Tenzij ze zelftests toestaan gaat dat nooit werken. Die stok in de keel en neus is gewoon kut. Dat doe je niet graag. Bovendien kunnen ze nooit genoeg teststraten maken waar iedereen makkelijk kan komen binnen paar minuten.quote:Op zondag 7 november 2021 09:41 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Bovendien ga je daar nooit de testcapaciteit voor opgezet krijgen.
En weet je wat nog beter werkt tegen besmettingen?quote:Op zondag 7 november 2021 09:34 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Met 1G kun je beter alles dicht doen...
Haha. Mijn hemel zeg ze worden écht met de dag gekker geloof ik ja...quote:Op zondag 7 november 2021 09:41 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Bovendien ga je daar nooit de testcapaciteit voor opgezet krijgen.
Goed idee voor je vaccinatiebereidheid. Dan laten alleen mensen die zich zorgen maken voor zichzelf vaccineren, de rest denkt dan: Joh, ik win er toch niets mee.quote:Op zondag 7 november 2021 09:34 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
No offence, maar ik zit al praktisch op dat punt inmiddels.quote:Op zondag 7 november 2021 09:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Goed idee voor je vaccinatiebereidheid. Dan laten alleen mensen die zich zorgen maken voor zichzelf vaccineren, de rest denkt dan: Joh, ik win er toch niets mee.
Vaccinatie maakt voor mij verschil (longaandoening, zonder zou ik er waarschijnlijk slechter vanaf komen), maar dat kan ik heel goed begrijpen ja.quote:Op zondag 7 november 2021 09:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
No offence, maar ik zit al praktisch op dat punt inmiddels.
In de UK zijn in de besmettingscijfers gevaccineerden oververtegenwoordigd. Iedereen besmet iedereen, de gevaccineerde die het in een venue oploopt, of de geteste ongevaccineerde komen elkaar wel weer buiten die venues tegen. Als 2% van de besmettingen in QR gelegenheden wordt opgelopen is het veel. Als je dan 10% van de bevolking uit sluit heeft dat 0.2% effect. Puur vanwege het uitsluiten want de verschillen in besmettelijkheid zijn niet zo groot.quote:Op zondag 7 november 2021 09:31 schreef Velgje het volgende:
[..]
Je weet dus niet hoe een vaccin werkt.
Dit jaquote:Op zondag 7 november 2021 09:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vaccinatie maakt voor mij verschil (longaandoening, zonder zou ik er waarschijnlijk slechter vanaf komen), maar dat kan ik heel goed begrijpen ja.
In de UK zijn in de besmettingscijfers gevaccineerden oververtegenwoordigd. Iedereen besmet iedereen, de gevaccineerde die het in een venue oploopt, of de geteste ongevaccineerde komen elkaar wel weer buiten die venues tegen. Als 2% van de besmettingen in QR gelegenheden wordt opgelopen is het veel. Als je dan 10% van de bevolking uit sluit heeft dat 0.2% effect. Puur vanwege het uitsluiten want de verschillen in besmettelijkheid zijn niet zo groot.quote:Op zondag 7 november 2021 09:31 schreef Velgje het volgende:
[..]
Je weet dus niet hoe een vaccin werkt.
Naja de test capaciteit.. Je kan je afvragen of die niet ridicuul groot moet worden en of die in verhouding staat tot de vangst.quote:Op zondag 7 november 2021 09:34 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Zelftests en steekproefsgewijs testen. Indien positief boete, tenzij je aan kunt tonen dat de zelftest negatief was. Dat is waarschijnlijker bij een regering.quote:Op zondag 7 november 2021 09:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Tenzij ze zelftests toestaan gaat dat nooit werken. Die stok in de keel en neus is gewoon kut. Dat doe je niet graag. Bovendien kunnen ze nooit genoeg teststraten maken waar iedereen makkelijk kan komen binnen paar minuten.
Ben ook gevaccineerd hoor, maar heb weinig hoop inmiddels dat het me (voor lang) heel veel meer vrijheid zal geven vs als ik me niet gevaccineerd had.quote:Op zondag 7 november 2021 09:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vaccinatie maakt voor mij verschil (longaandoening, zonder zou ik er waarschijnlijk slechter vanaf komen), maar dat kan ik heel goed begrijpen ja.
Die impact analyse bestaat nu alleen maar uit “het enige wat werkt zijn strengere maatregelen dus doen we dat”quote:Op zondag 7 november 2021 09:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit ja
Echt, gaat een eind weg
Zullen we eens een fatsoenlijke impactanalyse en risico inventarisatie doen? Er klopt geen zak (meer) van allemaal en dan druk ik me zacht uit
Ik wil best een derde prikje gaan halen, en ik wil me ook ieder jaar melden als dat nodig is, maar niet omdat Hugo anders mijn groene vinkje af komt pakken.quote:Op zondag 7 november 2021 09:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
No offence, maar ik zit al praktisch op dat punt inmiddels.
Nu? Is dat niet al sinds de start van de pandemie? Of hebben we ook wel eens wat anders gedaan?quote:Op zondag 7 november 2021 10:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die impact analyse bestaat nu alleen maar uit “het enige wat werkt zijn strengere maatregelen dus doen we dat”
Nieuwe stagiair daar bij de NOS? Wat een niveau zeg..quote:Op zondag 7 november 2021 09:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://nos.nl/video/2404(...)nen-was-het-wel-weer
Ik heb het nog even teruggekeken, maar het zijn echt alleen maar 60+ ers
En intussen zat ik lekker in een voetbalkantine zonder mondkapjes, QR en afstand houden. En het zal niet de enige kantine zijn geweest gistermiddag. We doen het samen!quote:Op zondag 7 november 2021 09:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://nos.nl/video/2404(...)nen-was-het-wel-weer
Ik heb het nog even teruggekeken, maar het zijn echt alleen maar 60+ ers
We doen maar wat..quote:Op zondag 7 november 2021 10:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En intussen zat ik lekker in een voetbalkantine zonder mondkapjes, QR en afstand houden. En het zal niet de enige kantine zijn geweest gistermiddag. We doen het samen!
Inderdaad.quote:
Dit.quote:
Die twintigers en dertigers hebben toch ook ouders, grootouders etc.?quote:Op zondag 7 november 2021 10:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Inderdaad.
Die 'urgentie' krijg je niet meer terug. Tenzij ineens massaal twintigers en dertigers gaan omvallen met corona. Zolang dat niet gebeurt geloven veel mensen het wel.
De herinvoering van wegwerpmaskertjes voor de kapper en de supermarkt - bij 85 procent vaccinatiegraad of allicht al meer intussen - staat voor mij symbool voor het failliet van onze corona-aanpak.quote:Op zondag 7 november 2021 10:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit.
Maar dat is wel een beetje de kern, hoe simpel deze uitspraak ook is. We fucking doen maar what, en in the "big picture" of it all haalt het verdomde weinig uit.
En dan heb ik het over veel van de maatregelen he, niet over vaccineren want daarvan geloof ik nog steeds dat het wél serieus een reductie doet in de ziekenhuisopnames etc.
Maar de mondkapjes, de zogenaamde 1.5m die praktisch niemand meer aanhoudt. Iedereen de moeder willen testen.
Hou. Fucking. Op.
Echt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |