Wat staat er over de kans van een langdurig ziekteverloop? Wat zijn de percentages van mensen die langdurig ziek zijn tegenover de mensen die er nauwelijks tot geen last van hebben?quote:Op zondag 7 november 2021 13:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zou er niet op rekenen: https://www.rijnmond.nl/n(...)huwt-Erasmusviroloog
1 op de 10: https://www.bndestem.nl/b(...)%2Fwww.google.com%2Fquote:Op zondag 7 november 2021 13:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat staat er over de kans van een langdurig ziekteverloop? Wat zijn de percentages van mensen die langdurig ziek zijn tegenover de mensen die er nauwelijks tot geen last van hebben?
Marion Omgekochtmans nemen we niet serieus.quote:Op zondag 7 november 2021 13:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zou er niet op rekenen: https://www.rijnmond.nl/n(...)huwt-Erasmusviroloog
Op het moment muteert het virus veel te snel. Te snel voor vaccins, maar helemaal voor groepsimmuniteit. Dat werkt pas na enkele tientallen jaren. Het vaccin geeft ons een zetje dat we zo'n lange tijd kunnen overslaan.quote:Op zondag 7 november 2021 13:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je krijgt pas 'natuurlijke immuniteit' als je corona hebt gehad. En je weet pas hoe hard het virus toeslaat als je het hebt.
Dat gedweep met natuurlijke immuniteit is echt te debiel voor woorden.
Waarom zou je een wetenschapper ook serieus nemen, he?quote:Op zondag 7 november 2021 13:24 schreef Nober het volgende:
[..]
Marion Omgekochtmans nemen we niet serieus.
Ha, de urkwin.quote:Op zondag 7 november 2021 12:53 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
In Urk zijn ze slim bezig. Die staan nu landelijk aan de top met besmettingen.
Dat is inderdaad best fors, en toch prefereer ik dit dan dat ik mij elk jaar of half jaar laat inspuiten met een experimenteel goedje in ruil voor een beetje vrijheid.quote:Op zondag 7 november 2021 13:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
1 op de 10: https://www.bndestem.nl/b(...)%2Fwww.google.com%2F
Dat is dus gewoon een fors percentage, totaal onvergelijkbaar met griep.
Alsof een bouwvakker zegt: ik hoef geen helm op, de kans dat ik ernstige klachten krijg doordat er wat op mijn hoofd komt is maar 1 op de 10... zo'n idioot zou jij toch ook voor gek verklaren?
Dus je bent bang voor het vaccin?quote:Op zondag 7 november 2021 14:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is inderdaad best fors, en toch prefereer ik dit dan dat ik mij elk jaar of half jaar laat inspuiten met een experimenteel goedje in ruil voor een beetje vrijheid.
Er is nog nooit een vaccin geweest dat pas op lange termijn schade opleverde. Als er al schade was, was dat altijd in het eerste jaar. Dat eerste jaar is nu wel redelijk om, dus de gevolgen zijn nu eigenlijk volledig bekend. Sprookjes over lange termijn effecten moet je niet geloven, dat is gewoon praktisch onmogelijk bij een vaccin.quote:Op zondag 7 november 2021 14:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is inderdaad best fors, en toch prefereer ik dit dan dat ik mij elk jaar of half jaar laat inspuiten met een experimenteel goedje in ruil voor een beetje vrijheid.
Er zijn verkiezingen geweest. Dan komen ze altijd buurten. Een weekje, dan zijn ze weer wegquote:Op zondag 7 november 2021 12:31 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Zijn volgelingen hier zijn behoorlijk pissed off. Er zijn zelfs een klein legertje oude users die ik hier al een tijdje niet heb gezien opgetrommeld om tegenwind te produceren.
Ik vind het onnodig om een vaccin te nemen waar ik hoogst waarschijnlijk gedwongen word om elk half jaar bij te spuiten.quote:Op zondag 7 november 2021 14:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus je bent bang voor het vaccin?
Geen idee of dat waar is, neemt nog steeds niet weg dat het in de experimentele fase zit. Bovendien wil ik liever dat mijn eigen immuunsysteem COVID-19 verslaat met als gevolg een veel betere bescherming tegen COVID-19 in de toekomst.quote:Op zondag 7 november 2021 14:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is nog nooit een vaccin geweest dat pas op lange termijn schade opleverde. Als er al schade was, was dat altijd in het eerste jaar. Dat eerste jaar is nu wel redelijk om, dus de gevolgen zijn nu eigenlijk volledig bekend. Sprookjes over lange termijn effecten moet je niet geloven, dat is gewoon praktisch onmogelijk bij een vaccin.
Er is helemaal niets wat er op wijst dat de QR code permanent is.quote:Op zondag 7 november 2021 14:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
We hebben nog steeds geen vrijheid Koos en het ziet er naar uit dat een boostershot de volgende stap is in combinatie met een permanente QR code.
Het covidfascisme is nu gemeengoed geworden in de westerse wereld en helaas slapen er nog te veel mensen.
Ik ben overigens wel benieuwd waar jou grens ligt?
Dat is dus onzin, die periode is wel voorbij na de honderden miljoenen prikken, waarvan een heel deel al bijna een jaar geleden. Er is geen enkele reden om het coronavaccin anders te zien dan het hepatitis vaccin, waar 92% van de mensen gewoon voor kiest bij hun kinderen.quote:Op zondag 7 november 2021 14:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Geen idee of dat waar is, neemt nog steeds niet weg dat het in de experimentele fase zit.
Er is helemaal niets dat er op wijst dat Hugo en consorten hun woord zullen houden.quote:Op zondag 7 november 2021 14:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is helemaal niets wat er op wijst dat de QR code permanent is.
En mijn grens ligt voor code zwart, ik wil niet dat de zorg gedwongen wordt te kiezen voor het niet meer opnemen van ongevaccineerde of gevaccineerde mensen met corona of dat mensen na een auto-ongeluk, hartaanval, oid niet meer in het ziekenhuis terecht kunnen. Om dat te voorkomen vind ik een coronapas heel redelijk.
Ik zou trouwens als het zo door gaat ook een vaccinatieplicht best kunnen accepteren. Zoals ik daar ook voor ben bij DKTP bij een te lage vaccinatiegraad. En die 70% was voor Alpha, helaas heeft Delta een hogere dekkingsgraad nodig.
Je zit in enorm vergezochte 'wat als' scenario's te denken. Tot nu toe hebben ze steeds en soms zelfs veel te snel en te fors maatregelen ingetrokken als het wat beter ging. De argumenten die jij roept, werden ook geroepen bij de avondklok, dat die nooit meer zou verdwijnen en we altijd in een politiestaat zouden zitten. Nou, die verdween vrij rap en zelfs dingen als de anderhalvemetersamenleving en de mondkapjesplicht verdwenen nog vrij snel, te snel.quote:Op zondag 7 november 2021 15:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er is helemaal niets dat er op wijst dat Hugo en consorten hun woord zullen houden.
Moties zijn blijkbaar niet relevant en het zelfde geld ook voor eerder gedane uitspraken.
De overheid is uiterst onbetrouwbaar gebleken en ze zijn gretig om vrijheid op te geven voor schijnveiligheid. De QR samenleving verdwijnt niet meer omdat het vaccin maar een half jaar werkt, hoe gaan ze anders controleren dat jij je halfjaarlijkse prik gaat halen in ruil voor toegang tot de samenleving?
Of geloof je er serieus in dat we ooit nog af komen van Corona?
Dezelfde zorg waar men herhaaldelijk weigert de IC capaciteit uit te breiden maar waar de regering wel geld over heeft om de totalitaire samenleving vorm te geven.quote:Op zondag 7 november 2021 15:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je zit in enorm vergezochte 'wat als' scenario's te denken. Tot nu toe hebben ze steeds en soms zelfs veel te snel en te fors maatregelen ingetrokken als het wat beter ging. De argumenten die jij roept, werden ook geroepen bij de avondklok, dat die nooit meer zou verdwijnen en we altijd in een politiestaat zouden zitten. Nou, die verdween vrij rap en zelfs dingen als de anderhalvemetersamenleving en de mondkapjesplicht verdwenen nog vrij snel, te snel.
Er is geen 'coronafascisme', er is gewoon een maatregel in een pandemie om code zwart in het ziekenhuis te voorkomen. Maar goed, blijkbaar kan code zwart je niks schelen en heb je alleen met onzinargumenten zoals liever natuurlijke afweer (met 1 op de 10 kansen op langdurige of permanente schade bij jezelf) of iets over schade die na een jaar nog niet gebleken is, wat nog nooit bij een vaccin voor welke ziekte ook is voorgekomen, jezelf overtuigd om de wetenschap te negeren.
Maar goed, dit is het topic over de politiek in de VS. Helaas trappen daar inderdaad veel mensen in de vrij makkelijk te weerleggen argumenten die jij gebruikt. Maar toch is deze discussie natuurlijk eigen offtopic.
Personeel kun je niet kweken of uit de muur trekken.quote:Op zondag 7 november 2021 15:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dezelfde zorg waar men herhaaldelijk weigert de IC capaciteit uit te breiden maar waar de regering wel geld over heeft om de totalitaire samenleving vorm te geven.
In anderhalf jaar tijd had je best een aantal kunnen opleiden, en aangezien het vaccin niet zo lang werkt zullen ouderen toch weer op de IC belanden. De IC capaciteit uitbreiden is gewoon verstandig beleid.quote:Op zondag 7 november 2021 15:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Personeel kun je niet kweken of uit de muur trekken.
Verder doe je alsof het iets Nederlands is, bijna alle europese landen hebben een QR code en alle landen, inclusief het bejubelde Duitsland met de enorme IC afdelingen, stellen momenteel planbare zorg uit.
Hetzelfde wat mijn vriendin, medisch wetenschapper zegt. Ze staat altijd wat meewarig te kijken, of eigenljik gefrustreerd naar alle wappie-verhalen en argumenten van mensen die geen jota verstand hebben van wetenschap.quote:Op zondag 7 november 2021 14:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is nog nooit een vaccin geweest dat pas op lange termijn schade opleverde. Als er al schade was, was dat altijd in het eerste jaar. Dat eerste jaar is nu wel redelijk om, dus de gevolgen zijn nu eigenlijk volledig bekend. Sprookjes over lange termijn effecten moet je niet geloven, dat is gewoon praktisch onmogelijk bij een vaccin.
Dus je bent bang voor het vaccin?quote:Op zondag 7 november 2021 14:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind het onnodig om een vaccin te nemen waar ik hoogst waarschijnlijk gedwongen word om elk half jaar bij te spuiten.
Sorry, maar hier kan ik echt helemaal niets mee. Dit is onversneden complotdenken.quote:Ik wil niet dat de QR samenleving een werkelijkheid word, mensen uitsluiten op basis van vaccinatiestatus is mij een brug te ver.
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat groepsimmuniteit niet behaald kan worden met vaccineren.
Hugo de Jonge deelt die mening onbedoeld, is het je nog niet opgevallen dat hij geen concrete cijfers noemt qua vaccinatie zodat we kunnen weten wanneer we weer terug naar normaal kunnen?
Tijdens de coronacrisis heeft de overgrote meerderheid zich aan de maatregelen gehouden en zijn ze zelfs bereid geweest om ver boven het originele doel 70% te vaccineren.
We hebben nog steeds geen vrijheid Koos en het ziet er naar uit dat een boostershot de volgende stap is in combinatie met een permanente QR code.
Het covidfascisme is nu gemeengoed geworden in de westerse wereld en helaas slapen er nog te veel mensen.
Ik ben overigens wel benieuwd waar jou grens ligt?
Logisch, zij beredeneert vanuit het standpunt van veiligheid. Waar ze het indammen van het virus het belangrijkste vind al moet dat ten koste gaan van onze vrijheden. Ze hoopt daarmee ook dat zolang een ieder zich vaccineert dat het virus uiteindelijk verdwijnt en dat we dan terug naar normaal kunnen gaan.quote:Op zondag 7 november 2021 16:25 schreef KoosVogels het volgende:
Het stemt mij droevig dat Chivaz geen centimeter beweegt, ondanks dat Hanca hem alle hoeken van de kamer laat zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |