abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202079063
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 21:51 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]
Gewenning. Zelfs aan kiespijn kun je wennen. Na een jaar lockdown is de aandacht verslapt. Het virus gaat daartegen gewoon door en blijft mensen decimeren. Bij alle standen. Vooral bij de niet gevaccineerden.
Klopt, maar dat moet weer even duidelijk zijn. Nu is er weer meer steun voor maatregelen.

Je kunt als overheid dingen als afstand houden niet opleggen, dat moeten mensen echt zelf doen. En dat is toch wel de belangrijkste maatregel.
pi_202079102
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 20:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Jij denkt blijkbaar dat de regering voor de fun maatregelen treft. Ik verzeker je dat zodra het kan, de regels weer worden versoepeld.

Het kabinet staat juist te popelen om de boel weer van het slot te halen. Dat is ook de reden dat we al meerdere keren het slechtste jongetje van Europa waren. Onze regering wil namelijk telkens zo snel mogelijk de boel weer open gooien.
Als de insteek van de regering is om zo snel mogelijk alles weer open te gooien dan is Zweden toch het gidsland. Geen noemenswaardige lockdowns, geen QR maatschappij, geen vaccinatiedwang…….
De Nederlandse regering kiest voor het Chinese model, totale controle op de samenleving, QR codes voor toegang tot de horeca, sportscholen etc en binnenkort misschien ook nog eens voor je werk.
pi_202079139
quote:
5s.gif Op zondag 7 november 2021 21:35 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Er is maandenlang samengewerkt met de Republikeinen :? Het voorstel was al met overgrote steun van Republikeinen door de Senaat gekomen juist door die samenwerking?

Met de nodige compromissen uiteraard.

[ twitter ]
[..]

Ik heb het over de tegenstemmers aan de kant van de DNC.
Nee, prima gedaan door Biden hoor.
Incelfrikandel
pi_202079333
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 22:02 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik heb het over de tegenstemmers aan de kant van de DNC.
Nee, prima gedaan door Biden hoor.
Tja die 'tegenstemmers' zijn akkoord gegaan met het in tweeen splitsen van het BBB-plan als geheel op voorwaarde dat beide plannen tegelijkertijd gerealiseerd zouden worden wat Pelosi heeft toegezegd en lange tijd ook vol bleef houden. En toen ging Manchin dwarsliggen die overigens ook lange tijd niet eens duidelijk wilde maken op welke punten van de andere Bill hij het niet eens was met dat beleid zodat er niet eens onderhandeld kon worden. Dat gebeurde pas veel later en gaat nog steeds moeizaam. Als er iemand is in de DNC die niet samenwerkt en de boel vertraagt is het Manchin wel, daar hoeven de Republikeinen helemaal niets voor te doen ;(

twitter

quote:
Consider how progressives' demands have shifted these last few months. They went from saying they would pass a bipartisan infrastructure bill only after the Senate passed a $3.5 trillion social spending bill to passing that bill in exchange only for an agreement for a House bill on a half-sized $1.75 trillion package if the Congressional Budget Office agrees it would pay for itself and knowing that there's little chance even if that happens that it will make it through the Senate intact.
Oftewel: er is heel veel ingeleverd voor de bipartisan bill en voor de realisatie van de rest is nu geen enkele leverage meer. Precies wat ze al aan zagen komen.

twitter

De rest van het BBB-plan (allemaal investeringen in de toekomst zoals: child tax credit, universal pre-K, paid parental leave, affordable housing, healthcare coverage, climate investment, tax changes en nee geen CRT op scholen zpals trumpisten beweren) kan je nu wel vergeten :')

Geen wonder als de Democraten in 2022 dan weer flink gaan verliezen. De grootste klacht van de kiezers in Virginia die afhaakten was de 'economy', dat alles alleen maar duurder geworden is en dat er niks veranderd was sinds Biden verkozen is. Ze krijgen gelijk, zo gaat er idd niks veranderen en dat komt niet omdat AOC ea tegen de bipartisan bill stemden maar omdat Manchin/Sinema ervoor gezorgd hebben dat de rest (van de Democratische agenda) er ook niet doorkomt.

En dan hebben we het nog niet eens over andere voorstellen zoals bv herziening van het immigratiebeleid en wetgeving op het gebied van stemrecht waar de Republikeinen sws tegen zijn en ook wordt tegengehouden door Manchin omdat hij geen verandering wil in de filibuster :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 08-11-2021 00:22:20 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_202079681
quote:
6s.gif Op zondag 7 november 2021 22:13 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Tja die 'tegenstemmers' zijn akkoord gegaan met het in tweeen splitsen van het BBB-plan als geheel op voorwaarde dat beide plannen tegelijkertijd gerealiseerd zouden worden wat Pelosi heeft toegezegd en lange tijd ook vol bleef houden. En toen ging Manchin dwarsliggen die overigens ook lange tijd niet eens duidelijk wilde maken op welke punten van de andere Bill hij het niet eens was met dat beleid zodat er niet eens onderhandeld kon worden. Dat gebeurde pas veel later en gaat nog steeds moeizaam. Als er iemand is in de DNC die niet samenwerkt en de boel vertraagt is het Manchin wel, daar hoeven de Republikeinen helemaal niets voor te doen ;(
Allemaal onzin dit, maar het is wel tekenend dat je het wanhopig probeert te blijven herhalen :D Frikandelbroodje gaat hier ook niet in trappen.
pi_202080578
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 20:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waarom zou de vaccinatiegraad 30% zijn? Het was Trump niet die de vaccins verdacht maakten dat was Harris en een hoop andere Democraten die dat deden want “orange man bad.”
Dus omdat de democraten volgens jou de vaccins verdacht hebben gemaakt, heeft 90 procent van hun achterban zich laten vaccineren, terwijl dat getal bij de republikeinen ruim 30 procentpunt lager ligt (bron]
Die onzin geloof je zelf ook niet.
pi_202080866
Intussen liggen de de Reps ook bij allerlei benoemingen dwars (wat oa bij ambassadeurs een groot probleem is).

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_202080986
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 22:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Als de insteek van de regering is om zo snel mogelijk alles weer open te gooien dan is Zweden toch het gidsland. Geen noemenswaardige lockdowns, geen QR maatschappij, geen vaccinatiedwang…….
De Nederlandse regering kiest voor het Chinese model, totale controle op de samenleving, QR codes voor toegang tot de horeca, sportscholen etc en binnenkort misschien ook nog eens voor je werk.
Blijven we wel ontopic? Zweden, China en Nederland' covid maatregelen zijn niet ontopic hier.

En de VS neemt helemaal niemand, nooit, tot gidsland, natuurlijk. Dat hebben ze nog nooit gedaan en zullen ze vermoedelijk ook nooit doen.
  maandag 8 november 2021 @ 01:16:01 #209
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_202081002
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 21:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ga je ook nog de reden vertellen dat die wet nu pas door het Huis aangenomen wordt of laat je dat weer weg?
Waarom zou ze? Ikzelf vind een wet van dit kaliber met al die tegenwerking uit de grond stampen in minder dan een jaar aardig knap. Vergeet niet dat de vorige 'president' in 2018 ook een infrastructureplan presenteerde die weinig waard was. Dan heeft Biden toch een beter plan op tafel gelegd.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 8 november 2021 @ 01:21:37 #210
384435 klappernootopreis
pi_202081015
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 01:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Blijven we wel ontopic? Zweden, China en Nederland' covid maatregelen zijn niet ontopic hier.

En de VS neemt helemaal niemand, nooit, tot gidsland, natuurlijk. Dat hebben ze nog nooit gedaan en zullen ze vermoedelijk ook nooit doen.
Ik gaf het al eerder aan, steeds als Biden iets positiefs heeft gepresteerd willen bepaalde users diet het liefst doodzwijgen.

" het huis staat in brand!! Ach, laten we het liever over die lekkende kraan hebben"

:')
pi_202081020
twitter

"We take Texas, we take the military, we take the oil" .....

Hij was ook heel boos dat Big Bird liet weten dat hij zich had laten vaccineren :')

twitter

[ Bericht 17% gewijzigd door Kijkertje op 08-11-2021 04:37:02 ]
  maandag 8 november 2021 @ 01:34:51 #212
384435 klappernootopreis
pi_202081030
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 21:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt, maar dat moet weer even duidelijk zijn. Nu is er weer meer steun voor maatregelen.

Je kunt als overheid dingen als afstand houden niet opleggen, dat moeten mensen echt zelf doen. En dat is toch wel de belangrijkste maatregel.
Rutte denkt samen met andere politici nog steeds dat de hele bevolking zich aan de regels houden. Met de opmars van al die splinterpartijen is dit niet meer gegarandeerd. In de VS is er geen versplintering. Hier is de hele republikeinse partij collectief naar een spliinterachtige partij getransformeerd in 4 jaar. En zij houden nog minder van regels dan hier.
pi_202081062
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 01:16 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]
Waarom zou ze? Ikzelf vind een wet van dit kaliber met al die tegenwerking uit de grond stampen in minder dan een jaar aardig knap. Vergeet niet dat de vorige 'president' in 2018 ook een infrastructureplan presenteerde die weinig waard was. Dan heeft Biden toch een beter plan op tafel gelegd.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Het is een enorme overwinning voor Biden en het land als geheel ^O^

Het plan is alleen vanaf het begin gesaboteerd door de zogenaamde progressieve beweging binnen Biden's eigen partij. Dat is gedeeltelijk zijn eigen schuld, maar in ieder geval heeft hij nu eindelijk eens Pelosi tot de orde geroepen om het gewoon gedaan te krijgen.
pi_202081095
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 02:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Daar ben ik het helemaal mee eens. Het is een enorme overwinning voor Biden en het land als geheel ^O^

Het plan is alleen vanaf het begin gesaboteerd door de zogenaamde progressieve beweging binnen Biden's eigen partij. Dat is gedeeltelijk zijn eigen schuld, maar in ieder geval heeft hij nu eindelijk eens Pelosi tot de orde geroepen om het gewoon gedaan te krijgen.
En Manchin 'saboteerde' binnen de eigen partij zeker niet vanaf het begin het andere deel van het Biden's plan?

Dat lijkt me nog veel grotere overwinning voor Biden en het land als geheel?

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 08-11-2021 04:24:18 ]
pi_202081162
twitter

Gaan ze dan ook belasting betalen?
pi_202081168
Niet willen getuigen voor de J6 Committee maar wel gewoon doorgaan met leugens verspreiden natuurlijk en daarmee boze Trumpisten ronselen zich te laten verkiezen:

twitter

quote:
But Bannon has also urged "War Room" listeners to take long-term action. He has made frequent pleas for supporters to reshape the Republican party by signing up to serve as "precinct committeemen."

Those are low-level local positions. As Bannon has emphasized, though, they matter. People in precinct posts can be influential in choosing representatives to serve on local elections boards and to fill key offices within each state's party apparatus. They also frequently serve as local elections workers.

"It is hard to overstate how dangerous Bannon's words and actions are," said Rick Hasen, a professor of law and political science and co-director of the Fair Elections and Free Speech Center at the University of California, Irvine. "He's creating an army of duped people who will go into positions helping to run elections with the false understanding that the 2020 election was stolen. Who knows what such people are capable of doing when in charge of running polling places or counting votes."

There is no hard data on the impact of Bannon's call to activism. But ProPublica reported in September that counties around the country had seen an unusual surge in people looking to sign up for Republican precinct positions after Bannon began advocating the idea early this year.
Terwijl election officials die er wel verstand van hebben er de brui aan geven vanwege de bedreigingen:

twitter

Daar worden de verkiezingen vast een stuk betrouwbaarder van :+

[ Bericht 29% gewijzigd door Kijkertje op 08-11-2021 05:06:59 ]
pi_202081191
Voor wie geinteresseerd is waarom rechts helemaal over de rooie gaat bij het woordje 'Intersectionality' een uitgebreide uitleg:

twitter
pi_202082374
quote:
6s.gif Op maandag 8 november 2021 05:21 schreef Kijkertje het volgende:
Voor wie geinteresseerd is waarom rechts helemaal over de rooie gaat bij het woordje 'Intersectionality' een uitgebreide uitleg:

[ twitter ]
Vroeg mij inderdaad al langer af wat dat begrip in vredesnaam behelst. Zag de term regelmatig voorbijkomen in bijdragen van onze grote vriend @HowardRoark en het mag natuurlijk geen verrassing heten dat die arme jongen weer eens braaf conservatieve talking points liep na te papegaaien.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 8 november 2021 @ 10:10:40 #219
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_202083124
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Vroeg mij inderdaad al langer af wat dat begrip in vredesnaam behelst. Zag de term regelmatig voorbijkomen in bijdragen van onze grote vriend @:HowardRoark en het mag natuurlijk geen verrassing heten dat die arme jongen weer eens braaf conservatieve talking points liep na te papegaaien.
Opmerkelijk dat je niet wist wat dit begrip precies zou betekenen. Dat valt mij tegen van een journalist. Het is immers niet bepaald van gisteren en ook al wordt het jarenlang (ik denk al sinds pakweg 2010) gebruikt in de mainstream media. En nee, ik heb dit niet recent pas opgepikt in conservatieve media. Vervelend h.

Wat Vox er verder over schrijft maakt mij niet veel uit, ik gok zo dat die er weer een spin aan geven dat het eigenlijk een hele belangrijke en nuttige term is. Dat kun je namelijk verwachten van dergelijke links en progressieve outlets.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_202084104
quote:
10s.gif Op maandag 8 november 2021 10:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Opmerkelijk dat je niet wist wat dit begrip precies zou betekenen. Dat valt mij tegen van een journalist. Het is immers niet bepaald van gisteren en ook al wordt het jarenlang (ik denk al sinds pakweg 2010) gebruikt in de mainstream media. En nee, ik heb dit niet recent pas opgepikt in conservatieve media. Vervelend h.
In jouw conservatieve bubbel is intersectionaliteit ongetwijfeld een big issue, maar in de echte wereld ligt dat toch echt anders, zeker in Nederland. Laten we dat ook vooral zo houden.

quote:
Wat Vox er verder over schrijft maakt mij niet veel uit, ik gok zo dat die er weer een spin aan geven dat het eigenlijk een hele belangrijke en nuttige term is. Dat kun je namelijk verwachten van dergelijke links en progressieve outlets.
Dat jou dat niet uitmaakt, is algemeen bekend, beste Howard. Jij volgt immers liever de spin van conservatieve outlets, waarna je ons ermee gaat lastigvallen.
pi_202084277
quote:

[..]

Wijs dan gewoon aan waar deze periodiek het verkeerd heeft in plaats van op deze onvolwassen manier te reageren? Er is vast toch wel een rechts georienteeerde bron die onjuiste zaken kan aantonen?
pi_202084293
quote:

[..]

wat betekend het volgens jou dan?
  maandag 8 november 2021 @ 11:44:15 #223
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_202084425
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 11:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wijs dan gewoon aan waar deze periodiek het verkeerd heeft in plaats van op deze onvolwassen manier te reageren? Er is vast toch wel een rechts georienteeerde bron die onjuiste zaken kan aantonen?
Het is grappig dat je je tactisch langs de post probeert heen te manoeuvreren waar het mee begon. Ik zou het probleem daar zoeken in plaats van het issue nu bij mij te leggen.
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 11:15 schreef KoosVogels het volgende:
Dat jou dat niet uitmaakt, is algemeen bekend, beste Howard. Jij volgt immers liever de spin van conservatieve outlets, waarna je ons ermee gaat lastigvallen.
Wie betreft 'ons' in deze eigenlijk precies?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_202084464
quote:
14s.gif Op maandag 8 november 2021 11:44 schreef HowardRoark het volgende:

De vaste bezoekers van dit fijne forum.
pi_202086384
quote:
14s.gif Op maandag 8 november 2021 11:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is grappig dat je je tactisch langs de post probeert heen te manoeuvreren waar het mee begon. Ik zou het probleem daar zoeken in plaats van het issue nu bij mij te leggen.
[..]
De inhoud van jouw post interesseert mij eigenlijk geen bal, ik manoevreer niet, ik heb er geen enkele interesse in, ik vraag je alleen om op een volwassen manier te reageren en niet met "linkse pers!!!!!!". Doe dat maar in BNW, niet hier.

Als je inhoudelijk kritiek hebt op een artikel, prima, geef die dan weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')