Ehhh nee er er word geclaimd dat het oneerlijk is verlopen..quote:Op dinsdag 2 november 2021 10:57 schreef Chivaz het volgende: [ twitter ] Zelfs de aloude Stacey Abrams is de eckte gouverneur werd van stal gehaald om Virginia te winnen. Het blijft uiteraard een beetje hypocriet van de Democraten om te claimen dat de afgelopen verkiezingen eerlijk zijn verlopen en tegelijkertijd claimen dat Stacey Abrams de echte gouverneur van Georgia is.
Haha, wat een mannetje is het ookquote:Op dinsdag 2 november 2021 08:17 schreef QuidProJoe het volgende:
[ afbeelding ]
President Trump is het duidelijk met mij eens.
Zij is een junk, niet serieus te nemen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:25 schreef Ulx het volgende:
Hier, nog een republikein die verloren heeft. Het moet wel fraude zijn geweest, iets anders kan niet, toch?
[ twitter ]
Dat zouden de democraten nou nooit doen de ander neerzetten als racist als ze het op de inhoud niet aankunnen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 06:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De domme ironie weer hier, de andere partij dan als antwoord als allergrootste racisten wegzetten.
Ja, dit soort gelul lijkt op een stevige Adderall verslaving.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zij is een junk, niet serieus te nemen.
Heroïne is/was haar ding, en als ze op TV komt heeft ze een bepaalde upper naar binnen gewerkt. Ik zie het aan haar ogen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, dit soort gelul lijkt op een stevige Adderall verslaving.
Dan zie je wel vaker dat mensen denken dat ze verkiezingen hebben gewonnen.
Dan zal ze daar aan zitten, het zal mij een zorg wezen. Ze is een junk en niet serieus te nemen, gelukkig vonden de kiezers dat ook van haar.quote:
Nee hoor, dat zegt ie niet. Kun je een letterlijke quote geven waar hij dat zegt of impliceert?quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:18 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
En het openlijke racisme gaat uiteraard gewoon door.
Hij zegt hier eigenlijk gewoon dat ras een doorslaggevende factor is om een succesvolle leraar te zijn in een multiculturele samenleving.
Zo word het natuurlijk nooit wat met het stoppen van racisme.
Waarom schuiven ze een junk naar voren die de republikeinse partij vertegenwoordigd?quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dan zal ze daar aan zitten, het zal mij een zorg wezen. Ze is een junk en niet serieus te nemen, gelukkig vonden de kiezers dat ook van haar.
Hij vind letterlijk dat 50% van de leerlingen zich comfortabel moet voelen en dat het lastig word als 80% van de leraren blank is.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:13 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Nee hoor, dat zegt ie niet. Kun je een letterlijke quote geven waar hij dat zegt of impliceert?
Haha, 'we all know what we have to do to make everybody feel comfortable'. Dit kan toch niet meer joh. En dan met die handgebaren ook, dat duidt weer op het nieuwe dogma in het gedachtegoed van de Democraten: equity. Wat een polariserende en geesteszieke partij is dit toch.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:18 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Hij zegt hier eigenlijk gewoon dat ras een doorslaggevende factor is om een succesvolle leraar te zijn in een multiculturele samenleving.
Ken de context niet, maar dat is mij toch echt te gortig. Jammer dat de Dems figuren in de gelederen hebben die zo doorslaan.quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:18 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Hihi, hoe is dit in hemelsnaam antisemitisch?quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:43 schreef Ali_boo het volgende:
Er is weer de nodige ophef
[ twitter ]
[ twitter ]
Nja als de uitslag van de ...quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:47 schreef Ulx het volgende:
Ik wacht af. Het zal toch wel waar zijn?
[ twitter ]
Goed verhaal. Heb je zijn boek ook al gekocht ?quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:47 schreef Ulx het volgende:
Ik wacht af. Het zal toch wel waar zijn?
[ twitter ]
Het is wanhoop, McAuliffe had een comfortabele voorsprong tot dat hij had gezegd dat ouders eigenlijk niets te zeggen hadden als het gaat om de lesstof op school.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ken de context niet, maar dat is mij toch echt te gortig. Jammer dat de Dems figuren in de gelederen hebben die zo doorslaan.
Goede vraag, wederom fophef over de meest pro Israëlische president die ik heb mogen meemaken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hihi, hoe is dit in hemelsnaam antisemitisch?
Biden heeft z'n stemrecord te danken aan de massale weerzin tegen Trump.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:45 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
De meest populaire president aller tijden staat er steeds slechter voor. Een groot deel van zijn achterban ziet in 2024 liever een andere kandidaat dan Biden.
Nu denk ik persoonlijk dat Biden het niet gaat halen maar ik zie eerlijk gezegd ook niet wie er bij de Democraten het stokje succesvol kan overnemen.
Je hoeft alleen maar 5 minuten naar Trump te luisteren of een korte blik te werpen op z'n Twitterfeed om in te zien dat hij een grote klerelijer is. Die labeltjes zullen mij verder een rotzorg zijn.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:52 schreef HowardRoark het volgende:
Kamala Harris gaat het niet worden in elk geval. Die is nog minder populair dan Biden en enkel aangesteld vanwege woke en intersectionele redenen. En vergeet ook niet dat als Trump weer de kandidaat wordt bij de Republikeinen, dat mensen alsnog liever voor Biden gaan stemmen. Immers, hebben velen vorig jaar ook niet zo zeer op Biden gestemd omdat hij oprecht zo populair was, het betrof meer een stem tegen Trump. Na 786492 artikelen, filmpjes en tweets over hoe Trump een racist, seksist, homofoob, transfoob, xenofoob, white supremacist, neo-nazi en 'literally Hitler' is, gaan mensen dit helaas oprecht geloven. Dat zien we hier ook, dit is immers ook waar het hele idee is ontstaan dat pro-Trump en pro-MAGA betekent dat je 'gevaarlijk' bent.
Ook opmerkelijk om te zien was dat, voor de meest populaire president aller tijden, veel minder mensen bij de inauguratie waren dan bij President Trump. Zou je niet verwachten bij zo'n stemmentrekker.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:45 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
De meest populaire president aller tijden staat er steeds slechter voor. Een groot deel van zijn achterban ziet in 2024 liever een andere kandidaat dan Biden.
Nu denk ik persoonlijk dat Biden het niet gaat halen maar ik zie eerlijk gezegd ook niet wie er bij de Democraten het stokje succesvol kan overnemen.
10 jaar,?quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:22 schreef QuidProJoe het volgende:
Er is een bijzondere simpele verklaring voor het ongeduld van de anti-Trumpers onder ons. Steeds krijgen we de vragen wanneer iets gaat gebeuren en waarom we niks horen. Het antwoord daarop is eenvoudig. Als we bijvoorbeeld terugkijken naar alle gênante vertoningen van de Democraten en hun MSM-partners die we te zien hebben gekregen, is er steeds een terugkerend patroon. Daar waar inhoudelijk geen zaak te maken is, wordt constant gelekt om tenminste de publieke opinie te beinvloeden in plaats van een (eventuele) rechtzaak. Als je iets niet kan bewijzen, dan is karaktermoord een prima alternatief volgens de moreel verheven Democraten. Nu horen ze niets van wat er daadwerkelijk speelt en dat maakt ze nerveus, allemaal terwijl de Democraten ineen storten. Zo gewend zijn aan het lekken, dat men is vergeten dat men juist niet lekt wanneer men daadwerkelijk veroordelingen wil.
En daarom zeg ik tegen iedereen, dat ze moeten genieten van de val van de Democraten en types als Cryin' Kinzinger. Geniet van hoe ze niks voor elkaar krijgen. Geniet van het feit dat ze in het duister tasten wanneer onderzoekers niet lekken. En boven alles, geniet van het feit dat de mogelijk bestaat dat we 10 jaar lang van Donald J Trump als President kunnen genieten.
Heb je pech je kan vinden wat je wil.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:52 schreef HowardRoark het volgende:
Kamala Harris gaat het niet worden in elk geval. Die is nog minder populair dan Biden en enkel aangesteld vanwege woke en intersectionele redenen. En vergeet ook niet dat als Trump weer de kandidaat wordt bij de Republikeinen, dat mensen alsnog liever voor Biden gaan stemmen. Immers, hebben velen vorig jaar ook niet zo zeer op Biden gestemd omdat hij oprecht zo populair was, het betrof meer een stem tegen Trump. Na 786492 artikelen, filmpjes en tweets over hoe Trump een racist, seksist, homofoob, transfoob, xenofoob, white supremacist, neo-nazi en 'literally Hitler' is, gaan mensen dit helaas oprecht geloven. Dat zien we hier ook, dit is immers ook waar het hele idee is ontstaan dat pro-Trump en pro-MAGA betekent dat je 'gevaarlijk' bent.
Pakt de poll er bij die laatst geplaatst is.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:45 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 2 november 2021 22:09 schreef Ulx het volgende:
De wederopstanding van JFK jr. van vandaag is uitgesteld wegens regen in Dallas.
Wooooooow.quote:
Met populair bedoelt hij degene met de meeste stemmen ooit.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:10 schreef theguyver het volgende:
[..]
Pakt de poll er bij die laatst geplaatst is.
En dat is G W Bush jr.
Trump ging van 63 miljoen naar 74 miljoen. Zeggen dat hij minder populair is geworden is per definitie onjuist. Er zijn alleen maar meer mensen op hem gaan stemmen en in 2024 gaat hij ook de 80 miljoen aantikken.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Biden heeft z'n stemrecord te danken aan de massale weerzin tegen Trump.
Laten we daarnaast niet vergeten dat Trump eveneens een recordaantal stemmen binnemharkte. Dat terwijl zijn approval rating amper boven de 40 procent uitkwam.
Mocht Biden z'n grote plannen over de streep trekken, dan kun je zijn presidentschap voorzichtig een succes noemen. Lukt dat niet, dan gaat hij de boeken in als een gefaalde president.
Weet ik maar dat komt omdat de bevolking groeit.quote:Op woensdag 3 november 2021 05:23 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Met populair bedoelt hij degene met de meeste stemmen ooit.
Tenzij zie ander topic.. alle gevaccineerden dus straks de pijp uit gaan.quote:Op woensdag 3 november 2021 05:25 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Trump ging van 63 miljoen naar 74 miljoen. Zeggen dat hij minder populair is geworden is per definitie onjuist. Er zijn alleen maar meer mensen op hem gaan stemmen en in 2024 gaat hij ook de 80 miljoen aantikken.
Dit gaat Biden niet meer halen. Ook niet met fraude.
Eh ja!quote:Op woensdag 3 november 2021 07:39 schreef HowardRoark het volgende:
Hihi, erg benieuwd of er nu nog ineens even een paar ladingen mail-in ballots boven tafel worden gehaald. Hoe dan ook, dit zou natuurlijk erg mooi nieuws zijn. Dan heeft Virginia weer kans op degelijk beleid, geen radicaal progressief en woke beleid wat de Democraten pushen, het blijkt namelijk dat mensen daar toch niet zo van houden.
[ twitter ]
[ twitter ]
In welk van jou geposte berichten zou hij dat hebben gezegd?quote:Op woensdag 3 november 2021 08:22 schreef QuidProJoe het volgende:
[ afbeelding ]
Het lijkt er op dat de MSM-leugen, dat President Trump Republikeinen zou hebben opgeroepen niet te gaan stemmen, niet heeft gewerkt.
Helaas zullen we zonder fatsoenlijke audits nooit weten of de overwinningsmarge kleiner is dan het aantal dubieuze stemmen. Het zegt immers bijzonder weinig als bijvoorbeeld iemand met 200.000 stemmen meer wint, terwijl er 300.000 dubieuze stemmen zijn. Of als iemand 81.000.000 stemmen haalt terwijl 20.000.000 daarvan dubieus zijn.quote:Op woensdag 3 november 2021 08:31 schreef HowardRoark het volgende:
Ik ben erg benieuwd hoe erg de Democraten om een eventueel verlies in Virginia gaan schuimbekken. Bovendien is New Jersey ook nog gaande, en dat is nu nek-aan-nek. Daar zullen de Democraten uiteindelijk sowieso wel winnen denk ik, maar dat het überhaupt zo close is geeft toch wel hoop. Immers wonnen de Dems de vorige twee keer daar echt met een overweldigende meerderheid van de stemmen.
quote:Op woensdag 3 november 2021 07:39 schreef HowardRoark het volgende:
Hihi, erg benieuwd of er nu nog ineens even een paar ladingen mail-in ballots boven tafel worden gehaald.
quote:Op maandag 1 november 2021 13:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als het voor de Democraten een koud kunstje is om de verkiezingswinst bij elkaar te frauderen, waarom moesten de Dems vorig jaar meerdere zetels in het Huis van Afgevaardigen afstaan aan de Reps? En waarom viel de opmars in de Senaat dan erg tegen, met als gevolg dat de ambitieuze plannen van de Dems dreigen de stranden in het Congres?
Ah als zo simpel was waarom doet men er een jaar over om dat niet aan te tonen in een rechtzaak?quote:Op woensdag 3 november 2021 08:37 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Helaas zullen we zonder fatsoenlijke audits nooit weten of de overwinningsmarge kleiner is dan het aantal dubieuze stemmen. Het zegt immers bijzonder weinig als bijvoorbeeld iemand met 200.000 stemmen meer wint, terwijl er 300.000 dubieuze stemmen zijn. Of als iemand 81.000.000 stemmen haalt terwijl 20.000.000 daarvan dubieus zijn.
Is dat de zelfde staat waar die republikeinse junkie voor de republikeinen uit kwam?quote:Op woensdag 3 november 2021 09:25 schreef Chivaz het volgende:
https://www.seattletimes.(...)-city-attorney-race/
Defund the police is niet bepaald een winnende slogan, zelfs niet in Seattle waar een republikein dik voor staat op de defund the police kandidaat.
Hihi, heerlijk, in Seattle nog wel. Dat is zo'n beetje de meest woke en radicaal linksige plek van de VS.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:25 schreef Chivaz het volgende:
https://www.seattletimes.(...)-city-attorney-race/
Defund the police is niet bepaald een winnende slogan, zelfs niet in Seattle waar een republikein dik voor staat op de defund the police kandidaat.
Dan kan het vast niet eerlijk zijn gegaan.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hihi, heerlijk, in Seattle nog wel. Dat is zo'n beetje de meest woke en radicaal linksige plek van de VS.
Als men dat daar zou denken moeten ze zeker even een audit laten uitvoeren. Zo krijg je meteen duidelijkheid. Audits zijn een prima middel wat dat betreft.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:38 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dan kan het vast niet eerlijk zijn gegaan.
Neuh, democraten geven gewoon hun verlies toe als het een ruime marge betreft.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als men dat daar zou denken moeten ze zeker even een audit laten uitvoeren. Zo krijg je meteen duidelijkheid. Audits zijn een prima middel wat dat betreft.
Neuh want het werkt zoo als je denkt dat er gefraudeerd word moet dit wel aangetoond worden.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:39 schreef QuidProJoe het volgende:
Er worden toch weer rare dingen gezegd. Zo lijkt het geen probleem dat je wint ondanks dat de tegenpartij fraudeert. Dat is een bizar statement, en ik kan het niet anders lezen dan "Ja, er is gefraudeerd, maar je hebt toch nog gewonnen dus gewoon je mond houden en het lekker laten gaan zodat we volgende keer beter frauderen".
Een gezonde instelling is sowieso dat alles wat de overheid doet niet werkt, tot het tegendeel is bewezen. Audit alles.
Ik ben in Seattle geweest. Zeker een leuke stad om te bezoeken. Maar het is inderdaad zonder twijfel het meest linkse Amerika dat ik gezien heb.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hihi, heerlijk, in Seattle nog wel. Dat is zo'n beetje de meest woke en radicaal linksige plek van de VS.
Wat is dit nou weer voor een onzin? Sinds de jaren 70 zijn de gouverneurs in VA het omgekeerde van de president geweest; is er een D president, dan zijn er R gouverneurs. McAuliffe was een beetje de uitzondering als dem gouverneur onder een dem president.quote:Op woensdag 3 november 2021 13:25 schreef Ixnay het volgende:
Youngkin (Rep.) verslaat McAuliffe (Dem.) in Virginia.
Een donkerblauwe staat waar normaal republikeinen nooit winnen. Dit is allemaal een duidelijk signaal naar de onvrede die er heerst over Biden. Dat de republikeinen hier zouden winnen had zelfs ik als Trump-optimist niet gedacht.
Dat valt wel mee. In de polls zag het er een paar maanden terug nog heel anders uit. Natuurlijk de vraag in hoeverre je die polls serieus moet nemen, maar goed.quote:Op woensdag 3 november 2021 13:37 schreef OMG het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor een onzin? Sinds de jaren 70 zijn de gouverneurs in VA het omgekeerde van de president geweest; is er een D president, dan zijn er R gouverneurs. McAuliffe was een beetje de uitzondering als dem gouverneur onder een dem president.
Dat de prestaties van een Biden niet helpen is waar, maar een Youngkin win was wel volgens de verwachtingen.
Heb het nergens over de polls. Als je naar de de gouverneurs trend van de laatste 50 jaar kijkt, dan was het volgens de verwachtingen en was McAuliffe zelf een uitzondering in zijn eerste termijn.quote:Op woensdag 3 november 2021 13:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. In de polls zag het er een paar maanden terug nog heel anders uit. Natuurlijk de vraag in hoeverre je die polls serieus moet nemen, maar goed.
Boston is niet bepaald een Republikeins bolwerk.quote:Op woensdag 3 november 2021 15:57 schreef Ulx het volgende:
Ondertussen zijn buiten Virginia de anti-crt lui afgestraft en werd er een Green New Dealer gekozen tot burgermeester van het niet bepaald superprogressieve Boston.
Dus tja, hoe kan dat? Werd er weer vergeten om op tijd fraude te plegen of zo?
Grappig, was er onder Trump geen vloedgolf van Republikeinse pensioneringen? Zagen die ook de ondergang van Trump aankomen?quote:Op woensdag 3 november 2021 16:38 schreef QuidProJoe het volgende:
[ twitter ]
Het klinkt een beetje te goed om (volledig) waar te zijn, maar wat wel duidelijk is, is dat de agenda van de Democraten geen draagvlak heeft. Ik kan me voorstellen dat iemand als Pelosi wil vluchten om niet als boegbeeld van de ondergang van de Democraten bekend te staan.
Het is zo'n heerlijk eufemisme. Het maakt zoals we al hebben kunnen zien flink wat frustratie los bij de aanhang van de Democraten. En het mooiste is dan nog dat dit letterlijk zelf is verzonnen door de MSM.quote:
62% van likely voters vindt de Biden agenda prima (86% D, 59% I, 36% R; https://thehill.com/homen(...)biden-agenda-through ), dus dat er geen draagvlak is is niet helemaal waar. Dat ze niks voor elkaar krijgen wat betreft die agenda in congress, tja, daar verprutsen ze het wel voor zichzelf.quote:Op woensdag 3 november 2021 16:38 schreef QuidProJoe het volgende:
[ twitter ]
Het klinkt een beetje te goed om (volledig) waar te zijn, maar wat wel duidelijk is, is dat de agenda van de Democraten geen draagvlak heeft. Ik kan me voorstellen dat iemand als Pelosi wil vluchten om niet als boegbeeld van de ondergang van de Democraten bekend te staan.
Hou op met je nuance.quote:Op woensdag 3 november 2021 17:36 schreef OMG het volgende:
Dus het gewenste resultaat van die poll was een laag percentage wat betreft antwoorden van republikeinen te krijgen? En dan in totaal nog steeds op 62% uitkomen.
Hoeveel koste het stukje muur ook weer?quote:Op woensdag 3 november 2021 17:30 schreef QuidProJoe het volgende:
Het probleem met polls is dat de vraagstelling vaak vaag is om een gewenst resultaat te creëren. Neem infrastructuur bijvoorbeeld. De vraag "steun je investeringen in de infrastructuur?" zal vast op een hoop steun rekenen. Die vraag is uiteraard heerlijk utopisch. De vraag "steun je een wet voor investering in de infrastructuur met als kostenplaatje 3,5 biljoen dollar, waarvan daadwerkelijk maar een paar honderd miljard naar de infrastructuur gaat?" zal een ander antwoord krijgen dan de eerste vraag.
Zoals altijd met polls en andere statistieken, zijn de definities en vraagstellingen belangrijker dan de cijfers zelf.
Vreemd hee..quote:Op woensdag 3 november 2021 22:09 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Hoe zou het toch komen dat Republikeinen nooit over stemrechten willen debatteren maar wel allerlei stembeperkende maatregelen invoeren.
Ik hoop het ook, hij heeft van alles beloofdquote:Op woensdag 3 november 2021 22:36 schreef theguyver het volgende:
[..]
Vreemd hee..
Maar goed ik merk al (niet echt gevolgd) dat er best wel weer wat republikeinse overwinningen waren..
Mooi toch, gefeliciteerden hopelijk zit de juiste persoon op de juiste plek..
Donald, Don Jr, Ivanka en dan Barron? Lijkt me helemaal niet verkeerd.quote:Op woensdag 3 november 2021 20:47 schreef epicbeardman het volgende:
Amerika kleurt nu al helemaal rood, onmogelijk dat toiletpot Biden echt zonder inmengingen heeft gewonnen.
Trump komt terug! back with a vengeance! We krijgen mooie jaren tegemoet, hopelijk van 2024 tot aan 2040 republikeinen aan de macht.
Dan is het zelfs emigratie waardig!
Weet je zeker dat de Democraten dan niet gewoon weer gaan 'frauderen'?quote:
En expres gisteren niet gedaan..quote:Op donderdag 4 november 2021 04:23 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Weet je zeker dat de Democraten dan niet gewoon weer gaan 'frauderen'?
Tenslotte zijn ze er in 2020 ook mee weggekomen!
Hihi, je weet het maar nooit!quote:Op donderdag 4 november 2021 04:23 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Weet je zeker dat de Democraten dan niet gewoon weer gaan 'frauderen'?
Tenslotte zijn ze er in 2020 ook mee weggekomen!
Haha! Alsof "low taxes" iets slechts is.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:12 schreef HowardRoark het volgende:
Charlie Olaf de social media manager van McAuliffe is zo woest dat hij zijn account heeft gesloten op Twitter:
[ afbeelding ]
Hihi, hilarisch natuurlijk als je betrokken bent bij de partij die keer op keer met een straatlengte afstand het grootste gebrek aan moraal laat zien.
Tja, als je een (semi-)socialist bent natuurlijk wel, immers moet de overheid zoveel mogelijk geld hebben om de gewenste utopieën na te kunnen jagen. En dan moet dit geld natuurlijk ook in disproportionele mate van 'de rijken' komen. Dit benadrukt eens te meer het opmerkelijke en verknipte wereldbeeld van deze mensen.quote:Op donderdag 4 november 2021 11:18 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Haha! Alsof "low taxes" iets slechts is.
Dat snap ik wel.quote:Op donderdag 4 november 2021 12:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, als je een (semi-)socialist bent natuurlijk wel, immers moet de overheid zoveel mogelijk geld hebben om de gewenste utopieën na te kunnen jagen. En dan moet dit geld natuurlijk ook in disproportionele mate van 'de rijken' komen. Dit benadrukt eens te meer het opmerkelijke en verknipte wereldbeeld van deze mensen.
Niet? Een verhoging die de hele rijken en superrijken raakt (waarna ze overigens nog steeds billions of dollars hebben) en de rest van de bevolking niet is toch niet zo moeilijk te snappen?quote:Op donderdag 4 november 2021 12:17 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Dat snap ik wel.
Wat ik echter niet snap, is dat mensen die klagen over lage economische mobiliteit tevens voor hoge belastingen zijn.
Het probleem met Trump's tax cuts is dat ze tijdelijk zijn, maar de corporate tax cuts die onderdeel van z'n plan waren niet.quote:Of dat ze klagen wanneer een President Trump de belastingen van de lagere en middenklasse verlaagt. Raar.
Een extra belasting op de groep mensen die alle mogelijkheden heeft om de belasting te ontwijken, of er zelfs voor kunnen zorgen dat ze helemaal geen belasting meer in het land betalen door te migreren? Da's wel heel naïef. De werkelijkheid van die belastingen, is uiteraard om er voor te zorgen dat de middenklasse niet omhoog kan klimmen, ongeacht de aard van de belasting (vermogen of inkomen). De niet-aristocraten moeten immers hun plek weten.quote:Op donderdag 4 november 2021 13:20 schreef OMG het volgende:
Niet? Een verhoging die de hele rijken en superrijken raakt (waarna ze overigens nog steeds billions of dollars hebben) en de rest van de bevolking niet is toch niet zo moeilijk te snappen?
Het is mij niet duidelijk welk punt je probeert te maken. Behalve Orange Man Bad, dat is wel duidelijk. En tijdelijk in de politiek is dan ook nog eens een zeer uniek begrip.quote:Het probleem met Trump's tax cuts is dat ze tijdelijk zijn, maar de corporate tax cuts die onderdeel van z'n plan waren niet.
Dus dat is dan een reden om wat te doen? Tax reform maar te laten varen en de superrijken maar hun gang te laten gaan? Wat zou jij dan voorstellen?quote:Op donderdag 4 november 2021 13:54 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Een extra belasting op de groep mensen die alle mogelijkheden heeft om de belasting te ontwijken, of er zelfs voor kunnen zorgen dat ze helemaal geen belasting meer in het land betalen door te migreren? Da's wel heel naïef. De werkelijkheid van die belastingen, is uiteraard om er voor te zorgen dat de middenklasse niet omhoog kan klimmen, ongeacht de aard van de belasting (vermogen of inkomen). De niet-aristocraten moeten immers hun plek weten.
Corporate tax cuts helpen uiteindelijk de doorsnee burger niet. Alleen de mensen aan de top hebben daar wat aan. Door dat soort tax cuts komen er nooit banen bij, lonen gaan niet omhoog, etc. Ook hier zijn het de (super)rijken die er wat aan hebben.quote:[..]
Het is mij niet duidelijk welk punt je probeert te maken. Behalve Orange Man Bad, dat is wel duidelijk. En tijdelijk in de politiek is dan ook nog eens een zeer uniek begrip.
Typisch toch, moord en brand schreeuwen over vermeend racisme, zogenaamde "white supremacy", equity, diversiteit en meer van dergelijke termen uit het woke vocabulaire. Maar het toejuichen dat een zwarte vrouw tot Lt. Gov. van Virginia is verkozen, is een brug te ver. Dat wordt simpelweg genegeerd. Immers, die staat zogenaamd niet aan de juiste kant. Amerikaans Radicaal Links laat het ware gezicht weer eens zien.quote:AOC, Squad silent on Winsome Sears' historic Virginia election victory
Squad members celebrated the historic wins of other women on Tuesday
Members of the Squad did not respond when asked to comment on the historic Virginia election of Winsome Sears, who will be the first woman lieutenant governor, the first Black woman elected statewide, and the first naturalized citizen to hold the position.
Fox News reached out to the press secretaries of Rep. Alexandria Ocasio-Cortez, Rashida Tlaib, Cori Bush and Ayanna Pressley, as well as Ilhan Omar's chief of staff, requesting comment on Sears’ win early Wednesday. None of the spokespeople responded to the requests by close of business Wednesday.
"I'm telling you that what you are looking at is the American dream," Sears, a Republican, said early Wednesday morning during her victory speech.
Sears, a Marine Corps veteran, immigrated to the United States from Jamaica as a child, and previously served a single term in Virginia’s House of Delegates from 2002 to 2004.
Her 2021 run for lieutenant governor marked her return to politics after her term in the House of Delegates.
"In case you haven't noticed, I am Black. And I have been Black all my life, but that's not what this is about," she continued.
"What we are going to do now is be about the business of the Commonwealth," she said. "We have things to tend to. We are going to fully fund our historically Black colleges and universities. We’re going to have safer neighborhoods, safer communities, and our children are going to get a good education."
Fox News examined the Twitter feeds belonging to the Squad members and also found no tweets concerning Sears’ historic win, despite their history of supporting other women and women of color running for office.
Tlaib, for example, did tweet about other Black politicians winning elections, calling the wins "incredible."
Pressley’s Twitter account also celebrated the Boston mayoral election of Michelle Wu, who will be the city’s first woman and first person of color to be elected mayor in the city.
"Activist, advocate, sister-in-service, partner-in-good, Boston City Councilor, mother, MAYOR OF BOSTON. Congratulations @wutrain. Boston is ready for you," Pressley tweeted of Wu, who is the daughter of Taiwanese immigrants.
Sears will lead Virginia with Glenn Youngkin, who won the governor election after it was previously expected to swing in favor of Democrat Terry McAuliffe.
"My fellow Virginians," he said at his victory speech. "We stand here this morning at this defining moment, a defining moment that, yes, started with two people on a walk. And a defining moment that is now millions of Virginians walking together. Walking together, sharing dreams and hopes just like the ones that have always been planted on my own heart."
Voor ik in oplossingen ga denken, moet ik eerst weten wat het probleem is. Welk probleem vormen superrijken?quote:Op donderdag 4 november 2021 14:16 schreef OMG het volgende:
Dus dat is dan een reden om wat te doen? Tax reform maar te laten varen en de superrijken maar hun gang te laten gaan? Wat zou jij dan voorstellen?
Belastingverlagingen en snijden in onnodige of schadelijke regelgeving zorgt wel voor banengroei, of ten minste helpt het verplaatsing naar het buitenland voorkomen. En lonen die niet omhoog gaan, wellicht komt het omdat er, door illegale immigratie die wordt getolereerd of zelfs aangemoedigd door neoconservatieven en sociaal-globalisten, de arbeidsmarkt wordt overspoeld?quote:Corporate tax cuts helpen uiteindelijk de doorsnee burger niet. Alleen de mensen aan de top hebben daar wat aan. Door dat soort tax cuts komen er nooit banen bij, lonen gaan niet omhoog, etc. Ook hier zijn het de (super)rijken die er wat aan hebben.
De belastingen kunnen flink omlaag. Zeker wanneer er eens gesneden wordt in alle overbodige overheidsorganen. Audit de overheid.quote:Uiteindelijk is het niet zo heel moeilijk dat je tegelijkertijd voor verhogingen en verlagingen kunt zijn, de hele zaak moet gewoon eens hervormt worden.
Typisch toch, moord en brand schreeuwen over 'dE mSm!1!!!' en dan zelf in de eerste de beste Fox-stronthoop stappen. Oh ironie. Fantastisch weer.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Typisch toch, moord en brand schreeuwen over vermeend racisme, zogenaamde "white supremacy", equity, diversiteit en meer van dergelijke termen uit het woke vocabulaire. Maar het toejuichen dat een zwarte vrouw tot Lt. Gov. van Virginia is verkozen, is een brug te ver. Dat wordt simpelweg genegeerd. Immers, die staat zogenaamd niet aan de juiste kant. Amerikaans Radicaal Links laat het ware gezicht weer eens zien.
Hihi, klinkt als Russian Collusion.quote:Federal authorities on Tuesday arrested Igor "Iggy" Danchenko, a Russian national who was the primary researcher for the so-called Steele Dossier - a compendium of opposition research funded by the 2016 Hillary Clinton presidential campaign and used to smear Donald Trump as a Russian operative. It was also used as justification for an FBI wiretap application targeting former Trump adviser Carter Page.
De term 'MSM' komt in mijn hele post niet voor. Vreemde opmerking dus.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:46 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Typisch toch, moord en brand schreeuwen over 'dE mSm!1!!!' en dan zelf in de eerste de beste Fox-stronthoop stappen.
Dat wordt nochtans nergens gesteld.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De term 'MSM' komt in mijn hele post niet voor.
quote:Op donderdag 4 november 2021 15:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De term 'MSM' komt in mijn hele post niet voor. Vreemde opmerking dus.
Helaas niet.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:37 schreef QuidProJoe het volgende:
Belastingverlagingen en snijden in onnodige of schadelijke regelgeving zorgt wel voor banengroei, of ten minste helpt het verplaatsing naar het buitenland voorkomen.
O, de illegale immigratie die banen van middenklasse werknemers niet omhoog laten gaan omdat ze die om 1 of andere reden ook overnemen? Ik dacht dat ze alleen de laag betaalde banen kwamen stelen, maar in de nabije toekomst kunnen we dan ook verwachten dat migranten plots een C-level baan wegkapen of zo?quote:En lonen die niet omhoog gaan, wellicht komt het omdat er, door illegale immigratie die wordt getolereerd of zelfs aangemoedigd door neoconservatieven en sociaal-globalisten, de arbeidsmarkt wordt overspoeld?
Van ad hominems is geen sprake, dat is nochtans projectie van jouw kant. Je dubbele standaarden zijn vrij koddig en opzichtig. Je post hier fake news.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:03 schreef HowardRoark het volgende:
Het is opvallend dat zodra het woord 'Links' valt, bepaalde users zich direct melden met allerlei argumenten ad hominem. Dat één woord dusdanig veel kan losmaken blijft een fascinerend fenomeen.
Even snel doorheen gekeken, en ik zie het probleem niet.quote:
Waarom beperk je het nu tot enkel de middenklasse? En hoe denk je dat een, of de, middenklasse wordt gevormd?quote:[..]
O, de illegale immigratie die banen van middenklasse werknemers niet omhoog laten gaan omdat ze die om 1 of andere reden ook overnemen? Ik dacht dat ze alleen de laag betaalde banen kwamen stelen, maar in de nabije toekomst kunnen we dan ook verwachten dat migranten plots een C-level baan wegkapen of zo?
Jawel, daar is wel sprake van. Jij komt hier simpelweg op mij inhakken omdat ik kritiek uit op een politieke richting en bepaalde politici waar jij je sterk mee identificeert. Daarnaast post ik verre van fake news. Dat is simpelweg een label dat jij hier aan wil geven omdat de inhoud je niet bevalt.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:06 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Van ad hominems is geen sprake, dat is nochtans projectie van jouw kant. Je dubbele standaarden zijn vrij koddig en opzichtig. Je post hier fake news.
Gaslighting!!!!!quote:Op donderdag 4 november 2021 16:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jawel, daar is wel sprake van. Jij komt hier simpelweg op mij inhakken omdat ik kritiek uit op een politieke richting en bepaalde politici waar jij je sterk mee identificeert.
Je post een artikel wat beweert dat de bekende gezichten haar niet hebben gefeliciteerd. Een simpele blik op hun social media leert dat ze dat wel hebben gedaan. Je post dus fake news.quote:Daarnaast post ik verre van fake news. Dat is simpelweg een label dat jij hier aan wil geven omdat de inhoud je niet bevalt.
Wacht, je beweerde net dat corporate tax cuts voor banengroei zouden zorgen terwijl alle links die ik postte het omgekeerde laten zien. Wat is dit nou weer?quote:Op donderdag 4 november 2021 16:10 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Even snel doorheen gekeken, en ik zie het probleem niet.
Ik beperk me nergens tot de middenklasse. Je begint zelf over illegale migratie wat over het algemeen aan laagbetaalde banen wordt gekoppeld, want migranten zouden die banen komen stelen of iets dergelijks. Ik haalde de middenklasse aan omdat ook bij banen waar een middenklasse salaris wordt verdient er genoeg te vinden zijn waar het loon niet of nauwelijks omhoog gaat.quote:[..]
Waarom beperk je het nu tot enkel de middenklasse? En hoe denk je dat een, of de, middenklasse wordt gevormd?
Wanneer een middenklasse gezin duizenden dollars aan belastingen kwijt is, dan is het toch flauw dat een figuur als Trump er met $750 vanaf komt. Je zou dan op z'n minst verwachten dat hij, en de rest van die groep en dergelijke, hun daadwerkelijke federal taxes zouden betalen.quote:En nogmaals, welk probleem vormen de superrijken?
Niemand heeft het over slachtoffers of een slachtofferschap, behalve jij nu. En post gerust wat linkjes om mijn ongelijk te bewijzen omtrent het gedeelde artikel. Ik heb namelijk niets op de twitter pagina's van de desbetreffende radicale dames kunnen vinden.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:20 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Gaslighting!!!!!
Nee, ik stel slechts dat je er dubbele standaarden op na lijkt te houden en dat dat hele schouwspel en de bochten waarin je je wringt vrij lachwekkend zijn. Ik weet dat je nogal een zwak hebt voor SJW-ers en jezelf dagelijks wentelt in slachtofferschap en dito termen, maar ad hominems zijn nu niet aan de orde. Bewaar die Calimero-kaarten maar om uit te huilen bij een goede naaste, ofzo.
[..]
Je post een artikel wat beweert dat de bekende gezichten haar niet hebben gefeliciteerd. Een simpele blik op hun social media leert dat ze dat wel hebben gedaan. Je post dus fake news.
Ik heb er snel doorheen gekeken, en ik las vooral dingen over minder belastinginkomsten en meer geld voor de bedrijven zelf. Het staat je vrij zelf de relevante passages te kopiëren en te plakken.quote:Op donderdag 4 november 2021 16:24 schreef OMG het volgende:
Wacht, je beweerde net dat corporate tax cuts voor banengroei zouden zorgen terwijl alle links die ik postte het omgekeerde laten zien. Wat is dit nou weer?
Het is toch gewoon logisch dat een overschot aan aanbod de lonen drukt? En onder Trump waren er genoeg mensen, zowel in de middenklasse als de lagere klasse, die genoten van meer besteedbaar inkomen. En het helpt ook wanneer de inflatie niet 5% is (of zelfs meer dan dat in het daadwerkelijke leven in plaats van het statistische).quote:Ik beperk me nergens tot de middenklasse. Je begint zelf over illegale migratie wat over het algemeen aan laagbetaalde banen wordt gekoppeld, want migranten zouden die banen komen stelen of iets dergelijks. Ik haalde de middenklasse aan omdat ook bij banen waar een middenklasse salaris wordt verdient er genoeg te vinden zijn waar het loon niet of nauwelijks omhoog gaat.
Allemachtig, weer dat $750 verhaal. Lees het nog eens goed door (zolang je bron eerlijk is), en vertel me dan of je argument correct is. En wederom leg je niet uit welk probleem de superrijken vormen. Het is enkel gehuil over President Trump.quote:Wanneer een middenklasse gezin duizenden dollars aan belastingen kwijt is, dan is het toch flauw dat een figuur als Trump er met $750 vanaf komt. Je zou dan op z'n minst verwachten dat hij, en de rest van die groep en dergelijke, hun daadwerkelijke federal taxes zouden betalen.
Allememaggies, het moet wel heel erg voorgekauwd worden. Voor iemand die het snel door heeft gekeken wel apart om het volgende helemaal over het hoofd te zien;quote:Op donderdag 4 november 2021 16:34 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Ik heb er snel doorheen gekeken, en ik las vooral dingen over minder belastinginkomsten en meer geld voor de bedrijven zelf. Het staat je vrij zelf de relevante passages te kopiëren en te plakken.
Dikgedrukte kop, alles, keihard overheen gescrolled of zo? De banengroei claim blijkt niet te kloppen en de mensen aan de top gaan erop vooruit. Precies het omgekeerde van wat je beweerde.quote:Corporate Tax Cuts
Across-the-board corporate tax cuts don't do much to create jobs. That's according to a 2017 study by the Institute for Policy Studies. It compared 92 publicly-held corporations who paid less than the 35% corporate tax rate. It found that, between 2008 and 2016, these corporations lost jobs while the overall economy increased jobs by 6%. Instead of paying taxes or hiring, these companies bought back their own stocks. They also increased CEO pay at a higher rate than the average for companies listed on the S&P 500.
Een overschot van wat soort banen? Heb het zelf nu ook al een paar keer meegemaakt "want de economie" en "pandemie" en dergelijke terwijl het voor de rest prima ging met het bedrijf zelf, en niet migranten die massaal IT banen kwamen stelen. Ook is er weinig overschot in die sector.quote:[..]
Het is toch gewoon logisch dat een overschot aan aanbod de lonen drukt? En onder Trump waren er genoeg mensen, zowel in de middenklasse als de lagere klasse, die genoten van meer besteedbaar inkomen. En het helpt ook wanneer de inflatie niet 5% is (of zelfs meer dan dat in het daadwerkelijke leven in plaats van het statistische).
Leuk om te klagen over "gehuil over President Trump", het was alleen maar om aan te tonen dat die groep van de bevolking weinig tot niks kan betalen, iets waar je zelf juist eerder over begon metquote:[..]
Allemachtig, weer dat $750 verhaal. Lees het nog eens goed door (zolang je bron eerlijk is), en vertel me dan of je argument correct is. En wederom leg je niet uit welk probleem de superrijken vormen. Het is enkel gehuil over President Trump.
Als ik er "Soros" van had gemaakt in plaats van "Trump" had je het dan wel gesnapt?quote:Een extra belasting op de groep mensen die alle mogelijkheden heeft om de belasting te ontwijken, of er zelfs voor kunnen zorgen dat ze helemaal geen belasting meer in het land betalen door te migreren?
Zo dom eigenlijk van de squad, fox News legt hier opzichtig een val en ze trappen er gewoon in.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Typisch toch, moord en brand schreeuwen over vermeend racisme, zogenaamde "white supremacy", equity, diversiteit en meer van dergelijke termen uit het woke vocabulaire. Maar het toejuichen dat een zwarte vrouw tot Lt. Gov. van Virginia is verkozen, is een brug te ver. Dat wordt simpelweg genegeerd. Immers, die staat zogenaamd niet aan de juiste kant. Amerikaans Radicaal Links laat het ware gezicht weer eens zien.
En hoe zit het met de Trump tax cuts? Dat Obama er niks van bakte, dat verrast me niet. En wat ook niet blijkt uit dat stukje is of er wellicht andere factoren een rol speelden. Ik zie correlatie, maar geen causatie?quote:Op donderdag 4 november 2021 16:47 schreef OMG het volgende:
Allememaggies, het moet wel heel erg voorgekauwd worden. Voor iemand die het snel door heeft gekeken wel apart om het volgende helemaal over het hoofd te zien;
[..]
Dikgedrukte kop, alles, keihard overheen gescrolled of zo? De banengroei claim blijkt niet te kloppen en de mensen aan de top gaan erop vooruit. Precies het omgekeerde van wat je beweerde.
Hmm. Ik weet niet waarom, maar ik moet ineens denken aan middelmatig/slecht doch goedkope H-1B visahouders uit India.quote:[..]
Een overschot van wat soort banen? Heb het zelf nu ook al een paar keer meegemaakt "want de economie" en "pandemie" en dergelijke terwijl het voor de rest prima ging met het bedrijf zelf, en niet migranten die massaal IT banen kwamen stelen. Ook is er weinig overschot in die sector.
Waarom betaalde President Trump slechts $750? Dat is het grote probleem van jouw argument. Jij hebt dat ergens gelezen, en het stuk vertelde je dat je boos moest zijn dus je bent boos. Maar, spoiler alert, dat hij in dat dat jaar $750 heeft betaald, wil niet zeggen dat dat zijn totale heffing voor dat jaar was. Lees het nog maar eens goed door. Pro tip: het heeft met verrekenen te maken.quote:[..]
Leuk om te klagen over "gehuil over President Trump", het was alleen maar om aan te tonen dat die groep van de bevolking weinig tot niks kan betalen, iets waar je zelf juist eerder over begon met
[..]
Als ik er "Soros" van had gemaakt in plaats van "Trump" had je het dan wel gesnapt?
Aha mister primary subsource hangt.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:50 schreef QuidProJoe het volgende:
[ twitter ]
Feds Arrest Primary Steele Dossier Source As Durham Investigation Heats Up
[..]
Hihi, klinkt als Russian Collusion.
In plaats van voor de 432947e keer te draaien, probeer het misschien eens met argumenten die mijn linkjes tegenspreken? Correlatie, causatie, ik zie amper argumentatie. In plaats van over Obama te beginnen zou je toch voorbeelden aan kunnen halen waar CEOs er niet op vooruitgaan, werknemers wel, en er een hoop banen bij dergelijk bedrijven waar nu het omgekeerde gebeurt allemaal dankzij corporate tax cuts?quote:Op donderdag 4 november 2021 16:59 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
En hoe zit het met de Trump tax cuts? Dat Obama er niks van bakte, dat verrast me niet. En wat ook niet blijkt uit dat stukje is of er wellicht andere factoren een rol speelden. Ik zie correlatie, maar geen causatie?
Hmm. Ik weet niet waarom, maar zelfs met die groep is er nog steeds geen overschot, ook werken die niet per se voor goedkoper.quote:[..]
Hmm. Ik weet niet waarom, maar ik moet ineens denken aan middelmatig/slecht doch goedkope H-1B visahouders uit India.
In plaats van voor de 432948e keer te draaien en van het oorspronkelijke punt af proberen te wijken; je begon zelf over rijken en alle mogelijkheden voor het ontwijken voor belastingen.quote:[..]
Waarom betaalde President Trump slechts $750? Dat is het grote probleem van jouw argument. Jij hebt dat ergens gelezen, en het stuk vertelde je dat je boos moest zijn dus je bent boos. Maar, spoiler alert, dat hij in dat dat jaar $750 heeft betaald, wil niet zeggen dat dat zijn totale heffing voor dat jaar was. Lees het nog maar eens goed door. Pro tip: het heeft met verrekenen te maken.
En door Soros erbij te halen bevestig je het vermoeden dat het enkel om Orange Man Bad gaat. Projectie is voor sommigen de meest voor de hand liggende manier om schuld te bekennen.
Welk probleem vormen superrijken? Dat heb je nog steeds niet uitgelegd.
Ik zie niet eens hoe jouw linkjes voor jou spreken. Je quote een alinea dat enkel correlatie weergeeft, en geen causatie. En als 2008-2016 wordt onderzocht, dan is dat toch het Obama-tijdperk? Ik kan me goed voorstellen dat zo'n anti-Amerika president niet goed voor de Amerikaanse banenmarkt is. Ondanks belastingverlagingen. En wat is het probleem dat (ook) CEO's vooruit gaan?quote:Op donderdag 4 november 2021 17:49 schreef OMG het volgende:
[..]
In plaats van voor de 432947e keer te draaien, probeer het misschien eens met argumenten die mijn linkjes tegenspreken? Correlatie, causatie, ik zie amper argumentatie. In plaats van over Obama te beginnen zou je toch voorbeelden aan kunnen halen waar CEOs er niet op vooruitgaan, werknemers wel, en er een hoop banen bij dergelijk bedrijven waar nu het omgekeerde gebeurt allemaal dankzij corporate tax cuts?
Natuurlijk wel. Immers, extra aanbod op de arbeidsmarkt drukt te lonen.quote:[..]
Hmm. Ik weet niet waarom, maar zelfs met die groep is er nog steeds geen overschot, ook werken die niet per se voor goedkoper.
Wacht eens even, jij begon over de superrijken:quote:[..]
In plaats van voor de 432948e keer te draaien en van het oorspronkelijke punt af proberen te wijken; je begon zelf over rijken en alle mogelijkheden voor het ontwijken voor belastingen.
Nog een keer;
Middenklasse werknemer betaald duizenden aan federal taxes. De (super)rijken betalen minder of ontwijken het compleet, je haalt het ontwijken door die groep zelf aan. Wat is hier precies niet mis mee?
Wat stel je voor, middenklasse maar naar beneden te schroeven tot $50 per jaar of zo?
En vervolgens:quote:Niet? Een verhoging die de hele rijken en superrijken raakt (waarna ze overigens nog steeds billions of dollars hebben) en de rest van de bevolking niet is toch niet zo moeilijk te snappen?
Ik wil weten wat het probleem is met superrijken waar jij een voorstel voor wil.quote:Dus dat is dan een reden om wat te doen? Tax reform maar te laten varen en de superrijken maar hun gang te laten gaan? Wat zou jij dan voorstellen?
Nee, dat klopt niet. Hoe vaak mensen zoals Bernie Sanders en AOC dit ook schreeuwen, het is gewoon niet correct. De grootverdieners betalen ook het merendeel van de belastingen.quote:Op donderdag 4 november 2021 17:49 schreef OMG het volgende:
Nog een keer;
Middenklasse werknemer betaald duizenden aan federal taxes. De (super)rijken betalen minder of ontwijken het compleet, je haalt het ontwijken door die groep zelf aan. Wat is hier precies niet mis mee?
Wat stel je voor, middenklasse maar naar beneden te schroeven tot $50 per jaar of zo?
Dat linkje naar The Center for American Progress laat ook prima zien dat ook onder Trump corporate tax cuts hetzelfde plaatsvindt; geen nieuwe banen, stocks die worden teruggekocht, en geen investeringen. Hihi. Kun je met partijdige activisten aankomen, het punt blijft hetzelfde; geen nieuwe banen door corporate tax cuts.quote:Op donderdag 4 november 2021 18:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dat klopt niet. Hoe vaak mensen zoals Bernie Sanders en AOC dit ook schreeuwen, het is gewoon niet correct. De grootverdieners betalen ook het merendeel van de belastingen.
Bijvoorbeeld, 2018:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.cbo.gov/publication/57404
Dat linkje naar The Center for American Progress ook, hihi. Ik zou gewoon maar naar de daadwerkelijke cijfers kijken en niet naar dergelijke think tanks, waar partijdige activisten zich voordoen als zogenaamd neutrale wetenschappers.
Het grote issue is dat Amerikaans Links vind dat dit allemaal nog niet genoeg is. Want voor iemand die 30k per jaar verdiend, is een paar honderd dollar belasting al misschien veel, terwijl een multi-miljonair een paar miljoen kan 'prima kan missen'. Daarnaast gaat men er altijd direct vanuit dat 'de rijken' belasting ontduiken en via allerlei loopholes in de wet min of meer niets betalen. Dit klopt niet. En toch leidt het keer op tot gefrustreerde columns in progressieve outlets over hoe oneerlijk het zogenaamd allemaal wel niet is.
De vraag blijft zo onbeantwoord. Immers schakel je nu over naar een reeks nieuwe onderwerpen zoals gezondheidszorg en onderwijs.quote:Op donderdag 4 november 2021 20:06 schreef OMG het volgende:
Het zal me allemaal een worst wezen, ik verdien genoeg en houd er na alle belastingen nog steeds een bovengemiddeld bedrag aan over, maar bijvoorbeeld het opzetten van een enigszins fatsoenlijk en betaalbaar zorgsysteem zou leuk zijn. Hetzelfde geld voor onderwijs waar iemand na een opleiding niet met een studieschuld opgezadeld zit waar een leuke auto of zelfs een huis van kon worden gekocht. Welke motivatie zit achter zulke systemen in stand houden?
Niks moet. Het is een politieke keuze, niets meer en niets minder.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:34 schreef QuidProJoe het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom rijken extra moeten worden belast. Welke motivatie zit daar achter?
Okee!quote:Op donderdag 4 november 2021 20:06 schreef OMG het volgende:
Het zal me allemaal een worst wezen, ik verdien genoeg en houd er na alle belastingen nog steeds een bovengemiddeld bedrag aan over,
Okee. Fatsoenlijk en betaalbaar. Dan lijkt het er op dat de Amerikanen van wachtijen gaan mogen genieten. Is het trouwens niet een probleem dat de overheid zelf heeft gecreëerd?quote:maar bijvoorbeeld het opzetten van een enigszins fatsoenlijk en betaalbaar zorgsysteem zou leuk zijn.
Okee. Voor welke opleidingen geldt dat eigenlijk? Is het trouwens niet een probleem dat de overheid zelf heeft gecreëerd?quote:Hetzelfde geld voor onderwijs waar iemand na een opleiding niet met een studieschuld opgezadeld zit waar een leuke auto of zelfs een huis van kon worden gekocht.
Wat grappig dat je mij dat vraagt zonder antwoord te geven op mijn vraag. Of was dat je antwoord? Meer overheid? De rijken moeten extra worden belast voor meer overheid? Dat klinkt jaloers in orgine. Ik zou, als ik zou claimen voor de zwakken en armen op te komen, pleiten voor minder belastingen en minder overheid.quote:Welke motivatie zit achter zulke systemen in stand houden?
En de armen pakken ze met de inflatie. De onderklasse heeft immers niet de middelen om in waardevaste zaken te investeren.quote:Op donderdag 4 november 2021 20:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niks moet. Het is een politieke keuze, niets meer en niets minder.
De Democraten willen een belastingverhoging voor de rijken gebruiken voor meer investeringen: in een breder en royaler sociaal vangnet, in de zorg, in de infrastructuur, etc.
Maar daar kun je inderdaad ook tegen zijn, bijvoorbeeld omdat je van mening bent dat de belasting nooit mag worden verhoogd.
Want het is zo lastig om de kosten van gezondheidszorg en onderwijs te linken aan belastingverhogingen voor bepaalde groepen?quote:Op donderdag 4 november 2021 20:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De vraag blijft zo onbeantwoord. Immers schakel je nu over naar een reeks nieuwe onderwerpen zoals gezondheidszorg en onderwijs.
Nee, dat denk ik niet. De wereld vergaat niet als rijken meer belasting betalen, de VS valt niet om. Zie landen in Noordwest-Europa, waar een hogere belastingdruk voor inwoners met een hoger inkomen allang gemeengoed is.quote:Op donderdag 4 november 2021 20:24 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
En de armen pakken ze met de inflatie. De onderklasse heeft immers niet de middelen om in waardevaste zaken te investeren.
Maar denk je zelf niet dat de extra belasting voor rijken meer is om de economische mobiliteit te verminderen? Wellicht niet als concreet doel, maar wel als logisch gevolg.
Ja. En wat voor soort belasting hebben we het over? Capital Gains? Inkomen? Vermogen?quote:Op donderdag 4 november 2021 20:27 schreef OMG het volgende:
[..]
Want het is zo lastig om de kosten van gezondheidszorg en onderwijs te linken aan belastingverhogingen voor bepaalde groepen?
Niet alleen in het leger valt een hoop te snijden. Maar hoe zie je nog meer overheidsbemoeienis in de gezondheidszorg en het onderwijs werken?quote:Snij een stuk van het budget van het leger af, kun je en aan gezondheidszorg en dergelijke werken en iedereen tax cuts geven. Top. Alleen zal dat nooit gebeuren, en is een tax reform met verhoging van belastingen voor de allerrijksten het meest waarschijnlijke, al zou ik persoonlijk liever het eerste zien gebeuren.
Maar dat is geen reden om mensen meer te belasten. Mensen belasten "omdat het kan" is waanzin.quote:Op donderdag 4 november 2021 20:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet. De wereld vergaat niet als rijken meer belasting betalen, de VS valt niet om. Zie landen in Noordwest-Europa, waar een hogere belastingdruk voor inwoners met een hoger inkomen allang gemeengoed is.
Geen onredelijke positie. Beter zou zijn dat iedereen minder belasting betaalt en de overheid nuttiger en efficiënter wordt.quote:Persoonlijk ben ik vooral voorstander van een belastingverlaging voor de middenklasse. Of dat betekent dat de 'rijken' meer betalen, zal mij verder een rotzorg zijn. Zolang ik er maar vooruit ga.
Het idee achter een belastingverhoging voor rijken is dat met de extra opbrengsten investeringen te doen, niet simpelweg 'omdat het kan'.quote:Op donderdag 4 november 2021 20:33 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Maar dat is geen reden om mensen meer te belasten. Mensen belasten "omdat het kan" is waanzin.
'Nuttiger en efficiënter' zijn nietszeggende begrippen, holle politieke verkiezingsleuzen. In Nederland betaal ik op dit moment teveel belasting, punt.quote:Geen onredelijke positie. Beter zou zijn dat iedereen minder belasting betaalt en de overheid nuttiger en efficiënter wordt.
Allemaal.quote:Op donderdag 4 november 2021 20:31 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Ja. En wat voor soort belasting hebben we het over? Capital Gains? Inkomen? Vermogen?
Als iemand 2 dagen in een ziekenhuis kan liggen ter observatie zonder dat het 12k kost of zoals 1 van m'n collega's 40+ zijn en nog steeds voor een IT opleiding student loans aan het afbetalen is, whatever het is wat we in Nederland deden. Moet er niet aan denken dat ik tegen zo'n leeftijd nog steeds m'n opleiding aan het afbetalen ben.quote:[..]
Niet alleen in het leger valt een hoop te snijden. Maar hoe zie je nog meer overheidsbemoeienis in de gezondheidszorg en het onderwijs werken?
Gezondheidszorg valt over te discussiëren, maar 'de rijken' hoeven niet op te draaien voor eventuele hervormingen. Zij betalen immers al het meest. En hoger onderwijs in de VS is gewoon prima geregeld. Je hebt alleen veel jongeren die domme keuzes maken. Dit wordt dan weer uitgemolken door verscheidene media outlets.quote:Op donderdag 4 november 2021 20:27 schreef OMG het volgende:
[..]
Want het is zo lastig om de kosten van gezondheidszorg en onderwijs te linken aan belastingverhogingen voor bepaalde groepen?
Snij een stuk van het budget van het leger af, kun je en aan gezondheidszorg en dergelijke werken en iedereen tax cuts geven. Top. Alleen zal dat nooit gebeuren, en is een tax reform met verhoging van belastingen voor de allerrijksten het meest waarschijnlijke, al zou ik persoonlijk liever het eerste zien gebeuren.
Wel als het prima alternatief bezuinigen is. Ik snap best dat voor iemand die voor overheidsmaximalisatie is voor de extra belastingen kiest. Maar de overheid is van nature inefficiënt omdat die niet werken voor hun geld. Andermans geld uitgeven is altijd makkelijk.quote:Op donderdag 4 november 2021 20:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het idee achter een belastingverhoging voor rijken is dat met de extra opbrengsten investeringen te doen, niet simpelweg 'omdat het kan'.
Nogmaals, daar kun je het mee oneens zijn, maar je moet niet doen alsof zo'n maatregel geen doel dient en is bedoeld om rijken te pesten.
Jij en alle andere belastingbetalers.quote:'Nuttiger en efficiënter' zijn nietszeggende begrippen, holle politieke verkiezingsleuzen. In Nederland betaal ik op dit moment teveel belasting, punt.
Ben je serieus?quote:
Maar hoe werkt meer overheidsbemoeienis daar dan? We zitten immers in situaties die op dit punt zijn beland juist door de overheidsbemoeienis.quote:[..]
Als iemand 2 dagen in een ziekenhuis kan liggen ter observatie zonder dat het 12k kost of zoals 1 van m'n collega's 40+ zijn en nog steeds voor een IT opleiding student loans aan het afbetalen is, whatever het is wat we in Nederland deden. Moet er niet aan denken dat ik tegen zo'n leeftijd nog steeds m'n opleiding aan het afbetalen ben.
Klopt, bezuinigen is een alternatief. Maar dat is dus een politieke keuze.quote:Op donderdag 4 november 2021 20:50 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Wel als het prima alternatief bezuinigen is. Ik snap best dat voor iemand die voor overheidsmaximalisatie is voor de extra belastingen kiest. Maar de overheid is van nature inefficiënt omdat die niet werken voor hun geld. Andermans geld uitgeven is altijd makkelijk.
Ben blijkbaar team KoosVogels, zolang ik er op vooruit ga, prima.quote:
Dus het schept ook nog eens banen, iemand moet zich immers met dat soort zaken bezig houden. Win-win, meer banen en kosten die naar beneden gaan.quote:[..]
Maar hoe werkt meer overheidsbemoeienis daar dan? We zitten immers in situaties die op dit punt zijn beland juist door de overheidsbemoeienis.
Hoe lang zullen extra belastingen op zowel inkomen, als vermogen, als vermogensrendement werken? Of hebben we het over problemen die met een enkele enigzins pietluttige investering op te lossen zijn?quote:Op donderdag 4 november 2021 21:03 schreef OMG het volgende:
[..]
Ben blijkbaar team KoosVogels, zolang ik er op vooruit ga, prima.
Het Sovjet-model?quote:[..]
Dus het schept ook nog eens banen, iemand moet zich immers met dat soort zaken bezig houden. Win-win, meer banen en kosten die naar beneden gaan.
quote:Op donderdag 4 november 2021 15:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Altijd mooi om te zien hoe de eigen racistische gedachten op anderen worden geprojecteerd.quote:Op donderdag 4 november 2021 21:29 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dit is wel genieten hoor
Enig idee of er een datum bekend is?quote:Op vrijdag 5 november 2021 05:14 schreef Kijkertje het volgende:
Binnenkort uitspraak![]()
[ twitter ]
[ twitter ]
Er is een deadline volgende week dus dan moet ze een besluit genomen hebben:quote:Op vrijdag 5 november 2021 05:21 schreef theguyver het volgende:
[..]
Enig idee of er een datum bekend is?
Of is de rechter en rechtbank bezig met alle documenten aan doornemen..
Want dat kan wel ff duren.
quote:Clark further argued that Chutkan needed to grant an injunction blocking next week’s scheduled release because Trump would suffer “irreparable harm” if she didn’t. “When those documents are out the door and go to Congress, they are out,” he said.
At the conclusion of Thursday’s hour-and-a-half hearing, the judge said that she was cognizant of the Nov. 12 deadline. “I will issue my opinion expeditiously.”
Ah kijk aan..quote:Op vrijdag 5 november 2021 05:28 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Er is een deadline volgende week dus dan moet ze een besluit genomen hebben:
[..]
Wow... Ehhh begon jij niet over audits en dat er meer moesten komen om fraude aan te tonen?quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:58 schreef HowardRoark het volgende:
Het blijft ook interessant om te zien dat men zich zo blijft vastklampen aan 6 januari, het is talking point #1. Als de MSM en de Democraten het niet over 6 januari, Trump of vermeend racisme kunnen hebben, heeft men geen rookgordijn meer om op te trekken. Dan moet er kritisch worden gekeken naar de eigen partij en het radicale en belabberde beleid dat er wordt gevoerd. Dat wil men ten koste van alles proberen te voorkomen.
Het is toch simpel? Als je onschuldig bent maar toch is men bezig met een heksenjacht, en het gaat niet eens om de feiten maar om de publieke opinie te beïnvloeden, dan maak je het de Sojaanse Inquisitie toch zo moeilijk mogelijk? Al die moeite. Al die ophitsende stukken. En alles voor niets. Dat is waarom moeilijk wordt gedaan. En uiteraard ook omdat andere onwelgevalligen niet de behandeling verdienen die President Trump moet ondergaan. Het laat het morele failliet van de Democraten en Uniparty-Republikeinen zien. Het laat het morele failliet van de MSM zien. Het laat het morele failliet van hun volgelingen zien.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:02 schreef theguyver het volgende:
[..]
Wow... Ehhh begon jij niet over audits en dat er meer moesten komen om fraude aan te tonen?
En het gaat er meer om waarom men ook nog eens moeilijk doet over documenten opgeven ... Als er niks bijzonders in zou staan had weinig uitgemaakt..
BTW hoeveel democraten hebben er lopen jammeren over de verkiezingen van afgelopen week dat er fraude was gepleegd?
Het gaat juist WEL om feiten.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:06 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Het is toch simpel? Als je onschuldig bent maar toch is men bezig met een heksenjacht, en het gaat niet eens om de feiten maar om de publieke opinie te beïnvloeden, dan maak je het de Sojaanse Inquisitie toch zo moeilijk mogelijk? Al die moeite. Al die ophitsende stukken. En alles voor niets. Dat is waarom moeilijk wordt gedaan. En uiteraard ook omdat andere onwelgevalligen niet de behandeling verdienen die President Trump moet ondergaan. Het laat het morele failliet van de Democraten en Uniparty-Republikeinen zien. Het laat het morele failliet van de MSM zien. Het laat het morele failliet van hun volgelingen zien.
En het werkt.
Is dit wat jij gelooft?quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:11 schreef theguyver het volgende:
[..]
Het gaat juist WEL om feiten.
Daar zijn ze gewoon nu mee bezig.
Hoever was hij betrokken bij een uit de hand gelopen demonstratie die hij geregeld heeft.
Veroordeeld? Voor wat?quote:Daar komt het heel simpel op neer.
Veel betrokkenen zijn al veroordeeld nu de organisatie.
https://www.npr.org/2021/(...)ed-and-their-storiesquote:Op vrijdag 5 november 2021 09:12 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Is dit wat jij gelooft?
[..]
Veroordeeld? Voor wat?
Hihi, altijd leuk, de Babylon Bee.quote:RICHMOND, VA—Terry McAuliffe’s loss in the Virginia gubernatorial race has sent shock waves through the Democrat establishment. Some are blaming the rise of racism, domestic terrorist parents of public-school students, and lack of understanding of true Marxism for the loss. After careful study of the results, however, the campaign determined the true cause was a shockingly low turnout among 3 a.m. ballots.
“Yeah, our ground game was clearly to blame,” said McAuliffe to tearful reporters. “After studying the numbers, there is just no way to sugarcoat our failure to turn out the 3 a.m. ballots. Bottom line is, we simply came up short. The votes in the key 3 a.m. demographic just weren’t there.”
The DNC is looking closely at what went wrong in Virginia to make sure they don’t repeat the mistakes in the crucial 2022 election. So far, the clear takeaway is simply to make sure they have enough ballots in reserve to make up for a rise in racism, pornophobia, LGBTQaphobia, Islamophobia, and Marxismaphobia among the voters.
“We thought we had it in the bag with all the early vote ballots, all the absentee ballots, all the dead voter ballots, and frankly we got a little lazy and let the country down,” said McAuliffe campaign head Biff Tannen. “Let this be a lesson to all Democrat candidates facing an election in this hostile environment full of terrorist parents who don’t want their girls raped in school bathrooms by guys wearing skirts. Do not rely on actual people voting for Democrats! The 3 a.m. ballot demographic is key to Democrat victory from now on."
Democrat strategists also determined to push the wildly popular CRT a little more next time.
Zelfs als we ervan uitgaan dat de NPR de waarheid vertelt... Waar zijn de veroordelingen?quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
https://www.npr.org/2021/(...)ed-and-their-stories
En de rest zullen we pas echt concreet weten als het onderzoek is afgerond.
En de commissie en justitie er ook klaar mee zijn.
Leuke REEEEEEactiequote:Op vrijdag 5 november 2021 09:35 schreef theguyver het volgende:
En no worries als het inderdaad een coup bleek te zijn.
Een of andere Oostenrijker heeft dat grapje ook al eens geflikt en daarna alsnog verkozen als premier.
Dus alles is mogelijk.
Ehhh ligt aan waarvoor ze veroordeeld zijn.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:35 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Zelfs als we ervan uitgaan dat de NPR de waarheid vertelt... Waar zijn de veroordelingen?
Maar deze keer hebben ze President Trump echt, nietwaar?
quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:38 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ehhh ligt aan waarvoor ze veroordeeld zijn.
Ik heb geen zin om uit te zoeken waar alle 500 momenteel verblijven die toen de tijd aangeklaagd zijn.
En ik wacht rustig de uitkomst volgende week af..
Als hij er weinig mee van doen had..
Dan zij het zo.. ik doe het onderzoek niet.
Er zijn al veel betrokkenen veroordeeld, maar je hebt geen idee waarvoor en je linkt dan iets dat het niet over veroordelingen heeft? Pas op, straks krijgen mensen nog het idee dat je gewoon maar wat roept.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:11 schreef theguyver het volgende:
Daar komt het heel simpel op neer.
Veel betrokkenen zijn al veroordeeld nu de organisatie.
Nee hoor staat allemaal geregistreerd je kan ook zelf zoeken.. plus een groot aantal staat in de bovenstaande linkquote:Op vrijdag 5 november 2021 09:41 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
[..]
Er zijn al veel betrokkenen veroordeeld, maar je hebt geen idee waarvoor en je linkt dan iets dat het niet over veroordelingen heeft? Pas op, straks krijgen mensen nog het idee dat je gewoon maar wat roept.
Haat en angst zijn slechte raadgevers.
Nu ben ik bang dat je het verschil tussen een aanklacht en veroordeling niet weet.quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:48 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nee hoor staat allemaal geregistreerd je kan ook zelf zoeken.. plus een groot aantal staat in de bovenstaande link
IPV reageren even lezen.. dat helpt voor je beoordeeld.
Dit dus, je zou toch zeggen dat een ezel zich geen 2e keer aan dezelfde steen stoot.quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:49 schreef QuidProJoe het volgende:
Welke redenen hebben de anti-Trumpers om aan te nemen dat ze nu wel aan de juiste kant zitten als het gaat om 6 januari? Met Mueller zaten ze er volledig naast. Met de Russia hoax zaten ze er volledig naast. Met Ukraine zaten ze er volledig naast. Het patroon is, dat ze zich door ophitsende stukken in de media en lekken van politici hebben laten leiden, in plaats van daadwerkelijke feiten. Een patroon we nu weer zien. Een hoop bombarie, maar substantieel is er niets.
Na talloze keren te zijn beetgenomen door de MSM en politici, welke reden hebben ze om nu een ander resultaat te verwachten? Wat is er deze keer anders?
Puur onvervalst racisme, je bent zwart en je denkt niet hetzelfde als ons? Dan ben je het zwarte gezicht van “white supremacy.”quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:19 schreef HowardRoark het volgende:
Hihi, wow, deze spant toch wel de kroon hoor. MSNBC over Winsome Sears: “There is a black mouth moving but a white idea running on the runway of the tongue of a figure who justifies and legitimates the white supremacist practices.”
Deze figuren moet je eigenlijk direct afvoeren in een dwangbuis. Dit kan echt niet meer.
[ twitter ]
Er waren er 500 aangeklaagd en al een aantal veroordeeld..quote:Op vrijdag 5 november 2021 09:50 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Nu ben ik bang dat je het verschil tussen een aanklacht en veroordeling niet weet.
Zorgwekkend.
Alhoewel, dat plaatst alles omtrent de verkiezings- en stemfraude in een compleet nieuw licht voor de ontkenners.
En dan komen we weer bij veroordeeld voor wat? We weten dat het niet poging tot staatsgreep is. En dan kom je weer bij het feit dat het gedicteerde niet overeen komt met het observeerbare. Een aanhanger van de wetenschappelijke methode zou dan zeggen dat de hypothese "6 januari was een poging tot staatsgreep", onjuist is.quote:Op vrijdag 5 november 2021 10:21 schreef theguyver het volgende:
[..]
Er waren er 500 aangeklaagd en al een aantal veroordeeld..
Hoeveel zaken er nog bezig zijn weet ik niet uit mijn hoofd maar alles valt op te zoeken..
Maar dat laat ik aan jezelf over
Nogmaals ze zijn nog bezig hé..
Dit is niet iets wat binnen 5 min klaar is.
Goh..quote:Special counsel John Durham’s indictment of Igor Danchenko, the principal source for the bogus Steele dossier used by the FBI as a basis for the Trump-Russia investigation, further illustrates that Durham has his sights set on the Clinton campaign.
Danchenko has been charged with five counts of lying to the FBI in interviews during 2017, as the bureau struggled in futility to verify outlandish allegations that Donald Trump and his campaign were clandestine agents of the Kremlin. Those allegations were compiled in the so-called Steele dossier, which the FBI relied on in obtaining surveillance warrants from a secret federal court.
The dossier was generated by the Clinton campaign. Its principal author was former British spy Christopher Steele. Steele’s main source was Danchenko, a Russian native based in the United States who worked at the Brookings Institution — a Washington think-tank whose former president, Strobe Talbott, is a college friend of Bill Clinton’s who worked in the Clinton State Department.
https://www.npr.org/2021/(...)eir-stories#databasequote:Op vrijdag 5 november 2021 10:27 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
En dan komen we weer bij veroordeeld voor wat? We weten dat het niet poging tot staatsgreep is. En dan kom je weer bij het feit dat het gedicteerde niet overeen komt met het observeerbare. Een aanhanger van de wetenschappelijke methode zou dan zeggen dat de hypothese "6 januari was een poging tot staatsgreep", onjuist is.
En het geduld hebben, waarom verdienen de anti-Trumpers dat eigenlijk? Als we hun gedrag als voorbeeld moeten nemen als het om de fraude aankomt, dan is de tijd al geruime tijd op.
Welk punt wil je maken met aanklachten? De fraude-ontkenners zeggen al bijna een jaar dat het om veroordelingen gaat. Dus wat is het? Zijn de aanklachten terechte indicaties of gaat het om de veroordelingen?quote:Op vrijdag 5 november 2021 10:36 schreef theguyver het volgende:
[..]
https://www.npr.org/2021/(...)eir-stories#database
Hier staan de aanklachten..
En nogmaals ik ben geen rechtbank in de VS of een data bank.
Dus je kan eventueel alle personen. Opzoeken en waarvoor ze eventueel veroordeeld zijn of het nog loopt en of vrijgesproken zijn.
Succes.
Leuk maar dat was een bezig heide van de FBI.quote:Op vrijdag 5 november 2021 10:30 schreef epicbeardman het volgende:
Het januari 6 stukje wordt uitgemolken omdat ze verder niks meer hebben. Het is echt totaal lachwekkend dat ze het daar nog over hebben. Wat een farce.
Ze zijn nog niet klaar.quote:Op vrijdag 5 november 2021 10:39 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Welk punt wil je maken met aanklachten? De fraude-ontkenners zeggen al bijna een jaar dat het om veroordelingen gaat. Dus wat is het? Zijn de aanklachten terechte indicaties of gaat het om de veroordelingen?
En nogmaals, weet je wat het verschil is tussen een aanklacht en een veroordeling? Het lijkt er niet op, aangezien je dat artikel aanhaalt om veroordelingen te "bewijzen".
Welk punt wil je maken met aanklachten? De fraude-ontkenners zeggen al bijna een jaar dat het om veroordelingen gaat. Dus wat is het? Zijn de aanklachten terechte indicaties of gaat het om de veroordelingen?quote:Op vrijdag 5 november 2021 10:41 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ze zijn nog niet klaar.
En volgende week word de zaak van je oompaloempa behandeld.
Wat was zijn aandeel in de situatie.
En ja dat vind ik interessant.
Het is een klassiek pyramide-spel.quote:Op vrijdag 5 november 2021 10:30 schreef epicbeardman het volgende:
Het januari 6 stukje wordt uitgemolken omdat ze verder niks meer hebben. Het is echt totaal lachwekkend dat ze het daar nog over hebben. Wat een farce.
Credit where credit is due, dit is een degelijke column van de NYT. Men laat hier een kritische blik schijnen op de recente verkiezingen, die op verschillende plekken in het land toch erg negatief hebben uitgepakt voor de Democraten. En waar sommigen maar blijven hangen in een soort langspeelplaat van 'Ja, maar white supremacy' ,zoals de fantasten bij de MSNBC, tonen er hier toch een aantal een prima portie zelfreflectie.quote:Reeling From Surprise Losses, Democrats Sound the Alarm for 2022
Party officials say the White House and Congress must do more to address the electorate’s deep malaise or risk watching voters lurch back toward the G.O.P. by default.
WASHINGTON — Reeling from a barrage of unexpected losses, an array of Democrats on Wednesday pleaded with President Biden and his party’s lawmakers to address the quality-of-life issues that plagued their candidates in elections on Tuesday from heavily Hispanic San Antonio to the suburbs of Virginia, New Jersey and New York.
Although they had braced for a close race for Virginia governor, Democrats were caught off guard by the intensity of the backlash against their party in major off-year elections. Republicans claimed all three statewide offices in Virginia, will likely take control of the state’s House of Delegates and came close to upsetting Gov. Phil Murphy of New Jersey, whose re-election had been presumed safe by officials in both parties.
Just as jarring for Democrats were some of the less prominent contests: The powerful New Jersey State Senate president, Steve Sweeney, was trailing a truck driver who ran a shoestring campaign; a Latino Republican flipped a Democratic seat in South San Antonio; and Democrats were thrashed in local races across Long Island.
The scope of the party’s setbacks illustrated that voters were fatigued from the demands of the still-continuing coronavirus pandemic and angry about the soaring prices and scarcity of goods they were confronting every day. While Democrats’ strength in cities and some large suburbs saved them from even deeper losses, their electoral coalition showed signs of fraying as voters vented their unhappiness with the party in power.
Responding to Tuesday’s results like an alarm bell in the night, Democrats on the ballot next year said that unless Mr. Biden and other party leaders addressed voters’ close-to-home frustrations, they were certain to lose their congressional majorities.
“We were so willing to take seriously a global pandemic, but we’re not willing to say, ‘Yeah, inflation is a problem, and supply chain is a problem, and we don’t have enough workers in our work force,’” said Representative Abigail Spanberger, a Virginia Democrat facing a bruising re-election. “We gloss over that and only like to admit to problems in spaces we dominate.”
More pointedly, Ms. Spanberger said Mr. Biden must not forget that, for many voters, his mandate was quite limited: to remove former President Donald J. Trump from their television screens and to make American life ordinary again.
“Nobody elected him to be F.D.R., they elected him to be normal and stop the chaos,” she said, alluding to the sweeping agenda the president is seeking to enact with the thinnest of legislative majorities.
Democrats in Washington on Wednesday appeared no less determined to forge ahead with Mr. Biden’s signature domestic legislation: a major infrastructure bill and a multi-trillion-dollar package of social-welfare programs and initiatives to fight climate change. Both moderate and liberal lawmakers say they feel new urgency to show voters they can get big things done.
But Democratic officials also conceded that voters seemed to have penalized the party for devoting months to opaque negotiations on Capitol Hill over legislation that they have spent little time explaining to the public.
Many progressive Democrats believe the only way the party can appeal to voters next year is to deliver for them a range of accomplishments aimed at improving their quality of life. Passing the fullest version of the president’s social welfare and climate legislation, they say, is crucial to motivating voters in the midterm.
“We’re seeing the expectations of our base not being fulfilled and that’s suppressing the vote by itself,” said Representative Raul Grijalva, a progressive Arizonan, who expressed frustration at moderates for holding up the party’s agenda and said he would no longer adhere to “that code of silence” about Senators Joe Manchin III of West Virginia and Kyrsten Sinema of Arizona. “We’re mad at them, but we can’t say anything because it might make them weirder.”
Yet Representative Kathleen Rice, a Democrat from Long Island, said the party should be careful about including too much in its social-welfare legislation. “I don’t understand some of my more progressive colleagues saying last night now shows us that what we need to do is get both of these bills done and shove even more progressive stuff in,” Ms. Rice said. “What we’re talking about is not resonating with voters.”
What both factions agree on is that Democrats will be punished again in 2022 if Americans do not feel better about the direction of the country than they do today.
Mr. Biden and his aides have effectively staked his presidency on the belief that voters would reward him — and other Democrats — for steering the country out of a crippling public-health crisis and back to economic prosperity. His aides have repeatedly briefed members of Congress on plans to trumpet the country’s recovery before the midterm elections and educate voters about how the Democrats’ initiatives have improved their lives.
Yet even as the economy has partly rebounded and the pandemic has greatly receded, Mr. Biden has not begun to deliver a message that happy days are here again. Nor has he undertaken any kind of large-scale, sustained campaign to remind people of the economic stimulus and mass-vaccination programs that defined his administration in the early days.
In the absence of such a concerted appeal from the president, many voters appear to have sunk into a state of glum pessimism. In both Virginia and New Jersey, polls consistently found that large majorities believed the country was on the wrong track, even though most American adults were now vaccinated and schools had reopened.
Now, Democratic officials say, the party must do more to address head-on the electorate’s deep malaise or risk watching voters lurch back toward the G.O.P. by default.
“People are fatigued and confused, and they want to get back to their normal lives, whatever that might be,” said Loretta Weinberg, a Democratic state senator in New Jersey. “They want their schools open, and they want their health care protected, and they want to have an option of working and operating businesses.”
Ms. Weinberg, a longtime party leader, said Democrats had not sufficiently reckoned with the demoralizing effects of the coronavirus pandemic. On the right, she said, there were “horrendous and hateful” attitudes toward state officials who battled the disease. But there was not equal and opposite political engagement among Democrats.
“We are a high-property-taxes, very densely populated, very diverse state, with all of the problems of people living close together during a time of a pandemic — tough decisions of closing schools and closing down the economy,” she said. “And it all came back to roost.”
In Virginia, Representative Donald McEachin said voters were chafing to “return to normal as quickly as possible,” and he urged his fellow Democrats to speak directly to that impatience.
“To the extent that things aren’t normal, they need us as leaders and as civil servants to acknowledge that and tell them how we’re going to make it better,” Mr. McEachin said.
The Richmond-based Democrat blamed his party’s nominee for governor, Terry McAuliffe, not only for failing to engage restive voters but also for a particularly harmful sin of commission. Mr. McAuliffe, he said, had undermined Democrats with a “horrible misstatement” near the end of the campaign, saying in a debate he didn’t think “parents should be telling schools what they should teach.”
The remark appeared to dismiss the role of parents in shaping their children’s education — and Glenn Youngkin, the Republican candidate for governor, brandished it as proof that Democrats were indifferent to voters’ grievances.
“You cannot tell a group of people who have had, for 18 months or so, to have to home-school their children that their opinion about their children’s education doesn’t matter,” Mr. McEachin said, stressing: “I do think that we as a party need to acknowledge that people have been through a lot in the last 18 months.”
Where there are tactical differences in the party is over how much to continue linking Republicans to Mr. Trump, as Mr. McAuliffe did at the expense of any other message in Virginia.
Some lawmakers, like Senator Brian Schatz of Hawaii, believe Tuesday’s results showed that the focus on Mr. Trump is ineffective.
But Representative Sean Patrick Maloney, the chairman of the Democratic Congressional Campaign Committee, was not second-guessing it.
“Glenn Youngkin got away with being all things to all people, and we can’t let them do that,” Mr. Maloney said, adding: “The House Republicans have cast their lot with the toxic Trump agenda of lying about the election, of minimizing the pandemic, of ignoring the attack on the Capitol.”
While more unexpected, the Democratic defeats on Tuesday were not as overwhelming as the last time the party controlled the presidency and Congress, in 2009, when Republicans won the Virginia governorship by 17 percentage points and the New Jersey governorship as well. Deepening polarization has entrenched Democrats in some suburban jurisdictions, such as Virginia’s Fairfax County, which Mr. McAuliffe carried by 30 percentage points in his comeback bid.
These suburban voters, who remain disdainful of Mr. Trump, may not be reachable for Republicans next year. There are, however, two sides to the country’s growing polarization, and the sweeping losses that Democrats suffered in rural Virginia and in New Jersey demonstrated that they were at grave risk of losing even more states and districts next year with sparse populations.
What gives Democrats some optimism is the idea that, while their candidates this year were running against an unsightly backdrop of intraparty legislative wrangling, there will be major accomplishments to trumpet next year.
“When we’re talking process, we’re losing, but once the process is done, we’re going to have lots to say about what we’re doing for real people,” John Anzalone, Mr. Biden’s pollster, said.
Of course, by the 2010 midterms, Democrats had the opportunity to promote the Affordable Care Act and still suffered sweeping losses — in part because they were not seen as sufficiently focused on reviving the post-recession economy.
The effects of the pandemic, particularly with students and parents, are “a national crisis and pretending otherwise is not fooling anybody,” said Howard Wolfson, a longtime Democratic strategist. “Our conversation as a party has to align with what people care about.”
Mr. Wolfson said Democrats must make “a course correction” and recognize that Mr. Biden should fulfill his promise to “battle Covid and return some bipartisan normalcy to Washington.”
If they don’t, he said, “last night’s rain is going to look like a tiny drizzle because the hurricane is coming.”
https://www.nytimes.com/2(...)rat-losses-2022.html
Zouden de Democraten meer voor elkaar hebben gekregen als ze zich niet op de heksenjacht geconcentreerd zouden hebben?quote:Op vrijdag 5 november 2021 11:19 schreef epicbeardman het volgende:
Dems In Disarray As Pelosi Fails To Say She Has Votes For Left-Wing Spending Spree
Auch.. wordt ook steeds pijnlijker die Pelosi! Heerlijk dat al die oude democraten binnen enkele jaren in de grond liggen. Tijd voor een nieuw era.
In jouw bubbel worden de genoemde kwesties ongetwijfeld keihard gebagatelliseerd, maar dat betekent niet ze niks voorstellen. Oekraïne was bijvoorbeeld ook een clusterfuck van Trump. Maar omdat de Reps niet tegen hun leider in durfden te gaan, leidde de impeachment tot niks.quote:Op vrijdag 5 november 2021 10:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit dus, je zou toch zeggen dat een ezel zich geen 2e keer aan dezelfde steen stoot.
Helaas gaat dat niet op voor de progressieve ezel.
Ik riep het al meer dan een jaar geleden in AMV dat winst voor de Democraten zal gaan zorgen voor gerommel in de partij.quote:Op vrijdag 5 november 2021 11:31 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Zouden de Democraten meer voor elkaar hebben gekregen als ze zich niet op de heksenjacht geconcentreerd zouden hebben?
Ook grappig om te zien hoe de supporters van de Democraten hier op het forum zo graag onenigheid binnen de Republikeinse partij aan willen kaarten. Het is voor hen enkel afleiding van de problemen binnen de eigen gelederen.
Niemand accepteert de gebeurtenissen op 6 januari. Het capitool had nooit bestormd moeten worden. Waar veel Republikeinen terecht moeite mee hebben is het feit dat dit word gezien als het ergste sinds 9/11. Het feit ook dat een ieder die op Trump heeft gestemd gelinkt word aan een paar raddraaiers die aan het rellen waren op 6 januari valt ook niet echt lekker.quote:Op vrijdag 5 november 2021 12:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In jouw bubbel worden de genoemde kwesties ongetwijfeld keihard gebagatelliseerd, maar dat betekent niet ze niks voorstellen. Oekraïne was bijvoorbeeld ook een clusterfuck van Trump. Maar omdat de Reps niet tegen hun leider in durfden te gaan, leidde de impeachment tot niks.
En kom op, we hebben allemaal gezien wat er op 6 januari is gebeurd. Dat moet je niet willen accepteren, ook als je een Republikein bent.
Goed stuk, en daarom hoop ik dat DeSantis de kandidaat is in 2024.quote:Op vrijdag 5 november 2021 10:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Credit where credit is due, dit is een degelijke column van de NYT. Men laat hier een kritische blik schijnen op de recente verkiezingen, die op verschillende plekken in het land toch erg negatief hebben uitgepakt voor de Democraten. En waar sommigen maar blijven hangen in een soort langspeelplaat van 'Ja, maar white supremacy' ,zoals de fantasten bij de MSNBC, tonen er hier toch een aantal een prima portie zelfreflectie.
Vooral Spanberger en McEachin leggen de vinger op de zere plek: mensen stemden niet op Biden omdat hij zo populair was, maar het was voornamelijk een stem tegen Trump. En mensen wilden weer gematigdheid en normaliteit. Niet een progressieve agenda met radicale veranderingen. Daarnaast helpt het ook niet hoe de Democraten zijn opgetreden tegen bezorgde en boze ouders. Hoe meer men blijft gaslighten over wat er in de scholen gaande is, hoe meer mensen tegen de Democraten zullen gaan stemmen.
Ja die.quote:Op vrijdag 5 november 2021 10:42 schreef QuidProJoe het volgende:
Deze FBI?
FBI confirms there was no insurrection on Jan. 6
ik weet niet of het terecht is, daarvoor bestaat een rechtsysteem er zijn beelden genoeg.quote:Op vrijdag 5 november 2021 10:43 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Welk punt wil je maken met aanklachten? De fraude-ontkenners zeggen al bijna een jaar dat het om veroordelingen gaat. Dus wat is het? Zijn de aanklachten terechte indicaties of gaat het om de veroordelingen?
Als hij zelf goeie vriendjes is met de oompaloompa maakt hij een kans ..quote:Op vrijdag 5 november 2021 12:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Goed stuk, en daarom hoop ik dat DeSantis de kandidaat is in 2024.
Dat is de man die optimaal gebruik kan maken van het sentiment dat nu heerst onder de kiezers.
Hij kan wat dat betreft wijzen op een uitstekende staat van dienst in Florida.
Trump weer naar voren schuiven opent de deur weer naar allerlei aanvallen gefundeerd en ongefundeerd waardoor de verkiezing weer zal gaan over Trump ipv het belabberde beleid van de Democraten.
We zagen het in Virginia waar de Democraten er alles aan deden om Youngkin te vergelijken met Trump en white supremacy.
Die strategie werkt niet als Trump niet meedoet.
Waarvoor hebben ze gevangenisstraf gekregen? Is er überhaupt al iemand aangeklaagd voor een poging tot staatsgreep, laat staan veroordeeld?quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja die.
Maar zoals ik al zei er was nog een ander onderzoek wat nog liep en die loopt al sinds begin dit jaar.
[..]
ik weet niet of het terecht is, daarvoor bestaat een rechtsysteem er zijn beelden genoeg.
de aanklachten zijn er maar waarvoor men veroordeelt kan worden moet een rechter beslissen en ja dat neemt tijd in beslag.
het was er niet een maar meer dan 600.
en er zijn er gewoon al een aantal geweest sommigen bekend en andere minder bekend.
ah dit is bijvoorbeeld een van de veroordeelden .. gisteren
https://www.npr.org/2021/(...)sentenced-to-two-mon
tot dus ver hebben er 10 gevangenis straf gekregen
She is the 10th person charged in the Jan. 6 attack to get a jail or prison sentence. More than 650 people have been charged for their actions at the Capitol.
dus dit gaat wel even duren!
wat snap je er niet aan dan?
Het helpt natuurlijk ook niet mee dat Trump weigert ondubbelzinnig afstand te nemen van de gebeurtenissen van 6 januari. Nee, meneer gooit liever olie op het vuur door te suggereren dat die Ashley Babbit een of andere held is, die ten onrechte het leven heeft gelaten.quote:Op vrijdag 5 november 2021 12:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Niemand accepteert de gebeurtenissen op 6 januari. Het capitool had nooit bestormd moeten worden. Waar veel Republikeinen terecht moeite mee hebben is het feit dat dit word gezien als het ergste sinds 9/11. Het feit ook dat een ieder die op Trump heeft gestemd gelinkt word aan een paar raddraaiers die aan het rellen waren op 6 januari valt ook niet echt lekker.
Tel daarbij op dat veel Democraten oorverdovend stil waren tijdens de rellen door het hele land waar tientallen doden zijn gevallen, miljarden dollars aan schade etc etc.
Hoe hysterisch de media is over de gebeurtenissen op 6 januari zo stil waren ze over het geweld en de vernielingen tijdens de summer of love.
In de VS zijn er andere wetten dan hier he..quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:39 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Waarvoor hebben ze gevangenisstraf gekregen? Is er überhaupt al iemand aangeklaagd voor een poging tot staatsgreep, laat staan veroordeeld?
En ik ben het met je eens dat er beelden genoeg zijn. Alleen ondersteunen die niet het gedicteerde. Raar hoe dat zo gaat.
Toe maar. Nu snap ik de vergelijkingen met 11 september en waarom wat gebeurd is zo rampzalig is.quote:Op vrijdag 5 november 2021 21:12 schreef theguyver het volgende:
[..]
In de VS zijn er andere wetten dan hier he..
En inbreken in een federaal gebouw is daar een behoorlijke overtreding.
Hoe of wat is simpel zoek de naam en je kan achterhalen waarvoor..
Als je alles wil weten succes met zoeken.
En wat is er raar aan?
Het is dan ook een zwaar overtrokken incident dat door democraten met beide handen wordt aangegrepen dat orange man bad is.quote:Op vrijdag 5 november 2021 21:53 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Toe maar. Nu snap ik de vergelijkingen met 11 september en waarom wat gebeurd is zo rampzalig is.
Nee dit staat los van 9/11.quote:Op vrijdag 5 november 2021 21:53 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Toe maar. Nu snap ik de vergelijkingen met 11 september en waarom wat gebeurd is zo rampzalig is.
Niet meer hé, op straat gezet door de oompaloempa en is niet eens betaald voor het werk wat hij moest doen..quote:Op zaterdag 6 november 2021 06:05 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Wat een joker is het toch en dat was dan Trump's persoonlijke advocaat. Only the best!![]()
Nu is Tulsi Gabbard ook al rechts, het valt mij op wanneer mensen aan de linkerkant iets zinnigs zeggen ze worden gelabeld als een rechts persoon door Cenk Uygur en consorten.quote:Op vrijdag 5 november 2021 22:10 schreef HowardRoark het volgende:
Hihi, ook Tulsi Gabbard (wellicht beleidsmatig de meest linkse kandidaat van de Democraten bij de primaries vorig jaar) is nu een 'right winger'. The Young Turks zijn nog altijd aan het schuimbekken over Virginia zo te zien. Heerlijk.
[ twitter ]
Hihi, je verwacht het niet. FBI is ook zo Blauw als het maar kan. Van neutraliteit en objectiviteit is geen sprake meer, maar dat was natuurlijk al duidelijk na de woke en intersectionele ads/promo filmpjes van de FBI.quote:Igor Danchenko arrested, charged with lying to FBI about information in Steele dossier
An analyst who was a primary source for a 2016 dossier of allegations against Donald Trump has been arrested on charges that he repeatedly lied to the FBI about where and how he got his information, officials said Thursday.
Igor Danchenko’s role in providing information to British ex-spy Christopher Steele, who compiled the accusations about Trump in a series of reports, has long been a subject of scrutiny from internal Justice Department investigators and special counsel John Durham, according to people familiar with the investigations.
Steele presented the dossier to the FBI, and it was part of the basis for secret surveillance court orders targeting former Trump adviser Carter Page as the FBI investigated possible ties between the 2016 Trump presidential campaign and Russia.
A 2019 report by the Justice Department inspector general found major problems with the accuracy of Danchenko’s information. But the 39-page indictment unveiled Thursday paints a more detailed picture of claims that were allegedly built on exaggerations, rumors and outright lies. The indictment is likely to buttress Republican charges that Democrats and FBI agents intentionally or accidentally turned cheap partisan smears into a high-stakes national security investigation of a sitting president.
The indictment also suggests Danchenko may have lied to Steele and others about where he was getting his information. Some of the material came from a Democratic Party operative with long-standing ties to Democratic presidential nominee Hillary Clinton, according to the charges, rather than well-connected Russians with insight into the Kremlin.
The allegations cast new uncertainty on some past reporting on the dossier by news organizations, including The Washington Post.
Danchenko appeared briefly Thursday in federal court in Alexandria, Va., where his lawyer tried to enter a plea of not guilty on his behalf for five counts of making false statements. The judge did not accept the plea because the hearing was not an arraignment, and Danchenko was released.
His lawyer declined to speak to reporters outside the courtroom.
Durham’s probe into the FBI’s Russia investigation has also led to the indictment of a lawyer connected to Democrats, on a charge that he lied to the FBI. In addition, a former FBI lawyer who worked on the Page surveillance application later pleaded guilty to altering an email related to that case.
Former FBI officials have said the dossier did not launch their Trump campaign investigation, nor was it a factor in the conclusions reached by special counsel Robert S. Mueller III. But the dossier did play a critical role both in how the FBI sought court-approved surveillance and, after it was published by BuzzFeed News in 2017, the public debate about Trump and Russia.
Trump and his supporters have accused FBI officials of trying to discredit or defeat him through an unfair investigation premised on false accusations. The FBI’s defenders, however, say the agency was obligated to examine allegations of Russian interference and possible collusion with the Trump campaign during the election.
Then-Attorney General William P. Barr appointed Durham in 2019 to investigate the origins and handling of the Russia investigation.
Steele’s reports on Trump were based in large part on a person he called his “primary sub-source,” which was Danchenko, according to people familiar with the matter. Danchenko, a 43-year-old Virginia resident and Washington-based researcher, was hired by Steele to talk to people he knew in Russia about any possible ties Trump may have had to the Kremlin.
Steele, in turn, was paid by a research firm, Fusion GPS, that had been hired by a law firm that represented Clinton and the Democratic National Committee. A lawyer for Fusion GPS declined to comment on the indictment on Thursday.
Lawyers for Steele did not immediately reply to requests for comment, though ABC News recently aired an interview with him in which he insisted much of the dossier was accurate and would be proved so eventually.
The indictment charges that Danchenko repeatedly lied to the FBI in interviews in 2017 as agents sought to get to the bottom of claims made in the dossier. It also notes that the FBI “was ultimately not able to confirm or corroborate” most of the dossier’s substantive claims.
An FBI spokeswoman referred questions about the indictment to Durham’s office.
Danchenko allegedly lied to agents when he said he had never communicated about the dossier allegations with a U.S.-based public relations executive “who was a longtime participant in Democratic Party politics.”
The indictment does not identify that individual, but it is Charles Dolan Jr., according to Ralph Martin, a lawyer representing Dolan. Martin said in an email Thursday that his client was a witness in the case; he declined to comment further, and a spokesman for Durham declined to comment on the claim that Dolan is a witness.
The indictment charges that in fact, Danchenko used Dolan as a source for some of the dossier’s allegations.
Dolan had served as a state chairman of Bill Clinton’s 1992 and 1996 presidential campaigns, an adviser to Hillary Clinton’s 2008 presidential campaign and a volunteer on her 2016 campaign.
While in the White House, Bill Clinton appointed Dolan to two four-year terms on a State Department advisory committee, according to the legal filing.
Dolan’s ties to the Democratic Party were so extensive that they bore upon his “reliability, motivations, and potential bias as a source of information” about Trump, the indictment says. Danchenko “gathered some of the information . . . at events in Moscow” organized by Dolan, who invited him to attend, the indictment charges.
The indictment also suggests — but does not say outright — that Danchenko may have relied on information provided by Dolan to fuel the most salacious accusation to come out of the dossier: that Trump supposedly had a liaison with Russian prostitutes in a Moscow hotel and that a video existed of the encounter that could be used to compromise the presidential candidate.
The indictment notes that in June of 2016, the executive received a tour of the Moscow hotel, including a presidential suite in which Trump had once stayed. According to another person who was on the tour, the indictment said, the hotel employee who led the tour never suggested anything sexual or untoward about Trump’s stay. Trump has always denied the allegations.
The indictment suggests that while Danchenko allegedly misled people about his conversations with Dolan, the executive also misled Danchenko. Dolan allegedly told Danchenko in 2016 that a Republican friend described internal Trump campaign discussions surrounding the ouster of a senior campaign official.
That allegation became part of the dossier. But when the FBI spoke to Dolan, he claimed the anecdote was just supposition on his part and there was no Republican friend who had said that to him, according to the indictment.
Dolan also wrote an email in early 2017 that suggested he knew that Danchenko was assembling allegations for the dossier, according to the indictment.
“I’ve been interviewed by the Washington Post and the London Times — three times over the last two days over the Dossier on Trump and I know the Russian agent who made the report (He used to work for me),” Dolan allegedly wrote. It was not immediately clear to what conversations the executive was referring.
The indictment also accuses Danchenko of lying to the FBI about interactions he claimed to have had with the then-president of the Russian-American Chamber of Commerce in the USA. The indictment doesn’t identify that person, but people familiar with the case have previously said it is Sergei Millian.
Danchenko falsely claimed to have had a phone conversation with a person he thought was Millian as part of his information-gathering for the dossier, according to the indictment, which says the two agreed to meet later in New York. “Danchenko fabricated these facts,” it alleges.
While leading others to believe he was in contact with Millian, Danchenko had allegedly been unsuccessful in trying to speak with him, according to messages that Danchenko sent at the time that were cited in the indictment.
Early in the Russia investigation, law enforcement officials were told Millian was the source of a key claim in the dossier that there was a “well-developed conspiracy of cooperation” between Trump and Russia. But the indictment charges that Danchenko didn’t speak to Millian. It notes that Danchenko sent an email to a Russian journalist in late August 2016 asking for help connecting with Millian because he “doesn’t respond.”
For his part, Steele told the FBI that Millian was one of Danchenko’s sources, according to the indictment. Danchenko told the FBI that he knew Steele believed that he had direct contact with Millian and that he “never corrected” Steele about that “erroneous belief.”
Efforts to reach Millian on Thursday were unsuccessful, but a Twitter account bearing his name posted a message calling on news organizations to correct their past reporting about him.
The Post and other news organizations reported in 2017 that Millian was a source of key information in the dossier, including the anecdote about the Moscow hotel room. The Post reported that Millian had shared the information with an associate, who passed it on to Steele.
“The indictment raises new questions about whether Sergei Millian was a source for the Steele dossier, as The Post reported in 2017,” Post executive editor Sally Buzbee said in a statement Thursday. “We are continuing to report on the origins and ramifications of the dossier.”
Danchenko’s alleged lies were material to the Russia investigation because chasing them down consumed a significant amount of the FBI’s time and resources, the indictment says. It adds that Danchenko’s claims “played a role in the FBI’s investigative decisions and in sworn representations that the FBI made to the Foreign Intelligence Surveillance Court.”
A Justice Department inspector general report issued in late 2019 was highly critical of how the FBI used Steele’s allegations. The report found that when the FBI later questioned Danchenko about the allegations contained in Steele’s dossier, Danchenko tried to distance himself from some of the claims, saying the dossier overstated the information he had originally provided to Steele.
https://www.washingtonpos(...)4a26749d1_story.html
De laatste nagel in de doodskist van de muh Russia hoax.quote:Op zaterdag 6 november 2021 10:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hihi, je verwacht het niet. FBI is ook zo Blauw als het maar kan. Van neutraliteit en objectiviteit is geen sprake meer, maar dat was natuurlijk al duidelijk na de woke en intersectionele ads/promo filmpjes van de FBI.
Dat is natuurlijk een beetje het hele probleem met Progressief-Links in de Westerse wereld en helemaal in de VS. De afgelopen decennia is men woke geworden en vecht een hardnekkige strijd tegen vermeende ongelijkheid, klimaatverandering, vermeend racisme, vermeende homofobie, vermeende transfobie en meer van dergelijke onzin. En iedereen die het niet met hen eens is, en ook maar 1% afwijkt van de gewenste talking points wordt gezien als inherent kwaadaardig en dus Conservatief-Rechts. Immers, daar ligt volgens de progressieve geest de bron van alles wat slecht en immoreel is. In feite is dat natuurlijk slechts een projectie van wat zij zelf eigenlijk zijn.quote:Op zaterdag 6 november 2021 09:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nu is Tulsi Gabbard ook al rechts, het valt mij op wanneer mensen aan de linkerkant iets zinnigs zeggen ze worden gelabeld als een rechts persoon door Cenk Uygur en consorten.
Exact. De MSM die alleen maar de feiten brengen volgens sommigen hier, hihi.quote:Op zaterdag 6 november 2021 10:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De laatste nagel in de doodskist van de muh Russia hoax.
Ik riep al jaren dat deze wilde samenszweringstheorie een brug te ver was voor types zoals Alex Jones.
Dat de MSM er mee aan de haal ging is triest en tegelijkertijd hilarisch.
Het is ontzettend jammer dat de Democraten haar niet moeten. Ze is inderdaad behoorlijk links maar ze is ook in staat om Republikeinen aan te spreken vanwege haar integriteit en oprechte pogingen om te verbinden met mensen op rechts.quote:Op zaterdag 6 november 2021 10:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een beetje het hele probleem met Progressief-Links in de Westerse wereld en helemaal in de VS. De afgelopen decennia is men woke geworden en vecht een hardnekkige strijd tegen vermeende ongelijkheid, klimaatverandering, vermeend racisme, vermeende homofobie, vermeende transfobie en meer van dergelijke onzin. En iedereen die het niet met hen eens is, en ook maar 1% afwijkt van de gewenste talking points wordt gezien als inherent kwaadaardig en dus Conservatief-Rechts. Immers, daar ligt volgens de progressieve geest de bron van alles wat slecht en immoreel is. In feite is dat natuurlijk slechts een projectie van wat zij zelf eigenlijk zijn.
Tulsi Gabbard is een integere vrouw en ook kritisch richting de eigen kant. Ze is sociaal en economisch gezien behoorlijk links, echt op het niveau van Bernie Sanders, maar niet woke, radicaal of polariserend vol haat tegen andersdenkenden. Dit laatste doet haar de das om bij de Democraten. Die zien juist liever figuren zoals de dames van 'The Squad', radicaal woke, uitgesproken socialistisch, verschrikkelijk polariserend en vol haat en rancune tegen andersdenkenden.
[..]
Exact. De MSM die alleen maar de feiten brengen volgens sommigen hier, hihi.
Ik sluit niet uit dat ze het nog eens gaat proberen bij de Republikeinen, ze is enorm populair bij veel conservatief georiënteerden. Ook meermaals verschenen bij een zender zoals Fox News. En dan valt er ook best wel te praten over bepaalde zaken zoals meer sociale zekerheid implementeren. Dat zal alleen natuurlijk wel stapsgewijs moeten gaan, waar veel andere Democraten min of meer van de huidige situatie ineens naar de situatie van pakweg Denemarken willen. Dat is natuurlijk veel te radicaal voor het gros van de Amerikanen. Bovendien helpt het dan ook niet als je steun wilt van de tegenpartij, maar diezelfde tegenpartij en diens aanhangers continue wegzet als moreel verwerpelijke, racistische neo-nazi's die een vermeend etnisch nationalistisch beleid voeren.quote:Op zaterdag 6 november 2021 10:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is ontzettend jammer dat de Democraten haar niet moeten. Ze is inderdaad behoorlijk links maar ze is ook in staat om Republikeinen aan te spreken vanwege haar integriteit en oprechte pogingen om te verbinden met mensen op rechts.
Als zij door een wonder de nominatie weet te pakken dan verwacht ik ook dat ze president word. Zij is in mijn ogen een unieke kandidaat die maar eens in de zoveel tijd voorbij komt. Een kandidaat waar het hele land achter kan staan zoals een JFK of Reagan, Obama had die potentie ook maar is helaas door de mand gevallen.
Ze probeerden Tulsi Gabbard al af te schilderen als iemand die Russische propaganda verspreidde, er waren nog meer gevallen van regelrechte karaktermoord waar ik de details van ben vergeten.quote:Op zaterdag 6 november 2021 10:47 schreef QuidProJoe het volgende:
Vergeet niet dat zowel de Democraten, als de Uniparty-Republikeinen, corrupte mensen nodig hebben om de zelfverrijking voort te zetten. Dat is voor hen de geschikte kandidaat. En zolang beide kampen een corrupte kandidaat naar voren schuiven, maakt het niet echt uit wie er wint. Er is een reden dat types als Bush, Clinton, Clinton, Bush, Obama, Romney, McCain allemaal hetzelfde zijn. President Trump was de niet-corrupte buitenstaander, dat was het grote probleem. Het was niet de bedoeling dat hij zou winnen. Datzelfde zal gelden voor Gabbard.
Bij de Republikeinen zal ze volstrekt kansloos zijn denk ik. In de Republikeinse primaries moet je vooral de rechtse kiezer zien te overtuigen, ondanks het feit dat ze de verbinding opzoekt en er vast wel enige steun zal zijn voor haar plannen zal de gemiddelde Republikeinse kiezer toch echt andere prioriteiten hebben.quote:Op zaterdag 6 november 2021 10:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik sluit niet uit dat ze het nog eens gaat proberen bij de Republikeinen, ze is enorm populair bij veel conservatief georiënteerden. Ook meermaals verschenen bij een zender zoals Fox News. En dan valt er ook best wel te praten over bepaalde zaken zoals meer sociale zekerheid implementeren. Dat zal alleen natuurlijk wel stapsgewijs moeten gaan, waar veel andere Democraten min of meer van de huidige situatie ineens naar de situatie van pakweg Denemarken willen. Dat is natuurlijk veel te radicaal voor het gros van de Amerikanen. Bovendien helpt het dan ook niet als je steun wilt van de tegenpartij, maar diezelfde tegenpartij en diens aanhangers continue wegzet als moreel verwerpelijke, racistische neo-nazi's die een vermeend etnisch nationalistisch beleid voeren.
Gabbard is fel voorstander van beperkingen op het tweede amendement. Zal het nooit worden.quote:Op zaterdag 6 november 2021 10:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Bij de Republikeinen zal ze volstrekt kansloos zijn denk ik. In de Republikeinse primaries moet je vooral de rechtse kiezer zien te overtuigen, ondanks het feit dat ze de verbinding opzoekt en er vast wel enige steun zal zijn voor haar plannen zal de gemiddelde Republikeinse kiezer toch echt andere prioriteiten hebben.
Maar als kandidaat bij de Democraten geloof ik gerust dat ze talloze stemmen bij de Republikeinen kan halen.
Eh weet je wie hele goeie vriendjes iswas met Alex Jones BTW?quote:Op zaterdag 6 november 2021 10:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De laatste nagel in de doodskist van de muh Russia hoax.
Ik riep al jaren dat deze wilde samenszweringstheorie een brug te ver was voor types zoals Alex Jones.
Dat de MSM er mee aan de haal ging is triest en tegelijkertijd hilarisch.
Dan ben je inderdaad bij voorbaat kansloos in de Republikeinse primaries.quote:Op zaterdag 6 november 2021 11:02 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Gabbard is fel voorstander van beperkingen op het tweede amendement. Zal het nooit worden.
Jup en BTW..quote:Op zaterdag 6 november 2021 12:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dan ben je inderdaad bij voorbaat kansloos in de Republikeinse primaries.
quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:46 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Dat lukte hem niet in 48 maanden. Biden lukte het wel. In 10 maanden.
Heeft Biden de US infrastructuur herbouwd?quote:Op zaterdag 6 november 2021 18:46 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Dat lukte hem niet in 48 maanden. Biden lukte het wel. In 10 maanden.
quote:The prosecutor, Fani Willis of Fulton County, opened her inquiry in February and her office has been consulting with the House committee, whose evidence could be of considerable value to her investigation. But her progress has been slowed in part by the delays in the panel’s fact gathering. By convening a grand jury dedicated solely to the allegations of election tampering, Ms. Willis, a Democrat, would be indicating that her own investigation is ramping up.
Her inquiry is seen by legal experts as potentially perilous for the former president, given the myriad interactions he and his allies had with Georgia officials, most notably Mr. Trump’s January call to Secretary of State Brad Raffensperger, urging him to “find 11,780 votes” — enough to reverse the state’s election result. The Georgia case is one of two active criminal investigations known to touch on the former president and his circle; the other is the examination of his financial dealings by the Manhattan district attorney.
quote:Chanty said in an interview with The Post that she realized who the teen was when she looked at his ID. Upon seeing his age, she said she informed him that he must be at least 18 to be eligible to vote in Virginia. Under Virginia's election laws, the only time 17-year-olds can vote is in a primary election if they'll be 18 by the time of the general election.
She said she offered to register him to vote for the next election, but the teen declined and walked out.
About 20 minutes later, the teen returned, insisting that he be allowed to vote, saying that a friend who was also 17 had been allowed to cast a ballot, Chanty said.
"I told him, 'I don't know what occurred with your friend, but you are not registered to vote today. You're welcome to register, but you will not be voting today,' " Chanty, a Democrat, recalled saying. While Chanty had recalled the events as occurring Tuesday afternoon, a copy of her notes she took at the time showed she recorded the encounters as occurring in the morning.
Duidelijk geval van voter suppression.quote:Op zondag 7 november 2021 01:24 schreef Kijkertje het volgende:
Over fraude gesproken, deze hier al langs gekomen?
[ twitter ]
[..]
ALLE stemmen tellen!quote:Op zondag 7 november 2021 07:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Duidelijk geval van voter suppression.
Alles .. nee maar hij heeft er wel werk van gemaakt.quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:18 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Heeft Biden de US infrastructuur herbouwd?
die vergadering bedoel je?quote:Op zondag 7 november 2021 09:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
Alles .. nee maar hij heeft er wel werk van gemaakt.
Klopt, dat hele plan is een verkapte scheme om New World Order erdoorheen te drukken. Totalitaire macht en censuur vanuit democraten.quote:Op zondag 7 november 2021 10:53 schreef QuidProJoe het volgende:
Hoeveel van de 1,2 biljoen dollar gaat eigenlijk naar infrastructuur? Dat wil zeggen, de bruggen en wegen enzo. Niet de infrastructuur voor het fascisme, zoals de extra IRS manschappen om de burger de onderwerpen.
Biden's familie is 1 grote incest familie, nadat de man doodging van Neila Hunter Biden ging er gelijk een familielid overheen. Biden neemt niet voor niets altijd nichtjes mee.quote:Op zondag 7 november 2021 11:23 schreef QuidProJoe het volgende:
[ twitter ]
Een laptop achtergelaten en een dagboek achtergelaten, in relatief korte tijd van elkaar. Je zou bijna denken dat Hunter en Ashley wilden dat het zou worden gevonden. En uiteraard is het de FBI bij beide zaken alle hens aan dek om het de doofpot in te duwen.
Wat stond er eigenlijk in de "generous letter" die Trump voor Brandon achter liet?
Keepin' it in the family!quote:Op zondag 7 november 2021 11:25 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Biden's familie is 1 grote incest familie, nadat de man doodging van Neila Hunter Biden ging er gelijk een familielid overheen. Biden neemt niet voor niets altijd nichtjes mee.
[ afbeelding ]
Enge Creep!
quote:Op zondag 7 november 2021 11:27 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Keepin' it in the family!
En 10% for the big guy, met alles.
Hebben Trump die zijn dochter wel zou willen neuken en Biden dus wat gemeen?!quote:Op zondag 7 november 2021 11:25 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Biden's familie is 1 grote incest familie, nadat de man doodging van Neila Hunter Biden ging er gelijk een familielid overheen. Biden neemt niet voor niets altijd nichtjes mee.
[ afbeelding ]
Enge Creep!
Wie is Trump? waarom moet je die er bij betrekken, leeft Trump soms rentevrij in je hoofd?quote:Op zondag 7 november 2021 12:38 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hebben Trump die zijn dochter wel zou willen neuken en Biden dus wat gemeen?!
Jouw grootste idool waarvan je nog steeds niet kunt accepteren dat het een loser is.quote:Op zondag 7 november 2021 12:43 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wie is Trump? waarom moet je die er bij betrekken, leeft Trump soms rentevrij in je hoofd?Waarom voel jij je persoonlijk aangevallen van een opmerking over Biden. Wel leuk
die frustratie
Terugvindpost 2024/2028/2032quote:Op zondag 7 november 2021 12:47 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Jouw grootste idool waarvan je nog steeds niet kunt accepteren dat het een loser is.
Kun je voor ons duiden wat de oorzaak is van dat handelstekort?quote:Op zondag 7 november 2021 11:35 schreef epicbeardman het volgende:
[ twitter ]
Die seniele oude toiletpot brengt wereldmacht Amerika in de problemen, iedereen weet dat toiletpot Biden geïnstalleerd is om de Amerikaanse economie in een recessie te brengen. Als hij niet tijdens zijn presidentschap doodgaat geeft Killary hem wel een spuitje nadat hij president af is. De perfecte scapegoat.
Boten zijn al maanden aan het wachten om hen cargo te kunnen droppen. Maar Creepy Joe Biden sloopt alles!
De vertaling van 'rent free' is niet rentevrij.quote:Op zondag 7 november 2021 12:43 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wie is Trump? waarom moet je die er bij betrekken, leeft Trump soms rentevrij in je hoofd?Waarom voel jij je persoonlijk aangevallen van een opmerking over Biden. Wel leuk
die frustratie
Nja best lastig om een leugen zo lang vast te kunnen houden..quote:Op zondag 7 november 2021 12:52 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Terugvindpost 2024/2028/2032
Kijken of die dan ook nog zo'n loser is.
België is ook gewoon kak.quote:Op zondag 7 november 2021 16:06 schreef Ixnay het volgende:
Ik heb trouwens vaak genoeg in de USA rondgetourd en er is niets mis met die infra daar. Beter dan België en niet slechter dan Canada.
Yup, zie mijn post in vorige topic chivaz weet wel exact welke..quote:Op zondag 7 november 2021 12:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kun je voor ons duiden wat de oorzaak is van dat handelstekort?
Ik moet iets gemist hebben denk ik?quote:"for her tireless devotion to promoting diversity, equality and equal justice under the law for everyone all over the world"
Het beeld dat geschetst wordt is dat dat hele land een drama is qua infra. Maar op basis van alles dat ik gezien heb moet ik wel op heel veel toevallige plaatsen geweest zijn waar het goed is.quote:Op zondag 7 november 2021 18:58 schreef theguyver het volgende:
[..]
België is ook gewoon kak.
En ligt er ook maar net aan waar je komt in de VS.
Land is groot hé.
quote:Op maandag 8 november 2021 01:36 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Het beeld dat geschetst wordt is dat dat hele land een drama is qua infra. Maar op basis van alles dat ik gezien heb moet ik wel op heel veel toevallige plaatsen geweest zijn waar het goed is.
Jij komt er wel eens en denkt dat daarom te kunnen beoordelen?quote:Op maandag 8 november 2021 01:36 schreef Ixnay het volgende:
Ps. Als ik naar de states ga vermijd ik plaatsen als NYC en LA. Ik ben in beide plaatsen 2 keer geweest en ook 1 keer in Chicago en dat is meer dan genoeg. Hier woont het typische arrogante Amerikaanse volk waar iedereen een hekel aan heeft. Als je meer naar het binnenland gaat, staten als Nebraska, Wyoming, Ohio, Utah, daar woont veel aardiger vriendelijker en socialer volk. Die ook veel meer gastvrij zijn. Dit zijn de republiekeinse gebieden.
quote:And in 2021, the American Society of Civil Engineers gave the U.S. a C-minus for the state of infrastructure across the nation. It warned that 43 percent of U.S. roads and highways were in "poor or mediocre" condition, and that more than 46,000 of the nation's bridges were in such lousy shape that it would take another 50 years just to complete all the currently needed repairs. The levees and stormwater systems that protect many communities from flooding earned a D grade.
Bron
Ik kom er wel eens en ik ben civiel ingenieur.quote:Op maandag 8 november 2021 01:58 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
[..]
Jij komt er wel eens en denkt dat daarom te kunnen beoordelen?
[..]
America's Infrastructure Scores a C-quote:Op maandag 8 november 2021 01:59 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik kom er wel eens en ik ben civiel ingenieur.
quote:Every four years, the American Society of Civil Engineers' Report Card for America's Infrastructure depicts the condition and performance of American infrastructure in the familiar form of a school report card--assigning letter grades based on the physical condition and needed investments for improvement.
Sure maar nogmaals het is een groot land hé.quote:Op maandag 8 november 2021 01:36 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Het beeld dat geschetst wordt is dat dat hele land een drama is qua infra. Maar op basis van alles dat ik gezien heb moet ik wel op heel veel toevallige plaatsen geweest zijn waar het goed is.
Het is natuurlijk wel een rare vogel, net zoals de meest socialisten/communisten. Hihi.quote:Op maandag 8 november 2021 04:37 schreef Kijkertje het volgende:
Wendy Rogers vindt Big Bird een communist:
[ twitter ]
Je weet dat je een user citeert die nog steeds niet kan accepteren dat zijn grote held Trump de verkiezingen heeft verloren? In dat licht is jouw post redelijk hilarisch.quote:Op maandag 8 november 2021 10:39 schreef HowardRoark het volgende:
Hihi, dat krijsende individu na de overwinning van Trump blijft toch echt het meest sprekende voorbeeld van de gemiddelde Democratische stemmer. Zo cholerisch, zo hysterisch.
Ik mis hier de link een beetje met mijn post. Wat probeer je nu te zeggen?quote:Op maandag 8 november 2021 11:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je weet dat je een user citeert die nog steeds niet kan accepteren dat zijn grote held Trump de verkiezingen heeft verloren? In dat licht is jouw post redelijk hilarisch.
In de nasleep van de verkiezingen in Virginia en New Jersey blijven de radicalen van de Democraten bezig met het probleem bij anderen leggen. Het benadrukt het mooie gebrek aan zelfreflectie bij sommigen. Mensen willen simpelweg al dat woke gedachtegoed niet. Dat dubbeltje lijkt maar niet te vallen. Het zorgt nu zelfs binnen de Democratische Partij voor onrust. Genieten natuurlijk, hopelijk zet deze trend zich door.quote:Ocasio-Cortez: It’s ‘Dangerous’ To Think That The Democrat Party Has A ‘Woke Problem’
Far-left Rep. Alexandria Ocasio-Cortez (D-NY), who the former chairman of the Democrat Party said was the “future” of their party, is slamming critics who are warning that the Democrat Party has a “woke problem,” saying that it’s “dangerous” to think that way.
AOC’s remarks come after top Democrat strategist James Carville warned last week, following Republicans blowing out Democrats in races across the country, that the party has a “wokeness” problem.
“What went wrong is this stupid wokeness,” Carville said. “Don’t just look at Virginia and New Jersey. Look at Long Island, look at Buffalo, look at Minneapolis. Even look at Seattle, Washington. I mean, this defund the police lunacy, this take Abraham Lincoln’s name off of schools, that — people see that.”
“And it’s just — really have a suppressive effect all across the country to Democrats. Some of these people need to go to a woke detox center or something. They’re expressing language that people just don’t use. And there’s a backlash and a frustration at that,” he continued. “And we have got to change this and not be about changing dictionaries, and change laws. And these faculty lounge people that sit around mulling about I don’t know what are — they’re not working. Look what happened in Buffalo, again, Seattle. I think the Republicans may have won a city attorney’s race in Seattle, the autonomous zone.”
“Who could even think of something that stupid? And they’re suppressing our vote,” he concluded. “And I have got news for you. You’re hurting the party. You’re hurting the very people that you want to help.”
Ocasio-Cortez originally responded to Carville’s remarks on Friday by saying that “wokeness” was a term “almost exclusively used by older people these days.”
“Like the average audience for people seriously using the word ‘woke’ in a 2021 political discussion are James Carville and Fox News pundits, so that should tell you all you need to know,” she claimed. “And before people disingenuously complain ‘woke’ is denigrating to older people, it’s actually pundits like Carville using terms like ‘woke’ to insult voters under 45 that’s denigrating.”
Ocasio-Cortez continued her rant about wokeness on Sunday, claiming that it was dangerous for people to think that Democrats have a wokeness problem.
“One dangerous aspect of thinking there’s a ‘woke problem’ is that Dem chances for re-election or majorities in House, Senate, & WH rely on the racial justice issue of voting rights. Dems distancing from racial justice makes protection of voting rights less likely, ensuring losses,” she claimed without evidence. “‘Woke’ is a term pundits are now using as a derogatory euphemism for civil rights & justice. Making up a ‘woke’ problem results in putting civil & voting rights on the backburner. In a year state legislatures are planning out GOP majorities & voter suppression, that’s dangerous.”
She concluded, “People think Fox News is just about indoctrinating right-wingers, but it’s also about conditioning Dems on what to run away from. Framing racial justice as ‘controversial’ is key to delaying the protection of voting rights (& others) until it’s too late. We shouldn’t indulge it.”
https://www.dailywire.com(...)y-has-a-woke-problem
Ik denk dat ik, uiteraard naast President Trump, "rent-free" leef in het hoofd van KoosVogels.quote:Op maandag 8 november 2021 12:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik mis hier de link een beetje met mijn post. Wat probeer je nu te zeggen?
Je vindt het blijkbaar hilarisch wanneer er hysterisch wordt gereageerd op een verkiezingsverlies, en dat ben ik ook volledig met je eens.quote:Op maandag 8 november 2021 12:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik mis hier de link een beetje met mijn post. Wat probeer je nu te zeggen?
Of om met epicbeardman te spreken: rentevrij.quote:Op maandag 8 november 2021 12:53 schreef QuidProJoe het volgende:
[..]
Ik denk dat ik, uiteraard naast President Trump, "rent-free" leef in het hoofd van KoosVogels.
Ik denk dat je menig mening kunt omarmen zonder dat dit per definitie hysterisch is. Dat heeft meer te maken met emotie, niet met de inhoud van een visie. @QuidProJoe zou ik juist een van de meest stabiele en genuanceerde users hier willen noemen. Iemand die zich niet laat leiden door emotie, maar juist door rationaliteit en kritisch denken.quote:Op maandag 8 november 2021 13:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je vindt het blijkbaar hilarisch wanneer er hysterisch wordt gereageerd op een verkiezingsverlies, en dat ben ik ook volledig met je eens.
Maar nog steeds weigeren te accepteren dat Trump de verkiezingen heeft verloren, zoals QuidProJoe doet, is ook aardig hysterisch.
Je kunt uiteraard je forumvriendje niet afvallen, dus je bent uiteraard niet met mij eens. Maar het aanhoudende gejank over het verlies van Trump is niet minder hysterisch dat het geschreeuw van halve zolen toen Trump de verkiezingen won.
Tsja, het is ook allemaal uiterst eenvoudig. De Democraten en Uniparty-Republikeinen hebben gefraudeerd. President Trump, als zeer stabiel genie, heeft voorzorgsmaatregelen getroffen omdat iedereen dit zag gebeuren. Wat de fraudeurs echter niet verwachtten, was hoe makkelijk het ging. Waar was het echte verzet van President Trump? Hij zou toch door het leger het Witte Huis uit worden getrokken?quote:Op maandag 8 november 2021 13:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk dat je menig mening kunt omarmen zonder dat dit per definitie hysterisch is. Dat heeft meer te maken met emotie, niet met de inhoud van een visie. @:QuidProJoe zou ik juist een van de meest stabiele en genuanceerde users hier willen noemen. Iemand die zich niet laat leiden door emotie, maar juist door rationaliteit en kritisch denken.
Emotie zie je natuurlijk voornamelijk veel terug bij (Amerikaans) Links en dus de Democraten. Dit omdat men aan de lopende band enorm verbolgen is over vermeende onrechtvaardigheden.
Hard gelachen. Koffie over m'n keyboard nu.quote:Op maandag 8 november 2021 13:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk dat je menig mening kunt omarmen zonder dat dit per definitie hysterisch is. Dat heeft meer te maken met emotie, niet met de inhoud van een visie. @:QuidProJoe zou ik juist een van de meest stabiele en genuanceerde users hier willen noemen. Iemand die zich niet laat leiden door emotie, maar juist door rationaliteit en kritisch denken.
Emotie zie je natuurlijk voornamelijk veel terug bij (Amerikaans) Links en dus de Democraten. Dit omdat men aan de lopende band enorm verbolgen is over vermeende onrechtvaardigheden.
Hi hi oude koeien uit de sloot moeten trekken om de hysterische gebeurtenissen gedaan door geïndoctrineerde sektevolgers van januari maar niet te hoeven zien.quote:Op maandag 8 november 2021 10:39 schreef HowardRoark het volgende:
Hihi, dat krijsende individu na de overwinning van Trump blijft toch echt het meest sprekende voorbeeld van de gemiddelde Democratische stemmer. Zo cholerisch, zo hysterisch.
Het is natuurlijk duidelijk dat onder de aanvoering van de MSM een bizarre en apocalyptische mythe is gecreëerd om de persoon Trump. Men is op den duur in die zelf gecreëerde mythe gaan geloven, vandaar dat er de meest overdreven dingen werden verwacht zoals dat Trump inderdaad de macht nooit zelf zou opgeven. Om dit beeld in stand te kunnen houden moet 6 januari ook zo groot mogelijk worden gemaakt. Inmiddels heeft men het idee dat menig coup d'état uit de geschiedenis er niets bij was.quote:Op maandag 8 november 2021 13:32 schreef QuidProJoe het volgende:
Tsja, het is ook allemaal uiterst eenvoudig. De Democraten en Uniparty-Republikeinen hebben gefraudeerd. President Trump, als zeer stabiel genie, heeft voorzorgsmaatregelen getroffen omdat iedereen dit zag gebeuren. Wat de fraudeurs echter niet verwachtten, was hoe makkelijk het ging. Waar was het echte verzet van President Trump? Hij zou toch door het leger het Witte Huis uit worden getrokken?
Het meest hilarische hier is nog wel dat als het dan niet gaat zoals gepland er een tendens is dat men simpelweg te gematigd was. Het moet nog radicaler, nog progressiever, nog meer woke.. Het pathologische gebrek aan zelfreflectie van de Democraten is fascinerend om te zienquote:Op maandag 8 november 2021 13:32 schreef QuidProJoe het volgende:
En nu hebben de Democraten het Huis, de Senaat en het presidentschap... En de gevolgen zijn desastreus voor de Democraten. Het logische gevolg is enorme woede van de Linkse zijde van het politieke spectrum. Ze hebben absoluut verloren. Gefraudeerd en verloren. Een jaar later, absoluut verloren.
Dit klopt natuurlijk helemaal. De drang voor keiharde top-down control, dwang en censuur prevaleert bij (Amerikaans) Links. Een overgave aan 'De Staat' of 'De Wetenschap' (wat je nu ziet tijdens de pandemie) is iets wat voornamelijk door veel (hoogopgeleide) progressieve individuen wordt toegejuicht. Vanuit dat perspectief is het fantastisch om te zien dat er in de VS nu inderdaad ook heel erg vanuit de 'grassroots' wordt gewerkt door Republikeinen, die op lokaal en regionaal niveau meer zeggenschap proberen te vergaren.quote:Op maandag 8 november 2021 13:32 schreef QuidProJoe het volgende:
Wat we nu immers zien, is een organische opkomst van actieve patriotten in de lokale politiek. Organisch wordt van onder naar boven gewerkt, in plaats van de niet-werkende Linkse methode van boven naar onder. Juist omdat de overheden en rechtbanken faalden, al dan niet opzettelijk, Ontwaakt het Amerikaanse volk langzaam maar zeker, en ziet de corrupte kleptocratie waar vooral in POL hard voor wordt gesimpt.
En als we tot slot eens kijken naar wat de fraudeurs het afgelopen jaar voor elkaar hebben gekregen valt het, behalve de zelfverrijking uiteraard, vies tegen. Het lijkt wel alsof ze geen daadwerkelijke macht hebben. Zou er toch iets in Devolution zitten? Het verklaart immers enkele stafwijzigingen en EO's in de laatste maanden van President Trump. Vergeet ook niet dat het doel niet is om de presidentsverkiezingen te "winnen". Het doel is om de kleptocratie uit te roeien. En daar zijn de eerste stappen gezet. En daarom zijn er zo veel boze users hier.
Hoe cholerisch en hysterisch weer. Ik zou zeggen, kijk nooit meer naar iets uit de stal van het marxistische Disney, want die doen ook aan dit soort indoctrinatie.quote:Op maandag 8 november 2021 08:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een rare vogel, net zoals de meest socialisten/communisten. Hihi.
Volgens mij hoorde ik dit ook gisteren tijdens een event van Ted Cruz en Micheal Knowles.quote:Op maandag 8 november 2021 16:42 schreef Ulx het volgende:
Anyway, de aartsvijand van Bigbird loopt ook weer wat onzin uit te kramen. Wat een sneue gek.
[ twitter ]
quote:Kash Patel, former senior Trump administration official and lead investigator exposing Russiagate, said U.S. Attorney John Durham’s recent indictment of Russian Igor Danchenko suggests he is building a larger conspiracy case.
“I think he’s building a bigger conspiracy case, and it’s just going to take time and that’s where he’s going,” Patel said on Sirius XM’s Breitbart News Saturday with host Breitbart News Washington Bureau Chief Matt Boyle.
“John Durham’s working hard. He’s only been at for two-plus years. When I was a federal prosecutor, I spent 3, 4, 5 years building some prosecutions, so it takes time, but I think we are heading in the right direction,” he added.
Durham last week issued an indictment for five counts of lying to the Federal Bureau of Investigation (FBI) against Igor Danchenko, a Russian researcher who worked at the Brookings Institution in Washington and provided the most salacious lies for the “pee dossier.”
Patel found while working as the lead investigator that the Hillary Clinton campaign had paid for the dossier, which was put together by opposition research firm Fusion GPS and ex-British spy Christopher Steele and then funneled into the Obama Justice Department and FBI and used to get a secret surveillance warrant on the Trump campaign.
The indictment also found that Danchenko, who worked from 2005-10 with Democratic policy luminaries at the Brookings Institution, also worked with a longtime Bill Clinton operative Charles Dolan Jr., referred to as “PR Executive-1″ in the indictment. Dolan’s lawyer confirmed that he was “PR Executive-1.”
As previously reported by Breitbart News, Durham’s indictment suggests that Dolan introduced Danchenko to his Russian acquaintances as Danchenko was reporting information to Steele. Those Russian acquaintances then allegedly provided some information Danchenko gave to Steele.
“[Christopher] Steele’s number one source … is indicted for lying to the FBI five times over, and he’s shown to be a total fraud and in bed with another Clinton ally that’s named in the indictment,” Patel said.
“It shows, full circle, that John Durham is building conspiracy cases outlining the likes of Fusion GPS, Comey, McCabe, Jake Sullivan — all these people are in trouble, and finally the American people are getting some accountability,” he added.
Patel said the length of the indictment suggests there is a bigger conspiracy case.
“Thirty-nine pages just this week just to introduce Americans to all the characters we’re now talking about and that’s how you speak publicly in a federal prosecutions is through an indictment,” he said.
Patel said he did not see any chance of Hillary Clinton or James Comey actually being indicted, but added, “What I tell people is these three indictments are examples where he’s starting at the lower levels because you go and charge those guys and then they flip.”
“They don’t want to go to prison and then they flip up, as we say, and they get the bigger fish and then you start heading up towards the Lisa Pages and Peter Strzosk and possibly even Fiona Hill,” he said.
“Remember, Fiona Hill has now been shown to be the individual who worked in the Trump administration but who hired Igor Danchenko as a research assistant and introduced him to Christopher Steele, so I’m calling for John Durham to investigate her and put her on a grand jury, and that’s how you get to the bigger fish and I think that’s what he’s doing because he’s outlying detailed indictments,” he said.
Cruz is een clown? Een lachwekkend figuur?quote:Op maandag 8 november 2021 16:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Volgens mij hoorde ik dit ook gisteren tijdens een event van Ted Cruz en Micheal Knowles.
Het lijkt er weer eens op dat dit account fophef wilt creëren op basis van een grapje van Ted Cruz.
Ik weet niet of de humor totaal is verdwenen op links of dat men moedwillig uitspraken probeert te verdraaien. Ik weet oprecht niet wat erger is.
Een capabele politicus met een flinke dosis humor. Niet net zoals je grote heldin op links die ook lachers op de hand krijgt maar om heel andere redenen.quote:Op maandag 8 november 2021 17:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Cruz is een clown? Een lachwekkend figuur?
Zoals ik al aangaf: je kunt je forumvriendje natuurlijk niet afvallen.quote:Op maandag 8 november 2021 13:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |