abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202028695
Hadden we die 10k nu niet als niet overal getest werd voor toegang? Of dat gaat pas zaterdag in?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_202028697
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:02 schreef Elan het volgende:

[..]
Moet dit serieus weer uitgelegd worden? Er is maar een hele beperkte IC capaciteit. Als je daar over heen gaat betekent het dat jij of je moeder straks wellicht geen spoedoperatie kunnen krijgen wanneer ze bijvoorbeeld een ernstig ongeluk krijgen. Of dat mensen die ernstige Coronaklachten krijgen gewoon dood gaan. Het zogenaamde code zwart scenario.
En dat is dus waar het knelt. Het probleem is dus niet de pandemie, maar de krapte in de zorg. En nee daar hoeft niet de hele maatschappij voor te wijken.
pi_202028700
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 15:42 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Psychische gevolgen van .code zwart zijn niet te overzien hoor.
Precies. En daar wil toch niemand naar toe? Lijkt mij tenminste.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_202028703
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Alsof dat angsthaasgezaai nog enig effect heeft na de code zwart media droppathon van gommers en kuipers in de afgelopen 1,5 jaar.
Bij het gros van de schapen wel hoor. Maar het staat je vrij om te gaan demonstreren.
blablablabla
pi_202028705
Volgende week gedeeltelijke lockdown?
Net als vorig jaar (oktober).

Ik zie 2G nog wel komen dit jaar.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202028707
Overigens wel grappig om terug te kijken naar wat de stemming hier twee maanden geleden was. Toen waarschuwde Kuijpers voor 10.000 besmettingen per dag en daar werd door menigeen nogal lacherig over gedaan.

Zie bv. COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #2013 Lekker weer naar de uni!

Er zijn hier een aantal die er graag prat op gaan wanneer ze gelijk krijgen. Misschien ook eens erkennen dat diezelfde personen het ook vaak verkeerd hebben gehad?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202028712
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:05 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
En dat is dus waar het knelt. Het probleem is dus niet de pandemie, maar de krapte in de zorg. En nee daar hoeft niet de hele maatschappij voor te wijken.
Tegen een virus dat leidt tot flink wat ziekenopnames met exponentieel groei van besmetting is per definitie geen zorgcapaciteit bestand.
pi_202028716
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Alsof dat angsthaasgezaai nog enig effect heeft na de code zwart media droppathon van gommers en kuipers in de afgelopen 1,5 jaar.
Blijkbaar wel dus, hier te lezen.

Snap ik toch niet, er wordt hier steeds geroepen over alle media die angst zaaien, maar er wordt net zo hard aan meegedaan hier.

In het dagelijks leven hoor je er geen hond hont meer over. Alleen dat sommige dingen lastig zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door bloodymary1 op 04-11-2021 16:21:31 ]
pi_202028720
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:06 schreef capricia het volgende:
[ afbeelding ]

Als ik ooit een afbeelding moet hebben die 'lijdensweg' visualiseert, dan is dit een goede
pi_202028729
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:05 schreef Pisces29 het volgende:
Hadden we die 10k nu niet als niet overal getest werd voor toegang? Of dat gaat pas zaterdag in?
Tuurlijk. Er wordt veel te veel getest.
pi_202028731
Overigens is Staphorst op dit moment voorbeeldgemeente. Bij geen enkele gemeente gaat de daling zo hard als in Staphorst
pi_202028733
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:05 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Mee eens hoor maar je weet net zo goed als ik dat dat wel weer gaat gebeuren. Want de meerderheid wil gewoon geen code zwart. Dus is er draagvlak ( :r) en dus kunnen ze het maken.
blablablabla
pi_202028737
quote:
10s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:07 schreef Benny het volgende:

[..]
Als ik ooit een afbeelding moet hebben die 'lijdensweg' visualiseert, dan is dit een goede
"De kruisweg telt veertien lijdenstaferelen, de zogenaamde staties." *)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 4 november 2021 @ 16:09:42 #254
14505 OProg
A Life in Music
pi_202028739
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:06 schreef capricia het volgende:
[ afbeelding ]

Ik verwacht geen sluiting van horeca eigenlijk. Wel weer terug naar maximaal aantal personen qua oppervlakte, eventueel 2G, iets met een eindtijd en dat soort zaken. Ook vanwege het draagvlak omdat het nu helemaal zo iets dat het zich dan gaat verplaatsen.

En ik denk dat er ook iets van een stop op grote evenementen gaat komen. Uitgezonderd voetbal natuurlijk want daar gaan ze ook hun klauwtjes niet aan branden en is een relatief kleine groep.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 4 november 2021 @ 16:09:47 #255
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202028740
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:07 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Tegen een virus dat leidt tot flink wat ziekenopnames met exponentieel groei van besmetting is per definitie geen zorgcapaciteit bestand.
Exponentiele groei is niet oneindig en met al die vaccinaties zeker niet.

Dat de zorg al piept en kraakt bij het minste of geringste is een ander verhaal.
  Moderator donderdag 4 november 2021 @ 16:09:47 #256
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202028741
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:02 schreef Elan het volgende:

[..]
Moet dit serieus weer uitgelegd worden? Er is maar een hele beperkte IC capaciteit. Als je daar over heen gaat betekent het dat jij of je moeder straks wellicht geen spoedoperatie kunnen krijgen wanneer ze bijvoorbeeld een ernstig ongeluk krijgen. Of dat mensen die ernstige Coronaklachten krijgen gewoon dood gaan. Het zogenaamde code zwart scenario.
Wellicht moet men serieus dan maar eens dit scenario in de ring gooien.

Als iemand terminaal is door bijv kanker wordt dat ook "geaccepteerd". Misschien moet IC covid ook gewoon zo behandeld gaan worden.
pi_202028742
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:08 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Tuurlijk. Er wordt veel te veel getest.
Zolang het in de ziekenhuizen maar rustig is.
O wacht -O-
blablablabla
pi_202028758
quote:
2s.gif Op donderdag 4 november 2021 15:19 schreef Tijn het volgende:

[..]
Een percentage positief van 17,1% toont nou niet bepaald aan dat er een overdaad aan testbereidheid is, he.
Nou ja, denk ook niet dat er dagelijks 60.000 mensen ziek zijn.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202028766
Als de (buiten)sport weer aan banden wordt gelegd word ik woest hoor..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202028772
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:09 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Wellicht moet men serieus dan maar eens dit scenario in de ring gooien.

Als iemand terminaal is door bijv kanker wordt dat ook "geaccepteerd". Misschien moet IC covid ook gewoon zo behandeld gaan worden.
Boven een bepaalde leeftijd zou dat zeker het overwegen waard zijn, probleem is dat men (de overgrote meerderheid van Nederland) daar simpelweg niet aan wil.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')