abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202119526
quote:
Ah, mijn vriend de korte strenge lockdown is terug zie ik
zie email 27 oktober
pi_202119527
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat toont alleen maar aan dat er dus gewogen wordt en mag worden en die grondrechten vaak niet absoluut zijn. Maar het principe van die grondwet kan dan alsnog wel geschonden worden en die principes zijn geen lichte kleine principes. Ik zeg steeds dat het geen wisselgeld is en dat voel ik met mij hele hebben en houden, dat die rechten zo aangevallen worden en men niet ziet hoe fout het is om die te overschreiden omwille van deze Covid situatie.....

Zijn die rechten echt zo weinig waard mensen?
Je weet dat je (of eigenlijk de rechter) in NL niet kan
toetsen of wetten in overeenstemming zijn met onze Grondwet?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202119529
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:28 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Maar wel even ¤3k ophalen :')
Krijgen ze zoveel daarvoor? Misschien is het tijd dat we al die OMT-leden, publieke figuren die voor maatregelen pleiten en politici een tijdje op bijstandsniveau zetten. Kunnen ze mooi ervaren wat iemand meemaakt van wie zijn bedrijf aan het kapot gaan is.
  donderdag 11 november 2021 @ 00:31:33 #34
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202119531
Als alles weer op slot gaat, komen de steunpakketten dan weer terug?
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 11 november 2021 @ 00:31:55 #35
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_202119533
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
"kort"
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_202119534
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Oh nu wordt ineens het principe geschonden. We krabbelen al terug…
Als ze afgewogen worden onderling worden ze wel degelijk ook geschonden.

En ik kan wel de details ingaan maar ik ben het ook niet altijd eens met de afweging van de rechter. Voor jou zal het wel feitelijk zijn als een rechter een uitspraak heeft gedaan en dat moet jij dan vooral zelf verder weten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 11 november 2021 @ 00:32:39 #37
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202119536
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:31 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Krijgen ze zoveel daarvoor? Misschien is het tijd dat we al die OMT-leden, publieke figuren die voor maatregelen pleiten en politici een tijdje op bijstandsniveau zetten. Kunnen ze mooi ervaren wat iemand meemaakt van wie zijn bedrijf aan het kapot gaan is.
Naja, degene die over de maatregelen gaan worden het minst hard door de maatregelen getroffen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202119538
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Je weet dat je (of eigenlijk de rechter) in NL niet kan
toetsen of wetten in overeenstemming zijn met onze Grondwet?
Keb weleens zoiets gehoord en het is interessante materie opzicht wel hoor.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202119540
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:31 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als ze afgewogen worden onderling worden ze wel degelijk ook geschonden.

En ik kan wel de details ingaan maar ik ben het ook niet altijd eens met de afweging van de rechter. Voor jou zal het wel feitelijk zijn als een rechter een uitspraak heeft gedaan en dat moet jij dan vooral zelf verder weten.
Euhm nee, een inbreuk en een schending zijn twee totaal verschillende dingen.

Maar ga vooral nog even door met prentenderen dat ik er allemaal niets van afweet.
zie email 27 oktober
pi_202119541
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:32 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Naja, degene die over de maatregelen gaan worden het minst hard door de maatregelen getroffen.
Dat weet ik daarom irriteer ik me er ook steeds meer aan.
pi_202119543
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:31 schreef DonDruiper het volgende:
Als alles weer op slot gaat, komen de steunpakketten dan weer terug?
Daar is helemaal geen geld meer voor, of ze gaan weer bijdrukken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hyperinflatie *O* *O*
pi_202119544
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:26 schreef ludovico het volgende:

Al 20 maanden heerst er een misplaatst idee dat hoe excessiever de maatregel hoe beter die werkt. Zo werkt het dus echt totaal niet. Lock downs zijn als met een machine geweer op een spinnetje schieten in je huiskamer. De kans dat het spinnetje het overleeft is behoorlijk en je hele huiskamer is naar de tifus. Politie aan je deur en gevangenisstraf ook nog.
Eens, de aanpak van Florida bewijst dit:

twitter
pi_202119549
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:33 schreef ludovico het volgende:

[..]
Keb weleens zoiets gehoord en het is interessante materie opzicht wel hoor.
De rechter treedt niet in de beoordeling van de grondwettigheid van wetten en verdragen.

Het is wel interessant om de discussie hieromtrent te lezen.
Jij zou bijv voorstander zijn van een constitutioneel hof.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202119553
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Euhm nee, een inbreuk en een schending zijn twee totaal verschillende dingen.

Maar ga vooral nog even door met prentenderen dat ik er allemaal niets van afweet.
Inbreuk en schending zijn twee totaal verschillende dingen. Nou leg uit misschien gebruik ik dan in de toekomst de woorden anders?

Ik heb het nergens over jouw kennis gehad.
pi_202119556
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:30 schreef trein2000 het volgende:

Indien dat zo is, is het feitelijk toegeven dat het vaccinatiebeleid gefaald heeft, en de vaccins ons nooit zoals beloofd uit de pandemie zullen halen.
pi_202119558
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:37 schreef capricia het volgende:

[..]
De rechter treedt niet in de beoordeling van de grondwettigheid van wetten en verdragen.

Het is wel interessant om de discussie hieromtrent te lezen.
Jij zou bijv voorstander zijn van een constitutioneel hof.
Ah zo, maar dan kijk je naar het wettelijk proces en niet zozeer naar de handhaving.

Klopt wel dat die toetsing er moet zijn maar gezien hoe het werkt met die rechters in de VS... Niet bepaald een oplossing.
pi_202119563
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:43 schreef Za het volgende:

[..]
Indien dat zo is, is het feitelijk toegeven dat het vaccinatiebeleid gefaald heeft, en de vaccins ons nooit zoals beloofd uit de pandemie zullen halen.
Nee dan is dwingen de oplossing.

Gezonde tieners prikken met nauwelijks baten van het vaccin.

Wie weet of er nog bijwerkingen boven de grond komen... Moderna is ook weer verbannen voor mensen onder de 30 in Frankrijk deze week..

Ze leren nog iedere dag van de vaccins... Lol
pi_202119566
Slaap lekker!

En onthou:
Individuele rechten > wat het collectief verzint om welke subjectieve reden dan ook.
pi_202119589
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat toont alleen maar aan dat er dus gewogen wordt en mag worden en die grondrechten vaak niet absoluut zijn. Maar het principe van die grondwet kan dan alsnog wel geschonden worden en die principes zijn geen lichte kleine principes. Ik zeg steeds dat het geen wisselgeld is en dat voel ik met mijn hele hebben en houden, dat die rechten zo aangevallen worden en men niet ziet hoe fout het is om die te overschrijden omwille van deze Covid situatie.....

Zijn die rechten echt zo weinig waard mensen?
100% eens. En als er nou nog gewoon keiharde cijfers waren waaruit zou blijken dat het allemaal enorm helpt, dan zou ik er misschien, heel misschien, een klein beetje in mee kunnen gaan. En dan alleen als alles bijzonder goed afgekaderd is.

Die cijfers zijn er niet. Dus donder lekker op met die QR code.

Die hele QR moet weg. We geven hiermee de overheid een tool waarmee ze nu, of over 2 jaar of over 10 jaar of over 50 jaar simpelweg kunnen zeggen dat alle mensen met rood haar niet meer deel mogen nemen, of dat alle mensen met een groene auto niet meer mee mogen doen, of dat alle homo's af zijn of dat iedereen die PVV stemt klaar is. Draai aan de QR knop en de betreffende groep kan niet meer deelnemen aan het maatschappelijk leven. Of verliest zijn recht op werk. Bankrekening geblokkeerd, af. Jij doet niet meer mee.

En zeg niet dat dat nooit kan gebeuren. Misschien vertrouw je het huidige kabinet, maar je kan simpelweg niet garanderen dat alle toekomstige kabinetten te vertrouwen zijn. Niemand kan dat.

Inmiddels ligt de infrastructuur er.
Wat koordjes aan elkaar knopen en hetgeen ik zeg behoort gewoon tot de mogelijkheden.

Ik snap echt niet dat mensen dat QR gebeuren prima vinden. Echt niet. Het is complete waanzin.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_202119592
Ow ik had overigens niet teruggelezen waar de door mij gequote post over ging, ik maakte een aanname :@
vosss is de naam,
pi_202119599
Ik snap trouwens ook best wel dat het zo een vaart niet zal lopen, maar dit behoort wel inmiddels gewoon tot de mogelijkheden. En dat is echt niet OK.
vosss is de naam,
pi_202119606
quote:
15s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:53 schreef vosss het volgende:

[..]
100% eens. En als er nou nog gewoon keiharde cijfers waren waaruit zou blijken dat het allemaal enorm helpt, dan zou ik er misschien, heel misschien, een klein beetje in mee kunnen gaan. En dan alleen als alles bijzonder goed afgekaderd is.

Die cijfers zijn er niet. Dus donder lekker op met die QR code.

Die hele QR moet weg. We geven hiermee de overheid een tool waarmee ze nu, of over 2 jaar of over 10 jaar of over 50 jaar simpelweg kunnen zeggen dat alle mensen met rood haar niet meer deel mogen nemen, of dat alle mensen met een groene auto niet meer mee mogen doen, of dat alle homo's af zijn of dat iedereen die PVV stemt klaar is. Draai aan de QR knop en de betreffende groep kan niet meer deelnemen aan het maatschappelijk leven. Of verliest zijn recht op werk. Bankrekening geblokkeerd, af. Jij doet niet meer mee.

En zeg niet dat dat nooit kan gebeuren. Misschien vertrouw je het huidige kabinet, maar je kan simpelweg niet garanderen dat alle toekomstige kabinetten te vertrouwen zijn. Niemand kan dat.

Inmiddels ligt de infrastructuur er.
Wat koordjes aan elkaar knopen en hetgeen ik zeg behoort gewoon tot de mogelijkheden.

Ik snap echt niet dat mensen dat QR gebeuren prima vinden. Echt niet. Het is complete waanzin.
De grote grap is vooral hoe makkelijk het op poten is gezet. Want dit virus is echt niet het ergst denkbare scenario voor angst.

Dit is letterlijk een betrekkelijk mild virus, het kan echt zoveel erger. En als het dus nu kan... Ja waarom dan niet in een andere situatie..

De voordelen van Covid:

Duidelijk dat anderen heel anders kunnen denken over je vrijheden

Je vrijheden zo afgepakt kunnen worden.

De rechtstaat ook maar beperkt bescherming biedt tegen willekeur.

Gooi er een beetje angst overheen en allerhande grondrechten worden overboord gekieperd. En dat zal in de toekomst echt niet anders zijn. Al was die QR implementatie niet nu dan wel een andere keer.

Ja als je het al een keer hebt gedaan en het systeem ligt klaar grijp je er uiteraard wel makkelijker naar...

Maar als je hiertegen bescherming wilt of wilt afkaderen dan moet je wel wat laagjes dieper want die bescherming was er nu dus nauwelijks.
pi_202119609
Precies. Het is walgelijk en maakt mij verdrietig.
vosss is de naam,
pi_202119610
quote:
3s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:57 schreef vosss het volgende:
Ik snap trouwens ook best wel dat het zo een vaart niet zal lopen, maar dit behoort wel inmiddels gewoon tot de mogelijkheden. En dat is echt niet OK.
Nouja kijk naar Australië en nieuw Zeeland...

In Italië wordt de QR ook op werk geplakt. En de QR heeft ook een houdbaarheid in verschillende landen... Het wordt steeds gekker.
  donderdag 11 november 2021 @ 01:03:17 #55
12221 Tijn