SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patinten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
• Geen tweetdumps van meningen van random mensen online
• Geen artikelen plaatsen/niet linken naar vage websites
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Wat was die timetable vorig jaar eigenlijk? Wanneer ging wat dicht?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Vandaag voor het eerst QR moeten showen bij vd Valk. En het was de 3e of 4e die ik bezocht sinds invoering. Jammer wel, had de hoop dat zij er nog schijt aan zouden hebbenquote:Op donderdag 4 november 2021 00:32 schreef PzKpfw het volgende:
In feite zijn we ten opzichte van een jaar geleden, ondanks dat de gewenste vaccinatiegraad van 85% behaald is, geen zak opgeschoten. Sterker nog: we zijn er zelfs op achteruit gegaan nu we ook nog eens een QR-code moeten laten zien bij elke scheet die je laat.![]()
![]()
Waar kun je die shitshow volgen? Linkje graagquote:Op donderdag 4 november 2021 00:38 schreef trein2000 het volgende:
Nou hup. Woord ontnemen en de zaal uit zetten.
Parlementarir onwaardig.![]()
![]()
https://debatdirect.tweed(...)onavirus-14-45/videoquote:Op donderdag 4 november 2021 00:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waar kun je die shitshow volgen? Linkje graagzie email 27 oktober![]()
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaalquote:Op donderdag 4 november 2021 00:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waar kun je die shitshow volgen? Linkje graag
Snel zijn!![]()
![]()
Het is gewoon vooral weer een dikke vinger naar de sportverenigingen die al tal val leden en vrijwilligers kwijt zijn geraakt tijdens eerdere lockdowns.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het is compleet gestoord. Mensen weren die aan hun gezondheid willen werken
Ik wil niemand dwingen tot vaccinatie, maar er gaan echt een hoop klappen vallen bij verenigingen, scheidsrechters, vrijwilligers, teams en competities
en QR voor de kleedkamer, douche of een teamsport....ik vind daar het nodige van.https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-tijdlijnquote:Op donderdag 4 november 2021 00:38 schreef capricia het volgende:
Wat was die timetable vorig jaar eigenlijk? Wanneer ging wat dicht?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
mercikesquote:Op donderdag 4 november 2021 00:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://debatdirect.tweed(...)onavirus-14-45/video![]()
Nee joh, vorig jaar was de lockdown nu al begonnen. Het sporten was juist een van de eerste dingen die aan banden werd gelegd. Geen wedstrijden, maximaal 4 personen trainen, alles op 1,5 meter afstand, kleedkamers dicht etc.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:36 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Je kon gewoon naar de winkel, sporten etc etc![]()
Vorig jaar 2 wedstrijden gespeeld, nu al 4, met een beetje mazzel worden het nog een paar meer.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee joh, vorig jaar was de lockdown nu al begonnen. Het sporten was juist een van de eerste dingen die aan banden werd gelegd. Geen wedstrijden, maximaal 4 personen trainen, alles op 1,5 meter afstand, kleedkamers dicht etc.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik vind persoonlijk het Wikipedia-artikel wat prettiger zoeken: https://nl.wikipedia.org/wiki/Coronacrisis_in_Nederlandquote:Op donderdag 4 november 2021 00:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-tijdlijn
Op de site van de Rijksoverheid staan veel dingen genoemd die ik niet zo relevant vind, terwijl het artikel op Wikipedia zich meer beperkt tot de daadwerkelijke maatregelen.![]()
Niets van gemerkt.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee joh, vorig jaar was de lockdown nu al begonnen. Het sporten was juist een van de eerste dingen die aan banden werd gelegd. Geen wedstrijden, maximaal 4 personen trainen, alles op 1,5 meter afstand, kleedkamers dicht etc.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Oh...quote:Op donderdag 4 november 2021 00:49 schreef leolinedance het volgende:
Dat zijn mensen met gevoelHou toch op muts
![]()
Heel haar boodschap voor niks...![]()
![]()
Enkel die 1,5 meter afstand bewaren maar dat deed je daarvoor eigenlijk meestal ook wel.quote:Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Gevoelige man die Hugoquote:Op donderdag 4 november 2021 00:50 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Oh...![]()
Heel haar boodschap voor niks...![]()
![]()
![]()
Wat zeg je nou precies?quote:Op donderdag 4 november 2021 00:51 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Enkel die 1,5 meter afstand bewaren maar dat deed je daarvoor eigenlijk meestal ook wel.
Dat wij uit onze nek lullen dat we vorig jaar niet konden sporten?
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ja idd prettiger, benieuwd of er ooit uitsluitsel komt dat sluiten van de nertsfokkerijen heeft geholpen in de pandemie te bestrijden. Gelukkig hebben de katten het toen overleefd. Nichtje van mij zal in haar scriptie genoeg vinden dat vraagt om verklaringen van meevarend appelen gedrag.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk het Wikipedia-artikel wat prettiger zoeken: https://nl.wikipedia.org/wiki/Coronacrisis_in_Nederland
Op de site van de Rijksoverheid staan veel dingen genoemd die ik niet zo relevant vind, terwijl het artikel op Wikipedia zich meer beperkt tot de daadwerkelijke maatregelen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Vind ik niet, trouwens. Hier wil je de discussie toegankelijk houden voor iedereen, maar de tweede kamer heeft niet alleen het beleid, maar ook de integriteit en geloofwaardigheid van de bewindspersonen te controleren.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:48 schreef Mammietje het volgende:
Precies, tweede kamer net als op Fok: "Speel de bal, niet de persoon."![]()
Toch zou ik de 2 die dat het meest met verve doen het liefst kwijt zijn.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vind ik niet, trouwens. Hier wil je de discussie toegankelijk houden voor iedereen, maar de tweede kamer heeft niet alleen het beleid, maar ook de integriteit en geloofwaardigheid van de bewindspersonen te controleren.![]()
Ach, misschien ook niet. Geeft wel wat sensatie.![]()
![]()
Ik heb gewoon kunnen sporten als altijd, op 1,5 meter afstand dan.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:52 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wat zeg je nou precies?
Dat wij uit onze nek lullen dat we vorig jaar niet konden sporten?Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Ook "sporten"? Geen dubbelspel dan.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:58 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik heb gewoon kunnen sporten als altijd, op 1,5 meter afstand dan.
@Lenny_Leonard![]()
Cheerleading?quote:Op donderdag 4 november 2021 00:58 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik heb gewoon kunnen sporten als altijd, op 1,5 meter afstand dan.![]()
![]()
Hey... niet iedere sport is een teamsport, he?!quote:Op donderdag 4 november 2021 00:59 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Ook "sporten"? Geen dubbelspel dan.
@:lenny_leonard![]()
![]()
Het comment over het dubbelspel met de moeder van een user werd helaas gemod.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:59 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Ook "sporten"? Geen dubbelspel dan.
@:lenny_leonardAls iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Darten.quote:Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Hey.... het is al meer dan schaken.quote:Op donderdag 4 november 2021 01:03 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Darten een sport noemen.
Een kroegspelletje.
Wel minder dan sjoelen...![]()
![]()
LOLquote:Op donderdag 4 november 2021 01:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet in de kroeg dan, want die was dicht vorig jaar op deze datum.![]()
O wacht... dat was helemaal niet grappig.![]()
![]()
Ik zit nog 's te kijken naar de ziekenhuis/IC cijfers als op 03nov21 gerapporteerd door RIVM in Vaccin-effectiviteit
Buiten kijf staat dat er momenteel in aantal meer ongevaccineerden zijn, wel vertekend kan zijn omdat onbekend is waarom die groep ongevaccineerd is. Aannemelijk is dat de helft dit puur (eigenwijs?) doet op grond van wilskeuze.
Echter er is bij de gevaccineerden in oktober iets opmerkelijks waarin hun aandeel in bezetting verhoudingsgewijs flink is toegenomen van ca 25% naar 45%. Vanuit powerpoint Jaap valt op te maken dat dit vooral de groep 70+ zou zijn.
Meer opmerkelijk is en (mij) onduidelijk wat de precieze reden zou zijn dat de gevaccineerde groep er t.o.v. september, qua opnames zo ruimschoots is verdubbeld ?
September kende 352 en oktober 841 gevaccineerde opnames. Terwijl de ongevaccineerde groep in verhouding lang niet zo sterk steeg (940->1064).
Ms wordt het toch wat meer (priori)tijd om versneld de groep ca van 60/70+ die rond maart/april waren afgeprikt, zsm te gaan boosteren.
[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 04-11-2021 02:38:55 ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Die afnemende bescherming van het vaccin bij de oudere leeftijdsgroepen ziet de overheid zelf ook in, de afnemende (ziekenhuis) bescherming van vaccinaties is nu het grootste probleem. Die booster campagne rustigjes in December eens naar de verpleeghuizen brengen is in mijn opinie een verwijtbare wanprestatie.
Nu wordt gesteld dat de bescherming (tegen ernstig verloop) alleen bij ouderen sneller afneemt. Ik zou de cijfers van de andere leeftijdsgroepen, natuurlijk ook later geprikt zijn, goed in de gaten blijven houden.
Als de bescherming bij meer groepen onverwacht snel daalt, zijn vaccins een mooi middel maar geen oplossing voor de zorg crisis.
De overheid steunt geen andere uitweg en schets geen plan of visie voor een andere oplossing op langere termijn. Dus zijn vaccins het enige dat ons uit de voortdurende dreiging van lockdown kan halen.
Het ligt derhalve in de lijn der verwachting dat we niet alleen een vaccinatiegraad van richting de 100% nodig zullen hebben, maar ook voldoende bereidwilligheid deze vaccinatiegraad te onderhouden met periodieke boosters passend bij de effectieve beschermingsduur gegeven je leeftijd.
Als die noodzaak om bijvoorbeeld elk jaar te prikken niet wordt gevoeld door minimaal 95% van de bevolking, dan zal het nodig blijven om mensen te dwingen tot gewenst gedrag.
Het middel dat we daar nu voor hebben is de QR code en ik verwacht dat deze alleen verdwijnt als zou blijken dat vaccinatie doorbraak bij dubbel gevaccineerden dermate zeldzaam blijft dat het geen periodieke zorg golven veroorzaakt.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Kunnen ze nog een keer weggestuurd wordenquote:Op donderdag 4 november 2021 06:45 schreef asco het volgende:
Kamer wil officieel parlementaire enqute naar corona-aanpak
https://www.telegraaf.nl/w/496016578/
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Als zijn motie net zo goed zijn als dat let je op hugo waar hij met een uitgeprint A4 tje met buitenlandse cijfers staat te wapperen is het niet veel.quote:Op donderdag 4 november 2021 00:40 schreef Dutch_view het volgende:
6 moties voorlezen in 2 minuten, best knapOp woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Ernst Kuipers wil weer sturen op besmettingen ipv ziekenhuiscijfers. Oftewel heel Nederland mag weer lijden onder het leed van niet-gevaccineerden, ouderen en vadsigen.![]()
Het wordt echt tijd dat we eens stoppen met Kuipers en Gommers een podium te geven. Het is elke dag meer bagger.quote:Op donderdag 4 november 2021 07:11 schreef Nielsch het volgende:
Ernst Kuipers wil weer sturen op besmettingen ipv ziekenhuiscijfers. Oftewel heel Nederland mag weer lijden onder het leed van niet-gevaccineerden, ouderen en vadsigen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik zou dat eerder willen voor Hugo en Rutte.quote:Op donderdag 4 november 2021 07:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het wordt echt tijd dat we eens stoppen met Kuipers en Gommers een podium te geven. Het is elke dag meer bagger.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Die mogen uiteraard ook aansluitenquote:Op donderdag 4 november 2021 07:27 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik zou dat eerder willen voor Hugo en Rutte.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zoals hier al voorspeld is de QR voor buitensporten het belangrijkste twistpunt geworden en gebruikt als rookgordijn voor de rest van de maatregelen en daarna ingeruild als wisselgeld.quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Rookgordijn en voor hoelang? Nog niet zolang geleden waren de terrassen het rookgordijn en nu zijn ze stilletjes het QR-circus ingerommeld.quote:Op donderdag 4 november 2021 07:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zoals hier al voorspeld is de QR voor buitensporten het belangrijkste twistpunt geworden en gebruikt als rookgordijn voor de rest van de maatregelen en daarna ingeruild als wisselgeld.![]()
Bij welke cijfers was het de vorige keer eigenlijk lockdown?Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)enquete-deltavariant
Donkerrood: vijf provincies naar hoogste Europese alarmniveau.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Lekker mondkapjes dragen voor het beperkte effect. Wat een mooi beleid.quote:GGD-infectiearts bij GGD Zuid Limburg en hoogleraar infectieziektebestrijding Christian Hoebe is geen voorstander van een regionale corona-aanpak.
[...]
"Laten we hopen dat er iets verandert in het gedrag van mensen, dat is toch vooral de waarschuwing die is afgegeven. Maatregelen zoals mondkapjes zullen toch een heel beperkt effect hebben." zegt Hoebe.Wat een beleid en wij sorteren nu al voor op de volgende toegangsbeperkende maatregelen. Lekker zo'n eendimensionale gezondheidszorgblik.quote:[...]
Mochten evenementen na de volgende persconferentie op 12 november nog wel door kunnen gaan, pleit Hoebe er wel voor om alleen mensen toe te laten die een QR-code hebben en daarnaast negatief zijn getest. "Dan weet je dat er niet of nauwelijks besmettingen zullen zijn, mits er een goede controle plaatsvindt.
https://www.1limburg.nl/o(...)ntext=latestarticles![]()
Paniek. Peeuw.quote:Op donderdag 4 november 2021 08:07 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)enquete-deltavariant
Donkerrood: vijf provincies naar hoogste Europese alarmniveau.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Waarom denk je dat de volgende persco al zo snel is? Dat is omdat ze nu al weten wat ze dan gaan vertellen. De invloed van de huidige maatregelen is dan namelijk nog niet te zien.quote:Op donderdag 4 november 2021 08:12 schreef maan_man het volgende:
[..]
Lekker mondkapjes dragen voor het beperkte effect. Wat een mooi beleid.
[..]
Wat een beleid en wij sorteren nu al voor op de volgende toegangsbeperkende maatregelen. Lekker zo'n eendimensionale gezondheidszorgblik.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik weet het en met 2 stappen camoufleer je de grote stap die wordt genomen.quote:Op donderdag 4 november 2021 08:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de volgende persco al zo snel is? Dat is omdat ze nu al weten wat ze dan gaan vertellen. De invloed van de huidige maatregelen is dan namelijk nog niet te zien.![]()
Hoe zit het nu met die anderhalve meter? Is die weer helemaal terug zoals voor de zomer?Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Het is (voor nu) een dringend advies ipv een wettelijke verplichting.quote:Op donderdag 4 november 2021 08:20 schreef Arcee het volgende:
Hoe zit het nu met die anderhalve meter? Is die weer helemaal terug zoals voor de zomer?![]()
Dat is een "dringend advies."quote:Op donderdag 4 november 2021 08:20 schreef Arcee het volgende:
Hoe zit het nu met die anderhalve meter? Is die weer helemaal terug zoals voor de zomer?Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Het is een advies. Over twee weken zal het wel weer verplicht worden.quote:Op donderdag 4 november 2021 08:20 schreef Arcee het volgende:
Hoe zit het nu met die anderhalve meter? Is die weer helemaal terug zoals voor de zomer?
Voor het straatbeeld maakt dat trouwens niets uit. In de praktijk is de anderhalve meter al lang verdwenen en gaat ook echt niet meer terugkomen, maar het zal wel weer wat ondernemers, scholen e.d. voor problemen gaan stellen als het weer een plicht wordt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ze lopen min of meer gelijktijdig op dus ik zie de meerwaarde niet. Het gaat vooral om welke drempelwaarde je stelt. Sturen op bijv een dagelijkse 10k besmettingen is minder stringent dan 75 opnames.quote:Op donderdag 4 november 2021 07:11 schreef Nielsch het volgende:
Ernst Kuipers wil weer sturen op besmettingen ipv ziekenhuiscijfers. Oftewel heel Nederland mag weer lijden onder het leed van niet-gevaccineerden, ouderen en vadsigen.I'll give you something to do![]()
QR op werk zal tzt wel door de papiermolen zijn.quote:Op donderdag 4 november 2021 08:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de volgende persco al zo snel is? Dat is omdat ze nu al weten wat ze dan gaan vertellen. De invloed van de huidige maatregelen is dan namelijk nog niet te zien.![]()
Inderdaad zeg. Dit ook: "Mochten evenementen na de volgende persconferentie op 12 november nog wel door kunnen gaan". Pleur op vent, kap met stemming maken.quote:Op donderdag 4 november 2021 08:12 schreef maan_man het volgende:
[..]
Lekker mondkapjes dragen voor het beperkte effect. Wat een mooi beleid.
[..]
Wat een beleid en wij sorteren nu al voor op de volgende toegangsbeperkende maatregelen. Lekker zo'n eendimensionale gezondheidszorgblik.
Ook eerst 2G voorstellen en daarna opeens testen bovenop vaccinatieWat een windvaan.
I'll give you something to do![]()
Gaan werkgevers niet doen, er is al een personeelstekort in zoveel sectoren.quote:Op donderdag 4 november 2021 08:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
QR op werk zal tzt wel door de papiermolen zijn.![]()
er zijn veel werkgevers die doen niet aan QR codes, maar nemen alleen ongevaccineerden in dienst.quote:Op donderdag 4 november 2021 08:42 schreef tja77 het volgende:
[..]
Gaan werkgevers niet doen, er is al een personeelstekort in zoveel sectoren.![]()
De meest consistente lijn van het beleid is dat logica ontbreekt, daarnaast ben ik bang dat het een zoethoudertje is dat de volgende ronde of een van de volgende ronden sneuvelt.quote:Op donderdag 4 november 2021 08:43 schreef leolinedance het volgende:
Maar buitensport met publiek is dus minder gevaarlijk dan een terrasje pakken?
En anders komen wij met de dooddoener dat het de som der dingen is. Net zo als met Zandvoort vs festivals. Een dan kan, maar bij een combinatie van dingen is het niet verantwoord.![]()
Ja, of de amateursport wordt weer in zijn geheel gesloten, uiteraard onder het motto 'daar hebben jullie het zelf naar gemaakt'.quote:Op donderdag 4 november 2021 08:50 schreef maan_man het volgende:
De meest consistente lijn van het beleid is dat logica ontbreekt, daarnaast ben ik bang dat het een zoethoudertje is dat de volgende ronde of een van de volgende ronden sneuvelt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Volgens mij is dat op dit moment gewoon verboden.quote:Op donderdag 4 november 2021 08:44 schreef KingRadler het volgende:
[..]
er zijn veel werkgevers die doen niet aan QR codes, maar nemen alleen ongevaccineerden in dienst.
Stel dat je jezelf om wat voor reden dan ook niet kunt laten vaccineren?
Daarnaast mag er op dit moment niet eens naar gevraagd worden, als ze dat wel doen kun je gewoon geen antwoord geven of liegen.![]()
Moet de TK nog even over stemmen. Maar dat is slechts formaliteit.quote:Op donderdag 4 november 2021 08:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
QR op werk zal tzt wel door de papiermolen zijn."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Aangezien er op dezelfde avond als de persconferentie al berichten van het RIVM kwamen dat 'de piek nog moet komen' is die kans wel aanwezig ja.quote:Op donderdag 4 november 2021 08:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, of de amateursport wordt weer in zijn geheel gesloten, uiteraard onder het motto 'daar hebben jullie het zelf naar gemaakt'.![]()
QR code amateursporten gaat er al weer af.
Wat een kansloos kabinet en land is dit toch
Er hoeft maar 1 keer gejankt te worden en ze trekken een maatregel alweer in. Man oh man wat een softe huilebalken ook zeg. Want oh je zou maar eens een maatregel invoeren zeg.![]()
Want er zijn geen maatregelen ingevoerd de afgelopen dagen?quote:Op donderdag 4 november 2021 08:57 schreef bianconeri het volgende:
Er hoeft maar 1 keer gejankt te worden en ze trekken een maatregel alweer in. Man oh man wat een softe huilebalken ook zeg. Want oh je zou maar eens een maatregel invoeren zeg.![]()
Bizar hoor.quote:Op donderdag 4 november 2021 08:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Moet de TK nog even over stemmen. Maar dat is slechts formaliteit.![]()
Neehoor, dit is gewoon voor de show. Een eind weglullen over een knullig detail en de rest gaat er vlekkeloos doorheen.quote:Op donderdag 4 november 2021 08:57 schreef bianconeri het volgende:
Er hoeft maar 1 keer gejankt te worden en ze trekken een maatregel alweer in. Man oh man wat een softe huilebalken ook zeg. Want oh je zou maar eens een maatregel invoeren zeg.I'll give you something to do![]()
Omdat ze vertrouwden op de overheid, wat op zich best dom is.quote:Op donderdag 4 november 2021 08:43 schreef KingRadler het volgende:
Waarom heeft de NS de gele stickers overal weg gehaald.
Die moeten dan weer terug geplaatst worden.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
De oppositie is dan ook hopeloos verdeeld.quote:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Als als nee, dan toch.quote:Op donderdag 4 november 2021 08:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Moet de TK nog even over stemmen. Maar dat is slechts formaliteit.![]()
![]()
Ik denk ook niet dat dat heel veel uitmaakt. De coalitie heeft voldoende zetels. En dan komen ze weer met n of andere flutregel als "je moet je QR code gebruiken om de parkeergarage in te kunnen op kantoor" ofzo, waar de kamer dan collectief over valt.quote:Op donderdag 4 november 2021 09:00 schreef capricia het volgende:
[..]
De oppositie is dan ook hopeloos verdeeld.![]()
Dat maakt niet eens uit. Als het achter de schermen van de coalitie is dichtgetikt dan ben je er al. 77 van de 150 zetels is immers genoeg om de gehele samenleving je wil op te leggen.quote:Op donderdag 4 november 2021 09:00 schreef capricia het volgende:
[..]
De oppositie is dan ook hopeloos verdeeld.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Zeer softe maatregelen die geen mens gaat merken.quote:Op donderdag 4 november 2021 08:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Want er zijn geen maatregelen ingevoerd de afgelopen dagen?Omdat de rest ook helemaal niemand tot last gaat zijn en helemaal niets echt te werk gaat stellen.quote:Op donderdag 4 november 2021 08:59 schreef galantis het volgende:
[..]
Neehoor, dit is gewoon voor de show. Een eind weglullen over een knullig detail en de rest gaat er vlekkeloos doorheen.![]()
Wat is er uiteindelijk gebeurd met die klacht van Wilders dat de maatregelen alweer gelekt waren voordat de Tweede Kamer ze kreeg?quote:Op donderdag 4 november 2021 09:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat maakt niet eens uit. Als het achter de schermen van de coalitie is dichtgetikt dan ben je er al. 77 van de 150 zetels is immers genoeg om de gehele samenleving je wil op te leggen.![]()
Spreek voor jezelf.quote:Op donderdag 4 november 2021 09:03 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zeer softe maatregelen die geen mens gaat merken.
[..]
Omdat de rest ook helemaal niemand tot last gaat zijn en helemaal niets echt te werk gaat stellen.I'll give you something to do![]()
Rutte betreurde dat, en ging over tot de orde van de dag.quote:Op donderdag 4 november 2021 09:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat is er uiteindelijk gebeurd met die klacht van Wilders dat de maatregelen alweer gelekt waren voordat de Tweede Kamer ze kreeg?
Als we even aannemen dat het kabinet (of althans het deel dat die coronabesprekingen voert) ze zelf lekt, dan was er ook weinig meer te verwachten.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Die niemand gaat merken? Ga voor de grap eens praten met welke sector dan ook die nu de QR-code moet gaan controleren. Of dat mondkapjes weer moeten.quote:Op donderdag 4 november 2021 09:03 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zeer softe maatregelen die geen mens gaat merken.
[..]
Omdat de rest ook helemaal niemand tot last gaat zijn en helemaal niets echt te werk gaat stellen.![]()
ja dat is het wel een beetje want de QR voor terrassen er gewoon geruisloos doorheen gekomenquote:Op donderdag 4 november 2021 08:59 schreef galantis het volgende:
[..]
Neehoor, dit is gewoon voor de show. Een eind weglullen over een knullig detail en de rest gaat er vlekkeloos doorheen.![]()
Het is gewoon koehandel. Presenteer het pakket met wat extra maatregelen bovenop wat je wil bereiken, debatteer over die maatregelen, trek ze in, en uiteindelijk heb je wat je wil en is de oppositie ook tevreden dat ze wat bereikt hebben.quote:Op donderdag 4 november 2021 08:57 schreef bianconeri het volgende:
Er hoeft maar 1 keer gejankt te worden en ze trekken een maatregel alweer in. Man oh man wat een softe huilebalken ook zeg. Want oh je zou maar eens een maatregel invoeren zeg.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Alleen heeft de oppositie precies niets bereikt, aangezien het een opzetje is van de coalitiepartijen. Zoals ons duale stelsel op dit moment in elkaar zit kun je de oppositie net zo goed afschaffen.quote:Op donderdag 4 november 2021 09:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het is gewoon koehandel. Presenteer het pakket met wat extra maatregelen bovenop wat je wil bereiken, debatteer over die maatregelen, trek ze in, en uiteindelijk heb je wat je wil en is de oppositie ook tevreden dat ze wat bereikt hebben.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Het voelt ondertussen een beetje als keukenverkoop.quote:Op donderdag 4 november 2021 09:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het is gewoon koehandel. Presenteer het pakket met wat extra maatregelen bovenop wat je wil bereiken, debatteer over die maatregelen, trek ze in, en uiteindelijk heb je wat je wil en is de oppositie ook tevreden dat ze wat bereikt hebben.
Je loopt naar binnen, krijgt een prijs te horen waar je je helemaal kapot van schrikt, zegt dat je wegloopt, krijgt een "hele grote" korting, gaat toch weer zitten en koopt de keuken.
Aan het eind van de rit heb je het gevoel een goede deal te hebben, maar de keukenverkoper heeft je nog steeds een poot uitgedraaid.![]()
Ja, precies mijn punt iddquote:Op donderdag 4 november 2021 09:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alleen heeft de oppositie precies niets bereikt, aangezien het een opzetje is van de coalitiepartijen. Zoals ons duale stelsel op dit moment in elkaar zit kun je de oppositie net zo goed afschaffen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
PANIEEEEEEEEEEEEEEK
Vergeet Kerst maar. Ga nu nog maar naar de winkels, pak nog snel een restaurantje mee nu het nog kan. Over een maand zitten we weer binnen met gesloten winkels en horeca. En wie weet wel een avondklok rond de feestdagen, want dan kunnen we elkaar tenminste niet besmetten met het Kerstdiner!!https://www.msn.com/nl-nl(...)AQiJUd?ocid=msedgntpquote:Het is niet uitgesloten dat er rond de feestdagen meer dan duizend coronapatinten op de intensive care liggen. Ook mt maatregelen kan het aantal ic-patinten dan in de honderden lopen. Jaap van Dissel hield dat gisteren de Tweede Kamer voor. Dat de vaccinaties voor een zorgeloze winter zouden zorgen kunnen we dus definitief vergeten.
Het vervolg hangt volgens de doorrekeningen sterk af van hoeveel contacten mensen weer aangaan. Als we ons beter aan de regels houden en meer thuiswerken en in quarantaine gaan als we besmet zijn kan het meevallen. Op de ic zou de piek kunnen uitkomen op 575 patinten.
Bij een uitbundiger feestmaand, waarin mensen extra veel contacten aangaan, schiet het aantal opnamen snel omhoog, tot mogelijk meer dan 400 opnamen per dag begin december. Op de ic kan dat zich in het ongunstigste geval vertalen naar 4.500 bezette ziekenhuisbedden, waarvan ruim 1.100 op de intensive care.
Normaal gesproken is er plek voor 925 ic-patinten; dat aantal kan men kort opkrikken tot 1.350. Maar door personeelstekort en algehele uitputting komt de zorg nu al in de problemen rond de 400, verwacht Diederik Gommers.
Het OMT raadt het kabinet aan zware maatregelen voor te bereiden.
Mogelijk moeten weer winkels dicht en wellicht ook de horeca.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: