Het kabinet moet dit gewoon wettelijk regelen. Ik zou zeggen: thuiswerken indien mogelijk. Als dat niet kan (desnoods met ander werk) dan doorbetalen tegen 70 procent.quote:Op woensdag 10 november 2021 22:57 schreef ludovico het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)maar-in-welke-omvang
Dit is niet normaal.
30% inkomensdaling heeft voor veel mensen tot gevolg dat ze er echt veel pijn van gaan hebben. Dan ruïneer je als overheid moedwillig burgers omdat ze een ‘verkeerde’ (vrije) keus maken.quote:Op woensdag 10 november 2021 23:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het kabinet moet dit gewoon wettelijk regelen. Ik zou zeggen: thuiswerken indien mogelijk. Als dat niet kan (desnoods met ander werk) dan doorbetalen tegen 70 procent.
Mensen mogen het best voelen, maar om mensen nou van hun inkomen te beroven is gewoon een de facto vaccinatieplicht. Daar ben ik tegen, als je dat wil dan via de Koninklijke weg.
Wat je ook niet moet vergeten is dat je je dan als overheid uiteindelijk gewoon in de voet schiet.quote:Op woensdag 10 november 2021 23:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
30% inkomensdaling heeft voor veel mensen tot gevolg dat ze er echt veel pijn van gaan hebben. Dan ruïneer je als overheid moedwillig burgers omdat ze een ‘verkeerde’ (vrije) keus maken.
De manier waarop dit op dit moment gaat is zoals bananenrepublieken het doen, het is echt alle fatsoen voorbij.
Je vindt dat het collectief wel even mag bepalen dat het individu maar minder geld moet krijgen opeens? Dat staat toch niet in het contract?quote:Op woensdag 10 november 2021 23:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het kabinet moet dit gewoon wettelijk regelen. Ik zou zeggen: thuiswerken indien mogelijk. Als dat niet kan (desnoods met ander werk) dan doorbetalen tegen 70 procent.
Mensen mogen het best voelen, maar om mensen nou van hun inkomen te beroven is gewoon een de facto vaccinatieplicht. Daar ben ik tegen, als je dat wil dan via de Koninklijke weg.
Ja. Er is letterlijk en figuurlijk niemand die een permanente QR samenleving wil.quote:Op woensdag 10 november 2021 23:14 schreef Janneke141 het volgende:
Als we nu een QR-verplichting op het werk gaan invoeren, verwachten we dan eigenlijk dat die nog ooit verdwijnt?
Waarom zou de druk minder zijn dan bij een goede griep golf? Daar heeft men toch ook het hele leven antistoffen van opgebouwd en vaccins aanwezig?quote:Op woensdag 10 november 2021 23:10 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Weet iemand wat de raming van het RIVM is qua besmettingen en ziekenhuisbezetting bij 100% vaccinatie? Ben ik heel benieuwd naar en kan mij eigenlijk niet voorstellen dat ze die prognose niet een keer hebben gemaakt. Kan het alleen nergens vinden
U slaapt. QR doet niks aan de verspreiding van het virus.quote:Op woensdag 10 november 2021 23:16 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ja. Er is letterlijk en figuurlijk niemand die een permanente QR samenleving wil.
Definieer ooit. Opzich is dit een hele interessante discussie, want wat is een ‘veilige’ werkplek. Een werkplek vrij van corona? Andere virussen? Ik denk dat werkgevers het deksel nog wel ‘s op de neus kunnen krijgen.quote:Op woensdag 10 november 2021 23:14 schreef Janneke141 het volgende:
Als we nu een QR-verplichting op het werk gaan invoeren, verwachten we dan eigenlijk dat die nog ooit verdwijnt?
Als je morgen in de ziektewet of in de WW terecht komt gebeurt dat ook. Mensen worden geacht dat op te kunnen vangen.quote:Op woensdag 10 november 2021 23:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
30% inkomensdaling heeft voor veel mensen tot gevolg dat ze er echt veel pijn van gaan hebben. Dan ruïneer je als overheid moedwillig burgers omdat ze een ‘verkeerde’ (vrije) keus maken.
De manier waarop dit op dit moment gaat is zoals bananenrepublieken het doen, het is echt alle fatsoen voorbij.
Uiteraard alle media maken het volk een paar weken voor de maatregel alvast lam ende voorbereid. Zo gaat dat al 20 maanden. Welkomquote:Op woensdag 10 november 2021 23:18 schreef Johannes788 het volgende:
Volgens Joost Vullings gaat die lockdown er wel komen. Bron: op1
Ja. Zo werkt overheidsgezag, het eenzijdig kunnen vaststellen van rechten en plichten van burgers. Het alternatief is ontslag hè?quote:Op woensdag 10 november 2021 23:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je vindt dat het collectief wel even mag bepalen dat het individu maar minder geld moet krijgen opeens? Dat staat toch niet in het contract?
Weet niet hoor maar het is onbetrouwbaar en gaat tegen allerhande rechten in. Het is extreem en niet normaal.
Mensen mogen voelen. Het individu doet niet mee met het collectief.
Is het lijf van het individu ondergeschikt aan het collectief dan?
Enig idee van de implicaties als je daar aan gaat beginnen wat dat betekent?
Rutte mag wel even bedenken wat goed is voor het collectief en dan over mijn lijf gaan beslissen? Serieus?
En in dit geval gaat het over de grote grap die Covid heet. Laat staan hoe ze over de rechten van mensen heen walzen als we daadwerkelijk met een meer dan normaal dodelijk virus te maken hebben.
Sorry, maar om een misdaad te plegen moet je ook een motief hebben. En het is misschien het verkeerde middel, maar het is ook geen list om één of ander sinister plan uit te rollen.quote:Op woensdag 10 november 2021 23:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
U slaapt. QR doet niks aan de verspreiding van het virus.
Veel te kort door de bocht. Neem alleen al de factor “thuis.”quote:Op woensdag 10 november 2021 23:19 schreef ludovico het volgende:
10% wordt buitengesloten daar waar 2% van de totale besmettingen plaatsvinden. Is het zo lastig te bedenken dat dat maximaal 0.2% van alle besmettingen verminderd?
De meeste bedrijven hebben medewerkers verzekerd voor die inkomensdaling. WGA-hiaat enzo.quote:Op woensdag 10 november 2021 23:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je morgen in de ziektewet of in de WW terecht komt gebeurt dat ook. Mensen worden geacht dat op te kunnen vangen.
Het lijkt onvermijdelijk inderdaad. Alles staat op instorten op het moment en met een exponentieel virus kan het heel hard gaan. Dat massale testen is een voorbode van veel ellende. Mensen gaan niet voor de lol testen en het percentage positief zit nog steeds op 17%.quote:Op woensdag 10 november 2021 23:18 schreef Johannes788 het volgende:
Volgens Joost Vullings gaat die lockdown er wel komen. Bron: op1
Die hele subjectiviteit hierin, dat debiel fragiele interpreteren van "veilig" toont mij dat de rechtstaat gebouwd is op rotte funderingen. Het corona virus dat heden ten dage met alle vaccinaties en antistoffen per besmetting lagere risico's behelst dan bij influenza. Maar de maatregelen des te extremer en het houdt allemaal niet op. En maar tegenstemmen voor IC schaal vergroting.. Het kan maar niet en het kan maar niet en men slikt het als zoete koek alsof het een natuurwet is dat de IC niet groter kan.quote:Op woensdag 10 november 2021 23:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Definieer ooit. Opzich is dit een hele interessante discussie, want wat is een ‘veilige’ werkplek. Een werkplek vrij van corona? Andere virussen? Ik denk dat werkgevers het deksel nog wel ‘s op de neus kunnen krijgen.
Bij mij op werk liep de discussie over formeel wel/niet thuiswerken, om de standplaats aan te passen. Als de standplaats thuis wordt is de werkgever ineens (gedeeltelijk) verantwoordelijk dat die werkplek voldoet aan ARBO richtlijnen etc. Als iemand dan terwijl hij aan t werk is van de trap valt is ‘t (heb ik me laten vertellen) een bedrijfsongeval.
Nee, miljoenen mensen zullen momenteel wel heel ziek zijn.quote:Op woensdag 10 november 2021 23:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het lijkt onvermijdelijk inderdaad. Alles staat op instorten op het moment en met een exponentieel virus kan het heel hard gaan. Dat massale testen is een voorbode van veel ellende. Mensen gaan niet voor de lol testen en het percentage positief zit nog steeds op 17%.
Buiten voorlopig de avondklok verwacht ik een vergelijkbare lockdown als vorig jaar. Ze kunnen het risico niet nemen om een paar weken te wachten of ons gedrag voldoende is.
Exponentieel virus. Zoals de griep bedoel je? Of rhino?quote:Op woensdag 10 november 2021 23:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het lijkt onvermijdelijk inderdaad. Alles staat op instorten op het moment en met een exponentieel virus kan het heel hard gaan. Dat massale testen is een voorbode van veel ellende. Mensen gaan niet voor de lol testen en het percentage positief zit nog steeds op 17%.
Buiten voorlopig de avondklok verwacht ik een vergelijkbare lockdown als vorig jaar. Ze kunnen het risico niet nemen om een paar weken te wachten of ons gedrag voldoende is.
Ik denk ook niet dat het een doel is, ik verwacht dat het middel nogal goed gaat bevallen. Voor bepaalde partijen, dan.quote:Op woensdag 10 november 2021 23:20 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Sorry, maar om een misdaad te plegen moet je ook een motief hebben. En het is misschien het verkeerde middel, maar het is ook geen list om één of ander sinister plan uit te rollen.
Want er is niemand die een doel heeft voor een sinister plan.
Huh, dit is toch geen reactie op mijn post?quote:Op woensdag 10 november 2021 23:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waarom zou de druk minder zijn dan bij een goede griep golf? Daar heeft men toch ook het hele leven antistoffen van opgebouwd en vaccins aanwezig?
Waarom moet het nu opeens minder zijn? Waarom denkt men dat dat reeel is?
Ook makkelijk zeggen als je het zelf goed hebt natuurlijk.quote:Op woensdag 10 november 2021 23:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
30% inkomensdaling kunnen de meeste mensen echt niet opvangen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |