Klopt, maar zelfs in mij schuilt nog een vleugje optimisme. Helaas, weer teleurgesteld.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jah. Dit zagen we wel aankomen denk ik, niet?
Voordat je effect ziet ben je zo 3-4 weken verder.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:06 schreef Confetti het volgende:
[..]
Kan helpen maar niet met een halve lockdown. Dan ook alles sluiten, behalve de supermarkten en werkplekken. Als je de horeca en scholen openhoudt ga je dit niet in 2 weken breken
Tja campagne voeren in Urk en Kanaleneiland en via de Imam.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
Volgens de cijfers zijn het juist de ongevaccineerden die nu op de IC liggen trouwens wat ga je met deze mensen doen?
Het is niet alleen Urk en dergelijke. Ook in Amsterdam is er een grote groep mensen die ongevaccineerd is. En geen Nederlands kan spreken en lezen.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Tja campagne voeren in Urk en Kanaleneiland en via de Imam.
Waarom moeten wij allemaal de dupe zijn van de onwetenheid van een kleine groep?
De groep die nooit in aanraking is geweest met corona wordt gelukkig wel met de dag kleiner. Door besmetting of vaccinatie.
Dat ze daar maar stikken in een pretzelquote:Op donderdag 11 november 2021 09:02 schreef alpeko het volgende:
OMT advies: korte lockdown van 2 weken![]()
![]()
https://nos.nl/artikel/24(...)t-moet-nog-beslissen
Er is geen volgende fase.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:10 schreef OProg het volgende:
Het hele probleem is en blijft dat je een stel medici 20+ maanden geleden bij elkaar hebt gehaald voor een acute crisissituatie. Dan is het 20 maanden verder, willen die mensen zelf geen andere expertises er bij halen en gaan zijn ze bezig met beslissingen die niet alleen acuut zijn maar ook verregaande impact op de samenleving kunnen hebben.
Met ook nog eens in gedachten dat in dat OMT niemand zit die veel kaas gegeven heeft van hoe een samenleving of een massa nu eigenlijk werkt. En in plaats van daar eens de discussie over aan te gaan staat er een hele groep politici en media er omheen, kijkt er naar en daar is amper iemand kritisch over. Dat maakt het nog eens extra sneu.
Terwijl daar toen de druk er veel minder was al lang de discussie over aangegaan had moeten worden. Wat moeten we nu eigenlijk in de volgende fase? Maar nee hoor. We hijsen nog steeds dezelfde figuren op een schild.
Deutschland Deutschland über alles!!!!quote:Op donderdag 11 november 2021 09:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
61% voor Duitsland!, wat een stelletje ongehoorzaam zooitje is het daar!
Daar zat ik ook al aan te denken.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wordt gelukkig niks gezegd over contactberoepen. Hopelijk mag dat gewoon blijven, anders heb ik een GROOT PROBLEEM.
Sowieso vorige week in Berlijn in vrijwel geen enkele kroeg of club gecontroleerd op QR. Gek genoeg heeft dan wel weer iedereen zo'n type 1 masker op in het openbaar vervoer. Maar dat ze daar zo gehoorzaam zijn valt reuze mee.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
61% voor Duitsland!, wat een stelletje ongehoorzaam zooitje is het daar!
Dat is precies waarom dit interessant is om te volgen: hoe lang blijven deze vaccinaties voldoende bescherming bieden?quote:Op donderdag 11 november 2021 09:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Sorry maar ik neem alles wat uit pfizer/Israel komt met een korrel zout.
Het is nu een gigantisch verdienmodel geworden.
Kinderen van 5-11 vaccineren is al dubieus en die boostershots voor iedereen op ouderen en risicogroepen na ook.
Moeten we in een wereld leven dan waarin we jaar in jaar uit massaal gevaccineerd moeten worden om een groen vinkje te kunnen krijgen om in de maatschappij te participeren?
Wel grotendeels dezelfde groepen.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:09 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het is niet allen Urk en dergelijke. Ook in Amsterdam is er een grote groep mensen die ongevaccineerd is.
Op deze manier niet nee.quote:
Wij met z’n allenquote:Op donderdag 11 november 2021 09:12 schreef MissButterflyy het volgende:
En wie gaat dat betalen, een volledige lockdown van twee weken?
Probleem voor over de schutting.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:12 schreef MissButterflyy het volgende:
En wie gaat dat betalen, een volledige lockdown van twee weken?
Die sporen echt niet.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:02 schreef alpeko het volgende:
![]()
Zinloos denk ik. Complotdenkers en dergelijke zijn niet meer te overtuigen ben ik bang.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wel grotendeels dezelfde groepen.
Religieuze mensen
Complotdenkers/stond op facebook volk
Mensen die vanwege ziekte niet kunnen.
Mensen die al besmet zijn geweest en geen prik willen.
Die laatste groep is het probleem niet.
De zieken kunnen er niks aan doen dus moet je je richten op de eerste twee groepen.
Plus boostershots voor een hoop ouderen.
Bergosso heeft weer geluk allen.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:12 schreef Caland het volgende:
Als op 19 december evenementen nog steeds niet mogen worden @:onlogisch en ik woedend.
En volle stadionsquote:Op donderdag 11 november 2021 09:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Laat de amateursport aub door gaan..
Ligt het nu al. Kijk naar het aantal uitgestelde zaken etc.quote:Op donderdag 11 november 2021 08:49 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Accepteren dat de zorg het komende decennium op zijn gat ligt met andere woorden?
Ze zijn echt totaal van het padje af en weten echt niet meer wat ze willen.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:02 schreef alpeko het volgende:
![]()
Gelukkig ben ik afgelopen week naar de kapper geweest.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:14 schreef Momo het volgende:
Voor 2 weken, die dan verlengt wordt tot het voorjaar.
Ook maar voor de zekerheid kapper geboekt voor morgen.
Hmm, dat is wel wat onverwacht. Ik vraag me af of dit betekent dat we vanmiddag een onverwacht hoog record aan besmettingen en ziekenhuisopnames krijgen of dat men probeert hiermee een patstelling t.a.v. de te nemen maatregelen te doorbreken. (Kabinet wil QR-code niet weggooien, OMT wil geen discriminatie, dus dan maar even met de botte bijl in de hoop dat de epidemiologische situatie op korte termijn stabiliseert door de toediening van boosters en het verder opkrikken van de vaccinatiegraad.)quote:Op donderdag 11 november 2021 09:02 schreef alpeko het volgende:
![]()
Volgens mij wel, namelijk een 'korte' lockdown en daarna 2Gquote:Op donderdag 11 november 2021 09:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze zijn echt totaal van het padje af en weten echt niet meer wat ze willen.
Hoezo niet? Dit is toch volledig in lijn met wat ze de afgelopen 2 jaar gedaan hebben? Besmettingen/ziekenhuisbezetting stijgen, samenleving dicht. Koste wat kost.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze zijn echt totaal van het padje af en weten echt niet meer wat ze willen.
In mei volgend jaar?quote:Op donderdag 11 november 2021 09:14 schreef Confetti het volgende:
Bericht van NOS lijkt aangevuld met dat na de korte lockdown testen voor toegang moet verdwijnen.
Dat het nu uitlekt geeft het gevoel dat het OMT verdeeld was. Telkens wanneer ze het niet unaniem met elkaar eens waren kwam het vroeg naar buiten.quote:
Als vrouw hoef je iets minder vaak als je niet verft, maar het is eigenlijk wel weer tijd, en dan wil je niet ineens moeten wachten.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:15 schreef GGMM het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik afgelopen week naar de kapper geweest.
@:onlogisch herinnerde me eraan. Straks zit ik weer een maand met lang haar
Ach komquote:Op donderdag 11 november 2021 09:02 schreef alpeko het volgende:
![]()
Ik heb niet het idee dat hier draagvlak voor is in de samenleving. Heb ook het idee dat ze deze gooien omdat ze willen kijken of mensen wel akkoord zijn.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat het nu uitlekt geeft het gevoel dat het OMT verdeeld was. Telkens wanneer ze het niet unaniem met elkaar eens waren kwam het vroeg naar buiten.
11-11 in dat land vandaag, ik zie de ic bedden al vrij komen, omdat er te weinig Duitsers zijnquote:Op donderdag 11 november 2021 09:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Sowieso vorige week in Berlijn in vrijwel geen enkele kroeg of club gecontroleerd op QR. Gek genoeg heeft dan wel weer iedereen zo'n type 1 masker op in het openbaar vervoer. Maar dat ze daar zo gehoorzaam zijn valt reuze mee.
Robert Koch kan ook daar de tyfus genieten.
De term 'lockdown-achtige' maatregelen wijst op een compromis inderdaad.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat het nu uitlekt geeft het gevoel dat het OMT verdeeld was. Telkens wanneer ze het niet unaniem met elkaar eens waren kwam het vroeg naar buiten.
Het komt letterlijk ELKE keer vroeg naar buiten, dan kan het volk alvast een beetje aan het idee wennen en is de klap bij de persco niet zo grootquote:Op donderdag 11 november 2021 09:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is echt bezopen ja, wat denken ze dat die 2 weken bereiken? "Ja we kunnen de effecten nog niet zien, dus we verlengen nog even". Flikker jezelf toch wegquote:Op donderdag 11 november 2021 09:08 schreef Caland het volgende:
Korte lockdown van 2 weken
Niet eens van de speld.
Ben benieuwd wat het kabinet doet, ik denk dat ze een paar dingen wel versoepelen van dit advies.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik wil er niet eens aan denken. Vorig jaar nieuwjaar was ik echt niet in de stemming door hoe het jaar was gelopenquote:
Ze kunnen allemaal de covid krijgen.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:18 schreef fetX het volgende:
Korte lockdown![]()
Ik ga je nu al vertellen dat het minstens 2 maanden gaat duren. Genot.
Eensquote:Op donderdag 11 november 2021 09:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is echt bezopen ja, wat denken ze dat die 2 weken bereiken? "Ja we kunnen de effecten nog niet zien, dus we verlengen nog even". Flikker jezelf toch weg
Weg met de dikkertjes!quote:Ben er echt wel klaar mee nu, geen begrip meer voor op te brengen om het hele land hiervoor in lockdown te mikken omdat ze te schijterig zijn een specifieke groep aan te wijzen die voor 80% van de ziekenhuisopnames zorgt.
Wel waar maar dan gaat het meestal alsnog gebeurenquote:Op donderdag 11 november 2021 09:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kan nog altijd veel erger.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:14 schreef nattermann het volgende:
[..]
Ligt het nu al. Kijk naar het aantal uitgestelde zaken etc.
Ik heb het zo ongelooflijk geschoten met die lockdownsquote:Op donderdag 11 november 2021 09:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ze kunnen allemaal de covid krijgen.
Sowieso wel echt walgelijk dat dit soort zaken al meteen weer uitlekken, er zitten gewoon teveel van die pipo's aan tafelquote:Op donderdag 11 november 2021 09:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Regionale spreektaal?quote:Op donderdag 11 november 2021 09:20 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik heb het zo ongelooflijk geschoten met die lockdowns
Halfjaarlijks.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:21 schreef theunderdog het volgende:
De hoeveelheid antistoffen halveren gemiddeld per zes weken. Dat gaat uiteraard ook weer gebeuren bij de 'boosterprik'. Kortom: het coronavacin gaat een jaarlijks dingetje worden.
mild voor hun,jaquote:Op donderdag 11 november 2021 09:21 schreef OProg het volgende:
Ah, AD verpakt het nu als een 'milde lockdown'. Weer eens wat anders dan een 'intelligente lockdown'.
Dat ben ik niet met je eens. Het is inderdaad nog niet eerder zo stringent ingezet, maar controle op je ID enzo is al lang mogelijk. Dus ook de gevreesde excessen. Die qr code is dan eerder een sluitstuk dan een soort begin. En de maatregelen waar ik het over heb (en die al lang bestaan / zijn ingeburgerd) hebben veel meer ontwrichtende potentie. Dat is: als men er kwaad mee wil. En dat laatste is nog niet gebeurd. En ik heb het vertrouwen dat dit ook met die corona check app niet gaat gebeurenquote:Op donderdag 11 november 2021 07:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja maar dat je moet scannen voor toegang was er niet.
Of nog erger eigenlijk het voldoen aan de eisen voor het groene vinkje anders mag je niet meer meedoen in de maatschappij.
Het maakt het in één keer zoveel erger dan het al was.
Het scenario waarin je op straat gescand wordt is en de gevolgen moet ondervinden is dan niet ver weg.
Ik hoop dat er ook vanwege de formatie nu wel wat extra druk door met name D66 gezet wordt om dit niet weer het hele land aan te willen doen. Die zijn zo ongeveer als enige voor 2G geloof ik, maar ik denk dat er in de Tweede Kamer nog meer weerstand zit voor een totale lockdown.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wel waar maar dan gaat het meestal alsnog gebeuren
Zo’n lekkere ‘liberale’ partij he dat D66quote:Op donderdag 11 november 2021 09:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik hoop dat er ook vanwege de formatie nu wel wat extra druk door met name D66 gezet wordt om dit niet weer het hele land aan te willen doen. Die zijn zo ongeveer als enige voor 2G geloof ik, maar ik denk dat er in de Tweede Kamer nog meer weerstand zit voor een totale lockdown.
Ik hoop dat je gelijk hebt. Bizar dat er weer zoveel mensen mee geraakt worden.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:22 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Het is inderdaad nog niet eerder zo stringent ingezet, maar controle op je ID enzo is al lang mogelijk. Dus ook de gevreesde excessen. Die qr code is dan eerder een sluitstuk dan een soort begin. En de maatregelen waar ik het over heb (en die al lang bestaan / zijn ingeburgerd) hebben veel meer ontwrichtende potentie. Dat is: als men er kwaad mee wil. En dat laatste is nog niet gebeurd. En ik heb het vertrouwen dat dit ook met die corona check app niet gaat gebeuren
aquote:Op donderdag 11 november 2021 09:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is precies waarom dit interessant is om te volgen: hoe lang blijven deze vaccinaties voldoende bescherming bieden?
Wat neem je precies met een korrel zout trouwens aan de cijfers? Geloof je ze niet? Want tot nu toe zijn de resultaten qua effectiviteit altijd erg gelijk geweest aan de resultaten uit Israël bij onderzoeken in andere landen.
O ja, inderdaad. Dus toch een advies om 2G in te voeren.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:14 schreef Confetti het volgende:
Bericht van NOS lijkt aangevuld met dat na de korte lockdown testen voor toegang moet verdwijnen.
Ook dat ja, mik dat CBT-beleid dan maar meteen bij het grof vuilquote:Op donderdag 11 november 2021 09:23 schreef mir1986 het volgende:
Waarom moeten de bioscopen en theaters dicht? Daar komen toch alleen maar mensen met een QR-code? Huh?
Liberaal of niet, ik vind het in ieder geval wel terecht dat we onderhand niet meer beleid gaan maken op een kleine minderheid en daar 87% van de bevolking inclusief de economie voor laten bloeden.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:23 schreef fetX het volgende:
[..]
Zo’n lekkere ‘liberale’ partij he dat D66
Je kan met die middelen eenvoudig ook vooraf maatregelen nemen hoor. Dat gebeurd alleen niet of weinig. Check het beleid maar eens aan onze grenzen. Die turkse minister bijvoorbeeld bij de vorige verkiezingen.quote:Op donderdag 11 november 2021 07:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Camera’s en ID plicht etc zijn iets anders. Dat zijn middelen om te controleren en achteraf actie te ondernemen. De QR code is een toegangsbewijs, die door de overheid op eigen goeddunken preventief ingetrokken zou kunnen worden.
Op het moment dat je iemand ergens van verdenkt trek je preventief zijn QR code in en hop, diegene kan nergens meer komen.
Ik zeg uiteraard niet dat het nu zo is, maar de overheid die toegang tot individuele locaties kan bepalen is nooit eerder op deze schaal in Nederland gedaan.
Dat gaan de ongevaccineerden betalen.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar hoe gaan ze compenseren voor al die sluitingen? Het steunfonds is er af.
Kan ook. En hoe lang zal het nog duren met de maatregelen denk je? tot welk moment gaan we accepteren dat het virus er nu eenmaal is?quote:
Dit is het faillissement van de QR.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:23 schreef mir1986 het volgende:
Waarom moeten de bioscopen en theaters dicht? Daar komen toch alleen maar mensen met een QR-code? Huh?
En is de sector waar daadwerkelijk streng wordt gecontroleerd, was iets van 85+% ofzo. Maar nee, die pakken we gewoon weer.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:23 schreef mir1986 het volgende:
De QR code zegt helemaal niks.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:23 schreef mir1986 het volgende:
Evenredig aan de besmettingenquote:Op donderdag 11 november 2021 09:28 schreef dick_laurent het volgende:
Whoa dit topic gaat weer echt als een
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 11 november 2021 09:26 schreef fetX het volgende:
[..]
Dat gaan de ongevaccineerden betalen.
Opgelost.
Ze beginnen met 2 weken, dus die 4 weken gaat ook wel gebeuren.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik zou zeggen: doe een lockdown van 4 weken in een poging om kerst en O&N te redden voor iedereen.
Maar ik heb zo'n vermoeden dat dat hier niet zo goed zal vallen
Zodra de zorg niet meer gesloopt wordt.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kan ook. En hoe lang zal het nog duren met de maatregelen denk je? tot welk moment gaan we accepteren dat het virus er nu eenmaal is?
Iedereen snapt toch wel dat 2 weken uitloopt tot 4 maanden, maakt verder niet zo uit.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik zou zeggen: doe een lockdown van 4 weken in een poging om kerst en O&N te redden voor iedereen.
Misschien wel beter dan het eerder voorgestelde gemodder met openingstijden en placering in de horeca (en verder niets).quote:Op donderdag 11 november 2021 09:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Het concert dan maar verplaatsen naar de kerk.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:28 schreef Evenstar het volgende:
Het is werkelijk onbegrijpelijk dat ze weer de hele bevolking en weer dezelfde sectoren aanpakken i.p.v. de probleemgroepen
Dat wordt al heel moeilijk. Je wilt idealiter 3-4 halveringen qua besmettingen en dat per 7-10 dagen per halvering.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:29 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ze beginnen met 2 weken, dus die 4 weken gaat ook wel gebeuren.
Of kerst dan nog te fixen is, geen idee
Ja, het komt elke keer vroeg naar buiten, maar meestal wanneer de kabinetsreactie er is. Vaak komt er een enkele maatregel oid naar buiten, maar in de meeste gevallen komt er niet zo gedetailleerd naar buiten wat het idee is.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het komt letterlijk ELKE keer vroeg naar buiten, dan kan het volk alvast een beetje aan het idee wennen en is de klap bij de persco niet zo groot
Eensquote:Op donderdag 11 november 2021 09:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Het concert dan maar verplaatsen naar de kerk.
Ze zullen het wel doortrekken tot aan de kerst om dan even te versoepelen om iedereen een 'fijne kerst' te gunnen en vervolgens hebben we in januari weer een piek en kan alles weer dichtquote:Op donderdag 11 november 2021 09:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
De ongevaccineerde mens komt relatief gezien veel vaker in het ziekenhuis terecht dan de gevaccineerde.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Hoe beargumenteren ze die 2g maatschappij gericht op overvolle ziekenhuizen. Als je positief gewoon overal naar binnen kan met een qr?
De geteste persoon is veiliger? Los daarvan haal je het draagvlak om te bkijven testen weg. Dalen de cijfers uiteindelijk toch.
Hopelijk dus. Achja, dat is ondertussen alles een beetjequote:Op donderdag 11 november 2021 09:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat wordt al heel moeilijk. Je wilt idealiter 3-4 halveringen qua besmettingen en dat per 7-10 dagen per halvering.
Akkoord.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Zal lekker galmen welquote:Op donderdag 11 november 2021 09:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Op dit moment kan dat technisch niet in de app.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:33 schreef Cue_ het volgende:
Maar had ik goed begrepen dat het ook lastig is om de QR van groen naar rood te gaan bij positieve testing?
Dat dat niet (snel) gaat gebeuren?
De zorg blijft gesloopt worden, want mensen blijven op VVD stemmen. Corona is gemeen, maar hier heeft hij/zij geen aandeel in.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zodra de zorg niet meer gesloopt wordt.
Wat een succes dat vaccineren.quote:
Even updaten en klaar lijkt me dan toch?quote:Op donderdag 11 november 2021 09:34 schreef chratnox het volgende:
Op dit moment kan dat technisch niet in de app.
Ik ben zelf ook niet blij met het weer in moeten leveren van m'n herwonnen gevoel van een normaal leven, maar ik snap wél dat er maatregelen komen. Wat ik op mijn beurt niet snap is waarom mensen hier daar zo weinig begrip voor hebben. Natuurlijk, voor ondernemers die weer de dupe worden is het ronduit kut. Die hebben recht van klagen. En ja, iedereen heeft recht van klagen, het is niet aan mij om voor een ander te bepalen wanneer iets erg is en niet, bladiebla. Maar laten we wel wezen: veel mensen maken het zichzelf moeilijk door hun doorlopend negatieve houding.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:28 schreef Evenstar het volgende:
Het is werkelijk onbegrijpelijk dat ze weer de hele bevolking en weer dezelfde sectoren aanpakken i.p.v. de probleemgroepen
Ik kan er niet eens meer blij mee zijn. Kun je nagaan hoe ver we gekomen zijn.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:31 schreef chratnox het volgende:
Ook de opmerking "Scholen kunnen wel open blijven", mijn god zeg.
ook wel mee eensquote:Op donderdag 11 november 2021 09:35 schreef Evenstar het volgende:
Doe gewoon vanaf zaterdag 2G en laat lockdown zitten. Deal with it.
Het vaccin voorkomt geen 100% ziekenhuisopname. Er is er niks aan capaciteit gedaan dus ik vrees dat we dan ook gewoon in de shit hadden gezeten met de marges die we hebben.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:35 schreef Cue_ het volgende:
Als de bevolking 100% gevaccineerd zou zijn, zouden dan de ziekenhuizen ook overbelast zijn geraakt?
Heb ik jou ook al eens uitgelegd. Je kan de ongevaccineerden volledig weigeren in alle winkeles en weet ik wat, maar ook dan zullen de cijfers hetzij (in enigsinds afgezakte vorm) doorstijgen. Wie geef je dan de schuld als overheid?quote:Op donderdag 11 november 2021 09:28 schreef Evenstar het volgende:
Nu de VVD door heeft dat de gebroken zorg ook zorgt dat ondernemers hun werk niet kunnen uitvoeren zal dat wel veranderen.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De zorg blijft gesloopt worden, want mensen blijven op VVD stemmen. Corona is gemeen, maar hier heeft hij/zij geen aandeel in.
Uberhaupt hoe ze gaan spinnen dat dit niet het failliet van de QR-code is inderdaad, want in de bioscoop en theaters wordt je 100% gecontroleerd, in de horeca niet altijd.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:36 schreef Noppie2000 het volgende:
Horeca open, bioscopen en theaters dicht. Ben ook wel benieuwd hoe ze dat hersenspinsel uitleggen.
Ja maar dat voorkom je niet hiermee.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De ongevaccineerde mens komt relatief gezien veel vaker in het ziekenhuis terecht dan de gevaccineerde.
Niemand, accepteren en door.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb ik jou ook al eens uitgelegd. Je kan de ongevaccineerden volledig weigeren in alle winkeles en weet ik wat, maar ook dan zullen de cijfers hetzij (in enigsinds afgezakte vorm) doorstijgen. Wie geef je dan de schuld als overheid?
Nee.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:35 schreef Cue_ het volgende:
Als de bevolking 100% gevaccineerd zou zijn, zouden dan de ziekenhuizen ook overbelast zijn geraakt?
Zo waar eigenlijkquote:Op donderdag 11 november 2021 09:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Uberhaupt hoe ze gaan spinnen dat dit niet het failliet van de QR-code is inderdaad, want in de bioscoop en theaters wordt je 100% gecontroleerd, in de horeca niet altijd.
Vreemd inderdaad. Bios en theaters kunnen best door met bijvoorbeeld 50% bezetting lijkt me.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:36 schreef Noppie2000 het volgende:
Horeca open, bioscopen en theaters dicht. Ben ook wel benieuwd hoe ze dat hersenspinsel uitleggen.
Ik kan het zeker wel begrijpen, maar ik ben vandaag gewoon boosquote:Op donderdag 11 november 2021 09:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook niet blij met het weer in moeten leveren van m'n herwonnen gevoel van een normaal leven, maar ik snap wél dat er maatregelen komen. Wat ik op mijn beurt niet snap is waarom mensen hier daar zo weinig begrip voor hebben. Natuurlijk, voor ondernemers die weer de dupe worden is het ronduit kut. Die hebben recht van klagen. En ja, iedereen heeft recht van klagen, het is niet aan mij om voor een ander te bepalen wanneer iets erg is en niet, bladiebla. Maar laten we wel wezen: veel mensen maken het zichzelf moeilijk door hun doorlopend negatieve houding.
Wij kunnen wéér een streep door de verjaardag van onze zoon zetten. Heel rot, maar hij accepteert het en we maken er het beste van binnen de mogelijkheden die er zijn.
eensquote:Op donderdag 11 november 2021 09:35 schreef Evenstar het volgende:
Doe gewoon vanaf zaterdag 2G en laat lockdown zitten. Deal with it.
Dus ook jij bent bereid eventueel wat oversterfte door gebrek aan zorgcapaciteit te accepteren?quote:
Jep, uitvoerig besproken hier.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:37 schreef chratnox het volgende:
Het bizarre is, dit is exact het gesprek dat hier gevoerd werd tijdens de vorige persconferentie. Vorige persconferentie waren de maatregelen licht en zei bijna iedereen: Hoe gaan ze hiermee het tij keren, hierna komt echt een gigantische overreactie.
Daardoor voelt het dus of het niet meer om corina gaat maar puur om die QR maatschapoij erdoor te drukken.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:33 schreef Cue_ het volgende:
Maar had ik goed begrepen dat het ook lastig is om de QR van groen naar rood te gaan bij positieve testing?
Dat dat niet (snel) gaat gebeuren?
Ja het is echt dieptriest... zijn bioscopen en theaters zulke corona kweekkamers dan dat ze weer aan de beurt zijn? Of is het gewoon lekker makkelijk ipv de problemen onder ogen te zien.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:28 schreef Evenstar het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |