abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202118551
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:33 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Goed nieuws :)
Het is irritant dat zoiets als een QR-code op werk wel boven de markt blijft hangen, dat er wetgeving voor wordt voorbereid.

Feit is wel dat het kabinet nu aan de rand van de afgrond (van waanzin en paniek) staat, maar nog steeds de kans heeft om een stapje terug te doen. Of desnoods een pas op de plaats te maken. Ondanks alle Woukes en Diederiks die staan te schreeuwen: "Spring dan!"
pi_202118564
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:37 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Het is irritant dat zoiets als een QR-code op werk wel boven de markt blijft hangen, dat er wetgeving voor wordt voorbereid.

Feit is wel dat het kabinet nu aan de rand van de afgrond (van waanzin en paniek) staat, maar nog steeds de kans heeft om een stapje terug te doen. Of desnoods een pas op de plaats te maken. Ondanks alle Woukes en Diederiks die staan te schreeuwen: "Spring dan!"
En de vraag is of ze die sprong gaan maken want ze gooien wel hun eigen baanzekerheid te grabbel. Iets met een formatie.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202118583
quote:
11s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:34 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Dat klopt. Er zijn nu verschillende onderzoeken die aantonen dat vaccinatie+besmetting veruit de beste immuniteit geeft.
Kom maar op met dat coronavirus. Ik heb zo'n bruin vermoeden dat ik er ondanks vaccinatie katsziek van ga worden. Iedereen die ik ken had een beetje koorts of was ziekjes na vaccinatie. Duidt toch op een immuunsysteem dat goed werkt lijkt me? Ik had echt nergens last van. Zul je net zien dat als ik het ga krijgen ik er een partij ziek van ga worden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202118588
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:35 schreef capricia het volgende:

Dat kan allerlei redenen hebben.
Maar zomaar stellen dat die 'uitbraken ongekend' zijn, gaat veel te krap door de bocht, denk je niet?
Dat denk ik niet.
Geef jij svp eens een plausibele verklaring voor de situatie in Singapore capricia.
Ik ben echt benieuwd hoe bv jij of anderen dat zien.

Singapore is een van de landen met de hoogste vaccinatiegraad, 1800 ziekenhuisopnames waarvan 300 IC op een bevolking van 5 miljoen.
  woensdag 10 november 2021 @ 22:39:57 #205
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202118590
Maar even serieus, hoe vaak heeft die Kuipers sinds maart 2020 nu al in zo'n avondtalkshow gezeten. Dit is toch dodelijk vermoeiend onderhand.
  woensdag 10 november 2021 @ 22:42:52 #206
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202118624
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:39 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Kom maar op met dat coronavirus. Ik heb zo'n bruin vermoeden dat ik er ondanks vaccinatie katsziek van ga worden. Iedereen die ik ken had een beetje koorts of was ziekjes na vaccinatie. Duidt toch op een immuunsysteem dat goed werkt lijkt me? Ik had echt nergens last van. Zul je net zien dat als ik het ga krijgen ik er een partij ziek van ga worden.
Ik vraag hoe dat zit. Ik had ook bijna geen bijwerkingen.

Mijn oom heeft AZ gekregen en is daar best ziek van geweest een aantal dagen. Nu heeft hij covid opgelopen en heeft hij bijna nergens last van. Terwijl hij diabetes en hartproblemen heeft.
pi_202118628
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:39 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
dan heb je al covid-19 gehad
pi_202118635
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:39 schreef Za het volgende:

[..]
Dat denk ik niet.
Geef jij svp eens een plausibele verklaring voor de situatie in Singapore capricia.

Singapore is een van de landen met de hoogste vaccinatiegraad, 1800 ziekenhuisopnames waarvan 300 IC op een bevolking van 5 miljoen.
[ afbeelding ]
En waarom doen wij alsof dit ons niet te wachten staat? Volgens mij weet het OMT wel beter, maar leidt dat tot te veel angst.
  woensdag 10 november 2021 @ 22:43:44 #209
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202118643
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:42 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Heb je daar een wetenschappelijk bewijs voor?
pi_202118648
quote:

[..]
Dat denk ik niet.

[ afbeelding ]
Maar dit is niet gebeurd in Portugal. Zo'n extreme stijging.
Dus vaccinaties alleen kunnen de verklaring niet zijn.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_202118651
quote:

[..]
Dat denk ik niet.

[ afbeelding ]
het vaccin doet niet wat t moet doen?
Plaats hier uw advertentie
pi_202118684
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:42 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Immuunrespons tegen het Spike-eiwit, gemaakt door mRNA in m'n eigen ribosomen. Geen idee of ik het virus zelf al ben tegengekomen. Dat kan nog wel gebeuren, al helemaal omdat antilichamen blijken af te nemen. En je hoort ook hier wel eens mensen die twee keer best ziek zijn geworden.

Dat ik niet in het ziekenhuis terecht kom, daar durf ik na vaccinatie echt wel vanuit te gaan.
pi_202118688
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:38 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
En de vraag is of ze die sprong gaan maken want ze gooien wel hun eigen baanzekerheid te grabbel. Iets met een formatie.
We moeten ook niet vergeten dat dezelfde ziekenhuisbezetting vorig jaar (met meer capaciteit) aanleiding was om alle horeca dicht te gooien. Nog +200 op de ic bovenop het huidige aantal leidde vorig jaar december tot de lockdown die uiteindelijk bijna een halfjaar duurde.

Het is wat dat betreft echt wel beter dan vorig jaar rond deze tijd. Niet zo goed als gehoopt, maar toch. Ik wil deze club beleidsbepalers niet verdedigen, en de kans is aanwezig dat ze alsnog op de paniekknop gaan rammen. Maar als ze op dezelfde manier op ziekenhuiscijfers (dus niet besmettingen) hadden gestuurd als vorig jaar, hadden we het nu überhaupt niet over carnaval of Sinterklaas gehad, dan was de hele boel gewoon gecanceld.
pi_202118703
Maar goed welke besluiten zij ook geen nemen wel 2G, geen 2G, horeca eerder dicht, meer afstand,.... Het blijft pappen en nathouden, noodgrepen die in het begin van een crisis handig kunnen zijn, maar een beginnetje van een structurele oplossing of een plan b blijft uit.
pi_202118718
quote:
7s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:43 schreef Momo het volgende:

[..]
Heb je daar een wetenschappelijk bewijs voor?
nee, heb het gewoon vaker gehoord
pi_202118746
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:48 schreef maan_man het volgende:
Maar goed welke besluiten zij ook geen nemen wel 2G, geen 2G, horeca eerder dicht, meer afstand,.... Het blijft pappen en nathouden, noodgrepen die in het begin van een crisis handig kunnen zijn, maar een beginnetje van een structurele oplossing of een plan b blijft uit.
Het probleem met een structurele oplossing is dat die altijd voor een groep pijn zal gaan doen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202118751
MADRID – De Franse president heeft dinsdag bekend gemaakt dat de corona-regels aangescherpt worden in Frankrijk. Een van de opvallende maatregelen is dat 65-plussers en personen uit kwetsbare groepen een derde corona ‘boosterprik’ moeten hebben om vanaf 15 december nog gebruik te kunnen maken van de Franse coronapas ofwel ‘pass sanitaire’. Heb je na 15 december als 65-plusser geen derde corona-prik gehaald dan zal de coronapas niet meer werken en kom je onder andere de horeca niet meer binnen. Maar hoe is dat in Spanje geregeld?

65-plussers hoeven in Spanje niet te vrezen voor deze dwingende regel om een derde corona-prik te laten plaatsen. Ten eerste heeft Spanje geen coronapas ingevoerd om bijvoorbeeld bars, restaurants, musea, sportscholen of bioscopen en discotheken binnen te kunnen komen. Alleen Catalonië en de Balearen hebben een coronapas-systeem voor de nachthoreca. Het ‘dwingen’ tot plaatsing van de ‘boosterprik’ heeft in dat geval dus geen zin in Spanje.

Verder is het zo dat Spanje al enkele weken geleden is begonnen met het plaatsen van de derde corona-prik bij ouderen. Dat gebeurde eerst in de bejaarden- en verzorgingstehuizen en daarna bij 70-plussers die nog zelfstandig wonen en bepaalde kwetsbare groepen. Dat heeft ervoor gezorgd dat inmiddels 1.694.745 mensen in Spanje een derde corona-prik hebben laten plaatsen. In de meeste gevallen wordt de derde corona-prik op hetzelfde moment geplaatst als de griepprik, een in de linker- en een in de rechterarm.

Verder heeft Spanje op dit moment 37.398.246 personen die volledig gevaccineerd zijn, dat is 88,8% van de bevolking vanaf 12 jaar oud. 38.100.169 personen zijn gedeeltelijk gevaccineerd en hebben tenminste één corona-prik ontvangen, dat is 90,5% van de bevolking vanaf 12 jaar.

Spanje heeft in totaal 47.450.795 inwoners waarvan 78,8% volledig is gevaccineerd en 80,3% gedeeltelijk is gevaccineerd (ongeacht de leeftijdsgrens van 12 jaar). Spanje heeft daarmee een van de hoogste vaccinatiepercentages van Europa, iets wat de Wereldgezonheidsorganisatie WHO op maandag nog prees.

Bron www.spanjevandaag.com

[ Bericht 2% gewijzigd door Iceage op 10-11-2021 22:59:27 (bron toegevoegd) ]
pi_202118764
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:50 schreef THEFXR het volgende:

[..]
nee, heb het gewoon vaker gehoord
Nou, mijn zwager (eind 30) heeft corona gehad. Echt een week flink koorts. En heeft nog twee vaccinaties daarna genomen. Vooral die tweede vaccinatie viel hem zwaar.
Alsof ie weer corona-light had.

Volgens mij kun je er dus geen peil op trekken.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_202118776
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:06 schreef Stoney3K het volgende:

Dat zal natuurlijk vast niks te maken hebben met het feit dat de landen die aan massavaccinaties doen ook minder beperkingen hebben.
Er is geen land met meer beperkingen geweest dan Singapore.
Ga maar eens lezen, bv hier:
https://www.sfa.gov.sg/covid-19/SDM
pi_202118797
Ik zie het vakantie topic niet meer staan. Vandaar maar hier gepost. (Spanje)

Edit. Topic gevonden. Was beetje erg oud. Ook daar bericht gecrospost. Fijne avond.

[ Bericht 38% gewijzigd door Iceage op 10-11-2021 23:06:18 (topic gevonden) ]
pi_202118803
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:53 schreef Za het volgende:

[..]
Er is geen land met meer beperkingen geweest dan Singapore.
Ga maar eens lezen, bv hier:
https://www.sfa.gov.sg/covid-19/SDM
Dat was dan ook precies de reden waarom de besmettingen laag waren.

Die beperkingen zijn losgelaten toen er voldoende mensen gevaccineerd waren. Dat er dan een golf besmettingen ontstaat is nogal wiedes. Maar het loslaten van de beperkingen is daarvan de oorzaak, niet de vaccinaties.
  woensdag 10 november 2021 @ 22:57:14 #222
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202118826
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Nou, mijn zwager (eind 30) heeft corona gehad. Echt een week flink koorts. En heeft nog twee vaccinaties daarna genomen. Vooral die tweede vaccinatie viel hem zwaar.
Alsof ie weer corona-light had.

Volgens mij kun je er dus geen peil op trekken.
Lijkt mij ook sterk dat mijn opa en oma covid al hebben gehad, die hadden geen last van hun Pfizer vaccinaties, maar zijn ook heel zwak qua gezondheid.
pi_202118828
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 10 november 2021 @ 22:58:25 #224
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202118843
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:48 schreef maan_man het volgende:
The cure is worse than the disease.
pi_202118860
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:42 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik vraag hoe dat zit. Ik had ook bijna geen bijwerkingen.

Mijn oom heeft AZ gekregen en is daar best ziek van geweest een aantal dagen. Nu heeft hij covid opgelopen en heeft hij bijna nergens last van. Terwijl hij diabetes en hartproblemen heeft.
Het is niet zo dat je dodelijk ziek moet worden als je een risico groep bent.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')