Is dat serieus de uitleg geweest van Mercedes of denken we dat alleen maar?quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:13 schreef Cherni het volgende:
[..]
Toto weet ook wel dat dit onmogelijk is. Maar het is een uitweg van MB om een straf te ontlopen.
Speculatiesquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Is dat serieus de uitleg geweest van Mercedes of denken we dat alleen maar?
Is speculatie, er is voor zover mij bekend niks officieel publiekelijk meegedeeld of gelekt.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Vóór de Q vd sprintkwalificatie bedoel ik uiteraard.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Sommigen denken dat kennelijk wel ja![]()
Nee, is gemeten door de FIA na de Q.
Red Bull heeft wel vóór de race een protest ingediend over de flexibiliteit vd achtervleugel van de Mercedes.
Voor de Q is ook voor de race, dus je had gewoon gelijkquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vóór de Q vd sprintkwalificatie bedoel ik uiteraard.
Nog niet helemaal wakker
Goed puntquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:21 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Voor de Q is ook voor de race, dus je had gewoon gelijk
Dat is te lezen in diverse berichten. MB schermt met de beelden van Max die de achtervleugel aanraakte. Vandaar ook dat er nog geen staf is uitgedeeld door de FIA en Max zich nog moet melden.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Max hoeft zich pas om 13:30 uur onze tijd te melden bij de stewardsquote:
En geloof er ook weinig van dat het waar is. Het zijn 2 losstaande zaken, behalve dan dat het onderzoek naar Max er waarschijnlijk niet geweest was als de vleugel van Lewis gewoon goedgekeurd was. Omdat het dan eigenlijk niemand boeide..quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Is speculatie, er is voor zover mij bekend niks officieel publiekelijk meegedeeld of gelekt.
13.30quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:24 schreef THEFXR het volgende:
dat met Max, was 9.30 local time, hoe laat is dat in NL tijd?
13:30 uur onze tijd.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:24 schreef THEFXR het volgende:
dat met Max, was 9.30 local time, hoe laat is dat in NL tijd?
Huh? Dat heb ik echt nog nergens gelezen.. Max moet zich melden omdat officieel niet mag wat hij heeft gedaan en ze hebben nog geen straf uitgedeeld omdat ze blijkbaar wachten op extra bewijs.. die link ertussen heb ik nog nergens officieel gelezen..quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:22 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is te lezen in diverse berichten. MB schermt met de beelden van Max die de achtervleugel aanraakte. Vandaar ook dat er nog geen staf is uitgedeeld door de FIA en Max zich nog moet melden.
Linkje?quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:25 schreef Cherni het volgende:
Uiteraard we weten nog niets. Maar op een site speculeert men dat Max een waarschuwing kan krijgen en Hamilton geen straf krijgt. Mocht dat zo zijn vraag ik mij af of MB dan gewoon die achtervleugel mag blijven gebruiken.
Ik ook nietquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Huh? Dat heb ik echt nog nergens gelezen.. Max moet zich melden omdat officieel niet mag wat hij heeft gedaan en ze hebben nog geen straf uitgedeeld omdat ze blijkbaar wachten op extra bewijs.. die link ertussen heb ik nog nergens officieel gelezen..
Volgens de regels mag je een auto in Parc Ferme ook niet 'checken', dus er naar kijken is al een overtreding.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:25 schreef Coelho het volgende:
Als die beelden uit het publiek het enige bewijs zijn, dan zou ik als Max gewoon volhouden dat je die auto niet aanraakte. Je kunt alleen straffen als iets onomstotelijk vast staat. De beelden zijn te vaag en van te ver om te zien of er inderdaad contact is geweest tussen de hand van Max en de vleugel van Luis.
Neem aan dat Max gewoon aangeeft zoals het gebeurd is. Dus als hij de auto aangeraakt heeft, geeft hij dat aan en als dat niet zo is, zegt dat hij ook.. heeft weinig zin om daarover te liegen als er later toch opeens beelden opduiken (en die zijn er altijd, geloof ikquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:25 schreef Coelho het volgende:
Als die beelden uit het publiek het enige bewijs zijn, dan zou ik als Max gewoon volhouden dat je die auto niet aanraakte. Je kunt alleen straffen als iets onomstotelijk vast staat. De beelden zijn te vaag en van te ver om te zien of er inderdaad contact is geweest tussen de hand van Max en de vleugel van Luis.
Maar dat is al heel vaak gebeurd (ook door Hamilton zelf), en nog nooit is er zelfs maar een reprimande voor uitgedeeld.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:27 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Volgens de regels mag je een auto in Parc Ferme ook niet 'checken', dus er naar kijken is al een overtreding.
Heb twee video’s gezien.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:25 schreef Coelho het volgende:
geen straf ? waarom niet dan ? technische richtlijnen zijn overtreden, dat is een DSQ en de achtervleugel mag dan ook niet meer gebruikt worden.....dat zijn masi zijn eigen woorden in 2019quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:25 schreef Cherni het volgende:
Uiteraard we weten nog niets. Maar op een site speculeert men dat Max een waarschuwing kan krijgen en Hamilton geen straf krijgt. Mocht dat zo zijn vraag ik mij af of MB dan gewoon die achtervleugel mag blijven gebruiken.
oh dan had lewis al een aantal keer bestraft moeten wordenquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:27 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Volgens de regels mag je een auto in Parc Ferme ook niet 'checken', dus er naar kijken is al een overtreding.
corruptiequote:Op zaterdag 13 november 2021 12:32 schreef Tarado het volgende:
Maar nu even als advocaat van de duivel of moeten we gewoon Mercedes zeggen: Je zou kunnen stellen dat door de aanraking van de vleugel door Verstappen in parc ferme deze niet meer functioneert zoals tijdens de kwalificatie.
Dan zou Hamilton wel deze vleugel moeten vervangen maar dan zonder straf voor overtreding van de parc ferme regels.
Ik vind dit wel heel ver gaan mocht het de uitkomst zijn.
Dat geldt voor iedereen natuurlijk, daarom is het ook een beetje belachelijk imoquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
oh dan had lewis al een aantal keer bestraft moeten worden
Nee, want die voldoet sowieso niet aan de regels.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:25 schreef Cherni het volgende:
Ja, wat is checken?quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:27 schreef Mano_ het volgende:
[..]
sws een pitlane start eigenlijk maarja....de FIA is nu aan het verzinnen hoe ze dat kunnen voorkomenquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:34 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nee, want die voldoet sowieso niet aan de regels.
Ligt aan de definitie van checken. Het staat niet uitgelegd en dus voor meerdere uitleg vatbaar. Ik zou zeggen, checken is aansluiten aan metertjes om bepaalde waarden te controleren of uit te lezen. Niet visueel bekijken of je hand er langs houden om iets te meten.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:27 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Seb is aaibaar (en geen concurrent).quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, wat is checken?
Seb vettel liep een heel sezoen na iedere sessie te checken en heeft ook maar een reprimande gehad.
Jurisprudentie.
Nou, ik heb hem toch een paar x flink tekeer horen gaan. Ook tegen de wedstrijdleiding..quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:36 schreef loveli het volgende:
[..]
Seb is aaibaar (en geen concurrent).
Hoe zou jij het vinden als je een blinkende Mercedes voor de deur had staan en iemand met een buitenlands accent gaat aan de deurknoppen voelen?quote:
Door de fans wordt alles op een hoop gegooid, inderdaad. Vanuit de FIA hebben we vrij weinig gehoord, behalve dan wat er bekend is.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:38 schreef DeeBee het volgende:
De DRS grootte is zelfs nog iets anders dan de flex klacht van RBR toch? Of wordt alles nu op een hoop gegooid?
In ieder geval naast een straf dus hopelijk ook de 'oude' vleugels weer op de Merc die het slechter deden.
Zijn inderdaad 2 verschillende zaken.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:38 schreef DeeBee het volgende:
De DRS grootte is zelfs nog iets anders dan de flex klacht van RBR toch? Of wordt alles nu op een hoop gegooid?
In ieder geval naast een straf dus hopelijk ook de 'oude' vleugels weer op de Merc die het slechter deden.
https://www.racefans.net/(...)t-of-jail-free-card/quote:
waarschijnlijk zie/merk ik het niet eens en dat is nog helemaal niet vastgesteld........quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hoe zou jij het vinden als je een blinkende Mercedes voor de deur had staan en iemand met een buitenlands accent gaat aan de deurknoppen voelen?
Nee lijkt me allemaal los te staan van elkaarquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:38 schreef DeeBee het volgende:
Die heeft Whiting meerdere keren volledig verrot gescholden, volgens mij jaquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou, ik heb hem toch een paar x flink tekeer horen gaan. Ook tegen de wedstrijdleiding..
Hamilton heeft ook weleens met te lage bandenspanning gereden en kwam daarmee weg terwijl dat ook gewoon een DSQ is zonder interpretatieruimte.quote:Op zaterdag 13 november 2021 12:40 schreef Cherni het volgende:
[..]
https://www.racefans.net/(...)t-of-jail-free-card/
In het hele verhaal kun je dus ook lezen dar het mogelijk is dat Hamilton een straf zou kunneb ontlopen. Ik zeg uit duidelijk dat het speculatief is. Maar dat er nog geen straf is uitgedeeld en Max zich nog moet melden zegt natuurlijk wel dat dit nog een staartje gaat krijgen.
En die waarschuwing is ook "gewoon" wat er gaat gebeuren in dit gevalquote:Op zaterdag 13 november 2021 12:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waarschijnlijk zie/merk ik het niet eens en dat is nog helemaal niet vastgesteld........
en ALS je het ziet waarschuw je hem ff dat hij dat niet meer moet doen, en word hij niet direct opgepakt en/of gestraft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |