abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 november 2021 @ 08:44:36 #76
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_202024035
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:42 schreef tja77 het volgende:

[..]
Gaan werkgevers niet doen, er is al een personeelstekort in zoveel sectoren.
er zijn veel werkgevers die doen niet aan QR codes, maar nemen alleen ongevaccineerden in dienst.
pi_202024108
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:43 schreef leolinedance het volgende:
Maar buitensport met publiek is dus minder gevaarlijk dan een terrasje pakken?
De meest consistente lijn van het beleid is dat logica ontbreekt, daarnaast ben ik bang dat het een zoethoudertje is dat de volgende ronde of een van de volgende ronden sneuvelt.

En anders komen wij met de dooddoener dat het de som der dingen is. Net zo als met Zandvoort vs festivals. Een dan kan, maar bij een combinatie van dingen is het niet verantwoord.
  donderdag 4 november 2021 @ 08:52:24 #78
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202024126
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:50 schreef maan_man het volgende:
De meest consistente lijn van het beleid is dat logica ontbreekt, daarnaast ben ik bang dat het een zoethoudertje is dat de volgende ronde of een van de volgende ronden sneuvelt.
Ja, of de amateursport wordt weer in zijn geheel gesloten, uiteraard onder het motto 'daar hebben jullie het zelf naar gemaakt'.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 4 november 2021 @ 08:54:30 #79
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202024151
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:44 schreef KingRadler het volgende:

[..]
er zijn veel werkgevers die doen niet aan QR codes, maar nemen alleen ongevaccineerden in dienst.
Volgens mij is dat op dit moment gewoon verboden.
Stel dat je jezelf om wat voor reden dan ook niet kunt laten vaccineren?
Daarnaast mag er op dit moment niet eens naar gevraagd worden, als ze dat wel doen kun je gewoon geen antwoord geven of liegen.
pi_202024156
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]
QR op werk zal tzt wel door de papiermolen zijn.
Moet de TK nog even over stemmen. Maar dat is slechts formaliteit.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202024172
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, of de amateursport wordt weer in zijn geheel gesloten, uiteraard onder het motto 'daar hebben jullie het zelf naar gemaakt'.
Aangezien er op dezelfde avond als de persconferentie al berichten van het RIVM kwamen dat 'de piek nog moet komen' is die kans wel aanwezig ja.
pi_202024173
QR code amateursporten gaat er al weer af.

Wat een kansloos kabinet en land is dit toch :')
Er hoeft maar 1 keer gejankt te worden en ze trekken een maatregel alweer in. Man oh man wat een softe huilebalken ook zeg. Want oh je zou maar eens een maatregel invoeren zeg.
pi_202024182
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:57 schreef bianconeri het volgende:

Er hoeft maar 1 keer gejankt te worden en ze trekken een maatregel alweer in. Man oh man wat een softe huilebalken ook zeg. Want oh je zou maar eens een maatregel invoeren zeg.
Want er zijn geen maatregelen ingevoerd de afgelopen dagen?
  donderdag 4 november 2021 @ 08:58:04 #84
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202024184
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Bizar hoor.
pi_202024200
quote:

Neehoor, dit is gewoon voor de show. Een eind weglullen over een knullig detail en de rest gaat er vlekkeloos doorheen.
I'll give you something to do
  donderdag 4 november 2021 @ 08:59:54 #86
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202024203
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:43 schreef KingRadler het volgende:
Waarom heeft de NS de gele stickers overal weg gehaald.
Die moeten dan weer terug geplaatst worden.
Omdat ze vertrouwden op de overheid, wat op zich best dom is.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_202024207
quote:
2s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:58 schreef Tijn het volgende:

[..]
Bizar hoor.
De oppositie is dan ook hopeloos verdeeld.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 4 november 2021 @ 09:00:42 #88
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202024211
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Als als nee, dan toch.

pi_202024223
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk ook niet dat dat heel veel uitmaakt. De coalitie heeft voldoende zetels. En dan komen ze weer met één of andere flutregel als "je moet je QR code gebruiken om de parkeergarage in te kunnen op kantoor" ofzo, waar de kamer dan collectief over valt.
  donderdag 4 november 2021 @ 09:02:40 #90
346939 Janneke141
pi_202024227
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat maakt niet eens uit. Als het achter de schermen van de coalitie is dichtgetikt dan ben je er al. 77 van de 150 zetels is immers genoeg om de gehele samenleving je wil op te leggen.
pi_202024245
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:57 schreef chratnox het volgende:

[..]
Want er zijn geen maatregelen ingevoerd de afgelopen dagen?
Zeer softe maatregelen die geen mens gaat merken.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:59 schreef galantis het volgende:

[..]
Neehoor, dit is gewoon voor de show. Een eind weglullen over een knullig detail en de rest gaat er vlekkeloos doorheen.
Omdat de rest ook helemaal niemand tot last gaat zijn en helemaal niets echt te werk gaat stellen.
pi_202024246
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat maakt niet eens uit. Als het achter de schermen van de coalitie is dichtgetikt dan ben je er al. 77 van de 150 zetels is immers genoeg om de gehele samenleving je wil op te leggen.
Wat is er uiteindelijk gebeurd met die klacht van Wilders dat de maatregelen alweer gelekt waren voordat de Tweede Kamer ze kreeg?
pi_202024260
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:03 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Omdat de rest ook helemaal niemand tot last gaat zijn en helemaal niets echt te werk gaat stellen.
Spreek voor jezelf.
I'll give you something to do
  donderdag 4 november 2021 @ 09:05:00 #94
346939 Janneke141
pi_202024262
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:03 schreef chratnox het volgende:

[..]
Wat is er uiteindelijk gebeurd met die klacht van Wilders dat de maatregelen alweer gelekt waren voordat de Tweede Kamer ze kreeg?
Rutte betreurde dat, en ging over tot de orde van de dag.

Als we even aannemen dat het kabinet (of althans het deel dat die coronabesprekingen voert) ze zelf lekt, dan was er ook weinig meer te verwachten.
pi_202024263
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:03 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Die niemand gaat merken? Ga voor de grap eens praten met welke sector dan ook die nu de QR-code moet gaan controleren. Of dat mondkapjes weer moeten.
  donderdag 4 november 2021 @ 09:05:30 #96
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202024270
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:59 schreef galantis het volgende:

[..]
ja dat is het wel een beetje want de QR voor terrassen er gewoon geruisloos doorheen gekomen
  donderdag 4 november 2021 @ 09:06:18 #97
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202024280
quote:

Het is gewoon koehandel. Presenteer het pakket met wat extra maatregelen bovenop wat je wil bereiken, debatteer over die maatregelen, trek ze in, en uiteindelijk heb je wat je wil en is de oppositie ook tevreden dat ze wat bereikt hebben.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 4 november 2021 @ 09:07:37 #98
346939 Janneke141
pi_202024291
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Het is gewoon koehandel. Presenteer het pakket met wat extra maatregelen bovenop wat je wil bereiken, debatteer over die maatregelen, trek ze in, en uiteindelijk heb je wat je wil en is de oppositie ook tevreden dat ze wat bereikt hebben.
Alleen heeft de oppositie precies niets bereikt, aangezien het een opzetje is van de coalitiepartijen. Zoals ons duale stelsel op dit moment in elkaar zit kun je de oppositie net zo goed afschaffen.
pi_202024295
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Het voelt ondertussen een beetje als keukenverkoop.

Je loopt naar binnen, krijgt een prijs te horen waar je je helemaal kapot van schrikt, zegt dat je wegloopt, krijgt een "hele grote" korting, gaat toch weer zitten en koopt de keuken.

Aan het eind van de rit heb je het gevoel een goede deal te hebben, maar de keukenverkoper heeft je nog steeds een poot uitgedraaid.
  donderdag 4 november 2021 @ 09:09:47 #100
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202024318
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Alleen heeft de oppositie precies niets bereikt, aangezien het een opzetje is van de coalitiepartijen. Zoals ons duale stelsel op dit moment in elkaar zit kun je de oppositie net zo goed afschaffen.
Ja, precies mijn punt idd :Y
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_202024320
PANIEEEEEEEEEEEEEEK

Vergeet Kerst maar. Ga nu nog maar naar de winkels, pak nog snel een restaurantje mee nu het nog kan. Over een maand zitten we weer binnen met gesloten winkels en horeca. En wie weet wel een avondklok rond de feestdagen, want dan kunnen we elkaar tenminste niet besmetten met het Kerstdiner!!

quote:
Het is niet uitgesloten dat er rond de feestdagen meer dan duizend coronapatiënten op de intensive care liggen. Ook mét maatregelen kan het aantal ic-patiënten dan in de honderden lopen. Jaap van Dissel hield dat gisteren de Tweede Kamer voor. Dat de vaccinaties voor een zorgeloze winter zouden zorgen kunnen we dus definitief vergeten.

Het vervolg hangt volgens de doorrekeningen sterk af van hoeveel contacten mensen weer aangaan. Als we ons beter aan de regels houden en meer thuiswerken en in quarantaine gaan als we besmet zijn kan het meevallen. Op de ic zou de piek kunnen uitkomen op 575 patiënten.

Bij een uitbundiger feestmaand, waarin mensen extra veel contacten aangaan, schiet het aantal opnamen snel omhoog, tot mogelijk meer dan 400 opnamen per dag begin december. Op de ic kan dat zich in het ongunstigste geval vertalen naar 4.500 bezette ziekenhuisbedden, waarvan ruim 1.100 op de intensive care.

Normaal gesproken is er plek voor 925 ic-patiënten; dat aantal kan men kort opkrikken tot 1.350. Maar door personeelstekort en algehele uitputting komt de zorg nu al in de problemen rond de 400, verwacht Diederik Gommers.

Het OMT raadt het kabinet aan zware maatregelen voor te bereiden.

Mogelijk moeten weer winkels dicht en wellicht ook de horeca.
https://www.msn.com/nl-nl(...)AQiJUd?ocid=msedgntp
pi_202024334
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:09 schreef Oriente het volgende:
PANIEEEEEEEEEEEEEEK

Vergeet Kerst maar. Ga nu nog maar naar de winkels, pak nog snel een restaurantje mee nu het nog kan. Over een maand zitten we weer binnen met gesloten winkels en horeca. En wie weet wel een avondklok rond de feestdagen, want dan kunnen we elkaar tenminste niet besmetten met het Kerstdiner!!
[..]
Ik ben wel benieuwd naar een onderzoek hoe veel mensen nu nog trots zijn dat ze zich hebben laten vaccineren "want dan kunnen we terug naar normaal"

Ik heb het gevoel dat dit de vaccinatiebereidheid bij een eventuele derde prik heel erg pijn kan doen.
  donderdag 4 november 2021 @ 09:11:29 #103
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202024335
Overigens hoeft het duale stelsel niet per se afgeschaft, er zijn genoeg partijen die wel tegenstemmen.

Alleen die hebben niet genoeg zetels. Dat is wel een beetje de crux van verkiezingen en een democratie an sich.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  donderdag 4 november 2021 @ 09:12:23 #104
335133 MichaelScott
pi_202024343
quote:
PANIEEEEEEEEEEEEEEK

[..]
Ik ga snel een paar extra kratjes halen voor we weer een bierklok hebben.
pi_202024351
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:07 schreef Janneke141 het volgende:
n heeft de oppositie precies niets bereikt, aangezien het een opzetje is van de coalitiepartijen. Zoals ons duale stelsel op dit moment i
Maar er is geen eensgezinde oppositie dus daar hoef je ook niks van te verwachten.
Het enige orgaan wat in theorie iets zou kunnen tegenhouden is de 1e kamer waarbij de "proportionaliteit" ter sprake komt. Om even naar de brief van Mona te refereren, willen we echt een samenleving met 2g.
En dan kun je afvragen of je niet gevaccineerden mag uitsluiten van werk, hobby etc.

Maar in de praktijk is dat zij gewoon de partij lijn volgen.
  donderdag 4 november 2021 @ 09:14:00 #106
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202024361
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:11 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd naar een onderzoek hoe veel mensen nu nog trots zijn dat ze zich hebben laten vaccineren "want dan kunnen we terug naar normaal"

Oh jahoor, ik. Vind het ook een beetje rare verwijtende opmerking van je eigenlijk.

Ik kan er ook niks aan doen dat er nu zoveel ongevaccineerden op de IC liggen, of dat de effectiviteit afneemt met de tijd.

Ik denk ook dat we er een stuk slechter voor hadden gestaan als niemand zich had laten prikken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_202024374
quote:
PANIEEEEEEEEEEEEEEK

[..]
dat OMT moet opgeheven worden, echt paniekzaaiers, doem voorspellingen komen nooit uit, gewoon bangmakerij, 85% is gevaccineerd!
pi_202024381
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:11 schreef Drekkoning het volgende:
Overigens hoeft het duale stelsel niet per se afgeschaft, er zijn genoeg partijen die wel tegenstemmen.

Alleen die hebben niet genoeg zetels. Dat is wel een beetje de crux van verkiezingen en een democratie an sich.
Ik heb het altijd raar gevonden dat ze zelf besluiten net wie ze een partij vormen.
Gewoo de 5 grootste partijen zijn de weerspiegeling van het volk en zoek het maar uit.
En bij belangrijke zaken een bindend referendum.
Nu is het pure schijndemocratie. De burger een worst voorhouden, eind weglullen, 1x in de 4 jaar voor de show hem laten stemmen en je kan je eigen plan trekken voor de komende vier haar waar je niet op afgerekend wordt.
pi_202024389
twitter

Dit vind ik een onbegrijpelijke beslissing. Kunnen ze niet beter eerst afwachten hoe goed deze vaccins werken? Wellicht nemen deze vaccins minder snel in werking af dan de huidige vaccins.
pi_202024393
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:14 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Oh jahoor, ik. Vind het ook een beetje rare verwijtende opmerking van je eigenlijk.

Ik kan er ook niks aan doen dat er nu zoveel ongevaccineerden op de IC liggen, of dat de effectiviteit afneemt met de tijd.

Ik denk ook dat we er een stuk slechter voor hadden gestaan als niemand zich had laten prikken.
Nouja, ik bedoelde meer de groep die anderen de maat neemt omdat ze niet gevaccineerd zijn omdat die groep gevaccineerden "bijdraagt aan de oplossing". Ik ben serieus benieuwd of ze die groep nog een keer zo gaan bereiken of dat er mensen af gaan haken. Je ziet in dit topic ook best vaak voorbij komen dat mensen hun 'plicht' gedaan hebben en ze geen derde prik willen.

Ik snap dat ik dat een beetje beroerd verwoord heb :)
  donderdag 4 november 2021 @ 09:18:37 #111
335133 MichaelScott
pi_202024406
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[ twitter ]

Dit vind ik een onbegrijpelijke beslissing. Kunnen ze niet beter eerst afwachten hoe goed deze vaccins werken? Wellicht nemen deze vaccins minder snel in werking af dan de huidige vaccins.
Wat ga je dan in 2022 en 2023 doen? Het duurt na de levering nog wel even voordat je weet of de werking afneemt.
pi_202024414
quote:

Ik heb het gevoel dat dit de vaccinatiebereidheid bij een eventuele derde prik heel erg pijn kan doen.
Nee joh, dan framen we het zo dat diegene zonder booster niet hun verantwoordelijkheid nemen.
Of we koppelen je QR code aan je booster, dan heb je geen keuze.

Ik sluit zelfs niet uit dat als het maximale uit de vaccinaties is gehaald we overgaan tot het testen van gevaccineerden.
Want de voordeeltjes die nu gekoppeld worden aan je vaccinatie status zijn vooral dat, voordelen om iemand over te halen.

Want een negatieve test van 24 uur oud zegt natuurlijk meer iets over corona dan het feit of je 7 maanden geleden een prikje hebt gehad.
  donderdag 4 november 2021 @ 09:19:36 #113
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202024418
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[ twitter ]

ik meen dat die novavax net goedgekeurd zijn in de VS
pi_202024436
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[ twitter ]

https://www.indiatoday.in(...)a-1871875-2021-11-01

quote:
Novavax is struggling to secure an emergency use authorisation from the United States Food And Drug Administration (USFDA) for its Covid-19 vaccine as questions have been raised over its rushed manufacturing and quality standards by the US drug regulator. Novavax and India's Serum Institute had together committed to providing more than 1.1 billion doses to COVAX.
Dat wekt nu niet heel veel vertrouwen.
pi_202024444
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:17 schreef chratnox het volgende:
Je ziet in dit topic ook best vaak voorbij komen dat mensen hun 'plicht' gedaan hebben en ze geen derde prik willen.
Je krijgt er toch weer een lockdown voor terug, waarom zou je nog een derde prik overwegen.

(BNW versie: uiteraard trekt de overheid dan je QR code in, want dat is beetje welke kant we opgaan)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202024450
quote:
PANIEEEEEEEEEEEEEEK

[..]
400 per dag? In dat geval kun je niet meer met droge ogen beweren dat de vaccins (voldoende) werken.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202024464
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:21 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
400 per dag? In dat geval kun je niet meer met droge ogen beweren dat de vaccins (voldoende) werken.
Dit vond ik ook een rare opmerking.

Tijdens de piek van de eerste golf werden er 469 ziekenhuisopnames per dag gemeld, bij ~30.000 tot 40.000 besmettingen per dag.

Dat is nog wel een flinke stap meer dan nu.
  Moderator donderdag 4 november 2021 @ 09:26:08 #118
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202024485
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:23 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dit vond ik ook een rare opmerking.

Tijdens de piek van de eerste golf werden er 469 ziekenhuisopnames per dag gemeld, bij ~30.000 tot 40.000 besmettingen per dag.

Inderdaad. Vaccinaties zouden deze cijfers toch moeten voorkomen, zeker nu we een hoge graad hebben bereikt.

Ik ben echt compleet confused nu hoor 8)7
pi_202024493
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:21 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Doen ze ook niet meer toch (voldoende werken)

https://nos.nl/artikel/24(...)ptelsom-van-factoren

Ziekenhuisopnames oktober in aantallen - ongevaccineerd 1064 versus 841 volledig gevaccineerd.
  Moderator donderdag 4 november 2021 @ 09:28:24 #120
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202024520
Noemen we deze al de nederlandse variant of hebben ze deze overal?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_202024525
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:26 schreef Tjoent het volgende:

[..]

Ziekenhuisopnames oktober in aantallen - ongevaccineerd 1064 versus 841 volledig gevaccineerd.
Zo kun je dit alleen niet lezen.

1064 ongevaccineerden in het ziekenhuis zijn dus 1064 ziekenhuisopnames onder een totaal van ~1,5 miljoen mensen.

841 gevaccineerden in het ziekenhuis zijn dus 841 ziekenhuisopnames onder een totaal van ~13 miljoen mensen.
pi_202024526
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20211104_28632735

Lekker naief KNVB. En bij de volgende verzwaringsronde zeer binnenkort gaan jullie sowieso weer helemaal dicht.
  Forum Admin donderdag 4 november 2021 @ 09:29:50 #123
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_202024539
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]
QR op werk zal tzt wel door de papiermolen zijn.
Ik mag toch hopen dat de tweede kamer hier een stokje voor steekt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_202024540
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:28 schreef chratnox het volgende:

[..]

1064 ongevaccineerden in het ziekenhuis zijn dus 1064 ziekenhuisopnames onder een totaal van ~1,5 miljoen mensen.

841 gevaccineerden in het ziekenhuis zijn dus 841 ziekenhuisopnames onder een totaal van ~13 miljoen mensen.
En dat is precies de nuance die heel erg vaak mist.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202024541
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20211104_28632735

Lekker naief KNVB. En bij de volgende verzwaringsronde zeer binnenkort gaan jullie sowieso weer helemaal dicht.
Met je QR de kleedkamer, WC of kantine in is tenslotte wel goed uitvoerbaar.
pi_202024558
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:30 schreef chratnox het volgende:

[..]
Nee maar dat maakt niet uit, dan is het iig onze schuld als we in lockdown moeten.
pi_202024562
quote:

[..]
En ondertussen hebben de binnensporten het gewoon (weer) voor het nakijken.
Die zijn maanden langer onmogelijk geweest dan de buitensport.

(ik sta nog steeds niet achter (verzwaring van) de QR)
  donderdag 4 november 2021 @ 09:31:43 #128
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_202024564
Gisteren weer 135 doden hier. 126 niet gevaccineerd, waaronder een groepje van 8 mannen tussen de 35 en 45 jaar. Geen enkele daarvan had voor zover een comorbiditeit. "jong en gezond" :')

De gevaccineerde personen die overleden zijn allemaal 75+ en met andere ziektebeelden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Forum Admin donderdag 4 november 2021 @ 09:31:46 #129
pi_202024565
quote:

Het was dan ook een kansloze niet te handhaven maatregel en dat weten Hugo en Mark donders goed. Het was bewust wisselgeld.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_202024568
quote:

[..]
Dooie (ingecalculeerde) mus inderdaad. En zoals ik al schreef, gezien de toenemende angstmodus zoals in het nieuwsbericht bovenaan de vorige pagina gaan ze straks vast toch weer dicht.
pi_202024592
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:26 schreef Tjoent het volgende:

[..]

Vaccinatie zou ziekenhuisopnamens toch voorkomen? 95% ofzo? Het is belangrijk om te weten na hoeveel tijd en in welke leeftijdsgroep dit af neemt.
Evenals mensen die al eerder besmet zijn geweest en natuurlijke immuniteit hebben.
Ook of je met bescherming dmv t cellen je ziekenhuisopname voorkomt.
  donderdag 4 november 2021 @ 09:37:37 #132
346939 Janneke141
pi_202024623
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
_O-

De Eerste. Misschien. Maar dit krijgt in de TK gewoon de meerderheid van de coalitie en misschien Volt of die ouderenmevrouw en dan ben je er al.
  Forum Admin donderdag 4 november 2021 @ 09:37:59 #133
pi_202024631
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
_O-
Ja wie hou ik eigenlijk ook voor de gek
  donderdag 4 november 2021 @ 09:40:01 #134
346939 Janneke141
pi_202024643
quote:

[..]
Ja, precies. Ff QR-loos een potje gaan voetballen is echt niet de bedoeling, dat is wel duidelijk. Dus de volgende binnenskamers onderhandelronde met KNVB en NOC-NSF zal inderdaad wel neerkomen op 'Jullie willen geen QR-code? Dan gaan jullie weer dicht. Oh, dat wil je ook niet? Nou, dan stoppen met zeuren in de media. Groet, Hugo.'
  donderdag 4 november 2021 @ 09:40:07 #135
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202024644
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat lijkt me een van de maatregelen die ze juist wél door laten gaan. Veel oppositiepartijen pleiten voor thuiswerken afdwingen als maatregel.

Dit past prima in de straatje.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  donderdag 4 november 2021 @ 09:41:10 #136
346939 Janneke141
pi_202024651
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Dat lijkt me een van de maatregelen die ze juist wél door laten gaan. Veel oppositiepartijen pleiten voor thuiswerken afdwingen als maatregel.

Ja, maar een van de eerste sectoren waar ze mee willen beginnen is de horeca. Hoe werken die ook weer thuis?
  donderdag 4 november 2021 @ 09:43:23 #137
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202024663
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, maar een van de eerste sectoren waar ze mee willen beginnen is de horeca. Hoe werken die ook weer thuis?
Niet van die lastige vragen stellen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_202024664
quote:

[..]
Je kunt thuis ook een koffiezetapparaat aanzetten.

Grgr Hugo
  donderdag 4 november 2021 @ 09:43:46 #139
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202024666
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wie betaalt de energierekening komende winter?
  donderdag 4 november 2021 @ 09:45:56 #140
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202024682
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Wie betaalt de energierekening komende winter?
Misschien kan je een mooie sweater van de zaak krijgen :?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_202024701
Waarom kan niemand mij antwoord geven? Waarom zou ik mij laten vaccineren? Ik heb een bloedtest afgenomen om te testen of ik anti stoffen heb opgebouwd en die heb ik dus. Waarom zou ik me dan nog moeten laten vaccineren als mijn immuun systeem Covid-19 heeft verslagen en nu het heel goed van verweren, beter dan een vaccine dat kan dat stopt na 3 maanden?
  donderdag 4 november 2021 @ 09:49:00 #142
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202024703
quote:

[..]
Kappers kunnen wel thuis werken, maar dat mag dan ook weer niet in een lockdown.
pi_202024709
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:48 schreef Kudashov het volgende:
Waarom kan niemand bij antwoord geven? Waarom zou ik mij laten vaccineren? Ik heb een bloedtest afgenomen om te testen of ik anti stoffen heb opgebouwd en die heb ik dus. Waarom zou ik me dan nog moeten laten vaccineren als mijn immuun systeem Covid-19 heeft verslagen en nu het heel goed van verweren, beter dan een vaccine dat kan dat stopt na 3 maanden?
Vraag het aan iemand van het rivm of ggd of zo. Die kunnen je vast overtuigen.
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 4 november 2021 @ 09:51:20 #144
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202024716
quote:
Waarom kan niemand bij antwoord geven? Waarom zou ik mij laten vaccineren? Ik heb een bloedtest afgenomen om te testen of ik anti stoffen heb opgebouwd en die heb ik dus. Waarom zou ik me dan nog moeten laten vaccineren als mijn immuun systeem Covid-19 heeft verslagen en nu het heel goed van verweren, beter dan een vaccine dat kan dat stopt na 3 maanden?
Vanuit infectieoogpunt hoef je dan geen prik lijkt me.
Als je een QR wil lijkt het me dan wel weer handig.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  donderdag 4 november 2021 @ 09:54:32 #145
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202024740
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, precies. Ff QR-loos een potje gaan voetballen is echt niet de bedoeling, dat is wel duidelijk. Dus de volgende binnenskamers onderhandelronde met KNVB en NOC-NSF zal inderdaad wel neerkomen op 'Jullie willen geen QR-code? Dan gaan jullie weer dicht. Oh, dat wil je ook niet? Nou, dan stoppen met zeuren in de media. Groet, Hugo.'
Alsof een bendeleider zegt 'je hoeft geen bescherming van ons in te kopen tegen andere gangs, maar dan slaan we wel je zaak kort en klein'.
  donderdag 4 november 2021 @ 09:54:34 #146
346939 Janneke141
pi_202024741
quote:
Waarom kan niemand mij antwoord geven? Waarom zou ik mij laten vaccineren? Ik heb een bloedtest afgenomen om te testen of ik anti stoffen heb opgebouwd en die heb ik dus. Waarom zou ik me dan nog moeten laten vaccineren als mijn immuun systeem Covid-19 heeft verslagen en nu het heel goed van verweren, beter dan een vaccine dat kan dat stopt na 3 maanden?
Het belangrijkste argument zou moeten komen uit de categorie 'baat het niet dan schaadt het niet'. Ook al ben je waarschijnlijk vrij goed beschermd, de risico's van de vaccins zijn dermate verwaarloosbaar dat ik je toch wel zou adviseren om je te laten vaccineren. Je wordt overspoeld met data, regelmatig uit context getrokken, maar als je goed leest dan is 'de vaccins beschermen behoorlijk goed tegen serieuze klachten' de enige conclusie die stand houdt.

Maar onze minister stuurt vooral op een ander argument: als ongevaccineerde word je binnenkort uitgesloten van deelname aan de samenleving. Ik kan uit je post niet halen of je ooit officieel positief getest bent en daardoor een QR-code als herstelde hebt (die overigens niet oneindig duurt), maar anders worden er een hoop dingen heel ingewikkeld.
pi_202024754
quote:

[..]

De vaccinatiecampagne kan inmiddels samen met lockdowns en avondklokken op de groeiende vuilnisbelt van nutteloze maatregelen in de strijd tegen het virus gegooid worden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202024757
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:07 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)enquete-deltavariant

Donkerrood: vijf provincies naar hoogste Europese alarmniveau.
Zo zo heftig zeg ik woon in Overijssel, hele weekend maar binnen zitten met mondkap op.
٩๏̯͡๏)۶
pi_202024804
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:23 schreef chratnox het volgende:

quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:28 schreef chratnox het volgende:
Als je zelf de nuance wil opzoeken moet je ook de nuance van zo'n OMT-voorspelling meenemen. De modelleurs van het RIVM/OMT rekenen scenario's door, zoveel hoef ik niet te vertellen lijkt me.

De 400+ opnames per dag is de bovengrens van een scenario waarbij het aantal contacten (zonder CTB) vanaf 1 november nog eens 30% stijgt.

Als je bedenkt dat we nu een R van ~1,3 hebben, betekent dit een R van (1,3 * 130% =) ~1,7.

We zitten nu rond de 8k besmettingen. Na 10 iteraties (~50 dagen) zit je dan eind van het jaar op 8k*1,7^10 = 1,6 miljoen besmettingen per dag.

Nu is deze berekening volledig uit de lucht gegrepen en veel te dik aangezet, maar het geeft aan dat je met 30% extra contacten behoorlijk snel behoorlijk veel meer besmettingen krijgt en je ruimschoots boven die 30 à 40k die jij noemt gaat komen. Zelfs als de R 1,3 blijft zitten we na 10 iteraties over de 100k besmettingen.

En dat is uiteraard een theoretische exercitie, want zo ver gaat men het in de praktijk nooit laten komen. Alleen daar is zo'n model niet voor bedoeld.

P.S. Als 400 besmettingen destijds corresponderen met 30k besmettingen heb je nu (uitgaande van 90% bescherming) dus rond de 300k besmettingen nodig voor hetzelfde aantal ziekenhuisopnames. De berekening hierboven laat zien dat je daar relatief snel aan komt als het reproductiegetal maar hoog genoeg is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202024812
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:07 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)enquete-deltavariant

Donkerrood: vijf provincies naar hoogste Europese alarmniveau.
Ik woon in donderrood gebied. In mijn gemeente sinds mei 1 dode en sinds augustus 2 ziekenhuisopnames. Het verkeer heeft in die tijd meer slachtoffers geëist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')