abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 12 november 2021 @ 23:19:25 #1
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_202152060


Een ambtenaar is een natuurlijke persoon die is aangesteld in een openbare betrekking om, ondergeschikt aan een hoger gezag, een deel van de overheidstaak te verrichten. Afhankelijk van hun functie, leggen ambtenaren een zuiveringseed of ambtseed af.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ambtenaruhhhh
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_202152330
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zaterdag 13 november 2021 @ 09:43:41 #3
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202154645
quote:
Wel lastig te vergelijken hoor die sectoren onderling. In de bouw bijvoorbeeld (en veel andere sectoren) is de CAO-verhoging vaak de enige verhoging die je krijgt. Je hebt daar geen tredes binnen je salarisschaal en gaat daar dus niet elk jaar een trede omhoog waarmee je zonder CAO-verhoging al 3% of meer pakt.

Geloof me maar, als ambtenaar (met ruimte in je schaal) heb je niks te klagen.
  zaterdag 13 november 2021 @ 20:14:11 #4
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_202162080
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2021 09:43 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Wel lastig te vergelijken hoor die sectoren onderling. In de bouw bijvoorbeeld (en veel andere sectoren) is de CAO-verhoging vaak de enige verhoging die je krijgt. Je hebt daar geen tredes binnen je salarisschaal en gaat daar dus niet elk jaar een trede omhoog waarmee je zonder CAO-verhoging al 3% of meer pakt.

Geloof me maar, als ambtenaar (met ruimte in je schaal) heb je niks te klagen.
Met ruimte in je schaal ja. Maar als je eenmaal aan je max zit dan is het over.
Wat dat betreft ben je soms beter af in het commerciële wereldje. Daar kan je zelf om een salarisverhoging vragen zonder vast te zitten aan schalen, tredes en functiefamilies.
  zaterdag 13 november 2021 @ 20:22:33 #5
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_202162216
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 20:14 schreef FF het volgende:
Wat dat betreft ben je soms beter af in het commerciële wereldje. Daar kan je zelf om een salarisverhoging vragen zonder vast te zitten aan schalen, tredes en functiefamilies.
Dat kan in de bouw dus ook, maar dat vertelt Zwansen er niet bij.
  zaterdag 13 november 2021 @ 22:25:35 #6
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202165431
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 20:22 schreef Zelva het volgende:

[..]
Dat kan in de bouw dus ook, maar dat vertelt Zwansen er niet bij.
Vragen kan altijd, maar de financiële positie van de meeste bouwbedrijven is niet zo heel florisant de afgelopen jaren hoor. :D

Marges zijn sowieso al enorm klein en dan ook nog eens de stikstof-ellende en PFAS erbij. En de onderneming waar ik werkte had ook nog eens een zeesluis die heeeel veel geld kostte. :')
pi_202166662
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2021 22:25 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Vragen kan altijd, maar de financiële positie van de meeste bouwbedrijven is niet zo heel florisant de afgelopen jaren hoor. :D

Marges zijn sowieso al enorm klein en dan ook nog eens de stikstof-ellende en PFAS erbij. En de onderneming waar ik werkte had ook nog eens een zeesluis die heeeel veel geld kostte. :')
Daarom willen ze nu ter compensatie 180 miljoen extra voor dat stadionnetje in Rotterdam :7
pi_202173364
Binnen een gemeente zit je al snel aan de bovenste trede binnen je schaal. De tredes lopen namelijk maar tot trede 11, veelal stap je niet direct onder in dus binnen een aantal jaar zit je al snel aan de max. Dan moet je het hebben van de CAO stijging om de inflatie enig sinds te compenseren.
Daarnaast hebben gemeentes al moeite om ( jong ) personeel aan zich te binden, zie ook de eerdere discussie hier mbt extern personeel. Daar maakt deze nieuwe CAO het niet aantrekkelijker op.
  zondag 14 november 2021 @ 15:59:44 #9
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202173496
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 15:46 schreef jesseax het volgende:
Binnen een gemeente zit je al snel aan de bovenste trede binnen je schaal. De tredes lopen namelijk maar tot trede 11, veelal stap je niet direct onder in dus binnen een aantal jaar zit je al snel aan de max. Dan moet je het hebben van de CAO stijging om de inflatie enig sinds te compenseren.
Daarnaast hebben gemeentes al moeite om ( jong ) personeel aan zich te binden, zie ook de eerdere discussie hier mbt extern personeel. Daar maakt deze nieuwe CAO het niet aantrekkelijker op.
Is het flauw als ik zeg dat je toe bent aan een andere functie (hogere schaal?) als je op de bovenste trede zit van je schaal? :@ :P
pi_202175196
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 15:59 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Is het flauw als ik zeg dat je toe bent aan een andere functie (hogere schaal?) als je op de bovenste trede zit van je schaal? :@ :P
Een beetje wel, niet iedereen kan/wil maar door blijven groeien. Dan is het wel zo redelijk dat je in ieder geval jaarlijks in koopkracht gelijk blijft.
pi_202175242
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 15:59 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Is het flauw als ik zeg dat je toe bent aan een andere functie (hogere schaal?) als je op de bovenste trede zit van je schaal? :@ :P
Bekijk het functie huis eens. Het houd eens op he, in een pyramide
  zondag 14 november 2021 @ 18:50:40 #12
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_202176303
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 15:59 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Is het flauw als ik zeg dat je toe bent aan een andere functie (hogere schaal?) als je op de bovenste trede zit van je schaal? :@ :P
Als ik nog wil doorgroeien, dan moet ik of beleidsmedewerker worden of het management in. Beiden ben ik niet zo voor geschikt. Of lid worden van het College, dat kan ook nog. En zo'n vreselijk hoge schaal heb ik nou ook weer niet.
  zondag 14 november 2021 @ 18:56:57 #13
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_202176401
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 15:59 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Is het flauw als ik zeg dat je toe bent aan een andere functie (hogere schaal?) als je op de bovenste trede zit van je schaal? :@ :P
Hangt van de schaal/functie af.

Als je aan het einde van schaal 5-7 zit zou je kunnen kijken of je (intern) door kan groeien naar een andere functie. Dan zou er nog genoeg ruimte moeten zijn.

Maar als je in schaal al in de dubbele cijfers zit, dan is het doorgroeien naar een andere functie al iets lastiger denk ik. Kom je vaak op leidinggevend niveau uit en dat is niet voor iedereen een optie.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  zondag 14 november 2021 @ 21:48:00 #14
111260 Charmian
a little joy
pi_202180482
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 18:50 schreef Zelva het volgende:

[..]
Als ik nog wil doorgroeien, dan moet ik of beleidsmedewerker worden of het management in. Beiden ben ik niet zo voor geschikt. Of lid worden van het College, dat kan ook nog. En zo'n vreselijk hoge schaal heb ik nou ook weer niet.
Als je heel erg je best doet zijn er nog 3 periodieken bovenmax te halen in je eigen schaal.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  zondag 14 november 2021 @ 21:58:33 #15
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_202180716
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 21:48 schreef Charmian het volgende:

[..]
Als je heel erg je best doet zijn er nog 3 periodieken bovenmax te halen in je eigen schaal.
Vertel meer?

Ik krijg al jaren te horen dat ik het goed genoeg doe om een trede extra te krijgen maar ik zit al op 11.
Maar tegelijk komen er ook (weer) wat reorganisaties aan waar ik ook weer kansen zie.
  zondag 14 november 2021 @ 22:03:06 #16
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202180827
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 18:03 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Bekijk het functie huis eens. Het houd eens op he, in een pyramide
Ja klopt. Vooral bij de kleinere organisaties. Bij ons (2000 man) zijn er nog wel aardig wat ‘hogere’ schalen volgens mij.

quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 18:50 schreef Zelva het volgende:

[..]
Als ik nog wil doorgroeien, dan moet ik of beleidsmedewerker worden of het management in. Beiden ben ik niet zo voor geschikt. Of lid worden van het College, dat kan ook nog. En zo'n vreselijk hoge schaal heb ik nou ook weer niet.
Niks mis met beleidsmedewerker zijn hoor. :+


quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 18:56 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]
Hangt van de schaal/functie af.

Als je aan het einde van schaal 5-7 zit zou je kunnen kijken of je (intern) door kan groeien naar een andere functie. Dan zou er nog genoeg ruimte moeten zijn.

Maar als je in schaal al in de dubbele cijfers zit, dan is het doorgroeien naar een andere functie al iets lastiger denk ik. Kom je vaak op leidinggevend niveau uit en dat is niet voor iedereen een optie.
Schaal 5, wat zijn dat voor functies eigenlijk? Catering of beveiliging ofzo? :)
pi_202181298
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 22:03 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ja klopt. Vooral bij de kleinere organisaties. Bij ons (2000 man) zijn er nog wel aardig wat ‘hogere’ schalen volgens
wat voor organisatie, waar en wat zijn "hogere" schalen.
quote:
mij.
[..]
Niks mis met beleidsmedewerker zijn hoor. :+
saai werk wat weinig toevoegen zal 😏
quote:
[..]
Schaal 5, wat zijn dat voor functies eigenlijk? Catering of beveiliging ofzo? :)
Catering, beveiliging, surveillant (even de vergelijking). Eigenlijk alles net niet tot mbo startkwalificatie als ik het goed had.
  zondag 14 november 2021 @ 22:29:23 #18
111260 Charmian
a little joy
pi_202181305
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 21:58 schreef FF het volgende:

[..]
Vertel meer?

Ik krijg al jaren te horen dat ik het goed genoeg doe om een trede extra te krijgen maar ik zit al op 11.
Maar tegelijk komen er ook (weer) wat reorganisaties aan waar ik ook weer kansen zie.
Je moet 'uitstekend' functioneren. Dit functioneren moet ook ieder jaar weer getoetst of beoordeeld worden. Je kan het ook weer kwijtraken. https://www.caorijk.nl/ca(...)e-salarisverhogingen
Met dat bedrag in een naasthogere schaal bedoelen ze dus die periodieken bovenmax. niet een bevordering naar een hogere salarisschaal.
Trouwens als je het idee hebt dat je functie en schaal mank gaan, kun je ook een functieherwaardering aanvragen. Wil niet zeggen dat je gelijk krijgt, maar nog een mogelijkheid om een salarisverhoging te kunnen krijgen.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_202181324
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 22:29 schreef Charmian het volgende:

[..]
Je moet 'uitstekend' functioneren. Dit functioneren moet ook ieder jaar weer getoetst of beoordeeld worden. Je kan het ook weer kwijtraken. https://www.caorijk.nl/ca(...)e-salarisverhogingen
Met dat bedrag in een naasthogere schaal bedoelen ze dus die periodieken bovenmax. niet een bevordering naar een hogere salarisschaal.
Trouwens als je het idee hebt dat je functie en schaal mank gaan, kun je ook een functieherwaardering aanvragen. Wil niet zeggen dat je gelijk krijgt, maar nog een mogelijkheid om een salarisverhoging te kunnen krijgen.
En als het echt zo is kan een functieherwaardering prima goed uitpakken
  zondag 14 november 2021 @ 23:13:20 #20
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_202181986
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 22:29 schreef Charmian het volgende:

[..]
Je moet 'uitstekend' functioneren. Dit functioneren moet ook ieder jaar weer getoetst of beoordeeld worden. Je kan het ook weer kwijtraken. https://www.caorijk.nl/ca(...)e-salarisverhogingen
Met dat bedrag in een naasthogere schaal bedoelen ze dus die periodieken bovenmax. niet een bevordering naar een hogere salarisschaal.
Dat is Rijk. Bij de gemeentes bestaat dat niet.

quote:
Trouwens als je het idee hebt dat je functie en schaal mank gaan, kun je ook een functieherwaardering aanvragen. Wil niet zeggen dat je gelijk krijgt, maar nog een mogelijkheid om een salarisverhoging te kunnen krijgen.
Dat hebben mensen wel eens geprobeerd. Is voornamelijk een vrij kansloze zaak altijd.
pi_202182241
Ik heb dat wel eens met een medewerker gedaan toen ik nog leiding gaf. Die is behoorlijk omhoog gegaan.
Het loopt vaak vast op dat je niet alleen hogere schaal werk moet doen, je moet het ook opgedragen krijgen. En het moet een fors deel van je werktijd zijn.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202183223
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 15:59 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Is het flauw als ik zeg dat je toe bent aan een andere functie (hogere schaal?) als je op de bovenste trede zit van je schaal? :@ :P
Hangt er vanaf. Je kan wel hbo hebben maar op den duur zit je daar ook op de max. Wil je nog hoger dan zal je een wo-opleiding moeten halen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  maandag 15 november 2021 @ 08:14:37 #23
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202183396
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 22:29 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
wat voor organisatie, waar en wat zijn "hogere" schalen.
[..]
saai werk wat weinig toevoegen zal 😏
[..]
Catering, beveiliging, surveillant (even de vergelijking). Eigenlijk alles net niet tot mbo startkwalificatie als ik het goed had.
Met hogere schalen bedoel ik 13-14. Al denk ik dat 14 altijd een managementfunctie is volgens mij.
  Moderator maandag 15 november 2021 @ 08:25:52 #24
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_202183450
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 08:14 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Met hogere schalen bedoel ik 13-14. Al denk ik dat 14 altijd een managementfunctie is volgens mij.
12 bij onze gemeente ook. Afdelingshoofden en dergelijke.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_202183459
Ik heb jaren geleden op voordracht van mijn toenmalige manager een functieherwaardering aangevraagd (en gekregen), maar dit was voor het hele team, iedereen een schaal erbij.
Ich kann mit einem Eierlöffel Fledermäuse töten.
  maandag 15 november 2021 @ 08:30:03 #26
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_202183471
Binnen de Belastingdienst kun je nog wel in schaal 14 of 15 geraken met uitvoerende werkzaamheden; er komen dan wel wat coördinerende taken bij vaak, maar het hoeft geen managementfunctie te zijn. Functieschaal i loopt tm schaal 13.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  maandag 15 november 2021 @ 08:45:21 #27
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202183551
quote:
7s.gif Op maandag 15 november 2021 08:26 schreef Berkery het volgende:
Ik heb jaren geleden op voordracht van mijn toenmalige manager een functieherwaardering aangevraagd (en gekregen), maar dit was voor het hele team, iedereen een schaal erbij.
Zo, toen was je wel even de hele van het team denk ik? :D
pi_202183582
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 08:45 schreef Zwansen het volgende:

Zo, toen was je wel even de hele van het team denk ik? :D
Zo bedoel ik het niet :D , het was ieder voor zich, op aanraden van de manager. Omdat we allemaal min of meer hetzelfde werk deden, en we hebben het allemaal ook gekregen.
Ich kann mit einem Eierlöffel Fledermäuse töten.
  maandag 15 november 2021 @ 12:39:51 #29
146856 Neo_
I'm the one who knocks
pi_202186263
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 08:14 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Met hogere schalen bedoel ik 13-14. Al denk ik dat 14 altijd een managementfunctie is volgens mij.
Ligt eraan waar bij de rijksoverheid. Management functies bij ons bij DUO beginnen al bij 10. Operationeel manager. Uiteraard zijn er ook managementfuncties in hogere schalen, ligt ana de positie natuurlijk. ik zag laatst een vacature voor een architect in 13 (!) en security functies zitten ook best hoog.
pi_202191597
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 12:39 schreef Neo_ het volgende:

[..]
Ligt eraan waar bij de rijksoverheid. Management functies bij ons bij DUO beginnen al bij 10. Operationeel manager. Uiteraard zijn er ook managementfuncties in hogere schalen, ligt ana de positie natuurlijk. ik zag laatst een vacature voor een architect in 13 (!) en security functies zitten ook best hoog.
Testers zitten 9-11, bouwers 10-12. Dus dat een architect op 13 zit is niet zo vreemd toch?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_202191849
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 08:14 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Met hogere schalen bedoel ik 13-14. Al denk ik dat 14 altijd een managementfunctie is volgens mij.
Nou, welke organisatie is het, misschien dat ik doorstromen zal overwegen als er genoeg 14's vrij zijn haha

quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 08:30 schreef Kopstoot het volgende:
Binnen de Belastingdienst kun je nog wel in schaal 14 of 15 geraken met uitvoerende werkzaamheden; er komen dan wel wat coördinerende taken bij vaak, maar het hoeft geen managementfunctie te zijn. Functieschaal i loopt tm schaal 13.
kan worden, maar het zijn er absoluut niet zoveel dat iedereen " even een schaaltje hoger" kan als het aan de max van de schaal loopt ;-)
  maandag 15 november 2021 @ 19:56:37 #32
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_202192399
Dat zeg ik toch ook niet. Maar als je de uitvoering leuk vindt en je bent gewoon goed, dan is er dus best wat mogelijk, zonder dat je de dienst moet verlaten.

Ben al eens gevraagd naar dergelijke functies te solliciteren, maar zit nu in groepsfunctie i nog wel even goed, simpelweg omdat ik er nu nog erg leuk vindt en geld ook absoluut niet mijn drijfveer is.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_202192479
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 19:56 schreef Kopstoot het volgende:
Dat zeg ik toch ook niet. Maar als je de uitvoering leuk vindt en je bent gewoon goed, dan is er dus best wat mogelijk, zonder dat je de dienst moet verlaten.

Ben al eens gevraagd naar dergelijke functies te solliciteren, maar zit nu in groepsfunctie i nog wel even goed, simpelweg omdat ik er nu nog erg leuk vindt en geld ook absoluut niet mijn drijfveer is.
Nee jij niet, maar je sterkt de opmerking verder naar boven waarin gesteld werd dat je dan wel naar een schaaltje hoger gaat ;-) Dat gevoel wilde ik even wegnemen
  dinsdag 16 november 2021 @ 06:43:30 #34
146856 Neo_
I'm the one who knocks
pi_202196987
quote:
5s.gif Op maandag 15 november 2021 19:18 schreef sigme het volgende:

[..]
Testers zitten 9-11, bouwers 10-12. Dus dat een architect op 13 zit is niet zo vreemd toch?
Testers kunnen ook naar 12. Bouwers beginnen dacht ik op 9 ook. Ben gewend dat architecten op 11/12 zitten. Maar ook hier heb je niveaus. Gaat een wereld open als je vacatures bekijkt ;)

Dus jij zit ook bij DUO :)
  dinsdag 16 november 2021 @ 22:56:21 #35
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_202212202
quote:
5s.gif Op maandag 15 november 2021 19:18 schreef sigme het volgende:

[..]
Testers zitten 9-11, bouwers 10-12. Dus dat een architect op 13 zit is niet zo vreemd toch?
Dat is lekker.
Bij ons zitten functioneel beheerders op 9, technisch beheerders (toen we die nog hadden) op 10, vanaf schaal 11 ben je beleidsmaker en niet echt een uitvoerende meer. Als architect zal je denk ik bij ons niet hoger komen dan 10A, maar daar zou ik absoluut geen nee tegen zeggen ;)
pi_202212781
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 22:56 schreef FF het volgende:

[..]
Dat is lekker.
Bij ons zitten functioneel beheerders op 9, technisch beheerders (toen we die nog hadden) op 10, vanaf schaal 11 ben je beleidsmaker en niet echt een uitvoerende meer. Als architect zal je denk ik bij ons niet hoger komen dan 10A, maar daar zou ik absoluut geen nee tegen zeggen ;)
Stukje verhuizen
  woensdag 17 november 2021 @ 00:33:28 #37
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_202213361
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 22:56 schreef FF het volgende:

[..]
Dat is lekker.
Bij ons zitten functioneel beheerders op 9
Bij Doetinchem zitten ze in ieder geval flink hoger:

  woensdag 17 november 2021 @ 12:26:10 #38
146856 Neo_
I'm the one who knocks
pi_202216739
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 22:56 schreef FF het volgende:

[..]
Dat is lekker.
Bij ons zitten functioneel beheerders op 9, technisch beheerders (toen we die nog hadden) op 10, vanaf schaal 11 ben je beleidsmaker en niet echt een uitvoerende meer. Als architect zal je denk ik bij ons niet hoger komen dan 10A, maar daar zou ik absoluut geen nee tegen zeggen ;)
Wij hebben vacatures. Ben je FO"er, bouwer, tester? :)
pi_202224455
quote:
12s.gif Op woensdag 17 november 2021 00:33 schreef Zelva het volgende:

[..]
Bij Doetinchem zitten ze in ieder geval flink hoger:

[ afbeelding ]
_O-
  woensdag 17 november 2021 @ 22:12:35 #40
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_202224658
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 12:26 schreef Neo_ het volgende:

[..]
Wij hebben vacatures. Ben je FO"er, bouwer, tester? :)
In welke regio zitten jullie :)

Ik ben architect, service-/changemanager, beheerder van o.a. koppelingen/integraties, certificaten, dns en doe hiernaast nog veel meer.
Ben in 20210 begonnen als simpele FB'er wat langzaam steeds meer veranderde.
Moet wel bekennen dat er ondertussen gesprekken zijn met mijn teamleider die dingen goed oppakt.
  donderdag 18 november 2021 @ 12:18:01 #41
146856 Neo_
I'm the one who knocks
pi_202228652
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 22:12 schreef FF het volgende:

[..]
In welke regio zitten jullie :)

Ik ben architect, service-/changemanager, beheerder van o.a. koppelingen/integraties, certificaten, dns en doe hiernaast nog veel meer.
Ben in 20210 begonnen als simpele FB'er wat langzaam steeds meer veranderde.
Moet wel bekennen dat er ondertussen gesprekken zijn met mijn teamleider die dingen goed oppakt.
Grunn! :)
  Moderator donderdag 18 november 2021 @ 13:26:35 #42
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_202229677
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 12:18 schreef Neo_ het volgende:

[..]
Grunn! :)
He jammer. Niet mijn richting, de ict :+
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_202233908
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 13:26 schreef Rene het volgende:

[..]
He jammer. Niet mijn richting, de ict :+
Het instituut heeft opleidingsbudget genoeg toch? Is hun core business 😝
  Moderator donderdag 18 november 2021 @ 18:58:15 #44
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_202233960
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 18:53 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Het instituut heeft opleidingsbudget genoeg toch? Is hun core business 😝
Fair enough. Maar ik denk dat ik de sociale aspecten best ga missen en zo :') !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_202234227
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 18:58 schreef Rene het volgende:

[..]
Fair enough. Maar ik denk dat ik de sociale aspecten best ga missen en zo :') !
Haha, it'ers praten meer dan je zou denken
pi_202234393
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:18 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Haha, it'ers praten meer dan je zou denken
Volgens een vrouwelijke ex-collega ruiken ze naar pindakaas en praten weinig!
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_202236936
quote:
11s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:29 schreef Charmian het volgende:

[..]
Volgens een vrouwelijke ex-collega ruiken ze naar pindakaas en praten weinig!
N=1
pi_202237437
Vanaf vandaag kan je je thuiswerkvergoeding aanvragen ;)
  donderdag 18 november 2021 @ 22:30:08 #49
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_202237858
Aanvragen kan altijd.
pi_202238402
quote:
11s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:29 schreef Charmian het volgende:

[..]
Volgens een vrouwelijke ex-collega ruiken ze naar pindakaas en praten weinig!
Rook ze niet haar onderlip?
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:06 schreef appeleibanaan het volgende:
Vanaf vandaag kan je je thuiswerkvergoeding aanvragen ;)
Gedaan. 3 muisklikjes in P-direkt is voldoende.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Moderator donderdag 18 november 2021 @ 23:24:30 #51
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_202238872
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:30 schreef Zelva het volgende:
Aanvragen kan altijd.
Wij van de gemeente krijgen het alleen nog lange niet jog lange niet.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_202239944
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:57 schreef HSG het volgende:

[..]
Rook ze niet haar onderlip?

Ik weet niet, heb verder geen onderzoek gedaan. Ze klaagde er altijd over als ik geen zin of tijd had om samen thee te drinken. Ben eigenlijk nooit op haar kamer geweest :D
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_202239949
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:06 schreef appeleibanaan het volgende:
Vanaf vandaag kan je je thuiswerkvergoeding aanvragen ;)
De 'salarisverhoging' en eenmalige toelage zijn ook verwerkt.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_202240118
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 06:03 schreef Charmian het volgende:

[..]
De 'salarisverhoging' en eenmalige toelage zijn ook verwerkt.
Waar zie jij dat?

[ Bericht 20% gewijzigd door HSG op 19-11-2021 08:21:23 ]
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Forum Admin vrijdag 19 november 2021 @ 07:20:38 #55
58651 crew  murp
murp
pi_202240125
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:06 schreef appeleibanaan het volgende:
Vanaf vandaag kan je je thuiswerkvergoeding aanvragen ;)
Oe!
Zo even kijken
pi_202240288
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:06 schreef appeleibanaan het volgende:
Vanaf vandaag kan je je thuiswerkvergoeding aanvragen ;)
Behalve als je nog een declaratie had open staan die nog niet is goedgekeurd. Blijkbaar kan P direct maar 1 Overige per keer aan :'(
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202240308
Dan wacht je even en geef je eventueel je manager een seintje… je hebt nog zeker een week of 3 als je het dit jaar nog wilt ontvangen dus een probleem is het niet.
pi_202240312
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:06 schreef appeleibanaan het volgende:
Vanaf vandaag kan je je thuiswerkvergoeding aanvragen ;)
Ga ik zo ook maar doen

Dit weekend ook maar de bonnetjes opzoeken van de bestelling van bureau en bureaustoel om declareren.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_202240336
Geen probleem, wel irritant. En vooral bijzonder dat dat systeem blijkbaar zo staat ingesteld dat je maar 1 declaratie per keer kunt doen.
Het is nogal onzinnig als je telkens dat systeem moet opstarten en zit te wachten tot alles ingeladen is. Dat zou efficiënter kunnen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 19 november 2021 @ 14:20:02 #60
146856 Neo_
I'm the one who knocks
pi_202245035
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 18:58 schreef Rene het volgende:

[..]
Fair enough. Maar ik denk dat ik de sociale aspecten best ga missen en zo :') !
het is best sociaal hoor, werken in DevOps teams. Alleen voorlopig nog even vanuit huis :( En geen ICT ervaring, geen probleem, we bieden Masterclass aan, soort omscholingsprogramma..! Perfect dus..!

En FOKkers hebben voorrang. Omdat FOK.
  Moderator vrijdag 19 november 2021 @ 14:58:37 #61
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_202245436
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 14:20 schreef Neo_ het volgende:

[..]
het is best sociaal hoor, werken in DevOps teams. Alleen voorlopig nog even vanuit huis :( En geen ICT ervaring, geen probleem, we bieden Masterclass aan, soort omscholingsprogramma..! Perfect dus..!

En FOKkers hebben voorrang. Omdat FOK.
Hmmmmm... Het is volledig uit mn straatje. Niettemin, wil wel graag wat ander werk op den duur.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_202245482
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 14:20 schreef Neo_ het volgende:

[..]
het is best sociaal hoor, werken in DevOps teams. Alleen voorlopig nog even vanuit huis :( En geen ICT ervaring, geen probleem, we bieden Masterclass aan, soort omscholingsprogramma..! Perfect dus..!

En FOKkers hebben voorrang. Omdat FOK.
Kun je dat soort omscholingsdingen eigenlijk ook 1 of 2 dagen per week doen?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 19 november 2021 @ 18:55:20 #63
146856 Neo_
I'm the one who knocks
pi_202248723
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 15:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Kun je dat soort omscholingsdingen eigenlijk ook 1 of 2 dagen per week doen?
Nope. Niet op deze manier
  Moderator vrijdag 19 november 2021 @ 19:41:22 #64
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_202249592
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:55 schreef Neo_ het volgende:

[..]
Nope. Niet op deze manier
Nou. Als ik kan starten in 10-8 of zo ben ik je man.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_202251306
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:41 schreef Rene het volgende:

[..]
Nou. Als ik kan starten in 10-8 of zo ben ik je man.
Jij bent makkelijk om te praten
  Moderator vrijdag 19 november 2021 @ 20:53:09 #66
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_202251737
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:38 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Jij bent makkelijk om te praten
Ach, er moet een stijgende lijn in zitten.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_202251911
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:53 schreef Rene het volgende:

[..]
Ach, er moet een stijgende lijn in zitten.
Ik lees sarcasme? 😜 Meer loon is zelden een motivatie voor geluk.
  Moderator vrijdag 19 november 2021 @ 21:01:16 #68
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_202251933
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 21:00 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ik lees sarcasme? 😜 Meer loon is zelden een motivatie voor geluk.
Eens. Maar heb nu een sociaal beroep. Maar nu al ruim 1,5 jaar thuiszittende.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_202252101
quote:
9s.gif Op vrijdag 19 november 2021 21:01 schreef Rene het volgende:

[..]
Eens. Maar heb nu een sociaal beroep. Maar nu al ruim 1,5 jaar thuiszittende.
Dat snap ik zeker, maar wilde het alleen even meegeven
pi_202252615
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:41 schreef Rene het volgende:

[..]
Nou. Als ik kan starten in 10-8 of zo ben ik je man.
Ik dacht eigenlijk aan 15-1 *)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202252653
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 18:55 schreef Neo_ het volgende:

[..]
Nope. Niet op deze manier
-O-
Wat is t minimum?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202258679
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 21:31 schreef Vanyel het volgende:

[..]
-O-
Wat is t minimum?
Ik gok gewoon voltijd en betaald ;-)
  zondag 21 november 2021 @ 00:49:46 #73
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_202273087
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:18 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Haha, it'ers praten meer dan je zou denken
We praten heel veel, als het maar niet met gebruikers is :D
  zondag 21 november 2021 @ 00:53:00 #74
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_202273129
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 07:58 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ga ik zo ook maar doen

Dit weekend ook maar de bonnetjes opzoeken van de bestelling van bureau en bureaustoel om declareren.
Raad dat dat per gemeente toch zo verschillend is.
Wij mochten kiezen wat we wilden 'krijgen' van de gemeente tot een maximaal bedrag.
Bureaustoel, bureau, monitor, laptopverhoger, toetsenbord, muis en nog een paar kleine dingen.

Dit werd vervolgens netjes bij je thuisgebracht.
  Moderator zondag 21 november 2021 @ 08:14:01 #75
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_202273937
We hebben t gekregen in een goed, iet in geld. Geen max. Maar iedereen dezelfde stoel, scherm, toetsenbord en muis. Geen bureau of laptopverhoger of zo.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_202274172
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 00:53 schreef FF het volgende:

[..]
Raad dat dat per gemeente toch zo verschillend is.
Wij mochten kiezen wat we wilden 'krijgen' van de gemeente tot een maximaal bedrag.
Bureaustoel, bureau, monitor, laptopverhoger, toetsenbord, muis en nog een paar kleine dingen.

Dit werd vervolgens netjes bij je thuisgebracht.
Ik zit bij rijks, dus toch net eventjes anders ;)
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_202274219
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 08:14 schreef Rene het volgende:
We hebben t gekregen in een goed, iet in geld. Geen max. Maar iedereen dezelfde stoel, scherm, toetsenbord en muis. Geen bureau of laptopverhoger of zo.
Wij kregen er nog een verlengsnoer bij. :P

Ik dacht dat die vergoeding automatisch zou komen? Eens kijken waar ik dat moet aanvragen.
Protège moi de mes désirs.
  zondag 21 november 2021 @ 09:49:10 #78
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_202274467
Die 1200 voor gemeente, gaat dat automatisch? Of moeten we dat zelf aanvragen.....? En per wanneer kunnen we dit verwachten, dit jaar nog? Kan het niet echt duidelijk vinden... :@
  Moderator zondag 21 november 2021 @ 11:16:54 #79
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_202275264
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 09:49 schreef Dazalbest het volgende:
Die 1200 voor gemeente, gaat dat automatisch? Of moeten we dat zelf aanvragen.....? En per wanneer kunnen we dit verwachten, dit jaar nog? Kan het niet echt duidelijk vinden... :@
Gaat automatisch medunkt. En anders via youforce in ons geval.
Maar het is een principe akkoord. Niet een vastgeklonken iets.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 21 november 2021 @ 12:31:23 #80
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_202275996
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 09:49 schreef Dazalbest het volgende:
Die 1200 voor gemeente, gaat dat automatisch? Of moeten we dat zelf aanvragen.....? En per wanneer kunnen we dit verwachten, dit jaar nog? Kan het niet echt duidelijk vinden... :@
Sowieso dit jaar niet, pas ergens volgend jaar. Bovendien gaan vergoedingen die je al hebt gehad er weer vanaf en is het bruto.
pi_202279485
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 12:31 schreef Zelva het volgende:

[..]
Sowieso dit jaar niet, pas ergens volgend jaar. Bovendien gaan vergoedingen die je al hebt gehad er weer vanaf en is het bruto.
¤1200 was ook te mooi om waar te zijn :D
Protège moi de mes désirs.
  zondag 21 november 2021 @ 21:50:35 #82
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_202285387
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 12:31 schreef Zelva het volgende:

[..]
Sowieso dit jaar niet, pas ergens volgend jaar. Bovendien gaan vergoedingen die je al hebt gehad er weer vanaf en is het bruto.
Nog geen gehad :o
  maandag 22 november 2021 @ 12:10:07 #83
146856 Neo_
I'm the one who knocks
pi_202290504
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:41 schreef Rene het volgende:

[..]
Nou. Als ik kan starten in 10-8 of zo ben ik je man.
9. maar versnelt naar medior (10) valt zeker over te praten :)
pi_202636414
Dag allemaal,

Ik werk sinds september dit jaar bij de overheid (CAO Rijk). Nu zag ik in P-direkt 5 uren negatief staan bij mijn compensatiesaldo voor 2022.
Ik heb dit jaar niet meer verlof opgenomen dan mijn saldo was. Ook zijn mijn roosteruren (iedere dag 8 uur, om de week op woensdag vrij) gelijk aan mijn contracturen (36 uur per week).

Ik kan niet verklaren waar die negatieve uren vandaan komen. Na contact met P-direct werd ik gewezen op deze informatie: https://www.p-direkt.nl/i(...)nsatie-uren/min-uren
Zij zeiden dat het te maken heeft met feestdagen die ongunstig vallen. Verder konden zij het niet verklaren of duidelijker maken.

Het lijkt zo te zijn dat feestdagen moeten worden gecompenseerd als ze op werkdagen vallen. Dit lijkt mij niet juist te zijn, aangezien feestdagen vrije dagen zijn en ik fulltime (gelijk aan mijn contracturen) werk waardoor daardoor geen verschil kan ontstaan.

Mijn leidinggevende kon mij ook nog niet verder helpen en ik wil het graag begrijpen. Heeft een van jullie hier ervaring mee?
pi_202637848
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 20:00 schreef Nien0904 het volgende:
Dag allemaal,

Ik werk sinds september dit jaar bij de overheid (CAO Rijk). Nu zag ik in P-direkt 5 uren negatief staan bij mijn compensatiesaldo voor 2022.
Ik heb dit jaar niet meer verlof opgenomen dan mijn saldo was. Ook zijn mijn roosteruren (iedere dag 8 uur, om de week op woensdag vrij) gelijk aan mijn contracturen (36 uur per week).

Ik kan niet verklaren waar die negatieve uren vandaan komen. Na contact met P-direct werd ik gewezen op deze informatie: https://www.p-direkt.nl/i(...)nsatie-uren/min-uren
Zij zeiden dat het te maken heeft met feestdagen die ongunstig vallen. Verder konden zij het niet verklaren of duidelijker maken.

Het lijkt zo te zijn dat feestdagen moeten worden gecompenseerd als ze op werkdagen vallen. Dit lijkt mij niet juist te zijn, aangezien feestdagen vrije dagen zijn en ik fulltime (gelijk aan mijn contracturen) werk waardoor daardoor geen verschil kan ontstaan.

Mijn leidinggevende kon mij ook nog niet verder helpen en ik wil het graag begrijpen. Heeft een van jullie hier ervaring mee?
Je feestdagen zijn niet per definitie vrij, die vallen binnen het verlofsaldo. Dit komt omdat het systeem ook voor mensen moet werken die onregelmatig werken etc

Als dan de feestdagen later ingeboekt worden en je had die uren al benut kan je minuten opbouwen.
pi_202643133
Vanaf september zijn er toch geen feestdagen die op een werkdag (zijnde ma/vr) vallen?

Als je roosteruren en contracturen gelijk zijn, waarom is er dan überhaupt sprake van compensatieverlof?
pi_202644314
Dank voor jullie berichten. Ik begrijp het inderdaad nog steeds niet. Al ziet het compensatiesaldo wel op 2022. Dan vallen er wel feestdagen op werkdagen.
pi_202646972
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 10:56 schreef Nien0904 het volgende:
Dank voor jullie berichten. Ik begrijp het inderdaad nog steeds niet. Al ziet het compensatiesaldo wel op 2022. Dan vallen er wel feestdagen op werkdagen.
Het gaat er om hoe jij je rooster hebt opgebouwd. Je werkt fulltime (36 uur) maar je hebt een 2-wekelijks rooster van 1 week 5x8 en 1 week 4x8. Het 'normale' fulltime rooster is 5x7,2. Als je dus een normaal rooster zou hebben, dan kost een feestdag 7,2 uur voor de werkgever. Bij jou kost dat 8 uur. Verschil 8 en 7,2 = 0,8. 2022 heeft 6 feestdagen die op een dag vallen dat normaal gesproken een werkdag is: 6x0,8=4,8 afgerond 5 uur in de min. Die uren kun je inhalen door te werken of het wordt aan het eind van het jaar verrekend met verlof.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_202647882
Je kunt in je Pdirekt jaaroverzicht zien hoeveel uren je zou moeten werken dit jaar (naar rato wegens later instromen) en hoeveel je er werkt. Als het goed is, zit daar bij jou 5 uur verschil tussen. Dat zijn dan de neg. comp uren.
Is dat verschil er niet, is er ergens een fout gemaakt volgens mij.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202647907
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:53 schreef Charmian het volgende:

[..]
Het gaat er om hoe jij je rooster hebt opgebouwd. Je werkt fulltime (36 uur) maar je hebt een 2-wekelijks rooster van 1 week 5x8 en 1 week 4x8. Het 'normale' fulltime rooster is 5x7,2. Als je dus een normaal rooster zou hebben, dan kost een feestdag 7,2 uur voor de werkgever. Bij jou kost dat 8 uur. Verschil 8 en 7,2 = 0,8. 2022 heeft 6 feestdagen die op een dag vallen dat normaal gesproken een werkdag is: 6x0,8=4,8 afgerond 5 uur in de min. Die uren kun je inhalen door te werken of het wordt aan het eind van het jaar verrekend met verlof.
Bedankt! Dit zal het inderdaad zijn. Fijn dat ik het nu begrijp, maar het voelt nog steeds niet helemaal eerlijk. Ik denk dat bijna niemand volgens het rooster 7,2 uur werkt. Eerder 8 of 9 uur. Dit betekent dat feestdagen steeds deels moeten worden gecompenseerd.
Denken jullie daar anders over?
pi_202648168
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 14:51 schreef Nien0904 het volgende:

[..]
Bedankt! Dit zal het inderdaad zijn. Fijn dat ik het nu begrijp, maar het voelt nog steeds niet helemaal eerlijk. Ik denk dat bijna niemand volgens het rooster 7,2 uur werkt. Eerder 8 of 9 uur. Dit betekent dat feestdagen steeds deels moeten worden gecompenseerd.
Denken jullie daar anders over?
Er zijn inderdaad niet zo veel mensen die 7,2 uur werken, Zou je bijvoorbeeld 5x 8 werken, dan bouw je compensatie uren op, Je zult dan niets van dat feestdagendingetje merken. Miereneukerig zijn die minuren wel.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_202648192
Ik stuit nu op deze informatie: https://www.caorijk.nl/cao-rijk/uitleg-te-werken-uren-2021

Daaruit volgt dat feestdagen niet worden meegerekend in het aantal te werken uren per jaar. Dan kan er toch ook geen verschil ontstaan als ik normaal gesproken 8 uur per dag werk ipv 7,2 uur?
pi_202648213
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 15:06 schreef Charmian het volgende:

[..]
Er zijn inderdaad niet zo veel mensen die 7,2 uur werken, Zou je bijvoorbeeld 5x 8 werken, dan bouw je compensatie uren op, Je zult dan niets van dat feestdagendingetje merken. Miereneukerig zijn die minuren wel.
Ook dan heb je er toch net zo goed last van? Alleen worden die 0,8 uur per feestdag in mindering gebracht op het compensatieverlof waardoor je niet negatief uitkomt maar wel minder hoog positief?
pi_202651174
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 15:07 schreef Nien0904 het volgende:
Ik stuit nu op deze informatie: https://www.caorijk.nl/cao-rijk/uitleg-te-werken-uren-2021

Daaruit volgt dat feestdagen niet worden meegerekend in het aantal te werken uren per jaar. Dan kan er toch ook geen verschil ontstaan als ik normaal gesproken 8 uur per dag werk ipv 7,2 uur?
Je hebt toch wel weekenden. Misschien zijn die onevenredig verdeeld?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 23 december 2021 @ 12:10:24 #95
146856 Neo_
I'm the one who knocks
pi_202768147
Iemand eigenlijk een idee wanneer/hoe de 750 netto besteed kan worden aan de thuiswerkplek?
pi_202768413
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 12:10 schreef Neo_ het volgende:
Iemand eigenlijk een idee wanneer/hoe de 750 netto besteed kan worden aan de thuiswerkplek?
De regeling gaat 1 januari in, dus ik denk dan ook niet eerder dan 1 januari.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_202768486
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 15:09 schreef Nien0904 het volgende:

[..]
Ook dan heb je er toch net zo goed last van? Alleen worden die 0,8 uur per feestdag in mindering gebracht op het compensatieverlof waardoor je niet negatief uitkomt maar wel minder hoog positief?
Het is misschien makkelijker wanneer je het andersom benadert. De overheid als werkgever werkt met de jaarurensystematiek. Dat is een jaarlijks vastgesteld aantal uren dat het uitgangspunt vormt.

Daar gaan de dagen die je daadwerkelijk werkt vanaf, dus rekening houdend met hoeveel werkdagen een jaar heeft (niet elk jaar hetzelfde), wanneer feestdagen vallen en wat je weekschema is. Uiteindelijk levert dat een verschil op. Meestal klein en kan positief en negatief zijn.

Ik ben al een paar keer gewisseld van weekschema en dan zie je ook het effect op de compensatieuren.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_202769228
Wat zegt je LG hierover?
Protège moi de mes désirs.
pi_202771471
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 13:29 schreef arvensis het volgende:
Wat zegt je LG hierover?
Dank voor de reacties! Zij is het met mij eens dat het niet lijkt te kloppen, nu de weekenden en feestdagen van het aantal te werken dagen worden afgehaald.
Het frustreert mij het meest dat P-direkt mij begrijpt, maar het vervolgens zelf niet kan uitleggen. Ze verwijzen telefonisch naar het Rijksportaal met de mededeling dat mijn saldo klopt omdat het zo op het portaal staat vermeld.
Ik denk dat ik te kritisch ben, maar ik wil het niet zomaar naast me neerleggen nu niemand het me goed kan uitleggen.
pi_202772614
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 15:48 schreef Nien0904 het volgende:

[..]
Dank voor de reacties! Zij is het met mij eens dat het niet lijkt te kloppen, nu de weekenden en feestdagen van het aantal te werken dagen worden afgehaald.
Het frustreert mij het meest dat P-direkt mij begrijpt, maar het vervolgens zelf niet kan uitleggen. Ze verwijzen telefonisch naar het Rijksportaal met de mededeling dat mijn saldo klopt omdat het zo op het portaal staat vermeld.
Ik denk dat ik te kritisch ben, maar ik wil het niet zomaar naast me neerleggen nu niemand het me goed kan uitleggen.
Als je positieve uren had gekregen, had je het dan ook oneerlijk gevonden en het tot de bodem uitgezocht?
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_202773103
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 15:48 schreef Nien0904 het volgende:

[..]
Dank voor de reacties! Zij is het met mij eens dat het niet lijkt te kloppen, nu de weekenden en feestdagen van het aantal te werken dagen worden afgehaald.
Het frustreert mij het meest dat P-direkt mij begrijpt, maar het vervolgens zelf niet kan uitleggen. Ze verwijzen telefonisch naar het Rijksportaal met de mededeling dat mijn saldo klopt omdat het zo op het portaal staat vermeld.
Ik denk dat ik te kritisch ben, maar ik wil het niet zomaar naast me neerleggen nu niemand het me goed kan uitleggen.
Hoe staat jouw basisrooster in het systeem?
pi_202777958
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 17:30 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Hoe staat jouw basisrooster in het systeem?
In p-direkt staat mijn twee wekelijkse rooster ingevuld op 8 uur per dag, met uitzondering van de woensdag 1x in de twee weken. Die dag staat op 0.
Het standaardrooster, zoals mij is verteld, van 5x 7,2 uur per dag zie ik voor mijzelf nergens terug.
pi_202778043
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 17:04 schreef Charmian het volgende:

[..]
Als je positieve uren had gekregen, had je het dan ook oneerlijk gevonden en het tot de bodem uitgezocht?
Eerlijk is eerlijk, dan had ik geen contact met mijn leidinggevende/P-direkt hierover opgenomen, maar ik had zeker wel de tijd genomen om te kijken of ik begrijp waar het vandaan komt.
Het gaat mij nu ook niet zozeer om die negatieve uren, al is dat uiteraard vervelend, maar ik vind het belangrijker om te begrijpen waar het vandaan komt. De redenen die mij nu worden gegeven, vind ik niet rechtvaardig klinken. Bij een ‘dit is nu eenmaal zo, want het staat zo op rijksportaal beschreven’, kan ik me nu niet neerleggen. Als mij een goede eerlijke uitleg wordt gegeven, hoor je mij niet meer en zal ik die uren netjes compenseren.
pi_202778438
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 21:48 schreef Nien0904 het volgende:

[..]
In p-direkt staat mijn twee wekelijkse rooster ingevuld op 8 uur per dag, met uitzondering van de woensdag 1x in de twee weken. Die dag staat op 0.
Het standaardrooster, zoals mij is verteld, van 5x 7,2 uur per dag zie ik voor mijzelf nergens terug.
Een fulltime dienstverband bestaat uit 36 uur per week. Bij een werkweek van 5 dagen kom je dan uit op 5x 7,2. Maar de meeste mensen kiezen voor een werkweek van 5x 8. In dat geval bouw je dus 4 uur compensatie op die je vrij kunt opnemen. Jij hebt er voor gekozen om geen compensatie op te bouwen maar wel 8 uur per dag te werken in een 2 weken rooster met een vaste roostervrije dag.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_202778900
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 22:07 schreef Charmian het volgende:

[..]
Een fulltime dienstverband bestaat uit 36 uur per week. Bij een werkweek van 5 dagen kom je dan uit op 5x 7,2. Maar de meeste mensen kiezen voor een werkweek van 5x 8. In dat geval bouw je dus 4 uur compensatie op die je vrij kunt opnemen. Jij hebt er voor gekozen om geen compensatie op te bouwen maar wel 8 uur per dag te werken in een 2 weken rooster met een vaste roostervrije dag.
En ik vind het dus heel raar, want ik weet van overheidsonderdelen zonder P-Direkt dat er rechtszaken gevoerd zijn waarbij de rechter stelt:

Het basisrooster van de medewerker is geldig.

Dus als je 9 uur zou werken, 9 uur vrij. Ben je (basisrooster)vrij op een feestdag, dan mis je die 9 uur. Lijkt mij een stuk logischer. Maarja.
pi_202779510
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 22:22 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
En ik vind het dus heel raar, want ik weet van overheidsonderdelen zonder P-Direkt dat er rechtszaken gevoerd zijn waarbij de rechter stelt:

Het basisrooster van de medewerker is geldig.

Dus als je 9 uur zou werken, 9 uur vrij. Ben je (basisrooster)vrij op een feestdag, dan mis je die 9 uur. Lijkt mij een stuk logischer. Maarja.
Voor P-Direkt bestond was het ook al zo. Die andere overheidsonderdelen vallen dan waarschijnlijk niet onder de Rijksoverheid?
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_202779642
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 22:46 schreef Charmian het volgende:

[..]
Voor P-Direkt bestond was het ook al zo. Die andere overheidsonderdelen vallen dan waarschijnlijk niet onder de Rijksoverheid?
Niet onder CAO Rijk inderdaad, wel Rijksoverheid en wel jaaruren.
  vrijdag 24 december 2021 @ 19:21:17 #108
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202789392
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 21:48 schreef Nien0904 het volgende:

[..]
In p-direkt staat mijn twee wekelijkse rooster ingevuld op 8 uur per dag, met uitzondering van de woensdag 1x in de twee weken. Die dag staat op 0.
Het standaardrooster, zoals mij is verteld, van 5x 7,2 uur per dag zie ik voor mijzelf nergens terug.
Misschien een domme gedachte, maar valt het niet gewoon zo uit dat de weken oneven zijn? Dat je van de 17 (bijvoorbeeld) weken die je maakt in die periode er 9 zijn met een vrije woensdag en 8 niet?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202921457
Weet iemand hoe het beoordelingsmechanisme werkt voor hogere ambtenaren. Dus schaal 12 en hoger?
pi_202921823
quote:
5s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:18 schreef Alpha0 het volgende:
Weet iemand hoe het beoordelingsmechanisme werkt voor hogere ambtenaren. Dus schaal 12 en hoger?
Welke organisatie? Want an sich is het tot sowieso 14 niet echt anders.
pi_202921924
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:29 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Welke organisatie? Want an sich is het tot sowieso 14 niet echt anders.
Ik denk dat ik 13 een hoger bedoel. Wist niet dat er zoveel schalen waren. :@
pi_202922783
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:32 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Ik denk dat ik 13 een hoger bedoel. Wist niet dat er zoveel schalen waren. :@
Rijk heeft er 19 en dan is er de ABD nog. Dus welke organisatie wil je weten haha
pi_202924729
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 12:02 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Rijk heeft er 19 en dan is er de ABD nog. Dus welke organisatie wil je weten haha
Zeg willekeurig ministerie.
pi_202926071
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:18 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Zeg willekeurig ministerie.
Gesprekscyclusrijk
En anders:
https://www.p-direkt.nl/i(...)elgroepen/management
pi_202940308
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:18 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Zeg willekeurig ministerie.
Ambities?
pi_203949374
Elke keer duren de cao-onderhandelingen eeuwig lang. Waarom start men niet op tijd? Eind van de maand verloopt de cao rijk weer…
  Moderator maandag 7 maart 2022 @ 07:15:36 #117
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_203978870
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 09:19 schreef keko het volgende:
Elke keer duren de cao-onderhandelingen eeuwig lang. Waarom start men niet op tijd? Eind van de maand verloopt de cao rijk weer…
Overheid 8-)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 7 maart 2022 @ 07:26:11 #118
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203978902
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 07:15 schreef Rene het volgende:

[..]
Overheid 8-)
Volgens mij is dat overal zo. Bij mijn vorige werkgever (cao Bouw en Infra) was dat ook het geval.
  maandag 7 maart 2022 @ 07:40:13 #119
46794 Berkery
Fat bastard
pi_203978931
De CAO Politie is geldig tot december 2021, en het is niet de eerste keer dat een CAO met terugwerkende kracht ingevoerd wordt.
Ich kann mit einem Eierlöffel Fledermäuse töten.
  Moderator maandag 7 maart 2022 @ 09:27:16 #120
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_203979640
quote:
7s.gif Op maandag 7 maart 2022 07:40 schreef Berkery het volgende:
De CAO Politie is geldig tot december 2021, en het is niet de eerste keer dat een CAO met terugwerkende kracht ingevoerd wordt.
Sinds ik bij de gemeente werk inderdaad ook.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 7 maart 2022 @ 12:03:19 #121
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_203981426
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 09:19 schreef keko het volgende:
Elke keer duren de cao-onderhandelingen eeuwig lang. Waarom start men niet op tijd? Eind van de maand verloopt de cao rijk weer…
Zo wordt er flink bespaard omdat ze weten dat de vakbonden op een gegeven moment toch wel akkoord gaan met alles. Bij de gemeentes bijvoorbeeld is er vorig jaar ellenlang gerekt door de VNG en ze hebben het nog voor elkaar gekregen ook dat de toch al schandalig schamele loonsverhoging ook nog eens per december inging in plaats vanaf het begin van het jaar.

Vakbonden :')
pi_203989203
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 12:03 schreef Zelva het volgende:

[..]
Zo wordt er flink bespaard omdat ze weten dat de vakbonden op een gegeven moment toch wel akkoord gaan met alles. Bij de gemeentes bijvoorbeeld is er vorig jaar ellenlang gerekt door de VNG en ze hebben het nog voor elkaar gekregen ook dat de toch al schandalig schamele loonsverhoging ook nog eens per december inging in plaats vanaf het begin van het jaar.

Vakbonden :')
Tsja, als niemand lid is dan hebben de vakbonden niet veel mandaat... Jij bent lid neem ik aan?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 9 maart 2022 @ 12:06:11 #123
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_204009309
Voor de IT nerds: Gemeente Rotterdam kent een grote vraag naar BI/Data Science mensen. Deze vraag zal naar verwachting flink toenemen de komende jaren. Schalen variëren van 10 (data analisten vooral) tot 11 of 12 (ontwikkelaars).

Bij interesse naar hogere schalen zijn er altijd mogelijkheden (teamleider of afdelingshoofd). Al moet je dat wel leuk vinden :)
pi_204009448
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 12:06 schreef Nederturk het volgende:
altijd mogelijkheden
Nice, iedereen straks manager, geen werkvolk meer.
  woensdag 9 maart 2022 @ 12:46:31 #125
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_204009615
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 12:27 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Nice, iedereen straks manager, geen werkvolk meer.
Ongelukkig verwoord :P

Als er plek vrij komt, zijn er altijd mogelijkheden. Het werkvolk is sowieso in de meerderheid. Ik zelf zou een teamleider functie niet leuk vinden.
  zaterdag 2 april 2022 @ 18:30:28 #126
111260 Charmian
a little joy
pi_204307689
Binnenkort truien, dekentjes en vesten mee naar het werk!
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  Moderator zaterdag 2 april 2022 @ 18:33:14 #127
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204307714
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 18:30 schreef Charmian het volgende:
Binnenkort truien, dekentjes en vesten mee naar het werk!
Tis altijd al warm. Klimaatneutraal gebouw en zo 8-)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 2 april 2022 @ 18:54:21 #128
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_204307970
Het is april en ik hoor nog weinig over de CAO. Iemand een idee wanneer we iets mogen verwachten?
  zaterdag 2 april 2022 @ 19:18:52 #129
111260 Charmian
a little joy
pi_204308345
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 april 2022 18:54 schreef Zwansen het volgende:
Het is april en ik hoor nog weinig over de CAO. Iemand een idee wanneer we iets mogen verwachten?
Op de website van de FNV zie ik dat zij al klaar zitten, maar de werkgever pas begin mei met een inzet komt. Zal me niks verbazen dat ze pas in het najaar met iets komen. Niets nieuws onder de zon dus qua voortgang.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  zaterdag 2 april 2022 @ 19:22:01 #130
111260 Charmian
a little joy
pi_204308384
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 18:33 schreef Rene het volgende:

[..]
Tis altijd al warm. Klimaatneutraal gebouw en zo 8-)
Als de zon mijn kamer inschijnt word ik gebraden. En anders is het koud. Als we de verwarming te hoog aanzetten wordt de lucht weer te droog. Klimaatbeheersing van lik mijn vestje in ons gebouw.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  Moderator zaterdag 2 april 2022 @ 19:30:28 #131
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204308505
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 april 2022 18:54 schreef Zwansen het volgende:
Het is april en ik hoor nog weinig over de CAO. Iemand een idee wanneer we iets mogen verwachten?
Eind deze maand (gemeente)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 4 april 2022 @ 22:00:42 #132
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_204334034
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 19:30 schreef Rene het volgende:

[..]
Eind deze maand (gemeente)
In before 1,5 procent per 1 december 2023 of zo.
  Forum Admin maandag 4 april 2022 @ 22:01:44 #133
58651 crew  murp
murp
pi_204334046
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 april 2022 18:54 schreef Zwansen het volgende:
Het is april en ik hoor nog weinig over de CAO. Iemand een idee wanneer we iets mogen verwachten?
komt ie er dan? :o
  maandag 4 april 2022 @ 22:36:10 #134
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_204334417
quote:
4s.gif Op maandag 4 april 2022 22:01 schreef murp het volgende:

[..]
komt ie er dan? :o
Huidige liep toch tot 31-12-2021?
  Forum Admin maandag 4 april 2022 @ 23:29:12 #135
58651 crew  murp
murp
pi_204334914
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 22:36 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Huidige liep toch tot 31-12-2021?
Oh? Ik zal morgen eens kijken als ik het niet vergeet :')
  dinsdag 5 april 2022 @ 06:56:33 #136
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_204335336
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 22:36 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Huidige liep toch tot 31-12-2021?
CAO Rijksambtenaren liep t/m 31 maart 2022.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_204335357
Ik wil een overstap maken binnen de organisatie (horizontale verplaatsing) en mijn directeur is daar niet blij mee. Ik snap dat hij zijn eigen toko beschermt maar (hoe lang) kan hij mij “gijzelen”? Heeft iemand hier ervaring mee binnen de Rijksoverheid? Ik hoop dat we samen tot een goed compromis komen ….
pi_204335412
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 22:36 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Huidige liep toch tot 31-12-2021?
Alsof die einddatum nog iets voorstelde. Zodra ze gestopt waren met aansluitende tijdvakken (desnoods terugwerkende kracht) konden de ambtenaren weten hoe serieus de werkgever hen nam.

quote:
7s.gif Op dinsdag 5 april 2022 07:08 schreef Serinde het volgende:
Ik wil een overstap maken binnen de organisatie (horizontale verplaatsing) en mijn directeur is daar niet blij mee. Ik snap dat hij zijn eigen toko beschermt maar (hoe lang) kan hij mij “gijzelen”? Heeft iemand hier ervaring mee binnen de Rijksoverheid? Ik hoop dat we samen tot een goed compromis komen ….
Hoe doet hij dit gijzelen?
  Moderator dinsdag 5 april 2022 @ 07:46:53 #139
446930 crew  ESF1Gamer
pi_204335452
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 19:18 schreef Charmian het volgende:

[..]
Op de website van de FNV zie ik dat zij al klaar zitten, maar de werkgever pas begin mei met een inzet komt. Zal me niks verbazen dat ze pas in het najaar met iets komen. Niets nieuws onder de zon dus qua voortgang.
Dan afgescheept worden met een loonsverhoging die amper de inflatie compenseert :')
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_204335641
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 07:46 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Dan afgescheept worden met een loonsverhoging die amper de inflatie compenseert :')
Als het nu in de buurt van de inflatie komt krijgen we er aardig wat bij :D
A mind with a heart of it's own
  dinsdag 5 april 2022 @ 09:28:10 #141
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_204335996
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 06:56 schreef Sometimes het volgende:

[..]
CAO Rijksambtenaren liep t/m 31 maart 2022.
Ah, ik zit bij de provincie en ging ervan uit dat alle CAO’s wel ongeveer dezelfde einddatum hadden.
pi_204336017
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 08:32 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Als het nu in de buurt van de inflatie komt krijgen we er aardig wat bij :D
Als de staat 10%+ moet aanbieden hebben ze een flink probleem :D
pi_204340177
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 12:06 schreef Nederturk het volgende:
Voor de IT nerds: Gemeente Rotterdam kent een grote vraag naar BI/Data Science mensen. Deze vraag zal naar verwachting flink toenemen de komende jaren. Schalen variëren van 10 (data analisten vooral) tot 11 of 12 (ontwikkelaars).

Bij interesse naar hogere schalen zijn er altijd mogelijkheden (teamleider of afdelingshoofd). Al moet je dat wel leuk vinden :)
Dat is vrij hoog in vergelijking met het rijk. Bij het rijk zit uitvoerend IT in de schalen 9 tot en met 11.
12 is voor projectarchitecten. Daarbij liggen de salarissen in dezelfde schalen bij de gemeente ook nog eens wat hoger.
  dinsdag 5 april 2022 @ 16:57:06 #144
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_204340359
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 09:30 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Als de staat 10%+ moet aanbieden hebben ze een flink probleem :D
10 procent compenseert nog niet eens het koopkrachtverlies over 2021 en 2022 en wat er in 2023 nog bijkomt, dus ze zullen wel moeten om ooit nog serieus te willen worden genomen als werkgever.

Bij gemeentes is er nu al geen hond te vinden, dat krijg je van afbraakbeleid.
  dinsdag 5 april 2022 @ 17:59:38 #145
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_204340978
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 16:37 schreef Fisherman het volgende:

[..]
Dat is vrij hoog in vergelijking met het rijk. Bij het rijk zit uitvoerend IT in de schalen 9 tot en met 11.
12 is voor projectarchitecten. Daarbij liggen de salarissen in dezelfde schalen bij de gemeente ook nog eens wat hoger.
Ja klopt DS en BI ligt volgens mij rond 11 en voor data analisten tussen 9 en 11. En als ik me niet vergis heb je nog data architecten en andere ontwikkelaars die wel tot 12 gaan.
  dinsdag 5 april 2022 @ 18:06:08 #146
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204341051
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 april 2022 07:08 schreef Serinde het volgende:
Ik wil een overstap maken binnen de organisatie (horizontale verplaatsing) en mijn directeur is daar niet blij mee. Ik snap dat hij zijn eigen toko beschermt maar (hoe lang) kan hij mij “gijzelen”? Heeft iemand hier ervaring mee binnen de Rijksoverheid? Ik hoop dat we samen tot een goed compromis komen ….
Huh, gijzelen? Hoe dan?

Ik heb mijn LG vandaag ook verteld dat ik intern ga solliciteren.
Protège moi de mes désirs.
pi_204341544
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 april 2022 07:08 schreef Serinde het volgende:
Ik wil een overstap maken binnen de organisatie (horizontale verplaatsing) en mijn directeur is daar niet blij mee. Ik snap dat hij zijn eigen toko beschermt maar (hoe lang) kan hij mij “gijzelen”? Heeft iemand hier ervaring mee binnen de Rijksoverheid? Ik hoop dat we samen tot een goed compromis komen ….
Hoe is hij er achter gekomen dan? Je mag toch gewoon solliciteren lijkt me?
Clap your hands if you're working too hard
pi_204341553
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 16:37 schreef Fisherman het volgende:

[..]
Dat is vrij hoog in vergelijking met het rijk. Bij het rijk zit uitvoerend IT in de schalen 9 tot en met 11.
12 is voor projectarchitecten. Daarbij liggen de salarissen in dezelfde schalen bij de gemeente ook nog eens wat hoger.
Ligt er wel echt aan waar binnen het rijk. Of ik kijk verkeerd op werken bij. Zie ook igj enzo wel voorbij komen met it
pi_204346249
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:04 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ligt er wel echt aan waar binnen het rijk. Of ik kijk verkeerd op werken bij. Zie ook igj enzo wel voorbij komen met it
Het zal vast wel iets verschillen binnen het rijk.
Wat je wel vaak ziet is dat doorgroeien niet of nauwelijks mogelijk is bij sommige ministeries. Ook moet je voor schaal 12 en hoger vaak WO niveau hebben en is HBO niet meer genoeg.
pi_204346260
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 17:59 schreef Nederturk het volgende:

[..]
Ja klopt DS en BI ligt volgens mij rond 11 en voor data analisten tussen 9 en 11. En als ik me niet vergis heb je nog data architecten en andere ontwikkelaars die wel tot 12 gaan.
Bij het ministerie waar ik werk zijn BI specialisten schaal 9-11. Die zitten dus niet automatisch op schaal 11.
  woensdag 6 april 2022 @ 12:41:49 #151
111260 Charmian
a little joy
pi_204347680
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 april 2022 07:08 schreef Serinde het volgende:
Ik wil een overstap maken binnen de organisatie (horizontale verplaatsing) en mijn directeur is daar niet blij mee. Ik snap dat hij zijn eigen toko beschermt maar (hoe lang) kan hij mij “gijzelen”? Heeft iemand hier ervaring mee binnen de Rijksoverheid? Ik hoop dat we samen tot een goed compromis komen ….
Je kunt een 'opzegtermijn' van maximaal 1 maand aanhouden bij een vast contract. Geeft je directeur de tijd om een nieuwe medewerker te zoeken en jij kunt nog eventueel zaken afronden en overdragen. Je zegt dat je intern een overstap wilt maken. Van directie naar directie of interdepartementaal? Als je oude directeur echt vervelend doet kunnen ze altijd onderling nog bekvechten en afspraken laten maken.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_204350133
Het gijzelen bestaat uit tegenwerken bij de overstap. Ik blijf voor dezelfde (landelijke) directie werken, hetzelfde onderdeel dus, maar voor een andere regionale (kantoor)directie. Op basis van het feit dat mijn huidige kantoor een ernstig tekort heeft, kunnen ze schijnbaar een horizontale verplaatsing tegenwerken?! Ik vond het ook raar.

Het schijnt zo te zijn dat horizontale verplaatsingen alleen nav een vacature en sollicitatie mogen maar of dat een formele regel is of alleen een afspraak tussen directies, daar ben ik niet achter.

De nieuwe regio kan een vacature schrijven, ik kan solliciteren etc maar als we dat op moeten tuigen zijn we zo ook weer een paar maanden verder.

Hoe hij erachter is gekomen? Ik ben van openheid en transparantie dus ik heb hem gebeld en gezegd dat ik naar regio X ben geweest voor een kennismaking en daar graag wil werken.

Een maand is overigens erg kort. het lukt per definitie niet om binnen een maand iemand aan te nemen. Laat staan in te werken. Maar goed. Dat lukt ook niet in de termijn die ik nu heb gegeven.

Mijn (eind)bod is 1 augustus.
pi_204350474
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:50 schreef Serinde het volgende:
Het gijzelen bestaat uit tegenwerken bij de overstap. Ik blijf voor dezelfde (landelijke) directie werken, hetzelfde onderdeel dus, maar voor een andere regionale (kantoor)directie. Op basis van het feit dat mijn huidige kantoor een ernstig tekort heeft, kunnen ze schijnbaar een horizontale verplaatsing tegenwerken?! Ik vond het ook raar.

Het schijnt zo te zijn dat horizontale verplaatsingen alleen nav een vacature en sollicitatie mogen maar of dat een formele regel is of alleen een afspraak tussen directies, daar ben ik niet achter.

De nieuwe regio kan een vacature schrijven, ik kan solliciteren etc maar als we dat op moeten tuigen zijn we zo ook weer een paar maanden verder.

Hoe hij erachter is gekomen? Ik ben van openheid en transparantie dus ik heb hem gebeld en gezegd dat ik naar regio X ben geweest voor een kennismaking en daar graag wil werken.

Een maand is overigens erg kort. het lukt per definitie niet om binnen een maand iemand aan te nemen. Laat staan in te werken. Maar goed. Dat lukt ook niet in de termijn die ik nu heb gegeven.

Mijn (eind)bod is 1 augustus.
Tegenwerken? Staan er niet gewoon termijnen voor in de CAO?
pi_204351734
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 17:24 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Tegenwerken? Staan er niet gewoon termijnen voor in de CAO?
Als het gaat om opzegtermijn, ja. Maar ik zeg mijn baan niet op.
Volgens mij is het voor een deel een politiek spel. Iedere regiodirecteur beschermt zijn eigen hachje.
pi_204354890
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2022 19:22 schreef Serinde het volgende:

[..]
Als het gaat om opzegtermijn, ja. Maar ik zeg mijn baan niet op.
Volgens mij is het voor een deel een politiek spel. Iedere regiodirecteur beschermt zijn eigen hachje.
Nou er bestaat ook ongetwijfeld regelgeving over interne sollicitaties. Ik zou toch daar eens induiken als ik jou was. (Of als ik morgen tijd heb ga ik ff rond klikken)
  zaterdag 9 april 2022 @ 21:54:45 #156
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204387428
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 23:06 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Nou er bestaat ook ongetwijfeld regelgeving over interne sollicitaties. Ik zou toch daar eens induiken als ik jou was. (Of als ik morgen tijd heb ga ik ff rond klikken)
Heb je kunnen kijken? :P
Protège moi de mes désirs.
pi_204387717
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2022 21:54 schreef arvensis het volgende:

[..]
Heb je kunnen kijken? :P
Nee nog niet 😭 was het vandaag ook een beetje vergeten. Zal morgen er even in duiken of ik iets kan vinden. Pinkypromise
  zaterdag 9 april 2022 @ 22:29:30 #158
111260 Charmian
a little joy
pi_204388033
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2022 19:22 schreef Serinde het volgende:

[..]
Als het gaat om opzegtermijn, ja. Maar ik zeg mijn baan niet op.
Volgens mij is het voor een deel een politiek spel. Iedere regiodirecteur beschermt zijn eigen hachje.
ik denk dat je daar gelijk in hebt, maar daar mag jij niet de dupe van zijn. Waarom wil je eigenlijk overstappen? Zo'n directeur heeft er niets aan als een medewerker er tegen zijn/haar wil zit. Ik vind 1 augustus geen slechte datum. En uiteindelijk is het niet jouw zorg hoe de organisatie jouw achtergelaten plek opvult. Kijk anders even op mobiliteitsbank.nl

[ Bericht 2% gewijzigd door Charmian op 09-04-2022 22:37:20 (.) ]
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_204389675
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2022 22:29 schreef Charmian het volgende:

[..]
ik denk dat je daar gelijk in hebt, maar daar mag jij niet de dupe van zijn. Waarom wil je eigenlijk overstappen? Zo'n directeur heeft er niets aan als een medewerker er tegen zijn/haar wil zit. Ik vind 1 augustus geen slechte datum. En uiteindelijk is het niet jouw zorg hoe de organisatie jouw achtergelaten plek opvult. Kijk anders even op mobiliteitsbank.nl
Ik heb nog gezocht maar kon er niks over vinden. Gelukkig heeft mijn directeur datzelfde ingezien. Vrijdagmiddag kreeg ik akkoord ^O^

Mijn belangrijkste reden is geografisch , ik woon 82 km vanaf het huidige kantoor en 6,5 van het nieuwe (voor Corona jarenlang lange reistijd gehad en het maakte me allemaal niet uit maar ben er achter gekomen dat ik dat niet meer wil)
pi_204434344
Nou, de interne sollicitatie is gedaan. Dinsdag sloot hij. Ik ben benieuwd. :s)

Ik ben toe aan een nieuwe - specifiek deze - uitdaging, maar niet toe aan m’n werkgever te verlaten. Dus hoop dat ik word uitgenodigd.
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 14 april 2022 @ 16:36:58 #161
46794 Berkery
Fat bastard
pi_204434399
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2022 16:29 schreef arvensis het volgende:
Nou, de interne sollicitatie is gedaan. Dinsdag sloot hij. Ik ben benieuwd. :s)

Ik ben toe aan een nieuwe - specifiek deze - uitdaging, maar niet toe aan m’n werkgever te verlaten. Dus hoop dat ik word uitgenodigd.
Succes!

Ik ben een paar jaar geleden ook intern overgestapt, toen met een duwtje in de rug van een reorganisatie. Geen spijt van gehad.
Ich kann mit einem Eierlöffel Fledermäuse töten.
pi_204434408
quote:
7s.gif Op donderdag 14 april 2022 16:36 schreef Berkery het volgende:

[..]
Succes!

Ik ben een paar jaar geleden ook intern overgestapt, toen met een duwtje in de rug van een reorganisatie. Geen spijt van gehad.
Thanks!

Met de komst van de Omgevingswet zit die reorganisatie hier ook dik in. Ik wil niet over naar een Omgevingsdienst dus hoop extra hard dat het wat wordt. :)
Protège moi de mes désirs.
  Moderator donderdag 14 april 2022 @ 19:29:16 #163
446930 crew  ESF1Gamer
pi_204435905
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2022 16:29 schreef arvensis het volgende:
Nou, de interne sollicitatie is gedaan. Dinsdag sloot hij. Ik ben benieuwd. :s)

Ik ben toe aan een nieuwe - specifiek deze - uitdaging, maar niet toe aan m’n werkgever te verlaten. Dus hoop dat ik word uitgenodigd.
Succes
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Forum Admin donderdag 14 april 2022 @ 21:24:21 #164
58651 crew  murp
murp
pi_204438022
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2022 16:29 schreef arvensis het volgende:
Nou, de interne sollicitatie is gedaan. Dinsdag sloot hij. Ik ben benieuwd. :s)

Ik ben toe aan een nieuwe - specifiek deze - uitdaging, maar niet toe aan m’n werkgever te verlaten. Dus hoop dat ik word uitgenodigd.
Ik ook!
Vanmorgen gebeld dat ze me willen hebben! as Dinsdag eerst even snuffelen voordat ik een beslissing neem :)
pi_204439077
quote:
4s.gif Op donderdag 14 april 2022 21:24 schreef murp het volgende:

[..]
Ik ook!
Vanmorgen gebeld dat ze me willen hebben! as Dinsdag eerst even snuffelen voordat ik een beslissing neem :)
Gaaf, gefeliciteerd! Is het een hele andere functie dan je nu uitvoert?
Protège moi de mes désirs.
  Forum Admin donderdag 14 april 2022 @ 22:53:20 #166
58651 crew  murp
murp
pi_204439884
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2022 22:16 schreef arvensis het volgende:

[..]
Gaaf, gefeliciteerd! Is het een hele andere functie dan je nu uitvoert?
nou, het is redelijk hetzelfde. Gelukkig meer taken en meer verantwoording. En ik kan weer een paar jaartjes financieel groeien :)
pi_204441562
Hoi collega's, ik word ook ambtenaar. Ik begin in mei bij het kadaster.
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 10:12:09 #168
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204442411
Onbekende plek voor mij wat ze daar doen, behalve iets met maten en tekeningen. Maar vast niet onbemind
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 15 april 2022 @ 10:16:15 #169
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204442449
quote:
4s.gif Op donderdag 14 april 2022 22:53 schreef murp het volgende:

[..]
nou, het is redelijk hetzelfde. Gelukkig meer taken en meer verantwoording. En ik kan weer een paar jaartjes financieel groeien :)
Dat laatste is ook fijn natuurlijk in deze tijd. :)
Ik had ergens anders gesolliciteerd en was aangenomen, maar zou in de max van m’n schaal geplaatst worden. Er waren ook vrij weinig doorgroeimogelijkheden en er was veel minder uitdaging dan ik nu heb. Heb dat niet geaccepteerd - ondanks de veel minder reistijd en dus voor nu iets hogere loon.
Protège moi de mes désirs.
pi_204451498
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 10:16 schreef arvensis het volgende:

[..]
Dat laatste is ook fijn natuurlijk in deze tijd. :)
Ik had ergens anders gesolliciteerd en was aangenomen, maar zou in de max van m’n schaal geplaatst worden. Er waren ook vrij weinig doorgroeimogelijkheden en er was veel minder uitdaging dan ik nu heb. Heb dat niet geaccepteerd - ondanks de veel minder reistijd en dus voor nu iets hogere loon.
Doorgroeimogelijkheden zijn inderdaad zeer beperkt. Op zich geen ramp. Er zijn altijd wel collega's diehetzelfde werk doen en meer verdienen. Gewoon zorgen dat je minder hard werkt dan die collega's.
  maandag 25 april 2022 @ 16:03:40 #171
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204537857
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2022 16:29 schreef arvensis het volgende:
Nou, de interne sollicitatie is gedaan. Dinsdag sloot hij. Ik ben benieuwd. :s)

Ik ben toe aan een nieuwe - specifiek deze - uitdaging, maar niet toe aan m’n werkgever te verlaten. Dus hoop dat ik word uitgenodigd.
Uitgenodigd voor een eerste gesprek a.s. donderdag. w/
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 26 april 2022 @ 00:42:03 #172
450322 Yasmin__x
Hoi mijn naam is Yasmin
pi_204541862
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 09:20 schreef Fisherman het volgende:

[..]
Er zijn altijd wel collega's diehetzelfde werk doen en meer verdienen. Gewoon zorgen dat je minder hard werkt dan die collega's.
Hoe pak je dit het beste aan? Zo onopvallend mogelijk... :P
Aan het typen.....
  dinsdag 3 mei 2022 @ 12:07:34 #173
111260 Charmian
a little joy
pi_204614874
Voor de ambtenaren die onder de CAO Rijk vallen: er ligt een brief klaar van Hanke Bruins over de inzet van de werkgever bij de onderhandelingen (zie rijksportaal). Vaag as usual, gaat imo weer een langdurige kwestie worden.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_204616548
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 12:07 schreef Charmian het volgende:
Voor de ambtenaren die onder de CAO Rijk vallen: er ligt een brief klaar van Hanke Bruins over de inzet van de werkgever bij de onderhandelingen (zie rijksportaal). Vaag as usual, gaat imo weer een langdurige kwestie worden.
Wat een nietszeggende brief helaas. Ja dat wordt weer een langlopende onderhandeling.
pi_204620880
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 12:07 schreef Charmian het volgende:
Voor de ambtenaren die onder de CAO Rijk vallen: er ligt een brief klaar van Hanke Bruins over de inzet van de werkgever bij de onderhandelingen (zie rijksportaal). Vaag as usual, gaat imo weer een langdurige kwestie worden.
Maar nog niks bekent over wat het Rijk wil inzetten bij de onderhandelingen?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_204620914
Heeft iemand hier ervaring met de PAS-regeling. Is het nou echt zo dat je maar een kleine fractie inlevert bij je salaris?
  woensdag 4 mei 2022 @ 06:40:21 #177
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_204621765
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 23:32 schreef -Sigaartje het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de PAS-regeling. Is het nou echt zo dat je maar een kleine fractie inlevert bij je salaris?
Was bij de organisatie waar ik zat (hoge gemiddelde leeftijd) een populaire regeling. Volgens mij lever je - afhankelijk van met welke leeftijd je begint - maximaal een kleine 7% salaris in, en wat IKB uren.

In P-Direkt (als jullie dat gebruiken) kan je een proefberekening maken.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  woensdag 4 mei 2022 @ 09:42:55 #178
111260 Charmian
a little joy
pi_204622631
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 23:32 schreef -Sigaartje het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de PAS-regeling. Is het nou echt zo dat je maar een kleine fractie inlevert bij je salaris?
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 23:29 schreef HSG het volgende:

[..]
Maar nog niks bekent over wat het Rijk wil inzetten bij de onderhandelingen?
Die brief is waar het Rijk mee komt. Hanke Bruins is minister van BZK voor het geval je dat nog niet wist.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  woensdag 4 mei 2022 @ 10:22:59 #179
111260 Charmian
a little joy
pi_204623017
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 23:32 schreef -Sigaartje het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de PAS-regeling. Is het nou echt zo dat je maar een kleine fractie inlevert bij je salaris?
Je werkt 15,8% uur minder. Daarvoor lever je als je start vanaf 58 jaar 5% in van je salaris. Vanaf 59 j 3,5%, Vanaf 61j 2% of vanaf 63j 1%. Het is niet zo dat die percentages veranderen. Als je met 5% begint, dan blijf je dit percentage de hele looptijd van de PAS doorlopen.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_204624140
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 10:22 schreef Charmian het volgende:

[..]
Je werkt 15,8% uur minder. Daarvoor lever je als je start vanaf 58 jaar 5% in van je salaris. Vanaf 59 j 3,5%, Vanaf 61j 2% of vanaf 63j 1%. Het is niet zo dat die percentages veranderen. Als je met 5% begint, dan blijf je dit percentage de hele looptijd van de PAS doorlopen.
Dank je. Nou, dat is erg interessant.
pi_204628300
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 10:22 schreef Charmian het volgende:

[..]
Je werkt 15,8% uur minder. Daarvoor lever je als je start vanaf 58 jaar 5% in van je salaris. Vanaf 59 j 3,5%, Vanaf 61j 2% of vanaf 63j 1%. Het is niet zo dat die percentages veranderen. Als je met 5% begint, dan blijf je dit percentage de hele looptijd van de PAS doorlopen.
Je gaat toch van 36 naar 32 uur met PAS? Compensatie uren lever je ook in.
pi_204628333
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2022 19:22 schreef Serinde het volgende:

[..]
Je gaat toch van 36 naar 32 uur met PAS? Compensatie uren lever je ook in.
Dus van 4x9 naar 4x8? Schiet niet echt op.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_204628357
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 19:24 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Dus van 4x9 naar 4x8? Schiet niet echt op.
Wij werken 5x8, 204 compensatieuren in de verlofstaat
pi_204628385
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2022 19:26 schreef Serinde het volgende:

[..]
Wij werken 5x8, 204 compensatieuren in de verlofstaat
Ik wil naar 3x8 :9
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_204628792
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 19:29 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Ik wil naar 3x8 :9
Wie stopt je?
  Forum Admin woensdag 4 mei 2022 @ 20:09:46 #186
58651 crew  murp
murp
pi_204628827
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2022 19:26 schreef Serinde het volgende:

[..]
Wij werken 5x8, 204 compensatieuren in de verlofstaat
Dat is lekker!
pi_204628852
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 20:05 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Wie stopt je?
Het geld momenteel ;(
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_204628892
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2022 19:26 schreef Serinde het volgende:

[..]
Wij werken 5x8, 204 compensatieuren in de verlofstaat
Doe ik ook. Kun je totaal 9 weken aan verlof opnemen per jaar opnemen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_204629647
Compensatieverlof is geen echt verlof. Het zijn gewoon overuren die ik niet betaald krijg :') heb liever 11% meer salaris. Als ik dan te weinig vakantieuren heb, koop ik wel bij. Het enige voordeel is dat het me flexibel maakt (een vriendin heeft bijvoorbeeld om de week een vaste dag vrij, is ook 36 uur maar wel een stuk minder flexibel)
  woensdag 4 mei 2022 @ 22:01:03 #190
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_204630052
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2022 21:26 schreef Serinde het volgende:
Compensatieverlof is geen echt verlof. Het zijn gewoon overuren die ik niet betaald krijg :') heb liever 11% meer salaris. Als ik dan te weinig vakantieuren heb, koop ik wel bij. Het enige voordeel is dat het me flexibel maakt (een vriendin heeft bijvoorbeeld om de week een vaste dag vrij, is ook 36 uur maar wel een stuk minder flexibel)
Ik kom vanuit het bedrijfsleven waar 40 uur de norm was. Nu werk ik nog steeds 40 uur, maar is m’n contract 36 en heb ik voor mijn gevoel heel veel vrije dagen. :P
  woensdag 4 mei 2022 @ 23:23:42 #191
111260 Charmian
a little joy
pi_204631422
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2022 19:22 schreef Serinde het volgende:

[..]
Je gaat toch van 36 naar 32 uur met PAS? Compensatie uren lever je ook in.
je werkt 5,7 uur minder bij een fulltime dienstverband. Geen compensatie-uren of leeftijdsuren meer.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  woensdag 4 mei 2022 @ 23:33:42 #192
111260 Charmian
a little joy
pi_204631568
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 19:24 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Dus van 4x9 naar 4x8? Schiet niet echt op.
Ik heb de volle mep moeten betalen om van een arbeidsduur van 36 naar 31 uur te gaan. Pensioenopbouw is daardoor ook verminderd. PAS is financieel gezien een stuk voordeliger.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_204632453
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2022 22:01 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ik kom vanuit het bedrijfsleven waar 40 uur de norm was. Nu werk ik nog steeds 40 uur, maar is m’n contract 36 en heb ik voor mijn gevoel heel veel vrije dagen. :P
Ik ook maar heb wel salaris (en groeipotentieel van salaris) ingeleverd bij de overstap.
Maar goed. Al met al klaag ik nauwelijks. De vrijheid die ik heb in (het plannen van) mijn werk is me heel veel waard.
pi_204636322
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2022 21:26 schreef Serinde het volgende:
Compensatieverlof is geen echt verlof. Het zijn gewoon overuren die ik niet betaald krijg :') heb liever 11% meer salaris. Als ik dan te weinig vakantieuren heb, koop ik wel bij. Het enige voordeel is dat het me flexibel maakt (een vriendin heeft bijvoorbeeld om de week een vaste dag vrij, is ook 36 uur maar wel een stuk minder flexibel)
Is ook geen verlof maar het is wel fijn dat je die "vrije" uren op je eigen manier kan besteden in plaats van een woensdagmiddagje vrij.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_204639503
Ik wordt "misschien" rijksambtenaar. Als het allemaal doorgaat wil ik na een jaar ofzo i.p.v 40 uur werken (36 uur betaald), 36 uur werken (32 uur betaald).

Is dit gewoon standaard mogelijk? (werkplek = thuis)
  donderdag 5 mei 2022 @ 22:01:37 #196
111260 Charmian
a little joy
pi_204639810
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 21:43 schreef ShoNuf het volgende:
Ik wordt "misschien" rijksambtenaar. Als het allemaal doorgaat wil ik na een jaar ofzo i.p.v 40 uur werken (36 uur betaald), 36 uur werken (32 uur betaald).

Is dit gewoon standaard mogelijk? (werkplek = thuis)
Minder werken is meestal geen probleem. Uitbreiding is vaak lastiger, als argument om dat af te wijzen is meestal te weinig budget.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_204736484
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 00:42 schreef Yasmin__x het volgende:

[..]
Hoe pak je dit het beste aan? Zo onopvallend mogelijk... :P
We werken allemaal bijna fulltime thuis, dus dat is geen grote uitdaging. Maar ook op kantoor kan je gewoon heel erg lang over een kleine taak doen. Langer dan noodzakelijk.
Kijk, ze zijn natuurlijk heel erg goed in doorgroei belemmeren bij de rijksoverheid, maar ze houden geen rekening met het feit dat sommigen helemaal niet door willen groeien. Een wortel voorhouden om zo iemand harder te laten werken is dan vrij lastig.
pi_204737092
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2022 22:01 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ik kom vanuit het bedrijfsleven waar 40 uur de norm was. Nu werk ik nog steeds 40 uur, maar is m’n contract 36 en heb ik voor mijn gevoel heel veel vrije dagen. :P
Dit geldt voor mij ook, vorig jaar na 29 jaar in het bedrijfsleven overgestapt naar gemeente, ik weet echt niet wat me overkomt...
pi_204742378
Zijn er hier in dit topic toevallig software ontwikkelaars aanwezig?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_204742386
quote:
16s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 12:55 schreef FlippingCoin het volgende:
Zijn er hier in dit topic toevallig software ontwikkelaars aanwezig?
Deels, wel ervaring mee. Why
pi_204742407
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 12:56 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Deels, wel ervaring mee. Why
Ik zag onlangs een vacature tot medior java developer via werkenbijdeoverheid, nu ben ik niet direct van plan om te wisselen van baan maar in de nabije toekomst wel. En ik ben wel nieuwsgierig naar een aantal zaken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_204742438
quote:
16s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 12:59 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ik zag onlangs een vacature tot medior java developer via werkenbijdeoverheid, nu ben ik niet direct van plan om te wisselen van baan maar in de nabije toekomst wel. En ik ben wel nieuwsgierig naar een aantal zaken.
Ik doe niets met Java :) maar try me
pi_204742511
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 13:04 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ik doe niets met Java :) maar try me
Wat ik mij voornamelijk afvraag hoe het zit met de code kwaliteit, ik lees dat ze agile werken. Nu zijn er nogal wat bedrijven die hun houtje touwtje ad hoc software ontwikkeling, door o.a. tijdsdruk en het gebrek aan structuur en kwaliteitscontrole, agile noemen. Valt hier wat over te vertellen, of is daar geen breedgedragen standaard voor binnen de overheid? Hebben ze daar bijvoorbeeld tooling voor als sonarqube om bepaalde metrics bij te houden? En hoe zit het met technische ontwerpen, worden die gemaakt, en zo ja door wie?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_204742563
quote:
16s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 13:17 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Wat ik mij voornamelijk afvraag hoe het zit met de code kwaliteit, ik lees dat ze agile werken. Nu zijn er nogal wat bedrijven die hun houtje touwtje ad hoc software ontwikkeling, door o.a. tijdsdruk en het gebrek aan structuur en kwaliteitscontrole, agile noemen. Valt hier wat over te vertellen, of is daar geen breedgedragen standaard voor binnen de overheid? Hebben ze daar bijvoorbeeld tooling voor als sonarqube om bepaalde metrics bij te houden? En hoe zit het met technische ontwerpen, worden die gemaakt, en zo ja door wie?
Er is geen 1 overheid, een dan kan het binnen die overheid ook nog verschillen. De vacature die jij dan kent afdelingen die alles prima op orde hebben maar ook afdelingen waar ze door verschillende politieke inzichten en prioriteitstelling niet meer zomaar een 0 tarief kunnen invoeren.

Er is niet eenvoudig 1 lijn te schetsen over deze vragen
pi_204742573
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 13:23 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Er is geen 1 overheid, een dan kan het binnen die overheid ook nog verschillen. De vacature die jij dan kent afdelingen die alles prima op orde hebben maar ook afdelingen waar ze door verschillende politieke inzichten en prioriteitstelling niet meer zomaar een 0 tarief kunnen invoeren.

Er is niet eenvoudig 1 lijn te schetsen over deze vragen
Oke dus er is niet een overkoepelende standaard zoals je bij grotere bedrijven wel ziet?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_204742617
quote:
16s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 13:24 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Oke dus er is niet een overkoepelende standaard zoals je bij grotere bedrijven wel ziet?
Ligt aan het onderwerp. Maar werkwijzen kunnen per team degelijk afwijken. Ook als er ook nog eens externe code ingekocht gaat worden.

Vergeet ook niet dat elk ministerie een eigen bedrijf is.

Edit: ik schrijf soms nog wel eens cobol. Gewoon om een beeld te geven
pi_204742624
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 13:29 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ligt aan het onderwerp. Maar werkwijzen kunnen per team degelijk afwijken. Ook als er ook nog eens externe code ingekocht gaat worden.

Vergeet ook niet dat elk ministerie een eigen bedrijf is
Ah oke, helder. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_204742629
quote:
16s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 13:30 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ah oke, helder. :)
Zie voor de beeldvorming de edit nog even
pi_204742645
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 13:31 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Zie voor de beeldvorming de edit nog even
Mogen ze je wel goed belonen als (deels) cobol developer. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_204742647
quote:
16s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 13:34 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Mogen ze je wel goed belonen als (deels) cobol developer. :P
Ik klaag niet.
  Moderator zaterdag 14 mei 2022 @ 13:53:46 #211
446930 crew  ESF1Gamer
pi_204742803
quote:
16s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 12:55 schreef FlippingCoin het volgende:
Zijn er hier in dit topic toevallig software ontwikkelaars aanwezig?
Hiero 1.

Ik zag je vraag en wat @investeerdertje zegt het kan echt per organisatie verschillen binnen de overheid.
Gebruiken we sonarqube etc om de code kwaliteit te waarborgen.

Bij welke ministerie / organisatie ga je solliciteren
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_204742861
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 13:53 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Hiero 1.

Ik zag je vraag en wat @:investeerdertje zegt het kan echt per organisatie verschillen binnen de overheid.
Gebruiken we sonarqube etc om de code kwaliteit te waarborgen.

Bij welke ministerie / organisatie ga je solliciteren
Ik had een vacature gezien bij IVO Rechtspraak. Er zijn wat dingen die mij aanspreken zoals de mogelijkheid tot full-stack developer Angular/Java, wat goed aansluit bij wat ik nu doe en wat ik wil blijven doen voorlopig, en de reistijd die voor mij erg gunstig is vergeleken met waar ik nu werk.

Maar zo concreet als solliciteren is het nog niet, zo snel wil ik nog niet wisselen van baan nu.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_204743025
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 21:43 schreef ShoNuf het volgende:
Ik wordt "misschien" rijksambtenaar. Als het allemaal doorgaat wil ik na een jaar ofzo i.p.v 40 uur werken (36 uur betaald), 36 uur werken (32 uur betaald).

Is dit gewoon standaard mogelijk? (werkplek = thuis)
Volgens mij niet; de hoeveelheid 'extra' uren die je mag maken ten opzichte van je contracturen en die je terugkrijgt als compensatieverlof, is maximaal 10% van je contacturen, en dat wordt dan bij 36/40u maximaal naar boven afgerond (Bij alle contactsduren daaronder wordt pas vanaf .7 naar boven afgerond dacht ik)

Bij 32u betaald kan je max 3u/week extra werken, dus 35u.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 14-05-2022 14:23:17 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204743266
quote:
16s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 12:55 schreef FlippingCoin het volgende:
Zijn er hier in dit topic toevallig software ontwikkelaars aanwezig?
Jazeker, fulltime hier.
pi_204743284
quote:
16s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 13:17 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Wat ik mij voornamelijk afvraag hoe het zit met de code kwaliteit, ik lees dat ze agile werken. Nu zijn er nogal wat bedrijven die hun houtje touwtje ad hoc software ontwikkeling, door o.a. tijdsdruk en het gebrek aan structuur en kwaliteitscontrole, agile noemen. Valt hier wat over te vertellen, of is daar geen breedgedragen standaard voor binnen de overheid? Hebben ze daar bijvoorbeeld tooling voor als sonarqube om bepaalde metrics bij te houden? En hoe zit het met technische ontwerpen, worden die gemaakt, en zo ja door wie?
Wij werken volledig via het SAFE model. Ook maken we o.a. Gebruik van Sonar en Splunk. Meten van onderhoudbaarheid gebeurt door SIG. PEN testen zijn altijd extern belegd.
pi_204743359
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 14:55 schreef Fisherman het volgende:

[..]
Wij werken volledig via het SAFE model. Ook maken we o.a. Gebruik van Sonar en Splunk. Meten van onderhoudbaarheid gebeurt door SIG. PEN testen zijn altijd extern belegd.
Ah oke, ik ken dat nog niet allemaal ga ik eens over lezen. ^O^

En w.b. UML diagrammen en zo, kom je dat wel tegen? Bij mijn eerste werkgever werd daar nooit wat mee gedaan, bij mijn huidige wel.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_204743392
quote:
16s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 15:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ah oke, ik ken dat nog niet allemaal ga ik eens over lezen. ^O^

En w.b. UML diagrammen en zo, kom je dat wel tegen? Bij mijn eerste werkgever werd daar nooit wat mee gedaan, bij mijn huidige wel.
UML wordt niet veel gebruikt. Ontwerpen zitten bij ons vaak in scenario's beschreven in Gherkin language. Daaronder zit testcode. Wij gebruiken Specflow als framework voor die testcode.
Documentatie genereren wij uit die scenario's.
pi_204743417
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 15:18 schreef Fisherman het volgende:

[..]
UML wordt niet veel gebruikt. Ontwerpen zitten bij ons vaak in scenario's beschreven in Gherkin language. Daaronder zit testcode. Wij gebruiken Specflow als framework voor die testcode.
Documentatie genereren wij uit die scenario's.
En bij welke rijksoverheidsdienst zit jij?

Ik zit bij OCW. Bij DUO wordt veel functioneel ontwerp gemaakt met een het pakket Magic Draw
Goed gebruik daarvan garandeert wel het gebruik van een aantal bedrijfsspecifieke standaarden, maar het type FO dat ermee gemaakt wordt kan toch erg verschillen van applicatie tot applicatie.
Sommige stukken software zijn vrijwel alleen gespecificeerd in een PvE (voorbeeldjes) of een vergelijkbaar document.

TO wordt in mijn ervaring zelden formeel opgesteld.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204743431
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 15:25 schreef sigme het volgende:

[..]
En bij welke rijksoverheidsdienst zit jij?

Ik zit bij OCW. Bij DUO wordt veel functioneel ontwerp gemaakt met een het pakket Magic Draw
Goed gebruik daarvan garandeert wel het gebruik van een aantal bedrijfsspecifieke standaarden, maar het type FO dat ermee gemaakt wordt kan toch erg verschillen van applicatie tot applicatie.
Sommige stukken software zijn vrijwel alleen gespecificeerd in een PvE (voorbeeldjes) of een vergelijkbaar document.

TO wordt in mijn ervaring zelden formeel opgesteld.
En pentesten is bij duo weer intern belegd
pi_204743456
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 15:27 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
En pentesten is bij duo weer intern belegd
Gelukkig kan je er ook dan op vele manieren onderuit, want als je je applicatie moet laten hacktesten door de hacktesters moet je ze altijd zeeeeeeer gedetailleerde instructies geven en dan nog moet je naar ze toe om ze bij het handje te nemen om ze door de applicatie te loodsen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204743472
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 15:31 schreef sigme het volgende:

[..]
Gelukkig kan je er ook dan op vele manieren onderuit, want als je je applicatie moet laten hacktesten door de hacktesters moet je ze altijd zeeeeeeer gedetailleerde instructies geven en dan nog moet je naar ze toe om ze bij het handje te nemen om ze door de applicatie te loodsen.
Competente afdeling zo te horen
pi_204743473
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 15:25 schreef sigme het volgende:

[..]
En bij welke rijksoverheidsdienst zit jij?
Die waar de helft van jouw salaris naartoe gaat.
pi_204743482
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 15:33 schreef Fisherman het volgende:

[..]
Die waar de helft van jouw salaris naartoe gaat.
Ik kan hier zoveel betere grappen bij maken.
pi_204743487
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 15:27 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
En pentesten is bij duo weer intern belegd
Mag dat wel?
pi_204743496
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 15:34 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ik kan hier zoveel betere grappen bij maken.
Dat geloof ik.
pi_204743498
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 15:34 schreef Fisherman het volgende:

[..]
Mag dat wel?
Waarom niet? Belastingdienst doet het ook vaak zat met overheid interne partners. De duo heeft er een eigen afdeling voor gestart
pi_204743515
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 15:35 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Waarom niet? Belastingdienst doet het ook vaak zat met overheid interne partners. De duo heeft er een eigen afdeling voor gestart
Klopt, er worden soms inderdaad dingen uitbesteed bij andere diensten. Maar dit soort testen zeker niet.
pi_204743576
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 15:33 schreef Fisherman het volgende:

[..]
Die waar de helft van jouw salaris naartoe gaat.
Ah daar. Tsja.
Zo zie je maar, de ene overheidsdienst is de andere niet. Qua staat van ICT enzo.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204743613
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 15:46 schreef sigme het volgende:

[..]
Ah daar. Tsja.
Zo zie je maar, de ene overheidsdienst is de andere niet. Qua staat van ICT enzo.
Ja klopt, de meeste onderdelen zijn natuurlijk ook een heel stuk kleiner dan waar ik bij werk. Daar zal dan ook het budget een stuk kleiner zijn.
  Moderator zaterdag 14 mei 2022 @ 16:47:06 #230
446930 crew  ESF1Gamer
pi_204744008
quote:
16s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 13:59 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ik had een vacature gezien bij IVO Rechtspraak. Er zijn wat dingen die mij aanspreken zoals de mogelijkheid tot full-stack developer Angular/Java, wat goed aansluit bij wat ik nu doe en wat ik wil blijven doen voorlopig, en de reistijd die voor mij erg gunstig is vergeleken met waar ik nu werk.

Maar zo concreet als solliciteren is het nog niet, zo snel wil ik nog niet wisselen van baan nu.
Ik zit zelf bij justid.
Ik ben zelf vooral in Java en Angular aan het programmeren.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_204758695
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 21:43 schreef ShoNuf het volgende:
Ik wordt "misschien" rijksambtenaar. Als het allemaal doorgaat wil ik na een jaar ofzo i.p.v 40 uur werken (36 uur betaald), 36 uur werken (32 uur betaald).

Is dit gewoon standaard mogelijk? (werkplek = thuis)
Is salaris onderhandelbaar? In de vacature werd gesproken over aanloopschaal 9 en na een jaar in schaal 10.

Op dit moment zit ik ook in schaal 10 en ik wil niet een schaal omlaag.
pi_204758701
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 10:03 schreef ShoNuf het volgende:

[..]
Is salaris onderhandelbaar? In de vacature werd gesproken over aanloopschaal 9 en na een jaar in schaal 10.

Op dit moment zit ik ook in schaal 10 en ik wil niet een schaal omlaag.
Ik heb zelf wel onderhandeld. Niet over de schaal wel de trede.
  Moderator zondag 15 mei 2022 @ 10:07:01 #233
446930 crew  ESF1Gamer
pi_204758706
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 10:03 schreef ShoNuf het volgende:

[..]
Is salaris onderhandelbaar? In de vacature werd gesproken over aanloopschaal 9 en na een jaar in schaal 10.

Op dit moment zit ik ook in schaal 10 en ik wil niet een schaal omlaag.
Je kan onderhandelen dat je in schaal 9 in hoger trede wilt, die qua salaris hoger is dan wat je in schaal 10 verdient.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_204758716
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 10:05 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ik heb zelf wel onderhandeld. Niet over de schaal wel de trede.
Ik snap dat je over de tredes kunt onderhandelen maar ik wil de aanloopschaal eruit hebben, zit nu in de hoogste trede van schaal 10.

De functie is aantrekkelijk, vandaar mijn sollicitatie. Ik ga er financieel niet op vooruit maar ik wil er ook niet op achteruit gaan. Eind van de week heb ik hierover een gesprek.
pi_204758727
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 10:03 schreef ShoNuf het volgende:

[..]
Is salaris onderhandelbaar? In de vacature werd gesproken over aanloopschaal 9 en na een jaar in schaal 10.

Op dit moment zit ik ook in schaal 10 en ik wil niet een schaal omlaag.
Als bij de vacature al staat dat schaal 10 ook binnen de functie zou passen, dan is dat vaak prima te onderhandelen. Al lees ik nu dat je al in de hoogste trede van schaal 10 zit, dat denk ik dat je jezelf wel erg goed moet kunnen verkopen.
pi_204758869
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 10:10 schreef Myraela het volgende:

[..]
Als bij de vacature al staat dat schaal 10 ook binnen de functie zou passen, dan is dat vaak prima te onderhandelen. Al lees ik nu dat je al in de hoogste trede van schaal 10 zit, dat denk ik dat je jezelf wel erg goed moet kunnen verkopen.
De vacature is schaal 10. In de advertentie gaven ze aan dat het eerste jaar schaal 9 is omdat je kennis en ervaring moet opdoen. Na dat jaar wordt je automatisch in schaal 10 geplaatst.

Waarom zou ik mij goed moeten verkopen, omdat ik al in de top van schaal 10 zit?

De functie is voor mij juist aantrekkelijk vanwege de functie en verantwoordelijkheden. Dat ik financieel niet meer kan groeien (behalve cao verhogingen) is voor mij geen probleem.
pi_204758905
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 16:47 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ik zit zelf bij justid.
Ik ben zelf vooral in Java en Angular aan het programmeren.
Cool, zelf werk ik nu voornamelijk met Go en Angular, maar ik wil de overstap naar java of c# maken. Met java wel ervaring, dus dat lijkt het meest logisch dan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_204759036
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 10:34 schreef ShoNuf het volgende:
Waarom zou ik mij goed moeten verkopen, omdat ik al in de top van schaal 10 zit?
Omdat je de duurste gaat zijn die zal reageren.

Sowieso als zij al een reden hebben waarom het het eerste jaar op schaal 9 is, dan moet je die reden natuurlijk wel kunnen ontkrachten. Als er al ruimte is natuurlijk.
pi_204759048
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 10:08 schreef ShoNuf het volgende:

[..]
Ik snap dat je over de tredes kunt onderhandelen maar ik wil de aanloopschaal eruit hebben, zit nu in de hoogste trede van schaal 10.

De functie is aantrekkelijk, vandaar mijn sollicitatie. Ik ga er financieel niet op vooruit maar ik wil er ook niet op achteruit gaan. Eind van de week heb ik hierover een gesprek.
Meestal wordt er vooraf gezegd dat er niet kan worden onderhandeld, maar dat wil niet zeggen dat het ook echt niet kan.
Als je binnen de Rijksoverheid van functie verandert, is omlaag gaan in schaal sowieso nogal ongebruikelijk, voor zover ik meekrijg in mijn omgeving. Zelfs als iemand werk op een lager schaalniveau gaat doen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zondag 15 mei 2022 @ 11:00:31 #240
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204759073
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 10:34 schreef ShoNuf het volgende:

[..]

De functie is voor mij juist aantrekkelijk vanwege de functie en verantwoordelijkheden. Dat ik financieel niet meer kan groeien (behalve cao verhogingen) is voor mij geen probleem.
Echt? In deze tijd?
Protège moi de mes désirs.
pi_204759417
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2022 11:00 schreef arvensis het volgende:

[..]
Echt? In deze tijd?
Meer is altijd beter natuurlijk. Ik kan een aantal jaren in deze functie blijven en dan doorgroeien maar uiteindelijk is er altijd een plafond qua schalen en tredes.
pi_204759454
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 11:42 schreef ShoNuf het volgende:

[..]
Meer is altijd beter natuurlijk. Ik kan een aantal jaren in deze functie blijven en dan doorgroeien maar uiteindelijk is er altijd een plafond qua schalen en tredes.
Schaal 18 trede 10 inderdaad
pi_204767952
Zitten hier nog mensen van de blauwe dienst?
pi_204768032
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 10:03 schreef ShoNuf het volgende:

[..]
Is salaris onderhandelbaar? In de vacature werd gesproken over aanloopschaal 9 en na een jaar in schaal 10.

Op dit moment zit ik ook in schaal 10 en ik wil niet een schaal omlaag.
Ja, ik heb ook onderhandeld dat ik direct in de juiste schaal kwam in plaats van de voorgestelde aanloopschaal.
Bij mij was het wel wat vager dat ik eerst een half jaar in een aanloopschaal zou zitten en vervolgens, als ik paar competenties (welke niet bekend) liet zien tijdens dat half jaartje ik naar de juiste schaal ging. Er was niets formeels afgesproken wanneer je uit de aanloopschaal zou lopen. Omdat het zo vaag was wilde ik dat niet en na overleg waren ze akkoord dat ik direct in de juiste schaal kwam.
Financieel maakte het overigens niets uit en in theorie had ik nog wel 3 of 4 jaar om in de juiste schaal te komen voordat ik de beperkingen zou merken, maar je kan het beter alvast hebben :)
  maandag 16 mei 2022 @ 11:11:28 #245
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204768132
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 11:42 schreef ShoNuf het volgende:

[..]
Meer is altijd beter natuurlijk. Ik kan een aantal jaren in deze functie blijven en dan doorgroeien maar uiteindelijk is er altijd een plafond qua schalen en tredes.
Ik loop ook tegen het einde van schaal 10 aan en dat is voor mij wel reden om nu alvast te kijken waarin ik mij verder wil ontwikkelen en op zoek te gaan naar een nieuwe functie. Heb nog twee jaar. 😅
Protège moi de mes désirs.
pi_204769282
Ik ben helaas genoodzaakt om over een tijdje een overstap te maken, de reden: Kut salaris.
Ik ben binnengekomen als arbeidsparticipant, vrij snel overstap naar reguliere afdeling gemaakt en daarna twee keer promotie gemaakt. Probleem is; Ze betalen mij naar mijn eerste functie. Dit betekent dus dat ik een functie op HBO niveau heb maar nog steeds in schaal 6 zit. Over twee jaar pas naar 8.

Iemand hier ervaring mee en of er nog andere opties zijn dan vertrekken?
pi_204769448
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:30 schreef Brybry het volgende:
Ik ben helaas genoodzaakt om over een tijdje een overstap te maken, de reden: Kut salaris.
Ik ben binnengekomen als arbeidsparticipant, vrij snel overstap naar reguliere afdeling gemaakt en daarna twee keer promotie gemaakt. Probleem is; Ze betalen mij naar mijn eerste functie. Dit betekent dus dat ik een functie op HBO niveau heb maar nog steeds in schaal 6 zit. Over twee jaar pas naar 8.

Iemand hier ervaring mee en of er nog andere opties zijn dan vertrekken?
Je functie is schaal 8?
In dat geval zou ik een balletje opwerpen bij vakbond en/of OR.

Vóór vertrek zou ik sowieso bij manager langsgaan en zeggen dat je vertrekt omdat ze je niet netjes in schaal 8 zetten, dat geeft ze nog 1 kans om het recht te zetten. Personeel is schaars, misschien zijn ze wijs genoeg om eieren voor hun geld te kiezen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204769976
quote:
7s.gif Op maandag 16 mei 2022 13:52 schreef sigme het volgende:

[..]
Je functie is schaal 8?
In dat geval zou ik een balletje opwerpen bij vakbond en/of OR.

Vóór vertrek zou ik sowieso bij manager langsgaan en zeggen dat je vertrekt omdat ze je niet netjes in schaal 8 zetten, dat geeft ze nog 1 kans om het recht te zetten. Personeel is schaars, misschien zijn ze wijs genoeg om eieren voor hun geld te kiezen.
Mijn manager is nieuw en durft niets :')
Vakbond/OR is een goede, helemaal nog niet aan gedacht.

Mijn functie is behoorlijk noodzakelijk dus ik zou eigenlijk niet begrijpen waarom ze mij zouden laten lopen IPV een normaal salaris bieden.

Ik zit in een groepsfunctie, mijn eerdere groepsfunctie was schaal 5,6,7 en toen zat ik in aanloopschaal 4. De huidige groepsfunctie loopt t/m 10 en ik verwacht dat ze mij over twee jaar in 7 willen zetten.
Ik heb letterlijk aanbiedingen gehad van minstens ¤1500 meer per maand buiten. Dat hoef ik er niet eens bij maar ¤500 erbij zou marktconform zijn en dan verdien ik nog minder dan mijn collega's met minder ervaring/kennis.
  maandag 16 mei 2022 @ 15:22:25 #249
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204770042
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 15:12 schreef Brybry het volgende:

[..]
Mijn manager is nieuw en durft niets :')
Vakbond/OR is een goede, helemaal nog niet aan gedacht.

Mijn functie is behoorlijk noodzakelijk dus ik zou eigenlijk niet begrijpen waarom ze mij zouden laten lopen IPV een normaal salaris bieden.

Ik zit in een groepsfunctie, mijn eerdere groepsfunctie was schaal 5,6,7 en toen zat ik in aanloopschaal 4. De huidige groepsfunctie loopt t/m 10 en ik verwacht dat ze mij over twee jaar in 7 willen zetten.
Ik heb letterlijk aanbiedingen gehad van minstens ¤1500 meer per maand buiten. Dat hoef ik er niet eens bij maar ¤500 erbij zou marktconform zijn en dan verdien ik nog minder dan mijn collega's met minder ervaring/kennis.
Je bent de enige die kan opkomen voor je eigen belang dus ga nogmaals het gesprek aan. Werkt dat niet, dan zou ik verder kijken.
Protège moi de mes désirs.
pi_204770757
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 15:12 schreef Brybry het volgende:

[..]
Mijn manager is nieuw en durft niets :')
Vakbond/OR is een goede, helemaal nog niet aan gedacht.

Mijn functie is behoorlijk noodzakelijk dus ik zou eigenlijk niet begrijpen waarom ze mij zouden laten lopen IPV een normaal salaris bieden.

Ik zit in een groepsfunctie, mijn eerdere groepsfunctie was schaal 5,6,7 en toen zat ik in aanloopschaal 4. De huidige groepsfunctie loopt t/m 10 en ik verwacht dat ze mij over twee jaar in 7 willen zetten.
Ik heb letterlijk aanbiedingen gehad van minstens ¤1500 meer per maand buiten. Dat hoef ik er niet eens bij maar ¤500 erbij zou marktconform zijn en dan verdien ik nog minder dan mijn collega's met minder ervaring/kennis.
Normaal zou je bij overstap naar een nieuwe (groepsfunctie) toch gewoon 1 schaal plus 1 tree per stap moeten opschuiven?
1 opzij, 1 omlaag. Behalve als er afspraken zijn over langzamer, aanloopschalen etc. Maar over 2 jaar naar 7 als je minimaal 8 moet krijgen is wel vrij bizar.

Je kunt, als die 8 of de groepsfunctie niet helemaal duidelijk is, maar je wel alleen maar opgedragen werk doet, ook een functiewaarderingsonderzoek laten doen. Daarmee heb ik wel eens iemand een schaal omhoog gekregen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_204772661
Kwam er op kantoor achter dat mijn bureau niet van hout is

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 21 mei 2022 @ 08:42:36 #252
111260 Charmian
a little joy
pi_204817428
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 15:12 schreef Brybry het volgende:

[..]
Mijn manager is nieuw en durft niets :')
Vakbond/OR is een goede, helemaal nog niet aan gedacht.

Mijn functie is behoorlijk noodzakelijk dus ik zou eigenlijk niet begrijpen waarom ze mij zouden laten lopen IPV een normaal salaris bieden.

Ik zit in een groepsfunctie, mijn eerdere groepsfunctie was schaal 5,6,7 en toen zat ik in aanloopschaal 4. De huidige groepsfunctie loopt t/m 10 en ik verwacht dat ze mij over twee jaar in 7 willen zetten.
Ik heb letterlijk aanbiedingen gehad van minstens ¤1500 meer per maand buiten. Dat hoef ik er niet eens bij maar ¤500 erbij zou marktconform zijn en dan verdien ik nog minder dan mijn collega's met minder ervaring/kennis.
Als je in een groepsfunctie zit zou ik de individuele schalen loslaten. Ben je van C naar E gegaan? Heb jij de opleiding afgerond? Zijn wel zaken die meespelen. Voordeel van een groepsfunctie is dat je 3 schalen kan doorlopen zonder te hoeven solliciteren. Overigens, ik zou zeker een balletje opgooien als je denkt dat je (nog) niet goed bent ingeschaald. Of bij je leidinggevende of bij je HR-afdeling. Men wil nog wel eens vergeten om mensen goed in te schalen na een opleiding.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_204820996
Nog een vraagje, hoe zit het met doorgroeien naar andere functies? Is dat iets wat gemotiveerd wordt? Bijvoorbeeld van SE'er naar software architect?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 22 mei 2022 @ 14:08:58 #254
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_204829044
quote:
16s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 16:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Nog een vraagje, hoe zit het met doorgroeien naar andere functies? Is dat iets wat gemotiveerd wordt? Bijvoorbeeld van SE'er naar software architect?
Dat is denk ik per organisatie anders.
Ik kreeg zo rond 2015 de vraag of ik architect wilde worden.
Dat is dit jaar pas gelukt nadat het cluster eerst ondergebracht was in een nieuw team onder een andere afdeling.
Hierdoor kwam er ruimte voor nieuwe functies en was het pas mogelijk dat ik officieel van functie verander en promotie kreeg.

Er is echter wel voldoende mogelijkheid om naar andere functies door te stromen. Alleen moet er wel ruimte zijn. Het is bijna nooit mogelijk om een extra functie te creëren omdat er begrotingstechnisch niet op gerekend is.
pi_204829076
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 14:08 schreef FF het volgende:

[..]
Dat is denk ik per organisatie anders.
Ik kreeg zo rond 2015 de vraag of ik architect wilde worden.
Dat is dit jaar pas gelukt nadat het cluster eerst ondergebracht was in een nieuw team onder een andere afdeling.
Hierdoor kwam er ruimte voor nieuwe functies en was het pas mogelijk dat ik officieel van functie verander en promotie kreeg.

Er is echter wel voldoende mogelijkheid om naar andere functies door te stromen. Alleen moet er wel ruimte zijn. Het is bijna nooit mogelijk om een extra functie te creëren omdat er begrotingstechnisch niet op gerekend is.
Ah oke, dat is een flinke periode. :o


Zou voor mij sowieso op de lange termijn zijn zo'n stap.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 22 mei 2022 @ 14:32:58 #256
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_204829251
quote:
16s.gif Op zondag 22 mei 2022 14:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ah oke, dat is een flinke periode. :o

Zou voor mij sowieso op de lange termijn zijn zo'n stap.
Was zeker een flinke periode.
Ik deed architectuur naast mijn bestaande werkzaamheden.

Mocht wel alle opleidingen enz. volgen, ik ben sinds 2018 gecertificeerd Archimate 3 Practitioner. Heb ook TOGAF 9 certified gevolgd, maar geen examen gedaan i.v.m. de Coronauitbraak. Misschien dat ik daar over een tijdje een opfriscursus voor ga doen, maar in examen zegt in mijn ogen niet veel meer t.o.v. het uitvoeren van je werkzaamheden.

Hiernaast nam ik sinds op een gegeven moment ook werkzaamheden van een andere collega over die uitgevallen was. Ik kreeg hier veel meer werk door, waarop ik heb aangegeven dat ik een deel van mijn eigenlijke (beheerders)werkzaamheden wilde overdragen. Ik kreeg toen de vraag wat ik liever wilde, iemand die mijn oude werk of juist mijn nieuwe overnam. Het werd het oude werk.
Van beheerder werd ik opeens servicemanager, incidentmanager, changemanager en architect. Gelukkig hadden ze hiervoor wel een waarnemingstoelage. Je behoudt je oude functie, maar krijgt een aanvulling tot het salaris van degene van wie jij het werk over hebt genomen.

En dan is de nieuwe functie dit jaar eindelijk goedgekeurd en ben ik met terugwerkende kracht overgezet naar deze functie met bijbehorend salaris. Heel toevallig is deze in dezelfde schaal als waarin ik waarnam (slechts 1 schaal hoger dan ik al had, maar toch ;))

En ja, ik heb in die periode ook een paar keer gesolliciteerd op andere functies bij andere organisaties. Zowel overheid als niet overheid. Maar ja, daar kwam toch vaak uit dat ik niet lang genoeg architect was.
pi_204831143
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 14:32 schreef FF het volgende:

[..]
Was zeker een flinke periode.
Ik deed architectuur naast mijn bestaande werkzaamheden.

Mocht wel alle opleidingen enz. volgen, ik ben sinds 2018 gecertificeerd Archimate 3 Practitioner. Heb ook TOGAF 9 certified gevolgd, maar geen examen gedaan i.v.m. de Coronauitbraak. Misschien dat ik daar over een tijdje een opfriscursus voor ga doen, maar in examen zegt in mijn ogen niet veel meer t.o.v. het uitvoeren van je werkzaamheden.

Hiernaast nam ik sinds op een gegeven moment ook werkzaamheden van een andere collega over die uitgevallen was. Ik kreeg hier veel meer werk door, waarop ik heb aangegeven dat ik een deel van mijn eigenlijke (beheerders)werkzaamheden wilde overdragen. Ik kreeg toen de vraag wat ik liever wilde, iemand die mijn oude werk of juist mijn nieuwe overnam. Het werd het oude werk.
Van beheerder werd ik opeens servicemanager, incidentmanager, changemanager en architect. Gelukkig hadden ze hiervoor wel een waarnemingstoelage. Je behoudt je oude functie, maar krijgt een aanvulling tot het salaris van degene van wie jij het werk over hebt genomen.

En dan is de nieuwe functie dit jaar eindelijk goedgekeurd en ben ik met terugwerkende kracht overgezet naar deze functie met bijbehorend salaris. Heel toevallig is deze in dezelfde schaal als waarin ik waarnam (slechts 1 schaal hoger dan ik al had, maar toch ;))

En ja, ik heb in die periode ook een paar keer gesolliciteerd op andere functies bij andere organisaties. Zowel overheid als niet overheid. Maar ja, daar kwam toch vaak uit dat ik niet lang genoeg architect was.
Als ik iets geleerd heb, is het dat examen doen *altijd* nuttig is
pi_204835388
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 14:32 schreef FF het volgende:

[..]
Was zeker een flinke periode.
Ik deed architectuur naast mijn bestaande werkzaamheden.

Mocht wel alle opleidingen enz. volgen, ik ben sinds 2018 gecertificeerd Archimate 3 Practitioner. Heb ook TOGAF 9 certified gevolgd, maar geen examen gedaan i.v.m. de Coronauitbraak. Misschien dat ik daar over een tijdje een opfriscursus voor ga doen, maar in examen zegt in mijn ogen niet veel meer t.o.v. het uitvoeren van je werkzaamheden.

Hiernaast nam ik sinds op een gegeven moment ook werkzaamheden van een andere collega over die uitgevallen was. Ik kreeg hier veel meer werk door, waarop ik heb aangegeven dat ik een deel van mijn eigenlijke (beheerders)werkzaamheden wilde overdragen. Ik kreeg toen de vraag wat ik liever wilde, iemand die mijn oude werk of juist mijn nieuwe overnam. Het werd het oude werk.
Van beheerder werd ik opeens servicemanager, incidentmanager, changemanager en architect. Gelukkig hadden ze hiervoor wel een waarnemingstoelage. Je behoudt je oude functie, maar krijgt een aanvulling tot het salaris van degene van wie jij het werk over hebt genomen.

En dan is de nieuwe functie dit jaar eindelijk goedgekeurd en ben ik met terugwerkende kracht overgezet naar deze functie met bijbehorend salaris. Heel toevallig is deze in dezelfde schaal als waarin ik waarnam (slechts 1 schaal hoger dan ik al had, maar toch ;))

En ja, ik heb in die periode ook een paar keer gesolliciteerd op andere functies bij andere organisaties. Zowel overheid als niet overheid. Maar ja, daar kwam toch vaak uit dat ik niet lang genoeg architect was.
En heeft die functie ook een functienaam? ;)
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_204839378
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 16:47 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ik zit zelf bij justid.
Ik ben zelf vooral in Java en Angular aan het programmeren.
Met welke versie van Java werken jullie nu eigenlijk?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_204839386
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 14:32 schreef FF het volgende:

[..]
Was zeker een flinke periode.
Ik deed architectuur naast mijn bestaande werkzaamheden.

Mocht wel alle opleidingen enz. volgen, ik ben sinds 2018 gecertificeerd Archimate 3 Practitioner. Heb ook TOGAF 9 certified gevolgd, maar geen examen gedaan i.v.m. de Coronauitbraak. Misschien dat ik daar over een tijdje een opfriscursus voor ga doen, maar in examen zegt in mijn ogen niet veel meer t.o.v. het uitvoeren van je werkzaamheden.

Hiernaast nam ik sinds op een gegeven moment ook werkzaamheden van een andere collega over die uitgevallen was. Ik kreeg hier veel meer werk door, waarop ik heb aangegeven dat ik een deel van mijn eigenlijke (beheerders)werkzaamheden wilde overdragen. Ik kreeg toen de vraag wat ik liever wilde, iemand die mijn oude werk of juist mijn nieuwe overnam. Het werd het oude werk.
Van beheerder werd ik opeens servicemanager, incidentmanager, changemanager en architect. Gelukkig hadden ze hiervoor wel een waarnemingstoelage. Je behoudt je oude functie, maar krijgt een aanvulling tot het salaris van degene van wie jij het werk over hebt genomen.

En dan is de nieuwe functie dit jaar eindelijk goedgekeurd en ben ik met terugwerkende kracht overgezet naar deze functie met bijbehorend salaris. Heel toevallig is deze in dezelfde schaal als waarin ik waarnam (slechts 1 schaal hoger dan ik al had, maar toch ;))

En ja, ik heb in die periode ook een paar keer gesolliciteerd op andere functies bij andere organisaties. Zowel overheid als niet overheid. Maar ja, daar kwam toch vaak uit dat ik niet lang genoeg architect was.
Zijn wel certificaten die ik wel eens tegenkom bij vacatures voor die functie, dat is wel nice op zich, schaden zal het iig niet. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator maandag 23 mei 2022 @ 15:23:37 #261
446930 crew  ESF1Gamer
pi_204839448
quote:
16s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:14 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Met welke versie van Java werken jullie nu eigenlijk?
Mijn team met Java 8, maar een ander team is met Java 17 bezig. Het heeft met legacy te maken of in oudere versie van Java werkt. Als je wilt upgraden naar andere Java versie dat is veel werk en dan moet er budget ervoor zijn.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_204839485
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:23 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Mijn team met Java 8, maar een ander team is met Java 17 bezig. Het heeft met legacy te maken of in oudere versie van Java werkt. Als je wilt upgraden naar andere Java versie dat is veel werk en dan moet er budget ervoor zijn.
Ah oke thanks. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 24 mei 2022 @ 16:38:56 #263
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_204849795
quote:
7s.gif Op zondag 22 mei 2022 22:56 schreef HSG het volgende:

[..]
En heeft die functie ook een functienaam? ;)
Applicatie en Integratie Architect.

Deze valt bij ons qua indeling volgens HR21 onder 'Adviseur IV'.
Hiervoor was ik Functioneel Beheerder (met diverse naamswijzigingen afgelopen 12 jaar) dat onder 'Medewerker Systemen II' viel.

Je werkt bij de overheid niet voor het grote geld ;)
pi_204850816
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 16:38 schreef FF het volgende:

[..]
Applicatie en Integratie Architect.

Deze valt bij ons qua indeling volgens HR21 onder 'Adviseur IV'.
Hiervoor was ik Functioneel Beheerder (met diverse naamswijzigingen afgelopen 12 jaar) dat onder 'Medewerker Systemen II' viel.

Je werkt bij de overheid niet voor het grote geld ;)
Nee dat weet ik maar op andere gebieden scoren ze wel heel goed.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Moderator dinsdag 24 mei 2022 @ 19:27:48 #265
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204851694
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 16:38 schreef FF het volgende:

[..]
Applicatie en Integratie Architect.

Deze valt bij ons qua indeling volgens HR21 onder 'Adviseur IV'.
Hiervoor was ik Functioneel Beheerder (met diverse naamswijzigingen afgelopen 12 jaar) dat onder 'Medewerker Systemen II' viel.

Je werkt bij de overheid niet voor het grote geld ;)
Mwah. Als je kijkt naar realistische werkuren wel. Bij de commerciële organisaties zit je nog best vaak over te werken
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 24 mei 2022 @ 19:35:17 #266
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_204851808
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:27 schreef Rene het volgende:

[..]
Mwah. Als je kijkt naar realistische werkuren wel. Bij de commerciële organisaties zit je nog best vaak over te werken
Hahahaha als jij denkt dat je bij de overheid (en dan met name in de ICT) niet overwerkt, dan kom je bedrogen uit.
Ik had afgelopen jaar zoveel uren in de plus staan dat ik de laatste week vrij genomen heb.
En dan tel ik de weekjes en extra dagen vrij van deze uren nog niet mee.
Dat komt doordat je tijdens openingstijden geen updates mag uitvoeren omdat de dienstverlening dan plat ligt (de balies zijn prio 1 bij een gemeente).

Ik denk dat ik elk jaar zo'n 2 à 3 weken aan extra verlof had aan plusuren.

Dat zal als architect wel wennen worden. Ik doe, als alles goed gaat, straks geen beheer en servicemanagement meer en hoef dan ook niet meer aanwezig te zijn in de avonden en weekenden als er getest moet worden.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 19:38:25 #267
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_204851858
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 17:58 schreef HSG het volgende:

[..]
Nee dat weet ik maar op andere gebieden scoren ze wel heel goed.
Als je nog een baan zoekt bij een gemeente weet ik er wel eentje die vacatures heeft ;)
(wel meer dan 1 ook eigenlijk).
pi_204852062
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:35 schreef FF het volgende:

[..]
Hahahaha als jij denkt dat je bij de overheid (en dan met name in de ICT) niet overwerkt, dan kom je bedrogen uit.
Ik had afgelopen jaar zoveel uren in de plus staan dat ik de laatste week vrij genomen heb.
En dan tel ik de weekjes en extra dagen vrij van deze uren nog niet mee.
Dat komt doordat je tijdens openingstijden geen updates mag uitvoeren omdat de dienstverlening dan plat ligt (de balies zijn prio 1 bij een gemeente).

Ik denk dat ik elk jaar zo'n 2 à 3 weken aan extra verlof had aan plusuren.

Dat zal als architect wel wennen worden. Ik doe, als alles goed gaat, straks geen beheer en servicemanagement meer en hoef dan ook niet meer aanwezig te zijn in de avonden en weekenden als er getest moet worden.
Dan kan je ook meer vrije tijd plannen tijdens openingstijden en zo je overuren beperken. Verder heb je gelijk hoor, IT functies heb je binnen de overheid wel vrij snel meer werk uren dan op papier.
pi_204852733
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:38 schreef FF het volgende:

[..]
Als je nog een baan zoekt bij een gemeente weet ik er wel eentje die vacatures heeft ;)
(wel meer dan 1 ook eigenlijk).
Nee ik werk al bij het rijk en ben niet van plan om daar weg te gaan. ^O^
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Moderator dinsdag 24 mei 2022 @ 21:58:01 #270
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204853911
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:35 schreef FF het volgende:

[..]
Hahahaha als jij denkt dat je bij de overheid (en dan met name in de ICT) niet overwerkt, dan kom je bedrogen uit.
Ik had afgelopen jaar zoveel uren in de plus staan dat ik de laatste week vrij genomen heb.
En dan tel ik de weekjes en extra dagen vrij van deze uren nog niet mee.
Dat komt doordat je tijdens openingstijden geen updates mag uitvoeren omdat de dienstverlening dan plat ligt (de balies zijn prio 1 bij een gemeente).

Ik denk dat ik elk jaar zo'n 2 à 3 weken aan extra verlof had aan plusuren.

Dat zal als architect wel wennen worden. Ik doe, als alles goed gaat, straks geen beheer en servicemanagement meer en hoef dan ook niet meer aanwezig te zijn in de avonden en weekenden als er getest moet worden.
Nouja. Ieder zo zijn vak. Ik bemerk dat totaal niet. Ik kom met gemiddeld meer loon thuis dan wanneer ik in de commerciële tak van mijn werk zou binnenhalen en merk minder scoringsdrang. Ik bemerk veel vrijheid, beslissingbevoegdheid, mag mijn eigen agenda indelen en kan wanneer ik wel ook diverse interessante extra taken op mij nemen.

Maar wellicht heb ik zeer(!) veel mazzel...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_204853926
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 21:58 schreef Rene het volgende:

[..]
Nouja. Ieder zo zijn vak. Ik bemerk dat totaal niet. Ik kom met gemiddeld meer loon thuis dan wanneer ik in de commerciële tak van mijn werk zou binnenhalen en merk minder scoringsdrang. Ik bemerk veel vrijheid, beslissingbevoegdheid, mag mijn eigen agenda indelen en kan wanneer ik wel ook diverse interessante extra taken op mij nemen.

Maar wellicht heb ik zeer(!) veel mazzel...
Oh nee, denk dat het voor jouw tak ook zeker zo werkt!
pi_204940974
Het rijk heeft nog geen nieuwe CAO toch? Ik ben aan het kijken om mogelijk een overstap te maken van gemeente naar het rijk maar m’n huidige schaal + trede is al ruim 500¤ minder
pi_204941115
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 11:30 schreef Lafoy het volgende:
Het rijk heeft nog geen nieuwe CAO toch? Ik ben aan het kijken om mogelijk een overstap te maken van gemeente naar het rijk maar m’n huidige schaal + trede is al ruim 500¤ minder
Rijk is deze maand begonnen met onderhandelen
pi_204941354
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 21:58 schreef Rene het volgende:

[..]
Nouja. Ieder zo zijn vak. Ik bemerk dat totaal niet. Ik kom met gemiddeld meer loon thuis dan wanneer ik in de commerciële tak van mijn werk zou binnenhalen en merk minder scoringsdrang. Ik bemerk veel vrijheid, beslissingbevoegdheid, mag mijn eigen agenda indelen en kan wanneer ik wel ook diverse interessante extra taken op mij nemen.

Maar wellicht heb ik zeer(!) veel mazzel...
Geen idee hoe het bij ons bij de ICT tak zit, maar daarbuiten zijn veel mensen binnengekomen uit de commerciële wereld. Die geven ook allemaal aan dat het salaris daar niet veel beter is, als het al beter is. En nu hebben ze inderdaad veel meer vrijheid en vooral ook vrije tijd.
Niet meer het uurtje factuurtje regime waarbij ze het idee hebben dat ze klanten onterecht kosten aan het aannaaien zijn o dat ze niu eenmaal ergens uren op weg moeten schrijven. Veel meer vrije dagen, minder overwerk etc.
A mind with a heart of it's own
  donderdag 2 juni 2022 @ 12:20:13 #275
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204941383
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:38 schreef FF het volgende:

[..]
Als je nog een baan zoekt bij een gemeente weet ik er wel eentje die vacatures heeft ;)
(wel meer dan 1 ook eigenlijk).
Volgens mij zijn ze óveral opzoek. :+
In mijn vakgebied is in ieder geval schaarste.
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 2 juni 2022 @ 12:28:12 #276
146856 Neo_
I'm the one who knocks
pi_204941435
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 11:45 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Rijk is deze maand begonnen met onderhandelen
Zal wel weer een CAO worden met een superkorte looptijd, welke met terugwerkende kracht ingaat.
pi_204942802
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 21:58 schreef Rene het volgende:

[..]
Nouja. Ieder zo zijn vak. Ik bemerk dat totaal niet. Ik kom met gemiddeld meer loon thuis dan wanneer ik in de commerciële tak van mijn werk zou binnenhalen en merk minder scoringsdrang. Ik bemerk veel vrijheid, beslissingbevoegdheid, mag mijn eigen agenda indelen en kan wanneer ik wel ook diverse interessante extra taken op mij nemen.

Maar wellicht heb ik zeer(!) veel mazzel...
Dit is een typisch effect van de overheidsCAO. Alles wordt gegeneraliseerd waardoor in sommige vakgebieden het effect op treedt dat jij beschrijft en er ook vakgebieden zijn waar je in de markt veel meer kunt krijgen. Daar zie je dat het onmogelijk is vaste krachten te vinden en wemelt het van de inhuur, zowel via adviesbureaus als ZZP'ers.

Wat ook speelt is dat het loongebouw van de overheid aan de onderkant relatief ruim is ten opzichte van de markt en aan de bovenkant gemiddeld ruim achter blijft. Daar valt als sociale werkgever veel voor te zeggen. Het heeft alleen wel gevolgen dat vooral veel dure inhuur aan de bovenkant van de salarisschalen zit. De vakbonden houden een aanpassing van de verhoudingen tegen - nogmaals begrijpelijk - maar het onvermijdelijke gevolg is wel dat de overheid moeilijker en moeilijker kan concurreren met de markt.
pi_204942804
De PAS-regeling gaat eruit! :'(
pi_204942839
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 15:14 schreef -Sigaartje het volgende:
De PAS-regeling gaat eruit! :'(
Het is gezien de arbeidstekorten toch niet heel vreemd dat minder werken niet langer actief gestimuleerd wordt?
pi_204942872
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 15:14 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dit is een typisch effect van de overheidsCAO. Alles wordt gegeneraliseerd waardoor in sommige vakgebieden het effect op treedt dat jij beschrijft en er ook vakgebieden zijn waar je in de markt veel meer kunt krijgen. Daar zie je dat het onmogelijk is vaste krachten te vinden en wemelt het van de inhuur, zowel via adviesbureaus als ZZP'ers.

Wat ook speelt is dat het loongebouw van de overheid aan de onderkant relatief ruim is ten opzichte van de markt en aan de bovenkant gemiddeld ruim achter blijft. Daar valt als sociale werkgever veel voor te zeggen. Het heeft alleen wel gevolgen dat vooral veel dure inhuur aan de bovenkant van de salarisschalen zit. De vakbonden houden een aanpassing van de verhoudingen tegen - nogmaals begrijpelijk - maar het onvermijdelijke gevolg is wel dat de overheid moeilijker en moeilijker kan concurreren met de markt.
Helemaal als je nu de tendens ziet dat de onderste schalen per definitie 14 euro gaan krijgen, zul je zien dat de onderkant van de markt in de commercie een deuk op kan gaan lopen maar de bovenste schalen echt verre van concurrerend zijn.
  Forum Admin donderdag 2 juni 2022 @ 15:52:37 #281
58651 crew  murp
murp
pi_204943040
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 15:14 schreef -Sigaartje het volgende:
De PAS-regeling gaat eruit! :'(
:o
bron?
pi_204943114
quote:
19s.gif Op donderdag 2 juni 2022 15:52 schreef murp het volgende:

[..]
:o
bron?
Ik zie het in een update van de FNV. D.w.z. de werkgever wil een eerlijker verlofregeling die voor iedereen gelijk is ongeacht leeftijd. De Vakbond wil de bestaande regelingen niet zomaar opgeven, maar de werkgever houdt vast aan hun voorstel.
Oftewel, onderhandelingen lopen nog en er is nog niets zeker.
A mind with a heart of it's own
pi_204943199
Lijkt me bepaald geen slecht idee.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 2 juni 2022 @ 16:34:33 #284
111260 Charmian
a little joy
pi_204943289
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2022 16:04 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Ik zie het in een update van de FNV. D.w.z. de werkgever wil een eerlijker verlofregeling die voor iedereen gelijk is ongeacht leeftijd. De Vakbond wil de bestaande regelingen niet zomaar opgeven, maar de werkgever houdt vast aan hun voorstel.
Oftewel, onderhandelingen lopen nog en er is nog niets zeker.
De werkgever probeert al sinds 2009 de PAS-regeling te dumpen. De enige regeling die dan nog overblijft om voordelig een stapje terug te doen als je al wat ouder bent is functieverlichting. Het enige voordeel daarvan is dat je pensioen is gebaseerd op je oude salaris. Maar je wordt betaald naar de lagere functie. Ik wil geen lichter werk maar wel minder werken.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_204943316
quote:
19s.gif Op donderdag 2 juni 2022 15:52 schreef murp het volgende:

[..]
:o
bron?
Even zoeken. De FNV wil praten over een overgangsregeling die wordt aangeboden.
pi_204943323
https://www.fnv.nl/nieuws(...)jk-in-spannende-fase

Je krijgt ook automatisch een ouwelulledag per jaar bij 50 geloof ik, zoiets. Willen ze ook vanaf.
pi_204943370
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2022 16:39 schreef -Sigaartje het volgende:
https://www.fnv.nl/nieuws(...)jk-in-spannende-fase

Je krijgt ook automatisch een ouwelulledag per jaar bij 50 geloof ik, zoiets. Willen ze ook vanaf.
Ik snap ook absoluut dat de vakbonden tegen zijn. Dit raakt 90% van hun personeelsbestand.
pi_204943395
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 16:49 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ik snap ook absoluut dat de vakbonden tegen zijn. Dit raakt 90% van hun personeelsbestand.
Kunnen ze dan die PAS-regeling verzetten naar 64 of zo? Nu is 58. En met 58 ben je nog superfit.
  donderdag 2 juni 2022 @ 16:59:03 #289
111260 Charmian
a little joy
pi_204943425
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2022 16:39 schreef -Sigaartje het volgende:
https://www.fnv.nl/nieuws(...)jk-in-spannende-fase

Je krijgt ook automatisch een ouwelulledag per jaar bij 50 geloof ik, zoiets. Willen ze ook vanaf.
Vanaf 45 jaar, die vervallen wel als je van de PAS-regeling gebruik maakt.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_204943435
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 16:59 schreef Charmian het volgende:

[..]
Vanaf 45 jaar, die vervallen wel als je van de PAS-regeling gebruik maakt.
Ah ja, ik heb die dag sinds mensenheugenis.
  Forum Admin donderdag 2 juni 2022 @ 17:08:05 #291
58651 crew  murp
murp
pi_204943459
Gelukkig ben ik nog net geen 40 :D
pi_204943543
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 16:49 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ik snap ook absoluut dat de vakbonden tegen zijn. Dit raakt 90% van hun personeelsbestand.
Daar zit ook een probleem, wie komt er op voor de jongere ambtenaar. Niemand en ook dat zie je terug in veel ambtelijke organisaties, enorme vergrijzing terwijl de jonge garde voor een groot deel een paar jaar blijft en dan een deurtje verder gaat kijken (vaak bij de 'commerciëlen'). Al deze bewegingen zijn begrijpelijk en ik wil helemaal niet zeggen dat de arbeidsvoorwaarden van ouderen versoberd moeten worden. Tegelijkertijd heeft de vakbond op deze manier steeds minder bestaansrecht in de toekomst. Je ziet dat al duidelijk terug komen in het ABP waar jongere werknemers zich helemaal niet vertegenwoordigd voelen.
pi_204943596
quote:
19s.gif Op donderdag 2 juni 2022 17:08 schreef murp het volgende:
Gelukkig ben ik nog net geen 40 :D
Kan je al bijna met pensioen, luiwammes.
U MAD?
  Forum Admin donderdag 2 juni 2022 @ 17:34:22 #294
58651 crew  murp
murp
pi_204943625
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 17:21 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Daar zit ook een probleem, wie komt er op voor de jongere ambtenaar. Niemand en ook dat zie je terug in veel ambtelijke organisaties, enorme vergrijzing terwijl de jonge garde voor een groot deel een paar jaar blijft en dan een deurtje verder gaat kijken (vaak bij de 'commerciëlen'). Al deze bewegingen zijn begrijpelijk en ik wil helemaal niet zeggen dat de arbeidsvoorwaarden van ouderen versoberd moeten worden. Tegelijkertijd heeft de vakbond op deze manier steeds minder bestaansrecht in de toekomst. Je ziet dat al duidelijk terug komen in het ABP waar jongere werknemers zich helemaal niet vertegenwoordigd voelen.
In mijn branche zie je enkel 50 tot 60 plussers. Zelfs bij nieuwe medewerkers komen er 50ers :D
pi_204943650
quote:
19s.gif Op donderdag 2 juni 2022 17:34 schreef murp het volgende:

[..]
In mijn branche zie je enkel 50 tot 60 plussers. Zelfs bij nieuwe medewerkers komen er 50ers :D
Welke is dat dan?

Dinorijders?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_204943651
quote:
19s.gif Op donderdag 2 juni 2022 17:34 schreef murp het volgende:

[..]
In mijn branche zie je enkel 50 tot 60 plussers. Zelfs bij nieuwe medewerkers komen er 50ers :D
Voel je wel lekker lang jong op het werk :D
  Forum Admin donderdag 2 juni 2022 @ 17:48:55 #297
58651 crew  murp
murp
pi_204943724
quote:
16s.gif Op donderdag 2 juni 2022 17:37 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Welke is dat dan?

Dinorijders?
ja bijna :D
  Forum Admin donderdag 2 juni 2022 @ 17:49:28 #298
58651 crew  murp
murp
pi_204943733
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 17:37 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Voel je wel lekker lang jong op het werk :D
idd *O*
pi_204943912
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 17:21 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Daar zit ook een probleem, wie komt er op voor de jongere ambtenaar. Niemand en ook dat zie je terug in veel ambtelijke organisaties, enorme vergrijzing terwijl de jonge garde voor een groot deel een paar jaar blijft en dan een deurtje verder gaat kijken (vaak bij de 'commerciëlen'). Al deze bewegingen zijn begrijpelijk en ik wil helemaal niet zeggen dat de arbeidsvoorwaarden van ouderen versoberd moeten worden. Tegelijkertijd heeft de vakbond op deze manier steeds minder bestaansrecht in de toekomst. Je ziet dat al duidelijk terug komen in het ABP waar jongere werknemers zich helemaal niet vertegenwoordigd voelen.
Inderdaad, lekker meebetalen aan de eindloonregelingen terwijl alles voor de hedendaagse jeugd uitgekleed is. Waarbij je ziet dat er volgens de vakbonden bij "jongeren" vooral gedacht word aan lagere schalen. Ik zeg niet dat die geen recht hebben op een verbetering van hun rechtspositie. Maar ik heb meer gehad aan de arbeidsvoorwaardengesprekken bij functiewissels dan aan de vakbonden
pi_204997221
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 17:21 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Daar zit ook een probleem, wie komt er op voor de jongere ambtenaar. Niemand en ook dat zie je terug in veel ambtelijke organisaties, enorme vergrijzing terwijl de jonge garde voor een groot deel een paar jaar blijft en dan een deurtje verder gaat kijken (vaak bij de 'commerciëlen'). Al deze bewegingen zijn begrijpelijk en ik wil helemaal niet zeggen dat de arbeidsvoorwaarden van ouderen versoberd moeten worden. Tegelijkertijd heeft de vakbond op deze manier steeds minder bestaansrecht in de toekomst. Je ziet dat al duidelijk terug komen in het ABP waar jongere werknemers zich helemaal niet vertegenwoordigd voelen.
Heel herkenbaar. En van de jonge mensen blijven de slechte zitten of worden weggepromoveerd, en jonge talenten wordt eigenlijk nauwelijks moeite voor gedaan om binnen te houden.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 18:10:34 #301
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_205015183
Ambtenaren :') deur dicht, sleutel wegggooien en nooit meer over hebben.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')