Tenzij ze zelftests toestaan gaat dat nooit werken. Die stok in de keel en neus is gewoon kut. Dat doe je niet graag. Bovendien kunnen ze nooit genoeg teststraten maken waar iedereen makkelijk kan komen binnen paar minuten.quote:Op zondag 7 november 2021 09:41 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Bovendien ga je daar nooit de testcapaciteit voor opgezet krijgen.
En weet je wat nog beter werkt tegen besmettingen?quote:Op zondag 7 november 2021 09:34 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Met 1G kun je beter alles dicht doen...
Haha. Mijn hemel zeg ze worden écht met de dag gekker geloof ik ja...quote:Op zondag 7 november 2021 09:41 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Bovendien ga je daar nooit de testcapaciteit voor opgezet krijgen.
Goed idee voor je vaccinatiebereidheid. Dan laten alleen mensen die zich zorgen maken voor zichzelf vaccineren, de rest denkt dan: Joh, ik win er toch niets mee.quote:Op zondag 7 november 2021 09:34 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
No offence, maar ik zit al praktisch op dat punt inmiddels.quote:Op zondag 7 november 2021 09:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Goed idee voor je vaccinatiebereidheid. Dan laten alleen mensen die zich zorgen maken voor zichzelf vaccineren, de rest denkt dan: Joh, ik win er toch niets mee.
Vaccinatie maakt voor mij verschil (longaandoening, zonder zou ik er waarschijnlijk slechter vanaf komen), maar dat kan ik heel goed begrijpen ja.quote:Op zondag 7 november 2021 09:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
No offence, maar ik zit al praktisch op dat punt inmiddels.
In de UK zijn in de besmettingscijfers gevaccineerden oververtegenwoordigd. Iedereen besmet iedereen, de gevaccineerde die het in een venue oploopt, of de geteste ongevaccineerde komen elkaar wel weer buiten die venues tegen. Als 2% van de besmettingen in QR gelegenheden wordt opgelopen is het veel. Als je dan 10% van de bevolking uit sluit heeft dat 0.2% effect. Puur vanwege het uitsluiten want de verschillen in besmettelijkheid zijn niet zo groot.quote:Op zondag 7 november 2021 09:31 schreef Velgje het volgende:
[..]
Je weet dus niet hoe een vaccin werkt.
Dit jaquote:Op zondag 7 november 2021 09:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vaccinatie maakt voor mij verschil (longaandoening, zonder zou ik er waarschijnlijk slechter vanaf komen), maar dat kan ik heel goed begrijpen ja.
In de UK zijn in de besmettingscijfers gevaccineerden oververtegenwoordigd. Iedereen besmet iedereen, de gevaccineerde die het in een venue oploopt, of de geteste ongevaccineerde komen elkaar wel weer buiten die venues tegen. Als 2% van de besmettingen in QR gelegenheden wordt opgelopen is het veel. Als je dan 10% van de bevolking uit sluit heeft dat 0.2% effect. Puur vanwege het uitsluiten want de verschillen in besmettelijkheid zijn niet zo groot.quote:Op zondag 7 november 2021 09:31 schreef Velgje het volgende:
[..]
Je weet dus niet hoe een vaccin werkt.
Naja de test capaciteit.. Je kan je afvragen of die niet ridicuul groot moet worden en of die in verhouding staat tot de vangst.quote:Op zondag 7 november 2021 09:34 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Zelftests en steekproefsgewijs testen. Indien positief boete, tenzij je aan kunt tonen dat de zelftest negatief was. Dat is waarschijnlijker bij een regering.quote:Op zondag 7 november 2021 09:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Tenzij ze zelftests toestaan gaat dat nooit werken. Die stok in de keel en neus is gewoon kut. Dat doe je niet graag. Bovendien kunnen ze nooit genoeg teststraten maken waar iedereen makkelijk kan komen binnen paar minuten.
Ben ook gevaccineerd hoor, maar heb weinig hoop inmiddels dat het me (voor lang) heel veel meer vrijheid zal geven vs als ik me niet gevaccineerd had.quote:Op zondag 7 november 2021 09:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vaccinatie maakt voor mij verschil (longaandoening, zonder zou ik er waarschijnlijk slechter vanaf komen), maar dat kan ik heel goed begrijpen ja.
Die impact analyse bestaat nu alleen maar uit “het enige wat werkt zijn strengere maatregelen dus doen we dat”quote:Op zondag 7 november 2021 09:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit ja
Echt, gaat een eind weg
Zullen we eens een fatsoenlijke impactanalyse en risico inventarisatie doen? Er klopt geen zak (meer) van allemaal en dan druk ik me zacht uit
Ik wil best een derde prikje gaan halen, en ik wil me ook ieder jaar melden als dat nodig is, maar niet omdat Hugo anders mijn groene vinkje af komt pakken.quote:Op zondag 7 november 2021 09:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
No offence, maar ik zit al praktisch op dat punt inmiddels.
Nu? Is dat niet al sinds de start van de pandemie? Of hebben we ook wel eens wat anders gedaan?quote:Op zondag 7 november 2021 10:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die impact analyse bestaat nu alleen maar uit “het enige wat werkt zijn strengere maatregelen dus doen we dat”
Nieuwe stagiair daar bij de NOS? Wat een niveau zeg..quote:Op zondag 7 november 2021 09:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://nos.nl/video/2404(...)nen-was-het-wel-weer
Ik heb het nog even teruggekeken, maar het zijn echt alleen maar 60+ ers
En intussen zat ik lekker in een voetbalkantine zonder mondkapjes, QR en afstand houden. En het zal niet de enige kantine zijn geweest gistermiddag. We doen het samen!quote:Op zondag 7 november 2021 09:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://nos.nl/video/2404(...)nen-was-het-wel-weer
Ik heb het nog even teruggekeken, maar het zijn echt alleen maar 60+ ers
We doen maar wat..quote:Op zondag 7 november 2021 10:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En intussen zat ik lekker in een voetbalkantine zonder mondkapjes, QR en afstand houden. En het zal niet de enige kantine zijn geweest gistermiddag. We doen het samen!
Inderdaad.quote:
Dit.quote:
Die twintigers en dertigers hebben toch ook ouders, grootouders etc.?quote:Op zondag 7 november 2021 10:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Inderdaad.
Die 'urgentie' krijg je niet meer terug. Tenzij ineens massaal twintigers en dertigers gaan omvallen met corona. Zolang dat niet gebeurt geloven veel mensen het wel.
De herinvoering van wegwerpmaskertjes voor de kapper en de supermarkt - bij 85 procent vaccinatiegraad of allicht al meer intussen - staat voor mij symbool voor het failliet van onze corona-aanpak.quote:Op zondag 7 november 2021 10:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit.
Maar dat is wel een beetje de kern, hoe simpel deze uitspraak ook is. We fucking doen maar what, en in the "big picture" of it all haalt het verdomde weinig uit.
En dan heb ik het over veel van de maatregelen he, niet over vaccineren want daarvan geloof ik nog steeds dat het wél serieus een reductie doet in de ziekenhuisopnames etc.
Maar de mondkapjes, de zogenaamde 1.5m die praktisch niemand meer aanhoudt. Iedereen de moeder willen testen.
Hou. Fucking. Op.
Echt.
Ja, maar die zijn gevaccineerd. Op een gegeven moment vindt men het wel prima.quote:Op zondag 7 november 2021 10:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die twintigers en dertigers hebben toch ook ouders, grootouders etc.?
Beetje open deur. Ik denk dat iedereen zich zorgen maakt over wat deze periode voor invloed heeft op de jeugd.quote:
Ik ben wel benieuwd hoe de cijfers worden, dan.quote:Op zondag 7 november 2021 10:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Inderdaad.
Die 'urgentie' krijg je niet meer terug. Tenzij ineens massaal twintigers en dertigers gaan omvallen met corona. Zolang dat niet gebeurt geloven veel mensen het wel.
Kinderen zitten tegenwoordig toch al in lockdown in de digitale wereld van de werkelijke wereld. Tablet onder de neus en ze zijn weer mooi stil.quote:
Mondkapje op met een mooi printje van een bekende influencer, helemaal top. Als ze later groot zijn zitten ze allemaal in Marks Metaverse, daar heb je geen Corrie.quote:Op zondag 7 november 2021 10:16 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Kinderen zitten tegenwoordig toch al in lockdown in de digitale wereld van de werkelijke wereld. Tablet onder de neus en ze zijn weer mooi stil.
Geldt dit niet ook voor de gemiddelde volwassene?quote:Op zondag 7 november 2021 10:16 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Kinderen zitten tegenwoordig toch al in lockdown in de digitale wereld van de werkelijke wereld. Tablet onder de neus en ze zijn weer mooi stil.
Ik wou net zeggen, dit is gewoon het moderne leven. Als je niet naar het beeldscherm van je laptop kijkt, staar je wel naar je telefoon. De enige reden om iets buiten het digitale domein om te doen is zodat je nieuwe content genereert voor je Insta.quote:Op zondag 7 november 2021 10:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Geldt dit niet ook voor de gemiddelde volwassene?
Precies. Ik ga nu ff een wasje draaien. Denk dat ik het ga livestreamen!quote:Op zondag 7 november 2021 10:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen, dit is gewoon het moderne leven. Als je niet naar het beeldscherm van je laptop kijkt, staar je wel naar je telefoon. De enige reden om iets buiten het digitale domein om te doen is zodat je nieuwe content genereert voor je Insta.
......en mijn outfit van vandaag is......quote:Op zondag 7 november 2021 10:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Precies. Ik ga nu ff een wasje draaien. Denk dat ik het ga livestreamen!
Hoe mijn was in 45 minuten super schoon wordt! Like and subscribe!
We zijn tegenwoordig niet meer dan een nummertje dat gescand kan worden voordat je iets mag doen. Triest.quote:
Zou kijkenquote:Op zondag 7 november 2021 10:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Precies. Ik ga nu ff een wasje draaien. Denk dat ik het ga livestreamen!
Hoe mijn was in 45 minuten super schoon wordt! Like and subscribe!
Ik ook maar zou me wel ergeren want mijn wasmachine doet er op z'n snelst max 1 uur over. En die van hem 45 minuten.quote:
Tja.quote:
Echt jammer, want ik vond het altijd wel een leuk programma.quote:
Wat mij in het filmpje pas opvalt, nooit echt aandacht besteed aan de app: waarom komen er buitenactiviteiten zoals fietsen en skateboarden voorbij als je de nationale code opent?quote:
Omdat het minder makkelijk na te maken is?quote:Op zondag 7 november 2021 10:37 schreef maan_man het volgende:
[..]
Wat mij in het filmpje pas opvalt, nooit echt aandacht besteed aan de app: waarom komen er buitenactiviteiten zoals fietsen en skateboarden voorbij als je de nationale code opent?
Dat mag dan een mooie quote zijn uit een propgandistisch straat interview, maar aan het einde van dag is dat wel de werkelijke slogan van het Nederlands corona beleid.quote:
Wat tja?quote:
Oquote:Op zondag 7 november 2021 10:37 schreef maan_man het volgende:
[..]
Wat mij in het filmpje pas opvalt, nooit echt aandacht besteed aan de app: waarom komen er buitenactiviteiten zoals fietsen en skateboarden voorbij als je de nationale code opent?
Omdat een persoon die in een ziekenhuisbed richting IC gerolt wordt waarschijnlijk te luguber was. Dan maar iets wat minder ongeluk veroorzaakt.quote:Op zondag 7 november 2021 10:37 schreef maan_man het volgende:
[..]
quote:
Dat zou nog wel een mooie zijn, dat je eerst een paar foto's of filmpjes moet afkijken om de ernst van de situatie te begrijpen voordat je je code in beeld krijgt. Beetje als met roken; Uw bezoek brengt uzelf en anderen om u heen, ernstige schade toe.quote:Op zondag 7 november 2021 10:40 schreef Haags het volgende:
[..]
O
[..]
Omdat een persoon die in een ziekenhuisbed richting IC gerolt wordt waarschijnlijk te luguber was. Dan maar iets wat minder ongeluk veroorzaakt.
quote:Op zondag 7 november 2021 10:40 schreef Haags het volgende:
[..]
O
[..]
Omdat een persoon die in een ziekenhuisbed richting IC gerolt wordt waarschijnlijk te luguber was. Dan maar iets wat minder ongeluk veroorzaakt.
Dit is toch gewoon satirequote:
quote:Op zondag 7 november 2021 10:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Omdat het minder makkelijk na te maken is?
Namaken en luguber kan allemaal, maar dingen waarvoor je die code niet nodig hebt, slaat als een tang op een varken. Doe dan iemand die een hapje zit te eten, in de bioscoop of nu op een loopband staat, maar activiteiten in de buitenlucht.... in mijn ogen slaat het gewoon nergens op.quote:Op zondag 7 november 2021 10:40 schreef Haags het volgende:
[..]
O
[..]
Ja, maar het is doorgaans leuker wanneer satire kritisch is op de misstappen van de regering in plaats van als een soort propagandakanaal te dienen.quote:
Ik kan me herinneren dat ze een tijdje geleden bij Dit was het Nieuws zaten en een soortgelijke boodschap hadden. Snap het op zich ook wel, aangezien zij direct in hun inkomen geraakt worden als het weer dicht moet, dan zul je snel de neiging hebben mee te gaan.quote:Op zondag 7 november 2021 10:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar het is doorgaans leuker wanneer satire kritisch is op de misstappen van de regering in plaats van als een soort propagandakanaal te dienen.
Ah, ik heb de uitzending niet gezien. Zou kunnen dat het sarcastisch is, dan is het inderdaad al een stuk grappiger.quote:Op zondag 7 november 2021 10:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik proef trouwens hier veel sarcasme in en geen propaganda. Dat we de pandemie wel gaan bedwingen met de QR code, dat dat het magische middel is. Dit is redelijk in lijn met hoe ze normaal zijn.
Dat ook, maar we zullen dan ook gezonder gaan eten dan ongezond, meer moeten afslanken.quote:Op zondag 7 november 2021 00:55 schreef leolinedance het volgende:
[..]
o.a. IC bedden regelen, iets met ventilatie, stimuleren om dingen buiten te doen, afstand houden verplichten
Ook al zou dat zo zijn. Studies en recentelijk weer een uit de UK tonen aan dat gevaccineerde veel minder uitstoten en bijna niet ziek worden. De ic opnames zijn dan ook bijna niet terug te verwijzen op mensen die een vaccin hebben gehad.quote:Op zondag 7 november 2021 09:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
In de UK zijn in de besmettingscijfers gevaccineerden oververtegenwoordigd. Iedereen besmet iedereen, de gevaccineerde die het in een venue oploopt, of de geteste ongevaccineerde komen elkaar wel weer buiten die venues tegen. Als 2% van de besmettingen in QR gelegenheden wordt opgelopen is het veel. Als je dan 10% van de bevolking uit sluit heeft dat 0.2% effect. Puur vanwege het uitsluiten want de verschillen in besmettelijkheid zijn niet zo groot.
Dus ja effectief discriminatie want het is hoogstens op de marge.
[..]
Naja de test capaciteit.. Je kan je afvragen of die niet ridicuul groot moet worden en of die in verhouding staat tot de vangst.
Wat dramatisch. Mijn kind weet niet anders dan dat er een virus rondwaart, maar zijn leven is daar echt niet minder om. Kinderen onder de 5 hebben het allemaal niet zo door en zijn even gelukkig in een speeltuintje om de hoek.quote:
Zo slecht is het hier echt niet. In veel landen zijn de regels of strenger of de zorg is meer overbelast dan hier.quote:Op zondag 7 november 2021 11:01 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk in andere landen? Of lopen we alleen in Nederland zo te kutten?
Dat is dus strafbaar.quote:Op zondag 7 november 2021 10:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En intussen zat ik lekker in een voetbalkantine zonder mondkapjes, QR en afstand houden. En het zal niet de enige kantine zijn geweest gistermiddag. We doen het samen!
Ook prima. Heeft m.i. meer zin dan niet-werkende mondlapjes (verkeerd) dragen.quote:Op zondag 7 november 2021 11:04 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat ook, maar we zullen dan ook gezonder gaan eten dan ongezond, meer moeten afslanken.
Kijk aan.quote:
En zelfs al zou het zo zijn, het is dan hooguit een overtreding. Dat is iets anders dan strafbaar.quote:Op zondag 7 november 2021 11:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kijk aan.
En het feit dat veel mensen deze 'brave burger' mentaliteit hebben zonder even voor zichzelf na te willen denken en zich af te vragen of het daadwerkelijk gerechtvaardigd is dat de overheid dit nu als "strafbaar" betiteld, is in mijn ogen een deel van het probleem.
Maar ik ben gek dat ik het vreemd vind dat al die landen universeel synchroon collectivistisch doen en de rechten van het individu uiyhollen...quote:Op zondag 7 november 2021 10:09 schreef Confetti het volgende:
Waarom zouden gevaccineerden het groene vinkje ten alle tijde mogen behouden? Het gaat toch om de medische feiten? Althans, dat is wat ik altijd hoor als tieners gedwongen een spuitje krijgen. Als de 'experts' zeggen dat een derde prik nodig is dan moet je die maar gaan halen. Geen zin in hebben, het wel 'genoeg' vinden zijn geen redenen. Zo hebben we immers ongevaccineerden al buitengesloten.
In Engeland gaat het vinkje er al af voor reizen binnenkort: https://www.dailymail.co.(...)travel-fail-jab.html
Stroop je mouwen maar weer op. Wat moet, dat moet..
Zit ook wel een hoop "afkijken" bij imo. Landen doen mondkapje, dus krijg je artikelen of wij dat ook niet moeten want ja anderen doen het ook. Landje y doet QR code op het werk en (al dan niet bij toeval) gaat het daar net op dat moment goed, dus experts gaan bedelen om eenzelfde maatregel, etc.quote:Op zondag 7 november 2021 11:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar ik ben gek dat ik het vreemd vind dat al die landen universeel synchroon collectivistisch doen en de rechten van het individu uiyhollen...
Overtredingen zijn ook strafbare feitenquote:Op zondag 7 november 2021 11:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
En zelfs al zou het zo zijn, het is dan hooguit een overtreding. Dat is iets anders dan strafbaar.
Ik had het eigenlijk logischer gevonden om dan de laatst ingetrokken maatregel (de 1,5 meter dus) weer in te voeren, maar ja... Ik vermoed dat men dat als een nog groter gezichtsverlies zou beschouwen.quote:Op zondag 7 november 2021 11:25 schreef leolinedance het volgende:
Wel weer een volgende megafaal om mondlapjes belangrijker te achten dan afstand houden. Krijg je niet verzonnen toch
Ja natuurlijk zou dat logischer zijn. Of verplicht afstand houden én mondlapjes. Of afstand houden en advies mondlapjes. Maar zoals het nu is slaat nergens op.quote:Op zondag 7 november 2021 11:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik had het eigenlijk logischer gevonden om dan de laatst ingetrokken maatregel (de 1,5 meter dus) weer in te voeren, maar ja... Ik vermoed dat men dat als een nog groter gezichtsverlies zou beschouwen.
Er worden meer cases gerapporteerd bij gevaccineerden en per case is weliswaar minder ziekenhuisopname van +- 60-70% maar dat wordt dus enigszins te niet gedaan door hogere prevalentie onder gevaccineerden.quote:Op zondag 7 november 2021 11:09 schreef Velgje het volgende:
[..]
Ook al zou dat zo zijn. Studies en recentelijk weer een uit de UK tonen aan dat gevaccineerde veel minder uitstoten en bijna niet ziek worden. De ic opnames zijn dan ook bijna niet terug te verwijzen op mensen die een vaccin hebben gehad.
Afgezien van de plekken waar het vergunningstechnisch kan worden afgedwongen, zou dat veel effect gehad hebben denk je?quote:Op zondag 7 november 2021 11:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik had het eigenlijk logischer gevonden om dan de laatst ingetrokken maatregel (de 1,5 meter dus) weer in te voeren, maar ja... Ik vermoed dat men dat als een nog groter gezichtsverlies zou beschouwen.
Een belangrijker vraag is waarom ze denken dat wegwerpmaskertjes nog een zinnige virusremmer zijn bij 85+ procent vaccinatiegraad.quote:Op zondag 7 november 2021 11:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja natuurlijk zou dat logischer zijn. Of verplicht afstand houden én mondlapjes. Of afstand houden en advies mondlapjes. Maar zoals het nu is slaat nergens op.
Of zouden ze écht denken dat mondlapjes belangrijker zijn dan afstand houden![]()
Nee, maar dat hebben de mondkapjes ook niet. Het gaat allang niet meer alleen om virusbestijding toch?quote:Op zondag 7 november 2021 11:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Afgezien van de plekken waar het vergunningstechnisch kan worden afgedwongen, zou dat veel effect gehad hebben denk je?
Maar dan kan je kroeg weer dicht toch, zonder now regeling...quote:Op zondag 7 november 2021 11:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Anderhalve meter verplichten heeft financiële gevolgen. Dan is er minder capaciteit voor restaurants, theaters, bioscopen, evenementen etc. En dan moet er dus eigenlijk weer steunpakketten worden opgetuigd om de ondernemers te helpen die hier de dupe van worden.quote:Op zondag 7 november 2021 11:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja natuurlijk zou dat logischer zijn. Of verplicht afstand houden én mondlapjes. Of afstand houden en advies mondlapjes. Maar zoals het nu is slaat nergens op.
Of zouden ze écht denken dat mondlapjes belangrijker zijn dan afstand houden![]()
Ik weet niet op welk forum jij post maar de meningen over veel van die maatregelen zijn wel wat diverser en worden wel wat radicaler gevoeld ook dat het mij niet logisch lijkt dat je geen afwijkende meningen afziet aan het beleid.quote:Op zondag 7 november 2021 11:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zit ook wel een hoop "afkijken" bij imo. Landen doen mondkapje, dus krijg je artikelen of wij dat ook niet moeten want ja anderen doen het ook. Landje y doet QR code op het werk en (al dan niet bij toeval) gaat het daar net op dat moment goed, dus experts gaan bedelen om eenzelfde maatregel, etc.
Het is gewoon een makkelijker in te voeren maatregel.quote:Op zondag 7 november 2021 11:25 schreef leolinedance het volgende:
Wel weer een volgende megafaal om mondlapjes belangrijker te achten dan afstand houden. Krijg je niet verzonnen toch
Ahja slim, een paar euro besparen maar dan straks een paar miljoen wegpissen met een echte lock down.quote:Op zondag 7 november 2021 11:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Anderhalve meter verplichten heeft financiële gevolgen. Dan is er minder capaciteit voor restaurants, theaters, bioscopen, evenementen etc. En dan moet er dus eigenlijk weer steunpakketten worden opgetuigd om de ondernemers te helpen die hier de dupe van worden.
Dat is de reden dat afstand houden alleen een advies is en geen verplichting.
Er wordt een avondklok, lockdown en QR systeem opgezet maar dit zou te moeilijk zijn?quote:Op zondag 7 november 2021 11:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is gewoon een makkelijker in te voeren maatregel.
Precies. Daarom willen ze ook die QR-code breder uitrollen. En is in het verleden de avondklok ingevoerd. Dit zijn allemaal makkelijke en goedkope maatregelen voor de regering en dat maakt ze aantrekkelijker dan dingen die beter werken.quote:Op zondag 7 november 2021 11:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is gewoon een makkelijker in te voeren maatregel.
Kortom faalbeleid.quote:Op zondag 7 november 2021 11:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Precies. Daarom willen ze ook die QR-code breder uitrollen. En is in het verleden de avondklok ingevoerd. Dit zijn allemaal makkelijke en goedkope maatregelen voor de regering en dat maakt ze aantrekkelijker dan dingen die beter werken.
Dat is wat je krijgt als je continu hoopt dat het best-case scenario uitkomt. Zachte heelmeesters enzo.quote:Op zondag 7 november 2021 11:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ahja slim, een paar euro besparen maar dan straks een paar miljoen wegpissen met een echte lock down.
Dat zal blijken de komende weken. Ik denk dat men ook wel weet dat deze maatregelen weinig zullen doen aan het serieus terugdringen van besmettingen en opnames. Ik had graag gezien dat ze eens een keer met de botte bijl hadden gewerkt bij de minste of geringste opleving van het virus, gewoon om eens te zien wat dat voor effect heeft. Helaas is het hier altijd “we kijken het nog even aan..” waardoor het al met al een stuk langer duurt (denk ik). Als je eind deze maand weer met extremere maatregelen te maken krijgt zit je er zo weer 3 maanden aan vastquote:
Daar mag je best op hopen. Wat je op dit moment vooral ziet is dat er geen visie achter zit. Er zijn telkens routekaarten gemaakt, die op het moment dat ze gemaakt waren alweer verouderd waren. Een duidelijke lijn wanneer wat gaat gebeuren en daar ook aan houden zou veel verschil maken.quote:Op zondag 7 november 2021 11:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is wat je krijgt als je continu hoopt dat het best-case scenario uitkomt. Zachte heelmeesters enzo.
Je mag er best op hopen, maar het is een beetje jammer als keer op keer blijkt dat er niks is voorbereid voor het geval dat het niet uitkomt.quote:Op zondag 7 november 2021 11:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar mag je best op hopen. Wat je op dit moment vooral ziet is dat er geen visie achter zit. Er zijn telkens routekaarten gemaakt, die op het moment dat ze gemaakt waren alweer verouderd waren. Een duidelijke lijn wanneer wat gaat gebeuren en daar ook aan houden zou veel verschil maken.
Zal wel voor aparte taferelen zorgen in de thuissituatiequote:Op zondag 7 november 2021 08:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat we weer volop op basisregels als mondkapjes en 1,5 meter gaan inzetten?
Ze kloten maar gewoon wat aan.quote:Op zondag 7 november 2021 11:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar mag je best op hopen. Wat je op dit moment vooral ziet is dat er geen visie achter zit. Er zijn telkens routekaarten gemaakt, die op het moment dat ze gemaakt waren alweer verouderd waren. Een duidelijke lijn wanneer wat gaat gebeuren en daar ook aan houden zou veel verschil maken.
Het is ook niet onmogelijk, maar lastiger:quote:Op zondag 7 november 2021 11:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Er wordt een avondklok, lockdown en QR systeem opgezet maar dit zou te moeilijk zijn?
Op dit moment is de veilige afstand nul meter: https://wetten.overheid.nl/BWBR0044373/2021-09-25. De mondkapjes plicht uitbreiden gaat gepaard met minder formaliteiten.quote:De veilige afstand wordt vastgesteld bij algemene maatregel van bestuur, gehoord het RIVM. De voordracht voor de algemene maatregel van bestuur wordt niet eerder gedaan dan een week nadat het ontwerp aan beide Kamers van de Staten-Generaal is overgelegd.
Art. 58f lid 2 publieke gezondheid.
Dan had de horeca waarschijnlijk ook weer aanpassingen moeten doen (ondanks QR code).quote:Op zondag 7 november 2021 11:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Prima als je dat vindt, wel eens over nagedacht dat nonwappies ook voor zichzelf kunnen nadenken?quote:Op zondag 7 november 2021 11:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kijk aan.
En het feit dat veel mensen deze 'brave burger' mentaliteit hebben zonder even voor zichzelf na te willen denken en zich af te vragen of het daadwerkelijk gerechtvaardigd is dat de overheid dit nu als "strafbaar" betiteld, is in mijn ogen een deel van het probleem.
Plan for the worst, hope for the bestquote:Op zondag 7 november 2021 11:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je mag er best op hopen, maar het is een beetje jammer als keer op keer blijkt dat er niks is voorbereid voor het geval dat het niet uitkomt.
Geen idee wat je hiermee bedoeld eigenlijk...quote:Op zondag 7 november 2021 12:37 schreef Velgje het volgende:
[..]
Prima als je dat vindt, wel eens over nagedacht dat nonwappies ook voor zichzelf kunnen nadenken?
Logisch dat er meer gevaccineerden besmet raken als je de dagelijkse cijfers terugziet die met de dag meer worden.quote:Op zondag 7 november 2021 11:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Er worden meer cases gerapporteerd bij gevaccineerden en per case is weliswaar minder ziekenhuisopname van +- 60-70% maar dat wordt dus enigszins te niet gedaan door hogere prevalentie onder gevaccineerden.
Bij significant mindere besmettelijkheid zou je groepsimmuniteit moeten zien die zien we niet dus neem dat svp met een korrel zout. Maar wat jij wilt natuurlijk.
Effectief onder aan de streep op dit moment is het vaccin matig effectief voor verspreiding en misschien 50-60% voor opname int ziekenhuis/ dood.
En dat zijn percentages die wel van toepassing zijn voor mensen boven de pakweg 60 of met medische problemen.
Kinderen vaccineren en bestoken met propaganda is geen logisch gevolg van die feiten.
Dit is wat wij doenquote:Op zondag 7 november 2021 12:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Plan for the worst best, hope for the best
Ja, eigenlijk is het voor "hope for the best".quote:Op zondag 7 november 2021 12:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Behalve dan dat het plan-gedeelte überhaupt wordt overgeslagen
Reageer je ook nog inhoudelijk op de comment of laten we dat maar gewoon zitten? Ook goed.quote:Op zondag 7 november 2021 12:50 schreef Velgje het volgende:
[..]
Logisch dat er meer gevaccineerden besmet raken als je de dagelijkse cijfers terugziet die met de dag meer worden.
Breakthrough infections is niets nieuws onder virussen.
https://www.hopkinsmedici(...)us-after-vaccination
PrOpAgAnDa
Ja die hebben geen last van schoolsluitingen, uitjes die niet meer kunnen of ouders die beoordeeld worden op basis van een QR code....quote:Op zondag 7 november 2021 11:12 schreef KayaQ het volgende:
[..]
Wat dramatisch. Mijn kind weet niet anders dan dat er een virus rondwaart, maar zijn leven is daar echt niet minder om. Kinderen onder de 5 hebben het allemaal niet zo door en zijn even gelukkig in een speeltuintje om de hoek.
Je hoeft geen strijder te zijn. Niemand zit op die dingen te wachten, de winkeliers ook niet. Maar het heeft ook weinig zin om daar ter plekke heisa om te gaan maken.quote:Op zondag 7 november 2021 12:55 schreef leolinedance het volgende:
Net 2 strijders zonder lapje in de supermarktikzelf ben nog niet zo ver, had m halfslachtig op/onder mijn kin hangen. Dat deden er wel meer. Ja begrijp dat dat helemaal suf is
![]()
Volgende keer zonder
Volgens mij krijgt een winkelier er geen boete voor als klanten zonder kapje rondlopen dus waarom zij zich er nog druk over maken..quote:Op zondag 7 november 2021 12:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je hoeft geen strijder te zijn. Niemand zit op die dingen te wachten, de winkeliers ook niet. Maar het heeft ook weinig zin om daar ter plekke heisa om te gaan maken.
Strijdersquote:Op zondag 7 november 2021 12:55 schreef leolinedance het volgende:
Net 2 strijders zonder lapje in de supermarktikzelf ben nog niet zo ver, had m halfslachtig op/onder mijn kin hangen. Dat deden er wel meer. Ja begrijp dat dat helemaal suf is
![]()
Volgende keer zonder
Je moet ook geen heisa gaan maken en het ding opzetten als een winkelbediende het vraagt. Maar dat deden ze hier gelukkig niet.quote:Op zondag 7 november 2021 12:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je hoeft geen strijder te zijn. Niemand zit op die dingen te wachten, de winkeliers ook niet. Maar het heeft ook weinig zin om daar ter plekke heisa om te gaan maken.
Hangt ervan af wie me zou aanspreken. Voor een werknemer heb ik het volste begrip. Betweterige wildvreemden daarentegen..quote:Op zondag 7 november 2021 12:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat bepaal ik zelf wel.quote:Op zondag 7 november 2021 12:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Strijders
Oké man. Gebruik liever proleten of kneuzen. Of tyfusdebielen.
En een teveel aan stress bij de ouders die het niet meer kunnen bolwerken is ook niet al te best voor die kinderen, ook al weten ze niet beter.quote:Op zondag 7 november 2021 12:56 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja die hebben geen last van schoolsluitingen, uitjes die niet meer kunnen of ouders die beoordeeld worden op basis van een QR code....
Op wat precies?quote:Op zondag 7 november 2021 12:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Reageer je ook nog inhoudelijk op de comment of laten we dat maar gewoon zitten? Ook goed.
Lijkt mij wel, mensen zijn gevaccineerd en zien er geen noodzaak meer in al een tijdje... dusseh... "back to normal" dan is het wel handig om weer lief aan het volk te vragen om desondanks ze gevaccineerd zijn weer wat voorzichtiger willen worden.quote:Op zondag 7 november 2021 11:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Afgezien van de plekken waar het vergunningstechnisch kan worden afgedwongen, zou dat veel effect gehad hebben denk je?
Lol strijders.quote:Op zondag 7 november 2021 12:55 schreef leolinedance het volgende:
![]()
Volgende keer zonder
Prestigeproject van Hugo. De zoveelste. Net als dat testen voor toegang destijds.quote:Op zondag 7 november 2021 13:02 schreef Kickinalfa het volgende:
QR codes voelt wel als de nieuwe mondkapjes.
Een hoop heisa voor een minuscule winst.
En ipv eens een andere strategie te bedenken gaan we alleen maar verder erop inzitten.
quote:Op zondag 7 november 2021 12:55 schreef leolinedance het volgende:
![]()
Volgende keer zonder
quote:Op zondag 7 november 2021 13:02 schreef Kickinalfa het volgende:
QR codes voelt wel als de nieuwe mondkapjes.
Een hoop heisadiscriminatie / openbreken van grondrechten voor een minuscule winst.
En ipv eens een andere strategie te bedenken gaan we alleen maar verder erop inzitten.
Strijdersquote:Op zondag 7 november 2021 12:55 schreef leolinedance het volgende:
![]()
Volgende keer zonder
Eens.quote:Op zondag 7 november 2021 12:59 schreef galantis het volgende:
[..]
Hangt ervan af wie me zou aanspreken. Voor een werknemer heb ik het volste begrip. Betweterige wildvreemden daarentegen..
Wat zou het toch lekker zijn als iedereen zich liet vaccineren.. zie Portugalquote:Op zondag 7 november 2021 13:07 schreef ludovico het volgende:
Als die anti-wappies zich nou eens niet als religieuze groep zouden gedragen i.c.m. variabele kledingsvoorschriften...![]()
Wat zou het toch lekker zijn zeg als gewoon niemand die kut kappies opzet.
Zou lekker zijn maar dat gaat zonder plicht niet gebeuren.quote:Op zondag 7 november 2021 13:08 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Wat zou het toch lekker zijn als iedereen zich liet vaccineren.. zie Portugal
Volgende is je een 2G beleid gaat krijgen, gevolgd door huisarrest.quote:Op zondag 7 november 2021 13:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zou lekker zijn maar dat gaat zonder plicht niet gebeuren.
Wie gaat dat doen dan? Zo'n zestienjarige vakkenvuller?quote:Op zondag 7 november 2021 13:17 schreef matthijst het volgende:
Waarom controleren ze in supermarkten niet op mondkapjes?
Zie nog altijd mensen zo der rondlopen.
Angst, of luiheid van het personeel?
Voor 4 euro per uur wil je niet een knal krijgen van een gekkie...quote:Op zondag 7 november 2021 13:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wie gaat dat doen dan? Zo'n zestienjarige vakkenvuller?
Avondklok was wel het dieptepunt ooit in deze crisisquote:Op zondag 7 november 2021 13:15 schreef galantis het volgende:
Bijzonder dat we elkaar de maat nemen over één van de meest nutteloze maatregelen nl. mondkapjes, maar als het gaat om het overtreden van avondklokken of bezoekadviezen of weet ik veel wat dan is het allemaal wel prima. Althans dat is mijn indruk.
Ik gok dat we deze winter wel weer een nieuw dieptepunt krijgen.quote:Op zondag 7 november 2021 13:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Avondklok was wel het dieptepunt ooit in deze crisis
Maar we zitten nog lang niet op het vorige toppunt. Dus het gaat prima zo.quote:Op zondag 7 november 2021 13:16 schreef Tijn het volgende:
De zestigers zitten flink in de lift op de IC
[ afbeelding ]
Omdat ze inmiddels wel doorhebben dat in discussie gaan met deze 'strijders', die nogal eens agressief willen worden, geen enkele zin heeft.quote:Op zondag 7 november 2021 13:17 schreef matthijst het volgende:
Waarom controleren ze in supermarkten niet op mondkapjes?
Zie nog altijd mensen zonder rondlopen.
Angst, of luiheid van het personeel?
Manager ofzo, of een paar van die boa's waar ze tegenwoordig overvloed van hebben.quote:Op zondag 7 november 2021 13:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wie gaat dat doen dan? Zo'n zestienjarige vakkenvuller?
In sommige grote steden hebben ze wel boa's bij supermarkten, maar dat hebben ze in 90% van de winkels natuurlijk niet.quote:Op zondag 7 november 2021 13:19 schreef matthijst het volgende:
[..]
Manager ofzo, of een paar van die boa's waar ze tegenwoordig overvloed van hebben.
Gewoon een weekje iemand bij de deur om die strijders weg te sturen, klaar ben je.
Ah ja, de vorige keer is het hele huis afgebrand, dus dit fikkie in de keuken maakt niet uit.quote:Op zondag 7 november 2021 13:19 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Maar we zitten nog lang niet op het vorige toppunt. Dus het gaat prima zo.
Precies, want het is niet mijn probleem. Tot zover.quote:Op zondag 7 november 2021 13:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah ja, de vorige keer is het hele huis afgebrand, dus dit fikkie in de keuken maakt niet uit.
Er is helemaal geen capaciteit om bij elke winkel een boa te zetten.quote:Op zondag 7 november 2021 13:19 schreef matthijst het volgende:
[..]
Manager ofzo, of een paar van die boa's waar ze tegenwoordig overvloed van hebben.
Gewoon een weekje iemand bij de deur om die strijders weg te sturen, klaar ben je.
In het winkelgebied struikel je erover.quote:Op zondag 7 november 2021 13:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er is helemaal geen capaciteit om bij elke winkel een boa te zetten.
Hier niet.quote:Op zondag 7 november 2021 13:24 schreef matthijst het volgende:
[..]
In het winkelgebied struikel je erover.
Ik heb liever een fikkie in de keuken dan een heel afgebrand huisquote:Op zondag 7 november 2021 13:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah ja, de vorige keer is het hele huis afgebrand, dus dit fikkie in de keuken maakt niet uit.
Volgens de ongevaccineerden zijn die allemaal getest en al langer op de markt. Een coronavaccin is een experiment en veel te snel op de markt gebracht. Daardoor net vergif.quote:Op zondag 7 november 2021 13:24 schreef Momo het volgende:
Ik had wel verwacht dat je op de IC meerdere infusen krijgt met medicijnen met covid maar dit had ik ook niet verwacht.
[ twitter ]
Ik heb hier anders gelezen dat winkeliers graag een extra personeelslid betalen om te controleren, als ze daarmee kunnen voorkomen dat ze moeten sluiten.quote:Op zondag 7 november 2021 13:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er is helemaal geen capaciteit om bij elke winkel een boa te zetten.
Dan maar verplichtenquote:Op zondag 7 november 2021 13:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zou lekker zijn maar dat gaat zonder plicht niet gebeuren.
Vorig jaar waren er ook veel restaurants die graag hun toko 1,5m afstand proof gemaakt hadden om vervolgens dicht te moeten.quote:Op zondag 7 november 2021 13:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb hier anders gelezen dat winkeliers graag een extra personeelslid betalen om te controleren, als ze daarmee kunnen voorkomen dat ze moeten sluiten.
Daar hebben winkeliers makkelijk voldoende marge voor, ze mogen blij zijn dat ze open mogen blijven.quote:Op zondag 7 november 2021 13:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb hier anders gelezen dat winkeliers graag een extra personeelslid betalen om te controleren, als ze daarmee kunnen voorkomen dat ze moeten sluiten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |