Je weet dat je (of eigenlijk de rechter) in NL niet kanquote:Op donderdag 11 november 2021 00:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat toont alleen maar aan dat er dus gewogen wordt en mag worden en die grondrechten vaak niet absoluut zijn. Maar het principe van die grondwet kan dan alsnog wel geschonden worden en die principes zijn geen lichte kleine principes. Ik zeg steeds dat het geen wisselgeld is en dat voel ik met mij hele hebben en houden, dat die rechten zo aangevallen worden en men niet ziet hoe fout het is om die te overschreiden omwille van deze Covid situatie.....
Zijn die rechten echt zo weinig waard mensen?
Krijgen ze zoveel daarvoor? Misschien is het tijd dat we al die OMT-leden, publieke figuren die voor maatregelen pleiten en politici een tijdje op bijstandsniveau zetten. Kunnen ze mooi ervaren wat iemand meemaakt van wie zijn bedrijf aan het kapot gaan is.quote:
"kort"quote:Op donderdag 11 november 2021 00:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah, mijn vriend de korte strenge lockdown is terug zie ik
Als ze afgewogen worden onderling worden ze wel degelijk ook geschonden.quote:Op donderdag 11 november 2021 00:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh nu wordt ineens het principe geschonden. We krabbelen al terug…
Naja, degene die over de maatregelen gaan worden het minst hard door de maatregelen getroffen.quote:Op donderdag 11 november 2021 00:31 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Krijgen ze zoveel daarvoor? Misschien is het tijd dat we al die OMT-leden, publieke figuren die voor maatregelen pleiten en politici een tijdje op bijstandsniveau zetten. Kunnen ze mooi ervaren wat iemand meemaakt van wie zijn bedrijf aan het kapot gaan is.
Keb weleens zoiets gehoord en het is interessante materie opzicht wel hoor.quote:Op donderdag 11 november 2021 00:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Je weet dat je (of eigenlijk de rechter) in NL niet kan
toetsen of wetten in overeenstemming zijn met onze Grondwet?
Euhm nee, een inbreuk en een schending zijn twee totaal verschillende dingen.quote:Op donderdag 11 november 2021 00:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als ze afgewogen worden onderling worden ze wel degelijk ook geschonden.
En ik kan wel de details ingaan maar ik ben het ook niet altijd eens met de afweging van de rechter. Voor jou zal het wel feitelijk zijn als een rechter een uitspraak heeft gedaan en dat moet jij dan vooral zelf verder weten.
Dat weet ik daarom irriteer ik me er ook steeds meer aan.quote:Op donderdag 11 november 2021 00:32 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Naja, degene die over de maatregelen gaan worden het minst hard door de maatregelen getroffen.
Daar is helemaal geen geld meer voor, of ze gaan weer bijdrukkenquote:Op donderdag 11 november 2021 00:31 schreef DonDruiper het volgende:
Als alles weer op slot gaat, komen de steunpakketten dan weer terug?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hyperinflatie![]()
![]()
Eens, de aanpak van Florida bewijst dit:quote:Op donderdag 11 november 2021 00:26 schreef ludovico het volgende:
Al 20 maanden heerst er een misplaatst idee dat hoe excessiever de maatregel hoe beter die werkt. Zo werkt het dus echt totaal niet. Lock downs zijn als met een machine geweer op een spinnetje schieten in je huiskamer. De kans dat het spinnetje het overleeft is behoorlijk en je hele huiskamer is naar de tifus. Politie aan je deur en gevangenisstraf ook nog.
De rechter treedt niet in de beoordeling van de grondwettigheid van wetten en verdragen.quote:Op donderdag 11 november 2021 00:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Keb weleens zoiets gehoord en het is interessante materie opzicht wel hoor.
Inbreuk en schending zijn twee totaal verschillende dingen. Nou leg uit misschien gebruik ik dan in de toekomst de woorden anders?quote:Op donderdag 11 november 2021 00:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Euhm nee, een inbreuk en een schending zijn twee totaal verschillende dingen.
Maar ga vooral nog even door met prentenderen dat ik er allemaal niets van afweet.
Indien dat zo is, is het feitelijk toegeven dat het vaccinatiebeleid gefaald heeft, en de vaccins ons nooit zoals beloofd uit de pandemie zullen halen.quote:Op donderdag 11 november 2021 00:30 schreef trein2000 het volgende:
Ah zo, maar dan kijk je naar het wettelijk proces en niet zozeer naar de handhaving.quote:Op donderdag 11 november 2021 00:37 schreef capricia het volgende:
[..]
De rechter treedt niet in de beoordeling van de grondwettigheid van wetten en verdragen.
Het is wel interessant om de discussie hieromtrent te lezen.
Jij zou bijv voorstander zijn van een constitutioneel hof.
Nee dan is dwingen de oplossing.quote:Op donderdag 11 november 2021 00:43 schreef Za het volgende:
[..]
Indien dat zo is, is het feitelijk toegeven dat het vaccinatiebeleid gefaald heeft, en de vaccins ons nooit zoals beloofd uit de pandemie zullen halen.
100% eens. En als er nou nog gewoon keiharde cijfers waren waaruit zou blijken dat het allemaal enorm helpt, dan zou ik er misschien, heel misschien, een klein beetje in mee kunnen gaan. En dan alleen als alles bijzonder goed afgekaderd is.quote:Op donderdag 11 november 2021 00:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat toont alleen maar aan dat er dus gewogen wordt en mag worden en die grondrechten vaak niet absoluut zijn. Maar het principe van die grondwet kan dan alsnog wel geschonden worden en die principes zijn geen lichte kleine principes. Ik zeg steeds dat het geen wisselgeld is en dat voel ik met mijn hele hebben en houden, dat die rechten zo aangevallen worden en men niet ziet hoe fout het is om die te overschrijden omwille van deze Covid situatie.....
Zijn die rechten echt zo weinig waard mensen?
De grote grap is vooral hoe makkelijk het op poten is gezet. Want dit virus is echt niet het ergst denkbare scenario voor angst.quote:Op donderdag 11 november 2021 00:53 schreef vosss het volgende:
[..]
100% eens. En als er nou nog gewoon keiharde cijfers waren waaruit zou blijken dat het allemaal enorm helpt, dan zou ik er misschien, heel misschien, een klein beetje in mee kunnen gaan. En dan alleen als alles bijzonder goed afgekaderd is.
Die cijfers zijn er niet. Dus donder lekker op met die QR code.
Die hele QR moet weg. We geven hiermee de overheid een tool waarmee ze nu, of over 2 jaar of over 10 jaar of over 50 jaar simpelweg kunnen zeggen dat alle mensen met rood haar niet meer deel mogen nemen, of dat alle mensen met een groene auto niet meer mee mogen doen, of dat alle homo's af zijn of dat iedereen die PVV stemt klaar is. Draai aan de QR knop en de betreffende groep kan niet meer deelnemen aan het maatschappelijk leven. Of verliest zijn recht op werk. Bankrekening geblokkeerd, af. Jij doet niet meer mee.
En zeg niet dat dat nooit kan gebeuren. Misschien vertrouw je het huidige kabinet, maar je kan simpelweg niet garanderen dat alle toekomstige kabinetten te vertrouwen zijn. Niemand kan dat.
Inmiddels ligt de infrastructuur er.
Wat koordjes aan elkaar knopen en hetgeen ik zeg behoort gewoon tot de mogelijkheden.
Ik snap echt niet dat mensen dat QR gebeuren prima vinden. Echt niet. Het is complete waanzin.
Nouja kijk naar Australië en nieuw Zeeland...quote:Op donderdag 11 november 2021 00:57 schreef vosss het volgende:
Ik snap trouwens ook best wel dat het zo een vaart niet zal lopen, maar dit behoort wel inmiddels gewoon tot de mogelijkheden. En dat is echt niet OK.
Aan de andere kant: de technologie en infrastructuur stelt ook weer niet zoveel voor. Dit kan makkelijk op elk later moment weer worden opgetuigd, zelfs als het nu weer weggaat.quote:Op donderdag 11 november 2021 00:57 schreef vosss het volgende:
Ik snap trouwens ook best wel dat het zo een vaart niet zal lopen, maar dit behoort wel inmiddels gewoon tot de mogelijkheden. En dat is echt niet OK.
Ja eens.quote:Op donderdag 11 november 2021 01:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aan de andere kant: de technologie en infrastructuur stelt ook weer niet zoveel voor. Dit kan makkelijk op elk later moment weer worden opgetuigd, zelfs als het nu weer weggaat.
Het is gewoon een feit van de moderne tijd dat misbruik van technologie continu op de loer ligt.
Of je het weer kan optuigen of het wettelijke allemaal klopt vind ik persoonlijk niet zo interessant eigenlijk. Wanneer het crisis is wordt alles vloeibaar dat hebben we wel gemerkt afgelopen periode. Maar wanneer dit over is moet er wel een flinke discussie komen wat we medisch ethisch verantwoordelijk vind bij een nieuwe crisis op dit vlak. Zeker wanneer we ook alle nevenschade mee kunnen nemen. Want achteraf zullen er genoeg nevenschade boven komen dat we ons echt moeten afvragen of het dat allemaal wel waard was.quote:Op donderdag 11 november 2021 01:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aan de andere kant: de technologie en infrastructuur stelt ook weer niet zoveel voor. Dit kan makkelijk op elk later moment weer worden opgetuigd, zelfs als het nu weer weggaat.
Het is gewoon een feit van de moderne tijd dat misbruik van technologie continu op de loer ligt.
Ik hoor het Rutte zó zeggen, vrijdag.quote:Op donderdag 11 november 2021 00:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |