abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202119448

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
SPOILER: Informatie over dagcijfers
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

pi_202119465
https://www.denederlandse(...)dstuk_1_grondrechten

Als ik de wetten moet benoemen die geschonden worden met QR codes en QR op werk of anders als consequentie ontslagen worden / 70% van het loon... Of welke grondrechten dienstplicht wel niet overtreedt, sorry, maar dan moet je misschien met iemand die je hoger in aanzien hebt gaan praten want dan ben ik niet degene die je nog kan redden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 11 november 2021 @ 00:14:51 #3
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202119466
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:18 schreef Johannes788 het volgende:
Volgens Joost Vullings gaat die lockdown er wel komen. Bron: op1
Geloof ik niks van.

Dat is het failliet van de QR.

Nee, ik denk dat er wel maatregelen zullen komen, maar dat gaat meer richting uitbreiding QR, eventueel 2G, sluitingstijden etc. Dat soort dingen.

Het kabinet probeert zo goed en kwaad als het kan het virus uit te laten razen. Een volledige lockdown is alleen maar uitstel van het onvermijdelijke.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202119475
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:14 schreef ludovico het volgende:

Als ik de wetten moet benoemen die geschonden worden met QR codes en QR op werk of anders als consequentie ontslagen worden / 70% van het loon... Of welke grondrechten dienstplicht wel niet overtreedt, sorry, maar dan moet je misschien met iemand die je hoger in aanzien hebt gaan praten want dan ben ik niet degene die je nog kan redden.
:')
Leuk dit feitenvrije geroeptoeter. Er wordt van alles geschonden volgens jou maar als ik je vraag om dat concreet te maken geef je niet thuis. Logisch ook, want inhoudelijk is het bullshit. De grondwet wordt niet geschonden.
zie email 27 oktober
pi_202119476
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:14 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Geloof ik niks van.

Nee, ik denk dat er wel maatregelen zullen komen, maar dat gaat meer richting uitbreiding QR, eventueel 2G, sluitingstijden etc. Dat soort dingen.

Het kabinet probeert zo goed en kwaad als het kan het virus uit te laten razen. Een volledige lockdown is alleen maar uitstel van het onvermijdelijke.
QR heeft niet of nauwelijks effect op de verspreiding van het virus, het is onvoldoende. Als je wilt dat dit land code zwart gaat ervaren dan mag je er op blijven hopen maar ik zou het je echt afraden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 11 november 2021 @ 00:18:44 #6
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_202119477
twitter
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_202119478
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:14 schreef ludovico het volgende:

Vergeet je ook dit zinsdeeltje niet dat bij zo'n beetje elk grondrecht vermeld wordt:
quote:
behoudens bij of krachtens de wet
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_202119480
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Leuk dit feitenvrije geroeptoeter. Er wordt van alles geschonden volgens jou maar als ik je vraag om dat concreet te maken geef je niet thuis. Logisch ook, want inhoudelijk is het bullshit. De grondwet wordt niet geschonden.
Als je iets heel hard roept maakt dat het nog geen waarheid.

Mensen die het lezen mogen het zelf allemaal maar bedenken hoor, er staan genoeg smaken in dat artikel waar ik naar refereerde.
  donderdag 11 november 2021 @ 00:19:49 #9
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202119484
quote:
Ohja die strenge korte lockdown die alles oplost
pi_202119485
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:14 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Geloof ik niks van.

Ik zit net in de herhaling te luisteren.
Even in mijn woorden wat er gezegd wordt:
Of een korte periode ( :') ) zeer ernstige maatregelen zoals een lockdown.
Of een veel langere tijd ook zeer vervelende maatregelen.
Her gaat sws pijn doen.

Nou. Lekker.

Edit..dit dus:
COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #2224 Lockdown incoming
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202119486
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als je iets heel hard roept maakt dat het nog geen waarheid.

Mensen die het lezen mogen het zelf allemaal maar bedenken hoor, er staan genoeg smaken in dat artikel waar ik naar refereerde.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Vergeet je ook dit zinsdeeltje niet dat bij zo'n beetje elk grondrecht vermeld wordt:
[..]

zie email 27 oktober
pi_202119487
quote:
Ik zag het maar goed niemand geloof natuurlijk nog in een korte lockdown.
pi_202119492
quote:
9s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:19 schreef Momo het volgende:

[..]
die vervolgens duurt tot april
pi_202119496
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[..]

Dat toont alleen maar aan dat er dus gewogen wordt en mag worden en die grondrechten vaak niet absoluut zijn. Maar het principe van die grondwet kan dan alsnog wel geschonden worden en die principes zijn geen lichte kleine principes. Ik zeg steeds dat het geen wisselgeld is en dat voel ik met mij hele hebben en houden, dat die rechten zo aangevallen worden en men niet ziet hoe fout het is om die te overschreiden omwille van deze Covid situatie.....

Zijn die rechten echt zo weinig waard mensen?
pi_202119498
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:07 schreef capricia het volgende:

Oh, de najaarscurve. Dus toch meer parameters. :D

Ik kan er nog wel een paar noemen:
Het weer dus.
De eventuele maatregelen.
Sociale contacten tussen burgers.
Indoor versus outdoor.

Hebben allemaal invloed op die R en dus op de infecties.
Oh, en voor hoge statistieken moet er ook veel getest worden.
Geef je nu toe dat ondanks een vaccinatiegraad van 96-98%, de maatregelen cq het weer cq indoor/outdoor in landen heden zal leiden tot brandhaarden en een veelvoud desnoods 4000% meer aan besmettingen tov voor de massavaccinaties?
Dat er dus een averechts effect waarneembaar is?

Dat is precies het punt dat ik probeer te maken. Thanks.
pi_202119501
Oh en er wordt ook nog gezegd in dezelfde Op1 uitzending, door dat OMT-lid: 'Maar we doen echt alles om het onderwijs open te houden!'

Nou, dan weet je wel dat er heftige maatregelen voor bepaalde sectoren besproken zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 11 november 2021 @ 00:25:39 #17
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202119505
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:24 schreef capricia het volgende:
Oh en er wordt ook nog gezegd in dezelfde Op1 uitzending, door dat OMT-lid: 'Maar we doen echt alles om het onderwijs open te houden!'

Nou, dan weet je wel dat er heftige maatregelen voor bepaalde sectoren besproken zijn.
Klinkt als "alles dicht behalve de scholen".
pi_202119506
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:23 schreef Za het volgende:

[..]
Geef je nu toe dat ondanks een vaccinatiegraad van 96-98%, de maatregelen cq het weer cq indoor/outdoor in landen heden zal leiden tot brandhaarden en een veelvoud desnoods 4000% meer aan besmettingen tov voor de massavaccinaties?
Dat er dus een averechts effect waarneembaar is?

Dat is precies het punt dat ik probeer te maken. Thanks.
Ik zeg dat veel factoren invloed op de R hebben. That's all. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202119508
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik zit net in de herhaling te luisteren.
Even in mijn woorden wat er gezegd wordt:
Of een korte periode ( :') ) zeer ernstige maatregelen zoals een lockdown.
Of een veel langere tijd ook zeer vervelende maatregelen.
Her gaat sws pijn doen.

Nou. Lekker.

Edit..dit dus:
COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #2224 Lockdown incoming
Al 20 maanden heerst er een misplaatst idee dat hoe excessiever de maatregel hoe beter die werkt. Zo werkt het dus echt totaal niet. Lock downs zijn als met een machine geweer op een spinnetje schieten in je huiskamer. De kans dat het spinnetje het overleeft is behoorlijk en je hele huiskamer is naar de tifus. Politie aan je deur en gevangenisstraf ook nog.
pi_202119509
quote:

Dat was Illy toch? Bij Op1?
pi_202119510
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat toont alleen maar aan dat er dus gewogen wordt en mag worden en die grondrechten vaak niet absoluut zijn. Maar het principe van die grondwet kan dan alsnog wel geschonden worden en die principes zijn geen lichte kleine principes. Ik zeg steeds dat het geen wisselgeld is en dat voel ik met mij hele hebben en houden, dat die rechten zo aangevallen worden en men niet ziet hoe fout het is om die te overschreiden omwille van deze Covid situatie.....

Ok, zo kan je denken over onze grondrechten, maar daarmee zijn dus feitelijk geen enkele keer grondrechten geschonden. Het clubje van Willem Engel heeft zo'n beetje tegen iedere maatregel een rechtszaak aangespannen en op 1x na heeft hij ze allemaal verloren. Degene die hij won verloor hij op alle punten 2 dagen later.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 11 november 2021 @ 00:27:21 #22
445514 DonDruiper
pi_202119515
quote:
Wat hebben ze het goed naar hun zin h.. en we hebben gelachen joh!
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202119517
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:26 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202119519
quote:

[..]

Oh nu wordt ineens het principe geschonden. We krabbelen al terug…
zie email 27 oktober
pi_202119520
quote:

Terechte keuze wel vind ik.
  donderdag 11 november 2021 @ 00:28:00 #26
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202119521
quote:

Maar eerder waren er geluiden dat ze nog niet weten of ze nieuwe maatregelen gaan invoeren want te kort na vorige persco. Ze maken het wel spannend, tot dat het morgen lekt.
pi_202119522
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:26 schreef chratnox het volgende:

[..]
Klopt maar het enige wat die kon zeggen was dat die niks mag zeggen over het OMT-advies.
  donderdag 11 november 2021 @ 00:28:35 #28
445514 DonDruiper
pi_202119523
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:28 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Klopt maar het enige wat die kon zeggen was dat die niks mag zeggen over het OMT-advies.
Maar wel even 3k ophalen :')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202119524
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:25 schreef capricia het volgende:

Ik zeg dat veel factoren invloed op de R hebben. That's all. :D
Maar wanneer vervalt de enorme impact van die factoren, een vaccinatiegraad van 96% met een 97% effectief vaccin, en toch 4000% meer besmettingen. In de UK zelfs 24.000% meer afgelopen juli.
pi_202119525
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ok, zo kan je denken over onze grondrechten, maar daarmee zijn dus feitelijk geen enkele keer grondrechten geschonden. Het clubje van Willem Engel heeft zo'n beetje tegen iedere maatregel een rechtszaak aangespannen en op 1x na heeft hij ze allemaal verloren. Degene die hij won verloor hij op alle punten 2 dagen later.
Engel boeit me niet. Maar die rechtzaak die jij won die 1 dag later werd teruggedraaid was ook niet goed voor deze samenleving.
pi_202119526
quote:
Ah, mijn vriend de korte strenge lockdown is terug zie ik
zie email 27 oktober
pi_202119527
quote:

[..]

Je weet dat je (of eigenlijk de rechter) in NL niet kan
toetsen of wetten in overeenstemming zijn met onze Grondwet?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202119529
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:28 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Maar wel even 3k ophalen :')
Krijgen ze zoveel daarvoor? Misschien is het tijd dat we al die OMT-leden, publieke figuren die voor maatregelen pleiten en politici een tijdje op bijstandsniveau zetten. Kunnen ze mooi ervaren wat iemand meemaakt van wie zijn bedrijf aan het kapot gaan is.
  donderdag 11 november 2021 @ 00:31:33 #34
445514 DonDruiper
pi_202119531
Als alles weer op slot gaat, komen de steunpakketten dan weer terug?
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 11 november 2021 @ 00:31:55 #35
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_202119533
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
"kort"
pi_202119534
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Oh nu wordt ineens het principe geschonden. We krabbelen al terug…
Als ze afgewogen worden onderling worden ze wel degelijk ook geschonden.

En ik kan wel de details ingaan maar ik ben het ook niet altijd eens met de afweging van de rechter. Voor jou zal het wel feitelijk zijn als een rechter een uitspraak heeft gedaan en dat moet jij dan vooral zelf verder weten.
  donderdag 11 november 2021 @ 00:32:39 #37
445514 DonDruiper
pi_202119536
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:31 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Krijgen ze zoveel daarvoor? Misschien is het tijd dat we al die OMT-leden, publieke figuren die voor maatregelen pleiten en politici een tijdje op bijstandsniveau zetten. Kunnen ze mooi ervaren wat iemand meemaakt van wie zijn bedrijf aan het kapot gaan is.
Naja, degene die over de maatregelen gaan worden het minst hard door de maatregelen getroffen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202119538
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Je weet dat je (of eigenlijk de rechter) in NL niet kan
toetsen of wetten in overeenstemming zijn met onze Grondwet?
Keb weleens zoiets gehoord en het is interessante materie opzicht wel hoor.
pi_202119540
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:31 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als ze afgewogen worden onderling worden ze wel degelijk ook geschonden.

En ik kan wel de details ingaan maar ik ben het ook niet altijd eens met de afweging van de rechter. Voor jou zal het wel feitelijk zijn als een rechter een uitspraak heeft gedaan en dat moet jij dan vooral zelf verder weten.
Euhm nee, een inbreuk en een schending zijn twee totaal verschillende dingen.

Maar ga vooral nog even door met prentenderen dat ik er allemaal niets van afweet.
zie email 27 oktober
pi_202119541
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:32 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Naja, degene die over de maatregelen gaan worden het minst hard door de maatregelen getroffen.
Dat weet ik daarom irriteer ik me er ook steeds meer aan.
pi_202119543
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:31 schreef DonDruiper het volgende:
Daar is helemaal geen geld meer voor, of ze gaan weer bijdrukken
SPOILER
Hyperinflatie *O* *O*
pi_202119544
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:26 schreef ludovico het volgende:

Al 20 maanden heerst er een misplaatst idee dat hoe excessiever de maatregel hoe beter die werkt. Zo werkt het dus echt totaal niet. Lock downs zijn als met een machine geweer op een spinnetje schieten in je huiskamer. De kans dat het spinnetje het overleeft is behoorlijk en je hele huiskamer is naar de tifus. Politie aan je deur en gevangenisstraf ook nog.
Eens, de aanpak van Florida bewijst dit:

twitter
pi_202119549
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:33 schreef ludovico het volgende:

[..]
Keb weleens zoiets gehoord en het is interessante materie opzicht wel hoor.
De rechter treedt niet in de beoordeling van de grondwettigheid van wetten en verdragen.

Het is wel interessant om de discussie hieromtrent te lezen.
Jij zou bijv voorstander zijn van een constitutioneel hof.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202119553
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Euhm nee, een inbreuk en een schending zijn twee totaal verschillende dingen.

Maar ga vooral nog even door met prentenderen dat ik er allemaal niets van afweet.
Inbreuk en schending zijn twee totaal verschillende dingen. Nou leg uit misschien gebruik ik dan in de toekomst de woorden anders?

Ik heb het nergens over jouw kennis gehad.
pi_202119556
quote:

Indien dat zo is, is het feitelijk toegeven dat het vaccinatiebeleid gefaald heeft, en de vaccins ons nooit zoals beloofd uit de pandemie zullen halen.
pi_202119558
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:37 schreef capricia het volgende:

[..]
De rechter treedt niet in de beoordeling van de grondwettigheid van wetten en verdragen.

Het is wel interessant om de discussie hieromtrent te lezen.
Jij zou bijv voorstander zijn van een constitutioneel hof.
Ah zo, maar dan kijk je naar het wettelijk proces en niet zozeer naar de handhaving.

Klopt wel dat die toetsing er moet zijn maar gezien hoe het werkt met die rechters in de VS... Niet bepaald een oplossing.
pi_202119563
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:43 schreef Za het volgende:

[..]
Indien dat zo is, is het feitelijk toegeven dat het vaccinatiebeleid gefaald heeft, en de vaccins ons nooit zoals beloofd uit de pandemie zullen halen.
Nee dan is dwingen de oplossing.

Gezonde tieners prikken met nauwelijks baten van het vaccin.

Wie weet of er nog bijwerkingen boven de grond komen... Moderna is ook weer verbannen voor mensen onder de 30 in Frankrijk deze week..

Ze leren nog iedere dag van de vaccins... Lol
pi_202119566
Slaap lekker!

En onthou:
Individuele rechten > wat het collectief verzint om welke subjectieve reden dan ook.
pi_202119589
quote:

[..]
Dat toont alleen maar aan dat er dus gewogen wordt en mag worden en die grondrechten vaak niet absoluut zijn. Maar het principe van die grondwet kan dan alsnog wel geschonden worden en die principes zijn geen lichte kleine principes. Ik zeg steeds dat het geen wisselgeld is en dat voel ik met mijn hele hebben en houden, dat die rechten zo aangevallen worden en men niet ziet hoe fout het is om die te overschrijden omwille van deze Covid situatie.....

100% eens. En als er nou nog gewoon keiharde cijfers waren waaruit zou blijken dat het allemaal enorm helpt, dan zou ik er misschien, heel misschien, een klein beetje in mee kunnen gaan. En dan alleen als alles bijzonder goed afgekaderd is.

Die cijfers zijn er niet. Dus donder lekker op met die QR code.

Die hele QR moet weg. We geven hiermee de overheid een tool waarmee ze nu, of over 2 jaar of over 10 jaar of over 50 jaar simpelweg kunnen zeggen dat alle mensen met rood haar niet meer deel mogen nemen, of dat alle mensen met een groene auto niet meer mee mogen doen, of dat alle homo's af zijn of dat iedereen die PVV stemt klaar is. Draai aan de QR knop en de betreffende groep kan niet meer deelnemen aan het maatschappelijk leven. Of verliest zijn recht op werk. Bankrekening geblokkeerd, af. Jij doet niet meer mee.

En zeg niet dat dat nooit kan gebeuren. Misschien vertrouw je het huidige kabinet, maar je kan simpelweg niet garanderen dat alle toekomstige kabinetten te vertrouwen zijn. Niemand kan dat.

Inmiddels ligt de infrastructuur er.
Wat koordjes aan elkaar knopen en hetgeen ik zeg behoort gewoon tot de mogelijkheden.

Ik snap echt niet dat mensen dat QR gebeuren prima vinden. Echt niet. Het is complete waanzin.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_202119592
Ow ik had overigens niet teruggelezen waar de door mij gequote post over ging, ik maakte een aanname :@
vosss is de naam,
pi_202119599
Ik snap trouwens ook best wel dat het zo een vaart niet zal lopen, maar dit behoort wel inmiddels gewoon tot de mogelijkheden. En dat is echt niet OK.
vosss is de naam,
pi_202119606
quote:
15s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:53 schreef vosss het volgende:

[..]
100% eens. En als er nou nog gewoon keiharde cijfers waren waaruit zou blijken dat het allemaal enorm helpt, dan zou ik er misschien, heel misschien, een klein beetje in mee kunnen gaan. En dan alleen als alles bijzonder goed afgekaderd is.

Die hele QR moet weg. We geven hiermee de overheid een tool waarmee ze nu, of over 2 jaar of over 10 jaar of over 50 jaar simpelweg kunnen zeggen dat alle mensen met rood haar niet meer deel mogen nemen, of dat alle mensen met een groene auto niet meer mee mogen doen, of dat alle homo's af zijn of dat iedereen die PVV stemt klaar is. Draai aan de QR knop en de betreffende groep kan niet meer deelnemen aan het maatschappelijk leven. Of verliest zijn recht op werk. Bankrekening geblokkeerd, af. Jij doet niet meer mee.

En zeg niet dat dat nooit kan gebeuren. Misschien vertrouw je het huidige kabinet, maar je kan simpelweg niet garanderen dat alle toekomstige kabinetten te vertrouwen zijn. Niemand kan dat.

Wat koordjes aan elkaar knopen en hetgeen ik zeg behoort gewoon tot de mogelijkheden.

Ik snap echt niet dat mensen dat QR gebeuren prima vinden. Echt niet. Het is complete waanzin.
De grote grap is vooral hoe makkelijk het op poten is gezet. Want dit virus is echt niet het ergst denkbare scenario voor angst.

Dit is letterlijk een betrekkelijk mild virus, het kan echt zoveel erger. En als het dus nu kan... Ja waarom dan niet in een andere situatie..

De voordelen van Covid:

Duidelijk dat anderen heel anders kunnen denken over je vrijheden

Je vrijheden zo afgepakt kunnen worden.

De rechtstaat ook maar beperkt bescherming biedt tegen willekeur.

Gooi er een beetje angst overheen en allerhande grondrechten worden overboord gekieperd. En dat zal in de toekomst echt niet anders zijn. Al was die QR implementatie niet nu dan wel een andere keer.

Ja als je het al een keer hebt gedaan en het systeem ligt klaar grijp je er uiteraard wel makkelijker naar...

Maar als je hiertegen bescherming wilt of wilt afkaderen dan moet je wel wat laagjes dieper want die bescherming was er nu dus nauwelijks.
pi_202119609
Precies. Het is walgelijk en maakt mij verdrietig.
vosss is de naam,
pi_202119610
quote:
3s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:57 schreef vosss het volgende:
Ik snap trouwens ook best wel dat het zo een vaart niet zal lopen, maar dit behoort wel inmiddels gewoon tot de mogelijkheden. En dat is echt niet OK.
Nouja kijk naar Australi en nieuw Zeeland...

In Itali wordt de QR ook op werk geplakt. En de QR heeft ook een houdbaarheid in verschillende landen... Het wordt steeds gekker.
  donderdag 11 november 2021 @ 01:03:17 #55
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202119611
quote:
3s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:57 schreef vosss het volgende:
Aan de andere kant: de technologie en infrastructuur stelt ook weer niet zoveel voor. Dit kan makkelijk op elk later moment weer worden opgetuigd, zelfs als het nu weer weggaat.

Het is gewoon een feit van de moderne tijd dat misbruik van technologie continu op de loer ligt.
pi_202119616
quote:
2s.gif Op donderdag 11 november 2021 01:03 schreef Tijn het volgende:

[..]
Aan de andere kant: de technologie en infrastructuur stelt ook weer niet zoveel voor. Dit kan makkelijk op elk later moment weer worden opgetuigd, zelfs als het nu weer weggaat.

Het is gewoon een feit van de moderne tijd dat misbruik van technologie continu op de loer ligt.
Ja eens.
vosss is de naam,
pi_202119620
Ik ga maar eens afschakelen en lekker tegen mijn vriendinnetje aan in bed kruipen. O+

Tot morgen, dan ben ik vast weer opgewekt en vrolijk :+

Goede nacht allen :*
vosss is de naam,
pi_202119623
quote:
2s.gif Op donderdag 11 november 2021 01:03 schreef Tijn het volgende:

[..]

Of je het weer kan optuigen of het wettelijke allemaal klopt vind ik persoonlijk niet zo interessant eigenlijk. Wanneer het crisis is wordt alles vloeibaar dat hebben we wel gemerkt afgelopen periode. Maar wanneer dit over is moet er wel een flinke discussie komen wat we medisch ethisch verantwoordelijk vind bij een nieuwe crisis op dit vlak. Zeker wanneer we ook alle nevenschade mee kunnen nemen. Want achteraf zullen er genoeg nevenschade boven komen dat we ons echt moeten afvragen of het dat allemaal wel waard was.
  donderdag 11 november 2021 @ 01:33:42 #59
3542 Gia
User under construction
pi_202119648
quote:

[..]
Ik hoor het Rutte z zeggen, vrijdag.
pi_202119686
Als er weer een avondklok komt ga ik voor het eerst bewust coronaregels overtreden.
pi_202119694
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 02:21 schreef Glazenmaker het volgende:
Als er weer een avondklok komt ga ik voor het eerst bewust coronaregels overtreden.
YOLO
pi_202119697
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 02:30 schreef Gehrman het volgende:

[..]
YOLO
Fuk de sistem.
pi_202119768
This is just fine.
fine fine fine fine fine fine
Go hard or go home
  donderdag 11 november 2021 @ 05:35:07 #65
445514 DonDruiper
pi_202119800
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 04:23 schreef Noek het volgende:
This is just fine.
fine fine fine fine fine fine
Dit vind ik van de hele situatie.

SPOILER
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202119833
Een nieuwe lockdown kunnen ze echt niet maken. De meerderheid is gevaccineerd. Prikken was de uitweg zeiden ze.
Er zijn al zoveel bedrijven kapot en veel mensen hebben psychische schade opgelopen door de lockdowns en allerlei maatregelen. Kinderen met angst en achterstandsproblemen op scholen.
Nee aan lockdowns moeten ze niet beginnen.
Investeer in de zorg ipv boa’s die qrcodes moeten controleren. Wat is dit voor kutland aan het worden. Het lijkt wel een politiestaat.
Het is heel sneu dat de IC’s weer vol liggen met antivaxxers. Maar het is nog erger dat mensen met kanker of ziekten aan hun hart maar moeten wachten en maar moeten doodgaan of pijn moeten blijven lijden.
Dat geneuzel van samen krijgen we corona eronder zijn we ook klaar mee. Niet iedereen kan thuis werken, niet iedereen kan zijn werk behouden ( helemaal als je nog geen vast contract hebt). Er is zoveel leed waar overheen gekeken wordt. Het is walgelijk!
Nee sluit mensen maar weer op in hun huizen met avondklokken lockdowns mondkapjes qrcodes en de vervelende testen iedere keer.
  donderdag 11 november 2021 @ 06:16:58 #67
22565 asco
Los in deze tent
pi_202119837
Belgi meldt vandaag 14586 nieuwe besmettingen.

En er liggen (sinds dinsdag) 232 mensen meer in de ziekenhuizen.
pi_202119850
quote:
De korte lockdown, ze blijven maar fabeltjes verkopen :'). Hoe vaak nog diezelfde steen.
pi_202119869
Korte lockdown… welke clown gelooft dat nog?
Dat gaat iedere keer verlengt worden, van lockdown naar lockdown.
Weer van die leugens.
pi_202119871
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 02:55 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Tijd om de leeftijdsgroep 1-5 te vaccineren, want we weten allemaal perfect hoe het werkt met die vaccins, totdat we het niet weten.

Jansen minder waard dan een spuitje water, Moderna toch iets te sterk voor de jeugd en Astra Zeneca toch niet zeker jaren super beschermd. De vaccinatiebereidheid zal door dit nieuws niet echt positief stijgen.
pi_202119875
Wat zou je vaccineren als het nou al niet werkt?
Miljoenen vrouwen hebben menstruatieproblemen = vaccinatieschade opgelopen door het vaccin.
Maar dat wordt ook afgewimpeld als onzin.
Het is om te kotsen 🤮
pi_202119879
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 06:37 schreef quirina het volgende:
Korte lockdown… welke clown gelooft dat nog?
Dat gaat iedere keer verlengt worden, van lockdown naar lockdown.
Weer van die leugens.
Is toch niet normaal dat elke keer dezelfde leugens verkocht worden, kortermijngeheugen minder dan een goudvis."
pi_202119882
quote:

[..]
Nu de korte lockdown, bestel snel op tellsell.
En als je nu besteld krijg je er niet 1 , niet 2 maar 20 weken lockdown gratis erbij.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kickinalfa op 11-11-2021 06:53:41 ]
pi_202119893
En een mooi avond klokkie er gratis bij.
pi_202119903
quote:

[..]
De strenge, korte lockdown. Want wat is er nu op tegen om de helft van het jaar (en dus je leven) in een lockdown door te brengen?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 11 november 2021 @ 07:01:36 #76
445514 DonDruiper
pi_202119912
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 06:58 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
De strenge, korte lockdown. Want wat is er nu op tegen om de helft van het jaar (en dus je leven) in een lockdown door te brengen?
Niks.

Kleine opoffering.

We doen het samen h.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 11 november 2021 @ 07:13:32 #77
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202119945
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:31 schreef DonDruiper het volgende:
Je moet je serieus afvragen of dat wel verstandig is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_202119952
quote:
15s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:53 schreef vosss het volgende:

[..]

Je hebt compleet gelijk. Ik ben banger voor de QR maatschappij dan het virus zelf. Probleem is ook dat je gewoon weetdat ze het niet ineens afkappen.
Ook al werkt het voor geen meter het zal doorgedrukt worden en verder uitgerold.
Ik hoop echt dat niemand er aan mee werkt en het stopt.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 11 november 2021 @ 07:25:27 #79
132619 crew  D_A
Ben jij van die ?
pi_202119988
Het is weer tijd voor: "was uw handen stuk"!
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  donderdag 11 november 2021 @ 07:26:39 #80
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202119989
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 07:25 schreef D_A het volgende:
Is helemaal niet nodig?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202119995
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 07:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Je hebt compleet gelijk. Ik ben banger voor de QR maatschappij dan het virus zelf. Probleem is ook dat je gewoon weetdat ze het niet ineens afkappen.
Ook al werkt het voor geen meter het zal doorgedrukt worden en verder uitgerold.
Ik hoop echt dat niemand er aan mee werkt en het stopt.
Niet om het 1 of ander, maar met het ID bewijs / paspoort icm BSN enzovoorts enzovoorts heeft de overheid deze tool al lang en breed in handen. Naast de hele infrastructuur van camera's in het land, aan de grens (en op schiphol). Die qr code is een vrij amateuristisch instrumentje ten opzichte van al het andere wat al lang bestaat en waar geen haan naar kraait. :Y
pi_202120000
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 07:25 schreef D_A het volgende:
Gewoon prikjes pakken en doorrrr... ^O^
pi_202120001
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 07:28 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Niet om het 1 of ander, maar met het ID bewijs / paspoort icm BSN enzovoorts enzovoorts heeft de overheid deze tool al lang en breed in handen. Naast de hele infrastructuur van camera's in het land, aan de grens (en op schiphol). Die qr code is een vrij amateuristisch instrumentje ten opzichte van al het andere wat al lang bestaat en waar geen haan naar kraait. :Y
Ja maar dat je moet scannen voor toegang was er niet.
Of nog erger eigenlijk het voldoen aan de eisen voor het groene vinkje anders mag je niet meer meedoen in de maatschappij.

Het maakt het in n keer zoveel erger dan het al was.
Het scenario waarin je op straat gescand wordt is en de gevolgen moet ondervinden is dan niet ver weg.
pi_202120011
quote:

[..]
Dit.

Maar nu kan men lekker samen tegen zijn.
pi_202120013
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 07:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Of nog erger eigenlijk het voldoen aan de eisen voor het groene vinkje anders mag je niet meer meedoen in de maatschappij.
Ja, dat kn nu ook als de overheid het echt zou willen, maar er is totaal geen aanleiding voor ze om zo ver te gaan. Je bereikt er uiteindelijk heel weinig mee als je allerlei onzinnige eisen aan dat groene vinkje gaat verbinden.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202120014
quote:

[..]

Het scenario waarin je op straat gescand wordt is en de gevolgen moet ondervinden is dan niet ver weg.
Er zijn genoeg plekken in Nederland waar je je ID moet kunnen laten zien voordat je binnen kunt komen. Ook voor de coronacrisis al.
pi_202120020
quote:

[..]

We hebben anders al een behoorlijke tijd een identificatieplicht. Dat je verplicht op straat je id papieren moet laten zien en daar de gevolgen van moet ondervinden. In het doemscenario meegedacht: staat daar een voor een bepaalde regering in de toekomst een verkeerd geslacht, nationaliteit, lichaamslengte, vul maar in, in kunnen ze je zo straffen. Laat staan met hulp van de gezichtsherkennende camera's en de aftappende AIVD. Dat hele qr code verhaal is helemaal niet nodig om je bevolking te onderdrukken. Die infrastructuur ligt er al (en wordt tot nu toe niet misbruikt) :s)

[ Bericht 2% gewijzigd door Catatafishh op 11-11-2021 07:43:51 ]
pi_202120042
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 07:36 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ja, dat kn nu ook als de overheid het echt zou willen, maar er is totaal geen aanleiding voor ze om zo ver te gaan. Je bereikt er uiteindelijk heel weinig mee als je allerlei onzinnige eisen aan dat groene vinkje gaat verbinden.
Er is nu geen aanleiding voor nee. Nouja corona zogenaamd maar je ze zoals Vos zegt een systeem op waarbij het in de toekomst uitgebreid kan worden. Dan zijn de dystopische scenario's eindeloos.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 07:36 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ik vind een QR code toch heftiger. Gewoon dat je overal moet bewijzen dat je voldoet aan de eisen.
Je bereikt er een hoop mee vanuit het perspectief van macht en controle in een maakbare samenleving.
  donderdag 11 november 2021 @ 07:43:06 #89
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202120043
quote:

[..]
Deze prachtige getuigenis is illustratief voor het soort gebrek aan inzicht dat de overheid in staat stelt het QR systeem in te zetten, ondanks dat het niet helpt bij het bestrijden van corona. Maar goed, het is in elk geval fijn dat iemand er zelf in kan berusten. Prettig gevoel. Niets nieuws.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202120056
twitter

Marino heeft vast een leuk leven @El-Stinho @Zipportal @Lenny_Leonard
pi_202120067
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 07:43 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Deze prachtige getuigenis is illustratief voor het soort gebrek aan inzicht dat de overheid in staat stelt het QR systeem in te zetten, ondanks dat het niet helpt bij het bestrijden van corona. Maar goed, het is in elk geval fijn dat iemand er zelf in kan berusten. Prettig gevoel. Niets nieuws.
Ik denk dat je het qr systeem iets te serieus neemt. Als je het wel en wee van de overheid een beetje had gevolgd dan had je geweten dat dit qr systeempje helemaal niets voorstelt in termen van mogelijke onderdrukking. Daar zijn al lang veel effectievere en andere instrumenten voor dan zo'n kutcode :)

Het feit dat die angst nu pas bij een aantal opborrelt is illustratief voor het slecht geinformeerde smaldeel van de bevolking. :Y
pi_202120070
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 07:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Er is nu geen aanleiding voor nee. Nouja corona zogenaamd maar je ze zoals Vos zegt een systeem op waarbij het in de toekomst uitgebreid kan worden. Dan zijn de dystopische scenario's eindeloos.
Tot je je bedenkt dat dystopische scenario's uiteindelijk maar n verliezer kennen, en dat is eigenlijk de overheid zelf. Die is hoe dan ook afhankelijk van het volk voor de kiezers, de belastingen, en voor het bekleden van ambtsfuncties om dat dystopische scenario uit te voeren.

Stel dat je zelfs in het meest extreme dystopische scenario zou zitten, namelijk een dictatuur waarin je gelijk voor het vuurpeloton wordt gezet als je niet blindelings 100% gehoorzaamt, dan kun je als overheid wel iedereen afschieten, maar uiteindelijk is er dan dus niemand meer die belasting betaalt en niemand die jouw vuilnis ophaalt. Sta je daar als stampvoetende kleuter op het schoolplein.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 11 november 2021 @ 07:46:48 #93
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202120071
quote:

[..]

Lastig want als je leest wat er in de zorg gaande is zijn er onvermijdelijk maatregelen nodig. Zeker om dat ik niet denk dat het aantal gevaccineerden omhoog zal gaan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 11 november 2021 @ 07:49:29 #94
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202120094
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 07:46 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Ik denk dat je het qr systeem iets te serieus neemt. Als je het wel en wee van de overheid een beetje had gevolgd dan had je geweten dat dit qr systeempje helemaal niets voorstelt in termen van onderdrukking die al lang veel effectiever mogelijk is door hele andere instrumenten dan zo'n kutcode :)
Het gaat natuurlijk niet om het systeem zelf, maar om de normaliseren van deze vorm van inzet.
pi_202120101
twitter
  donderdag 11 november 2021 @ 07:50:29 #96
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202120102
twitter
pi_202120104
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 07:49 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Het gaat natuurlijk niet om het systeem zelf, maar om de normaliseren van deze vorm van inzet.
Normaliseren?
Ga de camera's eens tellen in je lokale stad of station. Flink tegen gedemonstreerd? Of de id plicht? Of de bevoegdheden van de AIVD? _O-
  donderdag 11 november 2021 @ 07:51:00 #98
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202120107
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 07:49 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Op zich is die er al namelijk je paspoort of identiteit kaart.
pi_202120114
M
quote:
Maar daar hebben ze 2g, ffp2 mondkapjes!
pi_202120116
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 07:44 schreef Wereldgozer het volgende:
[ twitter ]

Marino heeft vast een leuk leven @:El-Stinho @:zipportal @:lenny_leonard
Covid opgelopen bij de bakker en hij werkt met virussen dus hij wordt dagelijks blootgesteld aan dit gevaar.
Go hard or go home
pi_202120129
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 07:52 schreef Kickinalfa het volgende:
M
[..]
Maar daar hebben ze 2g, ffp2 mondkapjes!
Vaccins werken dus heel goed blijkbaar :') :')
pi_202120136
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 07:38 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
We hebben anders al een behoorlijke tijd een identificatieplicht. Dat je verplicht op straat je id papieren moet laten zien en daar de gevolgen van moet ondervinden. In het doemscenario meegedacht: staat daar een voor een bepaalde regering in de toekomst een verkeerd geslacht, nationaliteit, lichaamslengte, vul maar in, in kunnen ze je zo straffen. Laat staan met hulp van de gezichtsherkennende camera's en de aftappende AIVD. Dat hele qr code verhaal is helemaal niet nodig om je bevolking te onderdrukken. Die infrastructuur ligt er al (en wordt tot nu toe niet misbruikt) :s)
Maar je wordt niet continue overal gecontroleerd. Je kan nog steeds goed in redelijke vrijheid leven ook al kan een agent je ID vragen.
Het is gewoon niet hetzelfde als dat je niet de supermarkt in kan of kan werken als je niet aan de eisen voor het groene vinkje voldoet.

Nu is dat nog een corona eis over een paar jaar gaat je zorgpremie omhoog vanwege waar je allemaal geweest bent of overschrijd je je persoonlijke co2 budget voor die maand afhankelijk van waar je bent.
Of je wordt gefusilleerd omdat een toekomstige Pol Pot dst nodig acht.
Je moet niet een systeem faciliteren wat het (nog) makkelijker maakt om zoiets te laten gebeuren.

Onze vrijheid of wat er nog van over is is ook iets waard en omdat je nu al je ID moet tonen soms of google je volgt houdt niet in dat het ok is om de QR maatschappij met de rode loper uit te rollen.

Los van de eventuele risico's ervan werkt het ook geeneens echt dus waarom zouden we het voor veel geld uit moeten rollen overal?
  donderdag 11 november 2021 @ 07:54:53 #103
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202120139
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 07:50 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Normaliseren?
Ga de camera's eens tellen in je lokale stad of station. Flink tegen gedemonstreerd? Of de id plicht? Of de bevoegdheden van de AIVD? _O-
Je kunt het proberen met dat argument, maar allen zijn fundamenteel anders dan het actief ingrijpen in het dagelijks leven en daar ook nog eens andere burgers voor inzetten.
pi_202120140
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 07:50 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Normaliseren?
Camera’s en ID plicht etc zijn iets anders. Dat zijn middelen om te controleren en achteraf actie te ondernemen. De QR code is een toegangsbewijs, die door de overheid op eigen goeddunken preventief ingetrokken zou kunnen worden.

Op het moment dat je iemand ergens van verdenkt trek je preventief zijn QR code in en hop, diegene kan nergens meer komen.

Ik zeg uiteraard niet dat het nu zo is, maar de overheid die toegang tot individuele locaties kan bepalen is nooit eerder op deze schaal in Nederland gedaan.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 11 november 2021 @ 07:55:48 #105
132619 crew  D_A
Ben jij van die ?
pi_202120146
Marino ouwe data ridder.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  donderdag 11 november 2021 @ 07:58:29 #106
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202120160
Ik betoog niet dat een privacyschending per definitie niet rechtmatig zou moeten zijn. Natuurlijk is er een genuanceerd spectrum van privacy beperking en bewaking. De een zijn recht is de ander zijn onrecht.
Belangrijk is in deze, dat het niet gaat over onze traceerbaarheid of de technologische middelen om een bevolking te onderdrukken. Maar het normaliseren van de conditionele participatie afgedwongen in het dagelijks leven, door je medeburgers, aan elkaar, op basis van de mate waar in je conformeert aan het gewenste gedrag.
pi_202120163
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 07:46 schreef Megumi het volgende:

[..]
Lastig want als je leest wat er in de zorg gaande is zijn er onvermijdelijk maatregelen nodig. Zeker om dat ik niet denk dat het aantal gevaccineerden omhoog zal gaan.
Ja maar de QR code maatschappuj is niet die oplossing.
Op korte termijn richt je de maatregelen vooral op de groepen waar de ziekenhuisopnamens uit voort komen.
Dus maatregelen voor gebedshuizen (waar een wil is) en boostershots voor 60+ en investeer erg is een gezondere fittere samenleving en opschalen van de zorg.
Maar ga niet mensen bij de sportschool, zwembad, bibliotheek of de blokker lastig vallen met een QR maatschappij.
pi_202120239
Mijn vriendin is zojuist positief getest op corona. -O-

Gelukkig geen erge klachten dit keer.
Zonder wrijving geen glans
pi_202120257
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:15 schreef Haags het volgende:

Beterschap! Al de tweede keer voor haar?
pi_202120262
quote:

Beterschap! Hoelang geleden was ze positief dan? En ook nog gevaccineerd?
  donderdag 11 november 2021 @ 08:21:54 #111
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_202120273
quote:

Beterschap! Wat voor klachten heeft ze? Veel verschil met de eerste keer?
pi_202120303
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:18 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Beterschap! Al de tweede keer voor haar?
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Beterschap! Hoelang geleden was ze positief dan? En ook nog gevaccineerd?
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:21 schreef jcdragon het volgende:

[..]
Beterschap! Wat voor klachten heeft ze? Veel verschil met de eerste keer?
Tweede keer, ja dubbel gevaccineerd. Sinds afgelopen maandag schijnt ze besmettelijk te zijn. Maar tot nu toe alleen wat gesnotter en soms wat gehoest. De eerste keer was erger met meer klachten.
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 11 november 2021 @ 08:31:16 #113
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202120321
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 07:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Op korte termijn richt je de maatregelen vooral op de groepen waar de ziekenhuisopnamens uit voort komen.
Dus maatregelen voor gebedshuizen (waar een wil is) en boostershots voor 60+ en investeer erg is een gezondere fittere samenleving en opschalen van de zorg.
Maar ga niet mensen bij de sportschool, zwembad, bibliotheek of de blokker lastig vallen met een QR maatschappij.
Maar wat is dan volgens jou dan de oplossing dan? Waarmee de zorg snel weer ontlast gaat worden? Zelf denk ik dat er weer een lockdown gaat komen. En dat de horeca en winkels weer dicht gaan? Sportscholen enz. Dan zou ik denken doe mij de QR code maar.
pi_202120351
Heel veel mensen die weer besmet zijn en dat is jammer. We hebben mensen nodig die nog maagd zijn om de samenleving te boosteren.

Ik hoest mn longen eruit maar geen succes.
Leef toch een stuk veiliger dan Marino, zo blijkt.
Go hard or go home
pi_202120370
twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 11 november 2021 @ 08:41:28 #116
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202120400
Eerste cijfers van onderzoeken naar de effectiviteit van de derde dosis zijn positief, zowel qua ziekteverloop bij de gevaccineerden als wat betreft het doorgeven van de besmetting, ook speficiek wat betreft de Delta-variant:

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)02249-2/fulltext
https://www.nature.com/articles/d41586-021-02516-4
https://www.timesofisrael(...)hase-3-results-show/

Het is het echt waard om te blijven volgen hoe het loopt in Isral, vooral om te kijken hoe het gaat met de effectiviteit van dit derde shot na verloop van tijd.

Gisteren is daar ook besloten dat ze deze maand nog gaan beginnen met het vaccineren van de leeftijdsgroep 5-11 om de uitbraken via scholen de kop in te drukken.
pi_202120406
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:29 schreef Haags het volgende:

[..]
[..]
[..]
Tweede keer, ja dubbel gevaccineerd. Sinds afgelopen maandag schijnt ze besmettelijk te zijn. Maar tot nu toe alleen wat gesnotter en soms wat gehoest. De eerste keer was erger met meer klachten.
Beterschap!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 11 november 2021 @ 08:42:27 #118
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202120410
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:29 schreef Haags het volgende:

[..]
[..]
[..]
Beterschap!
  donderdag 11 november 2021 @ 08:45:57 #119
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_202120445
Accepteren. Andere optie is er niet. Door die zure appel heen. Ja, dat kost helaas levens.
Tics van je petten.
  Redactie Sport donderdag 11 november 2021 @ 08:46:28 #120
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202120452
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:41 schreef Qarrad het volgende:
Eerste cijfers van onderzoeken naar de effectiviteit van de derde dosis zijn positief, zowel qua ziekteverloop bij de gevaccineerden als wat betreft het doorgeven van de besmetting, ook speficiek wat betreft de Delta-variant:

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)02249-2/fulltext

Het is het echt waard om te blijven volgen hoe het loopt in Isral, vooral om te kijken hoe het gaat met de effectiviteit van dit derde shot na verloop van tijd.

Gisteren is daar ook besloten dat ze deze maand nog gaan beginnen met het vaccineren van de leeftijdsgroep 5-11 om de uitbraken via scholen de kop in te drukken.
Die groep is volgens mij nu wel een serieus bijdragend geheel, dus kan geen kwaad om die ook een prik te zetten als dat de totale overdracht vermindert en het niet gevaarlijk is qua bijwerkingen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport donderdag 11 november 2021 @ 08:47:02 #121
pi_202120457
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:45 schreef nattermann het volgende:
Accepteren. Andere optie is er niet. Door die zure appel heen. Ja, dat kost helaas levens.
En kost de economie niet minder centjes dan een lockdown.
pi_202120484
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:45 schreef nattermann het volgende:
Accepteren dat de zorg het komende decennium op zijn gat ligt met andere woorden?
pi_202120509
Ik verwacht wel een bepaalde paniekreactie als we vandaag dus echt 14-15k besmettingen noteren. De media zal flink uitpakken..
  Redactie Sport donderdag 11 november 2021 @ 08:51:36 #124
pi_202120517
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:49 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Accepteren dat de zorg het komende decennium op zijn gat licht met andere woorden?
@onlogisch en @GGMM vinden dat ook een vreemde suggestie ja.
pi_202120566
twitter

Interessant draadje over deze aantallen en de gevolgen voor de komende weken..
  donderdag 11 november 2021 @ 08:55:59 #126
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_202120578
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:50 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik verwacht wel een bepaalde paniekreactie als we vandaag dus echt 14-15k besmettingen noteren. De media zal flink uitpakken..
Talkshowgenot
pi_202120605
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:31 schreef Megumi het volgende:

[..]
Maar wat is dan volgens jou dan de oplossing dan? Waarmee de zorg snel weer ontlast gaat worden? Zelf denk ik dat er weer een lockdown gaat komen. En dat de horeca en winkels weer dicht gaan? Sportscholen enz. Dan zou ik denken doe mij de QR code maar.
Denk vooral richten op de groep die nu in het ziekenhuis komt. Zijn dat vooral oudere gevaccineerden geef je ze nu boostershots zijn het gelovigen of allochtonen bij wijze van dan target je hen.
Niet de samenleving killen met die algehele qr code.

En nu al investeren voor op de lange termijn daar covid endemisch is.
We moeten echt fitter en gezonder worden als bevolking. Dus meer campagnes en voorlichting daarvoor.
Van mij part met een geld bonus als je het bewerkstelligt.
En vooral investeren in de bottleneck, de zorg zelf.
  donderdag 11 november 2021 @ 08:57:41 #128
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202120607
quote:
7s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:46 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Die groep is volgens mij nu wel een serieus bijdragend geheel, dus kan geen kwaad om die ook een prik te zetten als dat de totale overdracht vermindert en het niet gevaarlijk is qua bijwerkingen.
Ik ben heel benieuwd hoe het zich daar gaat ontwikkelen, zowel omdat ze voorlopen met de ontwikkelingen en consequenties al omdat ze een extremere variant hebben van wat we hier hebben aan tweedeling van de samenleving: ruim een derde weigert zich te laten vaccineren en beroept zich daarbij vooral op allerlei verworven rechten op grond van hun religie.

Het aandeel orthodoxe joden (en moslims) is nog nooit zo hoog geweest daar en waar er vanaf de stichting van de staat uitzonderingen werden opgesteld voor van alles en nog wat voor een kleine, ultra-orthodoxe minderheid, is de situatie zo langzamerhand uit de klauwen gelopen. De uitzondering voor de dienstplicht werd oorspronkelijk voor een paar honderd jongens gemaakt bijvoorbeeld. Dat zijn er nu honderdduizenden.

Deze uitdaging zie je hier nu ook ontstaan, inclusief alle irritatie: waarom mag ik niet sporten en mogen zij gewoon op een kluitje blijven bidden? om even in het kader te blijven van de maatregelen tegen de pandemie. Ze hebben daar geprobeerd om de groepsgrootte te beperken bij religieuze samenkomsten. Hoop gezeik, nauwelijks te handhaven.

Het virus bleef/blijft maar oplaaien in die gemeenschappen. Is het in de rest van het land onder controle, steekt het de kop meteen weer op daar. Wat we hier in de grote steden en de Bible Belt zien, is daar vanaf het begin ook aan de hand en zorgt voor nog meer spanningen onderling.

Oh en dan hebben ze ook nog wappies waardoor diverse ministers en officials nu extra beveiliging krijgen vanwege een niet aflatende stroom bedreigingen aan hun adres en online opjutterij hierover. Klinkt ook bekend.
  donderdag 11 november 2021 @ 08:59:25 #129
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202120627
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 07:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Als alternatief voor de QR code zal er wellicht een lockdown komen voor de sportschool, zwembad, bibliotheek of de blokker? Nog erger denk ik dan maar? De QR code is er juist om de boel open te houden.
  donderdag 11 november 2021 @ 08:59:38 #130
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202120632
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Denk vooral richten op de groep die nu in het ziekenhuis komt. Zijn dat vooral oudere gevaccineerden geef je ze nu boostershots zijn het gelovigen of allochtonen bij wijze van dan target je hen.

We moeten echt fitter en gezonder worden als bevolking. Dus meer campagnes en voorlichting daarvoor.
Dat is sowieso een goed idee, los van deze situatie. Een gezonde, goed genformeerde bevolking betaalt zich op alle vlakken uit.
  donderdag 11 november 2021 @ 09:01:04 #131
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202120662
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Volgens de cijfers zijn het juist de ongevaccineerden die nu op de IC liggen trouwens wat ga je met deze mensen doen?
  donderdag 11 november 2021 @ 09:01:32 #132
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202120668
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:59 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat is sowieso een goed idee, los van deze situatie. Een gezonde, goed genformeerde bevolking betaalt zich op alle vlakken uit.
Met je eens. Maar daar is nu natuurlijk geen sprake van.
pi_202120670
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:41 schreef Qarrad het volgende:

Sorry maar ik neem alles wat uit pfizer/Israel komt met een korrel zout.
Het is nu een gigantisch verdienmodel geworden.

Kinderen van 5-11 vaccineren is al dubieus en die boostershots voor iedereen op ouderen en risicogroepen na ook.
Moeten we in een wereld leven dan waarin we jaar in jaar uit massaal gevaccineerd moeten worden om een groen vinkje te kunnen krijgen om in de maatschappij te participeren?
  donderdag 11 november 2021 @ 09:02:34 #134
22565 asco
Los in deze tent
pi_202120682
Radio 1 zometeen: omt adviseert iets wat heel veel op een lockdown lijkt.
  Moderator donderdag 11 november 2021 @ 09:03:17 #136
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202120693
quote:

[..]
Gezond leven is deels in de huidige maatschappij oneerlijk verdeeld natuurlijk.
Als je het hebt over voldoende bewegen, naja dat kan iedereen. Ook als je geen geld hebt voor een sport-abbo. Je kan ook desnoods elke dag een half uur gaan joggen door je tokkiewijk. ;)

Gezond eten is dan wl weer een dingetje. Bedoel de euroknallers etc staan nou niet bekend om hun "nutritional value". Wil je beter, meer biologisch en zonder toegevoegde zooi eten, dan is dat eten in 9/10 gevallen een stuk duurder.
pi_202120698
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Kinderen van 5-11 vaccineren is al dubieus en die boostershots voor iedereen op ouderen en risicogroepen na ook.
Moeten we in een wereld leven dan waarin we jaar in jaar uit massaal gevaccineerd moeten worden om een groen vinkje te kunnen krijgen om in de maatschappij te participeren?
Dat is lekker makkelijk.
Nee om het de kop in te drukken ik ga er vanuit dat het de komende jaren net als de griepprik wordt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202120699
2 weken.. :') tot Maart.
pi_202120702
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:02 schreef asco het volgende:
Radio 1 zometeen: omt adviseert iets wat heel veel op een lockdown lijkt.
Ik hoorde dat er gisteren nog een blije reclame op TV was voor wintersport in Oostenrijk 8)7
pi_202120717
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:02 schreef alpeko het volgende:
OMT advies: korte lockdown van 2 weken _O- ^p^

https://nos.nl/artikel/24(...)t-moet-nog-beslissen
Dit gaat weer tot maart duren met straks weer een zinloze avondklok.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202120722
quote:

[..]
Daarom ben ik vanaf het begin teleurgesteld dat daar zo weinig aandacht voor is.
Denk dat we er als bevolking juist zwaarder en ongezonder op zijn geworden de afgelopen 1,5 jaar.
Dit terwijl de ziekenhuizen juist vol liggen met mensen met overgewicht.
Toch wordt er niet over gesproken in dezelfde mate als met andere dingen.
  Redactie Sport donderdag 11 november 2021 @ 09:05:15 #142
pi_202120726
quote:

Ja nee dat gaat geen reet helpen. Dan is het over 2 weken omlaag en begint het circus weer opnieuw.
  Redactie Sport donderdag 11 november 2021 @ 09:06:01 #143
pi_202120732
Ik denk dat evenementen en horeca wel weer beperkt gaan worden.

Maar kerken open allen!
  donderdag 11 november 2021 @ 09:06:08 #144
346939 Janneke141
pi_202120735
quote:

De tering.
pi_202120738
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:03 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Ik hoorde dat er gisteren nog een blije reclame op TV was voor wintersport in Oostenrijk 8)7
Al een paar keer gezien, inderdaad :')
  Moderator donderdag 11 november 2021 @ 09:06:34 #146
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_202120741
quote:

Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
  Moderator donderdag 11 november 2021 @ 09:06:37 #147
Dick Laurent Is Dead
pi_202120743
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De tering.
Jah. Dit zagen we wel aankomen denk ik, niet?
pi_202120746
quote:

Kan helpen maar niet met een halve lockdown. Dan ook alles sluiten, behalve de supermarkten en werkplekken. Als je de horeca en scholen openhoudt ga je dit niet in 2 weken breken
pi_202120753
Zeg niet dat dit als een verrassing komt mensen.. we hebben dit al weken geleden besproken dat het deze kant op ging.
pi_202120756
Godver :')__!
  donderdag 11 november 2021 @ 09:07:24 #151
346939 Janneke141
pi_202120758
quote:
12s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:06 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Jah. Dit zagen we wel aankomen denk ik, niet?
Klopt, maar zelfs in mij schuilt nog een vleugje optimisme. Helaas, weer teleurgesteld.
pi_202120760
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:06 schreef Confetti het volgende:

[..]
Kan helpen maar niet met een halve lockdown. Dan ook alles sluiten, behalve de supermarkten en werkplekken. Als je de horeca en scholen openhoudt ga je dit niet in 2 weken breken
Voordat je effect ziet ben je zo 3-4 weken verder.
pi_202120761
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:01 schreef Megumi het volgende:

[..]
Volgens de cijfers zijn het juist de ongevaccineerden die nu op de IC liggen trouwens wat ga je met deze mensen doen?
Tja campagne voeren in Urk en Kanaleneiland en via de Imam.
Waarom moeten wij allemaal de dupe zijn van de onwetenheid van een kleine groep?
De groep die nooit in aanraking is geweest met corona wordt gelukkig wel met de dag kleiner. Door besmetting of vaccinatie.
pi_202120771
Korte lockdown van 2 weken _O_

Niet eens van de speld.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 11 november 2021 @ 09:09:10 #155
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202120778
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Tja campagne voeren in Urk en Kanaleneiland en via de Imam.
Waarom moeten wij allemaal de dupe zijn van de onwetenheid van een kleine groep?
De groep die nooit in aanraking is geweest met corona wordt gelukkig wel met de dag kleiner. Door besmetting of vaccinatie.
Het is niet alleen Urk en dergelijke. Ook in Amsterdam is er een grote groep mensen die ongevaccineerd is. En geen Nederlands kan spreken en lezen.
pi_202120779
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
61% voor Duitsland!, wat een stelletje ongehoorzaam zooitje is het daar!
pi_202120784
quote:

Dat ze daar maar stikken in een pretzel
  Redactie Sport donderdag 11 november 2021 @ 09:09:57 #158
pi_202120788
Wordt gelukkig niks gezegd over contactberoepen. Hopelijk mag dat gewoon blijven, anders heb ik een GROOT PROBLEEM.
  donderdag 11 november 2021 @ 09:10:15 #159
14505 OProg
A Life in Music
pi_202120793
Het hele probleem is en blijft dat je een stel medici 20+ maanden geleden bij elkaar hebt gehaald voor een acute crisissituatie. Dan is het 20 maanden verder, willen die mensen zelf geen andere expertises er bij halen en gaan zijn ze bezig met beslissingen die niet alleen acuut zijn maar ook verregaande impact op de samenleving kunnen hebben.

Met ook nog eens in gedachten dat in dat OMT niemand zit die veel kaas gegeven heeft van hoe een samenleving of een massa nu eigenlijk werkt. En in plaats van daar eens de discussie over aan te gaan staat er een hele groep politici en media er omheen, kijkt er naar en daar is amper iemand kritisch over. Dat maakt het nog eens extra sneu.

Terwijl daar toen de druk er veel minder was al lang de discussie over aangegaan had moeten worden. Wat moeten we nu eigenlijk in de volgende fase? Maar nee hoor. We hijsen nog steeds dezelfde figuren op een schild.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 11 november 2021 @ 09:10:50 #160
346939 Janneke141
pi_202120801
quote:
82s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:10 schreef OProg het volgende:
Het hele probleem is en blijft dat je een stel medici 20+ maanden geleden bij elkaar hebt gehaald voor een acute crisissituatie. Dan is het 20 maanden verder, willen die mensen zelf geen andere expertises er bij halen en gaan zijn ze bezig met beslissingen die niet alleen acuut zijn maar ook verregaande impact op de samenleving kunnen hebben.

Met ook nog eens in gedachten dat in dat OMT niemand zit die veel kaas gegeven heeft van hoe een samenleving of een massa nu eigenlijk werkt. En in plaats van daar eens de discussie over aan te gaan staat er een hele groep politici en media er omheen, kijkt er naar en daar is amper iemand kritisch over. Dat maakt het nog eens extra sneu.

Terwijl daar toen de druk er veel minder was al lang de discussie over aangegaan had moeten worden. Wat moeten we nu eigenlijk in de volgende fase? Maar nee hoor. We hijsen nog steeds dezelfde figuren op een schild.
Er is geen volgende fase.
  Moderator donderdag 11 november 2021 @ 09:10:54 #161
Dick Laurent Is Dead
pi_202120803
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:09 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Deutschland Deutschland ber alles!!!!
  donderdag 11 november 2021 @ 09:11:15 #162
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202120809
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wordt gelukkig niks gezegd over contactberoepen. Hopelijk mag dat gewoon blijven, anders heb ik een GROOT PROBLEEM.
Daar zat ik ook al aan te denken.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 november 2021 @ 09:11:17 #163
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202120810
Zucht...
pi_202120811
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:09 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Sowieso vorige week in Berlijn in vrijwel geen enkele kroeg of club gecontroleerd op QR. Gek genoeg heeft dan wel weer iedereen zo'n type 1 masker op in het openbaar vervoer. Maar dat ze daar zo gehoorzaam zijn valt reuze mee.

Robert Koch kan ook daar de tyfus genieten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202120812
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Phase 1: Lockdown
Phase 2: ???
Phase 3: profit Lockdown
pi_202120816
Morgen snel nog even naar de kapper
pi_202120821
Nederland heeft in die 1,5 jaar tijd nog nooit een lockdown gehad, waarom zou deze softie regering nou ineens wel een lockdown durven in te stellen?
Zoals vele Europese landen wel gehad hebben.

Laat ze eerst ook eens kijken naar wat ze tegen ongevaccineerden kunnen doen ipv direct weer de gevaccineerden straffen voor die figuren.
  donderdag 11 november 2021 @ 09:12:03 #168
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202120823
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat is precies waarom dit interessant is om te volgen: hoe lang blijven deze vaccinaties voldoende bescherming bieden?

Wat neem je precies met een korrel zout trouwens aan de cijfers? Geloof je ze niet? Want tot nu toe zijn de resultaten qua effectiviteit altijd erg gelijk geweest aan de resultaten uit Isral bij onderzoeken in andere landen.
pi_202120826
Als op 19 december evenementen nog steeds niet mogen worden @onlogisch en ik woedend.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202120828
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:09 schreef Megumi het volgende:

[..]
Het is niet allen Urk en dergelijke. Ook in Amsterdam is er een grote groep mensen die ongevaccineerd is.
Wel grotendeels dezelfde groepen.
Religieuze mensen
Complotdenkers/stond op facebook volk
Mensen die vanwege ziekte niet kunnen.
Mensen die al besmet zijn geweest en geen prik willen.

Die laatste groep is het probleem niet.
De zieken kunnen er niks aan doen dus moet je je richten op de eerste twee groepen.
Plus boostershots voor een hoop ouderen.
pi_202120832
Van 2 weken. Sure.
  donderdag 11 november 2021 @ 09:12:57 #172
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_202120833
En wie gaat dat betalen, een volledige lockdown van twee weken?
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 11 november 2021 @ 09:12:58 #173
14505 OProg
A Life in Music
pi_202120834
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Op deze manier niet nee.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_202120836
Laat de amateursport aub door gaan..
pi_202120840
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:12 schreef MissButterflyy het volgende:
Wij met z’n allen
  donderdag 11 november 2021 @ 09:13:28 #176
14505 OProg
A Life in Music
pi_202120845
quote:
Probleem voor over de schutting.
  donderdag 11 november 2021 @ 09:13:39 #177
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_202120849
quote:

Die sporen echt niet.
Tics van je petten.
  donderdag 11 november 2021 @ 09:14:04 #178
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202120854
Voor 2 weken, die dan verlengt wordt tot het voorjaar.

Ook maar voor de zekerheid kapper geboekt voor morgen.
  donderdag 11 november 2021 @ 09:14:14 #179
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202120860
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Wel grotendeels dezelfde groepen.
Religieuze mensen
Complotdenkers/stond op facebook volk
Mensen die vanwege ziekte niet kunnen.
Mensen die al besmet zijn geweest en geen prik willen.

Die laatste groep is het probleem niet.
De zieken kunnen er niks aan doen dus moet je je richten op de eerste twee groepen.
Plus boostershots voor een hoop ouderen.
Zinloos denk ik. Complotdenkers en dergelijke zijn niet meer te overtuigen ben ik bang.
  Redactie Sport donderdag 11 november 2021 @ 09:14:19 #180
pi_202120861
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:12 schreef Caland het volgende:
Als op 19 december evenementen nog steeds niet mogen worden @:onlogisch en ik woedend.
Bergosso heeft weer geluk allen.
pi_202120863
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Laat de amateursport aub door gaan..
En volle stadions _O_
  donderdag 11 november 2021 @ 09:14:43 #182
438527 MissButterflyy
pi_202120864
Ben benieuwd of dat dan ook meteen ingaat?
  donderdag 11 november 2021 @ 09:14:46 #183
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_202120865
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:49 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Accepteren dat de zorg het komende decennium op zijn gat ligt met andere woorden?
Ligt het nu al. Kijk naar het aantal uitgestelde zaken etc.
Tics van je petten.
pi_202120867
Bericht van NOS lijkt aangevuld met dat na de korte lockdown testen voor toegang moet verdwijnen.
  donderdag 11 november 2021 @ 09:15:00 #185
438527 MissButterflyy
pi_202120869
Nou ja, eerst even afwachten maar.
pi_202120871
quote:

Ze zijn echt totaal van het padje af en weten echt niet meer wat ze willen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Forum Admin donderdag 11 november 2021 @ 09:15:09 #187
35723 crew  GGMM
pi_202120872
quote:
9s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:14 schreef Momo het volgende:
Voor 2 weken, die dan verlengt wordt tot het voorjaar.

Ook maar voor de zekerheid kapper geboekt voor morgen.
Gelukkig ben ik afgelopen week naar de kapper geweest.
@onlogisch herinnerde me eraan. Straks zit ik weer een maand met lang haar :')
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_202120875
Worden weer leuke feestdagen :'(
pi_202120897
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:15 schreef Jor_Dii het volgende:
it's gonna be a cold cold QRistmas ~:)
  donderdag 11 november 2021 @ 09:17:00 #190
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_202120898
quote:

Hmm, dat is wel wat onverwacht. Ik vraag me af of dit betekent dat we vanmiddag een onverwacht hoog record aan besmettingen en ziekenhuisopnames krijgen of dat men probeert hiermee een patstelling t.a.v. de te nemen maatregelen te doorbreken. (Kabinet wil QR-code niet weggooien, OMT wil geen discriminatie, dus dan maar even met de botte bijl in de hoop dat de epidemiologische situatie op korte termijn stabiliseert door de toediening van boosters en het verder opkrikken van de vaccinatiegraad.)
  donderdag 11 november 2021 @ 09:17:00 #191
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_202120899
quote:
Prima dagen om te werken. Geen familie-taferelen etc. Heerlijk :P
Tics van je petten.
  donderdag 11 november 2021 @ 09:17:07 #192
75556 erkel
back from Dagestan
pi_202120900
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:15 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Volgens mij wel, namelijk een 'korte' lockdown en daarna 2G :+
Weisst
  donderdag 11 november 2021 @ 09:17:11 #193
346939 Janneke141
pi_202120901
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:15 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Hoezo niet? Dit is toch volledig in lijn met wat ze de afgelopen 2 jaar gedaan hebben? Besmettingen/ziekenhuisbezetting stijgen, samenleving dicht. Koste wat kost.
pi_202120906
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:14 schreef Confetti het volgende:
Bericht van NOS lijkt aangevuld met dat na de korte lockdown testen voor toegang moet verdwijnen.
In mei volgend jaar? :D
Bijna 90% gevacineerd :') wat een grapjassen
pi_202120907
quote:

[..]

De tering.
Dat het nu uitlekt geeft het gevoel dat het OMT verdeeld was. Telkens wanneer ze het niet unaniem met elkaar eens waren kwam het vroeg naar buiten.
  donderdag 11 november 2021 @ 09:17:45 #196
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202120918
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:15 schreef GGMM het volgende:

[..]
Gelukkig ben ik afgelopen week naar de kapper geweest.
@:onlogisch herinnerde me eraan. Straks zit ik weer een maand met lang haar :')
Als vrouw hoef je iets minder vaak als je niet verft, maar het is eigenlijk wel weer tijd, en dan wil je niet ineens moeten wachten.
pi_202120922
quote:

Ach kom :') :') :')

Voor een situatie die inmiddels "wezenlijk anders" zou zijn dan vorig jaar blijft het OMT toch merkwaardig vaak teruggrijpen naar ideetjes uit december 2020.

Oh, en "twee weken" wordt vier maanden, natuurlijk. Op z'n minst. Nou, ben blij dat ik net nieuwe boeken heb gehaald want de volgende keer dat ik de bieb kan bezoeken zal het al wel april 2022 zijn. Tot dan!
  Redactie Sport donderdag 11 november 2021 @ 09:18:06 #198
pi_202120924
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:17 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat het nu uitlekt geeft het gevoel dat het OMT verdeeld was. Telkens wanneer ze het niet unaniem met elkaar eens waren kwam het vroeg naar buiten.
Ik heb niet het idee dat hier draagvlak voor is in de samenleving. Heb ook het idee dat ze deze gooien omdat ze willen kijken of mensen wel akkoord zijn.
pi_202120928
quote:
10s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:11 schreef Caland het volgende:

[..]
Sowieso vorige week in Berlijn in vrijwel geen enkele kroeg of club gecontroleerd op QR. Gek genoeg heeft dan wel weer iedereen zo'n type 1 masker op in het openbaar vervoer. Maar dat ze daar zo gehoorzaam zijn valt reuze mee.

Robert Koch kan ook daar de tyfus genieten.
11-11 in dat land vandaag, ik zie de ic bedden al vrij komen, omdat er te weinig Duitsers zijn :D
pi_202120930
quote:

[..]
De term 'lockdown-achtige' maatregelen wijst op een compromis inderdaad.
  Redactie Frontpage donderdag 11 november 2021 @ 09:18:34 #201
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202120932
quote:

[..]
Het komt letterlijk ELKE keer vroeg naar buiten, dan kan het volk alvast een beetje aan het idee wennen en is de klap bij de persco niet zo groot
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_202120933
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:08 schreef Caland het volgende:
Korte lockdown van 2 weken _O_

Niet eens van de speld.
Het is echt bezopen ja, wat denken ze dat die 2 weken bereiken? "Ja we kunnen de effecten nog niet zien, dus we verlengen nog even". Flikker jezelf toch weg :r

Ben er echt wel klaar mee nu, geen begrip meer voor op te brengen om het hele land hiervoor in lockdown te mikken omdat ze te schijterig zijn een specifieke groep aan te wijzen die voor 80% van de ziekenhuisopnames zorgt.
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 11 november 2021 @ 09:18:37 #203
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202120934
quote:

[..]
Ben benieuwd wat het kabinet doet, ik denk dat ze een paar dingen wel versoepelen van dit advies.
  donderdag 11 november 2021 @ 09:18:45 #204
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_202120936
Korte lockdown _O-

Ik ga je nu al vertellen dat het minstens 2 maanden gaat duren. Genot.
  donderdag 11 november 2021 @ 09:18:59 #205
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202120938
quote:
Ik wil er niet eens aan denken. Vorig jaar nieuwjaar was ik echt niet in de stemming door hoe het jaar was gelopen :X Krijg er nu ook al de kriebels van :X
  Redactie Sport donderdag 11 november 2021 @ 09:19:05 #206
pi_202120939
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:18 schreef fetX het volgende:
Korte lockdown _O-

Ik ga je nu al vertellen dat het minstens 2 maanden gaat duren. Genot.
Ze kunnen allemaal de covid krijgen.
pi_202120948
quote:
6s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:11 schreef Benny het volgende:
Morgen snel nog even naar de kapper
ik had die afspraak maandag al gemaakt, denkt dat het achteraf een meesterzet gaat zijn.
  donderdag 11 november 2021 @ 09:19:56 #208
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_202120953
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:18 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Het is echt bezopen ja, wat denken ze dat die 2 weken bereiken? "Ja we kunnen de effecten nog niet zien, dus we verlengen nog even". Flikker jezelf toch weg :r
Eens

quote:
Ben er echt wel klaar mee nu, geen begrip meer voor op te brengen om het hele land hiervoor in lockdown te mikken omdat ze te schijterig zijn een specifieke groep aan te wijzen die voor 80% van de ziekenhuisopnames zorgt.
Weg met de dikkertjes!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_202120954
quote:

[..]
Wel waar maar dan gaat het meestal alsnog gebeuren
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202120955
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:14 schreef nattermann het volgende:

[..]
Ligt het nu al. Kijk naar het aantal uitgestelde zaken etc.
Kan nog altijd veel erger.
  donderdag 11 november 2021 @ 09:20:44 #211
268491 fetX
pi_202120962
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ze kunnen allemaal de covid krijgen.
Ik heb het zo ongelooflijk geschoten met die lockdowns ;(
pi_202120964
quote:

[..]
Sowieso wel echt walgelijk dat dit soort zaken al meteen weer uitlekken, er zitten gewoon teveel van die pipo's aan tafel
pi_202120967
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:20 schreef fetX het volgende:

[..]
Ik heb het zo ongelooflijk geschoten met die lockdowns ;(
Regionale spreektaal?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Redactie Games donderdag 11 november 2021 @ 09:21:34 #214
181272 crew  Noppie2000
pi_202120978
Korte lockdown van twee weken, die heb ik vaker gehoord :') stel idioten.
  donderdag 11 november 2021 @ 09:21:40 #215
14505 OProg
A Life in Music
pi_202120982
Ah, AD verpakt het nu als een 'milde lockdown'. Weer eens wat anders dan een 'intelligente lockdown'.
pi_202120984
De hoeveelheid antistoffen halveren gemiddeld per zes weken. Dat gaat uiteraard ook weer gebeuren bij de 'boosterprik'. Kortom: het coronavacin gaat een jaarlijks dingetje worden.
  Redactie Sport donderdag 11 november 2021 @ 09:22:25 #217
pi_202120992
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:21 schreef theunderdog het volgende:
De hoeveelheid antistoffen halveren gemiddeld per zes weken. Dat gaat uiteraard ook weer gebeuren bij de 'boosterprik'. Kortom: het coronavacin gaat een jaarlijks dingetje worden.
Halfjaarlijks.
pi_202120993
quote:
9s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:21 schreef OProg het volgende:
Ah, AD verpakt het nu als een 'milde lockdown'. Weer eens wat anders dan een 'intelligente lockdown'.
mild voor hun,ja
pi_202120994
quote:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Het is inderdaad nog niet eerder zo stringent ingezet, maar controle op je ID enzo is al lang mogelijk. Dus ook de gevreesde excessen. Die qr code is dan eerder een sluitstuk dan een soort begin. En de maatregelen waar ik het over heb (en die al lang bestaan / zijn ingeburgerd) hebben veel meer ontwrichtende potentie. Dat is: als men er kwaad mee wil. En dat laatste is nog niet gebeurd. En ik heb het vertrouwen dat dit ook met die corona check app niet gaat gebeuren |:)
pi_202120996
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Wel waar maar dan gaat het meestal alsnog gebeuren
Ik hoop dat er ook vanwege de formatie nu wel wat extra druk door met name D66 gezet wordt om dit niet weer het hele land aan te willen doen. Die zijn zo ongeveer als enige voor 2G geloof ik, maar ik denk dat er in de Tweede Kamer nog meer weerstand zit voor een totale lockdown.
pi_202121003
Waarom moeten de bioscopen en theaters dicht? Daar komen toch alleen maar mensen met een QR-code? Huh?
  donderdag 11 november 2021 @ 09:23:40 #222
268491 fetX
pi_202121006
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:22 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik hoop dat er ook vanwege de formatie nu wel wat extra druk door met name D66 gezet wordt om dit niet weer het hele land aan te willen doen. Die zijn zo ongeveer als enige voor 2G geloof ik, maar ik denk dat er in de Tweede Kamer nog meer weerstand zit voor een totale lockdown.
Zo’n lekkere ‘liberale’ partij he dat D66
pi_202121010
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:22 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Dat ben ik niet met je eens. Het is inderdaad nog niet eerder zo stringent ingezet, maar controle op je ID enzo is al lang mogelijk. Dus ook de gevreesde excessen. Die qr code is dan eerder een sluitstuk dan een soort begin. En de maatregelen waar ik het over heb (en die al lang bestaan / zijn ingeburgerd) hebben veel meer ontwrichtende potentie. Dat is: als men er kwaad mee wil. En dat laatste is nog niet gebeurd. En ik heb het vertrouwen dat dit ook met die corona check app niet gaat gebeuren |:)
Ik hoop dat je gelijk hebt. Bizar dat er weer zoveel mensen mee geraakt worden. -O-
pi_202121012
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:12 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat is precies waarom dit interessant is om te volgen: hoe lang blijven deze vaccinaties voldoende bescherming bieden?

Wat neem je precies met een korrel zout trouwens aan de cijfers? Geloof je ze niet? Want tot nu toe zijn de resultaten qua effectiviteit altijd erg gelijk geweest aan de resultaten uit Isral bij onderzoeken in andere landen.
a
Door de Isral/Pfizer samenwerking heeft alles wat daar vandaan komt een hoog 'slager keurt zijn eigen vlees' gehalte.
Alles is ook altijd pro pfizer maar wel dusdanig dat de kassa verder moet blijven rinkelen.

Het is inderdaad interessant om de effectiviteit te volgen en als meerdere landen hetzelfde landen laten zien is het prima maar ben gewoon een beetje sceptisch als het weer een initial study from Israel shows type bericht is.
  donderdag 11 november 2021 @ 09:24:25 #225
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_202121014
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:14 schreef Confetti het volgende:
O ja, inderdaad. Dus toch een advies om 2G in te voeren.
pi_202121018
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:23 schreef mir1986 het volgende:
Waarom moeten de bioscopen en theaters dicht? Daar komen toch alleen maar mensen met een QR-code? Huh?
Ook dat ja, mik dat CBT-beleid dan maar meteen bij het grof vuil :')
pi_202121028
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:23 schreef fetX het volgende:

[..]
Zo’n lekkere ‘liberale’ partij he dat D66
Liberaal of niet, ik vind het in ieder geval wel terecht dat we onderhand niet meer beleid gaan maken op een kleine minderheid en daar 87% van de bevolking inclusief de economie voor laten bloeden.
pi_202121029
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 07:55 schreef chratnox het volgende:

[..]
Camera’s en ID plicht etc zijn iets anders. Dat zijn middelen om te controleren en achteraf actie te ondernemen. De QR code is een toegangsbewijs, die door de overheid op eigen goeddunken preventief ingetrokken zou kunnen worden.

Op het moment dat je iemand ergens van verdenkt trek je preventief zijn QR code in en hop, diegene kan nergens meer komen.

Ik zeg uiteraard niet dat het nu zo is, maar de overheid die toegang tot individuele locaties kan bepalen is nooit eerder op deze schaal in Nederland gedaan.
Je kan met die middelen eenvoudig ook vooraf maatregelen nemen hoor. Dat gebeurd alleen niet of weinig. Check het beleid maar eens aan onze grenzen. Die turkse minister bijvoorbeeld bij de vorige verkiezingen.

Dat het niet eerder op deze schaal is toegepast is wat anders dan dat het niet al die tijd al gewoon mogelijk was.
  Redactie Sport donderdag 11 november 2021 @ 09:26:21 #229
pi_202121036
Maar hoe gaan ze compenseren voor al die sluitingen? Het steunfonds is er af.
  donderdag 11 november 2021 @ 09:26:40 #230
268491 fetX
pi_202121041
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar hoe gaan ze compenseren voor al die sluitingen? Het steunfonds is er af.
Dat gaan de ongevaccineerden betalen.

Opgelost.
pi_202121042
Onbegrijpelijk! Na 2 jaar nog altijd niks geleerd. Geen lange termijn visie. Louter witte jassen die het beleid bepalen. Een invasie aan deskundigen als Kuipers en Gommers aan de praattafels die zelf op geen enkele manier een goed voorbeeld geven. Vaccin is de uitweg en als dat dan niet voldoende blijkt te zijn, grijpen ze weer terug op waar inmiddels totaal geen draagvlak meer voor is. Ja natuurlijk zal kroegen sluiten enig effect hebben maar kom op: theaters, restaurants vroeg sluiten. In mijn omgeving hoor ik vooral weer schooljeugd die positief testen en dat sluiten moet je sowieso nooit meer willen. Is het niet eens tijd voor een lange termijn visie? Is het niet eens tijd om te accepteren dat we mss moeten kiezen voor 10-20 IC plaatsen voor geplande zorg i.p.v. 1 IC plaats voor een (niet gevaccineerde) COVID patient? Onze zorg is gewoon niet toereikend om dergelijke pieken op te vangen zonder pijnlijke keuzes te maken. Vorig jaar kon je dat nog uitleggen en iedereen thuis houden. Nu is het niet te verkopen dat je de mensen die nauwelijks risico lopen (want jong, gezond en gevaccineerd) gaat opsluiten. Aan solidariteit zit een grens. Die is bereikt.
pi_202121043
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:22 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Halfjaarlijks.
Kan ook. En hoe lang zal het nog duren met de maatregelen denk je? tot welk moment gaan we accepteren dat het virus er nu eenmaal is?
  donderdag 11 november 2021 @ 09:27:43 #233
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_202121056
quote:
Dit is het faillissement van de QR.
Tics van je petten.
  Redactie Games donderdag 11 november 2021 @ 09:27:46 #234
181272 crew  Noppie2000
pi_202121057
quote:
En is de sector waar daadwerkelijk streng wordt gecontroleerd, was iets van 85+% ofzo. Maar nee, die pakken we gewoon weer.

Geen besef van realiteit, klote OMT.
  donderdag 11 november 2021 @ 09:27:56 #235
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_202121059
quote:
De QR code zegt helemaal niks.
Dat is het grote probleem.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_202121061
Kort, streng, heeft RedTeam het OMT overgenomen?

Ik had aardig wat feestjes staan de komende twee weken.
- verwijderd door admin -
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 november 2021 @ 09:28:06 #237
416575 crew  Evenstar
pi_202121064
Het is werkelijk onbegrijpelijk dat ze weer de hele bevolking en weer dezelfde sectoren aanpakken i.p.v. de probleemgroepen
  Moderator donderdag 11 november 2021 @ 09:28:34 #238
Dick Laurent Is Dead
pi_202121066
Whoa dit topic gaat weer echt als een

:D
  donderdag 11 november 2021 @ 09:28:45 #239
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202121068
Ik zou heel graag eens bij al die meetings zijn of de verslagen lezen
Wat bespreken ze, bespreken ze wel de toekomst / kijken ze wel terug. En hoe doen ze dit?
Hoevaak komen ze terug op eerdere besluiten in die meetings?

Dat het allemaal niet naar buiten komt begrijp ik, maar zou het wel graag willen weten. Want nu lijkt het een stelletje debielen al 2 jaar.
Terwijl ik me echt niet kan voorstellen dat ze dat ook echt allemaal zijn -O-
  donderdag 11 november 2021 @ 09:29:02 #240
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202121074
Ik zou zeggen: doe een lockdown van 4 weken in een poging om kerst en O&N te redden voor iedereen.

Maar ik heb zo'n vermoeden dat dat hier niet zo goed zal vallen O-)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 11 november 2021 @ 09:29:14 #241
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202121078
quote:
12s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:28 schreef dick_laurent het volgende:
Whoa dit topic gaat weer echt als een

[ afbeelding ]

Evenredig aan de besmettingen :+
  donderdag 11 november 2021 @ 09:29:33 #242
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202121080
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:26 schreef fetX het volgende:

[..]
Dat gaan de ongevaccineerden betalen.

Opgelost.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 11 november 2021 @ 09:29:36 #243
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202121081
quote:
10s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik zou zeggen: doe een lockdown van 4 weken in een poging om kerst en O&N te redden voor iedereen.

Ze beginnen met 2 weken, dus die 4 weken gaat ook wel gebeuren.
Of kerst dan nog te fixen is, geen idee
  Redactie Sport donderdag 11 november 2021 @ 09:29:45 #244
pi_202121083
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Kan ook. En hoe lang zal het nog duren met de maatregelen denk je? tot welk moment gaan we accepteren dat het virus er nu eenmaal is?
Zodra de zorg niet meer gesloopt wordt.
  Redactie Games donderdag 11 november 2021 @ 09:29:53 #245
181272 crew  Noppie2000
pi_202121085
quote:

Iedereen snapt toch wel dat 2 weken uitloopt tot 4 maanden, maakt verder niet zo uit.
  donderdag 11 november 2021 @ 09:31:17 #246
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_202121105
quote:

Misschien wel beter dan het eerder voorgestelde gemodder met openingstijden en placering in de horeca (en verder niets).
  donderdag 11 november 2021 @ 09:31:34 #247
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202121108
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:28 schreef Evenstar het volgende:
Het is werkelijk onbegrijpelijk dat ze weer de hele bevolking en weer dezelfde sectoren aanpakken i.p.v. de probleemgroepen
Het concert dan maar verplaatsen naar de kerk.
pi_202121112
quote:
2s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:29 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Ze beginnen met 2 weken, dus die 4 weken gaat ook wel gebeuren.
Of kerst dan nog te fixen is, geen idee
Dat wordt al heel moeilijk. Je wilt idealiter 3-4 halveringen qua besmettingen en dat per 7-10 dagen per halvering.
pi_202121117
Hoe beargumenteren ze die 2g maatschappij gericht op overvolle ziekenhuizen. Als je positief gewoon overal naar binnen kan met een qr?
De geteste persoon is veiliger? Los daarvan haal je het draagvlak om te bkijven testen weg. Dalen de cijfers uiteindelijk toch.
pi_202121118
quote:
9s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:18 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Het komt letterlijk ELKE keer vroeg naar buiten, dan kan het volk alvast een beetje aan het idee wennen en is de klap bij de persco niet zo groot
Ja, het komt elke keer vroeg naar buiten, maar meestal wanneer de kabinetsreactie er is. Vaak komt er een enkele maatregel oid naar buiten, maar in de meeste gevallen komt er niet zo gedetailleerd naar buiten wat het idee is.

Ik vind het trouwens wel bijzonder dat ze de horeca open willen laten maar bioscopen en theaters dicht. Ook de opmerking "Scholen kunnen wel open blijven", mijn god zeg.

Onder het mom van: Je moet niet zeiken want de scholen willen we openhouden.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 november 2021 @ 09:32:02 #251
416575 crew  Evenstar
pi_202121120
quote:
9s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:31 schreef Momo het volgende:

[..]
Eens
pi_202121128
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:19 schreef daNpy het volgende:

[..]
Eens
[..]
Weg met de dikkertjes!
Met noord-Afrikaans uiterlijk?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_202121129
Laat de bioscopen met rust.

Bommen op alle kerken.
  Redactie Frontpage donderdag 11 november 2021 @ 09:32:42 #254
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202121130
quote:

Ze zullen het wel doortrekken tot aan de kerst om dan even te versoepelen om iedereen een 'fijne kerst' te gunnen en vervolgens hebben we in januari weer een piek en kan alles weer dicht :Y
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  donderdag 11 november 2021 @ 09:32:42 #255
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202121131
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:32 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Eens
Planet Hell in het huis van God.
pi_202121133
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Hoe beargumenteren ze die 2g maatschappij gericht op overvolle ziekenhuizen. Als je positief gewoon overal naar binnen kan met een qr?
De geteste persoon is veiliger? Los daarvan haal je het draagvlak om te bkijven testen weg. Dalen de cijfers uiteindelijk toch.
De ongevaccineerde mens komt relatief gezien veel vaker in het ziekenhuis terecht dan de gevaccineerde.
  donderdag 11 november 2021 @ 09:32:56 #257
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202121134
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat wordt al heel moeilijk. Je wilt idealiter 3-4 halveringen qua besmettingen en dat per 7-10 dagen per halvering.
Hopelijk dus. Achja, dat is ondertussen alles een beetje :')
  donderdag 11 november 2021 @ 09:33:01 #258
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202121135
2 weken lockdown en dan 2G? Dat gaat gezellig worden
pi_202121139
Letterlijk alle redenen om te vaccineren worden op deze manier toch teniet gedaan? Ik val zelf totaal niet in een van de risicogroepen en deed het oa.
• om uit deze shitstorm te komen
• niet elke keer met corona bezig te hoeven houden
• geen mondkapje te hoeven dragen
• omdat gevaccineerden van alles werd beloofd
• om anderen te kunnen beschermen
en belangrijker nog...
• iets van de vrijheid terug

Wat is hier nog van over? Niks, noppes, nadda.

Begrijp me goed... Ik ben volledig voor het vaccineren. Heb er wel enige tijd over getwijfeld. Mede omdat er nog veel onbekend was. Maar vooral vanwege bovenstaande toch laten vaccineren.

Nu zijn we letterlijk weer terug bij af. Wat voor stel randdebielen zijn we dan? En belangrijker nog... Wat voor randdebielen zijn er in Den Haag dat hier niet van te voren op in werd gespeeld. Daarom zitten die lui daar toch?
  Redactie Sport donderdag 11 november 2021 @ 09:33:20 #260
pi_202121142
quote:

[..]
Akkoord.

En Gyrano maar weer terughalen naar Nederland zodat er gewoon met publiek gevoetbald mag worden.
  donderdag 11 november 2021 @ 09:33:32 #261
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202121146
Maar had ik goed begrepen dat het ook lastig is om de QR van groen naar rood te gaan bij positieve testing?

Dat dat niet (snel) gaat gebeuren?
  Moderator donderdag 11 november 2021 @ 09:33:35 #262
Dick Laurent Is Dead
pi_202121147
quote:

[..]
Zal lekker galmen wel 8)7
pi_202121152
quote:
5s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:33 schreef Cue_ het volgende:
Maar had ik goed begrepen dat het ook lastig is om de QR van groen naar rood te gaan bij positieve testing?

Op dit moment kan dat technisch niet in de app.
pi_202121155
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:29 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Zodra de zorg niet meer gesloopt wordt.
De zorg blijft gesloopt worden, want mensen blijven op VVD stemmen. Corona is gemeen, maar hier heeft hij/zij geen aandeel in.
  donderdag 11 november 2021 @ 09:34:20 #265
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_202121159
quote:

[..]

De tering.
Wat een succes dat vaccineren.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 11 november 2021 @ 09:34:57 #266
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202121170
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:34 schreef chratnox het volgende:

Op dit moment kan dat technisch niet in de app.
Even updaten en klaar lijkt me dan toch?
pi_202121171
Wat is het voordeel van een 2G beleid? Als die mensen negatief getest zijn kunnen ze het toch ook niet verspreiden of mis ik iets? Ben zelf overigens wel gevaccineerd.

En zouden de sportscholen ook dicht gaan? Kan ik niks over terugvinden op de site van de NOS
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_202121172
Lockdown komt er genot persalarm

https://www.nu.nl/coronav(...)ies-in-catshuis.html
pi_202121173
Is het Malieveld al gereserveerd?
pi_202121175
quote:
Ik ben zelf ook niet blij met het weer in moeten leveren van m'n herwonnen gevoel van een normaal leven, maar ik snap wl dat er maatregelen komen. Wat ik op mijn beurt niet snap is waarom mensen hier daar zo weinig begrip voor hebben. Natuurlijk, voor ondernemers die weer de dupe worden is het ronduit kut. Die hebben recht van klagen. En ja, iedereen heeft recht van klagen, het is niet aan mij om voor een ander te bepalen wanneer iets erg is en niet, bladiebla. Maar laten we wel wezen: veel mensen maken het zichzelf moeilijk door hun doorlopend negatieve houding.

Wij kunnen wr een streep door de verjaardag van onze zoon zetten. Heel rot, maar hij accepteert het en we maken er het beste van binnen de mogelijkheden die er zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 november 2021 @ 09:35:20 #271
416575 crew  Evenstar
pi_202121176
Doe gewoon vanaf zaterdag 2G en laat lockdown zitten. Deal with it.
  donderdag 11 november 2021 @ 09:35:37 #272
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202121183
Als de bevolking 100% gevaccineerd zou zijn, zouden dan de ziekenhuizen ook overbelast zijn geraakt?
pi_202121185
OMT-goden

Jammer dat het twee weken te laat is
pi_202121186
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:33 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Zal lekker galmen wel 8)7
Hangt af van de kerk :P

Dit kan ook in een kerk:
  Redactie Games donderdag 11 november 2021 @ 09:36:17 #275
181272 crew  Noppie2000
pi_202121189
Horeca open, bioscopen en theaters dicht. Ben ook wel benieuwd hoe ze dat hersenspinsel uitleggen.
pi_202121191
Zou toch wat zijn als straks blijkt dat die complotwappies wel een beetje gelijk hadden in hun wantrouwen tegenover de farmaceutische industrie. Niet dat er daadwerkelijk grote complotten achter zitten, maar het idee dat ze een vaccin erg snel op de markt wilde hebben (want geld) is niet uitgesloten, natuurlijk. Zeker nu je ziet dat het nogal tegenvalt qua werkzaamheid.
  donderdag 11 november 2021 @ 09:36:32 #277
346939 Janneke141
pi_202121192
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:31 schreef chratnox het volgende:
Ook de opmerking "Scholen kunnen wel open blijven", mijn god zeg.
Ik kan er niet eens meer blij mee zijn. Kun je nagaan hoe ver we gekomen zijn.
  donderdag 11 november 2021 @ 09:36:37 #278
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202121194
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:35 schreef Evenstar het volgende:
ook wel mee eens
  donderdag 11 november 2021 @ 09:37:23 #279
14505 OProg
A Life in Music
pi_202121203
quote:
5s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:35 schreef Cue_ het volgende:
Als de bevolking 100% gevaccineerd zou zijn, zouden dan de ziekenhuizen ook overbelast zijn geraakt?
Het vaccin voorkomt geen 100% ziekenhuisopname. Er is er niks aan capaciteit gedaan dus ik vrees dat we dan ook gewoon in de shit hadden gezeten met de marges die we hebben.

Maar goed, wensdenken dat het allemaal wel mee zal vallen loopt als een rode draad door dit hele verhaal.
  donderdag 11 november 2021 @ 09:37:25 #280
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_202121204
quote:
Heb ik jou ook al eens uitgelegd. Je kan de ongevaccineerden volledig weigeren in alle winkeles en weet ik wat, maar ook dan zullen de cijfers hetzij (in enigsinds afgezakte vorm) doorstijgen. Wie geef je dan de schuld als overheid?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Redactie Sport donderdag 11 november 2021 @ 09:37:31 #281
pi_202121205
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]
De zorg blijft gesloopt worden, want mensen blijven op VVD stemmen. Corona is gemeen, maar hier heeft hij/zij geen aandeel in.
Nu de VVD door heeft dat de gebroken zorg ook zorgt dat ondernemers hun werk niet kunnen uitvoeren zal dat wel veranderen.
pi_202121208
Het bizarre is, dit is exact het gesprek dat hier gevoerd werd tijdens de vorige persconferentie. Vorige persconferentie waren de maatregelen licht en zei bijna iedereen: Hoe gaan ze hiermee het tij keren, hierna komt echt een gigantische overreactie.
pi_202121210
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:36 schreef Noppie2000 het volgende:
Horeca open, bioscopen en theaters dicht. Ben ook wel benieuwd hoe ze dat hersenspinsel uitleggen.
Uberhaupt hoe ze gaan spinnen dat dit niet het failliet van de QR-code is inderdaad, want in de bioscoop en theaters wordt je 100% gecontroleerd, in de horeca niet altijd.
pi_202121212
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:32 schreef TheVulture het volgende:

[..]
De ongevaccineerde mens komt relatief gezien veel vaker in het ziekenhuis terecht dan de gevaccineerde.
Ja maar dat voorkom je niet hiermee.
De dikkere gelovige van 60+ blijft niet uit het ziekenhuis als je de bios dicht gooit of een QR code vraagt voor toegang.
De besmettingen gebeuren thuis, op visite, werk en in volle kerken/moskeen.
Treed daar dan op ipv iedereen massaal te benadelen.
  donderdag 11 november 2021 @ 09:37:54 #285
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202121214
Wanneer gaan we dat OMT eens verversen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 november 2021 @ 09:38:02 #286
416575 crew  Evenstar
pi_202121217
quote:
7s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Heb ik jou ook al eens uitgelegd. Je kan de ongevaccineerden volledig weigeren in alle winkeles en weet ik wat, maar ook dan zullen de cijfers hetzij (in enigsinds afgezakte vorm) doorstijgen. Wie geef je dan de schuld als overheid?
Niemand, accepteren en door.
pi_202121219
quote:
5s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:35 schreef Cue_ het volgende:
Nee.
pi_202121220
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:37 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Uberhaupt hoe ze gaan spinnen dat dit niet het failliet van de QR-code is inderdaad, want in de bioscoop en theaters wordt je 100% gecontroleerd, in de horeca niet altijd.
Zo waar eigenlijk
pi_202121227
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:36 schreef Noppie2000 het volgende:
Vreemd inderdaad. Bios en theaters kunnen best door met bijvoorbeeld 50% bezetting lijkt me.
  donderdag 11 november 2021 @ 09:38:56 #290
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_202121229
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik ben zelf ook niet blij met het weer in moeten leveren van m'n herwonnen gevoel van een normaal leven, maar ik snap wl dat er maatregelen komen. Wat ik op mijn beurt niet snap is waarom mensen hier daar zo weinig begrip voor hebben. Natuurlijk, voor ondernemers die weer de dupe worden is het ronduit kut. Die hebben recht van klagen. En ja, iedereen heeft recht van klagen, het is niet aan mij om voor een ander te bepalen wanneer iets erg is en niet, bladiebla. Maar laten we wel wezen: veel mensen maken het zichzelf moeilijk door hun doorlopend negatieve houding.

Wij kunnen wr een streep door de verjaardag van onze zoon zetten. Heel rot, maar hij accepteert het en we maken er het beste van binnen de mogelijkheden die er zijn.
Ik kan het zeker wel begrijpen, maar ik ben vandaag gewoon boos :')

Ik baal vooral waarom we niets horen over de zorguitbreiding, of waarom ze dingen niet of juist wel gedaan hebben.
(en ja misschien had ik alle debatten moeten volgen daarvoor, maar dat is ook weer het uiterste :X )
pi_202121231
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:35 schreef Evenstar het volgende:
eens
pi_202121232
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Nee.
Fuck de bible belt dan
pi_202121235
Lachen. Moet volgende week op locatie ergens zijn. Dat zal net te laat zijn :')
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 11 november 2021 @ 09:39:19 #294
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_202121239
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:38 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Niemand, accepteren en door.
Dus ook jij bent bereid eventueel wat oversterfte door gebrek aan zorgcapaciteit te accepteren?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_202121240
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:37 schreef chratnox het volgende:
Het bizarre is, dit is exact het gesprek dat hier gevoerd werd tijdens de vorige persconferentie. Vorige persconferentie waren de maatregelen licht en zei bijna iedereen: Hoe gaan ze hiermee het tij keren, hierna komt echt een gigantische overreactie.
Jep, uitvoerig besproken hier.
  donderdag 11 november 2021 @ 09:39:23 #296
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202121241
Wat een beleid als dit doorgaat. :')
Ook dat 2G gebeuren _O-
  Redactie Sport donderdag 11 november 2021 @ 09:39:43 #297
pi_202121245
Verplichte vaccinatie incoming allen.
  donderdag 11 november 2021 @ 09:39:51 #298
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_202121248
Gelukkig ben ik de 21e weg naar Gran canaria _O_
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_202121252
quote:
5s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:33 schreef Cue_ het volgende:

Daardoor voelt het dus of het niet meer om corina gaat maar puur om die QR maatschapoij erdoor te drukken.
Blijkbaar is dat belangrijker.
pi_202121254
quote:
Ja het is echt dieptriest... zijn bioscopen en theaters zulke corona kweekkamers dan dat ze weer aan de beurt zijn? Of is het gewoon lekker makkelijk ipv de problemen onder ogen te zien.
pi_202121336
quote:
Er wordt toch helemaal niet gesproken over een volledige lockdown?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')