen de hand van Max en de vleugel van Luis.
Neem aan dat Max gewoon aangeeft zoals het gebeurd is. Dus als hij de auto aangeraakt heeft, geeft hij dat aan en als dat niet zo is, zegt dat hij ook.. heeft weinig zin om daarover te liegen als er later toch opeens beelden opduiken (en die zijn er altijd, geloof ikquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:25 schreef Coelho het volgende:
Als die beelden uit het publiek het enige bewijs zijn, dan zou ik als Max gewoon volhouden dat je die auto niet aanraakte. Je kunt alleen straffen als iets onomstotelijk vast staat. De beelden zijn te vaag en van te ver om te zien of er inderdaad contact is geweest tussen de hand van Max en de vleugel van Luis.
Maar dat is al heel vaak gebeurd (ook door Hamilton zelf), en nog nooit is er zelfs maar een reprimande voor uitgedeeld.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:27 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Volgens de regels mag je een auto in Parc Ferme ook niet 'checken', dus er naar kijken is al een overtreding.
Heb twee video’s gezien.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:25 schreef Coelho het volgende:
geen straf ? waarom niet dan ? technische richtlijnen zijn overtreden, dat is een DSQ en de achtervleugel mag dan ook niet meer gebruikt worden.....dat zijn masi zijn eigen woorden in 2019quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:25 schreef Cherni het volgende:
Uiteraard we weten nog niets. Maar op een site speculeert men dat Max een waarschuwing kan krijgen en Hamilton geen straf krijgt. Mocht dat zo zijn vraag ik mij af of MB dan gewoon die achtervleugel mag blijven gebruiken.
oh dan had lewis al een aantal keer bestraft moeten wordenquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:27 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Volgens de regels mag je een auto in Parc Ferme ook niet 'checken', dus er naar kijken is al een overtreding.
corruptiequote:Op zaterdag 13 november 2021 12:32 schreef Tarado het volgende:
Maar nu even als advocaat van de duivel of moeten we gewoon Mercedes zeggen: Je zou kunnen stellen dat door de aanraking van de vleugel door Verstappen in parc ferme deze niet meer functioneert zoals tijdens de kwalificatie.
Dan zou Hamilton wel deze vleugel moeten vervangen maar dan zonder straf voor overtreding van de parc ferme regels.
Ik vind dit wel heel ver gaan mocht het de uitkomst zijn.
Dat geldt voor iedereen natuurlijk, daarom is het ook een beetje belachelijk imoquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
oh dan had lewis al een aantal keer bestraft moeten worden
Nee, want die voldoet sowieso niet aan de regels.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:25 schreef Cherni het volgende:
Ja, wat is checken?quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:27 schreef Mano_ het volgende:
[..]
sws een pitlane start eigenlijk maarja....de FIA is nu aan het verzinnen hoe ze dat kunnen voorkomenquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:34 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nee, want die voldoet sowieso niet aan de regels.
Ligt aan de definitie van checken. Het staat niet uitgelegd en dus voor meerdere uitleg vatbaar. Ik zou zeggen, checken is aansluiten aan metertjes om bepaalde waarden te controleren of uit te lezen. Niet visueel bekijken of je hand er langs houden om iets te meten.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:27 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Seb is aaibaar (en geen concurrent).quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, wat is checken?
Seb vettel liep een heel sezoen na iedere sessie te checken en heeft ook maar een reprimande gehad.
Jurisprudentie.
Nou, ik heb hem toch een paar x flink tekeer horen gaan. Ook tegen de wedstrijdleiding..quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:36 schreef loveli het volgende:
[..]
Seb is aaibaar (en geen concurrent).
Hoe zou jij het vinden als je een blinkende Mercedes voor de deur had staan en iemand met een buitenlands accent gaat aan de deurknoppen voelen?quote:
Door de fans wordt alles op een hoop gegooid, inderdaad. Vanuit de FIA hebben we vrij weinig gehoord, behalve dan wat er bekend is.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:38 schreef DeeBee het volgende:
De DRS grootte is zelfs nog iets anders dan de flex klacht van RBR toch? Of wordt alles nu op een hoop gegooid?
In ieder geval naast een straf dus hopelijk ook de 'oude' vleugels weer op de Merc die het slechter deden.
Zijn inderdaad 2 verschillende zaken.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:38 schreef DeeBee het volgende:
De DRS grootte is zelfs nog iets anders dan de flex klacht van RBR toch? Of wordt alles nu op een hoop gegooid?
In ieder geval naast een straf dus hopelijk ook de 'oude' vleugels weer op de Merc die het slechter deden.
https://www.racefans.net/(...)t-of-jail-free-card/quote:
waarschijnlijk zie/merk ik het niet eens en dat is nog helemaal niet vastgesteld........quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hoe zou jij het vinden als je een blinkende Mercedes voor de deur had staan en iemand met een buitenlands accent gaat aan de deurknoppen voelen?
Nee lijkt me allemaal los te staan van elkaarquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:38 schreef DeeBee het volgende:
Die heeft Whiting meerdere keren volledig verrot gescholden, volgens mij jaquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou, ik heb hem toch een paar x flink tekeer horen gaan. Ook tegen de wedstrijdleiding..
Hamilton heeft ook weleens met te lage bandenspanning gereden en kwam daarmee weg terwijl dat ook gewoon een DSQ is zonder interpretatieruimte.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:40 schreef Cherni het volgende:
[..]
https://www.racefans.net/(...)t-of-jail-free-card/
In het hele verhaal kun je dus ook lezen dar het mogelijk is dat Hamilton een straf zou kunneb ontlopen. Ik zeg uit duidelijk dat het speculatief is. Maar dat er nog geen straf is uitgedeeld en Max zich nog moet melden zegt natuurlijk wel dat dit nog een staartje gaat krijgen.
En die waarschuwing is ook "gewoon" wat er gaat gebeuren in dit gevalquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waarschijnlijk zie/merk ik het niet eens en dat is nog helemaal niet vastgesteld........
en ALS je het ziet waarschuw je hem ff dat hij dat niet meer moet doen, en word hij niet direct opgepakt en/of gestraft
Thanks!quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:40 schreef Cherni het volgende:
[..]
In het hele verhaal kun je dus ook lezen dar het mogelijk is dat Hamilton een straf zou kunnen ontlopen. Ik zeg uit duidelijk dat het speculatief is. Maar dat er nog geen straf is uitgedeeld en Max zich nog moet melden zegt natuurlijk wel dat dit nog een staartje gaat krijgen.
Ik weet het eerlijk gezegd niet. Feit is dat er nog een straf is uitgedeeld en Max zich nog moet melden. Normaal zou die staf allang zijn uitgedeeld.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
geen straf ? waarom niet dan ? technische richtlijnen zijn overtreden, dat is een DSQ en de achtervleugel mag dan ook niet meer gebruikt worden.....dat zijn masi zijn eigen woorden in 2019
Het is ook heel frustrerend dat als je tegen Hamilton voor het WK Strijdt je ook tegen de stewards en de wedstrijdleidng moet vechten.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou, ik heb hem toch een paar x flink tekeer horen gaan. Ook tegen de wedstrijdleiding..
Dat artikel is wel puur speculatiequote:Op zaterdag 13 november 2021 12:40 schreef Cherni het volgende:
[..]
In het hele verhaal kun je dus ook lezen dar het mogelijk is dat Hamilton een straf zou kunnen ontlopen. Ik zeg uit duidelijk dat het speculatief is. Maar dat er nog geen straf is uitgedeeld en Max zich nog moet melden zegt natuurlijk wel dat dit nog een staartje gaat krijgen.
Uiteraard. Dat ben ik met je eens. Maar gerust ben ik er niet op. Je hoopt maar dat de FIA niet door de publieke opinie en pers onder de druk gaat bezwijken.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Thanks!![]()
Ik blijf het nogal vergezocht vinden.
Als Verstappen niet zo dom had gedaan was die straf waarschijnlijk allang uitgedeeldquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:45 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik weet het eerlijk gezegd niet. Feit is dat er nog een straf is uitgedeeld en Max zich nog moet melden. Normaal zou die staf allang zijn uitgedeeld.
Eens maar wel begrijpelijk dat ze eerst Verstappen willen horen alvorens Hamilton te bestraffen, je moet wel eerst (officieel) uitsluiten dat hij er iets mee te maken heeft.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Thanks!![]()
Ik blijf het nogal vergezocht vinden.
quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:47 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Als Verstappen niet zo dom had gedaan was die straf waarschijnlijk allang uitgedeeld
Waar gaat dit topic over, denk je?quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:46 schreef Nober het volgende:
Wat voor straf gaat Max krijgen?
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Formula 1 Sao Paolo Grand Prix 2021quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:49 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Waar gaat dit topic over, denk je?
Maar ik geloof niet dat er een link is tussen die 2 zaken.. we weten waarom er nog geen straf uitgedeeld, misschien willen ze nog meer onderzoeken en kan de straf nog hoger uitvallen? Feit is ook dat de "beschuldiging" van RB al voor de kwalificatie bekend was en de actie van Max er in die zin los van staat.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:45 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik weet het eerlijk gezegd niet. Feit is dat er nog een straf is uitgedeeld en Max zich nog moet melden. Normaal zou die staf allang zijn uitgedeeld.
correctie: mogelijk aanraken.....onduidelijk uit het filmpjequote:Op zaterdag 13 november 2021 12:41 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Nee lijkt me allemaal los te staan van elkaar
- klacht over de flexibele vleugel
- geconstateerde afwijking DRS
- aanraken van wagen door Verstappen
Gaat in de publieke opinie en op Twitter door elkaar lopen, maar lijkt me dat FIA nuchter genoeg is om het allemaal op zichzelf te beoordelen.
dat is niet waar..........want MBquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:47 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Als Verstappen niet zo dom had gedaan was die straf waarschijnlijk allang uitgedeeld
Óf ze zijn aan het nagaan hoelang de Mercedes al illegaal is.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:47 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Het is helemaal niet gezegd dat er een causaal verband is.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Eens maar wel begrijpelijk dat ze eerst Verstappen willen horen alvorens Hamilton te bestraffen, je moet wel eerst (officieel) uitsluiten dat hij er iets mee te maken heeft.
Ja, maar bij Haas maakt een DSQ niks uit voor de plek waar ze startenquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat is niet waar..........want MB
hij een haas was dit allang gebeurd, teveel belangen nu
Nu al?quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:49 schreef D_A het volgende:
We pakken d'r maar eens een biertje bij.
Het is altijd wel ergens 21:00Uquote:
stel Hamilton rijdt al een paar races met deze vleugel, de illegaliteit is toen niet gespot. Dus dat nemen ze neem ik aan niet mee in een eventuele straf.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Óf ze zijn aan het nagaan hoelang de Mercedes al illegaal is.
Tuurlijk, deze controverse heeft een biertje nodig.quote:
ik ben net een uurtje uit bed hahaquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:56 schreef D_A het volgende:
[..]
Tuurlijk, deze controverse heeft een biertje nodig.
Ik ben vandaag met een kater wakker geworden, sla even overquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:56 schreef D_A het volgende:
[..]
Tuurlijk, deze controverse heeft een biertje nodig.
Kattenluik open laten staanquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben vandaag met een kater wakker geworden, sla even over
En ik had niet eens gedronken gister
nee, alleen voor de veiligheid maar die is niet in het geding....quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Maar als Hamilton's auto in parc ferme staat, waar er niet aan gesleuteld mag worden, en hij niet voldoet aan de eisen. Mogen ze er dan wel aan gaan sleutelen om de auto aan de eisen te laten voldoen?
Jawel maar dan zal hij starten uit de pits.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Maar als Hamilton's auto in parc ferme staat, waar er niet aan gesleuteld mag worden, en hij niet voldoet aan de eisen. Mogen ze er dan wel aan gaan sleutelen om de auto aan de eisen te laten voldoen?
Tenzij Max die vleugel gesloopt heeftquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee, alleen voor de veiligheid maar die is niet in het geding....
dus nieuwe vleugel, pitlane start voor de hoofdrace
met 1 vinger ? is max de HULK ofzo ?quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tenzij Max die vleugel gesloopt heeft
quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
met 1 vinger ? is max de HULK ofzo ?
als hij de vleugel al heeft aangeraakt
Me tooquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:02 schreef Predator40 het volgende:
en ben benieuwd of we nog iets gaan horen van de flexwing van mercedes want dat is ook al een technische overtreding, over de voorvleugels bleef het verdacht stil
Kapotte onderdelen mogen (met toestemming van de FIA) vervangen worden door dezelfde spec onderdelen zonder straf. Alleen als de specificaties anders zijn moet er vanuit de pitstraat gestart worden.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee, alleen voor de veiligheid maar die is niet in het geding....
dus nieuwe vleugel, pitlane start voor de hoofdrace
Het zou mij niet verbazen als ze beiden lekker achteraan mogen starten. Dat is immers het beste voor de kijkcijfers.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:01 schreef Predator40 het volgende:
het kan niet anders, DSQ voor de kwali dus achteraan starten in de sprint race.
vleugel moet vervangen worden want illigaal -> pitlane start hoofdrace
alles wat ze anders beslissen = corruptie
Ja hoor, vandaar ook dat al die despoten en onderknuppels die zo'n hekel aan het Westen hebben al hun kinderen naar Engelse, Zwitserse en Amerikaanse scholen en universiteiten sturen.... en vrijwel al het geld dat ze van hun arme geitenhoeder bevolking stelen uitgeven aan Westerse artikelen of investeren in Westerse fondsen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:02 schreef Dauthi het volgende:
[..]
En precies 0 invloed op wat belangrijk is, het beleid.
Het Midden-Oosten wordt inmiddels geleid door een moordende dictator, die een fundamentale extremistische religie over de wereld verspreid.
In Afrika en Zuid-Amerika is de reputatie van het Westen zo slecht, dat men kiest om met China zaken te doen ipv het Westen.
China heeft inmiddels zoveel delfstoffen opgekocht, dat het Westen weinig in de melk te brokkelen heeft.
Maar gelukkig is geitenhoeder Ali, of Nomaad Rachid vriendelijk wanneer je aan het backpacken bent door de binnenlanden van het Midden-Oosten.
Want dat heeft ook zoveel te maken met geopolitiek...
Volgens mij raakt ie T net niet aan inderdaadquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:06 schreef Predator40 het volgende:
filmpje net uitvergroot gezien, hij meet alleen de opening met zijn hand, raakt de MB niet eens aan.
kunnen ze niet bewijzen op basis van dit filmpje.
wel apart dat er daarna dus een overtreding word gevonden waarbij het gat idd te groot is
Vleugel nu vervangen is vandaag achteraan starten. Lijkt mij. Ondanks een DSQquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:01 schreef Predator40 het volgende:
het kan niet anders, DSQ voor de kwali dus achteraan starten in de sprint race.
vleugel moet vervangen worden want illigaal -> pitlane start hoofdrace
alles wat ze anders beslissen = corruptie
Er was uren eerder al een verzoek tot onderzoek naar de vleugel ingediend , heeft niks met Max' actie te maken, die wou het gewoon even zelf bekijkenquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:06 schreef Predator40 het volgende:
filmpje net uitvergroot gezien, hij meet alleen de opening met zijn hand, raakt de MB niet eens aan.
wel apart dat er daarna dus een overtreding word gevonden waarbij het gat idd te groot is
Heb je een linkje naar dat filmpje voor me?quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:06 schreef Predator40 het volgende:
Als je al een halfjaar niks hoort over de illegale voorvleugel van MB, zou je kunnen denken dat de voorvleugel toch niet illegaal is.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:02 schreef Predator40 het volgende:
en ben benieuwd of we nog iets gaan horen van de flexwing van mercedes want dat is ook al een technische overtreding, over de voorvleugels bleef het verdacht stil
vervangen in parc ferme = pitlane start voor de hoofd race.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:08 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Vleugel nu vervangen is vandaag achteraan starten. Lijkt mij. Ondanks een DSQ
gelukkig geen Gary Connoly in de jury deze race........anders wisten we allang de uitslag.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:11 schreef Scorpie het volgende:
Benieuwd hoe Max genaaid gaat worden door de FIA en hoe Hamilton gezuiverd gaat worden. Kan niet anders dan dat de corrupte stewards op dit moment heel hard bezig zijn met bedenken hoe ze moeten spinnen.
quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heb je een linkje naar dat filmpje voor me?
het is niet in behandeling genomen door de FIA..........net zoals extra onderzoek naar de motorkoeling van MBquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:11 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Als je al een halfjaar niks hoort over de illegale voorvleugel van MB, zou je kunnen denken dat de voorvleugel toch niet illegaal is.
Of is dat een heel rare gedachten?
Dat ging over de flexibiliteit vd achtervleugel en heeft niets te maken met hetgeen de FIA heeft geconstateerd tijden de controle na de Q vd sprintkwalificatie.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:11 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Er was uren eerder al een verzoek tot onderzoek naar de vleugel ingediend , heeft niks met Max' actie te maken, die wou het gewoon even zelf bekijken
Diskwalificeren dus.quote:Hamiltons achtervleugel zou volgens autosportfederatie FIA bij gebruik van de DRS (Drag Reduction Systeem) niet aan de maximale openingslengte van 85 millimeter voldoen. Dat systeem geeft een coureur tijdelijk extra topsnelheid door de achtervleugel open te klappen.
Bij Hamilton zou het gat tussen het onderste en bovenste gedeelte groter zijn dan toegestaan, waardoor hij nog meer topsnelheid genereert.
Dat 1e is niet in alle gevallen zoquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
vervangen in parc ferme = pitlane start voor de hoofd race.
illigale vleugel tijdens de kwali = een DSQ dus achteraan starten voor de sprintrace
Zo zwart/wit is het niet.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
vervangen in parc ferme = pitlane start voor de hoofd race.
illigale vleugel tijdens de kwali = een DSQ dus achteraan starten voor de sprintrace
Nee, dat zijn geen rare gedachten. Als die illegaal zou zijn was er ingegrepen. Toto heeft veel macht binnen de FIA. Maar dit zou een aanfluiting zijn voor de sport als men een oogje dichtknijpt bij een illegale voorvleugel van MB.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:11 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Als je al een halfjaar niks hoort over de illegale voorvleugel van MB, zou je kunnen denken dat de voorvleugel toch niet illegaal is.
Dank jequote:
Verstappen moet eerst nog op bezoek bij de stewards, dat is om 14:30 pas.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:17 schreef PzKpfw het volgende:
Is er al iets bekend? Of voldoet de vleugel vandaag op wonderbaarlijke wijze wel ineens aan de regels?
13:30 toch?quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verstappen moet eerst nog op bezoek bij de stewards, dat is om 14:30 pas.
13.30 toch?quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat er extra onderzoek nodig is. Verder nog niks.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:17 schreef PzKpfw het volgende:
Is er al iets bekend? Of voldoet de vleugel vandaag op wonderbaarlijke wijze wel ineens aan de regels?
Als dat zo zou zijn, maken ze zichzelf wel heel erg belachelijk.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:34 schreef Predator40 het volgende:
de FIA kennende:
max een waarschuwing of zelfs een straf.
MB geen straf en mag de illegale achtervleugel gewoon blijven gebruiken
zo kan ik ook kampioen worden
13:30 uurquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat riep ik vannacht natuurlijk al. Sowieso moeilijk te begrijpen wat Max aan die auto moest zitten eerlijk gezegd, normaal zegt hij het altijd niks te interesserenquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:32 schreef Tarado het volgende:
Maar nu even als advocaat van de duivel of moeten we gewoon Mercedes zeggen: Je zou kunnen stellen dat door de aanraking van de vleugel door Verstappen in parc ferme deze niet meer functioneert zoals tijdens de kwalificatie.
Dan zou Hamilton wel deze vleugel moeten vervangen maar dan zonder straf voor overtreding van de parc ferme regels.
Ik vind dit wel heel ver gaan mocht het de uitkomst zijn.
Volgens mij nietquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:20 schreef Noppie2000 het volgende:
Is er al gezegd dat Verstappen om 13:30 moet en niet om 14:30?
Nattekat leefde nog in een andere tijdzonequote:Op zaterdag 13 november 2021 13:20 schreef Noppie2000 het volgende:
Is er al gezegd dat Verstappen om 13:30 moet en niet om 14:30?
Het is niet gezegd dat hij de Mercedes heeft aangeraakt.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat riep ik vannacht natuurlijk al. Sowieso moeilijk te begrijpen wat Max aan die auto moest zitten eerlijk gezegd, normaal zegt hij het altijd niks te interesseren
Een causaal verband met wat?quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
13:30 uur
En het is niet gezegd dat er een causaal verband is...
Met de mogelijke straf die Hamilton gaat krijgenquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Een causaal verband met wat?
Gevalletje 5 uur tijdsverschil denken omdat dat het tijdsverschil was tot 2 weken geledenquote:
Zijn er duidelijke beelden dat hij hem heeft aangeraakt. Die heb ik nog niet gezien.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat riep ik vannacht natuurlijk al. Sowieso moeilijk te begrijpen wat Max aan die auto moest zitten eerlijk gezegd, normaal zegt hij het altijd niks te interesseren
Hoezo niet, daar gaat dat artikel 2.5.1 toch overquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is niet gezegd dat hij de Mercedes heeft aangeraakt.
Nattekat leeft altijd al in een heel andere wereld dan de rest.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:21 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Nattekat leefde nog in een andere tijdzone
Er is een casuaal verband tussen het moment dat de stewards de beslissing maken en het moment dat die meeting geweest isquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
En het is niet gezegd dat er een causaal verband is...
Dat artikel heeft het niet per se over aanraken.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoezo niet, daar gaat dat artikel 2.5.1 toch over
De spin zal zijn dat Verstappen met zijn vermeende aanraking de vleugel dermate heeft aangetast dat deze illegaal is. Max zal een straf krijgen en Hamilton gaat vrijuit. Hij mag zelfs straffeloos de vleugel vervangen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:17 schreef PzKpfw het volgende:
Een causaal verband tussen dat er extra onderzoek nodig is in de zaak vd achtervleugel van Hamilton en het feit dat Max naar de stewards is geroepen i.v.m. de vermeende breuk van artikel 2.5.1 vd FIA Sporting Code.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Een causaal verband met wat?
Dat snapt iedereen wel, het gaat er om dat je gewoon overal af moet blijven, aangezien een schroefje het verschil al kan maken.quote:
Dat klopt. Maar kijken hebben al heel veel gedaan, waaronder Hamilton zelf. En daar is nog nooit ook maar een reprimande voor uitgedeeldquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat artikel heeft het niet per se over aanraken.
Op de beelden is het in ieder geval niet duidelijk te zien, wat hier al een paar keer gezegd is.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Daar hebben ze dan ook een heel onderzoek naar gedaan, Max is gewoon even aanspreken en misschien een boete en klaar is het.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:24 schreef endrome het volgende:
En Mercedes een uur later om 14.30. Losstaande zaken my ass
Wel ten delenquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat artikel heeft het niet per se over aanraken.
Lijkt mij dat daar een causaal verband tussen zit en dat er om die reden nog geen uitspraak over is gedaanquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Een causaal verband tussen dat er extra onderzoek nodig is in de zaak vd achtervleugel van Hamilton en het feit dat Max naar de stewards is geroepen i.v.m. de vermeende breuk van artikel 2.5.1 vd FIA Sporting Code.
Hij had er natuurlijk ook gewoon vanaf moeten blijven, laat dat duidelijk zijn.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:25 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat snapt iedereen wel, het gaat er om dat je gewoon overal af moet blijven, aangezien een schroefje het verschil al kan maken.
Nope, daar gaat het artikel niet over.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Mwah ik vind het vrij duidelijk zichtbaar dat hij het aanraakt. Wellicht heeft FIA betere beelden, maar voor mij bestaat er weinig onduidelijkheid overquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:25 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Op de beelden is het in ieder geval niet duidelijk te zien, wat hier al een paar keer gezegd is.
Als dat de uitkomst zou gaan worden zou ik als RBR zijnde de spullen inpakken voor de rest van het seizoen. Steek de tijd dan nog maar in de ontwikkeling van de nieuwe auto. Dan stelt een WK titel nog maar weinig voor.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De spin zal zijn dat Verstappen met zijn vermeende aanraking de vleugel dermate heeft aangetast dat deze illegaal is. Max zal een straf krijgen en Hamilton gaat vrijuit. Hij mag zelfs straffeloos de vleugel vervangen.
Het is nog niet eens gezegd dat hij eraan heeft gezeten, misschien ook dat maar eerst afwachten.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Hij had er natuurlijk ook gewoon vanaf moeten blijven, laat dat duidelijk zijn.
Zeker wetenquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Boete zou niet zo erg zijn. Naar goed familiegebruik betaalt Bernhard Jr die gewoon.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:25 schreef PS. het volgende:
[..]
Daar hebben ze dan ook een heel onderzoek naar gedaan, Max is gewoon even aanspreken en misschien een boete en klaar is het.
Hij zat ook aan zijn eigen vleugel (en daar wel iets langer) dat is net zo goed niet de bedoeling.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:27 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Het is nog niet eens gezegd dat hij eraan heeft gezeten, misschien ook dat maar eerst afwachten.
Dat is een aanname.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wel ten delen
[..]
Lijkt mij dat daar een causaal verband tussen zit en dat er om die reden nog geen uitspraak over is gedaan
Hij houdt zijn hand erbij, maar ik kan zelfs ingezoomd niet goed zien of hij de vleugel aanraakt. Anders is het heel lichtjes.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Mwah ik vind het vrij duidelijk zichtbaar dat hij het aanraakt. Wellicht heeft FIA betere beelden, maar voor mij bestaat er weinig onduidelijkheid over
Checken ze dat ding op vingerafdrukken?quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:27 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Het is nog niet eens gezegd dat hij eraan heeft gezeten, misschien ook dat maar eerst afwachten.
Die man zit er echt bovenop he. Goede usert is datquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ twitter ]
Dit duurt nog wel even..
Hoe kun je dat nou zien? Dat is echt godsonmogelijk dat je dat ziet.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Mwah ik vind het vrij duidelijk zichtbaar dat hij het aanraakt. Wellicht heeft FIA betere beelden, maar voor mij bestaat er weinig onduidelijkheid over
Bij het uitstappen zat hij ook al aan de zijkanten van zijn wagen met zijn handen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:28 schreef PS. het volgende:
[..]
Hij zat ook aan zijn eigen vleugel (en daar wel iets langer) dat is net zo goed niet de bedoeling.
Het is helemaal geen uitgemaakte zaak dat Max die Mercedes heeft aangeraakt.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Neequote:Op zaterdag 13 november 2021 13:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
vrij duidelijk zichtbaar dat hij het aanraakt.
Klopt, wel lichtjes inderdaad. Misschien te licht om er echt iets over te kunnen zeggenquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:28 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hij houdt zijn hand erbij, maar ik kan zelfs ingezoomd niet goed zien of hij de vleugel aanraakt. Anders is het heel lichtjes.
Bij CSI trekken ze alleen geen overhaaste conclusies.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Klopt, wel lichtjes inderdaad. Misschien te licht om er echt iets over te kunnen zeggen
Net CSI dit
Bij CSI hadden ze het beeld gewoon maximaal in kunnen zoomen en de pixels haarscherp gemaakt om in de reflectie te zien dat Helmut Marko de vleugel sloopt.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bij CSI trekken ze alleen geen overhaaste conclusies.
Ben benieuwd of ze die achtervleugelcamerabeelden hebben bekeken om erachter te komen of hij het aan heeft geraaktquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bij CSI trekken ze alleen geen overhaaste conclusies.
Dan doen ze dat maar.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:32 schreef -XOR- het volgende:
Als HAM een DSQ krijgt gaat Mercedes de komende 3 races wel voor alles wat ze kunnen bedenken protest aantekenen.
Dat is ook geen probleem als de rest wel aan de regels voldoet.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:32 schreef -XOR- het volgende:
Als HAM een DSQ krijgt gaat Mercedes de komende 3 races wel voor alles wat ze kunnen bedenken protest aantekenen.
Misschien is dat ook wel de reden dat het nu zo lang duurt, ze willen bij de FIA echt een ijzersterke zaak hebben voor ze met een DSQ komen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:32 schreef -XOR- het volgende:
Of dat tijdens de hearing gaan doen. Het is niet gezegd dat als iemand vanwege een artikel naar de stewards geroepen wordt, dat artikel ook overtreden is.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ben benieuwd of ze die achtervleugelcamerabeelden hebben bekeken om erachter te komen of hij het aan heeft geraakt
Ik heb nu al 5 keer die vergelijking met Ricciardo’s incident gezien. Verschil is dat dat motorisch was en die aerodynamisch.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:31 schreef Evenstar het volgende:
Als Max het heeft aangeraakt dan krijgt hij gewoon een reprimande. Waarschijnlijk had hier niemand naar gekraaid als de DRS van Lewis in orde was geweest.
Als Ricciardo ion 2019 een DSQ krijgt voor een MGU-K met 0.000001s lang wat meer power heeft geleverd dan is straf voor Lewis ook wel duidelijk. Toen was Ricciardo dus woest en zei Masi "regels zijn regels".
Het is helemaal geen uitgemaakte zaak dat hij die heeft aangeraakt.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
Max heeft de vleugel aangeraakt. Zou van de zotte zijn als hij daar een straf voor krijgt. Niet meer dan een waarschuwing (reprimande).
En anders maar maandagochtend langs de mercedesdealer, nieuwe benzen aanraken. Blijkbaar is het dan wel heel erg kwetsbaar spul, zo'n ster.
Dan heb je straks geen stewards meer voor Hamilton zijn vleugelquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:34 schreef -XOR- het volgende:
Jammer dat Max Jos niet mag meebrengen, kijken of die stewards dan nog een grote bek zouden durven opzetten.
Maar is dat een juridisch relevant verschil?quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik heb nu al 5 keer die vergelijking met Ricciardo’s incident gezien. Verschil is dat dat motorisch was en die aerodynamisch.
En wat dan nog, dan krijgt hij een waarschuwing. Het is een beetje bizar allemaal. Het gesprek zou nu moeten zijn welke straf Lewis krijgt, niet of Max wel of geen vleugel heeft aangeraakt.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ben benieuwd of ze die achtervleugelcamerabeelden hebben bekeken om erachter te komen of hij het aan heeft geraakt
Beiden vallen onder het technisch reglement.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik heb nu al 5 keer die vergelijking met Ricciardo’s incident gezien. Verschil is dat dat motorisch was en die aerodynamisch.
Even verbeterd.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
Max heeft mogelijk de vleugel aangeraakt. Zou van de zotte zijn als hij daar een straf voor krijgt. Niet meer dan een waarschuwing (reprimande).
En anders maar maandagochtend langs de mercedesdealer, nieuwe benzen aanraken. Blijkbaar is het dan wel heel erg kwetsbaar spul, zo'n ster.
Als Hamilton aan Max’ auto had gezeten had iedereen hier moord en brand geschreeuwdquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
Max heeft de vleugel aangeraakt. Zou van de zotte zijn als hij daar een straf voor krijgt. Niet meer dan een waarschuwing (reprimande).
Bron?quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als Hamilton aan Max’ auto had gezeten had iedereen hier moord en brand geschreeuwd
Regels zijn regels, of het nu aerodynamisch of motorisch is maakt geen zak uit.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De stewards moeten gewoon de regels volgenquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als Hamilton aan Max’ auto had gezeten had iedereen hier moord en brand geschreeuwd
Doe mij die set ogen ook even want geen enkel mens kan het op die 2 slechte filmpjes zien.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Eurh, het stikt daar van de fotografen, het staat op beeld....quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is helemaal geen uitgemaakte zaak dat hij die heeft aangeraakt.
En je vergelijking slaat kant noch wal. Heeft niks met straatauto's of kwetsbaarheid te maken.
Misschien, maar dat doet niet ter zake.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee, geen verschil, allebei een technische breach.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het maakt dus ook geen kut uit of hij er wel of geen voordeel uit heeft gehaald.quote:Notwithstanding the team’s arguments, the stewards take note of the very clear wording of Article 1.2.2 ISC, which states that “If an Automobile is found not to comply with the applicable technical regulations, it shall be no defense to claim that no performance advantage was obtained”.
Precies, maar Mercedes heeft die beelden mogelijk bekeken en dat als verweer gebruikt.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Of dat tijdens de hearing gaan doen. Het is niet gezegd dat als iemand vanwege een artikel naar de stewards geroepen wordt, dat artikel ook overtreden is.
Wederom een aannamequote:Op zaterdag 13 november 2021 13:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En terecht! Hij moet met zijn tengels van Max zijn auto afblijven, gevaarlijke gek.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nope. Is absoluut niet te zien op beelden die wij ter beschikking hebben.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Eurh, het stikt daar van de fotografen, het staat op beeld....
Ach, het is uiteindelijk Max die straks gewoon van P1 start en Hamilton die van achteren moet komen. Dus ze schreeuwen maar.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:38 schreef RichardHammond het volgende:
Met name de Britten zijn weer heel goed bezig om nu de aandacht van Hamilton naar Max te verleggen, niet voor de eerste keer dit seizoen trouwens. En ze gaan op Twitter echt compleet los op Max. Wat mij betreft beetje de wens is de vader van de gedachte en ergens best sneu.
Doe mij dat beeld dan, want op wat ik tot nog toe gezien heb, is het niet goed te zien.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Eurh, het stikt daar van de fotografen, het staat op beeld....
mwa, ik zie regelmatig dat Lewis de auto van Max goed bekijkt na afloop. Ergens ook wel grappigquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Want? Het mag toch niet? Dan moet je het ook niet doen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
Max heeft de vleugel aangeraakt. Zou van de zotte zijn als hij daar een straf voor krijgt.
Het zou me echt een rotzorg zijn wanneer Hamilton met zijn vingers had gemeten.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Eens.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De stewards moeten gewoon de regels volgen
Ik zou zeggen op basis van het filmpje: 99,9% zeker.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:37 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Doe mij die set ogen ook even want geen enkel mens kan het op die 2 slechte filmpjes zien.
Moet ie ook niet, maar alle andere keren dat het bij andere coureurs gebeurde volgde er hooguit een reprimande op dus het zou toch logisch zijn als dat nu ook het geval is?quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Want? Het mag toch niet? Dan moet je het ook niet doen.
vertel, hoe anders dan ????quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:15 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat 1e is niet in alle gevallen zo
weet je, niets van aantrekkenquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:38 schreef RichardHammond het volgende:
Met name de Britten zijn weer heel goed bezig om nu de aandacht van Hamilton naar Max te verleggen, niet voor de eerste keer dit seizoen trouwens. En ze gaan op Twitter echt compleet los op Max. Wat mij betreft beetje de wens is de vader van de gedachte en ergens best sneu.
Je onderbuik neemt aan dat max de auto heeft aangeraakt.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Eens.
[..]
Ik zou zeggen op basis van het filmpje: 99,9% zeker.
Er zijn meer dingen die niet mogen, niet overal staat een straf op. Lewis mocht vorige week ook niet rechtsom de pilon de baan weer op. Deed hij toch, boeien, waarschuwing en klaar.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
dus geen achtervleugel vervangen omdat die illigaal is....quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:15 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zo zwart/wit is het niet.
https://racingnews365.nl/(...)de-parc-ferme-regels
doen ze al jarenquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:19 schreef theguyver het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn, maken ze zichzelf wel heel erg belachelijk.
Onderbouw die claim maar eens met bewijs. Duidelijk bewijs.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Eens.
[..]
Ik zou zeggen op basis van het filmpje: 99,9% zeker.
als dat gebeurd ben ik klaar met F1..........quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De spin zal zijn dat Verstappen met zijn vermeende aanraking de vleugel dermate heeft aangetast dat deze illegaal is. Max zal een straf krijgen en Hamilton gaat vrijuit. Hij mag zelfs straffeloos de vleugel vervangen.
Hij ramt overduidelijk dusdanig hard op die vleugel dat ie spontaan 2cm extra open klapt.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik kan niet zien of Verstappen die vleugel aanraakt, jij wel?
Max doet zijn handen alvast in zijn zak zodat ze geen vingerafdrukken kunnen afnemen! Smart boyquote:
hij heeft de vleugel niet eens aangeraakt...alleen wat opgemeten met zijn handquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:25 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat snapt iedereen wel, het gaat er om dat je gewoon overal af moet blijven, aangezien een schroefje het verschil al kan maken.
Journalisten weten het al ruim voordat die site wordt geüpdatet.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:41 schreef Rianne84 het volgende:
Allemaal aan het F5-en?
https://www.fia.com/docum(...)orld-championship-14
Als ik redbull was zou ik ook wachten tot het seizoen op zijn einde loopt. Stel ze krijgen gelijk dan wordt het voor MB moeilijker om de achterstand in te lopen. Als ze het een half jaar geleden hadden gedaan hadden ze niet alleen teruggekomen maar ook weer een nieuw smerig truukje uitgehaaldquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:11 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Hij ramt aan de rechterkant, zodat de vleugel aan de linkerkant 2cm extra open klaptquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij ramt overduidelijk dusdanig hard op die vleugel dat ie spontaan 2cm extra open klapt.
Als je goed kijkt zie je dat die er zelfs een pneumatische krik tussen proptquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij ramt overduidelijk dusdanig hard op die vleugel dat ie spontaan 2cm extra open klapt.
En nu? Want daar is niet te zien of Max de achtervleugel aanraakt.quote:
iets opmeten met je hand is heel wat anders dan de auto aanrakenquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En nu? Want daar is niet te zien of Max de achtervleugel aanraakt.
Even quotenquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als dat gebeurd ben ik klaar met F1..........
waarschuwing, geldboete - dat is gangbaar in dit soort situaties ALS het al bestraft wordt. Veel rijders in het verleden hebben soortgelijke dingen gedaanquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:46 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Als je goed kijkt zie je dat die er zelfs een pneumatische krik tussen propt
Nee ik etter niet. Ik breng gewoon ander licht op zaken en verwoord dingen vanuit mijn visie. As je het niet met me eens bent: ga in discussie, daar komen we hier voor toch?quote:
Spannondquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:49 schreef Evenstar het volgende:
Erik van Haren @:ErikvHaren
2m
Verstappen is na vijftien minuten weer buiten. “Ik kan er nu niets over zeggen, we zien het wel.”
Verstappen is iig net zo kort van stof als ik soms kan zijnquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:49 schreef Evenstar het volgende:
Erik van Haren @:ErikvHaren
2m
Verstappen is na vijftien minuten weer buiten. “Ik kan er nu niets over zeggen, we zien het wel.”
Die is druk bezig met het storten van een mooi bedrag naar de FIA.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Heeft Toto al een mailtje gestuurd?
Juist, als je kijkt naar vergelijkbare situaties is dit ook het enige juiste.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:53 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[ twitter ]
Denk ook dat dit 'm gaat worden.
Dat zou ook de meest logische maatregel zijn.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:53 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[ twitter ]
zou het meest logisch zijnquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:53 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[ twitter ]
Maakt het dan voor de straf uit waarom de vleugel niet klopt?quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:53 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[ twitter ]
Het enige was ze mogelijk willen weten is of hij de vleugel daadwerkelijk aangeraakt heeft als ze dat niet uit de beelden af kunnen leiden. Hoef je het toch niet lang over te hebben?quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verstappen is iig net zo kort van stof als ik soms kan zijn
Dat zou het moeten worden (mits vast komt te staan dat Max de wagen van Hamilton inderdaad heeft aangeraakt).quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:53 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[ twitter ]
Dus zelfs al zou Max iets hebben gedaan met de hand, heeft Mercedes alsnog een probleem aangezien dat niet mogelijk mag zijnquote:In order that the scrutineers may be completely satisfied that no alterations have been made to the suspension systems or aerodynamic configuration of the car (with the exception of the front wing) whilst in pre-race parc fermé, it must be clear from physical inspection that changes cannot be made without the use of tools.
Nope, het maakt niet eens uit of ze er voordeel uit halen. Kunnen verdedigen wat ze willen, maar maakt niet uit.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:54 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Maakt het dan voor de straf uit waarom de vleugel niet klopt?
Reddit > journalistenquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:55 schreef Noppie2000 het volgende:
Lees nu dit op Reddit:
[..]
Dus zelfs al zou Max iets hebben gedaan met de hand, heeft Mercedes alsnog een probleem aangezien dat niet mogelijk mag zijn
quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:56 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Ondertussen is alles de schuld van Ferrari.
alleen als ze kunnen bewijzen dat het defect is ontstaan tussen het verlaten van de pitbox en de meting door de stewardsquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:54 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Maakt het dan voor de straf uit waarom de vleugel niet klopt?
team effort van alle andere teams om Merc te naaienquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:56 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Totoquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:56 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Mercedes is het helemaal kwijtquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:56 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
misschien, maar ze moeten de motor nu harder laten werken omdat RB Honda het gat bijna gedicht heeft. En dan komen de problemen pas naar vorenquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:56 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Ze hebben het de afgelopen jaren wel erg slim gespeeld door nooit echt te laten zien wat die motor kan. Moet je voorstellen als ze het eerste jaar elke race met een rondje voorsprong gewonnen hadden op iedereen. Dan had de FIA ingegrepen en nu hebben ze er al 7 wereldtitels uit gehaald.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
misschien, maar ze moeten de motor nu harder laten werken omdat RB Honda het gat bijna gedicht heeft. En dan komen de problemen pas naar voren
En wat is de bron van dat stuk tekst? Dus waar haalt de persoon op Reddit het vandaan?quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:55 schreef Noppie2000 het volgende:
Lees nu dit op Reddit:
[..]
Dus zelfs al zou Max iets hebben gedaan met de hand, heeft Mercedes alsnog een probleem aangezien dat niet mogelijk mag zijn
wat een gelul....quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:53 schreef Nattekat het volgende:
Oh, schijnbaar geldt pitlane start voor de sprint.
Oud nieuwsquote:Op zaterdag 13 november 2021 14:01 schreef RichardHammond het volgende:
Max zit na de meeting lekker te ouwehoeren met zijn engineers.
https://twitter.com/AlbertFabrega/status/1459504652630863875?s=20
Staat gewoon in de sportieve regelementen die iedereen met internet kan inzien.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En wat is de bron van dat stuk tekst? Dus waar haalt de persoon op Reddit het vandaan?
Die tweede foto is die aan het uitleggen dat hij zijn vuist zo in de achtervleugel kon stekenquote:Op zaterdag 13 november 2021 14:01 schreef RichardHammond het volgende:
Max zit na de meeting lekker te ouwehoeren met zijn engineers.
https://twitter.com/AlbertFabrega/status/1459504652630863875?s=20
https://www.fia.com/sites(...)2_-_2020-05-27_0.pdfquote:Op zaterdag 13 november 2021 14:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En wat is de bron van dat stuk tekst? Dus waar haalt de persoon op Reddit het vandaan?
ze hebben zichzelf genaaitquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:57 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
team effort van alle andere teams om Merc te naaien
Al gevonden. Staat inderdaad in de parc fermé sectie van de Sporting Regulations.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze doen er bij Mercedes alles aan om de credits niet bij RB of Verstappen te laten komen. Het is echt heel zielig aan het worden.quote:Op zaterdag 13 november 2021 13:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
misschien, maar ze moeten de motor nu harder laten werken omdat RB Honda het gat bijna gedicht heeft. En dan komen de problemen pas naar voren
Dankquote:Op zaterdag 13 november 2021 14:02 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
https://www.fia.com/sites(...)2_-_2020-05-27_0.pdf
Artikel 34.6
Ach, achteraan voor de sprint, met wat geluk wordt hij tiende, dus vijftiende op de grid voor de hoofdrace.quote:
Mercedes heeft die hele hybride techniek al ver van tevoren ontworpen en is er toen mee gaan lobbyen he, ze hadden 4 jaar voorsprong op de rest....en nu RB ze eindelijk een beetje kan bijhouden zijn ze een stel slechte verliezers, wat een team heequote:Op zaterdag 13 november 2021 14:00 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ze hebben het de afgelopen jaren wel erg slim gespeeld door nooit echt te laten zien wat die motor kan. Moet je voorstellen als ze het eerste jaar elke race met een rondje voorsprong gewonnen hadden op iedereen. Dan had de FIA ingegrepen en nu hebben ze er al 7 wereldtitels uit gehaald.
Dit bericht was er in 2019 ook alquote:Op zaterdag 13 november 2021 13:56 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Alle Mercedes-powered teams krijgen orders hem te laten passeren, dan kan hij nog wel iets verder komen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:04 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ach, achteraan voor de sprint, met wat geluk wordt hij tiende, dus vijftiende op de grid voor de hoofdrace.
dat hele team is ZUM KOTSENquote:Op zaterdag 13 november 2021 14:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ze doen er bij Mercedes alles aan om de credits niet bij RB of Verstappen te laten komen. Het is echt heel zielig aan het worden.
Zal het er de volgende keer bij plaatsen meteen, is inderdaad wel wat beter dan 'X user op Reddit'quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank![]()
Maar had het al gevonden
ze zijn het niet gewend om te verliezen. Dat doet heel erg veel pijn.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ze doen er bij Mercedes alles aan om de credits niet bij RB of Verstappen te laten komen. Het is echt heel zielig aan het worden.
Super!quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:05 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Zal het er de volgende keer bij plaatsen meteen, is inderdaad wel wat beter dan 'X user op Reddit'
Als ze de beslissing genomen hebbenquote:Op zaterdag 13 november 2021 14:09 schreef greysbones het volgende:
Enig idee wanneer ze de ‘straf’ van Max bekend maken?
Dan ga je er wel vanuit dat devleugel van bottas anders isquote:Op zaterdag 13 november 2021 14:09 schreef LTVDK het volgende:
*zet aluhoedje op [ afbeelding ]
Als Lewis vanuit de pit moet starten in de sprint heeft Bottas ruim baan om Max er af te rammen zonder dat die per ongeluk Lewis meeneemt zodat Max die in de race achteraan moet starten.
Daar is Toto niet van, las ikquote:Op zaterdag 13 november 2021 14:05 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Alle Mercedes-powered teams krijgen orders hem te laten passeren, dan kan hij nog wel iets verder komen.
https://www.racefans.net/2021/11/11/racefans-round-up-11-11-4/quote:In my opinion, that has never happened in Formula 1, that other teams have given up positions for anybody else, at least not in my recollection,” he said.
“In touring cars it’s a modus operandi in the DTM that we have known for a long time. In the DTM 30 years ago, they started to do that and we saw that also in the last race. But that’s not going to happen in Formula 1.”
een lichtere straf zo imo alleen kunnen als Mercedes aan kan tonen dat de vleugel defect is gegaan tussen het verlaten van de pitbox en de meting door de stewardsquote:Op zaterdag 13 november 2021 14:09 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik probeer mij een scenario voor te stellen waarbij HAM géén DSQ krijgt. Ik kan er echt geen bedenken zonder dat het een precedent schept voor heel veel volgende kwesties.
quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als ze de beslissing genomen hebben
Duidelijk geval van schade opgelopen tijdens de kwalificatie..?quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:09 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik probeer mij een scenario voor te stellen waarbij HAM géén DSQ krijgt. Ik kan er echt geen bedenken zonder dat het een precedent schept voor heel veel volgende kwesties.
Die is wél door de keuring gekomenquote:Op zaterdag 13 november 2021 14:10 schreef greysbones het volgende:
[..]
Dan ga je er wel vanuit dat devleugel van bottas anders is
Die is gisteren in ieder geval wel goedgekeurdquote:Op zaterdag 13 november 2021 14:10 schreef greysbones het volgende:
[..]
Dan ga je er wel vanuit dat devleugel van bottas anders is
Hmmm toch vreemdquote:Op zaterdag 13 november 2021 14:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die is wél door de keuring gekomen
HAM heeft als enige een legale auto. De rest niet.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:09 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:10 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Daar is Toto niet van, las ik
[..]
https://www.racefans.net/2021/11/11/racefans-round-up-11-11-4/
quote:
Dan nog steeds was die niet volgens de regels tijdens de controle en dus illegaal tijdens de kwalificatie. Dus is zijn tijd niet geldig imho.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een lichtere straf zo imo alleen kunnen als Mercedes aan kan tonen dat de vleugel defect is gegaan tussen het verlaten van de pitbox en de meting door de stewards
Tuurlijk, maar ze zullen ook vast wel eens dezelfde vleugels hebben.. dan moeten ze hier toch ook naar kijken ..quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:12 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die kan toch ook gewoon een andere vleugel hebben?
Dat zou mooi zijn.quote:Op zaterdag 13 november 2021 14:12 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dan nog steeds was die niet volgens de regels tijdens de controle en dus illegaal tijdens de kwalificatie. Dus is zijn tijd niet geldig imho.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |