abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202119167
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:15 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je vindt dat het collectief wel even mag bepalen dat het individu maar minder geld moet krijgen opeens? Dat staat toch niet in het contract?

Weet niet hoor maar het is onbetrouwbaar en gaat tegen allerhande rechten in. Het is extreem en niet normaal.

Mensen mogen voelen. Het individu doet niet mee met het collectief.

Is het lijf van het individu ondergeschikt aan het collectief dan?

Enig idee van de implicaties als je daar aan gaat beginnen wat dat betekent?

Rutte mag wel even bedenken wat goed is voor het collectief en dan over mijn lijf gaan beslissen? Serieus?

En in dit geval gaat het over de grote grap die Covid heet. Laat staan hoe ze over de rechten van mensen heen walzen als we daadwerkelijk met een meer dan normaal dodelijk virus te maken hebben.
Ja, zo werkt het contract. Zo werkt bijv. ook de dienstplicht. Als je er over nadenkt eigenlijk nog extremer.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202119170
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:14 schreef Janneke141 het volgende:
Als we nu een QR-verplichting op het werk gaan invoeren, verwachten we dan eigenlijk dat die nog ooit verdwijnt?
Ligt denk ik heel erg aan hoe je het juridisch regelt. als het per ziekte en pandemie een wetstraject vergt met instemming van de Kamer dan zie ik niet zo snel voor andere doeleinden gebruikt worden. Als het instrument in algemene zin geregeld wordt en via een ministeriële regeling ingevoerd kan worden, landelijk of lokaal, dan zal je het instrument veel vaker gaan zien denk ik.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_202119181
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:24 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Huh, dit is toch geen reactie op mijn post?

Nu zitten we met een vaccinatiegraad van ca 87% en kent het verloop zoals de cijfers nu zijn. Ik ben benieuwd wat er volgens het model zou zijn gebeurd als de vaccinatiegraad 100% zou zijn. Ik snap je opmerkingen niet in relatie tot die vraag.
Dat is prima, oversterfte stopt na x jaar als mensen antistoffen opgebouwd hebbe is mijn opvatting, ik ben niks tegengekomen uit de geschiedenis wat anders laat zien.

Dus dat is mijn prognose het vervalt in iets wat we gewend zijn met griep. Bij 100% antistoffen dus.

RIVM zijn schattingen zijn de beste die er zijn zou je kunnen zeggen maar het blijven schattingen en hoe verder afwijkend of in de toekomst hoe debieler een model wordt, er zijn limitaties.. Beetje gezond verstand is meer waard.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202119183
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja, zo werkt het contract. Zo werkt bijv. ook de dienstplicht. Als je er over nadenkt eigenlijk nog extremer.
Goeie. Laat ze de noodtoestand maar uitroepen en iedereen onder de noodtoestand verplicht vaccineren. Eens kijken hoe snel het fundament ontploft.

De overheid is er voor de burgers, niet andersom. De afgelopen jaren is dat vaak wat anders geweest, maar dit is een extreem zichtbare situatie van een overheid die tot op het bot verdeeld is en een hoop betonrot heeft.
pi_202119186
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:30 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat is prima, oversterfte stopt na x jaar als mensen antistoffen opgebouwd hebbe is mijn opvatting, ik ben niks tegengekomen uit de geschiedenis wat anders laat zien.

Dus dat is mijn prognose het vervalt in iets wat we gewend zijn met griep. Bij 100% antistoffen dus.

RIVM zijn schattingen zijn de beste die er zijn zou je kunnen zeggen maar het blijven schattingen en hoe verder afwijkend of in de toekomst hoe debieler een model wordt, er zijn limitaties.. Beetje gezond verstand is meer waard.
ok laat maar. Ik vraag naar prognose ziekenhuisopnames enzo. Niet of het op lange termijn zich gedraagt als een griep ofzo. Maar blijkbaar te moeilijke vraag.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 10 november 2021 @ 23:32:03 #256
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202119194
twitter
interessant draadje.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 10 november 2021 @ 23:32:55 #257
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202119202
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:20 schreef chratnox het volgende:

[..]
De meeste bedrijven hebben medewerkers verzekerd voor die inkomensdaling. WGA-hiaat enzo.

30% inkomensdaling kunnen de meeste mensen echt niet opvangen.
Ik denk dat ik maar 30% over hield in 2020 :')
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  woensdag 10 november 2021 @ 23:33:41 #258
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202119204
1 troost.. op een gegeven moment ben je gewoon door je inwoners heen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202119210
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:14 schreef Janneke141 het volgende:
Als we nu een QR-verplichting op het werk gaan invoeren, verwachten we dan eigenlijk dat die nog ooit verdwijnt?
Om eerlijk te zijn is mijn ervaring dat maatregelen nogal snel afgeschaft worden in NL.
Zodra het enigszins goed gaat dumpen wij als eerste land zo ongeveer alle maatregelen (mondkapjes, anderhalve meter, meteen kunnen stappen na je vaccinatie), waarna de besmettingen weer van voren af aan op gaan lopen.
Tevens grijpen we nogal laat in, waardoor er weer allerlei extreme maatregelen nodig zijn

Al met al heb ik geen vrees dat de huidige regering (al dan niet demissionair) dit eindeloos in gaat voeren.
Maar een volgende regering kan natuurlijk van een andere aard zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202119211
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Dienstplicht, is de mooiste vorm van collectief boven individu zetten ja. Ik vind het onethisch en fout, maar snap de redenatie erachter wel hoor, doel heiligt de middelen is het idee.

Soort van slaaf verhouding krijg je. Ik ben een liberaal dit is antiliberaal. Mijn maag keert zich om van die discriminatie en dat gebrek aan weerstand van de rechtstaat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202119220
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:31 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
ok laat maar. Ik vraag naar prognose ziekenhuisopnames enzo. Niet of het op lange termijn zich gedraagt als een griep ofzo. Maar blijkbaar te moeilijke vraag.
Die zijn er niet, zo accuraat kun je niet modeleren. Het geeft je een valse sense van zekerheid als je het wel zou doen en is dus wetenschappelijk onverantwoord. / onwetenschappelijk.

Dus is er niet.
pi_202119232
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:44 schreef capricia het volgende:

Maar dit is niet gebeurd in Portugal. Zo'n extreme stijging.
Dus vaccinaties alleen kunnen de verklaring niet zijn.
Nog niet.
Kijk over 4 weken nog eens naar Portugal.
Ik hoop serieus van niet btw.
pi_202119243
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:32 schreef D_A het volgende:
[ twitter ]interessant draadje.
quote:
Kortom, wat vandaag droge cijfers zijn, zijn over de komende twee weken keiharde problemen.
En dan heb ik nog niet eens gehad over de 5 tot 10% #longcovid gevallen die er ook zullen zijn.
6/9
Welke long Covid? Dit zijn nonsense statistieken.
pi_202119249
quote:

[..]
Kun je een plausibele verklaring bedenken voor de situatie in Singapore?
Ik ben daar best benieuwd naar. BVD
pi_202119257

[ Bericht 100% gewijzigd door Za op 10-11-2021 23:41:55 ]
pi_202119275
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Om eerlijk te zijn is mijn ervaring dat maatregelen nogal snel afgeschaft worden in NL.
Zodra het enigszins goed gaat dumpen wij als eerste land zo ongeveer alle maatregelen (mondkapjes, anderhalve meter, meteen kunnen stappen na je vaccinatie), waarna de besmettingen weer van voren af aan op gaan lopen.
Tevens grijpen we nogal laat in, waardoor er weer allerlei extreme maatregelen nodig zijn

Al met al heb ik geen vrees dat de huidige regering (al dan niet demissionair) dit eindeloos in gaat voeren.
Maar een volgende regering kan natuurlijk van een andere aard zijn.
Hier? Snel?

Zomer 2020 niks aan de hand wel maatregelen.

Zomer 2021 nog excessiever.

QR heeft niks met virus verspreiding te maken. 2 weken terug had de staat weer allerhande wel werkende maatregelen moeten invoeren en langzaam op moeten bouwen. Nu lopen we idd wel weer achter de feiten aan.

Maar ze doen wel meer fout zoals de IC capaciteit uithollen in een gezondheidscrisis.
pi_202119289
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:55 schreef Stoney3K het volgende:

Dat was dan ook precies de reden waarom de besmettingen laag waren.

Die beperkingen zijn losgelaten toen er voldoende mensen gevaccineerd waren. Dat er dan een golf besmettingen ontstaat is nogal wiedes. Maar het loslaten van de beperkingen is daarvan de oorzaak, niet de vaccinaties.
Dit klopt echt niet, daarnaast is 2 minuten niet afdoende om je in te lezen in het onmetelijk aantal maatregelen in Singapore.
pi_202119304
quote:

[..]
Maar dit is niet gebeurd in Portugal. Zo'n extreme stijging.
Dus vaccinaties alleen kunnen de verklaring niet zijn.
mijn hypothese:
Singapore is eerder begonnen met vaccineren, dus de vaccinaties zijn er eerder uitgewerkt. Even snel zag ik dat Singapore in feb is begonnen en Portugal in juli.
pi_202119307
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:40 schreef Za het volgende:

[..]
Kun je een plausibele verklaring bedenken voor de situatie in Singapore?
Ik ben daar best benieuwd naar. BVD
Geen idee. Loslaten van maatregelen misschien?

In elk geval:
Ik heb je een tegenvoorbeeld gegeven wat jouw stelling onderuit haalt.

Portugal is een land met extreem hoge vaccinatiegraad, waarbij de besmettingen tot nu toe niet extreem zijn toegenomen.
Zou best kunnen dat het er over 6 weken drama is, of misschien over een jaar, maar op dit moment niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 10-11-2021 23:52:50 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202119330
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja. Zo werkt overheidsgezag, het eenzijdig kunnen vaststellen van rechten en plichten van burgers. Het alternatief is ontslag hè?
Leuke regels verzin jij ik vind ze tyranisch. Zoals een keuze tussen je auto vol met krassen of je portemonnee weggeven ook geen vrije keuze oplevert noch iets met een normale wereld te maken heeft.

We hebben hier een grondwet die overtreden wordt, vanwege wat? De supergroep? Jezusmina mensen.
  Moderator woensdag 10 november 2021 @ 23:48:36 #271
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_202119333
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:44 schreef Za het volgende:

[..]
Dit klopt echt niet, daarnaast is 2 minuten niet afdoende om je in te lezen in het onmetelijk aantal maatregelen in Singapore.
Dus je vraagt iemand om een argument, dan komt iemand daarmee en dan is de inleestijd te kort?
Het klinkt heel logisch, dat als je de grenzen potdicht houdt en volle bak maatregelen hebt (ongeacht wat precies) je het virus geen kans geeft en de cijfers laag zijn. Als je dan de maatregelen loslaat is er een enorme stijging, ook met een hoog vaccinatiepercentage.
pi_202119339
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 22:43 schreef Discombobulate het volgende:

En waarom doen wij alsof dit ons niet te wachten staat? Volgens mij weet het OMT wel beter, maar leidt dat tot te veel angst.
Afgelopen zomer hadden we 10x zoveel besmettingen als vorig jaar zomer voor de massavaccinaties.
Het is dus niet ondenkbaar.
Alhoewel de UK redelijk stabiel zit al maanden rond de 35.000 met uitschieters van 8.000-15.000 omhoog en omlaag.
pi_202119350
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:48 schreef noodgang het volgende:

Dus je vraagt iemand om een argument, dan komt iemand daarmee en dan is de inleestijd te kort?
Het klinkt heel logisch, dat als je de grenzen potdicht houdt en volle bak maatregelen hebt (ongeacht wat precies) je het virus geen kans geeft en de cijfers laag zijn. Als je dan de maatregelen loslaat is er een enorme stijging, ook met een hoog vaccinatiepercentage.
Nee iemand komt niet met een argument.
De maatregelen daar zijn niet losgelaten met als gevolg een enorme uitbraak.
pi_202119351
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:20 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Sorry, maar om een misdaad te plegen moet je ook een motief hebben. En het is misschien het verkeerde middel, maar het is ook geen list om één of ander sinister plan uit te rollen.

Want er is niemand die een doel heeft voor een sinister plan.
Ok jij zegt het. Build back Better great reset, plannen van WEF. Narrow window of opportunity.

Ze gebruiken minimaal de huidige crisis heel behendig om hun agenda uit te rollen, maareh, dat de hele wereld synchroon hetzelfde doet moet je toch aan het denken zetten? Dit is geen onderwerp waar men allemaal hetzelfde over denkt. Raar die dezelfde aanpak.
pi_202119352
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:46 schreef Ziedezon het volgende:

[..]
mijn hypoyhese:
Singapore is eerder begonnen met vaccineren, dus de vaccinaties zijn er eerder uitgewerkt. Even snel zag ik dat Singapore in feb is begonnen en Portugal in juli.
Portugal Begon gewoon eind december 2020 zoals de meeste landen in de EU.
In juni hadden ze al 50% gevaccineerd.

https://graphics.reuters.(...)erritories/portugal/
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')