Denken dat Hugo dit niet weet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 19:43 schreef PzKpfw het volgende:
Wil die Hugo wel eens met zijn bek vol tanden zien als over een paar maand blijkt dat we ook bij een vaccinatiegraad van 95% nog geen zak zijn opgeschoten.
Voor zover ik heb geluisterd niet, behalve dan horeca om 20:00 dicht etc.quote:Op vrijdag 12 november 2021 19:57 schreef Ridocar het volgende:
Vraagje, want ik zal het vast gemist hebben: Hoe zit het met vakantieparken? Wij (twee gevaccineerde volwassenen, twee kinderen) hebben een lang weekend geboekt, maar ik weet niet of er iets verandert met de net aangekondigde maatregelen.
Yup.quote:Op vrijdag 12 november 2021 19:42 schreef Morri2 het volgende:
Wacht even. Begrijp ik het nou goed?
Je mag niet meer dan 4 mensen thuis uitnodigen, en dat moet op 1,5 meter, 'ook al ben je allemaal gevaccineerd', zei De Jonge. Vervolgens mag je wel met een groep mensen tot 20.00 uur in de horeca zitten, want 'daar geldt de QR code'.
Vorige keer heb ik een opvallende toename van de hoeveelheid assistent-coaches, complexbeheerders, wedstrijdcoordinatoren en weet ik wat meer gezien.quote:Op vrijdag 12 november 2021 19:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Bij het amateurvoetbal is het veel treuriger.
Niet eens eens wedstrijd van je eigen kind mogen zien.
Gaat goed.quote:Op vrijdag 12 november 2021 19:57 schreef Ridocar het volgende:
Vraagje, want ik zal het vast gemist hebben: Hoe zit het met vakantieparken? Wij (twee gevaccineerde volwassenen, twee kinderen) hebben een lang weekend geboekt, maar ik weet niet of er iets verandert met de net aangekondigde maatregelen.
Inmiddels vergelijkbaar met Nederland volgens het ECDC: https://vaccinetracker.ec(...)cker.html#uptake-tabquote:Op vrijdag 12 november 2021 19:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Volgens mij is de vaccinatiegraad in Duitsland vrij dramatisch.
We hebben het wel vaak over discriminatie van ongevaccineerden, maar is het leven dan een feestje als je wel gevaccineerd bent? Voor allerlei dingen in de rij met afstand. Telefoontje scannen. ID-kaart bitte. Mondkapjes op veel plekken, en dan mag je nog blij zijn dat dat (vooralsnog) niet geldt als je telefoon gescand is. Meerdere keren per dag aan wildvreemden bewijzen dat je (vooralsnog) toegang hebt tot voorheen openbare gelegenheden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 19:49 schreef Automatisch het volgende:
Je coronapas laten zien als je gaat shoppen of wanneer je snel langs de Intratuin moet. Het kabinet wil dat mogelijk de realiteit maken. Dan heb je de QR-code dus niet alleen nodig als je naar de sportschool of de horeca gaat, maar ook als je niet-essentiële winkels bezoekt, zoals een kledingwinkel of tuincentrum. Volgens branchevereniging INretail is dit „absurd en onnodig”. Woordvoerder Paul te Grotehuis zegt dat INretail denkt dat de maatregel zal leiden tot „discussies bij de winkeldeur”.
Een (kleine) kanttekening: het kabinet wil die aanvullende maatregel waarschijnlijk invoeren in regio’s met veel besmettingen, veel ziekenhuisopnames en een lage vaccinatiegraad. Volgens viroloog Ab Osterhaus, die vanochtend over de maatregel sprak bij Goedemorgen Nederland, zijn maatregelen op plekken met veel „problemen” zeker „logisch”. Hij twijfelt alleen over de uitvoerbaarheid ervan. Ook INretail is allesbehalve overtuigd: „Deze maatregel heeft geen draagvlak en daarbij doet geen enkel ander Europees land dit.” In Duitsland is na proeven zelfs gebleken dat het controleren van de coronapas voor winkels „onwerkbaar” is.
Waarschijnlijk dus alleen op bepaalde plekken (hoe ze dat willen gaan doen is onduidelijk)
En die mogen daarna allemaal in de kantine in. Genot.quote:Op vrijdag 12 november 2021 19:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vorige keer heb ik een opvallende toename van de hoeveelheid assistent-coaches, complexbeheerders, wedstrijdcoordinatoren en weet ik wat meer gezien.
Wanneer is dat weekend? Komende week dan zit je goed. Als je gevaxed bent ook.quote:Op vrijdag 12 november 2021 19:57 schreef Ridocar het volgende:
Wat een flauwekul. Stel je zou de cijfers van ongevaccineerden in het ziekenhuis nu helemaal weglaten. Dan zie je onder de gehele gevaccineerde populatie nog steeds een sterk stijgende lijn in ziekenhuis- en IC-opnames. En je denkt dan echt dat, zeker nu we het winterseizoen in gaan, dit controleerbaar was gebleven zonder enige maatregelen?quote:Op vrijdag 12 november 2021 19:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Met een vaccinatiegraad van 95% hoef je bijna nooit maatregelen te hebben als dat al nodig is. De kans om in het ziekenhuis te belanden is 8x kleiner als je gevaccineerd bent en nog veel kleiner om op de ic te belanden.
quote:Op vrijdag 12 november 2021 19:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vorige keer heb ik een opvallende toename van de hoeveelheid assistent-coaches, complexbeheerders, wedstrijdcoordinatoren en weet ik wat meer gezien.
Ik vraag me oprecht af hoelang dit argument nog stand blijft houden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 19:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Met een vaccinatiegraad van 95% hoef je bijna nooit maatregelen te hebben als dat al nodig is. De kans om in het ziekenhuis te belanden is 8x kleiner als je gevaccineerd bent en nog veel kleiner om op de ic te belanden.
Discriminerendquote:Op vrijdag 12 november 2021 19:59 schreef Discombobulate het volgende:
Ondertussen... Mensen besmetten elkaar gewoon thuis.
Effect? Weinig. Dus: "BeSmEtTInGeN tE hOoG!!111"
En opnieuw ingrijpendere, repressievere en discriminerende maatregelen.
Dit gaat gewoon helemaal dystopisch worden.
Dat dus. Na 20 uur is in de meeste supermarkten een oase van rust. Die spreiding hadden ze beter in stand gehouden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 19:57 schreef Deatheyee het volgende:
[..]
Supermarkten moeten zelfs eerder dicht dan ten tijde van de avondklok. Erg logisch allemaal. Tussen 21-22 was voorheen het "rustige uurtje". Dat is het nog steeds in veel supermarkten, maar die mensen moeten zich nu toch in de drukte gaan wurmen.
Wow jij bent stoerquote:Op vrijdag 12 november 2021 20:00 schreef nattermann het volgende:
Vuurwerk ga ik wel in Duitsland halen. De groeten met ze.
Als je alleen de cijfers van gevaccineerden neemt dan zie je ruim de helft minder opnames en nog minder ic bezetting.quote:Op vrijdag 12 november 2021 19:59 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Wat een flauwekul. Stel je zou de cijfers van ongevaccineerden in het ziekenhuis nu helemaal weglaten. Dan zie je onder de gehele gevaccineerde populatie nog steeds een sterk stijgende lijn in ziekenhuis- en IC-opnames. En je denkt dan echt dat, zeker nu we het winterseizoen in gaan, dit controleerbaar was gebleven zonder enige maatregelen?
Ja, juist winkels moet je zo lang als mogelijk open houden. Dat geeft spreiding en dat is alleen maar goed. Rare maatregel.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:00 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dat dus. Na 20 uur is in de meeste supermarkten een oase van rust. Die spreiding hadden ze beter in stand gehouden.
Een wereld met een pandemie.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:00 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
Soms vraag ik me echt af; in wat voor wereld leven wij 😂
Hij wil je lontje vonken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:02 schreef nattermann het volgende:
[..]
Kan ook naar België, krijg je nog meer spul. Wil je me aanraken?
Het ding is natuurlijk wel dat het niet stopt bij jouw leeftijdscategorie of bij gevaccineerden - dat is waarom de zorg nu overloopt. Ik heb me niet voor mezelf laten vaccineren, maar voor de kwetsbaren, het zorgpersoneel en de lijdende bedrijfsgroepen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 19:52 schreef PzKpfw het volgende:
Ergens wel belachelijk dat men iets, indirect, gaat verplichten om iets te bestrijden waar men zelfs als ongevaccineerde (in mijn leeftijdscategorie) maar 0,2% kans maakt om überhaupt in het ziekenhuis te belanden.
begin december. drie weken na nu dus. En de binnenrecreatie, zoals het zwembad? Of de speeltuinen? gaat dat problemen opleveren?quote:Op vrijdag 12 november 2021 19:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wanneer is dat weekend? Komende week dan zit je goed. Als je gevaxed bent ook.
Ik ook, kwartiertje rijden, meteen even tanken en bier halen voor het O&N feest. Maar het is soms wel beschamend hoe sommige NLders in DLD vuurwerk kopen. Ik heb ze gezien die het plastic van de pallet trokken terwijl de winkelmedewerker deze in positie reedquote:Op vrijdag 12 november 2021 20:00 schreef nattermann het volgende:
Vuurwerk ga ik wel in Duitsland halen. De groeten met ze.
Fans van dystopische films en series kunnen het nu IRL meemaken.quote:Op vrijdag 12 november 2021 19:59 schreef Discombobulate het volgende:
Ondertussen... Mensen besmetten elkaar gewoon thuis.
Effect? Weinig. Dus: "BeSmEtTInGeN tE hOoG!!111"
En opnieuw ingrijpendere, repressievere en discriminerende maatregelen.
Dit gaat gewoon helemaal dystopisch worden.
Ze doen maar. Heb ESPN toch al opgezegd. Kan alleen kanaal 1 nog ontvangen. KPNGod. @Lenny_Leonardquote:
Kansloos, de maatregelen gaan nog langer duren. Een stadion met 50.000 toeschouwers zal even niet kunnen.quote:
Misschien moet je even leren dat de betekenis van een woord meer is dan die paar zinnetjes in een woordenboek.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Misschien moet je het woord discriminatie even opzoeken in het woordenboek.
Nee dankjewel. Aardig dat je het vraagt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:02 schreef nattermann het volgende:
[..]
Kan ook naar België, krijg je nog meer spul. Wil je me aanraken?
Zeker voetbal'fans' die boos zijn dat ze minimaal drie weken zich niet kunnen misdragen in en rondom de stadions.quote:Op vrijdag 12 november 2021 19:54 schreef trein2000 het volgende:
Er zou sprake zijn van een grimmige sfeer... Dat kunnen we de komende tijd wel eens vaker gaan zien.
[ twitter ]
Het is telkens een stapje verder en alle spontaniteit is eraf.quote:Op vrijdag 12 november 2021 19:58 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Inmiddels vergelijkbaar met Nederland volgens het ECDC: https://vaccinetracker.ec(...)cker.html#uptake-tab
Maar weet niet hoe vaak die gegevens geactualiseerd worden.
[..]
We hebben het wel vaak over discriminatie van ongevaccineerden, maar is het leven dan een feestje als je wel gevaccineerd bent? Voor allerlei dingen in de rij met afstand. Telefoontje scannen. ID-kaart bitte. Mondkapjes op veel plekken, en dan mag je nog blij zijn dat dat (vooralsnog) niet geldt als je telefoon gescand is. Meerdere keren per dag aan wildvreemden bewijzen dat je (vooralsnog) toegang hebt tot voorheen openbare gelegenheden.
Allemaal mensen vinden dat een kleine moeite omdat het idee was: 2x prikken en dan is het klaar, en dat scannen is maar 'tijdelijk'. Als het nu een kwestie wordt van: dit is hoe de rest van je leven eruit gaat zien, en misschien zijn die 2 prikken ook niet meer genoeg, misschien moet je een 3e prik, of testen. Is dat echt hoe mensen zich hun leven hadden voorgesteld? Zo ja, scroll dan vooral verder, maar ik vind het moeilijk om het me voor te stellen. Daar zouden in maart 2020 toch heel weinig mensen vrijwillig voor getekend hebben.
Daar heb ik vooralsnog nog steeds geen onderbouwd cijfers voor gezien, enkel anekdotisch bewijs.quote:Op vrijdag 12 november 2021 19:30 schreef tja77 het volgende:
Hugo gaat voor het gemak voorbij aan de groep mensen die zich niet MOGEN laten vaccineren.
quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Misschien moet je even leren dat de betekenis van een woord meer is dan die paar zinnetjes in een woordenboek.
Keihard aanpakken die lui, juist die knakkers zijn een groot onderdeel van het probleem.quote:Op vrijdag 12 november 2021 19:56 schreef nattermann het volgende:
[..]
Ik hoop het oprecht. Klaar met deze shitshow.
Met qr code niet (Zou je zeggen).quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:03 schreef Ridocar het volgende:
[..]
begin december. drie weken na nu dus. En de binnenrecreatie, zoals het zwembad? Of de speeltuinen? gaat dat problemen opleveren?
Maar die zijn tenminste leuk... Nu is het vooral gewoon maximaal tergend vervelend.quote:Op vrijdag 12 november 2021 20:03 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Fans van dystopische films en series kunnen het nu IRL meemaken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |