abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202119356
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Veel te kort door de bocht. Neem alleen al de factor “thuis.”
Heb je een QR code thuis? Of begrijp je niet waar ik het over heb als ik praat over het effect van de QR code op de verspreiding?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202119372
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:34 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dienstplicht, is de mooiste vorm van collectief boven individu zetten ja. Ik vind het onethisch en fout, maar snap de redenatie erachter wel hoor, doel heiligt de middelen is het idee.

Soort van slaaf verhouding krijg je. Ik ben een liberaal dit is antiliberaal. Mijn maag keert zich om van die discriminatie en dat gebrek aan weerstand van de rechtstaat.
Kun je heel vervelend vinden. Maar zo werkt dat contract dus wel.
Het collectief kan beschikken over jouw lijf en leden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202119373
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:46 schreef capricia het volgende:

Geen idee. Loslaten van maatregelen misschien?
Ik heb al een link gepost waaruit blijkt dat de maatregelen daar extreem waren voorafgaand aan deze uitbraak ipv losgelaten.

quote:
In elk geval:
Ik heb je een tegenvoorbeeld gegeven dat jouw stelling onderuit haalt.
Ik heb dat voorbeeld niet gezien

quote:
Portugal is een land met extreem hoge vaccinatiegraad, waarbij de besmettingen tot nu toe niet extreem zijn toegenomen.
Zou best kunnen dat het er over 6 weken drama is, of misschien over een jaar, maar op dit moment niet.
Van de zomer hadden ze ookal extreem veel mensen gevaccineerd, toch hadden ze pakweg 4000% meer besmettingen dan in zomer 2020.
pi_202119378
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Portugal Begon gewoon eind december 2020 zoals de meeste landen in de EU.
In juni hadden ze al 50% gevaccineerd.

https://graphics.reuters.(...)erritories/portugal/
Ik heb het niet helemaal uitgeplozen, maar zag een nieuwsbericht van juli, waarin stond dat Portugal toen massaal wilde gaan vaccineren. Net even nagelezen er staat in dat toen 35% volledig gevaccineerd was. Weet niet hoe de stand toen in Singapore was.
https://www.hln.be/buiten(...)en-2-weken~a26e1017/
  woensdag 10 november 2021 @ 23:57:40 #280
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202119379
In gidsland Duitsland zijn ze het ook kwijt zie ik.
pi_202119382
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:55 schreef Za het volgende:

[..]
Ik heb al een link gepost waaruit blijkt dat de maatregelen daar extreem waren voorafgaand aan deze uitbraak ipv losgelaten.
[..]
Ik heb dat voorbeeld niet gezien
[..]
Van de zomer hadden ze ookal extreem veel mensen gevaccineerd, toch hadden ze pakweg 4000% meer besmettingen dan in zomer 2020.
Als jij vindt dat het nu extreem slecht gaat in Portugal qua besmettingen (of extreem slecht ging afgelopen zomer), dan houdt het op.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202119385
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:48 schreef ludovico het volgende:

[..]
Leuke regels verzin jij ik vind ze tyranisch. Zoals een keuze tussen je auto vol met krassen of je portemonnee weggeven ook geen vrije keuze oplevert noch iets met een normale wereld te maken heeft.

We hebben hier een grondwet die overtreden wordt, vanwege wat? De supergroep? Jezusmina mensen.
Welk grondwetsartikel precies?
zie email 27 oktober
  woensdag 10 november 2021 @ 23:59:50 #283
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202119386
Ik hoor van een bekende dat ze het in Noorwegen ook al hebben over nieuwe maatregelen.
pi_202119387
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
In gidsland Duitsland zijn ze het ook kwijt zie ik.
Ja. Nogal. Volledig in paniek lijkt.
Noodtoestand in Beieren, zichzelf uitgeroepen tot rampgebied etc.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202119388
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:52 schreef ludovico het volgende:

[..]
Heb je een QR code thuis? Of begrijp je niet waar ik het over heb als ik praat over het effect van de QR code op de verspreiding?
Als jij het niet oploopt op je werk neem je het ook niet mee naar huis hè?
zie email 27 oktober
  donderdag 11 november 2021 @ 00:00:20 #286
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_202119391
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:58 schreef capricia het volgende:

[..]
Als jij vindt dat het nu extreem slecht gaat in Portugal qua besmettingen (of extreem slecht ging afgelopen zomer), dan houdt het op.
Mensen hebben altijd een beacon of hope nodig. Eerst was het nieuw-zeeland, nu Portugal (en verrassing, absurd hoge vaccinatiegraad)..
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_202119393
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:46 schreef Ziedezon het volgende:

[..]
mijn hypothese:
Singapore is eerder begonnen met vaccineren, dus de vaccinaties zijn er eerder uitgewerkt. Even snel zag ik dat Singapore in feb is begonnen en Portugal in juli.
Nee, ze zaten allebei op 5% eind maart.
pi_202119394
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:00 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Mensen hebben altijd een beacon of hope nodig. Eerst was het nieuw-zeeland, nu Portugal (en verrassing, absurd hoge vaccinatiegraad)..
Spanje ook maar 2800 besmettingen. Wij moeten vaccins echt gaan verplichten.
blablablabla
pi_202119396
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Kun je heel vervelend vinden. Maar zo werkt dat contract dus wel.
Het collectief kan beschikken over jouw lijf en leden.
Worden alleen wat grondrechten voor geschonden he. En dat kan niet zomaar.

En idd ik vind dat achterlijk, zeker om iets wat insignificant is in verhouding tot de waarde van de rechten van individuen. De afwegingen die nu gemaakt worden zijn zo fout dat het echt onbegrijpelijk is dat het nodig is dat daar meer tegen geluid tegen komt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202119399
twitter

De reden waarom er T-cell kruis immuniteit bestaat bij corona virussen.
pi_202119401
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:57 schreef Ziedezon het volgende:

[..]
Ik heb het niet helemaal uitgeplozen, maar zag een nieuwsbericht van juli, waarin stond dat Portugal toen massaal wilde gaan vaccineren. Net even nagelezen er staat in dat toen 35% volledig gevaccineerd was. Weet niet hoe de stand toen in Singapore was.
https://www.hln.be/buiten(...)en-2-weken~a26e1017/
Volgens mij liep de hele oude EU (zonder de nieuwere oostelijke landen) ongeveer gelijk op met het aanbieden van de vaccins. Portugal had ongeveer ons tempo.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202119407
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:58 schreef capricia het volgende:

Ik vind het nutteloos, er een land bij te halen waar de najaarscurve nog moet beginnen, of eigenlijk net begonnen is. En dan te spreken van een successtory.
  donderdag 11 november 2021 @ 00:03:35 #293
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_202119408
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:01 schreef Elan het volgende:

[..]
Spanje ook maar 2800 besmettingen. Wij moeten vaccins echt gaan verplichten.
Pleur op man :')
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_202119413
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:01 schreef ludovico het volgende:

[..]
Worden alleen wat grondrechten voor geschonden he. En dat kan niet zomaar.

En idd ik vind dat achterlijk, zeker om iets wat insignificant is in verhouding tot de waarde van de rechten van individuen. De afwegingen die nu gemaakt worden zijn zo fout dat het echt onbegrijpelijk is dat het nodig is dat daar meer tegen geluid tegen komt.
Welke grondrechten worden er precies geschonden door de dienstplicht?
De staat heeft zelfs het recht om jou de vuurlinie in te sturen onder bepaalde omstandigheden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202119424
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Volgens mij liep de hele oude EU (zonder de nieuwere oostelijke landen) ongeveer gelijk op met het aanbieden van de vaccins. Portugal had ongeveer ons tempo.
Ok, hypothese verworpen :-)
pi_202119426
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Als jij het niet oploopt op je werk neem je het ook niet mee naar huis hè?
Oh ja dan gaat het nog meer zoden aan de dijk zetten. Als je effectief 10% discrimineert op deze manier gaat de verspreiding misschien wel 10% naar beneden in een perfecte samenleving (is die niet, men zoekt elkaar alsnog op, dus als je 5% zou halen mag je blij zijn).

En voor wat? Een vertraging van de bezetting op de zorg?.. Tjah.. Begrijpelijk als de nood hoog staat dat je wat doet, onbegrijpelijk dat je begint bij discriminatie en je efficiëntere maatregelen niet doorvoert omdat je gevaccineerden privileges wilt geven....

Discriminatie is dus wisselgeld voor wat privileges. In een situatie die je nauwelijks noodsituatie mag noemen.

Er wordt getornd aan de fundamenten van de rechtstaat door grondrechten te gebruiken alsof het badwater is.
  donderdag 11 november 2021 @ 00:07:14 #297
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_202119431
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:40 schreef Za het volgende:

[..]
Kun je een plausibele verklaring bedenken voor de situatie in Singapore?
Ik ben daar best benieuwd naar. BVD
twitter

Heel draadje, wel alles lezen.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_202119432
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:03 schreef Za het volgende:

[..]
Ik vind het nutteloos, er een land bij te halen waar de najaarscurve nog moet beginnen, of eigenlijk net begonnen is. En dan te spreken van een successtory.
80% meer deaths dan hier ook dus wss ook wel wat meer natuurlijke herd imminity ook eroverheen. Kost wat levens maar dan heb je ook wat.
pi_202119433
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:03 schreef Za het volgende:

[..]
Oh, de najaarscurve. Dus toch meer parameters. :D

Ik kan er nog wel een paar noemen:
Het weer dus.
De eventuele maatregelen.
Sociale contacten tussen burgers.
Indoor versus outdoor.

Hebben allemaal invloed op die R en dus op de infecties.
Oh, en voor hoge statistieken moet er ook veel getest worden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202119441
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:05 schreef ludovico het volgende:

[..]
Oh ja dan gaat het nog meer zoden aan de dijk zetten. Als je effectief 10% discrimineert op deze manier gaat de verspreiding misschien wel 10% naar beneden in een perfecte samenleving (is die niet, men zoekt elkaar alsnog op, dus als je 5% zou halen mag je blij zijn).

En voor wat? Een vertraging van de bezetting op de zorg?.. Tjah.. Begrijpelijk als de nood hoog staat dat je wat doet, onbegrijpelijk dat je begint bij discriminatie en je efficiëntere maatregelen niet doorvoert omdat je gevaccineerden privileges wilt geven....

Discriminatie is dus wisselgeld voor wat privileges. In een situatie die je nauwelijks noodsituatie mag noemen.

Er wordt getornd aan de fundamenten van de rechtstaat door grondrechten te gebruiken alsof het badwater is.
Al die kwalificaties laat ik lekker voor jou rekening, ik wacht nog op het geschonden grondwetsartikel…

Verder, niet zo maar 10% maar 10% ongevaccineerden, je weet wel de risicogroep nummero uno voor IC opname…
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')